Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:56:
Jouw redenatie van snelheid garanderen is wel erg vreemd. Als je met een kpn abonnement van tientallen euro's 12 mbit kan halen dan kan je dat ook halen met een telfort abonnement van 19,95 per maand. Je kan gewoon de maximale snelheid halen wat te krijgen is op je verbinding met het telfort abonnement, meer is het niet. Een aangezien het goedkoopste internet abonnement van KPN duurder is dan het telfort abonnement lijkt me het redelijk duidelijk allemaal.
Heb je wel gelezen wat ik schreef?
Snelheids garantie:
Mijn definitie van snelheids garantie is: Leveren wat je belooft, kan je het niet, dan bied je het niet aan, of je doet er wat aan.
De definitie is niet: Suggereren dat je mogelijk iets kan leveren wat mogelijk misschien ergens in Nederland onder ideale omstandigheden soms haalbaar is. En als het niet zo is...tja pech
Als KPN zegt 8 Mbit dat IS is dat 8 Mbit, als het 7 is dan kan je klagen. Kunnen ze dat niet leveren op een locatie, dan bieden ze je het ook niet aan. Als Telfort zegt TOT 20 Mbit dan kan het heel goed mogelijk zijn (Zoals bij mij in de straat) dat het maar 6 Mbit is.
Kosten:
Jij laat keurig zien waar ik het over had toen ik het had over marketing trucs. Jij zegt ook dat het maar 19.95 kost. Je vergeet alle andere kosten te noemen die je moet maken om Telfort te krijgen. Ik zal het je voor rekenen voor
mijn situatie:
Ik heb IPB met 3 Mbit. Daarbij zijn inbegrepen: Telefonie, Een draadloos modem met 4 vaste aansluitingen. Virus scanner en spamfilter. Een redelijke, pas vernieuwde binary newsserver die aan
mijn behoefte voldoet, retentie 14 dagen compleetheid goed, snelheid meer dan voldoende om mijn lijn dicht te drukken. Verder nog wat webspace. Dat kost me per maand met de variablele kosten er bij ongeveer 45 Euro
Ik zou naar Telfort over kunnen stappen. Die suggereren 20 Mbit, maar leveren 6. Meer kunnen ze niet. Het loopt immers over de zelfde kabels en centrale.
Kosten: 20 Euro per maand voor internet, 10 Euro per maand voor telefonie. Daar komt dan nog een spamfilter/email virusscan bij 4 Euro. Externe , Telfort heeft er geen, binary news server 6 Euro. Totaal zit ik dan al op 40 Euro per maand.
Daar komen dan nog bij de volgende eenmalige kosten:
15 Euro Verzendkosten modem
10 Euro Nummerbehoud
70 Euro Draadloos modem.
En waar bijna iedereen tegen aan loopt maar nooit merkt, overlap: Je betaalt per maand. Als je dus op 10 Augustus over wil, betaal je de maand Augustus aan IPB maar ook aan Telfort, 40 Euro
Totaal dus 135 Euro eenmalige kosten. Dus pas na 27 maanden heb ik de overstap kosten er uit en word het 5 !!!! Euro per maand goedkoper voor me. Na 3 jaar heb ik pas 45 Euro verdiend.
Ik heb dan wel een iets hogere snelheid, dat is waar. Maar 'veel' goedkoper is het niet.
En dan ga ik er maar van uit dat alles in één keer werkt.
Ik wacht wel op een eventuele snelheids verhoging van de KPN en stap dan over een jaar of 3 wel over op VDSL