dus als ipb gebruiken moet je nieuw abbo afsluiten krijg je een tweede experia box.. en moet je wachten tot je op nieuw bent over geschreven van t ene systeem naar een ander systeem of wat dan ook ? met kans dat verschillende dingen verkeerd gaan met het herinvoeren van je gegevens enz. vind allemaal maar raar dat alleen nieuwe klanten dit krijgen .. dus ik ga daar niet in mee dat het alleen is voor nieuwe klanten ..
Een tweede Experiabox krijg je niet natuurlijk, het is simpelweg alleen een contractsverlenging.
Ik kan er (helaas) ook weinig aan veranderen verder...
Ik kan er (helaas) ook weinig aan veranderen verder...
//
ik ben wel zeer benieuwd wat er gebeurd met de ex planet contracten als die omgezet worden na de nieuwe snelheiden.
zit nu op de 3 mbit van planet voor 35euro
en zie bij kpn nu 8mbit voor 35euro
snelheids verschil is nog al aanziendelijk zeg ik hoop dat er mensen zijn wat er hiermee gaat gebeuren
snelheids verschil is nog al aanziendelijk zeg ik hoop dat er mensen zijn wat er hiermee gaat gebeuren
Soory dat ik bump maar wat gaat er nu met HetNet abbo's gebeuren?
Verwijderd
Ik ga absoluut voor 8mb met i-tv. dat is tezaam 17mb en dat kan de wijkcentrale met gemak aan hier (18,4) Ik heb nu al 6mb met i-tv (lang verhaal maar alleen ik en 1 iemand anders hebben deze abbovorm) dus terug naar 3mb is out of the qeustion.
Verwijderd
Hoewel er op dit moment nog weinig over te zeggen is, denk ik dat de huidige abonnementen van Hetnet voorlopig ongewijzigd blijven, ten eerste omdat Hetnet nog steeds goedkoper is dan KPN, ook met de nieuwe snelheden, en ten tweede omdat Hetnet volgend jaar toch wordt samengevoegd met Telfort, die de maximale snelheid biedt. Maar als Hetnet nog meer klanten wil trekken dan nu het geval is, en vooral bestaande klanten wil behouden, zou het slim zijn als Hetnet bijvoorbeeld "Gewoon" Instap- en Snelsurfen zou samenvoegen tot Hetnet Surfen met de snelheid van Snelsurfen, en de prijs van Instapsurfen. Of van de aanbiedingstarieven (Hetnet Instapsurfen voor €9,95) de standaardprijs maken voor alle abonnees, bij dat laatste hoeven ze van mij de snelheid niet te verhogen
Waarschijnlijk nog even niets, maar dacht ergens gelezen te hebben dat HetNet in Telfort verdwijnt, en je zult je huidige abonnement kunnen blijven gebruiken, en/of natuurlijk een Telfort upgrade maken, dus naar het abo tot 20 Mbit.Ferret schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:54:
Soory dat ik bump maar wat gaat er nu met HetNet abbo's gebeuren?
Abonnementen zien er al een stukje beter uit, is nog steeds niet goedkoop, maar in verhouding tot kabel internet (Ziggo / UPC) is het al een stuk beter, (ik denk dat je het niet moet vergelijken met Bijv. telfort / alice / Online, want dat zijn meer budget merken. Niet dat ze slechte dingen afleveren).
Kvind de balans wel goed:
-Voor de huis-tuin-en-keuken-gebruiker is een 3Mbit // 512Kbit perfect
-voor diegene die net even iets meer wilt , o.a. die 1Mbit upload is 8Mbit // 1Mbit perfect
-En dan voor diegene die snelheid wilt kan de tot 20Mbit // 1Mbit versie nemen, waar ook ADSL2+ beschikbaar moet zijn, wat weer bij de eerste 2 abonnementen weer niet hoeft ADSL(1)
Telfort heeft geen nieuwsserverAxelfoley007 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:27:
[...]
Waarschijnlijk nog even niets, maar dacht ergens gelezen te hebben dat HetNet in Telfort verdwijnt, en je zult je huidige abonnement kunnen blijven gebruiken, en/of natuurlijk een Telfort upgrade maken, dus naar het abo tot 20 Mbit.
