HTC Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II / I-Mate JasJam) Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.276 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:19:
Zouden jullie eens willen kijken of jullie usb connector ook zo los
in jullie toestel zit ??
Zowel mijn usb kabel als usb lader zitten heel los in het toestel,
je kunt je echt heen en weer bewegen.
Nou, dat hoef ik niet te kijken. Ik weet uit m'n hoofd wel dat ik ze niet heen en weer kan bewegen. Lijkt me niet echt goed eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

Oh dat is vrij normaal hoor, vrijwel alle connectors hebben een beetje speling. Het is niet de socket die los in het apparaat zit, maar de plug die een beetje ruimte heeft in de socket. Dat moet ook wel, anders zou hij er veel moeilijker in gaan. Alle USB en miniUSB pluggen hebben dat, probeer maar.

Over dat vastlopen van Dynamo: Alle applicaties behalve het today screen hebben in dynamo een sluitknopje rechtsboven, ook bepaalde systeemapplicaties zoals het instellingenmenu. Als je die dan afsluit probeert hij het systeem te sluiten ofzo, en loopt hij vast. Klein bugje dus in dynamo dat ook die schermen een afsluitknopje krijgen. Alleen echte applicaties op die manier sluiten dus!

Over al die problemen: Ik heb nu 2,5 week een HT635 en die doet het tot nu toe geweldig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook al Tytn's gesignaleerd met versie HT636 en hoger of alleen nog maar Vario's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Misschien een heel simpel vraagje. Waarom staat mijn hagelnieuwe MDA standaard op Capital letters gebruiken? (Ik zie steeds een C-tje onderin het scherm) En hoe krijg ik dat weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:26
Zit bij jullie MDA Vario II ( t-mobile model ) ook het scherm een beetje los aan de bovenkant ten opzichte van het onderste Toetsenbord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-O
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01-2023
Even weer heel wat anders: Ik ben laatst gebeld door orange i.v.m. het aflopen van mijn contract.
Ik heb toen gezegd dat ik eigenlijk graag de SPV M3100 wou hebben maar dat ze die in NL niet gingen uitbrengen volgens geruchten.

Toen wist de dame mij te vertellen dat dat helemaal fout was en dat de 'M3100' ZEKER WETEN uit gaat komen in NL!

Toen had ik zoiets van: relaxd! (Vind m n stuk mooier dan de Vario), maar euhh hoe lang gaat dat duren dan?

En toen kwam ook zij met het verhaal dat er een paar miljoen windhoos telefoons bij de douane vastgehouden worden i.v.m. licentieproblemen en dat het onduidelijk is wanneer dit opgelost gaat worden. Staat er nu al zo'n 3 maanden ofzo, damn wat een verlies aan inkomsten lijkt me...

Wanneer worden die dingen nou es doorgelaten? Zucht... Ik wil m hebben, NU! Maar ja, ik heb hoop en wacht nog geduldig af, heb nog tot december tot mn contract afloopt.

Als er iemand toevallig nog meer details over deze zaak weet, posten graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heb ik de MDA Vario ll besteld op www.t-mobile.nl!
Iemand die meer weet hoelang de levertijd ongeveer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:22:
Zojuist heb ik de MDA Vario ll besteld op www.t-mobile.nl!
Iemand die meer weet hoelang de levertijd ongeveer is?
Ik had zaterdag besteld via de website, maandag belde ze wanneer ze langskonden komen, op ze vroegst woensdag maar omdat ze geen tijd konden zeggen moest je de hele dag beschikbaar zijn, dus komen ze donderdag langs. (dan kan je de avond ervoor trouwens wel de aflevertijd online opzoeken).

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope
zit vast bij mij
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:19:
Zouden jullie eens willen kijken of jullie usb connector ook zo los
in jullie toestel zit ??
Zowel mijn usb kabel als usb lader zitten heel los in het toestel,
je kunt je echt heen en weer bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Bij mij zitten ze ook iet wat los in de connector......
Iemand nog een idee voor het scherm wat los zit aan de bovenkant ? ruimte tussen scherm en tobo......

Edit reactie op post hieronder
Als ik mijn stroom stekker erin heb dan kan ik deze ook een beetje links en rechts bewegen.....
eveneens met de headset.

[ Voor 33% gewijzigd door zzz16 op 10-10-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid over de usb connector.
Ik bedoel dus NIET dat er iets in het toestel los zit.
Maar als ik mijn kabel erin doe dan kan ik de stekker
van de kabel heel ruim heen en weer bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melotte schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:20:
Misschien een heel simpel vraagje. Waarom staat mijn hagelnieuwe MDA standaard op Capital letters gebruiken? (Ik zie steeds een C-tje onderin het scherm) En hoe krijg ik dat weg?
klik op het bolletje en dan <cap>
zou weg moete zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Zijn er hier tweakers die gebruik gemaakt hebben van de mogelijkheid om een contract later in te laten gaan?

Ik heb namelijk nog 3 maanden te gaan met mijn oude orange abo. nu ben ik mijn spvc500 helemaal beu en wil dus graag een andere telefoon (de tytn), maar van t-mobile is de tel. simlocked en kan ik dus mijn abo niet opgebruiken.

is dat zo bij iedere provider dat jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Carnagy schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:36:
Ik heb namelijk nog 3 maanden te gaan met mijn oude orange abo. nu ben ik mijn spvc500 helemaal beu en wil dus graag een andere telefoon (de tytn), maar van t-mobile is de tel. simlocked en kan ik dus mijn abo niet opgebruiken.

is dat zo bij iedere provider dat jullie weten?
http://wiki.xda-developer...?pagename=Hermes_Versions
Volgens die pagina niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Lord op 10-10-2006 15:49 ]

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
de 2 DUT versions zijn HTC en t-mobile

HTC is network locked
en t-mobile is locked

kijk ik zo goed? of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keyboard probleem

het is nu al een paar keer voorgevallen dat mijn keyboard gewoon niks meer doet
een reset is de enige mogelijkheid om het beest weer aan de praat te krijgen

iemand zelfde ervaring?
mvg,
marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 08:38
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:28:
hallo mensen,

Ik las diverse berichtjes over headsets aansluiten via een adapter op de mini-usb.
Nergens zag ik een daad....daarom: ik heb hem zojuist besteld.

Via Ebay en komt uit Hong-Kong dus het duurt een weekje schat ik.
Kosten ergens tussen de 5 en de 6 euro INCL verzendkosten (hang beetje af van de dollarkoers op moment van afschrijven.
Als dit werkt dan is dat niet echt veel geld denk ik!

