[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.592 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Axeman schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:10:
[...]

Waarom verwacht je dat ? Een GS variant is toch vaak een brakke GPU die het nog goed doet met wat deactivatie van shaders en pipes of heb ik het mis. Ik verwacht niet dat de opbrengst 100 % stabiele werkende GPU's is.

Verder is de markt voor budget GPU's een factor groter dan van HIgh End GPU's.
Als de geruchten over de verschillende geheugencontrollers waar zijn, dan zullen de tijden waarschijnlijk inderdaad veranderen.

GTX: 384-bit memory controller, 128 streamprocessors op 575Mhz, 768MB geheugen.
GTS: 320-bit memory controller, 96 streamprocessors op 500Mhz en 640MB geheugen.

Een GTS is dus eigenlijk al een 'brakke G80 GPU' waarvoor ze:
1) een goedkoper PCB gebruiken dan de GTX
2) G80 cores gebruiken die niet de 575Mhz halen
3) G80 cores gebruiken waarvan niet alle 128 streamprocessoren functioneel zijn
4) minder geheugen hoeven te gebruiken

De performance gaat dan (vooral met alle eyecandy op max) een stuk sneller omlaag dan wanneer er op de oude manier gewerkt zou worden (dus minder streamprocessors op hetzelfde highend PCB).

De kans op een GS-variant die GTX snelheden zou kunnen halen dmv overklokken en modden is dan bijna nihil door de verschillende factoren die de performance beperken. Ongetwijfeld komt er een GS variant, die misschien een 256-bit memory interface koppelt aan 96 streamprocessors. De eerste G80 samples aan het begin van dit jaar hadden namelijk een 256-bit memory interface. Maar de kans is dan klein dat de performance in de buurt kan komen van een echte GTS, net zoals de 7900GS in een aantal gevallen niet veel onder doet voor een 7900GT doordat er meer verschilt dan alleen het uitschakelen van wat streamprocessors/pipelines.

De nieuwe nVidia midrange gaat volgens geruchten ook gebruik maken van een native 256-bit memory interface (net zoals ATi's RV570 al doet). Je zou dan uitkomen op 64 streamprocessors op een 256-bit memory interface met 512MB geheugen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:07

Bejit

Svenska Faderland

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:06:
http://uk.theinquirer.net/?article=34992

Lol, dat wordt leuk met die tech demo's voor G80 binnekort dan :*) :9
Sex sells! (Letterlijk)

Vraag me af HOE realistisch het eruit komt te zien dat model. Misschien word dit de eerste echt stap naar een wereld/model die niet te onderscheiden is van de werkelijkheid. 8)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47
CJ schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:20:
1) een goedkoper PCB gebruiken dan de GTX
Dit is altijd het geval, minder high-end = minder snelheid = minder warm = minder stroom = minder layers = goedkopere pcb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
The Source schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:40:
[...]

Dit is altijd het geval, minder high-end = minder snelheid = minder warm = minder stroom = minder layers = goedkopere pcb.
Waar ik in dit geval op doelde was dat fabrikanten nu gedwongen worden om een ander, goedkoper PCB te gebruiken, daar waar vroeger nog wel eens gebruik werd gemaakt van highend PCBs op bv de GF6800GS, GF7900GS, X1800GTO, X1900GT etc. In die gevallen kon je vaak met enig geluk nog de boel modden naar een "volwaardige kaart" door pipes te unlocken.

Straks moet een fabrikant voor de GF8800GTS wel een PCB gebruiken die geschikt is voor een 320-bit memory interface en voor de GTX een duurder, ingewikkelder PCB die geschikt is voor een 384-bit memory interface.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee welke van de wat meer bekende pc winkels in NL altijd erg snel is met het pre-orderen van niewe videokaartjes? Dit ivm met de G80 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Simpele vraag: Kan je een 7900GT in SLI draaien met een 7900GTO?
Ik denk zelf van wel, mits je ze op dezelfde snelheden laat draaien. Is dit een correcte gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
Vorig jaar ergens in december heb ik m'n 2e videokaart geregistreerd bij nVidia en wat krijg ik vandaag bijna een jaar later via FedEx high priority binnen: twee nVidia casebadges. Niet bepaald een "hard launch" die stickers. Hier past maar 1 smiley bij :')

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/2hrn85e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Gurneyhck schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:10:
Simpele vraag: Kan je een 7900GT in SLI draaien met een 7900GTO?
Ik denk zelf van wel, mits je ze op dezelfde snelheden laat draaien. Is dit een correcte gedachte?
Ben inmiddels achter het antwoord:
Can I mix and match graphics cards with different sizes of memory?
While it is not recommended, NVIDIA does offer this flexibility using Coolbits. When purchasing a second graphics card, you should try to match the memory size so that you are ensured full value and performance from your purchase. For example, if your first card is a GeForce 6600 GT with 128MB of memory, you should purchase a second GeForce 6600 GT with 128MB of memory. However, using Coolbits (value set to 18), you can force both of the cards to use the lower of the two memory sizes and operate together in SLI mode. When dissimilar memory sizes are enabled to work together using Coolbits, the effective memory size for each card becomes the smaller of the two memory sizes.
Dit kan dus. Ik denk dat ik binnenkort dan een 7900GTO ga halen voor naast mijn 7900GT, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Gurneyhck schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:05:
[...]

Dit kan dus. Ik denk dat ik binnenkort dan een 7900GTO ga halen voor naast mijn 7900GT, iemand hier ervaring mee?
Gaat niet werken. Beide kaarten moeten hetzelfde type chip hebben. Of 2x GTO of 2x GT. Geheugen en merk is geen probleem dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
biobak schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:12:
[...]

Gaat niet werken. Beide kaarten moeten hetzelfde type chip hebben. Of 2x GTO of 2x GT. Geheugen en merk is geen probleem dan.
Hmm... hetzelfde type chip zeg je. Volgens mij hebben die dezelfde chip hoor, ze gebruiken toch allemaal de G71 core? De 7900GTX heeft toch ook dezelfde chip als de 7900GT in principe. En daarbij ziet de nieuwste forceware driver (92.91) geen verschil tussen een GT en een GTO, want hij zegt dat ik een Geforce 7900 GT/GTO heb.
Maar het kan dat jij gelijk hebt, daarom vraag ik het hier ook. Iemand die het 100% zeker weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
De kloksnelheden van de cores van de GTO en GT zijn ongelijk. Voor SLI moeten de kaarten hetzelfde beeld renderen alleen laten ze beide een verschillend deel van het beeld zien. Als de kloksnelheden niet gelijk zijn, dan zal dat renderen ongelijk lopen. Misschien dat het werkt als je de GTO terugklokt naar 450 MHz? Maar dat zou zonde zijn. Neem dan een 2e hands GT erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
biobak schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:27:
De kloksnelheden van de cores van de GTO en GT zijn ongelijk. Voor SLI moeten de kaarten hetzelfde beeld renderen alleen laten ze beide een verschillend deel van het beeld zien. Als de kloksnelheden niet gelijk zijn, dan zal dat renderen ongelijk lopen. Misschien dat het werkt als je de GTO terugklokt naar 450 MHz? Maar dat zou zonde zijn. Neem dan een 2e hands GT erbij.
Volgens mij werkt het idd. als je de GTO terugklokt. Had er idd. ook aan gedacht om een 7900GT 2e hands erbij te kopen. Maar had hier al eens op tweakers gekeken bij V&A en daar vragen ze er minimaal 200€ voor, terwijl een nieuwe GTO 231€ kost 8)7
Dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De GT heeft 256MB GDDR3, de GTO heeft er 512MB's van.. ;)

