Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.868 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

TEC is inderdaad cool. Condens is wel een probleem, zeker rond moederbord wil je niet al te graag ijsaanslag zien. Zou de alternatief waar TEC de water circuit extra laat koelen ook een idee zijn? TEC staat dan buiten de kast met groot koelblok erop, en andere kant is watercircuit te zien, met twee cpu blokken. Eentje tegen TEC en andere op cpu zelf. Water zelf wordt hier veel kouder, terwijl condens risico buiten de kast blijft, en makkelijker in isolatierubber gezet kan worden (de methoden om isolatie bij mobo aan te brengen kent wat risico's en kan lastig worden)

Om condens te voorkomen kan men ook temperatuur regelaar maken die TEC inschakelt als het boven 7 graden komt. Er wordt dus niet onnodig meer gekoeld dan nodig.
Voordeel van deze opzet is dat warme kant reeds buiten de kast blijft, terwijl koude deel in de kast circuleert. Er is wel fan noodzakelijk om elke condens weg te halen, dus lucht blijven circuleren rond de mobo. Andere voordeel is ook dat als TEC wegvalt, je nog steeds beetje tijd hebt om systeem uit te zetten zonder dat cpu snel heet wordt (dankzij de watercircuit die warmte al opneemt). Het heeft dus safe kant als het misgaat in de toekomst. De TEC kant mag forse koelblok hebben met goede C/W waarde, en 2tal 12 cm fans erboven rustig laten draaien...

Ik heb zelf hier twee 55 Watt TEC's van Conrad nog jarenlang liggen. Kan wel eens keertje naar kijken hoe zo'n systeem werkt, maar 1 ding is wel zeker: het wordt wat kouder dan waterkoeling zonder TEC.

Bekende techniek waar TEC direct bovenop CPU wordt vastgemaakt werkt nog beter, maar vraagt meer isolatie aandacht, goede bevestiging van TEC en het mag niet uitvallen. De techniek waar TEC juist andere kant wordt geplaatst is alternatief idee, lijkt minder ingewikkeld, heeft safe ruimte als het misgaat met TEC werking en condens kans rond cpu is kleiner, hoeft mogelijk niet flink geisoleerd te worden, eenvoudige fan kan ernaast voor beetje wegblazen aanslag. Alleen je kan niet bij vriespunt koelen, tenzij je speciaal vloeistof gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

peeter123 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:03:
Had even niets te doen, toen heb ik maar even een logo gegraveerd in het plexiglazen plaatje die op de plek van de fan zit.

[afbeelding]
Thermaltake Soprano :P

ziet er goed uit, ben ook al een logo'tje aan het ontwerpen om op de selfde plek te zetten in mijn soprano want die sidefan heeft niet al te veel nut...

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
Jups. :9

Sidefan heb ik er direct uitgesloopt. Alleen maar lawaai, en een grote stofzuiger ;) Voor de rest helpt hij niets. Zit op een paar centimeter nota bene een grote 12 Cm naast :+

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

peeter123 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:53:
Jups. :9

Sidefan heb ik er direct uitgesloopt. Alleen maar lawaai, en een grote stofzuiger ;) Voor de rest helpt hij niets. Zit op een paar centimeter nota bene een grote 12 Cm naast :+
Ik heb m dan wel op 5 volt lopen maar dan nog voegt het imo niet al te veel toe en er loopt een lelijke draad door n kast heen.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
De kras " verwijderings " mod:

Hier een paar 'brakke' pics (K750i met flits in pikdonkere kamer) van een grote kras die mn moeder een tijd geleden had gemaakt. (let niet op de kabel :z )
foto1
:(
En vanuit een andere hoek (let niet op de hd die erop ligt)
foto2

Mijn oplossing voor dit probleempje:
- 3 externe e-sata behuizingen
- 3 sata schijven
- 4 ports sata controller
- en een grote stekkerdoos :9
foto3
foto4

Zijaanzicht: (tevens foto van kabel-wegwerk-mod)
foto5

Deze kabels:
foto6
foto7

Ik kon 1 betere foto maken met een canon ixus 65. Maar toen was de accu leeg
canon

En deze vanmiddag met vol tegenlicht
k750i

PS, let niet op de rommelige details zoals het stof, rondslingerende kabels, plugjes.
De gele sata kabels worden nog gemod tot zwarte sata kabel
De videokaart-fan zit normaal niet in het zicht
Window moet er nog in
Komt nog een andere voet onder de kast (aluminium zoals de zijkant van de kast)

edit: link gefixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 19:13
jemig, hoeveel gig heb je nu in totaal??? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
WD Raptor 76gb 16mb // 4x Maxtor DM10 300gb 16mb // 2x Seagate 320gb 16mb// Samsung 500gb 16mb //

ik kom op 2416GB uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
Die externe schijven zien er :9~ uit. Wel een originele oplossing. Alhoewel de kras niet echt weg is ;)

Idd nog even wat doen aan het stof / kabels :)

Aah maar 2,5 TB :9~ Ruimte tekort ofzo ?