Zodra ik hem binnen heb zal ik daar berichtje over plaatsen en als je niet kunt wachten mail je me maar:
liquidatorfan<@>hot mail<.> kom

http://i14.ebayimg.com/03/i/08/19/45/a7_1.JPG
heb 'm vandaag binnengekregen en helaas......hij werkt niet. Dus dat wordt toch solderen....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:12:
keyboard probleem

het is nu al een paar keer voorgevallen dat mijn keyboard gewoon niks meer doet
een reset is de enige mogelijkheid om het beest weer aan de praat te krijgen

iemand zelfde ervaring?
mvg,
marc
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat doe ik fout?
Ik heb in: start, instellingen, verbindingen, wireless lan, menu, netwerkkaarten, een nieuwe verbinding aangemaakt en deze wordt ook herkent en geeft in de lijst aan verbonden te zijn.
Ik zit nu ook dit berichtje via wifi te schrijven dus ik heb verbinding.

Maar als ik kijk in: start, instellingen, verbindingen, wireless lan, ( tab: index ) waar je de signaalsterkte kan bekijken dan zie ik nul komma nul signaal sterkte. ook geen ssid, bssid en kanaal.
alleen bij modus staat: infrastructuur en bij tx snelhijd staat: automatisch.
In de tab: geavanceert ( naast index ) staat bij status: aansluiten op het netwerk...
mac en ip wordt ook weergegeven.

Mijn vraag is dus:
Wat moet ik veranderen om de signaalsterkte van het netwerk, waar ik wel degelijk mee verbonden ben, in: start, instellingen, verbindingen, wireless lan, ( tab: index ) wel te kunnen zien?

Iemand enig idee?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebbie schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:20:
[...]

heb 'm vandaag binnengekregen en helaas......hij werkt niet. Dus dat wordt toch solderen....;)
Jammer, ik dacht erook aan om die te bestellen.
Is die nieuwe adapter wel om te solderen?

p.s. nog geen bericht van T-Mobile voor mijn nieuwe Vario, ik werk nog volijk door met mijn SE probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Laurens-O schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:11:
Even weer heel wat anders: Ik ben laatst gebeld door orange i.v.m. het aflopen van mijn contract.
Ik heb toen gezegd dat ik eigenlijk graag de SPV M3100 wou hebben maar dat ze die in NL niet gingen uitbrengen volgens geruchten.

Toen wist de dame mij te vertellen dat dat helemaal fout was en dat de 'M3100' ZEKER WETEN uit gaat komen in NL!

Toen had ik zoiets van: relaxd! (Vind m n stuk mooier dan de Vario), maar euhh hoe lang gaat dat duren dan?

En toen kwam ook zij met het verhaal dat er een paar miljoen windhoos telefoons bij de douane vastgehouden worden i.v.m. licentieproblemen en dat het onduidelijk is wanneer dit opgelost gaat worden. Staat er nu al zo'n 3 maanden ofzo, damn wat een verlies aan inkomsten lijkt me...

Wanneer worden die dingen nou es doorgelaten? Zucht... Ik wil m hebben, NU! Maar ja, ik heb hoop en wacht nog geduldig af, heb nog tot december tot mn contract afloopt.

Als er iemand toevallig nog meer details over deze zaak weet, posten graag!
Ik vind het onderhand een beetje een vaag verhaal worden. Geen fabrikant die een handel zo lang laat staan en zeker niet als je weet dat opvolgers van je product al in de pijplijn zitten. Er zitten mega knaken in een containertje mobielen en kijk eens wat je afschrijft op die voorrraad in 3 maanden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 11:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Zit bij jullie MDA Vario II ( t-mobile model ) ook het scherm een beetje los aan de bovenkant ten opzichte van het onderste Toetsenbord ?
Ja, wel een beetje... fysiek zit de onderkant natuurlijk ook minder strak vast dan de bovenkant, da's logisch. Lijkt me niet echt een issue, zolang hij nog maar netjes dicht 'klikt'

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48

PeNGuiN

't Is Wat...

Ebbie schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:20:
[...]

Heb je wel een Enhanced Mini-USB plug gekocht en niet een Standard Mini-USB? SMU heeft namelijk niet de extra pins waarop analoge audio wordt uitgestuurd. Een EMU heeft dat wel!!

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al zijn headset gemold en er een 3.5 jack aangesoldeerd? Ik vind t eigenlijk wel zonde.. Ik heb de Shure E2C in-ears en wil die dolgraag gebruiken op mn VarioII maar voor bellen in de auto enzo is juist de bijgeleverde headset weer beter...

Ik weet niet hoe ik er ook alweer aan kwam (vast via hier) maar vind het nuttig genoeg voor andere mensen.. Ben na die link naar www.orb.com eens verder gaan zoeken, en (ik moet t haast wel uit dit topic hebben)
www.pocketpcmedia.nl is een super handige site met allerlei streams voor PDA op categorie gesorteerd.

Zo heb je streams naar 24 uur het NOS journaal, kun je kiezen uit High/Low kwaliteit en werkt (bijna) alles gewoon op Media Player...
Als iemand nog meer livestreams van radio en tv heeft... Post ze! ze zijn echt nuttig in de trein/op school etc...

En het laatste, ik maak ontzettend lange dagen (school+werk) en meestal voordat ik TomTom heb kunnen opstarten voor de weg naar huis (in auto ofcourse) is de batterij leeg.... wat ik niet vreemd vind, ik heb er die dag dan al zoveel mee gedaan...

Heeft iemand een idee waar je losse accu;s kan kopen voor de TyTn? Ik kom alleen maar op deze site: http://www.expansys.nl/product.asp?code=138243
Iemand nog meer links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Laatst online: 16-09 08:38
PeNGuiN schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:51:
[...]

Heb je wel een Enhanced Mini-USB plug gekocht en niet een Standard Mini-USB? SMU heeft namelijk niet de extra pins waarop analoge audio wordt uitgestuurd. Een EMU heeft dat wel!!
er zit een standaard minu-usb aansluiting aan blijkt nu. Nou ja, het was de moeite van 't proberen waard. Deze wordt verkocht op ebay als convertor voor de moto v3, op de tytn werkt ie dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Leuk nieuwtje: De Hermes blijkt (rudimentaire) hardware support voor GPS te hebben. Eventueel is het dus mogelijk om met niet al te veel toevoegingen GPS erin te modden! _/-\o_

http://forum.xda-develope...hread.php?t=279151&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraasGast schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:05:
Leuk nieuwtje: De Hermes blijkt (rudimentaire) hardware support voor GPS te hebben. Eventueel is het dus mogelijk om met niet al te veel toevoegingen GPS erin te modden! _/-\o_

