Moet ik nog ff testen
.

nu nog keer de uvbalk weg werken..
http://tinypic.com/2mo8m5z.jpg nog ff grote foto
[ Voor 40% gewijzigd door Arnold-D op 25-01-2007 14:14 ]
NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....
Verwijderd
Als eerste sorry voor slechte kwaliteit van foto.
Verder vind ik het wel waard om te posten.

incyi toetsenbord

incyi toetsenbord
die toetsen zijn best wel tof gedaan
maar moest ik het doen, dan zou ik proberen een naam ofzo te vormen
kwestie dat het toch 2 dezelfde toetsenborden zijn
maar moest ik het doen, dan zou ik proberen een naam ofzo te vormen
Dan hebben de kleuren ook niet veel zin meer niet?
Denk eerder dat het zijn 'ingame' keys zijn
Heel mooi gedaan trouwens maar kon je ze dan niet allemaal doen?
De 'jump', 'crouch' etc zijn er geloof ik niet bij, ben ik juist?
Denk eerder dat het zijn 'ingame' keys zijn
Heel mooi gedaan trouwens maar kon je ze dan niet allemaal doen?
De 'jump', 'crouch' etc zijn er geloof ik niet bij, ben ik juist?
haha!! en zoooo ziet mijn toetsenbord er al 1.5 jaar uitVerwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:02:
Als eerste sorry voor slechte kwaliteit van foto.
[afbeelding]
incyi toetsenbord
bijna te vies om aan te raken en brullen als mensen hun hotmale password moeten blindtypen
http://specs.tweak.to/12504
Gatverdammeautodidact schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:33:
[...]
haha!! en zoooo ziet mijn toetsenbord er al 1.5 jaar uit
bijna te vies om aan te raken en brullen als mensen hun hotmale password moeten blindtypen
Haha, wat een mooie Keyboard-mod! ik zou de knopjes er es terug afhalen en 1 voor 1 in een of ander bijtend goedje leggen
anders krijg je ze nooit meer mooi!
Durven mensen dat toetsebord eigenlijk aanraken ?
Durven mensen dat toetsebord eigenlijk aanraken ?
Verwijderd
Ah, ik reageer bijna nooit maar dit is echt té vies. Koop is een nieuw toetsenbord of gooi hem in één of ander bijtend goedje.autodidact schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:33:
[...]

kruisen met een mac en voor eeuwig in een modewinkel kopen als nieuwe rage.
Inderdaat, mischien loopt die uit zichzelf wel naar een emmer met sop ofzo...
Damn, je toetsenbord heeft uitgezaaide kanker 
Mgoed, ik vind het wel tof gedaan, @ inanc.. Boven & onder is donkerblauw, midden is lichtblauw.. MM toetsen zilver..
Binnenkort ga ik hem vervangen, dus als iemand nog wat wil modden
Mgoed, ik vind het wel tof gedaan, @ inanc.. Boven & onder is donkerblauw, midden is lichtblauw.. MM toetsen zilver..
Binnenkort ga ik hem vervangen, dus als iemand nog wat wil modden
Ik heb eigenlijk een vraag
Ik heb laatst computer weggegooit maar heb ik nog een paar dingen uitgehaald waaronder dit:
Nu wil ik weten of ik dit nog aan de praat kan krijgen want in de computer die ik nu heb heb ik deze aansluiting nietmeer! Weten jullie oplossing?
http://www.uploaddump.nl/f-107616.html
http://www.uploaddump.nl/f-107618.html
Ik heb laatst computer weggegooit maar heb ik nog een paar dingen uitgehaald waaronder dit:
Nu wil ik weten of ik dit nog aan de praat kan krijgen want in de computer die ik nu heb heb ik deze aansluiting nietmeer! Weten jullie oplossing?
http://www.uploaddump.nl/f-107616.html
http://www.uploaddump.nl/f-107618.html
Verwijderd
Dat is echt gewoon.... Te Ranzig!autodidact schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:33:
[...]
Ik mag hopen dat die haren vanaf je hoofd komenautodidact schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:33:
[...]
No Shame, only Fame!
ik ram eens in de zoveel tijd al me toetsen deruitautodidact schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:33:
dan kan ik ff de boel schoonmaken, kruimels deruit halen en geknoeide opgedroogde cola dervanaf poetsen
maar dan nog al die toetsen op hun plek terugzette

Gewoon alle toetsen eruit electronica eruit.
En in de vaatwasser ermee.
maar het werkt wel
En in de vaatwasser ermee.
maar het werkt wel
framaster schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:53:
En in de vaatwasser ermee.![]()
maar het werkt wel

tis maar net hoe schoon je em maar wilt he
Totdat je een toetsenboard hebt zoals de Logitech G15 Gaming Keyboardframaster schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:53:
maar het werkt wel

Electronica hoeft er niet eens uit hoor..framaster schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:53:
maar het werkt wel
Dat ding kan zo in de vaatwasser.
Wel goed laten drogen...
Ik heb de laatste tijd de voorkant van m'n Centurion5 wat strakker gemaakt. Zo zag het er eerst uit. De mod is niet erg origineel, maar ik ben toch blij met het resultaat

Wat ik heb gedaan is het volgende:
- Display ingebouwd
- Ronde CCFL ingebouwd
- Cd-roms + floppy 'weggewerkt'
- Logo verwijderd
Het display heeft 16x2 karakters en wordt aangestuurd d.m.v. usb.

