Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Ik ga binnenkort ook eentje bouwen
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
leuk te horen!Ricepuppet schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:22:
Sfinx333, je table cabinet heeft me weer geinspireerd
Ik ga binnenkort ook eentje bouwen
ik zet deze te koop en ga een grotere maken..
Ik heb iets van 8-9 jaar geleden een grotere gebouwd. Leuk, maar het nam zoveel ruimte in beslag.sfinx333 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:21:
[...]
leuk te horen!
ik zet deze te koop en ga een grotere maken..
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
en anders zet je hem gewoon in de woonkamer (zoals ikVerwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 01:28:
Zo'n kast neem max 1 bij 1 meter in beslag, daar heeft iedereen echt wel ruimte voor.
Beetje een raar statement; als ik nou in een 1 kamer woning woon, dan is dat nogal ongeldig. Besides; degene die ik had gebouwd was niet 1 meter hoog, maar 200mm x 100mm.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 01:28:
Zo'n kast neem max 1 bij 1 meter in beslag, daar heeft iedereen echt wel ruimte voor.
20cm x 10cm. Die past zeker in elk huis!Ricepuppet schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:20:
[...]
Beetje een raar statement; als ik nou in een 1 kamer woning woon, dan is dat nogal ongeldig. Besides; degene die ik had gebouwd was niet 1 meter hoog, maar 200mm x 100mm.
DarthSjaak schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:27:
[...]
20cm x 10cm. Die past zeker in elk huis!![]()
![]()

Te snel getikt.
200cm x 100cm dus.
Verwijderd
Oke wat een toeval mijn kast is zelfs nog kleinerRicepuppet schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:01:
[...]
[afbeelding]
Te snel getikt.
200cm x 100cm dus.
YouTube: Custom mini arcade cabinets plays Gameboy Advance Games
Nog een vraag aan de mede mame arcadekast bouwers; welke budget pc kan alle gangbare emulators draaien en alle mame games?
Verwijderd
Hier wat foto's die ik destijds had gemaakt tijdens het bouwen.sfinx333 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:42:
geweldig die mini kastjes! kun je daar eens wat foto's van de bouw van plaatsen?
Nog een vraag aan de mede mame arcadekast bouwers; welke budget pc kan alle gangbare emulators draaien en alle mame games?

Overigens je overige vraag over een budget PC kan ik mogelijk ook beantwoorden.
Zelf heb ik minder goed ervaringen om een arcade kast op een pc te laten draaien.
Een xbox1 is goedkoper en de communitie verbeterd telkens de emulatoren.
Veel spellen werken goed, bij een pc is het afwachten of je pc alle kan draaien (goedkopere pc's)
Tevens geen windows schermen, muizen of windows opstartschermen, virussen enz.enz.
http://www.arcadewinkel.n...k-zwart%20(1)-640x480.JPG
Zo een dus
Verwijderd
Ik heb er namelijk in jaren nog geen enkel probleem mee gehad.
Ik heb momenteel een p4 3.0ghz HT met 2 gb ram, en dat voldoet voor mij meer dan genoeg. Alle oude games draaien perfect. Voor moderne 3d games moet je dat niet gebruiken, maar alles voor +/-1995 is geen enkel probleem. Ding draait op win xp, waar alle onzin uit is gestript, de machine hangt ook niet aan het web, dus beveiliging is ook niet nodig.
Ik gok dat Dearn er nog wel 1 heeft liggen (5 op het moment zelfs)MaChOmIdGeT schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:46:
Heeft iemand een joystick over die weinig inbouw diepte nodig heeft ...
http://www.arcadewinkel.n...k-zwart%20(1)-640x480.JPG
Zo een dus
Edit: ok, ff serieus dan
Dat type joystick heeft volgens mij niet minder inbouwdiepte nodig dan bijvoorbeel Zippyy of Sanwa sticks. De baltop fighter sticks hebben zo op het eerste gezicht wel wat minder inbouwdiepte nodig.
Mail dearn anders even met de vraag welk type het minst diep is.
Of doel je wellicht op de breedte ipv de diepte?
[ Voor 46% gewijzigd door floriske.nl op 21-02-2013 17:03 ]
Verwijderd
Misschien kwam ik iets te negatief overVerwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:03:
Hoezo heb je geen goede ervaringen met een pc voor mame?
Ik heb er namelijk in jaren nog geen enkel probleem mee gehad.
Ik heb momenteel een p4 3.0ghz HT met 2 gb ram, en dat voldoet voor mij meer dan genoeg. Alle oude games draaien perfect. Voor moderne 3d games moet je dat niet gebruiken, maar alles voor +/-1995 is geen enkel probleem. Ding draait op win xp, waar alle onzin uit is gestript, de machine hangt ook niet aan het web, dus beveiliging is ook niet nodig.
Pc werkt natuurlijk ook goed. alleen als je de keuze hebt tussen een budget PC en een xbox, dan zou ik zeker voor de xbox gaan. Ook vind ik dat je veel moet instellen als je een snelle boot, geen windows schermen e.d. wil krijgen. Ook is het vaak zo als windows niet goed is afgesloten dat hij bij de volgende boot zichzelf wil herstellen e.d. Er zijn legio aan probleempjes die ik niet heb nu ikeen xbox gebruik.
geen muis geen toetsenbord nodig. Het is mijn persoonlijke ervaring, maar het kan heel goed zijn dat het voor een ander wel goed werkt.
Verwijderd
Maar kun je met een xbox wel de highscores etc opslaan?
Verwijderd
Eerst was het veel uitzoek werk hoe de highscore op te slaan met mame voor xbox.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:20:
Ik heb dan geen ervaring met een xbox, maar een oude pc van 30 euro volstaat voor mij. Natuurlijk moet je windows een beetje tweaken, hier staat al een hoop: http://wiki.arcadecontrols.com/wiki/Hiding_Windows
Maar de communitie is door gegaan. Nu is er Coinops en die zorgt ervoor dat de highscores bewaard blijven.
Wat ook handig is dat alle preview filmpjes aanwezig zijn van alle games.
Net zoals de budget pc's zul je games tot ongeveer 1995 kunnen spelen.
Wat wel een bijkomstig voordeel is dat je ook gewoon xbox games kunt spelen.
veel xbox games zijn ook arcade games die naar xbox zijn overgezet.
Deze zijn dus relatief gezien wel nieuwer en spelen natuurlijk 100% goed.
b.v. Crazy Taxi, Dead or Alive, Soul Caliber, etc, etc
Verwijderd
Ik merk dat ik alweer achterloop. Er blijkt nu ookal een clone van hyperspin te zijn voor de xbox.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:20:
Ik heb dan geen ervaring met een xbox, maar een oude pc van 30 euro volstaat voor mij. Natuurlijk moet je windows een beetje tweaken, hier staat al een hoop: http://wiki.arcadecontrols.com/wiki/Hiding_Windows
Deze heet vision en werkt samen met Coinops.
YouTube: Hyperspin/Themes for VISION
Wat het fijne is van Coinops (en ook van Vision als ik de youtube omschrijving mag geloven)
is dat je het download en overkopieert naar HD. Daarna hoef je niet veel meer in te stellen.
Wat ik ook de laatste tijd merk is dat steeds meer mensen nu wel overstappen.
Zie nu meer youtube filmpjes met arcade kasten die op xbox werken. Vvorheen was dit een zeldzaamheid onder de mame bouwers. Nu niet meer merk ik (laatste jaar)
Dit is te danken aand de komst van CoinOps.
Overigens ga ik er nu eentje bouwen met een P4 PC; als ik er eentje met een Xbox moet bouwen, moet ik eerst een Xbox op de kop tikken en ook nog eens Xbox Arcade controllers of convertors.
Verwijderd
Xbox is makkelijk te scoren via marktplaats.Ricepuppet schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:47:
Ik heb mijn eerste arcade machine ook gebouwd met toen een Xbox erin. Werkte perfect.
Overigens ga ik er nu eentje bouwen met een P4 PC; als ik er eentje met een Xbox moet bouwen, moet ik eerst een Xbox op de kop tikken en ook nog eens Xbox Arcade controllers of convertors.
Je zult inderdaad een chip moeten gebruiken om joysticks aan te sluiten, maar dit is bij de pc ook het geval.
Ik ga het toch heel anders doenVerwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:56:
[...]
Xbox is makkelijk te scoren via marktplaats.
Je zult inderdaad een chip moeten gebruiken om joysticks aan te sluiten, maar dit is bij de pc ook het geval.
Ik rammel binnenkort gewoon een USB Arcade joystick uit elkaar en zet alles netjes 1 op 1 over op een tableau.
Verwijderd
Ryzen cloud9
Iemand een suggestie?
Voor de pi te poweren ga ik een gevoede usb hub gebruiken, dat werkt met de 2.0 revisies prima lees ik.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Dat idd....LoneWolf schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:15:
Neem een connector waar zo'n pc snoer in past, die zijn er ook met aan uit schakelaar, monteer die in de kast en maak aan de binenkant een opbouw stekkerdoos daaraan. Zo ga ik het denk ik doen als ik mijn bartop maak.
Ik heb het zo 'opgelost'

Zo te zien zijn dit 12volt stekertjes, niet de slimste/beste oplossing inderdaad. Solderen + krimpkous!I_am_akira schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:54:
Of lekker vastsolderen, linke soep zo
De controls worden nog een beetje lastig denk ik, ik wil zoiets als de SlikTrik Classic met een trackball zodat ik geen muis nodig heb, maar die is mij te duur als die uberhaupt nog gemaakt wordt. Ik zie nu ook de X-arcade Tank sticks, maar die zijn ook nog vrij prijzig. Dus dan wordt het behoorlijk knutselen met een IPAC4 connector. De machine zal maar 2 spelers hebben maar de sticks moeten wel 8 kanten op gaan en ik wil voldoende knoppen hebben voor de verschillende consoles (al zal ik ook SNES controllers aansluiten, of evt, gewoon X360 controllers.)
Maar goed mijn project is nog nieteens begonnen, wat ik eigenlijk wou delen is dit boek, meer dan 500 pagina's getiteld: Project Arcade: Build Your Own Arcade Machine 2nd edition
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!
[ Voor 34% gewijzigd door _ferry_ op 13-03-2013 19:40 . Reden: URL weg IVM copyright ]
[ Voor 71% gewijzigd door _ferry_ op 17-03-2013 10:42 ]
daarnaast staan in dit topic regelmatig verwijzingen naar downloads wat betreft complete hyper spin downloads en dat mag wel..?
raar
Muziek, films, tv downloaden is niet illegaal. Boeken en software wel.kimahri schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:02:
vreemd verhaal volgens mij downloaden uit de nieuwsgroepen is nog steeds legaal in nederland
daarnaast staan in dit topic regelmatig verwijzingen naar downloads wat betreft complete hyper spin downloads en dat mag wel..?
raar
De betreffende boeken zijn geschreven door dezelfde persoon die ook het BYOAC forum in de lucht houdt. En volgens mij is dat voor de meeste mensen hier een belangrijke bron van informatie...dus koop het boek dan gewoon.
Hier een link naar een legale versie van het boek
als we gaan mieren neuken kan ik het ook
Je hebt helemaal gelijk. Als iemand de mods erop had gewezen, waren ze vast weggehaald.kimahri schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:33:
de complete hyperspins download die hier aangeboden weren waren voorzien van roms games dus en dus illegaal
als we gaan mieren neuken kan ik het ook
Verwijderd
Ik zou graag dit ding gebruiken omdat in mijn coin door gaten zitten waarop ik deze kan monteren.

Het enige wat er nog op staat is een logo met de letters I en L en made in spain.
Ik heb vorige week ook al een mailtje gestuurd naar arcadeshop.de maar daar heb ik tot op heden nog geen reactie op gehad.
http://www.industrias-lorenzo.com/en/
Verwijderd
Heeft hier iemand ervaring met MAME in combinatie met een Arduino? ik wil de verlichting van mijn knoppen maar ook andere verlichting in mijn kast en misschien nog servo's aan gaan sturen door middel van een arduino.
Een pac drive van Ultimarc is waarschijnlijk een stuk makkelijker.Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:56:
Heeft hier iemand ervaring met MAME in combinatie met een Arduino? ik wil de verlichting van mijn knoppen maar ook andere verlichting in mijn kast en misschien nog servo's aan gaan sturen door middel van een arduino.
Verwijderd
Ook ben ik van plan om een televisie te gebruiken als scherm zodat ik consoles rechtstreeks op de televisie aan kan sluiten, de arduino wil ik gebruiken om de televisie op de goede zender te zetten afhankelijk van de console die ik kies om te gaan spelen.
Een pac drive is ook veel duurder als een Arduino, en in tegenstelling tot een arduino bijna niet 2e hands te krijgen.
Met een pac drive servo's aansturen kan wel met een FET ertussen. Dat moet met een arduino waarschijnlijk ook. En de software support voor de pac drive is heel erg goed. Bijvoorbeeld LEDBlinky.Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:06:
Voor zover ik kan vinden kan een pac drive alleen maar leds aansturen en geen servo's ofzo.
Ook ben ik van plan om een televisie te gebruiken als scherm zodat ik consoles rechtstreeks op de televisie aan kan sluiten, de arduino wil ik gebruiken om de televisie op de goede zender te zetten afhankelijk van de console die ik kies om te gaan spelen.
Een pac drive is ook veel duurder als een Arduino, en in tegenstelling tot een arduino bijna niet 2e hands te krijgen.
Verwijderd
Mogelijk is dit een alternatief :Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:06:
Voor zover ik kan vinden kan een pac drive alleen maar leds aansturen en geen servo's ofzo.
http://groovygamegear.com...ath=76_81&products_id=306
Verwijderd
Met de PAC-drive i.c.m. LEDblinky lijkt het me niet mogelijk om infrarood signalen te sturen (wat ik wil gaan gebruiken voor automatische zenderkeuze van het televisie scherm in de kast).
Ook kan je met een Arduino een servo zeer precies aansturen, bij een PAC-drive wordt het volgens mij kiezen tussen 2 standen, namelijk signaal aan of signaal uit.
Ook wil ik misschien nog een IR ontvanger in de kast maken om die te kunnen gebruiken als jukebox / geluidsinstallatie.
Met de Arduino zou je al deze dingen + het aansturen van de LEDS kunnen combineren.
Maar ik kan er nog maar heel weinig informatie over vinden, ik heb een keer iets gezien over iemand die bij een nieuwe highscore een Arduino allerlei opdrachten liet uitvoeren maar dat kan ik helaas niet meer vinden.
Verwijderd
http://www.industrias-lorenzo.com/en/38-front-plates
Maar bij mijn eigen front plate zitten alleen een 10 pins stekkertje, een aansluiting voor 4 pinnen waarbij staat: cont. - + cred
en 2 pinnetjes (voor een jumper denk ik) waarbij staat INH.
De munten die door het mechanisme komen (de 50 cent munten) valleen op een metalen plaatje wat aan een pin door een soort spoel heen zit en aan die spoel zitten 2 draden die naar het printplaatje gaan (redelijk zichtbaar op foto).
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd te meten, volgens mij heeft dat een voeding van 12 volt nodig en zou je met de cred. aansluiting op 1 of andere manier de munt moeten kunnen detecteren maar ik heb nog helemaal geen logische werking kunnen ontdekken (of het is al kapot). Maar bij de meeste waarden die ik meet komen hele lage (0.01 V tot 0.19 V) waarden die ook nog eens heel erg verspringen.
Iemand een idee hoe zo een systeem werkt?
Edit:
Xbox opgescharreld op marktplaats, blijkt na openen van het ding dat hij al is omgebouwd. Althans, dit is wat ik erin aantref. De verkoper heeft het niet geweten denk ik, want die zei er niks over... Nu eens even verder zoeken naar hoe ik het spul aan de praat krijg.
[ Voor 43% gewijzigd door Verstekbakker op 12-04-2013 13:01 ]
Geen XT ben ik inmiddels achter, maar die andere dus. Waar ik ook achter ben is dat het bios waarschijnlijk niet is geflashed. Als het goed is heb ik Coinops 5 binnen (65 gig) en een EvoX M8 bios.
Mocht ik het voor mekaar krijgen kom ik er nog wel een keer op terug. In de tussentijd zijn ervaringen altijd welkom natuurlijk.
Dit is mij eerste build dus hij kan er wat amateuristisch uitzien

Ik heb de knopjes via een seller op ebay gevonden omdat ik de officiele iets te duur vond(Ik kan deze altijd nog vervangen)

12MM hout bij Gamma laten zagen kosten maar €15

En dan naar wat bouwen heb ik de kast half klaar, moet nu nog wachten op me knoppen en dan kan ik verder gaan.
Als frontend gebruik ik HyperSpin
Verwijderd
Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar!Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:56:
Heb je een link naar de verkoper van die joystick en controller? Ik heb nog een klein projectje in de planning en wil daar geen dure ipac inhangen.
Ik heb hem van hier gekocht allleen heb ik ze nog niet ontvangen dus kan ik niet zeggen hoe goed ze zijn.
Inderdaad.Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:24:
Ach, voor dat geld het proberen wel een keer waard
Gelijk ook maar besteld
Laten jullie het weten hoe goed ze zijn?
Binnengekomen, kwam ik erachter dat het echt niet ging werken (iets met hoogte verschillen) Dan is dit een betere oplossing.
Ik zal het je laten weten wanner die van mij binnenkont(2 weken)RoachCoach schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 09:44:
[...]
Laten jullie het weten hoe goed ze zijn?
Verwijderd

Waar sommigen al niet op komen, echt een mooi project.
Toch nog een paar vragen:
- Is er een site met templates/voorbeelden die ik kan gebruiken om de zijkant te stickeren ?
- Waar kan ik plexiglas krijgen met zo'n rookrand eromheen ?
- Waar kan ik plexiglas laten boren/buigen om zo mijn controllers-plank te verfraaien ?
- Nu we het er toch over hebben: Lexan of plexi ? Wat is beter te verwerken ?
- Wat is het beste OS om Mame te draaien i.c.m. Hypertweak/MaLa of AdvanceMenu ? Ik heb nu W7 Home.
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Naja omdat het 12MM MDF is en ik geen frees heb moet ik met een lijm achterkant gebruiken, en ik zoek nog een plek voor mij decals dus dat is een zorg voor later wanneer hij helemaal functioneert.j0rDy schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:20:
Dev_Alp: Ziet er goed uit! heb je al bedacht hoe je de t-molding gaat doen?
Boren is niet zo moeilijk met een goede boor en kopieerfrees, dat kun je thuis doen. Buigen is lastiger maar je schijnt met een heatgun een heel eind te komen.Rincewind schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:02:
• Waar kan ik plexiglas laten boren/buigen om zo mijn controllers-plank te verfraaien ?
Ik heb met allebei gewerkt en plexi is net iets makkelijker te boren en frezen. En het is veel goedkoper dan lexan.Rincewind schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:02:
• Nu we het er toch over hebben: Lexan of plexi ? Wat is beter te verwerken ?
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
(vanaf 6:32 ong.)
[ Voor 5% gewijzigd door Ricepuppet op 23-04-2013 17:09 ]
Verwijderd
Maar de meeste biossen ondersteunen ook opstarten bij power on. Ik heb een 220v schakelaar bovenop mijn arcade kast, en als ik die aanzet gaat de marquee verlichting, monitor, speakerset aan, doordat er ineens spanning is, start de pc automatisch.
En ik heb mijn front end zo geconfigureerd dat bij een esc toets de pc afsluit. En dan hoef ik alleen die switch nog om te zetten en is alles uit.
Oja, een 220v switch kan natuurlijk ookVerwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:41:
ja, een pc heeft meestal enkel een kortstondige sluiting nodig om te starten.
Maar de meeste biossen ondersteunen ook opstarten bij power on. Ik heb een 220v schakelaar bovenop mijn arcade kast, en als ik die aanzet gaat de marquee verlichting, monitor, speakerset aan, doordat er ineens spanning is, start de pc automatisch.
En ik heb mijn front end zo geconfigureerd dat bij een esc toets de pc afsluit. En dan hoef ik alleen die switch nog om te zetten en is alles uit.
Ik kwam er gister achter dat de joystick van P2 nogal vreemd doet. Down en Right zitten nogal dicht bij elkaar om het zo te zeggen, als ik een draaiende beweging maak klikken ze nagenoeg gelijk...zal hem binnenkort ff open maken, zo is er geen kunst aan om met streetfighter van vrienden te winnen
Verwijderd

Verwijderd
Nou maar eens kijken hou dit te monteren valt. Anders gaat die in een nog te bouwen Donkey Kong Cab.
heb ik ook gedaan met een knopje bovenop de kast om de computer aan te zetten en weer uitRicepuppet schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:08:
Kan je, net als deze persoon, elke simpele arcade button gebruiken om je PC op te starten door ze gewoon te solderen?
(vanaf 6:32 ong.)
[video]
Pas geleden heb ik een Raspberry Pi aangeschaft. Ik ben nu erg geinteresseerd in het maken van zo'n bartop arcade kast, maar ik heb een aantal vragen.
- Wat heb ik allemaal voor emulators nodig op mijn Pi
- Wat is aan te raden? 1 player of 2 players?
- Wat voor hardware is er nodig? Ik weet veel van computers, maar dit lijkt me weer iets totaal anders.
- Ik heb al een mooi ontwerp gevonden op internet van hoe ik het wil maken.

De inspiratie die ik dagelijks vind, heb ik van Project Mame. Deze Denemarkse jongen is voor mij echt een voorbeeld wat betreft het bouwen van bartops.
Daarnaast heb ik via zijn beschrijvingen een aardige shop gevonden in Duitsland die arcade onderdelen levert, Arcadeshop.de die bepaalde onderdelen levert die ik nodig had - zoals de external USB poorten en een rocker switch -
Ik heb er nu al zin in
Heb een hoop nieuwe tools gekocht om aan de slag te gaan volgende week. Gelukkig heb ik al genoeg ervaring met het bouwen van arcadekasten in het verleden, moet goed komen.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je hier uitgebreid verslag doet he... Inclusief voortgangsfoto's en het resultaat!Ricepuppet schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 10:34:
Ik ga volgende week aan mijn bartop beginnen, dan heb ik in elk geval al een hoop binnen. De bedoeling is om een oude arcade dansmachine (DDR kast) die ik een aantal jaar geleden ook heb gebouwd, compleet te recyclen voor dit project; hout, moertjes, scharnieren en de PCB + toebehoren.
De inspiratie die ik dagelijks vind, heb ik van Project Mame. Deze Denemarkse jongen is voor mij echt een voorbeeld wat betreft het bouwen van bartops.
Daarnaast heb ik via zijn beschrijvingen een aardige shop gevonden in Duitsland die arcade onderdelen levert, Arcadeshop.de die bepaalde onderdelen levert die ik nodig had - zoals de external USB poorten en een rocker switch -
Ik heb er nu al zin in
Heb een hoop nieuwe tools gekocht om aan de slag te gaan volgende week. Gelukkig heb ik al genoeg ervaring met het bouwen van arcadekasten in het verleden, moet goed komen.
Ik heb daar namelijk ook last van als ik bezig ben met customizen; ik ben zo 'on-a-roll', dat elke interuptie mijn 'flow' onderbreekt.
Ferry H. schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:54:
Hallo,
Pas geleden heb ik een Raspberry Pi aangeschaft. Ik ben nu erg geinteresseerd in het maken van zo'n bartop arcade kast, maar ik heb een aantal vragen.
- Wat heb ik allemaal voor emulators nodig op mijn Pi
- Wat is aan te raden? 1 player of 2 players?
- Wat voor hardware is er nodig? Ik weet veel van computers, maar dit lijkt me weer iets totaal anders.
- Ik heb al een mooi ontwerp gevonden op internet van hoe ik het wil maken.
[afbeelding]
[afbeelding]
zou persoonlijk altijd een 2 player bartop maken.
Mijn bartop heb ik inmiddels verkocht (zie een paar paginas terug)
Heb een echte arcade monitor gekocht van 19"(heavy shit!), omdat dit niet heel erg groot is heb ik het formaat van de kast aangepast, zodat dit niet teveel gaat opvallen. Een echte arcade monitor is wat mij betreft een must in een arcade kast!
Heb losjes de q-bert tekening aangehouden maar steeds meer dingen aangepast waaronder de kop en de breedte van de kast. De kast zelf is gemaakt van mdf in combinatie met multiplex.
Onder het cotrolepaneel heb ik een lade gemaakt voor een toetsenbord, onderste helft is een deurtje.
Het wordt een 2 player kast met trackball voor de arkanoid games en ik kan hem dan tevens gebruiken als muis, om de kast komt zwarte t-molding, zijkanten worden velgeel, rest zwart.
Voor het geluid heb ik een logitech Z3 ingebouwd, als verlichting een led strip van de Ikea, de pc die erin komt is een quad core 4x2,33 mhz met 500gb schijf en 6 gb geheugen.
Frontend wordt hyperspin.
Ben bijna aan het schilderewerk toe, er zitten tot nu toe al heel veel uurtjes in...
Binnenkort meer foto's.

[ Voor 4% gewijzigd door sfinx333 op 28-04-2013 13:40 ]
Verwijderd
Als dat er eentje is uit de jaren 80/90: veel te veel geld. Het herbouwen van het chassis met een goede cap-kit kost ook weer een flinke duit en je weet niet hoe de beeldbuis er bij staat. TFT is misschien niet zo authentiek en niet zo mooi maar een stuk betrouwbaarder en een heel stuk zuiniger/compacter/lichter.sfinx333 schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:11:
staat nu nog een op mp, 99 euro!
Ik heb hem hier naast mijn lcd gehad en het beeld bij de oude mame games is echt vele malen mooier, een gewone lcd heeft gewoon een te hoge resolutie.
Verwijderd
Ricepuppet bouwt een bartop \[NO.1/2]
Hier alvast een preview, mijn hyperspin main menu
edit: sorry voor de slechte videokwaliteit, weinig licht hier
[ Voor 7% gewijzigd door RoachCoach op 09-05-2013 18:23 ]
Heel erg mooi!RoachCoach schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:22:
Hey allen, ik ga binnenkort ook beginnen aan mijn bartop en zal dan ook een topic starten, ik ben nog wat onderdelen aan het verzamelen en dan ga ik beginnen.
Hier alvast een preview, mijn hyperspin main menuAlles is vector en heb hyperspin dan ook op 1600x1200 draaien. De controllers van sega mega drive, playstation en gameboy heb ik van anderen.
[video]
edit: sorry voor de slechte videokwaliteit, weinig licht hier
Als je hier een witte kast bij maakt heb je een perfecte kast imo.
*Was jij een paar pagina's geleden ook degene die zelf alle controllers in vectors aan het (na)tekenen was?
Genoeg personen die deze zouden willen hebben voor misschien wel kleine vergoeding?
Yes pleasekraz247 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:26:
[...]
Heel erg mooi!![]()
Als je hier een witte kast bij maakt heb je een perfecte kast imo.
*Was jij een paar pagina's geleden ook degene die zelf alle controllers in vectors aan het (na)tekenen was?
Genoeg personen die deze zouden willen hebben voor misschien wel kleine vergoeding?
Geen idee of een philips 109S40 geschikt is voor Mame-kasten?Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:35:
waar heb je de monitor vandaan? Het heeft mij al een jaar gekost om een fatsoenlijke crt monintor te vinden. Die dingen liggen allemaal op de stort.
Oke, mocht iemand dus een CRT zoeken voor een Mame-project en er geen 100 euro voor willen betalen, dan heb ik in eindhoven een philips109s40 staan (2 weken terug bijna naar de stort gebracht en mag dus weg voor een habbekrats, fancontroller, pakje peuken oid, geen verzendig)
[ Voor 31% gewijzigd door eL_Jay op 11-05-2013 13:45 ]
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qbobxKHcO9o]
Verwijderd
Vanuit china/hong kong duurt het meestal 4 weken, zo raar is dat helaas niet.Dev_Alp schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:18:
... EINDELIJK binnen van de reseller,...
Ah, dan komen de mijne maandag of dinsdag binnenDev_Alp schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:18:
Ik heb de knopjes dus EINDELIJK binnen van de reseller, de joystick voelt goed aan alleen de knopjes voelen een beetje goedkoop aan(Maar wat verwacht je voor die prijs) de computer ziet hem netjes als een joystick en hij doet het meteen in Hyperspin!
[video]
Is bij elkaar al rond de 200 gig
idd, en dan heb je het nog niet eens uitgepaktnnndoh schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:41:
@sfinks333 , Die 500 gig is snel vol met alleen mame en bijkomend chd files
Is bij elkaar al rond de 200 gig
Verwijderd
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!