http://forum.xda-develope...hread.php?t=279151&page=2
eerst maar eens zorgen dat de gewone basicfuncties gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Werken die nog niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
het screen alignment probleem lijkt me toch een basis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Die schijnt toch vanaf HT635 zo goed als opgelost te zijn.....
Alleen vanaf HT637 komt het weer terug helaas.
Ik ga vanmiddag terug met mijn HT635 omdat ik vind dat het scherm wel erg veel speling heeft aan de boven kant ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zzz16 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 09:34:
Die schijnt toch vanaf HT635 zo goed als opgelost te zijn.....
Alleen vanaf HT637 komt het weer terug helaas.
Ik ga vanmiddag terug met mijn HT635 omdat ik vind dat het scherm wel erg veel speling heeft aan de boven kant ik zal jullie op de hoogte houden.
dat bedoel ik dus met basicfunctie: het SA blijft een terugkomend probleem. Hardleerse jongens daar bij HTC. Als je rondbeld naar telecomwinkels en je vraagt er naar krijg je te horen of dat ze het toestel niet in de verkoop nemen vanwege al die ellende (KPN, Phonehouse en Tell Me bijvoorbeeld) of ze zeggen: maakt niet uit welke serie, overal komen problemen voor (PDAshop), je moet een beetje geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

Dido

heforshe

zeef schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:25:
Ik vind het onderhand een beetje een vaag verhaal worden. Geen fabrikant die een handel zo lang laat staan en zeker niet als je weet dat opvolgers van je product al in de pijplijn zitten. Er zitten mega knaken in een containertje mobielen en kijk eens wat je afschrijft op die voorrraad in 3 maanden.....
Het wordt ondertussen zo vaag dat Orange zelfs geen smartphones meer op hun site heeft staan... ze zijn ofwel met een hele slimme et bezig die zo geniaal is dat niemand hem nog begrijpt, of ze zijn zichzelf heel hard uit de markt aan het werken.
Ik weet wel dat ik alleen verleng als ze er een leuke smartphone bij hebben, anders ga ik (zij het met tegenzin) toch maar eens naar een andere provider kijken.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de nieuwe levering bij de shops aankomt? Heb afgelopen vrijdag een reservering geplaatst, dinsdag (gisteren) zouden ze weer binnenkomen, maar geen telefoontje gehad... dit was Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:34:
Weet iemand wanneer de nieuwe levering bij de shops aankomt? Heb afgelopen vrijdag een reservering geplaatst, dinsdag (gisteren) zouden ze weer binnenkomen, maar geen telefoontje gehad... dit was Enschede.
Over welke shop hebben we het? Want het hangt natuurlijk van de leverancier af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:39:
[...]

Over welke shop hebben we het? Want het hangt natuurlijk van de leverancier af :)
Gewoon T-Mobile dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ah, de Vario 2.

Het schijnt dat de productie vertraging heeft opgelopen en dan met name de geheugenkaarten die erbij zitten. Er wordt voor het eind van dit jaar een grote schaarste verwacht m.b.t. geheugenkaarten. Ook willen ze graag de kleur veranderen, echter is dit nog niet bevestigd. Ik denk dus dat de 2e levering nog even opzich laat wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een Vario II. Wat een fantastisch ding!! Had hiervoor de MDA Pro, maar daarvan was het scherm gebarsten. Nu gekozen voor 'lost&stolen'-verlenging met Vario II (80 euro bijbetalen voor jaar flex20+PIT) ipv reparatie van het scherm van mijn pro voor een paarhonderd euro.

Ik heb een HT636. En (inderdaad?) geen enkel van de hierboven beschreven problemen (SA etc.) gehad tijdens het intensieve gebruik van de afgelopen dagen. Alles loopt als een zonnetje, vaak ook beter dan op de pro. En ben toch wel blij met het iets handzamere formaat :) Ook beter Bluetooth bereik, en op veel punten net wat nieuwere software (de camera, bijvoorbeeld: stukken beter, al gebruik ik dat ding nooit.)

Eén opmerking/tip nog tot slot: een 'bug' die ik op de pro ook al had, blijkt hier te zijn blijven zitten. Als je met je laptop via je MDA en gprs/umts op internet gaat, valt soms de verbinding op de laptop de hele tijd uit. Volgens mij gebeurt dit zodra één van de programma's op je MDA probeert te connecten (email checken bijv.). De oplossing is niet zo elegant maar werkt wel: gewoon de internetverbinding op de MDA zelf verwijderen. De verbinding van je laptop blijft dan (behalve als je met de trein een tunnel inrijdt :)) super stabiel. Als je uitgeinternet bent moet je de verbinding op je MDA dus wel weer opnieuw aanmaken... Als iemand een mooiere oplossing weet, hoor ik het graag...

Groet!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 11:50 . Reden: paar onduidelijkheden.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:48:
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een Vario II. Wat een fantastisch ding!! Had hiervoor de MDA Pro, maar daarvan was het scherm gebarsten. Nu gekozen voor 'lost&stolen'-verlenging met Vario II (80 euro bijbetalen voor jaar flex20+PIT) ipv reparatie van het scherm van mijn pro voor een paarhonderd euro.

Ik heb een HT636. En (inderdaad?) geen enkel van de hierboven beschreven problemen (SA etc.) gehad tijdens het intensieve gebruik van de afgelopen dagen. Alles loopt als een zonnetje, vaak ook beter dan op de pro. En ben toch wel blij met het iets handzamere formaat :) Ook beter Bluetooth bereik, en op veel punten net wat nieuwere software (de camera, bijvoorbeeld: stukken beter, al gebruik ik dat ding nooit.)

Eén opmerking/tip nog tot slot: een 'bug' die ik op de pro ook al had, blijkt hier te zijn blijven zitten. Als je met je laptop via je MDA en gprs/umts op internet gaat, valt soms de verbinding op de laptop de hele tijd uit. Volgens mij gebeurt dit zodra één van de programma's op je MDA probeert te connecten (email checken bijv.). De oplossing is niet zo elegant maar werkt wel: gewoon de internetverbinding op de MDA zelf verwijderen. De verbinding van je laptop blijft dan (behalve als je met de trein een tunnel inrijdt :)) super stabiel. Als je uitgeinternet bent moet je de verbinding op je MDA dus wel weer opnieuw aanmaken... Als iemand een mooiere oplossing weet, hoor ik het graag...

Groet!
In welke shop? Daar hebben ze 'm blijkbaar wel op voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Mobile Amsterdam. Daar is zaterdag een lichting binnengekomen waarvan ik er twee dagen eerder een gereserveerd had. Geen idee hoeveel het er waren, en hoeveel er nog over zijn. Ook lastig dat je die shops niet kunt opbellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleutooth headset Sony Ericson HBH-601a

ik heb met dat spul aangekocht wegens de 'superbe digitale geluidskwaliteit'
wel ik heb een barslechte geluidskwaliteit aan mijn kant..
de gesprekspartner is bijna niet verstaanbaar wanneer er omgevingsgeluid is
ik kan het niet anders omschrijven dan 'hiss', alsof er een constant gesis is
heb al de ad2p hack toegepast om de kwaliteit te verbeteren without any luck...
iemand een idee?
of een alternatief?
alvast bedankt
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeNGuiN schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:51:
[...]

