Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste
Acties:
  • 431.010 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

BCC

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35
babbaloerie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:25:
Ik ben ook een arcadekast aan het bouwen. Alleen vroeg ik me af hoe jullie de audio regelen? Kan ik gewoon een paar autospeakers kopen en met een tulpstekker aansluiten op m'n oude pc subwoofer?
Ik heb zo'n versterkertje gekocht voor gebruik op een motor.
Bij Conrad 2 8 ohm speakers bijgekocht. Versterkertje krijgt voeding via een aparte adapter. Ik heb ook zo'n versterker hier liggen die je kunt aansluiten op de voeding van de pc maar daar kwam me toch een bagger geluid uit. 8)7 Dus toen maar zo opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Oude computerspeakers (met amp) uit elkaar draaien werkt toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Inmiddels ben ik ook begonnen aan een bartop project. Alhoewel ik te weinig zin/moeite heb om een volledige CiP in elkaar te draaien en tevens toch graag de progress wil delen heb ik dit op mijn Tweakblog geplaatst: Pagina wel gevonden.

Momenteel ben ik bij de fase aan beland waarbij de kast eigenlijk in elkaar zit, maar ik aan het wachten ben op verschillende spullen om het geheel goed en werkend te maken. Ook zit ik erover te twijfelen of ik er een SSD in zal zetten of een gewone HDD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Verstekbakker schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:39:
Oude computerspeakers (met amp) uit elkaar draaien werkt toch ook?
Ja maar daar had ik er sowieso geen meer van liggen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, ik heb ook een oude speaker set opgeofferd voor de versterker. Bij mij zaten nog die oude speakers erin, en die heb ik gewoon op de oude pc set aangesloten. Het geluid moet ook niet helemaal perfect zijn, dat was het vroeger ook niet.

Ik ben trouwens wel erg tevreden met mijn 21,3" 1600x1200px voor mij iig groot genoeg voor het cabinet. Een vriend is zo verliefd (op de kast) dat hij er ook één moet hebben :D

daarnaast is het prutsen aan het ding ook gewoon leuk, nieuw lampje, coin mech, etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Vandaag mijn ontwerp wat verder uitgewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/72592758/bartop/Ontwerp%204%20Bartop_600px.jpg

De grootste verschillen zijn de minder diepe marquee en het aangepaste control panel met "uitstekend" deel voor de admin buttons.

Ben tevens vast voorzichtig begonnen met het "eenvoudige" artwork. 3x raden waar het op gebaseerd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een ipac heb je shift en exit niet direct nodig ,als je player 1 en player 2 start hebt.
http://ultimarc.com/ipac2.html

player 1+ player 1 button 1 = coin
player 1 + player 2 = esc

Maar verder ziet het er goed uit, i like the weecade style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Mijn project is gebaseerd op ' n Xbox met coinops (geen ipac dus) waarbij die twee toch wel erg makkelijk zijn.

Edit: vandaar ook de naam, evo X was 1 van de eerste dashboards voor de Xbox.

Bovendien heeft de Kade encoder die binnenkort uit komt nu eenmaal deze functies dus waarom zou ik ze niet gebruiken ;)

Het cp ontwerp is geïnspireerd door een oude Pong doos overigens.

Thx voor de complimenten!

Edit: m'n ontwerp wat meer uitgewerkt qua looks:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/72592758/bartop/Ontwerp%204%20Bartop_Artwork_600px.jpg

Edit 2: op advies van iemand op arcadecontrols.com gekozen voor kleinere buttons voor exit, power en eject en maar 1 exit button ipv 2.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/72592758/bartop/Ontwerp%204_2%20Bartop_CP_600px.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door floriske.nl op 11-10-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
Zo, tijd voor een (kleine) update:

Er zijn inmiddels knopen gehakt (en opnieuw gelegd om ze opnieuw te hakken). Zoals bekend was er twijfel of de kast van gremlin solutions voldeed aan de eisen die ik aan de kast stelde. Op advies van hier toch maar even contact opgenomen met arcade classics. Na een vriendelijke reply met ben ik op uitnodiging langsgegaan om zo'n kast eens te bekijken en aan te voelen.

Om een lang verhaal kort te maken, er is een Galaga arcadekast besteld *O*

Wat betreft Arcade Classics niets dan lof. Ik had mijn twijfels over het design van deze specifieke kast in verband met de positie van het scherm. Hier kwam gelijk het sterke punt naar boven wanneer er voor een hand-build kast gekozen wordt in plaats van een kant en klare kast, je hebt de mogelijkheid om het aan te geven wanneer er specifieke wensen zijn. Aanpassingen met betrekking tot het scherm was echter geen enkel probleem. Verder had ik ook nog de keuze over de kleur van de kast, de t-molding en de indeling van het bedieningspaneel! Daarbij kreeg ik goede tips over het verder afbouwen van de kast en werd al snel duidelijk dat, wanneer je niet de middelen hebt om zelf een kast te maken, dit het beste alternatief was.

Enkele dagen later heb ik de kast besteld en ben ik de week erna nog even langs gegaan met de monitor om de positie van het scherm te bepalen. De knoppenindeling is inmiddels ook doorgegeven, hiervan zou ik nog bevestiging krijgen voordat hij ging zagen om er zeker van te zijn dat deze volledig naar wens is.

Wanneer de kast thuis is ga ik hem opmeten om vervolgens de stickerset te bestellen. Wanneer deze aangebracht is de bestelling voor de knoppen en joysticks de deur uit en tot slot de laatste benodigdheden voor de inhoud, zoals speakersetje etc...

[ Voor 5% gewijzigd door j0rDy op 12-10-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat kost dat in totaal? Ik lees op hun site 500,- maar voor alleen een kast vind ik dat toch wel wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:03:
En wat kost dat in totaal? Ik lees op hun site 500,- maar voor alleen een kast vind ik dat toch wel wat veel.
Valt reuze mee. Als ik kijk wat ik allemaal kwijt ben aan vooral kleine dingen om alles werkend te krijgen dan vind ik 500 euro voor een op-maat kast nog reuze meevallen.

Even wat voorbeelden:
2x joystick: 40 euro.
9 knoppen: 20 - 30 euro.
I-Pac2: 45 euro
19" LCD scherm (4x3 is uitstervend): 100 euro
Stereo speakers en versterker: 20 - 30 euro
Gehard glas, geen idee eigenlijk

Dan zit je met die kosten al op zo'n 250 euro. Dan moet je nog de kast zelf bijtellen, t-molding en alle manuren. Dan vind ik 500 euro nog best een acceptabele prijs. Daarnaast zie je ze vaak afgemonteerd voor zo'n 900 tot 1000 euro inclusief computer en dan heeft de pc niet eens 500 euro gekost ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34

Kraz

Saving the world

Ik zal zelf ook maar even mijn bouwervaringen neerzetten. Wellicht dat sommige mensen hun voordeel ermee kunnen doen ;)

Toen ik het verhaal las over de BarTops die hier gemaakt werden was ik eigenlijk direct van plan om het ook te gaan maken.
M'n eerste idee was om die oude Nintendo spellen weer te kunnen spelen op met een RetroPad. O+

Dus eerst maar eens ingelezen in alle software en instellingen.
Al snel kwam voor mij HyperSpin als winnaar naar voren. Het ziet er gelikt uit en is relatief makkelijk te configureren.

Na Hyperspin klaar te hebben met de NES spellen werd ik al snel gierig en moesten er meer consoles bijkomen. Dat staat een stuk mooier in je 'wheel'. Ik heb het zelf gehouden op de
consoles/spellen die met MAX 6 knoppen te spelen zijn. Playstation/XboX etc viel dus af.
Gelukkig blijven er genoeg spellen over ;)

Omdat ik stiekem wel lui ben heb ik gekeken naar een Barcade Kit die ik uiteindelijk vond op Tiny Arcade Machines.
Ja, hij is duur, maar ik had weinig zin in meten en zagen. Uiteindelijk dus toch gedaan.
Wel is de set 100% compleet. Als artwork je niet boeit kun je in 2 uur tijd van bouwpakket naar spelen gaan. *als alles een beetje mee zit :P

Eenmaal bij binnenkomst kwam ik er pas achter dat het geen hout was/is , maar een soort plastic. *Grrrr....dat is een stuk lastiger bewerken. Mijn idee was om het te gaan schilderen, maar dat is niet zo handig met plastic.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/iymmwk.jpg

Heel fancy hoeft het niet te worden, maar ik wil mn kast wel ZWART hebben ipv wit. Ik heb nog getest hoe de, in mijn geval, rode knoppen eruit zagen met het witte, maar nee; ZWART moet het zijn! :P
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/35lvxnq.jpg

In eerste instantie alles maar spuiten. Daarom alles goed afgeplakt en begonnen.
Eerste indruk.. wow! Dat valt zeker niet tegen! :D
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1zp38si.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/huoime.jpg

Onder mn knoppen heb ik nog over een special art na zitten denken, maar daar ging me veel te veel tijd in zitten. Mijn PhotoShop skills zijn ook niet echt optimaal dus wilde ik een 'Carbon' look eronder hebben.
Bij de bouwmarkt hadden ze plakfolie met carbon look. Deze op het control gedeelte geplakt en dat zag er zo goed uit dat ik ging twijfelen over het spuitwerk. :/
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/34xpzjn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/15fq6g7.jpg

Deze nog eens goed bekeken te hebben zag je daar toch veel stof op zitten. :( Ik heb geprobeerd het eraf te halen dmv wrijven, maar tadaa.. ;
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/15qrcxj.jpg *AARGHHHHHH! :X

Daarom nogmaals bij de bouwmarkt gaan kijken of ze zwart plakplastic hadden. En jawel!... Dat zag er ook ineens een stuk beter uit;
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/ab00f4.jpg

De randjes aan de binnenkant heb ik niet beplakt. Deze zijn te klein en vallen toch niet zo op.
Eenmaal daarmee klaar was het tijd voor het aansluiten van alle kabeltjes.

Om het zo klein mogelijk te houden heb ik gekozen voor de MiniPac. Kwestie van connector erop en draadjes verbinden.
Ook is deze weer een 1,5? cm kleiner dan de iPac. Ik wilde de prinplaat express op het controle gedeelte, zodat er niet zoveel kabels naar het 'binnenste' van je kast lopen.
Op die manier heb ik meer ruimte voor de overige hardware die daar moet komen.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/mu4js.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/v45qvb.jpg

En toen was het tijd voor het in elkaar zetten van alle onderdelen.
Ik kwam er toen ook gelijk achter dat het idee wat ik had (spelen met een retro controller) niet ging werken.
  1. Je kunt niet kiezen welke controller je gaat gebruiken; RetroPad of joystick. Je MOET 1 van de 2 configureren.
  2. 2. Mn USB poorten, welke eigenlijk mislukt waren, zaten in de weg!
Daarom de USB poorten weer verwijderd en afgeplakt met folie.
Als je weet dat het er zit en je kijkt goed dan zie je het, maar het zit onderaan en is half bedekt met de bovenkant van de control panel.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/p902g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/5b4qxz.jpg

En uiteindelijk staat alles dan in elkaar!:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/vncpzq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/ofytk5.jpg

[Inhoud]
  • HP 17" Monitor
  • Gigabyte H61N-USB3
  • Intel i5 3450
  • 8Gb Geheugen
  • 500Gb Disk
  • 600 Watt voeding (Coolermaster)
  • Minipac
  • Sanwa joysticks en LS knoppen.
Alles bij elkaar heb ik zo'n 2500 spellen denk ik. Dit verdeeld over 7 emulators; MAME, NES, SNES, Gameboy Advanced, SEGA en SEGA Genesis en Future Pinball.