[ Voor 12% gewijzigd door peeter123 op 24-02-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Wat heb jij met je kast gedaan dat hij er zo toegetakeld uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
PsYkOfOoL schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:00:
Z'n moeder heeft dat gedaan ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Laatst online: 21-07 16:39
peeter123 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:59:
Die externe schijven zien er :9~ uit. Wel een originele oplossing. Alhoewel de kras niet echt weg is ;)

Idd nog even wat doen aan het stof / kabels :)

Aah maar 2,5 TB :9~ Ruimte tekort ofzo ?
Ik kom er niet onderuit zoveel sata kabels door de pc te laten lopen, heb geen andere oplossing hiervoor. De kabels zijn toch redelijk weggewerkt toch?
Op dit moment even geen ruimte tekort. >:)

Tsja en het stof. De pc werkt als een stofzuiger. Alle stof in de woonkamer wordt via de 2 12cm fans aan de voorkant zo de kast ingeblazen :)
PsYkOfOoL schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:00:
De kast stond een tijdje leeg op de zolder (op de kop) omdat ik er aan bezig was. Mijn moeder vond dat de kast op een andere paats moest staan dus ze schijft hem zo van de ene hoek van de zolder naar de andere hoek. Een kast schuiven op een laminaatvloer is niet zo gezond voor de lak

Deze link van deze foto van betere kwaliteit werkte niet, gefixed:
canon

[ Voor 18% gewijzigd door ---RRR--- op 24-02-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:09
Vandaag even bezig geweest mijn zalman fancontroller in mijn kast te bouwen. Maar dan niet met het orginele frontje maar met een zwarte bezel die ik nog over had van mijn dvd drive. Het ziet er een stuk beter uit dan dat blauwe plexi frontje al zeg ik het zelf. :) De kast is trouwens een Lian li G70

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/2429/dsc01936pb1.jpg
Groter.

[ Voor 9% gewijzigd door SymenGT op 24-02-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Laatst online: 25-08 11:29
SymenGT schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:43:
Vandaag even bezig geweest mijn zalman fancontroller in mijn kast te bouwen. Maar dan niet met het orginele frontje maar met een zwarte bezel die ik nog over had van mijn dvd drive. Het ziet er een stuk beter uit dan dat blauwe plexi frontje al zeg ik het zelf. :) De kast is trouwens een Lian li G70

[afbeelding]
Pff n00b, we willen hi-res pics! :P Verder ziet het er idd goed uit, alleen jammer dat het niet alléén draaiknoppen zijn zonder die schakelaars.
offtopic:
hebje mn geld gekregen btw?O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

En weer een klein stukje verder
Wat is dit onderdeel een pokke werk zeg :S vooral de achter kant ervan, maar hij is bijna klaar!
Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/1043/img4609sz5.jpggroot exemplaar

Alleen deze kant moet nog gedaan worden
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/3199/img4612ih3.jpggroot exemplaar

Als ik met het mobo tray klaar ben laat ik nog wel een paar pics zien mochten jullie dat boeiend vinden :)

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
man, dit vind ik dus even mooi als verchromen, en het voordeel is dat het niet zoveel kost:)
heb je erna ook veel poetswerk aan zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Wat een werk zit daar in! Echt mooi gedaan, ik weet hoe het is om kleine oppervlaktes te polijsten, maar nog niet zo'n groot stuk. Knap dat je zo goed door blijft gaan :)

[ Voor 5% gewijzigd door brinkdinges op 24-02-2007 21:24 ]

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Ik stoorde me al een tijdje aan het lawaai van mijn Zalman 9700 led en heb vrolijk een Revoltec 3.5" fan controller zilver gekocht. Nu heeft die Tai-Chi een mooi bakje waar je z'n 3.5" ding kunt in plaatsen. Dus ik tik dat gaasje eruit en plaats de fancontroller er in. Wat blijkt, rondom is er wel 0.5mm speling en vond het gewoon echt te lelijk. Dus ik pas dat gaasje over de fan controller en paste perfect. Heb dat gaasje zo bewerkt dat de knoppen er weer oppasten.

Dit is het resultaat :
Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/251/resizeofkastjo4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/7392/resizeofresizeofkast2pp5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/9872/rotationofresizeofp1010uf5.jpg

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

UgotHeinzzd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:42:
Wat is dit onderdeel een pokke werk zeg :S vooral de achter kant ervan, maar hij is bijna klaar!
[afbeelding]groot exemplaar

Als ik met het mobo tray klaar ben laat ik nog wel een paar pics zien mochten jullie dat boeiend vinden :)
Haal voor 20 euro een slijpmachine, en zet er voor 5 euro een lappenschijf op. Gaat 100x sneller (en mooier) dan met die dremel van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
sebastius schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:22:
[...]
Haal voor 20 euro een slijpmachine, en zet er voor 5 euro een lappenschijf op. Gaat 100x sneller (en mooier) dan met die dremel van je.
Je snapt wel dat je de jeugd nog wel bezig moet houden :P

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

sebastius schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:22:
[...]
Pff voor je zulk commentaar neer zet,...de dremel heb ik alleen gebruikt voor de achterkant rondom de verzonken schroef verbinding voor het mobo. Er ligt nl ook een dikke Metabo 8) trouwens machinaal polijst werk geeft echt niet altijd het mooiste resultaat en is zeker niet handing in alle gevallen.

@ The_Greater
Val ik nog steeds onder de jeugd dan :>

[ Voor 16% gewijzigd door UgotHeinzzd op 24-02-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VINK_jr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01-2023
lol ik ben ook bezig met een lian li g70 bezig aleen mijn is zilver :P
wel netjes gedaan btw 8)

http://specs.tweak.to/15309 mijn pc bakkie :P AMD3200+2GHz s939 @2422,9MHz 3xhyperx kingston DDR400 512mb asus a8m vm-csm s939 asus n6600 extreme 265mb PCIe16x @16x lian li G70 bigtower 1xcooremaster extr 380w 1x 300w goedkoopgevalleutje 280gb tot sata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:33:
TEC is inderdaad cool. Condens is wel een probleem, zeker rond moederbord wil je niet al te graag ijsaanslag zien. Zou de alternatief waar TEC de water circuit extra laat koelen ook een idee zijn? TEC staat dan buiten de kast met groot koelblok erop, en andere kant is watercircuit te zien, met twee cpu blokken. Eentje tegen TEC en andere op cpu zelf. Water zelf wordt hier veel kouder, terwijl condens risico buiten de kast blijft, en makkelijker in isolatierubber gezet kan worden (de methoden om isolatie bij mobo aan te brengen kent wat risico's en kan lastig worden)

