Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste
Acties:
  • 431.075 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrystalViriS schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:27:
Dat klopt ja.. het enige wat bij mij wel eens hapert is hyperspin.

Wat bij mij ook wel eens is, is dat het geluid blijft hangen in hyperspin. Geen idee of dit ook komt door de tekort komingen van de pc. Heb opzich best een snel systeem.

Behoorlijk irritant.. soms selecteer je een spel en start je het (te snel?) vervolgens blijft een geluid zich maar herhalen totdat je de taak beeindigd. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Volgens mij ligt dat aan hyperspin, die blijft dan het geluid van het demo filmpje uit de theme afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, volgens http://www.hyperspin-fe.c...ound-After-Selecting-Game moet je de trackball functie uitschakelen.

edit, nou dat werkt bij mij iig niet. Maar het komt ook maar zelden voor.

edit 2
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:54:
Die oude arcade spellen draaien vrijwel overal op. Die draaiden destijds op een 6 mhz processor.
Hyperspin met grote flash themes vraagt het meest.
Om hier toch nog even op terug te komen;

Ik heb net nog een beetje loppen puzzelen om het mooiste beeld op een 1600*1200 lcd te krijgen. Maar met scanlines en met name "prescale" hoger dan 1 dan gaat de performance dramatisch omlaag. Mijn oude p4 liep vast bij prescale op 2. Maar een amd quadcore had nergens last van bij prescale op 6. En het beeld ziet er dan echt fantastisch uit.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 18:45:
hmm, volgens http://www.hyperspin-fe.c...ound-After-Selecting-Game moet je de trackball functie uitschakelen.

edit, nou dat werkt bij mij iig niet. Maar het komt ook maar zelden voor.
Ik ga het eens proberen thx. Bij mij komt het namelijk regelmatig voor.. best vervelend zeker omdat je dan weer een toetsenbord moet gaan aansluiten om de taak goed te kunnen beeindigen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kast is bijna klaar en wordt mogelijk morgen opgehaald :)

Ik ben nu Hyperspin aan het klaarmaken. Weet iemand hoe ik torrents op Underground Gamer kan downloaden (via een Synology)? Mijn torrents blijven op snelheid 0 staan en willen niet starten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Martijn, heb jij hem besteld op die .nl site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er eigenlijk een manier om een pc direct op te starten zodra de psu stroom krijgt? Ik heb een main switch bovenop de kast die alle 230v uitschakeld, het zou fijn zijn als zodra ik die switch overhaal, de pc vanzelf start. Ik heb daar nu nog een extra knop voor, maar dat is natuurlijk niet geheel optimaal.

edit: blijkbaar zat die start functie al in het bios, nu gaat gewoon alles lekker aan met de 220v knop en schakeld hyperspin de pc uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
ik heb aan de achterkant van mijn mame kast een deurbel gemaakt naast de knop van de kast zelf
daar de stroomkabel op gezet van de pc
dus doe in praktisch 1 beweging zowel de kast als de pc aan
werkt perfect

:)

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
kimahri schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:49:
ik heb aan de achterkant van mijn mame kast een deurbel gemaakt
Deurbel :?

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:37
Ik heb achter een button zitten die ik direct op het moederbord heb aangesloten. Gezien de verlichting van de marquee ook is aangesloten op de computer gaat alles in 1x aan/uit wanneer ik deze indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik moest ook even hard lachen omdat het zo gek klinkt. Een deurbel is gewoon een schakelaar zoals op de pc behuizing zit. Eigenlijk een prima idee, makkelijk te vinden, drukt goed :)

Ik zie op Marktplaats dat de streetfighter kast van Martijn te koop staat van de 2e eigenaar, kleine 1000 euro vraagprijs... niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb gister mijn kast opgehaald bij arcadeclassics.nl en ben er echt super blij mee :*)

Het ophalen heb ik gedaan met de Nissan X-trail van mijn schoonvader. Dit ging echt net goed. Zowel in de hoogte als in de lengte had ik een halve centimeter over. En dan stond de bestuurders stoel zo ver mogelijk naar voren. Het was echt kantje boord maar het is goed gegaan al was het een hele opgave.

Nu de indruk van de arcadekast:
Ik moet zeggen, het resultaat is boven verwachting!! Ik ben zelf nogal kritisch maar de kast is perfect. De kast is erg stevig en ziet er echt mooi uit, is afgewerkt met plexiglas op het control panel en echt glas voor de monitor. De gehele kast is voorzien van T-molding. De marquee geeft licht en is ingeklemd in metalen profielen. De sideart is verdiept uitgevoerd in het zijpaneel en is verlicht met een neon ring en afgewerkt met T-molding aan de binnenkant. De kast gaat aan en uit door een button aan de achterkant. Alles is met elkaar gelinkt zodat de pc, monitor en verlichting allemaal tegelijk aan en uit gaan. De kast heeft aan de achterzijde een paneel met een slotje. Verschillende mensen zijn al wezen kijken en zelfs de mensen waarvan ik had verwacht dat ze helemaal niets moesten hebben van een speelkast waren super enthousiast. Ik zal komende dagen wat foto's plaatsen.