Maare...hoe kan het dan dat die op de Motorola wél werkt om een koptelefoon in te pluggen? :?
Achja waarschijnlijk 5 eurootjes door de drain....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:27:
[...]
iemand een idee?
[...]
Die headset al op een andere telefoon getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Is het nu zeker dat de HT636 versies van de vario 2 geen SA problemen hebben?

En hoe zit het met de nieuwe kleur? Tijdje terug had iemand er wat van gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48

PeNGuiN

't Is Wat...

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:36:
[...]

Maare...hoe kan het dan dat die op de Motorola wél werkt om een koptelefoon in te pluggen? :?
Achja waarschijnlijk 5 eurootjes door de drain....
Waar staat dat het op de Motorola wel werkt? Een flink aantal telefoons van Motorola heeft *ook* een EMU, niet een SMU...

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:39:
[...]

Die headset al op een andere telefoon getest?
nope...zou dat idd eens moeten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook last van SA maar sinds dat ik een hard reset heb gedaan geen klachten meer. Bij mijn kwamen de problemen nadat ik andere programma's had geinstalleerd. Tot nu toe heb ik hem vrij basic en tot zoveer geen SA klachten.

Voor de hard reset had ik:
pocket plus
Informant
phonealarm
net CF 2.0
wififofum
opera
erop staan.

Toetstel was voor de hard reset in verhouding met mijn mda compact super traag!!!
Compact lijkt zowiezo sneller te reageren......

voel me best opgelicht als ik nu de prijzen zie..scheelt al meer dan 100 euro...ik vind dat ik slecht werd voorgelicht bij de shop in haarlem. "Wij zijn er 100% zeker van dat deze prijzen blijven staan" Op mijn scherm staat zelfs nog Ben mag je toch wel wat meer openheid verwachten...bijvoorbeeld dat het via de site al snel 20 euro scheelt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 10:13
ja ik ken dat probleem. Had ook een Vario 2 besteld via internet en toen ik werd gebeld voor een afspraak wanneer ze hem konden bezorgen (werd al volgende dag gebeld d:)b ) moest ik hem helaas terug laten sturen omdat ik hem niet aankon nemen. Had het nummer van mijn rijbewijs ingevuld, en die was ik de dag dat ik opgebeld werd verloren. Heb hem nu (2 dagen later) opnieuw besteld en scheelt zomaar 50 euro in toestelkosten! (flex 20 1 jaar + pit en sms x2).
Dat dekt voor een deel weer kosten van een nieuw rijbewijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Wat heb je nu betaald dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:27:

ik heb met dat spul aangekocht wegens de 'superbe digitale geluidskwaliteit'
wel ik heb een barslechte geluidskwaliteit aan mijn kant..
de gesprekspartner is bijna niet verstaanbaar wanneer er omgevingsgeluid is
iemand een idee?
of een alternatief?
alvast bedankt
Marc
Ik zou als ik jou was het eens proberen met een andere BT headset. Als je daarmee ook problemen hebt ligt het aan het toestel, dus toestel terug brengen. Heb je met een andere headset geen problemen, dan mag de headset terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08-2021
WubboZ schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:56:
[...]

Gebruik je dit als je op WiFi zit, of met GPRS? Zou wel vet zijn als het dan toch kan met PIT >:)
Hij past de snelheid aan naar je verbinding, dus GPRS (Vario1) voor de streamerij is not done... UMTS lijkt me absoluut wel te doen!

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeNGuiN schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:12:
[...]

Waar staat dat het op de Motorola wel werkt? Een flink aantal telefoons van Motorola heeft *ook* een EMU, niet een SMU...
ik mag toch hopen 0-) dat dat ding wel met een motorola werkt, daar zou die voor gemaakt zijn....
maargoed ik wacht af en als ik dezelfde krijg dan zal die het dus wel niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanman
nu betaald ik 270.
ik heb nog niet zoveel ervaring met internet op mobiel en wilde daarom niet een 2-jarig abonnement..
tis een bergje geld, maar ik was tog al tijd aan sparen voor nieuwe mob want die ouwe samsung van me heeft zijn beste tijd wel gehad..plus dat ik de vario 2 heel cool vind qua mogelijkheden..

heb vriend bij t-mobile werken die vario 2 getest heeft,was er toen al van onder de indruk dus wist al waarvoor ik wilde sparen

[ Voor 13% gewijzigd door Xanman op 11-10-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanman schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:20:
[...]

nu betaald ik 270.
ik heb nog niet zoveel ervaring met internet op mobiel en wilde daarom niet een 2-jarig abonnement..
tis een bergje geld, maar ik was tog al tijd aan sparen voor nieuwe mob want die ouwe samsung van me heeft zijn beste tijd wel gehad..plus dat ik de vario 2 heel cool vind qua mogelijkheden..
:X heb je al in de t-mobile winkel gevraagd wat ie daar kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanman
nee aangezien er niet een winkel is in amersfoort, maar ik neem aan dat je me gaat vertellen dat ie goedkoper is?wil je snel laten weten dan, dan kan ik hem meteen annuleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanman schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:29:
nee aangezien er niet een winkel is in amersfoort, maar ik neem aan dat je me gaat vertellen dat ie goedkoper is?wil je snel laten weten dan, dan kan ik hem meteen annuleren..
mail me maar ff op jortdevries apenstaartje gmail. com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:48:
Groet!
ik heb precies het zelfe met mijn pro gehad. kan jij mij wat meer info hierover geven?
heb jij een verzekering aangevraagd bij de aankoop van je telefoon?
je kan me een DM sturen of mailen op me profiel.
bedankt!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Jottem! Gister dus ook last gekregen van de screen misalignment bug. Ik heb de Vario II sinds vorige week dinsdag, dus ga er deze week nog mee terug. Zijn er al nieuwere versies uitgegeven of niet?

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
miekd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:39:
Jottem! Gister dus ook last gekregen van de screen misalignment bug. Ik heb de Vario II sinds vorige week dinsdag, dus ga er deze week nog mee terug. Zijn er al nieuwere versies uitgegeven of niet?
Ligt eraan welke versie jij hebt :)

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar even opnieuw onder de aandacht brengen want snap het echt niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:34:
wat doe ik fout?
Ik heb in: start, instellingen, verbindingen, wireless lan, menu, netwerkkaarten, een nieuwe verbinding aangemaakt en deze wordt ook herkent en geeft in de lijst aan verbonden te zijn.
Ik zit nu ook dit berichtje via wifi te schrijven dus ik heb verbinding.

Maar als ik kijk in: start, instellingen, verbindingen, wireless lan, ( tab: index ) waar je de signaalsterkte kan bekijken dan zie ik nul komma nul signaal sterkte. ook geen ssid, bssid en kanaal.
alleen bij modus staat: infrastructuur en bij tx snelhijd staat: automatisch.
In de tab: geavanceert ( naast index ) staat bij status: aansluiten op het netwerk...
mac en ip wordt ook weergegeven.

Mijn vraag is dus:
Wat moet ik veranderen om de signaalsterkte van het netwerk, waar ik wel degelijk mee verbonden ben, in: start, instellingen, verbindingen, wireless lan, ( tab: index ) wel te kunnen zien?

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Ik laat mijn Vario II volgende week opsturen
Het scherm zit veel speeling tussen, en witte letters krijgen een rooie waas op de achtergrond.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
zzz16 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:01:
Ik laat mijn Vario II volgende week opsturen
Het scherm zit veel speeling tussen, en witte letters krijgen een rooie waas op de achtergrond.....
Die rode waas achter de witte letters komt door cleartype... Zet dat maar eens uit, je zult zien dat het dan verdwenen is! Ik heb het bij mijn mio A701 ook.

Het valt vooral in het donker op (s'avonds) en als je ogen moe zijn vind ik het ook een stuk erger..

Die rode waas kunnen ze niet weghalen, dat hoort erbij! :?

Speling in het scherm kan ik niks van zeggen... wat je kunt doen is naar een tmobile shop gaan of naar een shop waar ze ook vario's hebben. Je kunt dan gaan vergelijken! Want als je hem opstuurt dan moet je hem wel ff missen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, je krijgt hem nooit meer terug.

Je krijgt een apparaat van iemand anders, die er misschien
minder zuinig mee is geweest. Ik heb ooit eens 3x een
apparaat terug moeten sturen vanwege krassen en
beschadigingen. Kun je nagaan hoe lang dat geduurd
heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Net maar weer eens de aftersales van T-Mobile gebeld om een indicatie te vragen over wanneer ik een goede VarioII kan verwachten:
De telefoon is niet op voorraad, vorige week uitegeleverde telefoons HT636... vertonen tevens screen alignment problemen en worden niet meer verkocht, pas als er een type is dat door T-mobile als goed getest uit de bus komt krijg ik er een. Mevrouw daar had geen idee wanneer er goede VarioII's zouden komen. Ik begin het nu toch stiekem wel een beetje zat te worden moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

xvanwaart schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:03:
Net maar weer eens de aftersales van T-Mobile gebeld om een indicatie te vragen over wanneer ik een goede VarioII kan verwachten:
De telefoon is niet op voorraad, vorige week uitegeleverde telefoons HT636... vertonen tevens screen alignment problemen en worden niet meer verkocht, pas als er een type is dat door T-mobile als goed getest uit de bus komt krijg ik er een. Mevrouw daar had geen idee wanneer er goede VarioII's zouden komen. Ik begin het nu toch stiekem wel een beetje zat te worden moet ik zeggen...
Tja...ik heb persoonlijk liever in 1 keer een goeie (en dat het dan wat langer duurt) dan zelf te testen en zelf op te sturen enzo.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Brodit houder binnen en in tien minuutjes zat hij netjes op z'n plek in de auto. Het snoer naar de sigaretten aansteker moet ik nog even flink lam maken, anders blijft ie rond de versnellingspook bungelen en dat is redelijk irritant. Maar hij zit goed, hangt mooi... het enige nadeel (maar dat wist ik van tevoren) is dat je 'm niet dicht kan klappen, ik heb de horizontale versie. Verder helemaal blij mee.

Tot zover nog geen SA problemen, maar ik heb cleartype dan ook niet aan staan, ik weet niet waarom je dat zou doen. Geen enkel probleem om dingen te lezen en om nou te zeggen dat het met cleartype echt mooier wordt... nee. Maar goed, da's imho natuurlijk :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:45:
Nog maar even opnieuw onder de aandacht brengen want snap het echt niet.

[...]
Weet je zeker dat je via wireless lan internet? Want wanneer je internet exploorer opend gaat automatisch de verbinding via gprs internet ook aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
SA probleem is een hardware probleem en heeft niet zo veel met cleartype te maken, ik heb cleartype ook niet aan staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:34:
Sterker nog, je krijgt hem nooit meer terug.

Je krijgt een apparaat van iemand anders, die er misschien
minder zuinig mee is geweest. Ik heb ooit eens 3x een
apparaat terug moeten sturen vanwege krassen en
beschadigingen. Kun je nagaan hoe lang dat geduurd
heeft.
Gister bij tshop geweest en vergeleken echter vind ik het wel storend dat het scherm los zit en meisje die mij geholpen heeft zegt ook het hoord niet

Ik ben van plan om het op te sturen s/n noteren imei nummer foto`s maken van die nummers en een merkje aan de binnenkant van het toestel maken. Met zo`n pen die alleen oplicht onder bepaald licht (ben de naam kwijt)
Mocht ik dan een terug krijgen die niet van mij is, dan claim ik alsnog een nieuwe.
Denk dat ik het ook gewoon vertel als ik hem inlever kijk dit heb ik en ik wil hem ook weer. Tenzij ze me een nieuwe opsturen maar dan zal dat ook makkelijk te zien zijn.

Ik houd jullie op de hoogte waarschijnlijk laat ik hem volgende week opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Mocht ik dan een terug krijgen die niet van mij is, dan claim ik alsnog een nieuwe.
Dat dacht ik dus ook.. maar het schijnt (lees eerder in het topic) dat in de voorwaarden staat dat ze ook een refurbished apparaat van iemand anders terug mogen geven. Ik neem wel aan dat krassen daar niet onder vallen, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Kaastosti schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:43:
[...]

Dat dacht ik dus ook.. maar het schijnt (lees eerder in het topic) dat in de voorwaarden staat dat ze ook een refurbished apparaat van iemand anders terug mogen geven.
Niet mee eens
http://www.t-mobile.nl/pe.../reparatievoorwaarden.pdf

Daar staat niets over een gebruikt apparaat terug......
Ik wil je best geloven dat iemand dat hier heeft gehad maar ik ga er niet mee akkoord. :X

Plus staat hier in (als ik het zo mag interperteren) dat er een 30 dagen vervang service geld
(vraag: of moet dit los bij gekocht worden )

http://www.t-mobile.nl/Gl...106_vw_Vervangservice.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, dat weet ik zeker.
Ik heb er geen simkaart in zitten dus gprs werkt dan niet als ik het goed heb, en achter de netwerknaam op de eerder genoemde locatie staat ook: verbonden. en dat staat toch echt achter de naam van m'n wireless netwerk zoals die op de rest van de pc's ook staat ingesteld.
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:39:
[...]

Weet je zeker dat je via wireless lan internet? Want wanneer je internet exploorer opend gaat automatisch de verbinding via gprs internet ook aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xvanwaart schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:03:
Was net in de shop, en daar hebben ze ook al bijna 2 weken niks meer, komt morgen ook niet binnen, wat ze wel dachten... lijkt er inderdaad op dat er een tijdelijke stop op de levering zit!

Hopelijk dan wel in 1 keer een goede versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even OFFTOPIC hoor maar waar zit in gods naam de functie prive berichten/ direct message of zo iets hier op dit forum.
Ik wil iemand iets sturen maar hoe doe je dat?
ik zoek me rot maar kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

MYREACT > Direct Messages > NEW MESSAGE.

[ Voor 102% gewijzigd door Kaastosti op 12-10-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag ook even kontakt gehad met aftersales van t-mobile.
Zij kunnen het bovenstaande (niet leveren van toestellen) absoluut niet
bevestigen. Sterker nog, de dame aan de telefoon vertelde mij dat alle
toestellen na week 35 juist wel in orde waren, dus vanaf HTC636 en
later. Ook de klantenservice bevestigde dat de toestellen nog gewoon
geleverd en verkocht worden.

Tegenstrijdige berichten dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ben zojuist ook in een shop geweest. Hier hadden ze een 636 liggen!
Ze wisten niks over problemen met het toestel!

Ik sta daar op het punt een abonnement af te sluiten, blijkt dat die vario II gewoon 120 euro duurder is dan op de site, ook de maandelijkse kosten waren 5 euro per maand duurder!

Ja doedels, shit voor de shop maar dat is me echt een te groot verschil.
Verschil zat volgens de verkoper in dat verkoop via internet voor t-mobile goedkoper is!

Ze wouden niks eraf doen, dit konden ze niet... Ik vraag me dus ook echt af hoe de mensen hier dit wel voormekaar hebben gekregen! Het gaat by the way wel over een nieuwe aansluiting en niet over een verlenging!

(sorry dat weer het prijzen aspect ter sprake komt!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:23:

Ik sta daar op het punt een abonnement af te sluiten, blijkt dat die vario II gewoon 120 euro duurder is dan op de site, ook de maandelijkse kosten waren 5 euro per maand duurder!

Verschil zat volgens de verkoper in dat verkoop via internet voor t-mobile goedkoper is!

Ze wouden niks eraf doen, dit konden ze niet... Ik vraag me dus ook echt af hoe de mensen hier dit wel voormekaar hebben gekregen! Het gaat by the way wel over een nieuwe aansluiting en niet over een verlenging!

ook over de 636 zijn al SA-problemen gemeld! zie eerdere posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:03
Vamiddag in de shop in R'dam op de Lijnbaan geweest, nu uitverkocht, maar vrijdag en dinsdag verwachten ze nieuwe leveringen. Ook daarbij zal SA probleem volgens de verkoopster niet opgelost zijn, het blijft trial and error. Ze vertelde wel dat er 8 dagen omruilgarantie op zit, als er binnen 8 dagen dus SA optreedt krijg je direcht een nieuwe mee. Toevallig was er nl een klant 1 aan het inleveren voor reparatie toen ik er was. Prijzen waren overigens hetzelfde als online en telefonisch, alleen bij PIT dus 50e extra korting. vanavond werd ik toevallig gebeld door relatiebeheer ivm verlengen, die kon weer geen 50e korting geven vanwege PIT, maar wel 3 maanden 20% abo korting extra. Ook niet goedkoper dus. Voorlopig doe ik dus even niks en wacht tot de prijzen dalen, tenzij Vodafone me een mooie deal op de Treo 750v aanbiedt. Was net binnen bij Vodafone shop, erg fraai apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
ik heb sinds een paar dagen de Vario II, serie 636. Hoe test ik of ik het SA probleem heb ? Ik heb er al even in deel 2 en deel 3 naar gezocht, maar ik kan het niet vinden.

Op zich een fantastisch toestel, maar ik wil wel nog even testen of ik er geen SA probleem in heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:26:
Hoi,
ik heb sinds een paar dagen de Vario II, serie 636. Hoe test ik of ik het SA probleem heb ? Ik heb er al even in deel 2 en deel 3 naar gezocht, maar ik kan het niet vinden.

Op zich een fantastisch toestel, maar ik wil wel nog even testen of ik er geen SA probleem in heb zitten.
Onderaan onderstaande pagina staan 2 filmpjes.

http://wiki.xda-developer...?pagename=Hermes_Problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:26:
Hoi,

dan kun je niet testen. somminge toestellen krijgen pas na 20 dagen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Je zou het misschien wel grondig kunnen testen doormiddel van onscreen tobo te gebruiken inplaats van Hardbutten tobo ......... begrijpen jullie wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een houder voor in de auto besteld?
Ik zoek eigenlijk gewoon een die je met zuignap op het raam kan plakken alleen kan deze niet vinden?
Zijn deze er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Smarty77 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:23:

Sterker nog, bij een eenjarig relax 500 en PIT scheelt online 150 euro met de shop. Ik snap werkelijk niet waar ze mee bezig zijn bij T-mobile. Anyway, binnenkort ben ik dus ook voorzien van een Vario 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 00:36

KSH

Wilde alleen ff melden dat ik net de 638 serie in de winkel (T for Telecom, woerden) heb liggen. Hopelijk is deze serie verlost van de SA-problemen. Kan helaas niet uittesten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Ok, het is officieel, de Hermes heeft GPS hardware aan boord. Het enige wat ontbreekt is de antenne, en wellicht drivers of software.

Wat bizar dat HTC er niet voor gekozen heeft een antenne toe te voegen, dan zou het echt een alles-in-1 apparaat worden. Zo groot zijn die dingen niet.

Op deze afbeelding kan je alle chips zien:
ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...boardAll%20ChipsSide2.zip

Het gaat om de RFR6250, de GPS radio receiver, en de MSM6275, die de signalen kan verwerken.

Meer info in deze thread op xda-dev: http://forum.xda-develope...hread.php?t=279151&page=4

Nu is het zoeken naar de pinout van de RFR6250 om te kijken waar de antenne aangesloten kan worden, en kijken hoe de signalen softwarematig uitgelezne kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:06:
[...]

Sterker nog, bij een eenjarig relax 500 en PIT scheelt online 150 euro met de shop. Ik snap werkelijk niet waar ze mee bezig zijn bij T-mobile. Anyway, binnenkort ben ik dus ook voorzien van een Vario 2 :)
Ja en daarom voel ik mij ook zo opgelicht....en je zit nog met een toestel wat gewoon totaal niet werkt. Probeer is snel iets te doen.....je moet gewoon 20x klikken voordat je daadwerkelijk aanklikt wat je wil aanklikken....Handig als je voor een klant staat. Sorry hoor....echt belachelijk.

Misschien ga ik is een brief schrijven naar t-mobile....over de gang van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik sta op het punt een nieuwe HTC TyTN te kopen. Nu lees ik hier zoveel tegenstrijdige berichten over de verschillende series, dat ik me afvraag of er überhaupt wel een goed werkende versie bestaat. Is alles vanaf HTC636 nou zonder meer probleemloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:52:
Ik sta op het punt een nieuwe HTC TyTN te kopen. Nu lees ik hier zoveel tegenstrijdige berichten over de verschillende series, dat ik me afvraag of er überhaupt wel een goed werkende versie bestaat. Is alles vanaf HTC636 nou zonder meer probleemloos?
Als ik jou was zou ik mooi nog even wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraasGast schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:43:
Ok, het is officieel, de Hermes heeft GPS hardware aan boord. Het enige wat ontbreekt is de antenne, en wellicht drivers of software.

Wat bizar dat HTC er niet voor gekozen heeft een antenne toe te voegen, dan zou het echt een alles-in-1 apparaat worden. Zo groot zijn die dingen niet.

Op deze afbeelding kan je alle chips zien:
ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...boardAll%20ChipsSide2.zip

Het gaat om de RFR6250, de GPS radio receiver, en de MSM6275, die de signalen kan verwerken.

Meer info in deze thread op xda-dev: http://forum.xda-develope...hread.php?t=279151&page=4

Nu is het zoeken naar de pinout van de RFR6250 om te kijken waar de antenne aangesloten kan worden, en kijken hoe de signalen softwarematig uitgelezne kunnen worden.
denk dat we blij mogen zijn dat er niet nog meer functies aan zijn toegevoegd, dan was de ellende helemaal niet meer te overzien. Als het zo doorgaat gaat HTC BenQ-Siemens na (failliet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Alle toestellen die je NU online of via de telefoon besteld betreffen nieuwe toestellen die niet meer het euvel bevatten! Als je nu contact opneemt met t-mobile heeft de miep(met alle respect) achter de telefoon dit op haar scherm staan als ze de vario II selecteerd!

De voorraden zijn namelijk op, ze wachten op nieuwe toestellen. Vandaar dat de levertijd nu ook iets langer is! De verwachting is +/- 2 weken.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:09:
Alle toestellen die je NU online of via de telefoon besteld betreffen nieuwe toestellen die niet meer het euvel bevatten! Als je nu contact opneemt met t-mobile heeft de miep(met alle respect) achter de telefoon dit op haar scherm staan als ze de vario II selecteerd!

De voorraden zijn namelijk op, ze wachten op nieuwe toestellen. Vandaar dat de levertijd nu ook iets langer is! De verwachting is +/- 2 weken.

Ben benieuwd!
Ditzelfde verhaal heb ik ook net aan de telefoon te horen gekregen. Vorige week besteld, maar de voorraad is er bij t-mobile hoofdkantoor doorheen. Levering hopelijk binnen twee weken, maar alles onder voorbehoud. Voor een goed toestel is het wachten waard!

Ben trouwens alvast wat progjes aan het zoeken. Heeft iemand hier nog interessante links? Ben ook op zoek naar games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rleunk
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:55:
[...]

Ditzelfde verhaal heb ik ook net aan de telefoon te horen gekregen. Vorige week besteld, maar de voorraad is er bij t-mobile hoofdkantoor doorheen. Levering hopelijk binnen twee weken, maar alles onder voorbehoud. Voor een goed toestel is het wachten waard!

Ben trouwens alvast wat progjes aan het zoeken. Heeft iemand hier nog interessante links? Ben ook op zoek naar games.
Vorige week donderdagmiddag besteld via de webshop (verlenging abo) gister een serie 636 geleverd gekregen, top op heden geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:02:
[...]

denk dat we blij mogen zijn dat er niet nog meer functies aan zijn toegevoegd, dan was de ellende helemaal niet meer te overzien. Als het zo doorgaat gaat HTC BenQ-Siemens na (failliet)
John, ik word een beetje moe van dat negatieve gedoe van jou de hele tijd. Je loopt alleen maar de hele tijd te zeuren over hoe kut het wel niet is wat HTC doet. Heb je ook nog nuttige dingen te melden? :?

Waarom was de ellende niet te overzien als er GPS in zou zitten? Het zit er praktisch al in, dat is het hem juist. Ik zie niet in waarom het problemen op zou leveren als het ingeschakeld was. Geef anders eens argumenten ofzo!

Verder vind ik dat HTC zelf het probleem wel goed regelt met de eigen TyTn's, alleen T-mobile maakt er een bende van. HTC heeft het probleem echt wel meteen in de productie opgelost toen het bekend werd, en waarschijnlijk alle vooraad die ze nog in eigen beheer hadden ook aangepast. Alleen T-mobile heeft willens en wetens hun bestaande vooraad nog verkocht.

Vooralsnog heb ik geen problemen met m'n HT635.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraasGast schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:46:
[...]

John, ik word een beetje moe van dat negatieve gedoe van jou de hele tijd. Je loopt alleen maar de hele tijd te zeuren over hoe kut het wel niet is wat HTC doet. Heb je ook nog nuttige dingen te melden? :?

Waarom was de ellende niet te overzien als er GPS in zou zitten? Het zit er praktisch al in, dat is het hem juist. Ik zie niet in waarom het problemen op zou leveren als het ingeschakeld was. Geef anders eens argumenten ofzo!

Verder vind ik dat HTC zelf het probleem wel goed regelt met de eigen TyTn's, alleen T-mobile maakt er een bende van. HTC heeft het probleem echt wel meteen in de productie opgelost toen het bekend werd, en waarschijnlijk alle vooraad die ze nog in eigen beheer hadden ook aangepast. Alleen T-mobile heeft willens en wetens hun bestaande vooraad nog verkocht.

Vooralsnog heb ik geen problemen met m'n HT635.
ik meen dat ik genoeg nuttige dingen heb gemeld over de Tytn, zeker in het begin waren wij razend enthousiast. Maar als je tot 3 keer toe toestellen moet ruilen omdat ze steeds hetzelfde probleem hebben word ik ook pissig. En al helemaal als ik dinsdag via onze leverancier moet horen dat een HTC-vertegenwoordiger van een verkooppunt in Nederland die 1000 (!) toestellen hebben verkocht het probleem helemaal niet kent (of wil kennen), terwijl iedere gebruiker er van op de hoogte is. Wij hebben inmiddels meer dan 30 toestellen gehad, dus een redelijke gebruiker en mag dan ook best grote kritiek op HTC hebben. Temeer omdat HTC geen nieuwkomer is maar als Qtek een heel goede naam met goede produkten had opgebouwd, en nu hard bezig is de boel te verknallen. Er zijn zelfs al retailers die weigeren nog Vario II of Tytn's te verkopen om geen gedonder met de klant te krijgen. En HTC heeft het nog steeds niet onder controle, zie op XDA-developers de lijst dat ook met 636 en 637 produkten nog steeds SA-problemen voorkomen

Laat ik dan nog met een paar positieve dingen sluiten: de geluidskwaliteit van het toestel is voortreffelijk, de mogelijkheden blijven top en ja, wij blijven net zo lang de Tytn vervangen totdat we een goede serie hebben, maar we blijven het een wanprestatie vinden.

En laat niemand zich verschrikken van de melding in de media van vandaag dat HTC failliet is, want dat is een andere firma (reisbureau).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Ik snap dat je kritiek hebt op het probleem en de afhandeling, maar niet waarom je daar telkens mee komt op momenten dat het niet aan de orde is.
Bijvoorbeeld mijn post over dat GPS gebeuren, daar heeft het toch niks mee te maken? Je doet het overkomen of het toestel vol problemen zit, terwijl het om één specifiek probleem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 20:43
GraasGast schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:02:
Ik snap dat je kritiek hebt op het probleem en de afhandeling, maar niet waarom je daar telkens mee komt op momenten dat het niet aan de orde is.
Bijvoorbeeld mijn post over dat GPS gebeuren, daar heeft het toch niks mee te maken? Je doet het overkomen of het toestel vol problemen zit, terwijl het om één specifiek probleem gaat.
Bovendien zul je zien dat hier vooral mensen die problemen hebben met het toestel komen. Ikzelf heb gelukkig nergens last van op een af en toe een vastloper (die ik maar aan windows toeschrijf) na.

Het lijkt mij fantastisch als de gps functionaliteit ooit gebruikt kan worden. Heb geen auto dus ook nooit de moeite genomen een bluetooth gps ding te kopen maar ga er zeker mee spelen als het werkt.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraasGast schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:02:
omdat onze ervaring is dat hoe meer funtionaliteit in een toestel wordt gestopt het aantal problemen of groter wordt of moeilijker te verhelpen (kijk maar eens bij de Mio met ingebouwde GPS). Dit komt natuurlijk door de electronica die voor steeds meer functies wordt gebruikt en daardoor zwaarder wordt belast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Oke, ik denk dat er maar eens een einde moet komen aan deze discussie. En ik ga hem dan ook op een paar punten ontkrachten en dan kunnen we het laten voor wat het is :)
ik meen dat ik genoeg nuttige dingen heb gemeld over de Tytn, zeker in het begin waren wij razend enthousiast. Maar als je tot 3 keer toe toestellen moet ruilen omdat ze steeds hetzelfde probleem hebben word ik ook pissig. En al helemaal als ik dinsdag via onze leverancier moet horen dat een HTC-vertegenwoordiger van een verkooppunt in Nederland die 1000 (!) toestellen hebben verkocht het probleem helemaal niet kent (of wil kennen), terwijl iedere gebruiker er van op de hoogte is
Dit is iets wat bij jou gebeurd is. Het feit is dat dit een subjectieve mening is, en jij hebt dan ook besloten om het apparaat weg te doen en voor een andere telefoon te gaan. Dat is best en begrijpelijk. Echter de negatieve toon die je steeds zet, wordt het topic niet echt beter van en ik zou je dan ook willen vragen om dat anders te formuleren voortaan.

De vertegenwoordiger van HTC (een japanse jonge) is inderdaad niet erg goed op de hoogte. Echter zijn baas zeer zeker wel! Die komt zelfs op elk fora in Nederland, en hij schrijft ook stukken voor de wat grotere fora`s onder een andere naam. Die man weet zeer zeker dat er problemen mee zijn, maar kan daar weinig aan doen. Dit wordt namelijk europees geregeld en hij heeft al zijn zegje gedaan in Europa ;)
Wij hebben inmiddels meer dan 30 toestellen gehad, dus een redelijke gebruiker en mag dan ook best grote kritiek op HTC hebben. Temeer omdat HTC geen nieuwkomer is maar als Qtek een heel goede naam met goede produkten had opgebouwd, en nu hard bezig is de boel te verknallen. Er zijn zelfs al retailers die weigeren nog Vario II of Tytn's te verkopen om geen gedonder met de klant te krijgen. En HTC heeft het nog steeds niet onder controle, zie op XDA-developers de lijst dat ook met 636 en 637 produkten nog steeds SA-problemen voorkomen
HTC en Qtek hebben nogsteeds een erg goede naam. Echter vind ik het wel verwonderlijk dat 1 versie van een pda die fouten bevat, gelijk wordt bestempeld als ramp toestel en dat het bedrijf zijn naam aan het vergalgen is. Dit is natuurlijk niet waar, en zij hebben dan ook stappen genomen om het probleem op te lossen. Echter waren ze al zo ver in de productie, dat ze nog steeds geleverd worden. Dit alles is echter te verhelpen met ee reparatie, en dat weten we allemaal :)

Ik vind het ook merkwaardig dat je weet te vertellen dat er retailers zijn die het product uit de schappen hebben genomen. Ik heb zulke geluiden namelijk nog totaal niet gehoord in het land, ik het lijkt me eerlijkgezegd ook erg sterk. Zeker vanuit HTC en Dangaard heb ik nog niks gehoord van een recall van producten. Ik denk dan ook dat je met zo een uitspraak erg voorzichtig moet zijn!
omdat onze ervaring is dat hoe meer funtionaliteit in een toestel wordt gestopt het aantal problemen of groter wordt of moeilijker te verhelpen (kijk maar eens bij de Mio met ingebouwde GPS). Dit komt natuurlijk door de electronica die voor steeds meer functies wordt gebruikt en daardoor zwaarder wordt belast
Onze ervaring? Zou ik graag willen weten wie ons is. Echter is er bij de Mio weinig mis in mijn ogen. Het apparaat doet het perfect en de gps werkt erg goed met tomtom en mio map en iGO. Ik heb dan ook geen mensen terug gehad met problemen. Er is zelfs een productie tekort op dat apparaat omdat zo veel mensen hem willen hebben, en hij gewoon niet aan te slepen is!

Ik denk dat ik mijn punt wel gemaakt heb. En laten we nu verder on-topic gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:55:
[...]

Vandaag besteld en maandag wordt 'ie geleverd. Ben benieuwd :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.