[Problemen+Ervaringen] KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 129.022 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
Ik las net op http://www.adslcentrale.nl/ het volgende:
Er zijn wat geruchten over een op hande zijnde snelheidsverhoging die nog dit jaar plaats zou moeten gaan vinden. Waar rook is, is vuur?
In navolging op @home zou kpn dus misschien nog dit jaar hun adsl-snelheid verhogen :9 :*)

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is dit de enige informatie die je hebt? Beetje magertjes... Maar wie weet, zou niet verkeerd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Mja, ze zullen wel moeten als de IP-TV er op grote schaal door willen drukken.

Laten ze eerst maar eens zorgen dat alle centrales ADSL2+ geschikt worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
GraveR schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:08:
Mja, ze zullen wel moeten als de IP-TV er op grote schaal door willen drukken.
Waarom zouden ze? Iemand met Go of Lite kan het gewoon niet bestellen en moet upgraden schuift meer €€ in het laatje.
Laten ze eerst maar eens zorgen dat alle centrales ADSL2+ geschikt worden :(
Als dat hun doel nog steeds is. Want dat ligt volgensmij alweer een tijdje stil...

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 22-08-2006 18:11 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kpn is momenteel ruk bezig.
wij hadden ons vorig tijdens kerst opgegeven voor ADSL2 en die zou dan over 2 maanden komen.
Na een half jaar gewacht te hebben hebben we ze nog eens gebeld hoe het zat het duurde volgens kpn nog eens 3 maanden.
Toen zijn we overgestapt naar chello heb er nog altijd geen spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:29
Ik hoor tegenwoordig ook veel (meer) negatieve dingen over KPN :(
Ik ben erg benieuwd..

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze moeten maar eerst eens da VoIp gedoe van hun op orde stellen.
daardoor kan k niet eens meer fatsoenlijk downloaden (zodat we dan nog wel bereikbaar zijn) en dan nog niet te spreken over de regelmatige storingen die er ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:36
Merk ik hier niks van, alles werkt naar behoren..

OT: Dit zou echt heel mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Tsja, geruchten......... ik hoop het van harte... en dat dan ook weer eens de uploadsnelheden omhoog gaan. In ieder geval blijven hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Comfort van Planet.

Enigste waar ik écht op hoop is 1mb up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:00:

Ik hoop ook op een hogere uploadsnelheid! We hadden vroeger 3000 down en 512 up van Het Net, maar die snelheid was niet mogelijk voor Surfen & Bellen. Dat is nu dus 4096 down en 256 up geworden, en dan is soms wel hinderlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:00:

^^^ met hem :)

Die download van 6Mbit vind ik snel genoeg, maar ietsjes meer upload is welkom.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben benieuwd. Zolang de kwaliteit verder niet daalt is een verhoging natuurlijk altijd welkom, al lig ik er niet meer wakker van nu. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ik hoop dat het voor het eind van het jaar rond is.

per 1 januari 2007 ben ik namelijk gedowngrade van Planet Comfort naar Planet Standard.
ik rekende op een snelheidsverhoging zodat ik er niet (zo veel) op achteruit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-08 15:31

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

We gaan inderdaad alles verdubbelen medio oktober.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nijl schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:27:
En jij bent KPN medewerker? En jij mag dit zomaar melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:10:
Als dat hun doel nog steeds is. Want dat ligt volgensmij alweer een tijdje stil...
Zouden ze stiekem wachten op WiMax en/of VDSL? Ik denk dat VDSL voor de toekomst meer te bieden heeft, en dat ze dmv het ADSL2 systeem even de "ongeduldige" gebruikers wouden stilkrijgen (als we dan toch al bezig zijn met geruchten, why not? :+ ).

VDSL bied zoveel meer dan het geweldig ADSL(2) netwerk, waar ik nogsteeds maar 1mbit upload heb. Ik wil thuis een webserver plaatsen voor persoonlijk gebruik, dit wel met enige snelheid. Vergelijk eens 1mbit met 52mbit upload, toch veel beter?

Ik moet nu gemiddeld 80 euro betalen (p/m) voor een 1U met wat dataverkeer. Als ik met VDSL ook 80 euro moet betalen dan is dat veel voordeliger om je server thuis te houden ipv in het datacenter.
[/erg offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

RoD schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:28:
[...]

En jij bent KPN medewerker? En jij mag dit zomaar melden?
Gaat denk ik over de abonnementskosten en niet over de up- en downloadsnelheden :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:46:
[...]

Zouden ze stiekem wachten op WiMax en/of VDSL? Ik denk dat VDSL voor de toekomst meer te bieden heeft, en dat ze dmv het ADSL2 systeem even de "ongeduldige" gebruikers wouden stilkrijgen (als we dan toch al bezig zijn met geruchten, why not? :+ ).

VDSL bied zoveel meer dan het geweldig ADSL(2) netwerk, waar ik nogsteeds maar 1mbit upload heb. Ik wil thuis een webserver plaatsen voor persoonlijk gebruik, dit wel met enige snelheid. Vergelijk eens 1mbit met 52mbit upload, toch veel beter?

Ik moet nu gemiddeld 80 euro betalen (p/m) voor een 1U met wat dataverkeer. Als ik met VDSL ook 80 euro moet betalen dan is dat veel voordeliger om je server thuis te houden ipv in het datacenter.
[/erg offtopic]
Upload kunnen ze nu ook makelijk omhoog krikken.
De enigste reden waarom ze dat niet doen is om het voor de datacenters leuk te houden.
anders gaan mensen massaaal thuis hosten en dan verdienen de datacenters geen ene rooie cent meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
12 wordt 24.
6 wordt 12.
3 wordt 6
1.5 wordt 3 dus...