Alle credits gaan in dit verhaal naar ArcadeClassics. Mijn zoektocht naar een mooie arcadekast is in de zomer begonnen. In eerste instantie wilde ik een bestaande kopen maar kon nergens een mooie vinden. Toen wilde ik er een zelf maken maar durfde dit niet aan omdat ik niet de juiste apparaten/tools heb. Tevens was ik bang dat ik net als vele anderen maanden of zelfs jaren bezig zou zijn. Ik ben toen op zoek gegaan naar iemand die de kast zou kunnen bouwen. Eigenlijk niemand kunnen vinden en toen ik de hoop al had opgegeven kwam ik toevallig ArcadeClassics tegen.

Eerst maar eens informeel koffie wezen drinken en mijn wensen doorgesproken. Ik werd vriendelijk ontvangen en alles bleek in overleg mogelijk te zijn. Ik heb zelf het ontwerp neergelegd en ArcadeClassics heeft de kast precies zo afgebouwd als afgesproken. Het mooie is dat ArcadeClassics ook zelf mee denkt. En dat alles voor een hele nette prijs. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel erg tevreden ben over het resultaat maar ook de afstemming die er veelvuldig geweest is.

Iedereen die overweegt een kast te kopen of bouwen kan ik de ArcadeClassics ervaring van harte aanbevelen!!

Ik zal proberen z.s.m. een aantal foto's te plaatsen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.velosterturbo.org/forum/images/smilies/this_thread_is_worthless_without_pics.gif

:D

Maar wel heel erg positief? Toch geen sp.m¿?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, geen spam. Het is lang geleden dat ik zo positief ben geweest over een aankoop. Dan moet ik wel een tijdje terug..............

Ik heb gewoon lang naar gezocht naar iets dat ik steeds niet kon vinden maar nu wel gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alvast even een video opname gemaakt met mijn iphone. Er was wel erg weinig licht, maar als ik meer tijd en daglicht heb zal ik wat foto's posten. Onder staat de link naar youtube...

http://youtu.be/wbIWFPBnwu0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
pas geleden ook die hyperspin project gedownload, dacht dat ik dan alles wel zou hebben, zijn het alleen 99 gig aan plaatjes en fimpjes :s
word dus nog de games downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
nnndoh schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:36:
pas geleden ook die hyperspin project gedownload, dacht dat ik dan alles wel zou hebben, zijn het alleen 99 gig aan plaatjes en fimpjes :s
word dus nog de games downloaden
er stond een compleet hyperspin op tweakers die heb ik ook gebruikt werkt goed
maar uiteindelijk vond ik hyperspin te druk en te onoverziochtelijk en ben toch teruggegaan naar maximus arcades...
ben bang dat ik daar bij blijf
ik zal je de postnaam nieuwsgroepen even in een pm sturen

maak een nzb aan via bv nzb search en haal hem daarmee binnen dat werkt nog uit de kunst zo oud is die niet..

rnndoh je ontvangt geen dm van derden dat heb je uitgezet ik kan je dan ook niet bereiken
als je elkaar wilt hebben is een mogelijkheid tod mail en dm toch wel een vereiste

succes met je zoektocht verder dan maar

plezier ermee

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

[ Voor 30% gewijzigd door kimahri op 24-12-2012 22:49 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:14:
Ik heb alvast even een video opname gemaakt met mijn iphone. Er was wel erg weinig licht, maar als ik meer tijd en daglicht heb zal ik wat foto's posten. Onder staat de link naar youtube...

http://youtu.be/wbIWFPBnwu0
mooie kast hoor , hou persoonlijk meer van het aanpassen van bestaande old school arcade kasten maar die van jou is erg mooi

complimenten :) ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
kimahri schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:44:
[...]

er stond een compleet hyperspin op tweakers die heb ik ook gebruikt werkt goed
maar uiteindelijk vond ik hyperspin te druk en te onoverziochtelijk en ben toch teruggegaan naar maximus arcades...
ben bang dat ik daar bij blijf
ik zal je de postnaam nieuwsgroepen even in een pm sturen

maak een nzb aan via bv nzb search en haal hem daarmee binnen dat werkt nog uit de kunst zo oud is die niet..

rnndoh je ontvangt geen dm van derden dat heb je uitgezet ik kan je dan ook niet bereiken
als je elkaar wilt hebben is een mogelijkheid tod mail en dm toch wel een vereiste

succes met je zoektocht verder dan maar

plezier ermee

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
die hyperspin project heb ik juist via nieuwsgroepen binnengehaald, qua spellen downloaden valt het wel mee, hoef niet persee ps1 games te hebben en dergelijke. thx in ieder geval.
dm staat volgens mijn profiel gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kimahri schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:52:
[...]mooie kast hoor , hou persoonlijk meer van het aanpassen van bestaande old school arcade kasten ...
Je gaat toch niet oude klassiekers ver-'Mamen' ¿
Dat vind ik dan weer ontzettend zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:31:
[...]