Om condens te voorkomen kan men ook temperatuur regelaar maken die TEC inschakelt als het boven 7 graden komt. Er wordt dus niet onnodig meer gekoeld dan nodig.
Voordeel van deze opzet is dat warme kant reeds buiten de kast blijft, terwijl koude deel in de kast circuleert. Er is wel fan noodzakelijk om elke condens weg te halen, dus lucht blijven circuleren rond de mobo. Andere voordeel is ook dat als TEC wegvalt, je nog steeds beetje tijd hebt om systeem uit te zetten zonder dat cpu snel heet wordt (dankzij de watercircuit die warmte al opneemt). Het heeft dus safe kant als het misgaat in de toekomst. De TEC kant mag forse koelblok hebben met goede C/W waarde, en 2tal 12 cm fans erboven rustig laten draaien...

Ik heb zelf hier twee 55 Watt TEC's van Conrad nog jarenlang liggen. Kan wel eens keertje naar kijken hoe zo'n systeem werkt, maar 1 ding is wel zeker: het wordt wat kouder dan waterkoeling zonder TEC.

Bekende techniek waar TEC direct bovenop CPU wordt vastgemaakt werkt nog beter, maar vraagt meer isolatie aandacht, goede bevestiging van TEC en het mag niet uitvallen. De techniek waar TEC juist andere kant wordt geplaatst is alternatief idee, lijkt minder ingewikkeld, heeft safe ruimte als het misgaat met TEC werking en condens kans rond cpu is kleiner, hoeft mogelijk niet flink geisoleerd te worden, eenvoudige fan kan ernaast voor beetje wegblazen aanslag. Alleen je kan niet bij vriespunt koelen, tenzij je speciaal vloeistof gebruikt. :)
TEC waterchiller gaat niet/nauwelijks werken volgens de DOC FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Ben nog niet klaar met de kast, maar zo ziet het er nu uit. Wat ik verder nog van plan ben zien jullie vanzelf wel :)
Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/8591/img4617aj8.jpggroot exemplaar

[ Voor 17% gewijzigd door UgotHeinzzd op 25-02-2007 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

UgotHeinzzd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:42:

Is die kast van aluminium? Zo zonde van de moeite zijn als het staal is. Of je moet het elke week gaan poetsen :P Als het staal is, staan er al verroeste vingerafdrukken op? :+

Het ziet er wel erg strak uit trouwens :9~

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunters
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 12:16
The_Greater schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:15:
verhaal over Revoltec 3.5" fan controller.
Ik ben ook op zoek naar zo'n fancontroller, mag ik vragen waar je hem hebt gekocht?
Ik heb google al afgestruind maar gaf me alleen buitenlandse sites of sites waar ik niks aan had.

[ Voor 17% gewijzigd door hunters op 25-02-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 18:39
Ik ben ook op zoek naar zo'n fancontroller, mag ik vragen waar je hem hebt gekocht?
Ik heb google al afgestruind maar gaf me alleen buitenlandse sites of sites waar ik niks aan had.
Zou je er niet zelf een kunnen maken?

Hier http://www.casejunkies.com/index.php?upn=010001&hl_id=199
Staat een zeer goede tutorial.
Hier http://www.techzine.nl/tutorials/122/1 overigens ook.
Ik ga er zelf een maken met 2x fan controller (traploos instellen wat jij dus wilt) en 3x ccfl aan/uit schakelaar. Ga er hopelijk volgend weekend aan beginnen als ik de onderdelen in huis heb.
Ik wil er ook wel een tutorial van maken :*)

[ Voor 3% gewijzigd door annuh op 25-02-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunters
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 12:16
annuh schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:57:
[...]

Zou je er niet zelf een kunnen maken?

Hier http://www.casejunkies.com/index.php?upn=010001&hl_id=199
Staat een zeer goede tutorial.
Hier http://www.techzine.nl/tutorials/122/1 overigens ook.
Ik ga er zelf een maken met 2x fan controller (traploos instellen wat jij dus wilt) en 3x ccfl aan/uit schakelaar. Ga er hopelijk volgend weekend aan beginnen als ik de onderdelen in huis heb.
Ik wil er ook wel een tutorial van maken :*)
Hoewel ik het graag zou willen heb ik niet de kennis en de mogelijkheden om de fancontroller zelf te maken.
succes in iedergeval met jou controller, specs zien er goed uit.
Ik heb inmiddels de fancontroller al gevonden en ga nu maar is kijken of ik voor de Revoltec Rheobus RL018 (Zwart) ga of voor een zalman(Zalman ZM-MFC1).
Ervaringen hiermee zijn welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door hunters op 25-02-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
hunters schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:58:
[...]

Ik heb hem in Enschede gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben na het zien van wat leuke mods ook wat gaan modden,
Zie hier het resultaat (linkje)
Afbeeldingslocatie: http://richt.lahautelande.fr/casemods/kofferpctje.jpg
Het kan niet tippen aan de meeste mods die ik hier voorbij zie gaan maar ik ben nog maar net begonnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
Ziet er goed uit! ;)
Mag ik vragen hoe je die fan guard hebt gemaakt/waar gekocht?
Ik zoek nl. al een tijdje zo'n fanguard maar ik kan hem nergens vinden :?
Van dit plaatje Afbeeldingslocatie: http://richt.lahautelande.fr/casemods/mijngamesysteemkastsysone64.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door annuh op 25-02-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik heb vandaag een klein modje gedaan op mijn muis. Heb alleen maar een laptop dus een muis met 1,5 meter lang snoer is gewoon onhandig en ja een laptopmuis gaan kopen terwijl je al een muis hebt is ook zo dubbelop. Bovendien wil ik geen klein muisje. Dus dan maar de boel in gaan korten.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/1687/mkdlogoptmouse150gfw3.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/729/logitechmuisdraadhi4.jpg

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
  • Laatst online: 28-08 23:52
annuh schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:21:
Ziet er goed uit! ;)
Mag ik vragen hoe je die fan guard hebt gemaakt/waar gekocht?
Ik zoek nl. al een tijdje zo'n fanguard maar ik kan hem nergens vinden :?
Van dit plaatje [afbeelding]
Heb dezelfde fanguard, zit op mijn ms-tech lc-660 kast ( standaart ). Zou niet weten waar je die zou kunnen halen.

