Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.876 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Die van Aristos en nomad85 vind ik erg mooi, bij de laatste alleen jammer van de distortion. Zou ik corrigeren in dit geval.
@4x2: 600px is hier de norm, en het kijkt wat lekkerder als ze gewoon rechtop staan.
@silencedead: Hij kan zeker veel meer contrast gebruiken. Verder zou ik hem gewoon helemaal z/w doen, inclusief die brug.
@usrbin: Ik weet niet wat het is, maar de helblauwe stukken vind ik vreselijk... Verder technisch wel in orde.

@saturn21: Het origineel trekt ook mij meer. Wel goede foto, maar geen wow-gevoel, helaas.
@relonky: Heerlijke heftig bewerkte plaat. Trekt mij echt wel. Enige aanmerking: Het huisje valt toch net wat in het minder bekeken deel. Komt denk ik omdat de lijnen ervan af lopen in plaats van ernaar toe... Met wat voor objectief heb je hem gemaakt?

[ Voor 39% gewijzigd door Dannr op 06-01-2007 17:04 . Reden: Nog wat meer opm :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-07 15:24
bgrr schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:59:
[...]

Hoe heb je deze foto gemaakt ?
Eigenlijk onwijs amateuristisch, maar ik vind het ook maar eens "bewijs" dat je met goedkope materialen een heel eind kan komen. Ik heb een groot stuk zwart laken gekocht (voor 15 Euro) en drie Ikea lampjes vastgemaakt aan stoelen. Het zwarte laken over een lage tafel. Vriendin erop, licht goed afstellen en klikken maar. Nadeel dat door de Ikea 40 Watt lampjes ik wel 1600 ISO heb moeten gebruiken. Ik heb gisteren de 50mm 1/1.8 gekocht. Daarmee was 400 ISO prima te halen.

Zie hieronder mijn fotostudio annex woonkamer (je ziet één reflextie in het glas..). De grote schemerlamp heb ik niet gebruikt, was voor deze foto even aangezet...
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/139/347814217_f90960b598.jpg?v=0

[ Voor 5% gewijzigd door Aristos op 06-01-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181654

Dannr schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:02:
@usrbin: Ik weet niet wat het is, maar de helblauwe stukken vind ik vreselijk... Verder technisch wel in orde.
Het zijn bankjes op een brede brug, met lampen aan de rugleuning van de bankjes, aan de achterkant.

Welk blauw? De stukken onder de bankjes? Die zijn hier duidelijk groen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Anoniem: 181654 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:04:
Het zijn bankjes op een brede brug, met lampen aan de rugleuning van de bankjes, aan de achterkant.

Welk blauw? De stukken onder de bankjes? Die zijn hier duidelijk groen...
Ah ja, nu zie ik het. Geinig effect wel door de wide-angle. En groen, vind ik ook best, maar ik vind het nog steeds niet mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202102

Hier nog een een probeerseltje van mijn kant

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/9949/kerkzw1.jpg

Sluitertijd: 4 sec.
Diafragma: 2.8

Gemaakt vanuit mijn dakraam met statief.

Wil graag weten wat jullie ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:44

YellowCube

Wait...what?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.