Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 13 ... 37 Laatste
Acties:
  • 430.270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:54
BARACUS schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:22:
Als je lampjes in de knoppen wilt hebben moet je eens zoeken naar "uila" en deze komt in verschillende versies. Staan echt heel mooi in Sanwa knoppen.

YouTube: Uila S Flash

Deze shop verkoopt veel.
http://www.paradisearcadeshop.com
Oke, die lampen zijn wel echt heel vet. Kan er ook een andere LED controller op aangesloten worden dan degene die zij aanraden ? Hun Sparky Led controller (klik) ondersteund volgens mij geen LEDBlinky, wat ik wel graag zou willen gebruiken in combinatie met Hyperspin`s attract modus. Of ondersteund die LED controller het wel? Zo niet, welke controller moet ik dan gebruiken? Is dan een Pacled de way to go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik heb geen verstand van alle chips om leds aan te sturen, zover ben ik nooit gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
BARACUS schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:45:
Ik heb geen verstand van alle chips om leds aan te sturen, zover ben ik nooit gekomen :P
Nou moe, maak je me voor niks lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 06:45
JohnStaakke schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:16:
[...]

Oke, die lampen zijn wel echt heel vet. Kan er ook een andere LED controller op aangesloten worden dan degene die zij aanraden ? Hun Sparky Led controller (klik) ondersteund volgens mij geen LEDBlinky, wat ik wel graag zou willen gebruiken in combinatie met Hyperspin`s attract modus. Of ondersteund die LED controller het wel? Zo niet, welke controller moet ik dan gebruiken? Is dan een Pacled de way to go?
Ik zou lekker voor een ledwiz gaan, dit is de standaard in de community vooral omdat het fijn werkt met ledblinky dit scheelt je waarschijnlijk dan weer bergen werk als je een ander soort board gebruikt

voor ledjes en knoppen maakt het niet zoveel uit, zag dat die nova's nog steeds sold out waren bij GGG.
dit is al een hele tijd zo inmiddels... je kan idd ook de ultralux gebruiken voor ultimarc.
Ik zou wel de rgb driver boards met kabel bestellen bij GGG , zeer goed en makkelijk aan te sluiten :D

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
stoplicht knopjes niet wat overdreven in een arcadekast? die hadden we in de jaren 80/90 niet hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Goed, na de hele avond en weekend een hoop doorgespit te hebben een voorlopig lijstje gemaakt van wat ik volgens mij nodig heb. Even de kast buiten beschouwing gelaten (daar ga ik later verder op in zodra ik met degene die de kast samen met mij gaat maken heb gesproken), kom ik voor de CP op het volgende uit:

Ik wil een control panel met 2 player optie die ieder 6 buttons hebben. De joysticks zullen battops worden, de actieknoppen worden RGB led illuminated buttons. Daarnaast komt er een verlichte 1 player en 2 player knop. Ik twijfel nog over meer 'admin' knoppen, iemand suggesties?

Dus, samenvattend:
joysticks:
Sanwa JLW-UM-8 Bat Top Joystick

Actieknoppen
12 x de Smoke Seimitsu PS-14-KN 30mm Pushbutton OF
12 x NovaGem™ Lightable Horizontal Pushbutton

LED voor Actieknoppen:

12 x de UILA flash OF
12x de Ultralux RGB LEDs

Overige knoppen:
2 x de led button with imprint player 1 player 2

Overige knoppen (vol up, vol down, enter, exit)
???

LED Controller
1x een Sparky OF
1x een Pacled64 OF
1 x een Led Wiz OF

Joystick & button Controller
Ipac2 board

Wiring (sets)
???
Zoals jullie kunnen zien nog een hoop gaten. Zo is op dit moment voor mij de bedrading nog 1 groot gat. Dit heeft volgens mij vooral te maken met de combinatie die ik uiteindelijk moet gaan maken. Mijn voorkeur gaat op dit moment en naar mijn huidige inzichten uit naar de LEDWiz icm Smoke Seimitsu knoppen en UILA flash leds.

Zouden jullie eens hier een licht over kunnen laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Nogmaals kies een ledwiz voor ledblinky dit zal werken met de meeste frontends...
doe maar gewoon anders krijg je er dikke spijt van 8) :*) :*)

en als je dan toch de wiz besteld, kies dan gelijk voor het rgb driver boardje met kabel :)
Zo hoef je niks te solderen alleen maar de juiste connecties te maken :)

Over je knoppen en sticks moet je compleet zelf weten :)

Mocht het je niet lukken met aansluiten allemaal wil ik je best helpen 8)

[ Voor 51% gewijzigd door Njay op 11-09-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Over admin knoppen, de Ipac heeft een shift knop waarmee je dus dubbele functies op 1 knop kunt krijgen.
Voorbeeld, player1 knop ingedrukt houden (shift) en druk op player2 voor exit of pauze etc. Dit kun je volledig programmeren met elke combinatie. Hiermee voorkom je dus een wildgroei aan knoppen = lelijk. Credit en pauze is wel handig om dedicated te hebben.

De bedrading. De Ipac2 heeft schroef aansluiting en dat zal waarschijnlijk de meest handige zijn. Je hebt ook een versie met een harnas dan hoef je niet alle draadjes te maken, maar dan is de lengte nooit 100% passend.

Voor bedrading kun je bij Conrad terecht. Ik vind dit fijn draad dat een beetje stug is zodat je het in een vorm kunt buigen.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/608580/

Je kunt draden solderen aan je knoppen of kabelschoentjes gebruiken. Wel even op de juiste maat letten.

http://www.conrad.nl/ce/n..._AREA_17377/Kabelschoenen

Vergeet niet Conrad kortingscodes te gebruiken als je 40/50 euro aan spullen koopt ;) Kabelschoentjes kun je ook vinden bij Hornbach, Karwei etc. maar dit zijn typische bizarre prijs producten. Misschien is Ebay China nog een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
BARACUS schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:40:
Over admin knoppen, de Ipac heeft een shift knop waarmee je dus dubbele functies op 1 knop kunt krijgen.
Voorbeeld, player1 knop ingedrukt houden (shift) en druk op player2 voor exit of pauze etc. Dit kun je volledig programmeren met elke combinatie. Hiermee voorkom je dus een wildgroei aan knoppen = lelijk. Credit en pauze is wel handig om dedicated te hebben.

De bedrading. De Ipac2 heeft schroef aansluiting en dat zal waarschijnlijk de meest handige zijn. Je hebt ook een versie met een harnas dan hoef je niet alle draadjes te maken, maar dan is de lengte nooit 100% passend.

Voor bedrading kun je bij Conrad terecht. Ik vind dit fijn draad dat een beetje stug is zodat je het in een vorm kunt buigen.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/608580/

Je kunt draden solderen aan je knoppen of kabelschoentjes gebruiken. Wel even op de juiste maat letten.

http://www.conrad.nl/ce/n..._AREA_17377/Kabelschoenen

Vergeet niet Conrad kortingscodes te gebruiken als je 40/50 euro aan spullen koopt ;) Kabelschoentjes kun je ook vinden bij Hornbach, Karwei etc. maar dit zijn typische bizarre prijs producten. Misschien is Ebay China nog een betere optie.
Wat hij zegt :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Wat hij ook zegt :P

Bij groovygamegear zetten ze wel een bedrijfsfactuur aan de buitenkant van de verpakking. Ik kon mooi dikke btw betalen en hier was ik niet zo blij mee. Paradise arcade gebruikt gewoon een particuliere naam en dat is prettiger :)

Bij Ultimarc moet je eens voor de gein andere valuta selecteren, met Euro's betaal je stevig meer 8)7 De verzendkosten zijn ook stevig en gaat per product steeds hoger.

