[Problemen+Ervaringen] KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 128.722 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57
Ik heb dit gerucht gemaild aan een journalist, hij heeft KPN gebeld en die zeiden dat het niet waar was.
Hij vond het ook al niet logisch dat ze ADSL nog zouden verhogen en zo ADSL2+ kannibaliseren.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:44

rick77

... get to the point!

Doane schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:37:
Ik heb dit gerucht gemaild aan een journalist, hij heeft KPN gebeld en die zeiden dat het niet waar was.
Hij vond het ook al niet logisch dat ze ADSL nog zouden verhogen en zo ADSL2+ kannibaliseren.
Dat zegt natuurlijk ook niks. KPN bepaalt zelf wel wanneer ze dit aankondigen. Medewerkers zullen best weten wat ze wel en niet naar buiten mogen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57
rick77 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:41:
[...]

Dat zegt natuurlijk ook niks. KPN bepaalt zelf wel wanneer ze dit aankondigen. Medewerkers zullen best weten wat ze wel en niet naar buiten mogen brengen.
http://www.webwereld.nl/a...nelheden-niet-omhoog.html

Maar waarom zou KPN dat dan nu doen? Zo gooien ze toch hun eigen glazen in? Mensen gaan massaal downgraden en zullen niet meer overstappen op ADSL2+...Mij benieuwen.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 15:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Doane schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:49:
[...]
Maar waarom zou KPN dat dan nu doen? Zo gooien ze toch hun eigen glazen in? Mensen gaan massaal downgraden en zullen niet meer overstappen op ADSL2+...
Het is aan de andere kant natuurlijk ook zo, dat als KPN helemaal niets doet, dat klanten dan overstappen naar andere aanbieders die wel een hogere snelheid aanbiedt voor een evenhoog bedrag.

Kwestie van marktwerking. :)

KPN heeft de keuze tot verhogen van de snelheden met inderdaad klanten die gaan downgraden (en dus minder inkomnsten), of niets doen en klanten die vertrekken (en dus ook minder inkomsten).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 19:26
Question Mark schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:24:
[...]
Het is aan de andere kant natuurlijk ook zo, dat als KPN helemaal niets doet, dat klanten dan overstappen naar andere aanbieders die wel een hogere snelheid aanbiedt voor een evenhoog bedrag.

Kwestie van marktwerking. :)

KPN heeft de keuze tot verhogen van de snelheden met inderdaad klanten die gaan downgraden (en dus minder inkomnsten), of niets doen en klanten die vertrekken (en dus ook minder inkomsten).
Volgens mij heeft KPN meer aan een klant die downgrade dan een klant die vertrekt dus kunnen ze toch beter de snelheden gaan verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 15:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

schrijver schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:31:
[...]
Volgens mij heeft KPN meer aan een klant die downgrade dan een klant die vertrekt dus kunnen ze toch beter de snelheden gaan verhogen.
Lijkt mij ook, maar helaas is deze keuze niet voor ons. Maar... reken er maar op dat dergelijke scenario's continue door KPN doorgerekend word.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik zou al blij zijn als hier (Borssele) IPB Basic en Advanced zou worden aangeboden.

Zit nu op Lite.

Maar een snelheidsverhoging op Lite is natuurlijk ook leuk.

Al met al, gaat dit hele topic nu eigenlijk wel ergens over? Iemand roept "ik heb gehoord dat..." en nu is het al een topic met 5 pagina's.

Terwijl er niks concreet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:05

eisbaer

Zie signature

KPN: adsl-snelheden niet omhoog

Dinsdag 5 september 2006, 10:38 - Tegen alle geruchten in ontkent KPN dat de snelheden van de adsl-abonnementen binnenkort worden verhoogd.

Op diverse sites gonst het al dagen van de geruchten over een aanstaande snelheidsverhoging van KPN. De snelheden zouden worden verdubbeld, aldus de geruchten. Maar er is niets van waar, vertelt een woordvoerster van KPN. "Het zijn valse geruchten."

De snelheidsverhoging waarop werd gehoopt zou het gevolg zijn van de snelheidsverhoging die @Home in juli heeft doorgevoerd. Bij abonnees met een 2 Mbps-verbinding werd de downloadsnelheid verdubbeld. Abonnees met een 5 Mbps-lijn werden geüpgrade tot een 8 Mbps-downloadsnelheid

bron:
http://www.webwereld.nl/a...nelheden-niet-omhoog.html

[ Voor 79% gewijzigd door eisbaer op 05-09-2006 13:34 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

lol zitten ze elkaar maar lekker te maken hier maar gebeurd helemaal niks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 15:37
Anoniem: 34124 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:29:
lol zitten ze elkaar maar lekker te maken hier maar gebeurd helemaal niks 8)7
Trek me er niets van aan.
Ik merk vanzelf wel wanneer newsleecher harder gaat. Ga echt niet lopen aftellen wanneer downloaden sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 12:54
Het is al vrij lang geleden dat de snelheid verhoogd is, dus het is ondertussen wel weer een beetje tijd om de snelheid te gaan verhogen. De geruchten op adslcentrale.nl worden ook niet zomaar neergezet, daar zal echt wel een beetje een serieus gerucht aan vooraf gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tot nu toe zijn alle geruchten eerst door kpn ontkend en tot nu toe waren ze achteraf allemaal waar. Het is gewoon afwachten inderdaad (ik heb niet eens KPN dus ik loop me toch nergens op te verheugen ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188265

Kreeg vanochtend ondestaande email van KPN binnen op mijn werk.
Snelheidsverhoging bij zakelijk gaat dus wel door !!!!!

