[Problemen+Ervaringen] KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 129.039 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 13:49
krvabo schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:28:
[...]

Nee waarschijnlijk niet VDSL.
Afgelopen maand hebben ze hier (oudenbosch en breda) de trotoirs opengetrokken om de glasvezel naar de wijkverdeelkasten te leggen.
Als ik het me goed herinner moeten ze elk van die kasten nog gaan ombouwen met nieuwe apparatuur en noodstroomvoorzieningen. Aangezien alleen de kabels nog maar tegen de kasten liggen lijkt het me sterk dat ze het nu gaan uitrollen.
Dit is dus gewoon een laatste stuiptrekking tot 2009/2010 om misschien nog een aantal klanten te behouden die op het punt staan over te stappen naar alice/telfort/concepts/abel/etc.
Als je het nog niet wist; KPN heeft enorm dure abonnementen itt bbned en tiscali (?)-providers.
Als we het eerder genoemde 1.5mbit-abo nemen van ~30 euro per maand, dan heb je voor dat geld dus ook een wide-open adsl2+-aansluiting. Dat is dus 18x zo snel voor evenveel geld.

Wat imho het meest logisch is, is dat kpn de afgelopen tijd wat extra ADSL2+-kaarten in de centrale's heeft gestopt om centrales die niet helemaal adsl2+-compatible waren het nu wel te maken. IIRC had kpn een aantal centrales waar de kaarten niet allemaal waren vervangen en je dus niet zeker wist of daar wel adsl2+ aangeboden kon worden.
Telfort is van KPN.. en Tiscali is ook opgekocht door KPN.
KPN heeft dure abonnemneten omdat het "premium" abo's zijn.
hetnet en telfort zijn voor de budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

De enige reden dat die abonnementen nog budget zijn is omdat anders iedereen zijn abonnement mag opzeggen en 60% weg zal gaan.

En vooralsnog heb ik meer het idee dat de budgetproviders het vaak nog beter doen dan kpn-dochters. Als je bij planet iets gedaan wil krijgen duurt het 3-4 dagen voor je een antwoord terugkrijgt en daar heb je dan alsnog niets aan. Bij Concepts (budget) heb ik binnen 2-3 uur al antwoord met een oplossing er in.

Planet biedt zaken aan die wij als tweakers niet gebruiken. Virusscanners voor e-mail, musicstream, spamfilters.. Als je enig verstand hebt van computers dan kun je deze dingen zelf regelen.
'Premium' staat dus gewoon voor rip-off ;)

Maargoed, ieder z'n keuze :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Geld dit nu ook weer voor xs4all gebruikers >:)

Maar fijn ik kan al niet hoger. Had eerst Basic 8mbit, die ging naar 20 maar de centrale was niet adsl2+ dus toen naar Lite 8mbit gezet door xs4all. Dus zal ik nu naar starter 8Mbit gaan :o

Op adscentrale staat dat Groesbeek 17-7 geupgrade zal worden. Zal Berg en Dal dan ook, want das een onderdeel van groesbeek? Zal adsl2+ toch nog kunnen binnenkort :9

[ Voor 25% gewijzigd door wontcachme op 05-06-2008 14:52 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

krvabo schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:42:
En vooralsnog heb ik meer het idee dat de budgetproviders het vaak nog beter doen dan kpn-dochters.
- In 8 jaar tijd heb ik welgeteld 2 keer geen internet gehad wegens DNS problemen en 1 keer omdat mijn modem er effe geen zin in had.
- Nieuws Server die redelijk te doen is.
- Routeringen waar je blij van wordt tijdens het gamen : Ik heb altijd de laagste ping op alle servers : Zelfs die in de USA staan :)

Al met al : Zolang ik er niet weg hoef te gaan zal ik dat ook niet doen :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08

RedFox

Heb je een OV ofzo?

GS2K1 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:36:
[...]

Telfort is van KPN.. en Tiscali is ook opgekocht door KPN.
KPN heeft dure abonnemneten omdat het "premium" abo's zijn.
hetnet en telfort zijn voor de budget.
Telfort is budget ja, HetNet zou ik absoluut niet budget willen noemen met 1.5 Mbps voor 30 euro per maand.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

Koppensneller

winterrrrrr

nero355 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:53:
[...]

- Routeringen waar je blij van wordt tijdens het gamen : Ik heb altijd de laagste ping op alle servers : Zelfs die in de USA staan :)
Weet je dat wel zeker? Lager dan de spelers die in de VS wonen? Lijkt me namelijk erg sterk... In veel spellen (zeker de UE-gebaseerde) wordt je eigen ping structureel veel te laag weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
krvabo schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:42:
En vooralsnog heb ik meer het idee dat de budgetproviders het vaak nog beter doen dan kpn-dochters. Als je bij planet iets gedaan wil krijgen duurt het 3-4 dagen voor je een antwoord terugkrijgt en daar heb je dan alsnog niets aan. Bij Concepts (budget) heb ik binnen 2-3 uur al antwoord met een oplossing er in.
Dan hangt het er nogal vanaf of er een storing in de e-mail zit, of dat je sync weggevallen is. Het eerste is vaak sneller te herstellen dan het tweede :X

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoppenSneller schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:57:
[...]

Weet je dat wel zeker? Lager dan de spelers die in de VS wonen? Lijkt me namelijk erg sterk... In veel spellen (zeker de UE-gebaseerde) wordt je eigen ping structureel veel te laag weergegeven.
zou me niets verbazen als het waar is, providers in de vs hebben belachelijk veel problemen met overbelasting van hun netwerken, waarom denk je dat ze massaal aan traffic shaping doen en datalimieten aan het invoeren zijn.

Verder weet ik totaal niet of dit over vdsl gaat of niet, maar KPN heeft gezegd (al zeggen ze zoveel :| ) dat ze vanaf kwartaal 2 dit jaar commerciele FttC diensten gaan aanbieden... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik vorige maand overstapte van Planet naar XS4ALL (van mxstream naar bitstream) kon ik na de fysieke omzetting nog steeds een adsl-verbinding opzetten via mijn planet account, maar die had wel de hogere xs4all-snelheid. Een officiële snelheidsverhoging bij kpn op korte termijn zou me daarom niks verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal eindelijk eens een keer tijd worden dat we ADSL2+ op de wijkkast hier in de buurt krijgen.
De maximale snelheid van 8mbit komt echt nog van de tijd dat benzine goedkoop was, is al jaaaaaaaaaaaren geleden dus :P
Persoonlijk snap ik sowiesow niet dat ze die kast nog niet hebben aangepast omdat er volgens mij gegevens toch meer dan 8000+ gebruikers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

KoppenSneller schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:57:Weet je dat wel zeker? Lager dan de spelers die in de VS wonen? Lijkt me namelijk erg sterk... In veel spellen (zeker de UE-gebaseerde) wordt je eigen ping structureel veel te laag weergegeven.
We vergelijken hier NL ISP's dus van alle medeNL'ers heb ik de laagste ping op zowel EU als USA servers. Lagere ping dan een USA gamer is zou wel een beetje heel erg overdrijven/onzin blaaten zijn hé :D

Overigens enige wat ik wel zou aandurven is Glasvezel als het hier beschikbaar zou zijn : 50 Mbps synchroon overstemt dan die verdubbeling in het aantal ms :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de vs weten ze niet wat een fatsoenlijk netwerk is al zou je hun ermee in hun gezicht slaan, ze falen gigantisch in hun eigen uitvinding. eigenlijk een beetje de omgekeerde wereld als je het vergelijkt met belgie, daar gaan de datalimieten langzaam maar zeker weg en in de vs voeren ze het in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:28
Het betreft alleen de mensen die van KPN een factuur krijgen voor ADSL.
Valt Planet hier nou ook onder? Of is het alleen als je direct van KPN een internet pakket hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

.lunatic schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:22:
[...]