Je gaat toch niet oude klassiekers ver-'Mamen' ¿
Dat vind ik dan weer ontzettend zonde.
nee geen klassieke dedicaded kasten maar algemene kasten die geschikt zijn voor meerdere titels
universele dus
zoals bv die royal video kasten niet met vierkante knop maar met de rond knoppen erop
zal morgen wat fotos posten van mijn 3 kasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ok :D
Zo heb ik zelf ook een oude jamma kast omgebouwd. Maar soms zie je dat mensen een oude Donkey kong oid ombouwen naar een mame kist. Dat vind ik dan persoonlijk toch wel heel erg zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
wat van kast heb je zelf..?
staan er ergens fotos...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel staat daar hiervan al in dit topic, maar hele fotoreportage staat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 20:55
Dit topic blijft maar omhoog komen, daardoor had ik vandaag ook weer zin even wat te knutselen.
Vandaag even de control panel en p1+2 en coin buttons dr in gemaakt. Ook monitor iets anders erin gehangen want ik zag met bv metal slug mn coins ed niet, monitor zat teveel naar onderen.
Nu stukken beter.
Dit is mijn gemodde photoplay:

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b179/Komijnen/SDC11364_zps244498c6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b179/Komijnen/SDC11365_zps309daad7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b179/Komijnen/SDC11366_zps19f82d63.jpg

Nu nog alles erin plaatsen en weer dichtschroeven.... Klinkt als heerlijk weinig werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die photoplay kasten zijn toch best wel mooi, zo met die houtkleur. Maar die 'carbon' look op de CP vind ik persoonlijk niet helemaal passen, Een ontwerp in de kleuren van het photoplay logo zou denk ik veel fraaier zijn, en dat lijkt mij niet zo heel moeilijk te maken.

Op mijn eigen kast heb ik nu mala geinstalleerd ipv hyperspin. Ik draai maar 50 oude mame games, en hyperspin is enorme overkill voor wat ik ermee wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
Dennis mooie kast hoor !!!

ben zelf bezig geweest met mijn royal videokast want ik erger me aan een klein dingetje
ik heb een knop daar staat op select
lampje brand wel maar kan de knop niet gebruiken of configureren
ra ra hoe kan dit....?

[ Voor 0% gewijzigd door kimahri op 26-12-2012 17:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Het was de bedoeling om de hele kast met zwart plakplastic te bewerken en ipv het photoplay logo er een andere afbeelding in te zetten. Ik ga eerst eens het hele ding in elkaar schroeven, kan ik iig gamen :)

De carbon look krijg ik er nu ook absoluut niet meer onderweg :) Ligt een stuk plexi overheen waardoor ik alle knoppen en sticks er weer uit zal moeten halen. Daar heb ik al helemaal geen zin in.

BTW, is het nodig dat er bij de monitor lucht uit de kast gezogen word? Tis een LCD, lijkt mij niet heel warm te worden?

[ Voor 13% gewijzigd door Dennis1109 op 26-12-2012 22:33 ]

• nnndoh
  • Niet online
ach, wie in de arcadehal keek vroeger naar het uiterlijk van de kast in plaats van zich concentreren op het spel ? alvast een gulden klaar leggen ten teken dat jij daarna wilt :)
.... of ben ik zo oud? ( 41 jaar)

• kimahri
Dennis1109 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 19:35:
Het was de bedoeling om de hele kast met zwart plakplastic te bewerken en ipv het photoplay logo er een andere afbeelding in te zetten. Ik ga eerst eens het hele ding in elkaar schroeven, kan ik iig gamen :)

De carbon look krijg ik er nu ook absoluut niet meer onderweg :) Ligt een stuk plexi overheen waardoor ik alle knoppen en sticks er weer uit zal moeten halen. Daar heb ik al helemaal geen zin in.

BTW, is het nodig dat er bij de monitor lucht uit de kast gezogen word? Tis een LCD, lijkt mij niet heel warm te worden?
kan ik je helaas nik sover zeggen maar hoop dat je er wel na informeert een defedte monitor zit je ook niet op te wachten

en jawel het uiterlijk van de kast is mijn inziens totaal ondergeschikt aan de speelbaarheid

Verwijderd

nnndoh schreef op donderdag 27 december 2012 @ 01:08:
ach, wie in de arcadehal keek vroeger naar het uiterlijk van de kast in plaats van zich concentreren op het spel ? ...
Natuurlijk speelde de kast mee aan het succes van een game. Die dingen waren niet voor niet niets versiert met het mooiste artwork.

Als het echt niet uitmaakt, kun je natuurlijk ook mame installeren op je desktop/laptop, maar dat is het dan toch ook niet.

• Dennis1109
@Automark, true!
Maar heb button mashen scheelt ook al een hele boel :P

• kimahri
wat mij betreft is de speelbaarheid het belangrijkste en de oude games die ik als jonge jonge speelde op de arcade kasten in de speelhal in apeldoorn naast discotheek de oude oven stonden zo dicht op elkaar dat je alleen de voorkant kon zien.
vind een joystick en bijbehorende arcade knoppen erg belangrijk voor mijn spel ervaring
daarom speel ik arcade games uitsluitend op mijn (mame) arcade kasten heb er gemiddeld 5 staan
en niet op mijn computer of laptop

zoals deze..... http://youtu.be/jbGIVuDXR_g

Verwijderd

Wat vinden jullie eigenlijk van cocktail cabinets? Ik kan me eigenlijk niet herrineren dat wij die in nedeland (veel) hadden. In de states en UK waren die juist heel bekend.

Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/5396/centipedecocktail01.jpg

• kimahri
persoonlijk denk ik dat het niet echt prettig is als je een behoorlijke tijd wilt spelen

• Dennis1109
@ kimahri: Metal Slug! Whop Whop!

Verwijderd

kimahri schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:47:
persoonlijk denk ik dat het niet echt prettig is als je een behoorlijke tijd wilt spelen
juist wel, comfortabele stoel ernaast, en dan kun je het best een hele tijd volhouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
ik blijf een probleem houden
er is een button op mijn kast daar staat op select is een extra knsop zo te zien later erop gezet want de bekabeling is apart van de normale kabelboom.
doorgemeten zowel in de kast als op het jpac werkt hij goed volgens de meter
maar toch kan ik die knop op geen enkele manier configureren het lampje brand wel
heb degene van het duitse bedrijf waar ik de jpac gekocht heb al gemail maar die zijn einde volgnde week op vakantie (http://www.ultimarc.com/jpac.html)
wie weet raad..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:40:
Wat vinden jullie eigenlijk van cocktail cabinets? Ik kan me eigenlijk niet herrineren dat wij die in nedeland (veel) hadden. In de states en UK waren die juist heel bekend.

[afbeelding]
Ik ga er zo een maken. Of eigenlijk iets anders: http://www.maximumpc.com/...ame_arcade_cabinet_old_pc Zoals de eerste foto in deze link. Ook heel praktisch, want het is een tafel en neemt dus minder plaats in beslag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kogel is hier ook door de kerk :D Mijn vriendin vind die oude spellen ook erg leuk, en nou heeft ze die coffee tables gezien, en nou moet er zoeen komen.

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/3054/sl270127small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/3244/sl270130small.jpg

Zoies dus, _/-\o_

Voor mijn huidige arcade cab heb ik een 19" crt monitor gevonden die ik nog moet gaan inbouwen. De lcd ging me steeds meer tegenstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:18

Rincewind

Take me in your arms tonight

Het nieuwe jaar is begonnen en ik heb ook meteen mijn Bartop-project nieuw leven ingeblazen. HW is al een tijdje binnen en nu maar eens begonnen aan de kast.

Specs van de hardware:
  • AMD Althlon64 X2 3800+ Socket 939 dual core
  • ASUS A8R32MVP deluxe moederbord
  • 2GB DDR RAM (2x1GB)
  • ATI X1900 VGA kaart
  • 80GB HD (of iets meer als ik een andere kan vinden)
De ombouw is klaar:
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/0aFp5Ya2
Zoals te zien is is het een vrij standaard Weecade-kast. Alleen wel iets breder want er gaat een Philips 190S 19" TFT in. Die heb ik kunnen krijgen voor €10 :)

Ik heb even het scherm erin gehangen om te kijken of e.e.a. past maar ik denk dat ik het een beetje moet aanpassen:
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/hsmRNRUk

en van achteren:
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/u2bAkzem

Ik zit alleen met een aantal dillema's:
1. Volgens mij ligt mijn scherm een beetje diep. Hoeveel ruimte moet ik overhouden voor een plaatje perspex straks op het beeldscherm:
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/TJZz7STOhet scherm is wat stoffig op de foto :P
De rand MDF die nog 'naast' het beeldscherm uitsteekt is zo'n 2cm (het dunste deel van de kromming). Dat hoeft denk ik maar zo'n 5mm te zijn. Klopt dat ?

2. De ruimte tussen het knoppen-paneel en de bovenkant van de koeler is maar zo'n 2cm:
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/yulAlmow
Is dat wel voldoende ? Ik kan er zo'n 18mm bij krijgen als ik het knoppenpaneel op de beide zijkanten onderaan plaats i.p.v. ertussen..

3. De knoppen: wat is de beste plek om ze te bestellen ? Ik denk er over om dit setje te kopen bij Ultracabs voor zo'n €50 excl verzendkosten:
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/u2itToRH
Zal dat wat zijn ?

Nu nog even nadenken over wat voor een kleur en de layout van de knoppen/joystick op het paneel..

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon die knoppen set bestellen, zo veel stelt een arcade joystick niet voor. Gewoon een ijzeren staafje met een veer om dat ding te centreren, en 4 microswitches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Ondertussen de al eerder genoemde knoppen/joystick-set besteld. Nu nog op zoek naar een cheap-ass speakersetje voor bovenin de bartop. Iemand een suggestie ? Heb ik dan ook een versterkertje nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Logitech setje slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Laatst had er iemand toch de hele hyperspin-setup in de nieuwsgroepen gedumpt ? Kan iemand mij dan de filenaam doorgeven ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Rincewind schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:08:
Ondertussen de al eerder genoemde knoppen/joystick-set besteld. Nu nog op zoek naar een cheap-ass speakersetje voor bovenin de bartop. Iemand een suggestie ? Heb ik dan ook een versterkertje nodig ?
Kijk hier maar http://www.arcadewinkel.nl/geluid . Goedkope speakers en goedkoop versterkertje. Ik heb ze pas nog in een kast gebouwd en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 19:34

Kraz

Saving the world

DarthSjaak schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:01:
[...]

Kijk hier maar http://www.arcadewinkel.nl/geluid . Goedkope speakers en goedkoop versterkertje. Ik heb ze pas nog in een kast gebouwd en het werkt prima.
Werkt prima idd!
Houdt er wel rekening mee dat de versterker via je voeding van stroom voorzien in de praktijk geen succes is. Je krijgt dan heel veel ruis. (hebben anderen ook al ervaren)
Ik heb er zelf een losse 12V adapter voor aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom kun je beter voor 15 euro een pc speaker setje kopen, en dat uitelkaar halen. Heb ik ook gedaan, en dat werkt gewoon meer dan ok. Het zijn ook gewoon simpele 8bit geluidjes, om daar nou speciale dure speakers voor te kopen is mi weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Dan nog moet ik al die speakersetjes van stroom voorzien. Aftappen bij de voeding of gewoon een stekkerdoosje monteren ? Ik kwam er trouwens achter dat de voeding die ik wilde gebruiken kaduk is :( Moet ik weer op jacht naar een 350W kleine voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die speakersetjes hebben toch altijd gewoon al een voeding ingebouwd? Die gewoon overzetten in je kast, heb ik ook gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img401/5309/20121114162439820800x45.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Ah. Ok. De speakers die ik hier heb staan hebben zo'n EU-plug ingang voor de stroom. Maar eens openschroeven dan om te kijken wat erin zit.

Weet iemand een goed adres voor het bestellen van maatstickers (side panels en panel) ? Heeft iemand misschien een goed suggestie voor mijn controlpanel ? Iets van metaal/perspex lijkt me wel wat maar hoe krijg je dat gebogen ?

[ Voor 0% gewijzigd door Rincewind op 06-01-2013 14:23 . Reden: typo.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Rincewind schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:22:
Weet iemand een goed adres voor het bestellen van maatstickers (side panels en panel) ? Heeft iemand misschien een goed suggestie voor mijn controlpanel ? Iets van metaal/perspex lijkt me wel wat maar hoe krijg je dat gebogen ?
Voor stickers kun je kijken bij posterxxl.nl. Het zijn wel (heel veel) standaard maten, maar met een beetje passen en meten lukt dat wel. Kwaliteit is erg goed, net als de prijzen, je hebt het binnen een paar dagen binnen en je betaalt geen hoge verzendkosten.

Perspex kun je buigen met een hete lucht pistool, heel veel geduld en wat reserve plaatjes omdat het nooit in één keer goed gaat. Metaal kun je bij een ijzerhandel in de goede vorm laten buigen.

Waarom geen control panel van mdf? Goed lakken en schuren en dan een gelamineerde sticker er over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 09:49

Skef

Ik scheer.me

Rincewind schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:22:
Weet iemand een goed adres voor het bestellen van maatstickers (side panels en panel) ?
Ik heb zelf goede ervaringen met de stickers op maat van Drukwerkdeal, daar te verkrijgen met krasbestendig mat- en glanslaminaat. Zo heb ik daar laatst een Ikea-salontafel mee gepimpt.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pixartprinting.com ook erg goedkoop,

Weet iemand een goedkoop adres voor een trackball? Die dingen zijn in 3" peperduur.
http://www.ebay.es/itm/GO...-SEALED-NIB-/350580669807 dat ding kun je blijkbaar redelijk eenvoudig 'hacken' met een oude muis met een bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ultimarc.com/JShopServer/product.php?xProd=126 met kabel is die 93 dollar ex shipping, het moet ook wel leuk blijven. Meer dan een omgekeerde oude muis is het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
Rincewind schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:02:
[...]
Da's geen trackball maar een USB-interface..
en dan klik je in het top menu even op trackbal..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

kimahri schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:27:
[...]
en dan klik je in het top menu even op trackbal..?
Ah. Je bedoelt de u-trak ? Da's nog altijd $78 zonder USB-interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dingen zijn toch gewoon veel te duur? :(

BTW, wat voor stickers moet je precies bestellen voor de side art? PVC 80 grams of dikker? En wat voor coating? Mat? Er is zoveel keus en ben het spoor even bijster :D

edit; het artwork wat ik wil printen

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/8515/testzyq.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelrondo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 08:52
Ik ben al tijden van plan om (zonder enige ervaring, maar met veel interesse) een eigen kleine kast te bouwen voor een specifiek spel. Gaat om een pokerspel (http://www.emuparadise.me...me_Card_95-750-278)/15554).

De behuizing heb ik al in m'n hoofd zitten, maar ik hoopte hier wat praktische tips te vinden m.b.t. de volgende zaken:

• Is het mogelijk om de hardware zo in te stellen dat alles correct wordt afgesloten bij een harde power-down (stekker eruit), daarbij ook nog de huidige status van de game (highscores enz.) behoudend?
• Ik heb met MAME alles werkend gekregen, maar wil graag dat de game meteen wordt opgestart bij het aanzetten. Zijn er frontends die dat mogelijk maken of is er andere eenvoudige oplossing om dat te doen?
• Is het lastig om er een coin slot in te zetten? Het moet uiteindelijk een soort spaarpot worden...