Afzender was: zakelijkinternet@kpn.com

Geachte heer, mevrouw *******,

Morgen is het zover! Dan verhogen wij uw Zakelijk ADSL Basic-verbinding
van 3200/768 naar 6000/768 Kbit/s. Met deze hogere snelheid kunt u nog sneller
internetten zonder extra kosten.

Heeft u nog vragen? Stuur een e-mail naar zakelijkinternet@kpn.com.

Met vriendelijke groet,

Business Servicedesk
KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 12:52
Vreemd.. xs4all bied nu dus wel voor 79.95 Euro (i.p.v. die 99.95 Euro die het tot voor kort was) 20000/1024 aan.
maar een verdubbeling zal er niet inzitten idd.

Nou ja we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 188265 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:18:
Kreeg vanochtend ondestaande email van KPN binnen op mijn werk.
Snelheidsverhoging bij zakelijk gaat dus wel door !!!!!

Afzender was: zakelijkinternet@kpn.com

Geachte heer, mevrouw *******,

Morgen is het zover! Dan verhogen wij uw Zakelijk ADSL Basic-verbinding
van 3200/768 naar 6000/768 Kbit/s. Met deze hogere snelheid kunt u nog sneller
internetten zonder extra kosten.

Heeft u nog vragen? Stuur een e-mail naar zakelijkinternet@kpn.com.

Met vriendelijke groet,

Business Servicedesk
KPN
Thuis hebbenhadden we dan 2048/512 dat nu niet eens meer bestaat maar 3000/512 is geworden... upload mag ook wel hoger wmb.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 19-02 13:18
Dan neem je toch een abonnement met een 1Mbit upstream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Hmmm, als ik 8192/256 krijg (Hetnet Snel Surfen) wordt dat wel een beetje een kromme verhouding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:08
_Mystikal_ schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 07:50:
@austin_77:
als het altijd gewerkt heefft is de kans groot dat KPN het op kan lossen. het is veelal gewoon een geval van lijndegradatie door bijvoorbeeld het beroerde weer of zoals jij t noemt een of andere Heino, en als er dan het een en ander vervangen wordt werkt alles weer :)
UPDATE:
Ik kwam net thuis en KPN ADSL stond op het antwoordapparaat. Ik dus meteen mijn modem checken op de snelheden en ja hoor: 768 up / 6144 down >:) :P
Zoals je al zei het is opgelost! En dat binnen 3 dagen nadat ik gebeld had! Nu weet ik weer waarom ik destijds voor ADSL van Planet heb gekozen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 00:04
Ach, boeie. Ik heb nu 6mbit down, vind ik snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Laatst online: 22:28
easydisk schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:27:
Vreemd.. xs4all bied nu dus wel voor 79.95 Euro (i.p.v. die 99.95 Euro die het tot voor kort was) 20000/1024 aan.
maar een verdubbeling zal er niet inzitten idd.

Nou ja we zien wel.
M.B.T tot het xs4all abbonement voor dezelfde prijs heb ik ze een mail gestuurd, hun reactie:
quote: xs4all
--knip--

Op ADSL Ultra heeft XS4ALL een inkoopvoordeel gekregen bij KPN, hierdoor hebben wij de prijs van dit abonnement kunnen laten zakken.

--knip--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154922

Westereen schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:06:
[...]

M.B.T tot het xs4all abbonement voor dezelfde prijs heb ik ze een mail gestuurd, hun reactie:

[...]
Hij blijft duur die KPN, 24000/1000 verbinding waar de concurent 30 tot 50 euro voor rekent kost bij KPN nu na verlaging van de prijs 80euro.
Mag het wel lekker stabiel zijn dat netwerk, maar het is wel een erg groot verschil in prijs.
Ik ben over vier weken ook bij KPN weg en ga eens kijken hoe stabiel het BabyXL (Tiscali) netwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
MarcoC schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:53:
Ach, boeie. Ik heb nu 6mbit down, vind ik snel zat.
Maar als de snelheid verhoogd wordt, kun je of sneller, of downgraden naar een dan evensnel, maar goedkoper abo. Je gaat er dus hoe dan ook op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Anoniem: 154922 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:14:
[...]

Hij blijft duur die KPN, 24000/1000 verbinding waar de concurent 30 tot 50 euro voor rekent kost bij KPN nu na verlaging van de prijs 80euro.
Mag het wel lekker stabiel zijn dat netwerk, maar het is wel een erg groot verschil in prijs.
Ik ben over vier weken ook bij KPN weg en ga eens kijken hoe stabiel het BabyXL (Tiscali) netwerk is.
Stabiel? KPN? Al een tijdje niet meer hoor... Veel onderbrekingen en problemen met aansluiten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Cloudje schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:06:
[...]

Stabiel? KPN? Al een tijdje niet meer hoor... Veel onderbrekingen en problemen met aansluiten. |:(
De verbinding is in ieder geval wel stabiel, dat heeft niks te maken met problemen met aansluiten. Dat is meer de service van KPN. Maar daarover hoor ik meer klachten van andere ISP's dan van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Jape1985 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:36:
[...]

De verbinding is in ieder geval wel stabiel, dat heeft niks te maken met problemen met aansluiten. Dat is meer de service van KPN. Maar daarover hoor ik meer klachten van andere ISP's dan van KPN.
Ja maar behalve dat kun je in draadje over IPB regelmatig lezen dat er dagen lang niet gebeld kan worden of internet het niet of langzaam doet. Dat zegt zeker iets over stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
Cloudje schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:40:
[...]

Ja maar behalve dat kun je in draadje over IPB regelmatig lezen dat er dagen lang niet gebeld kan worden of internet het niet of langzaam doet. Dat zegt zeker iets over stabiliteit.
Ja, tuurlijk, die paar mensen die dat posten in die thread zijn ook echt typerend voor het hele abonnement over heel Nederland.

Ik heb IPB sinds vorige week zaterdag, kon woensdag bellen en gebeld worden, Mijn KPN met IPB deed het donderdag en ik heb geen enkel probleem met de verbinding. Behalve dat hier alleen Go en Lite te krijgen is, maar het is stabiel als een huis.

Op m'n vorige adres had ik Planet Advanced, en daar heb ik never nooit niet problemen mee gehad, constante snelheid.

In het verleden ook Eweka gehad en @Home, mijn God, wat was dat een ellende, vooral @Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Ackermans1973 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:08:
[...]

Ja, tuurlijk, die paar mensen die dat posten in die thread zijn ook echt typerend voor het hele abonnement over heel Nederland.

Ik heb IPB sinds vorige week zaterdag, kon woensdag bellen en gebeld worden, Mijn KPN met IPB deed het donderdag en ik heb geen enkel probleem met de verbinding. Behalve dat hier alleen Go en Lite te krijgen is, maar het is stabiel als een huis.

Op m'n vorige adres had ik Planet Advanced, en daar heb ik never nooit niet problemen mee gehad, constante snelheid.

In het verleden ook Eweka gehad en @Home, mijn God, wat was dat een ellende, vooral @Home.
We gaan beetje offtopic, maar ik moet zeggen ik had vorig jaar adsl van Planet en geen één keer downtime gehad in een jaar tijd.
Nu heb ik Casema en die maakt het zo bont dat in twee weken tijd 12 keer de verbinding is weggevallen.

Nog even over IPB: jij hebt het over een paar gebruikers, maar het heeft al meerdere keren in de krant gestaan dat 150000 klanten van IPB last van een grote storing hebben. De laatste duurde zelfs meerdere dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:15

slaay

Natuurbeleven.com

Is het trouwens mogelijk dat KPN vanaf 2007 ADSL gaat uitfaseren uit haar netwerk?
Want ze hebben toegezegd voor 2007 alle centrales van ADSL2 te hebben voorzien.

Lijkt me een lastige zaak, want 95% zit nog met een ADSL(1) modem te kijken.

Daarom lijkt het me ook niet verstandig om nu de snelheid te gaan verhogen.
Je krijgt dan het modem probleem, daarnaast krijg je volgend jaar weer het probleem, mochten ze echt ADSL(1) uit gaan gaan faseren.
Dan krijg je de landelijke introductie van MineTV, wat ook weer een nieuw modem vereist.

Lijkt me logisch dat ze hiermee wachten en zodra alle centrales omzijn, ook de snelheden gaan verhogen en MineTV introduceren.
Dan heb je meteen het goede modem, wil de nieuwe snelheid en TV van KPN.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
slaay schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:35:
Is het trouwens mogelijk dat KPN vanaf 2007 ADSL gaat uitfaseren uit haar netwerk?
Want ze hebben toegezegd voor 2007 alle centrales van ADSL2 te hebben voorzien.

Lijkt me een lastige zaak, want 95% zit nog met een ADSL(1) modem te kijken.

Daarom lijkt het me ook niet verstandig om nu de snelheid te gaan verhogen.
Je krijgt dan het modem probleem, daarnaast krijg je volgend jaar weer het probleem, mochten ze echt ADSL(1) uit gaan gaan faseren.
Dan krijg je de landelijke introductie van MineTV, wat ook weer een nieuw modem vereist.

Lijkt me logisch dat ze hiermee wachten en zodra alle centrales omzijn, ook de snelheden gaan verhogen en MineTV introduceren.
Dan heb je meteen het goede modem, wil de nieuwe snelheid en TV van KPN.
De DSLAMs die KPN gebruikt voor ADSL2+ zijn ook backwards compatible met ADSL1, dat betekent dat er geen man overboord is bij een upgrade van de centrales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

GraveR schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:47:
[...]

De DSLAMs die KPN gebruikt voor ADSL2+ zijn ook backwards compatible met ADSL1, dat betekent dat er geen man overboord is bij een upgrade van de centrales.
Je zou zelfs kunnen stellen dat kpn op het grootste deel van haar netwerk ADSL1 al uitgefaseerd heeft :). Het grootste deel van de kpn klanten zit al op adsl2 apparatuur (aan de kpn kant) aangesloten. Die kan je ook gewoon op 3mbit instellen namelijk ;).
Cloudje schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:15:
[...]

Nog even over IPB: jij hebt het over een paar gebruikers, maar het heeft al meerdere keren in de krant gestaan dat 150000 klanten van IPB last van een grote storing hebben. De laatste duurde zelfs meerdere dagen.
Ga ik offtopic mee, dat gaat om telefonie zaken. De adsl verbinding is technisch exact dezelfde als die van planet, hetnet en direct adsl (t/m de DNS servers). Allemaal "kpn-adsl" voor het netwerk en "kpn-internet" voor de verbinding met internet :).

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 06-09-2006 11:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

JvS schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:26:
[...]

Je zou zelfs kunnen stellen dat kpn op het grootste deel van haar netwerk ADSL1 al uitgefaseerd heeft :). Het grootste deel van de kpn klanten zit al op adsl2 apparatuur (aan de kpn kant) aangesloten. Die kan je ook gewoon op 3mbit instellen namelijk ;).
[...]

Ga ik offtopic mee, dat gaat om telefonie zaken. De adsl verbinding is technisch exact dezelfde als die van planet, hetnet en direct adsl (t/m de DNS servers). Allemaal "kpn-adsl" voor het netwerk en "kpn-internet" voor de verbinding met internet :).
De discussie ging over de stabiliteit van KPN. Als telefonie het vaak niet doet kun je niet spreken van een stabiel netwerk. En bij IPB wordt gebruik gemaakt van VOIP, dus dat zegt dan ook wat over de verbinding met de servers van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:16

DDX

GraveR schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:22:
[...]

Dubbel zuur dus voor de mensen die een FAST-abo hebben waarvan de centrale niet is geupgrade. Die betalen dus gewoon het volle pond voor 40% van de snelheid.
mja 8000/992 hier nogsteeds
maargoed 20mbit heb ik niet echt nodig ik zou zelfs genoegen nemen met 6000/1

ik wil alleen geen lagere upload...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Anoniem: 170198

Cloudje schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:15:
[...]

We gaan beetje offtopic, maar ik moet zeggen ik had vorig jaar adsl van Planet en geen één keer downtime gehad in een jaar tijd.
Nu heb ik Casema en die maakt het zo bont dat in twee weken tijd 12 keer de verbinding is weggevallen.

Maar goed, we hadden het hier over de adsl verbinding, en die is bij KPN zeer stabiel (zelfs bij IPB, die storing betrof alleen het telefonieverkeer...)
Cloudje schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:40:
De discussie ging over de stabiliteit van KPN. Als telefonie het vaak niet doet kun je niet spreken van een stabiel netwerk. En bij IPB wordt gebruik gemaakt van VOIP, dus dat zegt dan ook wat over de verbinding met de servers van KPN.
Dus je hebt nog geen idee! Het ging hier om de stabiliteit van ADSL: die is gewoon goed. Punt.
Dat het bellen bij IPB door een grote storing niet lukte, lag puur aan de VoIP centrales: HEEFT NIETS MET DE ADSL VERBINDING TE MAKEN!
Nogmaals, ADSL stabiel, voip bij KPN iets minder.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 170198 op 07-09-2006 11:26 . Reden: Nog even duidelijker maken... ]

Anoniem: 100904

* Anoniem: 100904 wacht nog steeds op de vorige upgrade. Dus van 8 naar 12 Mbit, dit komt doordat (in de hele regio) nog geen enkele centrale geschikt is gemaakt voor ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 18:58
Nijl schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:27:
We gaan inderdaad alles verdubbelen medio oktober.
iedereen borduurt fijn verder op deze verdubbeling.

Volgens mij is dat gelul want van de auteur Nijl hoor je verder niks. Terwijl zijn profiel naar een staalbouw bedrijf wijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Anoniem: 154922 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:14:
Welkom terug dan bij KPN (over een half jaar o.i.d.).

Het enige voordeel van KPN is het vaste IP (voor als je dat nodig hebt dan, ik hoef het niet en vind het semi-vaste IP van Tiscali juist fijner).

Tiscali netwerk is i.d.d. perfect. En voor de helft van de prijs en goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:47

krvabo

MATERIALISE!

Titusvh schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:26:
[...]

Volgens mij is dat gelul want van de auteur Nijl hoor je verder niks. Terwijl zijn profiel naar een staalbouw bedrijf wijst...
5 sept 2006 KPN ontkent dat ze de snelheden gaan verhogen. Vreemd want we hadden meerdere tips van binnen KPN gekregen... Toch switchen dan naar die snellere providers?
adslcentrale.nl

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:17
En voorlopig is het nog altijd stil rond KPN. Wanneer was de laatste verhoging? 2005 of begin 2006? Ik ga denk ik zelf weer terug naar Zeelandnet. Die bieden op dit moment al kabel abbo's met dezelfde snelheden maar wel goedkoper en meestal in het najaar starten ze weer 1 of andere actie en verhogen ze de snelheden weer.

Ik vind KPN duur naar verhouding met andere providers omdat de abbo's hetzelfde blijven met dezelfde prijzen waar anderen wel verhogingen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 09:55

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Kaap schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:17:
En voorlopig is het nog altijd stil rond KPN. Wanneer was de laatste verhoging? 2005 of begin 2006? Ik ga denk ik zelf weer terug naar Zeelandnet. Die bieden op dit moment al kabel abbo's met dezelfde snelheden maar wel goedkoper en meestal in het najaar starten ze weer 1 of andere actie en verhogen ze de snelheden weer.

Ik vind KPN duur naar verhouding met andere providers omdat de abbo's hetzelfde blijven met dezelfde prijzen waar anderen wel verhogingen aanbieden.
Men zal onderscheid blijven maken tussen verschillende abboos in prijzen en snelheden. Jaren terug zat er nog rek in qua snelheid, maar de snelste dsl abboos kunnen niet meer sneller zonder gebruik te gaan maken van nieuwe technieken.
Nieuwe technieken betekent nieuwe hardware en het gros van NL zit niet te wachten op weer een nieuw modem etc. aan te schaffen en de bijbehorende kinderziektes. Internet en Voice over dezelfde lijn werkt nog niet eens overal stabiel met de huidige technologie.
Het enige wat ze zouden kunnen doen is een prijsverlaging over de hele linie (8Mb voor 5 euro ofzo :P ).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Laatst online: 15-05 15:05

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

[...]

We gaan in oktober idd alles verdubbelen!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Laatst online: 04-04 15:32

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
[...]

Nijl in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel ..."

[ Voor 13% gewijzigd door t-x-m op 23-07-2007 11:31 ]

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Nijl schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:17:
[...]

We gaan in oktober idd alles verdubbelen!
Dat zei je vorig jaar ook...
Nijl schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:27:
We gaan inderdaad alles verdubbelen medio oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Cloudje schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:46:
[...]

Dat zei je vorig jaar ook...

[...]
Als je al een jaar aan het lijntje wordt gehouden dan zou ik het wel weten hoor. KPN provider opzeggen en naar een andere gaan die wel een goede snelheid/prijs verhouding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 13:15
RoD schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:28:
[...]

En jij bent KPN medewerker? En jij mag dit zomaar melden?
Als hij/zij bij de KPN zou werken kan ie alvast op zoek naar iets anders, mocht dit waar zijn.

Hehe zie nou pas hoe enorm oud die post is :P

[ Voor 8% gewijzigd door Johny_B op 23-07-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Anoniem: 179986 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:01:
[...]

Als je al een jaar aan het lijntje wordt gehouden dan zou ik het wel weten hoor. KPN provider opzeggen en naar een andere gaan die wel een goede snelheid/prijs verhouding heeft.
Zo'n beetje elke BBned-provider biedt een veel betere prijs/snelheid-verhouding :')

Enige mogelijkheid dat ik weer terug ga naar KPN is als BBNed geen VDSL2 aan gaat bieden en KPN wel.. al lijkt me dat niet het geval.
Je wordt gewoon afgezet bij *insert provider over KPN-netwerk*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39
Ik wil geen snelheidsverhoging, maar een prijsverlaging van €20-€30. Ik betaal nu €55 en zit er nog tot februari 2008 aan vast. Woon een scheet verwijderd van de stad en ze willen hier maar niet het netwerk upgraden zodat ik ook van andere ISP gebruik kan maken. 8)7 Ik zit nu vast aan KPN of UPC en beide zijn rete duur :(

[ Voor 42% gewijzigd door Bull op 23-07-2007 17:57 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
UPC is niet duur. verschil prijs/snelheid met KPN/InternetPlusBellen is enorm.

als overstappen van KPN/Planet naar een andere provider makkelijker was geweest had ik het wel gedaan.
maar de Consumentenbond is er mee bezig las ik.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-05 13:17
Dat jij op een half jaar oude post reageert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Laatst online: 15-05 15:05

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

In oktober gaan we alles verdubbelen! Het is bijna zover!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126655

Ik heb nu ook nog kpn maar wil daar eigenlijk van af. Ik vind het bedrijf klant onvriendelijk en dan druk ik het zacht uit. Ook schijnt Casema sneller te zijn. Maakt ook waar wat ze aanbieden.
Ik ga dus overstappen. Betaal dan mischien wel iets meer maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Nijl schreef op zondag 23 september 2007 @ 00:18:
Wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 22:43

MeNTaL_TO

The future is not set

Het bericht kan niet eens, ik heb een upload van 1 Mib en dat kan niet eens naar 2 Mib.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Knap, tenzij VDSL2 is uitgerold zie ik daar niet echt kans voor. Het ADSL2+-dekkingsgebied is voor zover ik weet/bekend is niet uitgebreid dus het is onmogelijk de snelheden te verdubbelen voor meer dan ~60% van de aansluitingen.
Als ze VDSL hebben uitgerold denk ik wel dat daar een statement over zou zijn gekomen.

Gebakken lucht imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-05 17:01
krvabo schreef op zondag 23 september 2007 @ 01:25:
[...]

Knap, tenzij VDSL2 is uitgerold zie ik daar niet echt kans voor. Het ADSL2+-dekkingsgebied is voor zover ik weet/bekend is niet uitgebreid dus het is onmogelijk de snelheden te verdubbelen voor meer dan ~60% van de aansluitingen.
Als ze VDSL hebben uitgerold denk ik wel dat daar een statement over zou zijn gekomen.

Gebakken lucht imho.
Al ik het goed begrepen heb dan kunnen ze nu VDSL2 gaan uitrollen, de opta heeft een bief gestuurd aan KPN dat het referentie subloop ontbundelings aanbod ok bevonden is(ik dacht dat er verder geen grote problemen meer waren voor VDSL2 uitrol). Maar dan nog , het zal wel even duren voor dat er is en alle 28000 straatkasten vervangen zijn en we eventueel een hogere snelheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Oktober 2019?
Vorig jaar zei je dit ook al, zie Nijl in "\[ GERUCHT ] KPN Snelheidsverhogingen?"
Of we er dus nog waarde aan moeten hechten dat je dit aangeeft?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Ik hecht er geen waarde aan, ik zit vanwege mijn werk redelijk dicht op de materie en zoals hierboven gemeld wordt is het wachten op VDSL :) .. Dus een ADSL snelheidsverhoging kun je voorlopig nog wel even als gerucht blijven zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Laatst online: 01:08
Mijn email naar planet servicedesk:
Hallo,
In deze tijd zie ik bij diverse providers veel aanbiedingen van internetplusbellen. De genoemde snelheden zijn bij providers als @home, UPC, Tele2, etc. hoger dan de snelheden bij planet en soms zelfs met lagere kosten. Ik betaal nu 42 euro voor een ipb standaard abonnement met 3 mbps down en 512 kbps up. Bij andere providers krijgt men bijvoorbeeld 4 mbps down en 1mbps up voor eenzelfde of soms zelfs iets lagere prijs. Valt er een snelheidsverhoging te verwachten binnen een bepaalde periode?

Het antwoord:

Geachte xxxxxx

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Op het moment kunnen wij geen uitspraken doen over een eventuele snelheids wijzigingen. Ook kunnen wij geen uitspraken doen over eventuele aanpassingen van abonnementsgelden.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

Wie zal zeggen wat er gaat gebeuren? Vooralsnog afwachten. IPB is bij mij nu eindelijk al 4 maanden stabiel. Problemen waren grotere storingen en blikseminslag bij enkele verdeelkasten in een naburig dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
krvabo schreef op zondag 23 september 2007 @ 01:25:
[...]

Gebakken lucht imho.
De ADSL2+ dekking is 80% van Nederland met het ADSL netwerk, niet 60% van Nederland. Hoeveel mensen nog omhoog kunnen in snelheid en nu al niet tegen het maximale zitten van de ADSL techniek door lijnlengte en hun abonnement dat ze hebben zal vast wel lager zijn dan 80% natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 23-09-2007 17:08 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234167

zou wel eens hoog tijd worden een snelheids verhoging het is dat ik nog een jaar aan me abbo vast zit anders was ik al weg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 234167 schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:13:
zou wel eens hoog tijd worden een snelheids verhoging het is dat ik nog een jaar aan me abbo vast zit anders was ik al weg geweest.
Daar hoef je geen dubbelpost voor te maken hoor...

Maar idd, ik heb zelf ook KPN (planet), en ook zo'n stom abbo waar ik aan vast zit (3Mb/0.5Mb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:50
leonpwner1 schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:16:
[...]

Daar hoef je geen dubbelpost voor te maken hoor...

Maar idd, ik heb zelf ook KPN (planet), en ook zo'n stom abbo waar ik aan vast zit (3Mb/0.5Mb).
ik heb zelf ook zown 'stom' abbo. Maar geen enkele problemen mee. Nog nooit mee gehad trouwens. Ik snap niet dat iedereen KPN zit te bashen. Ik gebruik KPN internet al enige jaren. Nooit problemen mee gehad. In de tussen tijd verhuisd, is ook allemaal perfect geregeld. Petje af voor die gasten.

Maar een snelheidsverhoging kan geen kwaad natuurlijk ^^

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
grannymark schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:32:
[...]

ik heb zelf ook zown 'stom' abbo. Maar geen enkele problemen mee. Nog nooit mee gehad trouwens. Ik snap niet dat iedereen KPN zit te bashen. Ik gebruik KPN internet al enige jaren. Nooit problemen mee gehad. In de tussen tijd verhuisd, is ook allemaal perfect geregeld. Petje af voor die gasten.

Maar een snelheidsverhoging kan geen kwaad natuurlijk ^^
Nou, ik heb er opzich ook niet zoveel problemen mee, maar je kunt niet ontkennen dat er problemen zijn. 2x per maand een DNS server die voor een week niet werkt bijvoorbeeld.

Maar mijn punt is meer dan we nu evenveel (of misschien zelfs méér) betalen voor een standaard ADSL abbo, als een Internet + Bellen abbo van bv. Orange.

Beide kosten om en nabij de 35 euro per maand... Dat is mijn punt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-05 17:01
Het enige probleem met KPN is dat het prijsverschil met bijvoorbeeld Tiscali wel erg groot werd/is, dat was voor mij de reden om over te stappen, als er geen alternatieve aanbieder is, tja dan houdt het op. Maar in mijn geval kon ik overstappen op tiscali vanaf IPB, 25% minder betalen en een hogere snelheid krijgen . Deze situatie deed zich begin dit jaar voor toen KPN ook nog wat problemen had met de ondersteuning van IPB en dus was de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

bjck schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:07:
[...]

De ADSL2+ dekking is 80% van Nederland met het ADSL netwerk, niet 60% van Nederland. Hoeveel mensen nog omhoog kunnen in snelheid en nu al niet tegen het maximale zitten van de ADSL techniek door lijnlengte en hun abonnement dat ze hebben zal vast wel lager zijn dan 80% natuurlijk.
ADSL2 of ADSL2+ ?
Ik wist niet dat de dekking zo hoog was, ik dacht dat KPN was blijven steken op 60%, maargoed ik heb geen bron :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

FlipFluitketel schreef op zondag 23 september 2007 @ 10:14:
[...]

Oktober 2019?
Vorig jaar zei je dit ook al, zie Nijl in "\[ GERUCHT ] KPN Snelheidsverhogingen?"
Of we er dus nog waarde aan moeten hechten dat je dit aangeeft?
Het is een gerucht, geen feit!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

jammer het zou wel eens tijd worden!

Elect a clown, expect a circus.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Slasher schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:49:
[...]

jammer het zou wel eens tijd worden!
Inderdaad! Ik wil wel eens downgraden want ik betaal me scheel aan m'n XS4ALL abo. :P Maar ja, dat is een keuze... :)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anders zou iedereen toch naar orange overstappen? Die verhogen de snelheiden over KPN netwerk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 02:22
Volgens adslcentrale krijgen alleen Orange klanten met een KPN aansluiting een snelheidsverhoging. Dat zou flink minder zijn :/

[ Voor 13% gewijzigd door tweak_dude op 02-10-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 01:05
tweak_dude schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:45:
Volgens adslcentrale krijgen alleen Orange klanten met een KPN aansluiting een snelheidsverhoging. Dat zou flink minder zijn :/
Dat is wel heel krom zeg. Waarom zij wel en klanten direcht van KPN niet?

Vind dat we na al dat geklier met IPB zowiezo wel aan een 'goedmakertje' toe zijn :+

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-05 09:49
Mijn centrale is volgens de kaart geupgrade aar ik heb Speedlinq... Jammer maar vaak is het zo dat als er 1 schaap over de dam is er wel meer volgen. Maand erna ofzo... Ik ga dan van 8 naar 12Mbit.. opzich wel leuke verhoging... Jammer van de upload dat de hetzelfde blijft.

Wat ik trouwen niet snap is ik haal overall eruit dat mijn centrale nogsteeds ADSL1 is en ik wil eigenlijk wel Speedlinq maar dan de 20Mbit versie...

[ Voor 21% gewijzigd door Cave_Boy op 02-10-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Dan moet je verhuizen naar ene gebied waar het mogelijk is en niet afwachten tot de hemel naar beneden komt als het zo'n issue is ;P !.

Ikzelf zit "vast" op ene Lite abo van 3 mbit en Basic kan ik shaken omdat ik te ver van de centrale afzit. Pech voor mij maar ik heb me er allang bij neergelegd. Heb nog maar 2 maal een loss of line gehad door werkzaanheden en dat vind ik acceptabeler als de 20 keer dat kennissen 2 straten verder hun @home zagen wegvallen. Zoals eerder gemeld, wachten is op VDSL2, zodra dat er is zijn we technisch weer een stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Naast Orange hebben de XS4ALL klanten eigenlijk ook al snelheidsverhoging (gehad).
Ik ben overgestapt naar XS4ALL only en heb nu een 4/1 mbit lijn ipv 3/1 (?)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:12
Beekforel schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:45:
Naast Orange hebben de XS4ALL klanten eigenlijk ook al snelheidsverhoging (gehad).
Tjsa, alleen in de kleine lettertjes staat dat kortingen niet meegenomen kunnen worden, waardoor dat geintje me alsnog geld kost. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151463

Beekforel schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:45:
Bij XS4ALL krijgen nieuwe abonnee's van de basic variant 8 mbit
zie hier
Maar ik zit nog steeds op 6mit en ik heb ook XS4ALL Basic.
Wellicht ook bij XS4ALL een verhoging :?

ik heb hem nog niet gehad dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anoniem: 151463 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:55:
[...]

zie hier

Hopelijk ook blij planet ooit eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Anoniem: 151463 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:55:
[...]

zie hier

Je krijgt de verhoging (vooralsnog) niet vanzelf. Als je overstapt naar Only (in principe niks anders behalve dat er geen ADSL meer op je KPN rekening staat maar op de XS4ALL rekening) krijg je de verhoging.
Lees XS4ALL Only even door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199465

Volgens adsl centrale komt er binnenkort een snelheidsverhoging aanzetten? iemand die al meer hierover weet?

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 07:52
Lol, dit topic stamt uit 2006 :p Maar zal nu wel weer actueel zijn dan.

Ik zal eens kijken of ik er wat meer over te weten kan komen. Ik heb connecties aan de binnenkant 8)

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Het lijkt me sterk, de duurste abbonementen pieken vaak al aan het haalbare van de adsl(2/2+) technieken. Het enige wat ze met een verhoging uit kunnen halen is de goedkopere abbonementen meer snelheid geven, maar uiteindelijk lopen ze dan hun eigen duurdere abbo's voor de voeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
BarthezZ schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:58:
Het lijkt me sterk, de duurste abbonementen pieken vaak al aan het haalbare van de adsl(2/2+) technieken. Het enige wat ze met een verhoging uit kunnen halen is de goedkopere abbonementen meer snelheid geven, maar uiteindelijk lopen ze dan hun eigen duurdere abbo's voor de voeten
KPN ADSL Extra (Planet ADSL Advanced) staat toch op 8-12Mbps.
zou dus nog wel verdubbeld kunnen worden (als je dicht bij de centrale woont).

en de upload kan nog naar 1,3Mbps.
4 juni 2008 Het is nu zeker dat KPN binnenkort de snelheden zal gaan verhogen. Net als de vorige keer zal dit gratis zijn maar deze keer zijn er wel speciale intructies. Deze instructies zullen wij hier plaatsen wanneer deze bekend zijn! Ondertussen maakt de concurentie zich op voor de strijd om de ADSL klant.
2 juni 2008 De geruchten over een ophande zijnde snelheidsverhoging van KPN stapelen zich inmiddels behoorlijk hoog op. Een telefoontje naar de helpdesk van een provider leverde ons een directe bevestiging op dat KPN binnen 2 maanden de snelheden zal verhogen!!! Uiteraard zullen wij de uitrol van de verhoging weer bij gaan houden. we houden u op de hoogte.
27 mei 2008 Er bereiken ons steeds meer geruchten dat KPN deze zomer (juli/aug.) de snelheden gaat verhogen. We hopen spoedig hier meer zekerheid over te kunnen geven. Heb je insite informatie, laat het ons dan even weten (info at adslcentrale puntnl)!
http://www.adslcentrale.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan hebben we mooi de laatste stuiptrekking van adsl gehad met deze snelheidsverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

En dus nog meer zeurende mensen die hun 'beloofde' snelheid niet halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 08:40
Gaat dit ook gelden voor HetNet en Planet klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:45

Wildfire

Joy to the world!

Is het niet zo dat een Annex M standaard is voor ADSL2+ waarmee je tot 3 mbit/sec upload zou krijgen tegen inlevering van wat download? Heb begrepen dat diverse ADSL2+ modem de Annex M standaard al aankunnen. Op deze manier kun je bepaalde groepen klanten toch nog upgraden, mits ze akkoord zijn met wat minder download in ruil voor meer upload.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 05-06-2008 12:05 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Net als de vorige keer zal dit gratis zijn maar deze keer zijn er wel speciale intructies.
:') Hier wordt ik helemaal melig van eerlijk gezegd ... enige wat je een klant kan vertellen is dat hij of zij een nieuwe modem moet kopen om meer van 8 Mbps te halen aan snelheid : That's it !!

* nero355 kan niet wachten op de dag dat hij een excuus heeft om een DrayTek ADSL2+ modempje te kopen :+

/EDIT :
Wildfire schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:04:
Is het niet zo dat een Annex M standaard is voor ADSL2+ waarmee je tot 3 mbit/sec upload zou krijgen tegen inlevering van wat download? Heb begrepen dat diverse ADSL2+ modem de Annex M standaard al aankunnen.
Verboden in Nederland wegens overspraak met telefonie lijnen... tenminste volgens meerdere Tweakerts :)

[ Voor 34% gewijzigd door nero355 op 05-06-2008 12:05 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 16-05 08:51

IEF

Why so serious?

Wildfire schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:04:
Is het niet zo dat een Annex M standaard is voor ADSL2+ waarmee je tot 3 mbit/sec upload zou krijgen tegen inlevering van wat download? Heb begrepen dat diverse ADSL2+ modem de Annex M standaard al aankunnen. Op deze manier kun je bepaalde groepen klanten toch nog upgraden, mits ze akkoord zijn met wat minder download in ruil voor meer upload.
Er is een AnnexM standaard ja. En nee, die mag in NL niet gebruikt worden, teveel overspraak op analoge KPN lijnen.

http://www.members.iinet.net.au/~swilkinson/dsl.html

[ Voor 15% gewijzigd door IEF op 05-06-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:42
overspraak? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 12:15
Overspraak is elektromagnetische interferentie tussen verschillende signalen, bijvoorbeeld tussen het linker- en rechter kanaal van een stereo-signaal.
Of bekijk deze link is even: http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/NL/NL/overspraak

G00gle is uw vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Klopt die site van "adsl centrale" over upgraden wel?

Ik zit al 2 jaar op ADSL2+ en dat heb ik al jaren geleden op de site aangegeven. Nu staat er opeens dat wij opnieuw naar ADSL2+ geupgrade gaan worden :?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IEFtm schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:07:
[...]

Er is een AnnexM standaard ja. En nee, die mag in NL niet gebruikt worden, teveel overspraak op analoge KPN lijnen.

http://www.members.iinet.net.au/~swilkinson/dsl.html
ik kan uit die pagina alleen maar opmaken dat wat je zegt totaal niet klopt aangezien het exact dezelfde frequenties gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Eindelijk krijgen we hier Adsl2
Ik wou net mijn pa en ma overhalen om op telfort over te gaan.
Maar als planet internet ook meedoet met de snelheidverhoging word het nog wat.
Zit nu meer als 50 euro te betalen voor 6mbit down. Planet comfort.
18Juli word de centrale hier iig omgebouwd.
Weet iemand al of planet meedoet en wat de snelheid dan gaat worden?

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 18:05
oh dit zou wel heel vet zijn, vind die 26 euro voor een 1.5mbit lijntje toch wel erg veel worden :P
maarja me ma betaald en die wil per se planet/kpn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48

The_Scarabial

MTB for life!

En wat is binnenkort? Binnen 6 maand? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
The_Scarabial schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:21:
En wat is binnenkort? Binnen 6 maand? :+
Nee Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif

[ Voor 12% gewijzigd door yohan op 05-06-2008 13:29 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 11:30

DataGhost

iPL dev

Zou dit niet iets met VDSL te maken kunnen hebben? Ik zit al een hele tijd op 12Mbit ADSL2+, ik zou anders niet weten wat voor instructies er dan voor mij zouden moeten zijn. Het lijkt me niet erg logisch dat die hetzelfde zijn (upgrade naar een ADSL2+ modem), aangezien ze vorige keer volgens mij niet eens vermeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DataGhost schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:27:
Zou dit niet iets met VDSL te maken kunnen hebben? Ik zit al een hele tijd op 12Mbit ADSL2+, ik zou anders niet weten wat voor instructies er dan voor mij zouden moeten zijn. Het lijkt me niet erg logisch dat die hetzelfde zijn (upgrade naar een ADSL2+ modem), aangezien ze vorige keer volgens mij niet eens vermeld zijn.
Tja, "strijd om de ADSL klant" kan van alles impliceren maar ik verwacht er persoonlijk helemaal niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48

The_Scarabial

MTB for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

DataGhost schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:27:
Nee waarschijnlijk niet VDSL.
Afgelopen maand hebben ze hier (oudenbosch en breda) de trotoirs opengetrokken om de glasvezel naar de wijkverdeelkasten te leggen.
Als ik het me goed herinner moeten ze elk van die kasten nog gaan ombouwen met nieuwe apparatuur en noodstroomvoorzieningen. Aangezien alleen de kabels nog maar tegen de kasten liggen lijkt het me sterk dat ze het nu gaan uitrollen.
Dit is dus gewoon een laatste stuiptrekking tot 2009/2010 om misschien nog een aantal klanten te behouden die op het punt staan over te stappen naar alice/telfort/concepts/abel/etc.
Als je het nog niet wist; KPN heeft enorm dure abonnementen itt bbned en tiscali (?)-providers.
Als we het eerder genoemde 1.5mbit-abo nemen van ~30 euro per maand, dan heb je voor dat geld dus ook een wide-open adsl2+-aansluiting. Dat is dus 18x zo snel voor evenveel geld.

Wat imho het meest logisch is, is dat kpn de afgelopen tijd wat extra ADSL2+-kaarten in de centrale's heeft gestopt om centrales die niet helemaal adsl2+-compatible waren het nu wel te maken. IIRC had kpn een aantal centrales waar de kaarten niet allemaal waren vervangen en je dus niet zeker wist of daar wel adsl2+ aangeboden kon worden.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.

Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.

Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.