De dvd-drives kan ik openen door gewoon op het plaatje te drukken. Voor de floppy-drive heb ik geen dergelijke oplossing gevonden. Maar als ik het nodig heb (wat heel zelden het geval is), zal het hele front eraf moeten.

- Display ingebouwd
- Ronde CCFL ingebouwd
- Logo verwijderd

De dvd-drives kan ik openen door gewoon op het plaatje te drukken. Voor de floppy-drive heb ik geen dergelijke oplossing gevonden. Maar als ik het nodig heb (wat heel zelden het geval is), zal het hele front eraf moeten.

[ Voor 1% gewijzigd door VantageR op 07-03-2007 21:33 . Reden: pics gefixt ]
Ziet er mooi netjes uit
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Zo moet mijne eigenlijk ook worden, maar ik ben bang om zo'n roostertje te verneuken...
There is no place like 127.0.0.1
Zou je de print die je nog om de display ziet niet kunnen "aftapen" met zwarte tape oid. dat je die print kunt zien staat een beetje slordig door het mesh heen.
Verder netjes gedaan
Verder netjes gedaan
Joejoe!
Heej, hoe kom je aan zo'n semi-transparante lade van je bovenste optische drive?
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Verwijderd
Lange sluitertijd gebruiken?
Ziet er wel heel mooit uit, dit is het modwerk wat ik wel kan waarderen. Netjes
Lol kijk eens goed, ook naar het frontje..Scyth schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:20:
Heej, hoe kom je aan zo'n semi-transparante lade van je bovenste optische drive?
Photoshop, en de foto's gewoon over elkaar zetten 
Niets lange sluitertijd aan, denk ik.. Dan zou het er anders uit zien..
Zeer strak btw
Niets lange sluitertijd aan, denk ik.. Dan zou het er anders uit zien..
Zeer strak btw
[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 31-01-2007 14:11 ]
Lange sluitertijd zou je zien dat de speler opengaat, dus dan zie je strepen 
Ofwel moet jij een ZEEER vaste hand hebben, ofwel een statief
of photoshop heeft goed z'n best gedaan... mooie foto:) en mooie case! ik wil er ook wel zo 1
Ofwel moet jij een ZEEER vaste hand hebben, ofwel een statief
Verwijderd
Er bestaat ook een feature zoals "meermaals maal hetzelfde plaatje belichten". Met de camera op een statief krijg je zulke mooie foto's.
He, bedankt voor alle reacties!
Ik had al de rechterkant van het display aan de binnenkant afgeplakt, want daar kwam heel veel licht vanaf, maar ik denk dat ik inderdaad de rest ook nog ff doe. Verder heb ik bij de 3e foto gewoon een statief + lange sluitertijd gebruikt hoor. Kwam geen photoshop aan te pas.
Ik had al de rechterkant van het display aan de binnenkant afgeplakt, want daar kwam heel veel licht vanaf, maar ik denk dat ik inderdaad de rest ook nog ff doe. Verder heb ik bij de 3e foto gewoon een statief + lange sluitertijd gebruikt hoor. Kwam geen photoshop aan te pas.
Je kent het wel. Je hebt zo'n tweedehands, afgedankt MP3 spelertje van 128MB, waarvan de knoppen kapot zijn, het scherm zwart is en in 1000 stukjes ligt, er allemaal tape en stift op zit, een gejat dopje van een ander USB-stick dat erop zit, etc. Je gebruikt het 24/7 als USB-stick, om troep en programma's op op te slaan.
Je wilt er eens iets aan gaan modden.. Dus je sloopt het ding open:

...En dan, je komt erachter dat het beestje de 128M-chip van Samsung niet op hetzelfde plaatje heeft zitten als de connector, en je kunt dus niet het deel met de flatcable eraf mollen. Bij mijn vorige slachtoffer heb ik dit gedaan, en hem in een Duplo-steen gestopt. Maargoed, da's niet leuk meer, en gaat in dit geval minder goed..
Zoektocht door huis, en je vindt NIETS leuks om het ding in te modden.. Mja, dan maar niets? nee.. Daar gaat 'ie kapot van, iets met vocht enzo.. Ach, kijk zelf maar verder...
Halverwege:

Klaar, nu nog drogen!
Je wilt er eens iets aan gaan modden.. Dus je sloopt het ding open:

...En dan, je komt erachter dat het beestje de 128M-chip van Samsung niet op hetzelfde plaatje heeft zitten als de connector, en je kunt dus niet het deel met de flatcable eraf mollen. Bij mijn vorige slachtoffer heb ik dit gedaan, en hem in een Duplo-steen gestopt. Maargoed, da's niet leuk meer, en gaat in dit geval minder goed..
Zoektocht door huis, en je vindt NIETS leuks om het ding in te modden.. Mja, dan maar niets? nee.. Daar gaat 'ie kapot van, iets met vocht enzo.. Ach, kijk zelf maar verder...
Halverwege:

Klaar, nu nog drogen!

