Deze 'mod' is eigenlijk tot stand gekomen vanwege een nieuw bureau. Mijn oude bureau had een verhoging waar de monitor op stond en waar mijn ramplank onder kon. De monitor stond dus zo'n 10 cm hoger. Zou heb ik op LAN parties war de monitor op dezelfde hoogte staat als het toetsenbord altijd enorme pijn in mijn nek omdat ik naar beneden moet kijken. Mjin nieuwe bureau had dit echter niet, en omdat dit niet voor een dag of 3 voor een LAN party is maar zeker voor een aantal maanden of jaren, heb ik besloten een verhoogde voet voor mijn monitor te maken.
Hier het nieuwe bureau, maar een doos erop die aangeeft waar de monitorvoet komt.
En een foto van de monitor, die een redelijk grote voet heeft wat handig is, maar daarover later meer.
Vanaf hier even geen foto's meer omdat ik met al m'n werk simpelweg vergeten ben om foto's te maken
Goed, ik heb dus een wijnflessenkistje voor 3 flessen gevonden. Dit was ongeveer de goede hoogte. Iets te laag, maar het kon ermee door. Daarbij was het oppervlak groot genoeg voor mijn monitorvoet. Om een wat beter effect te krijgen heb ik bij Salland een plaat A.C.Ryan Acrylpanel blank gekocht, van 5 mm dik, en een kit van 2 blauwe CCFL's vam Sunbeam (Salland heeft ze van Revoltec gelevert, waar ik neit blij mee was, maar daarover later meer) om te verlichten. Goed, alles was binnen, dus ik begin het plexiglas te zagen. Zo scheef als iets en met een barst erin natuurlijk, maar deze zijde zit nu aan de achterkant waardoor ik hem zo niet kan zien, dus dit is niet zo'n probleem. In het midden van de plexiglas plaat, dus onder mijn monitorvoet, heb ik een stuk uitgezaagd om de CCFLs in te planten. Omdat de CCFLs via molex aangesloten worden en mijn PC een meter verderop staat moestik daar nog iets voor verzinnen. Ik ben naar de electronicaboer gegaan en heb 1 meter stroomdraad gekocht, dat ik door middel van 2 kroonsteentjes aan de meegevelerde molex kabel gemaakt heb, waardoor de kabel ineens 1,5 meter lang was. Ver genoeg dus om van mijn Sunbeamtech Lightbus door de achterkant van mijn case, achter het bureau langs de monitorvoet in te gaan. Nou heb ik geen foto's meer van de CCFLs die in de voet zaten, aangezien deze na amper een maand kortsluiting maakte (ik dacht dat die dingen 50.000 uur meegingen

.. Zal wel door het merk komen). Na de voeding die over de zeik was geholpen vervangen te hebben heb ik een Sunbeamtech leserled wit uit mijn kast gepakt en die er in gebouwd, met als gevolg dat mijn kast nu niet verlicht is en mijn monitorvoet wit inplaats van blauw. Het witte is trouwens wel erg vet, en ik denk dat ik het zo ga laten
Hier nog een foto en een filmpje van het eindresultaat.
In dit filmpje is de led aangesloten op een Sunbeamtech Lightbus, op fade functie. Andere mogelijkheden hiervan zijn trouwens gewoon aan, op geluid en als HDD activity indicator.
http://home.planet.nl/~mar0812/P1080069.mpg
@Hieronder: het is een AL1912