HTC Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II / I-Mate JasJam) Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.275 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie hier best veel posts met het sa probleem, toetsenbord, licht sensor enz enz.

ik heb de vario 2 nu 3 weken en hij doet het super!
tot nu toe 1 keer een vastloper die werd verholpen met een soft reset.
en ik ben echt heel vaak met het toestel bezig, en installeer veel progjes om te testen enz.
dus ik ben dik tevreden over het toestel.
heb trouwens versie HTC635

hoop dat m'n toestel het zo blijft doen en geen last krijgt van het sa probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Ik heb hem nu ook al bijna een maand, maar ook nog nergens last van deze bekende problemen, ook met een 635.

Wat ik wel heb, ik probeerde pocket skype te downloaden en instaleren op mn ppc, dat ging niet helemaal goed. Op mijn geheugenkaart staan nu allemaal rare mapjes en tekens, een aantal mapjes zijn ook hernoemd en kan ik niets mee. Ik heb al geprobeerd op de bestanden via AS te verwijderen, dat lukt niet. Heb ook met een kaartlezer geprobeerd om het kaartje te formateren, maar zegt dan dat de schijf is beveiligd.

Nu zit ik met allemaal troep om mn kaartje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 00:07
Ik ga morgen mijn Hermes ophalen van het post kantoor. _/-\o_ Ik hoop dat ik er veel plezier van heb en dat ik mij niet heb verkeken op de mogelijkheden.

Voor de mensen die opzoek zijn naar software voor hun smartphone heb ik deze website gevonden. Morgen maar even alles uitproberen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

MiZtraL schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:46:
Voor de mensen die opzoek zijn naar software voor hun smartphone heb ik deze website gevonden. Morgen maar even alles uitproberen >:)
Hermes is geen smartphone maar een pocketpc phone

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:42:
[...]

voor zover ik gisteren (bij T-Mob en de Belcompany, heb 4 winkels in Amsterdam bezocht) begreep is de serie 636 nog niet in nederland uit. Ze hebben door de voorraad gezocht. Bij de Bel lagen zelfs nog bijna allemaal 628 toestellen
Ik weet het niet maar ik heb gister bij de phone-house gekeken en daar lag een keurige HTC TyTn uit de 636 serie :D

kheb er maar 1 laten bestellen ;):P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Jongens, ik heb wat ontdekt over het ingebouwde GPS in de Hermes.

Ik zat wat te klooien met het register, en toen kwam ik hier:

HKLM\ControlPanel\GPS Settings\

Hier staat een DWORD met de naam HIDE en de waarde 1.
Toen ik deze op waarde 0 zette, kreeg ik bij start\instellingen\systeem een extra item voor GPS settings.

Geen flauw idee wat dit inhoudt, maar het lijkt mij interessant voor de tweakers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fn002449 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:13:
[...]

Ik weet het niet maar ik heb gister bij de phone-house gekeken en daar lag een keurige HTC TyTn uit de 636 serie :D

kheb er maar 1 laten bestellen ;):P
ok, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
[ offtopic]
hoe krijg ik zo'n mail als er hier iets gepost is?!
[ /offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
fn002449 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:53:
[ offtopic]
hoe krijg ik zo'n mail als er hier iets gepost is?!
[ /offtopic]
Niet, gewoon regelmatig terug kijken en alles goed bijhouden en in je bookmarks plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alieunited schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:42:Wat ik wel heb, ik probeerde pocket skype te downloaden en instaleren op mn ppc, dat ging niet helemaal goed. Op mijn geheugenkaart staan nu allemaal rare mapjes en tekens, een aantal mapjes zijn ook hernoemd en kan ik niets mee. Ik heb al geprobeerd op de bestanden via AS te verwijderen, dat lukt niet. Heb ook met een kaartlezer geprobeerd om het kaartje te formateren, maar zegt dan dat de schijf is beveiligd.

Nu zit ik met allemaal troep om mn kaartje...
mischien kan je proberen het progje te gebruiken die ze ook gebruiken om in het register te komen.
ben alleen ff de naam kwijt. Total Commander (Edit)

is hier trouwens iemand die zijn headset naar een 3.5 plugje heeft veranderd?
zoja is het makelijk of best lastig? wil er mischien volgende week ff naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Laatst online: 02-09 22:17
Om dit forum bij te houden kun je ook gewoon dit topic in je RSS-reader stoppen: dan komen alle posts automatisch binnen:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Ik ben ook een happy user.
Ik gebruik hem dagelijks toch wel 20 minuten met typen. Doe ik via het toetsenbord of via het toetsenbord op je scherm. Nog niet 1 keer iets fouts gegaan. Ik heb zelf de HTC635.
Alleen mensen met problemen posten hier een bericht waardoor ze allemaal wel kapot lijken, maar die van mij heb ik al 3 weken nu en nog helemaal geen problemen.

Je moet gewoon net het geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

DaSaN schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:14:

Toen ik deze op waarde 0 zette, kreeg ik bij start\instellingen\systeem een extra item voor GPS settings.

Geen flauw idee wat dit inhoudt, maar het lijkt mij interessant voor de tweakers hier.
Als je een GPS ontvanger op je Tytn aansluit, dan krijg je dat pictogram ook.
Daar moet je gewoon een COM poort aan het apparaat toewijzen zodat TomTom weet over
welk poort hij moet praten met je GPS ontvanger.

Dat denk ik in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Ik heb mijn Vario 2 gister binnengekregen. Nu wou ik even filmpje kijken wat mp4 is, maar dat werkt natuurlijk niet met de standaard player dus had ik zo'n andere player TCPMP (en AAC plugin) maar als ik die TCPMP player probeer te installeren zegt ie "Geen geldige Pocket PC toepassing", weten jullie hier nog oplossing voor of mischien een andere mediaplayer/codecs.

Voorderest ben ik erg tevreden over het toestel. In de trein hoefde ik me nu niet te vervelen, hele weg kon ik MSN'en en e-mailen :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb hem ook besteld (vario II), maar heb toch mijn twijfels over dat t-mobile web 'n walk gebeuren.
Ik heb dus die toevoeging van 9,50 per maand ofzoiets, maar kan ik dan werkelijk unlimited doen wat ik wil, of is het zoiets als 1gb per maand ofzo. Of nog erger, ik heb me verlezen, en het is allemaal veel duurder dan verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Lord schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:40:
Nu wou ik even filmpje kijken wat mp4 is, maar dat werkt natuurlijk niet met de standaard player dus had ik zo'n andere player TCPMP (en AAC plugin) maar als ik die TCPMP player probeer te installeren zegt ie "Geen geldige Pocket PC toepassing", weten jullie hier nog oplossing voor of mischien een andere codecs
Ik ben natuurlijk denk ik een nog grotere nitwit op dit gebied...
Ik had misschien een iets simpeler apparaat moeten kopen. maar ik ben verleid door de optie om films te kijken en idd te internetten op HSPDA of UMTS Snelheid...wat al snel een utopie bleek te zijn, voor iemand die geen 50 euro gaat neerlappen elke maand...

Dus...Ik heb een TMCP gedownload...Ineens speelde hij m'n divx wel af...maar het trilde als 'n gek.
Dus nu wil ik hem proberen te verkleinen.

