Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste
Acties:
  • 431.150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
kraz247 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 21:18:
[...]

Ik kan je vertellen dat dit niet is toegestaan.
Zodra ze merken dat je het account deelt met meerdere personen wordt je account gebanned.

Je kan de gok wagen...maar ja.
Mocht je op zoek zijn naar iets.. laat het even via DM weten ofzo.

*Soms moet je elkaar is helpen ;)
Ik meld me zodra ik wat nodig heb, bedankt! :)

Dit lijken mij leuke knopjes voor het geld, zou er alleen een microswitxh inzitten? Net als in de Sanwa's?

http://www.gyarcade.com/bl30buttonshort-p-25.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij gyarcade zou ik niets bestellen, een vage chineze site zonder enige referenties in google. Dan liever een eurootje meer betalen via bijvoorbeeld ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Ik heb voor €7,04 de gok gewaagd en eens 15 knoppen besteld :) Scheelt aanzienlijk met Ebay en via via op een Spaans forum terecht gekomen waar ze er best over waren te spreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
ik bestel gewoon altijd via groovygamegear.com ...duurt wel iets langer maar top kwaliteit spul !

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spaans forum?
Mensen hier geven in het algemeen veel minder om kwaliteit, als het maar mega goedkoop is.
Maar ik ben benieuwd, als het echt tegen sanwa kwaliteit aanzit, is het natuurlijk lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb trouwens ook die hyperspin project op me harde schijf staan, dus als iemand interesse heeft en in de buurt van rotterdam woont ?
overzetten van harde schijf naar harde schijf duurt wel enkele uurtjes :S

[ Voor 166% gewijzigd door nnndoh op 23-07-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:27:
Spaans forum?
Mensen hier geven in het algemeen veel minder om kwaliteit, als het maar mega goedkoop is.
Maar ik ben benieuwd, als het echt tegen sanwa kwaliteit aanzit, is het natuurlijk lekker goedkoop.
ik denk dat juist het tegendeel waar is tweakers willen juist de beste kwaiteit
ik koop kiever in duitsland bij een bedrijf wat goeie kwaliteit bied dan ergens elders voor een habbekrats :P

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier als in waar ik woon: Spanje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Sagat

Is pappa x2!

nnndoh schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:29:
Ik heb trouwens ook die hyperspin project op me harde schijf staan, dus als iemand interesse heeft en in de buurt van rotterdam woont ?
overzetten van harde schijf naar harde schijf duurt wel enkele uurtjes :S
toevallig laatst wat binnengeharkt via de nieuwsgroepen, maar hou je graag als back up achter de hand :D
Kom voor mijn werk wel is in rotterdam. Wellicht kan je me als pm buddy toevoegen?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:29
Zou iemand mij die newsgroep NZB link willen sturen? Ik vind alleen maar heel oude posts en niets compleets.

Ik kan hier omgeving een complete 2TB setup aanschaffen voor 125 euro... maja, wil graag zelf eerst vogelen :-). Of is er iemand die toevallig ook ongeveer een complete setup heeft en deze wil delen?

[ Voor 32% gewijzigd door tzeunis op 25-07-2013 00:35 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:47
tzeunis schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:22:
Zou iemand mij die newsgroep NZB link willen sturen? Ik vind alleen maar heel oude posts en niets compleets.

Ik kan hier omgeving een complete 2TB setup aanschaffen voor 125 euro... maja, wil graag zelf eerst vogelen :-). Of is er iemand die toevallig ook ongeveer een complete setup heeft en deze wil delen?
Houd me ook aanbevolen. Ik heb zelf wel wat in elkaar gezet met hyperspin (inclusief art en movies) maar wil eigenlijk iemand anders z'n setup wel eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Of is het een idee om die complete setup met een x aantal tweakers samen aan te schaffen en dan elkaar zo te helpen?

Of vraag ik nu iets raars of wat tegen de regels ingaat, zo ja mijn excuus!

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ik snap dat mensen geld willen verdienen. Maar kom op.

Geld verdienen over andermans rug die gratis een programma heeft geprogrammeerd voor een ieder? En dan ook nog eens ROMS + Emu's verkopen, spul dat ook gratis is te vinden op internet?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Yup kan echt niet ... alles is wel te vinden tis gewoon een beetje moeite ervoor willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoachCoach
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 10:42
Llewy schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:49:
Ik heb voor €7,04 de gok gewaagd en eens 15 knoppen besteld :) Scheelt aanzienlijk met Ebay en via via op een Spaans forum terecht gekomen waar ze er best over waren te spreken!
Ik heb hier 2 DYI setjes besteld, als het niks is dan pech gehad en ga ik voor wat meer kwaliteit, ben benieuwd, zal mn bevindingen hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook wel eens over nagedacht om die kant en klare setups te kopen. Ik kon hier een 2tb hard disk kopen voor 99,- Als alles dan uit de box werkt vind ik het nog wel waard.

Hyperspin compleet installeren is een $%& werk, en neemt uren in beslag.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Maar als ik het goed begrijp is Hyperspin dus een frontend met filmpjes etc, die alleen al 95GB opnemen? Dan moet je nog je eigen roms erbij hebben etc?

Ben nu ook aan het rondkijken om GameEX te vervangen. wat een draken frontend is dat zeg.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
TeGek schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:16:
Maar als ik het goed begrijp is Hyperspin dus een frontend met filmpjes etc, die alleen al 95GB opnemen? Dan moet je nog je eigen roms erbij hebben etc?

Ben nu ook aan het rondkijken om GameEX te vervangen. wat een draken frontend is dat zeg.
Klopt, het grootste probleem is het overeenkomen van de bestandsnamen van het artwork(e.d.) met de daadwerkelijke roms. Nu zijn daar wel programmaatjes voor, maar het blijft een !@#werk.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als iedere tweaker een Emulator pakt, daar een aantal Roms+Artwork bijzoekt en deze deelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Ik krijg het niet aan de gang... stap 1 al niet?!?! Ik heb alles gecopieerd en nu wil ik de setup maken. Ik heb een mega tutorial gevolgd op youtube. Ik wil de Sega master system emulator fusion installeren. Modules staan ook goed, maar hyperlaunch blijft eikelen over een default_emulator... ik werkelijk vanalles geprobeerd en dit heeft me 4 uur gekost, maar het werkt nog steeds niet!

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
tzeunis schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:07:
Ik krijg het niet aan de gang... stap 1 al niet?!?! Ik heb alles gecopieerd en nu wil ik de setup maken. Ik heb een mega tutorial gevolgd op youtube. Ik wil de Sega master system emulator fusion installeren. Modules staan ook goed, maar hyperlaunch blijft eikelen over een default_emulator... ik werkelijk vanalles geprobeerd en dit heeft me 4 uur gekost, maar het werkt nog steeds niet!
Je moet in HyperlaunchHQ even op Global drukken, dan op Emulators en de Fusion selecteren. Daar het juiste pad instellen. Vervolgens naar Sega gaan en daar de Emulator selecteren(zet het vinkje bij Emulators laten zien die geschikt zijn voor dit systeem uit.

Zo moet 't werken! De eerste stap is waar je de mist in gaat, die mis je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Llewy schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:11:
[...]

Je moet in HyperlaunchHQ even op Global drukken, dan op Emulators en de Fusion selecteren. Daar het juiste pad instellen. Vervolgens naar Sega gaan en daar de Emulator selecteren(zet het vinkje bij Emulators laten zien die geschikt zijn voor dit systeem uit.

Zo moet 't werken! De eerste stap is waar je de mist in gaat, die mis je.
Thanks! Hij doet het!!! Wat een gedoe... nu op zoek naar de box arts e.d....

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Nu alle vids en artwork. Downloaden gaat makkelijk via de bekende site. Weet iemand hier of er een progje is wat rom+cover+video allemaal koppelt en dezelfde naam geeft zoals in de game xml staat??

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
tzeunis schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 22:51:
Nu alle vids en artwork. Downloaden gaat makkelijk via de bekende site. Weet iemand hier of er een progje is wat rom+cover+video allemaal koppelt en dezelfde naam geeft zoals in de game xml staat??
Daar ben ik ook nog naar op zoek! Gebruik je Emumovies? Ik ben daar (nog) geen member, maar hoe werkt Hypersync?

Met Rom2XML zou je eventueel je XML lijst kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 19:34

Kraz

Saving the world

Llewy schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:26:
[...]

Klopt, het grootste probleem is het overeenkomen van de bestandsnamen van het artwork(e.d.) met de daadwerkelijke roms. Nu zijn daar wel programmaatjes voor, maar het blijft een !@#werk.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als iedere tweaker een Emulator pakt, daar een aantal Roms+Artwork bijzoekt en deze deelt :)
Voor Nintendo en Super Nintendo ben ik (denk ik) zo goed als klaar. Ik heb het alleen bij de USA en EU roms gehouden. JAP roms heb ik toch niets aan :)
*Alles bij elkaar wel zo'n 10 Gb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
kraz247 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:58:
[...]

Voor Nintendo en Super Nintendo ben ik (denk ik) zo goed als klaar. Ik heb het alleen bij de USA en EU roms gehouden. JAP roms heb ik toch niets aan :)
*Alles bij elkaar wel zo'n 10 Gb 8)
Zou je die willen delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Llewy schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:58:
[...]

Zou je die willen delen? :)
+1... dat zou helemaal top zijn!

Ik ben momenteel bezig met Sega Mastersystem en Mega Drive.

Ik ben wel lid van emumovies, maar (nog) geen member... Nadeel is nu dat ik maar 5 moviefiles of 250mb/keer kan downen... En het verschil tussen 240 en 480p filmpjes

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
tzeunis schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:43:
[...]

+1... dat zou helemaal top zijn!

Ik ben momenteel bezig met Sega Mastersystem en Mega Drive.

Ik ben wel lid van emumovies, maar (nog) geen member... Nadeel is nu dat ik maar 5 moviefiles of 250mb/keer kan downen... En het verschil tussen 240 en 480p filmpjes
Ik heb een compleet; Mame (40 leuke roms) en Daphne. Verder wat NES, SNES en Sega Genesis, maar ik ga er vanuit dat die van jullie completer is.

Welke zouden we dan nog kunnen gebruiken? Dan ga ik daar naar kijken!

Edit: Welk aantal games houden jullie aan? Een idee om een top 100/250 per console te pakken? Ik hoef geen 2TB aan games waar niet doorheen te scrollen is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Llewy op 29-07-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Ja daar was ik ook al aant over nadenken... klinkt leuk 2TB aan concole en arcade sjizzle. maar dan wordt je wiel wel uberlang... hahaha... Ik vind persoonlijk max 250 wel leuk per console... Geen idee of er ergens een top 100/250 is, maar de meeste 'oudere' consoles zitten rond die aantallen toch?

Foutje... 400 is meer het doorsnee aantal... :9

Daarnaast staan er ROMs in het Wiel welke ik niet heb of kan vinden. Verwijderen jullie die uit de XML files of laten jullie die staan en zoeken jullie die erbij? Tis wel een tering takke werk, maar wel leuk om alles werkend te krijgen. Toch vraag ik me soms af of het niet aantrekkelijker is om met een x aantal mensen een 2TB complete setup aan te schaffen, die te kopieren onderling en dan selectief zaken eruit te sluipen. Kost aanzienlijk minder werk :-)

[ Voor 47% gewijzigd door tzeunis op 29-07-2013 18:30 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Even naar de hardware kant: hoe krijgen jullie je knoppen lay-out het makkelijkst in AutoCAD? Ik heb op Slagcoin een lay-out gezien die ik wil maken, maar als ik dat helemaal moet gaan overtekenen dan wordt het een behoorlijk werkje, want ik ben (nog) niet zo handig met AutoCAD...

Afbeeldingslocatie: http://www.slagcoin.com/joystick/layout/incline36_s.png

Iemand die er een truukje voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01

BCC

Modbreak:warez requests zijn wij niet van gediend

[ Voor 89% gewijzigd door _ferry_ op 30-07-2013 09:45 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Inmiddels zijn de bekende torrents van UG voor een groot deel te vinden op The piratebay!

Overigens sloop ik alles uit de XML en laat de media staan. Zo kan ik altijd later nog wat toevoegen en een nieuwe XML draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Llewy schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:20:
Inmiddels zijn de bekende torrents van UG voor een groot deel te vinden op The piratebay!

Overigens sloop ik alles uit de XML en laat de media staan. Zo kan ik altijd later nog wat toevoegen en een nieuwe XML draaien.
Ik heb net een maand uploaded.net aangeschaft :-) ben nu alle ROMS aant binnenhalen op 10MB/sec. Gaat ietwat sneller via een site. Verder heb ik zojuist de Torrent van de Front End (underground gamer) binnen met alle artwork en filmpjes. Die ga ik als basis gebruiken en dan alle systemen toevoegen.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik heb nu de Nederlandse http://www.arcadewinkel.nl gevonden, Heeft iemand hier al besteld? ik wil mijn J-Pac vervangen voor een ipac (en de JAMMA boom weghalen.) op die manier zal het stukken schoner zijn in mn kast.

Iemand dus al ervaringen? de prijzen zijn redelijk en ik krijg gelijk de kans wat nieuwe knoppen te bestellen voor b.v. volume.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
tzeunis schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:27:
[...]

Ik heb net een maand uploaded.net aangeschaft :-) ben nu alle ROMS aant binnenhalen op 10MB/sec. Gaat ietwat sneller via een site. Verder heb ik zojuist de Torrent van de Front End (underground gamer) binnen met alle artwork en filmpjes. Die ga ik als basis gebruiken en dan alle systemen toevoegen.
Ik raad je aan om daar alleen de media folders van te gebruiken, een verse Hyperspin installeren o.a. hyperlaunchHQ verbetert veel t.o.v. de install van UG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Llewy schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:20:
[...]

Ik raad je aan om daar alleen de media folders van te gebruiken, een verse Hyperspin installeren o.a. hyperlaunchHQ verbetert veel t.o.v. de install van UG.
Jips! That's the idea :)

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Modbreak:Mag u allen nogmaals wijzen op Het algemeen beleid #verbodencopyright
Het is niet de bedoeling hier software verzoeken te plaatsen dan wel de software aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

tzeunis schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:00:
Ja daar was ik ook al aant over nadenken... klinkt leuk 2TB aan concole en arcade sjizzle. maar dan wordt je wiel wel uberlang... hahaha... Ik vind persoonlijk max 250 wel leuk per console... Geen idee of er ergens een top 100/250 is, maar de meeste 'oudere' consoles zitten rond die aantallen toch?
Een top 250?! is dat niet veel te veel al? Ik weet het niet, maar ik heb zelf laatst voor de md wat binnen gehaald, maar daar ga ik echt met de botte bijl doorheen. Ik hou bijvoorbeeld niet van fifa. Ik hou wel van street fighter, maar op de 360 speel ik die vrijwel arcade perfect, dus dan hoef ik geen md versie etc etc.

Ik zal wel laten weten hoeveel games ik over hou ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Ik krijg de van SEGA System 2 niet aan de gang. Volgens hyperspin zou ik de Nebula moeten gebruiken, echter is er ook een andere emulator maar daar is geen module file van... iemand een idee of hulp?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
TeGek schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:45:
Ik heb nu de Nederlandse http://www.arcadewinkel.nl gevonden, Heeft iemand hier al besteld? ik wil mijn J-Pac vervangen voor een ipac (en de JAMMA boom weghalen.) op die manier zal het stukken schoner zijn in mn kast.

Iemand dus al ervaringen? de prijzen zijn redelijk en ik krijg gelijk de kans wat nieuwe knoppen te bestellen voor b.v. volume.
Ja, ik heb hier besteld. Een poosje geleden al. Alles was netjes verpakt en 100% in orde hoor. Ik wilde toen 2 speaker roostertjes kopen die ze op dat moment niet op voorraad hadden. Ze hebben toen beloofd terug te mailen als ze er weer waren en ze hebben netjes teruggemaild. (Daar verbaasde ik me nog over want meestal vergeten mensen dat toch). Verder nog knoppen daar gekocht en nog wat losse switches voor een aantal knoppen die ik nog had liggen. Ook hadden ze twee stukjes t-molding toegestuurd als sample omdat ik me afvroeg of ze daar de goede kleur hadden. Prima winkel hoor als je het mij vraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door CrystalViriS op 31-07-2013 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 11:16
TeGek schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:45:

Dat kan prima hoor. Als je vragen hebt over e.e.a. kun je mij altijd een PM sturen.

Gr, Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Kan iemand mij verder helpen met de saturn en Panasonic 3do? Inmiddels al 9 andere systemen aan de gang, maar deze willen niet.

Saturn icm deamon tools mount wel, maar laat alleen muziek zien. Ik gebruik de ssf EMU.

3do werkt via hyperlaunch goed in test maar binnen hyperspin niet. Dan komt er een melding met kan game niet laden, kies een andere. Vervolgens niks meer. Vreemde is dat hyperlaunch t spel wel goed start maar vanuit hyperspin gaat er iets fout.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

@verstekbakker: Is het ondertussen gelukt om je tekening in Autocad te krijgen? Zo ja top!
Zo nee.. mail me dat plaatje even doe ik het voor je . Ben namelijk 3D tekenaar/ Modelleur / Cad tekenaar

Greetz

Rico

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
arcadewinkel doet het goed hoor, snel mail beantwoord, snelle levering, misshien nog ietswat groter assortiment..maar dat komt vast nog wel.

Ze hebben tenminste de t-molding op voorraad.

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Consigliere schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:05:
@verstekbakker: Is het ondertussen gelukt om je tekening in Autocad te krijgen? Zo ja top!
Zo nee.. mail me dat plaatje even doe ik het voor je . Ben namelijk 3D tekenaar/ Modelleur / Cad tekenaar

Greetz

Rico
Nee ik krijg het niet klaar. Hij staat hier: http://www.slagcoin.com/joystick/layout/inclines36_l.png

Misschien is het beter om mij een kleine tutorial/uitleg te geven van hoe dat moet, want volgens mij ga je er anders teveel werk aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere

Consigliere

Engineer

Verstekbakker schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:25:
[...]

Nee ik krijg het niet klaar. Hij staat hier: http://www.slagcoin.com/joystick/layout/inclines36_l.png

Misschien is het beter om mij een kleine tutorial/uitleg te geven van hoe dat moet, want volgens mij ga je er anders teveel werk aan hebben.
Valt wel mee :)

DWG bestand: http://rapidshare.com/fil...Arcadekast%20Tweakers.dwg
PDF bestand: http://rapidshare.com/files/4286968137/Mame%20Arcadekast.pdf

Hoop dat je er iets mee kan!?!? mocht je nog iets anders willen zien laat het mij weten.

grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Consigliere schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:15:
[...]

Valt wel mee :)

DWG bestand: http://rapidshare.com/fil...Arcadekast%20Tweakers.dwg
PDF bestand: http://rapidshare.com/files/4286968137/Mame%20Arcadekast.pdf

Hoop dat je er iets mee kan!?!? mocht je nog iets anders willen zien laat het mij weten.

grtz!
Super! Misschien dat er nog wat maten moeten worden aangepast, maar ik denk dat me dat zelf wel lukt. Anders meld ik me weer. Mocht je iets willen frezen, laat me dat dan weten, je bent welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere

Consigliere

Engineer

Verstekbakker schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:04:
[...]

Mocht je iets willen frezen, laat me dat dan weten, je bent welkom.
Frezen is toch meer Asphiax zijn ding :) laat mij maar met autocad / revit en dat soort programma's spelen :) mocht het niet lukken.. Laat het me weten pas ik het aan voor je :)
_/-\o_

( of bedoel je dat jij kan frezen en als ik iets gevreest wil hebben ik bij jou moet zijn? )
8)7

wijziging 2:
Verstekbakker schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:03:
Even naar de hardware kant: hoe krijgen jullie je knoppen lay-out het makkelijkst in AutoCAD? Ik heb op Slagcoin een lay-out gezien die ik wil maken, maar als ik dat helemaal moet gaan overtekenen dan wordt het een behoorlijk werkje, want ik ben (nog) niet zo handig met AutoCAD...

[afbeelding]

Iemand die er een truukje voor heeft?
moet het deze nou zijn of die gemaakt is.. aangezien in bovenstaande 14/14/8 mm is en die andere die je liet zien is 14/14/11

grtz

[ Voor 52% gewijzigd door Consigliere op 07-08-2013 19:24 . Reden: verkeerde interpretatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Consigliere schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

Frezen is toch meer Asphiax zijn ding :) laat mij maar met autocad / revit en dat soort programma's spelen :) mocht het niet lukken.. Laat het me weten pas ik het aan voor je :)
_/-\o_

( of bedoel je dat jij kan frezen en als ik iets gevreest wil hebben ik bij jou moet zijn? )
8)7
Ik heb een CNC-frees ter beschikking, als je iets gefreest wil help ik je graag.
wijziging 2:

[...]

moet het deze nou zijn of die gemaakt is.. aangezien in bovenstaande 14/14/8 mm is en die andere die je liet zien is 14/14/11

grtz
Het viel me niet eens op, dus maakt het niet uit. Het is maar een plankje voor de testopstelling, nog niet de definitieve lay-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere

Consigliere

Engineer

Verstekbakker schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:36:
[...]

Ik heb een CNC-frees ter beschikking, als je iets gefreest wil help ik je graag.

[...]

Het viel me niet eens op, dus maakt het niet uit. Het is maar een plankje voor de testopstelling, nog niet de definitieve lay-out.
NIce :) ik heb nog wel iets wat ik graag zou willen maar dat moet ik zelf eerst uitwerken :)
ik hou het in gedachten

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Gisteren m'n cnc aan de slag gezet met een leuk projectje:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72592758/cnc/fotos/thumbs/IMG_1998.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72592758/cnc/fotos/thumbs/IMG_1977.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72592758/cnc/fotos/thumbs/IMG_1982.jpg

Zie m'n tweakblog voor wat meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnik
  • Laatst online: 02-12-2024
floriske.nl schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:55:
Moet je niet eerst even je 'evo XR cade' afmaken, want die is nog steeds 'just about done' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Daar zijn de laatste onderdeeltjes net voor binnen, dat gaat 1 dezer dagen dus goed komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere

Consigliere

Engineer

-----
Zeg dan niets :D
------

Ziet er goed uit floriske !

[ Voor 120% gewijzigd door Consigliere op 20-08-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:42
floriske.nl schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:55:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Zie m'n tweakblog voor wat meer info
Ziet er goed uit! Misschien als je er een leuk setje van maakt (incl schroeven, plexiglas en handleiding) heb je iets wat mensen over de drempel kan trekken om zelf een arcadekast te gaan bouwen! Tuurlijk zijn er setjes te krijgen in het buitenland, maar het is vaak de verzendkosten die deze plannen/dromen nekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
j0rDy schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:07:
[...]

Ziet er goed uit! Misschien als je er een leuk setje van maakt (incl schroeven, plexiglas en handleiding) heb je iets wat mensen over de drempel kan trekken om zelf een arcadekast te gaan bouwen! Tuurlijk zijn er setjes te krijgen in het buitenland, maar het is vaak de verzendkosten die deze plannen/dromen nekt...
is dit het zelfde bartop als http://www.arcadewarp.co.uk/#/arcade-shop/4575551435 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

@ Consigliere: thx!

@jOrDy: laat dat nu precies zijn waar ik mee bezig ben ;) het voorbeeld is reeds voor een mede tweaker die twee stuks besteld heeft. Maar als ik die klaar heb wil ik eerst wat aanpassingen aan de machine doen voor ik echt met setjes aan de slag ga. Het is overigens voorlopig niet de bedoeling om dit op heel grote schaal te gaan doen. Het moet wel hobby blijven.

Edit: Ik had hier genoemd wat een een basiskit (gefreesde MDF delen en plexiglas voor de marquee en monitor bezel) gaat kosten, maar vind dit toch niet gepast hier in het forum. Stuur maar even een pb als je meer wil weten.

Daar komen straks nog wat opties bij zoals afgeronde randen, lakdraag MDF en een setje met scharnieren, schroeven etc.

@rikoos: nee, niet exact hetzelfde maar het lijkt er wel op. Maar hij werkt met batons of lamellen voor de montage waardoor alle rechthoekige panelen gewoon gezaagd kunnen worden ipv gefreesd. Het in elkaar zetten vergt hierdoor echter wel wat meer geduld/nauwkeurigheid.

Ik werk met gefreesde tabs en pockets die exact als een puzzel in elkaar vallen. De kit op mijn eerder geposte foto's staat zelfs los in elkaar, zonder lijm oid. Dat maakt het passen van de hardware etc een stuk makkelijker. (Lijmen is uiteraard uiteindelijk wel nodig)

Voor dat geld kan ik ze op mijn manier niet maken in ieder geval.

[ Voor 21% gewijzigd door floriske.nl op 20-08-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Oh floris, ik zag nog nergens een monitor maat staan, ook niet geheel onbelangrijk wat de maximum maat is :)

[ Voor 83% gewijzigd door masauri op 20-08-2013 22:13 ]

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

De kit is oorspronkelijk gebaseerd op maximaal 19". De breedte mag maximaal 44,5cm zijn (ruimte tussen de panelen is 45cm). De hoogte ca. 32cm zichtmaat, er is ca 34,5cm ruimte voor de monitor

Ter info: het grijze vlak in deze tekening is de maximale grootte die de basis van de monitor mag hebben (zonder uitstulpingen aan de achterzijde zeg maar)

Dat vlak is 34,5x3cm.

Als de monitor smaller is dan 42cm dan mag hij nog wat dieper zijn omdat hij dan tussen de batons van het achterpaneel valt.

[ Voor 98% gewijzigd door floriske.nl op 04-10-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zoiets als http://www.ebay.co.uk/itm/221263474939
die levert ook met alle benodigdheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Dat is dus diezelfde verkoper als rikoos aanhaalde.

Die werkt dus met de panelen "koud" tegen elkaar in plaats van met tabs en pockets (pen en gat zeg maar).

In dat geval hoeven alleen de zijpanelen gefreesd te worden (en eventueel de ventilatie en CP gaten, maar die kunnen ook met de hand geboord worden) maar dan heb je in mijn ogen wel een minder solide verbinding.

In mijn geval hoef je theoretisch alleen de batons voor het control panel vast te lijmen en het monitorpanel vast te schroeven waarna het geheel hierdoor, icm het van deuvels voorziene control panel, bij elkaar gehouden wordt. Het geheel lijmen is uiteraard wel beter, maar het kan.

[ Voor 27% gewijzigd door floriske.nl op 21-08-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnik
floriske.nl schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:36:
In dat geval hoeven alleen de zijpanelen gefreesd te worden (en eventueel de ventilatie en CP gaten, maar die kunnen ook met de hand geboord worden) maar dan heb je in mijn ogen wel een minder solide verbinding.
Als ik het goed zie heb je ook slot gefreesd voor de monitor plexi/bezel. Maar elke monitor is weer net even anders qua dikte, positie knoppen, positie VESA gaten, etc. Wat zijn je ideeën voor het mounten van de monitor? Is dat iets wat de klant zelf moet uitzoeken, of ga je wel iets van een dwarsbalk met leveren, mogelijk met verstelbare brackets.

Voor mijn eigen 'up-right' kast vond ik het positioneren van de bezel en de monitor ten opzichte van elkaar echt een grote K klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Als je op deze foto kijkt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72592758/cnc/fotos/thumbs/IMG_1998.jpg

Zie je rechtsboven (onder het achterpaneel) een paneel liggen met vesa gaten voor de monitor. De twee kleine blokjes die er naast liggen (met schroefgaten) komen hier haaks op.

Het idee is:

• Kast monteren en voorover leggen.
• Monitor op z'n plek leggen op het plexiglas
• Paneel op de monitor bevestigen
• vastschroeven
• Op de voorzijde van het plexiglas het zichtveld van de monitor afplakken
• monitor weer demonteren
• Plexiglas verwijderen en spuiten en omgekeerd terug monteren.
• monitor weer monteren

Mocht de monitor te diep zijn dan wordt het iets ingewikkelder en zal er met meubelhoek oid gewerkt moeten worden.

Het is gewoon niet 100% plug and play te maken omdat geen enkele monitor hetzelfde is.

Iemand die niet enigszins handig is moet in mijn ogen ook gewoon niet aan een dergelijk projectje beginnen. Zo iemand kan beter een kant en klare oplossing aanschaffen.

[ Voor 18% gewijzigd door floriske.nl op 21-08-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnik
floriske.nl schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:46:
Het is gewoon niet 100% plug and play te maken omdat geen enkele monitor hetzelfde is.

Iemand die niet enigszins handig is moet in mijn ogen ook gewoon niet aan een dergelijk projectje beginnen. Zo iemand kan beter een kant en klare oplossing aanschaffen.
Dat snap ik, maar wilde gewoon weten hoe je hier mee om gaat. Zo te lezen heb je overal goed over nagedacht. En mocht de monitor te diep zitten, dan kunnen ze altijd nog een extra blokje plaatsen tussen het paneel en de blokjes die jij levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Ik zou willen dat ik zou handig ben als jij, helaas moet ik gebruik maken van anderen om mijn project op te starten. Ik heb wel alle knoppen, joysticks en draaiknop (alleen de bal moet er nog komen) dus mijn volgende stap is een leuke bartop zoeken die ik met mijn "handigheid" kan gebruiken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Het was absoluut niet vervelend bedoeld! Het is gewoon zo dat een dergelijk bouwpakket altijd toch nog enige handigheid vergt.

Niet veel in dit geval, maar wel wat.

@rikoos: Als ik het goed begrijp wil je een bartop gaan bouwen met buttons, joystick, spinner én trackball? Ik neem aan dat dit dan een 1 speler uitvoering wordt? Anders krijg je op een compacte bartop die onderdelen denk ik nooit op het control panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
yep idd een bartop ... Ik heb de spinner al en wilde ook misschien een trackbal. Je hebt helemaal gelijk dat het misschien te klein daarvoor is maar ik ben er ook nog niet uit.

Ben nu reeds maanden bezig me in te lezen en onderdelen te verzamelen en ik verwacht ongeveer half september er EINDELIJK mee te starten. Hardware heb ik nu wel compleet denk ik en wil nu ook eerst de software in orde te hebben zodat als hij klaar is ik er gelijk mee kan spelen.

PS
Wat zijn de beste sites om alle artwork hiervoor bij elkaar te harken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
mooi hoor ik heb de kennis niet om ze te bouwen dus heb een 3 tal video royal kasten.

1 is mijn mame kast
2 is jamma kast
3 is neo geo kast

dus de ideale oplossing als je geen knutselaar bent , de softwarematige kant is geen probleem

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Even een filmpje gemaakt van het in elkaar zetten zonder lijm.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4rA4nbqAClo]

(Heb er een leuk muziekje onder gezet, maar duurt een eeuwigheid voor YouTube dat eens verwerkt heeft :? )

[ Voor 5% gewijzigd door floriske.nl op 22-08-2013 19:56 ]

• RoachCoach
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 10:42
Erg gaaf Floris!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Thx!

Ik ben nu bezig met de opzet voor een mini visual pinball cabinet op basis van een 24" speelveld en 19" backbox welke net uit 1 hele plaat MDF kan, maar heb nog geen idee welke/hoeveel buttons hiervoor nodig zijn dus dat moet ik nog eens goed uit gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnik
floriske.nl schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:53:
Even een filmpje gemaakt van het in elkaar zetten zonder lijm.
Dat gaat echt super snel en eenvoudig.
floriske.nl schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:34:
Ik ben nu bezig met de opzet voor een mini visual pinball cabinet op basis van een 24" speelveld en 19" backbox welke net uit 1 hele plaat MDF kan, maar heb nog geen idee welke/hoeveel buttons hiervoor nodig zijn dus dat moet ik nog eens goed uit gaan zoeken.
Dat zou echt super zijn. Ik ben namelijk niet eerder zoiets tegen gekomen. Voor het aantal buttons, kan je het beste eens op vpforums gaan neuzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:42
Thx!

Dit klinkt echt als een superidee...kan me alleen geen voorstelling maken over de grootte van zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Je moet denken aan ongeveer 3/4 van een gewone flipperkast.

op dit moment heeft m'n ontwerp (exlusief eventuele poten) de volgende afmetingen: 47,4 x 80 x 83,7cm (BxDxH)

Niet echt mini, meer medium dus ;)

Edit: Dat uitvogelen van de knoppen is nog niet zo makkelijk.

De een roept dat je niet meer dan een paar knoppen nodig hebt, de ander heeft het over alleen al 3 "Flipper" buttons aan iedere zijde (flipper, magnasave en nudge) en een hele zwik knoppen op de voorzijde (admin, credits, extra ball, etc. etc.)

[ Voor 42% gewijzigd door floriske.nl op 23-08-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:41

SeatRider

Hips don't lie

Thx!

Zoiets zou ik willen hebben voor The Pinball Arcade, IMHO net even iets betere sims dan visual pinball.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Ik ben voor het eerst ( na een jaar of zo) ook maar verder gegaan aan m'n bartop. Die was helemaal af (software/hardwarematig) alleen moet hij nog geverfd worden. En verven dat is iets wat ik graag zo lang mogelijk uitstel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@floriske.nl wat kost het als je ook een mini flipperkast zaagt voor anderen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

@seatRider: volgens mij is er nog geen cabinet versie van the pinball arcade

@CrystalViris: Ik ken het. Het verf gedeelte is meestal ook niet mijn favoriete bezigheid.

@nnndoh: denk dat dit topic daar niet de juiste plaats voor is. Ik ben sowieso voorlopig nog wel even zoet met lopende zaken. Daarna wil ik eerst de mini vp voor mezelf bouwen om te kijken of ik geen aanpassingen aan het ontwerp door hoef te voeren. Nog even geduld dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pinball zou ik ook nog wel willen hebben, maar dan een full scale. Die kleintjes vind ik toch altijd maar net niet eigenlijk. Maar eerst nog een echte pinball kopen, en dan misschien eens kijken naar een virtual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Full scale zou ik ook wel willen, maar vind ik in eerste instantie te kostbaar worden. Vandaar eerst een kleinere.

Weet iemand toevallig een adresje voor 2-zijdig 12mm zwart gemelamineerde spaanplaat?

Ik heb al een aantal groothandels gehad (leeuwerik bijvoorbeeld) maar die hadden alleen hpl gelamineerde plaat en die is wel erg kostbaar (€ 22,-/m2 incl BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
floriske.nl schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:22:
Full scale zou ik ook wel willen, maar vind ik in eerste instantie te kostbaar worden. Vandaar eerst een kleinere.

Weet iemand toevallig een adresje voor 2-zijdig 12mm zwart gemelamineerde spaanplaat?

Ik heb al een aantal groothandels gehad (leeuwerik bijvoorbeeld) maar die hadden alleen hpl gelamineerde plaat en die is wel erg kostbaar (€ 22,-/m2 incl BTW)
Hoeveel heb je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

kimahri schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:58:
mooi hoor ik heb de kennis niet om ze te bouwen dus heb een 3 tal video royal kasten.

1 is mijn mame kast
2 is jamma kast
3 is neo geo kast

dus de ideale oplossing als je geen knutselaar bent , de softwarematige kant is geen probleem
Err als je al een een mame kast heb, dan kun je die andere 2 toch ook emuleren? Of zijn er bepaalde games die niet perfect werken en die je dan orgineel wilt hebben ofzo?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik toch ook liever een origineel board heb dan die emulatoren. Al speelt het precies hetzelfde. Gewoon een tick waarschijnlijk :+

Iemand toevallig een Donkey kong in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Het liefst een afname mogelijkheid per plaat natuurlijk, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
floriske.nl schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:59:
[...]

Het liefst een afname mogelijkheid per plaat natuurlijk, maar ik weet niet of dat mogelijk is.
Ik heb een vriend van mij gevraagd om na te vragen morgen bij zijn leverancier. Probleem is meestal bij de leveranciers dat ze een minimale afname hebben van twee platen, maar misschien dat er nog een plaat tussen de voorraad staat bij hem. Kan ook HPL zijn, maar misschien dat hij iets met de prijs kan doen voor je omdat het een reststuk is van een klant die al 'klaar' is. Ik heb hem in elk geval vorige week nog 12mm zwart zien gebruiken, weet alleen niet of dat spaan was.

[ Voor 5% gewijzigd door Verstekbakker op 26-08-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Thx!

Ik ben overigens wel op zoek naar een "vaste" leverancier, niet eenmalig naar een plaat.

Ik ga zelf ook nog even speuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
Sagat schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 18:35:
[...]

Err als je al een een mame kast heb, dan kun je die andere 2 toch ook emuleren? Of zijn er bepaalde games die niet perfect werken en die je dan orgineel wilt hebben ofzo?
de mame kast was ook een royal video jamma aansluiting zonder spel gekocht in leeuwarden van een game ontwikkelaar voor 25 euro aangezien deze dus leeg was was het simpel om daar een mame kast van te maken met een jpac en een quad core pc en arcade vga

mijn eerste kast is een jamma kast met daarin momenteel donkey kong maar dat wisselt zo nu en dan en deze kast hou ik zoals hij is uit emotionele overwegingen

mijn tweede kast een sit down royal video waar een neo geo aansluiting in zat die heb ik ook zo gelaten.

de jamma kast word het meest gebruikt originele games vind ik toch net nog leuker....

ben net verhuisd naar hongarije en de kasten staan inmiddels hier al in de kamer , heerlijk...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
floriske.nl schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:11:
Thx!

Ik ben overigens wel op zoek naar een "vaste" leverancier, niet eenmalig naar een plaat.

Ik denk niet dat die vriend van mij het een probleem vindt om met regelmaat iets voor je (mee) te bestellen. Als je liever direct contact wil met een leverancier denk ik wel dat je een eigen bedrijf moet hebben (kvk etc.) met regelmatige afname, ik weet niet of dat van toepassing is op jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

kimahri schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:57:
[...]
de mame kast was ook een royal video jamma aansluiting zonder spel gekocht in leeuwarden van een game ontwikkelaar voor 25 euro aangezien deze dus leeg was was het simpel om daar een mame kast van te maken met een jpac en een quad core pc en arcade vga

mijn eerste kast is een jamma kast met daarin momenteel donkey kong maar dat wisselt zo nu en dan en deze kast hou ik zoals hij is uit emotionele overwegingen

mijn tweede kast een sit down royal video waar een neo geo aansluiting in zat die heb ik ook zo gelaten.

de jamma kast word het meest gebruikt originele games vind ik toch net nog leuker....

ben net verhuisd naar hongarije en de kasten staan inmiddels hier al in de kamer , heerlijk...
_/-\o_
Nice!
Tsja als ik de keuze heb zou ik ook altijd voor het orgineel gaan met arcade hardware, ik denk dat ik meer algemeen dacht.
offtopic:
Zo heb ik laatst dus een megadrive met sonic gekocht, harstikke tof, en op me oude crt tv vond ik het er leuker uitzien dan via emulatie (megadrive collection) op de x360 icm hd plasma......echter.......probleem 1 geen pal optimalisatie.......probleem 2, de sega joypad is vanwege veel gebruik of simpelweg ouderdom niet in geweldige conditie meer.........je voelt hem al aankomen, ik speel sonic dus liever op me 360!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
floriske.nl schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:11:
Thx!

Wat ik begrepen heb:

1 Plaat (2,80m x 2,07m) van 10mm (12mm bestaat niet/is niet leverbaar, werd me niet echt duidelijk hoe en wat, of het dan niet dubbelzijdig zwart zou zijn of dat het dan geen spaan zou zijn etc.) zwart incl. bezorgkosten om en nabij €125 (dus 21,93 €/m2). 2 Platen kost om en nabij €185 (dus 16,22 €/m2).

Ik weet zo niet of ik je voor een goede prijs kan helpen (bezorgkosten etc. kunnen natuurlijk varieren als hij het kan laten meereizen met een van zijn bestellingen), maar zo heb je een indicatie van wat een normale prijs is voor een interieurbouwbedrijf. Dit alles moest ik per sms regelen terwijl ik in Belgie zit, mocht je dingen preciezer willen weten dan moet je wachten tot in het weekend, dan ben ik weer bij hem in de werkplaats. Die werkplaats ligt overigens in het middelste stukje van Limburg, ook niet onbelangrijk om te weten (ik ga ervanuit dat je ze dan daar moet ophalen, ik weet niet of ze dan ook bij jou kunnen leveren via hem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Thx voor alle moeite!

Dat zijn aleen helaas dezelfde prijzen als ik voor HPL heb doorgekregen via de Leeuwerik.

12mm bestaat overigens wel gewoon hoor, zowel in HPL als in gemelamineerd.

Inmiddels heb ik de Nederlandse leverancier van Kronospan spaanplaat gevonden, hier zou zwart 12mm gemelamineerd op € 9,56 /m2 ex BTW komen. Daar moet je echter minimaal 30 platen afnemen. Even een afnemer van ze zoeken in de regio dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
floriske.nl schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:08:
Thx voor alle moeite!

Dat zijn aleen helaas dezelfde prijzen als ik voor HPL heb doorgekregen via de Leeuwerik.

12mm bestaat overigens wel gewoon hoor, zowel in HPL als in gemelamineerd.

Inmiddels heb ik de Nederlandse leverancier van Kronospan spaanplaat gevonden, hier zou zwart 12mm gemelamineerd op € 9,56 /m2 ex BTW komen. Daar moet je echter minimaal 30 platen afnemen. Even een afnemer van ze zoeken in de regio dus.
Geen probleem. Wat hij nou precies had nagevraagd weet ik ook niet precies, maar per sms is niet ideaal. Ik zal in het weekend nog eens wat preciezer vragen (ook wat nou het probleem was met 12mm). En die prijs begrijp ik ook wel als je er 30 platen van moet afnemen... Volgende probleem is; vind maar eens iemand die zoveel afneemt en de moeite wil doen om met regelmaat iets aan jou te verkopen (kost zo'n grote firma teveel tijd)... Ik ben bang dat je als kleine afnemer met een hoge prijs gaat zitten.

Anyway, als je iets nodig hebt dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Hey Floriske

als je eens inspiratie nodig hebt your welcome to play some pinball :)

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Thx, maar Houten is nu niet bepaald om de hoek ;)

• Njay
floriske.nl schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:40:
Thx, maar Houten is nu niet bepaald om de hoek ;)
Haha duidelijk maar mocht je hulp nodig hebben etc met de software enzo :)

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Dat houd ik zeker in m'n achterhoofd voor als ik ga beginnen. Thx!

Ik ben momenteel aan het tobben met de knoppen. De 1 zegt dat je niet meer nodig hebt dan 2 flipper buttons, launch ball, start en exit en de ander heeft het weer over 4 flipper buttons, 2 nudge buttons, launch ball, extra ball, start, exit en 4 admin buttons :S

• Njay
Ik gebruik

2 x flipper
1x start
1x coin
1x exit

Nudge heb ik niet (kan je evt schuin onder de flipper knoppen doen) heb mercury switches geprobeerd dat werkte wel iets maar niet goed

Je kan hiervoor een UHID G nemen van ultimarc schijn top te werken.

Extra ball button heb ik ook niet , speel er wel met 3.
Leuke functie maar alleen als je een echte flipper koopt en je net nog die ene bal nodig hebt..(tegen betaling dan)

Alle admin functies mits ik ze nodig heb pak ik me keyboard voor heb onderop een x aantal usb poorten.

Het is eenmaal alles instellen und klar :)

[ Voor 17% gewijzigd door Njay op 29-08-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Yes .... Eindelijk mijn panelen zijn keurig gezaagd door een timmerman en komen morgen weer naar huis :-) Kan ik gelijk gaan beginnen met verven en lakken van de panelen.

Alle hardware onderdelen zijn binnen (2 pers 8 button, coin button en 1 & 2 person buttons, 2 flippers) en artwork is bijna af :-)

Ik kan na 3 jaar eindelijk beginnen met mijn bartop !!! Wel raar na verzamelen van onderdelen dat ik EINDELIJK kan beginnen :-)

Weet iemand toevallig of er ook een manual is voor UG Hyperspin project files?

PS

wish my luck :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... Iemand toevallig een Donkey kong in de aanbieding?
Gister dus via via een oude DK cabinet uit Duitsland besteld, er zit geen board meer in, kapotte beeldbuis en heeft nogal wat TLC nodig zo qua staat op de foto's. Hij zal volgende week wel worden afgeleverd, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vandaag dan eindelijk aangekomen, leuk nieuw project voor de winter.

De marquee is een oude popeye, maar overgeschilderd, en de bezel origineel donkey kong maar ook overgeschilderd :(

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img9/4719/5u3k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img580/2491/75mz.jpg

Ik weet eigenlijk nog niet wat ik er mee ga doen, maar ik denk herstellen naar origineel donkey kong look met een 60 in 1 jamma board.

Eerst die rally bike stickers er maar eens afpeuteren.
Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!