Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste
Acties:
  • 431.160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:58:
En vandaag dan eindelijk aangekomen, leuk nieuw project voor de winter.

De marquee is een oude popeye, maar overgeschilderd, en de bezel origineel donkey kong maar ook overgeschilderd :(
Is de bezel nu echt zo lelijk overgeschilderd, als de foto mij doet geloven? Maar in wat voor staat verkeerd de kast verder (dus houtwerk, binnenkant, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
valt vast iets van te maken maar een beetje behoorljke monitor krijg je die er wel in...?

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hout werk is eigenlijk in goede staat, her en der wel kleine deukjes en wat krassen, maar dusdanig goed dat ik het misschien wel zo laat ipv helemaal overspuiten. Binnenkant lijkt bijna nieuw, wel nog even goed uitzuigen, want er zit nogal wat stof en dode spinnen in.

Bezel is inderdaad erg lelijk geschilderd, zonde gewoon over de donkey kong artwork heen.

Er zit een monitor in, standaard sanyo 19". Maar ik kan die nog niet testen, want ik heb nog geen 110v transformer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Technisch vraagje.

Aangezien ik geen zin meer had om een vga <-> scart kabel te maken, had ik er 1 via ebay gekocht wat erg goed werkt.

Nu ik de computer een tijdje via een normale monitor hebt gedraaid en nu weer op de tv heb aangesloten
heb ik dat de eerste ongeveer 20 regels wegbuigen.
Waar zou dit aan liggen?
Ik weet dat ik het eerder niet had toen ik via de service menu van de tv de overscan verkleinde.
System restore werkt in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Weet iemand waar je voor een normale prijs PCB voetjes kan kopen? Die dingen kosten bijna niets alleen met de verzendkosten erbij wordt het via webshops gelijk 4 a 5x zo duur....

Ik heb in NL eigenlijk alleen de Arcadewinkel gevonden die ze verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
is er geen electronica zaak in je omgeving...?
in groningen en apeldoorn kun je ze nl gewoon in de winkel kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
rikoos schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:12:
Weet iemand waar je voor een normale prijs PCB voetjes kan kopen? Die dingen kosten bijna niets alleen met de verzendkosten erbij wordt het via webshops gelijk 4 a 5x zo duur....

Ik heb in NL eigenlijk alleen de Arcadewinkel gevonden die ze verkoopt.
http://dx.com/p/m3x10mm-6...olden-50-piece-pcs-148717

Deze?

Meer smaken: http://chinaprices.us?q=stand-off

[ Voor 5% gewijzigd door Verstekbakker op 23-09-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
kimahri schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:24:
is er geen electronica zaak in je omgeving...?
in groningen en apeldoorn kun je ze nl gewoon in de winkel kopen
Den Haag, ben bij 2 winkels geweest en deze hadden ze niet direct. Ze moesten kijken of ze de gewenste wel konden bestelen.

Die bij DX had ik ook gezien maar ik zoek ze in plastic.

Net contact met arcade winkel gehad :-) Ze kunnen het ook in een envelope sturen, scheelt HEEL veel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nnndoh schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:48:
Nu ik de computer een tijdje via een normale monitor hebt gedraaid en nu weer op de tv heb aangesloten
heb ik dat de eerste ongeveer 20 regels wegbuigen.
heb je als output een tv staan bij je settings?

BTW, ik ben bezig met een kleine bartop voor een vriend, een 17 inch scherm met een 60 in 1 jamma board en een 1 player config. Binnenkort zal ik wel even wat foto's plaatsen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Nee, alleen computer monitor ziet ie staan als standaard.
Maar heb ook een heel klein philips tvtje staan waar ik het probleem weer niet op zie.
Denk dan toch weer dat het de Sony tv is, 2de al in korte tijd die het af laat weten.
Van de vorige ging de scart opeens kapot

ff maar een philips op de kop tikken

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img109/8279/qycl.jpg

Het bartopje (30cm breed) waar ik mee bezig ben, 17" lcd (verticaal geplaatst) en een 60 in 1 jamma board.

• nnndoh
  • Niet online
vga<->scart probleem opgelost, heb er zelf maar weer 1 gemaakt :)

Verwijderd

Tja, die hele goedkope chinese meuk via ebay werkt vaak ook niet (goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Nee, dat valt wel mee, deze kwam uit spanje, kon alleen binnenwerks dat ene weerstandje niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Ik ben aan het kijken geweest hoeveel admin button's ik nodig zou hebben voor op een bartop zoals floris ze maakt. Puur gericht op mame games met hyperspin, Op dit moment kom ik aan de volgende knoppen:
Coin Button
Start
Exit
Escape
Tab
Menu
Player 1
Player 2
Pauze 1
Pauze 2
Heeft er iemand tips/opmerkingen voor me?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
voor coin gebruik ik player 1 + 1 van de actie knoppen
voor start 1 van de actie knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

nnndoh schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:21:
voor coin gebruik ik player 1 + 1 van de actie knoppen
voor start 1 van de actie knoppen
Dus ik mis een algemene enter knop? (die acties bevestigd...)
De andere knoppen zijn meer voor gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Nee, das bij mij de actie knop die onder "ctrl" staat ingesteld. bij veel spellen is dat de schiet knop
van de andere knoppen kan je er ook 1 instellen die naar verschillende catogorieen gaat
Zelf heb ik software matig niet niet alles op een rijtje

wil ik uit hyperspin, dan druk ik gewoon op de aan/uit knop van de computer bovenop de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

nnndoh schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:45:
Nee, das bij mij de actie knop die onder "ctrl" staat ingesteld. bij veel spellen is dat de schiet knop
van de andere knoppen kan je er ook 1 instellen die naar verschillende catogorieen gaat
Zelf heb ik software matig niet niet alles op een rijtje

wil ik uit hyperspin, dan druk ik gewoon op de aan/uit knop van de computer bovenop de kast.
je hebt hyperspin dan als service ingesteld dat hij er automatisch naar boot als je opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Nog niet, ben een beetje aan het aankloten met de xml files zodat ie alleen de spellen laat zien die filmpjes hebben en artwork, ondertussen werkte mijn vga -> scart kabel het niet meer en heb dus een nieuwe gemaakt.
Moet de computer nog in de kast zetten enzo.
En ben nog een beetje vanalles aan het installeren en configueren zoals ledblinky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
Winter is coming. Tijd om een oud project nieuw leven in te blazen. 9 jaar terug begonnen aan de bouw van een Arcadekast. Gebaseerd op het Centipede model. Maar na een verhuizing is deze in delen verdwenen in de schuur, en vorige jaar beland op de stort. Had geen zin meer om het af te maken....

Maar na het zien van een mooie bartop Arcade toch weer zitten spelen met de gedachten om het nogmaals te proberen. En dit keer wel het project af maken :+

Laatste 2 weken redelijk ingelezen, verschillende kasten bekeken en uit gekomen bij 2 keuzes. Een Lowboy en een bartop. Aangezien de voorkeur van mijn vriendin uitgaat naar een klein model, word het dus een bartop. De joysticks en buttons heb ik nog liggen. Heb nog ergens een 17" CRT liggen en een 3-tal TFT schermen van 21-23" waarvan ik er eentje kan gebruiken. Als hart van de kast wil ik mijn PC op offeren of een oude laptop. Zal nog een kleine test opstelling moeten maken of de laptop wel krachtig genoeg is. Het draait iig Metal Slug zonder moeite....

Maar nu eigenlijk mijn eerste vraag... Hoe moeilijk is het om een laptop (Acer) te strippen en te gebruiken in een kleine bartop? En wat draaien jullie als OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een laptop heb je met 30 min wel uit elkaar (edit 20 min dus). Dat moet geen probleem opleveren, zorg iig wel voor de juiste kleine schroevendraaiers. Windows xp is prima geschikt voor emulator icm een frontend, maar het ligt er ook maar net aan wat voor spellen je wilt spelen. Hele oude arcade games, of ook moderne games?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
masauri schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:51:
Ik ben aan het kijken geweest hoeveel admin button's ik nodig zou hebben voor op een bartop zoals floris ze maakt. Puur gericht op mame games met hyperspin, Op dit moment kom ik aan de volgende knoppen:
Coin Button
Start
Exit
Escape
Tab
Menu
Player 1
Player 2
Pauze 1
Pauze 2
Stomme vraag misschien maar waarom een pauze 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
housekamp schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:51:

Maar nu eigenlijk mijn eerste vraag... Hoe moeilijk is het om een laptop (Acer) te strippen en te gebruiken in een kleine bartop? En wat draaien jullie als OS?
YouTube: The (re)birth of a MAME-brain

En dan gebruik ik TinyXP Beast edition (te vinden op een zeer bekende/beruchte site die je waarschijnlijk via een proxy moet benaderen) op een CF kaart (533x speed, 32GB) met CF > PATA converter. Windows is dan volledig opgestart in 20 seconden. De laptop is een Packard Bell Easynote E1260, 1,92 GHz single core processor. Is niet sterk genoeg om Hyperspin te draaien met al dat grafisch geweld, maar de planning is een front end met minder eisen, dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:42:
Een laptop heb je met 30 min wel uit elkaar (edit 20 min dus). Dat moet geen probleem opleveren, zorg iig wel voor de juiste kleine schroevendraaiers. Windows xp is prima geschikt voor emulator icm een frontend, maar het ligt er ook maar net aan wat voor spellen je wilt spelen. Hele oude arcade games, of ook moderne games?
ah, dat valt dus wel mee. Dat word strippen :)
Mijn voorkeur gaat meer uit naar de wat oudere games. Denk aan Metal Slug reeks, KOF, en SHUMPS genre. Geen zware 3D games. Dat moet dus geen probleem worden met mijn oudere laptop.

mocht het een succes worden dit projectje, dan ga ik het nog eens doen maar dan met zwaardere hardware.
Verstekbakker schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:39:
[...]

YouTube: The (re)birth of a MAME-brain

En dan gebruik ik TinyXP Beast edition (te vinden op een zeer bekende/beruchte site die je waarschijnlijk via een proxy moet benaderen) op een CF kaart (533x speed, 32GB) met CF > PATA converter. Windows is dan volledig opgestart in 20 seconden. De laptop is een Packard Bell Easynote E1260, 1,92 GHz single core processor. Is niet sterk genoeg om Hyperspin te draaien met al dat grafisch geweld, maar de planning is een front end met minder eisen, dat werkt ook prima.
Dat filmpje gisteravond gevonden via google. stond in het FOK forum dacht ik...
TinyXP Beast Edition... noted! zag ook dat er nieuwe revisies op waren. Ga daar eens mee aan de slag. mss probeer ik windows zelf te strippen met nLite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

rikoos schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:04:
[...]

Stomme vraag misschien maar waarom een pauze 2?
Woeps, niet nodig natuurlijk , copy/paste foutje, goed opgemerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
masauri schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:51:
Coin Button
Start
Exit
Escape
Tab
Menu
Player 1
Player 2
Pauze 1
Pauze 2
Exit / Escape en Tab / Menu zijn in MAME gelijk en kan je in Hyperspin ook zo instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
masauri schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:09:
[...]

Woeps, niet nodig natuurlijk , copy/paste foutje, goed opgemerkt!
je maakte me al nieuwsgeirig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nnndoh schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:15:
Nee, dat valt wel mee, deze kwam uit spanje, kon alleen binnenwerks dat ene weerstandje niet verklaren.
Goede kans dat het dan nog gewoon uit china komt, hier wordt heel veel chinese meuk binnengehaald via de haven in Malaga.

Het bartopje is bijna klaar:

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/4206/4e4w.jpg

Gebruikt donkey kong plexiglas gevonden in de VS, nu lijkt de nintendo cab alweer veel beter dan in het begin:

Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/1535/m36o.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Heel mooi. En een prijsvechter van Medion!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Krijg vandaag mijn pakketje binnen van Arcadewinkel. IPAC en wat extra buttons. Dus waarschijnlijk vandaag een simpel CP maken om de layout te testen en uit te zoeken hoe en welke buttons ik ga gebruiken. Als ik dat eenmaal weet moet ik alleen nog de knoop doorhakken op welke hardware ik door wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
@automark is dat het spel 1941? ik krijg die maar niet aan de praat bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:39:

Gebruikt donkey kong plexiglas gevonden in de VS, nu lijkt de nintendo cab alweer veel beter dan in het begin:

[afbeelding]
Vette kast hoor, welk ontwerp heb je voor die kast gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een oude (1982) nintendo kast, die heb ik niet zelf gemaakt, deze cabs zijn gebruikt voor mario, popeye en donkey kong, (en nog een paar minder bekende). Deze was dus origineel popeye, maar ik bouw hem om naar een donkey kong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Vandaag bezig geweest met het aansluiten van de test CP. Kwam net een paar kabelschoentjes te kort om de laatste 3 buttons van player2 aan te sluiten. Morgen maar ff doen. Het werkt wel, maar merk dat ik niet meerdere acties tegelijk kan doen. Bijvoorbeeld diagonaal (8 weg joystick) en schietend lopen. Zo wel moeten werken met de IPAC. Had al wel iets gelezen op Ultimarc maar moet dat ook morgen maar ff testen.
nnndoh schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:46:
Zal dan wel 1942 zijn. 1941 werkt hier ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Kraz

Saving the world

housekamp schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:03:
Vandaag bezig geweest met het aansluiten van de test CP. Kwam net een paar kabelschoentjes te kort om de laatste 3 buttons van player2 aan te sluiten. Morgen maar ff doen. Het werkt wel, maar merk dat ik niet meerdere acties tegelijk kan doen. Bijvoorbeeld diagonaal (8 weg joystick) en schietend lopen. Zo wel moeten werken met de IPAC. Had al wel iets gelezen op Ultimarc maar moet dat ook morgen maar ff testen.

[...]

Zal dan wel 1942 zijn. 1941 werkt hier ook niet.
Ik weet niet wat voor speciale versie ik dan heb, maar bij mij doen beide spellen 't :)
Ik kan me nog herinneren dat je een speciale rom (neogeo.zip) moest hebben voor veel Taito en NeoGeo spellen. Of deze daar ook bij horen weet ik niet.

*Destijds de gehele package gevonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:47
Sommige games willen inderdaad echt niet heel vervelend is dat. Heeft één van jullie de Asterix rom (konami) ooit werkend gekregen? Dat is bij mij de gene die ik er wel bij zou willen maar écht niet werkend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik heb nog niet alles gechecked. Alleen de bij mij wat bekende titels. Ik heb de collectie van ene Halloweenpsycho. Bestaat uit 3 delen, en is voor Mame 0.149. Een full rom set, artwork, en een full CHDS pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nnndoh schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:46:
Nee, dat is 1943
Die bartop is ook geen mame, maar een standaard 60 in 1 jamma board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
CrystalViriS schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:56:
Sommige games willen inderdaad echt niet heel vervelend is dat. Heeft één van jullie de Asterix rom (konami) ooit werkend gekregen? Dat is bij mij de gene die ik er wel bij zou willen maar écht niet werkend krijg.
Ja die heb ik wel. Er zou nog een paar bugs in zitten maar is speelbaar. Net getest.

btw, 1941 werkt toch wel. Waarschijnlijk zat de niet werkende rom in een oudere pack. In de pack die ik nu gebruik werkt het.

Ik baal er alleen van dat de IPAC maar 1 commando tegelijk doorgeeft. met een joystick richting aangeven en dan schieten werkt niet. Kom er nog niet helemaal uit...

Zijn jullie bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
opgelost! Heb net een mooie noob fout gemaakt. ik had geen documentatie bij me in de schuur en heb de boel verkeerd aangesloten. wat heb ik gedaan? de COM heb ik netjes aangesloten op de minpool, maar vervolgens de COM van de volgende switch weer aangesloten op de NC van de vorige switch.

Vond het al zo vreemd dat ik zo snel door mijn kabelschoentjes heen was :+

Ik had dus de minpool van switch 2 moeten doorlussen vanaf de COM van switch 1 (2 kabels in 1 kabelschoentje)

Het stomme is dat zoals ik het had aangesloten wel werkt, maar niet meerdere knoppen tegelijk. En bij het aansluiten heb ik niet gekeken of combo werkte. Gewoon aansluiten en switch proberen. En dat deed het...

Kan dus weer opnieuw alles opnieuw aansluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Kraz

Saving the world

Ook ik heb een werkende Asterix.
Zie zojuist dat ik Mame 0.146 heb gevonden destijds. Was een gehele package met vrijwel elk spel erin incl circuit boards, marquee, screenshots, etc.

In totaal zo'n 200Gb verdeeld over +/- 1500 spellen.
Weet alleen niet meer of het via Nieuwsgroepen of Torrent was. Ik dacht het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik kan 1941 wel werkend krijgen in bijv mameuifx32 of iets dergelijks, maar als ik die koppel aan hyperspin , dan werkt hij weer niet.
In gewoon mame al helemaal niet
En hier heb ik ook een werkende Asterix, zelfs onder de laatste mame werkt hij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
kraz247 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:06:
[...]

Ook ik heb een werkende Asterix.
Zie zojuist dat ik Mame 0.146 heb gevonden destijds. Was een gehele package met vrijwel elk spel erin incl circuit boards, marquee, screenshots, etc.

In totaal zo'n 200Gb verdeeld over +/- 1500 spellen.
Weet alleen niet meer of het via Nieuwsgroepen of Torrent was. Ik dacht het eerste.
Ik heb alles "los" zelf in elkaar gezet. Ooit eens begonnen met een enorme download maar er was zoveel niet werkend of clone-games waar geen interesse in was dat ik uiteindelijk met een schone lei begonnen ben. Heb ook alleen maar mame games.

Krijg die melding missing rom or chd images. Terwijl die er wel zijn.. heb ondertussen overal al andere bestanden vandaan toch werkt er iets niet.

[ Voor 4% gewijzigd door CrystalViriS op 07-10-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Wat voor monitor/scherm hebben jullie in de cabinet? Ik ben een beetje aan het rond kijken naar schermen maar heb het liefst een 4:3 formaat scherm en ivm gewicht en afmeting een LCD monitor. Heb alleen LCD monitoren hier staan in 16:9 formaat. Ik weet nog niet of het scherm staand of liggend geplaatst gaan worden. Ben nog aan het kijken wat voor soort games ik voornamelijk wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Ik heb in mijn bartop een 19 inch monitor. 4:3 formaat. Als het een full-size geweest was had ik een groter scherm gezocht. 16:9 vind ik sowieso niet geschikt voor dus heb naar deze verhoudingen gezocht.

In mijn mortal kombat cabinet zit een 25 inch (orignele) arcade monitor. Als ik ooit een fullsize cabinet ga bouwen zoek ik ook iets wat ongeveer die grootte heeft. Vind het altijd verschrikkelijk uitzien als er een te kleine monitor/te dikke bezel in zo'n kast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
CrystalViriS schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:32:
Ik heb in mijn bartop een 19 inch monitor. 4:3 formaat. Als het een full-size geweest was had ik een groter scherm gezocht. 16:9 vind ik sowieso niet geschikt voor dus heb naar deze verhoudingen gezocht.

In mijn mortal kombat cabinet zit een 25 inch (orignele) arcade monitor. Als ik ooit een fullsize cabinet ga bouwen zoek ik ook iets wat ongeveer die grootte heeft. Vind het altijd verschrikkelijk uitzien als er een te kleine monitor/te dikke bezel in zo'n kast zit.
Hoe breed is je bartop ongeveer? Buitenwerkse maat. Ben aan het kijken op marktplaats voor een 19" 4:3 formaat TFT scherm. Prijzen vallen reuze mee.

Ik wil ook geen dikke bezel in mijn bartop en met het 4:3 formaat nog een beetje flexibel zijn door te kunnen switchen tussen games als Games als 1942 en Street fighter. En dan lelijke zwarte balken aan de zijkanten bij 1942 en een misvormd scherm bij Street fighter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Games uit begin jaren 80 hadden bijna allemaal een 19" monitor. Latere games hadden vaak wel grotere monitoren. Als je alleen die oude games speelt, dan zou ik voor een 19" gaan. Zet er voor het realisme nog wel even een slg 3000 tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
ik wil voornamelijk voor de games gaan uit eind jaren 80 begin jaren 90. Dat waren toch wel de jaren dat ik veelvuldig te vinden was in Arcadehallen. Het is tof om die oude en wel bekende titels weer te spelen.

bedankt voor de tip van de slg3000. Kende dat niet. En behaal je veel betere resultaat dan met de kunstmatige scanlines welke je in Mame kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het veel, heel veel beter dan vanuit mame. Zie ook hier voor een NL ´review´.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
housekamp schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:25:
Wat voor monitor/scherm hebben jullie in de cabinet? Ik ben een beetje aan het rond kijken naar schermen maar heb het liefst een 4:3 formaat scherm en ivm gewicht en afmeting een LCD monitor. Heb alleen LCD monitoren hier staan in 16:9 formaat. Ik weet nog niet of het scherm staand of liggend geplaatst gaan worden. Ben nog aan het kijken wat voor soort games ik voornamelijk wil spelen.
Idd wat anderen al eerder hier schreven ben ik ook van mening dat alleen een 4:3 formaat de juiste keuze is. Minimaal 19" want dat is het meest realistisch.

Heb eindelijk mijn 25c push for credit button binnen :-) We kunnen bijna beginnen met alles!!

Afbeeldingslocatie: http://groovygamegear.com/webstore/images/medium/NovaGemCDR_MED.jpg

Weet iemand in NL een goed bedrijf wat mijn metalen CP kan boren, op maat maken en buigen? Ik heb hier echt niet de spullen voor en kom alleen bedrijven in de US en AUS tegen (misschien zoek ik verkeerd, kan ook natuurlijk)

[ Voor 11% gewijzigd door rikoos op 08-10-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op elk industrie terrein zit toch wel een ´ijzerwerker´ of hoe zoiets ook moet heten? Gewoon even in de gouden gids (bestaat die nog?) kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:18:
op elk industrie terrein zit toch wel een ´ijzerwerker´ of hoe zoiets ook moet heten? Gewoon even in de gouden gids (bestaat die nog?) kijken.
Heb ik gedaan maar de twee bij mij in de buurt vonden het niet de moeite waard om mij te helpen. Kreeg bij 1 zelf de opmerking dat ik maar langs de Hubo moest gaan voor goede spullen. Dat zou goedkoper zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, in dat geval :)

Mijn eerste google hit leverde dit op: http://www.metaalwinkel.nl

En die bedrijven die je afwezen; als je zegt dat het voor een hobby projectje is, en je ze een krat bier extra geeft, is het vaak ook goed. Zeker de kleinere bedrijven.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:19:
Hm, in dat geval :)

Mijn eerste google hit leverde dit op: http://www.metaalwinkel.nl

En die bedrijven die je afwezen; als je zegt dat het voor een hobby projectje is, en je ze een krat bier extra geeft, is het vaak ook goed. Zeker de kleinere bedrijven.
Die had ik ook gevonden maar is niet direct in de buurt daarom heb ik deze niet benaderd toen, net gebelt en ze willen wel helpen alleen ook hier weer de opmerking dat het makkelijk zelf kan en niet goedkoop is. Precies kon hij niet vertellen hoeveel daarvoor moest ik eerst een plan/amp voorleggen.

Thnx anyway, ik ga het gewoon bij hen proberen en dan moet ik maar een stukje ervoor rijden, het is het laatste stukje wat ik nog niet heb om te beginnen met assembleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
housekamp schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:39:
[...]

Hoe breed is je bartop ongeveer? Buitenwerkse maat. Ben aan het kijken op marktplaats voor een 19" 4:3 formaat TFT scherm. Prijzen vallen reuze mee.

Ik wil ook geen dikke bezel in mijn bartop en met het 4:3 formaat nog een beetje flexibel zijn door te kunnen switchen tussen games als Games als 1942 en Street fighter. En dan lelijke zwarte balken aan de zijkanten bij 1942 en een misvormd scherm bij Street fighter ;)
45 cm. Is een twee spelers bartop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Sneak preview van een bartop kitje uit lakdraag MDF met een crappy telefoon foto:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72592758/cnc/fotos/thumbs/20131008_080621.jpg

Alleen de T-molding nog frezen.

@housekamp: als je uit gaat van binnenwerks 45cm breed, dan past daar mooi een 19" 4:3 monitor in

[ Voor 14% gewijzigd door floriske.nl op 08-10-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
@floriske en crystalViriS. 45cm maar? Is dat niet een beetje krap? Ik heb een test CP gemaakt en die is 53cm. 2 players met elk 6 buttons. Het is nog niet de defintieve layout maar zal eens kijken of ik ook rond de 45cm kan uitkomen.

@automark. Interessant kastje zo'n SLG3000. Grote kans dat zo'n kastje straks in mijn bartop komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Het kastje op de foto is 45cm binnenwerks, dan heb je een idee van de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
housekamp schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:29:
@floriske en crystalViriS. 45cm maar? Is dat niet een beetje krap? Ik heb een test CP gemaakt en die is 53cm. 2 players met elk 6 buttons. Het is nog niet de defintieve layout maar zal eens kijken of ik ook rond de 45cm kan uitkomen.

@automark. Interessant kastje zo'n SLG3000. Grote kans dat zo'n kastje straks in mijn bartop komt. :)
Ja wat is "krap"?

In vergelijking met de dedicated cabinet die ik hier ook heb is het krap ja daar kun je prima een glas drinken op zetten zonder er last van te hebben tijdens het spelen bij wijze van spreken. De breedte van de gehele bartop is trouwens iets breder, het controlpanel zelf is 45 cm bij mij. Ik heb ook 6 buttons voor beide spelers + twee start buttons. De rest zit niet aan de bovenkant op het controlpanel.

Het hele idee van een bartop is sowieso al inleveren op speelcomfort denk ik. Dus ja.. in dat opzicht. Meer comfort had ie misschien inderdaad nog breder moeten zijn (nu is het wel "knus" spelen met twee personen haha, maar dat maakt niet uit). Ik weet niet als hij nog breder was of het dan nog wel zo geschikt is als bartop. Ik ben mijn het nu aan het verven (ja al een aantal maanden |:( , ik ben echt geen "verver" ) en toen hij nog in elkaar stond was het al een behoorlijk zwaar/ log ding. Wat dat betreft heb ik spijt dat ik niet meteen een full-size cabinet gebouwd heb. (Vond het wel leuk bijvoorbeeld om een coin-mechanisme in te bouwen, maar vind dat iets wat overbodig in een bartop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
CrystalViriS schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:29:
[...]

Ja wat is "krap"?

In vergelijking met de dedicated cabinet die ik hier ook heb is het krap ja daar kun je prima een glas drinken op zetten zonder er last van te hebben tijdens het spelen bij wijze van spreken. De breedte van de gehele bartop is trouwens iets breder, het controlpanel zelf is 45 cm bij mij. Ik heb ook 6 buttons voor beide spelers + twee start buttons. De rest zit niet aan de bovenkant op het controlpanel.

Het hele idee van een bartop is sowieso al inleveren op speelcomfort denk ik. Dus ja.. in dat opzicht. Meer comfort had ie misschien inderdaad nog breder moeten zijn (nu is het wel "knus" spelen met twee personen haha, maar dat maakt niet uit). Ik weet niet als hij nog breder was of het dan nog wel zo geschikt is als bartop. Ik ben mijn het nu aan het verven (ja al een aantal maanden |:( , ik ben echt geen "verver" ) en toen hij nog in elkaar stond was het al een behoorlijk zwaar/ log ding. Wat dat betreft heb ik spijt dat ik niet meteen een full-size cabinet gebouwd heb. (Vond het wel leuk bijvoorbeeld om een coin-mechanisme in te bouwen, maar vind dat iets wat overbodig in een bartop).
true. Een bartop is idd inleveren aan speelcomfort ivm een dedicated cabinet. Je wilt de oude Arcade-feeling hebben maar niet meteen daarvoor de ouderwetse ruimte inleveren. En het zal een beetje handzaam moeten zijn, want je zal de bartop regelmatig willen verplaatsen. Ik zit nu ff naar mijn test CP te kijken (ligt naast me op mn buro) maar ik denk dat ik toch vast hou aan de 53cm. hoh tussen de buitenste buttons van player1 en stick player2 zit 13,5cm. Ben bang dat dit met 45cm te dicht op elkaar komt. Ben gek op lichaamscontact met mijn vriendin, maar als ik aan het spelen ben tegen een maatje en zit de hele tijd met de handjes tegen elkaar.... dat ga ik minder prettig vinden ;)

Straks ff contact opnemen met een verkoper op Marktplaats voor een 19" scherm. Kijken of ik dit vanavond kan ophalen. Kan dan mooi aankomende dagen de maten bepalen en a.s. weekend een test bartop maken. Ik maak deze eerst ff van 9mm multiplex. Heb hier nog aardig wat van liggen in de schuur en kan zo kijken of de maten allemaal kloppen. Als ik dat allemaal naar wens heb maak ik de panelen opnieuw maar dan van 18mm MDF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
ja ik heb asterix werkend zonder instellingen daarnaast heb ik ook het originele board voor jamma
erg leuk spel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 01:11:
Zet er voor het realisme nog wel even een slg 3000 tussen.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:06:
Ik vind het veel, heel veel beter dan vanuit mame.
Ik zelf heb een RetroVGA2, omdat deze ook op hogere resoluties goed werkt. Er is ook nog de Mini SLG. Het voordeel van een hardware oplossing is dat deze altijd werkt voor alle software, dus ook je frontend en andere emulators.
Vergeleken met mame scanlines ziet de RetroVGA er beter uit, maar vergeleken met mame HLSL niet. Al is HLSL natuurlijk een totaal pakket, waar scanlines maar een onderdeel van zijn. Verder vraagt HLSL redelijk snelle hardware. Als je dus een ourde pc/laptop gaat gebruiken, valt HLSL af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

In de tussentijd het bartop kitje uit lakdraag MDF afgerond.

De sleuven voor de t-molding in de kopse kanten zijn gewoon met de bovenfrees gedaan, dat is wat vlotter dan met de cnc.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72592758/cnc/fotos/thumbs/IMG_1852.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72592758/cnc/fotos/thumbs/IMG_1853.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72592758/cnc/fotos/thumbs/IMG_1877.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
floriske.nl schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:11:
In de tussentijd het bartop kitje uit lakdraag MDF afgerond.

De sleuven voor de t-molding in de kopse kanten zijn gewoon met de bovenfrees gedaan, dat is wat vlotter dan met de cnc.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Ziet er goed uit!
Je hebt dit uitgegeven onder de CC BY-SA license toch? In dit geval maak ik nog even een slot om de monitor op te bevestigen en dan cnc ik er zelf één uit. Bedankt voor de moeite in ieder geval. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Klopt inderdaad, heb de license van degenatrons en HaRuMaN gewoon overgenomen. Wel zo fair.

Heb inmiddels wel een paar kleine wijzigingen toegepast die niet in de files zitten, maar niks drastisch. Alleen de half ronde inkeping in het achter paneel om het makkelijker open te kunnen maken en in geval van gebruik van t molding een iets andere aanpak voor het plexiglas van de marquee.

Wel even je resultaat hier posten dan hè ;) ben benieuwd!

In de files zit overigens uiteraard ook een monitor panel verwerkt met vesa gaten. Ligt er op de foto's niet bij maar heb ik wel gefreesd.

Edit: Nog even een tip, frees je zijpanelen als laatst zodat je kan kijken/passen of je pockets niet net iets breder moeten. Ze zijn in de files exact 12mm en de plaat is vaak net iets dikker.

[ Voor 107% gewijzigd door floriske.nl op 09-10-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
floriske.nl schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:16:
Klopt inderdaad, heb de license van degenatrons en HaRuMaN gewoon overgenomen. Wel zo fair.

Heb inmiddels wel een paar kleine wijzigingen toegepast die niet in de files zitten, maar niks drastisch. Alleen de half ronde inkeping in het achter paneel om het makkelijker open te kunnen maken en in geval van gebruik van t molding een iets andere aanpak voor het plexiglas van de marquee.

Wel even je resultaat hier posten dan hè ;) ben benieuwd!

In de files zit overigens uiteraard ook een monitor panel verwerkt met vesa gaten. Ligt er op de foto's niet bij maar heb ik wel gefreesd.

Edit: Nog even een tip, frees je zijpanelen als laatst zodat je kan kijken/passen of je pockets niet net iets breder moeten. Ze zijn in de files exact 12mm en de plaat is vaak net iets dikker.
Goede tip. Heb zelf een tijd bij een bouwmarkt gewerkt en die platen zijn vaak niet helemaal precies inderdaad....Nu eerst nog even een nieuwe spindle. Ik gebruikte eerst een Dremel 3000 als budget oplossing en dat werkte goed, maar hij bleek toch niet alle abuse aan te kunnen. Al kan het natuurlijk ook zijn dat de koolstofborsteltjes gewoon versleten zijn. Ik ga dit binnenkort even allemaal uitzoeken en zal dan het resultaat posten.

Hoe zit dat trouwens met de marquee? Ik dacht in eerste instantie de art tussen twee plexiglas platen te klemmen of plak jij de art gewoon voorop het plexiglas? In mijn oude arcadekast had ik een originele marquee met art, maar dat kan ik natuurlijk niet namaken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik heb m'n artwork bij een lokaal sign bedrijf gespiegeld op "clearview" folie laten printen en daarna wit laten lamineren. Hierdoor krijg je als het ware een gespiegelde sticker welke je achter je plexiglas kan plakken.

De montage van de marquee in mijn Evo XR Cade en de bartop kits zonder T-molding doe ik als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72592758/bartop/thumbs/Marquee%20mounting%20sample_600px.jpg

Met T-molding gaat dit niet omdat je dan bij het frezen van de t-molding in de bovenste sleuf voor de marquee freest. Tenzij je de marquee wat verder naar achteren monteert natuurlijk.

Daarom heb ik voor de kit met T-molding gekozen voor de volgende oplossing:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72592758/bartop/thumbs/Marquee%20mounting_T-molding.jpg

Op deze manier houdt de T-molding de marquee op z'n plek.

En nu ik het toch over T-molding heb, nog maar even een extra tip: Zorg ervoor dat je je sleuven niet te diep freest, dan frees je in de pockets van de tussenpanelen. De t-molding heeft maar een diepte van 7mm nodig, dan heb je nog 3mm over t.o.v. de pockets welke 10mm uit de kant zitten.

De diepte van je slot cutter kan je beperken door een groter lager op je arbor te zetten, of net als ik gedaan heb even op je cnc een plexiglas adapter ring die je over de bestaande lager kan drukken te frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

is dit wat? of zijn er betere opties voor die prijs? ik reken 21% btw er nog bij dus totaal zou dan zijn ex verzenden 109 euro zijn: http://www.ebay.com/itm/T...ain_0&hash=item485622138d

vind het vooral interessant omdat ze adapters hebben zodat ik later kan switchen naar een Jtagged Xbox 360.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:20:,,,
Daarom heb ik voor de kit met T-molding gekozen voor de volgende oplossing:

[afbeelding]

Op deze manier houdt de T-molding de marquee op z'n plek.,,,,
Dat t molding de marquee op zijn plaats houdt lijkt mij niet helemaal handig. Ik zou dan die twee plankjes boven en onder de marquee niet voorzien van t molding (ook omdat je dan wel erg veel tmolding hebt). En dan gewoon kiezen voor de oplossing zoals je die bij die andere hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:46:
is dit wat? of zijn er betere opties voor die prijs?...
Heel goedkoop vind ik het niet, dan kun je denk ik nog beter zelf joysticks uitzoeken die je prettig vind en er bijv. een kade aanhangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24
Budgetwise als uitgangspunt, moet je eens op http://www.gyarcade.com/ kijken. Heb ik wat knopjes gekocht, aardige kwaliteit voor een heel lage prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
is dit wat? of zijn er betere opties voor die prijs? ik reken 21% btw er nog bij dus totaal zou dan zijn ex verzenden 109 euro zijn: http://www.ebay.com/itm/T...ain_0&hash=item485622138d

vind het vooral interessant omdat ze adapters hebben zodat ik later kan switchen naar een Jtagged Xbox 360.
Bespaar jezelf tranen in de ogen.
X-arcade knoppen wiebelen en voelen niet goed aan, joysticks zijn "ok".

Mensen die zeggen dat het prima spul is hebben nog nooit iets anders in handen gehad. Zo goedkoop is het inderdaad ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Llewy schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:21:
Budgetwise als uitgangspunt, moet je eens op http://www.gyarcade.com/ kijken. Heb ik wat knopjes gekocht, aardige kwaliteit voor een heel lage prijs!
wat een onduidelijke site zeg :( prijzen zijn wel laag.

Een Kade (2x) heb k ondertussen besloten, kan ik er evt ook een xbox in plaatsen (heb ik nog met coinops5)
Ik heb eens een icade gehad, de joystick die daar in zat was er cheap en clicky. dat wil ik dus niet.

wat is dan een aanrader?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanwa of Seimitsu, die dingen zijn 20-25 euro per stuk, en voelen of ze nooit kapot zullen gaan. Maar koop ze bij een goede winkel, via die sites als DX, aliexpress etc koop je bijna gegarandeerd nep spul. Arcadeshop.de vind ik persoonlijk erg goed, goede service en snelle verzending via dhl.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

Dat t molding de marquee op zijn plaats houdt lijkt mij niet helemaal handig. Ik zou dan die twee plankjes boven en onder de marquee niet voorzien van t molding (ook omdat je dan wel erg veel tmolding hebt). En dan gewoon kiezen voor de oplossing zoals je die bij die andere hebt.
Waarom zou dit niet handig zijn?

Maar goed dat smaken verschillen ;)

Zelf vind ik dat als je voor T-molding kiest, je dit niet maar half moet doen door sommige zichtbare kopse kanten te gaan schilderen.

Het is of het 1 of het ander, ofwel of alles zonder t-molding of met. En in het laatste geval monteren mensen hun marquee vaak met hoekprofielen, wat ik persoonlijk weer erg lomp en absoluut niet fraai vind. Dan zie ik liever een extra randje T-molding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa

zoals hierboven al werd aangegeven zou ik niet gaan voor XArcade spul. Spaar dan ff ietsjes door voor wat beter spul. bijvoorbeeld Sanwa. Ik heb dat een jaartje of 8 geleden aangeschaft bij ultimarc samen met switches van Cherry. Prima spul. Zeer solide.

Heb vorige week wat extra switches gekocht bij Arcadewinkel en daar zaten switches bij van Zippy. Dat is niet echt mijn ding. Ze klikken harder, en voelt niet aan zoals vroegah in de Arcadehallen. Dat heb ik namelijk wel met de switches van Cherry. Deze hebben een lichtere klik. Maar het blijft een persoonlijke mening natuurlijk ;)

Daarom zitten deze switches nu maar achter de buttons voor coins en players. Zo heb ik er minder 'last' van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

De sanwa buttons zijn echter erg ondiep.
Als ik voldoende € heb was ik van plan om een cabinet van Floriske te nemen, en dan passen die sanwa buttons niet.
Vind die groene buttons namelijk erg gaaf icm de controller.
zat nu te kijken naar die ILSA buttons van arcadeshop.de

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
ILSA knoppen met de kuiltjes is het fijnste merk van dit model. Hoe ze aanvoelen en de kleur.
Tenzij ze wat veranderingen hebben doorgevoerd.

Ik vind het hele Europese/Japanse knoppen/sticks verhaal altijd zo'n dilemma.
De Japanse sticks en knoppen zijn voor pure precisie prestaties beter maar de Europese zijn meer authentiek en voelen aan als echte arcade.

Zo'n Ilsa super of competition is een echte mannenstick waar je flink aan kunt rukken en trekken. Hoe de stick terugveert als je hem loslaat, fantastisch. Japanse sticks voelen toch wat iel en klein aan, heel erg mechanisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 11:16
housekamp schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:01:
[...]

zoals hierboven al werd aangegeven zou ik niet gaan voor XArcade spul. Spaar dan ff ietsjes door voor wat beter spul. bijvoorbeeld Sanwa. Ik heb dat een jaartje of 8 geleden aangeschaft bij ultimarc samen met switches van Cherry. Prima spul. Zeer solide.

Heb vorige week wat extra switches gekocht bij Arcadewinkel en daar zaten switches bij van Zippy. Dat is niet echt mijn ding. Ze klikken harder, en voelt niet aan zoals vroegah in de Arcadehallen. Dat heb ik namelijk wel met de switches van Cherry. Deze hebben een lichtere klik. Maar het blijft een persoonlijke mening natuurlijk ;)

Daarom zitten deze switches nu maar achter de buttons voor coins en players. Zo heb ik er minder 'last' van.
Zowel Cherry als Zippy hebben verschillende type microswitches. De Cherry's die onder de competition joysticks hangen (Suzo) zijn bijvoorbeeld zéér stug. Zippy produceert ook lichte varianten zonder "klik".

Het is dus niet zozeer het alleen het merk. Het meeste verschil naast de types tussen deze 2 is de kleur en de connectoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hoe zagen jullie die platen uit? Doe je dat met een bovenfrees? Of heb je een onwijs vaste hand met decoupeerzaag? Ik sta op het punt om er eentje te gaan maken met een maatje. We hebben de bouwtekeningen van Koenigs.dk. Maar we twijfelen of we alles recht zagen, of toch de bochten gaan proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Laatst online: 04-08 19:27
SamuraiP1zzaCat schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:58:
Hoe zagen jullie die platen uit? Doe je dat met een bovenfrees? Of heb je een onwijs vaste hand met decoupeerzaag? Ik sta op het punt om er eentje te gaan maken met een maatje. We hebben de bouwtekeningen van Koenigs.dk. Maar we twijfelen of we alles recht zagen, of toch de bochten gaan proberen.....
Je kunt altijd iets te ruim zagen en dan schuren, schuren, schuren...

En als je een tweede paneel exact hetzelfde wilt hebben, toch een frees met kopieerbitje gebruiken.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
SamuraiP1zzaCat schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:58:
zou zowiezo de bochten niet recht zagen :+

gewoon met de decoupeerzaag. zaag eerst 1 plaat uit. gebruik dit weer als mal om om te trekken op een andere plaat. doordat je dit doet heb je namelijk al de 2e plaat een fractie van een milimeter groter. vervolgens die ook uit zagen en dan beide platen goed vast zetten in een bankschroef en evenwijdig schuren tot ze op maat zijn. En met MDF stelt het schuren niks voor. ;) Zorg wel voor goeie ventilatie en stofkapje. Stof is niet best voor je longen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Vraagje: Weet iemand een goed adres waar je 4:3 monitoren goedkoop kan kopen? Evt 2dehands is prima. Ik heb in de pricewatch gekeken maar de nieuw prijzen voor monitoren groter dan 19" zijn echt hoog en het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een minimaal 21" (liefst 23") monitor dus als iemand wat weet voor leuke prijzen hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
rikoos schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:14:
Vraagje: Weet iemand een goed adres waar je 4:3 monitoren goedkoop kan kopen? Evt 2dehands is prima. Ik heb in de pricewatch gekeken maar de nieuw prijzen voor monitoren groter dan 19" zijn echt hoog en het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een minimaal 21" (liefst 23") monitor dus als iemand wat weet voor leuke prijzen hou ik me aanbevolen.
Volgens mij hebben ze niet heel veel lcd's in 4:3 groter dan 19" op de markt gebracht.
Kom je automatisch op marktplaats uit en 2ehandse pc dump shops.

Als het kan met het design is een 16:9 op 4:3 zetten een optie, moet je wel extra ruimte aan de zijkant hebben om dit te huisvesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had in een oude build een 21" nec 4:3 lcd
Op ebay duitsland staan honderden tweedehands monitoren voor een paar tientjes met shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 20:55
pricewatch: Dell Ultrasharp 2007FP Zwart
Fijne monitor met goeie kijkhoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
ik heb vorige week de Dell 1907 FTp gekocht via marktplaats voor 22,50 euro.
Krijg alleen niet dezelfde kleurwarmte etc als mijn andere schermen, maar daar merk ik straks toch weinig meer van als deze in de Bartop gemonteerd zit. En voor 22,50 euro mag je eigenlijk niet zeuren ;)

Wel een voordeel van de 1907 en 2007 is dat je het bevestigingssysteem makkelijk van de standaard kan halen en kan bevestiging in je kast. En met een klik hang je daar je monitor weer aan. Ideaal tijdens het inbouwen van je hardware. Monitor haal je makkelijk ff weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
ik zit met een kleine uitdaging. Mijn bartop is gebaseerd op de Wee-cade. Alleen hang ik er een 19" scherm in en heb ik de diepte van de CP een paar centimeter groter gemaakt, en de kast breedte aangepast van 45cm naar 50cm. Ik heb dit gedaan zodat ik wat meer ruimte heb op de CP. Voor mijn gevoel zat met de 45cm setup de buttons iets te dicht op elkaar...

Maar nu heb heb ik dus een probleempje met de bezel. De bovenkant van het scherm loopt mooi tegen de onderkant van de marque aan en de onderkant van het scherm zit gelijk met bovenkant CP. Netjes dus. Alleen zit ik met weerszijde van het scherm met een gat van 60mm. Nu was de bedoeling om dit aftewerken met een transparante polystyreen plaat (4mm dik) en deze aan de achterkant te beplakken met een artwork. Waarschijnlijk de aangepaste bezel van Pacman. Maar aangezien ik er straks niet meer bij kan zal ik dat nu moeten regelen.

Dus hoe hebben jullie dit opgelost, en eventueel waar je plakfolie etc besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Ik heb plexiglas gebruikt transparant, deze zo groot gemaakt dat hij compleet over het scherm komt te liggen plus netjes alle ruimtes afdekt.

Daarna de randen gespoten met zwarte verf :) check topic mijn pinball topic voor een voorbeeld :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hyperspin-fe.com/forum/attachment.php?attachmentid=4676&d=1265836317

Afbeeldingslocatie: http://www.hyperspin-fe.com/forum/attachment.php?attachmentid=4677&d=1265836324

Afbeeldingslocatie: http://www.hyperspin-fe.com/forum/attachment.php?attachmentid=4693&d=1265901839

[ Voor 47% gewijzigd door Njay op 17-10-2013 09:04 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
een vraagje ik heb zelf een mame arcade kast die al voor was bekabeld met een jamma connector

maar nu kan ik twee photoplay 2000 machines krijgen voor zeer weinig en vroeg me af of deze makelijk om te bouwen zijn ? ik kan me herinneren wel eens een photo te hebben gezien hier van iemand met een photoplay 2000 met mame?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zal je dan wel opnieuw moeten bedraden, maar dat is ook een klusje van een uurtje.
YouTube: Cabinet Arcade Mame / Photoplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
dat filmpje heb ik ook gezien maar het flitst nogal voorbij en kan er niet echt uithalen "hoe" hij het voor elkaar heft gekregen en dat zou ik graag willen weten een kleine how-to ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Njay schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:56:
Ik heb plexiglas gebruikt transparant, deze zo groot gemaakt dat hij compleet over het scherm komt te liggen plus netjes alle ruimtes afdekt.

Daarna de randen gespoten met zwarte verf :) check topic mijn pinball topic voor een voorbeeld :)
het plexiglas word bij mij ook groter dan het scherm. voornamelijk aan de zijkanten dus.
Maar gewoon zwart spuiten is dus een optie... zal eens kijken hoe dat staat.
thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copywizard schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:53:
dat filmpje heb ik ook gezien maar het flitst nogal voorbij en kan er niet echt uithalen "hoe" hij het voor elkaar heft gekregen en dat zou ik graag willen weten een kleine how-to ofzo?
Tja wat wil je precies doen? Er zal wel een nieuwe pc inmoeten, dan hang je daar een ipac oid aan, en daar knoop je de knoppen en joysticks aan. De monitor uit de photoplay zal wel mogelijk zijn, met een speciale videokaart.
hier kun je veel vinden
http://arcadecontrols.com/arcade.htm
ipac
http://www.ultimarc.com/ipac1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
housekamp schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:46:
[...]

het plexiglas word bij mij ook groter dan het scherm. voornamelijk aan de zijkanten dus.
Maar gewoon zwart spuiten is dus een optie... zal eens kijken hoe dat staat.
thanx
Heb hetzelfde gedaan als Njay alleen een zwart vel karton (zelf gemaakte paspartoe) achter mijn plexiglas geplaatst. (Zelfde idee als bij een fotolijstje eigenlijk). Scheelde een verfbeurt en misschien dat ik later nog iets van art langs de randen kan doen, op het karton dus.

[ Voor 4% gewijzigd door CrystalViriS op 17-10-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
dankje voor je reactie.

wat ik ermee zou willen is de originele crt blijven gebruiken maar mijn kennis van het opnieuwe bedraden van de monitor naar een j-pac/i-pac is er helaas niet en gezien er niet veel wat betreft schemas te vinden zijn van die photoplay cabinet wordt het helemaal lastig voor mij.

dus ik vermoed dat ik de crt eruit haal en deze vervang voor een lcd en dan een i-pac en buttons erin zet? en dan een arcade-vga erin?

tenzij iemand me opweg kan helpen naar een goede how-to om die crt opnieuw te bedraden?
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:51:
[...]

Tja wat wil je precies doen? Er zal wel een nieuwe pc inmoeten, dan hang je daar een ipac oid aan, en daar knoop je de knoppen en joysticks aan. De monitor uit de photoplay zal wel mogelijk zijn, met een speciale videokaart.
hier kun je veel vinden
http://arcadecontrols.com/arcade.htm
ipac
http://www.ultimarc.com/ipac1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Kijk wel uit met die crt he ... er zit een partij hoog spanning onder de anode cup.

Geloof mij heb ik 1x mee gemaakt en een dikke optater van gehad... ik blijf er vanaf :)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom moet je die eerst ook aarden YouTube: Discharging a CRT arcade monitor

http://www.instructables....he-Arcade-Monitor-hookup/
Als die beeldbuis het nog doet, zou ik echt die gebruiken, is namelijk veel mooier/echter dan zo'n lcd. Als je toch lcd gebruikt, neem er dan wel een slg 3000 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Laatst online: 15-09 10:44
Een arcadevga is niet echt nodig als je er toch een lcd in gaat zetten. Kan je beter een standaard videokaart nemen.

--[SPECS]--

Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!