Hoop dat jullie me een beetje op gang kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een power down denk ik niet dat de laatste mame state zal worden opgeslagen, heb je het al geprobeerd met autosave op 1?

Direct een game starten moet gewoon kunnen, zie http://wiki.arcadecontrol...plorer_With_Your_FE_In_XP
en dan "c:\mame\mame.exe pokio"

coin is net zo makkelijk, http://www.ebay.nl/itm/ME...N-MECHANISM-/370609067115

edit, deze heeft dus al een switch die je direct aan een ipac kan hangen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
appelrondo schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:26:
• Is het mogelijk om de hardware zo in te stellen dat alles correct wordt afgesloten bij een harde power-down (stekker eruit), daarbij ook nog de huidige status van de game (highscores enz.) behoudend?
Heel eenvoudig, UPS aan de pc hangen. Zodra de power er af gaat, wordt de pc automatisch op een normale manier afgesloten.

Een harde power down zonder ups is alleen maar een goede manier om gegevens kwijt te raken. En als je pech hebt, dan start je hele pc niet meer op.

Waarom maak je niet gewoon een knop achterop je kast verbonden met de on/off van je pc om de boel netjes af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Logisch gezien schrijft de game de hi-score direct in zo'n bestandje van Mame, de originele printplaat deed het ook. Kun je ook makkelijk testen door je pc uit te zetten ;)

Je kunt ook gemakkelijk testen of je werkelijk software problemen krijgt als je de pc hard uitzet. Misschien een optie om flashgeheugen te gebruiken als harde schijf, als je alleen zo'n simpel 104kb pokerspel gaat gebruiken. Zo'n android pc-stick van 3 tientjes zal ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom uitzetten door de stekker eruit trekken? In de meeste frontends kun je door op esc te drukken ook de pc uitzetten. Of ga je dat poker ding illegaal in een cafe zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelrondo
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:27:
Bij een power down denk ik niet dat de laatste mame state zal worden opgeslagen, heb je het al geprobeerd met autosave op 1?
Dat werkt alvast :)
Direct een game starten moet gewoon kunnen, zie http://wiki.arcadecontrol...plorer_With_Your_FE_In_XP
en dan "c:\mame\mame.exe pokio"
Dat ziet er nuttig uit :Y
coin is net zo makkelijk, http://www.ebay.nl/itm/ME...N-MECHANISM-/370609067115

edit, deze heeft dus al een switch die je direct aan een ipac kan hangen
Ik wilde eigenlijk een coin slot hebben die meerdere munten accepteert, maar daar ga ik dan even naar op zoek :)
DarthSjaak schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:16:
[...]

Heel eenvoudig, UPS aan de pc hangen. Zodra de power er af gaat, wordt de pc automatisch op een normale manier afgesloten.

Een harde power down zonder ups is alleen maar een goede manier om gegevens kwijt te raken. En als je pech hebt, dan start je hele pc niet meer op.

Waarom maak je niet gewoon een knop achterop je kast verbonden met de on/off van je pc om de boel netjes af te sluiten?
UPS zou inderdaad een oplossing kunnen bieden, maar misschien moet ik die optie inderdaad nog maar eens herzien.
BARACUS schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:54:
Logisch gezien schrijft de game de hi-score direct in zo'n bestandje van Mame, de originele printplaat deed het ook. Kun je ook makkelijk testen door je pc uit te zetten ;)

Je kunt ook gemakkelijk testen of je werkelijk software problemen krijgt als je de pc hard uitzet. Misschien een optie om flashgeheugen te gebruiken als harde schijf, als je alleen zo'n simpel 104kb pokerspel gaat gebruiken. Zo'n android pc-stick van 3 tientjes zal ook moeten werken.
Die android-stick zou een perfecte optie zijn, maar ben ik dan afhankelijk van de beschikbare Android-apps voor MAME?
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:11:
Maar waarom uitzetten door de stekker eruit trekken? In de meeste frontends kun je door op esc te drukken ook de pc uitzetten. Of ga je dat poker ding illegaal in een cafe zetten >:)
Haha, dat niet, maar hij komt wel op een plek waar hij door meerdere mensen gebruikt gaat worden en ik weet vrijwel zeker dat hij dan niet elke keer netjes uitgezet gaat worden...

Bedankt in elk geval voor de suggesties, als ik er uiteindelijk ga beginnen dan hoop ik hier een paar foto's neer te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gewoon mame voor android
Google Play: MAME4droid (0.37b5)

elke rom zou je daarin kunnen zetten

even een externe joystick eraan en dat zou dan ook moeten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
[b]appelrondo schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:01:
Haha, dat niet, maar hij komt wel op een plek waar hij door meerdere mensen gebruikt gaat worden en ik weet vrijwel zeker dat hij dan niet elke keer netjes uitgezet gaat worden...
Ik ben met Windows Embedded 7 bezig. Daarin zit EWF (Enhanced Write Filter), dat zorgt ervoor dat alle schrijfacties op een harddisk of op een aparte partitie of in een ram disk komen. Zodra de pc weer opstart, lijkt het alsof er niets aan je pc is gewijzigd.

