Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.930 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Ik ben net begonnen met fotografie. Ik kijk de laatste tijd veel op GoT en leer daar veel van. Een volgende stap vond ik het posten van een foto waar ik zelf wel blij mee ben. Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.

Van bewerken heb ik nog zeer weinig kaas gegeten, daarom is in deze foto niets meer gedaan dan een kleine horizoncorrectie en een resize.

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/familiesnijder/oranje_wolken.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 09:00
Ik heb er ook een waarvan ik wel benieuwd was wat andere mensen er van vinden...
Afbeeldingslocatie: http://www.lanworx.nl/bos-small.jpg
Klikbaar (let op! fullsize versie: 1,26MB)

Stukje EXIF die ook in de file zelf zit:
Canon 350D met kitlens op 28mm, 1/4 Sec , F/22, ISO 100.

[ Voor 6% gewijzigd door zazra op 22-12-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgion schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:12:
Ik heb de bewerkte en onbewerkte versie van mijn bovenstaande foto verwisseld.
Gelukkig :X

probeer eens wat oneffenheden aan te passen met ALLEEN de healingbrush (niet spot, maar gewoon de normale)
als dat hebt gedaan zul je zien dat er verder niet veel aan de foto gedaan hoeft te worden

wat fout ging in je edit is, dat de natuurlijke glans op de voorhoofdhuid (en de rest..) verloren gaat + de textuur van de huid..

probeer het eens zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Keesr

Mooi portret, echt een goede foto-kop heeft die man! :) Ben eigenlijk benieuwd hoe hij eruit had gezien als zijn hele hoofd erop stond. Enfin, mooie, scherpe foto.

@ Zentbeer

Mooie kleuren in de lucht. Het is alleen jammer dat je onderin nog net te veel ziet en het zal dus mooier zijn geweest als je of genoeg zag zoals huizen ofzo of alleen zwart (daar gaat mijn voorkeur naar uit).

@ m-webbie

Mooie zonnestralen, maar op één of andere manier trekt hij me niet zoveel aan. Het is misschien wat rommelig, vooral op de grond. De kleuren zijn wel prettig, maar ik vind hem wel wat te onscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Gisteren definitief een EOS 300D overgekocht van iemand :D
Vandaag was eht dus hoog tijd om em eens te gebruiken, en aangezien ik toch bloemen meekreeg van t werk werden die eht slachtoffer :) lekekr cliche aangezien eht al tig keer gedaan is, maar dat maakt mij niks uit :D
Beide foto's zijn op volledig handmatig geschoten (ook focus) en k ben best tevreden met t resultaat, al hoor ik graag hoe het beter kan :)

1

2

Info over de instellingen staat in de EXIF

[ Voor 2% gewijzigd door Floor-is op 23-12-2006 16:11 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:42

MBV

maak die 2e eens iets donkerder, er zit iets te veel wit in de bladeren imho. Verder een mooie foto :). Die eerste zou misschien wel iets lichter kunnen, met iets minder saturation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:23:
maak die 2e eens iets donkerder, er zit iets te veel wit in de bladeren imho. Verder een mooie foto :). Die eerste zou misschien wel iets lichter kunnen, met iets minder saturation.
omtrend 2e foto, dat witte dat hoort hoor.. zie je wel vaker in bladeren

tis gewoon een half verlepte roos :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 23:13
Ben een poosje geleden bij ons in de buurt fotos wezen maken en was wel benieuwt wat jullie van deze vonden

Afbeeldingslocatie: http://bifsquad.com/fotos/data/Neeltje%20jans%20en%20Westerschouwen/tumbs/DSC01279.JPG
grotere versie
edit:
een grotere versie geupload :)

[ Voor 70% gewijzigd door hawk88 op 23-12-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 14-09 07:31
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:33:
[...]

omtrend 2e foto, dat witte dat hoort hoor.. zie je wel vaker in bladeren

tis gewoon een half verlepte roos :X
Nee hoor, er is hier gewoon wat te hard geflitst/te hard belicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Morgion: Mooie meid en goeie uitsnede. De bewerking is zoals gezegd wat over de top. Ik heb zelf de ervaring dat huid bewerkingen die alles op dezelfde manier beïnvloeden (zoals blurren) niet goed werkt. Healing brush tool werkt een stuk beter als je samples neemt uit een gebied met goeie huid (wel veel meer werk). Daarnaast heeft je vriendin een prima huid en zou ik het retoucheren tot een minimum beperken (flits effecten wegwerken enz.). Een ander 'trucje' zou zijn om de boel om te zetten naar zwart-wit en je rood kanaal flink open te draaien: hierdoor haal je ook oneffenheden weg zonder te retoucheren.
Ik weet niet precies op welke focal length je dit genomen heb maar ik heb de indruk dat er nog wat perspectief vervorming in zit wat een beetje een in-your-face-effect geeft. Dit is deels ook nog te corrigeren al gaat dit wel gepaard met verlies van scherpte.
Wat voorbeeldjes van wat ik bedoel: Snelle retouch met de healing brush en een z-w conversie met wat perspectief correctie. Roep even als je de bewerkingen liever niet ziet, dan haal ik ze weg.
@3V3RT: Lekker mistig sfeertje. Zelf zou ik de horizon nog recht zetten en het contrast nog iets verhogen in het onderste stuk van de foto. Verder zou ik proberen nog iets meer detail in de lucht te behouden (moet wel lukken zo te zien). De centrale compositie stoort mij ook niet.
@Rudedadude: Lekker hoor, Mooie verhouding tussen wat geblurred is en wat nog scherp / half scherp is. Verder mooie diepte en precies op het juiste tijdstip zodat je nog net wat kleur hebt in de lucht.
@Keesr: Ziet er goed uit al had ik graag wat meer gezicht gezien. Halve gezicht compo's werken imo het beste als er recht van voren op ooghoogte wordt geschoten en dat is hier net niet. Is het een crop? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd naar de hele foto. Mooie karakter kop wel.
@Zentbeer: Wat hebben we toch een mooie luchten de laatste tijd. Je silhouette is niet heel spannend en ik zou nog iets van de onderkant afsnijden. Probeer bij een zonsondergang ook een mooie voorgrond neer te zetten. Je lucht vind ik erg mooi met al die structuren erin.
@m-webbie: Altijd fijn tegenlicht in het bos. Ik vind in jouw foto de bovenkant net wat te overbelicht. Je zou kunnen proberen om te meten op het meest felle deel van het licht of wat onder te belichten. Je zal dan meer dichtgelopen schaduw krijgen maar persoonlijk vind ik dat niet erg bij zo'n foto. De zonnestralen zullen dan wat meer definitie krijgen waardoor je een wat mysterieuzer sfeertje krijgt.
@sapphire: Ik ga mee met MBV op beide punten. Probeer ook eens je onderwerp wat uit het midden te plaatsen en een beetje te spelen met compositie. De zwarte achtergrond icm het rood doet het goed.
@hawk88: Doe es groter ;). Ook hier is het weer een erg centrale compositie. Die spiegelende zee in de verte ziet er lekker uit en had wat mij betreft beter in beeld gemogen (hoger standpunt als dat mogelijk was?). Tegenlicht idee en de vogels zijn mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51
Hier nog een bijdrage van mij. Vorige opmerking was dat ik de horizon beter op 1/3 of 2/3 kon houden ipv 1/2. Maar wat vinden jullie hiervan?

