hoe zie ik mijn serienummer?
Met je ogen!!defusion schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:17:
hoe zie ik mijn serienummer?
Achter de batterij!
Wie o wie kan mij helpen met het volgende:
Als ik in mijn standaard windows mobile agenda van een afspraak de begintijd verander, verandert hij automatisch de eindtijd ook! (zodat de tijdsduur hetzelfde blijft, bijv een 3 uur durende afspraak).
Ik vind dit erg vervelend, en zou het het liefst uit willen zetten. Weet iemand of dit kan? Ik vermoed dat het een registerinstelling is...
Als ik in mijn standaard windows mobile agenda van een afspraak de begintijd verander, verandert hij automatisch de eindtijd ook! (zodat de tijdsduur hetzelfde blijft, bijv een 3 uur durende afspraak).
Ik vind dit erg vervelend, en zou het het liefst uit willen zetten. Weet iemand of dit kan? Ik vermoed dat het een registerinstelling is...
Verwijderd
Mijn exacte vraagstelling bij het horen van zo'n verklaring... Ik denk dan enke Orange, misschien hebben die knutsels er een specifieke MP3 spelert opgeplakt en is die de pineut. ik zie de Vario II en TYTn's om me heen wandelen, dus daar kan het niet aan liggen. van Vodafone model heb ik nog niets gezien, ook niet in London UKLaurens-O schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:53:
[...]
Mmmm.... Maar dan vraag ik me af: Waar the ...! haalt T-Mobile zijn Vario's dan vandaan?
Via Duitsland gesmokkeld ofzo?![]()
Of is het een bepaalde batch of een speciaal orange gerelateerd iets ofzo?
OK heb zojuist mijn Vario II ontvangen!
Serie 636, op zich mooi... zijn nog niet veel problemen mee geweest!
Maar waar komen deze toestellen vandaan...
T-mobile nederland had geen voorraad meer, ze kregen een nieuwe batch van HTC...... nou lagen in de winkel ook al 636 toestellen. Nu leveren ze dus ook via internet weer 636 series....
36 staat voor de productie week... als alles op was dan zou het logisch zijn dat de productie week op afgelopen weken lag maar niet week 36 dat is een week in september!
Vaag... iemand een verklaring?
T-mobile nederland had geen voorraad meer, ze kregen een nieuwe batch van HTC...... nou lagen in de winkel ook al 636 toestellen. Nu leveren ze dus ook via internet weer 636 series....
36 staat voor de productie week... als alles op was dan zou het logisch zijn dat de productie week op afgelopen weken lag maar niet week 36 dat is een week in september!
MediaMarkt (Rotterdam Binnenwegplein) verkoopt zo'n BT headset van MrHandsfree. Kost 9.99 euro en ondersteunt voicedial (mits je MS Voice Command hebt). Het is een rond geval wat je aan je borstzakje of t-shirt clipt, met twee draadjes met in-ear dopjes eraan.InsjaHH schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:49:
Heeft iemand al ervaringen kunnen opdoen met een Bluetooth headset? En misschien de SE HBH-DS970 in het bijzonder?
Ik neem aan dat iedere headset gewoon gepaired en gebruikt kan worden i.c.m. de Vario II, toch? De net genoemde headset trekt mij wel aan, gezien je niet met een groot ding op je oor zit, maar gewone in-ear oordopjes met een dingetje dat om je hals hangt. Kent iemand misschien nog zo'n soort headset van een ander merk?
Vind het ook wat vreemd. Mijne ook vandaag gekregen, en blijkbaar ook 636. Laten we hopen dat de problemen achterwege blijven, 't is echt een vet dingSmarty77 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:37:
OK heb zojuist mijn Vario II ontvangen!
Vandaag liep eindelijk mijn abbo af (na enkele maanden dit topic kwijlend gevolgd te hebben) dus in utrecht overvecht bij de t-mobile shop laten verlengen.
Kreeg te horen dat er net een nieuwe partij binnen was. Heb nu een HT638F versie en hier schijnen toch echt alle SA problemen mee opgelost te zijn (ík hoop het ook) kreeg er ook een screenprotector bij en een bluetrek s21 bluetooth headset. en omdat ik em verlengde (relax 150) met PIT kwam het toestel op 19.95. staat wel leuk op het bonnetje, korting van 833.25. Maar nu moet ik er toch echt ff mee gaan spelen
Kreeg te horen dat er net een nieuwe partij binnen was. Heb nu een HT638F versie en hier schijnen toch echt alle SA problemen mee opgelost te zijn (ík hoop het ook) kreeg er ook een screenprotector bij en een bluetrek s21 bluetooth headset. en omdat ik em verlengde (relax 150) met PIT kwam het toestel op 19.95. staat wel leuk op het bonnetje, korting van 833.25. Maar nu moet ik er toch echt ff mee gaan spelen
Gamende vader of moeder? Kom eens kijken op de FoT Discord!
Krijg je daarmee ook muziek mee in de oortjes ?koksie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:52:
[...]
MediaMarkt (Rotterdam Binnenwegplein) verkoopt zo'n BT headset van MrHandsfree. Kost 9.99 euro en ondersteunt voicedial (mits je MS Voice Command hebt). Het is een rond geval wat je aan je borstzakje of t-shirt clipt, met twee draadjes met in-ear dopjes eraan.
Kan hem niet vinden op de site
http://www.mrhandsfree.nl/
MS Voice Command zit toch standaard op de Vario II?
[ Voor 11% gewijzigd door zzz16 op 24-10-2006 23:50 ]
Weet iemand welke series er op T-mobile lijnbaan verkocht worden?
Ik weet niet of MS VC standaard op de Vario II zit, heb zelf de Vario I en die werkt met Cyberon voice dial. Het is verder gewoon een standaard BT headset, dus ik denk dat ie alleen mono weergeeft. Ik denk trouwens dat ik het eerder fout had, er zit volgens mij maar 1 oortje aan en niet twee, sorry!zzz16 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:35:
[...]
Krijg je daarmee ook muziek mee in de oortjes ?
Kan hem niet vinden op de site
http://www.mrhandsfree.nl/
MS Voice Command zit toch standaard op de Vario II?
Wanneer, o wanneer, gaat Vodafone deze telefoon aanbieden.....
Na 2 dagen ben ik tegen 1 probleem opgelopen me 1GB micro SD kaart wordt niet meer in windows media player bibliotheek gelezen.
Via bestand openen wel en me tel ka n gewoon de geheugenkaart uitlezen. Op andere fora zeiden ze dat ik me kaart moet formatteren. Dit ga ik strax doen en dan update ik het wel ff.
Via bestand openen wel en me tel ka n gewoon de geheugenkaart uitlezen. Op andere fora zeiden ze dat ik me kaart moet formatteren. Dit ga ik strax doen en dan update ik het wel ff.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Hij staat al op een folder over smartphones in de Vodafone City Points als de Vodafone VPA 6108 of zoiets. Ik vroeg wanneer hij uitkwam, maar ze keken alsof ze water zagen branden, hadden er nog nooit van gehoord en leken de foto voor de eerste keer te zien toen ik de folder uit het rek pakte en onder hun neus hield...Vodafone is overigens relatief duur met hun VPA series en andere smartphones, zoals bijvoorbeeld de palm 750v. Mooi apparaat, maar duurder dan de Vario II en met mindere specs (langzamere processor, vierkant scherm, geen wifi...)beschuit schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:46:
Wanneer, o wanneer, gaat Vodafone deze telefoon aanbieden.....
Verwijderd
maar wel een heel mooie windows-interface, hoofdzakelijk bewerkt door Palm en zeer gebruiksvriendelijkkoksie schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:14:
[...]
Hij staat al op een folder over smartphones in de Vodafone City Points als de Vodafone VPA 6108 of zoiets. Ik vroeg wanneer hij uitkwam, maar ze keken alsof ze water zagen branden, hadden er nog nooit van gehoord en leken de foto voor de eerste keer te zien toen ik de folder uit het rek pakte en onder hun neus hield...Vodafone is overigens relatief duur met hun VPA series en andere smartphones, zoals bijvoorbeeld de palm 750v. Mooi apparaat, maar duurder dan de Vario II en met mindere specs (langzamere processor, vierkant scherm, geen wifi...)
Had hem op 14 oktober telefonisch besteld bij een verlenging. Zou dus voor de 24e geleverd worden. Vandaag maar eens gebeld en het blijkt dat ze leveringsproblemen hebben door de grote vraag...
Ach....zit al vanaf 18 september te wachten, heb zelfs al 1 telefoon geweigerd aan de deur, maar ja 100 euro is veel geld. Kortom als je hem over 4 weken nog niet hebt mag je beginnen met zeuren 
Liever in 1 keer een goede zonder SA problemen en dan wat langer wachten, dan gisteren 1 die je na 10 dagen weer retour kan doen.
Liever in 1 keer een goede zonder SA problemen en dan wat langer wachten, dan gisteren 1 die je na 10 dagen weer retour kan doen.
