Alleen gecropt, resized en sharpend, zit te twijfelen of ik nog wat contrast zal toevoegen,
stel dat ik dat doe, hoe selecteer ik dan ook gelijk de lucht onder het vliegtuig?
Zie ondertitel
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zie ondertitel
Is dit geval de color range tool .... daarna een curves-adjustmentlayer maken en je lucht is dan meteen het masker.Dentheman schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:55:
[afbeelding]
Alleen gecropt, resized en sharpend, zit te twijfelen of ik nog wat contrast zal toevoegen,
stel dat ik dat doe, hoe selecteer ik dan ook gelijk de lucht onder het vliegtuig?
Ons is aangeleerd om van links naar rechts te lezen/kijken.....inquestos schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:54:
Je zou zeggen dat het spiegelen niet uit zou maken voor een foto (los van tekst en dergelijke), maar dat doet 't wel! De niet gespiegelde foto (lijkt) echt een stuk beter (veel prettiger om naar te kijken)... vreemd... (linker/rechter-hersenhelft oid?)
Leuke foto in ieder geval
Is er ook iemand zo vriendelijk mijn foto even van commentaar te voorzien?wwwhizz schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:58:
[afbeelding]
(clickable)
Vandaag in het mooie zonnetje een mooi bloempje gefotografeerd
Mijn eerste foto op GoT ooitGemaakt met een Minolta 5D met kitlens.
Op dit moment is het mijn windows background. Hij is alleen gecropt naar een normaal beeldschermformaat (1280*1024), verder niet geshopt.
I see red pixels.
Ik vind het een mooie foto, het groen aan de achtergrond en het blauw/paars aan de voorkant geeft een mooi contrast. Ik mis alleen iets overtuigends, de foto geeft me niet echt een wow gevoel. Heb zo alleen geen echte tips om het beter te doen, misschien wat spelen met compositie. Je zou de foto ook in het macro-topic kunnen plaatsen voor meer specifieke feedback.wwwhizz schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:43:
[...]
Is er ook iemand zo vriendelijk mijn foto even van commentaar te voorzien?
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Het perspectief is saai, verzin iets leuks! Ga door je knieen of doe het juist van boven! De belichting en scherptediepte zijn in orde (hoewel de achtergrond nog erg afleidt) maar je compositie is gewoon saai. Bovendien is het jammer dat er stof of stuifmeel op de bloem zit, dit verpest een beetje de pure schoonheid van zo'n bloem. Daar had je alleen niet veel aan kunnen doen, eraf blazen misschien.wwwhizz schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:43:
[...]
Is er ook iemand zo vriendelijk mijn foto even van commentaar te voorzien?
[ Voor 6% gewijzigd door Josh op 24-06-2006 12:44 ]
Dat is niet correct.Simon schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:03:
[...]
dat is ook geen HDR, maar eigenlijk meer tonemapping. De HDR is daarna weer gecompressed. Want je beeldscherm kan geen HDR weergeven.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
goeie foto, weinig afleidende dingen op de foto. Wat de foto mist is een object waar je ogen heen getrokken worden. En hij is scheef, wat wel vervelend is.
[ Voor 7% gewijzigd door Nomad op 25-06-2006 00:09 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
[ Voor 23% gewijzigd door -Sander- op 25-06-2006 16:50 ]
easy on the saturation knopAlfa_145 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:46:
Gisteren auto gewassen/gepoetst dus even een fotoshoot gedaan, waaronder deze.