Ben trouwens ook met een koffermod bezig, maar weet niet echt waar ik mn dvd-speler moet laten, misschien tips hier en daar, heb het liefst niet net zoals jij het hebt, want dat vindt ik te opvallend :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt een slot in drive gebruiken. ediejo gebruikt er een in zijn mod carbon li.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1345-1307.gif
Hij lijkt hier wel een beetje op maar deze is iets grover, waardoor deze meer geluid maakt omdat er mee weerstand is van de lucht. Dus ik wou graag zo'n fanguard als jullie hebben..
ps. Of is het toch dezelfde :? Zal zo ff mn bril opzette :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:48:
je kunt een slot in drive gebruiken. ediejo gebruikt er een in zijn mod carbon li.
Dat is juist het probleem, die heb ik niet en het moet echt een budget-pc worden <€100,- incl alle hardware, en heb van Empy al een proc gedoneerd gekregen en een mobo gekocht ( athlon 800 en msi-tje ) en heb er zelf al 256mb ram op gegooid, voedingkje erin gepropt, case fans erin, diskette station zo mooi mogelijk ( eigenlijk uberlelijk maar ik blijf mezelf wijsmaken dat het mooi is ) weggewerkt, en hoef nu alleen nog maar de dvdspeler erin te verwerken ( en de aan-knop :+ ). Zat er zelf te denken aan aluminium op het laatje en de openknop te doen ( wat ik waarschijnlijk ook ga doen ).

@ annuh:
Die van ons is inderdaad wat minder grof ;) maar met een langzame fan erachter scheelt het ook niet zo veel hoor.

Edit: OF JE PAKT EEN DREMEL!! :D :D dan kun je hem zelf wat minder grof maken :D

[ Voor 11% gewijzigd door de_harde_kern op 25-02-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb 2 van deze liggen:
Afbeeldingslocatie: http://richt.lahautelande.fr/casemods/mijngamesysteemkastsysone64.jpg

Ooit gehaald van euromodding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de fanguard van mijn kast zat erbij, volgens mij noemen ze dat model fanguard "blade"

edit het is dus dezelfde als die hier boven van euromodding, een sunbeam

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
klopt ik heb al bekeken, het is de "3D" versie van Sunbeam Blade fan guard
bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
Afgelopen weekend ook maar even een kleine mod gedaan. Ik wilde altijd nog eens de monitor aan de muur hangen, maar de bestaande beugels waren of te duur of te licht met te weinig verstelmogelijkheden. Het scherm moest voor mij in hoogte verstelbaar zijn en naar links en rechts kunnen draaien. Ik ben zelf dik tevreden met het resultaat, de beugel is superstevig en makkelijk te verstellen.

Afbeeldingslocatie: http://tftaandemuur.googlepages.com/monitormuur001.jpg/monitormuur001-medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tftaandemuur.googlepages.com/monitormuur003.jpg/monitormuur003-medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tftaandemuur.googlepages.com/monitormuur007.jpg/monitormuur007-medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tftaandemuur.googlepages.com/monitormuur009.jpg/monitormuur009-medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tftaandemuur.googlepages.com/monitormuur010.jpg/monitormuur010-medium.jpg

[ Voor 179% gewijzigd door Dijkstra30 op 27-02-2007 16:35 ]

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VINK_jr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01-2023
mooi gedaan die beugel maar ik zou je kast op je bureao zette is veel mooier O-)
ik zou die beugel wel een keer een mooi kleurtje geve
maybe static ambilight er bij maken dan is het helemaal compleet >:)

http://specs.tweak.to/15309 mijn pc bakkie :P AMD3200+2GHz s939 @2422,9MHz 3xhyperx kingston DDR400 512mb asus a8m vm-csm s939 asus n6600 extreme 265mb PCIe16x @16x lian li G70 bigtower 1xcooremaster extr 380w 1x 300w goedkoopgevalleutje 280gb tot sata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
VINK_jr schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:54:
mooi gedaan die beugel maar ik zou je kast op je bureao zette is veel mooier O-)
ik zou die beugel wel een keer een mooi kleurtje geve
maybe static ambilight er bij maken dan is het helemaal compleet >:)
De kast wil ik liever niet op het bureau, het is wel mooier idd, maar daar wordt mijn werkplek te klein van. De beugel is van rvs, helaas hadden we geen rvs elektrodes meer dus heb ik het gewoon met CO2 gelast. Vindt het er eigenlijk te mooi uitzien om te verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:14

Crp

alles mooi recht ... nu je vloerbedekking nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Crp schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:24:
alles mooi recht ... nu je vloerbedekking nog ;)
Haha, goed opgemerkt. Het is van die goedkope carpetland troep, een paar keer rollen met de bureaustoel en het is naar de kl$ten. Eigenlijk moet er nog eens een hoekje laminaat of iets dergelijks in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Thermaltake Soprano ^^

En trouwens:

[afbeelding]

Volgens mij moet het Slijpschijven zijn :+

[ Voor 8% gewijzigd door DonMetal op 26-02-2007 21:26 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
DonMetal schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:25:
Thermaltake Soprano ^^

En trouwens:

[afbeelding]

Volgens mij moet het Slijpschijven zijn :+
Zijn er ook details die jullie niet zien :+ . Ti's trouwens de werkplaats van m'n pa, dus het ligt niet aan mijn taalkennis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 15:04
Dijkstra30 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:26:
Afgelopen weekend ook maar even een kleine mod gedaan. Ik wilde altijd nog eens de monitor aan de muur hangen, maar de bestaande beugels waren of te duur of te licht met te weinig verstelmogelijkheden. Het scherm moest voor mij in hoogte verstelbaar zijn en naar links en rechts kunnen draaien. Ik ben zelf dik tevreden met het resultaat, de beugel is superstevig en makkelijk te verstellen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
w00t, zwevend scherm! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het er zeker goed uit zien, zou er voor kiezen misschien de draadjes nog beter te verwerken maar dat is geheel aan jezelf. Wat misschien vet zou zijn is er nog een ledje achter ofzo gewoon voor het effect? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Om het topic wat in leven te houden ;) nog maar even een andere mod van mij die ik verleden jaar al gedaan heb. Ik heb toen een oude compaq kast die ik had gekregen omgebouwd tot mediacenter behuizing. Deze staat nu op mijn slaapkamer. Het moeilijkste hieraan vond ik toch wel om het front 100% recht te zagen, en dan vooral de dvd-speler cover dat lukte gewoon niet. Dus toen maar met de vijl aan de slag gegaan. Wat me ook erg tegenviel aan deze mod waren de kosten, ik weet het niet precies meer maar het ging aardig richting de 100 euro.

Dit is het type kast wat ik heb gebruikt, plaatje komt echter van internet.
Afbeeldingslocatie: http://tftaandemuur.googlepages.com/compaqdeskpro.jpg/compaqdeskpro-large.jpg

Mod in progress
Afbeeldingslocatie: http://tftaandemuur.googlepages.com/S5000015.JPG/S5000015-large.jpg

Eindresultaat
Afbeeldingslocatie: http://tftaandemuur.googlepages.com/dsc25.JPG/dsc25-large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tftaandemuur.googlepages.com/dsc28.JPG/dsc28-large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
ALu is duur. Vind je het dan gek dan het duur wordt :P Resultaat mag er wel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Even een mini vraagje, voor een mod ben ik op naar losse sata (power) connectoren, zo kan ik een rij maken voor alle HD's

Ik kan wel een berg van die verloopjes gaan slopen...

Iemand enig idee?

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Ganzz schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:54:
Even een mini vraagje, voor een mod ben ik op naar losse sata (power) connectoren, zo kan ik een rij maken voor alle HD's

Ik kan wel een berg van die verloopjes gaan slopen...

Iemand enig idee?
Heb je hier iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
Weer een klein modje van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://i118.photobucket.com/albums/o96/peeter123/983ebbcc.jpg

Handig om in het donker te gamen :D

@hieronder, dan zie ik wel de knoppen op me tobo beter >:)

[ Voor 17% gewijzigd door peeter123 op 01-03-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Alsof je wilt zien wat er voor je muis gebeurd :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
peeter123 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:27:
Weer een klein modje van mijn kant:

[afbeelding]

Handig om in het donker te gamen :D

@hieronder, dan zie ik wel de knoppen op me tobo beter >:)
Moet je er natuurlijk wel bij vertellen hoe je dat hebt gedaan, en of je het lampje ook nog uit kunt zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zo.. Ik heb daarnet m'n kast even uitgestoft, maar meteen nog wat gedaan.

Mijn kast ziet er zo uit.Ik heb een tijdje geleden al propjes aluminiumfolie voor de vier gaatjes van m'n sysleds gedaan, zodat je deze alleen nog ziet als het deurtje open is. Als m'n deurtje dicht zit zie je een mooi zilver dingetje.

Ik heb daarnet de twee blauwe LEDfans die voorin zitten vervangen door 'gewone' zwarte, ik heb een hele zooi kabels weggewerkt, en de overige slots achterin gewoon eruit gehaald.

Aan de zijkant zie je twee 'roosters' zitten. De onderste, de kleinste, zit een fannetje voor de videokaart in, ik heb daar nu een ACRyan fanfilter voor gezet.

Het grote gat was loos. Hierin kon een groot fanduct, maar ik gebruik een Arctic Freezer 64 Pro, dus dat ding heeft geen nut. Omdat er wat airflow verloren gaat, en er altijd wat stof in bleef hangen, heb ik daar nu op 3mm speling aan de binnenkant een plaatje ijzer achter gezet. Je hebt dus vier mooie platte schroeven in de hoekgaten, en aan de binnenkant daarvan op 3mm een mooi glanzend plaatje ijzer.

Verder heb ik nog wat stripjes isolatie (om resonatie tegen te gaan) op wat tactische plekken geplakt.. :P

Helaas heb ik geen foto's, de camera is niet hier, dus ik denk dat mams die mee heeft :+

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/129/411404797_6bf7b5b9c1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/151/411404800_96fca3a3fd.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 05-03-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik gebruik maak van een zilveren versterker uit het jaar 1900-flinstone zat ik opgescheept met kapotte gloeilampjes. Er zaten er oorspronkelijk 4 in, daarvan waren er 3 kapot. Nu ik ze allemaal vervangen voor blauwe LEDs. Sorry voor de brakke pic bij gebrek aan een betere camera...

Afbeeldingslocatie: http://www.schitterendedingen.com/forum/uploads/post-2-1173029906.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb eindelijk een volledige nieuwe Upgrade: ik had hier voor de chieftec bigtower, pagina 13/12 daar stond hij ergens.
nu heb ik deze Kast (Cooler Master Ammo 533)

en allemaal nieuwe hardware:

E4300 @ 3,06 GHZ
Gigabyte DS3
2x1GB OCZ pc8000 Ram
De welbekende 7900 GTO

Foto's van de kast:

http://img410.imageshack.us/img410/516/hpim1797it9.jpg

http://img341.imageshack.us/img341/4208/hpim1805fq1.jpg

http://img440.imageshack.us/img440/7062/hpim1810zf3.jpg

http://img442.imageshack.us/img442/8794/hpim1798yo4.jpg

Wat brakke foto's zou binnekort even nieuwe maken !

Commentaar is welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Netjes hoor, vooral de kabels zijn keurig weggewerkt. Ik ben iets minder enthousiast over de kast zelf, het design spreekt mij niet aan maar dat is smaak. Heb je de kast zo compleet gekocht? of heb je de fans en de hardware zelf gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 21:49
Mocht je het slotplaatje van de 5,25" bay nog hebben: die Zalman-controller is daar vrij eenvoudig in te werken, dat blauw is niet lelijk, maar echt harmonieus is het ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die fan bovenin is zelf gemonteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt fan is zelf gemonteerd, kwestie van 4 gaatjes boren en klaar.

kast heb ik gewoon los gekocht, fan en alle hardware heb ik er zelf in gedaan. ik zat nog te denken aan een modiulaire voeding maar aangezien je bijna geen kabels ziet is dat beetje overbodig.
Fan blijven geen kleurtjes denk ik zo, de fans die ik had besteld maakte een raar tikkend geluid dus die gaan mooi terug.

Ik vind dat blauwe ledje ook niet echt mooi staat bij de kast, ik ga zo maar eens even de zalman achter een fronbay plaatje modden.

Zo even zalman achter frontbay gemod, Het lijkt of hij niet in een rechte lijn staat, dat komt omdat hij nog los in die fronbay staat, als ik hem vast schroef dan is hij mooi kaarsrecht naast elkaar 8)7

http://img151.imageshack.us/img151/7131/hpim1823qy5.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ga ik weer eens beginnen met en mod, heb er al meerdere gedaan (alleen niet hier op tweakers gepost...)

Hier alvast een kleine inleiding :)

Het slachtoffer:
Afbeeldingslocatie: http://spooky.student.utwente.nl/~icec/kast1.jpg
hier gebruik ik alleen de mobotray en het bijhorende gedeelte van de achter van, de rest kan weg :P

Afbeeldingslocatie: http://spooky.student.utwente.nl/~icec/totaal.jpg
Het promotie materiaal is inmiddels gearrviveerd :)

Afbeeldingslocatie: http://spooky.student.utwente.nl/~icec/closeup.jpg
De casebadge, slechte foto :(

Afbeeldingslocatie: http://spooky.student.utwente.nl/~icec/closeup2.jpg
De casebadge, betere foto :)

Afbeeldingslocatie: http://spooky.student.utwente.nl/~icec/klaptop.jpg
Even een stikkertje proberen :D

Afbeeldingslocatie: http://spooky.student.utwente.nl/~icec/klaptopclose.jpg
Leuk spul!

Ik wil MDF gebruiken om de kast mee te bouwen, verder heb ik wat spul in bestelling:
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com.sg/Shamino/news/noctua_nh_u12f_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_7682.jpg
en 3 van deze :)

Serieuze [CiP] laat nog even op zich wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ooooew :> Ik heb 10 casebadges van die en een stuk of 20 stickervellen. En 7 van die fans _/-\o_ Fantastische dingen. Ben benieuwd wat je ermee gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Sticker zit scheef O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57
klein modje en ook een vraag.

Uit mijn oude Creative Zen touch de Harde schijf gehaald en die in een op ebay gekocht 1,8"behuizing gestopt.

Het zooitje in elkaar gezet en aangesloten op de pc.

Afbeeldingslocatie: http://www.playdeluxe.de/bilder/5000-5999/finished/5222/pics/5222.jpg
Opzich wel leuk gedaan, 20 gig is altijd handig op dat formaat!

Maar in windows hoor ik het geluidje van herkenning wel, en onder apparaatbeheer staat gewoon het dingetje vermeld. Toch staat er niks bij deze computer O-) iemand tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je even in Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> opslag --> Schijfbeheer en dan ziet hij die schijf wel, even formateren en klaar is kees hij ziet hem bij deze computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Partisioneren/formateren?

edit: arg te laat :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dit is de enige die recht zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:57:
moet je even in Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> opslag --> Schijfbeheer en dan ziet hij die schijf wel, even formateren en klaar is kees hij ziet hem bij deze computer
Ah tuurlijk, maarin ieder geval het werkt nu naar behoren, duurde wel even voordat alles herkend werd hoor..

Heb er een Z: NTSF van gemaakt :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:04:
[...]

Nee, dit is de enige die recht zit :P
Dan zou ik hem ook scheef zetten, of die andere recht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et is niet een mod maar vond et wel leuk om ff te melden
vandaag van alles binnengekregen van Revoltec
ik had gevraagt om spullen voor mijn werkstuk :p
en nu kreeg ik vet vveel boekjes en zelfs een koeler thuisgestuurt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

leuk :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:01:
et is niet een mod maar vond et wel leuk om ff te melden
vandaag van alles binnengekregen van Revoltec
ik had gevraagt om spullen voor mijn werkstuk :p
en nu kreeg ik vet vveel boekjes en zelfs een koeler thuisgestuurt !!
Vet :D
Ik ga ook een spreekbeurt houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Tower410 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:38:
[...]
Vet :D
Ik ga ook een spreekbeurt houden :P
Lol, dat wordt wel heel erg toevallig, iedereen die opeens een spreekbeurt/werkstuk heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Probeer het eens bij Apple :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Wat moet je in hemelsnaam bij Apple doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Dingetjes toegstuurd krijgen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
k8skaaay schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:33:
Wat moet je in hemelsnaam bij Apple doen ?
Anders ga je het topic eens lezen ofzo.. ipv alleen de laatste 2 berichten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Kaspers schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 09:57:
[...]

Anders ga je het topic eens lezen ofzo.. ipv alleen de laatste 2 berichten..
Aha, je voelt je geflamed?

Nou sorry hoor, dat was het niet. Kan alleen de link Apple -> Casemod / Revoltec niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
k8skaaay schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:07:
[...]

Nou sorry hoor, dat was het niet. Kan alleen de link Apple -> Casemod / Revoltec niet vinden..
Gast het stond nota bene in het bericht erboven.

Om een link tussen "Ineens heeft iedereen spreekbeurten" > "Eens bij apple proberen :+ " heb je toch echt geen extreem hoog IQ nodig :X

Maargoed, verder ontopic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

TheZeroorez schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:46:
[...]

Gast het stond nota bene in het bericht erboven.

Om een link tussen "Ineens heeft iedereen spreekbeurten" > "Eens bij apple proberen :+ " heb je toch echt geen extreem hoog IQ nodig :X

Maargoed, verder ontopic? ;)
Dan kan je doorgaan met van die (imo) domme opmerkingen.

"Eens bij Microsoft proberen"
"Eens bij Cisco proberen"

Etc,

Bullcrap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
offtopic:
Fucking hell... wat is er mis met jou ?
Anders ga je even zwaar irritant reageren op een redelijk normale grap, die niks met casemods te maken heeft... maar wel met het subject erboven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 10:27
@Icec_old: Ben benieuwd wat het gaat worden, nadeel van die Noctua fans is dat die kleur niet echt flitsend is naar mijn mening.

offtopic:
b]k8skaaay schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:07:[/b]
[...]

k8skaaay schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:19:
[...]

Dan kan je doorgaan met van die (imo) domme opmerkingen.

"Eens bij Microsoft proberen"
"Eens bij Cisco proberen"

Etc,

Bullcrap dus.

Dat je het in eerste instantie niet als flame bedoeld is natuurlijk prima, excuses aangeboden en klaar is kees. Om daarna alsnog te gaan flamen is dan wat minder.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meningen verschillen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 18:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik had een 64 MB USB stick over, een paar bierviltjes en teveel vrije tijd. En wat doe je dan? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelepunt-p.nl/zooi/USBiervilt1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelepunt-p.nl/zooi/USBiervilt2.JPG

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 18:33
Paddixx schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:13:
Ik had een 64 MB USB stick over, een paar bierviltjes en teveel vrije tijd. En wat doe je dan? :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Haha mooi gedaan hoor :P Vooral die 2e foto is wel geinig, lijkt net een tap (tab?).

Zelf heb ik eventjes een oude packard-bell mp3-speler uit elkaar gehaald en de overbodige onderdelen eraf gesloopt. Mijn doel is om er een USB memory stick van te maken, en omdat ik niet echt originele ideeën had ga ik hem in een speelgoed auto'tje bakken. Deze week zet ik wel een paar foto's hier neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
allereerst sorry voor de dubbelpost :)

Ik zit hier met een 'probleem'. Ik heb dus de printplaat uit een MP3 speler gesloopt, die ik ga gebruiken als memory stick.

Deze ga ik waarschijnlijk in een speelgoed autootje bouwen, en dit wil ik doen zonder batterij (dus hij krijgt gewoon stroom via USB). Nu kwam ik op het idee om ook wat 'speakertjes' in te bouwen, want ik heb hier nog 2 koptelefoontjes liggen die beiden voor de helft werken. Het draadje inkorten en aansluiten enzo lukt me wel, maar ik zit met een ander probleem:

Hoe kan ik (als de mp3 speler zit aangesloten op de USB port) muziek afspelen door die line-out van de mp3 speler? Of is dit uberhaupt niet mogelijk?

Muziek aanzetten terwijl de mp3 speler niet in de USB port zit gaat helaas niet, want als ik de mp3 speler dan aanzet krijg ik op het display de volgende error te zien:

code:
1
2
Erreur!
Reformater la cle!

Het gaat hier om een Packard Bell 256 MB Audiokey

Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/inl/images/products/normal/265/Packard_Bell_256_MB_Audiokey__456265.jpg

Heeft iemand suggesties hoe ik muziek uit de speakertjes kan toveren terwijl hij aan de USB port hangt, of hoe dit op een andere manier kan? Ik begrijp namelijk geen frans :P

Iemand nog andere suggesties mbt mijn modje? Het ding heeft ook nog een microfoon waar mischien iets mee gedaan kan worden :)

Nog wat foto's van het printplaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/7308/002qt5.jpg
Printplaatje met batterij

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/1254/003ju7.jpg
Printplaatje zonder batterij

Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/5458/004jw5.jpg
Voorkant printplaatje

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 11-03-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telt een verknalde mod ook eigenlijk ? :P

Ik had dus 2 CCFL's onder mijn TV meubel geplaatst. Leek me wel vet als je bijna al je lichten gedimd hebt en je een film kijkt.

Ik dacht even niet na wat de maximale spanning van een invertor was, dus sloot er even een 12V Adapter op (ruim 3A) :

Doorgefikte CCFL
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1c3c725366c0fa206c71a2c1b1cf662d/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3bf2037657f1f260ca91f2dbfea911eb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a45a1a0c18a17b912078742dc6bb2a21/thumb.jpg

Op de laatste pic zie je ook wat er precies doorgebrand was (spoeltje)... Weet ik dus ook weer dat die dingen 5V maximaal mogen hebben , en niet 12 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een leuk idee voor een usb-stick modje?
Ik heb er nog een over, en ik wil er wel wat grappigs mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:40:
Telt een verknalde mod ook eigenlijk ? :P

Ik had dus 2 CCFL's onder mijn TV meubel geplaatst. Leek me wel vet als je bijna al je lichten gedimd hebt en je een film kijkt.

Ik dacht even niet na wat de maximale spanning van een invertor was, dus sloot er even een 12V Adapter op (ruim 3A) :

Doorgefikte CCFL
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Op de laatste pic zie je ook wat er precies doorgebrand was (spoeltje)... Weet ik dus ook weer dat die dingen 5V maximaal mogen hebben , en niet 12 |:(
Ik heb mijn CCFL invertors gewoon aan de 12 volt hangen.
Wat wel uitmaakt bij de dingen is de + en - kant op de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 10:27
Le clé is de sleutel in het frans. En Reformater lijkt me niet het lastigste, even de boel formateren dus.
Ik weet niet of je gaat lukken om de speakers werkende te krijgen, mijn spelertje ging altijd in een bestandsoverdrachtmodus als hij in een USB poort zat.
Anders zou ik gewoon denken soldeer je speakers aan de goede contactjes op de plek van de jack out.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Arnold-D schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:47:
[afbeelding]
Ben ook me kast een beetje aan het opruimen..
voeding is zelf gepolijst.. hdd ook..
bij de cd-bays is het wat minder gelukt.. maar je ziet het zowat niet dat orginele kleurtje,
als je de zijplaat er op heb.. :)
verder is al het gele gespoten met UV-verf.. licht mooi op int donker 8)
maar k ben nog lang niet klaar.. morgen maar ff verder gaan met kabels verder opruimen,
o.a. vga kabel in alu laten lopen, en hdd kabels allemaal in alu laten lopen...
en de plaat waarschijnlijk polijsten of UVgeel spuiten.. :)
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/332qfsz.jpg

Ik heb dezelfde CPU koeler, een Zalman 7000 Cu, met de standaard koeler erop. Ik wil er, net als hierboven, een andere fan op zetten.
Ik zou alleen zo snel niet weten hóe dat zou moeten, want die Zalman fan heeft maar twee schroefjes in het midden om vast te maken..
Kan iemand me helpen? :)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Laatst online: 00:27

rdejongjr

Gnome

dubbelzijdige foan tape van tesa, werkt iig zeer goed bij zon v700 vga koeler

anders van dat poxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Godric schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:58:
[...]

Le clé is de sleutel in het frans. En Reformater lijkt me niet het lastigste, even de boel formateren dus.
Ik weet niet of je gaat lukken om de speakers werkende te krijgen, mijn spelertje ging altijd in een bestandsoverdrachtmodus als hij in een USB poort zat.
Anders zou ik gewoon denken soldeer je speakers aan de goede contactjes op de plek van de jack out.
Ok, ik ga hem even formatteren :)

Ik heb het autootje binnen waar ik hem in ga proppen (sponsored by MensionXL), ik moet alleen nog de stoeltjes er uit zien te slopen, wat geen makkelijke opgave wordt vrees ik.

Nog 2 picjes gemaakt van het slachtoffer:

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/7742/001xk4.jpg
het wordt krap, maar past waarschijnlijk precies

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/9430/002xu4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

rdejongjr schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:19:
dubbelzijdige foan tape van tesa, werkt iig zeer goed bij zon v700 vga koeler

anders van dat poxy.
Is dat een reactie op mijn vraag, drie posts hierboven, of niet?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
CdD schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:32:
[...]

[afbeelding]

Ik heb dezelfde CPU koeler, een Zalman 7000 Cu, met de standaard koeler erop. Ik wil er, net als hierboven, een andere fan op zetten.
Ik zou alleen zo snel niet weten hóe dat zou moeten, want die Zalman fan heeft maar twee schroefjes in het midden om vast te maken..
Kan iemand me helpen? :)
het is toch gewoon dezelfde fan maar dan uv geel gespoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Laatst online: 00:27

rdejongjr

Gnome

Was idd een reactie daarop.

met dubbezijdige tape is het nog los te krijgen, met epoxy mol je waarschijnlijk de hele boel (als je het weer los wilt hebben) :X

anders kun je ook een fan pakken, en 2 stukjes van de behuizing over laten, en daar 1mm gaatjes in boren, en dan gewoon schroefjer erin draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:52:
Heeft iemand nog een leuk idee voor een usb-stick modje?
Ik heb er nog een over, en ik wil er wel wat grappigs mee doen.
Ik wilde er 1 in een badeendje stoppen. Deze dingen zijn echter nogal groot, en past niet bepaald makkelijk in je tas, laat staan je broekzak. Andere ideeën die ik had zijn je usb stick in een oude telefoon inbouwen (in mijn geval Nokia 3330), in een technisch lego poppetje, maar ik weet niet of dat gaat passen, of in een muis.
Maar verder :?

Of anders gewoon deze sandisk SD USB kaart...

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
Huig schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:22:
[...]

Ik wilde er 1 in een badeendje stoppen. Deze dingen zijn echter nogal groot, en past niet bepaald makkelijk in je tas, laat staan je broekzak. Andere ideeën die ik had zijn je usb stick in een oude telefoon inbouwen (in mijn geval Nokia 3330), in een technisch lego poppetje, maar ik weet niet of dat gaat passen, of in een muis.
Maar verder :?

Of anders gewoon deze sandisk SD USB kaart...
Schoolboek? :D
Denk trouwens niet dat de USB aansluiting en poort dat leuk zouden vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Kan er geen apart "Het grote USB-stick modtopic" komen :+
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed