[Problemen+Ervaringen] KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:
  • 129.037 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel gelezen wat ik schreef?

Snelheids garantie:

Mijn definitie van snelheids garantie is: Leveren wat je belooft, kan je het niet, dan bied je het niet aan, of je doet er wat aan.
De definitie is niet: Suggereren dat je mogelijk iets kan leveren wat mogelijk misschien ergens in Nederland onder ideale omstandigheden soms haalbaar is. En als het niet zo is...tja pech

Als KPN zegt 8 Mbit dat IS is dat 8 Mbit, als het 7 is dan kan je klagen. Kunnen ze dat niet leveren op een locatie, dan bieden ze je het ook niet aan. Als Telfort zegt TOT 20 Mbit dan kan het heel goed mogelijk zijn (Zoals bij mij in de straat) dat het maar 6 Mbit is.
Euhhh ze garanderen die snelheid!! Maar KPN mag 10% langzamer leveren. Afhankelijk van bijvoorbeeld de afstand naar de wijcentrale e.d.

Wist al dat je snelheid meer dan 10% trager moet zijn voordat KPN iets hoeft te doen? En KPN doet dit pas controleren als de gebruiker over een trage verbinding zeurt en na zoveel "testjes"!

Maar KPN hanteert dit verder wel netjes, ervaring met klanten van mij die 5 km van een wijkcentrale wonen en de snelheid meer dan 10% vertraagde. Upgraden van de lijn had ook geen zin, de verbinding viel alleen maar meer weg! Maar goed, OT: die garantie zal Telfort dan weer niet hebben, maar zo'n marge als jij zegt lijkt me id bagger.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:41:
Wist al dat je snelheid meer dan 10% trager moet zijn voordat KPN iets hoeft te doen? En KPN doet dit pas controleren als de gebruiker over een trage verbinding zeurt en na zoveel "testjes"!
Dat ze niets doen voor je klaagt is niet zo gek. Hoe moeten ze het anders weten? En dat ze dat testen lijkt me niet meer dan normaal. Dus als ik 2.7 Mbit krijg ipv 3.0 dan gaan ze wat doen. Er gebeurt in ieder geval iets.

Dat is altijd nog veel beter dan bv Telfort. Die kan rustig maar 2 Mbit leveren van de maximale 20 Mbit en nog kan je niets zeggen. Ze leveren immers 'tot' 20 Mbit. En alles wat daar onder zit is dus in orde

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

back ot ;)

Ik blijf mijn handtekening in bloed zetten dat er nada noempa gaat gebeuren in juli/augustus met die snelheids verhoging.

Er zitten teveel haken en ogen aan altans, dat is mijn visie O-)

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05

The_Scarabial

MTB for life!

we wachten gewoon af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik weer.

Ik heb al jaaren Planet, waarvan de laatste jaren een Comfort abbootje, dus 600kb down/ 71kb up.
Ik zat laatst wat de downloaden, bleken m'n downloads niet meer boven de 400kb/sec uit te komen.
Ik dus op Speedtest kijken, en ja hoor 400kb down, wel dezelfde upload.

Gebeld naar Planet, blijken ze iets in de wijkcentrale te hebben gedaan waardoor ik niet meer in aan mijn max snelheid kan komen. Ben niet zo'n hele grote downloader, en altijd via Torrents, dus het was mij in het begin niet direct opgevallen. Maar Joost mag weten hoelang ik al geknepen ben op m'n snelheid.

Want ik heb er nooit bericht over gehad, niet via een telefoontje, mail of brief. Ik krijg nu een bedrag van 50 euro gecrediteerd en ik ben naar Standaard gegaan, dus 300kb/51kb :| .

Tevens heb ik kunnen regelen dat ik tussentijds mijn contract mag opzeggen, anders had ik nog tot Maart 2009 moeten gaan wachten. Dit is toch een rare gang van zaken of niet? Hoe kunnen ze dalijk de snelheid in mijn buurt gaan verhogen als de wijkcentrale het nu al niet eens meer aan kan :? .

Ik heb al Digitale tv van UPC, en denk er sterk over om het dure, maar wel stabiele Planet vaarwel te gaan zeggen en lekker voor Triple Play te gaan bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:56:Tevens heb ik kunnen regelen dat ik tussentijds mijn contract mag opzeggen, anders had ik nog tot Maart 2009 moeten gaan wachten. Dit is toch een rare gang van zaken of niet? Hoe kunnen ze dalijk de snelheid in mijn buurt gaan verhogen als de wijkcentrale het nu al niet eens meer aan kan :? .
Daarom, 1 grote luchtbel deze snelheids verhoging,

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:47
Op de site van kpnwholesale staat een document waarin de planning van het VDSL / VDSL2 gebeuren wordt beschreven. Daar staat ook dat er geen nieuwe ADSL2+ apparatuur meer wordt geplaatst. Een snelheidsverhoging zou mijns inziens op dit moment dus ook geen zin hebben.
De tijd zal het wel leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigall007 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:42:
Op de site van kpnwholesale staat een document waarin de planning van het VDSL / VDSL2 gebeuren wordt beschreven. Daar staat ook dat er geen nieuwe ADSL2+ apparatuur meer wordt geplaatst. Een snelheidsverhoging zou mijns inziens op dit moment dus ook geen zin hebben.
De tijd zal het wel leren...
ook handig dat geen hond die documenten kan lezen omdat je in moet loggen. wie lekt ze even uit allemaal?