Ben benieuwd hoe/wat
[afbeelding]
1024 versie;
http://members.home.nl/ar33/temp/meg/1.jpg
[ Voor 11% gewijzigd door Nomad op 25-06-2006 19:06 ]
Ik vind dit ook niet echt een showcase foto. De lucht is erg grijs (overbelicht?), de omgeving rond het onderwerp (de auto?) is lelijk en leidt af. Bovendien spiegelen de ramen van de auto erg. Als de auto inderdaad het onderwerp is dan staat hij er (in deze omgeving) te klein en onduidelijk op.Alfa_145 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:46:
Ben benieuwd hoe/wat
[afbeelding]
1024 versie;
http://members.home.nl/ar33/temp/meg/1.jpg
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
wat een stierenstront, het showcasewaardig zijn van een foto heeft niet alleen met interesse in het onderwep te maken. Het kwaliteitsaspect spreekt hier zeer zeker in mee en sommige foto's stralen nu eenmaal die kwaliteit uit, en sommige niet. Ik ben het met mijn voorgangers eens dat je hier zelf de kwaliteit van je foto overschat. Ik wil niet zeggen dat het een oerslechte foto is, ik heb wel slechtere dingen hier voorbij zien komen, maar van showcasewaardige foto's verwacht je toch net dat ietsje extra wat ik hier niet krijg.Alfa_145 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:25:
Nee, heb een beetje lopen spelen met curves in photoshop.
Daarnaast is het natuurlijk voor iedereen persoonlijk, ook het onderwerp spreekt je aan of niet.
Als je het niks vind ga je gewoon alles lopen afkraken, vind je het mooi zoek je alsnog een detail dat je niet aanstaat om de foto af te kraken.
Maar toch bedankt hoor..
No worries m8
[ Voor 3% gewijzigd door Sourcey op 25-06-2006 23:05 ]
oh god, van dijk studieboeken, that brings back memories, ik heb daar nog een zomerbaantje gehad zoals vele lotgenoten met me.Sourcey schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:40:
Naar aanleiding van het slagen voor mijn eindexamen heb ik deze foto gemaakt. Ik heb geprobeerd hem een betekenis mee te geven. Wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
klikbaar
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
[ Voor 12% gewijzigd door HaterFrame op 25-06-2006 23:36 ]
I am the great Cornholio!
Erg mooie foto. Dat verval aan de muren is mooi te zien. Enige wat ik op te merken heb is dat het misschien mooier was geweest om onder een hoek van 90 graden ten opzichte van de muur de foto hebben gemaakt
Erg strakke foto.
Mooie plaat! ben erg benieuwd naar alle specsMaNiC_MiNd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:34:
[afbeelding]
Fullsize
http://www.digital-d.nl/Mirror/Fok/tt_temp_groot.jpg
Shot @ Assen vanaf Geert timmerNikey Hayden, winnaar MotoGP
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Vanaaf zal ik een showcase openen, ik bewerk er overigens weinig aan. Alleen Levels en Contrastkwakke01 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:19:
[...]
Mooie plaat! ben erg benieuwd naar alle specskan je die mss mailen/posten?? heb je er veel aan gesoept?
Yes please (EXIF), enne, wat had je aan die Bigma zitten?? (staat ook in de exif wss)??MaNiC_MiNd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:21:
[...]
Vanaaf zal ik een showcase openen, ik bewerk er overigens weinig aan. Alleen Levels en ContrastEn wat bedoel je met specs? Exiff?
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Make : NIKON CORPORATIONkwakke01 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:24:
[...]
Yes please (EXIF), enne, wat had je aan die Bigma zitten?? (staat ook in de exif wss)??
thx, dan zaten we qua sluitertijd gelijkMaNiC_MiNd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:43:
[...]
Make : NIKON CORPORATION
Model : NIKON D70s
DateTime : 2006:06:24 14:21:46
ExposureTime : 1/640Sec
FNumber : F6.3
FocalLength : 400.00(mm)
DigitalZoomRatio : 1/1
FocalLength(35mm) : 600(mm)
Geschoten met een Sigma 500mm
[ Voor 8% gewijzigd door kwakke01 op 26-06-2006 19:58 ]
Er gaaf! Ik had alleen liever de motor aan de linkerkant in de foto gezien ipv aan de rechterkant.MaNiC_MiNd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:34:
[afbeelding]
Fullsize
Kwestie van smaak denk ikKappuhH schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:57:
[...]