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
Hmm, ik ben dus een zeer tevreden gebruiker (met serie HT638F), maar ik merk net een heel klein beetje speling links onder het toestel. Zeg maar in de zin dat als hij geinklapt is, je hem daar een klein stukje eruit kan duwen, terwijl links boven er een klikje in zit.
Beetje miereneuken, ik zal 't zo weer vergeten zijn, maar toch eigenaardig; aangezien ik er niks geks mee gedaan heb. Uiteraard zal dat met alles zo zijn, in de zin van wat kan verschuiven, draaien of inklappen. Vandaar dat ik toen voor een K750i gekozen heb en niet een clamshell of een slider
.
Aan de andere kant, het toetsenbordje tikt wel gigantisch lekker zeg!
.
Beetje miereneuken, ik zal 't zo weer vergeten zijn, maar toch eigenaardig; aangezien ik er niks geks mee gedaan heb. Uiteraard zal dat met alles zo zijn, in de zin van wat kan verschuiven, draaien of inklappen. Vandaar dat ik toen voor een K750i gekozen heb en niet een clamshell of een slider
Aan de andere kant, het toetsenbordje tikt wel gigantisch lekker zeg!
Dat had ik ook, wilde toen ik hem net had met die adapter in mn kaartlezer doen, maar windows gaf aan dat hij geformatteerd moest worden. balkje ging wel lopen maar gaf uiteindelijk aan dat het niet gelukt was. adapter stond niet gelocked. daarna weer in mn mda gedaan en toen geformatteerd en werkt weer. maar nog steeds niet op mn pcAzN_cRzY schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:59:
Na 2 dagen ben ik tegen 1 probleem opgelopen me 1GB micro SD kaart wordt niet meer in windows media player bibliotheek gelezen.
Touche! Daar heb je idd gelijk in. De Palm bewerkingen en de m.i. veel betere form factor zorgen ervoor dat ik nog steeds een beetje twijfel tussen de Vario II en de treo 750v. Waarom is er trouwens nog geen 750v topic eigenlijk?Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:38:
[...]
maar wel een heel mooie windows-interface, hoofdzakelijk bewerkt door Palm en zeer gebruiksvriendelijk
Verwijderd
inderdaad. Ik heb naast mijn SE P990 ook tijdelijk een 750v (blijf toch Windows fan). Superdegelijk en mooi toestelkoksie schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:10:
[...]
Touche! Daar heb je idd gelijk in. De Palm bewerkingen en de m.i. veel betere form factor zorgen ervoor dat ik nog steeds een beetje twijfel tussen de Vario II en de treo 750v. Waarom is er trouwens nog geen 750v topic eigenlijk?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 23:52 ]
@ GIJSKIgijski schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:44:
[...]
Ben ook wel geinteresseerd in unlocken.. waar/hoe?
Verwijder ff mijn email adres uit jouw post!!
Is niet meer belangrijk!
Heb je hem met 1 of 2 jaar verlengd? Anders moet ik even T-M gaan bellen, ik was namelijk 69,95 kwijt.zwolluf schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 18:28:
Vandaag liep eindelijk mijn abbo af (na enkele maanden dit topic kwijlend gevolgd te hebben) dus in utrecht overvecht bij de t-mobile shop laten verlengen.
Ik heb gisteren me MicroSD in me kaartlezer gezet en wat bleek "File System UNKOWN" -> ik zo van wtf.zwolluf schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:21:
[...]
Dat had ik ook, wilde toen ik hem net had met die adapter in mn kaartlezer doen, maar windows gaf aan dat hij geformatteerd moest worden. balkje ging wel lopen maar gaf uiteindelijk aan dat het niet gelukt was. adapter stond niet gelocked. daarna weer in mn mda gedaan en toen geformatteerd en werkt weer. maar nog steeds niet op mn pcwel te bereiken via AS idd.
Betsnaden gebackupped en kaartje geformatteerd. Backup weer terug gezet en alles doet het weer
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Heb gister eindelijk me Vario II mogen ophalen bij de T-Mobile shop op de Kalverstraat.
Had hem zo'n 2 weken geleden ingeleverd in verband met slecht werkend keyboard, happeringen bij binnenkrijgen van email en problemen met wegvallen van GPRS/UMTS.
Op factuur staat dat ze dus niets aan het keyboard hebben gedaan, maar alleen een software update gedaan hebben.
Probleem met de A-toets is er dus nog steeds en ik heb dus nog steeds exact dezelfde ROM en Radio versie!
Ga ze morgen eens bellen hierover, want ik vind dit geen service meer maar simpelweg klant voor gek houden...
Had hem zo'n 2 weken geleden ingeleverd in verband met slecht werkend keyboard, happeringen bij binnenkrijgen van email en problemen met wegvallen van GPRS/UMTS.
Op factuur staat dat ze dus niets aan het keyboard hebben gedaan, maar alleen een software update gedaan hebben.
Probleem met de A-toets is er dus nog steeds en ik heb dus nog steeds exact dezelfde ROM en Radio versie!
Ga ze morgen eens bellen hierover, want ik vind dit geen service meer maar simpelweg klant voor gek houden...
Signature?
Dit is idd niet naar de klant luisteren maar gewoon een "te doen" lijstje afwerken...Mesh schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:32:
Heb gister eindelijk me Vario II mogen ophalen bij de T-Mobile shop op de Kalverstraat.
Ik snap soms best dat ze bij sommige problemen zoals align problemen in het begin een software upgrade proberen te doen, dit is immers het goedkoopste!
Maar de telefoon is nu alweer enkele maandjes oud, en je kunt nu voor de meeste problemen zeggen waar het aan ligt....
Het lijkt me nogal humor als iemand zijn Vario naar de winkel brengt en verteld...
Mijn stylus blijft niet meer hangen in de case.... Winkel: Ohh momentje dan gaan we eerst even een software update doen!! hahahaha

Ik krijg vandaag ook mijn vario terug, uit de t-shop groningen....... wel grappig dat we ze bijna allemaal tegelijk krijgen
Ik ben benieuwd wat eraan is gedaan ...... ik had last van SA en het tobo die niet lekker sloot.
Zal wel gewoon software rom en radio update gedaan zijn .......
Ik houd jullie op de hoogte
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sinds de nieuwe versie moet er ook een betere kleuren samenstelling zijn. (niet echt lekker verwoord)
Toppic hierover
Nu hoop ik dat mijn screen ook beter is geworden na reparatie........
[ Voor 27% gewijzigd door zzz16 op 26-10-2006 13:12 ]
Bij de shops krijg je 50 extra korting als je PIT neemt, telefonische KS geeft deze korting niet. Na wat aandringen van mijn kant kreeg ik wel 3 maanden 20% korting op mijn abo, maar dat is geen 50 e, dus ik heb bedankt. Wacht wel tot ze wat goedkoper zijn in de shops en ga er dan daar 1 halen.Niek_ schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 07:59:
[...]
Heb je hem met 1 of 2 jaar verlengd? Anders moet ik even T-M gaan bellen, ik was namelijk 69,95 kwijt.
Ik had wat last van SA problemen. Heb dit zaterdagavond gedaan en tot nu toe geen SA problemen meer gehad. Heb gewoon een geplastificeerd visitekaartje gebruikt. Nog andere mensen die hiermee succes hebben gehad?Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:21:
Hier een tip voor mensen met 't SA probleem... Hoe 't met de garantie zit weet ik niet, dus op eigen risico:
Thought I'd let you know of a easy way to fix your screen allignment problems in just 10 seconds.
My Vario 2 was fine for around 6 weeks before it started going out of allignment. It got progressively worse and recently it would need redoing 10 - 15 times a day.
So, how did i fix it. Simple, with a business card. Here's how. Take the business card (preferably a thin one with sharp corners. Insert it under the edge of the screen and run it along all four edges. As you do this you'll feel the bond of the gasket breaking. Thats it. I did this 5 days ago and have had no issues since.
Ik kom net van de MediaMarkt vandaan en heb daar uitgebreid een bluetooth headset Plantronics Pulsar 260 mogen uitproberen. Werkt eigenlijk perfect, goed bereik en in eerste instantie wat pairproblemen, maar dat lag aan een instelling op de Vario II zelf.
Ik vraag me wel af of iemand hier toevallig verdere ervaringen mee heeft. Dit is precies wat ik zoek (eigenlijk zat ik te kijken naar de eerder genoemde Sony Ericsson HBH-DS970), deze kan ik zelfs switchen met mijn eigen oordopjes (let wel, voor headset toepassingen moet je dus wel een microfoontje eraan hebben hangen).
Muziek getest met Windows Media en de knopjes werkten allemaal gewoon netjes. Ook deze is Bluetooth 2.0 met AD2P en AVRCP (2.0). Het enige punt: ik kan nergens ervaringen van andere gebruikers vinden.