laat maar, sommige zijn wel te lezen, alleen de adressen van de nieuwe straatkasten niet. er staat wel zeer interessante informatie op trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
als je het annex2 document eens leest, zal dat veel duidelijkheid scheppen. Dan hoeven we hier ook niet verder te speculeren over verhogingen :-)

http://www.kpn-wholesale....dband_Access_Service.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Even wat dingen die ik zo snel ben tegengekomen..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ew600OaG15iejfS03WBoC1pu/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Dh2gXDGGEhjUWUtykYjIXssF/full.png
De laatste is volgens mij de snelheden van de nieuwe vdsl2-verdindingen.. Zoals ik het begrijp gaat kpn weer beginnen met het afknijpen van de snelheid zodat ze mensen goed kunnen uitpersen.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigall007 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:00:
als je het annex2 document eens leest, zal dat veel duidelijkheid scheppen. Dan hoeven we hier ook niet verder te speculeren over verhogingen :-)

http://www.kpn-wholesale....dband_Access_Service.html
volgens pagina 23 gaan ze dus niet hoger dan 30/10 bij vdsl2. ik hoop dat ik het verkeerd begrijp wat daar staat of dat het een flauwe grap is want dit slaat natuurlijk als een tang op een varken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 17:42
Maar als ik het goed begrijp gaat KPN dus vanaf Q2 2008 (volgende week) beginnen met de uitrol van VDSL2! Dat is toch ook geen slecht nieuws dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

technois schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:04:
Maar als ik het goed begrijp gaat KPN dus vanaf Q2 2008 (volgende week) beginnen met de uitrol van VDSL2! Dat is toch ook geen slecht nieuws dacht ik zo!
zoals het er nu naar uit ziet is het meer een lachertje dan goed nieuws. wat een afgang en wat een teleurstelling. maar ja dat zijn natuurlijk de kpn profielen. het is maar wachten op wat andere providers gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

VDSL uitrol is natuurlijk ook wel aardig goed nieuws, eindelijk meer upload dan die trage 1Mbit die we momenteel mogen beleven.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:18:
[...]

Daarom, 1 grote luchtbel deze snelheids verhoging,

Groet Marcel.
groeten hoeft niet meer, iedereen weet nu wel hoe je heet ;)

tja en snelheidsverhogingen, only insiders know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:47

Ankh

|true

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:06:
[...]

zoals het er nu naar uit ziet is het meer een lachertje dan goed nieuws. wat een afgang en wat een teleurstelling. maar ja dat zijn natuurlijk de kpn profielen. het is maar wachten op wat andere providers gaan doen
waarom is het een lachtertje? ik snap je redenering niet echt....

bbned is ook bezig met vdsl en glas.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 13-09 20:08
Ik belde gisteren voor de gein eens de KPN glasnet lijn, die kon mij vertellen dat na jaren eindelijk in mijn nieuwbouwwijk glasvezel word aangelegd. Jaren om gezeurd en nu word ik over 2 weken teruggebeld over een abonnement. Het ligt er nog geen eens!

Of ze bedoeld VDSL2, want het signaal word volgende week actief had ze het over.

[ Voor 14% gewijzigd door WidgetTWW op 26-06-2008 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

oplevertijd van glas ligt op 15 weken bij KPN... dus dan kan je even goed nog even wachten ;-)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Ook in Friesland rijden Nacap-busjes rond. Gisteren waren er mannetjes aan het werk in de centrale in Leeuwarden.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 07:39:
[...]

waarom is het een lachtertje? ik snap je redenering niet echt....

bbned is ook bezig met vdsl en glas.
wat valt er niet te snappen? als die lijst met profielen gebruikt gaat worden en 30/10 het maximale is dat kpn zelf aan gaat bieden qua vdsl2 dan slaat dat nergens op. het is geen adsl meer en de upload snelheid kan even hoog zijn als de downstream snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:34:
[...]

wat valt er niet te snappen? als die lijst met profielen gebruikt gaat worden en 30/10 het maximale is dat kpn zelf aan gaat bieden qua vdsl2 dan slaat dat nergens op. het is geen adsl meer en de upload snelheid kan even hoog zijn als de downstream snelheid
10Mbit up is in ieder geval al een heel erg stuk beter dan het huidige 1Mbit maximaal.
Hopelijk gaan ze VDSL(2) vrij snel uitrollen en komen ze in de toekomst ook met snelheids verhogingen zodat we straks gewoon 100 / 100 hebben voordat er volledig glasvezel wordt uitgerold.

edit:
of ze moeten bijvoorbeeld nog UDSL (max 200/200) of nog iets ander gaan uitrollen tussen door.

[ Voor 7% gewijzigd door Robinski op 26-06-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
[quote]krvabo schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:56:
Even wat dingen die ik zo snel ben tegengekomen..

[afbeelding]

[afbeelding]
De laatste is volgens mij de snelheden van de nieuwe vdsl2-verdindingen.. Zoals ik het begrijp gaat kpn weer beginnen met het afknijpen van de snelheid zodat ze mensen goed kunnen uitpersen.
[/quote]

Als je nou ook even de toelichting op de tabel er bij had gezet:
[quote]De volgende VLANs zijn beschikbaar voor WBA Zakelijk Ethernet o.b.v. VDSL2 en Glasvezel.[/quote]

Dit zijn dus zakelijke SLA snelheden

Ah, kijk:
NB Uit technische tests moet nog blijken of snelheden van ≥ 30Mbit/s downstream haalbaar zijn met VDSL2. Deze worden
eventueel later weer verwijderd voor VDSL2.

[ Voor 11% gewijzigd door Vinnienerd op 26-06-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:34:
[...]

Dat zeg je heel goed, het kan. ISP's maken de upstream express lager, zodat men bijvoorbeeld geen zware server thuis gaat plaatsen. Ook moeten zij betalen in upstream. Dit is het duurste wat er is bij je abonnement. Ze moeten dus een afwegen maken voor welke snelheden men kan down- en uploaden. En zeg nou zelf, 99% van de klanten heeft genoeg aan 1Mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Ankh schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 07:47:
[...]

Dat zeg je heel goed, het kan. ISP's maken de upstream express lager, zodat men bijvoorbeeld geen zware server thuis gaat plaatsen. Ook moeten zij betalen in upstream. Dit is het duurste wat er is bij je abonnement. Ze moeten dus een afwegen maken voor welke snelheden men kan down- en uploaden. En zeg nou zelf, 99% van de klanten heeft genoeg aan 1Mbit :)
Dan ken jij niet veel mensen die filmpjes maken met hun camera of telefoon en die op youtube willen plaatsen. Of mensen die veel foto's op flickr willen zetten.. of grote bijlagen meezenden met hun e-mails...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Even 'n kleine reactie van mijn kant....

Het veelvuldig zien van Nacap busjes en graafwerkzaamheden voor glasvezel kan ik wel 'n beetje verklaren.
Tot eind 2007 had KPN het zogheten gratis DSL voor scholen. Omdat die overeenkomst afliep kwamen ze met 'n nieuw aanbod. Je kon kiezen tussen behoud van de DSL of gratis aanleg van 'n glasvezel. Omdat voor veel scholen de drempel voor glasvezel voor zit in de aanlegkosten (zaten wij 'n paar jaar terug ook al naar te kijken, maar was te duur), zijn veel scholen ingegaan op het laatste voorstel.
Gevolg is dat in heel veel plaatsen in Nederland nu glasvezel gelegd wordt waar het vantevoren niet beschikbaar was.
Ik vermoed dat KPN wel gelijktijdig de aanleg dusdanig maakt dat ook anderen er gebruik van kunnen maken, maar dat verklaart het vele gegraaf.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

krvabo schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:01:
[...]

Dan ken jij niet veel mensen die filmpjes maken met hun camera of telefoon en die op youtube willen plaatsen. Of mensen die veel foto's op flickr willen zetten.. of grote bijlagen meezenden met hun e-mails...
Dat red je toch makkelijk met 1 Mbit?
een foto van 5MB neemt 50sec in beslag? Maximaal kan 10MB meeverstuurd worden per mail, dus dan ben je nog geen 2 minuten bezig.

Wij zijn hier tweakers, mensen die wat van computers afweten. Maar veel mensen weten net aan hoe ze kunnen internetten of emailen. En zij merken echt niet dat het wat trager wordt als ze de mail verstuurd hebben.

offtopic:
En grappig dat je mij er bij trekt. Ik heb het over iedereen en dan maak je het persoonlijk. Best jammer, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Meer upload is leuk voor:
  • Ons tweakers
  • Mensen die veel fotos online willen plaatsen
  • Mensen die veel filmpjes online willen plaatsen
  • P2P Netwerken (Filesharing, TV als Joost, etc...)
  • Mensen met een eigen servertje voor verschillende doelen
  • etc...
Als P2P protocollen nu eens beter worden en dus meer data binnen de ISP heen en weer sturen dan buiten de ISP, dan wordt het upstream (en misschien ook de downstream) verbruik misschien ook wel lager.

Ik ben voor een actiegroep om de ISPs zo ver te krijgen dat we meer upload kunnen krijgen!!!!
Ik vind 20Mbit down ook goed als ik daar meer up voor kan krijgen, zou wel leuk zijn als je dat gewoon zelf op je modem (of bij de ISP op een website) kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Ankh schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:32:
[...]

Dat red je toch makkelijk met 1 Mbit?
een foto van 5MB neemt 50sec in beslag? Maximaal kan 10MB meeverstuurd worden per mail, dus dan ben je nog geen 2 minuten bezig.

Wij zijn hier tweakers, mensen die wat van computers afweten. Maar veel mensen weten net aan hoe ze kunnen internetten of emailen. En zij merken echt niet dat het wat trager wordt als ze de mail verstuurd hebben.

offtopic:
En grappig dat je mij er bij trekt. Ik heb het over iedereen en dan maak je het persoonlijk. Best jammer, maar goed.
Ik betrek jou er persoonlijk bij omdat je zegt dat 99% van de mensen er genoeg aan heeft. Dat is volgens jou 99%. Ik ken misschien maar 40% die er genoeg aan heeft. Meningen zijn persoonlijk en daarom ga ik inhoudelijk op jou in, en niet algemeen :)

En er kan makkelijk meer dan 10MB per mail worden gestuurd. Ik stuur soms 700+ MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:18

Shunt

Boe

krvabo schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:01:
[...]

Ik betrek jou er persoonlijk bij omdat je zegt dat 99% van de mensen er genoeg aan heeft. Dat is volgens jou 99%. Ik ken misschien maar 40% die er genoeg aan heeft. Meningen zijn persoonlijk en daarom ga ik inhoudelijk op jou in, en niet algemeen :)

En er kan makkelijk meer dan 10MB per mail worden gestuurd. Ik stuur soms 700+ MB.
volgens mij maak je hier eventjes een grote redenatie fout.
jij kent waarschijnlijk een hoop tweakers / niet standaard pc gebruikers. Een standaard pc gebruiker waar eigenlijk 99% van de klanten van kpn uit bestaan heeft meer dan genoeg aan 1 mbit aangezien de 90% van de gebruikers nog niet eens een 1 mbit upload hebben :z . als ik het mij goed herinner is slechts 10% van de internet verbindingen rond de 8/1.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:07
Niet zeuren jongens... Het gaat hier om de (geruchten over) de snelheidsverhoging van de KPN en daar wil ik over lezen en niet over hoeveel procent nou precies hoeveel mailt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
Vern schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:09:
Ik stond op het punt om Planet Internetplusbellen op te zeggen, dat was tussentijds mogelijk vanwege de tariefsverhoging. Had oren naar snel surfen en bellen van Het Net (ook KPN dus) en gebeld met de helpdesk.

Mijn situatie uitgelegd: nu opzeggen en proberen zsm naar Het Net over te gaan. Dat kon, maar ik zou toch nog een week of wat zonder internet zitten. Ik kreeg daarom het dringende advies even een brief van Planet/KPN af te wachten, die komende week zou komen. Meer snelheid voor minder geld en de keuze tussen een 3, 8 of 20 verbinding. Over de prijzen kon hij nog niks zeggen, maar het was overtuigend genoeg om mijn opzegging nog even aan te houden.
Ik heb net de post gecheck. Nog niets binnen (Planet klant). Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:10

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

EricJH schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:54:
[...]
Ik heb net de post gecheck. Nog niets binnen (Planet klant). Iemand?
Ik ook niet, denk dat ze wachten tot na 30 juni.
Als je niet meer kan opzeggen.
Ga er niet op wachten.
Ben inmiddels bijna over naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een brief gekregen vandaag dat het klanten programma "bij kpn"" per 1 september stopt, maar verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 15:21
Ik kwam daarnet dit laatste nieuws tegen op http://www.adslcentrale.nl _/-\o_

LAATSTE NIEUWS:

27 juni 2008 Het lijkt er sterk op de nieuwe snelheden 3, 8 & 20Mbit :P worden en dat er daarnaast ook een prijsverlaging doorgevoerd gaat worden! Je krijgt dit niet zomaar, de instructies om de hogere snelheden en lagere prijs te krijgen komen zsm op deze website te staan!

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, geloof er geen ruk van :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@marcel234
I want to believe.

@adslcentrale.nl
Kom maar op met die instructies om de hogere snelheid te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou die 3 en 8 mbit abonnementen afschaffen en gewoon iedereen op 20 mbit zetten. maar he, ik ben kpn niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adslcentrale heeft wel vaker last gehad van waanideeèn, so if you whant to beliefe, go ahead 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
20 mbit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
@marcel234
De 3/8/20Mbit speeds kloppen. Ik heb laatst met kpn erover gesproken. Mensen die last hebben van een onstabiele 3mbit lijn kunnen nog altijd met behulp van een telefoontje naar 1,5mbit worden overgezet zodat de lijn stabieler is.

@thedude0
Die snelheiden zijn niet overal mogelijk omdat bij de meeste de verbinding onstabiel wordt. (noise margin moet sowieso boven de 6dB blijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:26:
adslcentrale heeft wel vaker last gehad van waanideeèn, so if you whant to beliefe, go ahead 8)7
Ik weet niet waar jij die informatie vandaan hebt. Maar tot nu heeft de adslcentrale de afgelopen jaren bijna altijd gelijk gekregen. Het enige was dat de tijdsplanning zo nu en dan wat uit liep.

Ik zeg niet dat ze nu perse gelijk hebben. Maar voorlopig vertrouw ik ze meer dan iemand die om het andere bericht zomaar roept dat hij iets niet gelooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_FIREFOX schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:32:
@marcel234
De 3/8/20Mbit speeds kloppen. Ik heb laatst met kpn erover gesproken. Mensen die last hebben van een onstabiele 3mbit lijn kunnen nog altijd met behulp van een telefoontje naar 1,5mbit worden overgezet zodat de lijn stabieler is.

@thedude0
Die snelheiden zijn niet overal mogelijk omdat bij de meeste de verbinding onstabiel wordt. (noise margin moet sowieso boven de 6dB blijven)
daarom, gewoon iedereen op 20 mbit zetten zodat bij iedereen de max wordt gehaald. bij telfort zorgt het modem er ook gewoon voor dat de noise margin niet onder een bepaald getal komt en alles kan op die manier stabiel blijven. ik snap niet dat er op dit moment nog een markt is voor lagere snelheden, tenzij ze 8 mbit voor 5 euro per maand gaan aanbieden of zoiets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 14-09 23:23
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:40:
[...]

daarom, gewoon iedereen op 20 mbit zetten zodat bij iedereen de max wordt gehaald. bij telfort zorgt het modem er ook gewoon voor dat de noise margin niet onder een bepaald getal komt en alles kan op die manier stabiel blijven. ik snap niet dat er op dit moment nog een markt is voor lagere snelheden, tenzij ze 8 mbit voor 5 euro per maand gaan aanbieden of zoiets dergelijks
Dat is juist het probleem met een onstabiele lijn. De modem kan wel op een bepaalde snelheid intrainen en tijdelijk prima werken maar als de noise maring steeds veranderd (dus onder die 6dB) komt vlieg hij eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:40:
ik snap niet dat er op dit moment nog een markt is voor lagere snelheden, tenzij ze 8 mbit voor 5 euro per maand gaan aanbieden of zoiets dergelijks
Ik heb persoonlijk geen enkele behoefte aan 20 Mbit. Ik heb nu 3 Mbit en het mag van mij best iets sneller. Als ze daar 8 van maken ben ik helemaal blij. Zeker als de prijs nog iets daalt.

Als ik het Telfort topic volg ben ik blij dat ik bij de 'gewone' KPN zit De administratie mag niet perfect zijn..de lijnen zijn zo stabiel als een huis. Eindeloos gezeur over net niet helemaal stabiele lijnen in dat topic. En ik zag er zelfs een die het min of meer normaal vond dat zijn telefoon er 'maar' een paar uur per maand uit lag.

[ Voor 26% gewijzigd door Ortep op 27-06-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:52:
[...]

Ik heb persoonlijk geen enkele behoefte aan 20 Mbit. Ik heb nu 3 Mbit en het mag van mij best iets sneller. Als ze daar 8 van maken ben ik helemaal blij. Zeker als de prijs nog iets daalt.
Kijk, hier kan ik mij wel in vinden. In mijn situatie met i-tv waarvan al 9mb moet worden gereseveerd is 20mb zowieso op adls2 niet haalbaar. op onze centrale is max 18.4 haalbaar. als ik 9mb reken voor i-tv en dan 8 voor de snelheid is het stabiel prima te doen.

Maar i-tv en 20mb is een utopie en niets meer. dan kan pas als òf vdsl2 uit rolt òf glas. Maar op de huidige adsl2 centrale kan je deze snelheid wel vergeten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
ITV is geen 9 maar 6 Mbit, hoe kom je erbij dat het 9 zou zijn ?

Weet iemand of die reservering trouwens in de verdeelkast van KPN plaatsvind, of in de Experiabox.
Anders zou je dus de max eruit kunnen halen als je geen tv kijkt en een alternatieve ADSL2+ modem gebruikt ( bijv. in de nachtelijke uren )

Kan het zelf niet testen, heb alleen een ADSL1 modem liggen die max 8Mbit verwerkt, waarbij overigens mijn DL niet sneller wordt. Dan neig ik toch te denken dat het in de wijkkast wordt geregeld.

Iemand wellicht van de helpdesk die het weet of iemand die het zelf heeft of wilt en kan proberen ?

Met die brief mogen ze wel opschieten, kan tot 2 July opzeggen en dat ga ik als er geen nieuws komt ook doen. Ga naar Het Net, kan per maand opgezegd worden, dus kan altijd nog terug ;)
Nadeel is wel dat ik weekje zonder Internet zit bij de overstap helaas, gelukkig heb ik een prepaid USB 3G modem tot me beschikking.

[ Voor 101% gewijzigd door Yippie op 27-06-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
I want to believe ADSL centrales........ :Y) 8) *O*

Enne, voor al diegenen die iedereen aan de 20Mb willen hebben roep ik even het volgende plaatje in herinnering: Verwijderd in "[Gerucht] KPN Snelheidsverhogingen?" .Ietsje teveel van die macho 20Mb spotjes gezien recentelijk......? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
De 3, 8 en 20 Mbit paketten worden nieuwe paketten.
Oude abbonee's blijven gewoon hun oude abbo houden.
Oude abbonee's kunnen een overstap naar de nieuwe paketten aanvragen
nieuwe abbonee's kunnen alleen de 3 nieuwe paketten aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Toch wel vreemd zoals het nu gaat.

Voor mijn gevoel zit ik al weer enkele maanden op 13Mb, wat volgens de aDSL2+ grafiek keurig overeen komt met mijn afstand tot de centrale (volgens routeplanners zit ik 1600m van de centrale af, maar volgens mij nemen de kabels een omweggetje langs grote wegen, ongeveer 2km), en mijn modem zegt ook dat ik op aDSL2+ zit.

En volgens die adslcentrale kaart behoor ik tot een minderheid.

XS4all only, basis (tot 20Mb dus)

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 27-06-2008 23:07 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guuzz schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:44:
Dit is heel aannemelijk! Ik hoop dat de 8mb variant samen gaat met i-tv anders heb ik der nog niks aan, en die 20mb kan ik helemaal wel vergeten, dat haalt de dslam hier lange na niet met i-tv samen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Laatst online: 22:15
Tjonge, jonge. Het gaat nog spannend worden! Als 18 mnd IPB gebruiker volg ik deze thread, ben tevreden over de kwaliteit maar de prijs/snelheid verhouding is momenteel wat zoek.

Morgenochtend op vakantie, over twee weken hier eens kijken hoe de ontwikkelingen zich ontsponnen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
om nog wat vragen te beantwoorden die ik zag.
De straatcentrales / glaskasten / fiber to the curb die ze nu aan het opbouwen zijn, zijn dus bedoeld voor toekomstig VDSL, maar zijn backwards compatible met ADSL2(+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08
waarom zouden de huidige abonnementen hetzelfde blijven, zat sowieso te kijken naar een andere adslprovider, want ik betaal nu 55 euro per maand voor 6 mbit van planet/kpn. Maar beter gaan ze die huidige abonnementen ook verhogen, anders vind ik het nergens op slaan....

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ewivis schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:58:
waarom zouden de huidige abonnementen hetzelfde blijven, zat sowieso te kijken naar een andere adslprovider, want ik betaal nu 55 euro per maand voor 6 mbit van planet/kpn. Maar beter gaan ze die huidige abonnementen ook verhogen, anders vind ik het nergens op slaan....
Als ze de oude abonnementen niet verhogen is dat een manier om mensen versneld bij Planet weg te krijgen ten voordele van de nieuwe abonnementen (Planet wordt een soort sterfhuis). Het is zomaar een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08
ah ok, en dat Concept ICT of Alice is dat wat dan? (of ga ik teveel OT nu :P)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
zowel technisch, administratief als marketing vind ik het idee eigenlijk best wel goed:

technisch: veel verbindingen zitten aan hun grens. honderduizenden klanten tegelijk upgraden gaat snelheidsproblemen opleveren, waarna de helpdesk plat wordt gebeld, vervolgens radar plat wordt gebeld omdat de helpdesk niet bereikbaar is. Handiger is het om dit stap voor stap te doen en de problemen op te lossen.

marketing: Aangezien er niks aan de voorwaarden veranderd wordt voor Planet-klanten, is er geen constructie mogelijk om onder een bepaald contract uit te komen, soort van klantenbehoud in mijn ogen.

administratief: ergens zullen toch wel administratieve verschillen zijn tussen Planet en KPN. Nu kan iedere klant op verzoek omgezet worden naar de nieuwe abbo-vormen. Zo kan KPN / Planet dus geleidelijk administratief systeem 1 (KPN) en administratief systeem 2 (Planet) samenvoegen naar administratief systeem 3 (3 nieuwe abbo-vormen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
En hoe valt HetNet in dit scenario? Wat zullen daar de veranderingen gaan worden? Ik heb nu een 4Mb abbo. Gaat-ie naar 8 of naar 20 Mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Klinkt goed :) Laten we hopen dat ze geen rare constructies opzetten (weer een jaar eraan vast ofzo)

Ik wil eigenlijk gewoon een abbo waar ik maandelijks kan opzeggen.

edit:
Lapje tekst weg, was al beantwoord in je nieuwe post

[ Voor 44% gewijzigd door whyz op 28-06-2008 09:08 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
En dat betekent dat ik wel weer een vol jaar aan Planet vastzit. Overstap wordt ongetwijfeld gezien als ingaan nieuwe jaarperiode.
Dan hoop ik dat de prijzen ook wat omlaag gaan. Anders blijf ik lekker op mijn 3mbit zitten om eind dit jaar al naar telfort over te gaan. Dat blijft anders dan nog altijd de helft aan kostenbesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Titusvh schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:05:
Anders blijf ik lekker op mijn 3mbit zitten om eind dit jaar al naar telfort over te gaan. Dat blijft anders dan nog altijd de helft aan kostenbesparing.
Heb je de hele berekening al eens gemaakt?

Telfort stikt van de verborgen kosten die je moet maken om over te stappen en van dingen die niet genoemd worden maar die je toch moet betalen als je ze wilt hebben. Of dingen die wegvallen als je daar heen gaat en die je dan extern moet inkopen

Ik zit ook op 3 MB. Het kost me 27 maanden voor de kosten er uit zijn.

Ortep in "[Gerucht] KPN Snelheidsverhogingen?"

Als ik voor mezelf de berekening maak vind ik het helemaal niet erg om weer voor een jaar vast te zitten. Dat is minder erg dan officieel binnen een maand weg te mogen maar dat dat eigenlijk pas zinvol is na 3 jaar omdat het me anders geld kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
Titusvh schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:05:
[...]

En dat betekent dat ik wel weer een vol jaar aan Planet vastzit. Overstap wordt ongetwijfeld gezien als ingaan nieuwe jaarperiode.
Dan hoop ik dat de prijzen ook wat omlaag gaan. Anders blijf ik lekker op mijn 3mbit zitten om eind dit jaar al naar telfort over te gaan. Dat blijft anders dan nog altijd de helft aan kostenbesparing.
Volgens mij als je je huidige abbo-voorwaarden bekijkt, mag je altijd upgraden.
Ik weet niet wanneer het als upgrade wordt gezien, hogere snelheid of hogere kosten, maar ik denk dat je wel over kunt stappen, omdat KPN toch iedereen met de nieuwe pakketten wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Guuzz, blijkbaar weet jij er wat meer van. Maar deze upgrades zijn ook mogelijk voor mensen van Telfort enzo?
En hoe zal de uitrol nou gaan verlopen? Is het zoals adslcentrale zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ortep schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:04:
[...]

Telfort stikt van de verborgen kosten die je moet maken om over te stappen en van dingen die niet genoemd worden maar die je toch moet betalen als je ze wilt hebben. Of dingen die wegvallen als je daar heen gaat en die je dan extern moet inkopen
Ik zou niet weten wat ik extern in moet kopen. Het enige dat ik heb, en dat heb ik al tijden, is een extern domein zodat ik voornaam@achernaam.eu als mailadres heb :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

JvS schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:22:
[...]
Ik zou niet weten wat ik extern in moet kopen. Het enige dat ik heb, en dat heb ik al tijden, is een extern domein zodat ik voornaam@achernaam.eu als mailadres heb :).
maar je hebt toch gewoon je eigen mailserver draaien?
je hebt toch altijd een @ipx.x.x.x.telfort.nl ip adres? (met rDNS dus?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

JvS schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:22:
[...]
Heb je de link die er in stond aangeklikt en gelezen? Daar staat het uitgebreid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Ortep schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:04:
[...]

Ik zit ook op 3 MB. Het kost me 27 maanden voor de kosten er uit zijn.
Het is lastig vergelijken als je ook de hogere snelheid mee moet rekenen. Dan is het maandelijkse voordeel een stuk groter.

Maar stel dat we het puur financieel bekijken. Jij hebt die berekening al gemaakt, als jij die berekening eens 'hardop' wil maken?

[ Voor 16% gewijzigd door Titusvh op 29-06-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Guuzz schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:27:
[...]

Volgens mij als je je huidige abbo-voorwaarden bekijkt, mag je altijd upgraden.
Ik weet niet wanneer het als upgrade wordt gezien, hogere snelheid of hogere kosten, maar ik denk dat je wel over kunt stappen, omdat KPN toch iedereen met de nieuwe pakketten wil zien.
Dat klopt. Maar ik vrees dat er dan opnieuw een jaar-periode ingaat. Da's me bij een abowissel al eerder gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Titusvh schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:49:
[...]

Het is lastig vergelijken als je ook de hogere snelheid mee moet rekenen. Dan is het maandelijkse voordeel een stuk groter.

Maar stel dat we het puur financieel bekijken. Jij hebt die berekening al gemaakt, als jij die berekening eens 'hardop' wil maken?
Dat heeft ie gedaan. Hieronder:
Ortep schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:43:

Kosten:

Jij laat keurig zien waar ik het over had toen ik het had over marketing trucs. Jij zegt ook dat het maar 19.95 kost. Je vergeet alle andere kosten te noemen die je moet maken om Telfort te krijgen. Ik zal het je voor rekenen voor mijn situatie:

Ik heb IPB met 3 Mbit. Daarbij zijn inbegrepen: Telefonie, Een draadloos modem met 4 vaste aansluitingen. Virus scanner en spamfilter. Een redelijke, pas vernieuwde binary newsserver die aan mijn behoefte voldoet, retentie 14 dagen compleetheid goed, snelheid meer dan voldoende om mijn lijn dicht te drukken. Verder nog wat webspace. Dat kost me per maand met de variablele kosten er bij ongeveer 45 Euro

Ik zou naar Telfort over kunnen stappen. Die suggereren 20 Mbit, maar leveren 6. Meer kunnen ze niet. Het loopt immers over de zelfde kabels en centrale.

Kosten: 20 Euro per maand voor internet, 10 Euro per maand voor telefonie. Daar komt dan nog een spamfilter/email virusscan bij 4 Euro. Externe , Telfort heeft er geen, binary news server 6 Euro. Totaal zit ik dan al op 40 Euro per maand.

Daar komen dan nog bij de volgende eenmalige kosten:

15 Euro Verzendkosten modem
10 Euro Nummerbehoud
70 Euro Draadloos modem.

En waar bijna iedereen tegen aan loopt maar nooit merkt, overlap: Je betaalt per maand. Als je dus op 10 Augustus over wil, betaal je de maand Augustus aan IPB maar ook aan Telfort, 40 Euro

Totaal dus 135 Euro eenmalige kosten. Dus pas na 27 maanden heb ik de overstap kosten er uit en word het 5 !!!! Euro per maand goedkoper voor me. Na 3 jaar heb ik pas 45 Euro verdiend.

Ik heb dan wel een iets hogere snelheid, dat is waar. Maar 'veel' goedkoper is het niet.
Hij wil graag telefonie en betrekt het heel sterk op zijn situatie: wil ook perse een virusscanner en ziet de hogere snelheid en veel langere retentie niet als voordelen. Als je het heel sterk zo gekleurd bekijkt (heel erg bij alle voordelen zeggen dat het niet boeit), dan is het idd voor hem niet interessant.

Voor de rest zou ik zeggen: Voor lagere kosten een flink hogere snelheid.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
JvS schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:14:
[...]

Dat heeft ie gedaan. Hieronder:

[...]

Hij wil graag telefonie en betrekt het heel sterk op zijn situatie: wil ook perse een virusscanner en ziet de hogere snelheid en veel langere retentie niet als voordelen. Als je het heel sterk zo gekleurd bekijkt (heel erg bij alle voordelen zeggen dat het niet boeit), dan is het idd voor hem niet interessant.

Voor de rest zou ik zeggen: Voor lagere kosten een flink hogere snelheid.
Ik zat toevallig zelf even te kijken.
Ik wil alleen maar verbinding, zaken als mailboxen en dergelijke boeit niet. Dat heb ik sowieso extern om niet steeds van mailadres te hoeven wisselen bij providerverandering. De binaries newsserver van planet is zo brak dat ik dat beschouw als 'geen'.

Een fancy modem hoef ik niet omdat ik de switch en accespoint toch al extern heb.

Samengevat zijn de enige verborgen kosten voor mij de 14,95 verzendkosten. Mijn omslagpunt ligt dan al bij één maand!

En bij telfort heb ik movie-on-near-demand. Met 20 Mbit heb je een film met een uur op DVD staan, klaar om te kijken. Alleen jammer dat downloaden nu ook illegaal is (rechterlijke uitspraak van afgelopen week).

Als de snelheidsverhoging ook met een prijsverlaging gepaard zou gaan, dan wordt de kans dat ik me die rompslomp op de hals ga halen al een stuk kleiner. Maar daar heb ik nog geen (enigszins) harde uitspraken over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Guuzz schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:27:
[...]Volgens mij als je je huidige abbo-voorwaarden bekijkt, mag je altijd upgraden.
Dat hoop ik met jou. Geen zin om nog tot eind maart 2009 op de oude snelheid te zitten natuurlijk.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:27
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:25:
ik zou die 3 en 8 mbit abonnementen afschaffen en gewoon iedereen op 20 mbit zetten. maar he, ik ben kpn niet.
Liever niet. Ik moet hier ADSL type 1 houden.
Anders heb ik geen stabiele verbinding met het internet.
ADSL type 2, 4mbit was een ramp.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks het "gerucht" merk ik wel dat toch veel mensen de kans aan pakken om over te gaan naar een andere ispèr. Telfort en alice wordt hier vaak in genoemd.

Het is niet zo, maar lijkt wel of kpn van zijn eigen ipb een soort van sterfhuis aan het maken is. Ik mag hopen dat er toch eventuel iets veranderd in prijs of snelheden anders zie ik het PERSOONELIJK somber in voor ipb.

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

JvS schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:14:
Hij wil graag telefonie en betrekt het heel sterk op zijn situatie: wil ook perse een virusscanner en ziet de hogere snelheid en veel langere retentie niet als voordelen.
Het enige wat ik aangeef is dat je de hele berekening moet maken en niet stiekem allerlei dingen weg moet laten zoals veel mensen doen.

Je geeft aan dat ik 'perse' telefonie wil. Maar dat geldt voor alle mensen die IPB hebben. Anders hadden ze het immers niet. Je moet kijken naar wat het kost en wat je er voor krijgt. Wat ga je betalen als je naar een ander gaat en je wilt iets vergelijkbaars. (Ex)Planet is ook goedkoper als je de telefonie laat vallen.

Wat je vaak ziet is dat mensen zeggen dat ze nu bijna 50 Euro betalen en dat ze dus direct winst maken zodra ze naar Telfort gaan, want dat is maar 19 Euro. En denken ze bijna 7 maal meer snelheid te krijgen. Zo simpel is het niet en de eindresultaten zijn voor iedereen anders.

De snelheid is niet zo heel hoog voor een groot deel van Nederland. Dit ivm ADSL1 centrales die er nog volop staan en ook ivm de afstand.

Dat kan gaan veranderen de komende weken. Maar dan zal waarschijnlijk ook de KPN die andere abo's gaan aanbieden. Dan maak ik de berekening gewoon weer opnieuw. Maar zoals het er nu uit ziet wacht ik gewoon af en ga pas echt over als er ECHT veel meer geboden gaat worden ipv 6 Mbit die ik nu maximaal kan krijgen
Titusvh schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:32:
De binaries newsserver van planet is zo brak dat ik dat beschouw als 'geen'.
Dat was vroeger zo ja. Maar die is inmiddels vervangen. Retentie 10-14 dagen en compleetheid is uitstekend.

De totale retentie die ik heb is 120 dagen. Daar heb ik een fill server voor die me 29 Euro per jaar kost. Dat zit al verrekend in de 45 Euro die ik noemde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezen is macht zegt men wel eens, wie de website van kpn bezoek, en daarbij alle pagina`s leest ziet dat er nergns geen 12mb meer wordt aangeboden, alleen tot max 6mb down kan je krijgen voor een giga bedrag van 50 euro per maand! de rest van de snelheden zijn 1`5 of 3 mb.

Kortom, kpn is een andere weg ingeslagen, wie cheap wil moet oprotten naar telfort en wie duur tegenover zijn vrienden wil doen moet bij ipb blijven want je weet zeker dat je dan voor 50 euro totaal wordt uitgeknepen. Ik volg kpn even niet meer, willen ze nu zo graag kapot met ipb of hoe zit dat nou??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk hier eens http://www.kpn.com/intern...ternetPlusBellen-Lite.htm, en dan bij tabblad vergelijk! daar kan je nog een 12mbit abbo bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:22:
kijk hier eens http://www.kpn.com/intern...ternetPlusBellen-Lite.htm, en dan bij tabblad vergelijk! daar kan je nog een 12mbit abbo bestellen.
Deze dus? ;)
http://www.kpn.com/intern...ernetPlusBellen-Extra.htm

Daar staat althans ook 8 - 12 Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:10

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Ja voor maar 79,95 per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die bedoelde ik :P maar wie gaat dat pakket nou bestellen? rete duur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, dat pakket had ik over het hoofd heen gezien, maar inderdaad, bijna 80 euro is een zéér piitig bedrag dat niet meer bij deze tijd hoort. Ahoewel, stel dat er 100 intrappen rinkelt de kassa machine bij kpn wel. Voor dat geld moeten ze minimaal 200 telfort klanten weten te vinden om diezelfde winst te genereren toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Dan ben ik toch benieuwd naar de aanbiedingen waar ADSL centrales het over heeft:
Het lijkt er sterk op de nieuwe snelheden 3, 8 & 20Mbit worden en dat er daarnaast ook een prijsverlaging doorgevoerd gaat worden! Je krijgt dit niet zomaar, de instructies om de hogere snelheden en lagere prijs te krijgen komen zsm op deze website te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:41

IEF

Why so serious?

Hou het even ontopic plix, voor Telfort/Alice/$isp die 'veel goedkoper' is kun je terecht in de andere topics. Ook voor 'hadden we maar meer upload' is dit niet de goeie plaats.

Dit is een beperking van ADSL in Nederland, maximaal 1.3 Mbit/s. Hoger is alleen mogelijk (3.5 Mbit/s) via AnnexM, een standaard die in Nederland niet toegestaan is (bijv. in Belgie wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op ADSLCentrale.nl staat nu het volgende:

29 juni 2008 Kleine aanvulling op het vorige bericht: De prijsverlaging is waarschijnlijk alleen voor mensen die de nieuwe snelheid niet halen, deze krijgen dan een goedkoper abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Er werd eerder in dit topic gerefereerd aan een brief die Planet volgens een helpdesker 'deze week' zou versturen. Iemand al wat gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 21:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Titusvh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:42:
Er werd eerder in dit topic gerefereerd aan een brief die Planet volgens een helpdesker 'deze week' zou versturen. Iemand al wat gezien?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de helpdesker zich heeft vergist met de brief die is verstuurt dat "bijkpn" er mee ophoudt, deze is wel verstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28
De nieuwe prijzen en snelheden:
KPN Internet abonnementen
KPN InternetPlusBellen abonnementen

KPN Internet
Basis 3Mb / 0,5Mb: € 25
Extra 8Mb / 1Mb: € 35
Premium 20Mb / 1Mb: € 50

KPN InternetPlusBellen
Basis 3Mb / 0,5Mb: € 35 (BelOnbeperkt Avond&Weekend)
Extra 8Mb / 1Mb: € 50 (BelOnbeperkt Altijd)
Premium 20Mb / 1Mb: € 65 (BelOnbeperkt Altijd)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Titusvh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:42:
Ik was degene, die met die hdm gesproken heb. Nog nix ontvangen . . .

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

man-o-script schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:06:

KPN Internet

KPN InternetPlusBellen
Het zal me benieuwen of telfort dit ook gaat doorvoeren met maximaal 20Mbit =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:06:

KPN Internet

KPN InternetPlusBellen
Damn... dus toch :*)

Gaan we met IPB+ITV dus maar naar 8mbit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
En wat gebeurd met met IPB + iTV ?

Ik kon max 3MBit met iTV volgens helpdesk medewerker 2 weken terug.
Ik wil best graag dat 8MBit abbonnement (Wat nu 6MBit is) maar is dat ook mogelijk met iTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:30:
En wat gebeurd met met IPB + iTV ?

Ik kon max 3MBit met iTV volgens helpdesk medewerker 2 weken terug.
Ik wil best graag dat 8MBit abbonnement (Wat nu 6MBit is) maar is dat ook mogelijk met iTV?
Dat lijkt me haast wel maar dat ligt natuurlijk ook aan de afstand tot de centrale of het te halen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
In principe is er weinig veranderd, de nieuwe snelheden gelden vooralsnog alleen voor nieuwe contracten. Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe snelheden is een "upgrade" dus noodzakelijk.

Nieuwe snelheden e.d. gelden niet voor Het Net of Telfort, alleen voor het KPN merk.

[ Voor 18% gewijzigd door man-o-script op 30-06-2008 18:51 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 21:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

edited.

[ Voor 93% gewijzigd door Splinter Cell op 30-06-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:42
man-o-script schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:51:
In principe is er weinig veranderd, de nieuwe snelheden gelden vooralsnog alleen voor nieuwe contracten. Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe snelheden is een "upgrade" dus noodzakelijk.
Dit is weer klote he. en als je "upgrade" dan zit je dus weer een jaar vast aan planet/kpn

Een snelheidsverhoging moeten ze aan iedereen geven en niet alleen aan nieuwe klanten...

[ Voor 23% gewijzigd door FietsFanaat33 op 30-06-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf het raar vinden dat mijn verbinding van de ene op de andere dag opeens maar 3mb aan kan, terwijl ik daarvoor 3 jaar Comfort had met 6mb |:(

Ik zou die 8mb/1mb ook wel leuk vinden eigenlijk, maar blijkbaar kan dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Nieuwe snelheden e.d. gelden niet voor Het Net of Telfort, alleen voor het KPN merk.
Hoe weet je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Niets van gehoord namelijk... en het is m'n werk ;)
Zou ook niet echt logisch zijn: Telfort heeft een goed product portfolio, KPN heeft zijn abonnementen nu bijgewerkt na de streep door Planet. Neem aan dat het hier voorlopig bij blijft...

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Maar HetNet zou toch ook verdwijnen? *pist dus naast de pot... :( *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus nieuwe klanten bevoordelen op oude trouwe klanten dat mag ?
lijkt mij dat je toch eerlijk elke klant zelfde snelheid dient aan te bieden oude of nieuwe klant dat moet niet uitmaken. vooral als mensen al sinds 2005 wachten op extra snelheid en sinds die tijd ook al jaren betaald gebruiker is van deze dure dienst. maar goed we zien wel wat opta hier van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:29:
[...]

dus nieuwe klanten bevoordelen op oude trouwe klanten dat mag ?
lijkt mij dat je toch eerlijk elke klant zelfde snelheid dient aan te bieden oude of nieuwe klant dat moet niet uitmaken. vooral als mensen al sinds 2005 wachten op extra snelheid en sinds die tijd ook al jaren betaald gebruiker is van deze dure dienst. maar goed we zien wel wat opta hier van vind.
Belt je gsm-provider je ook dan halverwege het jaar als ze een nieuwe aanbieding hebben? ;)

Waarom zou dit niet mogen? Sociaal is anders inderdaad, maar dat is het punt niet. Wil je gebruik maken van een nieuw abonnement, dan moet je het simpelweg even verlengen met een jaartje...

//

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.

Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.

Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.