Nee ik snap wat je bedoelt. Maar Intel is wel zo'n bedrijf dat met dit soort dingen gewoon echt vervelend kan gaan doen. Ze willen maar al te graag een monopolie positie zien te krijgen. Met centrino zette ze al een goede stap door een closed platform te maken. Waar natuurlijk altijd ene Intel chipset Intel Lan intel Wifi in zat. Dus verkopen ze meerdere producten in een keer. Heel erg slim natuurlijk. AMD gaat dit nu ook doen nu ze ATi hebben gekocht, Maar VIA die vroeger veel chipsets maakte voor Intel en AMD cpu's is al zo goed als uit de chipset markt gedrukt alleen niet voor hun eigen cpu's en mobo.The Source schreef op zondag 28 januari 2007 @ 01:13:
[...]
Intel heeft in de laatste 3 jaar al meer bundels gehad met haar Intel mainboard + nvidia VGA kaart. Dus het is echt niets van de laatste tijd, en op dit moment worden ze naar elkaar toegedwongen. Waarom zou Intel AMD helpen? De ATI kaarten verkoop wordt uiteindelijk in de winst cijfers van AMD verwerkt, dus ik denk dat ze daar wel een stelllng mogen ingnemen.
Ik hoop gewoon dat AMD wat groter kan worden. Ik weet niet hoeveel groter Intel is dan AMD maar iets zegt mij groter dan 6x en dan heb ik het niet alleen over marktaandeel maar ook de waarde van het bedrijf. Intel heeft veel meer ontwikkelings teams en FAB's.
Ik hoop dat dat verschil in de toekomst kleiner is zodat AMD ook goed kan concurreren met Intel. Dat is alleen maar goed voor ons de consument.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....