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/kevinschop/tn_sundown%20+%20clouds.jpg

Grotere versie

[ Voor 5% gewijzigd door silencedead op 23-12-2006 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06

breinonline

Are you afraid to be known?

silencedead schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 09:42:
Hier nog een bijdrage van mij. Vorige opmerking was dat ik de horizon beter op 1/3 of 2/3 kon houden ipv 1/2. Maar wat vinden jullie hiervan?

[afbeelding]

Grotere versie
Hij zit niet op 1/3 :) De lijn waar het zwart over gaat in de gekleurde lucht ligt nu nog te ver af van die 1/3 lijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:00

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

breinonline schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 09:58:
[...]

Hij zit niet op 1/3 :) De lijn waar het zwart over gaat in de gekleurde lucht ligt nu nog te ver af van die 1/3 lijn.
eens, maar hij kijkt al lekkerder weg dan de vorige :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

sapphire schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:33:

Beide foto's zijn op volledig handmatig geschoten (ook focus) en k ben best tevreden met t resultaat, al hoor ik graag hoe het beter kan :)
Beide?? Dit is een SOLO testcasefoto topic........

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Laatst online: 12-09 12:45
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:22:
@ Zentbeer

Mooie kleuren in de lucht. Het is alleen jammer dat je onderin nog net te veel ziet en het zal dus mooier zijn geweest als je of genoeg zag zoals huizen ofzo of alleen zwart (daar gaat mijn voorkeur naar uit).
Dat laatste ben ik met je eens. De helderheid van mijn monitor was wat te laag waardoor het voor mij alleen zwart leek, dat heb ik meteen even aangepast. Dank voor de tip.
djengizz schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 08:35:
@Zentbeer: Wat hebben we toch een mooie luchten de laatste tijd. Je silhouette is niet heel spannend en ik zou nog iets van de onderkant afsnijden. Probeer bij een zonsondergang ook een mooie voorgrond neer te zetten. Je lucht vind ik erg mooi met al die structuren erin.
Ja, eigenlijk moet ik dan even snel naar buiten om een goede compositie te maken. De lucht komt me natuurlijk gewoon "aanwaaien", de volgende keer zal ik ook wat meer aandacht aan de compositie van de voorgrond besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Afbeeldingslocatie: http://www.rnix.nl/gallery/albums/pics/twello.sized.jpg

Het nieuwe station in Twello. Clickable voor 1280 breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@Verbal_Kint
Ik zou kijken of je nog wat ruis weg kunt werken in deze foto. De lucht is zo niet zo mooi met al die ruis. Verder vind ik de plaat wel erg donker overkomen. Kan niet echt zien dat het een station is. Hij had net iets meer doortekening mogen hebben van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 20:22
@Verbal_Kint
Ruis is niet te harden in de lucht. Het was of veel te donker voor je camera, of je hebt overdreven settings gebruikt of je hebt veel gezoomd?
Rode lucht is mooi, maar het is in mijn ogen iets TE.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hawk88: Doe es groter ;). Ook hier is het weer een erg centrale compositie. Die spiegelende zee in de verte ziet er lekker uit en had wat mij betreft beter in beeld gemogen (hoger standpunt als dat mogelijk was?). Tegenlicht idee en de vogels zijn mooi.
Bij groter is de ruis nóg beter te zien (phonecam). Die foto illustreerd wel goed dat de foto's meer aan de gebruiker liggen dan aan de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zin in de kerst(man)?

Afbeeldingslocatie: http://img334.imageshack.us/img334/452/dscf1297ha7.jpg

Commentaar welkom!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
Bij groter is de ruis nóg beter te zien (phonecam). Die foto illustreerd wel goed dat de foto's meer aan de gebruiker liggen dan aan de camera.
hoe bedoel je dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:38:
[...]

Onzin! De EXIF geeft aan dat dit met een F30 @ ISO1600 gemaakt is, niet met een mobieltje. Ik vind de ruis voor een compact op die ISO waarde zeer acceptabel en niet storend.
Hurricane schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:15:
@Verbal_Kint
Ik zou kijken of je nog wat ruis weg kunt werken in deze foto. De lucht is zo niet zo mooi met al die ruis. Verder vind ik de plaat wel erg donker overkomen. Kan niet echt zien dat het een station is. Hij had net iets meer doortekening mogen hebben van mij.
Ik vind de grote versie net iets te veel doortekening hebben eigenlijk, de voorgrond mag nog wat donkerder wat mij betreft.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasW schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 01:31:
[...]

Nee hoor, er is hier gewoon wat te hard geflitst/te hard belicht...
Zo hard dat het pigment uit de bladeren viel zeker :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 10:21

Barrycade

Through the...

@ Breinonline: het gaat over de foto van Hawk88 en die zijn toch echt met een K800i gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

littlejoannes schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:05:
@ Breinonline: het gaat over de foto van Hawk88 en die zijn toch echt met een K800i gemaakt :)
Ohw, sorry. Ik had beter moeten lezen inderdaad. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:42

MBV

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:31:
[...]

Zo hard dat het pigment uit de bladeren viel zeker :z
Zo hard dat de spiegeling op het blad overbelicht is geworden, en wat voor kleur heeft een overbelichte foto? ...
Ik heb zelf ook wel eens met foto's van bloemen zitten klooien, en je zit al heel snel tegen oversaturated en overbelicht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Belichting is vrij hard idd, ik heb er aardig wat mee zitten spelen maar persoonlijk vond ik dit eht mooiste.
@rvanleeuw
ik mag dan mss neit veel verstand hebben van fotografie, maar 1 ding durf ik wel te zeggen....de rozen die je in de winkel koopt zijn een heel stuk minder vers dan dat deze was hoor. Kwam rechtstreeks bij de veiling van Flora Holland vandaan dus ik durf wel te zeggen dat ie vrij vers is/was ;)

maar iig....zo beter: roos

Andere bloem
Bij deze is nu dus helemaal niet met de saturation gespeeld...

[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 23-12-2006 17:02 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
littlejoannes schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:05:
dat klopt idd, ik had nix beters bij me op dat moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

sapphire schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:30:
kun je dat usm wat uitleggen :$, desnoods via een DM/mail
oke, usm = unsharp mask, maar dat is geloof ik wel algemeen bekend. usm is het in de foto plaatselijk verhogen van het contrast tussen naastgelegen pixels van een verschillende kleur/helderheid. Hierbij zijn er drie in te stellen variabelen van belang:
1/ de radius: het aantal pixels om de 'grens' heen waarvan het contrast ook nog verhoogd wordt. Meestal in te stellen tussen 0.1 tot zo'n 250 pixels
2/ de amount: de hoeveelheid contrastverhoging die toegepast wordt.
3/ de treshold: de grenswaarde waarbij de contrastverhoging plaatsvindt. Een jpg kent 255 helderheidsgradaties (van zwart tot wit) en hierbij valt te bepalen hoe groot het verschil tussen de pixels moet zijn voordat de contrastverhoging wordt toegepast.

Ik gebruik de 1ste usm met radius 250 en een lage amount, om iets meer contrast in mijn foto te krijgen. zoals Aramdim terecht opmerkt zijn er meerdere manieren om dat te bereiken, zoals ook door de levels of de curves aan te passen. Mogelijk nadeel is dat door de contrastverhoging via usm stukken van de foto volledig wit of zwart worden, maar dat kan ook weer een bepaald effect aan een foto geven en dat kan tenslotte bekeken worden door te varieren met de amount.

De tweede usm met radius 10 (wat best veel is voor een foto van 580 pixels breed) gebruik ik om de algehele contouren in een foto (objecten, personen) iets meer afgetekend te maken)

De derde usm met radius 0.5 geeft aan kleine afbeeldingen net dat idee van echte scherpte omdat alle kleine details in foto's hierdoor extra benadrukt worden. Het nadeel is dat bijvoorbeeld ruis ook hierdoor extra benadrukt wordt.

Ik weet niet of ik het exact goed uitleg, ik heb zelf door uitproberen dingen ontdekt en het is voor ieder zelf ook kijken wat iemand mooi of nodig vindt.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:35:
Iemand zin in de kerst(man)?

[afbeelding]

Commentaar welkom!
Heeft iemand nog op of aanmerkingen op mijn foto? Want ik zou graag horen wat ik eraan zou kunnen verbeteren of wat er goed is. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik heb de foto wel gezien maar hij deed me niet zoveel. Ik vind de compositie niet heel denderdend (waarom zo links als je het hoofd van die pop op de foto wil hebben) en die haren en veer maken het nogal rommelig en leiden af van de kerstman. De kerstboom op de achtergrond kan wel een toegevoegde waarde hebben voor de sfeer, dus daar zou je nog meer gebruik van kunnen maken.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eens een foto van mijn kant; detail van een kerktoren met een trap in.
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening.

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/4999/trapgotio1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Boeiende foto michar. Dat 'bloom'-achtge effect op het hout vind ik erg mooi, en als je goed kijkt is inderdaad de trap erachter ook nog zichtbaar. Door je levels iets aan te passen kun je misschien de trap erachter nog iets beter zichtbaar maken, maar niet teveel, dat zou weer afbreuk doen aan de foto. Hij deed mij in ieder geval even een tweede keer kijken of ik alles wel goed gezien had, leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ barticus: Ik heb het eens geprobeerd via shadow/highlight maar het resultaat was telkens een grijze waas dus ik denk dat ik het zo laat. Wel bedankt voor de tip en de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat ik er erg mooi aan vind is dat je op het eerstegezicht echt het mooie hout ziet wat ik iets warms vind hebben. En als je dan nog eens goed kijke zie je het grijze koude van de trap erachter :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Bedankt voor het commentaar. Moet nog even op zoek naar een anti-noise programmaatje. Hier is verder niets aan bewerkt, behalve een kleine crop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Laatst online: 15-09 13:39
@Morgion: Mooie meid en goeie uitsnede. De bewerking is zoals gezegd wat over de top. Ik heb zelf de ervaring dat huid bewerkingen die alles op dezelfde manier beïnvloeden (zoals blurren) niet goed werkt. Healing brush tool werkt een stuk beter als je samples neemt uit een gebied met goeie huid (wel veel meer werk). Daarnaast heeft je vriendin een prima huid en zou ik het retoucheren tot een minimum beperken (flits effecten wegwerken enz.). Een ander 'trucje' zou zijn om de boel om te zetten naar zwart-wit en je rood kanaal flink open te draaien: hierdoor haal je ook oneffenheden weg zonder te retoucheren.
Ik weet niet precies op welke focal length je dit genomen heb maar ik heb de indruk dat er nog wat perspectief vervorming in zit wat een beetje een in-your-face-effect geeft. Dit is deels ook nog te corrigeren al gaat dit wel gepaard met verlies van scherpte.
Wat voorbeeldjes van wat ik bedoel: Snelle retouch met de healing brush en een z-w conversie met wat perspectief correctie. Roep even als je de bewerkingen liever niet ziet, dan haal ik ze weg.
Bedankt voor je commentaar. De foto is op 55mm genomen als ik me niet vergis. Ik heb helaas nog geen telelens, vandaar. Verder had ik hem zelf ook al omgezet naar ZW, waar ie ook erg mooi is.
Met die healingbrush ga ik eens even aan de slag.

Edit: Na heel wat pogingen tot bewerking met de gewone healing brush ben ik tot de volgende zw-conversie gekomen. Ik hoop dat deze beter in de smaak valt dan voorgaande bewerkingspogingen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n61/Morgion_2006/chis-zw.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Morgion op 23-12-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 18:56:
@ barticus: Ik heb het eens geprobeerd via shadow/highlight maar het resultaat was telkens een grijze waas dus ik denk dat ik het zo laat. Wel bedankt voor de tip en de reactie :)
Ik heb net even snel met je foto zitten spelen, maar met een Level adjustment layer, met vervolgens een mask op de trap lukt het prima. Je kunt heel makkelijk enkel de achtergrond selecteren, want dit zijn toch alleen maar vlakken met rechte lijnen, dus dat lukt wel. Vervolgens het midpoint op ongeveer 1,3 zetten (of nog verder, naar smaak), en je hebt de trap al een stuk beter belicht. Kwestie van persoonlijke smaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:05
ik vind 'm erg krap, eng krap, weinig rustig, technisch wel ok enzo, maar zó close... en vind de blik beetje 'fuck off met je cam blik :P'

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurkentrekker schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 23:08:
[...]

Ik heb net even snel met je foto zitten spelen, maar met een Level adjustment layer, met vervolgens een mask op de trap lukt het prima. Je kunt heel makkelijk enkel de achtergrond selecteren, want dit zijn toch alleen maar vlakken met rechte lijnen, dus dat lukt wel. Vervolgens het midpoint op ongeveer 1,3 zetten (of nog verder, naar smaak), en je hebt de trap al een stuk beter belicht. Kwestie van persoonlijke smaak. :)
Ik heb het zonet even geprobeerd zoals je beschreven hebt (maar met midpoint op 1,15) en dit is eruit gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/9276/trapgotlichterbq6.jpg
De trap is nu in ieder geval duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17
Weer even aangeprutst met mijn (inmiddels bekende) lamp.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/lamp7.jpg

De vorige keer kreeg ik ondermeer als kritiek dat het niet abstract was. Is dit dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abstract is de foto wel en ook het kleurgebruik valt bij mij wel in de smaak. Toch denk ik dat je een veel sterkere foto of serie kunt bekomen door verschillende foto's van die lamp, in deze stijl, maar telkens met een ander kleurgebruik en compositie samen te brengen. (Ik heb ook je foto bij dpz gezien en deze twee eens naast elkaar gehouden). Dus zo een beetje gelijk Andy Warhol als je begrijpt wat ik bedoel. :) Dit is natuurlijk maar mijn persoonlijke mening hierover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Blup ik ben een Artis visje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/2006-12-25/res_IMG_8551e3.jpg
ISO: 800; E:1/320 s; A:f/3.2; met de 100 mm macro lens

Edit1: nav 2 opmerkingen hieronder heb ik de foto's bewerkt en vervangen, groen en geel beide 10% omlaaggeschroefd (link naar foto voor de kleuraanpassingen)
Edit2: camera in A-stand, de sluitertijd wisselde nogal door de reflectie van de vis meer of minder licht, daarom stond het diafragma bijna wijd open

[ Voor 46% gewijzigd door ajhaverkamp op 25-12-2006 18:04 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Nemo is weer teruggevonden :) Jammer dat de achtergrond een beetje dezelfde kleur heeft als de vis. En ik heb het idee dat de foto iets te groen/geel is. Volgens mij valt, door met de kleurbalans te spelen, nog wat betere kleuren uit de foto te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Met zo'n sluitertijd heb je volgens mij voldoende ruimte im je diafragma iets kleiner te maken, zodat de vis er in zijn geheel wat scherper op staat. Aan de andere kant, op deze manier heeft het ook wel wat.

Wat kleur betreft sluit ik me bij mijn bovenganger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste post op dit forum!1

Vorige week nieuwe camera gekocht (olympus SP-510 UZ) en vanmiddag op pad geweest om de camera wat uit te proberen.

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/7177/verkleindsm0.jpg

En wil graag wat commentaar over deze foto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Kwestie van smaak denk ik maar ik vind de kleur juist wel goed. Lekker klein pallet, achtergrond leidt niet af en en beetje een schutkleur effect.
Misschien komt het ook wel omdat ik net een serie van Art Wolfe zat te bekijken over schutkleuren en camouflage. Worden soms echte zoekplaatjes en jouw foto deed me hier aan denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:10
Ik vind het eerlijk gezegd wel wat hebben dat niet de hele vis scherp is..

erg mooie vis en mooi dat hij zo wegvalt tegen de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Afbeeldingslocatie: http://www.oeshare.biz/~thomasw/IMG_7931_edited-2.JPG

Experimentje met de kerst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Ik was mijn archief nog even aan het door lopen en kwam deze foto tegen. Gemaakt in het Louvre in Parijs:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/laukui/Fotos/Internet/fotos/400x600/IMG_3988b_resize.jpg

Commentaar is uiteraard welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ten eerste, knap dat het je uberhaupt gelukt is daar foto's te nemen. Toen ik daar met een dSLR om mijn nek liep hoefde ik hem maar op te tillen of er liepen mensen op mij af om me in 5 talen duidelijk te maken dat ik niet mocht fotograferen.

Over de inhoud, ik vind dat de mensen en de schilderijen veel te donker zijn. Het legt de sfeer wel vast zo, maar volgens mij kun je die donkere delen best nog iets meer belichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Gemaakt in Londen, kerstmarkt voor st. Pauls cathedral. Sluitertijd 1/5 seconde en ingeflitst.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/ddolly01k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

experimentje met de kerste, hè? helaas is dat experimentje zwaar mislukt. dat effect is wel leuk maar niet zo veel. bij die van rudededude is het vervagen veel beter uitgepakt. (al vind ik wel dat die bus zonder dat vage beter was geworden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
@rudedadude: ik denk dat het object wat je wilt fotograferen hier te weinig naar voren komt en daardoor met deze foto niet duidelijk is wat je wilt vertellen. Het effect is leuk maar er is te veel op de foto aanwezig vind ik

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rudedadude: ik ben het eens met Mavvie, wat ik wel goed vind is de sfeer die je vastlegt en de combinatie van de in het zwart geklede vrouw met haar fakkels en de zwarte lantaarnpaal daarachter en de lijn die hen verbindt. Misschien had je daar iets meer met kunnen doen door bv de foto in portretstand
te nemen, dan had je ook minder omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik vind hem wel leuk en goed ingeflitst.
Compositie is misschien wat centraal maar de achtergrond vind ik juist wel goed. De bus en de boom plaatsen het plaatje in context.
Het enige wat mij een beetje stoort is het reclamebord links bovenin wat er een beetje ingeplakt uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Deze heb ik in de vakantie gemaakt. Foto is genomen in Amerika (Appalachen)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~runia012/app_duim.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Op zich een hele leuke foto, maar ik mis wat drama, probeer eens wat contrast te verhogen en te spelen met de kleuren. Denk dat die bergen op de achtergrond er dan wat leuker uitkomen!

@Rudadude
Op zich leuk geprobeerd, maar vind de plaat zelf ook iets te druk.

@ajhaverkamp
Niets op aan te merken, vind het een erg geslaagde foto!

@relonky
Ik vind het best een interessante plaat. Het onderwerp abstract trekt me niet zoveel, maar dat is puur persoonlijk. Wat heb je hier precies gedaan?

[ Voor 46% gewijzigd door aramdin op 26-12-2006 16:43 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 22:02

janklp

FortyTwo Capital

Rudedadude schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:52:
Gemaakt in Londen, kerstmarkt voor st. Pauls cathedral. Sluitertijd 1/5 seconde en ingeflitst.

[afbeelding]
Vetjes, uit de hand gemaakt met deze sluitertijd? Foto geeft zeer goed de (kerst) sfeer van Londen weer moet ik zeggen. Vrouw staat er ook goed scherp op. Gewoon lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 22:17
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/652/prettigemo7.jpg

Te hoog? Of kan ie zo nog voor jullie?

[ Voor 64% gewijzigd door Arrigi op 26-12-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[afbeelding]
In tegenstelling tot een aantal anderen vind ik hem helemaal niet slecht gelukt, het enige wat je mist is een stukje dramatiek ofzo waardoor je de kijker pakt. Een flinke groothoek + kortere werkafstand had hier misschien wel wat bij geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

neographikal schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:56:
[...]

In tegenstelling tot een aantal anderen vind ik hem helemaal niet slecht gelukt, het enige wat je mist is een stukje dramatiek ofzo waardoor je de kijker pakt. Een flinke groothoek + kortere werkafstand had hier misschien wel wat bij geholpen :)
het is precies wat vaak vergeten wordt, tele is mooi, maar slechts een imitatie van up close and personal. Door het perspectief verlies je met tele een hoop dynamiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Volgens de EXIF is Rudedadudes foto gemaakt met 29mm, 43mm equivalent "35mm". Niet echt een tele-opname imo. Ik vind het een heel fijne foto, met een heel fijne sfeer. Het reclamebord linksboven zou idd iets minder scherp/helder kunnen en een lager standpunt zou mijn persoonlijke keuze zijn geweest, maar verder heeft alles op de foto een functie en is het effect van de fakkels prachtig. Het gezicht lijkt eerder uitgelicht door de fakkels dan door de flits. Een woord: wereldplaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arrigi schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:48:
[afbeelding]

Te hoog? Of kan ie zo nog voor jullie?
Niks te hoog, ik vind het prachtig..

(ziet er mischien wat 'lang' uit op onze kleine schermpjes.. ;) , maar ik denk dat als je er een afdruk van maakt dat je dan pas echt ziet hoe mooi ie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
blaguy schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:28:
experimentje met de kerste, hè? helaas is dat experimentje zwaar mislukt. dat effect is wel leuk maar niet zo veel. bij die van rudededude is het vervagen veel beter uitgepakt. (al vind ik wel dat die bus zonder dat vage beter was geworden)
Als je nou ook aangeeft wat er in jouw ogen zo mislukt aan is, heb ik daar natuurlijk veel meer aan...

Het effect is ook niet het vervagen met de langere sluitertijd, maar het uitzoomen tijdens die langere sluitertijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ThomasW: Tsja, je begint zelf over "kerst". Dat zien we niet terug in je experiment. Wat zien we wel? Twee personen die nogal recht in de camera kijken, zonder enige expressie, terwijl ze verzuipen in een weinig origineel zoom-effect. Jij kent de geportretteerden waarschijnlijk en je "ziet" een heel verhaal, maar ons arme kijkers is geen inzicht gegeven in "het verhaal". Dat maakt, dat er te weinig overbijft om van een geslaagde foto te spreken. Sorry, wees niet boos, het is positief bedoeld. Ik zou zelf proberen om meer gezicht en minder effect vast te leggen, met wat meer interactie tussen de modellen (liefde, haat, sex, als er maar wat gebeurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:17
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/t/p.f.m.bouwmans/fotos/IMG_0051_bewerkt_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Toff schreef op woensdag 27 december 2006 @ 02:16:
@ThomasW: Tsja, je begint zelf over "kerst". Dat zien we niet terug in je experiment. Wat zien we wel? Twee personen die nogal recht in de camera kijken, zonder enige expressie, terwijl ze verzuipen in een weinig origineel zoom-effect. Jij kent de geportretteerden waarschijnlijk en je "ziet" een heel verhaal, maar ons arme kijkers is geen inzicht gegeven in "het verhaal". Dat maakt, dat er te weinig overbijft om van een geslaagde foto te spreken. Sorry, wees niet boos, het is positief bedoeld. Ik zou zelf proberen om meer gezicht en minder effect vast te leggen, met wat meer interactie tussen de modellen (liefde, haat, sex, als er maar wat gebeurt!
Hier heb ik tenminste wat aan.. Moet je eigenlijk wel gelijk geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 22:17
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 01:26:
[...]

Niks te hoog, ik vind het prachtig..

(ziet er mischien wat 'lang' uit op onze kleine schermpjes.. ;) , maar ik denk dat als je er een afdruk van maakt dat je dan pas echt ziet hoe mooi ie is)
Hehe :), thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
ThomasW schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:09:
[...]

Hier heb ik tenminste wat aan.. Moet je eigenlijk wel gelijk geven
Ik had dezelfde 'truuk' gebruikt in mijn laatste foto (relonky in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."). De output lijkt echter niet op elkaar. :)

Blijf dus gewoon experimenteren. Soms gaat het goed, soms niet, maar daar kun je dan weer van leren.

@aramdin: langere sluitertijd in combinatie met inzoomen

[ Voor 5% gewijzigd door wisselwerking op 27-12-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

het truukje kan je ook heel licht toepassen om de lijnen van de achtergrond naar je onderwerp te laten gaan, zoals ik hier geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/137/334530701_9f05b11851.jpg
2e Kerstdag

's Avonds gemaakt, van een afstand, 3x zoom. Zoomen doe ik eigenlijk nooit (canon a80 is niet bepaald ideaal voor dat soort fratsen), maar ik vind het hier toch wel leuk uitpakken. Zie link voor flickr pagina met groter formaat en EXIF.

[ Voor 50% gewijzigd door DoubleJ op 27-12-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik wil ook een keer beargumenteren! :o

@ ThomasW
Op één of andere manier trekt deze foto mij niet. De personen komen niet echt naar voren door dat gekrioel van dat licht. Het is wel een lekker apart experiment, maar ik weet eigenlijk niet of dat positief of negatief zou moeten zijn.

@ Laukui
Aardige foto, lijnen lopen mooi. Ik vind de mensen en schilderijen wel aardig aan de donkere kant, zo lijkt het alsof elk persoon daar een zwarte broek aan heeft. Maar imho aardige foto. :)

@ Rudedadude
Woe, interessant! Ik vind hem eigenlijk wel leuk, helemaal niet slecht. Kleuren zijn lekker, persoon is toch lekker duidelijk, ja, ik zie hem wel zitten. ;)

@ Monnick
Hmm, ik denk dat hij iets te contrastloos is. De lucht en de weg lijken bijna hetzelfde qua kleur, hij mag nog iets meer ''spetteren'' qua kleur. Wel mooi plekje, daar zou het niet aan liggen.

@ Arrigi
Aparte foto, eigenlijk niks op aan te merken. Mooi :)

@ Pirke
Hmm, nee, dit is het niet. Ik vind het wel lekker oud eruit zien, maar op één of andere manier trekt hij me helemaal niet.

@ DoubleJ
Aah, lekker rustieke foto. Mooi simpel, misschien was het mooier geweest als je de onderste kaars nog net iets meer ruimte gaf. Nu is ie afgesneden tot net onder de voet of zelf in de voet, die afstand is net wat te klein. Maar puike foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Vette plaat hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:17

[afbeelding]
Zet volgende keer je flitser op second curtain sync, dan flitst ie vlak voor je sluiter dicht gaat ipv bij het open gaan, dan volgen de lichtsporen je onderwerp, ipv dat ze voor je onderwerp uitschieten (vooral zichtbaar bij die bus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
DoubleJ schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:57:
[afbeelding]
2e Kerstdag

's Avonds gemaakt, van een afstand, 3x zoom. Zoomen doe ik eigenlijk nooit (canon a80 is niet bepaald ideaal voor dat soort fratsen), maar ik vind het hier toch wel leuk uitpakken. Zie link voor flickr pagina met groter formaat en EXIF.
Aahhh, dit bewijst maar weer eens dat je geen dure dSLR nodig hebt om een mooie foto te kunnen maken :)
Zeer geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Wow, wat een reacties op de foto :)

Om meteen met de laatste te beginnen: ja, dat is iets wat ik me al bedacht had, dat 2nd curtain een mooier effect had gegeven. Ik had alleen toen weinig tijd om na te denken over hoe ik het geheel op de foto wilde krijgen of om te experimenteren. Ik heb in totaal vier foto's van haar kunnen maken voor ze ophield (en over m'n schouder meekeek of het wat geworden was) waarvan deze denk ik het beste is omdat de achtergrond vrijwel onbewogen is. Dat maakte verder inzoomen ook niet goed mogelijk: 1/5 uit de hand is eigenlijk al te lang. Verder zat ik op een plateautje hoger dan waar zij stond (opgaande trappen naar de ingang van de kathedraal) en durfde ik door het gezwaai met fakkels niet veel dichterbij te komen :P Het is wel een 10mp foto (op raw geschoten zelfs), dus enige cropwerk is nog wel mogelijk.
Ze had ook nog een mannelijke tegenhanger die wat sneller met z'n fakkels zwaaide. Ik zal vanavond daarvan een foto posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
dit kwam ik pas tegen op de wertuigbouw facultijd, jammer dat het ruitje een beetje vies was
Afbeeldingslocatie: http://bifsquad.com/fotos/data/November/tumbs/nootuitgang-nofog.JPG
grotere versie

[ Voor 22% gewijzigd door hawk88 op 27-12-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Hawk, ik vind hem niet echt bijzonder. Hij's gemaakt met een k800i, wat opzich zo'n ramp niet is. Maar dat zie je er toch vanaf, daarnaast is ie ook nog eens enorm onscherp, je ziet het zelfs in de preview.

Ik begrijp dan ook niet echt waarom je er voor gekozen hebt deze hier te posten. Zeker gezien je vorige foto, die wel potentie had.

edit
met photoshop valt er nog best wat te redden, op klein formaat.
Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/9094/photoshopnj1.jpg
2 minuutjes:
Levels, Curves, USM, Noise Reducing

Als je het vervelend vind dan zal ik de foto hier niet laten staan.

[ Voor 30% gewijzigd door DoubleJ op 27-12-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hierbij een bijdrage aan dit topic. Het betreft DJ Sander Lantinga tijdens de 3FM actie tegen de miljoenen landmijnen in het glazen huis.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/andyramdin/nikond70s/bw/DSC_3104.jpg

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zw = mooi :)
beetje jammer opzich dat hij ergens heen staat te turen en niet intensief bezig lijkt te zijn, maar daar kun je als toeschouwer natuurlijk ook weinig aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
zal die niet turen naar zn scherm? (en dus toch intensief bezig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Klopt, dat is de reden dat ik de rechterkant niet teveel gecropped heb. Anders heb je als kijker geen flauw idee waar hij zo geconcentreerd naar aan het staren is.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
DoubleJ schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:57:
[afbeelding]
2e Kerstdag

Lekker lekker hoor, erg netjes. Als je hem net wat ruimer had genomen, dan was hij 200% af geweest en showcasewaardig. Imo blijft het nu nét op het randje hangen :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

[afbeelding]
NICE!

Bericht hierboven

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Bedankt voor alle comments. Wat betreft het krappe kader, true. Ik heb er nog eentje die wat ruimer is, maar die vond ik toch duidelijk minder, weet niet zo goed hoe dat komt.

Een andere foto:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/132/334681506_60f93e16bd.jpg
Racen!

Beetje van photoshop, en een beetje van mezelf.
Link is naar 1024 x 480

@Aramdin
Zoals ik ook al aangaf op je flickr pagina, mooie foto!

[ Voor 12% gewijzigd door DoubleJ op 28-12-2006 17:41 ]

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/IMG_7214_600.jpg

Straatbeeldje in Amsterdam, ben benieuwd :)

• djengizz
  • Niet online
@DoubleJ: mooie plaat wel al vind ik het jammer dat niet alle lijnen strak zijn (voornamelijk 'die wormpjes' rechts).
@neo: mooie scène, lekker straatbeeld. Wel vind ik hem wat abrupt eindigen onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijdje en er zijn zoveel mooie dingen om te zien en zeker ook om te leren.

Ik wil graag zelf ook een foto posten en hierbij mijn een bijdrage leveren

Deze foto is genomen met een Eos 350D met de standaard kitlens, deze was het makkelijkst mee te nemen op vakantie naar de Dominicaanse Republiek en, ook niet onbelangrijk, andere lenzen heb ik momenteel nog niet.

Prachtig land trouwens, arm maar zoveel potentie.

Ik hoop dat de foto jullie bevalt, hij is klein beetje gecropped. Heb dit zo'n 20 keer gedaan maar dit gaf voor mijn gevoel gewoon het beste resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/8854/domrep328resto2.jpg

groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Komend weekend maar weer eens wat commentaar plaatsen, tot die tijd jullie maar even vervelen met een simpele plaat.

[edit] Jammer genoeg had ik geen statief bij de hand, waardoor de iso-waarde omhoog moest worden gegooid en er daardoor ruis in is gekomen. Ook de scherpte is niet optimaal te noemen (ik begin me nu af te vragen waarom ik de foto eigenlijk gepost heb).

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/kerk2.jpg

Even een quickie dan...
@dr. schizo: probeer volgende keer door de knieen te zakken zodat je op gelijke hoogte komt met het kind, vaak wordt een plaat daar veel krachtiger door.

@aramdin: ik weet het. :( Ben nog aan het puzzelen hoe ik het contrast wat hoger kan krijgen zonder dat het ruis ook op komt zetten. Iemand tips?

[ Voor 72% gewijzigd door wisselwerking op 29-12-2006 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@doublej
Zie mn comment op Flickr & thx voor je comment ;)

@dr schizo
Wat Relonky zegt

@Neo
Wat djengizz zegt. Daarnast jammer dat de dude in de taxi jou aankijkt. Maar dat houdt je altijd met straatfotografie.

@relonky
Meer contrast! Hij komt ook een beetje "ruizig" over, weet niet precies hoe ik het moet verwoorden.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@Relonky
Zoiets misschien? Als je het niet goed vind haal ik hem weer weg. Kon er verder helaas niet meer van maken doordat de foto al als klein formaat hier stond.

Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/pic/kerk2_filtered.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=27202137,noline]relonky schreef op vrijdag 29 december 2006 @
Even een quickie dan...
@dr. schizo: probeer volgende keer door de knieen te zakken zodat je op gelijke hoogte komt met het kind, vaak wordt een plaat daar veel krachtiger door.
bedankt voor de reactie.
Ik had jammergenoeg niet genoeg tijd om een shoot met haar te houden :P maar ik snap de reactie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Laatst online: 14-09 15:16
Hehe, eindelijk tijd om een week van foto's in te halen :)

@aramdin: Erg lekker portret, en echt beter zonder titel.
@Morgion: Alles is gezegd, en ze kijkt gewoon erg boos... Technisch in orde, maar ja. Zwart wit wordt hij wat mij betreft niet echt mooier van...
@3V3RT: Te breed voor het forum, te hoog om op mijn scherm te passen, en dat is jammer. Als je nog wat meer contrast maakt is het namelijk wel een erg lekkere plaat.
@Rudedadude: *ERG* lekkere plaat, maar dat had ik al gezegd.
@Keesr: Mooi portret zeg! Contrast is goed zo, normaal mag het bij z/w wel iets harder, maar hier vind ik dat zachte juist wel mooi. Erg mooi gewoon.
@Zentbeer: Beetje saai. Iets meer scherpte en contrast mag ook wel imho.
@m-webbie: Lekkere compositie, goed gezien, maar: het licht is eigenlijk net wat te uitgebeten, en het bos zelf is wel erg donker. Dat kun je in post-processing proberen te fixen, maar misschien is het een beter idee om naar deze plek terug te gaan en deze foto te maken aan 't eind van de middag, met wat zachter licht?
@hawk88: Het licht is erg mooi, maar ik had het denk ik nog mooier gevonden als er wat meer water zichtbaar was. Dat is nu een soort van plagerig streepje... Maar verder helemaal niet slecht. (Jammer van de CA, maar daar kun jij niets aan doen)
@silencedead: Mooi beeld, maar niet helemaal scherp en wat contrastloos... Nu is het een standaard zonsondergang; er is meer uit te halen denk ik.
@Verbal_Kint: Erg mooie plaat, heerlijke kleuren. Super!
@Gizzle: Mooie foto zeg. Goed portret, alleen wat krap gekaderd aan de linkerkant. Verder top.
@michar: Ik houd wel van dit soort wat abstracte platen. Tweede versie is wat strakker, maar sowieso mooie plaat.
@relonky: Lekker abstract! Leuk voor aan de muur of als desktop background. Ook technisch niets op aan te merken, maar daar zijn we aan gewend :)
@ajhaverkamp: Strak hoor! Iets krapper gekaderd had van mij nog wel gemogen, er zit nu veel loze ruimte rechts.
@ThomasW: Mooi experiment, maar niet mijn ding.
@Laukui: De schilderijen zijn erg donker, dat is al gezegd. Ik vind het een aardig overzicht van het louvre, maar fototechnisch is er wat mij betreft niet heel veel bijzonders aan.
@Rudedadude: Ik hoor bij het deel van de mensen dat het w`el een hele mooie foto vindt ;)
@monnick: Compositie is erg leuk, mooie lijnen, maar hij is echt vlak, contrastloos, saai... Jammer.
@Arrigi: Veel te hoog voor mijn beeldscherm, dus kijkt niet echt handig... Na een lelijke resize is mijn browser vind ik de verhoudingen nog steeds niet erg lekker... Misschien toch iets van de bovenkant af? Kleurtjes zijn nl wel erg lekker.
@pirke: Prettige stijl, zeker. De ruis voegt ook best wat toe. Vind het wel wat storend dat sommige blaadjes echt uitgebeten zijn, en het centrum van de bloem zo zwart.
@DoubleJ: Al gezegd: Heerlijke lijnen! Dik in orde. Misschien vierkant maken, zodat je iets van de loze ruimte links en rechts kwijt bent? Maar: mooie plaat.
@hawk88: Compositie is leuk, maar de kwaliteit is verder echt waardeloos vind ik. Bewogen, onscherp, contrastloos... DoubleJ's bewerking maakt het beter, maar nog niet echt.
@aramdin: Mooi hoor! Jammer dat het gezicht wat contrastloos is, maar je hebt een mooi moment gevonden.
@DoubleJ: Niet mijn soort plaat, maar goed uitgevoerd.
@neographikal: Mooi beeld, goed gezien, maar de schaduw rechts stoort me toch wel en iets meer contrast mag. Was eigenlijk ook wel benieuwd geweest naar `of de drinker `of de taxidude, in plaats van tegelijk. Vooral de taxidude lijkt me zeer fotowaardig.
@Dr. Schizo: Onafhankelijk van of je er een hele sessie van wil maken of niet, kinderen zijn *veel* mooier als je ze van een lager standpunt fotografeert. Zo doet je foto me helaas weinig; en de tralies (??) storen ook meer dan dat ze toevoegen.
@relonky: Super hoor. Technisch mag de ruis idd wel iets minder, maar de compositie, kleuren, vlakverdeling, etc is allemaal weer uitstekendi n orde, zoals we van je gewend zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Afgelopen week op vakantie geweest in Breskens (Zeeland).
Daar heb ik 's avonds deze foto van de vuurtoren gemaakt..

Afbeeldingslocatie: http://www.iproductions.nl/forum_fotos/Vuurtoren.jpg
20.0s - f/7.1 - ISO:200 (Canon EOS 350D, kit-lens)

[ Voor 0% gewijzigd door Sir_G-nius op 29-12-2006 15:23 . Reden: Kader aan foto toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sir_G-nius: ik zou hem nog wat proberen oplichten in photoshop, nu is hij in mijn ogen wat te donker. Compositie is wel ok, misschien een klein beetje meer ruimte rechts.

@Dannr: super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Hee, leuke plaat. De sfeer met die mist is zo wel mooi, ik vind het alleen jammer dat het licht bij de vuurtoren zo rood wordt (CA?) en die flare vind ik ook wel zonde.

Hier een solo testcase van mij. Shot geschoten tijdens een etentje hier thuis. Een van mijn eerste shots met de nieuwe 50mm F/1.8 en dat hij zonder flits op 1/25e nog zo scherp is vind ik wel netjes (naar F/2.8 afgestopt voor meer scherpte). Jammer dat de achtergrond zo druk is. Comments please!

Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/solotestcase/DSC_5148.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 29-12-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:06:
@Sir_G-nius: ik zou hem nog wat proberen oplichten in photoshop, nu is hij in mijn ogen wat te donker. Compositie is wel ok, misschien een klein beetje meer ruimte rechts.
Ik vind hem persoonlijk wel wat hebben zo in het donker.. Het was daar ook pikke donker zonder licht zag je niet waar je liep.
Als ik de vuurtoren rechts meer ruimte had geven zou het er idd misschien wat netter uit zien.
GsJosh schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:08:
Hee, leuke plaat. De sfeer met die mist is zo wel mooi, ik vind het alleen jammer dat het licht bij de vuurtoren zo rood wordt (CA?) en die flare vind ik ook wel zonde.
Dat rode licht is van de vuurtoren zelf. Deze geeft aan de waterkant groen licht en aan de kant waar ik stond rood licht, hierdoor zullen de schippers wel weten wat er mee bedoelt wordt. ;)
Die flare kan komen doordat het wat stond te miezeren toen..

Bedankt voor jullie reacties! :)
GsJosh schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:08:
Hier een solo testcase van mij. Shot geschoten tijdens een etentje hier thuis. Een van mijn eerste shots met de nieuwe 50mm F/1.8 en dat hij zonder flits op 1/25e nog zo scherp is vind ik wel netjes (naar F/2.8 afgestopt voor meer scherpte). Jammer dat de achtergrond zo druk is. Comments please!
Ik heb het idee dat de focus iets te ver naar voren ligt.. Van de drukke achtergrond zeg je het zelf al. De foto is voor de rest wel lekker licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Bij deze een van de eerste foto's die ik begin mei met mijn camera heb gemaakt. Had de camera net een paar dagen. Foto is links wat bijgesneden, aantal personen die op de foto stonden. Verder is er niets bewerkt.

Vind het zelf best wel een geslaagde foto, had eigenlijk gehoopt iets meer actie op de foto vast te kunnen leggen, maar dat is niet gelukt.

Ben benieuwd naar jullie commentaar!

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/4679/amelandgk5.th.jpg
Klik voor grote versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

uashy schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:02:
Bij deze een van de eerste foto's die ik begin mei met mijn camera heb gemaakt. Had de camera net een paar dagen. Foto is links wat bijgesneden, aantal personen die op de foto stonden. Verder is er niets bewerkt.

Vind het zelf best wel een geslaagde foto, had eigenlijk gehoopt iets meer actie op de foto vast te kunnen leggen, maar dat is niet gelukt.

Ben benieuwd naar jullie commentaar!

[afbeelding]
Klik voor grote versie
Mmmh, nee dit is niets uashy, sorry. Dat je die mensen weggesneden hebt dat is te zien want de schaduwen zijn nog goed zichtbaar ;). Daarnaast is het voor mij de vraag waar jij de aandacht op wil vestigen, wat is je onderwerp? Dat is voor mij niet duidelijk. Ook ligt je horizon nèt niet op de gulden snede en dat had hem misschien iets spannender gemaakt.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.