Dat in combinatie met een usb stickje waar je de nvram bestanden op zet, zou aardig in de richting moeten komen.

Al trekken ze elke dag de stekker er 10 keer uit, de windows+mame+spelletjes installatie start elke keer schoon op en je high scores blijven redelijk veilig op de usb stick.

Edit: tikfoutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
der zijn van die coinslots waar je een voorbeeld muntje in moet leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn bijna alle elektronische munt acceptors, let wel dat het meeste goedkope chineze prul.
Het meest authentiek vind ik toch gewoon die mechanische met een microswitch eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelrondo
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:42:
Dat zijn bijna alle elektronische munt acceptors, let wel dat het meeste goedkope chineze prul.
Het meest authentiek vind ik toch gewoon die mechanische met een microswitch eronder.
Maar die zijn slechts op één munt afstelbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Deze kun je niet zomaar op een ipac aansluiten, ivm 12V puls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
ik ben toch wel blij dat ik geen coin slot gebruik. Het komt nog wel eens voor dat ik in het heetst van de strijd vergeet dat ik geen credits meer heb, als ik dan nog moet gaan bijgooien is het waarschijnlijk te laat. Echter voor de looks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met ipac kun je met shift + player 1 ook credits krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ultimarc website heeft wel een leuke staan http://www.ultimarc.com/controls.html#cabparts

en daarbij zou je ook een schaal vol met kermis muntjes ofzo erbij zetten die dan worden geaccepteerd door deze munt proever, ( is mijn plan)

[ Voor 44% gewijzigd door nnndoh op 16-01-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
nnndoh schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:10:
ultimarc website heeft wel een leuke staan http://www.ultimarc.com/controls.html#cabparts

en daarbij zou je ook een schaal vol met kermis muntjes ofzo erbij zetten die dan worden geaccepteerd door deze munt proever, ( is mijn plan)
en dan nog zal je zien dat in level 6 van metal slug 4 bij de eindbaas je muntjes op zijn >:)

@automark: zo doe ik het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
j0rDy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:47:
[...]

en dan nog zal je zien dat in level 6 van metal slug 4 bij de eindbaas je muntjes op zijn >:)

@automark: zo doe ik het nu.
in de arcadehallen kwam dat geregeld voor als je zakgeld op was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Wat ik mij al de hele tijd afvraag: is het mogelijk om 2 coinslots te maken, eentje 20 cent = 1 credit, en eentje 50 cent = 3 credits? Of misschien is het ook met 1 slot te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelrondo
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:31:
Je hebt gewoon mame voor android
Google Play: MAME4droid (0.37b5)

elke rom zou je daarin kunnen zetten

even een externe joystick eraan en dat zou dan ook moeten werken.
Het lijkt allemaal goed te werken, alleen kan ik dan dan niet direct het spel opstarten tijdens het booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelrondo
Verstekbakker schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 03:35:
Wat ik mij al de hele tijd afvraag: is het mogelijk om 2 coinslots te maken, eentje 20 cent = 1 credit, en eentje 50 cent = 3 credits? Of misschien is het ook met 1 slot te regelen?
In arcadekasten heb je vaak genoeg maar één slot die meerdere munten accepteert, ik ben er echter ook nog naar op zoek. Als je er een vindt dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nri g13 kan meerdere munten herkennen, http://www.craneps.com/en/products/view/95/G-13.mft+

http://www.ebay.de/itm/1-...RI-G13-1060-/111000354668

Maar waarom de moeite als het echt alleen maar een spaarpot voor thuis is? Ik heb een oude acceptor aangepast dat ik er alles in kan gooien van 20ct 50ct 1 en 2 euro, maar dan krijg je wel elke keer maar 1 credit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:34:
De nri g13 kan meerdere munten herkennen, http://www.craneps.com/en/products/view/95/G-13.mft+

http://www.ebay.de/itm/1-...RI-G13-1060-/111000354668

Maar waarom de moeite als het echt alleen maar een spaarpot voor thuis is? Ik heb een oude acceptor aangepast dat ik er alles in kan gooien van 20ct 50ct 1 en 2 euro, maar dan krijg je wel elke keer maar 1 credit.
Ik wil de kast perfect maken, dus ook zorgen dat hij verschillende munten pakt en die munten ook een eigen betekenis geeft. Het is uiteindelijk een spaarpot, maar tot hij klaar is is het een leerproces. Ik kan in elk geval niet goed slapen als het niet helemaal in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oude kasten hadden volgens mij geen multiproevers, alleen kwartjes.
Misschien 2 gebruiken, en dan op de één of andere manier zorgen dat 1 proever 2x een signaal geeft?

iemand nog tips mbt het printen van onderstaande print

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/8515/testzyq.jpg

ik moet hem nog afwerken, maar even met photoshop het ontwerp erin gezet. Persoonlijk vind ik het al wel mooi, maar ik wil graag wat tips :*) mbt het type sticker en de afwerking.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 09:49