Er gaaf! Ik had alleen liever de motor aan de linkerkant in de foto gezien ipv aan de rechterkant.
offtopic:
Die URL
Super foto! Mooi contrast rijk en poetsen heb jij niet meer nodigAlfa_145 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:46:
Ben benieuwd hoe/wat
Dank uErg strakke foto.Accent wordt mooi gelegd op de paal en dit wordt in mijn mening goed versterkt door grayscale foto
[ Voor 4% gewijzigd door Laurens op 26-06-2006 20:54 ]
Herkenbaar, ze hebben die formulieren in de laatste 10-15 jaar maar nauwelijks veranderdSourcey schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:40:
Wat vinden jullie ervan?
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Nope, geen crop maar heb genoeg van Nickey Hayden. Mocht je echt een piccie willen moet je me maar ff op msn toevoegenKappuhH schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:50:
[...]
Heb je em gecropd? Zo ja, mag ik um dan ook zien met de motor aan de linkerkant?
Anoniem: 111246
Ziet er netjes uit hoorAnoniem: 111246 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:09:
Gisteren naar Schiphol geweest om wat plaatjes te schieten.
Was enorm slecht weer, wat wel mooie effecten gaf tijdens het opstijgen.
Ondanks de regen toch deze plaat weten te schieten die in mijn ogen het beste eruit is gekomen.
Wat ik er mee gedaan heb in Photoshop is gecropt, levels goed gezet, beetje gespeeld met brightness/contract, saturation, etc. Dit is naar mijn idee 't eind resultaat.
Gebruikte materiaal: EOS 350D met Sigma 70-300 APO.
Graag jullie commentaar (be nice!) ;-)
[afbeelding]
Anoniem: 111246
Thanks.MaNiC_MiNd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:13:
[...]
Ziet er netjes uit hoorAlleen sommige stukken zijn wel erg zwart
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 26-06-2006 21:18 ]
Je mag zeker trots zijn om de scherpte van de foto en kleuren, schitterend ... maar ... de compositie is niet sterk vind ik. Je hebt natuurlijk je plekkie niet altijd voor het kiezen maar ik had de foto het liefst eerder in de bocht genomen en wat meer frontaal en/of lager (zodat je de helm beter ziet en daardoor de persoon beter van de motor kunt onderscheiden, nu moet je eerst "zoeken" in de oranje massa). Boven en onderkant van de foto zijn egaal ... te vlak. Bij het inrijden van de bocht had je ook nog een stukje circuit (waar 'ie vandaan komt) mee kunnen pakken waardoor de bovenkant van de foto dan wat meer verhaal vertelt OF de motor niet gecentreerd maar meer naar onderen zetten.MaNiC_MiNd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:34:
[afbeelding]
Fullsize
Politiek overgevoelig: complexiteit en gevoeligheid van politieke onderwerpen, waarbij het de kunst is een constructieve dialoog te voeren. Censuur door overgevoeligheid: gedrag waarbij bepaalde content wordt geredigeerd uit angst voor offensief te zijn.
Ik heb in je showcase dit al gevonden, die vind ik wat spannender qua compositie. Erg leuke showcase trouwens.MaNiC_MiNd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:03:
[...]
Nope, geen crop maar heb genoeg van Nickey Hayden. Mocht je echt een piccie willen moet je me maar ff op msn toevoegen
Die is een stuk beter! Mooi die kromme lijnen van het circuit, motor niet gecentreerd maar rechts hangend ... zeker een 9 (vorige een 7.5).KappuhH schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:36:
[...]
Ik heb in je showcase dit al gevonden, die vind ik wat spannender qua compositie. Erg leuke showcase trouwens.