Abonnementen zien er al een stukje beter uit, is nog steeds niet goedkoop, maar in verhouding tot kabel internet (Ziggo / UPC) is het al een stuk beter, (ik denk dat je het niet moet vergelijken met Bijv. telfort / alice / Online, want dat zijn meer budget merken. Niet dat ze slechte dingen afleveren).
Kvind de balans wel goed:
-Voor de huis-tuin-en-keuken-gebruiker is een 3Mbit // 512Kbit perfect
-voor diegene die net even iets meer wilt , o.a. die 1Mbit upload is 8Mbit // 1Mbit perfect
-En dan voor diegene die snelheid wilt kan de tot 20Mbit // 1Mbit versie nemen, waar ook ADSL2+ beschikbaar moet zijn, wat weer bij de eerste 2 abonnementen weer niet hoeft ADSL(1)
/edit: en de postcodecheck op hun site herkend m'n postcode (in Amsterdam) niet...
[ Voor 3% gewijzigd door Ferret op 30-06-2008 21:28 ]
Iemand een idee wat voor ellende je je op je hals gaat als je gaat verhuizen? Dus dan denk ik aan hoelang je zonder internet zit, hoe vaak gaat het mis... Zou je tevens je huidige oude (speedtouch 510) modem kunnen blijven gebruiken?
En ben je dan van KPN af? NEE!Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:48:
wat een slechte verhoging zeg tjonge tjonge
ik zal jullie een tip geven NEEM TELFORT
nieuws: KPN wil alleen verder met merknamen Telfort en KPN
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
dat is wel leuk. van 3mbit naar 8mbit.jopoh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:47:
ik ben wel zeer benieuwd wat er gebeurd met de ex planet contracten als die omgezet worden na de nieuwe snelheiden.
maar ik wil m'n @planet.nl e-mail adressen niet kwijt raken.
Direct ADSL van KPN doet namelijk niet aan e-mail adressen.
zal morgen hopelijk duidelijk worden.
https://www.kpn.com/Onder...-nieuwe-KPN-producten.htm
ben ik benieuwd of ik vanaf morgen nog bij Mijn Gegevens van planet kan komen.
om daar e-mail aliassen aan te maken of m'n facuren te bekijken bevoorbeeld.
of kan dat hier dan:
https://service1.breedbandportal.kpn.com/csc/?strDisplay
nu kan ik daar nog niet inloggen.
Wie weet hoe het nou zit met XS4all via het KPN netwerk, ik neem aan dat de verhogingen hier ook voor gelden, omdat dit in het verleden ook altijd zo was. En ik neem aan, aangezien ik nu ook 35,- p/m betaal dat ik dan automatisch ook die verhoging naar 8Mbit krijg. Is dit ook zo?
Ik ga zelf ook liever naar een officiële "upgrade" pagina van KPN zelf. Ik wacht denk ik ook maar tot morgen zodat er overal wat meer duidelijkheid is. ben benieuwd.Caesu schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:27:
[...]
dat is wel leuk. van 3mbit naar 8mbit.
maar ik wil m'n @planet.nl e-mail adressen niet kwijt raken.
Direct ADSL van KPN doet namelijk niet aan e-mail adressen.
zal morgen hopelijk duidelijk worden.
https://www.kpn.com/Onder...-nieuwe-KPN-producten.htm
ben ik benieuwd of ik vanaf morgen nog bij Mijn Gegevens van planet kan komen.
om daar e-mail aliassen aan te maken of m'n facuren te bekijken bevoorbeeld.
of kan dat hier dan:
https://service1.breedbandportal.kpn.com/csc/?strDisplay
nu kan ik daar nog niet inloggen.
Right for all the wrong reasons.
Lees ik het nu verkeerd of nemen we te veel aan met z'n allen?
Ik lees op een KPN site iets van nieuwe abbo's (idd zonder E mail server).
Ik lees op de planet site dat er voor de bestaande klanten Niets veranderd (ja je kan zels een kpnmail alias aanmaken).
Ik heb nog nergens gezien: U als trouwe klant wordt beloond met een snelheidsverhoging!
Dus............. Iemand? Of zal ik alvast maar aannemen dat.....
Ik lees op een KPN site iets van nieuwe abbo's (idd zonder E mail server).
Ik lees op de planet site dat er voor de bestaande klanten Niets veranderd (ja je kan zels een kpnmail alias aanmaken).
Ik heb nog nergens gezien: U als trouwe klant wordt beloond met een snelheidsverhoging!
Dus............. Iemand? Of zal ik alvast maar aannemen dat.....
Ik heb al digitenne...valt dat dan weg wat de kosten betreft?Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:47:
Dat digitenne is niets duurder dan alleen Basic en ik heb een half jaar de mogelijkheid om dit uit te proberen en om dan UPC er uit te doen! Bespaart behoorlijk,
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Als je op de KPN website Internet aanklikt staat dat er per 1 July nieuwe produkten zijn en dat je later nog 1x moet/kan proberen...
Adslcentrale.nl1 juli 2008 De nieuwe snelheden zijn nu beschikbaar! Volg deze instructies om de nieuwe snelheden te krijgen!
Volgens mij is het duurder geworden
[ Voor 8% gewijzigd door yohan op 30-06-2008 23:11 ]
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Hoezo duurder? Voor 3 Mbit (Lite) internet betaalde je €30.-, nu kan het voor €25.- (basis). Voor 6 Mbit betaalde je €50.-, nu heb je 8 Mbit voor €35.- of voor €50.- 20 Mbit.Yohan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:11:
[...]
Adslcentrale.nl
Alleen het basisabbonement voor IPB is 5 cent duurder geworden, maar dan krijg je wel dubbele snelheid. En heb je nu IPB Lite €42,95 dan kun je overstappen naar basis voor €35.-
Verwijderd
is het nu niet verstandig dat ik eerst ff afwacht op bericht in de vorm van een brief van kpn zelf ? met daarin meer info? voor ik op andere manieren dingen ga proberen en doen?
OK. Dus als ik upgrade dan neem ik een geheel nieuwe abonnement waarbij ik geen mail meer heb.
Ik vind link van adslcentrale wat vaag. Het is mij niet duidelijk of ik een upgrade doe of een heel nieuw abo aanvraag. Gaat dat dan wel goed met opzeggen van planet?
Ik krijg het gevoel - dus niet onderbouwd - dat er iemand een slaatje uit probeert te slaan door mensen voortijdig via de breedbandwinkel site een abo aan te laten vragen. Net zoals er een tijdje niets te melden was en er op adslcentrale pagina's kwamen 'kijk nu naar onze aanbiedingen' waarachter standaard google ads stonden (wat nog tegen de regels van google is ook). [Deze pagina's wijzen inmiddels ook naar breedbandwinkel.nl].
Ik wacht wel op officiële KPN opwaardeerformulieren ofzo.
Ik gun adslcentrale.nl best wat provisie, maar dan moet het eerst allemaal glashelder zijn voor mij wat er precies gebeurt.
Door dit 'gedoe' wat er allemaal nodig is kan ik net zo goed met de moeite doen om naar Telfort over te stappen. Ik had toch stiekem gehoopt dat het zo makkelijk ging dat ik beter bij Planet kon blijven.
Ik vind link van adslcentrale wat vaag. Het is mij niet duidelijk of ik een upgrade doe of een heel nieuw abo aanvraag. Gaat dat dan wel goed met opzeggen van planet?
Ik krijg het gevoel - dus niet onderbouwd - dat er iemand een slaatje uit probeert te slaan door mensen voortijdig via de breedbandwinkel site een abo aan te laten vragen. Net zoals er een tijdje niets te melden was en er op adslcentrale pagina's kwamen 'kijk nu naar onze aanbiedingen' waarachter standaard google ads stonden (wat nog tegen de regels van google is ook). [Deze pagina's wijzen inmiddels ook naar breedbandwinkel.nl].
Ik wacht wel op officiële KPN opwaardeerformulieren ofzo.
Ik gun adslcentrale.nl best wat provisie, maar dan moet het eerst allemaal glashelder zijn voor mij wat er precies gebeurt.
Door dit 'gedoe' wat er allemaal nodig is kan ik net zo goed met de moeite doen om naar Telfort over te stappen. Ik had toch stiekem gehoopt dat het zo makkelijk ging dat ik beter bij Planet kon blijven.
[ Voor 10% gewijzigd door Titusvh op 01-07-2008 00:07 ]
hoezo is de upgrade gratis?
upgraden is toch altijd al gratis geweest?
of wordt het contract dat niet verlengd met een jaar ofzo, dat zou wel mooi zijn.
upgraden is toch altijd al gratis geweest?
of wordt het contract dat niet verlengd met een jaar ofzo, dat zou wel mooi zijn.
Verwijderd
Hé, he, eindelijk we worden wakkerTitusvh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:04:
Ik krijg het gevoel - dus niet onderbouwd - dat er iemand een slaatje uit probeert te slaan door mensen voortijdig via de breedbandwinkel site een abo aan te laten vragen.

Bij Premium en Extra krijg je bij Internet Plus Bellen onbeperkt bellen naar de vaste lijn (geen service nummers ) 24/7. Betaal je dan ook geen verbindingskosten van een paar cent per gesprek?
Verwijderd
Ik ga eerst deze ochtend even uitgebreid kpn bellen om het e.e.a even na te vragen. Zie ook niks staan over hoe of wat als je al interactieve tv hebt? dus nog steeds wazig voor mij, maar misschien kom ik vandaag meer te weten.
maar je @planet.nl mail adressen ben je kwijt bij die upgrade?Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:21:
Jouw planet abbo wordt probleemloos geupgrade naar het nieuwe kpn abbo van jouw keuze. Het formulier is speciaal voor upgrades!
dit zou voor mij reden zijn om de upgrade niet te doen.
of moet ik dan een apart e-mail abonnement er bij nemen.
dan ga ik dus meer betalen voor meer snelheid.
Je bent nu sowieso al overgezet van Planet naar KPN met behoud van de Planet mailboxen. Je kunt nieuwe aanmaken met de KPN domeinnaam. Hier is een overzicht wat de veranderingen zijn: http://www.kpn.com/planetkpn.htm .Caesu schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 01:31:
[...]
maar je @planet.nl mail adressen ben je kwijt bij die upgrade?
dit zou voor mij reden zijn om de upgrade niet te doen.
of moet ik dan een apart e-mail abonnement er bij nemen.
dan ga ik dus meer betalen voor meer snelheid.
Verwijderd
Ik adviseer een ieder eerst zelf contact op te nemen met kpn/ Onthoud de naam van de helpdesker die je spreekt. deze upgrades zijn ook te regelen via kpn zelf. Als er toch iets bij komt kijken kunnen hun je meer uitleg hierover geven.
- ik zou ook mijn @planet adressen niet kwijt willen.
- ook wil ik mijn i-tv niet kwijt.
- hoe zit het met mijn eigen homepage die ik al 7 jaar hebt draaien bij planet?.
- is het echt een upgrade of je een totaal nieuw abbonement aan?
Zomaar een kleine opsomming van vragen die ik eerst beantwoordt wil zien. Ik upgrade ook liever gewoon rechtstreeks met kpn, als er dan een fout gemaakt word kan ik kpn aansprakelijk stellen, indien ik breedbandwinkel als tussenpersoon laat functioneren kan kpn eventueel breedbandwinkel aansprakelijk stellen wat weer een geharewar van hier tot tokio kan geven.
als laatste kan ik mijn niet voorstellen dat breedbandwinkel het alleenrecht heeft op deze upgrades en dat ze ook rechtstreeks met kpn te maken moeten zijn.
aanvulling: kpn heeft het volgende bericht online staan:
1 juli introduceert KPN een geheel nieuw aanbod van Internet- en verwante producten, zoals Bellen en Interactieve TV.
Op dit moment wordt de website vernieuwd met het nieuwe aanbod en daarom kun je nu even geen bestelling plaatsen. Kom dus op 1 juli terug en bekijk dan het nieuwe internetportfolio van KPN.
- ik zou ook mijn @planet adressen niet kwijt willen.
- ook wil ik mijn i-tv niet kwijt.
- hoe zit het met mijn eigen homepage die ik al 7 jaar hebt draaien bij planet?.
