In de ts staan wel de instellingen voor de nederlandse orange world. Ik weet echter niet of die ook bij jou werken omdat het netwerk misschien anders is. Dat zou je even moeten testen.chob schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:23:
Al veel gegoogeld maar niet gevonden, 3x gebeld met mobistar + mail gestuurd maar niemand weet iets daar. Ik ben dus op zoek naar de instellingen om te internetten via Mobistar / OrangeWorld hier in Belgie. Volgens mij zitten hier ook regelmatig belgen, iemand een idee?
Dat Mobistar het niet weet komt doordat ze het toestel niet ondersteunen, bij de TD daar hadden ze nog nooit van het toestel gehoord, nuff said...
Uiteraard kun je ook instellen dat de achtergrondverlichting altijd aan is. Namelijk bij start=>instellingen=>persoonlijk=>knoppen=>verlichting, en dan het vakje uitschakelenzwolluf schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 06:19:
[...]
die gaat alleen aan in het donker. als je je vinger op die sensor houdt en dan op een knopje op het toetsenbord drukt gaat ie wel aan, maar die had idd wel wat beter afgesteld mogen worden.
He he, eindelijk ontvangen van Mobistar. Hiervoor wel moeten ploeteren bij de helpdesk voor ze het eens wilden uitzoeken, 5x doorverbonden maar dan heb je ook wat
Dus voor de belgen die mobistar hebben, bij deze de instellingen (wel in het Frans/Engels). Oja ze waren ook vergeten mn sim te activeren dus dat moet je wel vragen. Misschien iets voor in de TS DaannO? Moeten toch ook aan onze zuiderburen denken
Paramètres internet
1° Appuyer sur Start pour entrer dans le menu
2° Sélectionner Settings
3° Sélectionner l'onglet Connections
4° Sélectionner Connections
5° Sélectionner l'onglet Advanced
6° Sélectionner Select networks
7° Sélectionner New
8° Dans My ISP name, entrer Mobistar connexions
9° Sélectionner l'onglet Modem
10° Sélectionner New
11° Dans Name for the connection, entrer Mobistar Internet
12° Dans Select a modem, selectionner Cellular Line (GPRS)
13° Appuyer sur Next
14° Dans Access point name, entrer internet.be.
15° Appuyer sur Next
16° Appuyer sur advanced
17° Choisir Use server-assigned IP address
18° Sélectionner l'onglet Servers
19° Choisir Use specific server address
20° Dans DNS, entrer 212.065.063.010
21° Dans Alt DNS, entrer 212.065.63.145
22° Appuyer sur OK
23° Appuyer sur Finish
24° Appuyer sur OK
25° Dans Network Management, sélectionner Mobistar Connections
26° Appuyer 2 fois sur OK
27° Fermer la page Settings
Dus voor de belgen die mobistar hebben, bij deze de instellingen (wel in het Frans/Engels). Oja ze waren ook vergeten mn sim te activeren dus dat moet je wel vragen. Misschien iets voor in de TS DaannO? Moeten toch ook aan onze zuiderburen denken
Paramètres internet
1° Appuyer sur Start pour entrer dans le menu
2° Sélectionner Settings
3° Sélectionner l'onglet Connections
4° Sélectionner Connections
5° Sélectionner l'onglet Advanced
6° Sélectionner Select networks
7° Sélectionner New
8° Dans My ISP name, entrer Mobistar connexions
9° Sélectionner l'onglet Modem
10° Sélectionner New
11° Dans Name for the connection, entrer Mobistar Internet
12° Dans Select a modem, selectionner Cellular Line (GPRS)
13° Appuyer sur Next
14° Dans Access point name, entrer internet.be.
15° Appuyer sur Next
16° Appuyer sur advanced
17° Choisir Use server-assigned IP address
18° Sélectionner l'onglet Servers
19° Choisir Use specific server address
20° Dans DNS, entrer 212.065.063.010
21° Dans Alt DNS, entrer 212.065.63.145
22° Appuyer sur OK
23° Appuyer sur Finish
24° Appuyer sur OK
25° Dans Network Management, sélectionner Mobistar Connections
26° Appuyer 2 fois sur OK
27° Fermer la page Settings
Telefoon terug ontvangen....
Screenprotector hebben ze verwijderd .... op de bon staat dat er hardware is vervangen. mochten ze dus het scherm hebben vervangen dan zou de screenprotector te verklaren zjin. Op de bon stond niet specifiek wat vervangen was.
k kom net van de MediaMarkt vandaan en heb daar uitgebreid een bluetooth headset Plantronics Pulsar 260 mogen uitproberen. Werkt eigenlijk perfect, goed bereik en in eerste instantie wat pairproblemen, maar dat lag aan een instelling op de Vario II zelf.
Ik vraag me wel af of iemand hier toevallig verdere ervaringen mee heeft. Dit is precies wat ik zoek (eigenlijk zat ik te kijken naar de eerder genoemde Sony Ericsson HBH-DS970), deze kan ik zelfs switchen met mijn eigen oordopjes (let wel, voor headset toepassingen moet je dus wel een microfoontje eraan hebben hangen).
Muziek getest met WinIk bracht hem heen met het SA probleem en speling in tobo dat lijkt bijde opgelost te zijn nou moet ik nog wel eff het onscreen tobo intensief gaan gebruiken.
Ter compensatie heb ik een dual sim gekregen....... goede deal lijkt me.
In groningen hebben ze nieuwe serie HTC639
Screenprotector hebben ze verwijderd .... op de bon staat dat er hardware is vervangen. mochten ze dus het scherm hebben vervangen dan zou de screenprotector te verklaren zjin. Op de bon stond niet specifiek wat vervangen was.
k kom net van de MediaMarkt vandaan en heb daar uitgebreid een bluetooth headset Plantronics Pulsar 260 mogen uitproberen. Werkt eigenlijk perfect, goed bereik en in eerste instantie wat pairproblemen, maar dat lag aan een instelling op de Vario II zelf.
Ik vraag me wel af of iemand hier toevallig verdere ervaringen mee heeft. Dit is precies wat ik zoek (eigenlijk zat ik te kijken naar de eerder genoemde Sony Ericsson HBH-DS970), deze kan ik zelfs switchen met mijn eigen oordopjes (let wel, voor headset toepassingen moet je dus wel een microfoontje eraan hebben hangen).
Muziek getest met WinIk bracht hem heen met het SA probleem en speling in tobo dat lijkt bijde opgelost te zijn nou moet ik nog wel eff het onscreen tobo intensief gaan gebruiken.
Ter compensatie heb ik een dual sim gekregen....... goede deal lijkt me.
Misschien zou je in een ander topic kunnen proberen er loopt er hier 1 speciaal voor de bleutooth head sets
In groningen hebben ze nieuwe serie HTC639
Verwijderd
Vandaag heb ik mijn vario 2 ontvangen. Ik heb hem ongeveer 4 weken geleden telefonisch besteld en verzocht om een nieuw model. Het is er één met serienummer 642.
Verwijderd
da's erg jong. week 42 produktie. Moet goed komen. Vanaf 36 weinig problemen meer gehoordVerwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:03:
Vandaag heb ik mijn vario 2 ontvangen. Ik heb hem ongeveer 4 weken geleden telefonisch besteld en verzocht om een nieuw model. Het is er één met serienummer 642.
HAHA
Heb ze vanochtend nog eens een half uur lang verteld hoe de wereld in elkaar zat... resultaat? Naast de kortingen die ik al had gekregen de komende maanden geen kosten voor mijn belbundel (netjes voor 1-jarig contract!) en ik mocht in de winkel ff een nieuwe 642F gaan halen! Echt brand new! Check de plaatjes:

Ik heb er erg lang om moeten zeuren maar heb dus toch uiteindelijk gekregen wat ik wou hebben... Tip: vraag om iemand met meer invloed dan diegene die je aan de lijn hebt op dat moment... zijn ze gevoelig voor! Ik ga maar weer eens al mijn software installeren...
Heb ze vanochtend nog eens een half uur lang verteld hoe de wereld in elkaar zat... resultaat? Naast de kortingen die ik al had gekregen de komende maanden geen kosten voor mijn belbundel (netjes voor 1-jarig contract!) en ik mocht in de winkel ff een nieuwe 642F gaan halen! Echt brand new! Check de plaatjes:

Ik heb er erg lang om moeten zeuren maar heb dus toch uiteindelijk gekregen wat ik wou hebben... Tip: vraag om iemand met meer invloed dan diegene die je aan de lijn hebt op dat moment... zijn ze gevoelig voor! Ik ga maar weer eens al mijn software installeren...