Politiek overgevoelig: complexiteit en gevoeligheid van politieke onderwerpen, waarbij het de kunst is een constructieve dialoog te voeren. Censuur door overgevoeligheid: gedrag waarbij bepaalde content wordt geredigeerd uit angst voor offensief te zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 26-06-2006 22:14 . Reden: ?Syntax error: tiepvaut ]
Als die zut er morgen nog ligt neem ik 'm opnieuw. Kwam 't tegen toen ik de portiek uitliep vanmiddag en had toevallig m'n cam bij me. Dus ja, snel genomen want ik moest weg, en dan krijg je dat... Hopelijk is 't morgen ook zulk miezerig weer, want dat versterkt het effect zo lekker.MaNiC_MiNd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:14:
Het idee is leuk, maar omdat ie bewogen is en je dat zelf ook al aangeeft vind ik hem niet echt testcase waardig...
FF lekker ruw bewerken, hoog contrast oranje en van de rest de saturation omlaag gooienBergen schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:18:
[...]
Als die zut er morgen nog ligt neem ik 'm opnieuw. Kwam 't tegen toen ik de portiek uitliep vanmiddag en had toevallig m'n cam bij me. Dus ja, snel genomen want ik moest weg, en dan krijg je dat... Hopelijk is 't morgen ook zulk miezerig weer, want dat versterkt het effect zo lekker.
Dat is precies wat ik nu ook gedaan heb! Maar dan niet ruw maar subtiel, anders wordt 't zo'n harde foto...MaNiC_MiNd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:22:
[...]
FF lekker ruw bewerken, hoog contrast oranje en van de rest de saturation omlaag gooien
Mja we zijn toch ook kneitershard uitgeschakeld?Bergen schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:29:
[...]
Dat is precies wat ik nu ook gedaan heb! Maar dan niet ruw maar subtiel, anders wordt 't zo'n harde foto...
Ik vind hem wat donker, voor de rest issie leuk maar het blikje (dat was je onderwerp toch?) springt er niet helemaal uit, maybey moet je daar nog ff aan werken
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Mooie foto, vooral door het doorleefde gezicht van die vrouw. Aparte ogen heeft ze wel, ziet eruit als een vorm van staar ofzo. Je had wel beter even door je knieën kunnen gaan voor deze foto, want nu bekijk je d'r zo van bovenaf.samo-arne schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 03:01:
Een oude foto van mij waar ik me al langer van af vraag of ie nou wel of niet mooi is... Wat vinden jullie? De foto is genomen in Ghana, in een klein dorpje, waar de kinderen dol waren zichzelf te zien. Deze oudere vrouw was benieuwd waar al het gedoe nou over ging...
[afbeelding]
(klikbaar)
heeft iemand nog commentaar op mijn foto, zodat ik daar weer rekening mee kan houden met de volgende foto's met mijn nieuwe toestel ?_trickster_ schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:34:
[afbeelding]
Grote versie (6 mb)
Dit is mijn tweede foto post op het forum.
hij is nog wel iets gefotoshop't, een beetje het contrast verhoogd.
Al het Commentaar is welkom
[ Voor 18% gewijzigd door Quadro! op 27-06-2006 16:53 ]
Netjes maar zoals bij bijna alle met een verdwijnpunt is het mooier om deze in het midden te hebben, was je gelijk die donkere plek rechts onder kwijt geweest. Voor de rest vind ik m sfeervol.Quadropluxor schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:30:
De eerste foto met mijn nieuwe tweedehands Nikon D70 met 18-70mm kitlens:
[afbeelding]
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Inderdaad, die vrouw kon nog amper wat zien... Ik moet toegeven dat bij het nemen van die foto's ik nogal overrompeld was door de mensen daar, en ik daarom niet echt gelet heb op hoogtes enzo... Maar een leuke tip voor de toekomstPlatypussy schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 05:42:
[...]