Onderstaande link het het enige zowat dat ik kon vinden. Zou hij echt zo nieuw op de markt zijn?
http://www.plantronics.co...l?id=pr_20060726_1211_dut
Ik vraag me wel af of iemand hier toevallig verdere ervaringen mee heeft. Dit is precies wat ik zoek (eigenlijk zat ik te kijken naar de eerder genoemde Sony Ericsson HBH-DS970), deze kan ik zelfs switchen met mijn eigen oordopjes (let wel, voor headset toepassingen moet je dus wel een microfoontje eraan hebben hangen).
Muziek getest met Windows Media en de knopjes werkten allemaal gewoon netjes. Ook deze is Bluetooth 2.0 met AD2P en AVRCP (2.0). Het enige punt: ik kan nergens ervaringen van andere gebruikers vinden.
Onderstaande link het het enige zowat dat ik kon vinden. Zou hij echt zo nieuw op de markt zijn?
http://www.plantronics.co...l?id=pr_20060726_1211_dut
Ik word nu toch een beetje maligne van die gasten bij T-Mobile... morgen zou mijn Vario II omgeruild worden ivm SA problemen... Ik vrij nemen, nieuwe screenprotector gekocht, alles netjes. Kijk op de website van de koeriersdienst om te kijken hoe laat hij zou komen, staat er dat er geen opdrachten voor mij adres zijn... ik T-mobile bellen, half uur in de wacht, afdelling reparatie "nee alles is goed, kijk vanavond na 10en maar op de website, alles wordt geregeld..." krijg ik daarna een voicemail van de afdeling aftersales met het doodleuke bericht dat ze GEEN klachtenvrije serie Vario II's hebben en dat het morgen niet door gaat! Ik dus onmiddelijk stomend T-Mobile opgebeld, krijg ik na de hele hoop bij elkaar gescholden te hebben te horen dat degene die verandwoordelijk voor mijn "zaak" is al naar huis is. Nu heb ik ze laten noteren dat ik laaiend ben en degene die ik aan de lijn had onderkende dat dit gecompenseerd moet worden, morgen word ik terug gebeld door de afdeling en komen ze met hun "regeling". Ik wacht af... Wat een enorme *vorm van buikziekte*lijers daar!
laat het jullie nog weten...
laat het jullie nog weten...
Voor iedereen diie problemen heeft bij T-mobile:
- zodra je iemand op een afdeling aan de lijn hebt, nogmaals de naam + afdeling vragen en deze noteren.
- vraag aan het eind van het gesprek of jij naar hen mag vragen als je weer moet bellen. Mochten ze vragen waarom, zeg dan dat je geen zin hebt om elke keer een ander te spreken en je hele verhaal weer uit te moeten leggen
- heb je al een contactpersoon en deze is als je weer belt niet aanwezig, laat een bericht achterlaten (ze hebben interne mail, kunnen ze zo doen) dat je teruggebeld wordt.
- als je doorgestuurd wordt naar een andere afdeling ook weer bevenstaande doen en verwijs naar je contactpersoon op de andere afdeling.
Verder geven ze vrij makkelijk een maandje abbo. gratis of een maandje bellen gratis weg, blijf daarom beleefd, maar zorg wel dat je duidelijk laat merken dat je boos bent.
Zit momenteel al een maandje te wachten op mijn MDA Vario 2, maar mag voorlopig wel 2 maanden gratis bellen
De kans is overigens groot dat je een paar dagen na je telefoongesprek wordt gebeld door een bedrijf dat de T-mobile helpdesk service toetst. Geef een eerlijk antwoord op de gestelde vragen, voor verdere verbetering van de T-Mobile helpdesk. Samen staan we sterk voor een verbeterde helpdesk en service !
- zodra je iemand op een afdeling aan de lijn hebt, nogmaals de naam + afdeling vragen en deze noteren.
- vraag aan het eind van het gesprek of jij naar hen mag vragen als je weer moet bellen. Mochten ze vragen waarom, zeg dan dat je geen zin hebt om elke keer een ander te spreken en je hele verhaal weer uit te moeten leggen
- heb je al een contactpersoon en deze is als je weer belt niet aanwezig, laat een bericht achterlaten (ze hebben interne mail, kunnen ze zo doen) dat je teruggebeld wordt.
- als je doorgestuurd wordt naar een andere afdeling ook weer bevenstaande doen en verwijs naar je contactpersoon op de andere afdeling.
Verder geven ze vrij makkelijk een maandje abbo. gratis of een maandje bellen gratis weg, blijf daarom beleefd, maar zorg wel dat je duidelijk laat merken dat je boos bent.
Zit momenteel al een maandje te wachten op mijn MDA Vario 2, maar mag voorlopig wel 2 maanden gratis bellen
De kans is overigens groot dat je een paar dagen na je telefoongesprek wordt gebeld door een bedrijf dat de T-mobile helpdesk service toetst. Geef een eerlijk antwoord op de gestelde vragen, voor verdere verbetering van de T-Mobile helpdesk. Samen staan we sterk voor een verbeterde helpdesk en service !
Alles goed en aardig maar beleefd ben ik inmiddels niet meer... uiteraard smijten ze nu met kortingen en gratis bellen naar me maar dat boeit me werkelijk niets... de komende maanden betaal ik amper iets voor me abo maar ik eis gewoon een goed toestel. Vragen naar Modbreak: [knip] namen noemen is niet de bedoeling (om het beestje maar ff bij zijn naam te noemen) hielp ook geen vuk, sterker nog, de personen die op een andere afdeling zitten gaven me juist al die kortingen als pleister op de wond... Ondanks dat het erg tegen mijn princiepes en opvoeding in gaat heb ik ze vandaag werkelijk de huid vol gescholden (nadat ze me na 17 min wachten vertelde dat ik later terug moest bellen ivm de drukte!) en plotseling kreeg ik toen mensen die wel wat konden betekenen aan de lijn... sterker nog, ze gingen het nu intern overleggen om me er morgen over terug te bellen. Mijn 6-jaar lange ervaring met die toko is dat hoe brutaler je bent hoe meer je bereikt. Er werd me zelfs aangeraden om tegen de desbetreffende personen een klacht in te dienen!
Ik heb het echt compleet gehad met die duitse belboeren en enkel om het feit dat zij tegen schappelijke prijzen die telefoons aanbieden en PIT leveren blijf ik bij ze. Hun service is werkelijk om te huilen!
Ik heb het echt compleet gehad met die duitse belboeren en enkel om het feit dat zij tegen schappelijke prijzen die telefoons aanbieden en PIT leveren blijf ik bij ze. Hun service is werkelijk om te huilen!
[ Voor 2% gewijzigd door Canaria op 26-10-2006 21:57 ]
Het heeft vooralsnog weinig nut om hier iemands naam te noemen. Doe dit dan ook liever niet, want je zou ook niet willen dat iemand dat bij jou doet.xvanwaart schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:00:
Alles goed en aardig maar beleefd ben ik inmiddels niet meer... uiteraard smijten ze nu met kortingen en gratis bellen naar me maar dat boeit me werkelijk niets... de komende maanden betaal ik amper iets voor me abo maar ik eis gewoon een goed toestel. Vragen naar --- (om het beestje maar ff bij zijn naam te noemen) hielp ook geen vuk, sterker nog, de personen die op een andere afdeling zitten gaven me juist al die kortingen als pleister op de wond... Ondanks dat het erg tegen mijn princiepes en opvoeding in gaat heb ik ze vandaag werkelijk de huid vol gescholden (nadat ze me na 17 min wachten vertelde dat ik later terug moest bellen ivm de drukte!) en plotseling kreeg ik toen mensen die wel wat konden betekenen aan de lijn... sterker nog, ze gingen het nu intern overleggen om me er morgen over terug te bellen. Mijn 6-jaar lange ervaring met die toko is dat hoe brutaler je bent hoe meer je bereikt. Er werd me zelfs aangeraden om tegen de desbetreffende personen een klacht in te dienen!
ja sorry... is inderdaad niet netjes... maar geef ff toe dat ik echt schandalig behandeld word hier... van het ziekenhuis krijg je niet zomaar een dag vrij en dan ff de avond van te voren een voicemailtje dat je het voor niets hebt gedaan! Heb hetzelfde ooit gehad met de installatie van een ADSL modem en toen hebben ze me 150 euro vergoeding overgemaakt...
bovendien, zodra een arts een fout maakt staan ze meestal met naam, adres en foto op internet, nou gaat het dan over echt belangrijke zaken maar toch...
bovendien, zodra een arts een fout maakt staan ze meestal met naam, adres en foto op internet, nou gaat het dan over echt belangrijke zaken maar toch...
[ Voor 17% gewijzigd door xvanwaart op 26-10-2006 22:09 ]
Verwijderd
Ik heb toestel (T-Mobile) nu 3 weken in mijn bezit. Uit de 636-serie.Weinig problemen. In ieder geval geen SA maar wel dat mijn toetsenbordverlichting niet altijd aangaat bij het openschuiven. Verder krijg ik mijn BT-GPS-Mouse wel verbonden met de MDA maar TomTom herkend hem niet. Kan ik iets doen met het toetsenbord verhaal? En het bijgelverde hoesje (met de 2 magneten) lijkt wel het toestel af en toe te verwarren. Moet hem eerst openschuiven voordat ik het toestel kan 'ontgrendelen'

2 jarig, en die 50 euro minder komt idd door pit erbij te nemen.Niek_ schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 07:59:
[...]
Heb je hem met 1 of 2 jaar verlengd? Anders moet ik even T-M gaan bellen, ik was namelijk 69,95 kwijt.
Die zouden ze in de winkel meteen actief maken. gisterochtend toch nog maar even gebeld voor de zekerheid, bleek dat dat mooi nog niet actief was. gelukkig nog niet zoveel geinternet erop toen.
die gaat alleen aan in het donker. als je je vinger op die sensor houdt en dan op een knopje op het toetsenbord drukt gaat ie wel aan, maar die had idd wel wat beter afgesteld mogen worden.Ik heb toestel (T-Mobile) nu 3 weken in mijn bezit. Uit de 636-serie.Weinig problemen. In ieder geval geen SA maar wel dat mijn toetsenbordverlichting niet altijd aangaat bij het openschuiven. Verder krijg ik mijn BT-GPS-Mouse wel verbonden met de MDA maar TomTom herkend hem niet. Kan ik iets doen met het toetsenbord verhaal? En het bijgelverde hoesje (met de 2 magneten) lijkt wel het toestel af en toe te verwarren. Moet hem eerst openschuiven voordat ik het toestel kan 'ontgrendelen'
[ Voor 42% gewijzigd door zwolluf op 27-10-2006 06:30 ]
Al veel gegoogeld maar niet gevonden, 3x gebeld met mobistar + mail gestuurd maar niemand weet iets daar. Ik ben dus op zoek naar de instellingen om te internetten via Mobistar / OrangeWorld hier in Belgie. Volgens mij zitten hier ook regelmatig belgen, iemand een idee?
Dat Mobistar het niet weet komt doordat ze het toestel niet ondersteunen, bij de TD daar hadden ze nog nooit van het toestel gehoord, nuff said...
Dat Mobistar het niet weet komt doordat ze het toestel niet ondersteunen, bij de TD daar hadden ze nog nooit van het toestel gehoord, nuff said...
In de ts staan wel de instellingen voor de nederlandse orange world. Ik weet echter niet of die ook bij jou werken omdat het netwerk misschien anders is. Dat zou je even moeten testen.chob schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:23:
Al veel gegoogeld maar niet gevonden, 3x gebeld met mobistar + mail gestuurd maar niemand weet iets daar. Ik ben dus op zoek naar de instellingen om te internetten via Mobistar / OrangeWorld hier in Belgie. Volgens mij zitten hier ook regelmatig belgen, iemand een idee?
Uiteraard kun je ook instellen dat de achtergrondverlichting altijd aan is. Namelijk bij start=>instellingen=>persoonlijk=>knoppen=>verlichting, en dan het vakje uitschakelenzwolluf schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 06:19:
[...]
die gaat alleen aan in het donker. als je je vinger op die sensor houdt en dan op een knopje op het toetsenbord drukt gaat ie wel aan, maar die had idd wel wat beter afgesteld mogen worden.
He he, eindelijk ontvangen van Mobistar. Hiervoor wel moeten ploeteren bij de helpdesk voor ze het eens wilden uitzoeken, 5x doorverbonden maar dan heb je ook wat
Dus voor de belgen die mobistar hebben, bij deze de instellingen (wel in het Frans/Engels). Oja ze waren ook vergeten mn sim te activeren dus dat moet je wel vragen. Misschien iets voor in de TS DaannO? Moeten toch ook aan onze zuiderburen denken
Paramètres internet
1° Appuyer sur Start pour entrer dans le menu
2° Sélectionner Settings
3° Sélectionner l'onglet Connections
4° Sélectionner Connections
5° Sélectionner l'onglet Advanced
6° Sélectionner Select networks
7° Sélectionner New
8° Dans My ISP name, entrer Mobistar connexions
9° Sélectionner l'onglet Modem
10° Sélectionner New
11° Dans Name for the connection, entrer Mobistar Internet
12° Dans Select a modem, selectionner Cellular Line (GPRS)
13° Appuyer sur Next
14° Dans Access point name, entrer internet.be.
15° Appuyer sur Next
16° Appuyer sur advanced
17° Choisir Use server-assigned IP address
18° Sélectionner l'onglet Servers
19° Choisir Use specific server address
20° Dans DNS, entrer 212.065.063.010
21° Dans Alt DNS, entrer 212.065.63.145
22° Appuyer sur OK
23° Appuyer sur Finish
24° Appuyer sur OK
25° Dans Network Management, sélectionner Mobistar Connections
26° Appuyer 2 fois sur OK
27° Fermer la page Settings
Dus voor de belgen die mobistar hebben, bij deze de instellingen (wel in het Frans/Engels). Oja ze waren ook vergeten mn sim te activeren dus dat moet je wel vragen. Misschien iets voor in de TS DaannO? Moeten toch ook aan onze zuiderburen denken
Paramètres internet
1° Appuyer sur Start pour entrer dans le menu
2° Sélectionner Settings
3° Sélectionner l'onglet Connections
4° Sélectionner Connections
5° Sélectionner l'onglet Advanced
6° Sélectionner Select networks
7° Sélectionner New
8° Dans My ISP name, entrer Mobistar connexions
9° Sélectionner l'onglet Modem
10° Sélectionner New
11° Dans Name for the connection, entrer Mobistar Internet
12° Dans Select a modem, selectionner Cellular Line (GPRS)
13° Appuyer sur Next
14° Dans Access point name, entrer internet.be.
15° Appuyer sur Next
16° Appuyer sur advanced
17° Choisir Use server-assigned IP address
18° Sélectionner l'onglet Servers
19° Choisir Use specific server address
20° Dans DNS, entrer 212.065.063.010
21° Dans Alt DNS, entrer 212.065.63.145
22° Appuyer sur OK
23° Appuyer sur Finish
24° Appuyer sur OK
25° Dans Network Management, sélectionner Mobistar Connections
26° Appuyer 2 fois sur OK
27° Fermer la page Settings
Telefoon terug ontvangen....
Screenprotector hebben ze verwijderd .... op de bon staat dat er hardware is vervangen. mochten ze dus het scherm hebben vervangen dan zou de screenprotector te verklaren zjin. Op de bon stond niet specifiek wat vervangen was.
k kom net van de MediaMarkt vandaan en heb daar uitgebreid een bluetooth headset Plantronics Pulsar 260 mogen uitproberen. Werkt eigenlijk perfect, goed bereik en in eerste instantie wat pairproblemen, maar dat lag aan een instelling op de Vario II zelf.
Muziek getest met WinIk bracht hem heen met het SA probleem en speling in tobo dat lijkt bijde opgelost te zijn nou moet ik nog wel eff het onscreen tobo intensief gaan gebruiken.
Ter compensatie heb ik een dual sim gekregen....... goede deal lijkt me.
In groningen hebben ze nieuwe serie HTC639
Screenprotector hebben ze verwijderd .... op de bon staat dat er hardware is vervangen. mochten ze dus het scherm hebben vervangen dan zou de screenprotector te verklaren zjin. Op de bon stond niet specifiek wat vervangen was.
k kom net van de MediaMarkt vandaan en heb daar uitgebreid een bluetooth headset Plantronics Pulsar 260 mogen uitproberen. Werkt eigenlijk perfect, goed bereik en in eerste instantie wat pairproblemen, maar dat lag aan een instelling op de Vario II zelf.
Muziek getest met WinIk bracht hem heen met het SA probleem en speling in tobo dat lijkt bijde opgelost te zijn nou moet ik nog wel eff het onscreen tobo intensief gaan gebruiken.
Ter compensatie heb ik een dual sim gekregen....... goede deal lijkt me.
Misschien zou je in een ander topic kunnen proberen er loopt er hier 1 speciaal voor de bleutooth head sets
In groningen hebben ze nieuwe serie HTC639
Verwijderd
Vandaag heb ik mijn vario 2 ontvangen. Ik heb hem ongeveer 4 weken geleden telefonisch besteld en verzocht om een nieuw model. Het is er één met serienummer 642.
Verwijderd
da's erg jong. week 42 produktie. Moet goed komen. Vanaf 36 weinig problemen meer gehoordVerwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:03:
Vandaag heb ik mijn vario 2 ontvangen. Ik heb hem ongeveer 4 weken geleden telefonisch besteld en verzocht om een nieuw model. Het is er één met serienummer 642.
HAHA
Heb ze vanochtend nog eens een half uur lang verteld hoe de wereld in elkaar zat... resultaat? Naast de kortingen die ik al had gekregen de komende maanden geen kosten voor mijn belbundel (netjes voor 1-jarig contract!) en ik mocht in de winkel ff een nieuwe 642F gaan halen! Echt brand new! Check de plaatjes:

Ik heb er erg lang om moeten zeuren maar heb dus toch uiteindelijk gekregen wat ik wou hebben... Tip: vraag om iemand met meer invloed dan diegene die je aan de lijn hebt op dat moment... zijn ze gevoelig voor! Ik ga maar weer eens al mijn software installeren...
Heb ze vanochtend nog eens een half uur lang verteld hoe de wereld in elkaar zat... resultaat? Naast de kortingen die ik al had gekregen de komende maanden geen kosten voor mijn belbundel (netjes voor 1-jarig contract!) en ik mocht in de winkel ff een nieuwe 642F gaan halen! Echt brand new! Check de plaatjes:

Ik heb er erg lang om moeten zeuren maar heb dus toch uiteindelijk gekregen wat ik wou hebben... Tip: vraag om iemand met meer invloed dan diegene die je aan de lijn hebt op dat moment... zijn ze gevoelig voor! Ik ga maar weer eens al mijn software installeren...
Verwijderd
Ik ben nieuw in de pocketPC wereld. Welke software gebruik je en waarvoor zijn de verschillende programma's handig?xvanwaart schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:12:
HAHA![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
is dit nog steeds zoeen met dat lelijke bordeaux-rood? of hebben ze dat nu al vervangen door grijs?xvanwaart schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:12:
HAHA![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
dat lijkt nl een beetje zo op plaatje 2 maar dan de verkeerde kant
[ Voor 3% gewijzigd door Puppetmaster op 27-10-2006 16:13 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Nog steeds bordeaux-rood ja, iets dat ik zelfs steeds mooier ben gaan vinden...
De ROM versie op mijn nieuwe VarioII is 1.21.114.3 de radioversie is 1.05.02.00 Ik kan me herinneren dat die beide op mijn vorige VarioII iets in de zin van 1.03 waren...
Het beeldscherm is echt anders! de kleuren lijken beter en duidelijker maar ik heb uiteraard mijn oude VarioII niet meer om het te vergelijken... tot nu toe geen SA probleem... klop op houten bureau...
De stylus en toetsenbord zitten lekker strak.
Batterij klepje past veel beter nu... de vorige had wat speling, daarvan is nu echt geen sprake meer!
De scrollknop gaat wat zwaarder en de ok knop daaronder ook... voelt wel degelijk aan maar was niet iets waar ik problemen me had.
Mijn met SPB backup gemaakte backup werkte naar behoren en hij is nu qua software weer de oude... ik ga even kijken of ik nog wat meer kan vinden.
De ROM versie op mijn nieuwe VarioII is 1.21.114.3 de radioversie is 1.05.02.00 Ik kan me herinneren dat die beide op mijn vorige VarioII iets in de zin van 1.03 waren...
Het beeldscherm is echt anders! de kleuren lijken beter en duidelijker maar ik heb uiteraard mijn oude VarioII niet meer om het te vergelijken... tot nu toe geen SA probleem... klop op houten bureau...
De stylus en toetsenbord zitten lekker strak.
Batterij klepje past veel beter nu... de vorige had wat speling, daarvan is nu echt geen sprake meer!
De scrollknop gaat wat zwaarder en de ok knop daaronder ook... voelt wel degelijk aan maar was niet iets waar ik problemen me had.
Mijn met SPB backup gemaakte backup werkte naar behoren en hij is nu qua software weer de oude... ik ga even kijken of ik nog wat meer kan vinden.
Ik overweeg ook deze telefoon. Zijn er mensen die deze telefoon kunnen syncen met iSync op een Mac? Sommige windows mobile telefoon schijnt dat mee te kunnen en ik hoop met deze ook.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Vraagje: hebben meer mensen speling gekregen na +- 1 week gebruik van het toetsenbord? In de zin dat hij heel snel open kan worden gedaan en het net lijkt of er bijna geen weerstand meer in zit? Ik heb het dan voornamelijk over de serie HT638F of lager. Het is nog denk ik te vroeg om te vragen hoe het zit met de HT642F serie, aangezien sommigen hem hier pas een paar daagjes hebben.
Even een vraagje, want ik vraag me af of het zo snel moet gaan. Kan je nagaan hoe het dan na 1 jaar is, waarschijnlijk floept ie dan vanzelf open als je 'm op z'n zij houdt ofzo
.
Even een vraagje, want ik vraag me af of het zo snel moet gaan. Kan je nagaan hoe het dan na 1 jaar is, waarschijnlijk floept ie dan vanzelf open als je 'm op z'n zij houdt ofzo
Ik vraag me dan af of ze 'm dan binnenkort ook op hun website online gooien, lijkt me dat er toch wat (goede?) veranderingen hebben plaatsgevonden in de ROM en radio. Jij hebt zelf waarschijnlijk geen idee hierover?xvanwaart schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:21:
[ Voor 30% gewijzigd door InsjaHH op 27-10-2006 20:31 ]
Na een dagje kloten met mjn nieuwe VarioII ben ik zeer tevreden!
2 dingen:
Het scherm is echt anders... niet alleen zijn de kleuren anders, het scherm voelt ook veel steviger als je er op klikt... bij mijn vorige VarioII deukte het scherm een beetje in als je er op drukte, kijk maar een beetje met schuin licht als je ergens drukt. Dat heeft deze helemaal niet meer... het voelt veel meer alsof je zeg maar op een plaatje metaal drukt, geeft een veel stevigere indruk! Je hoor nu echt je stylus je scherm aanraken. Overigens had ik ook dat nadat ik mijn oude backup terug gezet had dat mijn alignment +/- 1.5cm ernaast zat... volgens mij had hij de oude waardes onthouden ofzo, daarna nergens meer last van gehad.
De nieuwe ROM is aanmerkelijk sneller, alles loopt net ff wat sneller, heb alleen helaas geen vergelijkende benchmarks uitgevoerd. Ook heb ik in het menu instellingen onder het tabblad verbindingen de optie "USB-aan-PC" met daaronder de optie "geavanceerde netwerkfunctionaliteit", volgens mij zat dat niet in mijn vorige ROM... geen idee wat het doet trouwens... Welke ROM versie zat er nou eigenlijk op de vorige VarioII? Kan iemand dat voor mij bekijken?
ps. ook de WIFI ontvangs is duidelijk verbeterd... kan nu iig vanuit mijn slaapkamer het netwerk benaderen wat eerst echt met geen mogelikheid ging... kan zelfs inloggen op het netwerk van de buren!
2 dingen:
Het scherm is echt anders... niet alleen zijn de kleuren anders, het scherm voelt ook veel steviger als je er op klikt... bij mijn vorige VarioII deukte het scherm een beetje in als je er op drukte, kijk maar een beetje met schuin licht als je ergens drukt. Dat heeft deze helemaal niet meer... het voelt veel meer alsof je zeg maar op een plaatje metaal drukt, geeft een veel stevigere indruk! Je hoor nu echt je stylus je scherm aanraken. Overigens had ik ook dat nadat ik mijn oude backup terug gezet had dat mijn alignment +/- 1.5cm ernaast zat... volgens mij had hij de oude waardes onthouden ofzo, daarna nergens meer last van gehad.
De nieuwe ROM is aanmerkelijk sneller, alles loopt net ff wat sneller, heb alleen helaas geen vergelijkende benchmarks uitgevoerd. Ook heb ik in het menu instellingen onder het tabblad verbindingen de optie "USB-aan-PC" met daaronder de optie "geavanceerde netwerkfunctionaliteit", volgens mij zat dat niet in mijn vorige ROM... geen idee wat het doet trouwens... Welke ROM versie zat er nou eigenlijk op de vorige VarioII? Kan iemand dat voor mij bekijken?
ps. ook de WIFI ontvangs is duidelijk verbeterd... kan nu iig vanuit mijn slaapkamer het netwerk benaderen wat eerst echt met geen mogelikheid ging... kan zelfs inloggen op het netwerk van de buren!
[ Voor 7% gewijzigd door xvanwaart op 27-10-2006 21:53 ]
Ik heb vandaag m'n telefoon terug gebracht ter reparatie.
M'n beeldscherm gaf geen goede kleuren meer. Het was heel vaal-wit.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ik ga altijd netjes om met m'n telefoon en voor zover ik weet is er niks ernstigs mee gebeurd.
En wordt het ooit nog mogelijk om gewoon thuis je software (ROM) te updaten?
Ik ga altijd netjes om met m'n telefoon en voor zover ik weet is er niks ernstigs mee gebeurd.
[ Voor 12% gewijzigd door MIQ op 27-10-2006 22:43 ]
Zelf je rom updaten is altijd mogelijk geweest. Zoek hiervoor anders even in het topic en neem anders even een kijkje op www.qtek.nl .MIQ schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:41:
Ik heb vandaag m'n telefoon terug gebracht ter reparatie.
Ik heb aan T-mobile shop ( Rotterdam, Lijnbaan) gevraagd welke versies ze van de MDA Vario 2 beschikken, maar ze zeggen dat ze het helaas niet kunnen vertellen. Omdat de versie nummer onder de batterij ligt.
Toch hoor ik hier op het forum dat men zegt welke winkel welk versie heeft. Hoe kunnen jullie dat weten?
Ik wil eindelijk een vario halen, maar dan niet een oud model met al die problemen.
Toch hoor ik hier op het forum dat men zegt welke winkel welk versie heeft. Hoe kunnen jullie dat weten?
Ik wil eindelijk een vario halen, maar dan niet een oud model met al die problemen.
[ Voor 6% gewijzigd door Sulo op 28-10-2006 05:35 ]
Op de dozen staan de serienummers ook vermeld (bijv. S/N: HT63xxx). Dus ze kunnen het voor je nakijkenSulo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 05:33:
Ik heb aan T-mobile shop ( Rotterdam, Lijnbaan) gevraagd welke versies ze van de MDA Vario 2 beschikken, maar ze zeggen dat ze het helaas niet kunnen vertellen. Omdat de versie nummer onder de batterij ligt.
Verwijderd
volgens mij zijn er alleen nog maar vanaf 635, en daar komen zelden nog problemen voor. niet meer als bij alle andere toestellen denk ikInsjaHH schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 07:15: [...] Op de dozen staan de serienummers ook vermeld (bijv. S/N: HT63xxx). Dus ze kunnen het voor je nakijken. Succes!
Ik heb vorige week nog een HT628 ontvangen.
Nog geen problemen gezien, maar het voelt toch niet goed, na het lezen van al die problemen hierzo.
Nog geen problemen gezien, maar het voelt toch niet goed, na het lezen van al die problemen hierzo.
Verwijderd
gewoon afwachten, kan goed zijn dat je er niks van merkt. Die serie komen weinig problemen voorMichiel schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:52:
Ik heb vorige week nog een HT628 ontvangen.
Ik heb mijne dus terug ...... was nog vol lof over de zaak ( dual sim gekregen )
echter neem ik helaas deze woorden terug.....
Toestel is wel open geweest gezien dat de foto lenz niet goed terug was geplaatst, had de verkoper in de winkel nog terug gedrukt.
Nu een dag later SA probleem .... af en toe terug...... maar het volgende......
Mijn toetsenbord functioneerd niet meer sommige toetsen doen het gewoon niet ( de meerderheid )
Ook gaat het toestel niet meer in landschap mode........
Vrij triest dat dit niet uit getest word........
Maandag dus nogmaals terug...... eis een nieuwe uit de serie HTC649
echter neem ik helaas deze woorden terug.....
Toestel is wel open geweest gezien dat de foto lenz niet goed terug was geplaatst, had de verkoper in de winkel nog terug gedrukt.
Nu een dag later SA probleem .... af en toe terug...... maar het volgende......
Mijn toetsenbord functioneerd niet meer sommige toetsen doen het gewoon niet ( de meerderheid )
Ook gaat het toestel niet meer in landschap mode........
Vrij triest dat dit niet uit getest word........
Maandag dus nogmaals terug...... eis een nieuwe uit de serie HTC649
Vandaag een HT630F gekregen... Leuk toestel tot nu toe...
Dr. Phil himself!
Verwijderd
Kan iemand mij alsjeblieft helpen....
Ik krijg het niet voor elkaar om drivers te installeren voor "Wireles modem" in USB stand, omdat windows gewoon weg nix decteerd..... want nu kan ik niet via mijn laptop internetten...
Het schijnt een bekend probleem te zijn, maar heb nog nergens een oplossing kunnen vinden..
Ik heb uitraad de wireless modem gestart voor dat ik het in plug!
Ik krijg het niet voor elkaar om drivers te installeren voor "Wireles modem" in USB stand, omdat windows gewoon weg nix decteerd..... want nu kan ik niet via mijn laptop internetten...
Het schijnt een bekend probleem te zijn, maar heb nog nergens een oplossing kunnen vinden..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 20:43 ]
eerst activesync uitzetten.Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:42:
Misschien dat dit draadje je een beetje op weg kan helpen?Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:42:
Verwijderd
Zo! Na 3 weken wachten heb ik mijn Vario 2 ook binnen.
Serie 642, dus lekker nieuw.
Paar minpunten die ik tegen ben gekomen tot nu toe (aub tips indien dit verholpen kan worden):
- Batterijduur valt tegen. Als je hem een beetje gebruikt gaat hij maar een paar uurtjes mee. Ik had toch wel verwacht dat hij een goede 8-10 uur kon draaien met medium load (lees MSN of IE alleen aan).
- Soms, als de verlichting automatisch uit gaat, of als je op het uit knopje drukt om batterij te sparen, kan je na een tijdje de verlichting niet meer aan krijgen. Het beeld blijft zwart. Omdat het toestel vergrendeld is, kan ik dus niks anders doen dan de batterij eruit halen om de telefoon opnieuw op te starten en zo weer door te kunnen. Dit is ZEER irritant. Aangezien het best vaak gebeurd.
- WiFi werkt niet helemaal goed bij mij, weet niet waarom. Hij kan netwerken scannen, alleen connect hij bijna NOOIT. Af en toe connect hij voor 10 seconden, om vervolgens weer te disconnecten en verder te scannen.
Is er een manier om je WiFi zo in te stellen dat hij eerst naar WiFi scant ipv gelijk de umts te verbinden? Zo heb ik namelijk niks aan WiFi omdat hij altijd over umts/gprs verbind.
Voor de rest: Top toestel!
Paar minpunten die ik tegen ben gekomen tot nu toe (aub tips indien dit verholpen kan worden):
- Batterijduur valt tegen. Als je hem een beetje gebruikt gaat hij maar een paar uurtjes mee. Ik had toch wel verwacht dat hij een goede 8-10 uur kon draaien met medium load (lees MSN of IE alleen aan).
- Soms, als de verlichting automatisch uit gaat, of als je op het uit knopje drukt om batterij te sparen, kan je na een tijdje de verlichting niet meer aan krijgen. Het beeld blijft zwart. Omdat het toestel vergrendeld is, kan ik dus niks anders doen dan de batterij eruit halen om de telefoon opnieuw op te starten en zo weer door te kunnen. Dit is ZEER irritant. Aangezien het best vaak gebeurd.
- WiFi werkt niet helemaal goed bij mij, weet niet waarom. Hij kan netwerken scannen, alleen connect hij bijna NOOIT. Af en toe connect hij voor 10 seconden, om vervolgens weer te disconnecten en verder te scannen.
Is er een manier om je WiFi zo in te stellen dat hij eerst naar WiFi scant ipv gelijk de umts te verbinden? Zo heb ik namelijk niks aan WiFi omdat hij altijd over umts/gprs verbind.
Verwijderd
Het heeft helaas meer met het toestel te maken....InsjaHH schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:02:
[...]
Misschien dat dit draadje je een beetje op weg kan helpen?
Ik zit er sterk over te denken om dit toestel ook te nemen bij mijn aanstaande verlenging bij T-mobile. Het enige wat mij toch tegen staat is de mini usb output voor muziek. Ik gebruik mijn mda compact nu heel veel voor muziek icm een sony ericsson headset. Op deze manier is het geluid heel goed te doen. Ik wil dus graag van jullie weten hoe het geluid is met de bijgeleverde headset, en of er alternatieven zijn.
Ik ben best bereid om er wat geld voor neer te leggen (a2dp) maar ik lees dat daar ook nog aardig wat problemen mee ondervonden worden? Ik twijfel nu trouwens tussen deze telefoon en een sony w850i (die dus echt gericht is op geluid, maar verder betrekkelijk weinig kan voor zijn prijscategorie)
Ik ben best bereid om er wat geld voor neer te leggen (a2dp) maar ik lees dat daar ook nog aardig wat problemen mee ondervonden worden? Ik twijfel nu trouwens tussen deze telefoon en een sony w850i (die dus echt gericht is op geluid, maar verder betrekkelijk weinig kan voor zijn prijscategorie)
Verwijderd
Ik heb nu enige tijd de Vario 2 en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Ontdek steeds meer nieuwe leuke dingen. Maar wat ik wel vervelend vindt is dat de media player en ook tcpmp allebei stoppen met spelen zodra je het toestel op de toets block zet via de uit knop.
Is hier toevallig een register hack voor?
Ontdek steeds meer nieuwe leuke dingen. Maar wat ik wel vervelend vindt is dat de media player en ook tcpmp allebei stoppen met spelen zodra je het toestel op de toets block zet via de uit knop.
Ik kan bij toch bovengemiddeld gebruik zeker anderhalve dag werken op 1 lading, zet hem 's nachts dan niet uit... Probeer het eens zonder MSN aan, dat vreet echt op een absurde manier stroom net als WiFi trouwens, en gezien het feit dat je een 642 hebt kan je hem nog niet meer dan 3 dagen hebben dus is je accu nog niet optimaal en heb je waarschijnlijk naast je MSN ook veel je WiFi aan staan, dan gaat hij inderdaad maar een paar uur mee.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:36:
...
...
- WiFi werkt niet helemaal goed bij mij
...
Probeer voor je WiFi problemen eens het programma "WiFi Companion"...
Succes!
In TCPMP kun je een toets instellen als 'turn off screen', als je verder geen sneltoetsen hebt ingesteld (dus alles via je scherm regelt), heb je geen probleem meer hiermee.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:10:
Ik heb nu enige tijd de Vario 2 en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Eer aan je korf (haha)
Niet helemaal waar volgens mij, het klopt dat idd. dan de 'pijltjes' toetsen enzo je geen last meer bezorgen. Maar je 'notitie/camera en aan knop' werken allemaal nog gewoon.Jentae schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:19:
[...]
In TCPMP kun je een toets instellen als 'turn off screen', als je verder geen sneltoetsen hebt ingesteld (dus alles via je scherm regelt), heb je geen probleem meer hiermee.
Heb al regelmatig gehad dat mijn telefoon uitging of ik een notitie opname van 2 uur had als ik hem weer eens uit me zak haalde.
Je kunt het uitgaan ook uitzetten. Dan zet je toetsblock aan.... Mocht je dan niet naar muziek luisteren dan kun je hem zelf uit zetten met de knop rechts...
Ik kreeg zelf net een sms ik zou kijken...... SA probleem kon daarom niet eens sms bekijken soft reset windows opstarten en ja sms weg
wel beetje raar sms kan ik nu dus niet meer lezen......
iemand miss een idee waar de sms is gebleven ?
Ik kreeg zelf net een sms ik zou kijken...... SA probleem kon daarom niet eens sms bekijken soft reset windows opstarten en ja sms weg
De radio roms zijn los van de rest te upgraden, en hiervoor is ook geen hard reset nodig. Ze zijn ondertussen al bij radio 1.20.31.10: http://wiki.xda-developer...Hermes_ExtractedRadioRomsInsjaHH schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:30:
...
Ik vraag me dan af of ze 'm dan binnenkort ook op hun website online gooien, lijkt me dat er toch wat (goede?) veranderingen hebben plaatsgevonden in de ROM en radio. Jij hebt zelf waarschijnlijk geen idee hierover?
Ik heb die laatste versie er al een week op staan, geen problemen mee. Zelf heb ik niet echt gelet op verbeteringen, maar verschillende mensen hebben die wel gemeld.
In je tekstberichten inbox misschien?zzz16 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:01:
Je kunt het uitgaan ook uitzetten. Dan zet je toetsblock aan.... Mocht je dan niet naar muziek luisteren dan kun je hem zelf uit zetten met de knop rechts...
Ik kreeg zelf net een sms ik zou kijken...... SA probleem kon daarom niet eens sms bekijken soft reset windows opstarten en ja sms wegwel beetje raar sms kan ik nu dus niet meer lezen......
*empty*
over batterijduur: msn gebruikt echt veel stroom als je die aan laat als je toestel niet gebruikt, dus als je ook achter een pc zit, gewoon je pda-msn uitzetten.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:36:
Zo! Na 3 weken wachten heb ik mijn Vario 2 ook binnen.
en batterij eruit halen als toestel niet meer aan wil hoeft niet, er zit ook een reset knop onderaan je toestel, die kun je met de stylus indrukken.
wifi doet hier ook irritant, maar heb niet echt nodig, dus geen oplossing gezocht
[zelfspot]
Zo`n B00N ben ik nou ook weer niet .......
[/zelfspot]
Thanks anyway
[ Voor 5% gewijzigd door zzz16 op 30-10-2006 11:49 ]
Verwijderd
msn staat gewoon uit.. heb vandaag eens getest.defusion schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:40:
[...]
over batterijduur: msn gebruikt echt veel stroom als je die aan laat als je toestel niet gebruikt, dus als je ook achter een pc zit, gewoon je pda-msn uitzetten.
en batterij eruit halen als toestel niet meer aan wil hoeft niet, er zit ook een reset knop onderaan je toestel, die kun je met de stylus indrukken.
wifi doet hier ook irritant, maar heb niet echt nodig, dus geen oplossing gezocht
hij houdt het ongeveer 8 uur uit ZONDER iets te doen (in task manager staan geen runnende progs), heb wel heel even gebeld, en sms'je verstuurd, maar voor de rest niks.
Toen ik terug kwam van rijles, was hij dus blijven hangen (tijd stond ook stil op half uur eerder) vraag me af waarom hij nou blijft hangen
Verwijderd
hallo,
Na een week het toestel te hebben bevalt hij me prima, om toch een enkele ding na, wellicht hebben hier meer mensen last van! het schijnt dat de smsjes die ik verstuur, een aantal keer aankomen bij de ontvanger terwijl ik hem maar een keer verstuur! Ik kan me herinneren dat dat ook het geval was bij de vario I, hebben meer mensen dit probleem of weten ze de oplossing??? LET ME KNOW
Na een week het toestel te hebben bevalt hij me prima, om toch een enkele ding na, wellicht hebben hier meer mensen last van! het schijnt dat de smsjes die ik verstuur, een aantal keer aankomen bij de ontvanger terwijl ik hem maar een keer verstuur! Ik kan me herinneren dat dat ook het geval was bij de vario I, hebben meer mensen dit probleem of weten ze de oplossing??? LET ME KNOW
Crosspost: SMS probleem met MDA VARIO IIVerwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:39:
hallo,
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Had je al gezocht op het forum ?? Dit is toch al wel een heel oud probleem welke eenvoudig op te lossen is.Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:39:
hallo,
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Verwijderd
Hmm ik heb wel een beetje gezocht ja, weet jij het te vinden???ReVolpe schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:37:
[...]
Had je al gezocht op het forum ?? Dit is toch al wel een heel oud probleem welke eenvoudig op te lossen is.
Hoe komt het dat mensen mijn SMS berichten vaker dan één maal ontvangen?
* Indien de ontvanger van jouw SMS bericht deze meerdere malen ontvangt ligt dit mogelijk aan Spb Pocket Plus. Hierbij moet je het programma "tmail.exe" als exception instellen waardoor het probleem verholpen wordt. Dit moet als volgt:
Start -> Settings -> System -> Spb Pocket plus -> Close Button (selecteren) -> Feature Options -> Exceptions (tabblad) -> Add -> zoeken naar het progje tmail.exe (in de windows map)
* Ook andere applicaties welke programma's geheel afsluiten kunnen verantwoordelijk zijn voor dit probleem. Ook hierbij zou het uitsluiten van het Messaging/Berichten programma dit probleem moeten oplossen.
Uit het wizzard topic........... geen idee of dit ook werkt voor de VARIO II
update van mijn phone..... is wederom verstuurt naar t-mobile..... naja naar q tec. (dacht ik soms verwar ik dat met Q tech maar dat was van de pc-voedingen dacht ik)
* Indien de ontvanger van jouw SMS bericht deze meerdere malen ontvangt ligt dit mogelijk aan Spb Pocket Plus. Hierbij moet je het programma "tmail.exe" als exception instellen waardoor het probleem verholpen wordt. Dit moet als volgt:
Start -> Settings -> System -> Spb Pocket plus -> Close Button (selecteren) -> Feature Options -> Exceptions (tabblad) -> Add -> zoeken naar het progje tmail.exe (in de windows map)
* Ook andere applicaties welke programma's geheel afsluiten kunnen verantwoordelijk zijn voor dit probleem. Ook hierbij zou het uitsluiten van het Messaging/Berichten programma dit probleem moeten oplossen.
Uit het wizzard topic........... geen idee of dit ook werkt voor de VARIO II
update van mijn phone..... is wederom verstuurt naar t-mobile..... naja naar q tec. (dacht ik soms verwar ik dat met Q tech maar dat was van de pc-voedingen dacht ik)
Verwijderd
Ik zit nu via bluetooth mijn laptop te internetten omdat om een of andere reden het niet met mijn usb kabeltje wilt.
zit er veel verschil tussen de snelheid?
zit er veel verschil tussen de snelheid?
ik denk dat bij goed ontvangst de bottleneck eerder bij de verwerkingssnelheid van je PDA zit en je dus geen verschil zal merken
Verwijderd
Nou heb je daar in het bijgeleverde tasje niet zo heel erg snel last van dus zal dat voor mij nog wel mee vallen. Had zonder deze optie elke keer dat mn w'n'w button aan de haal ging.Righteye schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:26:
[...]
Niet helemaal waar volgens mij, het klopt dat idd. dan de 'pijltjes' toetsen enzo je geen last meer bezorgen. Maar je 'notitie/camera en aan knop' werken allemaal nog gewoon.
Heb al regelmatig gehad dat mijn telefoon uitging of ik een notitie opname van 2 uur had als ik hem weer eens uit me zak haalde.
of 1 van mn andere. Maar er zal ongetwijfeld ook wel ergens een registry hack zijn zodat hij door blijft spelen in standbye aangezien dit er ook voor WM2003 is via een of ander tweak proggie. Alleen lijkt me dat niet slim om te installeren aangezien dr wel wat verschil tussen deze registers zal zitten.
Ha mensen,
Als ik een sms verstuur dan krijg ik een melding dat deze verstuurd is... Dat is opzichzelf geen ramp... maar het geluid wat daarbij wordt afgespeeld vind ik nogal storend... is er een manier of registry-hack om dit te verhelpen?!
Danku
Als ik een sms verstuur dan krijg ik een melding dat deze verstuurd is... Dat is opzichzelf geen ramp... maar het geluid wat daarbij wordt afgespeeld vind ik nogal storend... is er een manier of registry-hack om dit te verhelpen?!
Danku
Verwijderd
Ola,
ik had (per ongeluk) een topic geopend maar werd vriendelijk verzocht het hier nog eens te proberen. Bij deze.
Zijn er meedere gebruikers die het volgende probleem kennen;
als ik mijn vario aanzet hoef ik alleen na de opstart het wachtwoord van mijn vario in te geven en wordt mij niet gevraagd de pincode van mijn simkaart in te tikken. ik kan dan met geen enkele mogelijkheid de telefoonfunctie gebruiken. ik moet hem dan weer uit- en aanzetten alvorens ik wel de mogelijkheid krijg om mijn pincode in te geven. Lijkt me niet de manier zoals het moet, toch?
Ik vroeg me af of dit mss met een firmware upgrade te verhelpen was.
verder ben ik nog lekker aan het ontdekken op dit "supermachientje"
freakanddell
ik had (per ongeluk) een topic geopend maar werd vriendelijk verzocht het hier nog eens te proberen. Bij deze.
Zijn er meedere gebruikers die het volgende probleem kennen;
als ik mijn vario aanzet hoef ik alleen na de opstart het wachtwoord van mijn vario in te geven en wordt mij niet gevraagd de pincode van mijn simkaart in te tikken. ik kan dan met geen enkele mogelijkheid de telefoonfunctie gebruiken. ik moet hem dan weer uit- en aanzetten alvorens ik wel de mogelijkheid krijg om mijn pincode in te geven. Lijkt me niet de manier zoals het moet, toch?
Ik vroeg me af of dit mss met een firmware upgrade te verhelpen was.
verder ben ik nog lekker aan het ontdekken op dit "supermachientje"
freakanddell
En kijk: ik dacht dat ik al paranoia aan 't worden was. Ik heb af en toe precies hetzelfde. Eerst was het na iedere nacht, dus heb ik zo weinig mogelijk programmaatjes openstaan (en op het Vandaag scherm). Nu heb ik 't pas weer 1 keer gehad, dus ik vermoed dat zo'n programmaatje de boosdoener was.Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:20:
Toen ik terug kwam van rijles, was hij dus blijven hangen (tijd stond ook stil op half uur eerder) vraag me af waarom hij nou blijft hangen
Gokje: een programma dat zich update over GPRS voor o.a. weersvoorspellingen of e-mail checken. Maar zeker weten doe ik niet. Ik hoop iedere ochtend dat hij gewoon aanspringt als je op 't aan/uit knopje drukt
Heb hetzelfde gehad, vastlopen, heftig batterij verbruik ( flink warme telefoon). Na een tip hier om programma's niet op de SD kaart te installeren maar op het apparaat zelf, is het vrijwel niet meer voorgekomen.InsjaHH schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:38:
[...]
En kijk: ik dacht dat ik al paranoia aan 't worden was. Ik heb af en toe precies hetzelfde. Eerst was het na iedere nacht, dus heb ik zo weinig mogelijk programmaatjes openstaan (en op het Vandaag scherm). Nu heb ik 't pas weer 1 keer gehad, dus ik vermoed dat zo'n programmaatje de boosdoener was.
Dat klopt inderdaad ook. Diverse achtergrondprogramma's op mijn Vandaag scherm heb ik dit keer op de MDA Vario II zelf geinstalleerd. Diverse andere die ik gewoon gebruik nog altijd op de SD kaart hoor. Waarschijnlijk is 't toch een firmware foutje, althans het mag toch niet zo zijn dat dat de boosdoener is als je 'm overnacht aan houdt.digitalb schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:55:
Heb hetzelfde gehad, vastlopen, heftig batterij verbruik ( flink warme telefoon). Na een tip hier om programma's niet op de SD kaart te installeren maar op het apparaat zelf, is het vrijwel niet meer voorgekomen.
Ik ben op gpsplaza op zoek gegaan naar de screenprotector. Hier te lezen staat dat die van brando de beste is. Maar ik kan niet die voor de T-mobile vario 2 vinden. Of staat het onder een ander naam?
http://www.gpsplaza.nl/page.htm?screen-protector.asp
http://www.gpsplaza.nl/page.htm?screen-protector.asp
Staat onder de HTC TyTn
Vorige week vrijdag ook besteld. Meteen betaald zaterdag in huis....past percies op de VARIO II
2 besteld netjes in een envelop in huis. 12 euro geen verzendkosten
Let Op...... je krijgt geen factuur enkeld over de mail.
Vorige week vrijdag ook besteld. Meteen betaald zaterdag in huis....past percies op de VARIO II
[ Voor 5% gewijzigd door zzz16 op 31-10-2006 09:31 ]
Er is één van 7 euro en één van 6 euro. Maakt het nog wat uit?zzz16 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:16:
Staat onder de HTC TyTn
Vorige week vrijdag ook besteld. Meteen betaald zaterdag in huis....
Ultra Clear laat de kleuren beter door ....... is iets helderder zegt men ik heb er geen ervaring mee.
Verwijderd
Ik heb 'm eindelijk, na een maand wachten, de H641F, top! Incl PIT, hij sleept 3,4 mb in 8 seconden naar binnen, lijkt me erg snel voor pit, zit wel met 'n 3g tekentje bovenin, dus lijkt me dat UMTS hier in enschede niet afgeknepen is..?
Is er een gratis programmaatje om 'm via de mac te syncen?
En hoe installeer ik iets als bijv. psb pocket plus zonder 'm aan je pc / mac gekoppeld te hebben? Ik dacht ik zet zo'n cab file online, op m'n eigen sever en dowload die, maar dat gaat niet...
verder POPT gmail niet meer als je selecteerd 'enable POP for al mail that arrives from now on'... niet meer naar MAIL op de Apple en niet meer naar m'n Vario 2. Als ik 'm activeer voor ALL mail, dan gaat m'n vario 3500 berichten downloaden, das 'n beetje te veel van het goede!
En hoe installeer ik iets als bijv. psb pocket plus zonder 'm aan je pc / mac gekoppeld te hebben? Ik dacht ik zet zo'n cab file online, op m'n eigen sever en dowload die, maar dat gaat niet...
verder POPT gmail niet meer als je selecteerd 'enable POP for al mail that arrives from now on'... niet meer naar MAIL op de Apple en niet meer naar m'n Vario 2. Als ik 'm activeer voor ALL mail, dan gaat m'n vario 3500 berichten downloaden, das 'n beetje te veel van het goede!
Verwijderd
volgens mij heeft dat UMTS0-afknijpen niks te maken met enschede maar gaat na 14 dagen gebruik na het nieuwe abo het afknijpen in.Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:49:
Ik heb 'm eindelijk, na een maand wachten, de H641F, top! Incl PIT, hij sleept 3,4 mb in 8 seconden naar binnen, lijkt me erg snel voor pit, zit wel met 'n 3g tekentje bovenin, dus lijkt me dat UMTS hier in enschede niet afgeknepen is..?
In de opties van de phone screen staat als het goed is een optie "Pin vereist als telefoon gebruikt wordt". Staat die wel aangevinkt? Verder flitst bij mijn vario I bij het opstarten het scherm waarop je de PIN in kunt geven zo snel voorbij dat invoer niet mogelijk is. Als ik echter daarna de groene knop indruk en de telefoon naar voren komt, moet ik gewoon eerst de PINcode invoeren voordat ik kan bellen. Heb je eventueel een soft reset geprobeerd?Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:21:
als ik mijn vario aanzet hoef ik alleen na de opstart het wachtwoord van mijn vario in te geven en wordt mij niet gevraagd de pincode van mijn simkaart in te tikken. ik kan dan met geen enkele mogelijkheid de telefoonfunctie gebruiken. ik moet hem dan weer uit- en aanzetten alvorens ik wel de mogelijkheid krijg om mijn pincode in te geven.
edit en slightly off-topic: Zie net na inloggen dat de prijzen omhoog gegaan zijn met 70e. toestel was bij 1 jaar relax 150 eerst 199,95, nu 269,95. Andere abo's ook met 70e omhoog gegaan. Dan maar niet verlengen...
[ Voor 11% gewijzigd door koksie op 31-10-2006 10:08 ]
Dit topic is gesloten.