Verwijderd
Ik ben nieuw in de pocketPC wereld. Welke software gebruik je en waarvoor zijn de verschillende programma's handig?xvanwaart schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:12:
HAHA![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
is dit nog steeds zoeen met dat lelijke bordeaux-rood? of hebben ze dat nu al vervangen door grijs?xvanwaart schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:12:
HAHA![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
dat lijkt nl een beetje zo op plaatje 2 maar dan de verkeerde kant
[ Voor 3% gewijzigd door Puppetmaster op 27-10-2006 16:13 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Nog steeds bordeaux-rood ja, iets dat ik zelfs steeds mooier ben gaan vinden...
De ROM versie op mijn nieuwe VarioII is 1.21.114.3 de radioversie is 1.05.02.00 Ik kan me herinneren dat die beide op mijn vorige VarioII iets in de zin van 1.03 waren...
Het beeldscherm is echt anders! de kleuren lijken beter en duidelijker maar ik heb uiteraard mijn oude VarioII niet meer om het te vergelijken... tot nu toe geen SA probleem... klop op houten bureau...
De stylus en toetsenbord zitten lekker strak.
Batterij klepje past veel beter nu... de vorige had wat speling, daarvan is nu echt geen sprake meer!
De scrollknop gaat wat zwaarder en de ok knop daaronder ook... voelt wel degelijk aan maar was niet iets waar ik problemen me had.
Mijn met SPB backup gemaakte backup werkte naar behoren en hij is nu qua software weer de oude... ik ga even kijken of ik nog wat meer kan vinden.
De ROM versie op mijn nieuwe VarioII is 1.21.114.3 de radioversie is 1.05.02.00 Ik kan me herinneren dat die beide op mijn vorige VarioII iets in de zin van 1.03 waren...
Het beeldscherm is echt anders! de kleuren lijken beter en duidelijker maar ik heb uiteraard mijn oude VarioII niet meer om het te vergelijken... tot nu toe geen SA probleem... klop op houten bureau...
De stylus en toetsenbord zitten lekker strak.
Batterij klepje past veel beter nu... de vorige had wat speling, daarvan is nu echt geen sprake meer!
De scrollknop gaat wat zwaarder en de ok knop daaronder ook... voelt wel degelijk aan maar was niet iets waar ik problemen me had.
Mijn met SPB backup gemaakte backup werkte naar behoren en hij is nu qua software weer de oude... ik ga even kijken of ik nog wat meer kan vinden.
Ik overweeg ook deze telefoon. Zijn er mensen die deze telefoon kunnen syncen met iSync op een Mac? Sommige windows mobile telefoon schijnt dat mee te kunnen en ik hoop met deze ook.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Vraagje: hebben meer mensen speling gekregen na +- 1 week gebruik van het toetsenbord? In de zin dat hij heel snel open kan worden gedaan en het net lijkt of er bijna geen weerstand meer in zit? Ik heb het dan voornamelijk over de serie HT638F of lager. Het is nog denk ik te vroeg om te vragen hoe het zit met de HT642F serie, aangezien sommigen hem hier pas een paar daagjes hebben.
Even een vraagje, want ik vraag me af of het zo snel moet gaan. Kan je nagaan hoe het dan na 1 jaar is, waarschijnlijk floept ie dan vanzelf open als je 'm op z'n zij houdt ofzo
.
Even een vraagje, want ik vraag me af of het zo snel moet gaan. Kan je nagaan hoe het dan na 1 jaar is, waarschijnlijk floept ie dan vanzelf open als je 'm op z'n zij houdt ofzo
Ik vraag me dan af of ze 'm dan binnenkort ook op hun website online gooien, lijkt me dat er toch wat (goede?) veranderingen hebben plaatsgevonden in de ROM en radio. Jij hebt zelf waarschijnlijk geen idee hierover?xvanwaart schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:21:
[ Voor 30% gewijzigd door InsjaHH op 27-10-2006 20:31 ]
Na een dagje kloten met mjn nieuwe VarioII ben ik zeer tevreden!
2 dingen:
Het scherm is echt anders... niet alleen zijn de kleuren anders, het scherm voelt ook veel steviger als je er op klikt... bij mijn vorige VarioII deukte het scherm een beetje in als je er op drukte, kijk maar een beetje met schuin licht als je ergens drukt. Dat heeft deze helemaal niet meer... het voelt veel meer alsof je zeg maar op een plaatje metaal drukt, geeft een veel stevigere indruk! Je hoor nu echt je stylus je scherm aanraken. Overigens had ik ook dat nadat ik mijn oude backup terug gezet had dat mijn alignment +/- 1.5cm ernaast zat... volgens mij had hij de oude waardes onthouden ofzo, daarna nergens meer last van gehad.
De nieuwe ROM is aanmerkelijk sneller, alles loopt net ff wat sneller, heb alleen helaas geen vergelijkende benchmarks uitgevoerd. Ook heb ik in het menu instellingen onder het tabblad verbindingen de optie "USB-aan-PC" met daaronder de optie "geavanceerde netwerkfunctionaliteit", volgens mij zat dat niet in mijn vorige ROM... geen idee wat het doet trouwens... Welke ROM versie zat er nou eigenlijk op de vorige VarioII? Kan iemand dat voor mij bekijken?
ps. ook de WIFI ontvangs is duidelijk verbeterd... kan nu iig vanuit mijn slaapkamer het netwerk benaderen wat eerst echt met geen mogelikheid ging... kan zelfs inloggen op het netwerk van de buren!
2 dingen:
Het scherm is echt anders... niet alleen zijn de kleuren anders, het scherm voelt ook veel steviger als je er op klikt... bij mijn vorige VarioII deukte het scherm een beetje in als je er op drukte, kijk maar een beetje met schuin licht als je ergens drukt. Dat heeft deze helemaal niet meer... het voelt veel meer alsof je zeg maar op een plaatje metaal drukt, geeft een veel stevigere indruk! Je hoor nu echt je stylus je scherm aanraken. Overigens had ik ook dat nadat ik mijn oude backup terug gezet had dat mijn alignment +/- 1.5cm ernaast zat... volgens mij had hij de oude waardes onthouden ofzo, daarna nergens meer last van gehad.
De nieuwe ROM is aanmerkelijk sneller, alles loopt net ff wat sneller, heb alleen helaas geen vergelijkende benchmarks uitgevoerd. Ook heb ik in het menu instellingen onder het tabblad verbindingen de optie "USB-aan-PC" met daaronder de optie "geavanceerde netwerkfunctionaliteit", volgens mij zat dat niet in mijn vorige ROM... geen idee wat het doet trouwens... Welke ROM versie zat er nou eigenlijk op de vorige VarioII? Kan iemand dat voor mij bekijken?
ps. ook de WIFI ontvangs is duidelijk verbeterd... kan nu iig vanuit mijn slaapkamer het netwerk benaderen wat eerst echt met geen mogelikheid ging... kan zelfs inloggen op het netwerk van de buren!
[ Voor 7% gewijzigd door xvanwaart op 27-10-2006 21:53 ]
Ik heb vandaag m'n telefoon terug gebracht ter reparatie.
M'n beeldscherm gaf geen goede kleuren meer. Het was heel vaal-wit.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ik ga altijd netjes om met m'n telefoon en voor zover ik weet is er niks ernstigs mee gebeurd.
En wordt het ooit nog mogelijk om gewoon thuis je software (ROM) te updaten?
Ik ga altijd netjes om met m'n telefoon en voor zover ik weet is er niks ernstigs mee gebeurd.
[ Voor 12% gewijzigd door MIQ op 27-10-2006 22:43 ]
Zelf je rom updaten is altijd mogelijk geweest. Zoek hiervoor anders even in het topic en neem anders even een kijkje op www.qtek.nl .MIQ schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:41:
Ik heb vandaag m'n telefoon terug gebracht ter reparatie.
Ik heb aan T-mobile shop ( Rotterdam, Lijnbaan) gevraagd welke versies ze van de MDA Vario 2 beschikken, maar ze zeggen dat ze het helaas niet kunnen vertellen. Omdat de versie nummer onder de batterij ligt.
Toch hoor ik hier op het forum dat men zegt welke winkel welk versie heeft. Hoe kunnen jullie dat weten?
Ik wil eindelijk een vario halen, maar dan niet een oud model met al die problemen.
Toch hoor ik hier op het forum dat men zegt welke winkel welk versie heeft. Hoe kunnen jullie dat weten?
Ik wil eindelijk een vario halen, maar dan niet een oud model met al die problemen.
[ Voor 6% gewijzigd door Sulo op 28-10-2006 05:35 ]
Op de dozen staan de serienummers ook vermeld (bijv. S/N: HT63xxx). Dus ze kunnen het voor je nakijkenSulo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 05:33:
Ik heb aan T-mobile shop ( Rotterdam, Lijnbaan) gevraagd welke versies ze van de MDA Vario 2 beschikken, maar ze zeggen dat ze het helaas niet kunnen vertellen. Omdat de versie nummer onder de batterij ligt.
Verwijderd
volgens mij zijn er alleen nog maar vanaf 635, en daar komen zelden nog problemen voor. niet meer als bij alle andere toestellen denk ikInsjaHH schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 07:15: [...] Op de dozen staan de serienummers ook vermeld (bijv. S/N: HT63xxx). Dus ze kunnen het voor je nakijken. Succes!
Ik heb vorige week nog een HT628 ontvangen.
Nog geen problemen gezien, maar het voelt toch niet goed, na het lezen van al die problemen hierzo.
Nog geen problemen gezien, maar het voelt toch niet goed, na het lezen van al die problemen hierzo.
Verwijderd
gewoon afwachten, kan goed zijn dat je er niks van merkt. Die serie komen weinig problemen voorMichiel schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:52:
Ik heb vorige week nog een HT628 ontvangen.
Ik heb mijne dus terug ...... was nog vol lof over de zaak ( dual sim gekregen )
echter neem ik helaas deze woorden terug.....
Toestel is wel open geweest gezien dat de foto lenz niet goed terug was geplaatst, had de verkoper in de winkel nog terug gedrukt.
Nu een dag later SA probleem .... af en toe terug...... maar het volgende......
Mijn toetsenbord functioneerd niet meer sommige toetsen doen het gewoon niet ( de meerderheid )
Ook gaat het toestel niet meer in landschap mode........
Vrij triest dat dit niet uit getest word........
Maandag dus nogmaals terug...... eis een nieuwe uit de serie HTC649
echter neem ik helaas deze woorden terug.....
Toestel is wel open geweest gezien dat de foto lenz niet goed terug was geplaatst, had de verkoper in de winkel nog terug gedrukt.
Nu een dag later SA probleem .... af en toe terug...... maar het volgende......
Mijn toetsenbord functioneerd niet meer sommige toetsen doen het gewoon niet ( de meerderheid )
Ook gaat het toestel niet meer in landschap mode........
Vrij triest dat dit niet uit getest word........
Maandag dus nogmaals terug...... eis een nieuwe uit de serie HTC649
Vandaag een HT630F gekregen... Leuk toestel tot nu toe...
Dr. Phil himself!
Verwijderd
Kan iemand mij alsjeblieft helpen....
Ik krijg het niet voor elkaar om drivers te installeren voor "Wireles modem" in USB stand, omdat windows gewoon weg nix decteerd..... want nu kan ik niet via mijn laptop internetten...
Het schijnt een bekend probleem te zijn, maar heb nog nergens een oplossing kunnen vinden..
Ik heb uitraad de wireless modem gestart voor dat ik het in plug!
Ik krijg het niet voor elkaar om drivers te installeren voor "Wireles modem" in USB stand, omdat windows gewoon weg nix decteerd..... want nu kan ik niet via mijn laptop internetten...
Het schijnt een bekend probleem te zijn, maar heb nog nergens een oplossing kunnen vinden..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 20:43 ]
eerst activesync uitzetten.Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:42:
Misschien dat dit draadje je een beetje op weg kan helpen?Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:42:
Verwijderd
Zo! Na 3 weken wachten heb ik mijn Vario 2 ook binnen.
Serie 642, dus lekker nieuw.
Paar minpunten die ik tegen ben gekomen tot nu toe (aub tips indien dit verholpen kan worden):
- Batterijduur valt tegen. Als je hem een beetje gebruikt gaat hij maar een paar uurtjes mee. Ik had toch wel verwacht dat hij een goede 8-10 uur kon draaien met medium load (lees MSN of IE alleen aan).
- Soms, als de verlichting automatisch uit gaat, of als je op het uit knopje drukt om batterij te sparen, kan je na een tijdje de verlichting niet meer aan krijgen. Het beeld blijft zwart. Omdat het toestel vergrendeld is, kan ik dus niks anders doen dan de batterij eruit halen om de telefoon opnieuw op te starten en zo weer door te kunnen. Dit is ZEER irritant. Aangezien het best vaak gebeurd.
- WiFi werkt niet helemaal goed bij mij, weet niet waarom. Hij kan netwerken scannen, alleen connect hij bijna NOOIT. Af en toe connect hij voor 10 seconden, om vervolgens weer te disconnecten en verder te scannen.
Is er een manier om je WiFi zo in te stellen dat hij eerst naar WiFi scant ipv gelijk de umts te verbinden? Zo heb ik namelijk niks aan WiFi omdat hij altijd over umts/gprs verbind.
Voor de rest: Top toestel!
Paar minpunten die ik tegen ben gekomen tot nu toe (aub tips indien dit verholpen kan worden):
- Batterijduur valt tegen. Als je hem een beetje gebruikt gaat hij maar een paar uurtjes mee. Ik had toch wel verwacht dat hij een goede 8-10 uur kon draaien met medium load (lees MSN of IE alleen aan).
- Soms, als de verlichting automatisch uit gaat, of als je op het uit knopje drukt om batterij te sparen, kan je na een tijdje de verlichting niet meer aan krijgen. Het beeld blijft zwart. Omdat het toestel vergrendeld is, kan ik dus niks anders doen dan de batterij eruit halen om de telefoon opnieuw op te starten en zo weer door te kunnen. Dit is ZEER irritant. Aangezien het best vaak gebeurd.
- WiFi werkt niet helemaal goed bij mij, weet niet waarom. Hij kan netwerken scannen, alleen connect hij bijna NOOIT. Af en toe connect hij voor 10 seconden, om vervolgens weer te disconnecten en verder te scannen.
Is er een manier om je WiFi zo in te stellen dat hij eerst naar WiFi scant ipv gelijk de umts te verbinden? Zo heb ik namelijk niks aan WiFi omdat hij altijd over umts/gprs verbind.
Verwijderd
Het heeft helaas meer met het toestel te maken....InsjaHH schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:02:
[...]
Misschien dat dit draadje je een beetje op weg kan helpen?
Ik zit er sterk over te denken om dit toestel ook te nemen bij mijn aanstaande verlenging bij T-mobile. Het enige wat mij toch tegen staat is de mini usb output voor muziek. Ik gebruik mijn mda compact nu heel veel voor muziek icm een sony ericsson headset. Op deze manier is het geluid heel goed te doen. Ik wil dus graag van jullie weten hoe het geluid is met de bijgeleverde headset, en of er alternatieven zijn.
Ik ben best bereid om er wat geld voor neer te leggen (a2dp) maar ik lees dat daar ook nog aardig wat problemen mee ondervonden worden? Ik twijfel nu trouwens tussen deze telefoon en een sony w850i (die dus echt gericht is op geluid, maar verder betrekkelijk weinig kan voor zijn prijscategorie)
Ik ben best bereid om er wat geld voor neer te leggen (a2dp) maar ik lees dat daar ook nog aardig wat problemen mee ondervonden worden? Ik twijfel nu trouwens tussen deze telefoon en een sony w850i (die dus echt gericht is op geluid, maar verder betrekkelijk weinig kan voor zijn prijscategorie)
Verwijderd
Ik heb nu enige tijd de Vario 2 en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Ontdek steeds meer nieuwe leuke dingen. Maar wat ik wel vervelend vindt is dat de media player en ook tcpmp allebei stoppen met spelen zodra je het toestel op de toets block zet via de uit knop.
Is hier toevallig een register hack voor?
Ontdek steeds meer nieuwe leuke dingen. Maar wat ik wel vervelend vindt is dat de media player en ook tcpmp allebei stoppen met spelen zodra je het toestel op de toets block zet via de uit knop.
Ik kan bij toch bovengemiddeld gebruik zeker anderhalve dag werken op 1 lading, zet hem 's nachts dan niet uit... Probeer het eens zonder MSN aan, dat vreet echt op een absurde manier stroom net als WiFi trouwens, en gezien het feit dat je een 642 hebt kan je hem nog niet meer dan 3 dagen hebben dus is je accu nog niet optimaal en heb je waarschijnlijk naast je MSN ook veel je WiFi aan staan, dan gaat hij inderdaad maar een paar uur mee.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:36:
...