Aparte ogen heeft ze wel, ziet eruit als een vorm van staar ofzo. Je had wel beter even door je knieën kunnen gaan voor deze foto, want nu bekijk je d'r zo van bovenaf.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
[ Voor 15% gewijzigd door Zoefff op 28-06-2006 21:35 ]
[ Voor 4% gewijzigd door DigiD70 op 27-06-2006 23:42 ]
Ik vindt hem erg mooi! zeer sfeervol..Quadropluxor schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:30:
[afbeelding]
Is deze foto verder showcase-waardig of ligt het niveau ervan daarvoor (veel) te laag?
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Tja... Ik denk dat je weinig commentaar krijgt omdat het gewoon een "lekkere plaat" is maar niet adembenemend. Ook ik kan geen duidelijke punten aanwijzen die je echt beter zou moeten doen. Mijn grootste aanmerking erop is dat ik 'm rechtsboven wel errug licht vind. Verder issie gewoon mooi_trickster_ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:43:
[...]
heeft iemand nog commentaar op mijn foto, zodat ik daar weer rekening mee kan houden met de volgende foto's met mijn nieuwe toestel ?
Zou je behalve de kleuren ook het formaat iets aan kunnen passen misschienMaxxi schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:10:
Geschoten in Zweden afgelopen weekend. Kleuren iets aangepast
[afbeelding]
Aan de ene kant vind ik 'm mooi - ik hou wel van foto's met maar weinig verschillende kleuren. Wat dat betreft is hij strak. Aan de andere kant ben ik zelf niet zo weg van de "lijnen" (geen idee hoe ik me anders moet uitdrukken); denk dat ik 'm mooier had gevonden als de lijnen van de voorgrond en de achtergrond parallel liepen ipv naar een verdwijnpunt toe. Maar da's natuurlijk persoonlijkDigiD70 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:41:
Pisa (september 2005). Ik had de camera net in mijn bezit. Als ik deze foto nu zou maken zou het er uiterst rechtsonderin iets anders uitzien. Ik blijf hem overigens zelf wel mooi vinden. Of anderen dat ook vinden hoor ik graag. Deze foto is niet gecropt.
[afbeelding]
www.maartenlangelo.nl
Ik mis het onderwerp een beetje. Is het de tekst op het beeld? Is het het dopje? is het dat lichte ding rechtsonderin?Maarten L schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 02:05:
Sinds enkele dagen mijn Canon 350d binnen en snel aan het experimenteren geslagen! Deze foto heb ik net genomen.
60 / 5.6 / iso 100 / met flits / 20-80 Canon Supersonic lens (analoge lens van EOS 5, pa)
[afbeelding]
"KLIK" voor grote versie.
www.maartenlangelo.nl
en waarom is dat een interessant onderwerp, of waarom maakt dat de foto goed!??Maarten L schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:17:
Alles wat scherp is, is het onderwerp. Dat is dus de rechterbovenboek van het scherm.
[ Voor 20% gewijzigd door Maarten L op 28-06-2006 12:34 ]
www.maartenlangelo.nl
Een foto als artistiek object geeft iets weer, een dieper liggende gedachte, een esthetische waarde, iets dat de foto interessant maakt om naar te kijken. Met andere woorden een onderwerp. Dat onderwerp mis ik in jouw foto. Ik zie wel iets, de hoek van een beeldscherm. Maar waarom is deze foto interessant om naar te kijken?Maarten L schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:33:
Het gaat om de techniek. Ik heb geprobeerd om een interessante zwart/wit foto te maken. Met een sterk contrast tussen onderwerp en achtergrond. Een zo scherp mogelijk onderwerp met een zo onduidelijk mogelijke achtergrond.
Een leuk detail vind ik dat je in de hoek van het scherm nog net het programma ZoomBrowser EX kan zien.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Anoniem: 121555
Ja, eens!KappuhH schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:36:
[...]
Ik heb in je showcase dit al gevonden, die vind ik wat spannender qua compositie. Erg leuke showcase trouwens.