Daar heb ik een een programma voor nodig.
Ik ben iemand die echt een zeer gebruikersvriendelijk programma zoekt. iets in nijntje-taal ofzo...
En is de kans groot dat ik daarmee AVI, MPEG en Divx allemaal kan verkleinen?

En nu de domste vraag....Op welk formaat kan ik eigenlijk de filmpjes het beste op m'n vario2 zetten?
Als MPEG, of als ...uhm tja....zo'n nitwit ben ik dus...

Echter hoop dat ik dat iemand me verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:52:
[...]

Ik had misschien een iets simpeler apparaat moeten kopen. maar ik ben verleid door de optie om films te kijken en idd te internetten op HSPDA of UMTS Snelheid...wat al snel een utopie bleek te zijn, voor iemand die geen 50 euro gaat neerlappen elke maand...

Dus...Ik heb een TMCP gedownload...Ineens speelde hij m'n divx wel af...maar het trilde als 'n gek.

Ik ben iemand die echt een zeer gebruikersvriendelijk programma zoekt. iets in nijntje-taal ofzo...

En nu de domste vraag....Op welk formaat kan ik eigenlijk de filmpjes het beste op m'n vario2 zetten?

In een topic over de oude vario zag ik deze link:
http://divx.ppccool.com/

denk dat je daarmee wel iets kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
defusion schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:59:
[...]

In een topic over de oude vario zag ik deze link:
http://divx.ppccool.com/

denk dat je daarmee wel iets kunt
Maar dan moet je wel TCPMP (The Core Pocket Media Player) aan de praat krijgen, ik had wel via google een forumtopic gevonden over iemand die het op de oude vario aan de praat kreeg alleen niet op de vario2 maar daar was geen antwoord gegeven en voorderest vond ik ook niks nuttigs.
Is het jou wel gelukt?

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Dark Lord schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:08:
[...]

Maar dan moet je wel TCPMP (The Core Pocket Media Player) aan de praat krijgen, ik had wel via google een forumtopic gevonden over iemand die het op de oude vario aan de praat kreeg alleen niet op de vario2 maar daar was geen antwoord gegeven en voorderest vond ik ook niks nuttigs.
Is het jou wel gelukt?
Mijn vario II is nog in bestelling, helaas :)
maar dit is zeker een van de dingen waar ik me in ga verdiepen, nu zit ik vaker met de laptop in de trein wat series te kijken enzo, maar op een pda heeft ook wel wat :)
we zullen zien wat praktischer blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:03
Over TCPMP: de .exe is een desktop installer. Sluit je device via de USB kabel aan op je pc, wacht tot ie gesynct is en start de .exe dan op je pc. Nu zal de desktop installer TCPMP op je device installeren via Active Sync. Ik begrijp de verwarring wel, maar het zit als volgt:
- installatie files die een .cab bestand zijn moet je kopieren naar je device en dan aanclicken, dan worden ze geinstalleerd.
- installatie files die een .exe extensie hebben moet je via je desktop starten. Hang je device aan de USB kabel op je desktop, start daar de .exe file (op je desktop dus) en de apps worden via AS op je device geinstaleerd
- .exe files zonder installer zijn vaak kleine apps die rechtstreeks op Wm5 draaien, het zijn dus geen installers maar gewone applicaties. Deze .exe files verschillen van de .exe files die voor XP geschikt zijn, .exe files voor XP draaien niet op WM5 en vice versa.

Even kijken dus wat voor soort.exe je hebt. Als het een flinke file is heb je een grote kans dat het een desktop installer is die dus niet rechtstreekt op je device werkt, maar alleen via desktop/AS geinstalleerd wordt.

NB Als je bijv een Mac hebt, waardoor AS dus niet draait, kun je proberen onder bootcamp op je Mac XP te starten en de .exe installer te openen. Hij zal nu geen verbinding kunnen maken met je device voor installatie. In plaats daarvan dumpt hij de .cab bestanden (die de installer normaal gesproken via AS naar je device zet om ze dan gelijk uit te voeren en te installeren) in de AS folder in je programs folder op je desktop. Als je die .cab files naar je device kopieert en daar opent installeer je alsnog de applicatie.
Een .exe installer voor je desktop is eigenlijk niets anders dan een file die een aantal .cab bestanden en instructies bevat. De installer opent een verbinding via AS, copieert de .cab bestanden naar je device en installeert ze daar gelijk.

Ik hoop dat dit de boel verduidelijkt voor jullie

@ Belerophon: PocketDivXEncoder uit het Wizard topic (zie de start post daar) is een hele goede encoder om je films om te zetten naar kwalitatief goede, maar kleine bestanden die op je device prima afspelen. Het is een zeer simpel progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
DaannO schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:56:
[...]

Niet, gewoon regelmatig terug kijken en alles goed bijhouden en in je bookmarks plaatsen :)
Hoe zet je het in je bookmark?

Ik weet neit precies hoe dit forum werkt. Ik moet helemaal vanaf het begin (www.tweakers.net) klikken om naar dit forum te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
DaSaN schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:13:
Om dit forum bij te houden kun je ook gewoon dit topic in je RSS-reader stoppen: dan komen alle posts automatisch binnen:-)
Hoe moet dat met het RSS-reader.

Want ik maak een heel omweg om dit forum te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
defusion schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:50:
Ik heb hem ook besteld (vario II), maar heb toch mijn twijfels over dat t-mobile web 'n walk gebeuren.
Ik heb dus die toevoeging van 9,50 per maand ofzoiets, maar kan ik dan werkelijk unlimited doen wat ik wil, of is het zoiets als 1gb per maand ofzo. Of nog erger, ik heb me verlezen, en het is allemaal veel duurder dan verwacht...
is een heel topic voor:
T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:52:
[...]

De TCPMP werkt niet goed op de TyTN/vario2 doordat de ati chip op deze toestellen tot voor kort onbekend waren. het beeld trilt en schokt. Dit is voorlopig op te lossen door in de settings bij video het op raw framebuffer te zetten. Het goede nieuws is dat overmoregn (16de) de nieuwe versie uitkomt van deze player. Deze is volledig vernieuwd en zal in de gratis versie betaplayer noemen en in de betaalde versie is het coreplayer ( deze is betalend doordat er codecs en andere in zitten/licenties). De problemen zouden opgelost zijn met deze nieuwe player wat betreft het niet werken op de TyTN/vario2.
de nieuwe player zou een pareltje zijn, skinable enz.
voor meer info is er een nieuwe site van hen: www.coreplayer.com ( actief op de 16 de) op de oude site vind je info op het forum.

Wat betreft SA, heb dit toestel nu 2.5 maand met htc625 XXXXXX en heb ( knock on wood) tot hiertoe geen problemen met SA. mijn toestel is zeker 1 van de series waar het voorkomt. je moet dus wel geluk hebben. Ook voor de rest werkt op hardware gebied alles prime, keyboard geen problemen. Alleen op software gebied kan er nog heel wat verbeterd worden. Het toestel is veel te traag naargelang de CPU. m'n Eten M600 met dezelfde CPU is pakken sneller.
Heb er goede hoop op dat met ROM updates dit toestel een pareltje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:50:
voor 9,50 kun je wel inlimited in omvang downloaden maar niet in snelheid volgens mij:
W'W is beperkt tot een maximum van (men zegt) 64 kb/s. Voor 384 (umts) of 1,8 Mb (Hsdpa) moet je een duurder abonnement aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

DaSaN schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:14:

Dit zit standaard in het WM5 gebakken:
http://www.pocketinfo.nl/artikel/3343/2

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:22
Even een kort vraagje tussendoor:
Heb nu de MDA Vario 1 hiervoor heb ik ook een autolader.
Nu lijkt het erop dat de MDA Vario 2 een andere mini-usb aansluiting heeft dan de MDA Vario 1?
Is er iemand die mij hier wat zekerheid over kan geven? Anders moet ik opzoek naar een andere autolader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:28:
[...]

voor 9,50 kun je wel inlimited in omvang downloaden maar niet in snelheid volgens mij:
W'W is beperkt tot een maximum van (men zegt) 64 kb/s. Voor 384 (umts) of 1,8 Mb (Hsdpa) moet je een duurder abonnement aanschaffen
Meer had ik ook niet verwacht, zolang ik maar kan msn-en en mailen, en af en toe eens wat kan browsen is het prima, zonder dure verrassingen.
Downloaden kan thuis en op school al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niek_ schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:22:
Even een kort vraagje tussendoor:
Heb nu de MDA Vario 1 hiervoor heb ik ook een autolader.
Nu lijkt het erop dat de MDA Vario 2 een andere mini-usb aansluiting heeft dan de MDA Vario 1?
Is er iemand die mij hier wat zekerheid over kan geven? Anders moet ik opzoek naar een andere autolader...
Dat heeft hij niet, een normale mini-USB aansluiting past gewoon. Er is alleen een extra hoekje metaal verbogen zodat de headset aan valt te sluiten (en die headset niet in een andere mini usb aalsuiting kan).

Dus voor eens en altijd. Elke normale mini USB aansluiting kan gewoon in je Vario 2/HTC TyTN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:36:
[...]

Meer had ik ook niet verwacht, zolang ik maar kan msn-en en mailen, en af en toe eens wat kan browsen is het prima, zonder dure verrassingen.
Downloaden kan thuis en op school al :)
ik download er ook gewoon muziek mee enz.
ongeveer 1 mb per 10 seconden, dat vind ik niet slecht voor 9,50 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Ik heb nu 2 weken een MDA vario II en wat mij opvalt is dat wanneer ik mijn e-mail(pop3) instellingen zo instel dat die elke 15min checked of er mail is dat mij accu zeer snel leeg gaat, klinkt misschien heel logisch want elke15min verbinding maken met de mailserver en data binnen halen kost gewoon meer stroom.
Hiervoor heb ik de MDA vario I en daar had ik dus de zelfde instellingen, alleen toen ging alles via GPRS en ging mijn accu ook niet sneller dan normaal leeg. Kan het zo zijn dat UMTS(net zoals WIFI) meer energie verbruikt dan GPRS? Zo ja weet iemand of er een oplossing is om e-mail via GPRS binnen te halen ipv van UMTS om er zo voor te zorgen dat accu niet snel leeg is? Of misschien dat iemand anders een andere oplossing heeft, misschien dat gmail ook push mail ondersteund(voor zover ik weet kan dat alleen met een exchange server)?

mvg
Manuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Laatst online: 16-09 11:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb hier ergens gelezen dat er wel een fair-use policy is van rond de 30Mb... wat ik niet zo heel raar vind. En dan nog.. wie gaat er nou films downloaden met z'n telefoon? :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaastosti schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:57:
[...]

Ik heb hier ergens gelezen dat er wel een fair-use policy is van rond de 30Mb... wat ik niet zo heel raar vind. En dan nog.. wie gaat er nou films downloaden met z'n telefoon? :)
hmm ik was laatst 2,5 uur onderweg, toen heb ik wat muziek gedownload, totaal ongv. 60 mb.
films vind ik ook wat overdreven, maar af en toe wat liedjes en progjes voor je ppc moet kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Ah heel erg bedankt voor je uitleg, nu snap ik het en is het gelukt om het te installeren.

Alleen als ik TCPMP opstart dan begint het beeld heel raar te doen, ik weet niet of dit door bepaalde instellingen komt of dat het gewoon niet goed werkt op het toestel.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:11:
[...]

De TCPMP werkt niet goed op de TyTN/vario2 doordat de ati chip op deze toestellen tot voor kort onbekend waren. het beeld trilt en schokt. Dit is voorlopig op te lossen door in de settings bij video het op raw framebuffer te zetten.
Ok dan probeer ik dat even.
edit: ik wacht wel even twee dagen tot die nieuwe versie uitkomt. Toen ik TCPMP installeerde zei ie iets van Ati Imageon overschrijven (oid) nu ik TCPMP verwijderd heb is dat dan ook weer goed?
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:01:
[...]

Dat heeft hij niet, een normale mini-USB aansluiting past gewoon. Er is alleen een extra hoekje metaal verbogen zodat de headset aan valt te sluiten (en die headset niet in een andere mini usb aalsuiting kan).

Dus voor eens en altijd. Elke normale mini USB aansluiting kan gewoon in je Vario 2/HTC TyTN.
Mijn vader heeft een Qtek9100 en ik een Vario 2 maar met de autolader zit de aansluiting net ff op een andere plek. Ik weet niet of Vario1 en Vario2 de aansluiting wel op dezelfde plek hebben?

[ Voor 22% gewijzigd door Dark Lord op 14-10-2006 16:42 ]

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een webshop waar ik een carholder voor de TyTn kan kopen? Het mooiste zou zijn een bundel met een bt-gps receiver. Ben zelf namelijk bang dat de accesoires van de voorganger niet compatible zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om avi's af te spelen is dit wel handig

http://mobile.divx.com/

ziet er wel strak uit. alleen die lipsync :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:30:
Weet iemand een webshop waar ik een carholder voor de TyTn kan kopen? Het mooiste zou zijn een bundel met een bt-gps receiver. Ben zelf namelijk bang dat de accesoires van de voorganger niet compatible zijn...
PDAshop.nl had een aanbieding van een tomtom sirfIII muis met een horizaontale brodit houder in combi pakket voor ongeveer 130 euro.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee kleine vraagjes die ik niet eerder heb kunnen vinden.

* Hoe verwijder ik een e-mail account van de telefoon?
* Hoe verwijder ik een categorie zoals die gebruikt wordt in contactpersonen en de agenda?

Heeft er iemand problemen met het gebruik van Mac/Space Missing Sync (Macintosh sync software)? Bij mij loopt het programma gigantisch brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

Dit zijn specifieke vragen over Windows Mobile, die hebben weinig met deze telefoon te maken. Je kan ze denk ik beter in het Windows Mobile 5 topic stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Laatst online: 16-09 11:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

PDAshop.nl had een aanbieding van een tomtom sirfIII muis met een horizaontale brodit houder in combi pakket voor ongeveer 130 euro.
Die heb ik dus los gekocht... scheelt toch €50 deze aanbieding... damned :P maar goed, ik heb het binnen, verder niet te klagen :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:01:
[...]
mischien kan je proberen het progje te gebruiken die ze ook gebruiken om in het register te komen.
ben alleen ff de naam kwijt. Total Commander (Edit)
Het ging trouwens fout bij het dowloaden denk ik nu.Er stond dat je het bestand moest openen,en ik heb het bestand toen opgeslagen Rechtstreeks op mn ppc met een .cabje. toen begon het. later heb ik het nog eens gedaan, toen wel geopend, dat ging op zich goed.

edit:
heb even in het register lopen bladeren, en daar staat bij:
LOCAL MACHINE>DRIVERS>SDCARD
wel een aantal waarden, wellicht kan ik die veranderen zodat ik het kaartje leeg kan halen.

[ Voor 15% gewijzigd door Alieunited op 15-10-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
  • Laatst online: 30-09-2023
Vraagje tussendoor. Ik ben van plan de TyTN te kopen. Kan ik simpelweg de sim-kaart van mijn huidige prepaid telefoon erin zetten en zo mijn telefoonnummer en beltegoed overnemen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Heeft iemand de combinatie van Vario 2/Tytn met een adapt-750 GPS werken?
En dan ook nog icm bijvoorbeeld tomtom 6.

Wat zijn de ervaringen hiervan?

@Michiel-H Nummer en beltegoed zijn niet telefoongebonden maar simkaart gebonden. Dus je kunt je simcard in elke willekeurige simlock vrije telefoon stoppen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
Thanks. Dat dacht ik al.

Ik bedenk me nu net nog twee vragen:

* Kan je met prepaid wel GPRS/UMTS internetten? Of is dat strict voor abonnementen?

* Misschien is een abonnement wel voordeliger dan de TyTN, met de aanname dat ik elke X jaar een nieuwe PDA koop. Is er een pagina waar ik kan vergelijken hoe duur deze PDA is samen met verschillende abo's, en hoe duur dan die abo's zijn? edit: Dit heb ik al gevonden.

Thanks again!

[ Voor 5% gewijzigd door Michiel op 15-10-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Michiel-H schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:01:
Thanks. Dat dacht ik al.

Ik bedenk me nu net nog twee vragen:

* Kan je met prepaid wel GPRS/UMTS internetten? Of is dat strict voor abonnementen?

*knip*
Ligt denk ik aan je provider en je prepay soort. Informeer hiervoor bij je provider.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik heb nu het probleem dat mn Windows Media Player telkens de Library van m'n SDkaart kwijt is. Bibliotheek bijwerken werkt dan niet, hij kan ze niet toevoegen. Maarrr.. als ik de mapjes MSMETADATA en nog iets met WMP van m'n SDkaart verwijder kan hij ze ineens wel toevoegen.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

Jup, het is een bug in media player:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=279087

Gewoon geen media player gebruiken dus. Er zijn veel betere programma's, zoals TCPMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:09:
Alle toestellen die je NU online of via de telefoon besteld betreffen nieuwe toestellen die niet meer het euvel bevatten! Als je nu contact opneemt met t-mobile heeft de miep(met alle respect) achter de telefoon dit op haar scherm staan als ze de vario II selecteerd!

De voorraden zijn namelijk op, ze wachten op nieuwe toestellen. Vandaar dat de levertijd nu ook iets langer is! De verwachting is +/- 2 weken.

Ben benieuwd!
Hoe zeker is dit nou eigenlijk? Want lees 't alleen hier, op de andere fora lees ik daar niks over...

I read somewere a probable reason of only UNOFFICIAL words from HTC:
is a structural problem, STILL unresolved (repaired are identical to UNREPAIRED, just the clips are again in the right position) and the serial number means ONLY: HTC(factory)6(year)XX(week of production)xxx(progressive unit number), nothing about enhancements or fixing

HTC643001 born tomorrow , welcome, may the force be with your screen clips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:40:
[...]

Hoe zeker is dit nou eigenlijk? Want lees 't alleen hier, op de andere fora lees ik daar niks over...

I read somewere a probable reason of only UNOFFICIAL words from HTC:
is a structural problem, STILL unresolved (repaired are identical to UNREPAIRED, just the clips are again in the right position) and the serial number means ONLY: HTC(factory)6(year)XX(week of production)xxx(progressive unit number), nothing about enhancements or fixing

HTC643001 born tomorrow , welcome, may the force be with your screen clips!
Tja bovenstaande las ik ook al....
Wat ik begreep is dat de nieuwe series deze bug niet hebben (VARIO II) en iedergeval MINDER hebben dus de kans dat je het probleem krijgt word kleiner!

En tuurlijk het zijn geen echte series, maar je kunt verwachten dat als het allignment issue gewoon ligt aan het in elkaar zetten van het device, en dat ze dus hun machines (lopende band) aanpassen.

Technisch gezien veranderd er dus niks aan het toestel, maar de manier van inelkaar zetten zal geperfectioneert worden. Vandaar dat de toestellen met meeste recente datum van productie waarschijnlijk het beste zijn.

Zeker weten doe ik het ook niet meer... Wat ik wel zeker weet is dat ze flink achterlopen! Als momenteel de 637 word geleverd, dan is deze van 11 september. Wanneer werden deze problemen echt bekend, en wanneer is dit doorgevoerd op hun productie lijnen! Dat vraag ik me dan wel af... Je kunt dus verwachten dat de toestelen met het serienummer 640 echt goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zaterdag 14-10 de T-Mobile uitvoering in huis. Het is er 1 uit de 636-lijn en tot op heden werkt ie correct; Het geheel maakt een verzorgde indruk _/-\o_
Nu ff aan het stoeien met de poorten voor TomTom Navigator en mijn Bluetooth GPS Receiver. Iemand tips? En hoe kan ik een dubbele e-mail account verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:47:
Sinds zaterdag 14-10 de T-Mobile uitvoering in huis. Het is er 1 uit de 636-lijn en tot op heden werkt ie correct; Het geheel maakt een verzorgde indruk _/-\o_
Nu ff aan het stoeien met de poorten voor TomTom Navigator en mijn Bluetooth GPS Receiver. Iemand tips? En hoe kan ik een dubbele e-mail account verwijderen?
Ik denk dat jij hem bij een T-Mobile shop hebt gekocht en niet via internet!?
De meeste shops hebben nog de laatste levering liggen en dit betreft vaak de 636 serie!

Ik ben benieuwd wanneer ze de internet bestellingen gaan uitleveren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:01:
[...]

Ik denk dat jij hem bij een T-Mobile shop hebt gekocht en niet via internet!?
De meeste shops hebben nog de laatste levering liggen en dit betreft vaak de 636 serie!

Ik ben benieuwd wanneer ze de internet bestellingen gaan uitleveren?!
Ik werd gebeld door TM Klantenservice op maandag 2 oktober met de vraag of ik het nieuwe toestel wilde. Besteld en 1,5 week later dus binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:26
Welke versie dan ?

Ik probeer om T-shop een papier te laten teken met de eis om hetzelfde toestel met mijn eigen s/n en imei nummer zoals bekend op de doos en in de telefoon. Ook stel ik de eis mochten ze gaan vervangen dan een NIEUWE zonder gebruikssporen. Nu hoop ik dat er vanmiddag een tekenbevoegd iemand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht nu al 2 weken op de nieuwe levering voor de shop in Enschede.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ zzz16
Welke versie? Uit de HT636xxxxx lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Laatst online: 25-08 09:46
weet iemand hoe je wat opslag- en programmageheugen vrij kunt maken? Ik heb op dit moment (te zien bij taakbeheer) 11,15 mb opslag en 22,56 programma geheugen vrij. Ik probeer het spel Undercroft te draaien, maar krijg de melding dat er zeer weinig opslaggeheugen beschikbaar is.

Ik heb btw na 4 weken ook last gekregen van het SA-probleem.
SN-HT634

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:26
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:56:
@ zzz16
Welke versie? Uit de HT636xxxxx lijn
ik heb de HT635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Hoe kan ik een nieuw spraakbericht verwijderen?

Vorige week zat ik in Ecuador en daar werkt een GSM uit Europa met een Nederlandse simkaart niet.
Ik heb daar een prepaid simkaart gekocht en die werkte gelukkig samen met mijn TYNT, eindelijk, mijn vorige GSM's deden dit namelijk niet en aangezien ik 4 keer per jaar daar zit is dit erg handig.

In Nederland aangekomen blijkt er in Ecuador een voicemailbericht te zijn binnengekomen.
De Ecuadoriaanse simkaart werkt hier niet uiteraard.
Hoe kan ik nu de melding dat ik een spraakbericht heb ontvangen verwijderen uit het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Laatst online: 16-09 11:55

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb afgelopen donderdag een MDA vario II besteld via de webshop van T-Mobile. Ik kreeg een melding tijdens het bestellen dat er een langere levertijd op het apparaat zou zitten.
Tot mijn verbazing hebben ze vrijdag al een poging gedaan om te bellen (ik was alleen niet thuis). Nu komen ze hem morgen al brengen.

Ik weet natuurlijk nog niet wel serienummer hij heeft, maar als ik hem binnen heb zal ik het meteen even posten.

Nog een klein vraagje: is het apparaat ook zonder simkaart te gebruiken? Ik heb namelijk nog even orange uit te zitten, maar voordat dat abbo afgelopen en omgezet is kan ik de TM simkaart nog niet gebruiken volgens mij.
Het zou leuk zijn als ik de rest van de functies buiten bellen het bellen alvast kan gebruiken. Of misschien even tijdelijk een Tmobile prepaid kaartje erin als dat werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door mymind* op 16-10-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn MDA Vario II met PIT binnengekregen en ik ben er erg tevreden mee. Ik heb er een uit de 636 serie en heb (nog) geen screen alignment problemen. Heb wel een paar vraagjes:

- Bij het gebruik van WLAN verkiest de vario nog steeds de GPRS/3G verbinding wanneer je internetpagina wilt openen...ik zou graag willen dat ie gewoon gelijk de WLAN pakt..is dat mogelijk?

- Het batterijverbruik...als ik een beetje in de trein loop te browsen, mail checken en msn-en gaat de batterij toch wel vrij snel leeg. Dat wil zeggen, hij gaat ongeveer een dag mee met intensief internet gebruik...is dit normaal?

maar nogmaals, erg blij met m'n nieuwe speeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een klein vraagje: is het apparaat ook zonder simkaart te gebruiken? Ik heb namelijk nog even orange uit te zitten, maar voordat dat abbo afgelopen en omgezet is kan ik de TM simkaart nog niet gebruiken volgens mij.
Het zou leuk zijn als ik de rest van de functies buiten bellen het bellen alvast kan gebruiken. Of misschien even tijdelijk een Tmobile prepaid kaartje erin als dat werkt.
Ik heb mijn Vario op dit moment nog even zonder sim kaart in gebruik. Zo kon ik alles instellen voor het WLAN. Ik weet nu zeker dat er geen 'geld-kostende-inbel-verbinding' wordt gemaakt.

Je krijgt alleen de melding dat je geen gesprekken kan voeren. Verder werkt ie goed.

Moet trouwens zeggen dat het vrij makkelijk ging om mijn netwerk (van Linksys) te vinden en alles te installeren. Heb alleen nu 2 x mijn outlook account in mijn MDA staan en ben er nog niet achter hoe ik er 1 kan verwijderen. 1 had ik zelf aangemaakt en de andere werd gecreerd toen ik via Active Sync alles ging synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internetten via WLAN gaat nu prima via mijn MDA vario II. Het lukt me nog niet om het netwerk te browsen via WLAN. Is dit wel mogelijk, en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:51:
internetten via WLAN gaat nu prima via mijn MDA vario II. Het lukt me nog niet om het netwerk te browsen via WLAN. Is dit wel mogelijk, en zo ja, hoe?
De openingspost lezen volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Voor een ieder die zelf zijn SA probleem wil oplossen: http://forum.palmislife.c...&highlight=sponge%20strip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Zoals ik ook op pocketinfo heb gepost....

De oplossing voor de screen allignment problemen!

Het is een doe het zelf uitleg,
LETOP!!! Bij het opnenen van je device is de garantie vervallen. (geen idee of er zegels zijn gebruikt en of ze het kunnen zien)

http://forum.palmislife.c...&highlight=sponge%20strip

Ok ik was iets te traag....... ;)

Er word ook gewaarschuwd dat bovenstaande link ook het probleem kan verergeren!!
Een ander had het rubber vervangen door een dikkere rubberen strip... Ook de steuntjes van het scherm (of achter het scherm) had hij vast gezet!? Geen idee waar dat laatste over gaat! :?

Maar aangeraden word om het probleenm op te laten lossen door de fabrikant!!!

[ Voor 37% gewijzigd door Smarty77 op 17-10-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Smarty77 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:04:
Ok ik was iets te traag....... ;)

Er word ook gewaarschuwd dat bovenstaande link ook het probleem kan verergeren!!
Een ander had het rubber vervangen door een dikkere rubberen strip... Ook de steuntjes van het scherm (of achter het scherm) had hij vast gezet!? Geen idee waar dat laatste over gaat! :?

Maar aangeraden word om het probleenm op te laten lossen door de fabrikant!!!
Niet echt te traag hoor. Ik heb die link weer van pocketinfo gejat (maar je er ook punten voor gegeven). Maar ik weet dus niet of jij hier aktief bent.

Maar het blijft altijd een risico. Zelf heb ik er geen last van maar mocht het optreden dan sloop ik hem toch zelf uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb afgelopen zondag de bestelling geplaatst op de site van T-mobile voor de MDA Vario II
Ik heb tot zover alleen nog maar een bevestiging doorgemaild gekregen van het abonnement! en dat er contact met me word opgenomen om hem te komen leveren, afijn nog niks van gehoord :( ik gebeld na TWINTIG minuten iemand aan de lijn :O en die wis me niet zoveel te vertellen alleen dat de bestelling wel in hun systeem staat! Pfff... streven is twee dagen maar goed iemand ervaring hiermee????

En heeft iemand de MDA vario II al van de lock af kunnen halen? En is hij al te flashen met een normale HTC Rom???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Goedendag allen, het is alweer een tijd geleden dat ik voor het laats wat gepost heb op het forum maar nu is het dan zover. :D

Ik heb gisteren de TyTN gekocht bij belcompany hier in Lelystad, daar zag ik gelijk dat het versie HT630 was, thuis aangekomen en de telefoon aangezet, kom ik er achter dat ik dus het bekende “mijn toetsenbord reageert niet lekker” probleem had, voor de rest had ik geen problemen kunnen vinden met de telefoon, ook niet het SA probleem nadat ik de telefoon warm had gestookt

De shop wist mij te vertellen dat het een nieuwe zending was vanuit HTC, alleen vind ik het dan raar dat het serienummer begint met HT630, of zouden dit een refurbished model zijn, of een oude batch die HTC nog ergens achterin het magazijn had liggen? :) Dit is trouwens wel een volledig Nederlands model, zoals dat op de doos staat, misschien daarom een andere nummering?

De Telefoon ga ik net zo lang omruilen totdat ik er een heb zonder het toetsenbord probleem, of enig ander problemen.

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
marco899 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:20:
[...]

Niet echt te traag hoor. Ik heb die link weer van pocketinfo gejat (maar je er ook punten voor gegeven). Maar ik weet dus niet of jij hier aktief bent.

Maar het blijft altijd een risico. Zelf heb ik er geen last van maar mocht het optreden dan sloop ik hem toch zelf uit elkaar.
Beter euuuhhh vlot gejat dan slecht en langzaam verzonnen ;)
Bedankt voor de punten :Y)

Ik heb mijn vario II vrijdag besteld en hoop geen problemen te gaan ondervinden... we zullen het zien.
Mocht ik problemen krijgen dan heb ik geen idee wat ik ga doen! Geen idee of ze kunnen zien dat je het apparaat open hebt gemaakt!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
DutchMan schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:42:
Goedendag allen, het is alweer een tijd geleden dat ik voor het laats wat gepost heb op het forum maar nu is het dan zover. :D

Ik heb gisteren de TyTN gekocht bij belcompany hier in Lelystad, daar zag ik gelijk dat het versie HT630 was, thuis aangekomen en de telefoon aangezet, kom ik er achter dat ik dus het bekende “mijn toetsenbord reageert niet lekker” probleem had, voor de rest had ik geen problemen kunnen vinden met de telefoon, ook niet het SA probleem nadat ik de telefoon warm had gestookt

De shop wist mij te vertellen dat het een nieuwe zending was vanuit HTC, alleen vind ik het dan raar dat het serienummer begint met HT630, of zouden dit een refurbished model zijn, of een oude batch die HTC nog ergens achterin het magazijn had liggen? :) Dit is trouwens wel een volledig Nederlands model, zoals dat op de doos staat, misschien daarom een andere nummering?

De Telefoon ga ik net zo lang omruilen totdat ik er een heb zonder het toetsenbord probleem, of enig ander problemen.
Ik ben bang dat de belcompany je iets op de mouw probeert te spelden....
De 6 staat voor het jaartal, de 30 staat voor het weeknummer dus de week van 24 Juli !!!

Geloof me, HTC heeft echt niet ergens een partij telefoons van 4 maand oud ergens op de plank liggen! Echter een retailer daar in tegen wel.... De Tytn is/was een redelijke hype.... nu er "veel" problemen zijn vallen de verkopen denk ik iets wat tegen (ik denk hard op). Door de mindere verkopen blijven er bij de tussenverkopers denk ik voorraden liggen. En vandaar dat er hier en daar nog oude serie's te voorschijn komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Smarty77 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:56:
[...]

Ik ben bang dat de belcompany je iets op de mouw probeert te spelden....
De 6 staat voor het jaartal, de 30 staat voor het weeknummer dus de week van 24 Juli !!!

Geloof me, HTC heeft echt niet ergens een partij telefoons van 4 maand oud ergens op de plank liggen! Echter een retailer daar in tegen wel.... De Tytn is/was een redelijke hype.... nu er "veel" problemen zijn vallen de verkopen denk ik iets wat tegen (ik denk hard op). Door de mindere verkopen blijven er bij de tussenverkopers denk ik voorraden liggen. En vandaar dat er hier en daar nog oude serie's te voorschijn komen...
Ik was vandaag bij de winkel langs geweest alleen hadden ze daar niks meer liggen om de defecte mee om te ruilen, ze zouden er één van een ander winkel over laten komen en ook deze serienummer begint met HT630.

Kan ik dan morgen beter naar die winkel terug gaan om te vragen voor een nieuwere versie, die ze dus nieuw bij HTC moeten bestellen? Is dit nog wel mogelijk nadat ik hem gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
DutchMan schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:07:
[...]
Ik was vandaag bij de winkel langs geweest alleen hadden ze daar niks meer liggen om de defecte mee om te ruilen, ze zouden er één van een ander winkel over laten komen en ook deze serienummer begint met HT630.

Kan ik dan morgen beter naar die winkel terug gaan om te vragen voor een nieuwere versie, die ze dus nieuw bij HTC moeten bestellen? Is dit nog wel mogelijk nadat ik hem gekocht hebt?
Ik zou zeggen als ze hem niet willen bestellen dan zou ik het toestel terug brengen!! Je hebt zowiezo 7 dagen ruil termijn (wettelijk volgens mij zelfs 2 weken!!)

Onderstaand lijstje overgenomen van een andere site! Het zijn alle versies die bekend zijn. Oftewel alle versies die tot en met week 37 gemaakt zijn. Je ziet dat je geluk moet hebben met het toestel in elke versie komen wel gevallen voor die het bekende probleem hebben!

List of serial numbers and issues
S/N Problems found Devices with this S/N
HT621 Minor keyboard issues reported on some Orange devices Orange SPV M3100

HT623 Some of these device owners report screen alignment issues, others are fine Dopod CHT 9000 / Dopod 838 Pro

HT624 Most of these device owners report screen alignment issues Dopod CHT 9000 / Dopod 838 Pro

HT625 Most of these device owners report screen alignment issues. Newer devices with green stickers on the box seem to have fixed the alignment issues. Dopod CHT 9000 / Dopod 838 Pro

HT626 Some people have screen alignment issues and keyboard issues, others are fine Voda v1605 / O2 XDA trion / HTC TyTN

HT627 Some people have keyboard issues, others are fine HTC TyTN

HT628 Some people have screen alignment issues and keyboard issues, others are fine HTC TyTN / V1605 / O2 XDA trion

HT630 Some people have screen alignment issues, others are fine HTC TyTN

HT631 Some people have screen alignment and keyboard issues, others are fine Voda v1605 /
HTC TyTN / Orange SPV M3100

HT632 Some people have screen alignment issues, others are fine MDA Vario II

HT633 Some people have screen alignmentissues. HTC TyTN / MDA Vario II / V1605

HT634 Some people have screen alignment issues and minor keyboard issues, most are fine. SA issue appeared after 20days and now is constantly happening, keyboard issue sorted itself out after 2 weeks or so of use. The Dpad Down key is sunk compared to the up/side keys MDA Vario II

HT635 Slight minor changes to the phone (keyboard feels easier to slide out/battery cover is more solid), but so far no problems with screen alignment and keyboard buttons. MDA Vario II & Orange SVP M3100

HT636 Keyboard feels easier to slide out/battery cover is more solid, body has no squeking, much snappier than my old Trion, but so far no problems with screen alignment (3weeks)but my "M" is little bit nonresponsive. Dopod 838Pro HK

HT637 a few known SA problems, slide out keyboard is somewhat stiff, need to give stylus a good pull/push to take out/put in. MDA Vario II / Dopod 838Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Ik was het al een tijdje in de gaten aan het houden over die serienummers, maar ik wist niet dat ze voor de jaar/week stonden, ik ga morgen terug naar de winkel een geef ze de telefoon terug, of ze bestellen een hele nieuwe bij HTC, of geld terug, maar hoe dat verder zit weet ik niet want ik had hem bij een 2 jaar verlenging genomen. :/

Als ik het zo even goed begrijp moeten de nieuwste HTC TyTN modellen boven de HT640 zitten, wat ik wel gelezen heb ergens is dat de SA en keyboard issue voorlopig wel zal blijven en dat het een soort van geluk of ongeluk zal zijn als je hem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week HTTPmail provider geinstalleerd om via pocket outlook (berichten) mn hotmail mail te kunnen binnen halen en verzenden. Het werkt prima. Nadeel is wel dat er bij uitgaande mail geen naam v/d afzender meegestuurd wordt, alleen email adres.

Probleem is dat dit programma shareware is. Nu is de prijs geen robleem (enkele euros), maar is alleen per creditcard te betalen (heb ik niet).

Weet iemand een goed gratis alternatief om hotmail te verzenden / ontvangen op de Tynth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:39:
Hallo,

Ik heb afgelopen zondag de bestelling geplaatst op de site van T-mobile voor de MDA Vario II
Ik heb tot zover alleen nog maar een bevestiging doorgemaild gekregen van het abonnement! en dat er contact met me word opgenomen om hem te komen leveren, afijn nog niks van gehoord :( ik gebeld na TWINTIG minuten iemand aan de lijn :O en die wis me niet zoveel te vertellen alleen dat de bestelling wel in hun systeem staat! Pfff... streven is twee dagen maar goed iemand ervaring hiermee????

En heeft iemand de MDA vario II al van de lock af kunnen halen? En is hij al te flashen met een normale HTC Rom???
Ik heb vrijdag besteld, ook nog geen telefoontje gehad.
Ik denk dat ze nog geen datum vast hebben staan dat het apparaat bij hun binnen is, en daarom nog geen afspraak "durven" maken.
Liever een weekje langer wachten dan een brakke smartphone binnen te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb hem vandaag binnen gehad. Nog niet echt kunnen gebruiken vandaag, maar het is er een met een serienummer dat begin met: HT638F....
ben benieuwd of ie problemen op gaat leveren...

[ Voor 20% gewijzigd door mymind* op 17-10-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:27:
Ik heb van de week HTTPmail provider geinstalleerd om via pocket outlook (berichten) mn hotmail mail te kunnen binnen halen en verzenden. Het werkt prima. Nadeel is wel dat er bij uitgaande mail geen naam v/d afzender meegestuurd wordt, alleen email adres.

Probleem is dat dit programma shareware is. Nu is de prijs geen robleem (enkele euros), maar is alleen per creditcard te betalen (heb ik niet).

Weet iemand een goed gratis alternatief om hotmail te verzenden / ontvangen op de Tynth?
of je haalt ff ergens een gratis proef creditcard vandaan, alhoewel ik het niet doe omdat ik dan dingen ga kopen die ik niet kan betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:27:

Volgens mij nadat ik een keer met Pocket MSN was ingelogd kwam er bij het standaard mail/sms/mms programma gewoon "Hotmail" bij staan, daar kan ik nu verzenden/ontvangen zonder problemen.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:37:
[...]

Ik heb vrijdag besteld, ook nog geen telefoontje gehad.
Ik denk dat ze nog geen datum vast hebben staan dat het apparaat bij hun binnen is, en daarom nog geen afspraak "durven" maken.
Liever een weekje langer wachten dan een brakke smartphone binnen te krijgen ;)
Hmm ok, afwachten nog dus... maarre ja dat weekje wachten is inderdaad wel een idee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
Ik heb de HTC TyTN vandaag besteld bij de Mediamarkt. Hij is misschien deze week al binnen! :)

Ik wist niet dat er problemen kunnen zijn. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Michiel schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:24:
Ik wist niet dat er problemen kunnen zijn. Ben benieuwd.
Dus je gaat eerst blind bestellen en dan pas op zoek naar een topic? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Om jullie op te hoogte te houden in mijn zoektocht naar een goede Vario II de mail die ik vandaag heb gekregen:

Geachte heer Van Waart,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en bieden onze welgemeende excuses aan voor de verlate reactie.

U geeft aan dat uw MDA Vario II niet naar behoren werkt en uw toestel daarom omgeruild wordt, maar dit nog niet is gebeurd. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is.

Uit onze gegevens blijkt dat wij momenteel de MDA Vario II niet op voorraad hebben. Zodra wij beschikken over dit toestel, neemt een medewerker van onze afdeling After Sales telefonisch contact met u op. Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

Om u in het ontstane ongemak tegemoet te komen, geven wij u een korting van 15 euro. Dit bedrag ontvangt u op een eerstkomende factuur.

Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien en wensen u een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Suzanne Groenendijk

Oehhh 15 euro... :O
Natuurlijk weten ze wel meer dan ze zeggen, bijvoorbeeld waarom hij niet op voorraad is enzo maar jammer genoeg spelen ze in hun email contact niet helemaal open kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door xvanwaart op 17-10-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
Dus je gaat eerst blind bestellen en dan pas op zoek naar een topic? 8)7
Nope. Ik heb deze topic al eerder gevonden. Maar ik heb hem niet van het begin tot het einde gelezen. Dat zijn 32 pagina's!

Anyway, ik bestelde de PDA vandaag en las daarna pas de laatste posts van dit topic.

[ Voor 22% gewijzigd door Michiel op 17-10-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.
Ben sinds een week in het bezit van een 636 serie. Tot nu toe naar volle tevredenheid.
Samen met de MDA Vario II gebruik ik een Nokia BH-900 Bluetooth Headset.
Nu lukt het me niet om met de Skype client via de Bluetooth headset te bellen.
Gewone telefoon gesprekken gaan zonder problemen.
Op XDA developers las ik een post over het aanzetten van het headset profile bij de bluetooth settings. Deze setting heb ik er niet bij staan.
Ligt dit nu aan de nokia BT headset of aan de T-Mobile rom.

Loopt nog hier iemand tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Even een klein vraagje. Ik heb op de manier zoals beschreven in het MDA vario topic de t-mobile roze interface eraf gehaald.
Heeft dit nog gevolgen voor de t-mobile functionaliteit m.b.t. Web 'n Walk etc? Ik kan het namelijk niet testen omdat m'n t-mobile simkaart nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Lord schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:41:
[...]

Volgens mij nadat ik een keer met Pocket MSN was ingelogd kwam er bij het standaard mail/sms/mms programma gewoon "Hotmail" bij staan, daar kan ik nu verzenden/ontvangen zonder problemen.
Ja klopt ik kan op dezelfde manier ook hotmail verzenden en ontvangen, maar helaas kan dit alleeen als je op msn aangemeld ben (nogal irritant als je niet op die aanmeld geluidjes zit te wachten), en kan dit met maar 1 hotmail adres tegelijkertijd. HTTPmail provider werkt veel beteter wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Heeft/weet iemand een vertaal programma...vroeger had je van dat soort kleine machientjes en typtje een woord in en werd het in 3 a 4 talen vertaald. is er een gelijk soortig vertaal software dat ermee te vergelijk is...liefst nederlands <=> engels / nederlands <=> duits

alvast dank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
Ik heb nu weer een probleem..

Als ik muziek aan het luisteren ben via WMP en vervolgens wordt ik gebeld (via m'n bijgeleverde headset, met draad dus) dan lijkt het voor de persoon aan de andere kant dat ik in een aquarium of space shuttle zit ofzo. Als ik dan m'n headset uitplug en meteen weer inplug is dit probleem echter verholpen. Heeft iemand enig idee waar dit vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

M'n Vario II is vorige week ingeleverd voor reperatie. Ik bleef continue problemen hebben met m'n keyboard (slecht reagerende toetsen op keyboard) en verliezen van verbinding met GPRS/UMTS.

Hoop em eind deze week terug te krijgen, kijken wat ze ermee gedaan hebben...

Maar ff een vraag. Er zit dus een antenna aansluiting op de HTC TyTN. Maar wat voor type antenna kan je hier dan op aansluiten? Is deze bedoeld voor bijv het versterken van je WIFI verbinding of is deze ook te gebruiken voor telefoneren en GPRS/UMTS?

Heb namelijk vrij slecht bereik in mijn kamer, blijkt door constructie van huis te komen, want er staan 4 en binnenkort zelf 5 zendmasten in de directe omgeving...

Zou een antenna, hoe stom dit er ook mag uitzien, iets kunnen uitmaken?

...

Edit:

Na wat speurwerk kwam ik dit tegen:

ORA External Antenna Adapter for HTC TyTN
Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.nl/i/b/b139772.jpg

Onze prijs: €15.95 (13.40 exc.)
Beschikbaarheid: 1-5 Nu op Voorraad

&

ORA Universal Passive Holder (with FME Male Connector)
Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.nl/i/b/b134118.jpg

Bevat een ingebouwde antenne voor een beter signaal zonder de fysieke verbinding of verbind het simpelweg met een externe ORA Universele Indoor Antenna voor verbeterde signaal ontvangst.

Deze houder is geschikt voor alle types mobiel telefoons en PDA's met een maximum breedte van 68mm, hoe effectief deze passieve houder is afhankelijk van de telefoon en het signaal van het netwerk.

• Fix with either double-sided self-adhesive strip or 2 x fixing screws (included)
• Passive antenna booster at 900/1800/1900 MHz
• Supported by optional external antenna via FME Male integral connection
• Dimensions - 65mm (w) x 73mm (h) x 50mm (overall depth)

Onze prijs: €21.95 (18.45 exc.)
Beschikbaarheid: 1-5 Nu op Voorraad

...

Nu nog eentje met USB aansluiting... O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Mesh op 18-10-2006 10:00 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
Moeten jullie trouwens Wireless Modem aanzetten voordat je via Bluetooth je telefoon als modem kunt gebruiken? Ik kan gewoon via m'n laptop inbellen en hoef verder niets met m'n telefoon te doen :? Hoort dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om ook een tytn/mda vario II te kopen alleen ben ik echter nog aan het twijfelen welke. Zijn er naast dat de vario gelocked is en de tytn niet nog andere voor of nadelen bij de een ten opzichte van de andere. (bv bugs als SA, enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:07:
Ik sta op het punt om ook een tytn/mda vario II te kopen alleen ben ik echter nog aan het twijfelen welke. Zijn er naast dat de vario gelocked is en de tytn niet nog andere voor of nadelen bij de een ten opzichte van de andere. (bv bugs als SA, enz.)
Zover ik weet zijn ze qua hardware helemaal hetzelfde alleen zien ze er iets anders uit, ook de software op de vario II is aangepast door t-mobile.

Let wel op dat als je een TyTN gaat kopen dat het serienummer minimaal begint met HT635, hoe hoger hoe beter. Ik was vandaag wezen kijken bij dynabyte en daar lag er één met een s/n dat begon met HT628. 8)7

Weet iemand mischien waar de HT635 of hoger te krijgen is? Mischien bij pdashop op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ik heb sinds vandaag mijn Vario II via T-Mobile vorige week woensdag besteld en een week later binnen :)

Verder nog geen problemen opgemerkt gelukkig.

Hiervoor had ik een MDA Compact en na de hardreset deed ik dan altijd een softreset voordat die um naar T-Mobile instellingen ging customizen.

Is dit nu ook weer aan te raden of mis je leuke dingen die je met het T-Mobile pack erbij wel zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:22
Black-Xjuh schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:51:
Ik heb sinds vandaag mijn Vario II via T-Mobile vorige week woensdag besteld en een week later binnen :)

Verder nog geen problemen opgemerkt gelukkig.

Hiervoor had ik een MDA Compact en na de hardreset deed ik dan altijd een softreset voordat die um naar T-Mobile instellingen ging customizen.

Is dit nu ook weer aan te raden of mis je leuke dingen die je met het T-Mobile pack erbij wel zou hebben?
Welke typenummer heb je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOE kan 't dat ik van iedereen hier hoor dat ze nieuwe toestellen geleverd krijgen, en de T-Mobile shop hier in Enschede al bijna 2,5 week niks meer heeft..? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik heb vandaag in Den Haag een Vario 2 gehaald, was gewoon in aardige getalen op voorraad. Hoe kan ik zien of er problemen zouden zijn, welke versie is ok en waar moet ik op letten ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Niek_ schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:10:
[...]

Welke typenummer heb je als ik vragen mag?
636F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik heb hem inmiddels besteld via Ebay(die met knippen): 7,80Euro i.p.v. de 25,= bij MM.
En Redchilly, werkt die dual sim adaptor naar behoren? Past hij goed in de Tytn/MDA Vario II?

En heeft iemand al de MDA Vario II kunnen unlocken?

[ Voor 5% gewijzigd door chob op 18-10-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
chob schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:41:
[...]

En Redchilly, werkt die dual sim adaptor naar behoren? Past hij goed in de Tytn/MDA Vario II?

En heeft iemand al de MDA Vario II kunnen unlocken?
Unlocken doen we niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:35
PeNGuiN schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:14:
[...]

Dus nogmaals voor wie het allemaal te snel ging: heeft iemand hier een HTC TyTN met een verloopstekker (type/merk) die kan bevestigen dat het werkt?
Heb nog even verder gegoogled. Dit zou hem dan moeten zijn:
http://www.expansys.nl/product.asp?code=142091
Een link van dezelfde adapter, maar dan met TyTN in de omschrijving:
http://www.mobileplanet.com/product.asp?code=138247

Heb zelf een "Motorola EMU to 3.5mm Stereo Adapter Black Motorola" besteld.
Als die binnen is, meld ik me wel weer met het resultaat.

Overigens: Een Motorola HT820 werkt ook prima ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.