En ja, het is vrij zonde.. Of je moet je GT dmv NiBiTor naar GTO snelheden kunnen klokken.. :P Dan nog gaat het niet werken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Geheugen maakt niet uit, zie ook paar posts hierboven in een quote van de nVidia site. Je kan dan via coolbits de GTO dwingen om maar 256MB te gebruiken. Het is meer de vraag of de core's kunnen samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gurneyhck schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:46:
Geheugen maakt niet uit, zie ook paar posts hierboven in een quote van de nVidia site. Je kan dan via coolbits de GTO dwingen om maar 256MB te gebruiken. Het is meer de vraag of de core's kunnen samenwerken.
Ik snap dat je dat kunt dwingen. Het is wel erg zonde van je kaart alleen als je hem moet dwingen de helft van z'n geheugen te gebruiken 8)7

Eventueel een paar MHz omlaag gooien lijkt mij niet zo'n probleem, maar dit is wel zonde.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Ja, maar kan dit werken is de vraag.
Ik snap dat je behulpzaam wilt zijn, maar ik kan voor mezelf wel bepalen of dit zonde is of niet. En daarbij, zo zonde is het niet. Als ik SLI wil draaien dan is dit de beste optie, omdat een 2e hands GT maar 30€ goedkoper is dan een nieuwe GTO. En een nieuwe GT is op zijn beurt nog duurder. Daarnaast kan ik de 512mb kaart wel gebruiken als een spel geen SLI ondersteunt.
Als er een betere optie is dan zou dat heel mooi zijn. Maar volgens mij is die er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Volgens mij gaat het niet werken.

Ook al hebben beide kaarten een G71 core, er is ook nog zoiets als een bios waar bepaalde 'regels' in staan waardoor de kaart als GT of als GTO of als GTX gezien wordt. Zo kan het geheugen een andere timing hebben of kunnen de voltages van de core verschillen. In de nVidia drivers worden niets voor niets de 7900GTX, 7900GTO, 7900GT en 7900GS allemaal apart vermeld.

Als het mogelijk zou zijn dan had je nu al veel meer verhalen gehad van mensen die een goedkope 7900GT(O) gekoppeld hebben aan een GTX die ze een paar maanden geleden gekocht hebben, want die gebruiken immers beide een G71 core. Nee, er is veel meer aan de hand met SLI. Het is niet zo flexibel als ATi's CrossFire in dat opzicht waar het wel mogelijk is om bv X1900XT aan een X1950XTX Mastercard te koppelen.

Het antwoord staat eigenlijk ook al vermeldt op www.slizone.com in de FAQ:
Can I mix and match graphics cards
In order to provide optimal symmetric scaling, SLI technology requires the NVIDIA GPUs to match. For example, a GeForce 7800 GTX must be paired with another GeForce 7800 GTX. Likewise, a GeForce 6600 GT must be paired with another GeForce 6600 GT. However, using the latest Release 80 or later graphics drivers, NVIDIA GPUs sold by different manufacturers can be used together in an SLI configuration. For example, a GeForce 7800 GT from vendor ABC can be matched with a GeForce 7800 GT from vendor XYZ.
Dus wat je kan koppelen zijn gelijke kaarten, dus beide moeten een GT zijn in jou geval. Het maakt niet uit of het van een andere fabrikant is of dat de core een sneller draait, als het maar van hetzelfde type is. Dus een 7900GT op 450Mhz core kan je koppelen aan een 7900GT op 500Mhz core. Maar het zijn dus beide GTs. Zie ook:
Can I mix and match graphics cards is one of them is overclocked by the manufacturer?
Yes. A GeForce 7800 GTX that is overclocked (for example BFG GeForce 7800 GTX OC) can be mixed with a standard clocked GeForce 7800 GTX.
Misschien dat je een GTO kan flashen met een GT bios en je dan meer geluk hebt. De cores worden dan beide door de drivers herkend als GTs en dan zou er een kleine kans kunnen zijn dat je SLI aan de praat kan krijgen. Nadeel is dan wel dat je de helft van het GTO geheugen uitschakeld en na de biosflash de core-snelheid omlaag is gegaan van je GTO (wat eventueel misschien met overklokken weer teniet gedaan kan worden, maar je hoort vaak genoeg berichten van mensen die na een flash minder hoog kunnen klokken omdat de timings anders zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
CJ schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:31:
Het is niet zo flexibel als ATi's CrossFire in dat opzicht waar het wel mogelijk is om bv X1900XT aan een X1950XTX Mastercard te koppelen.
is maar net wat je flexibel noemt.....

ieder van de 2 systemen heeft z'n voor/nadelen, maar om ati dan meteen maar de flexibelste te noemen is een beetje overtrokken...

je hebt bij nvidia immers geen mastercard nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het wordt door meer games ondersteudn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Mr. Detonator schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:52:
[...]

is maar net wat je flexibel noemt.....

ieder van de 2 systemen heeft z'n voor/nadelen, maar om ati dan meteen maar de flexibelste te noemen is een beetje overtrokken...

je hebt bij nvidia immers geen mastercard nodig...
Zonder een hele discussie te willen uitlokken, maar het is maar net wat je onder flexibel verstaat.

In deze context wordt er gevraagd of je een GF7900GT aan een GF7900GTO kan koppelen. Het antwoord is 'nee'.

Een mastercard is bij ATi alleen nodig in de high end gevallen. De X1300 serie, X1600 serie, X1800GTO en X1900GT werken prima zonder. Maar als je eenmaal een Mastercard bezit, zoals bijvoorbeeld een X1950CF dan kan je daar een X1900XTX, X1900XT, X1900CF en X1900GT aan vast koppelen. Probeer aan je GF7900GTX maar eens een 7900GT, 7900GTO of 7900GS te koppelen zonder dat je moet gaan flashen of moet prutsen met allerlei hulpprogramma's...

Daarnaast is vanaf de volgende te releasen kaarten een mastercard overbodig (dus vanaf de X1650XT, X1950Pro en R600-serie), terwijl nVidia nog steeds minder flexibel blijft met SLI (tenzij ze dit natuurlijk veranderen in SLI2 op de G80 ;) ).

Als je puur uitgaat van de definitie van flexibel als 'je hebt geen mastercard nodig', dan heb je inderdaad gelijk en is nVidia flexibeler. Als je uitgaat van de definitie van 'verschillende typen kaarten aan elkaar koppelen' zoals de vraagsteller wilde doen, dan is het antwoord dat ATi een flexibelere oplossing aanbiedt.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:03:
en het wordt door meer games ondersteudn
Dit zeg je verkeerd. De juiste bewoording zou moeten zijn "SLI heeft meer game-profielen", maar dat is nu min of meer achterhaald. Door Catalyst AI op Advanced te zetten kan je AFR forceren in games die met supertiling (de defaultmode die elke type game ondersteunt - even buiten discussie latend of het ook in elke game een performanceboost oplevert) weinig performanceboost opleveren. En de meest recente tests van CrossFire tegen bv QuadSLI laten zien dat de support voor games voor CrossFire in begint te lopen op SLI.

[ Voor 17% gewijzigd door CJ op 13-10-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gurneyhck schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:58:
Ja, maar kan dit werken is de vraag.
Ik snap dat je behulpzaam wilt zijn, maar ik kan voor mezelf wel bepalen of dit zonde is of niet. En daarbij, zo zonde is het niet.
Als je geen behulpzame mensen zoekt, moet je het niet op een forum vragen zonder erbij te zetten 'ik wil de helft van de snelheid van m'n kaart weggooien' ;)
Als ik SLI wil draaien dan is dit de beste optie, omdat een 2e hands GT maar 30€ goedkoper is dan een nieuwe GTO. En een nieuwe GT is op zijn beurt nog duurder. Daarnaast kan ik de 512mb kaart wel gebruiken als een spel geen SLI ondersteunt.
Als er een betere optie is dan zou dat heel mooi zijn. Maar volgens mij is die er niet...
Maargoed, als de kaarten dezelfde voltages hebben, en jij gewoon even een GTO naar GT flashed, zou het moeten kunnen denk ik.

Anders zou ik NVidia even mailen, ik denk dat zij er meer over weten dan wij 'denkende tweakers'.. :)

En ja, er zijn non-SLI spellen, maar laten dat nu net de spellen zijn die eigenlijk geen baat hebben bij het GT/GTO verschil ;) En dan nog: ook al ondersteunt het spel geen SLI, de drivers wel, dus je kunt het gewoon aan laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
TheZeroorez schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:05:

Anders zou ik NVidia even mailen, ik denk dat zij er meer over weten dan wij 'denkende tweakers'.. :)
Heb ik inmiddels ook gedaan. Zodra ik iets van hun hoor, post ik het hier uiteraard. Bedankt voor jullie visie op dit onderwerp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Laatst online: 28-05 00:14
Ik heb de GTO nu ruim een week. Fantastische kaart: mooi beeld, makkelijk over te klokken, snel, stil en koel. Maar door die koeling is de kaart ook erg groot. Twee slots neemt ie in beslag.

Is voor SLI wellicht geen probleem, maar kan in sommige gevallen misschien toch belangrijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
NVIDIA nForce 680i Board Image Leaked >:)
Afbeeldingslocatie: http://images.dailytech.com/nimage/2721_large_nforce680islisneakpeeksr8.jpg
http://dailytech.com/article.aspx?newsid=4538

Hij zit er blijkbaar warmpjes bij ..., maar wel super gaaf om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Joepi schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 03:49:
NVIDIA nForce 680i Board Image Leaked >:)
[afbeelding]
http://dailytech.com/article.aspx?newsid=4538

Hij zit er blijkbaar warmpjes bij ..., maar wel super gaaf om te zien!
Die heatsinks van de heatpipes worden steeds groter :o

[ Voor 77% gewijzigd door XanderDrake op 14-10-2006 18:36 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:11
Ik heb een vraag:

Als ik hier kijk dan zie ik allemaal leuke demos staan maar geen voor de 7900GT :?

Kan ik een demo van de 7800GTX (bijv. Mad Mod Mike demo) downloaden en installeren? Werkt dat op een 7900GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Anders download je er een? Er staan er bij van 18.5MB, wat toch niet echt veel is.. :Z

Maar ik denk dat ze met 'requires' bedoelen wat je minimaal voor kaart nodig hebt om de boel te kunnen zien. Het zal dus vast wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:11
Je hebt gelijk... wat een domme vraag van mij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=4455

Dit is dus die chick die de G80 gaat promoten _O-

Weet het niet hoor maar die pics zien er beetje plastic en creepy uit IMO. Wel knap gedaan natuurlijk, maar beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:48:
http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=4455

Dit is dus die chick die de G80 gaat promoten _O-

Weet het niet hoor maar die pics zien er beetje plastic en creepy uit IMO. Wel knap gedaan natuurlijk, maar beetje raar.
het lijkt wel of het hoofd helemaal anders gemaakt is dan de rest van het lichaam. Alsof enkel het hoofd gerendert is en het lichaam een ECHT deel van een foto is. (bij de 2e pic natuurlijk). HEt haar enzo is wel heel schooN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat vondt ik dus ook al. Eigenlijk ziet het hoofd er op die 2e pic niet uit lol. Afgezien van het haar dan idd.Maar let wel op deze pics zijn ingescand en zo dus het zijn nog niet de definitieve :)

Eerlijk gezegd: foto 1 kan ik nog wel inkomen, maar die 2e foto is wel vaag man. Vooral dat haar, volgens mij is dat gewoon haar echte haar haha. Zo niet, petje af _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

justifire

Shut up and squat !!

Te veel glans.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Interessante geleakte pic over de 8800:

Afbeeldingslocatie: http://we.pcinlife.com/attachments/forumid_206/%7BD1C2ED10-CB49-4E40-84FE-E31D505ABFFB%7D_WGsqvstuovGt.jpg

Toch iets minder snel dan verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
CJ schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:08:
Interessante geleakte pic over de 8800:

[afbeelding]

Toch iets minder snel dan verwacht?
hm, dx10 ondersteunen moet echt zeer veel silicium kosten en ze gebruiken nog 90nm ze zullen dus al snel de maximale die-space hebben gehaald. Misschien is deze niet zo snel is hun dx10 implementatie zeer goed. (bv de R520 was ook niet zo snel maar uiteindelijk kwam die architectuur pas volledig tot zijn recht in de R580)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 06-09 19:23
Volgens alle nieuwtje moet de G80 halverwege nov. uitkomen. Nu heb ik veel belangstelling bij zo een beestje, alleen wil wel halverwege nov. de kaart in huis hebben. (mits mogelijk natuurlijk :P ) Op de vorige pagina werd ook al gevraagd waar je deze kunt pre-orderen? Niemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
Ik zie het nut er niet van in om in november al een dx10 kaart te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij denkt dat die G80 ook geen kont zal schoppen in DX9 games? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:43:
Ik zie het nut er niet van in om in november al een dx10 kaart te kopen.
Wat dan als je nú op zoek bent naar een nieuwe kaart. Dan zou ik nog even een maandje wachten en gelijk de nieuwste DX10 pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:49:
Dus jij denkt dat die G80 ook geen kont zal schoppen in DX9 games? :Z
Jawel, maar een 7950GX2 zal voorlopig ook nog genoeg kont schoppen. Zelf zou ik liever wachten totdat dx10 wat meer ingeburgerd is (en de prijzen wat gedaald), dan nu meteen als een dolle die G80 te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, daar heb je ook gelijk in. Als een dolle niewe hardware kopen is nooit verstandig. Maar zodra de eerste betrouwbare benchmarks uitwijzen, dat een 8800GTX tenminste 1.5 keer sneller is dan mijn GX2, gaat die GX2 toch echt mooi de deur uit hoor. Niet alleen vanwege de performance, maar ook vanwege de niewe features van de architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Ik moet ook aan een nieuwe kaart, en die 8800GT* lijkt mij een goede optie. Daarbij ben ik zeker van plan Crysis en Vista aan te schaffen en zo is mijn plaatje dan weer compleet.

Ik verwacht niet dat ik jaren met deze kaart ga doen, dat is mij (veeleisende gamer) nog nooit gelukt met een topkaart.

Ik ga dus (ben er al een tijdje op aan het wachten, de rest van mijn systeem is er al klaar voor) zo kort mogelijk na release (ik hoop 2de week november) die kaart halen!

Als ik al een topkaart had zou ik nog even de benchmarks afwachten, maar ik heb nu tijdelijk een 7600GT, en das niet genoeg op een 2407WFP (1920x1200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Hey,

Ik ben van plan de 7900 GTO te kopen alleen heb ik een aantal vraagjes:

1. Is de x1950 pro 256mb niet beter kwa prijs/prestatie?
2. Hoelang duurt het dat er een DX10 kaart uit komt voor ong 200-250 euro?(maakt niet uit ati of nvidia)
3. is het verstandig dat ik nu de 7900 gto koop, of kan ik dus beter even wachten en het doen met een wat slechtere kaart(maar ik wil niet voor een DX10 kaart 500 euro uitgeven, ook iets rond de 250 dus)? Of is het wel verstandig, aangezien DX10 toch vol kinderziektes oid zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:53:
Hey,

2. Hoelang duurt het dat er een DX10 kaart uit komt voor ong 200-250 euro?(maakt niet uit ati of nvidia)
3. is het verstandig dat ik nu de 7900 gto koop, of kan ik dus beter even wachten en het doen met een wat slechtere kaart(maar ik wil niet voor een DX10 kaart 500 euro uitgeven, ook iets rond de 250 dus)? Of is het wel verstandig, aangezien DX10 toch vol kinderziektes oid zit?
7900GTO kopen.
Tegen de tijd dat er DX10 kaarten van 250 euro zijn is het Juni ' 07.
En inderdaad , DX10 eerste serie , kinderziektes en dat moet je niet. Koop die GTO en vernieuw je eind volgend jaar opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:03:
[...]

7900GTO kopen.
Tegen de tijd dat er DX10 kaarten van 250 euro zijn is het Juni ' 07.
En inderdaad , DX10 eerste serie , kinderziektes en dat moet je niet. Koop die GTO en vernieuw je eind volgend jaar opnieuw.
ok, kort maar krachtig..
dat word een 7900 gto! :*)
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plurk. schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:05:
Ik moet ook aan een nieuwe kaart, en die 8800GT* lijkt mij een goede optie. Daarbij ben ik zeker van plan Crysis en Vista aan te schaffen en zo is mijn plaatje dan weer compleet.

Ik verwacht niet dat ik jaren met deze kaart ga doen, dat is mij (veeleisende gamer) nog nooit gelukt met een topkaart.

Ik ga dus (ben er al een tijdje op aan het wachten, de rest van mijn systeem is er al klaar voor) zo kort mogelijk na release (ik hoop 2de week november) die kaart halen!

Als ik al een topkaart had zou ik nog even de benchmarks afwachten, maar ik heb nu tijdelijk een 7600GT, en das niet genoeg op een 2407WFP (1920x1200)
@ Plurk,

Hoe is het met de input lag gesteld bij de 2407WFP??? In een inmiddels gesloten topic over de Dell monitoren meldde je dat je dit wilde testen. Heb je eventueel ook last van een vertraagde cursorbeweging als je de muis gebruikt in een desktopsituatie als bijvoorbeeld internet, scrolen etc.?

Zou mijn ATI RADEON 9800PRO geschikt zijn i.c.m. de Dell 2407WFP?

bij voorbaat dank voor je reactie

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 00:09 . Reden: naam van Plurk nu juist geschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
barzi schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:53:
Hey,

1. Benchmarks. Om je maar even het antwoord te geven: Nee. Het ding is 30 euro goedkoper, maar presteert redelijk minder, en omdat de 7900GTO een geweldig overklokpotentieel heeft is dat de betere keus imo.
2. Niet te zeggen, ik zou er niet op wachten iig.
3. Zie puntje 2. Wachten kun je altijd wel blijven doen. Tegen de tijd dat er DX10 kaarten voor 250 euro zijn komt er alweer wat nieuws uit wat "het wachten waard is".

Dat de DX10 kaarten "toch vol kinderziektes zit" vind ik een beetje rare aanname. Het hoeft helemaal niet vol kinderziektes te zitten, laten we dat eerst maar ns afwachten.
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:06:
[...]

@ Plurk,

Hoe is het met de input lag gesteld bij de 2407WFP??? In een inmiddels gesloten topic over de Dell monitoren meldde je dat je dit wilde testen. Heb je eventueel ook last van een vertraagde cursorbeweging als je de muis gebruikt in een desktopsituatie als bijvoorbeeld internet, scrolen etc.?

Zou mijn ATI RADEON 9800PRO geschikt zijn i.c.m. de Dell 2407WFP?

bij voorbaat dank voor je reactie
Kun je misschien beter even vragen in het 20"+ monitoren topic, daar gaat het de laatste tijd ook over inputlag, past je vraag mooi tussen :)
Een 9800Pro icm de 2407WFP: 2D-werk: ja 3D-werk zoals gamen: nee.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 19-10-2006 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]RoD schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:17:[/b

Dat de DX10 kaarten "toch vol kinderziektes zit" vind ik een beetje rare aanname. Het hoeft helemaal niet vol kinderziektes te zitten, laten we dat eerst maar ns afwachten.
Inderdaad hoor, daar is helemaal niks van te zeggen. Mensen refereren waarschijnlijk aan de FX kaarten toendertijd, dat was idd niet best, maar om nu al te zeggen dat de eerste DX10 kaarten wederom niet goed uit de verf zullen komen, is té voorbarig gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:17:
[...]

Kun je misschien beter even vragen in het 20"+ monitoren topic, daar gaat het de laatste tijd ook over inputlag, past je vraag mooi tussen :)
Een 9800Pro icm de 2407WFP: 2D-werk: ja 3D-werk zoals gamen: nee.
@ RoD

bedankt voor je reactie, zal op 20"+ de specifieke vraag voor de 2407WFP ook neerleggen.
Welke videokaart beveel je aan om ook 3D werk mee aan te kunnen i.c.m. 2407WFP?

groeten,
Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rumours are that Nvidia will produce a CPU !!
Zie theinquirer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op The Inq staat ook dat de 8800GTX net onder de 12000 scoort in 3DM06 en dat er rond de kerst een nieuwe driver uit komt die het over de 12000 heen duwt.
GeForce 8800 line to hit 12K in 3DMark

Not quite enough, we fear

By Charlie Demerjian: donderdag 19 oktober 2006, 13:54

WHEN WE GOT first sniff from the Nvidia editors' day, we figured we would delay things a bit.
Some are humourless enough not to see the fun in being fed info directly from things you are not invited to. That said, a few hours is long enough.

The upcoming GF8800 line will hit just under 12,000 in 3DMark06, with a new set of drivers due before the non-denominational year-end festive season, pushing it to just over 12K.

Not quite enough to beat R600 from what I hear though. µ
http://uk.theinquirer.net/?article=35195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
CJ schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:23:
Op The Inq staat ook dat de 8800GTX net onder de 12000 scoort in 3DM06 en dat er rond de kerst een nieuwe driver uit komt die het over de 12000 heen duwt.
[...]
Interessant, maar het interessantst vind ik de uitspraak "Not quite enough to beat R600 from what I hear though". Laat Theinq eens met wat meer info daarover komen in plaats van die loze kreten. Dat is wel interessant voor de potentiele kopers van een 8800 kaart zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

[...]

Toevallig die 12.000, dat werd ook al lang geleden in een draadje op b3d vermeld. Evenals 16.000 en 7xxx in 1600x1050 8xAAx16AF We hebben dus zo'n beetje alle mogelijk getalomgevingen gehad.

Ik ga er overgens wel vanuit dat het minstens 12K zal worden, een nieuwe snelste highend GPU zal op z'n minst even snel moeten zijn en liever sneller dan een dualkaart van de huidige gen. om geheel aantrekkenlijk te zijn.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan kloppen die geruchten wederom. Ik dacht dat het CJ was die als eerste met deze prognose naar buiten kwam. Hulde _/-\o_

Maar er van uitgaande dat die 12k voor de GTX versie geldt? Best netjes tegen de 8500 die ik nu scoor met m'n 7950GX2. Met een beetje OC zal die 8800GTX ook wel de 13k hoop ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vind dit zelf toch wel enigsinds tegenvallen.
Aangezien ik momenteel al makkelijk 9,5k kan halen in 3Dmark06 als ik mijn cpu een beetje OC.
En als je bekijkt wat die kaart kost voor wat je er maar gaat voor krijgen in performance :/
En ik denk niet dat ze die testen met een Intel conroe 6800 zullen gedaan hebben op 2,93Ghz :o.
En een forse stijging in 3Dmark06 wil niet specifiek zeggen dat er een 25% stijging zal zijn in games.
Dit kan beduidend minder zijn.. Kijk maar hoe snel je 3Dmark06 stijgt met een beetje OC terwijl je ingame fps bijna hetzelfde blijft. :+
De kaart zal in ieder geval wel verkopen.. maar ik ga dus nog ff wachten.
De overstap van 7950GX2 op G80 lijkt me zinloos voor de performance en ook voor hetgeen je het zal kosten. 650-699eurO 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:21:
[...]

Ik vind dit zelf toch wel enigsinds tegenvallen.
Aangezien ik momenteel al makkelijk 9,5k kan halen in 3Dmark06 als ik mijn cpu een beetje OC.
En als je bekijkt wat die kaart kost voor wat je er maar gaat voor krijgen in performance :/
En ik denk niet dat ze die testen met een Intel conroe 6800 zullen gedaan hebben op 2,93Ghz :o.
En een forse stijging in 3Dmark06 wil niet specifiek zeggen dat er een 25% stijging zal zijn in games.
Dit kan beduidend minder zijn.. Kijk maar hoe snel je 3Dmark06 stijgt met een beetje OC terwijl je ingame fps bijna hetzelfde blijft. :+
De kaart zal in ieder geval wel verkopen.. maar ik ga dus nog ff wachten.
De overstap van 7950GX2 op G80 lijkt me zinloos voor de performance en ook voor hetgeen je het zal kosten. 650-699eurO 8)7
Yep, vanaf 15K a 16K vind ik het leuk worden, maar misschien worden zulke snelle configs met zo'n snelle gpu weer een beetje CPU limited. Ik haal met m'n X1900XTX CF ook 11.000 met de CPU (E6600)op 3 ghz en dan lopen m'n X1900's beiden op 650/775.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij haalt 11k met je Crossfire. Dat is minder met 2 high-end kaarten tegenover 1 single kaart van een volgende generatie. Dat vindt ik persoonlijk bepaald niet verkeerd. Wat zouden 2 8800GTX's in SLI dan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:05:
Jij haalt 11k met je Crossfire. Dat is minder met 2 high-end kaarten tegenover 1 single kaart van een volgende generatie. Dat vindt ik persoonlijk bepaald niet verkeerd. Wat zouden 2 8800GTX's in SLI dan halen ;)
15-16k in 3Dmark06.
Terwijl de R600 volgens mij de 14k single zal halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn beiden volkomen uit de lucht gegrepen speculaties :)

Ik zal zéér binnekort wel even mijn scores posten met een 8800GTX :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:16:
Dat zijn beiden volkomen uit de lucht gegrepen speculaties :)

Ik zal zéér binnekort wel even mijn scores posten met een 8800GTX :9
Nog ff zeg... begrijp ik goed dat jij dus een 8800GTX binnen handbereik heb of zit je ons te geinen nu? Mócht het waar zijn (zijn wij dan blij hiephoi) wees voorzichtig met wat je zegt als je onder NDA staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee joh vriend haha. Was het maar waar!! Ik zit mij gewoon enorm te verheugen op die niewe kaart, en ondanks mijn grootspraak van dat ik snel met scores kom, zal ik er snel een gaan kopen ja. In de 1e week van de launch als ik geluk heb. Maar ik zal zéker niet de enigste zijn hier op Tweakers. Ik wil wél voor de zekerheid even wat benchmarkjes meepikken.

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is, zo'n score van 12k is natuurlijk leuk en aardig, maar ik denk dat je met een beetje OC heus nog wel een stukje verder zal komen. Op de meeste review sites zie ik ook scores van een GX2, waarvan ik denk dat moet toch hoger kunnen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:05:
Het is opzich geen slechte vooruitgang maar ik bekijk het vanuit mijn eigen wens om er tov van CF 1900 er toch nog ruim op vooruit te gaan omdat ik eigenlijk hierna warschijnlijk geen dual GPU meer neem vanwege het niet altijd even goede rendement, maar dat kan je ook deels als pluspunt voor de G80 zien natuurlijk (afh. van de dual GPU-schaling)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik snap niet dat mensen "12000 tegen vinden vallen". Van de 6800 ultra naar de 7800GTX was maar een gain van 1/3 tot 1/2 aan punten in 3DMark05.

12000 in 06 met een single kaart (en VOORAL single GPU) !!!!! :9~

Het is de grootste sprong voorwaarts in jaren imho. Een VERDUBBELING tov de 7900GTX. En dat vind ik heel knap. De GX2 is een ander verhaal. Dat IS gewoon SLi met 1 PCI-e " slot". (Met al zijn beperkingen)

Ik vind het heerlijk als het waar is, en als die kaarten 15 nov. te koop zijn hangt er hier op 16 nov 15 november 1 in mijn gamebak. :9~

En wat het belangrijkste is; ik hoop dat de AF IQ iets beter wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 19-10-2006 20:03 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
Wanneer Nvidia de beeld kwaliteit heeft verhoogt tot op het niveau van ATI dan wordt het een aankoop waardig product voor mij :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:10:
Nee joh vriend haha. Was het maar waar!! Ik zit mij gewoon enorm te verheugen op die niewe kaart, en ondanks mijn grootspraak van dat ik snel met scores kom, zal ik er snel een gaan kopen ja. In de 1e week van de launch als ik geluk heb. Maar ik zal zéker niet de enigste zijn hier op Tweakers. Ik wil wél voor de zekerheid even wat benchmarkjes meepikken.

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is, zo'n score van 12k is natuurlijk leuk en aardig, maar ik denk dat je met een beetje OC heus nog wel een stukje verder zal komen. Op de meeste review sites zie ik ook scores van een GX2, waarvan ik denk dat moet toch hoger kunnen.
Be quick, bring it on! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Zal ik dan maar concrete benches posten?
Allemaal op zelfde systeem, don't ask me about specs.

8800GTX 16909 / 11843
8800GTS 15233 / 10071
7950GX2 12931 / 8781
1950XTX 11866 / 7007
1950PRO 10044 / 5600

En aub vanaf een FP nieuwspost niet naar mijn forum post linken, thanks!

Iemand een gok wat een 8800GX2 qua performance gaat brengen? 20K in '06?

[ Voor 73% gewijzigd door The Source op 20-10-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

The Source schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:33:
Woot. Klinkt als: "tijd voor een nieuwe benchmark."

Heeft iemand dit gerucht al gehoort?
T.net over nVidia's mogelijke CPU (!):
Volgens The Inquirer zou nVidia werken aan een cpu. Hiermee zou het bedrijf de concurrentie aangaan met AMD en Intel, volgens The Inquirer de enige mogelijkheid voor nVidia om op de lange termijn te overleven. De nieuwe cpu waar het bedrijf aan werkt zou de 'normale' rekentaken combineren met de functionaliteit van een gpu. De nieuwe chip van nVidia zou momenteel ontwikkeld worden in het nieuwe ontwerpcenter van het bedrijf in Portland waar onder andere voormalige werknemers van het bedrijf Stexar werken aan het project. Stexar was gespecialiseerd in x86-technologie en nVidia wist bij de ondergang van het bedrijf het grootste deel van het personeel in te lijven, De nVidia chip zou gebaseerd zijn op 45nm technologie en moet volgens de geruchten gereed zijn in 2008. Volgens nVidia zouden computerfabrikanten tegen die tijd zitten te wachten op geïntegreerde chips op 65nm of 45nm. Concurrenten Intel en AMD gaan dit soort chips tegen die tijd introduceren, waardoor er voor nVidia weinig keus overblijft, aldus The Inquirer.
Wow, die zag ik niet aankomen :|
Maar ik moet zeggen dat ik ontzettend benieuwd ben! Gezien het strategische verbond met Intel, hebben we het over Socket775 CPU's?
Of... is het allemaal gebakken lucht?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8800GTX 16909 / 11843
8800GTS 15233 / 10071
7950GX2 12931 / 8781
1950XTX 11866 / 7007
1950PRO 10044 / 5600

Als ik die score van de 7950GX2 en X1950XTX zie is het gebeurd op een
QE6700 (stock) of concroe 6800 @ 3,6Ghz naar mij denken :+ .

Als dit echte scores zijn , tegenvaller aangezien ik met mijn 7950GX2 ook 10k kan halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerder aan een FX-60 of zo. Die scores voor die GX2 komen zowat overeen met wat ik heb, 13.469 en 8599. Puur gokwerk natuurlijk :o Een beetje Conroe maakt gehakt van dit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
XanderDrake schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:08:
[...]

Woot. Klinkt als: "tijd voor een nieuwe benchmark."
Die komt er ook. Er is geloof ik een update voor 3DM 'in the works'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:08:
Ik denk eerder aan een FX-60 of zo. Die scores voor die GX2 komen zowat overeen met wat ik heb, 13.469 en 8599. Puur gokwerk natuurlijk :o Een beetje Conroe maakt gehakt van dit.
We spreken hier wel over een stock 7950GX2 uploaderke' :+
En jij haalt die score op 570/720.. met een gelijkaardige cpu aan de FX60.
Stock haal je ook zo een 8000 punten. Dus het moet echt wel een monster cpu zijn om die score naar omhoog te krijgen als je weet dat de 7950Gx2 met een conroe 6800 stock 8349punten scoort.
Dus ik denk aan 6800@3,6 of QE6700 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik vind de scores best ok eigenlijk. Zeker als je je bedenkt dat het een single core is die op 575Mhz draait. De performancewinst zal waarschijnlijk vooral liggen in het feit dat de shaderprocessors draaien op 1350Mhz.

Deze kaart presteert dus al beter dan 2x een G71GTX in SLI van 278M transistoren op 650Mhz. Dat ligt precies in de lijn der verwachtingen toch? En 3DM zegt op zich niet zo heel erg veel. Ik heb het vermoeden dat het verschil tussen de GF7950GX2 en de G8800GTX een stuk groter wordt in de meest recente games die zeer shaderintensief zijn zoals Oblivion en Gothic3 vanwege de verbeterde dynamic branching en threading.

Edit: Wat nieuwe info. De GF8800GTS schijnt voor €450-500 over de toonbank te gaan en niet voor het eerste genoemde €600. De GF8800GTX blijft echter rond de €650 hangen. Vanaf 8 november beschikbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door CJ op 20-10-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:49:
Ik vind de scores best ok eigenlijk. Zeker als je je bedenkt dat het een single core is die op 575Mhz draait. De performancewinst zal waarschijnlijk vooral liggen in het feit dat de shaderprocessors draaien op 1350Mhz.

Deze kaart presteert dus al beter dan 2x een G71GTX in SLI van 278M transistoren op 650Mhz. Dat ligt precies in de lijn der verwachtingen toch? En 3DM zegt op zich niet zo heel erg veel. Ik heb het vermoeden dat het verschil tussen de GF7950GX2 en de G8800GTX een stuk groter wordt in de meest recente games die zeer shaderintensief zijn zoals Oblivion en Gothic3 vanwege de verbeterde dynamic branching en threading.

Edit: Wat nieuwe info. De GF8800GTS schijnt voor €450-500 over de toonbank te gaan en niet voor het eerste genoemde €600. De GF8800GTX blijft echter rond de €650 hangen. Vanaf 8 november beschikbaar.
De GF8800GTS schijnt voor €450-500 over de toonbank te gaan en niet voor het eerste genoemde €600. Verleidelijk.. inderdaad. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Bedenk je echter wel dat je de GTS onmogelijk tot het performanceniveau van de GTX kan overklokken zeker wanneer je in IQ modes en hoge resoluties werkt. De GTX heeft namelijk een 384-bit memory interface met 768MB geheugen en de GTS heeft maar een 320-bit memory interface met 640MB geheugen. Dus zelfs al zou je de 32 extra shaderengines kunnen activeren via een mod en de snelheid naar GTX snelheden kunnen overklokken, dan nog zal er een verschil blijven vanwege de verschillende memory interfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, €650 blijft natuurlijk een bijna absurd hoog bedrag. Maar goed, ik ben wel bereid de hoofdprijs te betalen. Aan de ene kant natuurlijk wel jammer, aan de andere kant ook wel weer ok natuurlijk. Zo blijft de kaart natuurlijk ook nog wel wat waard, als er zich weer een opvolger aandiend. Gelukkig heb ik een 7950GX2 in te ruilen >:)

Ik denk ook wel dat het het waard wordt, niet alleen qua performance, maar ook qua IQ opties. Géén HDR+AA kan natuurlijk echt niet meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:49:
Vanaf 8 november beschikbaar.
Bron? O-)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:09:
Géén HDR+AA kan natuurlijk echt niet meer :9
Hehe. Wedden dat de marketingmachine van nVidia hier zo'n enorme nadruk op gaat leggen, zodat je bijna zou vergeten dat ATI eerder was met het ondersteunen van hardwarematige HDR + AA? :P Wie weet immers bv nog dat de X1K serie meerdere vormen van HDR + AA hardwarematig ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:17:
[...]

Hehe. Wedden dat de marketingmachine van nVidia hier zo'n enorme nadruk op gaat leggen, zodat je bijna zou vergeten dat ATI eerder was met het ondersteunen van hardwarematige HDR + AA? :P
Hoe bedoel je een open deur... ;) :>

Anyway. Die G80 lijkt me een mooi kaartje, ben erg benieuwd naar de eerste uitgebreide reviews en m.n. ook naar de IQ kwaliteit / extra opties.

http://uk.theinquirer.net/?article=35244
Nvidia bans overclocking for its G80

Geforce 8800 GTX and GTS all clocked the same

By Fuad Abazovic: Friday 20 October 2006, 11:33

NVIDIA told all of its partners that it simply won't allow the overclocking of G80 cards. It doesn't want another Geforce 7900 GT overclocking fiasco that caused a too high return rate for the cards.
Remember, Nvidia didn't allow anyone to overclock Geforce 7950 GX2 and they all worked at the same reference 500MHz clocks as this was what Nvidia guaranteed for these cards.

We still beleive that there is a chance that some Geforce 8800 GTX and GTS might end up a little bit faster, as some of the vendors depends on that. Maybe you can overclock the water-cooled card if anyone makes one. µ

[ Voor 53% gewijzigd door Help!!!! op 20-10-2006 12:53 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57
Goedendag, ik kon niet echt een actief topic vinden over de GF 7800 vinden dus ik vraag het maar even hier.

ik wou SLI gaan draaien met mijn normale stock 7800GTX, nou kwam ik erachter dat deze helaas nergens meer geleverd word.
ik ben dus hard gaan zoeken en kwam erachter dat cool-prices nog wat RMA kaartjes had liggen dus ik ben daar op ingegaan. nou stond er duidelijk dat het ging om een asus 7800GTX/256/VIVO wat de mijne nu ook is, echter krijg ik vandaag een TOP editie aangeboden door de postbode.. ik vrees zelf dat ik geen SLI kan draaien tussen een TOP en een normale 7800GTX, zou dit evt wel mogelijk kunnen zijn als ik bijvoorbeeld mijn 7800gtx bios overzet naar de TOP kaart zodat ze beide op normale snelheiden draaien ?
ik kon hier verder vrij weinig over vinden

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8800GTX 16909 / 11843
8800GTS 15233 / 10071
7950GX2 12931 / 8781
1950XTX 11866 / 7007
1950PRO 10044 / 5600

Nog iets over die scores.. wat me opvalt is dat ze op een resolutie van 1024*786 getest zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
joon schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:59:
wat de mijne nu ook is, echter krijg ik vandaag een TOP editie aangeboden door de postbode.. ik vrees zelf dat ik geen SLI kan draaien tussen een TOP en een normale 7800GTX, zou dit evt wel mogelijk kunnen zijn als ik bijvoorbeeld mijn 7800gtx bios overzet naar de TOP kaart zodat ze beide op normale snelheiden draaien ?
TOP editie is niets anders dan een gewone 7800GTX die af-fabriek overgeclockt is. Dat gaat gewoon werken met een gewone GTX.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:07:
[...]
Nog iets over die scores.. wat me opvalt is dat ze op een resolutie van 1024*786 getest zijn..
Heb je daar een bron van?

[ Voor 16% gewijzigd door biobak op 20-10-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:59:
Goedendag, ik kon niet echt een actief topic vinden over de GF 7800 vinden dus ik vraag het maar even hier.

ik wou SLI gaan draaien met mijn normale stock 7800GTX, nou kwam ik erachter dat deze helaas nergens meer geleverd word.
ik ben dus hard gaan zoeken en kwam erachter dat cool-prices nog wat RMA kaartjes had liggen dus ik ben daar op ingegaan. nou stond er duidelijk dat het ging om een asus 7800GTX/256/VIVO wat de mijne nu ook is, echter krijg ik vandaag een TOP editie aangeboden door de postbode.. ik vrees zelf dat ik geen SLI kan draaien tussen een TOP en een normale 7800GTX, zou dit evt wel mogelijk kunnen zijn als ik bijvoorbeeld mijn 7800gtx bios overzet naar de TOP kaart zodat ze beide op normale snelheiden draaien ?

alvast bedankt
Ze zijn allebij 256mb toch? Als je die TOP editie naast die gewone 7800GTX zet, zal die TOP editie de kloksnelheden van die gewone GTX aannemen dacht ik. Geen probeem volgens mij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57
ok thanks, ik zet het hier neer als ik meer weet, ik ga nu mn NF4 Ultra chippie modden zodat ie SLI kan en dan ff uitproberen

edit: gelukt! :9~ ik draai nu SLI met een gemodde Ultra chip :>

[ Voor 21% gewijzigd door joon op 20-10-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Interessant, het sample van de G80GTX die ik in handen heb gehad heeft 2x SLI connectors. Zelfde de 1950Pro dus. DE G80GTS heeft er maar 1. nVidia gaat ook claimen dat ze 2 keer de performance van de 7900GTX hebben, iets dat in 3DMark06 aardig kan kloppen.

En wederom geldt: aub vanaf een FP nieuwspost niet naar deze forum post linken, thanks!

nog wat specs;
respec. 8800GTX / 8800GTX
Stream Processors 128 / 96
Core Clock 575Mhz / 500Mhz
ShaderClock 1350Mhz / 1200Mhz
Memory Clock 900Mhz / 800Mhz
Memory Amount 789Mb / 640Mb
Memory Interface 384bitt / 320bit
Memory Bandwidth 86.4 / 64
Texture Fill Rate 36.8 / 24
Power connectors 2x 6pin / 2x 6pin
PSU 450W, 12v 30a / 400w, 12v 26a

NVIDIA unified architecture with GigaThreadTechnolo
Full DirectX 10 ShaderModel 4.0 support
NVIDIA SLI Ready
16x full0screen anti-aliasing (Lumenex Engine)
True 128-bit floating point high dynamic-range (HDR) (Lumenex Engine)
NVIDIA Quantum Effects physics processing technology (Advanced shader processors architected for physics computation)
Two dual-link DVI (2560 x 1600 resolution displays)
NVIDIA Pure Video support
PCI-E Express support
Open GL 2.0 support
NVIDIA ForceWareUnified Driver Architecture
Built for Microsoft Windows Vista

[ Voor 3% gewijzigd door The Source op 20-10-2006 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Heeft iemand hier al ervaringen met een water gekoelde 7950GX2?

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Dat van die twee SLI connectors op de GTX had ik ook al vernomen. Stond ook op een Duitse site en wel hier: http://www.gamestar.de/ne...rce_8800_gtx_und_gts.html. :)

En hier nog meer info:

http://www.pcwelt.de/news/hardware/video/61081/index7.html

In het kort stond er dat de GTX op dit moment 30% sneller is dan de X1950XTX en de GTS zit op hetzelfde niveau als de X1950XTX. Nieuwere drivers zouden de voorsprong groter moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dat valt me wel zwaar tegen zeg. Met een GTS tov een X1950XTX of X1900XTX zul je dus weinig vooruitgang boeken, afgezien van DX10 compatibiliteit, en hier en daar een nieuwe feature, wat "normaal" is bij een nieuwe serie kaarten.

En als de GTX "maar" 30% sneller is dan de X1950XTX, zal hij maar 8850 punten scoren in 3DM06. En dat terwijl eerdere "sources" ;) aangaven dat de GTX dik boven de 10k marks in '06 zou zitten.

Bummer...

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 21-10-2006 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
In 3DM zou de G80 wel flink moeten scoren. Maar de hands-on preview van de Duitse site gaf aan dat in games de performance iets lager ligt. Ik denk dat dit wel zal stijgen met nieuwere drivers, want nog geen 2 maanden geleden was de performance nog lager dan de huidige high end serie van nVidia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tja, maar het gaat om de game performance, en NIET om 3DMark eigenlijk. En als die game perf "maar" 30% sneller is valt me het wel erg tegen.

Ik had toch wel meer dan 50% perf gain verwacht in games. De 7950GX2 is ook zo'n 30% sneller (beter niet ;) ) in sommige games dan de X19xxXTX serie. Dus wat dat betreft... :X

Edit; ik was NET op zoek naar een SLi voeding, maar ik denk dat ik nog maar even wacht.

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 21-10-2006 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:16:
Tja, maar het gaat om de game performance, en NIET om 3DMark eigenlijk. En als die game perf "maar" 30% sneller is valt me het wel erg tegen.

Ik had toch wel meer dan 50% perf gain verwacht in games. De 7950GX2 is ook zo'n 30% sneller (beter niet ;) ) in sommige games dan de X19xxXTX serie. Dus wat dat betreft... :X

Edit; ik was NET op zoek naar een SLi voeding, maar ik denk dat ik nog maar even wacht.
Als er geen 25% t.o.v de 7950GX2 gain is.. dan verkoop ik zeker mijn 7950GX2 @ 575/720 niet.
Dat beestje scoort ook als ik cpu een beetje Oc. 10k in 3Dmark06.
*bummer* :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tja, we moeten VOORAL niet vergeten wat drivers kunnen doen he? En dat het maar een gerucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

30% valt mij ook een beetje tegen alleen is het wel wat erg vroeg voor conclusies. Want :
- op welke resoluties
- met welke IQ opties (op die nieuwe 16AA modus :9~ / op HDR+AA met "HQ" AF)
- welke drivers

Verder bevat, zoals ik het lees, de chip een dedicated gedeelte voor physics. 30%performance + duidelijk merkbare mooiere physics is ook niet zo slecht.

Wat ik niet zo zie zitten is waterkoeling op het topmodel en het feit dat nvidia ws geen "echte" unified shaderarchitectuur heeft.

Neemt niet weg dat obv de geruchten de R600 mij interessanter lijkt alleen komt deze ws toch behoorlijk veel later jan/feb 07?.

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 21-10-2006 14:03 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast lijkt de insteek van nV nu meer toekomst gericht dan met de GF7 serie. Een performance winst van 30% in huidige games vind ik niet zo relevant. Dit zijn namelijk games die al een hoge framerate hebben. Het gaat hier om toekomstige games en daarmee geeft de 3dm06 score wel de potentie aan.
Ik hoop dus ook dat nV zich niet te veel gaat bezighouden met optimaliseren op de manier zoals dat bij de GF7 is gedaan, maar dat ze vooral op de toekomst zal richten. Ik denk niet veel mensen zitten te wachten op een shimmerende 8800 serie die alleen presteert zonder HQ settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 08:38:
Dat van die twee SLI connectors op de GTX had ik ook al vernomen. Stond ook op een Duitse site en wel hier: http://www.gamestar.de/ne...rce_8800_gtx_und_gts.html. :)

En hier nog meer info:

http://www.pcwelt.de/news/hardware/video/61081/index7.html

In het kort stond er dat de GTX op dit moment 30% sneller is dan de X1950XTX en de GTS zit op hetzelfde niveau als de X1950XTX. Nieuwere drivers zouden de voorsprong groter moeten maken.
Dat is volgens mij niet van dit moment maar met early drivers. Het strookt iig niet met de hier geplaatste 3dmark scores.
Maar goed, je weet nooit wat nou echt juiste info is, of pure fud met dit soort dingen. Gelukkig hoeven we niet zo lang meer te wachten.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:24:
[...]

Dat is volgens mij niet van dit moment maar met early drivers. Het strookt iig niet met de hier geplaatste 3dmark scores.
Maar goed, je weet nooit wat nou echt juiste info is, of pure fud met dit soort dingen. Gelukkig hoeven we niet zo lang meer te wachten.
Ja , inderdaad.. want we met al dat crap nieuws op het internet ben je niks meer tegenwoordig.
Stressen.. tot 8/11/'06 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

More G80 numbers outed, on more CPUs

Kentsfield, Conroe and FX-62

WANT HARD NUMBERS on G80? Want specs? Well, you can find the specs here at PC Welt, but they are in German. As for numbers, we told you that they would be at about 12,000 give or take a driver revision.

That brings up the question of 'on what'? Those numbers are on a Kentsfield, how will it do on your CPU?

Well, a Conroe 2.93 will score about 10,500, and a FX-62 will hit almost 10,000 on the nose. It is interesting that the quad will hit notably higher with a lower clock but a higher bus. I wonder if it is the threading or the FSB giving the kick?

Dit is met een 8800GTX

Bron

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hmm, nou ja, opzich natuurlijk niet slecht, 2 keer de perf van huidige gen en misschien persteerd hij onder AA en AF wel 2,5 keer beter. Hopelijk komen er snel leaks van iets anders dan 3DMark.

Ik wil weten wat deze kaart doet in Oblivion, CoJ etc.

BTW, volgens mij heeft de CPU test in 3DMark06 support voor quadcores, dus ligt het niet alleen aan de fsb van 1333 mhz.

[ Voor 19% gewijzigd door edward2 op 21-10-2006 13:57 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik vindt 10.5 niet zo best, in combinatie met een Conroe 2.93Ghz.

Maar idd ik wil performance in de laatste games zien. En met up to date drivers wel te verstaan. Want we weten niet wat die Duitsers gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Is de XFX 7950 GT de snelste passief gekoelde videokaart?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP !

Dit is een discussietopic. Hierin is de bedoeling dat je hier discussieerd over alles wat gerelateerd is aan grafische producten van nVidia. Voor de regels van dit topic kijk je in de topicstart!
Wat voorbeelden van wat o.a. not done is:
- Kaart merk/type X is niet leverbaar bij shop Y
- Jippie! Ik heb mij kaart binnen! ...
- Welke GeForce # moet ik kopen?
- Check mijn nieuwe persoonlijke 3DMark## score
- Mijn kaart werkt niet/slecht, hoe fix ik dat?