Oftewel: groot diafragma gebruiken. Dat is het enige toch? Ik vind er ook weinig aan eigenlijk, zo kun je alles wel met een groot diafragma op de foto zetten en converteren naar zwart/wit (hoe heb je dat eigenlijk gedaan?)Maarten L schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:33:
Het gaat om de techniek. Ik heb geprobeerd om een interessante zwart/wit foto te maken. Met een sterk contrast tussen onderwerp en achtergrond. Een zo scherp mogelijk onderwerp met een zo onduidelijk mogelijke achtergrond.
Mjah, het is nu een vrij saaie foto van een hoek van een laptopscherm... Je kunt daar een heel verhaal omheen ophangen waarom hij wel mooi is, maar het blijft een saaie foto. Een goede foto heeft geen verhaal nodig om mooi gevonden te wordenEen leuk detail vind ik dat je in de hoek van het scherm nog net het programma ZoomBrowser EX kan zien.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Anoniem: 121555
Ik kan m'n ogen eigenlijk niet afhouden van de felle blauwe vlek bovenin. Vind de kleuren dus eigenlijk té fel, niet echt mijn smaak.TP84NL schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:46:
Ik zal ook eens wat posten...
[afbeelding]
Full size:
http://www.bowling-ocb.nl/Fotos%20Tim/solo.jpg
CASIO EXILIM EX-Z4.. klein beetje bewerkt met photoshop
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 121555 op 28-06-2006 14:26 ]
Als je dit een klein beetje bewerkt noemt...TP84NL schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:46:
[afbeelding]
Anoniem: 121555 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:26:
[...]
Ik kan m'n ogen eigenlijk niet afhouden van de felle blauwe vlek bovenin. Vind de kleuren dus eigenlijk té fel, niet echt mijn smaak.
Bedankt voor het commentaarToff schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:17:
[...]
Als je dit [i]een klein beetje[i/] bewerkt noemt...
Verder word ik misselijk van het standpunt; het lijkt of je naar beneden stort. Als dat de bedoeling is, prima natuurlijk (alleen niet voor mij), maar anders graag iets van een hekje ofzo op de voorgrond, om me tegen te houden.
Anoniem: 128143
Die blauwe zee is echt niet te doen zoals velen hierboven mij al zeiden. Ik hou zelf ook wel van veel contrast maar je moet wel oppassen dat de kijken niet snel wegkijkt door felle kleurenTP84NL schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:46:
[afbeelding]
Full size:
http://www.bowling-ocb.nl/Fotos%20Tim/solo.jpg
Ik denk dat je camera wat enthousiast met de kleuren omgaat dan. Niks mis mee, want de meeste mensen houden van vette kleuren. Niet als kritiek, maar uit nieuwsgierigheid: waren die "steigerpijpen" van die dakconstructie bij het riet echt zo blauw dan?TP84NL schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:42:De foto is echt maar een klein beetje bewerkt (klik HIER voor het origineel).
Kan niet stoppen met ontploffen!
- Klopt ja, ik vond het wel een apart effect hebben. Hij is met een behoorlijk groot diafragma genomen, dus weinig scherptediepteMuse schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:11:
Drie dingen die mij direct opvallen:
- de snavel is niet scherp, die had ik liever scherp gezien.
- Hij is bijna recht van voren, maar 1 kant ligt in de schaduw. Had imho mooier geweest als de zon van achter je kwam of de kop van de eend had meer gedraaid moeten zijn zodat je meer van de belichte kant ziet.
- Hij is aan de bovenkant wel erg krap op de rand
Verder wel een mooie scherpe foto!
Inderdaad, óók gelijkAnoniem: 128143 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:09:
[...]
Beetje teveel USM denk ik mocht je USM toegepast hebben...
[ Voor 16% gewijzigd door Bob Popcorn op 28-06-2006 17:22 ]
- Het is ook wel apart, alleen ben ik er geen fan van, maar dat is denk ik ook wel een beetje een kwestie van smaak. Als je net die snavel wel scherp hebt en de rest niet, dan is de foto imho een stuk beter.Bob Popcorn schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:21:
[...]
- Klopt ja, ik vond het wel een apart effect hebben. Hij is met een behoorlijk groot diafragma genomen, dus weinig scherptediepte
- Mja, daar heb je volkomen gelijk in, alleen een eend draai je niet zomaar even om
- Klopt, maar ruimer kon ik niet croppen
Ik heb hem auto-leveled in photoshop, en op mijn monitor heeft 'ie ook een bruin/oranje oog en een pupil?littlejoannes schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:25:
Beetje ranzige eend, maar afgezien daarvan, zou 'm niet zo donker maken.
Oog van die eend is nu een zwarte halve bol. Bij auto-levels in PSP zie je dat hij/zij een bruin/oranje oog heeft en een pupil.
[ Voor 4% gewijzigd door MALobert op 28-06-2006 18:40 ]
In dat geval moet je hem eens exporteren als sRGB ipv AdobeRGB. Is wel vaker het probleemBob Popcorn schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:02:
[...]
Ik heb hem auto-leveled in photoshop, en op mijn monitor heeft 'ie ook een bruin/oranje oog en een pupil?
[ Voor 16% gewijzigd door MBV op 28-06-2006 18:58 ]
ik vind m wel vet, ik heb m nu als achtergrond zelfs! als ik 'm op centreren wordt de foto op mijn resolutie gecropped bij de horizon, geeft wel een vet effect eigenlijk.Quadropluxor schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:30:
[afbeelding]
Is deze foto verder showcase-waardig of ligt het niveau ervan daarvoor (veel) te laag?
Thomas Ligthart
www.maartenlangelo.nl
Dit vind ik een prachtige foto! Creatief, goed uitgevoerd, kleuren komen er mooi uit.. Zou zo in 't showcasetopic kunnen!
Maarten L schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:14:
Oftewel: groot diafragma gebruiken. Dat is het enige toch? Ik vind er ook weinig aan eigenlijk, zo kun je alles wel met een groot diafragma op de foto zetten en converteren naar zwart/wit (hoe heb je dat eigenlijk gedaan?)
-Ik heb hem in het zwart/wit genomen =)
Mjah, het is nu een vrij saaie foto van een hoek van een laptopscherm... Je kunt daar een heel verhaal omheen ophangen waarom hij wel mooi is, maar het blijft een saaie foto. Een goede foto heeft geen verhaal nodig om mooi gevonden te worden
-Thnx!!
Knowing you're one hell of a guy is one thing, actually being told so by a machine is another.
Best wel geslaagd. Mooie kleuren, beetje abstracte achtergrond. De persoon net niet in het midden maakt het een mooie compositie imho.Bob Popcorn schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:51:
[afbeelding]
Foto van een vriend van me, in het zojuist aangelegde skatepark.
Jammer dat zijn haar wat overbelicht/uitgebeten is.Bob Popcorn schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:51:
[afbeelding]
Foto van een vriend van me, in het zojuist aangelegde skatepark.
Zou in kleur de vlinder niet mooier overkomen?justleen schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:10:
*schoorvoetend nog een poging doet om wat commentaar los te peuteren van de tweakers*
In t donker van een nachtvlindertje op mn Bonsai een kiekje gemaakt.
T was een testje, macro + flits. Ik heb in photoshop t contrast wat omhoog gegooid (vind ik zelf mooi..) en duotone gemaakt.
[afbeelding]
Ik vind um iets te donker geworden, maar zo komt de vlinder wel mooier uit, vond ik zelf..
[ Voor 51% gewijzigd door MBV op 29-06-2006 12:28 ]
Klopt, hij had licht in z'n rug zoals je ziet. Voora bij z'n schouders komt het licht er mooi "omheen", wat ik erg gaaf vind.MBV schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:27:
[...]
Jammer dat zijn haar wat overbelicht/uitgebeten is.
Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |
Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq