Telfort is van KPN.. en Tiscali is ook opgekocht door KPN.krvabo schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:28:
[...]
Nee waarschijnlijk niet VDSL.
Afgelopen maand hebben ze hier (oudenbosch en breda) de trotoirs opengetrokken om de glasvezel naar de wijkverdeelkasten te leggen.
Als ik het me goed herinner moeten ze elk van die kasten nog gaan ombouwen met nieuwe apparatuur en noodstroomvoorzieningen. Aangezien alleen de kabels nog maar tegen de kasten liggen lijkt het me sterk dat ze het nu gaan uitrollen.
Dit is dus gewoon een laatste stuiptrekking tot 2009/2010 om misschien nog een aantal klanten te behouden die op het punt staan over te stappen naar alice/telfort/concepts/abel/etc.
Als je het nog niet wist; KPN heeft enorm dure abonnementen itt bbned en tiscali (?)-providers.
Als we het eerder genoemde 1.5mbit-abo nemen van ~30 euro per maand, dan heb je voor dat geld dus ook een wide-open adsl2+-aansluiting. Dat is dus 18x zo snel voor evenveel geld.
Wat imho het meest logisch is, is dat kpn de afgelopen tijd wat extra ADSL2+-kaarten in de centrale's heeft gestopt om centrales die niet helemaal adsl2+-compatible waren het nu wel te maken. IIRC had kpn een aantal centrales waar de kaarten niet allemaal waren vervangen en je dus niet zeker wist of daar wel adsl2+ aangeboden kon worden.
KPN heeft dure abonnemneten omdat het "premium" abo's zijn.
hetnet en telfort zijn voor de budget.