Euhhh ze garanderen die snelheid!! Maar KPN mag 10% langzamer leveren. Afhankelijk van bijvoorbeeld de afstand naar de wijcentrale e.d.Heb je wel gelezen wat ik schreef?
Snelheids garantie:
Mijn definitie van snelheids garantie is: Leveren wat je belooft, kan je het niet, dan bied je het niet aan, of je doet er wat aan.
De definitie is niet: Suggereren dat je mogelijk iets kan leveren wat mogelijk misschien ergens in Nederland onder ideale omstandigheden soms haalbaar is. En als het niet zo is...tja pech
Als KPN zegt 8 Mbit dat IS is dat 8 Mbit, als het 7 is dan kan je klagen. Kunnen ze dat niet leveren op een locatie, dan bieden ze je het ook niet aan. Als Telfort zegt TOT 20 Mbit dan kan het heel goed mogelijk zijn (Zoals bij mij in de straat) dat het maar 6 Mbit is.
Wist al dat je snelheid meer dan 10% trager moet zijn voordat KPN iets hoeft te doen? En KPN doet dit pas controleren als de gebruiker over een trage verbinding zeurt en na zoveel "testjes"!
Maar KPN hanteert dit verder wel netjes, ervaring met klanten van mij die 5 km van een wijkcentrale wonen en de snelheid meer dan 10% vertraagde. Upgraden van de lijn had ook geen zin, de verbinding viel alleen maar meer weg! Maar goed, OT: die garantie zal Telfort dan weer niet hebben, maar zo'n marge als jij zegt lijkt me id bagger.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 12:11 ]