[To Do]
  • Stroom op knoppen zodat deze oplichten
  • 12v Adapter inbouwen voor versterker. Heb deze nu aangesloten op mn voeding via Molex, maar dit geeft erg veel ruis.
  • Chromen strip plakken ('T-molding')
  • Wat configuratie dingetjes aan emulators.
  • Een marquee maken voor de voorkant. Heb tot nu toe weinig inspiratie. Het moet iets worden met "CarbonCade" erin :P
  • Misschien wat sideart.
Ik hoop dat anderen wat aan bovenstaande 'ervaringen' hebben. Mochten jullie nog vragen hebben zie ik ze wel verschijnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kraz op 17-10-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Me like :) , netjes hoor

Wat voor emu's en frontend ga je draaien?

(ziet jou i5 , heeft nu zelf spijt van zijn ionitx board)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker krachtig iig, zit ik dan met mijn 8 jaar oude p4 3.0, met inmiddels 2gb ram :)
Maar voor mij werkt dit prima met hyperspin en alleen mame met oude jaren 80 roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
wow, die kast van tiny arcade ziet er goed uit! krijg er zin van om hierna nog een bartop te gaan bouwen :X

@automark: een "lege" kast is goedkoper. Als je interesse hebt moet je arcade classics even mailen voor de prijzen.

[ Voor 35% gewijzigd door j0rDy op 19-10-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Wtf? Had deze reactie al geplaatst, maar foetsie, verdwenen (T7 bug?) :( opnieuw dan maar:

Ziet er goed uit!

Dat je verf los liet komt gok ik omdat je geen primer gebruikt hebt. Ik hoop dan ook dat je de verf grotendeels verwijderd hebt voor je de folie aan bracht. Anders loop je alsnog het risico dat je folie los laat omdat de verf er onder los laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0rDy schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:29:
...

@automark: een "lege" kast is goedkoper. Als je interesse hebt moet je arcade classics even mailen voor de prijzen.
Nee, ik heb een oude jamma kast gekocht voor een paar tientjes. En nu op zoek naar een oude dedicated kast 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

floriske.nl schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:25:
Wtf? Had deze reactie al geplaatst, maar foetsie, verdwenen (T7 bug?) :( opnieuw dan maar:

Ziet er goed uit!

Dat je verf los liet komt gok ik omdat je geen primer gebruikt hebt. Ik hoop dan ook dat je de verf grotendeels verwijderd hebt voor je de folie aan bracht. Anders loop je alsnog het risico dat je folie los laat omdat de verf er onder los laat.
Heb idd geen primer gebruikt. In eerste instantie ging het ook goed. Alleen als je er met iets hards/scherps langs gaat dan komt het er direct af.
De folie blijft goed zitten. Daar verwacht ik geen problemen meer mee.

Het 'grote' probleem waar ik nu eigenlijk mee zit;
Ik heb aan de achterkant een voedingsaansluiting gemaakt, zodat ik met 1 schakelaar alles van stroom kan voorzien. Daar naast zit de échte aan/uit schakelaar die naar mn MB loopt.

Nu is het zo dat als mn monitor zonder stroom is komen te zitten deze "out of sync is". Aan de bovenkant heb je een zwarte balk en aan de onderkant valt het beeld net een stukje weg. Ik moet dan even op de knop "Auto Adjust" drukken op de monitor. Deze knop zit achter het glazen paneel en ik kan hier wel bij komen, maar dan moet ik de achterkant losschroeven en dan met mn vinger gaan zitten voelen voor de juiste knop.
:X
Iemand een idee hoe dit zo ineens komt? Ben dat nog nooit eerder tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
Aangezien ik me ook aan het verdiepen ben in met bouwen van een Mame arcade cabinet heb ik even een vraag.
Wat voor emulator en frontend kan er het beste gebruikt worden.
Als ik de reacties vanaf het begin van dit topic door neem dan werken de links niet meer.
Hebben jullie emulators en frontends die bij jullie goed bevalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Woolfy681 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:51:
Aangezien ik me ook aan het verdiepen ben in met bouwen van een Mame arcade cabinet heb ik even een vraag.
Wat voor emulator en frontend kan er het beste gebruikt worden.
Als ik de reacties vanaf het begin van dit topic door neem dan werken de links niet meer.
Hebben jullie emulators en frontends die bij jullie goed bevalen?
De meest gebruikte frontend is zonder twijfel hyperspin. Emulators zijn console afhankelijk, maar gezien je wat tijd over hebt omdat je nog moet beginnen met bouwen zou ik zeggen wordt lid van underground-gamer en start met het downloaden van de front-end en emulators van het hyperspin project, Vervolgens zoek je wat rom collecties uit en meer heb je als je geen speciale wensen hebt niet nodig. Good luck!

* j0rDy zit al dagen te F5en voor email dat de kast klaar is en ik hem kan komen ophalen...

het is lang geleden dat ik zo enthausiast was over iets wat ik besteld/gekocht heb, voel me weer helemaal 12 jaar (ongeveer) oud toen ik mn sega megadrive kreeg *O*

@kraz: klinkt als een lastig probleem, misschien op te lossen met wat software zoals ultramon?

[ Voor 4% gewijzigd door j0rDy op 24-10-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

j0rDy schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:25:
[...]

@kraz: klinkt als een lastig probleem, misschien op te lossen met wat software zoals ultramon?
Ik vrees dat ik er mee moet leren leven.
- Kast aan
- Even op "auto adjust" drukken door opening via onderkant :/

En ik kom er nu toch ook achter dat NES/SNES spellen spelen met een joystick me toch niet bevalt. Zeker niet als je 'vroeger' alles met 1 duim deed. Mario Bros. ging voor geen meter :X
Wellicht toch nog 2 USB poorten aan achterkant maken en die gebruiken voor een Retro NES Controller...USB uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 20:55
@kraz247: Nadat ik jou Carbonlook had gezien kreeg ik ook weer wat inspiratie om verder te gaan. Ik zat al tijden te kijken hoe ik wat "art" op mijn control panel moest krijgen. Nu een goed idee van jou gejat :)
Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b179/Komijnen/DSC_0431.jpg

Ps. Nu weer mijn CP gewired... Vorige keer deed tie het, maar nu wil ik het risico niet lopen dat ik het ding er straks weer moet uitschroeven. Hoe testen jullie custom cp`s?

[ Voor 23% gewijzigd door Dennis1109 op 26-10-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Dennis1109 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:35:
@kraz247: Nadat ik jou Carbonlook had gezien kreeg ik ook weer wat inspiratie om verder te gaan. Ik zat al tijden te kijken hoe ik wat "art" op mijn control panel moest krijgen. Nu een goed idee van jou gejat :)
[afbeelding]

Ps. Nu weer mijn CP gewired... Vorige keer deed tie het, maar nu wil ik het risico niet lopen dat ik het ding er straks weer moet uitschroeven. Hoe testen jullie custom cp`s?
Hehe...beter goed gejat dan slecht verzonnen ;)

Ik zou m gewoon aansluiten via USB kabel op je eigen computer en dan testen. heeft voor de rest geen stroom oid nodig. er zijn programmaatjes waarmee je je buttons kunt testen. Voor iPac is het deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 20:55
Cheers :) Ga ik na het eten eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel19761
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-04-2021
Hallo allemaal,

Geweldige arcadekasten!!

ikzelf wil ook starten met een bartop model alla de Weecade en zou graag wat advies willen over de maatvoering van de kasten.

Ik ben al een tijdje op zoek naar bouwtekening voor een bartopmodel met de volgende opties:

- 2 spelers
- elke speler een joystick en 6 knoppen (voor evt streetfight etc)
- ca 17" lcd monitor
- 2 knoppen voor flipperfunctie
- 1 - 2 persoons keuze knop

hiernaast zie ik bij iedereen meer knoppen maar vraag me af wat standaard aan bovenstaande bijgevoegd dient te worden (coin knop? exit knop??)

Indien iemand mij kan wijzen waar ik evt de bouwtekeningen kan vinden of mij deze zelfs zou kunnen toesturen?? dan ben ik zeer gelukkig en kan ik eindelijk starten met een nieuw project.

en zeker de voortgang hier plaatsen

alvast hartelijk dank!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals in het andere topic vermeld, de mooiste bouwtekeningen kun je vinden op http://www.koenigs.dk/mame/eng/draw.htm

btw, die nanocade lijkt mij ook leuk om een keer te bouwen

Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/1179/nanocade55.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel19761
Bedankt voor de info, deze site heb ik gevonden enkel is de bediening hier met 4 knoppen p.p. is het een questie van de kast wat breder maken om de twee extra knoppen toe te voegen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon even het control panel 1 op 1 uitprinten, en dan kijken of je genoeg ruimte hebt voor meer knoppen. Ik denk dat het net wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel19761
Hi Guys,

Ben op dit moment op pad voor een pc voor in mijn nieuwe Weecade project maar twijfel aan een aantal zaken.

Ik wil zelf de standaard Mame games spelen maar wil eigenlijk ook wel street fight vi en tekken + mortal combat spelen welke grafisch wat zwaarder zullen zijn bij de laatste delen.

Nu heb ik een mini pc op het oog maar twijfel of dit sterk genoeg is voor bovenstaande of dat ik naar een normale pc moet gaan kijken met losse viedokaart (wat meer ruimte inneemt)

Ik heb het in deze over de volgende voorbeelden:

Mini-pc MSI Wind Box DE500-014X

specs:

CPU-type Intel Atom D510
Geheugengrootte 2GB
Geheugentype DDR3
Moederbordchipset Intel NM10
Hardeschijf bus SATA-300
Optische Drive Type DVD+/-RW
Videochip Radeon HD4330
Opslag
Opslagcapaciteit 250GB
Verbindingen
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Verbinding (wlan) 802.11n, 802.11b
Verbinding (USB/FW) USB 2.0
Overige specificaties
Kleuren Zwart
Desktop exta's Cardreader

of een losse pc:

AMD Athlon 2,6 GHz, 1GB geheugen, 500 GB HD

met een Nvidia Geforce 7050 PV

Wie kan mij hierin adviseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Michel19761 schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:27:
Hi Guys,

Ben op dit moment op pad voor een pc voor in mijn nieuwe Weecade project maar twijfel aan een aantal zaken.

Ik wil zelf de standaard Mame games spelen maar wil eigenlijk ook wel street fight vi en tekken + mortal combat spelen welke grafisch wat zwaarder zullen zijn bij de laatste delen.

Nu heb ik een mini pc op het oog maar twijfel of dit sterk genoeg is voor bovenstaande of dat ik naar een normale pc moet gaan kijken met losse viedokaart (wat meer ruimte inneemt)

Ik heb het in deze over de volgende voorbeelden:

Mini-pc MSI Wind Box DE500-014X

specs:

CPU-type Intel Atom D510
Geheugengrootte 2GB
Geheugentype DDR3
Moederbordchipset Intel NM10
Hardeschijf bus SATA-300
Optische Drive Type DVD+/-RW
Videochip Radeon HD4330
Opslag
Opslagcapaciteit 250GB
Verbindingen
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Verbinding (wlan) 802.11n, 802.11b
Verbinding (USB/FW) USB 2.0
Overige specificaties
Kleuren Zwart
Desktop exta's Cardreader

of een losse pc:

AMD Athlon 2,6 GHz, 1GB geheugen, 500 GB HD

met een Nvidia Geforce 7050 PV

Wie kan mij hierin adviseren
Ik zou niet voor de Atom Proc gaan.. pak die AMD maar. Kun je altijd nog wat bij prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

kraz247 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:26:
[...]

Ik zou niet voor de Atom Proc gaan.. pak die AMD maar. Kun je altijd nog wat bij prikken.
Shuttle PC's lijken mij ook een hele goede optie. Met bijv. een i3/i5 er in (hangt natuurlijk af van je budget).
Ze worden o.a. gebruikt door deze bouwers van Arcade Coffee tables :)

http://www.surface-tension.net/

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Gister de cabinet opgehaald *O* vanavond ff stickers bestellen. Ik zag dat game on grafix nu 11% holiday korting heeft, dus doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Kun je wat foto's plaatsen? Ik ben wel nieuwsgierig hoe de kwaliteit is van die toko.
Graag ook wat macro shots van hoekjes en randen :)

• nnndoh
  • Niet online
vandeweek een sony tv in de arcade kast gedaan, scherm ( overscan) aanpassen in het service menu is een eitje. tv zit met een zelf gehoby't vga-> scart aansluiting aangesloten, niets te klagen.
uiterlijk van de kast is nog hetzelfde, knal geel , zonder sideart.
wat nog verder op mijn verlanglijstje staat is een gun ( wat ik wel had maar schijnbaar heb weggegooid ) :(
en een ledwiz

http://instagram.com/p/SDbAL_K-NP/
http://instagram.com/p/SDbGo_K-NT/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
BARACUS schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:40:
Kun je wat foto's plaatsen? Ik ben wel nieuwsgierig hoe de kwaliteit is van die toko.
Graag ook wat macro shots van hoekjes en randen :)
komen er aan, druk druk druk :X

afgelopen week eens gekeken naar het hyperspin project van underground-gamer, damn wat zit daar een hoop in! en alles werkt nagenoeg out of the box, ik denk niet dat ik hier nog veel aan ga doen :9

en de stickers zijn inmiddels onderweg 8) binnen *O*

ben onder de indruk van de kwaliteit, ze zijn erg dik en zeer scherp! ook hier maak ik wel ff foto's van morgen zoals beloofd:

de kast zelf, zoals bekend op basis van de galaga kast. Ik heb alleen het scherm onder een 45 graden hoek laten plaatsen omdat dit me fijner lijkt spelen. Verder heb ik het bedieningspaneel iets laten verlengen naar achter omdat er meer knoppen op komen, hierdoor komt het scherm weer wat dieper in de kast te liggen. Het is nu moeilijk te zien maar de hoogte is precies goed om niet tegen de marquee aan te kijken als je er voor staat 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchflatland.com/jordy/arcade1.png

Close-up van de bovenkant waar de marquee in komt te zitten. Zoals je ziet prima afwerking en voldoende stevigheid.
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchflatland.com/jordy/arcade2.png

Close-up van de bevestiging van het bedielingspaneel. Deze steunt op de balken en wordt op zn plaats gehouden door de houden staafjes (die dingen hebben een naam, maar hey, als ik het niet eens kan bouwen laat staan dat ik het kan benoemen)
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchflatland.com/jordy/arcade3.png

Tot slot een spy-pic van het artwork:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchflatland.com/jordy/arcade4.png

De kickplate sticker en CPO sticker zijn dik en zeer krasvast. De zijstickers zijn van ander (gladder) materiaal en krassen iets sneller. Heb hier rekening mee moeten houden bij het plakken. De printkwaliteit is echt super. Levering was zeer snel, binnen een week lagen ze op de mat vanuit de USA.

[ Voor 66% gewijzigd door j0rDy op 25-11-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Laatst online: 04-08 19:27
Dat wordt heel mooi met die stickers. Zitten de zijstickers er ook al op?

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, maar mag ik vragen wat die stickerset heeft gekost?
Stiekum vind ik stencillen mooier, maar dat is mij eigenlijk teveel werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Netjes kerel !

• Kraz

Kraz

Saving the world

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 03:59:
Nice, maar mag ik vragen wat die stickerset heeft gekost?
Stiekum vind ik stencillen mooier, maar dat is mij eigenlijk teveel werk :D
Als je op de site kijkt...stiekem een hoop geld;
http://www.gameongrafix.c...etro-space-theme-side-art

Kickplate: $30
Zijkant: $138 (per kant...) :X

Is veel geld, maar zo'n sticker maakt de boel écht af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
knoppen en joysticks zijn binnen!

Alle stickers zijn inmiddels geplakt. Ik zal nog ff een foto maken van de zijkant en de CPO.

ik was in het totaal 120,- kwijt voor de stickers incl verzending (met korting weliswaar). Dit betreft een marquee, CPO, kickplate en twee zijstickers. De zijstickers hebben een grootte van ongeveer 40x60. Ik heb hier voor gekozen om het zwart nog terug te laten komen en dezelfde setup/look te houden als de originele galaga cabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
ik denk dat dit wel een nieuwe post waard is:

Na een lange avond werk:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchflatland.com/jordy/arcade7.png
Ik heb na het plakken van de stickers voozichtig de schroefdraadbouten er in gedraaid, daarna met een dremel de gaten in de sticker gemaakt (dit gaat aanzienlijk makkelijker dan met een mesje, zo krijg je ze ook precies sluitend met het gat). Vervolgens de knoppen er in gezet en de kabels aangesloten. Deze zijn wat lang maar ach, je hebt weinig te kiezen qua lengte bij een prefab kabelboom.

Volgende dag het geheel in elkaar gezet en geconfigureerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchflatland.com/jordy/arcade6.png

En een totaalplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchflatland.com/jordy/arcade5.png

Nu op zoek naar een leuk speakersetje, de onboard speakers van de monitor zijn wat zwakjes. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:28
Simpel logitech setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Ziet er goed uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd, ziet er allemaal mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
daar dacht ik ook al aan. Ik ga voor de Z523 (gezien het prijsverschil met de 323). Eens kijken of ik van het weekend tijd heb.

@iedereen. Thanks voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Is het een idee om een Raspberry Pi te gebruiken voor een eenvoudige MAME kast?

GPIO voor de invoer van buttons/joystick..

Kun je een Nanocade maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:35

Crp

Llewy schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:04:
Is het een idee om een Raspberry Pi te gebruiken voor een eenvoudige MAME kast?