Dat wordt weer een modem vervangen voor veel mensen... namelijk die van 6 naar 12mbit. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vorkie schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:01:
[...]

12 wordt 24.
6 wordt 12.
3 wordt 6
1.5 wordt 3 dus...

Dat wordt weer een modem vervangen voor veel mensen... namelijk die van 6 naar 12mbit. :|
Of gewoon downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:01
Wat zal er met de upload gebeuren als deze upgrade er daadwerkelijk komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-08 10:36
adyta schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:04:
Wat zal er met de upload gebeuren als deze upgrade er daadwerkelijk komt?
Tja, wie kan je dat nu al vertellen ?
Wacht gewoon af zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het gewoon verdubbeld wordt, betekend dat in mijn geval 1.5mb up :P
Wel jammer ja, dat betekend andere modem. Hoop rompslomp en zo denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:07:
Ik dacht dat 1mbit up de technische max was voor ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps ow ja, daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben ja :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Alle 512 Kbit en hoger uploadsnelheden zullen dan wel 1 Mbit worden, want dat is inderdaad de maximale upload van ADSL(1).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ook KPN-Office-DSL? (heb hier 2048/512 @ 39 euro) en kan wel update gebruiken :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na stel dat adsl standaard naar 6mb down/1mb up gaat, ga ik mooi downgraden vanaf comfort. Ik heb die 12mb niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:14:
Na stel dat adsl standaard naar 6mb down/1mb up gaat, ga ik mooi downgraden vanaf comfort. Ik heb die 12mb niet nodig :)
Dat is dus voor een telco als KPN een puntje om het niet te doen nog verder verhogen. Als een grote groep gaat downgraden hebben ze op dezelfde klanten minder inkomen. Het is afwegen tegen het aantal mensen dat wellicht niet vertrekt naar een ander netwerk of de kabel door dezelfde actie.

Kosten & Baten :+

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 22-08-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, daarom eerst maar eens de definitieve snelheden afwachten. Áls er überhaupt verhogingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:46:
[...]
[/erg offtopic]
Das toch eigenlijk geen geld als je kijkt wat je krijgt?
- multi-homed netwerk
- 100 Mbps, 100% bustable verbinding
- 100% stroom garantie
- stroom gebruik inbegrepen
- 24*7 security
- koeling
- zuivere stoom
- direct op kruispunt van 90% van internetverkeer van en naar je server
- ondersteuning

Volgens mij gaat zo'n verbinding als jij bedoeld het doel van internet gebruik thuis voorbij. Beetje zelfde als per e-mail bestanden van meer dan 10 MB versturen (e-mail=berichtenservice; FTP=files verplaatsen).

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-08 15:13
Als je kijkt dat er in de afgelopen 2.5 jaar 4 snelheidsverhogingen zijn geweest wordt het wel weer tijd voor een nieuwe snelheidverhoging.

Maar ik denk dat het niet net als de vorige keer gaat, misschien 50% snelheidsverhoging, want bij 100% kan Fast niet aan de 24 MBit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de problemen al komen als ze het gaan verdubbelen. Naast de modems van die niet allemaal ADSL2(+) zijn voor 12mbit, voorzie ik ook nog is problemen bij mensen die wel een modem hebben. Na de overgang van ADSL1 => ADSL2 voor mijn FAST abo destijds, was de lijn niet meer stabiel te krijgen, ook niet meer met een downgraden naar 8 mbit. Alleen een oud, niet ADSL2 modem installeren hielp nog. En die problemen met instabiele lijnen met ADSL2(+) zijn eerder gewoonte dan uitzondering. Als ze nu nog is een groot aantal klanten om gaan zetten naar ADSL2(+) voor 12mbit, wil niet weten hoe druk KPN het dan gaat krijgen of hoeveel mensen hier gaat posten over dat ze de snelheid niet halen en/of een instabiele lijn hebben gekregen.

Kortom, kom maar op met die verhoging >:) Ik zit bij casema tegenwoordig vanwege die problemen, en zo'n verhoging geeft vaak aanleiding voor een verhoging bij de concurrent ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmh keigaaf zeg, net over van chello naar XS4ALL. Ga ik teminste niet 2 mbit achteruit maar 4 vooruit.

Maar als het het 12 mbit abo naar 24 mbit gaat, verdwijnt het ADSL Ultra abbo van XS4ALL?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twixx schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:35:
Das toch eigenlijk geen geld als je kijkt wat je krijgt?
Nu: ADSL a 40 euro + 80 euro colocate = 120 euro.
VDSL a 80 euro.

Ik wil gewoon "iets sneller" kunnen uploaden dan 1mbit, ongeacht waarvoor. Waarom wil ik continu mn server online hebben? Dat heb ik in dit geval onder eigen beheer. Ik wil dichtbij, een lokale server, die aan snel internet hangt. Om foto's te delen met familie en vrienden, enzovoort. Wie beslist voor mij dat ik dit extern dien te doen voor een beetje normale snelheid? En dan daarbij wil ik niet 2 servers, 1 is voldoende qua stroomverbruik. Iets in me zegt tegen me dat we rustig aan moeten doen met onze bronnen, dus 2 servers is niet nodig (vind ik).
[/totaal offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:00:
Mmmh keigaaf zeg, net over van chello naar XS4ALL. Ga ik teminste niet 2 mbit achteruit maar 4 vooruit.

Maar als het het 12 mbit abo naar 24 mbit gaat, verdwijnt het ADSL Ultra abbo van XS4ALL?
Het is een 8-12 Mbit abonnement, dus dat zullen ze dan denk ik wel naar 16 Mbit gooien, zodat het neer komt op 3 Mbit, 6 Mbit, 12 Mbit, 16 Mbit en 20 Mbit abonnementen (24 Mbit bestaat niet, of in ieder geval niet bij XS4ALL ;)).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:52

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

dacht ik ook, 1,2 mbit volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Iedereen zit te speculeren maar niemand komt met een bron. Eerst maar eens zien en dan geloven.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 01:39:
Nu: ADSL a 40 euro + 80 euro colocate = 120 euro.
VDSL a 80 euro.

Ik wil gewoon "iets sneller" kunnen uploaden dan 1mbit, ongeacht waarvoor. Waarom wil ik continu mn server online hebben? Dat heb ik in dit geval onder eigen beheer. Ik wil dichtbij, een lokale server, die aan snel internet hangt. Om foto's te delen met familie en vrienden, enzovoort. Wie beslist voor mij dat ik dit extern dien te doen voor een beetje normale snelheid? En dan daarbij wil ik niet 2 servers, 1 is voldoende qua stroomverbruik. Iets in me zegt tegen me dat we rustig aan moeten doen met onze bronnen, dus 2 servers is niet nodig (vind ik).
[/totaal offtopic]
^^ Met Koning van DOS :+

Zolang er geen VDSL is zitten we vast aan 1 Mbps upload !! Komt door een of andere wet en overspraak met de spraaklijnen enz...

Ik zou wel happy zijn met 2 Mbps upload of meer en tja download ... zolang Planet hun Nova op 450 KB/s capt heb ik niet meer dan 6 Mbps nodig :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:00:
Iedereen zit te speculeren maar niemand komt met een bron. Eerst maar eens zien en dan geloven.
Tja ach, en wat dan nog als het niet waar zou blijken, uiteindelijk komt het er toch van. De vraag die mij meer bezig houdt is dat we nu al vrij rap naar de uiterste limieten gaan van wat ADSL te bieden heeft zowel qua upstream als qua downstream. Dus rijst de vraag: wat nu? Heeft KPN al een opvolger klaar staan of blijven we op ADSL2 (met alle beperkingen) voor de komende paar jaar?

Lijkt mij dat ze beter kunnen opschieten met een alternatief/opvolger, want de woningcooperaties en andere ondernemers staan te springen om glas de grond in te douwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

KPN heeft al tijden een plan om met DSL hogere snelheden te halen, namelijk de straatkasten voorzien van VDSL apparatuur, zodat zo;n beetje iedereen binnen 1km van de DSL apparatuur komt te zitten en makkelijk stabiele hogesnelheidsverbindingen gemaakt kunnen worden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Laatst online: 12-07 12:55
Uploadsnelheid

De uploadsnelheid varieert van 1 tot 3,5 Mbit/s.

De in Nederland en België toegelaten variant van ADSL2+ laat echter maximaal 1.3 Mbps upload toe, Annex M is niet toegelaten in verband met teveel overspraak op andere telefoonlijnen.
ITU G.992.5 ADSL2+ 24 Mbit/s 1.3 Mbit/s
ITU G.992.5 Annex M ADSL2+ 24 Mbit/s 3.5 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:48:
KPN heeft al tijden een plan om met DSL hogere snelheden te halen, namelijk de straatkasten voorzien van VDSL apparatuur, zodat zo;n beetje iedereen binnen 1km van de DSL apparatuur komt te zitten en makkelijk stabiele hogesnelheidsverbindingen gemaakt kunnen worden.
Maar haalt dat het bij de 100mbit die je via glasvezel, of zoals @Home in de planning heeft: Ethernet To The Home kan halen, anders wordt DSL namelijk een kort verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:18:
[...]

Maar haalt dat het bij de 100mbit die je via glasvezel, of zoals @Home in de planning heeft: Ethernet To The Home kan halen, anders wordt DSL namelijk een kort verhaal...
Wikipedia meldt:
Er is nu ook een nieuwe versie van VDSL gestandaardiseerd. Deze heet VDSL2 en is op voornamelijk twee punten verbeterd:

De snelheid is opgetrokken tot 100 Mbps up- en download,
De maximale afstand tussen aansluiting en centrale is verhoogd naar 3500 meter.
En ik voorzie dat er binnenkort DSL-technieken komen die volledig gebruik maken van de telefoonlijn, en dus geen ruimte overlaten voor PSTN en ISDN. Dat zal de snelheden ook weer ten goede komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij gaat dit nog over de vorig snelheidsupgrade eind 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
Zullen ze ook de IPB klanten gaan upgraden? Ik heb sinds een aantal weken 4 Mbit, maar sneller vind ik fijner.

Kpn is ook erg druk bezig om heel het land te gaan verglazen (glasvezel). Laten we hopen dat het dsl tijdperk sneller voorbij is dan we denken.

Om even te reageren op de klachten die mensen hebben op de kwaliteit van KPN, persoonlijk heb ik nooit problemen gehad tot IPB. Dat is toch een iets te nieuwe techniek die ze schijnbaar nog iets te goedkoop willen maken waardoor de kwaliteit achteruit gaat. Ik zelf betaal liever iets meer voor kwaliteit dan dat iets goedkoop moet zijn. De concurrentie van tegenwoordig maakt het wel goedkoper maar niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-08 09:51

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:08:
volgens mij gaat dit nog over de vorig snelheidsupgrade eind 2005
:?
Topic is gestart 22-augustus-2006 omdat op www.adslcentrale.nl een bericht staat dat het gerucht gaat dat er misschien weer een snelheidsupgrade komt. Hoezo zou dit dan nog over die upgrade van 2005 gaan :?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:41

The_Scarabial

MTB for life!

idd, waar rook is, is vuur, dus waarschijnlijk over een half jaar ofzo :P

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Mij maakt het niet meer uit, ik ga van xs4all naar @home, gewoon uit kostenoverwegingen en dan kan eindelijk die ongebruikte telefoonlijn eruit, ook al is dit nog maar budget!
vind kpn teveel een monopolie positie hebben en snelheid maakt met nu niet meer zoveel uit!!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
thefxr schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 01:01:
Mij maakt het niet meer uit, ik ga van xs4all naar @home, gewoon uit kostenoverwegingen en dan kan eindelijk die ongebruikte telefoonlijn eruit, ook al is dit nog maar budget!
vind kpn teveel een monopolie positie hebben en snelheid maakt met nu niet meer zoveel uit!!
Vreemde redenering: omdat KPN volgens jou een monopolie heeft, ga je weg?

Goh, dan haal je zeker je water ook in de supermarkt, want wat er uit je kraan komt, komt ook van een monopolist...

En met IPB heb je voor de prijs van ADSL er telefoneren bij, dus dat is ook niet echt een legitieme reden.

Verwijderd

Tegenwoordig heb je voor pak weg 45 Euri een Alcatel Speedtouch 516, configureren kost 5 minuten en je hebt ADSL2+.
Moet te doen zijn voor je hobby lijkt mij.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:21:
[...]
En ik voorzie dat er binnenkort DSL-technieken komen die volledig gebruik maken van de telefoonlijn, en dus geen ruimte overlaten voor PSTN en ISDN. Dat zal de snelheden ook weer ten goede komen :)
SDSL gebruikte al de gehele telefoonlijn, maar consumentenproducten zullen inderdaad ook wel die kant op gaan. Nu steeds meer mensen over willen stappen op voip is dat helemaal geen probleem meer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:21:
[...]

Wikipedia meldt:

[...]

Leuk dat Wikipedia dat zo meldt, maar de snelheid ben je al kwijt op 1000 tot maximaal 1500m. Daarna schakelt het bij VDSL2 terug op ADSL2+ en houdt je die snelheden over op die afstanden.

VDSL wordt alleen niet vanaf de centrales geleverd, maar vanaf de wijkverdeelkasten. Voorbeeld uit Duitsland via de .de wikipedia met foto.

http://de.wikipedia.org/wiki/VDSL

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 24-08-2006 23:36 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-08 21:32

Edgarz

Tweako-active since1986

Verhoging van de snelheid zal voor veel abonnee's geen zin hebben door de afstand tot de centrale/infr situatie.

Ik zit op 3 km van de centrale en heb dankzij een welwillende KPN techneut mijn volldige 12 Mbit connectie kunnen intrainen. Maar gezien de stats voor ADSL is dat wel echt de max. Die 20 Mbit wordt niets en is alleen voor degenen die < 2 km van een centrale zitten en niet te veel gepatchte koperdraden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 22:06
webfreakz.nl schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:12:
[...]

Ook KPN-Office-DSL? (heb hier 2048/512 @ 39 euro) en kan wel update gebruiken :)
Nee, OfficeDSL word niet geupgrade, zakelijk en particuliere netwerk is een vrij groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Edgarz schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:33:
Verhoging van de snelheid zal voor veel abonnee's geen zin hebben door de afstand tot de centrale/infr situatie.
Ik zit op 3 km van de centrale en heb dankzij een welwillende KPN techneut mijn volldige 12 Mbit connectie kunnen intrainen. Maar gezien de stats voor ADSL is dat wel echt de max. Die 20 Mbit wordt niets en is alleen voor degenen die < 2 km van een centrale zitten en niet te veel gepatchte koperdraden hebben.
Wat bedoel je met "een welwillende KPN techneut" ? wat heeft hij/zij zoal gedaan dan ? (zodat je de intrain snelheid van 12Mbit op een afstand van 3 KM haalt)

Ik zit namelijk op nog geen 900-1000 Meter van de centrale met een adsl Basic abbo: 6Mbit/768 maar mijn modem (Speedtouch 510 V4.0) wil niet harder intrainen dan 768 / 5344 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Puch-Maxi schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:36:
[...]

Wat bedoel je met "een welwillende KPN techneut" ? wat heeft hij/zij zoal gedaan dan ? (zodat je de intrain snelheid van 12Mbit op een afstand van 3 KM haalt)

Ik zit namelijk op nog geen 900-1000 Meter van de centrale met een adsl Basic abbo: 6Mbit/768 maar mijn modem (Speedtouch 510 V4.0) wil niet harder intrainen dan 768 / 5344 :(
Dan is hij stuk aan het gaan, probeer eens een ande rmodem. Gaan veel van die ST's kapot na een jaar en sterven een langzame dood. Of gewoon niet optimaal aangesloten in huis misschien, niet op/bij de hoofdaansluiting zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
bjck schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:43:
[...]
Dan is hij stuk aan het gaan, probeer eens een ande rmodem. Gaan veel van die ST's kapot na een jaar en sterven een langzame dood. Of gewoon niet optimaal aangesloten in huis misschien, niet op/bij de hoofdaansluiting zegmaar.
Ik heb hem op nog geen 30 cm op het ISRA punt met of zonder splitter het maakt niets uit, iedere keer traint hij in op een andere snelheid (maar het gekke is dat hij niet "Piept" of lekke condensatoren heeft zoals met vele andere ST's wel het geval is.) zie: [speedtouch] irritante piep en andere kwalen en Probleem na speedupgrade KPN

Welke Modem is aan te raden ? die fatsoenlijke Nat portforwarding ondersteund en ADSL2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Puch-Maxi schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:55:
[...]

Ik heb hem op nog geen 30 cm op het ISRA punt met of zonder splitter het maakt niets uit, iedere keer traint hij in op een andere snelheid (maar het gekke is dat hij niet "Piept" of lekke condensatoren heeft zoals met vele andere ST's wel het geval is.) zie: [speedtouch] irritante piep en andere kwalen en Probleem na speedupgrade KPN

Welke Modem is aan te raden ? die fatsoenlijke Nat portforwarding ondersteund en ADSL2+
Piepe of lekke condensatoren wil niet alles zeggen. Mijn ST510 is ook gewoon spontaan overleden van ouderdom (ahum.. 2 jaar oud of zo), ding piepte niet, condensatoren zagen er nog perfect uit maar toch deed ie raar en is ie overleden.
Meeste modems van Linksys werken goed met portforwarding en de nieuwere adsl-modems ondersteunen bijna allemaal wel adsl2+. Persoonlijk zou ik (als mijn huidige ST510) vervangen moet worden weer kiezen voor een Speedtouch. De 546 serie heeft misschien niet zo'n geweldige interface en portforwarding is ook omslachtig maar voor het laatste is er een programmaatje waar het eenvoudig mee te doen moet zijn (zelf niet getest, stond bij een firmware update op de frontpage in de reacties).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff... Koop gewoon een Linksys WAG200 even nieuwe firmware eroverheen en klaar is kees :) En je hebt geen problemen meer.
Dit vertel ik uit mijn praktijk ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Bedankt voor jullie reply's, http://www.redz.nl/index....&task=view&id=3&Itemid=25 Lijk me idd een erg handig tooltje, helaas kan ik het nu eventjes niet testen (@ Linux) maar met telnet kom je ook al een heel eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
wallywally schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:56:
[...]

Nee, OfficeDSL word niet geupgrade, zakelijk en particuliere netwerk is een vrij groot verschil.
Waarschijnlijk heeft de upgrade te maken met IP televisie. Kpn is nu met de proef bezig genaamd MINE. Om MINE te kunnen gebruiken wordt je (op de achtergrond) geupgrade naar ADSL2.
Eind van dit jaar of begin volgend jaar is het plan, zal de proef over gaan naar een grotere uitrol van IP TV. d:)b

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Wat moet ik ervan zeggen, heb aantal keren contact gehad met kpn en mijn isp. Het komt i.e.g. op het volgende neer,
Line Status
Enabled

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
960 / 5568

Prijs: 79euro.
Dus, weet niet of het zin heeft al die snelheidsverhogingen. Officieel hebben wij naar ik meen 12 mbit nodig. Zit nu op een basic snelheid. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
appies schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:41:
Wat moet ik ervan zeggen, heb aantal keren contact gehad met kpn en mijn isp. Het komt i.e.g. op het volgende neer,
Line Status
Enabled

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
960 / 5568

Prijs: 79euro.
Dus, weet niet of het zin heeft al die snelheidsverhogingen. Officieel hebben wij naar ik meen 12 mbit nodig. Zit nu op een basic snelheid. :'(
Uhh na de snelheidsverhoging had je gewoon dit goed kunnen aangegeven en uiteindelijk gewoon naar basic kunnen gedegradeerd worden zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Vorkie schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:44:
[...]

Uhh na de snelheidsverhoging had je gewoon dit goed kunnen aangegeven en uiteindelijk gewoon naar basic kunnen gedegradeerd worden zonder extra kosten.
Je bedoelt, als je de gewenste snelheid niet kan krijgen - kan je gedegradeerd worden naar de juiste abonnement/snelheid verhouding? Want heb meerdere malen contact hierover gehad, maar niemand heeft deze handreiking gegeven. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Ackermans1973 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:32:
[...]

Vreemde redenering: omdat KPN volgens jou een monopolie heeft, ga je weg?

Goh, dan haal je zeker je water ook in de supermarkt, want wat er uit je kraan komt, komt ook van een monopolist...

En met IPB heb je voor de prijs van ADSL er telefoneren bij, dus dat is ook niet echt een legitieme reden.
ik ga weg vanwege het hoge tarief voor een basis abo adsl en tegelijkertijd gaat mijn telefoon lijn naar budgetphone prepaid voor 10 euro per jaar ipv 120 voor het budget abo! bel nooit meer via de vaste lijn alleen nog maar met voipbuster, ik stap over naar @home, verder heb ik een KPN only centrale, dus zonder BBnet, versatel of tiscali in, terwijl dat diegene zijn met goedkope abo's! :X verder bepaal ik natuurlijk zelf, wat ik een goede reden vind om over te stappen!

[ Voor 5% gewijzigd door thefxr op 28-08-2006 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
thefxr schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:49:
[...]

ik ga weg vanwege het hoge tarief voor een basis abo adsl en tegelijkertijd gaat mijn telefoon lijn naar budgetphone prepaid voor 10 euro per jaar ipv 120 voor het budget abo! bel nooit meer via de vaste lijn alleen nog maar met voipbuster,verder heb ik een KPN only centrale, dus zonder BBnet, versatel of tiscali in, terwijl dat diegene zijn met goedkope abo's! :X verder bepaal ik natuurlijk zelf, wat ik een goede reden vind om over te stappen!
Dan neem je toch ADSL-DIRECT van KPN? Scheelt je weer wat euro's of via de kabel. Maar goedkoper dan de andere aanbieders zal het niet zijn wellicht. Verhuizen naar een grotere plaats of in iedergeval zodat je op een andere centrale bent aangesloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
OT: Is er al nieuws wanneer deze verhoging bekend gemaakt gaat worden? Ik sta op voor de keuze om mijn ADSL abo via KPN (xs4all) te beeindigen of te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als we wisten wanneer de verhoging bekend gemaakt zou worden dan was er toch al bekendgemaakt dat er een verhoging komt? Nijl in "\[ GERUCHT ] KPN Snelheidsverhogingen?" schijnt het te weten trouwens. Blijft natuurlijk gokken en afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
RoD schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:54:
Als we wisten wanneer de verhoging bekend gemaakt zou worden dan was er toch al bekendgemaakt dat er een verhoging komt? Nijl in "\[ GERUCHT ] KPN Snelheidsverhogingen?" schijnt het te weten trouwens. Blijft natuurlijk gokken en afwachten.
Heeft volgens mij alleen te maken met de voorbereiding van ADSL2, om het netwerk geschikt te maken voor IPTV(MINE)
zie Topic: http://gathering.tweakers...message/24513394#24513394

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
RoD schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:54:
Als 5 KPNers allemaal bevestigen dat er vanaf x datum een verhoging volgt zullen het ze echt niet allemaal bij het foute eind hebben. Bovendien er is een verschil tussen interne memo's en publieke bekendmaking. Overigens als het gerucht klopt zal de aankondiging toch snel moeten volgen. Dat gebeurt altijd minstens een mnd van te voren. Voor mij ff punt. Ik moet namelijk voor 1 sept beslissen wat ik ga doen ivm aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 28-08 11:30
Helaas, 1,5Mbit up is niet mogelijk bij ADSL. 1Mbit is maximaal is mij ooit door een KPN ADSL-goeroe uitgelegd. Had iets te maken met frequenties e.d. op de lijn die vol zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
Het ziet er naar uit dat het wel kan kloppen.

Xs4all heeft de prijzen van de 20.000/1.000 verbinding verlaagd

http://www.xs4all.nl/alle...g/adsl/deabonnementen.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

easydisk schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:30:
Het ziet er naar uit dat het wel kan kloppen.

Xs4all heeft de prijzen van de 20.000/1.000 verbinding verlaagd

http://www.xs4all.nl/alle...g/adsl/deabonnementen.php
Raar dat de 2 hoogste abbo's (20 Mb en 12 Mb down) nu even veel kosten?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:57:
[...]

Dubbel zuur dus voor de mensen die een FAST-abo hebben waarvan de centrale niet is geupgrade. Die betalen dus gewoon het volle pond voor 40% van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
[...]

Dat zal tuurlijk wel tijdelijk zijn, 1 a 2 maanden, todat de verhoging uitgevoerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 29-08 21:20

slaay

Natuurbeleven.com

GraveR schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:22:
[...]

Dubbel zuur dus voor de mensen die een FAST-abo hebben waarvan de centrale niet is geupgrade. Die betalen dus gewoon het volle pond voor 40% van de snelheid.
KPN heeft toegezegd eind dit jaar alle centrales geupgrade te hebben naar ADSL2. Dit was te lezen op Planet Multimedia.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vreemd ja, heb de "gratis" upgrade maar gelijk de deur uitgedaan, kom maar op met die 20MB, mag ook wel voor die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de prijsverlaging van XS4ALL wel wat zeggen. 12 mbit here i come :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 22:46:
Ik vind de prijsverlaging van XS4ALL wel wat zeggen. 12 mbit here i come :)
Je bedoeld 20Mbit here I come, 12Mbit is nog hetzelfde bedrag...zal wel zakken naar 69.95 zodat het
er precies tussen de basic en ultra inpast. Dan is het het tientje wel waard die extra 8Mbit.

Toch is het nog duur vergeleken met Orange enzo...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 22:41

The_Scarabial

MTB for life!

iedereen zit altijd te janken dat xs4all duur is, maar ik vind dat je waar krijgt voor je geld, in 2 jaar tijd geen downtime gehad, 200 MB webspace en super newsservers, daar betaal ik graag een paar euro's meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:46:
iedereen zit altijd te janken dat xs4all duur is, maar ik vind dat je waar krijgt voor je geld, in 2 jaar tijd geen downtime gehad, 200 MB webspace en super newsservers, daar betaal ik graag een paar euro's meer voor
Je vergeet de 5x 500 mb mailboxen, ipv6 tunnel, VOIP waarbij we de hele zomer gratis naar Nederland en de grote vakantielanden konden bellen, webdisk, IMAP server, 1 uur KPN hotspot gratis en goeie latency's 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bart_NL schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:52:
[...]
Helaas, 1,5Mbit up is niet mogelijk bij ADSL. 1Mbit is maximaal is mij ooit door een KPN ADSL-goeroe uitgelegd. Had iets te maken met frequenties e.d. op de lijn die vol zitten.
Voor adsl1 ja, adsl2+ kan tot 3Mbit up aan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
3,5Mbit up zullen ze nooit doen. geeft veels teveel storing op de ADSL lijnen die er vlak naast liggen in de wijkcentrale.
of ze zouden in ene keer iedereen over moeten zetten op ADSL2+, maar dat is een enorme operatie.
en dan moeten de andere ADSL-netwerken die in diezelfde wijkcentrale zitten ook meewerken, natuurlijk gaan ze dan dwarsliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manvanstaal schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:14:
[...]

Heeft volgens mij alleen te maken met de voorbereiding van ADSL2, om het netwerk geschikt te maken voor IPTV(MINE)
zie Topic: http://gathering.tweakers...message/24513394#24513394
Dat roep je nou al meerdere keren, maar heb je enig idee hoe het zit met Mine/IP-TV?
Even een uitleg zoals ik het ooit heb gehoord:
Het Mine TV dataverkeer gaat wel via de DSL verbinding, maar staat LOS van je internetverbinding. Er worden op ATM nivo aparte kanalen gereserveerd (VPI/VCI paren) voor het IPTV signaal. Je DSL profiel wordt op een bepaalde snelheid gezet (Internet abo + 8 Mbit voor 2 tv kanalen) Je internet verbinding
blijft de maximum snelheid zoals het was bij Mine. (kortom, als je 3 Mbit had, zal je DSL profiel wellicht
op 16 Mbit staan, maar je internet blijft gecapped op 3 Mbit, de rest is voor Mine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:46:
Wel leuk dat 20000/1000 abo van XS4ALL voor 80 euro. maar om die snelhied te kunnen gebruiken om binaries binnen te halen moet je er toch nog wel een payserver bij nemen.
Ik heb een Fast abo 12000/1000 en kom met drie draadjes op ongeveer 800KByte/s.
Moet daar dus al een paysrever bij nemen om mijn abo tot zijn recht te laten komen.
Wil je wat aan dat 20000/1000 abo hebben moet je er dus wel nog wat bij nemen, want om een beetje te surfen op internet heb je echt geen Ultra abo nodig.
Om die reden stap ik dus ook over op TweakDSL,want dan ben ik met het snelste abo met super newsserver voor 50 euro p/m klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik ben benieuwd of ook dit maal het gerucht ook waarheid gaat worden. Ik vraga me enigzins af uit welke richting de geruchten origineel komen.
Het jammere is echter dat ik al aan het maximum van mijn lijn zit qua downloaden, schommelend rond 5 tot 6 Mbps.
De upload mag van mij wel omhoog naar 1Mbps, want mijn lijn kan nog wel wat extra upload aan (nu capped op 768kbit). Dit komt zeker ten goede ana mijn webservertje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 30-08 10:03
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 22:43:
Vreemd ja, heb de "gratis" upgrade maar gelijk de deur uitgedaan, kom maar op met die 20MB, mag ook wel voor die prijs...
offtopic:
Heb je daar die gratis ST 546 bij genomen, of niet? Ik zit nog te twijfelen, ik heb nu een FAST abbo en heb ook die brief gehad om gratis te upgraden van FAST naar ULTRA. Heb nog steeds een 8mb modem dus werd eens tijd voor een 12mb modem, aanbod is aantrekkelijk met die gratis multi-pc modem, maar dan zit ik er weer een jaar aan vast, niet handig als ik binnen dat jaar wil switchen lijkt me.

Ontopic:
En hoe zit het dan als je een 20mb abbo hebt (als voorbeeld dat ULTRA abbo), wat kunnen we daar dan verwachten qua upgrade? Want als daar niks veranderd dan lijkt het me juist verstandig niet die gratis FAST=>ULTRA upgrade te doen aangezien volgens het gerucht FAST dan al naar 24mb gaat.
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:49:
Wel leuk dat 20000/1000 abo van XS4ALL voor 80 euro. maar om die snelhied te kunnen gebruiken om binaries binnen te halen moet je er toch nog wel een payserver bij nemen.
Ik heb een Fast abo 12000/1000 en kom met drie draadjes op ongeveer 800KByte/s.
Moet daar dus al een paysrever bij nemen om mijn abo tot zijn recht te laten komen.
Ik haalde met me Fast abo 12000/1000, maar met een 8mb modem van het weekend (voor het eerst, net begonnen met usenet) met 3 xs4all lijntjes en 3 eweka lijntjes maximaal maar 550KByte/s, dus met een ADSL2 modem kan ik dus op ongeveer 800KByte/s rekenen? Hoe ver zit je dan van de centrale? Zie hier: http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 17:54

YellowCube

Wait...what?

Gunner schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:00:
^^eensch.

ik zit me verder te verbazen dat er één persoon is die even roept dat alles verdubbelt wordt en dat er gelijk een bak met mensen zijn die op basis daarvan gaan zitten rekenen (en zich verkneukelen).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het inderdaad waar is dan zal er denk ik wel behoorlijk wat problemen kunnen ontstaan, met name bij Mine, want hoewel er wordt gesproken over separate verbindingen lijkt het me dat er per telefoonlijn gewoon een max. te behalen snelheid is. Aangezien Mine, momenteel max. 8 mbit consumeert, zal er voor velen weinig ruimte overblijven op de lijn. 3 mbit + 8 mbit is immers al 11 mbit en voor velen niet haalbaar, om over de hogere snelheden van 6 en 12 mbit nog maar te zwijgen. Deze problemen zullen navenant toenemen mocht KPN de snelheid verhogen/verdubbelen.
Overigens vraag ik me af wat de invloed van Mine op de uploadsnelheid uitoefent, hoewel dit niet veel zal zijn zal het toch enkele KB's van de toch al zuinige upload afsnoepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:01:
Ik zie de problemen al komen als ze het gaan verdubbelen. Naast de modems van die niet allemaal ADSL2(+) zijn voor 12mbit, voorzie ik ook nog is problemen bij mensen die wel een modem hebben. Na de overgang van ADSL1 => ADSL2 voor mijn FAST abo destijds, was de lijn niet meer stabiel te krijgen, ook niet meer met een downgraden naar 8 mbit. Alleen een oud, niet ADSL2 modem installeren hielp nog. En die problemen met instabiele lijnen met ADSL2(+) zijn eerder gewoonte dan uitzondering. Als ze nu nog is een groot aantal klanten om gaan zetten naar ADSL2(+) voor 12mbit, wil niet weten hoe druk KPN het dan gaat krijgen of hoeveel mensen hier gaat posten over dat ze de snelheid niet halen en/of een instabiele lijn hebben gekregen.
Tja daar heb ik denkelijk al last van. Planet ADSL Comfort abbo. Nooit geen problemen gehad, altijd max speed kunnen halen. 1700m van de wijkcentrale af. Nu sinds 1 week nog maar 2464 mbps down en 160 mbps up :( . Nieuw ADSL2 modem speedtouch 546 geprobeerd, nieuwe splitter geprobeerd (ook direct op ISRA punt)...geen verschil. Helpdesk gebeld, ticket naar kpn is aangemaakt om lijnen door te meten. Ik heb dus echt geen zin om te gaan downgraden of zoiets. Hopelijk kunnen ze het oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
austin_77 schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:43:
[...]

Tja daar heb ik denkelijk al last van. Planet ADSL Comfort abbo. Nooit geen problemen gehad, altijd max speed kunnen halen. 1700m van de wijkcentrale af. Nu sinds 1 week nog maar 2464 kbps down en 160 kbps up :( . Nieuw ADSL2 modem speedtouch 546 geprobeerd, nieuwe splitter geprobeerd (ook direct op ISRA punt)...geen verschil. Helpdesk gebeld, ticket naar kpn is aangemaakt om lijnen door te meten. Ik heb dus echt geen zin om te gaan downgraden of zoiets. Hopelijk kunnen ze het oplossen
Klein verschil, groot verschil B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Even toelichten...heb nog steeds een speedtouch 510. Snelheid was voorheen altijd 6000/768 sinds 1 week zelfs 1968/160. Die speedtouch 546 was geleend. Ik wilde kijken of mijn speedtouch 510 of splitter aan het overlijden was. :/

[ Voor 11% gewijzigd door austin_77 op 04-09-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
austin_77 schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:02:
[...]

Even toelichten...heb nog steeds een speedtouch 510. Snelheid was voorheen altijd 6000/768 sinds 1 week zelfs 1968/160. Die speedtouch 546 was geleend. Ik wilde kijken of mijn speedtouch 510 of splitter aan het overlijden was. :/
Het ging er dus om dat je mbps schreef ipv kbps.. (let op de vetgedrukte lettertjes in de quote die ik maakte) Als je een downstream van 2464mbps had, denk ik dat er heel wat mensen jaloers zouden zijn.. (2464mbps is dus ruim 2 gigabit per seconde..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]MaTr1x schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:53:[/b

Ik haalde met me Fast abo 12000/1000, maar met een 8mb modem van het weekend (voor het eerst, net begonnen met usenet) met 3 xs4all lijntjes en 3 eweka lijntjes maximaal maar 550KByte/s, dus met een ADSL2 modem kan ik dus op ongeveer 800KByte/s rekenen? Hoe ver zit je dan van de centrale? Zie hier: http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
[quote]

Ik zit op ongeveer 390 meter van de centrale en ik zit dan tussen de 750 en 800KByte/s met alleen Newszilla van xs4all.
Met Eweka erbij zit ik op zo'n 1250KByte/s.
Mijn modem is een Alcatel Speedtouch 546 met 11 meter Cat5 netwerkkabel tussen modem en splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:59:
Als het inderdaad waar is dan zal er denk ik wel behoorlijk wat problemen kunnen ontstaan, met name bij Mine, want hoewel er wordt gesproken over separate verbindingen lijkt het me dat er per telefoonlijn gewoon een max. te behalen snelheid is. Aangezien Mine, momenteel max. 8 mbit consumeert, zal er voor velen weinig ruimte overblijven op de lijn. 3 mbit + 8 mbit is immers al 11 mbit en voor velen niet haalbaar, om over de hogere snelheden van 6 en 12 mbit nog maar te zwijgen. Deze problemen zullen navenant toenemen mocht KPN de snelheid verhogen/verdubbelen.
Overigens vraag ik me af wat de invloed van Mine op de uploadsnelheid uitoefent, hoewel dit niet veel zal zijn zal het toch enkele KB's van de toch al zuinige upload afsnoepen..
Upload = nihil, alleen bij het zappen en selecteren van een video (on demand)...
Mine (of IPTV) krijg je alleen als je lijn goed genoeg is om die snelheid stabiel te kunnen halen. Als er ook maar iets moeilijk ligt zal je geen Mine krijgen. Overigens is het wel zo dat de hogere abonnementen (Basix + Extra) wel wat snelheid inleveren tijdens het bekijken van 2 kanalen als je modem niet intraint op de max 20 Mbit van het ADSL profiel. (20 Mbit is de maximaal haalbare snelheid van het IPTV ADSL profiel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
FlipFluitketel schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:41:
[...]

Het ging er dus om dat je mbps schreef ipv kbps.. (let op de vetgedrukte lettertjes in de quote die ik maakte) Als je een downstream van 2464mbps had, denk ik dat er heel wat mensen jaloers zouden zijn.. (2464mbps is dus ruim 2 gigabit per seconde..)
Ah, nu zie ik het inderdaad... :o Ik haal die wel eens vaker door elkaar 8)7 Bedankt voor de uitleg!
Maar zou het kunnen dat door die adsl2+ voorbereidingen mijn lijn dus instabiel is geworden, of zou er gewoon een of andere Heino met zijn schop/spade/drilboor/Komatsu graafmachine een kpn leiding geraakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 22:19

RammY

Dát!

Wie weet is er ergens een storing in de wijkkast waar je op aangesloten zit...

Kan best zijn dat door het klote weer van de laatste tijd wat vernaggeld is...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 19:52

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

@austin_77:
als het altijd gewerkt heefft is de kans groot dat KPN het op kan lossen. het is veelal gewoon een geval van lijndegradatie door bijvoorbeeld het beroerde weer of zoals jij t noemt een of andere Heino, en als er dan het een en ander vervangen wordt werkt alles weer :)
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.

Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.

Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.