Vind 'm wel leuk zo..Crp schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:30:
misschien in een klein sleutelhanger-teddybeertje ofzo ?..
Ik heb hem wel expres verkeerd om 'dubben gevouwen'. Als je het op de normale manier doet zie je aan de ene kant vooral display, en aan de andere kant vooral plaats voor een batterij, en aansluitingetjes..
Nu zie je gewoon chippies enzo
Dat flatcable-tje hangt er nog half uit ja
Wat is dat voor spul? Lijm uit lijmpistool ofzo
?
Je had ook iets met kit ofzo kunnen doen, is erg flexibel zodat je een stuiter-stick hebt

Wat is dat voor spul? Lijm uit lijmpistool ofzo
Je had ook iets met kit ofzo kunnen doen, is erg flexibel zodat je een stuiter-stick hebt
Inderdaad, ik had hem er ook in kunnen stoppen, maar dit is gaaaaaf
Siliconen Kit van de KarweiWat is dat voor spul? Lijm uit lijmpistool ofzo?
Dat is het dus.. Er zit alleen niet zoveel op dat hij kan stuiteren.. Dan moet hij ook wel iets langer drogen.. (Heb ooit eens een oude tennisbal met dat spul gevuld, was na een maand of drie nog niet droog van binnen, zal het wel nooit worden ookJe had ook iets met kit ofzo kunnen doen, is erg flexibel zodat je een stuiter-stick hebt
Ik hoop voor je dat die USB stekker niet afbreekt / kortsluiting veroorzaakt, want dan is je voeding (op z'n minst) naar de kloten.
Dat is inderdaad het zwakste punt op dit moment. Nu ben ik altijd wel heel voorzichtig enzo (zeker wanneer hij in een PC zit, dus dat moet geen probleem zijn), maar ik wil nog wel iets doen om die aansluiting te verstevigen. Nu is hij niet extreem slap, maar om hem nu stevig te noemen..Kaspers schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:21:
Ik hoop voor je dat die USB stekker niet afbreekt / kortsluiting veroorzaakt, want dan is je voeding (op z'n minst) naar de kloten.
Heb vrij hard gezocht maar helaas niet gevonden:
bezel (klepje) voor een 3,5" bay
Iemand?
bezel (klepje) voor een 3,5" bay
Iemand?
Ga naar je PC winkel en vraag om zo'n klepje. Spul wordt toch meestal weggegooid. Zou je gratis mee moeten kunnen krijgen.
Ik zoek een klepje wat open en dicht kan, niet zo'n voorzetfrontje voor een diskettedrive...
Het gaat om het verbergen van een cardreader. Ik kan mij herinneren dat ik er wel eens 1 ben tegengekomen.
Misschien moet ik er anders zelf maar 1 gaan maken...
Het gaat om het verbergen van een cardreader. Ik kan mij herinneren dat ik er wel eens 1 ben tegengekomen.
Dan zou die er toch echt bij zitten, bij je kast of cardreader.berend_ schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:17:
Ik zoek een klepje wat open en dicht kan, niet zo'n voorzetfrontje voor een diskettedrive...
Je kunt ernaar vragen, maar ik denk dat je het of zonder moet doen, of zelf wat moet maken van een lege bezel..
Ja, ik denk het ook...TheZeroorez schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:24:
[...]
Dan zou die er toch echt bij zitten, bij je kast of cardreader.
Je kunt ernaar vragen, maar ik denk dat je het of zonder moet doen, of zelf wat moet maken van een lege bezel..
Ik heb zo'n front afdekplaatje (voor een ongebruikte bay), ga daar iets mee doen.
Heb ook al gezien dat er verschillende topics zijn over het zelf maken van zo'n klepje!
even een vraag met betrekking tot het stealthen van de drives. Hoe heb je het mesh op je dvdspeler etc gezet?, want mij lijkt me als je dubbelzijdig tape gebruikt dat je het dan door de mesh heen ziet?RvO_6 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:38:
Ik heb de laatste tijd de voorkant van m'n Centurion5 wat strakker gemaakt. Zo zag het er eerst uit. De mod is niet erg origineel, maar ik ben toch blij met het resultaat![]()
[afbeelding]
- Display ingebouwd
- Ronde CCFL ingebouwd
- Logo verwijderd
[afbeelding]
De dvd-drives kan ik openen door gewoon op het plaatje te drukken. Voor de floppy-drive heb ik geen dergelijke oplossing gevonden. Maar als ik het nodig heb (wat heel zelden het geval is), zal het hele front eraf moeten.![]()
[afbeelding]
Dit is toch ook wel een mod? Beeldschermen aan de muur gehangen en een kabelgoot gemaakt voor die kabels, in de kabelgoot aan allebei de zijkanten een usb poort gemaakt
Misschien ga ik die kabelgoot nog wit verfen.

//edit ff geresized
//edit ff geresized
[ Voor 7% gewijzigd door Chesta op 04-02-2007 20:39 ]
End of Transmission
Mooie mod + Mooi spul =Chesta schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:36:
Dit is toch ook wel een mod? Beeldschermen aan de muur gehangen en een kabelgoot gemaakt voor die kabels, in de kabelgoot aan allebei de zijkanten een usb poort gemaaktMisschien ga ik die kabelgoot nog wit verfen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
kortsluiting op de usb is niet zo gevaarlijk,Kaspers schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:21:
de pc sluit de stroom van de usb poort af,
en geeft een popup met de melding "piekstroom op de usb hub"
genoeg ervaring mee gehad
Als rasechte ijshockeyer kon ik de verleiding toch niet weerstaan om het stikkie superstrak in te tapen, dat geeft sowieso iets meer veiligheid.. Hij is nu dan ook strak zwart.Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:32:
[...]
kortsluiting op de usb is niet zo gevaarlijk,
Verder @ die mod hierboven: Zaag/vijl die USB-poorten eens wat bij, is mooier

Ik heb er ook genoeg ervaring mee gehad,Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:32:
kortsluiting op de usb is niet zo gevaarlijk,
PC kast met aan de zijkant een USB poort, gamepad erin,
spelletje spelen, draad zat vast aan de bureaustoel, stoel ging achteruit... BOEM
hele voeding aan de kloten, was blij dat het alleen de voeding was..
Dus die eerste zin van je, vind ik echt niet terrecht..
[ Voor 5% gewijzigd door Kaspers op 05-02-2007 07:31 ]
Verwijderd
Dan zal het wel aan de soort voeding liggen.Kaspers schreef op maandag 05 februari 2007 @ 07:30:
[...]
Ik heb er ook genoeg ervaring mee gehad,
PC kast met aan de zijkant een USB poort, gamepad erin,
spelletje spelen, draad zat vast aan de bureaustoel, stoel ging achteruit... BOEM
hele voeding aan de kloten, was blij dat het alleen de voeding was..
Dus die eerste zin van je, vind ik echt niet terrecht..
Die van mij die valt gewoon uit bij bijvoorbeeld kortsluiting op de 12v lijn,
na een minuut kan ik hem dan gewoon weer opstarten.
Precies t zelfde gehad, hij ging gewoon in 1 keer uit, en na een minuutje ofzo, kon die weer aan.
There is no place like 127.0.0.1
Ik heb de afgelopen week wat geklust aan mijn server. Wel eens de moeite om ook eens wat in dit topic te zetten dacht ik zo.
Wat ik heb gedaan:
De oorspronkelijke 13 LED's vervangen door 50 stuks. Ik had al ruimte voor 24 HDD's gemaakt, en dir krijgen allemaal hun eigen activity-LED en een extra LED voor de error aansluitingen op m'n Areca 1160. De andere 2 zijn voor de power-LED en eventueel nog voor de NIC.
Verder heb ik de kabels getracht te ordenen.
Een selectie van de foto's, de rest is hier te vinden.
De LED's gesoldeerd. Het front nog niet bewerkt.

De kabelbende aan de achterkant.

Zwart plexiglas moest ervoor zorgen dat je niet direct alle LED's zou zien. Het plexi is te licht helaas.

Resultaat met wat bewerkt neopreen van een oude muismat:

'patchpanel'

Het resultaat met brandende LED's

Ja, ik ben lui en heb de foto's niet gedraaid
Wat ik heb gedaan:
De oorspronkelijke 13 LED's vervangen door 50 stuks. Ik had al ruimte voor 24 HDD's gemaakt, en dir krijgen allemaal hun eigen activity-LED en een extra LED voor de error aansluitingen op m'n Areca 1160. De andere 2 zijn voor de power-LED en eventueel nog voor de NIC.
Verder heb ik de kabels getracht te ordenen.
Een selectie van de foto's, de rest is hier te vinden.
De LED's gesoldeerd. Het front nog niet bewerkt.

De kabelbende aan de achterkant.

Zwart plexiglas moest ervoor zorgen dat je niet direct alle LED's zou zien. Het plexi is te licht helaas.