GPIO voor de invoer van buttons/joystick..

Kun je een Nanocade maken :)
Sprite heeft het ook al eens gedaan

Afbeeldingslocatie: http://meuk.spritesserver.nl/foto/foto/misc15/tmb-IMG_0909_mod.JPG

http://spritesmods.com/?art=rpi_arcade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die hun arcade kast niet meer gebruiken? Ikzelf merk dat ik het bouwen leuker vond/vind dan het hebben van dat ding. Ik speel eigenlijk nooit een game op dat ding sinds die klaar is.

Meer dan enkele minuten per week zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Klopt meestal als er vrienden over de vloer zijn , maar de pinball daar integen staat zeker een paar keer week aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
ik heb 3 arcade kasten staan waarvan ik mijn mame kast zeker dagelijks een uurtje gebruik meestal voor het slapen gaan , is er visite dan vaker , het bouwen is leuk het configureren is leuk maar het spelen is leuker...

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoachCoach
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 10:42
Ik ben bezig met het stylen van mn hyperspin. Hier wat previews waar ik mee bezig ben, ik hou van wat rustige stijl i.p.v. de normale 'hyper' stijl. De controllers heb ik zelf gemaakt in vectors (de megadrive, gameboy en ps2 heb ik ergens gevonden) Heeft heel veel tijd in gezeten ^^. Misschien ga ik het uiteindelijke menu delen of in ieder geval de controllers en logos :)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/156esk8.png

Alles is in vector dus het ziet er superstrak uit op 1600x1200, aangezien plaatjes in hyperspin op deze resolutie worden uitgerekt.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ro74o4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 17-09 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Gewoon op een kleine website ter download zetten, paypal donatie knoppie erop. Zonde om er alleen zelf van te genieten. 't ziet er echt vet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sopsop schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:54:
Gewoon op een kleine website ter download zetten, paypal donatie knoppie erop. Zonde om er alleen zelf van te genieten. 't ziet er echt vet uit!
x2, het ziet er idd erg mooi uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
jazeker zou ik zeker willen gebruiken,, erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Heel erg vet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow j0rDy, je arcadekast ziet er echt super uit!

Ik ben zelf ook bezig met mijn arcadekast en heb een aantal vragen :

Ik twijfel op dit moment of ik ook t-molding ga gebruiken of ervoor kies om daar niks voor de gebruiken. Hoe heet zo n machine uberhaupt die je moet gebruiken zodat je de t molding kunt bevestigen? Zijn er ook nog alternatieven om het netjes af te werken?

Het bevestigen van de marquee? Hoe kan je dat het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:14:

Ik twijfel op dit moment of ik ook t-molding ga gebruiken of ervoor kies om daar niks voor de gebruiken. Hoe heet zo n machine uberhaupt die je moet gebruiken zodat je de t molding kunt bevestigen? Zijn er ook nog alternatieven om het netjes af te werken?
Een sleuf voor de t-molding maak je met een bovenfrees met een speciaal freesbitje. Met het juiste gereedschap is het nog geen 10 minuten werk. De t-molding kun je er dan met een hamer (voorzichtig) in slaan. Als je met de panelen langs kunt komen, dan maak ik die sleuven wel even voor je.

Een alternatief is de zijkanten verven, maar met mdf is het een hoop werk om het mooi glad te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthSjaak, bedankt voor je snelle reactie!

Heb je misschien ook een idee hoe je het beste een marque kunt bevestigen in een arcadekast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:32:
Heb je misschien ook een idee hoe je het beste een marque kunt bevestigen in een arcadekast?
Ik gebruik vaak een aluminium L profiel (20 x 10mm). Even op maat zagen, gaatjes boren en verzinken, zwart spuiten en klaar. Kun je gewoon bij de bouwmarkt halen.

De 'speciale' profielen, met bijvoorbeeld een ronde hoek, laat ik op maat maken bij een metaalbewerkingsbedrijf.

Ik zal kijken of ik morgen even een fototje kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoachCoach
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 10:42
Ja dat is misschien wel een goed idee, zodra ik hem klaar heb in Hyperspin zal ik mijn hele main menu delen :)
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:05:
[...]

x2, het ziet er idd erg mooi uit _/-\o_
kimahri schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:30:
[...]

jazeker zou ik zeker willen gebruiken,, erg mooi
Thanks!

--

Voordat ik met deze theme ben begonnen heb ik voor een ander theme wat console icons bewerkt voor hyperspin, het project heb ik inmiddels dus laten vallen maar de icons deel ik graag voor de liefhebber.

http://www.teezr.nl/hyper...onsole-icons-wheel-icons/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:14:
...

Het bevestigen van de marquee? Hoe kan je dat het beste doen?
zo zit het bij die van mij

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img835/2240/20121109130447392.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img820/1116/20121109130424220.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img805/2562/20121109130412530.jpg

pianoscharnier en 2 gleuven frezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:29:
[...]

zo zit het bij die van mij

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

pianoscharnier en 2 gleuven frezen :)
Een vergelijkbare optie (welke ik in mijn bartop toe ga passen):

Dezelfde 2 sleuven frezen, maar dan de bovenste wat dieper dan de onderste. zodat je je marque eerst in de bovenste kan steken en dan in de onderste kan laten vallen.

Bijvoorbeeld:

• ruimte tussen boven- en onderpaneel marquee = 100mm
• houtdikte 18mm
• bovenste sleuf 12mm diep
• onderste sleuf 5mm diep
• marquee hoogte 110mm

Hoop dat dat enigszins logisch over komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Op dit moment wordt mijn arcade kast gebouwd. De verwachting is dat deze de komende twee weken klaar is. Ik zal af en toe wat foto's plaatsen en ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Even een vraagje, ik zou graag hyperspin er op zetten maar het zoeken, downloaden en instellen is erg veel werk. Weet iemand waar ik een bijna kant en klare installatie kan vinden van Hyperspin die ik zonder al te veel instelwerk kan laten draaien voor mame en consoles zoals snes, nes, n64 enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmmm.......

Kan ik alleen links toevoegen en niet direct een plaatje?

Als ik een plaatje wil toevoegen moet ik een link opgeven (voer de URL in) ipv dat ik het plaatje van mijn harde schijf kan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:48:.... Weet iemand waar ik een bijna kant en klare installatie kan vinden van Hyperspin die ik zonder al te veel instelwerk kan laten draaien voor mame en consoles zoals snes, nes, n64 enz?
Dit is in ieder geval een leuk begin
YouTube: Hyperspin Mame w/ 40+ roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:48:
Even een vraagje, ik zou graag hyperspin er op zetten maar het zoeken, downloaden en instellen is erg veel werk. Weet iemand waar ik een bijna kant en klare installatie kan vinden van Hyperspin die ik zonder al te veel instelwerk kan laten draaien voor mame en consoles zoals snes, nes, n64 enz?
Op http://www.underground-gamer.com/ kun je torrents downloaden met (bijna) complete hyperspin met allerlei emulatoren. Het zijn wel flinke torrents. Volgens mij heeft j0rDy die ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Is Hyperspin ook te tweaken zodat het draait op wat minder bodybuilder hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier draait het zeer redelijk op een pentium 4 3.0ghz HT, met 2 GB ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Hyperspin torrent heb ik even op Underground Gamer gekeken. Heb een account aangemaakt maar ze werken met share ratio's. Ik heb zelf maar een upload verbinding van 100 kb/s. Dat betekent praktisch volgens mij dat ik eerst zelf 95 GB aan data moet uploaden. Ik heb de torrents wel ingeladen maar ze starten ook niet met downloaden. Vermoedelijk heeft dit te maken met mijn share ratio dat op 0 staat.

Is er toevallig iemand die de download al binnen heeft of iemand die een draaiende setup heeft van Hyperspin die ik mogelijk met een USB schijf even over kan zetten?

Ik woon in Gelderland.

Ik zou nog wat foto's van de kast plaatsen. De kast krijgt een neon blauw/zwart thema.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/5wktv8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/29ygtx5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een paar plaatjes (ook maar even wat kleiner gemaakt ;) ).....

Control Panel Overlay
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/ndto1t.jpg

Side Art
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/wkhl6b.jpg

Buttons
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/knuxf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:53:
En nog een paar plaatjes (ook maar even wat kleiner gemaakt ;) ).....

Control Panel Overlay
[afbeelding]

Side Art
[afbeelding]

Buttons
[afbeelding]
je kunt op underground gamer gewoon de download links van die torrens downloaden daarna bv vuze installeren en je kunt onafhankelijk van undergound gamer downloaden
niks geen gedoe met ratio enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, alleen vind ik persoonlijk die megabrede controlpanels niet mooi. Veel amerikanen maken die dingen soms wel anderhalve meter breed om maar zoveel mogelijk sticks/knoppen/trackballs etc kwijt te kunnen, maar mooi vind ik het niet. Hoe vaak speel je nou echt nog met 4 man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:29:
[...]

Nice, alleen vind ik persoonlijk die megabrede controlpanels niet mooi. Veel amerikanen maken die dingen soms wel anderhalve meter breed om maar zoveel mogelijk sticks/knoppen/trackballs etc kwijt te kunnen, maar mooi vind ik het niet. Hoe vaak speel je nou echt nog met 4 man?
Ofwel een "frankenpanel" :D

Google daar maar eens op. Je zal je verbazen wat sommige mensen maken ;)

Zelf hou ik wat meer van afgeronde vormen dan rechte hoeken, maar ziet er erg goed uit tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha, die term kende ik nog niet, maar wat een gedrochten zitten er tussen.

Verwijderd

Heren,

Even wachten nog maar het control panel wordt afgerond. Dus geen rechte hoeken. Tevens valt de breedte erg mee (80 cm) en zal deze straks opgaan het design. Er komt neon verlichting aan de zijkant. Hopelijk kan ik snel meer plaatjes posten.

• j0rDy
Martijnsx: is het al gelukt met het hyperspin project van underground gamer? anders kan ik misschien iets voor je betekenen.

*j0rDy heeft de grootste lol om een frankenpanel zoekactie op google :P

Ik heb inmiddels ook een logitech 523 setje in de cabinet, klinkt goed! de flashbacks beginnen nu echt te komen :)

Verder heb ik sinds kort een ipad, nu kwam ik deze tegen (zal ongetwijfeld wel bekend zijn)

http://www.blogcdn.com/ww...ade-hands-on-01062011.jpg

moet zeggen dat ik de grootste moeite heb om hem niet te bestellen :+

[ Voor 65% gewijzigd door j0rDy op 13-12-2012 15:35 ]

Verwijderd

Hoi Jordy,

Nee, het is me nog niet gelukt met Hyperspin. Als je me kunt helpen graag. Ik heb je arcade kast trouwens al even mogen bekijken toen deze in aanbouw was bij arcade classics. Drie keer raden waar mijn kast zostraks vandaan gaat komen 😉

• kimahri
j0rDy schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:26:
Martijnsx: is het al gelukt met het hyperspin project van underground gamer? anders kan ik misschien iets voor je betekenen.

*j0rDy heeft de grootste lol om een frankenpanel zoekactie op google :P

Ik heb inmiddels ook een logitech 523 setje in de cabinet, klinkt goed! de flashbacks beginnen nu echt te komen :)

Verder heb ik sinds kort een ipad, nu kwam ik deze tegen (zal ongetwijfeld wel bekend zijn)

http://www.blogcdn.com/ww...ade-hands-on-01062011.jpg

moet zeggen dat ik de grootste moeite heb om hem niet te bestellen :+
de i-cade is een wereld ding ik heb hem van de zomer gekocht bij Dixons die ze nog op voorraad heeft , kun je hem gelijk even testen deden ze bij mij niet moeilijk om met mijn eigen ipad...

:)

http://www.dixons.nl/beel...%3Fq%3Dicade#.UMofFBhgW70

[ Voor 9% gewijzigd door kimahri op 13-12-2012 19:32 . Reden: aanvulling dmv link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:50:
Hoi Jordy,

Nee, het is me nog niet gelukt met Hyperspin. Als je me kunt helpen graag. Ik heb je arcade kast trouwens al even mogen bekijken toen deze in aanbouw was bij arcade classics. Drie keer raden waar mijn kast zostraks vandaan gaat komen 😉
ik die van jou ook O-) hij wordt prachtig, laat dat maar aan sjaak over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik ben benieuwd dan 😄

Wat zou je evt kunnen regelen met hyperspin dan? Vooral het instelwerk is naar mijn mening een arbeidsintensieve klus. Hopelijk is er een pack waarbij alles in 1 keer werkt. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:43:
Oke ik ben benieuwd dan 😄

Wat zou je evt kunnen regelen met hyperspin dan? Vooral het instelwerk is naar mijn mening een arbeidsintensieve klus. Hopelijk is er een pack waarbij alles in 1 keer werkt. :) :)
is er niet, maar met het hyperspin project valt het allemaal reuze mee. Ik was op zoek naar een PM functie, maar heb hem nog niet gevonden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of er een PM functie is. Maar mijn mail adres is mijn gebruikersnaam en dan at hot mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Martijn: je hebt mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:23:
Ik weet niet of er een PM functie is. Maar mijn mail adres is mijn gebruikersnaam en dan at hot mail.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_discussions

Wel even zorgen dat direct messages aan staat op het tabblad forum in je voorkeuren.

Je kan door op het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif icoon onder iemand zijn user icon/name te klikken iemand een pm/dm sturen

[ Voor 30% gewijzigd door floriske.nl op 15-12-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De neon side art verlichting is op de kast gemonteerd. Langzaam begint het er een beetje op te lijken 😄

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/201fn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Ben inmiddels alle games in classic arcade in hyperspin aan het doorlopen, zo kom je nogal wat pareltjes tegen. Ik stem voor om deze af en toe te delen, omdat je door de vele games makkelijk er overzicht kwijt raakt. Vandaag asura's blade gevonden, een heerlijke fighting game met zwaarden en dikke combo's:

TO ARMS! >:)

[ Voor 6% gewijzigd door j0rDy op 17-12-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Als ik dit zo zie begint het mij toch wel weer te jeuken. Ik wil die van mij af hebben...

Ik kan gelukkig bij een vriend van mij alles op de zaag laten gooien en alle soorten plaatwerk en freeswerk en wat voor werk dat je je maar kunt voorstellen met hout laten bestellen en uitvoeren. Ze hebben zelfs spaanplaat met bladgoud erin!

Binnenkort toch maar eens een tekeningetje maken en wat plaatwerk bestellen, dat het ding een doorstart krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er nu over te denken om een donkey kong cab te gaan maken. Weet iemand waar je die DK coin doors kan krijgen? Die happ deurtjes vind ik er niet echt bij passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:37:
Ik zit er nu over te denken om een donkey kong cab te gaan maken. Weet iemand waar je die DK coin doors kan krijgen? Die happ deurtjes vind ik er niet echt bij passen.
The Arcade Boneyard heeft een hoop oude arcade spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, ze hebben zelfs complete lege kasten voor bijna niets. Maar shipping naar europe is natuurlijk niet te betalen. Maar ik zal eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Let dan wel op dat de deurtjes ook op € werken en niet alleen op $

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog wel een handvol $ quarters :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ja maar dan is het apparaat geen spaarpot meer. Dat is wat ik ermee wil, een spaarpot ervan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahha, dat is precies wat mijn huidige arcade aan het doen is. Daar zit een euro mech in. Elke euro die in mijn portemonnee zit, gaat daar dan ook in. Momenteel toch al wel een nieuwe tv waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Iemand een idee wat de minimum specificaties zijn om MAME met een beetje spelletjes te draaien?

Draait dat op V&A aangeboden: Intel Desktop Board D945GCLF2 zo'n bordje?

PSX en dergelijke heb ik niet nodig in eerste instantie, maar wat zijn daar de minimum specs voor op ITX formaat? Streetfighter FTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die oude arcade spellen draaien vrijwel overal op. Die draaiden destijds op een 6 mhz processor.
Hyperspin met grote flash themes vraagt het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Dat klopt ja.. het enige wat bij mij wel eens hapert is hyperspin.

Wat bij mij ook wel eens is, is dat het geluid blijft hangen in hyperspin. Geen idee of dit ook komt door de tekort komingen van de pc. Heb opzich best een snel systeem.

Behoorlijk irritant.. soms selecteer je een spel en start je het (te snel?) vervolgens blijft een geluid zich maar herhalen totdat je de taak beeindigd. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59

Sagat

Is pappa x2!

j0rDy schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:49:
Ben inmiddels alle games in classic arcade in hyperspin aan het doorlopen, zo kom je nogal wat pareltjes tegen. Ik stem voor om deze af en toe te delen, omdat je door de vele games makkelijk er overzicht kwijt raakt. Vandaag asura's blade gevonden, een heerlijke fighting game met zwaarden en dikke combo's:

[video]

TO ARMS! >:)
Ben zelf toch al jaren fighting game fan, maar deze titel is mij compleet ontschoten. Altijd leuk om zo onbekende spellen tegen te komen. Ik stem voor je suggestie iig :D

Zelf helaas geen CAB, dichtste bij in de buurt is mijn retro hoekje op zolder met crt tv en mijn oude consoles, maar waaronder een xbox 1 die een hoop arcade games ook kan emuleren. Omdat vroeger mijn pc naast mijn tv stond en een tv out had heb ik die functie eigenlijk nooit echt gebruikt.

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!