Kan niet stoppen met ontploffen!
Dat is eerder perspectief van het huizenblok waar je schuin tegen aan kijkt.. w o u t e r . schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:16:
Wow,
erg mooi contrast en kleuren in de lucht.
Minpuntje: horizon staat nogal scheef.
Kan niet stoppen met ontploffen!
De foto nog wat bewerkt:

Reacties en tips zijn altijd welkom!
[ Voor 44% gewijzigd door Macsylver op 23-09-2006 18:33 ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Doh!Macsylver schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:35:
[...]
Bedankt alleen 1puntje je hebt verkeerde van de spuit rood gekleurd.

Hij is misschien niet zo kractig en orgineel meer als foto 1 maar ik ben bezig om verschillende standpunten te maken met deze foto serie, misschien toch maar de verschillende soorten uitdrukken...
De Foto:

Zelf vondt ik het achteraf jammer van de iets te strakke schaduw die in de plaat voor komt...
Jullie zullen vast nog wel wat puntjes hebben?
Verwijderd
Deze wou ik even laten beoordelen.

Ik geloof dat hij zo goed als recht er op staat. De foto is in het orgineel in kleur alleen vondt deze nogal naar overkomen.
De Foto:

Wat reacties naar anderen:
@ Bolke: Inderdaad jammer van de kleur van de rozen. Maar denk dat je het nog behoorlijk kunt opkrikken in Photoshop.
@ MarkoZ: Vind het opzich een mooie plaat alleen er zijn te veel dingen die me ogen trekken vooral het zwarte in het midden van de foto rekt! Als je alleen het stuk uit de muur had gedaan was die na mijn mening het mooist...

Gewoon voor de lol, ik wou ook eens zien hoe dat juist zat met zo tiltshiften. Dit is wel Photoshop 6.0 dus handmatig
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
wat een lief klein kasteeltjeTomSwinnen schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 00:00:
[afbeelding]
Gewoon voor de lol, ik wou ook eens zien hoe dat juist zat met zo tiltshiften. Dit is wel Photoshop 6.0 dus handmatig
Van piepschuim
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Deze foto is 1 van de betere in deze hype op GoT
@Macsylver: Gewoon een ontzettend sterke plaat. Iets contrastrijker (i.e. "knallender") mag idd nog wel.
@Vaal: Mooie kleuren inderdaad, ik vind hem wel een beetje donker (misschien rechts/boven iets eraf croppen?), en ik vind hem scheef. Dat kan inderdaad best het perspectief van het huizenblok zijn, maar het stoort gewoon dat het zo scheef is
@Macsylver: De duotone conversie in de tweede variant vind ik ook geslaagd.
@Macsylver: Compositie is dik in orde, erg mooi gedaan zo. Vond de eerste iets sterker, maar deze ook helemaal niet slecht.
@bolke: Mooi, te breed (600px is de limiet hier), en inderdaad een beetje vaal. Iets meer contrast, iets meer saturation (, iets meer scherpte eventueel) zouden de plaat wel een stuk sterker maken denk ik.
@MarkoZ: Scheef. Echt te erg. En een beetje vaal. Verder wel mooi gezien, maar hij moet (wat mij betreft) echt recht staan en iets meer contrast hebben, dan "knalt" hij mooi.
@Macsylver: (Lekker bezig
@TomSwinnen: Leuk gedaan, zeker, maar niet veel bijzonders. Wel eens met nomad85: Ik heb (heel) veel beroerdere uitvoeringen van tiltshifting gezien de laatste tijd
@Markoz: goed! Die zwarte lijn/buis/whatever, had natuurlijk iets meer naar links moeten staan, dan was 't echt goed geweest, maar verder goed, de toning bevalt me wel
@bolke: weinig bijzonder, en overgesatureerd...
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Op zich een leuk idee, ook als serie. Ik mis echter nog wat. Ik zie namelijk alleen een spuit en een arm. Niets wat met een verslaving te maken heeft. Volgens mij wordt het idee beter uitgedragen wanneer de spuit richting een arm zou gaan, waarvan duidelijk is dat er al jaren in gespoten is.Macsylver schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:19:
@ vaal: zeker mooie foto. Het lijkt net alsof de hemel in brand staat, daarnaast net als mijn voorganger jammer van de horizon. (misschien deze nog even met ps recht zetten?)
De foto nog wat bewerkt:
[afbeelding] *Foto is klikbaar...
Een arm, als de onderstaande:

Popups bij ImageShack? Welke browser gebruik je?Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:40:
Af en toe zit ik hier op het forum gedeelte van de computers. Ik zag dit topic en wou toch wel eens de mening willen weten wat jullie nu vinden van de onderstaande foto. Ik heb hem gemaakt op mijn wintersport (spreekt redelijk voor zich)met een Canon Powershot A70.
[afbeelding]
Anyway: Ik fotografeer nog niet zo lang (en ik kom nog korter op GoT), maar er zit me 1 dingetje erg dwars...
Een heel klein stukje rechts van het midden, vlak onder de zon. Daar zit een (bijna) horizontaal streepje. Wat is dat? Ik hoop niet dat het een krasje in je lens is!
[Aylin]
Verwijderd

is een condensstreep van een vliegtuig.Kjoe_Ljan schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:22:
[...]
Popups bij ImageShack? Welke browser gebruik je?
Anyway: Ik fotografeer nog niet zo lang (en ik kom nog korter op GoT), maar er zit me 1 dingetje erg dwars...
Een heel klein stukje rechts van het midden, vlak onder de zon. Daar zit een (bijna) horizontaal streepje. Wat is dat? Ik hoop niet dat het een krasje in je lens is!
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
DoubleJ schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:54:
Deze is al weer een paar maanden oud maar ik ben toch wel benieuwd wat jullie hier van vinden
Mijn kleine neefje op z'n eigen verjaardag.

@Laukui: Mooi portret hoor, mooie uitdrukking, mooie kleuren, heerlijke scherptediepte.
@thomasyola: Sorry, voor mij doet hij het niet. Ik vind 'm saai en onderwerploos.
@Herelam: De bewerking kan ik wel waarderen, ik houd daar wel van. Vind het erg jammer dat de lucht zo wit is, meervoudige belichting zou deze foto veel goed doen. Misschien is het effect met een donker kader (of als je hem hebt afgedrukt) wat minder storend, maar voor nu doet het echt afbreuk aan je foto wat mij betreft.
@DoubleJ: Ook hier is de achtergrond (buiten) wel erg overbelicht, en ook het jochie op z'n haar en aan de rechterkant. Erg jammer, want kleuren en uitdrukking zijn leuk, ook *erg* mooi dat de broek, vloer, en stoel allemaal tamelijk gedesatureerd zijn en het jochie met z'n speelgoed zo vol kleur is. Maar de overbelichte achtergrond maakt dat ik er niet kapot van ben.
@allure: Als je het over de foto van Herelam hebt, daar is een mooie tutorial voor: [Photoshop Tutorial] Kleur doordrukken in ZW-foto.
Verwijderd
Hmmzz, ik heb dat tekstje niet geplaatst, zal wel een admin zijn geweest.Kjoe_Ljan schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:22:
[...]
Popups bij ImageShack? Welke browser gebruik je?
Gelukkig is het geen krasje maar zoals eerder genoemd een condensstreep van een vliegtuig.
Zelf vond ik de foto gewoon super gelukt.

[ Voor 13% gewijzigd door wisselwerking op 28-09-2006 19:58 ]
Tis een hdr tonemapped(is dat goed zo

Prachtige vlakverdeling! Heel mooi.relonky schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:56:
Weer een vingeroefening van mijn kant. Hoop dat ik binnenkort wat meer tijd vrij kan maken voor wat meer fotograferen. Gelukkig komend weekend even op pad met de vrouw. Dus hopelijk wil het weer meewerken.
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd

's nachts in enschede heb ik even wat foto's geprobeerd te schieten met expres wat ruis erin. Ik vond deze wel goed gelukt.
Mooie strakke foto. Contrast tussen links en recht vind ik erg mooi.
@Macsylver
Foto geeft een leuk effect bij het scrollen. De foto valt dan gelijk op. Helaas komt de foto iets onscherp op mij over.
@TomSwinnen
Is dat rond je speelgoedtreintjes op zolder?
@Exigence
De "saaiheid" van nederland komt hier zeker goed naar voren. Het is alleen iets te licht aan de bovenkant. (En zo saai is Nederland toch niet?)
@Laukui
Mooie strakke foto. Maar niet bijzonder.
@thomasyola
Mooie warme foto. Strakke vlammen en mooi van kleur. (Mij lukt dat nooit met vlammen)
@HereIam
Het rode maakt de foto bijzonder. Verder is het niet een foto die mij aanspreekt.
@DoubleJ
Strakke kleuren. De achtergrond lijkt daardoor Z/W. Mooi uitgeveord.
@MIJ
Teveel ruis is niet aan mij besteed. Wel leuk om de kleuren er doorheen te zien.
PS: Bedankt voor het commentaar op "mijn" rozen. Ik ben daar mee verder gegaan en de orginele foto wat aangepast. Iets aan de contrast en kleur gewerkt. Daarna nog wat USM. Hij is wel mooier geworden.Helaas heb ik het niet online staan.
[ Voor 73% gewijzigd door bolke op 29-09-2006 13:08 ]
[ Voor 0% gewijzigd door XNightmare op 29-09-2006 16:47 . Reden: typo ]
Wel een leuk idee
Verwijderd
misschien sorry voor de late reactie...Macsylver schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:19:
@ vaal: zeker mooie foto. Het lijkt net alsof de hemel in brand staat, daarnaast net als mijn voorganger jammer van de horizon. (misschien deze nog even met ps recht zetten?)
De foto nog wat bewerkt:
[afbeelding] *Foto is klikbaar...
maar ik vind dit echt een Saw gehalte hebben!! echt gaaf!
miss een mooie cover voor Saw 3 of 4
verder vind ik het gebruik van zw en kleur in 1 foto een beetje minder.... dat zie je wel vaker hier in dit topic... ook bij ons op school hangen er fotos met zw en kleur... ik vind dat je voor of zw of kleur moet kiezen.... zw en kleur in combo vind ik persoonlijk nix
Goede foto vind ik. Zelf wil ik ook eens kijken of wat kan van cross processingVerwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:25:
foto van me zelf met cross processing
[afbeelding]
Maar het is de bedoeling dat je die sokjes niet zo hoog optrekt
Verwijderd
Cross processing kan je echt mooie foto's maken maar valt tegen om iets te vinden waar het mooi bij is.
@ verbal-kint: ik vind de foto eigelijk niks hebben.
woon je in de buurt van het zernike of niet, vinkhuizen geloof ik is daarzo?
leuke foto trouwens, origineel en lekkere lucht.
Gr. Ben

Jammer van de afsnijding inderdaad, de compositie an sich is goed en de belichting is ook prima. Hij is gewoon net te krap.MeteoVir schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:16:
Eigen kritiekpunten: na het rechtzetten ivm. iets scheve horizon viel het uiterste rechterstukje van de vlag weg, plus er is nog een stukje mast dat ontbreekt... maar goed, het is dus een zeilbootje op de Waddenzee vorig weekend. Geschoten met een Nikon D200 en Nikkor 18-200mm VR lens (exif: 24mm, F/9, 1/320ste). Aanklikbaar voor 1000x1500 formaat.
Gr. Ben
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Sowieso schrijf je zo!
Ooit eens van de gulden snede gehoord? Hoewel het zo cliché is, is het wel degelijk een manier om je foto tien keer meer interessant te maken. Niet bekend met de gulden snede? Simpel:nadroJ schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:27:
Benlanka: Je foto deed me herinneren aan deze foto die ik alweer een aantal maanden geleden heb gemaakt op het IJsselmeer bij Almere. Nog wel testcase-waardig.
[afbeelding]
Je horizon ligt in het midden van de foto: Saai.
De boot staat precies in het midden van de foto: Saai.
De gulden snede bestaat uit een aantal lijnen. Ze liggen op 1/3e en 2/3e van een foto, horizontaal en verticaal. Het is bewezen dat deze lijnen veel interessanter zijn voor de menselijke hersenen dan de lijnen strak door het midden. De hersenen moeten namelijk ergens anders kijken dan naar het midden, dat maakt het spannender.
Naast compositie vind ik het water ook niet echt mooi en helaas is je lucht ook niet echt adembenemend. Het bootje aan de horizon stoort ook.
Testcasewaardig? Nee vind ik eigenlijk niet.
Ik ben een zeikerd (and I like it) maar vervelend of niet, je leert er wel van
[ Voor 15% gewijzigd door Josh op 30-09-2006 23:55 ]
No problem, je hebt gelijk. Toen ik deze foto maakte had ik mn camera net twee weken en was ik me nog uitgebreid aan het verdiepen in fotografie. Nu zou ik inderdaad een andere compositie nemen. Sowieso geen horizon in het midden. Maar toch vond ik het nog iets hebben (first photos loveGsJosh schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:53:
[...]
Ooit eens van de gulden snede gehoord? Hoewel het zo cliché is, is het wel degelijk een manier om je foto tien keer meer interessant te maken. Niet bekend met de gulden snede? Simpel:
Je horizon ligt in het midden van de foto: Saai.
De boot staat precies in het midden van de foto: Saai.
De gulden snede bestaat uit een aantal lijnen. Ze liggen op 1/3e en 2/3e van een foto, horizontaal en verticaal. Het is bewezen dat deze lijnen veel interessanter zijn voor de menselijke hersenen dan de lijnen strak door het midden. De hersenen moeten namelijk ergens anders kijken dan naar het midden, dat maakt het spannender.
Naast compositie vind ik het water ook niet echt mooi en helaas is je lucht ook niet echt adembenemend. Het bootje aan de horizon stoort ook.
Testcasewaardig? Nee vind ik eigenlijk niet.
Ik ben een zeikerd (and I like it) maar vervelend of niet, je leert er wel van.
Sowieso schrijf je zo!
Hoe bedoel je dat? Ik heb de eerste foto enkel gedraaid en uitgesneden, verder niet bewerkt ofzo (ben ik sowieso geen voorstander van). Hieronder het origineel, overigens nog met een storend element middenrechts (achterkant baggerschip).Toff schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:41:
@benlanka: Misschien een idee om de boot scheef te laten staan en alleen de horizon recht te soepen?

gemaakt bij de opening van het skatepark in Zeist. Deze dag was er erg veel zon en weinig wolken, wat resulteerde in erg fletse afbeeldingen. ook stond het parcour het meeste van de dag in de schaduw, dus dat schoot ook niet op. Hier zien jullie een van de organisatoren.
specs : f/10 , 1/500, 18mm, ISO 400, 2/3 EV met een 350d avec kitlens en photoshop

specs
camera: Fuji S5500
sluitertijd: 1 seconde
diafragma: F/2.9
Een gebouwen foto van mij.
Zelfkritiek: niet helemaal recht
Neem mijn kritiek met een fikse korrel grof zeezout trouwens, ik begin ook net
een bliksem moet iets aan een goede foto toevoegen, maar het moet niet zelf het onderwerp zijn.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
hmm tja, ik vond het wel een kiekje waard.Magic schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:07:
die foto is het imho niet echt waard om boeiender te maken, het enige wat mooi is is de bliksem, maar denk de bliksem weg en er blijft niks over.
een bliksem moet iets aan een goede foto toevoegen, maar het moet niet zelf het onderwerp zijn.
maar ben het wel met je eens, als er een mooie kerk ofzo onder had gestaan...
Natuurlijk is een bliksem altijd een kiekje waard, idem met bijvoorbeeld een regenboog, ze zijn al bijzonder genoeg om op de foto te krijgen. Maar daarom zijn het niet automatisch geslaagde foto'sjan401 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:09:
[...]
hmm tja, ik vond het wel een kiekje waard.
maar ben het wel met je eens, als er een mooie kerk ofzo onder had gestaan...
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
indeed, is toch nog knap lastig om op de foto te krijgen...Magic schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:10:
[...]
Natuurlijk is een bliksem altijd een kiekje waard, idem met bijvoorbeeld een regenboog, ze zijn al bijzonder genoeg om op de foto te krijgen. Maar daarom zijn het niet automatisch geslaagde foto's
van de week maar weer is op pad trekken om mooie foto's te maken.
ISO: 400, Sluitertijd: 80, Diafragma: 3.5
voor de grote versie: www.q13.nl/maarten/Foto's/Dartpijl/Dartpijl.jpg
Overigens zie ik nu dat mijn lens oid smerig is? Onder de punt zit een scheur/barst whatevah. Misschien een haartje oid? EDIT: volgens mij is dat spinrag! Komt opeens weer zo bovendrijven.
[ Voor 21% gewijzigd door Maarten L op 01-10-2006 17:36 ]
www.maartenlangelo.nl
Verwijderd

Gemaakt met een Canon G5
Shoot me!
Ik werd geinspireerd door het ministudio topic, heb zelf dus ook zoiets gemaakt en ben aan het product fotograveren geweest! Erg leuk om te doen. Ik heb geen flauw idee of er do's en don'ts in deze vorm van fotografie zijn maar ala m'n eerste :

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
[ Voor 38% gewijzigd door Nomad op 02-10-2006 10:03 ]
Nette foto, moeilijk om zo’n moment scherp op de foto te krijgen.
Dor1
Iets aan de donkere kant en had je niet wat meer water en reflectie er op kunnen zetten?
jan401
Lucky moment niet meer dan dat.
Maarten L
Netjes, goeie diepte en de pijl scherp.
SLC-Axe
Kleuren ok, maar waarom zo’n beperkte scherpte diepte?
Tobiaz
Lekker scherp maar niet echt boeiend (verkoopt niet)
Arjan A
Mmoah doet me weinig.
Nog een van mijn kant:

Iso64, f8 s1/20 (geen statief)

Jammer dat hij net achter het paaltje zit, een fractie van een seconde later had een stuk mooier geweest naar mijn idee. Maar het blijft nu eenmaal gokken met een trage camera en snelle auto´s
[ Voor 32% gewijzigd door Exigence op 02-10-2006 17:41 ]
Wat is de bedoeling van deze foto?Frank|A schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:12:
[..]
Nog een van mijn kant:
[afbeelding]
Iso64, f8 s1/20 (geen statief)
Hij is onscherp, de trein is ook (bewegings)onscherp, en ik heb het idee dat-ie ook niet recht is.
Maar het ergste is nog wel dat je vlak boven de foto van Exigence staat, die op een heel andere manier een bewegend onderwerp vastlegt, wat naar mijn mening wel geslaagd is (op die paal na dan).
@Exigence: Ondersteunt jouw camera geen servo-modus? Of werkte die niet lekker ivm het hek?
Canon EOS | DJI M2P
????? Is dit een aanval? Je mag iemand foto niet mooi vinden, maar je doet net of ik iets ergs gedaan heb.....Als dat zo is wil ik dat graag weten.Arjan A schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:15:
[...]
Wat is de bedoeling van deze foto?
Hij is onscherp, de trein is ook (bewegings)onscherp, en ik heb het idee dat-ie ook niet recht is.
Maar het ergste is nog wel dat je vlak boven de foto van Exigence staat, die op een heel andere manier een bewegend onderwerp vastlegt, wat naar mijn mening wel geslaagd is (op die paal na dan).
@Exigence: Ondersteunt jouw camera geen servo-modus? Of werkte die niet lekker ivm het hek?
De foto was bedoelt zo. Ofwel de trein onscherp door de beweging. Ok de rest is ook wat onscherp, maar daarom ook in testcase.
Verwijderd
Die van The Alchemist vind ik zelf minder mooi, niet echt spannend. Ook onscherp. maar goed, tis een testcase verzamel topic, dus aanvallen doen we ook niet, he Arjan A?
Nee, juist niet
Canon EOS | DJI M2P
Dat ondersteunt hij wel, heb op andere plaatsen ook wel gebruikt, maar heb er hier niet meer aan gedacht. Haastige spoed, wel, je kent het verhaalArjan A schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:15:
[...]

ISO 800, sluitertijd 1/8s bij f/10 (met statief). Tja, diafragma wat verder open had vast ook wel gekund. Maar goed.
Tomino: kun je 'm niet wat groter in het topic plaatsen (585 of 600 pixels breed ofzo)?
De compositie en zachte kleuren vind ik mooi, alleen jammer dat er aardig wat ruis in zit. Maar desondanks vind ik 'm mooi.
@Wilke: fijne kleuren en mooie contouren van de bomen. Jammer genoeg heb je hem aan de rechterkant net wat te krap gekaderd naar mijn idee.
Ook nog even een IKEAkastlampje (niet bedoeld voor de weekopdracht). Uit de hand geschoten en niet helemaal scherp daardoor. Ben voor mij zelf wat composities aan het bepalen die ik nog met statief ga uitvoeren.

[ Voor 16% gewijzigd door wisselwerking op 02-10-2006 22:26 ]
Ok n.p. had die foto gemaakt om zelf wat meer feeling met sluitertijden te krijgen. En overdag is het nog niet zo makelijk om langere sluitertijden te gebruiken zonder overbelichte fotos te krijgen, daarnaast een trein pannen is ook wat lastig...Arjan A schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:57:
[...]
Nee, juist nietJe foto komt gewoon ongelukkig uit omdat de foto erna ook een bewegend onderwerp heeft. En die foto is gewoon beter gelukt dan de jouwe.
Yup, is op het origineel helaas al zo dus niks aan te doen. Heb eentje waarbij dat wel goed is, maar die is onscherp doordat het statief niet helemaal lekker stil stond blijkbaar. Helaas.relonky schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:23:
@Wilke: fijne kleuren en mooie contouren van de bomen. Jammer genoeg heb je hem aan de rechterkant net wat te krap gekaderd naar mijn idee.
Wel als je er zo dicht op gaat staan. Die auto reed waarschijnlijk harder dan jouw trein. Persoonlijk vind ik de snelheid van de trein overigens beter tot uitdrukking komen dan die van de auto. Het ligt er maar aan wat je erin wil zien. Niks ergs iig

Afgezien van de bewerking ben ik benieuwd naar jullie mening over de compositie. Het onderwerp staat in het midden van de foto en is op deze manier "in strijd" met de gulden snede, aan de andere kant vond ik de palen van de pier en de donkere onderkant wel wat toevoegen.
[ Voor 18% gewijzigd door DeFeCt op 03-10-2006 00:57 ]
Centraal kan meerwaarde hebben.
Ik vind de foto iets te veel ruimte boven het hoofd hebben. Zou 'm iets meer dichterbij hebben genomen.
|>
www.maartenlangelo.nl
Met de "Gouden snede" hoef je geen rekening te houden als er genoeg te zien is boven deze snede. Helaas is dat bij jou foto niet echt duidelijk. Maar het is niet zo storend zoals 50% strak blauwe lucht of zo. Verder is de foto mooi van kleur. Niet te helder zodat de foto wel een beetje "oud" lijkt.
@Laukui
Precies zoals het de afgelopen dagen geweest is. Druppels op de ramen. Zelf heb ik een vergelijkbare foto. Maar in het Z/W heeft de foto net iets meer. Ik moet maar weer gaan knutselen met PS.

Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma
Mooie foto! Lijkt wel een Star Wars Battleship! Heerlijke kleur(en)Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:46:
Inderdaad mooie luchten vanavond. Deze foto heb ik gemaakt in Utrecht. Dit zijn de tuien van een brug over het Amsterdam Rijnkanaal. De brug is heel licht-blauw geverft, maar door de zon die er op schijnt komt er een mooie gloed overheen.
[afbeelding]
En als je heen en weer scrollt lijkt het net of tie beweegt!
[ Voor 6% gewijzigd door hansvanzet op 03-10-2006 22:23 ]
Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma

Vandaag genomen in een kleine tunnel.
te bewerken. Ik vind vooral de kleurcontrasten erg mooi denk ik.
De pijpen kunnen helaas niet rechtgezet worden. In het echt ook niet recht en
als ik het nu in de foto doe dan klopt de wet van Newton op de touwen niet helemaal
meer
Klik op de foto voor full-size.

[ Voor 26% gewijzigd door J3roen op 04-10-2006 01:19 ]
Dit topic is gesloten.
Blijkbaar is het voor veel mensen enorm lastig om de titel of startpost goed te lezen danwel te begrijpen, dus hier nog maar een herhaling; Dit is het solo testcasefoto topic. Dat betekent dus niet meer dan één foto per post!