Resultaat met wat bewerkt neopreen van een oude muismat:

'patchpanel'

Het resultaat met brandende LED's

Ja, ik ben lui en heb de foto's niet gedraaid

Filmpje?
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Tuurlijk, als je de link had gevolgd
http://www.meldersnet.nl/~fauna/uddy/hddleds/PICT0266.AVI
Let niet op het patroon waarin ze aan en uit gaan, heeft te maken met de disk to disk copy die toen aan de gang was.
Verwijderd
Mijn plekkie waar ik meestal wel zit.
Oja de ccfl gaat op geluid
Let niet op de rommel
http://members.home.nl/alfredmeinen/Photo-0143.jpg
http://members.home.nl/alfredmeinen/Photo-0144.jpg
http://members.home.nl/alfredmeinen/Photo-0145.jpg
Oja de ccfl gaat op geluid
Let niet op de rommel
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 16:36 ]
Leuk uitzicht.Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:35:
Mijn plekkie waar ik meestal wel zit.
Oja de ccfl gaat op geluid![]()
Let niet op de rommel![]()
Owja, en leuke pc!
Ik heb het bij een Procase Zirco (das een kloon van die kast) opgelost door stukjes plexi passend in het mesh te zagen. Dat met matzwarte verf bespuiten, en dan het gespoten plexi in het mesh klemmen (dat kon bij die Procase Zirco iig alsof het er voor gemaakt is). Vervolgens kun je het geheel op de laatjes plakken, maar zit er dus een laagje matzwarte verf tussen, en dat valt dus helemaal niet opGriffin schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:21:
[...]
even een vraag met betrekking tot het stealthen van de drives. Hoe heb je het mesh op je dvdspeler etc gezet?, want mij lijkt me als je dubbelzijdig tape gebruikt dat je het dan door de mesh heen ziet?
slim idee. ik heb de kast net dus ik ga er nog een keer aan denken wanneer mn drukke schema het toelaatCarpento schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:16:
[...]
Ik heb het bij een Procase Zirco (das een kloon van die kast) opgelost door stukjes plexi passend in het mesh te zagen. Dat met matzwarte verf bespuiten, en dan het gespoten plexi in het mesh klemmen (dat kon bij die Procase Zirco iig alsof het er voor gemaakt is). Vervolgens kun je het geheel op de laatjes plakken, maar zit er dus een laagje matzwarte verf tussen, en dat valt dus helemaal niet op
Verwijderd
Weet niet precies waar het thuishoort, maar plaats het hier, tis tenslotte een aangepast object, oftwel een mod. 
Heb een tijd terug een Logitech Harmony afstandsbediening gekocht, welke netjes al mijn afstandsbedieningen vervangt, behalve uiteraard die met radio golven (het is maar een 525 namelijk, vond de anderen toch net wat duur). Dus ben ik eens gaan kijken of het mogelijk was om zelf via de computer (mediacenter remote reciever + girder) een dergelijke functie zou kunnen maken, en jawel, dit is mij gelukt.
Dit is het apparaat waar het omgaat:

De aangepaste afstandsbediening, welke nog volledig functioneel is, dus mocht ik het ooit moe zijn (denk het niet) dan kan ik de afstandsbediening weer gewoon naar de originele staat terugbrengen.
Wat er gedaan is is eigenlijk vrij simpel, een pinnetje van de printerpoort zorgt dat een transistor de plus en min van een knop doorverbind (in totaal 6 transistors, voor 3 lampen aan/uit te zetten).
De Harmony:

Deze knoppen zijn toegevoegd d.m.v. girder een opdracht van een andere afstandsbediening te leren, en vervolgens deze infraroodopdrachten aan de harmony te leren.
De zelfgeschreven software (geschreven in Delphi):

Ik had een plugin gedownload voor in girder, maar kreeg deze niet echt werkend, en heb dus toen maar mijn delphi-kennis van de middelbare school opgedoken om zelf maar ff een aantal programma's te schrijven, met deze 7 programma's als resultaat. Het zevende programma dient om de 6 pinnetjes altijd te resetten, voor een pin hoog gezet, stukje zekerheid is dat zeg maar. De rest spreekt voor zich lijkt me.
Het girder-programma:

Spreekt denk ik wel voor zich, lijkt me...
Het resultaat van dit alles is dat ik d.m.v. de Logitech nu mijn klikaanklikuit setjes kan bedienen. Er is nog een klein probleempje wat ik moet oplossen (misschien dat iemand dat hier weet?): als ik de pc in standby zet (wat ik dus altijd doe, i.v.m. mediacenter gebeuren), dan krijgt de printerpoort blijkbaar alle pinnetjes hoog toegewezen. De afstandsbediening begint dan allerlei signalen uit te zenden, waardoor niet de lampen gaan knipperen (gelukkig
), maar wel de andere afstandsbediening niet meer werkt (deze gebruik ik dus juist voor wanneer de pc in standby staat). Iemand die weet hoe ik dit kan uitschakelen (standby is bij mij S3).'t werkt geloof ik al 
Iig al hartstikke bedankt voor de eventuele hulp, en sorry voor het lange verhaal.
Mocht er interesse voor zijn, dan zal ik eerstdaags een soort van tutorial schrijven voor het maken van deze constructie, want het scheelt je nogal wat, denk dat dit zo'n 10-20 euro gekost heeft (plus 60 euro voor de harmony maakt 80 euro), terwijl de afstandsbediening met radiogolf-mogelijkheden zo'n 150+ euro kost.
Heb een tijd terug een Logitech Harmony afstandsbediening gekocht, welke netjes al mijn afstandsbedieningen vervangt, behalve uiteraard die met radio golven (het is maar een 525 namelijk, vond de anderen toch net wat duur). Dus ben ik eens gaan kijken of het mogelijk was om zelf via de computer (mediacenter remote reciever + girder) een dergelijke functie zou kunnen maken, en jawel, dit is mij gelukt.
Dit is het apparaat waar het omgaat:

De aangepaste afstandsbediening, welke nog volledig functioneel is, dus mocht ik het ooit moe zijn (denk het niet) dan kan ik de afstandsbediening weer gewoon naar de originele staat terugbrengen.
Wat er gedaan is is eigenlijk vrij simpel, een pinnetje van de printerpoort zorgt dat een transistor de plus en min van een knop doorverbind (in totaal 6 transistors, voor 3 lampen aan/uit te zetten).
De Harmony:

Deze knoppen zijn toegevoegd d.m.v. girder een opdracht van een andere afstandsbediening te leren, en vervolgens deze infraroodopdrachten aan de harmony te leren.
De zelfgeschreven software (geschreven in Delphi):

Ik had een plugin gedownload voor in girder, maar kreeg deze niet echt werkend, en heb dus toen maar mijn delphi-kennis van de middelbare school opgedoken om zelf maar ff een aantal programma's te schrijven, met deze 7 programma's als resultaat. Het zevende programma dient om de 6 pinnetjes altijd te resetten, voor een pin hoog gezet, stukje zekerheid is dat zeg maar. De rest spreekt voor zich lijkt me.
Het girder-programma:

Spreekt denk ik wel voor zich, lijkt me...
Het resultaat van dit alles is dat ik d.m.v. de Logitech nu mijn klikaanklikuit setjes kan bedienen. Er is nog een klein probleempje wat ik moet oplossen (misschien dat iemand dat hier weet?): als ik de pc in standby zet (wat ik dus altijd doe, i.v.m. mediacenter gebeuren), dan krijgt de printerpoort blijkbaar alle pinnetjes hoog toegewezen. De afstandsbediening begint dan allerlei signalen uit te zenden, waardoor niet de lampen gaan knipperen (gelukkig
Iig al hartstikke bedankt voor de eventuele hulp, en sorry voor het lange verhaal.
Niet echt een mod, maar je krijgt er wel dikke armen van
ben me kast aan het polijsten.
Als mensen het leuk vinden kan ik wel wat foto's posten van het eind resultaat

Als mensen het leuk vinden kan ik wel wat foto's posten van het eind resultaat
Verwijderd
Wat voor kast was/is het?
Edit: Een Silverstone TJ09 zie ik al in je sig.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 14:56 ]
Ik zou die fan niet aan een 'stokje' laten zitten, maar gewoon netjes in het plexi stoppen 
Van jouw voorbeelden vind ik deze trouwens het beste.
[ Voor 38% gewijzigd door TheZeroorez op 13-02-2007 20:30 ]
Nee dat is dus juist wat ik niet wil, ik vind het echt gruwlijk lelijk om die fan midden in het plexi te zetten. Anders zie je die hele fan zitten en ook het kabeltje ervan.TheZeroorez schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:29:
Ik zou die fan niet aan een 'stokje' laten zitten, maar gewoon netjes in het plexi stoppen
/edit Het beste zou natuurlijk zijn helemaal geen fan, maar ik heb het nodig voor m'n graka
[ Voor 8% gewijzigd door Chesta op 13-02-2007 20:35 ]
End of Transmission
Ik zou al die casebadges van je kast af halen, die zooi die er bovenop ligt opruimen, en die externe HDD aan de andere kant zetten. Het ziet er zo nogal rommelig uit, wat erg zonde van die voor de rest strakke kast is
Als je trouwens nog eens een window maakt, zou ik hem nét onder de voeding laten beginnen, zodat je niet die halve voeding en wat stukjes kabel ziet
[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 13-02-2007 22:02 ]
mja, denk dat ik een paa badges weghaal ja, en die zooi erop gaat ook nog wel weg... hoort ook niet daarTheZeroorez schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:01:
[...]
Ik zou al die casebadges van je kast af halen, die zooi die er bovenop ligt opruimen, en die externe HDD aan de andere kant zetten. Het ziet er zo nogal rommelig uit, wat erg zonde van die voor de rest strakke kast is
Als je trouwens nog eens een window maakt, zou ik hem nét onder de voeding laten beginnen, zodat je niet die halve voeding en wat stukjes kabel zietVoor nu, zou je de sticker er nog af kunnen halen
die window kan ik nu niet meer wijzigen helaas
Verwijderd
Hier is mijn Lian-Li PC70

Het PSone LCD scherm werkt nog niet, ik ben nog bezig met het C-sync setje.
Er komen ook nog een paar UV-ledjes extra in en het zijpaneel is nog niet af.
Jammer genoeg heeft de Videokaart geen zwarte PCB maar een groene en de kaart hangt door, door het gewicht van de Zalman koeler.
Tips en opmerkingen a.u.b.
Er is altijd plaats voor verbeteringen.

Jammer genoeg heeft de Videokaart geen zwarte PCB maar een groene en de kaart hangt door, door het gewicht van de Zalman koeler.
ziet er wel strak uit.
geinig, die kleine fans daar
Inderdaad, ziet er goed uit, maar maken die kleine fans geen koleregeluid?robbyboy schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:10:
ziet er wel strak uit.

Edit: F**k te laat

[ Voor 5% gewijzigd door de_harde_kern op 13-02-2007 23:27 ]
Ideetje voor die graka:
G-Card Stealth
Deze draait nog steeds met standaard koeler en enkel 2°c warmer.
Was natuurlijk gemakkelijk bij mij aangezien xFX al een "frontplaatje" voorziet.
Doet het geheel veel verbeteren en je kan er mee doen wat je wil, mesh achter, cut-out, UV-paint etc etc...
G-Card Stealth
Deze draait nog steeds met standaard koeler en enkel 2°c warmer.
Was natuurlijk gemakkelijk bij mij aangezien xFX al een "frontplaatje" voorziet.
Doet het geheel veel verbeteren en je kan er mee doen wat je wil, mesh achter, cut-out, UV-paint etc etc...
Ziet er wel tof uit.. (heel strak
), maar hebben al die fans achterin wel nut, zo zonder zijkant? Ik denk dat je airflow hier _zo_ vern*ukt door wordt.. 
Die fans zullen trouwens niet veel herrie maken, dat doen ze alleen als je ze snel laat draaien..
Verder is het misschien wel netjes als je al je sleeves zwart maakt, zoals die van je voeding

Die fans zullen trouwens niet veel herrie maken, dat doen ze alleen als je ze snel laat draaien..
Verder is het misschien wel netjes als je al je sleeves zwart maakt, zoals die van je voeding
Doet me sterk denken aan IlluminiVerwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:49:
Hier is mijn Lian-Li PC70
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
ok, weet niet of het in de categorie casemod valt.
heb 1,5 terug met een vriend deze houten computerkast gebouwd. gewoon voor de fun..het kostte (t of tt) ons een heel weekend. maar dikke pret gehad..vooral de deurtjes met al die overdwars balkjes was een pokke werk. alles zelf gezaagd ( ook de latjes van 1,8 cm dik door de midden gezaagd met een decoupeerzaag...--> 0,9 cm. jaaaaa je kan ze ook zo in de winkel kopen...). hij heeft genoeg airflow..4 koelers van 8 cm en 1 van 12 cm....gaten aan de achterkant geboord waar de cpu komt voor de warmte. hij heeft nooit alleen staan draaien..was er altijd zelf bij...het blijft hout...he

zo iets
heb 1,5 terug met een vriend deze houten computerkast gebouwd. gewoon voor de fun..het kostte (t of tt) ons een heel weekend. maar dikke pret gehad..vooral de deurtjes met al die overdwars balkjes was een pokke werk. alles zelf gezaagd ( ook de latjes van 1,8 cm dik door de midden gezaagd met een decoupeerzaag...--> 0,9 cm. jaaaaa je kan ze ook zo in de winkel kopen...). hij heeft genoeg airflow..4 koelers van 8 cm en 1 van 12 cm....gaten aan de achterkant geboord waar de cpu komt voor de warmte. hij heeft nooit alleen staan draaien..was er altijd zelf bij...het blijft hout...he

zo iets
@ suurmeijer
Nice! En dat in 1 weekend tijd!
Nice! En dat in 1 weekend tijd!
Heel vet gedaan idd
Wat zijn de specs van het systeem wat erin zit ?
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Verwijderd
hehe dankje,
specs weet ik niet zeker gokje... volgens mij een oud msi mobo, amd athlon 1,8 ghz en 512 mb geheugen.
hij was meer bedoeld als server, omdat ik eerst wou zien hoelang hij bleef draaien, zonder heet te worden of in vlammen op te gaan..
even wat anders...
deze link kreeg ik via via opgestuurd...die kerel heeft er mooi wat werk van gehad...respect.
http://www.techmanifesto....sickest-hl2-case-mod-yet/
hl2 casemod...lijkt me toch ook wel geinig om te doen, nu nog tijd maken. hahah
specs weet ik niet zeker gokje... volgens mij een oud msi mobo, amd athlon 1,8 ghz en 512 mb geheugen.
hij was meer bedoeld als server, omdat ik eerst wou zien hoelang hij bleef draaien, zonder heet te worden of in vlammen op te gaan..
even wat anders...
deze link kreeg ik via via opgestuurd...die kerel heeft er mooi wat werk van gehad...respect.
http://www.techmanifesto....sickest-hl2-case-mod-yet/
hl2 casemod...lijkt me toch ook wel geinig om te doen, nu nog tijd maken. hahah
pff, lijkt me moeilijk om alles zo natuurlijk mogelijk een roestkleur te geven...
als ik juist ben is dit de Valve HL2 mod van Piloux een belgische modder
www.weefab.com
Vandaag weer een klein stukje verder met polijsten van het binnenwerk van de TJ09.
Eigenlijk ben ik niet helemaal tevreden en ben het verchromen ervan aan het overwegen, maar dit is iets wat ik zelf niet kan en is dus een beetje tegen mijn principes.

Eigenlijk ben ik niet helemaal tevreden en ben het verchromen ervan aan het overwegen, maar dit is iets wat ik zelf niet kan en is dus een beetje tegen mijn principes.

[ Voor 6% gewijzigd door UgotHeinzzd op 19-02-2007 00:01 ]
Verwijderd
Wow, weet je wel hoe enorm vet dat eruit ziet. Echt ik vind het super strak, maar ik hou dan ook van zwart met gepolijst aluminium en om het af te maken groen plexiglas.
Verwijderd
Vind het juist prima gelukt, en vergromen lijkt mij een beetje 'overdone'. Iets té glimmend. Anders misschien delen 'brushed' maken?UgotHeinzzd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:58:
Vandaag weer een klein stukje verder met polijsten van het binnenwerk van de TJ09.
Eigenlijk ben ik niet helemaal tevreden
Verwijderd
Ik ben echt verschrikkelijk jaloers op die TJ09...
Ik wil ook een TJ09... Trouwens ik heb hem gek genoeg nog bijna nergens kunnen vinden, ben nml. benieuwd naar het prijskaartje want een goede Silverstone gaat er altijd wel in.
240? pricewatch: Silverstone Temjin SST-TJ09B (ATX, No PSU, Zwart)
Gelukkig weer wat goedkoper dan de TJ07
@ HenXje
Thnx
Ik denk ook niet dat ik hem laat verchromen en de kast word geleverd met geborsteld aluminium.
@ Blackcrown
Ik heb de kast gekocht ( eigenlijk wil ik dit helemaal niet zeggen, omdat ik totaal niet tevreden ben over hun klanten service ) bij Hi-tune voor €239,- Ik zit nl al bijna 2mnd te wachten op een restant uitlevering van de kast
!
@ Vandread
De TJ07 is idd niet bepaald goedkoop maar wel erg beautiful en praktisch met de indeling.
Thnx
@ Blackcrown
Ik heb de kast gekocht ( eigenlijk wil ik dit helemaal niet zeggen, omdat ik totaal niet tevreden ben over hun klanten service ) bij Hi-tune voor €239,- Ik zit nl al bijna 2mnd te wachten op een restant uitlevering van de kast
@ Vandread
De TJ07 is idd niet bepaald goedkoop maar wel erg beautiful en praktisch met de indeling.
Verwijderd
Vandaar dat ik hem niet kon vinden. De echt grote zaken hebben hem niet. (op Salland na dan) Kon natuurlijk in de pricewatch kijken maar niet eens aan gedacht.Vandread schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:46:
240? pricewatch: Silverstone Temjin SST-TJ09B (ATX, No PSU, Zwart)

Verwijderd
T.E.C Cooling M'n kleine TEC experiment deel 2 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Ik heb de draad weer eens opgepakt, sinds ik een paar dagen geleden een behoorlijk krachtig plankje op Ebay gescoord had. Bevat flink wat OC functies waaronder voltages & voornamelijk FSB T/M 150MHz. Om hierbij de P2 / 350 straks lekker flink op te fokken heb ik de tec maar weer uit de kast getrokken. Ditmaals is de heatsink een flink stuk vergroot, en gekozen voor een Slot 1 cpu waarbij je de "heatsink" op de CPUblock draait, wat natuurlijk veel betere geleiding gaat geven.
Het setupje heeft zo'n 20 minuten op een redelijk krappe PSU staan draaien, maar wel flinke heatsink + fan. De 'ijzel' zat al op het slot 1 stripje (contactpunt voor met het moederbord) dus het beloofd flink wat lekkers te worden
Ik heb ook gebruik gemaakt (tijdelijk) van een ooit zelf-gesoldeerde temperatuurgestuurde fancontroller. kleine IC aan de zijkant van de heatsink en naarmate die warmer werdt wordt de stroomtoevoer naar de fan ook vergroot.
Tec is toch zo'n hitte plaat die aan de ene kant heel warm, en aan de andere kant heel koud word?
Want ik zie hem op de plaatjes namelijk niet (of zit hij er tussen?)
hoi
U gaat door voor de koelkast.Mielmania schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:20:
Zie: Apen-nootjes in "Frequently Asked Questions DOC ver. 3.0"
Had even niets te doen, toen heb ik maar even een logo gegraveerd in het plexiglazen plaatje die op de plek van de fan zit.
Is trouwens wel rete moeilijk om goed strak te krijgen.
Is trouwens wel rete moeilijk om goed strak te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door peeter123 op 23-02-2007 22:22 ]
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
JepMielmania schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:20:
Tec is toch zo'n hitte plaat die aan de ene kant heel warm, en aan de andere kant heel koud word?
Dit topic is gesloten.
Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed