[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.562 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hacku schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:53:
[...]

Opteron 1000 serie (voor socket AM2 dus) heeft geen registered geheugen nodig. Snelheid vs desktop is meestal 200MHz lager. Moederbord elk AM2 bord. Wat de prijzen betreft kan je de huidige dual core versies even vergelijken met de desktop modellen, dat zal je een idee geven: http://www.amd.com/pricing
Thx.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Help!!!! schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:48:
[...]

Mijn voorkeur gaat meestal toch uit naar een desktopversie. Een serverversie kan ook een optie zijn maar moet me nog een beetje verdiepen in de verschillen tussen de desktop en de serverversie.

Bijvoorbeeld:
- registered geheugen nodig ?
- Server = F of AM2 en Desktop=AM2+ ?
- aanbod qua moederborden en hun functies/overklokmogelijkheden.
- snelheidsverschillen
- prijzen.
Je hebt 2 veries Socket F en AM2 server cpu's. De AM@ cpu's zijn gewoon hetzelfde als de desktop cpu's. Dit was ook het geval bij S939 opterons VS 940. De 940 en Socket F hebben inderdaad registered geheugen maar AM2 niet. Snelheids verschil zal er wel zijn. Is bij mijn S939 die draait stock 2.0 maar clockt beter dan de desktops naar 2800 op een lager voltage ( 1.26 tov 1.35 stock ).

Alleen zullen er in het begin niet zo veel moederborden zijn. Ik denk dat ze wel redelijk volwasse zullen zijn omdat er niet heel veel hoeft te veranderen. Alleen de HTT bus wordt nu verandert. Maar van K7 > K8 moesten ze van FSB > HTT en dat was lastig. + De huidige AM2 borden kunnen ook de K10 cpu's aan alleen heb je dan dus geen HT3.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "Welke moet ik nemen?" vragen dien je een afzonderlijk topic te starten. Maar niet vóórdat je PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? hebt doorgenomen

Voor "Basic Vraagjes" die zeer weinig tot totaal niks aan de discussie bijdragen (zoals "Op welke snelheid loopt de A64 3000+?", "Welke stepping heeft de Venice?", "Welke CPU moet ik nemen?", "Wat is beter, Venice, San Diego of Manchester?", etcetera) word je ook dringend verzocht om jezelf eerst in de basics te verdiepen door o.a. de topicstart van dit topic én de PMG FAQ - Processors rustig en aandachtig te doornemen.

Dank jullie wel