...
- WiFi werkt niet helemaal goed bij mij
...
Probeer voor je WiFi problemen eens het programma "WiFi Companion"...
Succes!
In TCPMP kun je een toets instellen als 'turn off screen', als je verder geen sneltoetsen hebt ingesteld (dus alles via je scherm regelt), heb je geen probleem meer hiermee.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:10:
Ik heb nu enige tijd de Vario 2 en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Eer aan je korf (haha)
Niet helemaal waar volgens mij, het klopt dat idd. dan de 'pijltjes' toetsen enzo je geen last meer bezorgen. Maar je 'notitie/camera en aan knop' werken allemaal nog gewoon.Jentae schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:19:
[...]
In TCPMP kun je een toets instellen als 'turn off screen', als je verder geen sneltoetsen hebt ingesteld (dus alles via je scherm regelt), heb je geen probleem meer hiermee.
Heb al regelmatig gehad dat mijn telefoon uitging of ik een notitie opname van 2 uur had als ik hem weer eens uit me zak haalde.
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
Je kunt het uitgaan ook uitzetten. Dan zet je toetsblock aan.... Mocht je dan niet naar muziek luisteren dan kun je hem zelf uit zetten met de knop rechts...
Ik kreeg zelf net een sms ik zou kijken...... SA probleem kon daarom niet eens sms bekijken soft reset windows opstarten en ja sms weg
wel beetje raar sms kan ik nu dus niet meer lezen......
iemand miss een idee waar de sms is gebleven ?
Ik kreeg zelf net een sms ik zou kijken...... SA probleem kon daarom niet eens sms bekijken soft reset windows opstarten en ja sms weg
De radio roms zijn los van de rest te upgraden, en hiervoor is ook geen hard reset nodig. Ze zijn ondertussen al bij radio 1.20.31.10: http://wiki.xda-developer...Hermes_ExtractedRadioRomsInsjaHH schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:30:
...
Ik vraag me dan af of ze 'm dan binnenkort ook op hun website online gooien, lijkt me dat er toch wat (goede?) veranderingen hebben plaatsgevonden in de ROM en radio. Jij hebt zelf waarschijnlijk geen idee hierover?
Ik heb die laatste versie er al een week op staan, geen problemen mee. Zelf heb ik niet echt gelet op verbeteringen, maar verschillende mensen hebben die wel gemeld.
In je tekstberichten inbox misschien?zzz16 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:01:
Je kunt het uitgaan ook uitzetten. Dan zet je toetsblock aan.... Mocht je dan niet naar muziek luisteren dan kun je hem zelf uit zetten met de knop rechts...
Ik kreeg zelf net een sms ik zou kijken...... SA probleem kon daarom niet eens sms bekijken soft reset windows opstarten en ja sms wegwel beetje raar sms kan ik nu dus niet meer lezen......
*empty*
over batterijduur: msn gebruikt echt veel stroom als je die aan laat als je toestel niet gebruikt, dus als je ook achter een pc zit, gewoon je pda-msn uitzetten.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:36:
Zo! Na 3 weken wachten heb ik mijn Vario 2 ook binnen.
en batterij eruit halen als toestel niet meer aan wil hoeft niet, er zit ook een reset knop onderaan je toestel, die kun je met de stylus indrukken.
wifi doet hier ook irritant, maar heb niet echt nodig, dus geen oplossing gezocht
[zelfspot]
Zo`n B00N ben ik nou ook weer niet .......
[/zelfspot]
Thanks anyway
[ Voor 5% gewijzigd door zzz16 op 30-10-2006 11:49 ]
Verwijderd
msn staat gewoon uit.. heb vandaag eens getest.defusion schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:40:
[...]
over batterijduur: msn gebruikt echt veel stroom als je die aan laat als je toestel niet gebruikt, dus als je ook achter een pc zit, gewoon je pda-msn uitzetten.
en batterij eruit halen als toestel niet meer aan wil hoeft niet, er zit ook een reset knop onderaan je toestel, die kun je met de stylus indrukken.
wifi doet hier ook irritant, maar heb niet echt nodig, dus geen oplossing gezocht
hij houdt het ongeveer 8 uur uit ZONDER iets te doen (in task manager staan geen runnende progs), heb wel heel even gebeld, en sms'je verstuurd, maar voor de rest niks.
Toen ik terug kwam van rijles, was hij dus blijven hangen (tijd stond ook stil op half uur eerder) vraag me af waarom hij nou blijft hangen
Verwijderd
hallo,
Na een week het toestel te hebben bevalt hij me prima, om toch een enkele ding na, wellicht hebben hier meer mensen last van! het schijnt dat de smsjes die ik verstuur, een aantal keer aankomen bij de ontvanger terwijl ik hem maar een keer verstuur! Ik kan me herinneren dat dat ook het geval was bij de vario I, hebben meer mensen dit probleem of weten ze de oplossing??? LET ME KNOW
Na een week het toestel te hebben bevalt hij me prima, om toch een enkele ding na, wellicht hebben hier meer mensen last van! het schijnt dat de smsjes die ik verstuur, een aantal keer aankomen bij de ontvanger terwijl ik hem maar een keer verstuur! Ik kan me herinneren dat dat ook het geval was bij de vario I, hebben meer mensen dit probleem of weten ze de oplossing??? LET ME KNOW
Crosspost: SMS probleem met MDA VARIO IIVerwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:39:
hallo,
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Had je al gezocht op het forum ?? Dit is toch al wel een heel oud probleem welke eenvoudig op te lossen is.Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:39:
hallo,
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Verwijderd
Hmm ik heb wel een beetje gezocht ja, weet jij het te vinden???ReVolpe schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:37:
[...]
Had je al gezocht op het forum ?? Dit is toch al wel een heel oud probleem welke eenvoudig op te lossen is.
Hoe komt het dat mensen mijn SMS berichten vaker dan één maal ontvangen?
* Indien de ontvanger van jouw SMS bericht deze meerdere malen ontvangt ligt dit mogelijk aan Spb Pocket Plus. Hierbij moet je het programma "tmail.exe" als exception instellen waardoor het probleem verholpen wordt. Dit moet als volgt:
Start -> Settings -> System -> Spb Pocket plus -> Close Button (selecteren) -> Feature Options -> Exceptions (tabblad) -> Add -> zoeken naar het progje tmail.exe (in de windows map)
* Ook andere applicaties welke programma's geheel afsluiten kunnen verantwoordelijk zijn voor dit probleem. Ook hierbij zou het uitsluiten van het Messaging/Berichten programma dit probleem moeten oplossen.
Uit het wizzard topic........... geen idee of dit ook werkt voor de VARIO II
update van mijn phone..... is wederom verstuurt naar t-mobile..... naja naar q tec. (dacht ik soms verwar ik dat met Q tech maar dat was van de pc-voedingen dacht ik)
* Indien de ontvanger van jouw SMS bericht deze meerdere malen ontvangt ligt dit mogelijk aan Spb Pocket Plus. Hierbij moet je het programma "tmail.exe" als exception instellen waardoor het probleem verholpen wordt. Dit moet als volgt:
Start -> Settings -> System -> Spb Pocket plus -> Close Button (selecteren) -> Feature Options -> Exceptions (tabblad) -> Add -> zoeken naar het progje tmail.exe (in de windows map)
* Ook andere applicaties welke programma's geheel afsluiten kunnen verantwoordelijk zijn voor dit probleem. Ook hierbij zou het uitsluiten van het Messaging/Berichten programma dit probleem moeten oplossen.
Uit het wizzard topic........... geen idee of dit ook werkt voor de VARIO II
update van mijn phone..... is wederom verstuurt naar t-mobile..... naja naar q tec. (dacht ik soms verwar ik dat met Q tech maar dat was van de pc-voedingen dacht ik)
Verwijderd
Ik zit nu via bluetooth mijn laptop te internetten omdat om een of andere reden het niet met mijn usb kabeltje wilt.
zit er veel verschil tussen de snelheid?
zit er veel verschil tussen de snelheid?
ik denk dat bij goed ontvangst de bottleneck eerder bij de verwerkingssnelheid van je PDA zit en je dus geen verschil zal merken
Verwijderd
Nou heb je daar in het bijgeleverde tasje niet zo heel erg snel last van dus zal dat voor mij nog wel mee vallen. Had zonder deze optie elke keer dat mn w'n'w button aan de haal ging.Righteye schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:26:
[...]
Niet helemaal waar volgens mij, het klopt dat idd. dan de 'pijltjes' toetsen enzo je geen last meer bezorgen. Maar je 'notitie/camera en aan knop' werken allemaal nog gewoon.
Heb al regelmatig gehad dat mijn telefoon uitging of ik een notitie opname van 2 uur had als ik hem weer eens uit me zak haalde.
of 1 van mn andere. Maar er zal ongetwijfeld ook wel ergens een registry hack zijn zodat hij door blijft spelen in standbye aangezien dit er ook voor WM2003 is via een of ander tweak proggie. Alleen lijkt me dat niet slim om te installeren aangezien dr wel wat verschil tussen deze registers zal zitten.
Ha mensen,
Als ik een sms verstuur dan krijg ik een melding dat deze verstuurd is... Dat is opzichzelf geen ramp... maar het geluid wat daarbij wordt afgespeeld vind ik nogal storend... is er een manier of registry-hack om dit te verhelpen?!
Danku
Als ik een sms verstuur dan krijg ik een melding dat deze verstuurd is... Dat is opzichzelf geen ramp... maar het geluid wat daarbij wordt afgespeeld vind ik nogal storend... is er een manier of registry-hack om dit te verhelpen?!
Danku
Verwijderd
Ola,
ik had (per ongeluk) een topic geopend maar werd vriendelijk verzocht het hier nog eens te proberen. Bij deze.
Zijn er meedere gebruikers die het volgende probleem kennen;
als ik mijn vario aanzet hoef ik alleen na de opstart het wachtwoord van mijn vario in te geven en wordt mij niet gevraagd de pincode van mijn simkaart in te tikken. ik kan dan met geen enkele mogelijkheid de telefoonfunctie gebruiken. ik moet hem dan weer uit- en aanzetten alvorens ik wel de mogelijkheid krijg om mijn pincode in te geven. Lijkt me niet de manier zoals het moet, toch?
Ik vroeg me af of dit mss met een firmware upgrade te verhelpen was.
verder ben ik nog lekker aan het ontdekken op dit "supermachientje"
freakanddell
ik had (per ongeluk) een topic geopend maar werd vriendelijk verzocht het hier nog eens te proberen. Bij deze.
Zijn er meedere gebruikers die het volgende probleem kennen;
als ik mijn vario aanzet hoef ik alleen na de opstart het wachtwoord van mijn vario in te geven en wordt mij niet gevraagd de pincode van mijn simkaart in te tikken. ik kan dan met geen enkele mogelijkheid de telefoonfunctie gebruiken. ik moet hem dan weer uit- en aanzetten alvorens ik wel de mogelijkheid krijg om mijn pincode in te geven. Lijkt me niet de manier zoals het moet, toch?
Ik vroeg me af of dit mss met een firmware upgrade te verhelpen was.
verder ben ik nog lekker aan het ontdekken op dit "supermachientje"
freakanddell
En kijk: ik dacht dat ik al paranoia aan 't worden was. Ik heb af en toe precies hetzelfde. Eerst was het na iedere nacht, dus heb ik zo weinig mogelijk programmaatjes openstaan (en op het Vandaag scherm). Nu heb ik 't pas weer 1 keer gehad, dus ik vermoed dat zo'n programmaatje de boosdoener was.Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:20:
Toen ik terug kwam van rijles, was hij dus blijven hangen (tijd stond ook stil op half uur eerder) vraag me af waarom hij nou blijft hangen
Gokje: een programma dat zich update over GPRS voor o.a. weersvoorspellingen of e-mail checken. Maar zeker weten doe ik niet. Ik hoop iedere ochtend dat hij gewoon aanspringt als je op 't aan/uit knopje drukt
Heb hetzelfde gehad, vastlopen, heftig batterij verbruik ( flink warme telefoon). Na een tip hier om programma's niet op de SD kaart te installeren maar op het apparaat zelf, is het vrijwel niet meer voorgekomen.InsjaHH schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:38:
[...]
En kijk: ik dacht dat ik al paranoia aan 't worden was. Ik heb af en toe precies hetzelfde. Eerst was het na iedere nacht, dus heb ik zo weinig mogelijk programmaatjes openstaan (en op het Vandaag scherm). Nu heb ik 't pas weer 1 keer gehad, dus ik vermoed dat zo'n programmaatje de boosdoener was.
Dat klopt inderdaad ook. Diverse achtergrondprogramma's op mijn Vandaag scherm heb ik dit keer op de MDA Vario II zelf geinstalleerd. Diverse andere die ik gewoon gebruik nog altijd op de SD kaart hoor. Waarschijnlijk is 't toch een firmware foutje, althans het mag toch niet zo zijn dat dat de boosdoener is als je 'm overnacht aan houdt.digitalb schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:55:
Heb hetzelfde gehad, vastlopen, heftig batterij verbruik ( flink warme telefoon). Na een tip hier om programma's niet op de SD kaart te installeren maar op het apparaat zelf, is het vrijwel niet meer voorgekomen.
Ik ben op gpsplaza op zoek gegaan naar de screenprotector. Hier te lezen staat dat die van brando de beste is. Maar ik kan niet die voor de T-mobile vario 2 vinden. Of staat het onder een ander naam?
http://www.gpsplaza.nl/page.htm?screen-protector.asp
http://www.gpsplaza.nl/page.htm?screen-protector.asp
Staat onder de HTC TyTn
Vorige week vrijdag ook besteld. Meteen betaald zaterdag in huis....past percies op de VARIO II
2 besteld netjes in een envelop in huis. 12 euro geen verzendkosten
Let Op...... je krijgt geen factuur enkeld over de mail.
Vorige week vrijdag ook besteld. Meteen betaald zaterdag in huis....past percies op de VARIO II
[ Voor 5% gewijzigd door zzz16 op 31-10-2006 09:31 ]
Er is één van 7 euro en één van 6 euro. Maakt het nog wat uit?zzz16 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:16:
Staat onder de HTC TyTn
Vorige week vrijdag ook besteld. Meteen betaald zaterdag in huis....
Ultra Clear laat de kleuren beter door ....... is iets helderder zegt men ik heb er geen ervaring mee.
Verwijderd
Ik heb 'm eindelijk, na een maand wachten, de H641F, top! Incl PIT, hij sleept 3,4 mb in 8 seconden naar binnen, lijkt me erg snel voor pit, zit wel met 'n 3g tekentje bovenin, dus lijkt me dat UMTS hier in enschede niet afgeknepen is..?
Is er een gratis programmaatje om 'm via de mac te syncen?
En hoe installeer ik iets als bijv. psb pocket plus zonder 'm aan je pc / mac gekoppeld te hebben? Ik dacht ik zet zo'n cab file online, op m'n eigen sever en dowload die, maar dat gaat niet...
verder POPT gmail niet meer als je selecteerd 'enable POP for al mail that arrives from now on'... niet meer naar MAIL op de Apple en niet meer naar m'n Vario 2. Als ik 'm activeer voor ALL mail, dan gaat m'n vario 3500 berichten downloaden, das 'n beetje te veel van het goede!
En hoe installeer ik iets als bijv. psb pocket plus zonder 'm aan je pc / mac gekoppeld te hebben? Ik dacht ik zet zo'n cab file online, op m'n eigen sever en dowload die, maar dat gaat niet...
verder POPT gmail niet meer als je selecteerd 'enable POP for al mail that arrives from now on'... niet meer naar MAIL op de Apple en niet meer naar m'n Vario 2. Als ik 'm activeer voor ALL mail, dan gaat m'n vario 3500 berichten downloaden, das 'n beetje te veel van het goede!
Verwijderd
volgens mij heeft dat UMTS0-afknijpen niks te maken met enschede maar gaat na 14 dagen gebruik na het nieuwe abo het afknijpen in.Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:49:
Ik heb 'm eindelijk, na een maand wachten, de H641F, top! Incl PIT, hij sleept 3,4 mb in 8 seconden naar binnen, lijkt me erg snel voor pit, zit wel met 'n 3g tekentje bovenin, dus lijkt me dat UMTS hier in enschede niet afgeknepen is..?
In de opties van de phone screen staat als het goed is een optie "Pin vereist als telefoon gebruikt wordt". Staat die wel aangevinkt? Verder flitst bij mijn vario I bij het opstarten het scherm waarop je de PIN in kunt geven zo snel voorbij dat invoer niet mogelijk is. Als ik echter daarna de groene knop indruk en de telefoon naar voren komt, moet ik gewoon eerst de PINcode invoeren voordat ik kan bellen. Heb je eventueel een soft reset geprobeerd?Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:21:
als ik mijn vario aanzet hoef ik alleen na de opstart het wachtwoord van mijn vario in te geven en wordt mij niet gevraagd de pincode van mijn simkaart in te tikken. ik kan dan met geen enkele mogelijkheid de telefoonfunctie gebruiken. ik moet hem dan weer uit- en aanzetten alvorens ik wel de mogelijkheid krijg om mijn pincode in te geven.
edit en slightly off-topic: Zie net na inloggen dat de prijzen omhoog gegaan zijn met 70e. toestel was bij 1 jaar relax 150 eerst 199,95, nu 269,95. Andere abo's ook met 70e omhoog gegaan. Dan maar niet verlengen...
[ Voor 11% gewijzigd door koksie op 31-10-2006 10:08 ]
dan zal het toch een groter probleem zijn, ik heb met af en toe een mailtje checken, en 1x bellen 5min, na 12 uur nog 80% batterij over.Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:20:
[...]
msn staat gewoon uit.. heb vandaag eens getest.
hij houdt het ongeveer 8 uur uit ZONDER iets te doen (in task manager staan geen runnende progs), heb wel heel even gebeld, en sms'je verstuurd, maar voor de rest niks.
Laatst had ik op een feest ook wat foto's genomen, en filmpjes gemaakt met het ding, en een uurtje ofzo een spelletje gespeeld, toen was hij wel op rond de tijd dat ik naar huis ging. (van 11 uur 's ochtens tot 2 uur 's nachts, dus 15 uur). msn stond ook uit.
De waarschijnlijke opvolger van de Hermes: HTC Herald
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=wedGXUdwgWA
• Erg plat en mooi gevormd!
• Micro-SD
• AKU 3.2
Nadelen:
• 200 mhz proc
Ik ga er vanuit dat dat nog veranderd
Voordelen:Review of HTC Herald Pocket PC phone published
October 31, 2006 [Pocket PC phone]
HTC Herald has no 3G and still slow processor of 200 MHz speed, but is not a successor to HTC Hermes (3G Pocket PC phone with UMTS/HSDPA) but just a successor to HTC Wizard (low-end cheap Pocket PC phone). Not everybody needs 3G and fast processors, and since HTC Herald is thinner it may find many people who would be interested in it...
Some highlights about HTC Herald from this review:
* very similar overall construction as in HTC Wizard and HTC Hermes, meaning: Pocket PC phone with slide out keyboard that is sliding sideways. [our comment: apparently HTC still (on purpose) is not producing Pocket PC phones with QWERTY keyboard for single handed usage (not to anger companies like Palm and HP that order manufacturing of such phones at HTC]
* buttons for email and Internet Explorer, that are present in HTC Wizard are missing in HTC Herald
* memory card slot: microSD, not miniSD as in HTC Wizard
* mechanism of the slide-out keyboard improved
* HTC Herald has the same height and with as HTC Wizard but since it is thinner then one has impression that it is much smaller (when holding it in hand)
* built-in camera has now 2 megapixel and not 1.3 megapixel as in HTC Wizard [our comment: apparently 2 megapixel has become minimum resolution acceptable even in low-end mobile phones]
* HTC Herald is 802.11g compatible without the need to use registry hacks as it was in HTC Wizard
* Bluetooth 2.0 supported
* latest OS patch applied - HTC Herald is powered by Windows Mobile 5.0 with AKU 3.2
* no infra-red port [commentary: infra-red port is being considered as low-tech and practically was replaced by Bluetooth so it is not a disadvantage that this port is missing]
* quality of the camera despite 2 megapixel resolution is poor and unlike in HTC Hermes the "macro mode switch" is missing, so taking close-up photos is not possible
* unlike it is in HTC Hermes that has smaller keyboard than HTC Wizard, the keyboard of HTC Herald is equally big as in HTC Wizard so comfort of writing with keyboard is high
* interestingly in HTC Herald the keyboard is being slided out from right side of the phone, not from the left side as it was in HTC Wizard
* mechanism of the keyboard has been greatly improved in many areas, one interesting trick: you don't have to switch the power ON - now it is enough to slide the keyboard out to switch the device ON!
* new AKU 3.2 brings fantastic new feature called "Internet sharing" in Bluetooth PAN profile, where practically the Pocket PC phone is not just a modem but becomes Bluetooth network access point (to the Internet). In other words more than one computer can use this Pocket PC phone as access point to the Internet and whole process of Internet sharing is much easier. Now it is also possible to use Internet both on the notebook and on the PDA. No longer there is a need to use Pocket PC phone just as a modem.
* the software included consists of such programs as Audio Manager, Adobe Reader, Task Manager (made by HTC), Streaming Media, Sprite Backup and Voice Recorder (made by HTC) !
To read the review click here. It is not in English, but includes many photos and screen shots, so it is worth seeing.
http://pdaclub.pl/view.php?news_id=12107
• Micro-SD
• AKU 3.2
Nadelen:
• 200 mhz proc
Letterlijk uit het stukje: "..but is not a successor to HTC Hermes..". Het is dus geen opvolger van de Hermes, de auteur noemt het meer een opvolger van de Wizard. Het gaat hier om een ander product, dunner, langere batterijduur en bedoelt voor mensen die geen 3G of 400 mhz nodig hebben.DaannO schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:35:
De waarschijnlijke opvolger van de Hermes: HTC Herald
[...]
Voordelen:
• Micro-SD
• AKU 3.2
Nadelen:
• 200 mhz proc
Divide and conquer.
Er gaan geruchten dat dit wel de opvolger zal zijn, maar dan nog met andere specs. Had ik dan weer van HTC Nederland begrepen.wimpie schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:40:
[...]
Letterlijk uit het stukje: "..but is not a successor to HTC Hermes..". Het is dus geen opvolger van de Hermes, de auteur noemt het meer een opvolger van de Wizard. Het gaat hier om een ander product, dunner, langere batterijduur en bedoelt voor mensen die geen 3G of 400 mhz nodig hebben.
Enig idee wanneer deze ongeveer uit gaat komen?
edit: En kan iemand mij nog vertellen of de mda vario 2 met eventuele aanpassingen geschikt is als mp3 speler?
edit: En kan iemand mij nog vertellen of de mda vario 2 met eventuele aanpassingen geschikt is als mp3 speler?
[ Voor 57% gewijzigd door SaN op 31-10-2006 15:09 ]
Ga uit van wel, gebruik nu de MDA Compact en dat gaat ook prima. Zie niet in waarom dat op de Vario II niet gaat werken. Als er een koptelefoon in kan en hij WM-player heeft moet het kunnen d8 ik zo.sander-sp schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:07:
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
werkt wel alleen zoals een paar pagina`s terug werd besproken, mocht de telefoon met het uit knopje aan de zijkant uit doen dan vervalt de muziek.
Dan zou je al die functie uit moeten zetten dat hij na een x aantal minuten uit gaat en vervolgens op toetsblock zetten....
Dan zou je al die functie uit moeten zetten dat hij na een x aantal minuten uit gaat en vervolgens op toetsblock zetten....
Verwijderd
heb die radio rom er ook op gezwierd, maar of ik nou verandering zie is een andere zaak....GraasGast schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:11:
[...]
De radio roms zijn los van de rest te upgraden, en hiervoor is ook geen hard reset nodig. Ze zijn ondertussen al bij radio 1.20.31.10: http://wiki.xda-developer...Hermes_ExtractedRadioRoms
Ik heb die laatste versie er al een week op staan, geen problemen mee. Zelf heb ik niet echt gelet op verbeteringen, maar verschillende mensen hebben die wel gemeld.
iemand iets meetbaars gekonstateerd?
Verwijderd
yo mensen met mijn htc versie 634 al zoveel problemen gehad en voor de derde maal naar de shop en ze hebben me belooft dat ik binnen kort gebelt word voor een afspraak wanneer er een mannetje een nieuwe thuis komt brengen...nou ik blij maar vraag me af hoelang dat gaat duren en heeft iemand zo iets gehad en welke versie hbe je dan gehad? ik hoop geen oude troep anders weiger ik deze 100%...nou misschein heeft iemand er ervaring mee en hoor het graag
thnx, mo
thnx, mo
Ik heb daar dus helaas hele slechte ervaring mee, zoek maar ff in mijn oude berichten. Het probleem is dat je dus wel een toestel krijgt dat iemand anders binnen 10 dagen heeft teruggebracht maar die zijn er natuurlijk bijna niet omdat het toestel zo schaars is! Ik heb anderhalve maand gewacht en toen ik eindelijk mijn vervangende Vario zou krijgen werd ik een dag van te voren afgebeld dat ze hem niet hadden! Daarna heb ik zo werkelijk gestalkt (had toch een dag vrij!) en omver gescholden totdat ik in de winkel een nieuwe mocht halen, mede omdat ik binnen 10 dagen al melding van het euvel had gemaakt in de winkel maar toen geen nieuwe kreeg omdat die niet op voorraad was. Ik hoop dat jij betere ervaring zal hebben met de aftersales maar het heeft mij ontzettend veel pijn en moeite gekost (en ongeveer 5 uur bellen met de klantenservice in totaal!).Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:51:
ik hoop geen oude troep anders weiger ik deze 100%...nou misschein heeft iemand er ervaring mee en hoor het graag
Sterkte, mijn tip: veel zeiken!
Verwijderd
nou zover zal ik het niet laten gaan...ik wacht 1 week en als ik niets heb zullen ze me niet de winkel uit krijgen tot dat ik een nieuwe heb...ze zeiden dat ik als 3de op de lijst sta en gebelt zal worden nou ik hoop niet om te wachten tot dat een kapotte bij ze aankomt maar op een nieuwe..pff echt klote t-mobile...dit is de laatste keer dat ik wat bij ze haal. orange had ik problemen met 6230i toen en 2 maal een nieuwe mogen nemen uit de shop wel...(was echt een nieuwe)
Verwijderd
Voor alle mensen hier met batterij problemen:
Na wat gegoogle kwam ik achter het volgende als oorzaak voor extreem korte batterijduur:
- WiFi aan (gewoon uitzetten als je het niet gebruikt)
- MSN aan (ook gewoon uit als je er niet achter zit)
- UMTS constant aan (kan je uitzetten door bij de telefoon settings de band van auto naar GSM te zetten)
- Infraroodpoort altijd zoekend (kan je uitzetten bij instellingen --> verbindingen en dan ergens alle binnenkomende stralen ontvangen uitzetten)
Heb dat nu allemaal veranderd en ga even testen hoe het met de batterijduur is (er zijn mensen die na deze aanpassingen van 8 uur batterijduur naar ruim 50 uur gingen)
Hangende PDA oplossing:
- Installeer je programma's niet op je opslagkaart, maar op je apparaat zelf. Dan blijft je pda niet meer hangen. (Ik heb alle today plugins/altijd aanstaande programma's, zoals een RSS reader die constant update, op me apparaat gezet, en sindsdien geen hangpraktijken meer)
Mss handig als iemand een kleine site maakt met tips? of dit toevoegt aan de startpost/wiki?
Na wat gegoogle kwam ik achter het volgende als oorzaak voor extreem korte batterijduur:
- WiFi aan (gewoon uitzetten als je het niet gebruikt)
- MSN aan (ook gewoon uit als je er niet achter zit)
- UMTS constant aan (kan je uitzetten door bij de telefoon settings de band van auto naar GSM te zetten)
- Infraroodpoort altijd zoekend (kan je uitzetten bij instellingen --> verbindingen en dan ergens alle binnenkomende stralen ontvangen uitzetten)
Heb dat nu allemaal veranderd en ga even testen hoe het met de batterijduur is (er zijn mensen die na deze aanpassingen van 8 uur batterijduur naar ruim 50 uur gingen)
Hangende PDA oplossing:
- Installeer je programma's niet op je opslagkaart, maar op je apparaat zelf. Dan blijft je pda niet meer hangen. (Ik heb alle today plugins/altijd aanstaande programma's, zoals een RSS reader die constant update, op me apparaat gezet, en sindsdien geen hangpraktijken meer)
Mss handig als iemand een kleine site maakt met tips? of dit toevoegt aan de startpost/wiki?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 20:12 ]
Ik heb nog een vraag....
Mijn mediaplayer werkt niet meer zoals het zou moeten. Ik heb op m'n mini-SD allerlei muziek gezet (mp3). Nu wil ik deze toevoegen aan de bibliotheek. Echter als ik "bibliotheek bijwerken" klik dan wildie ze niet toevoegen.
Ik kan dus met geen mogelijkheid m'n bibliotheek up-to-date krijgen.
Iemand een id hoe dit wel kan?!
Mijn mediaplayer werkt niet meer zoals het zou moeten. Ik heb op m'n mini-SD allerlei muziek gezet (mp3). Nu wil ik deze toevoegen aan de bibliotheek. Echter als ik "bibliotheek bijwerken" klik dan wildie ze niet toevoegen.
Ik kan dus met geen mogelijkheid m'n bibliotheek up-to-date krijgen.
Iemand een id hoe dit wel kan?!
Verwijderd
ja daar was ik ook op zoek naar...gare media player joh...heeft iemand ervaring met picket real player?? en kan je er ook veel mee afspelen...het liefst tijdens wanneer de scherm ook uit is want zo kan ik me energie besparen...nou handige tips of of info hoor ik graag..
thnx
thnx
Dat is een bug in media player. Die gewoon niet gebruiken dus, want verder is hij ook crap. Betere players zijn oa. Mortplayer, TCPMP en Pocketmusic.
jep, zo gebruik ik mijne ook, alleen dat infrarood kon ik niet vinden, zal wel uit staan, want nu na 12 uur staat ie nog steeds op 80% (simpele vermenigvuldiging geeft 60 uur potentiele gebruikstijd).Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:10:
Enige "stroomveter" is mijn mailchecker, die om de 15min voor 3 email accounts de mails na loopt, en ca. iedere 15min ook eentje krijgt. dus dat, en het lezen van de mail is eigenlijk alles wat ie heeft gedaan vandaag.
Hoi WB-Pilli, is het nog opgelost met het steeds resetten van je vario 2. Loopt het nog steeds vast?
Zijn er nog andere negatieve problemen wat je bent tegengekomen? En is het beeld goed en helder, want las een tijdje terug dat er twee verschillende schermen voor kwamen.
Zijn er nog andere negatieve problemen wat je bent tegengekomen? En is het beeld goed en helder, want las een tijdje terug dat er twee verschillende schermen voor kwamen.
Ik gebruik zelf TCPMP voor video en GSplayer voor muziek, hele simpele maar goede speler.GraasGast schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:38:
Dat is een bug in media player. Die gewoon niet gebruiken dus, want verder is hij ook crap. Betere players zijn oa. Mortplayer, TCPMP en Pocketmusic.
Even ter informatie, want ik heb er ook toch lang naar zitten zoeken toen ik maar geen verbinding tot stand kon stellen via Bluetooth (met diverse andere devices, K750i, Pulsar 260 headset).Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:10:
Dit vinkje heeft ook impact op je Bluetooth verbinding, dus niet enkel je infrarood. Als je dus met een device wilt pairen / communiceren, dien je dit vinkje weer aan te vinken! Heeft hier voor wat hoofdbrekens gezorgd
Verwijderd
Hoi
Ik vroeg mij af, is er nu verschil tussen het 3G en U icoon bovenin je status balk. Want ik heb mijn vario II zonder t-mobile apps installed en ik zie alleen het U icoontje. Hier op het forum zie ik vaak ook mensen praten over een 3G icoontje, die ik echter nog nooit op mijn toestel heb gezien, misschien komt het omdat ik niet de t-mobile apps heb installed(na hard reset heb ik direct een reset gedaan waardoor die al die tmobile apps niet installed). Ik weet nu dus niet of 3G sneller is dan U, mocht dat zo zijn dan hard reset ik mijn toestel en dan install ik gewoon alle tmobile apps. Het kan ook zo zijn dat tmobile het U icoontje heeft vervangen door een 3G icoontje.
mvg
Manuel
Ik vroeg mij af, is er nu verschil tussen het 3G en U icoon bovenin je status balk. Want ik heb mijn vario II zonder t-mobile apps installed en ik zie alleen het U icoontje. Hier op het forum zie ik vaak ook mensen praten over een 3G icoontje, die ik echter nog nooit op mijn toestel heb gezien, misschien komt het omdat ik niet de t-mobile apps heb installed(na hard reset heb ik direct een reset gedaan waardoor die al die tmobile apps niet installed). Ik weet nu dus niet of 3G sneller is dan U, mocht dat zo zijn dan hard reset ik mijn toestel en dan install ik gewoon alle tmobile apps. Het kan ook zo zijn dat tmobile het U icoontje heeft vervangen door een 3G icoontje.
mvg
Manuel
Welke GPS muis is het beste om bij de Vario 2 te nemen?
Gewoon de originele TomTom. Ik heb er 4 verschillende geprobeerd, maar bij de TomTom-gps ontvanger heb ik gewoon de snelste fix, en hij is ook het stabielst.Sulo schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:13:
Welke GPS muis is het beste om bij de Vario 2 te nemen?
Kost 99,- bij de PDA-SHOP
Het 3G icoontje en de U zijn verschillende weergaven voor een UMTS verbinding. In de nieuwe ROMs is de U vervangen door 3G omdat daar ook HSDPA onder valt. In snelheid maakt het geen verschil, het is slechts een cosmetische aanpassing.Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:36:
Hoi
mvg
Manuel
@sulo: de Holux GPSLim 236 van www.nav4all.com kost 70e en is een prima apparaat. Alleen is de accu helaas niet te vervangen. Adapt, Holux en anderen leveren allen prima GPS muizen, de TomTom GPS muizen zijn ook goed.
gps ontvanger is ingebouwd alleen mist de antenne.
Is er nog kans dat deze te activeren is via een rom of iets ..... en dan met een externe usb antenne of praat ik nu poep
Is er nog kans dat deze te activeren is via een rom of iets ..... en dan met een externe usb antenne of praat ik nu poep
Kan je dan alleen Tomtom gebruiken of ook andere navigatie softwares?DaSaN schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:43:
[...]
Gewoon de originele TomTom. Ik heb er 4 verschillende geprobeerd, maar bij de TomTom-gps ontvanger heb ik gewoon de snelste fix, en hij is ook het stabielst.
Kost 99,- bij de PDA-SHOP
Je kunt er ook andere navigatiesoftware mee gebruiken. Ik heb route 66 er ook een tijdje mee gehad en dat werkte prima. Ik vind tomtom alleen erg prettig, dus daarom gebruik ik nu weer tomtom.Sulo schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:32:
[...]
Kan je dan alleen Tomtom gebruiken of ook andere navigatie softwares?
Verwijderd
kan ik m'n pda gewoon wanneer ik thuis ben aan de lader hangen? Het is toch zo'n nieuwe batterij die niet steeds continu helemaal moet worden opgeladen en leeggemaakt moet worden..?
Wil de levensduur en prestaties van de batterij niet verzwakken...
Het helemaal ontladen en opladen van de battery is niet meer nodig, dat was zo bij de oude ni-mh batteryen. Tegenwoordig zitten er meestal Li-Polymer batteryen in en deze kan je op elk moment gewoon opladen tot hij vol is zonder dat dit de levensduur van de battery ten nadelen komt.Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:52:
kan ik m'n pda gewoon wanneer ik thuis ben aan de lader hangen? Het is toch zo'n nieuwe batterij die niet steeds continu helemaal moet worden opgeladen en leeggemaakt moet worden..?
En ik spreek uit ervaring, de battery (li-polymer) in mijn Sony Ericcson P900 van 2 jaar oud werkt nog steeds perfect.
Why live life if u cannot remember it when you are dead ?
Ik heb sinds een paar dagen nu Web 'n Walk.
Moet zeggen geweldig, spijt dat ik niet meteen had gedaan.
Maar als ik aan MSN-en ben met een vriend, dan valt af en toe de schermverlichting uit.
Het gebeurt alleen met MSN heel af en toe en met andere applicaties is het nog niet 1 keer voorgekomen of wat dat ook. Heeft iemand anders dit ook toevallig.
Daarnaast wil ik tijdens mijn colleges wel is gesprekken opnemen. Dit kan via notities.
Alleen ik ken geen berichten langer dan 30 seconden opnemen. Ik heb meerdere dingen geprobeerd,
alleen na 30 seconden stopt hij. Weet iemand daar de oplossing voor.
Maar als ik aan MSN-en ben met een vriend, dan valt af en toe de schermverlichting uit.
Het gebeurt alleen met MSN heel af en toe en met andere applicaties is het nog niet 1 keer voorgekomen of wat dat ook. Heeft iemand anders dit ook toevallig.
Daarnaast wil ik tijdens mijn colleges wel is gesprekken opnemen. Dit kan via notities.
Alleen ik ken geen berichten langer dan 30 seconden opnemen. Ik heb meerdere dingen geprobeerd,
Ik heb ooit eens een dictafoon tool gehad. Zoek daar eens op.vayip schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:48:
Ik heb sinds een paar dagen nu Web 'n Walk.
*empty*
http://www.lucinl.com/nl/pages/download.htmlMR_VIPER schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 05:30:
[...]
Ik heb ooit eens een dictafoon tool gehad. Zoek daar eens op.
te downloaden
[ Voor 60% gewijzigd door zzz16 op 03-11-2006 09:36 ]
Ook leuke prijzen 119 en hoger. Maar die was het niet. Zal als ik het weekend tijd heb en thuis ben eens zoeken welke software het was.
*empty*
Ik probeer om mn vario 2 te gebruiken als modem. Heb netjes de aanwijzingen gevolgd.
Dus eerst 'wireless modem' opstarten.
Daarna menu---->apn-instelingen
Hier moet 'internet' ingevuld worden en het vinkje moet daar aangevinkt staan
Hierna heb ik gekozen voor verbindingstype USB
Vervolgens op menu---->starten gedrukt
Daarna moet telefoon aangesloten worden dmv usb kabel op pc.
De melding 'nieuwe hardware gevonden' moet dan verschijnen.
Helaas krijg ik deze melding niet.
Wie o wie kan me helpen.
Wie o wie kan me helpen.
Active Sync staat uit?KSH schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:15:
Ik probeer om mn vario 2 te gebruiken als modem. Heb netjes de aanwijzingen gevolgd.
Wie o wie kan me helpen.
*empty*
Heeft iemand al ergens leverbare High-Speed (!) 2GB MicroSD kaartjes gevonden?
Dr. Phil himself!
Ik heb als ik mijn Tytn aan mijn BT carkit SE HCB-300 carkit probeer te koppelen geen enkel probleem.....
Behalve als ik dmv een voicecommand iemand probeer te bellen.....
Als ik dan op de carkit druk dan schiet mijn telefoon aan......gaat mijn autoradio naar de mute/phone functie.....
Echter net voordat ik de voicecommand wil geven dan schiet de autoradio weer uit de mute functie en wordt mijn voicecommand verstoord door het geluid vd autoradio.....
Iemand enig idee hoe het komt dat de Tytn tijdelijk de BT verbinding verbreekt met de carkit?
Had er met mijn vorige telefoon..SEs700i helemaal geen last van....
Oh en nog iets....
Heb de Brodit horizontal houder voor in de auto.....werkt prima maar als ik de telefoon aan wil zetten dan is het erg pielen om het knopje achter het scherm te vinden om hem uit stby te halen....
Heeft iemand al een oplossing gevonden om bijv het videocall knopje die functie te geven?
Danny.
Behalve als ik dmv een voicecommand iemand probeer te bellen.....
Als ik dan op de carkit druk dan schiet mijn telefoon aan......gaat mijn autoradio naar de mute/phone functie.....
Echter net voordat ik de voicecommand wil geven dan schiet de autoradio weer uit de mute functie en wordt mijn voicecommand verstoord door het geluid vd autoradio.....
Iemand enig idee hoe het komt dat de Tytn tijdelijk de BT verbinding verbreekt met de carkit?
Had er met mijn vorige telefoon..SEs700i helemaal geen last van....
Oh en nog iets....
Heb de Brodit horizontal houder voor in de auto.....werkt prima maar als ik de telefoon aan wil zetten dan is het erg pielen om het knopje achter het scherm te vinden om hem uit stby te halen....
Heeft iemand al een oplossing gevonden om bijv het videocall knopje die functie te geven?
Danny.
Mededeling:
We zijn alweer aangekomen bij het volgende deel: HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) Deel 4
Deel 4 alweer en dat met een kleine naams wijziging omdat de TyTN eigenlijk de Mercury heet. Gelukkig is er al erg veel informatie te vinden in het vorige deel door alle users die hier gepost hebben. Daar voor is mijn dank erg groot, ik denk dat ook dat we erg veel mensen al hebben geholpen.
Laat we de zelfde weg bewandelen die we in het vorige deel ingelsagen waren.
Veel plezier in deel 4!

Dit topic is gesloten.