Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 92.639 views sinds 30-01-2008

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Guillome schreef op donderdag 14 december 2006 @ 01:25:
Wat heeft het dan voor nut om HBO te doen als je daarna slechts 11 euro bruto per uur verdient? Na 4 jaar vakkenvullen, in een winkel staan of MBO werk doen en je zit ruim over dat bedrag. "Dan heb je iig werk wat je leuk vindt" zeker? Een leuk salaris maakt je werk ook een stuk leuker, zeker als je daardoor minder hoeft te werken.
na 4 jaar ICT'en ;) zit je als het goed is ruim over het bedrag van de vakkenvuller.
Als je begint moet je helaas genoege nemen met iets minder sallaris. Toen ik begon met werken op m'n 24ste verdiende ik ook minder dan vrienden van mij die op hun 16de de bouw zijn ingegaan. Na 2 jaar begin ik ze aardig in te lopen.
Je stelling om 32 uur te gaan werken wordt wel erg hard aan gevallen, nonsens in mijn ogen. Ik ga ook minder werken op het moment dat ik denk dat ik ook met 36 of 32 uur genoeg verdien om lekker rond te kunnen komen. Wel ga ik eerst een aantal jaar gewoon 40 uur werken, om zo volledig mogelijk mee te draaien en m'n sallarisgroei te stimuleren. Als je 32 uur werkt, zal je groei op jaarbasis gezien ook wat minder hard gaan, wat je dus ook terug gaat zien in je sallaris groei.
Ik zou je dan ook adviseren eerst 4 jaar 36-40 uur te gaan werken en dan eens terug te zakken naar 4 dagen (32 uur).

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Verwijderd

Je kan het ook uitzoeken: de club waar ik voor werk heeft als max 32 uur. Het is soms idd lastig om met veel mensen iets af te spreken, maar dat komt eigenlijk vooral omdat sommige afdelingen met 24 uurs diensten werken. Dan is het ook met 40 uur lastig afspreken.

Verder is het imo lastiger, en moeilijker te verkopen, om "zomaar" minder te gaan werken, dan om op 32 uur te starten.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:13:

Verder is het imo lastiger, en moeilijker te verkopen, om "zomaar" minder te gaan werken, dan om op 32 uur te starten.
Valt wel mee. Gewoon naar je manager toe stappen, of bij je functioneringsgesprek of salaris onderhandelingen aangeven. Als jij graag 32 uur wil gaan werken zal een begripvolle manager daar op inspelen. Iemand die tegen zijn zin in ergens 8 uur moet maken, gaat niet met plezier naar zijn werk en daar heeft een manager helemaal niets aan.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Verwijderd

_DH schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:34:
[...]

Valt wel mee. Gewoon naar je manager toe stappen, of bij je functioneringsgesprek of salaris onderhandelingen aangeven. Als jij graag 32 uur wil gaan werken zal een begripvolle manager daar op inspelen. Iemand die tegen zijn zin in ergens 8 uur moet maken, gaat niet met plezier naar zijn werk en daar heeft een manager helemaal niets aan.
inderdaad, ik denk ook dat je eerder een baan krijgt op 40 uur en dan naar 32 kan gaan , dan dat je aangenomen wordt voor 32 uur. Er zijn al zoveel mensen die 3 of 4 dagen per week werken, dat een werkgever (zeker voor ICT`ers) graag full-timers heeft.

Verwijderd

Leeftijd: 24
Opleiding: Industrieel Ingenieur Informatica
Werkervaring: 1,5 jaar
Huidige functie: Implementation Consultant
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 20 + 5 tussen kerstmis en nieuwjaar
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja + abonnement
Auto: ja, inclusief tankkaart (Opel Astra). Tanken in buitenland wordt ook vergoed.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, pensioensparen
Werkweek: officieel 37,5, maar dit zullen er wel 45 ofzo zijn.
Maand salaris(bruto): 1900

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Leeftijd: 28
Opleiding: Propadeuse WO-INF, rest opleiding niet afgemaakt.
Werkervaring: 7 jaar ongeveer, waarvan 5 bij huidige werkgever.
Huidige functie: Senior Software Engineer (was: Software Engineer)
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Prestatiegerelateerde bonus, dit jaar 3000,- Verder optieregeling
GSM: Nee
Auto: Nee. Reiskosten ww voor 19 cent per km, ongeveer 100,- per maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis lunch.
Werkweek: 40 uur.
Maand salaris(bruto): 3150 (was: 2650)

Mooie stap vooruit, vond ik zelf. Had aangegeven dat ik meer wilde, maar niet echt onderhandeld. Dit is ongeveer wat ik wilde vragen, dus ben wel tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door Pooh op 15-12-2006 09:43 ]

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

rally

Deyterra Consultancy

Pooh schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:34:
[
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis lunch.
/off-topic:
There is no such thing as a free lunch :+
/on-topic

http://www.deyterra.com

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
Leeftijd: 19
Opleiding: HBO Elektro, 3e jaars
Werkervaring: -
Werkgever: groot IT bedrijf
Huidige functie: software engineer (stage)
Laptop: nee, wel pc'tje
Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: 5
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: -
Auto: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100 euri reiskosten vergoeding, 1 verlofdag per maand
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(netto): 400

best netjes voor een 19 jarige hbo stagiair dacht ik zo _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Ghannes op 14-12-2006 17:18 ]

• teekasix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:15
Ik heb een gevoel dat ik onder de gemiddeld verdient, of valt het mee?

Opleiding: MBO & HBO 2e jaars dropout
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: MKB bedrijf (~130 mdw)
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Maand salaris(bruto): 1650

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
teekasix schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:54:

Je verdiend inderdaad niet echt veel nee. Maar aangezien MBO je hoogste opleiding is en je maar 3 jaar ervaring hebt is het denk niet extreem laag. Maar ik denk zeker dat je wel wat meer kunt verdienen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Persoonlijk ben ik wel onder de indruk van een aantal salarissen hier, maar dat wil niet zeggen dat je bij een persoon die voor het eerst gaat werken niet mag zeggen dat hij zichzelf overschat, of wel?

Hij zegt wel degelijk dat ie veel wil verdienen (want hij wil 1500 netto voor 32 uur als startende werknemer). Als je dat niet veel vindt, kom je echt van een andere planeet.

Overigens ben ik begin dit jaar van werkgever gewisseld (bedrijfsleven naar lokale overheid), omdat ik van die Amerikaanse krenten 0 opleidingsbudget kreeg en nu kan ik naar hartelust verder leren op kosten van de baas, certifcaatjes halen, etc. Dus dat was niet zozeer om veel meer te gaan verdienen (slechts een klein beetje meer :P ), maar vooral voor de persoonlijke ontwikkeling.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
teekasix schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:54:

Iemand die ik ken heeft MBO electro gedaan en is nu ook systeem en netwerkbeheerder. 27 jaar oud en verdient een stuk meer dan jij (ruim boven de 2000 per maand). Dit is wel in de randstad, maar toch.

Hij heeft kennis van Active Directory, Windows 2003 server, clustering, Exchange, netwerken en natuurlijk genoeg hardware kennis. Heb je iets om te vergelijken :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Ik weet nie of deze topic ook voor Belgïe is maar vooruit :

Leeftijd: 25
Opleiding: Universiteit (Leuven, Belgïe)
Werkervaring: 6 maand
Werkgever: MKB bedrijf (~150 mdw)
Huidige functie: Junior Project Engineer (J2EE developer)
Vakantiegeld: ?
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: 13 & 14e maand (14e = vakantiegeld)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatie & groepsverzekering (4% van loon betaald door werkgever, 4% door mij) + 60% van treinabonnement
Maand salaris(bruto): € 2700 + € 250 netto onkosten

Ik weet niet precies wat bedoeld wordt met vakantiegeld, in België wordt dit gezien als een 13e of 14e maand (en belast als een gewone werkmaand)

• teekasix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:15
rwb schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:54:
[...]

Je verdiend inderdaad niet echt veel nee. Maar aangezien MBO je hoogste opleiding is en je maar 3 jaar ervaring hebt is het denk niet extreem laag. Maar ik denk zeker dat je wel wat meer kunt verdienen.
Ja, ik denk dat MBO toch een struikelblok blijft als je hogerop wilt komen. Ik denk over na om MSCE te doen volgend jaar maar heeft het zin als de techniek zo snel verandert? twijfelgeval ...
Ik heb nu nog steeds naar mijn zin daar en binnenkort eindejaarsgesprek dus maar even goed onderhandelen over mijn salaris.
Lethalis schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:43:
[...]

Iemand die ik ken heeft MBO electro gedaan en is nu ook systeem en netwerkbeheerder. 27 jaar oud en verdient een stuk meer dan jij (ruim boven de 2000 per maand). Dit is wel in de randstad, maar toch.

Hij heeft kennis van Active Directory, Windows 2003 server, clustering, Exchange, netwerken en natuurlijk genoeg hardware kennis. Heb je iets om te vergelijken :)
Ik zit ook in de randstad, Amsterdam. Verder ook kennis van Active Directory, Windows Server , Citrix, Exchange, netwerk en allerlei hardware spullen. Beetje programmeren met Windows script en Office Visual Basic. Natuurlijk veel kennis vergaard via mijn collega en internet. Google kan af en toe je beste vriend zijn als je met een probleem vastzit. _/-\o_

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ghannes schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:17:
Leeftijd: 19
Opleiding: HBO Elektro, 3e jaars
Werkervaring: -
Werkgever: groot IT bedrijf
Huidige functie: software engineer (stage)
Laptop: nee, wel pc'tje
Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: 5
GSM: -
Auto: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100 euri reiskosten vergoeding, 1 verlofdag per maand
Maand salaris(netto): 400

best netjes voor een 19 jarige hbo stagiair dacht ik zo _/-\o_
Mijn vriendin zit op 1000 voor de hbo stage opdracht ;)

Maar hey geld is geld. En ze hoeven niets te geven ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
Ik zal eerst even vertellen bij wat voor soort bedrijf ik werk. Het is een middelgroot Oracle ontwikkelhuis (sinds 1 januari een onderdeel van Ordina) waarbij de medewerkers veel vrijheid hebben. Het werk wordt vooral binnenshuis uitgevoerd, er kan veel tijd besteed worden aan het onderzoeken van bijvoorbeeld nieuwe technologieen, en wat ik zelf heel prettig vind is de mogelijkheid om thuis te werken, wat ik gemiddeld 1 dag in de week doe. Een minpunt van deze werkgever is dat er over het algemeen slecht betaald wordt. Hier wordt dus ook vrij veel over geklaagd.
Ik ben 2 jaar geleden binnengehaald om java te programmeren, maar helaas heeft het erg lang geduurd voordat er eindelijk een java-project werd binnengehaald. Tot die tijd ben ik bezig geweest met de core-business van ons bedrijf, namelijk Oracle Forms en Oracle Designer. Het was absoluut een leerzame periode, maar hetgeen wat ik graag wil doen en waar ik eigenlijk voor ben binnengehaald is Java programmeren. Omdat er telkens valse beloftes werden gedaan, heb ik afgelopen jaar daarom ook erg getwijfeld of het niet beter was om naar een andere werkgever te gaan om in ieder geval direct met java aan de slag te kunnen gaan. In die periode heb ik nog gesolliciteerd bij een klein java-ontwikkelhuis, maar ondanks dat ze me graag wilden hebben heb ik het aanbod geweigerd, aangezien ik er nog ruim op achteruit zou gaan.
Diezelfde periode zijn er dan eindelijk een aantal java-projecten binnengesleept, en sinds september zit ik op een erg leuke klus waarbij we bezig zijn met Oracle Toplink, JavaServer Faces en vooral heel veel Java-programmeren. Aangezien het bepaald geen standaard CRUD-applicatie is, maar veel met wizards en XML wordt gewerkt, kan er (gelukkig voor mij) geen gebruik worden van genereer-tools zoals JHeadstart. Het is dus veel programmeerwerk en geen genereerwerk. Natuurlijk kost dit veel meer ontwikkeltijd, maar op deze manier leer je exact hoe zo'n framework als JSF werkt. Kortom, ik ben erg blij met deze klus.

Zoals ik al zei is mijn werkgever geen goede betaler en was dus ook niet tevreden met mijn salaris. Maar afgelopen week heb ik mijn beoordelingsgesprek gehad waarbij mijn salaris vanaf 1 januari bekend werd gemaakt. Eigenlijk was ik aangenaam verrast met wat mij verteld werd, en zal daarom de oude en nieuwe situatie hieronder opsommen:

Nu:

Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Informatica
Werkervaring: in januari 2 jaar
Werkgever: Middelgroot Oracle ontwikkelhuis, sinds 1 januari onderdeel van Ordina
Standplaats: Groningen
Huidige functie: Software engineer
Vakantiedagen: 25
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mogelijkheid tot thuiswerken, zeer goede zakelijke kilometervergoeding
Maand salaris(bruto): 1975 euro

Vanaf 1 januari:

Standplaats: Groningen
Huidige functie: Software engineer
Vakantiedagen: 27
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mogelijkheid tot thuiswerken, zeer goede zakelijke kilometervergoeding
Maand salaris(bruto): 2350 euro

Oftewel, qua salaris ben ik er 19% op vooruit gegaan, ik heb net een laptop gekregen en volgend jaar heb ik twee vakantiedagen extra. Op dit moment ben ik dus tevreden :)

Ik geloof dat mijn salaris nu toch wel redelijk op het gemiddelde ligt van wat er hier in het noorden van het land verdiend wordt door Software engineers met 2 jaar ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
nou ik dan ook maar..

Leeftijd: 29
Opleiding: VWO (heb wel HBO/Uni gedaan maar niet afgemaakt)
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Klein Business Intelligence bedrijf
Huidige functie: consultant
Vakantiedagen: 22.5
Auto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50 netto onkosten
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): was 2600 wordt per 1 jan 3000

ik heb zelf het geluk dat ik kennis heb die in de markt veel gevraagd wordt.
ik heb hiervoor een paar jaar bij een hele grote club gewerkt en daar erg veel ervaring opgedaan.
moet eerlijk zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn salaris voor mijn leeftijd

* DarkChylde vond 1500 netto voor 32 uur voor een starter ook heel hoog :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Jeroen_Tielen schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:02:
[...]

Mijn vriendin zit op 1000 voor de hbo stage opdracht ;)

Maar hey geld is geld. En ze hoeven niets te geven ;)
aiai dat is wel heel veel. Studeert ze duaal? En is die 1000 euri maandelijk of eenmalig?
Ik was al _heel_ blij met die 500 piek (400 + reiskostenvergoeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 19:36

rally

Deyterra Consultancy

/off-topic
Hey Dark... ik dacht dat je 28 was... heb ik het verkeerd gehoord tijdens GoW of ben je net jarig geweest? :+
/on-topic

En ik kom ook nog uit de tijd (yup... daar is "opa" :+ ) dat ik mijn handjes dicht mocht knijpen voor 500 gulden(!) per maand. :X

[ Voor 19% gewijzigd door rally op 15-12-2006 10:19 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons in België krijgen stagestudenten gewoon helemaal niets hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:30:
Officieel niet, maar elke stage die ik heb gedaan, kreeg ik op het einde toch steeds een "'klein" cadeautje, zoals in cadeaubonnen of hardware, ....

Mijn laatste stage heb ik in NL gedaan (Getronics PinkRoccade, Presales Security) en hier ben ik inderdaad weelderig betaald geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:21
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:30:
Ik heb indertijd 10.000 BEF (250 euro) gekregen na m'n stage.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 19:23
Leeftijd: 21
Opleiding: MBO Niveau 4 ICT Beheer | HBO [ avondopleiding ] BI 1e jaar
Werkervaring: 3 jaar, waarvan 2 jaar part-time bijbaantje bij huidige werkgever
Huidige functie: Systeembeheerder [ MKB 120 werkplekken, 3 nevenlocaties + bouwplaatsen ]
Vakantiedagen: 24 [ denk ik ]
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Ja [ alleen zakelijk ]
Werkweek: 40 uur.

Zojuist gehoord dat ik geen salaris verhoging krijg. heb in September 2006 een nieuw contract gehad, daarbij ben ik een paar tientjes omhoog gegaan, maar niet echt veel netto gezien.

Ik zit alleen een beetje met dat ik geen salaris verhoging heb gehad. Het salaris is denk ik niet echt laag, maar vind het toch wel jammer. Ik werk hard, altijd bereikbaar, wordt nog wel is s'avonds gebeld, allemaal geen probleem, ben in tussen ook nog een jaartje ouder geworden.

Twijfel toch een beetje over wel of geen verhoging.
Me manager / collega vertelde omdat ik net een nieuw contract had, dat ik maar niet vanuit moest gaan van verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Dit is er uit gekomen :)
€ 1300,- netto p/m bij 32 uur ca € 10,- p/u dus (vrijdags vrij)
6 maanden contract.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ghannes schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:03:
[...]

aiai dat is wel heel veel. Studeert ze duaal? En is die 1000 euri maandelijk of eenmalig?
Ik was al _heel_ blij met die 500 piek (400 + reiskostenvergoeding)
Elke maand weer.

Toen ze ermee thuis kwam (na gesprek) dacht ik ook "Yeah Wright" Maarja ze krijgt het echt.
Nee ze studeerd niet Duaal. (is niet ict opleiding maar management blabla etc ;))

Maar ze heeft ook klasgenoten die gewoon niks krijgen. Dan voel je je toch helemaal genaait.
Volgens mij ben je dan nieut gemotiveerd en dat is me vriendin juist nu weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
*knip* offtopic reactie getrashed

Ook een bruto/netto discussie afgesplitst naar Bruto vs netto in loondiscussie

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 15-12-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Ik ben van plan om binnen 2 maanden mijn CCNA papiertje te halen. Ik doe het eingelijk een beetje voor mijn hobby aangezien ik nu nog in 6VWO zit.

Maar het leek me toch leuk om iets in die richting te nemen als bijbaan. Maar kan je ook iets met alleen een CCNA certificaat of moet je nog een volledige studie erbij gedaan hebben om iets te kunnen vinden

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Leeftijd:28
Opleiding:MBO Horeca + Itil foundations + prince 2 foundations
Werkervaring:8 jaar
Werkgever:Sogeti
Huidige functie:Service manager
Laptop:Nee
Vakantiegeld:Ja
Vakantiedagen:26
13/14e maand of winstuitkering:Maandelijkse winst uitkering
GSM:Ja
Auto:Ja
Andere ecundaire arbeidsvoorwaarden:Prive kilometers onbeperkt
Werkweek:40
Maand salaris(bruto):3400,-

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
teekasix schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:29:
[...]
Ik zit ook in de randstad, Amsterdam. Verder ook kennis van Active Directory, Windows Server , Citrix, Exchange, netwerk en allerlei hardware spullen. Beetje programmeren met Windows script en Office Visual Basic. Natuurlijk veel kennis vergaard via mijn collega en internet. Google kan af en toe je beste vriend zijn als je met een probleem vastzit. _/-\o_
Misschien moet je dan toch eens rondkijken, want ik kan mij moeilijk voorstellen dat je in Rotterdam veel meer verdient.

Werkervaring telt ook om hogerop te komen, niet alleen de opleiding. Opleidingen versnellen wel het proces.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 22
Opleiding: MBO ICT Beheer
Werkervaring: 1 Jaar
Werkgever: -
Vakantiedagen: Ja - Variabel
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleiding op kosten onderneming
Werkweek: 40 uren
Maand salaris(bruto): 1800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand ervaringen met het salarisverschil tussen het 'Noorden' en 'Westen'.
Laatst was in het nieuws dat het ongeveer tussen de 5% en 10% scheelt.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Harmen schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:36:
Heeft iemand ervaringen met het salarisverschil tussen het 'Noorden' en 'Westen'.
Goeie vraag. Misschien is het handig om ook je standplaats (en grote van het bedrijf) te vermelden in het overzicht. Aangezien die 2 ook nog wel invloed hebben op de hoogte van het salaris.
Bij een simpel klein bedrijfje (10-20 werknemers) hier in de achterhoek verdien ik met dezelfde papieren natuurlijk minder als bij een Atos-Origin oid. meer richting het westen.
Kortom wat weer info (zonder namen te noemen) over de werkgever verklaart vergoeding etc. wat meer en maakt vergelijken makkelijker.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
DarkChylde schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:37:

Maand salaris(bruto): was 2600 wordt per 1 jan 3000
Mooi vooruitzicht! ;)

edit: hm bij nader inzien staat er niet dat je 2600 krijgt vanaf 1 jan 3000 :)

[ Voor 17% gewijzigd door SlasZ op 18-12-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Exphy schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:22:
Ik ben van plan om binnen 2 maanden mijn CCNA papiertje te halen. Ik doe het eingelijk een beetje voor mijn hobby aangezien ik nu nog in 6VWO zit.

Maar het leek me toch leuk om iets in die richting te nemen als bijbaan. Maar kan je ook iets met alleen een CCNA certificaat of moet je nog een volledige studie erbij gedaan hebben om iets te kunnen vinden
Ik zou er nog een studie bij doen. CCNA is IMHO basis, iets dat iedereen moet weten en wat je totaal niet onderscheidt van de rest. Je zit al in 6VWO, doe een leuke HBO of universitaire studie. Er zijn tegenwoordig al networking bachelors en masters, bijv.

Network infrastructuur design bachelor, richt zich voornamelijk op MSCE, CCNP en CCDP, of OS3 aan de UvA wat een master is met system- en network engineering aan de basis.

Edit: ik zie dat je bijbaan bedoelt. Dus waarschijnlijk heb je al een leuke studie op het oog. Je kan moeilijk bijbeunen in de 'netwerk-tak' van de ICT, dat heb ik zelf als network Het zal toch wel helpdeskwerk worden en daarvoor is CCNA niet echt nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door JackBol op 18-12-2006 13:56 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
_DH schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:53:
[...]

Ik zou er nog een studie bij doen. CCNA is IMHO basis, iets dat iedereen moet weten en wat je totaal niet onderscheidt van de rest. Je zit al in 6VWO, doe een leuke HBO of universitaire studie. Er zijn tegenwoordig al networking bachelors en masters, bijv.

Network infrastructuur design bachelor, richt zich voornamelijk op MSCE, CCNP en CCDP, of OS3 aan de UvA wat een master is met system- en network engineering aan de basis.

Edit: ik zie dat je bijbaan bedoelt. Dus waarschijnlijk heb je al een leuke studie op het oog. Je kan moeilijk bijbeunen in de 'netwerk-tak' van de ICT, dat heb ik zelf als network Het zal toch wel
het is alleen voor hobby, ik ben van plan elektrotechniek te gaan doen. Ik vind het wel interessant en wil toch een papiertje halen. Mjah al kan ik er niets mee doen is het toch leuk om gehaald te hebben

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MisteRMeesteR schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:31:
Mijn nieuwe baan:

Leeftijd: 20
Opleiding: MBO Marketing & Communicatie, bezig met HBO Technische Informatica (Deeltijd)
Werkervaring: 0 nu 3 maanden
Werkgever: ICT-dienstverlener
Functie: Project Engineer
Laptop: Nee ja, anders kan ik mijn werk niet doen :)
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: vergoeding Ja, ook privé te gebruiken
Auto: ja, Peugeot 206 incl. Tankpas voor zowel zakelijk als privé
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekosten e.d.
Maand salaris(bruto): € 1750,- € 1850,-
Gisteren een beoordelingsgesprek gehad. 100€ bruto per maand erbij. Niet slecht na net 3 maanden werken :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheung
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03-2024
Opleiding: HBO - Human Technology
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Transfer Solutions
Huidige functie: Oracle Consultant
13/14e maand of winstuitkering: 7% standaard, 14% bij excellent
GSM: 22 euro netto vergoeding p.m.
Auto: Ja, leasebudget 620 euro (max 720euro)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ziektekosten vergoeding, spaarloonregeling etc.
Maand salaris(bruto): 1875 euro, wordt binnenkort verhoogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 11:47
Opleiding: HBO HI
Werkervaring: 6 maanden (van 21ste tot 24ste wereld rondgereisd, op 24ste begonnen met HBO).
Werkgever: Groot Consultancybedrijf
Huidige functie: Information Engineer
Vakantiedagen: 38 (25 + 13 ADV)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + max 8% bonusuitkering
Auto: Nee, eersteklas OV jaarkaart twv €3500
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve zorgverzekering, Spaarloon, Levensloop, korting op autoverzekering en hypotheek, pensioen, €1500 per jaar te besteden aan cursussen ter sociale verbreding (niet werk gerelateerd).
Werkweek: 40u
Maandsalaris(bruto): €2200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:46:
Leeftijd: 32
Opleiding: HBO
Werkgever: Getronics
Huidige functie: Software Engineer
Vakantiedagen: 26 + 10 ADV
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: fietsplan, spaarloon, kinderopvang, levensloop etc
Onkostenvergoeding: 10 euro/maand internetvergoeding, 0,27 c/km
Maand salaris(bruto): 2700 euro

Maar volgens mij zit ik niet marktconform :(
Beoordelingsgesprek gehad:
Maand salaris(bruto): 2950 euro

Volgens mij nu meer marktconform :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Leeftijd: 35
Opleiding: HAVO + cursussen (AMBI, Progress, .NET)
Werkervaring: 10, sinds 3 jaar .NET daarvoor Progress
Werkgever: Centric Supply Chain Solutions
Functie: Applicatie programmeur
Laptop: nu tijdelijk voor een opdracht, normaal niet
Vakantiedagen: 26 basis + 3 dienstjarendagen
13/14e maand of winstuitkering: :Y winstuitkering
GSM: :Y
Auto: :Y Ford Focus station volledig uitgerust, privé kilometers vrij ook in het buitenland
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekosten, pensioen premie, mogelijkheid tot koop/verkoop vakantiedagen, opleidingen, 'uitjes' als DevDays, TechNet, e.d.
Maand salaris(bruto): € 3125,- vanaf 1-1-2007: € 3300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 20:27
Opleiding: Ba Psychologie/ Ma Mens Machine Communicatie
Werkervaring: anderhalf jaar
Werkgever: toonaangevend internetbedrijf
Functie: Programmeur (PHP, MySQL, de rest)
Laptop: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen
Werkweek: 8 uur (bijbaantje)
Maand salaris(bruto): € 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:10:
Opleiding: MBO ICT Beheer
Werkervaring: 1 Jaar
Werkgever: -
Vakantiedagen: Ja - Variabel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleiding op kosten onderneming
Maand salaris(bruto): 1800
:? netjes welke werkgever is dat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:08
Voor de statistieken (ik had in een vorig topic ook al doorgegeven, maar het is weer ietsje verhoogd)
Leeftijd: 30 jaar
Opleiding: mavo en een stapel cursussen (CNE, MSCE, ITIL, enz..)
Werkervaring: Jaartje of 10
Werkgever:
Huidige functie: System Egineer (klinkt stoer, systeembeheerder dus)
Laptop: yup
Vakantiedagen: Geen idee eigenlijk, tussen de 20 en 30
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en soms een bonus (gelijk aan 14e maand)
GSM: Ja, en blackberry
Auto: Ja, Ford Focus (800 nog wat per maand budget, wel € 160 er over over heen...)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede pensioenregeling, goede overwerkregeling, elk jaar voldoende cursussen (dit jaar: CCNA, VCP en misschien wat Citrix), ADSL volledig betaald.
Werkweek: 37,5 uur
Maand salaris(bruto): € 3400,-

Al met al geen reden tot klagen vond ik eigenlijk. Ik werk voor een bedrijf wat graag met nieuwe technieken werkt en dus maakt het het werk extra leuk. Het is niet te groot, dus je bent snel verantwoordelijk voor alles..

Fijne collega's en gezelligheid, al met al ben ik wel dik tevreden. Het nadeel is dat als ik ooit weg wil (wat er voorlopig zeker niet inzit), ik waarschijnlijk hard mijn best moet doen om weer zo'n salaris te krijgen ;)
Harmen schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:36:
Ik heb er wel ervaring mee, heb eerst voor een bedrijf in Friesland gewerkt (ongeveer 3 jaar geleden) en werkt nu in Amsterdam (voor een ander bedrijf). Toen ik bij het bedrijf in Friesland wegging zat ik op ongeveer € 2200 bruto. Ik kon toen via een detacheerder aan de gang bij een ander bedrijf voor € 2700, waar ik eigenlijk meteen ben aangenomen voor € 2950. Dit is dus een groot verschil!

In mijn tijd in Friesland heb ik mijn salaris ook vergeleken met vrienden die in de IT werkzaam zijn in het westen van het land en gemiddeld zaten zij 200 tot 300 euro hoger. Dus het maakt volgens mij wel uit in welk gedeelte van het land je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Laatst online: 15:40
Leeftijd: 23
Opleiding: Technische Informatica en Elektrotechniek
Werkervaring: 1 jaar en 3 maanden
Werkgever: LCMG
Huidige functie: Testconsultant (Testanalist)
Laptop: Nee (alleen als ik hem nodig heb bij klant)
Vakantiedagen: Minimaal 25 plus twee verplichte dagen. (Naar gelang je dienstjaren stijgt dit aantal)
13/14e maand of winstuitkering: Billability bonus
Auto: Ja, diesel. ( ca € 710,- ex brandstof). 13500 vrije privé km's
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 91,- netto onkostenvergoeding, 100% betaling zorgpremie, gratis pensioenopbouw, aanbrengbonus nieuw personeel
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): € 2000,-

In februari/maart weer een review, dus verwacht er dan weer zo'n 200 euro op vooruit te gaan.

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 18:01

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Terug gevraagd door m'n oude werkgever en ga er goed op vooruit :)

Oud:

Opleiding: VWO + HBO HIO (Deeltijd)
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Bedrijf opererend in de reisbranche
Huidige functie: Applicatiebeheerder
Laptop: (Geen idee eigenlijk)
Vakantiedagen: 24 + 19 ADV
GSM: (Geen idee eigenlijk)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Halfjaarlijkse beoordeling met vaste salarisverhoging. € 50 bruto bij goede prestaties, €75 bij zeer goede prestaties. Doorlopende reisverzekering.
Werkweek: 39u
Maand salaris(bruto): € 2.900,00

Nieuw :

Opleiding: VWO + HBO HIO (Deeltijd)
Werkgever: Telecom
Huidige functie: Treasury Analyst (Specialiteit Systeem Integratie)
GSM: Waarschijnlijk wel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bonus 5%, gratis aandelen (ca. 750-1000 per jaar), mogelijkheid tot deelname aandelenplan, 2 vrije dagen per kwartaal bij geen ziekte :)
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): € 3.650,00

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Opleiding: HTS HI + WO Sociale wetenschappen
Werkervaring: 5 jaar, hiervoor IT manager
Werkgever: rijksoverheid, Zwolle
Huidige functie: adviseur
Laptop: nope
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 52 (26 + compensatieverlof 40 urige werkweek, formeel 36 uur p/w)
13/14e maand of winstuitkering: Nee, winst als overheid zou niet mogen > winst moet belastingkorting voor elke burger betekenen ;)
GSM: nope
Auto: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: standaard, veel mogelijk met vakantiedagen, zoals fiets of anders, opleiding 100% vergoed met studieverlof, zelfstandige baan, wordt niet zo moeilijk gedaan over dingen, als je je targets maar haalt, blijft echter rijksoverheid...
Werkweek: formeel 36 werkelijk 40 uren (levert verlof op).
Maand salaris(bruto): € 3.406,18 (BBRA) bij een 36-urige werkweek.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
SlasZ schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:39:
[...]

Mooi vooruitzicht! ;)

edit: hm bij nader inzien staat er niet dat je 2600 krijgt vanaf 1 jan 3000 :)
ok, salaris is 2600 voor 36 uur per week. en wordt per 1 januari 2007, 3000 voor 36 uur per week.
maar er is nog meer verbetering in het vooruitzicht :*)

valt me toch op dat er voor de groep rond 30, hoge salaris voorbij komen.
doen wij tweakers het zo goed, of worden we relatief goed betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:24:
Salarissen kunnen vrij goed zijn in de IT-wereld, zeker voor middle-management en specialisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 19:08
[...]

Ik denk dat meesten van deze jongens (ik dus ook) binnen gekomen zijn tijdens de grote IT hype en toen dus goede salarissen konden vragen. Ook is het natuurlijk als je ietsje hoger komt krijg je weer meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
[...]
Dat valt mij ook op ja ;) Maar ja..die groep heeft nu onderhand ook iets van 8 a 9 jaar ervaring (gemiddeld genomen). Ik ben afgelopen week eens even aan het rekenen gegaan en als ik dus doorgroei zoals ik het nu doe zou ik over een 3 tal jaren op ong. 45.000 bruto op jaarbasis kunnen zitten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Laatst online: 17-12-2020
Groei vlakt natuurlijk wel af na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vergeet ook niet dat de meeste van de "groeiers" ook continue bezig zijn zichzelf verder te ontwikkelen middels (thuis)-studies en certificeringen.

Volgens mij zijn er maar weinig vakgebieden waarin ontwikkeling zo'n grote rol speelt. (even afgezien van het feit of certificeren invloed heeft op salaris).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Is het niet leuk om ook te vermelden wat je NETTO salaris is? Wat er dus uiteindelijk overblijft en op je rekening gestort word, dit om duidelijk te maken wat het verschil is, bij hoge salaris betaal je ook procentueel meer belasting enzo, iemand die 2k bruto verdient houd op schaal meer over dan iemand die 3k verdient...

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Mister_X schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:53:
Is het niet leuk om ook te vermelden wat je NETTO salaris is? Wat er dus uiteindelijk overblijft en op je rekening gestort word, dit om duidelijk te maken wat het verschil is, bij hoge salaris betaal je ook procentueel meer belasting enzo, iemand die 2k bruto verdient houd op schaal meer over dan iemand die 3k verdient...
Bruto vs netto in loondiscussie

Kort-door-de-bocht conclusie uit dat topic: Netto is niet vergelijkbaar, want te afhankelijk van 1001 persoonlijke factoren. Bruto + overige dingen die je hier kunt noemen (auto e.d.), is wat een bedrijf voor je overheeft, en dus vergelijkbaar. Wat je daar netto van overhoudt hangt van jezelf af, en kan eenieder voor zichzelf berekenen als hij/zij dat wil.

• Asteroid9
  • Laatst online: 19:20

Asteroid9

General Failure

Inderdaad: netto zegt helemaal niets, meer bruto salaris is gewoon altijd beter! ;)
In gelijke persoonlijke omstandigheden geld: meer bruto = meer netto

Dat was weer genoeg off-topic, voor die discussie hebben we het andere genoemde topic...

* Asteroid9 heeft voor het eerst in 2 maanden meer dan 4000 Euro loonbelasting afgedragen... :X

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• anyonas
  • Laatst online: 12-08 10:04
Opleiding: oei
Werkervaring: 5j
Werkgever: ISP
Functie: Developer (php & mysql)
Laptop: Yep, een mac ^^
Vakantiegeld: could be
Vakantiedagen: 22
13/14e maand of winstuitkering: yep
GSM: gsm + abbo
Auto: ja met tankkaart voor zowel zakelijk als privé
Werkweek: 38 of 40 uur? geen idee.
Andere voordelen: vaste telefoon (onbeperkt), internet verbinding (adsl), mag thuis werken.
Maand salaris(bruto): € 1750,- vanaf januari

Ik sta in voor development van onze eigen websites en full support voor de websites gehost bij ons (totaal iets van een 45 websites) sites hebben in totaal samen iets van > 500k unieke bezoekers / dag

comments? :)

It's dark but I don't want to find the light

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Question Mark schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:12:
Vergeet ook niet dat de meeste van de "groeiers" ook continue bezig zijn zichzelf verder te ontwikkelen middels (thuis)-studies en certificeringen.

Volgens mij zijn er maar weinig vakgebieden waarin ontwikkeling zo'n grote rol speelt. (even afgezien van het feit of certificeren invloed heeft op salaris).
Inderdaad en op het ICT vlak blijf je groeien. Ik heb voor het komende jaar alweer 4 studies op stapel staan O-) en volgend voor 2008 staat Windows Server Longhorn weer op stapel, dus dan begint het feest weer van voren af aan >:)

Dus voorlopig groeien we rustig verder richting de 45.000 bruto :O

en even als aanvulling op de netto-bruto discussie :) 'k heb een leasebak die ingehouden wordt van 't salaris he..dus dat geeft al een scheef beeld i.v.m. mensen die een eigen auto hebben...

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 21-12-2006 16:00 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Guillome schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:51:
Dit is er uit gekomen :)
€ 1300,- netto p/m bij 32 uur ca € 10,- p/u dus (vrijdags vrij)
6 maanden contract.
Nu officeel:

Opleiding: MBO technische informatica en HBO Multimedia
Werkervaring: 0 jaar vast, meerdere freelance opdrachten.
Huidige functie: 3d visualisator/programmeur
Vakantiegeld: Ja 8%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nvt
Werkweek: 32 uur.
Maand salaris(bruto): 1625

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zohw.....'k had vandaag post van m'n baas met daarin de vernieuwde/verbeterde arbeidsvoorwaarden voor volgend jaar.

Afgelopen jaar
Leeftijd: 30
Opleiding: MBO ICT (MBIS), MCSE NT4, MCSA2003, MCSE2003, PRINCE2
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: InterAccess
Huidige functie: Senior System Engineer
Vakantiegeld: Ja, maandsalaris (8,33%)
Vakantiedagen: 25 (je kunt eventueel dagen bijkopen via flexibele arbeidsvoorwaarden)
13/14e maand of winstuitkering: 14e maand
Auto: Ja, leasetarief 666 euro excl brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele Arbeidsvoorwaarden
Maand salaris (bruto): € 2650,-

Gewijzigd per 01-01-2007
Werkgever: InterAccess
Huidige functie: Senior System Engineer
Auto: Ja, leasetarief 683 euro excl brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 25,- tegemoedkoming ziektekosten/maand, Flexibele Arbeidsvoorwaarden
Maand salaris (bruto): € 2750,-

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 21-12-2006 22:10 ]

Verwijderd

Opleiding: MBO systeembeheer (niveau 3)
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Financiele instelling
Functie: Netwerk Controller
Vakantiedagen: 36
13/14e maand of winstuitkering: :13e maand+ bonus (bonus is afhankelijk van persoonlijke doelstellingen) 8)7
GSM: :Nee
Auto: :Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekosten + pensioen volledig vergoed.WOA premie wordt volledig betaald.Bijdrage op hypotheek (over een bepaald bedrag). Gebruik bedrijfs-fitnesszaal. 168 Euro netto reiskostenvergoeding. Gratis lid Europe- Assistance (soort europese ANWB) . Company- creditcard.Cursussen volledig vergoed en worden gedaan in de baas zijn tijd. *O*
Maand salaris(bruto): € 2730,- (incl. onregelmatigheidstoeslag)

Verwijderd

Leeftijd: 20
Opleiding: MBO ICT beheerder (niveau 4, projectonderwijs)
Werkervaring: 3 jaar horeca, 2 jaar stage (automatisering), 0,5 jaar huidige baan
Werkgever: Automatiseringsbedrijf in den haag
Huidige functie: System engineer
Laptop: ja (nodig voor de werkzaamheden)
Vakantiedagen: 23
GSM: ja (ook voor prive gebruik)
Auto: ja VW Caddy, met tankpas (eigen bijdrage 50 euro)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Maand salaris(bruto):nu 1000,- vanaf februari 2007 1075,-

Kom dus net af van een mbo opleiding. Augustus begonnen met een half jaar contract. ik kreeg afgelopen week een voorstel: vanaf februari weer een half jaar contract en naar 1075,-
ik heb een geprek aangevraagd om het een en ander te bespreken, en wilde hier is vragen of dit salris rendabel is?

Werkzaamheden:
Systeembeheerder bij diverse bedrijven (waaronder controle van alle systemen, servers printers netwerk etc.

Advieseren wanneer nodig (vervanging oude apparatuur etc.) en daarbij vooorstellen aankaarten.

Servers inrichten voor diverse doeleinden (waaronder exchange, exact, televankieren etc)

• Ghannes
die 3 jaar horeca ervaring zijn die wel relevant? Mijn 6 jaar bij een friet-tent iig niet ;)

Verwijderd

Ghannes schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:12:
die 3 jaar horeca ervaring zijn die wel relevant? Mijn 6 jaar bij een friet-tent iig niet ;)
Niet het antwoord waar ik op gehoopt had, maar wel iets over te zeggen
Relevant? ik ben van mening van wel. waarom? omdat juist communicatie bij veel ict'ers ver te zoeken is, zeker wanneer het gaat om terugkoppelingen naar klanten.

Juist dit stukje heb ik heel erg goed geleerd tijdens die horeca ervaring. vandaar dat ik het erbij zet. ;)

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Als ik een frietje haal praat ik meestal niet zoveel :-) Behalve dan dat ik de bestelling doorgeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:35:

Relevant? ik ben van mening van wel. waarom? omdat juist communicatie bij veel ict'ers ver te zoeken is, zeker wanneer het gaat om terugkoppelingen naar klanten.
In de horeca heb je verschillende vormen. Ik heb tijdens TT (ik woon in Assen) weleens in de horeca gewerkt en dan is het echt gekkenwerk. Ik kan het wel aan, maar ik heb er geen lol aan. Je moet dan goed kunnen omgaan met frustratie's.

Aan de andere kant heb ik een dagje ingevallen binnen hetzelfde bedrijf en ben op een gegeven moment maar lampen gaan repareren die het niet deden omdat ik me zo verveelde.

Kern van het verhaal: Horeca zegt niks, dat zijn pieken en dalen. Dat zal je werkgever - als het goed is - niet overtuigen. Aan de andere kant mag hij - gezien het loon wat je krijgt - ook niet veel verwachten. Ik kreeg meer in een productiefabriek om bochtjes in elkaar te zetten ...

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Afgelopen week weer de salarisbespreking gehad, wijzigingen ten opzichte van de oude situatie zijn in het rood aangegeven.

Vakopleidingen/certificeringen:
MS MCSE NT 4.0, 2K, 2K3 + diverse electives
Cisco CCNA, CCDA, CCNP, /me CCDP
Citrix Metaframe CCA, CCEA
Werkgever: kleine detacheerder
Huidige functie: "engineer", momenteel bezig met design en architectuur
Laptop: ja
Vakantiegeld: ja 8%
GSM: 30 euro vergoeding voor telefoonkosten
Auto: /me leasebudget van 630 naar 800 (ex. brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90 euro netto algemene onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2750 naar /me 2950

Al met al niet echt ontevreden met de verhoging. Komt nog bij dat ik in januari een nieuwe auto moet bestellen en de verhoging van het leasebudget komt dan ook mooi uit. O-)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlainS schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 00:31:
[...]

In de horeca heb je verschillende vormen. Ik heb tijdens TT (ik woon in Assen) weleens in de horeca gewerkt en dan is het echt gekkenwerk. Ik kan het wel aan, maar ik heb er geen lol aan. Je moet dan goed kunnen omgaan met frustratie's.

Aan de andere kant heb ik een dagje ingevallen binnen hetzelfde bedrijf en ben op een gegeven moment maar lampen gaan repareren die het niet deden omdat ik me zo verveelde.

Kern van het verhaal: Horeca zegt niks, dat zijn pieken en dalen. Dat zal je werkgever - als het goed is - niet overtuigen. Aan de andere kant mag hij - gezien het loon wat je krijgt - ook niet veel verwachten. Ik kreeg meer in een productiefabriek om bochtjes in elkaar te zetten ...
Ok.. misschien geen horeca erbij hoeven zetten, maar ik heb ook een mbo opleiding afgerond.

Wat is voor mijn werkzaamheden dan een reeel salaris om te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:23:
[...]
Ok.. misschien geen horeca erbij hoeven zetten, maar ik heb ook een mbo opleiding afgerond.

Wat is voor mijn werkzaamheden dan een reeel salaris om te vragen?
Ik vind je salaris niet zo heel vreemd voor een 20-jarige (minimumjeugdloon is 800), maar de verhoging is duidelijk te weinig, als je geen afspraken hebt over verhoging op je 21e verjaardag.
Minimumjeugdloon (bedragen 2007):
20 jaar: 800 (jij kreeg 1000, is 125%)
21 jaar: 943 (jij krijgt 1075, is 114%)
Kortom, relatief ten opzichte van het minimum ga je er dan op achteruit. Als er geen verjaardagscorrectie bijzit, zou ik minstens 1178 (125% van 943) willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 36
Opleiding: MBI
Werkervaring: 12 jr
Werkgever: Amerikaanse Multinational
Functie: European Server Specialist
Laptop: Yep
Vakantiegeld: 8.5 %
13/14e maand of winstuitkering: Nope
GSM: Yep
Auto: Nope
Andere voordelen: ?
Maand salaris(bruto): € 3150,-

Jaja, ik weet 't lekker vage funktieomschrijving :*) Maar goed, dit houdt gewoon in dat ik Server beheer doe voor div. vestigingen in Europa. Een bewuste keuze aangezien ik 't leuk vind om af & toe te reizen. Moet natuurlijk niet te vaak zijn (zo'n 4x per jaar is leuk) aangezien ik tuurlijk ook nog 'n sociaal leven wil hebben :) Ach ja, tegenwoordig kun je zowat alles goed remote regelen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Laatst online: 22-11-2024
Leeftijd: 32
Opleiding: MAVO, HAVO-MBO, HTS-HIO, iSeries RPG/ILE-RPG/ILE-C, Cool:Plex, Cool:2e, iSeries DB/2-400 DBA, Powerhouse
Kennis van: C/C++/C#, .NET, Java, PHP, Python Javascript, MQ-Series, MS-SQL, MySQL
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Een kleine detacheerder in het noorden
Huidige functie: RPG Ontwikkelaar
Vakantiegeld: standaard 8%
Auto: Seat Ibiza + Tankpas
Maand salaris(bruto): 3700 (+/-4100 voor 40 uur)

Ik ben momenteel bezig met mijn MCAD. Daarna nog een Java opleiding. Mijn volgende opdracht wordt het ontwikkelen van nieuwe standaarden voor het laten samenwerken van 5 systemen. Met dotNet, Java, Websphere, iSeries (AS/400), MQ en XML. Dus wat extra kennis daarvan is wel handig.

[ Voor 35% gewijzigd door ruthger op 23-12-2006 11:52 ]

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leeftijd: 23 jaar
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: Ja
Werkgever: Een facilitair callcentre.
Huidige functie: Eindverantwoordelijke voor IT en telecom (maar we noemen het systeembeheerder)
Vakantiegeld: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: per 4 maanden die ik niet ziek ben geweest een extra vrije dag
Werkweek: 40 uur (plus van 9 tot 9 bereikbaar zijn door de weeks en zaterdag van 9 tot 17)
Maand salaris(bruto): 2100

Dat kan beter lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 10:51

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Leeftijd: 23 jaar
Werkervaring: 3 jaar (+ deeltijd een aantal jaren bij dit bedrijf)
Werkgever: Ontwikkelhuis
Huidige functie: Developer (ASP en .Net)
Laptop: ja, maar alleen omdat het moet
13/14e maand of winstuitkering: 12,5% en 17,5% max aan het einde van het jaar (excl. vakantiegeld)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Moet uit die 12,5% pensioen betalen, standaard zaken.. 28 cent per kilometer onbelast trouwens nog
Maand salaris(bruto): oud: 2200 nieuw: 2580
Extra; ga dit jaar MCD nog wat :) halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 12:07
Leeftijd:30
Opleiding:HBO hogere informatica
Werkervaring:2 jaar
Werkgever:EDS
Huidige functie:Informatie analist
Laptop:Ja
Vakantiedagen:22
13/14e maand of winstuitkering:Ja , 13e maand
GSM:Nee
Auto:Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Prive kilometers onbeperkt of reisvergoeding voor Openbaar vervoer, curussen op kosten, flexibele werktijd, thuis mag werken, bijdrage levensloop, kortingen op aankoop van dell producten, kortingen bij abn amro.
Werkweek:32
Maand salaris(bruto):1680,-

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 18:01

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

comprobot schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:40:
Leeftijd:30
Opleiding:HBO hogere informatica
Werkervaring:2 jaar
Werkgever:EDS
Huidige functie:Informatie analist
Laptop:Ja
Vakantiedagen:22
13/14e maand of winstuitkering:Ja , 13e maand
GSM:Nee
Auto:Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Prive kilometers onbeperkt of reisvergoeding voor Openbaar vervoer, curussen op kosten, flexibele werktijd, thuis mag werken, bijdrage levensloop, kortingen op aankoop van dell producten, kortingen bij abn amro.
Werkweek:32
Maand salaris(bruto):1680,-
Ik vind dit toch wel aardig aan de lage kant gezien je HBO hebt en al 30 bent.....

Ik zou toch denken dat je ca. 500/maand meer zou moeten krijgen...

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
32 uur he, maar dan is 2100 (omgerekend naar 40 uur) nog aan de lage kant imho.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: HBO, ITIL, Prince2, ASL, MCSA XP, MCSA Server 2003, etc...
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Grote IT dienstverlener
Huidige functie: Trainee
13/14e maand of winstuitkering: Ja , 15% bonusregeling
Auto: Ja (730 incl. brandstof)
Maand salaris(bruto): 2300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:19
Opleiding: Medische HBO-opleiding
Werkervaring: 2 jaar relevant (+3 jaar werkervaring ziekenhuis)
Werkgever: Grote leverancier medische software
Huidige functie: Consultant / applicatiespecialist
GSM: ja
Auto: ja (€770, excl brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ADSL-vergoeding, prive bellen GSM, reistijd = overuren, overuren uitbetalen
Maand salaris(bruto): €2545

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Opleiding: HBO Informatica
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Programmeur
Laptop: Nee joh
Vakantiegeld:
edit:
Natuurlijk

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Nee, wel eindejaarsuitkering a 1100E bruto
GSM: Nee joh
Auto: Nee joh
Maand salaris(bruto): 2900,-

[ Voor 3% gewijzigd door spaceboy op 26-12-2006 14:33 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:33:
Werkgever: Overheid
Vakantiegeld: Nee joh
Dat lijkt me stug, zeker bij de overheid. Vakantiegeld (ook wel vakantietoeslag genoemd) is wettelijk verplicht.

Postbus 51
Elke werknemer heeft recht op vakantiebijslag (ook wel vakantietoeslag of vakantiegeld genoemd). De wettelijke minimumvakantiebijslag bedraagt minimaal 8% van het bruto jaarloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:03:
[...]

Dat lijkt me stug, zeker bij de overheid. Vakantiegeld (ook wel vakantietoeslag genoemd) is wettelijk verplicht.

Postbus 51

[...]
Ja stom. Natuurlijk. Was te snel, heb de gedachte "wij krijgen geen zak aan secundaire zooi..." :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Laatst online: 20:26

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Opleiding: HBO Informatica (3e studiejaar)
Werkervaring: 1 jaar relevant (16 uur p/w)
Werkgever: niet nodig
Huidige functie: Software Engineer
Vakantiegeld: Ja (8%)
Vakantiedagen: Ja (opbouw met het aantal gewerkte uren (10%))
Auto: Nee (wel reiskostenvergoeding indien OV ongeldig)
Werkweek: 38 uur (ik werk ong. 10-16 per week)
Maand salaris(bruto): €1824 (ik pak per maand met mijn werkweek ongeveer 700 bruto)

[ Voor 5% gewijzigd door Miezie op 26-12-2006 16:46 ]

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickybit451
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 23:37
Leeftijd: 34
Werkervaring: 10 Jaar
Werkgever: de grootste Unix detacheerder van NL
Huidige functie: Consultant
Vakantiedagen: 25 basis + 3 extra dagen nav lengte dienstverband
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Eigen opleidingsbudget en 10 dagen, ook mee te nemen naar volgend jaar en vrij te besteden (begin december nog naar LISA 2006 in Washington geweest), premievrij pensioen, vrij besteedbaar budget (IT-uitgaven, laptops, gadgets, etc..) 230 euro ex. BTW per maand, onkostenvergoeding (parkeerkosten etc.)
Maand salaris(bruto): 3600

Open source is the best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 27
Opleiding: MBO Automatisering, ITIL Foundation, ITIL Practitioner Incident Mgt & Servicedesk/Problem management, Prince2, MCSA (Bijna, nog één mcp'tje)
Werkervaring: 6
Huidige functie: Support Engineer
Laptop: Nope
Vakantiegeld: tuurlijk
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (nog nooit gehad alleen....)
GSM:nope
Auto:Yep, lease
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingsmogelijkheden
Maand salaris(bruto):1850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

stickybit451 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:02:
Leeftijd: 34
Werkervaring: 10 Jaar
Werkgever: de grootste Unix detacheerder van NL
Huidige functie: Consultant
Vakantiedagen: 25 basis + 3 extra dagen nav lengte dienstverband
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Eigen opleidingsbudget en 10 dagen, ook mee te nemen naar volgend jaar en vrij te besteden (begin december nog naar LISA 2006 in Washington geweest), premievrij pensioen, vrij besteedbaar budget (IT-uitgaven, laptops, gadgets, etc..) 230 euro ex. BTW per maand, onkostenvergoeding (parkeerkosten etc.)
Maand salaris(bruto): 3600
Mooie regeling qua "vrij besteedbaar budget".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per 1 januari
Leeftijd: 25 jaar
Opleiding: Informatica WO
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: Developer/Consultant (als het beestje maar een naam heeft)
Auto v/d zaak: ja
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: ja, 13e maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niet bijzonder
Maand salaris(bruto): €2750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:08

Wokschotel

Op 6 wielen

Per 1 januari
Leeftijd: 28 jaar
Opleiding: Informatiekunde WO
Werkervaring: 4,5 jaar
Werkgever: accountancy
Huidige functie: IT Risk Consultant
Auto v/d zaak: ja
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 31
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering + persoonlijke bonus
GSM: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: premievrij pensioen
Maand salaris(bruto): €3400,-

De islam kan uw vrijheid schaden

• anakin24
  • Laatst online: 02-01-2023
Opleiding: Mavo D, 70-210, 70-270, 70-290 en wat defensie-certificaartjes
Werkervaring: 7
Huidige functie: Engineer
Laptop: Nope
13 maand + bonusregeling : Ja
GSM:nope
Auto:Yep, Seat Leon ( klasse 600 euro p/maand , onbeperkt prive-gebruik)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingsmogelijkheden, onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto):2400

Verwijderd

anakin24 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:18:
Auto:Yep, Seat Leon ( klasse 600 euro p/maand , onbeperkt prive-gebruik)
Maand salaris(bruto):2400
Een Leon is een 20+k auto. Dat betekent dat je maandelijks toch netto zo'n € 160+ kwijt ben aan bijtelling. Met een beetje opties zit je zo aan de 200 netto in de maand, waarschijnlijk. Da's best een flinke hap op € 2400 bruto.

Ik zit zelf op een 19k auto met € 3400 bruto en dat voel ik al aardig elke maand :X

• m9nossie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 12:00
Opleiding: MBO ICT Beheerder Niveau 4
Werkervaring: 0 jaar
Werkgever: Marktonderzoek Bedrijf
Huidige Functie : Medewerker helpdesk/systeem
Vakantiegeld : ja
Vakantiedagen : 24
GSM : nee
Auto : nee
Werkweek : 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mogelijkheid tot diverse opleidingen
Maand Salaris(bruto): 1500,-

[ Voor 11% gewijzigd door m9nossie op 28-12-2006 11:27 ]

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:24:
[...]

Een Leon is een 20+k auto. Dat betekent dat je maandelijks toch netto zo'n € 160+ kwijt ben aan bijtelling. Met een beetje opties zit je zo aan de 200 netto in de maand, waarschijnlijk. Da's best een flinke hap op € 2400 bruto.

Ik zit zelf op een 19k auto met € 3400 bruto en dat voel ik al aardig elke maand :X
tja wat kost een fiat panda uit 1992 aan wegenbelasting, benzine en verzekering bij elkaar per maand?

nog niet eens gepraat over afschrijving en onderhoud en eventueel duurdere/zwaardere auto.

nee dan is 200 euro per maand voor een auto echt veel geld |:(

Verwijderd

[...]

Vergeet niet de netto kosten (onderhoud, verzekering, wegenbelasting, afschrijving, etc.) als je een prive-auto rijdt. Zelfs als deze niet nieuw is, weet ik zeker dat je 200+ euro kwijt bent voor een prive-auto. Mijn vorige prive-auto (Alfa 156 1.8, 5 jaar oud) kostte me all-in circa 450 euro per maand excl. brandstof: met dank aan de afschrijving... O-)

offtopic: die auto ad 19K kost jou normaliter +- 150 euro per maand terwijl je ongeveer +- 2050 euro per maand netto verdient (excl. bijtelling auto, excl. spaarloon, etc.). Mijns inziens kan je dan toch niet spreken over 'aardig voelen'? Of heb je een exorbitant uitgavenpatroon waardoor je die 150 euro eigenlijk niet kan missen...? ;)

Edit: eens met X.ExceL 8)

• bollewolle
  • Laatst online: 03-09 18:00
Land: Belgie
Leeftijd: 26
Opleiding: Industrieel Ingenieur Electronica optie ICT (nu een of andere Master, geen idee dewelke)
Werkervaring: 2,5j
Werkgever: niet van belang
Huidige functie: SAP payroll engineer
Vakantiegeld: enkel + dubbel vakantiegeld (belgische regeling, geen idee van de percentages)
Vakantiedagen: 20 legale + 6 extra-legale + 3 ancienniteitsdagen
Auto: ja + tankkaart
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: groeps- en hospitalisatieverzekering, onkostenvergoeding van 120 euro per maand (netto, zodat de eigen kosten van de auto bijna tot niets gereduceerd wordt), bonus in maart (afhankelijk van de prestatie varierend van 0,5 tot 2 keer het maandloon)
Werkweek: 38u
Maand salaris(bruto): 2600 (begonnen op 2000, dus niet slecht na 2,5j denk ik dan :9 )

[ Voor 3% gewijzigd door bollewolle op 28-12-2006 12:09 ]

• anakin24
  • Laatst online: 02-01-2023
[...]

Tuurlijk, maar je kiest er zelf voor.
Tevens zit ik liever voor iets meer geld in een stuk veiligere auto!

en zoals hierboven ook aangegeven rij je voor 200 euro echt geen eigen auto

• Dennis
  • Laatst online: 19:52
Opleiding: bijna afgestudeerd hbo Bedrijfskundige Informatica, mbo beheerder niveau 4
Werkervaring: 3 jaar (inclusief stages)
Werkgever: semi-overheid
Huidige functie: informatie-analist, projectleider
Vakantiedagen: genoeg
13/14e maand of winstuitkering: 3% eindejaarsuitkering + prestatieuitkering onderneming
Auto: nee, wel volledige reiskostenvergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: alle goede regelingen van de overheid
Werkweek: 27 (salaris is op basis van 37 uur)
Maand salaris(bruto): € 2115

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Opleiding: bijna klaar met non-IT WO studie
Werkgever: eigen baas
GSM: ja, natuurlijk ;)
Auto: prive-auto
Werkweek: ik werk twee dagen per week (16-20 uur)
Maandinkomen: € 5000-7000 ex BTW, "bruto"

[ Voor 4% gewijzigd door B-Man op 28-12-2006 13:48 ]

• Tylen

Tylen

Dennis schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:23:
Opleiding: bijna afgestudeerd hbo Bedrijfskundige Informatica, mbo beheerder niveau 4
Werkervaring: 3 jaar (inclusief stages)
Wat is toch altijd die niveau's achter een beheerder?
Kan iemand mij dat eens uitleggen?

Is 1 goed? Of is 10 goed?

• stickybit451
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 23:37
Jeroen_Tielen schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:22:
[...]

Mooie regeling qua "vrij besteedbaar budget".
Dat vind ik ook en de vrouw thuis eigenlijk ook wel. Het voordeel is dat toestemming voor een leuke gadget, nieuwe PC of wat dan ook (zolang het maar IT-gerelateerd is) eigenlijk niet meer nodig is :-).

Ik zie aan mijn collega's dat ze er ook goed van genieten, het aantal nieuwe gadgets per persoon is bij ons vrij hoog :-).

Open source is the best!

Verwijderd

B-Man schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:47:
Opleiding: bijna klaar met non-IT WO studie
Werkgever: eigen baas
GSM: ja, natuurlijk ;)
Auto: prive-auto
Werkweek: ik werk twee dagen per week (16-20 uur)
Maandinkomen: € 5000-7000 ex BTW, "bruto"
En waar ben je dan eigen baas van? Wat doe je precies dan?

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Jeroen_Tielen schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:57:
[...]

MBO heeft volgens mij niveau 3 en 4 (of ze ook nog 1 en 2 hebben weet ik niet, daar hoor je iig nooit iemand over). Niveau 4 is dus het hoogste, ook wat je nodig hebt om door te kunnen stromen naar het HBO.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• DeOS
  • Laatst online: 19:00
Jeroen_Tielen schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:57:
[...]
CBS zegt:
In het mbo kunnen beroepsopleidingen op vier niveaus gevolgd worden:
• Niveau 1: de assistentopleidingen. Zij duren een half jaar tot een jaar en leiden op voor eenvoudige uitvoerende werkzaamheden. Afronding wordt niet beschouwd als een startkwalificatie voor de arbeidsmarkt.
• Niveau 2: de basisberoepsopleidingen. Dit zijn twee- tot driejarige opleidingen voor uitvoerend werk.
• Niveau 3: de vakopleidingen. Deze duren twee tot vier jaar en leiden op tot volledig zelfstandige uitvoering van werkzaamheden.
• Niveau 4: de middenkaderopleidingen (drie tot vier jaar) en de specialistenopleidingen (kopstudies van een tot twee jaar). Zij leiden op tot volledig zelfstandige uitvoering van werkzaamheden met brede inzetbaarheid of hoge specialisatie. Een leerling die een opleiding op niveau 4 heeft behaald kan eventueel doorstromen naar het hoger beroepsonderwijs.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.