Valt Planet hier nou ook onder? Of is het alleen als je direct van KPN een internet pakket hebt?
Ook Planet valt hier onder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:55
Is dat voor alle internetproviders die 'van kpn zijn'? (Zoals telfort, hetnet, en de rest) of alleen van direct kpn?

Edit: Hmm, ^ en ^^ waren me voor 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door rikrik op 05-06-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:15:
Dan nog even wat mogelijke verwarringen wegnemen:
- De orange verhoging
- De XS4All only verhoging
Die hebben hier dus niets mee te maken! Het betreft alleen de mensen die van KPN een factuur krijgen voor ADSL.
Dus als je xs4all only hebt en de centrale is nu begrenst op adsl, dan heb je straks als er misschien adsl2+ ingezet wordt nog geen mogelijk tot een sneller abbonement als xs4all only klant?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet dat er een snelheidsverhoging aan zit te komen, maar niet wanneer, waarom en hoe en de bron mogen we ook niet weten. Geloofwaardiger wordt het er allemaal niet op.

Wat mij betreft ben je gewoon dom bezig als je vandaag de dag nog bij een provider als Planet of Het Net zit. Daar betaal je veel geld voor helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Laatst online: 15-09 08:44
De laatste verhoging was alleen de download die verdubbelde, upload bleef hetzelfde. Neem aan dat daar nu ook iets aan gedaan zal worden :) ?

Me hoopt overigens wel dat de ping blijft zoals die nu is. Altijd leuk om mensen te zien die zitten te patsen met een 20Mb/s connection, terwijl ik wel een ping heb die een stuk lager is. Ook nooit, maar dan ook nooit problemen met inet, gewoon altijd online. Hiervoor mogelijk wat extra betalen heb ik er wel voor over.

Kijken of het net zo soepel gaat als vorige keer: modem voor de grap eens resetten en ineens dubbele snelheid O-)

Edit: helaas zit ik vast aan Planet, omdat een e-mailadres belangrijker is geworden dan we eigenlijk hadden gedacht, kan zijn dat hier ook weer oplossingen voor zijn maar m'n ouders vinden het wel best, hebben geen zin/tijd om er aandacht aan te besteden :P Dus kom maar op met die verhoging!

[ Voor 20% gewijzigd door Pendulum op 05-06-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:28:
Wat mij betreft ben je gewoon dom bezig als je vandaag de dag nog bij een provider als Planet of Het Net zit. Daar betaal je veel geld voor helemaal niets.
Heb ook planet en heb toch echt een uptime van 99,9% (in tegenstelling tot verhalen van vrienden/familie/collega's met andere aanbieders) :) Dat het dan wat duurder is.. maakt voor mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:28:
Het Net valt wel mee geloof ik. Bellen + Surfen voor 35 (en belkosten). Mijn ouders zouden wel over willen naar Telfort met bellen voor 30, maar lees overal dat het bellen bij Telfort een ramp is, dus daar wachten ze nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
jup helemaal mee eens. Heb in 5 jaar tijd 1 keer een downtime gehad, maar dat lag aan kapotte kast ofzo, maar dat was ook maar 1-2 uur. En verder dat het modem er genoeg van had :P
snelheid is altijd constant, ping is laag, goede nieuwsserver, goede service en nu ook nog hogere snelheid, kan niet beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:50:
[...]

Tja... je hoeft het niet te geloven hoor. We willen de eerste zijn die het nieuws brengt (dat is wederom gelukt). Dat heeft risico's maar we hebben in het verleden slechts 1x fout gezeten (toen was er wel een verhoging maar niet voor de KPN klant). We hebben er geen enkele baat bij om onbetrouwbare informatie op de site te zetten want dan is het hele nut van de site daarmee ook verdwenen. De informatie die we nu hebben is uit meerdere zeer betrouwbare bronnen (welke we uiteraard beschermen). Wacht het maar af.

Ik ben het met je eens dat de prijs/snelheid verhouding al enige tijd zoek is bij KPN maar de prijs/kwaliteit is uitstekend gebleken. Veel mensen zijn weggegaan vanwege de prijs/snelheid en dat is precies de reden van de komende actie. Wij denken dat ze niet de snelste en goedkooptste zullen worden maar wel de beste prijs/snelheid/kwaliteit verhouding.
Is het ook snelheidsverhoging dan voor HetNet en Planet InternetPlusBellen (Of hoe dat daar ook maar heet ;) )

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meer redenen om bij Planet weg te gaan dan de prijs/prestatieverhouding. Ik ben er weggegaan omdat ze bij de contractverlenging weigerden om mijn jaarcontract om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd, terwijl dat inmiddels voor nieuwe abonnementen wél gebeurt. Over de uptime en de snelheid (m.n. de lage ping) heb ik eigenlijk nooit iets te klagen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
Don3k schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:41:
[...]

Heb ook planet en heb toch echt een uptime van 99,9% (in tegenstelling tot verhalen van vrienden/familie/collega's met andere aanbieders) :) Dat het dan wat duurder is.. maakt voor mij niet uit.
Een uptime van 99.9% is helemaal niet zo hoog; lig je er nog steeds 43 minuten per maand uit... vermoedelijk kwam je voor de megastoring van enkele weken geleden bij een beetje provider al op 99.99% uptime.

Dit soort uptimes zegt dus eigenlijk niet zo veel; in professionele omgevingen wordt meestal over MTBF (mean time between failures) and MTTR (mean time to repair) gesproken, dat is wat zinniger dan de komma van een percentage....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

.lunatic schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:54:
snelheid is altijd constant, ping is laag, goede nieuwsserver, goede service en nu ook nog hogere snelheid, kan niet beter :D
Fixed.
Nee, ze hebben geen goede nieuwsserver. Goed begint bij een compleetheid van 99% en een retentie van meer dan 80 dagen.Wat is het bij kpn-dochters? 2 tot .. 7? Dat was 3 jaar geleden misschien genoeg ja..
De helpdesk is gewoon slecht. Die is ingesteld voor n00bs en alszijnde kom je, als iemand die er verstand van heeft, gewoon niet uit bij iemand met een IQ boven de 100.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 19:07
:+ Ik vraag het nog maar een keer... Gaat dit ook voor abo's van HetNet gelden? En dus ook voor 'Snel(nouja... 'snel')Surfen en Bellen'?

Ik lees hierboven dat het ook voor Planet geldt dus ik hoop ook voor HetNet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
Ik neem aan dat het geldt voor alle abonnementen op het ADSL-netwerk.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:50:
Ik ben het met je eens dat de prijs/snelheid verhouding al enige tijd zoek is bij KPN maar de prijs/kwaliteit is uitstekend gebleken. Veel mensen zijn weggegaan vanwege de prijs/snelheid en dat is precies de reden van de komende actie. Wij denken dat ze niet de snelste en goedkooptste zullen worden maar wel de beste prijs/snelheid/kwaliteit verhouding.
Ik kan het niet laten, ik moet echt even reageren op deze pro-KPN kul. Want de kwaliteit is helemaal niet uitstekend en al helemaal niet de prijs/kwaliteit verhouding.

Planet en Het Net zijn 2 providers die echt helemaal niets toevoegen. De service is dramatisch slecht. Bij XS4ALL, Alice en Telfort zijn er medewerkers die de moeite nemen om te reageren op onder andere dit forum. Telfort heeft hun eigen forum, xs4all hun eigen nieuwsgroepen en ik zie ook iemand in het alice topic reageren op vragen en problemen van mensen. Heb je ooit wel eens gezien wat persoonlijke hulp is? Nou ik zal je een voorbeeld geven: hier en hier.

De zogenaamde betere uptime of stabiliteit bij bijvoorbeeld Planet is werkelijk nergens op gebaseerd en het is complete onzin. Het maakt werkelijk geen drol uit of je verbonden bent met KPN's eigen netwerk, BBned of babyxl. Nou ja, eigenlijk wel natuurlijk want KPN heeft de laatste tijd van die drie netwerken de meeste storingen, maar dat zullen we maar even vergeten. Op dit forum is zelfs een compleet topic gemaakt voor enkel die problemen.

Nou heb ik helemaal niets met het (redelijk amateuristische) programma Kassa maar in de vorige uitzending was iemand van KPN op bezoek, dezelfde persoon die al jaren daar komt om constant leugens te vertellen en loze beloftes te maken over dat de helpdesk écht verbetert gaat worden. En dat zijn niet de enige leugens. Zo krijgen een heleboel mensen te horen als ze Planet willen verlaten dat er helemaal geen opzegbrief is ontvangen, of dat er iets mis is in het systeem (meer over die problemen hier). Fraude is het, en ik weet waar die mensen het over hebben want mij is exact hetzelfde overkomen toen ik naar Tiscali ging! En zo zijn er nog meer wantoestanden bij Planet aan de gang.

KPN is een rampzalig bedrijf en Planet is een waardeloze, leugenachtige en frauderende provider. Het is werkelijk onbegrijpelijk dat hier zoveel mensen zitten die hun verdedigen. Sterker nog, ik vind het ronduit belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
Blij te horen dat er weer ontiwkkeling is op snelheidsgebied. KPN netwerk is altijd wat aan de late en conservatieve kant maar ik werd er ongeduldig van deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Wij krijgen hier Tele 2 lite facturen maar die upgrade in de centrale betekent dat iedereen die via KPN internet richting de 20 Mbit kan ? :P

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste wijkkasten kunnen die 20mb wel halen, er zijn echter ook zat wijkkasten die dit NIET kunnen halen. gaan we naar die verhoging toe. Ik kan mij best voorstellen dat mensen met ipb 3mb naar 6 toe kunnen. maar als dit geld voor het gehele adsl netwerk hoe zit dit dan met mensen die op een 12mb variant zitten?

of? wordt alles over 1 kam geschoren? iedereen tot 20 mb? feit: de losse snelheids abbo`s zijn beetje uit de tijd. Hedendaags is TOT 20mb heel normaal, dus ik denk dat kpn alle abbo`s over 1 kam gaan scheren. 1 prijs 1 snelheid. of je nu bij planet/kpn/hetpet zit maakt niks meer uit. Tel daarbij op dat kpn alle merken gaat onderbrengen onder 1 naam (ik gok op de naam kpn) dan zijn we er toch uit?

Dat gerommel met 3 naar 6, en 6 naar 12 geeft de veel gerotzooi, 1 snelheid, 1 naam zet het op een briefje en ik teken ervoor. zullen jullie mij "eren" als dit uitkomt O-)

Groet marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik heb bij Solcon (mijn ADSL-provider) geïnformeerd naar de snelheidsverhoging. Momenteel zitten we op een 8Mb/1Mb-lijn, voor zover ik weet het maximum wat op ons adres te halen is. Toch bieden ze me nu een 20Mbs-lijn aan :?
Geachte meneer/mevrouw,

Solcon kan u nu overzetten naar een snelheid van 20mb met een maandbedrag van 34,95 of dezelfde snelheid van 8mb voor 29,95 per maand.

Graag hoor ik van u of u hier gebruik van wilt maken?
Dit zou dus betekenen dat alle centrales naar 20Mbs gaan? Ik heb teruggemaild met de vraag of ze het wel heel zeker weten...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:59
Yohan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:34:
Ik heb bij Solcon (mijn ADSL-provider) geïnformeerd naar de snelheidsverhoging. Momenteel zitten we op een 8Mb/1Mb-lijn, voor zover ik weet het maximum wat op ons adres te halen is. Toch bieden ze me nu een 20Mbs-lijn aan :?

[...]

Dit zou dus betekenen dat alle centrales naar 20Mbs gaan? Ik heb teruggemaild met de vraag of ze het wel heel zeker weten...
Heeft niets met de verhoging te maken hoor.

Toen ik 2 jaar geleden een andere provider zocht kon ik alléén bij solcon terecht voor 20Mbit. Ze hadden me na het bestellen gebeld dat het niet mogelijk was.

Later kreeg ik een mailtje dat 20Mbit tóch mogelijk was en ik blijkbaar de eerste in de wijk was die deze snelheid aanvroeg(gezien het ook nergens kon). Sindsdien zit ik nu op die snelheid :)

Dus het kan vast allang, alleen weten de ISP's dit gewoon niet voor jouw centrale en moet dat onderzocht worden.

[ Voor 21% gewijzigd door LED-Maniak op 06-06-2008 00:48 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 13:51

ODF

Is deze snelheidsverhoging van KPN alleen voor consumente ADSL-lijnen of ook voor de zakelijke ADSL-lijnen?!

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Zou dit ook betekenen dat als je bij bijv. Telfort zit en nu de max. download 8Mbit is dat die straks hoger wordt?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heeft iemand trouwens al enig idee hoeveel procent van NL al uitgerond is met 20 Mb, en of ze nog steeds uitrollende zijn?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
LED-Maniak schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:44:
[...]

Heeft niets met de verhoging te maken hoor.

Toen ik 2 jaar geleden een andere provider zocht kon ik alléén bij solcon terecht voor 20Mbit. Ze hadden me na het bestellen gebeld dat het niet mogelijk was.

Later kreeg ik een mailtje dat 20Mbit tóch mogelijk was en ik blijkbaar de eerste in de wijk was die deze snelheid aanvroeg(gezien het ook nergens kon). Sindsdien zit ik nu op die snelheid :)

Dus het kan vast allang, alleen weten de ISP's dit gewoon niet voor jouw centrale en moet dat onderzocht worden.
Helaas, het was een 'foutje', 20Mb is nog niet beschikbaar :/

Ze weten niks van verhogingen zeggen ze bij Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
[b]Hoe weet ik of mijn centrale geschikt is voor snelheden hoger dan 8Megabit? [/b]
Telnet naar je modem.
Login
type: adsl info enter
Kijk bij Vendor > Remote vendor
Staat daar BCDM dan is je centrale geupgrade
Staat daar ALCB dan is je centrale niet geupgrade

EDIT:
Ik citeer FlipFluitketel, Frontpage Admin:

Daarbij: Sjaakie44 in "[GERUCHT] KPN Snelheidsverhogingen?", dus je centrale is geupgrade maar dat wil blijkbaar nog niet zeggen dat je ook een 20Mbit abo kunt krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 23:24 . Reden: modrequest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Bij mij staat er BDCM, maar 8Mbs is het maximaal haalbare op mijn adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:54:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[b]Hoe weet ik of mijn centrale geschikt is voor snelheden hoger dan 8mbit? [/b]
Telnet naar je modem.
Login
Kan dit ook bij Draytek bekeken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:54:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[b]Hoe weet ik of mijn centrale geschikt is voor snelheden hoger dan 8mbit? [/b]
Telnet naar je modem.
Login
damn

Vendor Chipset: Local Remote
Country : B5 0F
Vendor : BDCM ALCB
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr : 00 01

Echter is volgens xs4all 8mbit het maximum. Doe ik een postcode check bij www.adsl.nl dan staat daar wel dat ik gewoon 20mbit kan ontvangen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik denk dat je in plaats van 8 millibit ( :? ) 8 Megabit bedoeld, wat volgens de ANSI spec het maximum is ADSL. Misschien ze je dat proberen te vertellen? Ook al kan ADSL G.DMT/over POTS/over ISDN theoretisch zelfs tot 12Mbit down halen vziw.
ADSL2+ gaat op zijn beurt weer tot 24Mbit downstream.

[ Voor 33% gewijzigd door Ultraman op 07-06-2008 02:14 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 02:09:
Ik denk dat je in plaats van 8 millibit ( :? ) 8 Megabit bedoeld, wat volgens de ANSI spec het maximum is ADSL. Misschien ze je dat proberen te vertellen? Ook al kan ADSL G.DMT/over POTS/over ISDN theoretisch zelfs tot 12Mbit down halen vziw.
ADSL2+ gaat op zijn beurt weer tot 24Mbit downstream.
Klopt, aangepast.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
wontcachme schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 01:57:
[...]

damn

Vendor Chipset: Local Remote
Country : B5 0F
Vendor : BDCM ALCB
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr : 00 01

Echter is volgens xs4all 8mbit het maximum. Doe ik een postcode check bij www.adsl.nl dan staat daar wel dat ik gewoon 20mbit kan ontvangen 8)7 .
Heb precies hetzelfde hier. Hoe zit dat nou? Het kan wel, maar ze willen niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is de afstand naar de centrale te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Uhh, het kan aan mij liggen maar er staat "Local Remote" boven, waardoor ik het idee krijg dat je remote vendor (waar het om gaat) ALCB is... met code-tags is het wat duidelijker zichtbaar:

code:
1
2
3
4
5
Vendor Chipset:                      Local            Remote
  Country                    :        B5               0F 
  Vendor                     :      BDCM             ALCB 
  VendorSpecific             :      0000             0000 
  StandardRevisionNr         :        00               01

[ Voor 56% gewijzigd door DataGhost op 07-06-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Aha, bij wontcachme is 8 Mbit dus gewoon het maximaal haalbare.

Bij mij staat er het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img387.imageshack.us/img387/5159/bdcmjy1.gif

Dus hier zou 20 Mbit wel degelijk te halen moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
Ik lees in het bericht van de ADSLcentrale dat aan de hand van ´een telefoontje naar de Helpdesk´ duidelijk is geworden dat de snelheden zullen worden verhoogd. Dat komt niet echt heel erg betrouwbaar over, maar goed. Wat ik nergens lees is dat de centrales ge/upgrade gaan worden. Snelheidsverhoging en upgrade van de centrales is nogal iets anders. Stel dat er een verhoging van de snelheid komt lijkt me dat meer iets als profiteren ALS het mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:59
Johny_B schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:54:
Ik lees in het bericht van de ADSLcentrale dat aan de hand van ´een telefoontje naar de Helpdesk´ duidelijk is geworden dat de snelheden zullen worden verhoogd. Dat komt niet echt heel erg betrouwbaar over, maar goed. Wat ik nergens lees is dat de centrales ge/upgrade gaan worden. Snelheidsverhoging en upgrade van de centrales is nogal iets anders. Stel dat er een verhoging van de snelheid komt lijkt me dat meer iets als profiteren ALS het mogelijk is...
Centrales zouden vorig jaar al geupdate moeten zijn.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Kan met niet voorstellen dat het niet zo is.

Gezien de verhogingen die bij XS4All abbo's per 1 April al zijn doorgevoerd.
Waarom dit bij andere KPN dochters nog niet mogelijk was snapte ik al niet, maar dit zou een logische verklaring zijn.

Mijn centrale staat als 1ste op de lijst met als aanvangdatum 2 July, ben benieuwd.
Abbo loopt 2 Aug. af, zal is vragen per mail of dit omgezet kan worden, met nieuwe abbo's/contracten kan dit wel bij dezelfde provider icm zelfde product voor zover ik kan zien.

Update:
net hele tijd aan de telefoon gehangen met Planet helpdesk ( binnen 3x overgaan opgenomen en uitstekend geholpen door medewerker op Zaterdagmiddag ), waar ik al jaren klant ben.
Helaas is het niet mogelijk om een jaarcontract om te zetten in onbepaalde tijd.
Dit staat wel op hun website, maar is alleen mogelijk met een andere dochter n.l Het Net.
Daat staat er dan weer niet. Zie hier
Uitkomst:
Nadeel, ik moet eerst Planet opzeggen, en gelijk Het Net aanvragen.
Gevolg, ik zit ongeveer 15 dagen zonder internet en eventueel IPB etc wat ik dan niet heb.
ITV werkt uiteraard dan ook niet, maar heb Digitenne om het te overbruggen.

Zou mooi zijn als dit vlekkeloos over kan gaan, maar dat is dus onmogelijk.
Andere provider is ook mogelijk, maar bovenstaand is enige mogelijkheid om mijn ITV te behouden wat na 1ste jaar in een onbepaalde tijd contract is veranderd ( dus per maand opzegbaar ).

Bij het overstappen naar een andere provider hou je ook een overgangstijd zonder internet etc , waarschijnlijk nog langer dan die 15 dagen.

ps: bovenstaand is ter illustratie waar je tegen aan kan lopen als je vanwege de eventuele verhoging zou willen switchen / overstappen / downgraden. KPN maakt het er niet makkelijker op, beter voegen ze alle dochters bij elkaar en gaan ze een basis produkt aanbieden die je zelf met aanvullende diensten kan samenstellen naar je persoonlijke wensen.

ps2: heb heel subtiel bij deze helpdesk medewerker bevestiging gevraagd van de eventuele upgrade\verhoging, en dat is positief ook al kan en mag hij er niks inhoudelijks over zeggen.
Hij floepte er wel "dat klopt" uit ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Yippie op 07-06-2008 15:29 . Reden: url aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
Yippie schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:15:
Kan met niet voorstellen dat het niet zo is.

Gezien de verhogingen die bij XS4All abbo's per 1 April al zijn doorgevoerd.
Waarom dit bij andere KPN dochters nog niet mogelijk was snapte ik al niet, maar dit zou een logische verklaring zijn.

Mijn centrale staat als 1ste op de lijst met als aanvangdatum 2 July, ben benieuwd.
Abbo loopt 2 Aug. af, zal is vragen per mail of dit omgezet kan worden, met nieuwe abbo's/contracten kan dit wel bij dezelfde provider icm zelfde product voor zover ik kan zien.

Update:
net hele tijd aan de telefoon gehangen met Planet helpdesk ( binnen 3x overgaan opgenomen en uitstekend geholpen door medewerker op Zaterdagmiddag ), waar ik al jaren klant ben.
Helaas is het niet mogelijk om een jaarcontract om te zetten in onbepaalde tijd.
Dit staat wel op hun website, maar is alleen mogelijk met een andere dochter n.l Het Net.
Daat staat er dan weer niet. Zie hier
Uitkomst:
Nadeel, ik moet eerst Planet opzeggen, en gelijk Het Net aanvragen.
Gevolg, ik zit ongeveer 15 dagen zonder internet en eventueel IPB etc wat ik dan niet heb.
ITV werkt uiteraard dan ook niet, maar heb Digitenne om het te overbruggen.

Zou mooi zijn als dit vlekkeloos over kan gaan, maar dat is dus onmogelijk.
Andere provider is ook mogelijk, maar bovenstaand is enige mogelijkheid om mijn ITV te behouden wat na 1ste jaar in een onbepaalde tijd contract is veranderd ( dus per maand opzegbaar ).

Bij het overstappen naar een andere provider hou je ook een overgangstijd zonder internet etc , waarschijnlijk nog langer dan die 15 dagen.

ps: bovenstaand is ter illustratie waar je tegen aan kan lopen als je vanwege de eventuele verhoging zou willen switchen / overstappen / downgraden. KPN maakt het er niet makkelijker op, beter voegen ze alle dochters bij elkaar en gaan ze een basis produkt aanbieden die je zelf met aanvullende diensten kan samenstellen naar je persoonlijke wensen.

ps2: heb heel subtiel bij deze helpdesk medewerker bevestiging gevraagd van de eventuele upgrade\verhoging, en dat is positief ook al kan en mag hij er niks inhoudelijks over zeggen.
Hij floepte er wel "dat klopt" uit ;)
Het leuke is, ik werk op de 2e lijn van deze helpdesk. Bij mij is gewoon niks bekend :).
Echter is het al wel in het nieuws geweest dat KPN van veel dochtermerken af wil. Dit heeft al gevolgen gehad dieper in het netwerk op de manier van inloggen. Dit zal wss ook nog wel gevolgen hebben voor aangeboden paketten / abbonementen. Misschien dat dat verward wordt met de snelheidsverhoging, of dat het een onderdeel is van het samenvoegen van de pakketten.

De tijd zal het ons leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kijk, dat soort info hebben we wat aan.

Planet & XS4All hebben altijd soortgelijke abbo's gehad, waarbij xs4 altijd 5% duurder was.
Nu met hun nieuwe abbo's is het verschil erg groot geworden dus daarom vermoedt ik dat het er aan zit te komen. Bovendien rommelt het erg in de wijkcentrale de laatste tijd ( eind vd straat ) met het komen en gaan van KPN busjes.

Zijn trouwens de helpdesk'en wel samengevoegd ? Heb niet zo vaak contact ( gelukkig maar ), maar weet dat ik vroeger echt Planet helpdesk kreeg, terwijl ik nu de KPN helpdesk kreeg.

Zitten jullie bij mekaar, of is dat al samengevoegd ? of mogen wij dat niet weten ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
Yippie schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:13:
Kijk, dat soort info hebben we wat aan.

Planet & XS4All hebben altijd soortgelijke abbo's gehad, waarbij xs4 altijd 5% duurder was.
Nu met hun nieuwe abbo's is het verschil erg groot geworden dus daarom vermoedt ik dat het er aan zit te komen. Bovendien rommelt het erg in de wijkcentrale de laatste tijd ( eind vd straat ) met het komen en gaan van KPN busjes.

Zijn trouwens de helpdesk'en wel samengevoegd ? Heb niet zo vaak contact ( gelukkig maar ), maar weet dat ik vroeger echt Planet helpdesk kreeg, terwijl ik nu de KPN helpdesk kreeg.

Zitten jullie bij mekaar, of is dat al samengevoegd ? of mogen wij dat niet weten ? 8)
Tuurlijk mogen jullie dat wel weten. Ik heb wel eens klanten pislink aan de lijn gehad, omdat ze eerst met HetNet voor 45 cent/minuut bellen, dan met KPN voor 10 cent/minuut... en dezelfde persoon aan de lijn krijgen :). Afgelopen zomer is de 1e-lijn van Planet/HetNet samen gevoegd met de KPN-helpdesk, omdat ze toch beide op dezelfde locatie zaten. Dat is enkele maanden later ook gebeurd met de 2e-lijn. Dit had echter niet zo veel invloed voor de buitenkant, aangezien de 1e-lijn toch zelf moet kiezen naar welke afdeling ze doorverbinden. Als het goed gaat, gaat het goed :).

Dat ze in de wijkkasten bezig zijn, kan goed kloppen. De uitrol van VDSL-centrales is in volle gang. Deze blijven compatible met ADSL2+, maar ik kan me voorstellen dat in de verre toekomst alleen nog maar gebruik gemaakt zal worden van de VDSL-mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is een klanten pislink precies? overigens kan je ook via het storingsnummer bellen, 08000407, zit dat dan daa rook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guuzz schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:37:
[...]

Dat ze in de wijkkasten bezig zijn, kan goed kloppen. De uitrol van VDSL-centrales is in volle gang. Deze blijven compatible met ADSL2+, maar ik kan me voorstellen dat in de verre toekomst alleen nog maar gebruik gemaakt zal worden van de VDSL-mogelijkheden.
Dat is al jaren in "volle gang". Je zou toch verwachten dat ze er een keer klaar mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:18:
wat is een klanten pislink precies? o
:+ pislink wil zeggen: pis nijdig, heel aggressief, boos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:18:
wat is een klanten pislink precies? overigens kan je ook via het storingsnummer bellen, 08000407, zit dat dan daa rook bij?
pislink = heel boos = het probleem waar de klant oorspronkelijk voor belt niet meer op te lossen in het huidige telefoongesprek door humeur van klant.

0800-0407 is het telefoonnummer van vaste telefonie. Echter is door bepaalde keuzes te maken, of dankzij doorverbinden van de medewerker die je daar aan de lijn krijgt, ook mogelijk om de 1e-lijns helpdeks van ADSL aan de lijn te krijgen.

@thedude0: klopt, ze zijn er al jaren mee bezig, maar dat waren allemaal testwijken. Zo zijn er wijken in Enschede en Amsterdam al compleet op glas aangesloten. VDSL is glas tot de straatkast op de hoek, de apparatuur die in deze centrales gebruikt gaat worden, worden nu in zowat iedere woonplaats in de hoofdverdeler geplaatst, gevolgd door uitbreidingen richting de straatkasten.

Een landelijk netwerk compleet omgooien kost nu eenmaal tijd / moeite. Je zou eens op moeten zoeken hoeveel km kabel kpn in de grond heeft liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik was ff wazig bezig;) maar Guuzz, kan jij ook wat voor mij nakijken? ik zit nu bij telfort en ik haal slechts 1.5mbit, nu heb ik gister van jullie(de kpn dus) een sipstiftnummer gekregen en dit doorgegeven aan telfort, om te testen of d elijn 3mbit aan kan! Had overigens eerst ook 3mbitdown en 512kb up. Je zal nu wel vrij zijn neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guuzz schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:06:
[...]

Het leuke is, ik werk op de 2e lijn van deze helpdesk. Bij mij is gewoon niks bekend :).
Echter is het al wel in het nieuws geweest dat KPN van veel dochtermerken af wil. Dit heeft al gevolgen gehad dieper in het netwerk op de manier van inloggen. Dit zal wss ook nog wel gevolgen hebben voor aangeboden paketten / abbonementen. Misschien dat dat verward wordt met de snelheidsverhoging, of dat het een onderdeel is van het samenvoegen van de pakketten.

Hej Rinze, werk jij op de 2e lijn? Heet je echt Rinze want ik ken in Amersfoort geen rinzes en werk daar nou niet echt heel kort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:51:
[...]

Hej Rinze, werk jij op de 2e lijn? Heet je echt Rinze want ik ken in Amersfoort geen rinzes en werk daar nou niet echt heel kort :P
Nah, Rinze is een kameraad van me. Hij heeft 1x gepost op tweakers. Ik kon geen account aanmaken omdat je daar een geldig (gmail telt niet)-account voor nodig had. Dus ik mocht de zijne gebruiken.

Met een telfort-sip-stift kan ik niks, behalve achterhalen dat deze inderdaad van Telfort is :). Telfort zit op andere apparatuur aangesloten, waar onze meetsystemen niet mee verbonden zijn. Ik zou eventueel een lijn van de buren er bij kunnen pakken om een indicatie te krijgen van de haalbare snelheid in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha okeh, wat wil je van me hebben? postcode? die is 8487KS 8, ik woon op nummer 8, probeer 6 of 4 eens als je wil.. Je kan dus dus ook niet evt de snelheid verhogen? :)

Edit: hier is alleen kpn netwerk beschikbaar en mijn telfort modem traint in op adsl2, dan was de rest toch allemaal adsl1? :Pqua centrale enzo dan. En zou je ook kunnen/willen verklaren waarom alleen op mijn huisnummer volgens de postcodechecks maar een snelheid van `slechts` 1.5mb te halen is? op alle anders postcodes en huisnummers in mijn omgeving is wel hoger snelheid te krijgen. Ik had eerst ook 3mb, dus ja waarom zou dat nu plots niet kunnen...?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:13:
haha okeh, wat wil je van me hebben? postcode? die is 8487KS 8, ik woon op nummer 8, probeer 6 of 4 eens als je wil.. Je kan dus dus ook niet evt de snelheid verhogen? :)

Edit: hier is alleen kpn netwerk beschikbaar en mijn telfort modem traint in op adsl2, dan was de rest toch allemaal adsl1? :Pqua centrale enzo dan. En zou je ook kunnen/willen verklaren waarom alleen op mijn huisnummer volgens de postcodechecks maar een snelheid van `slechts` 1.5mb te halen is? op alle anders postcodes en huisnummers in mijn omgeving is wel hoger snelheid te krijgen. Ik had eerst ook 3mb, dus ja waarom zou dat nu plots niet kunnen...?
postcode-check moet je je niet van aantrekken. Deze is hemelsbreed genomen. Stel dat de postcodecheck 2km aangeeft, dan kun je idd op 2km zitten, maar kan net zo goed 3,5km zijn. KPN controleert de leveringen volgens mij ook niet meer op haalbare snelheid, vandaar dat de 20Mbit van xs4all wel eens problemen geeft. Ik zal morgen even kijken wat er bij jullie in de straat ongeveer haalbaar zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, als je dat zou willen doen! ben je dankbaar, heb je niet meer gegevens nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:39:
oke, als je dat zou willen doen! ben je dankbaar, heb je niet meer gegevens nodig?
de postcode alleen zou al genoeg zijn geweest, maar met het huisnummer kan ik de buurman het meest dichtbij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guuzz, heb je al wat kunnen achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guuzz schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:49:
[...]

de postcode alleen zou al genoeg zijn geweest, maar met het huisnummer kan ik de buurman het meest dichtbij zoeken.
Welk programma gebruik je om je metingen uit te voeren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:57:
Guuzz, heb je al wat kunnen achterhalen?
1,5 Mbit is het maximaal haalbare, 3 Mbit is al niet meer mogelijk. De lijn is zo'n 4km lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar het rare is, dat ik eerst wel een 3mbit snelheid had, waarom zou dat nou niet meer kunnen? ik ben niet plots verder weg gaan wonen ofzo en ook geen andere gekke dingen... 3mbit is hier heel stabiel.....

heb nog gegevens gevonden, toen ik de 3mbit lijn nog had, maa rik al niet meer kon internetten, gegevens komen uit het zyxel modem... modem trainde altijd vast in op 3072kbps down en 512kbps up.

noise margin upstream: 16 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 31 db
tone 0- 31: 00 00 00 04 57 77 78 87 77 87 77 77 77 66 54 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 12 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 50 db
tone 32- 63: 00 00 00 76 66 66 66 55 55 55 6a aa aa aa ab aa
tone 64- 95: 08 88 88 88 77 66 77 77 77 77 65 66 66 66 66 66
tone 96-127: 66 66 66 66 66 56 66 65 55 55 55 54 55 55 55 55
tone 128-159: 25 55 54 45 55 55 54 34 44 44 44 44 44 44 43 43
tone 160-191: 34 43 43 44 44 20 20 34 33 23 33 33 33 33 33 33
tone 192-223: 32 33 23 33 33 22 23 22 22 22 20 22 22 20 20 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

anderet tones heb ik weggelaten, die zijn allemaal 0 :+

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiebjeh,

Wat je daar ziet is je bitloading, hoeveel bits er in bep freq gedeeltes zitten... je snapt 't vast beter aan de hand van deze grafiek

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e1/ADSL_spectrum_Fritz_Box_Fon_WLAN.png

D'r kunnen verschillende redenen zijn waarom je lijn nu trager intrained, van vertiefte grondkabels tot overspraak tot een zendamateur die jou slecht geisoleerde binnenbekabeling penetreert met zijn crappy signalen in een voor jou storende frequency range. Is met deze info niet direct iets over te zeggen.

Sowieso op een 3mbit lijn op 3072 intrainen is al k(c)rap, te k(c)rap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 08:49:
[...]

Wat gebeurt er als je het gewoon aanvraagt? Redelijke kans dat het gewoon werkt volgens mij. Heb je al gekeken of jouw centrale al adsl2+ geschikt is? Op adslcentrale.nl staat een check om te zien of jouw centrale al geschikt is voor adsl2+. Met adsl2+ kun je volgens mij zeker een hogere snelheid halen hoor.
ADSL2+ wordt alleen geactiveerd bij hogere snelheden, bij KPN op 12 en 20 Mbit, andere providers mogelijk lager. ADSL2+ activeert carrier 257 t/m 512. Het heeft echter geen zin om dit te activeren op lagere abbonementen of grotere afstanden, aangezien bij lagere abbo's het aantal beschikbare bits in de bitloading toch al genoeg is om de snelheid ruim te halen en op grotere afstand de hogere frequenties steeds sterker gedempt worden, waardoor de hoge carriers toch niet meer doorkomen, zie http://got.td-er.nl/DemonTopic/ADSL_vs_ADSL2.gif

Daarnaast is er ADSL2, hierbij worden de hogere carriers niet geactiveerd, maar zit er wel een significant voordeel in de afhandeling van het signaal. Als namelijk de SNR (signal noise ratio) groot is, waardoor het signaal dus veel sterker is dan de ruis, wordt de sterkte van het signaal omlaag gezet. Hoog genoeg om nog een stabiele verbinding over te houden, maar lager dan bij ADSL1, zodat de lijn minder stoort op andere lijn. Als het goed is doen de andere lijnen hetzelde, waardoor de totale ruis in de lijn omlaag gaat, waardoor de haalbare snelheden voor alle verbindingen in die lijn weer omhoog gaan.

Echter toen ik de lijnen in de buurt bekeek, zag ik dat er weinig kans was om boven de 2 Mbit uit te komen. Het kan natuurlijk dat ik normale lijnen meette, terwijl er bij jou juist een fantastische grondkabel ligt, iedere kabel is individueel. Maar ik betwijfel dat je 2x zoveel kunt halen als je buren.
Waarom het slechter is geworden? Veel interne bekabeling, grondkabel wordt ouder, beschadiging aan grondkabel die is hersteld, maar nooit de oude kwaliteit meer heeft kunnen halen, iemand op 1km van de centrale die een 20 Mbit-verbinding wel leuk vind. Zoveel mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:13:

Heren, ik heb mijn verhaal niet volledig vertelt, en misschien zijn verkeerde conclusies getrokken, ik zal mijn verhaal nog beter uitleggen: Excuses voor de onduidelijkheid!

Voor Dat ik Telfort had had ik Orange ADSL lite en bellen, die lite verbinding was 3mbitdown en 512kbps up, hetgeen ook betekende dat ik zowel aan Orange en KPN kosten betaalde, ik maakte immers gebruik van het KPN netwerk...

Echter had ik Orange opgezegd omdat die nogal duur was! en zodoende mijn abonnement opgezegd, dat in de nacht van 29 feb en 1maart ben afgesloten. Echter had ik toen natuurlijk nog wel een ADSL signaal, die 3mbit was, (maar je kon toen nog niks met dat signaal) want ik zou op 5maart overstappen naar Telfort, toen het uiteindelijk 5maart was, is de verbinding teruggezet naar 1,5mbit, terwijl ik daarover niet ben ingelicht. De zondag daarvoor, toen ik dus eigenlijk een `leeg` ADSL signaal had heb ik even in het modem gekeken en bepaalde gegevens gekopieerd, die jullie in een andere post van mij hadden gezien, De ruisverhouden en dergelijke zag er niet slecht uit na mijn idee, en na analyses van andere mensen die er verstand van hebben.

Ik heb toen ook wel paar keer contact gehad met de KPN en die vonden het gewoonweg vreemd dat ik bij telfort geen 3mbit kan halen, terwijl ik dat eerst wel bij hun had. Immers hier is in mijn woonplaats alleen het KPN netwerk beschikbaar, en ik had begrepen dat Telfort levert over de zogenoemde Bitstream lijn, de zakelijke adsl variant van KPN?

Heb aan Telfort ook het sipstiftnummer doorgegeven, zou kunnen ze tijdelijk alleen mijn ADSL profiel aanpassen naar 3mbit, om te kijken of het stabiel is :) of niet :'( maar ik heb er vrtrouwen in dat het stabiel zou zijn O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guuzz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:39:
[...]

ADSL2+ wordt alleen geactiveerd bij hogere snelheden, bij KPN op 12 en 20 Mbit, andere providers mogelijk lager. ADSL2+ activeert carrier 257 t/m 512. Het heeft echter geen zin om dit te activeren op lagere abbonementen of grotere afstanden, aangezien bij lagere abbo's het aantal beschikbare bits in de bitloading toch al genoeg is om de snelheid ruim te halen en op grotere afstand de hogere frequenties steeds sterker gedempt worden, waardoor de hoge carriers toch niet meer doorkomen, zie http://got.td-er.nl/DemonTopic/ADSL_vs_ADSL2.gif

Daarnaast is er ADSL2, hierbij worden de hogere carriers niet geactiveerd, maar zit er wel een significant voordeel in de afhandeling van het signaal. Als namelijk de SNR (signal noise ratio) groot is, waardoor het signaal dus veel sterker is dan de ruis, wordt de sterkte van het signaal omlaag gezet. Hoog genoeg om nog een stabiele verbinding over te houden, maar lager dan bij ADSL1, zodat de lijn minder stoort op andere lijn. Als het goed is doen de andere lijnen hetzelde, waardoor de totale ruis in de lijn omlaag gaat, waardoor de haalbare snelheden voor alle verbindingen in die lijn weer omhoog gaan.

Echter toen ik de lijnen in de buurt bekeek, zag ik dat er weinig kans was om boven de 2 Mbit uit te komen. Het kan natuurlijk dat ik normale lijnen meette, terwijl er bij jou juist een fantastische grondkabel ligt, iedere kabel is individueel. Maar ik betwijfel dat je 2x zoveel kunt halen als je buren.
Waarom het slechter is geworden? Veel interne bekabeling, grondkabel wordt ouder, beschadiging aan grondkabel die is hersteld, maar nooit de oude kwaliteit meer heeft kunnen halen, iemand op 1km van de centrale die een 20 Mbit-verbinding wel leuk vind. Zoveel mogelijkheden...
ADSL2+ is bij KPN niet 12 en 20mbit maar alleen 20mbit... 12mbit is gewoon ADSL2, zonder plus. Dan krijg je dus deze grafiek, maar die is alleen in optimale zeer goede zonder tegenwerking zijnde en niet vervelende omstandigheden :P

Afbeeldingslocatie: http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg

Verder gaat Wiebjuh never nooit niet boven de 1.5mbit uitkomen zonder te klapperen, maar dat kan Guuzz ook vast zelf wel ff nakijken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fallen angel: zoals ik al zei was mijn vorige 3mbit verbinding super stabiel, downloadde met 320kb/s en uploadde met 51kb/s,zat ook never nooit flucutartie in ofzo;) en verder kan ik mijn zyxel modem zowel laten in trainen op ADSL.Gdmt (adsl1 dus) en ADSL2, met de plus lukt niet.(dus ja dan is het gewoon een ADSL1 verbinding) Voor de aardigheid ben ik ook bij mijn buurman wezen kijke die op zelfde afstand van de centrale zit, wat daarbij opvalt is dat hij ook intraint op ADSL2, (hij heeft Instap Surfen, dus ook 1,5mbit) en op zijn adres is wel een h ogere snelheid beschikbaar? vind dat niet echt kloppen eerlijk gezegd! hieronder gegevens uit zijn modem:

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 1 dag, 8:42:45
Modulatie: G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 260 / 1.543
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 9,29 / 13,67
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 14,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 27,5 / 48,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 23,5 / 16,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
Guuzz schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:06:
[...]

goh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de tien merken die het telecombedrijf na alle overnames nu rijk is, blijven er maar drie over.
dat was al bekend sinds begin dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:50:
@fallen angel: zoals ik al zei was mijn vorige 3mbit verbinding super stabiel, downloadde met 320kb/s en uploadde met 51kb/s,zat ook never nooit flucutartie in ofzo;) en verder kan ik mijn zyxel modem zowel laten in trainen op ADSL.Gdmt (adsl1 dus) en ADSL2, met de plus lukt niet.(dus ja dan is het gewoon een ADSL1 verbinding) Voor de aardigheid ben ik ook bij mijn buurman wezen kijke die op zelfde afstand van de centrale zit, wat daarbij opvalt is dat hij ook intraint op ADSL2, (hij heeft Instap Surfen, dus ook 1,5mbit) en op zijn adres is wel een h ogere snelheid beschikbaar? vind dat niet echt kloppen eerlijk gezegd! hieronder gegevens uit zijn modem:

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Je buurman gaat ook geen 3mbit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:13:
Van adslcentrale.nl: Vandaag is bekend geworden dat voor planet internet geen nieuwe abonementen meer kunnen worden afgesloten. Kennelijk gaat KPN dus snoeien in haar merken?

Iemand meer nieuws hierover?
Gaat het ook niet meer meedoen met de snelheidsverhogingen dan?
Anders word het echt tijd om naar Telfort te gaan.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Vanwege die snelheidsupgrade worden er ook centrales beschikbaar gemaakt voor ADSL 2 begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:50:

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Sorry ik haalde je door elkaar met je buurman.. zoals ik 't hier zie kan je lijn idd wel 3mbit halen. Het word wel krapjes hoor, met 'n kleeeinn beetje speling. Je buurman heeft waarschijnlijk een te lang stukkie snoer van zn modem naar zn splitter of splitter naar is/ra want die gaat dus echt geen 3mbit halen :P Zou ook kunnen dat 't stukkie grondkabel naar de buren net vertyft is of dat er een beetje lompe las zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoevere is het kaartje van adsl centrale geloofwaardig? Er staat namelijk bij onze wijk een groen vierkantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:31:
In hoevere is het kaartje van adsl centrale geloofwaardig? Er staat namelijk bij onze wijk een groen vierkantje.
Ik zou als ik jou was nog geen waarde hechten aan die kaart daar deze geupgrade centrale's weergeeft en we tot dus ver nog niks officieel van KPN vernomen hebben wbt de upgrades. Upgrades zouden volgens de geruchten dan ook pas Juli/augustus worden uitgevoerd.

Waar ik naar benieuwd ben is het verhaal planet die geen nieuwe abbo's aanneemt? Lijkt me een beetje stug (kpn loopt dan potentiële klanten mis)

Maar goed, lijkt een beetje een adslcentrale.nl discussie te worden, niet mijn bedoeling.

Eerst maar lekker afwachten op wat de nieuwe snelheden en spelregels gaan worden. Ik had zelf nog de gedachte om met planet het contract te beeindigen daar ik de prijs/snelheids verhouding niet goed vind. Maar mocht het oudere lite dan echt 8Mbit worden ben ik misschien nog wel te porren om te blijven.

We shall see :)

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
Waar ik naar benieuwd ben is het verhaal planet die geen nieuwe abbo's aanneemt? Lijkt me een beetje stug (kpn loopt dan potentiële klanten mis)
Als je op een de planet site nu een abonnement aanklikt wordt je doorgestuurd naar de site van KPN om daar verder te gaan met het abonneren.
Dus KPN loopt geen klanten mis, maar ik vind het toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
whyz schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:41:
Je kunt gewoon bestellen bij Planet.

Ik kom even terug op het BDCM-verhaal. Mijn centrale is BDCM, maar de maximaal leverbare snelheid is nog 8 Mbit.

Solcon meldt me nu het volgende:
Dus het lijkt mij sterk dat XS4all op dit moment wel 20 kan leveren, echter als de centrale BDCM is gaat het wel spoedig komen.

Met vriendelijke groet,

Danny [...]
Solcon
Oftewel: check of je centrale BDCM is, en je hebt een goede indicator voor wat betreft de komst van 20 Mbit-verbindingen op je adres.

[ Voor 38% gewijzigd door yohan op 10-06-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

.lunatic schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:47:
[...]

Als je op een de planet site nu een abonnement aanklikt wordt je doorgestuurd naar de site van KPN om daar verder te gaan met het abonneren.
Dus KPN loopt geen klanten mis, maar ik vind het toch raar.
Appart, als ik een abbo kies en wil bestellen kom ik nog steeds op dit
En het maakt niet uit of ik dan zeg een standard verbinding neem of 1 met alle toeters en bellen (digitenne etc.)

Ja lol, ze hebben nog niet alle pagina's aangepast, alleen de direct bestellen link vanuit het side menu, ik kwam dus steeds op bovenstaande uit vandaar ;)

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Er is momenteel een pagina in de lucht die meer uitleg geeft over de naamswijziging van Planet Internet naar KPN.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Worst schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:24:
Er is momenteel een pagina in de lucht die meer uitleg geeft over de naamswijziging van Planet Internet naar KPN.
het zou eens tijd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
het gaat/ging al bergafwaarts met Planet ( geen eigen redactie meer, diensten die verdwijnen )

De abbonee's krijgen hier geen bericht van maar mogen het van een forum vernemen..
De dienst die geleverd wordt is perfect, maar de toegevoegde waarde wordt beetje bij beetje uitgekleed.

Ben benieuwd of de prijsstelling ook anders wordt, waar je extra voor betaald is er niet meer.
De snelheden zullen ook wel gelijk getrokken worden neem ik aan.

Gaat ineens me Experiabox restarten terwijl ik dit type, toeval ? 8)7

Ze hebben nu ook een bannertje "Planet gaat KPN heten" op de frontpage van Planet.
Toch einde van een tijdperk...jammer.

[ Voor 10% gewijzigd door Yippie op 11-06-2008 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:18

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:35:
[...]

het zou eens tijd worden...
Valt het jou niet op dat niemand op je reageert met je in mijn ogen nogal idiote reacties en zwaar overdreven flames op alles wat los en vast zit ?

Nog eventjes over het VDSL gebeuren dat is niet iets wat eventjes in een paar maandjes tot zelfs een jaartje of wat geregeld is. Er moet tussen iedere wijkcentrale en buurt kasten een glasvezel kabel gelegd worden. Er moet apparatuur geïnstalleerd worden die iedere verbinding meteen kan over nemen in iedere centrale (er moet dus bijna een centrale in een centrale gemaakt worden) ik ben bij een van de eerste VDSL ready centrales geweest en ik moet zeggen echt simpel zag het er niet uit. Toen ik nog bij KPN werkte (3e lijn storing dienst den bosch (in die tijd tot 2e lijn gebombardeerd(voor de mensen die ook een tijdje bij KNP werken Mocht23 als ik me niet vergis))) wisten de mensen die ook het ADSL2+ systeem zo grondig getest hadden (ja sarcasme ja) dat de uitrol in 2009 klaar zou moeten zijn KPN kennende zal dit waarschijnlijk wel uit lopen tot of einde 2009 of begin 2010 maar dan hebben we het over een 90% dekking met VDSL.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
Shunt schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 01:43:
[...]

Valt het jou niet op dat niemand op je reageert met je in mijn ogen nogal idiote reacties en zwaar overdreven flames op alles wat los en vast zit ?

Nog eventjes over het VDSL gebeuren dat is niet iets wat eventjes in een paar maandjes tot zelfs een jaartje of wat geregeld is. Er moet tussen iedere wijkcentrale en buurt kasten een glasvezel kabel gelegd worden. Er moet apparatuur geïnstalleerd worden die iedere verbinding meteen kan over nemen in iedere centrale (er moet dus bijna een centrale in een centrale gemaakt worden) ik ben bij een van de eerste VDSL ready centrales geweest en ik moet zeggen echt simpel zag het er niet uit. Toen ik nog bij KPN werkte (3e lijn storing dienst den bosch (in die tijd tot 2e lijn gebombardeerd(voor de mensen die ook een tijdje bij KNP werken Mocht23 als ik me niet vergis))) wisten de mensen die ook het ADSL2+ systeem zo grondig getest hadden (ja sarcasme ja) dat de uitrol in 2009 klaar zou moeten zijn KPN kennende zal dit waarschijnlijk wel uit lopen tot of einde 2009 of begin 2010 maar dan hebben we het over een 90% dekking met VDSL.
mocht-accounts is zooo 2007 :P
3e-lijn? 3e-lijn is back-office / monteurs, dan zou je geen klanten aan de lijn moeten hebben.
Den Bosch was gewoon 2e-lijn, ook al was je (op z'n minst) de 3e persoon de de klant aan de lijn kreeg. Introductie ADSL2+ is voor mijn tijd, is daar iets niet helemaal goed gegaan dan?
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.

Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.

Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.