Skef

Ik scheer.me

Printen kan bijv. bij Drukwerkdeal, stickervinyl op maat, met een mat-laminaat krasvaste afwerking. Niet duur en goede kwaliteit, heb er laatst een tafelblad mee beplakt...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:24:
De oude kasten hadden volgens mij geen multiproevers, alleen kwartjes.
Misschien 2 gebruiken, en dan op de één of andere manier zorgen dat 1 proever 2x een signaal geeft?
Ja ik hoopte dat er een functie was in MAME ofzo om met twee of zelfs drie gaatjes (1x20ct en 1x50ct en 1x1eu) iets te fixen. Ik weet het ook nog niet, maar hij moet zo veel mogelijk muntjes slikken en de waarde kunnen gebruiken.
iemand nog tips mbt het printen van onderstaande print

[afbeelding]

ik moet hem nog afwerken, maar even met photoshop het ontwerp erin gezet. Persoonlijk vind ik het al wel mooi, maar ik wil graag wat tips :*) mbt het type sticker en de afwerking.
Ik heb geen tips, maar wel een compliment. Ik ben heel benieuwd naar hoe het er in het echt gaat uitzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Verstekbakker schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 01:05:
[...]
Ja ik hoopte dat er een functie was in MAME ofzo om met twee of zelfs drie gaatjes (1x20ct en 1x50ct en 1x1eu) iets te fixen. Ik weet het ook nog niet, maar hij moet zo veel mogelijk muntjes slikken en de waarde kunnen gebruiken.
Als je een coindoor hebt met dubbele inworp, dan kun je die op 2 verschillende ipac aansluitingen aansluiten. Dan een autohotkey scriptje om voor de ene inworp 2 keer op het coin knopje te drukken en voor de andere 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
mijn coin deur zat al standaart in mijn arcade kast dus ik nam genoegen met een knop toewijzen in de software voor een muntstuk... werkt net zo goed en ziet er ook leuk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is volgens mij gewoon dezelfde als deze
http://www.ebay.co.uk/itm...0-1-0-2-0-5-/250887059470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat deze wel even anders is,
ik lees namelijk niks terug over programmeerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelrondo
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:41:
[...]

Ik denk dat deze wel even anders is,
ik lees namelijk niks terug over programmeerbaar.
(3)Self-programming without PC.
(4)Accept 1~6 different kinds of coins at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Voor de mensen die een ipad hebben en ook graag onderweg willen genieten van retro game(s): ff grinlee downloaden! (zolang het nog kan!) gelijk een slecht excuus om een icade op te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
offtopic...? waarom grinlee er is een mame versie die uitstekend werkt met je ipad icade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeedy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-03 16:00
Waar ik al jaren plezier aan beleef: http://www.ultimarc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
leuk topic, ik heb zelf vorig jaar een bartop gebouwd met als doel deze zo klein en compact mogenlijk te houden maar wel met een 2 player optie, dus wel breed genoeg om goed met 2 spelers te spelen.

Ik heb veel oude harware gebruikt waaronder een P4 2,8 ghz, 300 gig schijf een oud setje pc speakers een oude 15"lage resolutie monitor, een usb hub aan de achterkant, en natuurlijk ook nieuwe knoppen, joysticks en een ipac2.

De kast is gemaakt van 12mm mdf geschilderd met watergedragen sigma lak. De print om de toetsen heb ik zelf gemaakt, het ontwerp van de kast is losjes bebaseerd op een bestaande, maar uiteindelijk toch heel anders geworden.

Hieronder wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/p.koopmans27/arcade/IMAG0226.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/p.koopmans27/arcade/IMAG0227.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/p.koopmans27/arcade/IMAG0233.jpg

de tl heb ik uiteindelijk vervangen door led strip verlichting. vawege de hitte die vrijkwam..

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/p.koopmans27/arcade/IMAG0303.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/p.koopmans27/arcade/IMAG0304.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/p.koopmans27/arcade/IMAG0306.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/p.koopmans27/arcade/_DSC3592.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/p.koopmans27/arcade/_DSC3609.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/p.koopmans27/arcade/_DSC3615.jpg

de meeste foto's zijn wat slecht, gemaakt met mijn telefoon..
Ik draai hier hyperspin op, op de achterkant zit een usb hub voor eventueel een keyboard of muis, wat wel regelmatig nodig is ..

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Man man man.. echt wel netjes hoor Sfinx333 :)

Ik heb dit topic nog nooit gezien. Ik bouwde een jaar of tien geleden ook zelf arcadekasten, maar als ik zie hoe ver de prive markt is gekomen met zelfbouw, is dat alleen maar met 10 stappen vooruit gegaan :D

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
keurig ik heb een vergelijkbaar ding afgelopen voorjaar gekocht en na een tijdje mee gespeelt te hebben weer doorverkocht , vind een grotere kast net voor mezelf wat leuker
maar hulde deze ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
ben wel van plan hem te verkopen, heb zelf een hobbykamer gemaakt en wil nu een grotere bouwen, maar dan wel met een ondiepe kast..
@kimahri, wat was je prijs voor die kast, was hij vergelijkbaar met mijne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
ik heb deze verkocht voor kostprijs , kocht hem voor 125 euro en later toen ik er flauw van wer voor hetzelfde geld weer verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
125 is echt geen geld voor een bartop, ik hb er echt veel meer geld inzitten, je was hem zeker zo kwijt?

Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!