Arcadeshop.de is een stuk meer overzichtelijk met standaard 10 euro verzendkosten. Dat is het juiste adres voor Sanwa, Seimitsu en IL.

Sanwa sticks maken overigens wel vrij veel klik geluid. Als je toch bij ggg of paradise koopt moet je eens kijken naar de <20 gram switches ook wel soft touch genoemd. 4 stuks in je bestelling stoppen kost vrijwel niets en is leuk om mee te experimenteren. Ik heb alle switches vervangen omdat het mooi stil is en alles werkt meer soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Kijk dit is nog eens waardevolle informatie :) Ik wil niet solderen, dus de kabelschoentjes is de way to go. Hoe kan ik als totale newbie zijnde zien welke maat kabelschoen ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Njay schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:39:
Nogmaals kies een ledwiz voor ledblinky dit zal werken met de meeste frontends...
doe maar gewoon anders krijg je er dikke spijt van 8) :*) :*)

en als je dan toch de wiz besteld, kies dan gelijk voor het rgb driver boardje met kabel :)
Zo hoef je niks te solderen alleen maar de juiste connecties te maken :)

Over je knoppen en sticks moet je compleet zelf weten :)

Mocht het je niet lukken met aansluiten allemaal wil ik je best helpen 8)
Ik kan nergens de door jou genoemde rgb driver board vinden? Ik zie wel de ledwiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
JohnStaakke schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:35:
Kijk dit is nog eens waardevolle informatie :) Ik wil niet solderen, dus de kabelschoentjes is de way to go. Hoe kan ik als totale newbie zijnde zien welke maat kabelschoen ik nodig heb?
Dat staat meestal bij de specs in de winkel waar je de knoppen koopt.

Zo'n ding heb je ook nodig, draden strippen en met de voorkant de schoentjes dichtknijpen.
Afbeeldingslocatie: http://www.cheaptronics.nl/5028-11588-large/draad-stripper-cutter-327-nidf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
BARACUS schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:58:
[...]

Dat staat meestal bij de specs in de winkel waar je de knoppen koopt.

Zo'n ding heb je ook nodig, draden strippen en met de voorkant de schoentjes dichtknijpen.
[afbeelding]
Oki, eens ff een lijstje samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
http://groovygamegear.com...&cPath=83&products_id=240

dan wel de optie kiezen dat alles installed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Aha, daar moet je er dus 1 per button van bestellen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
JohnStaakke schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:57:
[...]

Aha, daar moet je er dus 1 per button van bestellen neem ik aan?
Si

• JohnStaakke
Oke, dit is tot nu toe mijn boodschappenlijstje. Ik wil rond vrijdag gaan bestellen bij de verschillende webshops. Ziet iemand nog onvolkomenheden of aanmerkingen? Ik ben nog niet helemaal uit over de joysticks. Ik zie dat ze de Ice2 buttons weer hebben bij GGG :P
Joysticks:
Sanwa JLW-UM-8 Bat Top Joystick () OF
Ultrastick (link)

Buttons:
12 x Electric ICE 2™ Lightable Horizontal Pushbutton ( link)

Admin Buttons
Led Pushbutton With Black and White Insert (link)

LEDS:
12 x RGB-Drive™ Pushbutton Lighting module ( link )

Controllers:
Ipac2 controller (link)
LED-Wiz™ 32-port USB Lighting and Output Controller (link)

Wiring
Schakel- en besturingskabel LIY-H05 V-K 1 x 0,5 mm² Rood 10 m (Link)
Schakel- en besturingskabel LIY-H05 V-K 1 x 0,5 mm² Blauw 10 m (Link)

Tools
Draad stripper / cutter 327-NIDF (link)

• Njay
Ziet er goed uit je vergeet alleen je rgb drives voor je admin buttons of je wil je daar alleen een single led voor gebruiken?

• JohnStaakke
Njay schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:12:
Ziet er goed uit je vergeet alleen je rgb drives voor je admin buttons of je wil je daar alleen een single led voor gebruiken?
Nou ja die admin buttons komen al kant en klaar, vind ze denk ik wel mooi als ze mooi wit oplichten.

• BARACUS
Kabelstripper, tenzij je deze gaat ophalen is de prijs wel duur. Kun je beter even bij de Karwei kijken waar je voor 8 euro een merk hebt.

Kabel bij de Conrad, dat is wel heel erg duur als je alleen 2 klosjes koopt :P Je wilt minstens gratis verzendkosten hebben bij 25 euro. Hier hebben ze ook kabelstrippers ;)
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/844519/

Je hebt geen kabelschoentjes.

De joysticks zijn altijd een moeilijke keus. De ultrastick maakt de ipac overbodig omdat deze een ingebouwde "ipac" heeft voor 8 knoppen.

Als je t-molding wilt gaan gebruiken hebben ze bij ggg wel goedkope tools.
http://groovygamegear.com...?main_page=index&cPath=72

en dit
http://groovygamegear.com...&cPath=70&products_id=367

en dit
http://groovygamegear.com...&cPath=70&products_id=317

Kleine dingetjes vergeten gaat snel, als je toch uit Amerika gaat bestellen moet je die altijd meteen meepikken.

[ Voor 19% gewijzigd door BARACUS op 12-09-2012 11:46 ]

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50

Rincewind

Take me in your arms tonight

BARACUS schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:43:
De joysticks zijn altijd een moeilijke keus. De ultrastick maakt de ipac overbodig omdat deze een ingebouwde "ipac" heeft voor 8 knoppen.
Begrijp ik je nu goed dat als ik 2 van die sticks koop ik geen i-Pac achtig board nodig heb voor de knoppen naast de stick ? Inclusief 1/2 player knop en nog 2 knoppen aan de zijkant ? Klinkt ook interessant..

BTW, deze pcb/controllerboard gevonden. Zal dat wat zijn ? (even los van de verzendkosten 8)7 )

Aanvulling: als iemand nog wil weten hoe je zo'n Weecade in elkaar zet (ik ook dus) dan is deze foto-stream een goede hulp !

[ Voor 12% gewijzigd door Rincewind op 12-09-2012 13:46 . Reden: extra info ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• JohnStaakke
Die kabelschoentjes heb ik idd niet, heb ook geen idee welke ik nodig heb...zal zo de rest van je post ff doorlezen Baracus :) thx voor de hulp iig

• BARACUS
Rincewind schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:38:
[...]
Begrijp ik je nu goed dat als ik 2 van die sticks koop ik geen i-Pac achtig board nodig heb voor de knoppen naast de stick ? Inclusief 1/2 player knop en nog 2 knoppen aan de zijkant ? Klinkt ook interessant..
Klopt. Als de sticks voldoen aan je eisen dan kan het interessant zijn.
BTW, deze pcb/controllerboard gevonden. Zal dat wat zijn ? (even los van de verzendkosten 8)7 )
Voor de totaalprijs kun je ook bij Ultimarc kijken, dat werkt gegarandeerd goed.
JohnStaakke schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:55:
Die kabelschoentjes heb ik idd niet, heb ook geen idee welke ik nodig heb...zal zo de rest van je post ff doorlezen Baracus :) thx voor de hulp iig
Je kunt bij de ice knoppen kiezen uit verschillende switches, ook de moeite waard om eens te bekijken welke keus het beste is. De standaard soft touch zijn overigens prima. Deze zijn 20gr terwijl normale switches 50 gram zijn om in te drukken. Je krijgt dus een veel soepelere knop en weinig klik geluid.

De versa micro is totaal nutteloos en het geld niet waard. De micro leaf vind ik ook niks.

De true leaf van ggg heb ik niet maar wel van arcadeshop.de, echt totaal waardeloos . Je krijgt een heel raar drukgevoel en ik vraag me nog steeds af of dit normaal is.

[ Voor 34% gewijzigd door BARACUS op 12-09-2012 14:29 ]

• Rincewind

Rincewind

BARACUS schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:24:

[...]
Voor de totaalprijs kun je ook bij Ultimarc kijken, dat werkt gegarandeerd goed.
Of deze bij Ultracabs.

• JohnStaakke
BARACUS schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:24:
Je kunt bij de ice knoppen kiezen uit verschillende switches, ook de moeite waard om eens te bekijken welke keus het beste is. De standaard soft touch zijn overigens prima. Deze zijn 20gr terwijl normale switches 50 gram zijn om in te drukken. Je krijgt dus een veel soepelere knop en weinig klik geluid.

De versa micro is totaal nutteloos en het geld niet waard. De micro leaf vind ik ook niks.

De true leaf van ggg heb ik niet maar wel van arcadeshop.de, echt totaal waardeloos . Je krijgt een heel raar drukgevoel en ik vraag me nog steeds af of dit normaal is.
Ik zat zelf aan de GroovyMicro™ Premium Soft-Touch te denken, of moet ik toch maar voor de standaard versie gaan?

Anoniem: 454358

hm, mijn vriendin zal wel weer niet zo blij worden. Vandaag naar die arcade kast gekeken welke voor 56 euro te koop staat. En heb ik uiteindelijk dit ding gekocht voor 38 euro

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/8144/tetso.jpg

Maar die arcade kasten zagen er toch ook goed uit, misschien dat ik die voor een volgend projectje ga gebruiken. Hij had er nog genoeg (+/- 20) staan.

• BARACUS
JohnStaakke schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:11:
[...]

Ik zat zelf aan de GroovyMicro™ Premium Soft-Touch te denken, of moet ik toch maar voor de standaard versie gaan?
De premium waren niet los te koop dus daar heb ik nooit een testversie van gekocht. Ik ben behoorlijk kritisch en hebt veel test exemplaren van switches en knoppen gekocht. Ik ben met de standaard zeer tevreden.

Je kunt natuurlijk ook de premium pakken en wat standaard los erbij.
Hij liet volgens mij een jamma - usb apparaatje zien, geen joystick controller.

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:38
Vandaag besloten om m'n arcadekast in tweeën te gaan hakken. Ik ga er een bartop van maken. Heeft deels te maken met de ruimte die het nu inneemt, en ten tweede dat ik "projectmoe" ben en er stiekem wel een beetje klaar mee ben. Om daarom ook tijd te besparen, heb ik besloten om mijn te herzien.

Nu nog uitzoeken hoe ik dit het beste kan gaan doen, hij is nu best log (zelfs als losse bovenkant). Bovenkant alleen is nu uit m'n hoofd zo'n 80cm hoog. Dat is denk ik wel beetje hoog voor een Bartop of dat niet?

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:24
Ook ik moet er binnenkort aan gaan geloven. ik MOET gewoon een arcade cabinet hebben >:)

Ik twijfel echter nog tussen een bartop en cabinet. Nu is zelf bouwen geen optie (gebrek aan ruimte tijd en kennis) dus ben ik gaan zoeken naar kant en klare kasten. Nu is de keus niet heel groot, maar ben ik uitgekomen op de bartop van http://www.tinyarcademachines.com/:
Afbeeldingslocatie: http://www.tinyarcademachines.com/uploads/1/1/6/6/11664734/3629762_orig.jpg

of de cabinet van http://gremlinsolutions.co.uk/:
Afbeeldingslocatie: http://gremlinsolutions.co.uk/gremimages/flatpackuprightkit/uprightbuiltbig.jpg

Heeft iemand ervaring met deze kasten? ik denk dat het grootste probleem zit in de monitor. Voor het gemak heb ik gekozen voor een TFT-scherm. Hoe kan je deze het beste bevestigen? wat is het advies mbt grootte en resolutie?

gewoon een zo groot mogelijk scherm ;)

Monteren is vrij eenvoudig, de meeste schermen hebben een vesa 'aansluiting', oftwel 4 gaten waar schroefjes inkunnen. De meeste monitoren zullen vesa 10 hebbben dus een vierkant van 10 bij 10cm met in elke hoek schroefdraad. Dan een plank maken, 4 gaten boren, monitor vastschroeven, en dan die plank met bijv hoekijzers in de kast monteren.

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:38
Vind de prijzen van die prefab dingen wel erg hoog trouwens, ook incl hardware.

• JohnStaakke
Fraaank schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:36:
Vind de prijzen van die prefab dingen wel erg hoog trouwens, ook incl hardware.
Tis wel een uitkomst voor de wat minder handige doe het zelver zoals ik, ik twijfel dan ook nog om zo`n kit te kopen en daarvandaan verder te gaan of het door iemand te laten maken die weinig tijd heeft.

@j0rDy: mocht je nou zo`n echte kast willen bestellen, geef ff een gil. Misschien als we met zijn 2en bestellen kunnen we de shipping costs wat drukken.

[ Voor 16% gewijzigd door JohnStaakke op 13-09-2012 17:04 ]

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:51

Kraz

Saving the world

JohnStaakke schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:01:
[...]

Tis wel een uitkomst voor de wat minder handige doe het zelver zoals ik, ik twijfel dan ook nog om zo`n kit te kopen en daarvandaan verder te gaan of het door iemand te laten maken die weinig tijd heeft.

@j0rDy: mocht je nou zo`n echte kast willen bestellen, geef ff een gil. Misschien als we met zijn 2en bestellen kunnen we de shipping costs wat drukken.
Ik heb die kast vorige week binnen gekregen en ik moet zeggen.... jammer :/

Het is gemaakt van PVC wat gewoon niet zo lekker te bewerken is. Verven is helemaal een crime!
Het lijkt een beetje op Trespa. (of is Trespa)
Zie ook de opmerkingen die ik maak in een ander topic: kraz247 in "[CiP] Arcade Bartop Project X"

Mijn advies... download de WeeCade tekeningen en zaag alles uit MDF oid.
Ik ga uiteraard nu wel de kit afmaken, maar achteraf vind ik t zijn geld niet helemaal waard denk ik. Puur vanwege het 'plastic' ipv hout.
Het is wel een mooie, complete set! Dat zonder meer! :)

*Mocht je m willen overnemen... DM me maar; hij ligt nog ongebruikt klaar. :P
Wel snel zijn: ik heb wel voor zondag een afspraak staan om eventueel te laten spuiten (professioneel)

[ Voor 5% gewijzigd door Kraz op 15-09-2012 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
JohnStaakke schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:01:
[...]

Ik had al contact opgenomen voor de verzendkosten. Hierbij de prijzen (ook van de opties):

1 x Plexi Set for monitor and marquee £45.00
1 x Black Plastic monitor bezel £21.00
Shipping/Packaging £90.00

Ik heb nog wat vragen over de monitor bezel en de kast, dus Ik zal hem morgen ff mailen en gelijk ff vragen of het minder kost wanneer ik twee kasten bestel. Ik denk dat ik er zo'n joystick+button kit met wiring bij bestel, ben ik in 1x klaar :)

edit:
vanochtend gemaild, zojuist het volgende antwoord:

Also i would like to know if the shipping cost for 2 cabinets will be less?
No, these are a heavy item and each kit is boxed seperate so the shipping costs would stay the same.

Helaas, maar ik had het eigenlijk wel verwacht, het pakket weegt ongeveer 50 kilo.

[ Voor 14% gewijzigd door j0rDy op 17-09-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
@j0rDy heb je dan een bartop of een fulltop besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
JohnStaakke schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:16:
@j0rDy heb je dan een bartop of een fulltop besteld?
Ik heb nog niets besteld, maar het gaat de (bovenstaande) fulltop cabinet van gremlin solutions worden. Kan die gelijk een mooi plekje in de woonkamer krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier in het dorp zit ook een timmerfabriek die die kasten maakt -zou ook die van mij maken- en is wel goedkoper dan die 300 euro van gremlin, maar ik zal eens vragen wat verzending naar nederland kost. Dat zal wel akelig veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Anoniem: 454358 schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:28:
hier in het dorp zit ook een timmerfabriek die die kasten maakt -zou ook die van mij maken- en is wel goedkoper dan die 300 euro van gremlin, maar ik zal eens vragen wat verzending naar nederland kost. Dat zal wel akelig veel zijn.
Ben benieuwd. Ik ben voornamelijk op zoek naar een echte slimline versie, zoiets als deze:

http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=92156.0

Echter heb ik nog geen echte cabinet plans gevonden die in de buurt komen van deze. Er zijn wel wat plannen in het topic gepost, maar volgens mij kan je op basis daarvan niet zo heel veel. Mocht iemand betere tegenkomen, dan hoor ik het graag :)

[ Voor 7% gewijzigd door JohnStaakke op 18-09-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zal het ze binnenkort wel vragen.
Ze zullen wel denken; rare Hollanders, iets te duur, doe dan maar de helft :D

Maar wel een mooie kast, de uitstraling van een echte arcade en niet de ruimte die zo'n ding inneemt. Die bartops zijn ook wel leuk, maar het heeft toch bij lange na niet de uitstraling van een echte jaren 80 arcade kast. Daar hoor je met een paar vrienden achter te staan, en niet op een bureaustoel achter een tafel te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Anoniem: 454358 schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:28:
De verzendkosten van die gremlin heb ik enkele posts hierboven al gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat zag ik, maar ik heb het nu over verzendkosten vanuit spanje.

• j0rDy
Anoniem: 454358 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:10:
ja dat zag ik, maar ik heb het nu over verzendkosten vanuit spanje.
ik vergeet soms dat niet iedereen hier in Nederland (of Belgie) woont :X

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img4/2458/20120920134534499.jpg

toch nog maar nog een keer naar die loods gereden om die kant en klare te halen. Ik vind die toch meer uitstraling hebben dan een zelfgemaakte. En voor 56 euro kon ik deze ook niet laten staan. Er zat nog een monitor in, maar die heb ik eruit laten halen. Ik wil er ook moderne games op spelen, en dat gaat niet echt lekker op max 320*240px. Die plank bovenop is trouwens een bekerhouder, er zitten twee gaten in voor bekers.

Nou kan het ombouwen gaan beginnen, er zit dus een volledig werkende control panel op, die ik ga aansluiten op een ipac.

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-07 13:32
j0rDy schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:45:
Ook ik moet er binnenkort aan gaan geloven. ik MOET gewoon een arcade cabinet hebben >:)

Ik twijfel echter nog tussen een bartop en cabinet. Nu is zelf bouwen geen optie (gebrek aan ruimte tijd en kennis) dus ben ik gaan zoeken naar kant en klare kasten.
Heb je al in Nederland gezocht naar bedrijven die kale arcade kasten verkopen? Ik zag een paar pagina's terug wat voorbij komen.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Dat is idd een veel betere, mooiere en waarschijnlijk goedkopere oplossing.

• Rincewind

Rincewind

Anoniem: 454358 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:54:
[afbeelding]

toch nog maar nog een keer naar die loods gereden om die kant en klare te halen.
Ehm.. Welke loods is dat ? Heb je een (web)-adres of telnr ? Ik ben ook op zoek naar een arcade-kast en de prijzen die jij noemt zijn wel heeeel aantrekkelijk. Eventueel via DM O-)

Staat al op de vorige pagina, wel handig als je in de buurt van malaga woont :)

• Rincewind

Rincewind

Anoniem: 454358 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:10:
Staat al op de vorige pagina, wel handig als je in de buurt van malaga woont :)
Grmbl........ heb ik overheen gelezen. Maar goed: €5 pakketzegel en verzenden zal waarschijnlijk niet kunnen ?

O-)

Ha, nee dat wordt wel iets meer ;)

Helaas zijn net bij het schoonmaken de 4 rode buttons gesneuveld. Daar heb ik gelukkig nog wel een paar vervangers voor. En de 2 asbakjes en "drankplank" zijn er inmiddels vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
DarthSjaak schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:30:
[...]

Heb je al in Nederland gezocht naar bedrijven die kale arcade kasten verkopen? Ik zag een paar pagina's terug wat voorbij komen.
doel jij op http://www.arcadeclassics.nl? daar zou ik wel eens een mailtje aan kunnen wagen. Het design van de gremlin staat mij eigenlijk wel aan, hij lijkt wat minder massief wat weer goed uitkomt ivm het ruimtegebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-07 18:08
j0rDy schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:38:
[...]

doel jij op http://www.arcadeclassics.nl? daar zou ik wel eens een belletje aan kunnen wagen. Het design van de gremlin staat mij eigenlijk wel aan, hij lijkt wat minder massief wat weer goed uitkomt ivm het ruimtegebrek.
Ik weet niet welk model je zoekt, bartop kits?

In Nederland worden de opknap kasten al schaars helaas, of ze zijn erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-07 13:32
j0rDy schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:38:
[...]

doel jij op http://www.arcadeclassics.nl? daar zou ik wel eens een mailtje aan kunnen wagen. Het design van de gremlin staat mij eigenlijk wel aan, hij lijkt wat minder massief wat weer goed uitkomt ivm het ruimtegebrek.
Ja, die bedoelde ik, ze maken ook kasten op maat, dus iets minder massief zal ook wel kunnen.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
Dit is mijn 1e privé bartop. De foto is wel wat gedateerd (2010) inmiddels maargoed:

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadewinkel.nl/image/data/producten/bouwpakketten/bartop_arcade.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door dearn op 21-09-2012 09:15 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
dearn schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:05:
[...]

Ik weet niet welk model je zoekt, bartop kits?

In Nederland worden de opknap kasten al schaars helaas, of ze zijn erg prijzig.
ik zoek een fullsize cabinet kit, waarbij ik al snel uitkom bij gremlin solutions, aangezien die als enige een dergelijk product aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een bartop snap ik niet zo goed, waarom koop je zo'n ding? Voor de ruimte? Hij moet toch ergens staan, en nu neemt zo'n ding veel ruimte op een bureau/tafel in. Bouw dan een slimline cabinet oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Weet iemand waar je makkelijk HPL kan kopen?

Bij deze winkel hebben ze HPL van Arpa. Ik heb wat staaltjes ontvangen maar het is enorm vingerafdrukgevoelig spul. Je vinger 1 keer drukken op de plaat en het heeft een matte vlek. Makkelijk te verwijderen met een vochtig doekje maar staat vreselijk slordig.

http://www.klushandel.nl/...913_914&products_id=39674

Merken zoals, duropal, formica, print, perstorp, getalit, egger verkopen het maar moeilijk verkrijgbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door BARACUS op 21-09-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom dan niet gewoon een kast maken van gelamineerd spaanplaat? Daar zijnde echte kasten ook van gemaakt. Als het in een arcade hal sterk genoeg is, moet dat voor thuisgebruik helemaal zo zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 17:48

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

DarthSjaak schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:06:
[...]

Ja, die bedoelde ik, ze we maken ook kasten op maat, dus iets minder massief zal ook wel kunnen.
Ermm, vergis ik me nu als ik zeg dat ik dacht dat jij dat zelf bent?

Ik vroeg me namelijk af of er al foto's beschikbaar zijn van het staande model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Laatst online: 05-07 12:56
BARACUS schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:23:
Weet iemand waar je makkelijk HPL kan kopen?
Ik heb zelf weinig problemen met die plaat. op zwart zie je altijd wel vette vingers. Met glasex is het zo schoon. En als het schoon is staat die er echt top bij, elke keer weer. Wat ga je maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36
I_am_akira schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:52:
[...]

Ik heb zelf weinig problemen met die plaat. op zwart zie je altijd wel vette vingers. Met glasex is het zo schoon. En als het schoon is staat die er echt top bij, elke keer weer. Wat ga je maken dan?
Zwart vlekt inderdaad altijd.. of je moet echt extreem mat zwart pakken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:21:
Waarom dan niet gewoon een kast maken van gelamineerd spaanplaat? Daar zijnde echte kasten ook van gemaakt. Als het in een arcade hal sterk genoeg is, moet dat voor thuisgebruik helemaal zo zijn.
Het probleem is het uitzagen, kartelvrij zo'n plaat uitzagen lukt vrijwel niet.
Ook vind ik de krasvastheid niet heel groot bij de platen die ik heb getest.
I_am_akira schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:52:
[...]

Ik weet vrijwel zeker dat er HPL bestaat zonder vingerafdruk problemen. Met subwoofers heb ik het probleem totaal niet, zit ook zo'n keiharde zwarte laag op. Als het niet anders kan...dan moet het maar.

Het is de bedoeling om een mini weecade achtige kast te maken van zo'n 1.60m hoog. Ik zit alleen te kijken hoe ik de platen ga afwerken. Het probleem met HPL is dat de plaat zo'n rare diktemaat krijgt waardoor de t-molding weer een probleem gaat worden. tenzij ik ergens 16/17mm MDF kan vinden. Ik heb wel dit plakplastic gebruikt op wat simpele joystick kastjes, op zich goed spul.

http://www.d-c-fix-shop.de/blackwood-7842.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334586

Hoi jongens,

Ik heb me de laatste dagen eens verdiept in het bouwen van een arcadekast. Iets wat ik nog nergens heb teruggevonden is waar je je de bedrukking van je kast kan laten maken.

Heeft iemand nog tips waar ik dat het beste kan doen? Bv de bedrukking van I_AM_Akira vind ik echt prachtig. Maar waar kan je dus zoiets laten afdrukken?

Alvast bedankt guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Volgens mij hier.

http://www.gameongrafix.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334586

Hartelijk dank heren :)

• I_am_akira
BARACUS schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:31:
Het is de bedoeling om een mini weecade achtige kast te maken van zo'n 1.60m hoog. Ik zit alleen te kijken hoe ik de platen ga afwerken. Het probleem met HPL is dat de plaat zo'n rare diktemaat krijgt waardoor de t-molding weer een probleem gaat worden. tenzij ik ergens 16/17mm MDF kan vinden. Ik heb wel dit plakplastic gebruikt op wat simpele joystick kastjes, op zich goed spul.
18mm praxis mdf + die hpl plaat van klushandel

is volledig aangesloten met de molding van t-molding.com

zie hier fotos van mijn kasten

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-coCS80gKUOE/ThHg6qi5EAI/AAAAAAAAAFg/nPfbOYcfz3c/DSC02537.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-yMqmlT1-pv8/ThHg6ykcY-I/AAAAAAAAAFk/RwosY1T_b_w/DSC02538.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vogtschmidtoutdoorcenter.nl/akira/cpg130/albums/userpics/10007/IMG_2009~0.JPG

• BARACUS
Dat is maat 3/4 of 13/16 ?

De laatste maat is natuurlijk altijd goed maar minder kleuren.
http://www.t-molding.com/store/home.php?cat=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
BARACUS schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:19:
Dat is maat 3/4 of 13/16 ?

De laatste maat is natuurlijk altijd goed maar minder kleuren.
http://www.t-molding.com/store/home.php?cat=1
Ik verwacht dat dat 3/4" is, dat is de gebruikelijke maat. Omgerekend +- 19mm, deze heb ik ook alleen maar in voorraad.

Waar de andere maat voor gebruikt wordt, geen idee...

[ Voor 15% gewijzigd door dearn op 24-09-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
3/4 inderdaad

je hebt ook van die snijders die je er langs kan halen, als je te breedt zou uitkomen, schijnt ook goed te werken, op youtube zijn er filmpjes van die het gemak demonsteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hun arcade kast rondom een XBOX 360 gebouwd hebben?

Mijn (JTAG) xbox wordt stand alone weinig gebruikt en ik ben dan ook aan het denken deze te gaan gebruiken voor een arcade project als mijn motion sim klaar is.

Ik weet dat MAME beschikbaar is voor de XBOX 360, maar ben benieuwd naar eventuele ervaringen.

En dan bijvoorbeeld 2 of 4 brawl sticks kopen en voorzien van degelijke buttons en joystick om te gebruiken als controllers.

Of zelfs 4 controllers kopen op ebay voor $ 25 per stuk, opofferen, zelf voorzien van een vaste voeding en buttons aan de print solderen om 4 player te kunnen realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320902

Ik heb zelf ook een xbox360, maar ik heb daar niet geprobeerd mame op te draaien.

Hiervoor kun je veel beter de xbox1 gebruiken. De community is nog zeer actief.
Er is nu een nieuwe versie van Coinops uit deze werkt zeer goed.
Alle rerto games die je maar kunt bedenken zijn stuk voor stuk voor zien van een preview video.

Oke misschien niet het antwoord wat je zocht, maar aangezien de oude xboxen zeer goedkoop zijn zou ik
hiervoor gaan ipv tijd/energie en geld te stekken in een xbox360 project als het toch enkel om retro games gaat.

uiteraard werkt het perfect op een arcade machine, ik heb er meerdere gemaakt mbv de xbox1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:22:
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hun arcade kast rondom een XBOX 360 gebouwd hebben?

Mijn (JTAG) xbox wordt stand alone weinig gebruikt en ik ben dan ook aan het denken deze te gaan gebruiken voor een arcade project als mijn motion sim klaar is.

Ik weet dat MAME beschikbaar is voor de XBOX 360, maar ben benieuwd naar eventuele ervaringen.

En dan bijvoorbeeld 2 of 4 brawl sticks kopen en voorzien van degelijke buttons en joystick om te gebruiken als controllers.

Of zelfs 4 controllers kopen op ebay voor $ 25 per stuk, opofferen, zelf voorzien van een vaste voeding en buttons aan de print solderen om 4 player te kunnen realiseren.
Ik heb zelf ook een xbox360, maar ik heb daar niet geprobeerd mame op te draaien.

Hiervoor kun je veel beter de xbox1 gebruiken. De community is nog zeer actief.
Er is nu een nieuwe versie van Coinops uit deze werkt zeer goed.
Alle rerto games die je maar kunt bedenken zijn stuk voor stuk voor zien van een preview video.

Oke misschien niet het antwoord wat je zocht, maar aangezien de oude xboxen zeer goedkoop zijn zou ik
hiervoor gaan ipv tijd/energie en geld te stekken in een xbox360 project als het toch enkel om retro games gaat.

uiteraard werkt het perfect op een arcade machine, ik heb er meerdere gemaakt mbv de xbox1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ok, duidelijk argument, leek me wel leuk om 'n cabinet te bouwen waar zowel retro als nieuwe games op gespeeld kunnen worden.

Wil in eerste instantie niet te veel uitgeven omdat m'n motion sim al genoeg gekost heeft ;)

Maar dan nog een vervolgvraag: waarom kiezen de meesten voor 'n pc als 'n oude Xbox toch al alles kan draaien?

Edit: heb hier bijvoorbeeld ook nog een celeron D systeemje dat stof staat te vangen dat ik zou kunnen gebruiken.

[ Voor 53% gewijzigd door floriske.nl op 25-09-2012 20:09 ]

een pc is denk ik wat makkelijker voor velen. Gewoon windows en in een bepaalde map de roms. Daarnaast is een ipac -denk ik- makkelijker dan een xbox controller hersolderen.

btw, net mijn control panel klaar, toch een stuk meer werk dan verwacht. Morgen de monitor monteren, en dan is het meeste in ieder geval klaar.

floriske.nl schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:52:
Ok, duidelijk argument, leek me wel leuk om 'n cabinet te bouwen waar zowel retro als nieuwe games op gespeeld kunnen worden.

Wil in eerste instantie niet te veel uitgeven omdat m'n motion sim al genoeg gekost heeft ;)

Maar dan nog een vervolgvraag: waarom kiezen de meesten voor 'n pc als 'n oude Xbox toch al alles kan draaien?

Edit: heb hier bijvoorbeeld ook nog een celeron D systeemje dat stof staat te vangen dat ik zou kunnen gebruiken.
In mijn beleving kiezen de meeste mensen voor een pc omdat 99% van de mensen dat al doet.
Dit hoeft niet te betekenen dat het de beste oplossing is.

Als je kast gebaseerd is op jamma dan kan ipac handig zijn. Echter mijn cabinets heb ik gebaseerd op crt pc monitor. (Veel minder fout gevoelig en toch crt beeld).
Omdat ik niet ben gebonden aan Jamma gebruik ik x-arcade adatpters (geen x-arcade joysticks maar adapters) deze kunnen aangesloten op de joysticks van de cabinet.

Hierdoor kan je naast de retro games ook games als Crazy taxi, Death or Alive en soul caliber spelen.
Dit is duidelijk een meerwaarde vergeleken met de PC.

Tevens ben je de vervelende windows boot kwijt, de xbox start snel op.

Voorheen moest je zelf wel roms zoeken en kijken of ze goed werkte bij de mame versie op de xbox.
Maar de community is nu steeds groter aan het worden. De nieuwe Coinops versie heeft bijna alle games die je kunt gedenken en ook mooi voorzien van een preview scherm.

In mijn beleving :

- snelle boot
- veel games via coinops alles kant en klaar.
- PC monitor (duurzaam geen storingen)
- x-arcade adapters (2 joysticks, 8 knoppen per speler, alle arcade games als crazy taxi 100% speelbaar)
- geen pc storingen,virussen e.d., bootproblemen, geen toetsenbord nodig

Anoniem: 454358 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:11:
een pc is denk ik wat makkelijker voor velen. Gewoon windows en in een bepaalde map de roms. Daarnaast is een ipac -denk ik- makkelijker dan een xbox controller hersolderen.

btw, net mijn control panel klaar, toch een stuk meer werk dan verwacht. Morgen de monitor monteren, en dan is het meeste in ieder geval klaar.
Zie mijn antwoord op Floriske :)

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Thx voor de reacties. Denk dat ik eerst maar eens voor de xbox 1 oplossing ga met coinops. en dan zo bouwen dat ik altijd nog over kan stappen op pc.

Maar eerst m'n motion sim af maken. (alhoewel ik stiekem al wel met wat ontwerp ideetjes bezig ben voor 'n dual screen slim cabinet (simpele clone zodat je niet met 4 man voor 1 monitor staat te proppen) 4 player ;)

Edit: nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij monitoren?

Denk, aangezien het mij niet om een hoog "retro gehalte" in het ontwerp gaat", dat ik voor 2x LCD ga en dan zo groot als het budget toe laat. Zal wel een breedbeeld worden dan gok ik, maar daar kan ik altijd een bezel voor maken.

[ Voor 41% gewijzigd door floriske.nl op 26-09-2012 11:55 ]

floriske.nl schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:48:
Thx voor de reacties. Denk dat ik eerst maar eens voor de xbox 1 oplossing ga met coinops. en dan zo bouwen dat ik altijd nog over kan stappen op pc.

Maar eerst m'n motion sim af maken. (alhoewel ik stiekem al wel met wat ontwerp ideetjes bezig ben voor 'n dual screen slim cabinet (simpele clone zodat je niet met 4 man voor 1 monitor staat te proppen) 4 player ;)

Edit: nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij monitoren?

Denk, aangezien het mij niet om een hoog "retro gehalte" in het ontwerp gaat", dat ik voor 2x LCD ga en dan zo groot als het budget toe laat. Zal wel een breedbeeld worden dan gok ik, maar daar kan ik altijd een bezel voor maken.
Met de x-arcade contrllers is het heel makkelijk om over te stappen. Je kan er simpelweg een andere adapter aan kopplen en je kan het gebruiken voor een ander systeem. dus als je hem gebouwd hebt voor een xbox kan je de xbox adapter vervangen door een pc adapter. Je hoeft dus niet opnieuw je knoppen te koppelen enkel een andere adapter aansluiten. het switchen tussen PC en xbox is dan simpelweg een andere kabel aansluiten.

Ik heb geen ervaring met 2 schermen op een xbox, zou niet weten hoe dat moet.
Maar voor retro games vind ik CRT schermen wel mooier dan LCD. oude games zoals galaga zien er op een lcd scherm te scherm uit, waardoor de plaatjes blokkerig worden en crt scherm blurt automatisch de plaatjes.

Weet trouwens niet precies wat je bedoeld. je bent op dit moment al bezig met een project en de arcade cabinet wordt een tweede project ?

• Rincewind

Rincewind

Anoniem: 320902 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:15:
In mijn beleving :

- snelle boot
- veel games via coinops alles kant en klaar.
- PC monitor (duurzaam geen storingen)
- x-arcade adapters (2 joysticks, 8 knoppen per speler, alle arcade games als crazy taxi 100% speelbaar)
- geen pc storingen,virussen e.d., bootproblemen, geen toetsenbord nodig
Je hebt mijn interesse gewekt :-) Ik heb al een xbox1 die stof staat te vatten dus die kan dan gebruikt worden. Kan ik in bovenstaande combi ook gebruiken met een TFT ? Heb je misschien een 'HowTo'-link qua inrichting van de xbox1 ? Hier al iets heel duidelijks gevonden.

Rincewind schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:23:
[...]
Je hebt mijn interesse gewekt :-) Ik heb al een xbox1 die stof staat te vatten dus die kan dan gebruikt worden. Kan ik in bovenstaande combi ook gebruiken met een TFT ? Heb je misschien een 'HowTo'-link qua inrichting van de xbox1 ? Hier al iets heel duidelijks gevonden.
Bedankt voor de link ! handig naslag werk.

In het kort :

- Installeer XBMC op je xbox vanuit hier kan je Coinops en xbox games starten.
- XBMC heeft ook een ftpserver ingebakken, dus hierna kun je coinops overzetten.

Een FTP scherm is ook te gebruiken (minder mooi voor oude games) de converter XBOX -> VGA moet wel TFT scherm ondersteunen. Sommige converters kunnen dat andere ondersteunen alleen CRT schermen.

Heb dee converter voor het scherm gebruikt : http://www.mayflash.com/?Products/VIDEOADAPTERS/XB008.html

Weet niet zeker of het op een TFT scherm werkt. Mocht je interesse hebben dan kan ik het een keer voor je proberen.

Hier zijn wat kasten van mij te zien :
YouTube: Gamestation arcade cabinet MUGEN / MAME ready ( xbox / ps2 / ps3 / xbox360)

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 320902 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:19:
[...]

Met de x-arcade contrllers is het heel makkelijk om over te stappen. Je kan er simpelweg een andere adapter aan kopplen en je kan het gebruiken voor een ander systeem. dus als je hem gebouwd hebt voor een xbox kan je de xbox adapter vervangen door een pc adapter. Je hoeft dus niet opnieuw je knoppen te koppelen enkel een andere adapter aansluiten. het switchen tussen PC en xbox is dan simpelweg een andere kabel aansluiten.

Ik heb geen ervaring met 2 schermen op een xbox, zou niet weten hoe dat moet.
Maar voor retro games vind ik CRT schermen wel mooier dan LCD. oude games zoals galaga zien er op een lcd scherm te scherm uit, waardoor de plaatjes blokkerig worden en crt scherm blurt automatisch de plaatjes.

Weet trouwens niet precies wat je bedoeld. je bent op dit moment al bezig met een project en de arcade cabinet wordt een tweede project ?
thx!

Ik wil voor TFT/LCD gaan vanwege het gewicht en de mogelijkheid om veel compacter te kunnen bouwen.

Ik ben op dit moment een 2DOF motion simulator aan het bouwen (zie link in signature) en wil daarna inderdaad aan de slag met een arcade cabinet.

Edit: heb even gekeken naar de X-Arcade adapters, maar dan lopen bij 4 spelers de kosten ook al snel weer op:

• 2x X-Arcade 2 Player BYO Arcade Encoder USB/PS2 à $ 49.99
• 2x X-Arcade Adapter à $ 29.99

Totaal: $ 159.96

Een xbox met 4 controllers is wel te vinden voor een prikkie en dan kan ik net zo goed de knoppen aan de controllers solderen.

[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 26-09-2012 14:28 ]

floriske.nl schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:08:
[...]

thx!

Ik wil voor TFT/LCD gaan vanwege het gewicht en de mogelijkheid om veel compacter te kunnen bouwen.

Ik ben op dit moment een 2DOF motion simulator aan het bouwen (zie link in signature) en wil daarna inderdaad aan de slag met een arcade cabinet.

Edit: heb even gekeken naar de X-Arcade adapters, maar dan lopen bij 4 spelers de kosten ook al snel weer op:

• 2x X-Arcade 2 Player BYO Arcade Encoder USB/PS2 à $ 49.99
• 2x X-Arcade Adapter à $ 29.99

Totaal: $ 159.96

Een xbox met 4 controllers is wel te vinden voor een prikkie en dan kan ik net zo goed de knoppen aan de controllers solderen.
Leuk project waar je mee bezig bent ! ziet er cool uit !

Ja idd met TFT/LCD zal het gewicht enorm afnemen ook kan je kast compacter. Echter waarom wil je een 4 player bouwen ?
Dat maakt het gelijk weer een stuk groter. Kan me ook niet zoveel spellen voor 4 players bedenken.

Is natuurlijk wel erg leuk als het mogelijk is. :)

voor 4 spelers is die 159 dollar misschien wel wat veel, maar je kan wel weer makkelijk overstappen naar een pc systeem voor de besturing als dat gewenst is.

Mijn ervaring is dat controllers voor de xbox1 toch niet makkelijk te vinden zijn.
een kale xbox kan je bij handelaren zeer goedkoop krijgen met per controller is het dan meestal weer 10 euro duurder.
Ook de moeite van het solderen weegt misschien niet op tegen de voordelen ( Hou zelf niet zo van solderen :) misschien ben jij veel handiger met solderen)

Zelf hou ik ook niet van een kast die teveel gewicht heeft en te groot is. Heb geprobeerd om een compromis te maken tussen gewicht, beeld en compactheid.

Heb gekozen voor 21 CRT monitor. daarna zo compact mogelijk hierom heen gebouwd.
2 players zo dicht mogelijk op elkaar en niet te zwaar hout materiaal. De kast is door monitor idd iets zwaarder, maar daarvoor heb ik wel mooi (in mijn beleving) CRT beeld voor.

hieronder een link naar kasten van mij :
YouTube: Gamestation arcade cabinet MUGEN / MAME ready ( xbox / ps2 / ps3 / xbox360)

Als je kast gebaseerd is op jamma dan kan ipac handig zijn. Echter mijn cabinets heb ik gebaseerd op crt pc monitor. (Veel minder fout gevoelig en toch crt beeld).
?

Jamma heeft niets met ipac te maken, en ook helemaal niets met de monitor. Ipac is alleen een handige manier om knoppen en joysticks met de pc te verbinden.

Wikipedia: Japan Amusement Machinery Manufacturers Association
http://www.ultimarc.com/ipac1.html

;)

Mijn monitor hangt erin, en tijdelijk heb ik daar zwart papier omheen gemaakt. Ziet er iig voor nu goed uit.
Nu alles nog even testen 8)

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 320902 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:45:

Leuk project waar je mee bezig bent ! ziet er cool uit !
Thx!
Ja idd met TFT/LCD zal het gewicht enorm afnemen ook kan je kast compacter. Echter waarom wil je een 4 player bouwen ?
Dat maakt het gelijk weer een stuk groter. Kan me ook niet zoveel spellen voor 4 players bedenken.

Is natuurlijk wel erg leuk als het mogelijk is. :)

voor 4 spelers is die 159 dollar misschien wel wat veel, maar je kan wel weer makkelijk overstappen naar een pc systeem voor de besturing als dat gewenst is.
Omdat het kan ;) maar ik weet nog niet of ik het compact genoeg kan krijgen naar m'n zin.

Zijn er zo weinig 4-player games dan? Hmm, had verwacht dat dat er wel meer zouden zijn. Dan is 2 player wellicht toch the way to go.
Mijn ervaring is dat controllers voor de xbox1 toch niet makkelijk te vinden zijn.
een kale xbox kan je bij handelaren zeer goedkoop krijgen met per controller is het dan meestal weer 10 euro duurder.
Ook de moeite van het solderen weegt misschien niet op tegen de voordelen ( Hou zelf niet zo van solderen :) misschien ben jij veel handiger met solderen)
Er staan meerdere consoles met 4 controlers op marktplaats dus dat is niet zo'n probleem.

Het solderen moet je ook zien als een uitdaging/hobby ;)
Zelf hou ik ook niet van een kast die teveel gewicht heeft en te groot is. Heb geprobeerd om een compromis te maken tussen gewicht, beeld en compactheid.

Heb gekozen voor 21 CRT monitor. daarna zo compact mogelijk hierom heen gebouwd.
2 players zo dicht mogelijk op elkaar en niet te zwaar hout materiaal. De kast is door monitor idd iets zwaarder, maar daarvoor heb ik wel mooi (in mijn beleving) CRT beeld voor.

hieronder een link naar kasten van mij :
Voor mij is de diepte het grootste probleem, ik wil hem zo ondiep mogelijk houden.

Een CRT TV zou ook kunnen natuurlijk, scheelt weer een adapter en is spotgoedkoop.

Zoiets bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/594144051 of ff langs de kringloop daar staan er ook nog genoeg. Maar ben bang dat het dan toch te diep gaat worden naar m'n zin.

Om gewicht te besparen wil ik niet met volledig 18mm mdf werken, maar met 9mm mdf of zelfs multiplex (lichter) waarbij alleen de buitenste randen dubbel gelijmd zijn om 18mm te krijgen
Ziet er goed uit! Obv photoplay kasten oid?

[ Voor 12% gewijzigd door floriske.nl op 26-09-2012 16:13 ]

Anoniem: 454358 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:33:
[...]

?

Jamma heeft niets met ipac te maken, en ook helemaal niets met de monitor. Ipac is alleen een handige manier om knoppen en joysticks met de pc te verbinden.

Wikipedia: Japan Amusement Machinery Manufacturers Association
http://www.ultimarc.com/ipac1.html

;)

Mijn monitor hangt erin, en tijdelijk heb ik daar zwart papier omheen gemaakt. Ziet er iig voor nu goed uit.
Nu alles nog even testen 8)
Herstel bedoelde J-Pac ipv I-Pac.
In geval er geen gebruik wordt gemaakt van Jamma dan is CoinOps helemaal en goed idee en zou ik I-pac links laten liggen.

update: zie dat I-pac ook xbox interfaces heeft. Wel iets duurder dan de oplossing die ik aangaf, maar als het ook goed werkt is dit natuurlijk ook een goede optie.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 320902 op 26-09-2012 16:10 ]

floriske.nl schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:45:
[...]

Thx!

[...]

Omdat het kan ;) maar ik weet nog niet of ik het compact genoeg kan krijgen naar m'n zin.

Zijn er zo weinig 4-player games dan? Hmm, had verwacht dat dat er wel meer zouden zijn. Dan is 2 player wellicht toch the way to go.

[...]

Er staan meerdere consoles met 4 controlers op marktplaats dus dat is niet zo'n probleem.

Het solderen moet je ook zien als een uitdaging/hobby ;)

[...]

Voor mij is de diepte het grootste probleem, ik wil hem zo ondiep mogelijk houden.

Een CRT TV zou ook kunnen natuurlijk, scheelt weer een adapter en is spotgoedkoop.

Zoiets bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/594144051 of ff langs de kringloop daar staan er ook nog genoeg. Maar ben bang dat het dan toch te diep gaat worden naar m'n zin.

Om gewicht te besparen wil ik niet met volledig 18mm mdf werken, maar met 9mm mdf of zelfs multiplex (lichter) waarbij alleen de buitenste randen dubbel gelijmd zijn om 18mm te krijgen

[...]

Ziet er goed uit! Obv photoplay kasten oid?
Ken enekele 4 player games : NBA,Simpsons en TNT, maar nooit echt inverdiept, mogelijk dat er toch veel games voor te vinden zijn.

De kasten zijn idd gebaseerd op photoplayers die ik enkel in Belgie ben tegen gekomen.
De kast had al een control panel, echter zonder joysticks. Hier gaten voor gemaakt en precies genoeg ruimte voor 2 players.

Echter toch uit alle kasten de monitoren gehaald omdat de orginele monitor icm chasis voor veel storing zorgden. Nu met PC monitoren (zoals in de video) werkt het een stuk beter en heb ik ook geen vlekken in het scherm.

Mijn kast is dan sinds jaren weer in leven. Hele avond donkey kong, burger time, asteroids, 1943, frogger etc etc gespeeld.
Echt zo gaaf _/-\o_

Nog wel een paar zaken die moeten worden aangepast, zoals verlichting, koeling, munt inworp, en een paar dingen liggen nog los in de kast, maar het eind is in zicht.

Iedereen die vroeger in de arcadehallen te vinden was, zou zo'n ding moeten hebben 8)

Anoniem: 470758

deze had ik ook zelf gebouwd. heerlijk ding!!! :)

http://imageshack.us/a/img41/4245/34540666.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Aan de foto te zien (qua achtergrond) staat die kast nu op de kamer van je dochter. Is zij zo'n arcade-fan ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-06 10:03

Ley

!Tranquilo!

Respect hoor!

*Zijn Is Wezen Zoals Het In Wezen Bedoeld Is Om Te Zijn Zoals Het Is... Toch?!?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik heb besloten te beginnen met een uit de kluiten gewassen "bartop" op basis van een 21" monitor en XBOX classic om de kosten en het werk wat beperkter te houden. Als dit bevalt kan ik altijd nog een cabinet maken of wellicht simpelweg een voet voor deze.

Voorlopig kom ik op dit ontwerp:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/72592758/bartop/Ontwerp%201%20Bartop_600px.jpg
(klik op de afbeelding voor een grotere versie)

totale afmetingen bxhxd: 62x88x60

Ik ga nog kijken of ik nog wat cm kan winnen, gok dat dat wel lukt

Edit:

Toch het geheel maar eens wat compacter gemaakt :

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/72592758/bartop/Ontwerp%202%20Bartop_600px.jpg

Edit 2: Grr, krijg net te horen dat de monitoren die ik op het oog had uitverkocht zijn. Weer verder zoeken |:(

Edit 3:

En nog een iets andere versie zonder button "box", denk dat dit hem gaat worden:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/72592758/bartop/Ontwerp%203%20Bartop_600px.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door floriske.nl op 28-09-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img266/8682/imgp0145n.jpg

even een -brakke- foto van hoe het er nu bijstaat. Ding draait op een oude p4 met 1gb geheugen. Frontend is hyperspin met 41 roms en volledige themes per game. Ziet er echt geweldig uit, maar ik wil nog wel even een andere marquee, ik denk aan één van Defender, die vind ik er ook nog wel bij passen.

Al met al mooie gameroom :D

Anoniem: 470758

Rincewind schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:34:
[...]
Aan de foto te zien (qua achtergrond) staat die kast nu op de kamer van je dochter. Is zij zo'n arcade-fan ? :+
in de living ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

[b][message=39010322,noline]Automark schreef op vrijdag 28 septemDing draait op een oude p4 met 1gb geheugen. Frontend is hyperspin met 41 roms en volledige themes per game.
Welke type pentium/mobo ? En werkt dat een beetje qua performance ?

Ik zit nog te dubben over de hardware die ik in mijn 'JPWeecade' wil bouwen. Op MP zijn zat 2dehands setjes te vinden met Pentiums (bijv. een intel pentium 4 2x3ghz) daarin maar ik denk dat die setjes wat te licht zijn voor een leuke arcadekast. Zelf denk ik aan een AMD Llano A8 3850 met 4GB geheugen maar ik kan alleen hier wat info over de aanschaf vinden maar nog geen ervaringen.

Iemand een suggestie voor een budgettair vriendelijke kast ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36
Ik heb een AMD X2 (ik geloof 3800) met 4 GB geheugen en 7800GT videokaart. Een paar honderd roms met bijbehorende themes en soms hangt ie toch echt wel even. Hier ligt ook nog een p4 bord met processor kan me echt niet voorstellen dat het daar goed op zou draaien.. (is ook wel één van de eerste generaties p4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, toch echt geen enkel (groot) probleem, maar ik heb dan ook echt alleen hele oude roms, 1978-1988 dus vrij simpel. Enkel mame zou dat met gemak op een p3 moeten kunnen draaien. Moederbord en cpu komt uit een oude HP DC5000 Sff PIV HT 3.0 Ghz die hier nog lag. Misschien komt het ook doordat het maar 40 roms zijn, dan hoeven die niet allemaal geïndexeerd/gecached te worden. (?) Als os draait win xp sp3 waar ik wat dingen uit gehaald heb. De kast hangt toch niet aan internet dus beveiliging is niet nodig.

Heel af en toe hangt hyperspin voor een seconde of 2-3, maar de games spelen natuurlijk perfect. Om nou een i7 te gaan gebruiken alleen voor de frontend is natuurlijk ook een beetje ehm apart :D

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 30-09-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-07 00:16
ff spammen .. :P

Dit moet em gaan worden :)

vd week ff laten zagen, weet iemand een zaak waar dit goed op maat gezaagd kan worden.

bij de gamma/praxis had ik laatst 5mm verschil :X

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pmJJl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

MaChOmIdGeT schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:58:
ff spammen .. :P

Dit moet em gaan worden :)

vd week ff laten zagen, weet iemand een zaak waar dit goed op maat gezaagd kan worden.

bij de gamma/praxis had ik laatst 5mm verschil :X

[afbeelding]
Rolmaat meenemen en alles nameten, zit er verschil in, dan ter plekke opnieuw!

Let wel, een mm verschil tov je rolmaat kan altijd, maar als die mm dan ook maar consequent overal geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik ben ook een arcadekast aan het bouwen. Alleen vroeg ik me af hoe jullie de audio regelen? Kan ik gewoon een paar autospeakers kopen en met een tulpstekker aansluiten op m'n oude pc subwoofer?
Pagina: 1 ... 13 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!