Zomaar een kleine opsomming van vragen die ik eerst beantwoordt wil zien. Ik upgrade ook liever gewoon rechtstreeks met kpn, als er dan een fout gemaakt word kan ik kpn aansprakelijk stellen, indien ik breedbandwinkel als tussenpersoon laat functioneren kan kpn eventueel breedbandwinkel aansprakelijk stellen wat weer een geharewar van hier tot tokio kan geven.
als laatste kan ik mijn niet voorstellen dat breedbandwinkel het alleenrecht heeft op deze upgrades en dat ze ook rechtstreeks met kpn te maken moeten zijn.
aanvulling: kpn heeft het volgende bericht online staan:
1 juli introduceert KPN een geheel nieuw aanbod van Internet- en verwante producten, zoals Bellen en Interactieve TV.
Op dit moment wordt de website vernieuwd met het nieuwe aanbod en daarom kun je nu even geen bestelling plaatsen. Kom dus op 1 juli terug en bekijk dan het nieuwe internetportfolio van KPN.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 02:21 ]
Dat betwijfel ik toch. De pagina zegt namelijk: " Voor nieuwe KPN klanten inclusief GRATIS KPN Chicago 700S DECT telefoon t.w.v. € 79,95!" ; upgraders zijn natuurlijk al KPN klanten omdat die net van Planet naar de nieuwe KPN provider zijn gegaan en zijn natuurlijk ook al klant van KPN adsl netwerk. Of zie ik dat verkeerd?Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:21:
[...]
Jouw planet abbo wordt probleemloos geupgrade naar het nieuwe kpn abbo van jouw keuze. Het formulier is speciaal voor upgrades!
Ik heb zojuist weer een KPN/DSL storing waargenomen. Lijn is terug up... maar de maximum te halen bandbreedte is met 2Mbit ingezakt. Ik zit nu op 8Mbit, m'n abbo is 6Mbit, ik hoop dat de lijn het volhoudt tot er glasvezel uit de stoep komt zetten.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Dit is ook een erg belangrijk punt. Ik hoop dan ook dat ze dezelfde termijn aanhouden als wanneer je planet abo zou verlopen, nog leuker zou zijn dat ze je abo ook omzetten na een maandelijks opzegbaar ietsVerwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 02:17:
Denk dat mensen eerst wat meer antwoorden willen hebben voordat ze zo'n "upgrade" gaan doen bij kpn.
Ik zal nog wel laten weten hoe het verloopt.
ik vind het maar een rare upgrade, want iedereen die gebruikt maakt van het KPN netwerk moet dit gaan merken?? ik heb via telfort gewoon het KPN netwerk en xs4all heeft hetzelfde.. dus voor hun geldt dit dus niet?
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Euh, kijk net effe op de KPN site maar ik zie weinig nieuws eigenlijk.
Betaal nog steeds 53 eurie voor een 3Mbit abbo met bel onbeperkt
Betaal nog steeds 53 eurie voor een 3Mbit abbo met bel onbeperkt
Moet dat nou zo?Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:16:
[...]
Hé, he, eindelijk we worden wakkerbreedbandwinkel Is van adslcentrale, en zou hun erg goed uitkomen als hun de speculatie geven en daarmee via hun site (wat provisie oplevert) een abbo wordt afgesloten, de kleppel begint te vallen
Nou hier komtie, ik heb gebeld met de helpdesk 0900-0244 van KPN en de volgende antwoorden gekregen.
Ik heb gesproken met een Sylvia:
Vraag: Kan ik als planet klant overgezet worden, en welke voorwaarden/termijn hangt hier aan (duur abo)
antwoord: Je wordt overgezet, vanaf dat moment zal men een nieuw jaar contract krijgen. Die vervolgens daarna maandelijks opzegbaar is. (Heb ik haar laten navragen)
Vraag: Blijven planet mail adressen behouden/toegankelijk?
antwoord: Ja dit blijft zo
Vraag: Hoelang duurt het overzetten?
Antwoord: Binnen 1 week ontvang je alle gegevens voor je verbinding (inlognaam en activatiecode) en voor het einde van de 2de week zou je al van de nieuwe snelheid moeten kunnen genieten.
Dit zijn de antwoorden, ik heb voor mezelf maar dat nieuwe abo genomen KPN extra dus die 8MBit voor het zelfde bedrag. Ik zal ter zijner tijd wel posten hoe het gaat. Dus dat we niet ineens dubbele afschiften e.d. krijgen.
Maar Sylvia wist me te vertellen dat dit allemaal in orde zou komen.
Ik heb goede hoop.
Vraag: Kan ik als planet klant overgezet worden, en welke voorwaarden/termijn hangt hier aan (duur abo)
antwoord: Je wordt overgezet, vanaf dat moment zal men een nieuw jaar contract krijgen. Die vervolgens daarna maandelijks opzegbaar is. (Heb ik haar laten navragen)
Antwoord: Binnen 1 week ontvang je alle gegevens voor je verbinding (inlognaam en activatiecode) en voor het einde van de 2de week zou je al van de nieuwe snelheid moeten kunnen genieten.
Dit zijn de antwoorden, ik heb voor mezelf maar dat nieuwe abo genomen KPN extra dus die 8MBit voor het zelfde bedrag. Ik zal ter zijner tijd wel posten hoe het gaat. Dus dat we niet ineens dubbele afschiften e.d. krijgen.
Maar Sylvia wist me te vertellen dat dit allemaal in orde zou komen.
[ Voor 18% gewijzigd door whyz op 01-07-2008 09:31 ]
Fyi, het staat nu wel op de KPN site.
Blijft alleen een grote tegenvaller vinden deze verandering, had er meer van verwacht.
Blijft alleen een grote tegenvaller vinden deze verandering, had er meer van verwacht.
Verwijderd
Het staat er wel, alleen die site klopt nog voor geen meter, als je op "internet" klikt, krijg je eerst de abonnementen van Hetnet te zien, en vervolgens moet je op "alle abonnementen" klikken, is ook zo bij Internet + Bellen.shaiwa887 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:25:
Ik ben er wel blij mee. Whyz en ik hebben beide nog zon antiek wurgcontract van Planet. Met deze upgrade zitten we er een jaar beter bij en daarna kunnen we dan eindelijk per maand opzeggen.whyz schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:51:
Nou hier komtie, ik heb gebeld met de helpdesk 0900-0244 van KPN en de volgende antwoorden gekregen.
Maar Sylvia wist me te vertellen dat dit allemaal in orde zou komen.Ik heb goede hoop.
Er is net een planet brief binnen gekomen: 'Er zal voor u niks veranderen'... Maar geen woord over het overstappen.
Ook net gebeld met de helpdesk van KPN.(kon nog niet online wijzigen)
Heb op dit moment een internetplusbellen van KPN met 6 mbit d/l en belonbeperkt = +10 euro,
Ik dacht ( zit nu op mijn werk) dat ik 69,95 per maand betaal.
Ik heb net mijn abbo laten omzetten naar het nieuwe abbo van KPN internetplus bellen extra.(helaas geen premium omdat de wijkcentrale maar 10 mbit aan kan(dat hebben ze voor me gecontroleerd)
dus nu 50 euro voor 8Mbit en belonbeperkt incluis. Dit scheelt me toch maar ff een kleine 20 euri de maand.
hmm ben vergeten te vragen of ik nu weer een jaarcontract krijg
Waarschijnlijk gaan ze mijn centrale niet meer upgraden, omdat ze nu druk bezig zijn met glas uit te rollen
Heb op dit moment een internetplusbellen van KPN met 6 mbit d/l en belonbeperkt = +10 euro,
Ik dacht ( zit nu op mijn werk) dat ik 69,95 per maand betaal.
Ik heb net mijn abbo laten omzetten naar het nieuwe abbo van KPN internetplus bellen extra.(helaas geen premium omdat de wijkcentrale maar 10 mbit aan kan(dat hebben ze voor me gecontroleerd)
dus nu 50 euro voor 8Mbit en belonbeperkt incluis. Dit scheelt me toch maar ff een kleine 20 euri de maand.
hmm ben vergeten te vragen of ik nu weer een jaarcontract krijg
Waarschijnlijk gaan ze mijn centrale niet meer upgraden, omdat ze nu druk bezig zijn met glas uit te rollen
Ja. Het gaat hier niet om een echte verhoging van de snelheden die mogelijk zijn, maar gewoon om een wijziging van de abonnementsstructuur binnen KPNshaiwa887 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:25:

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
De kosten voor onbeperkt bellen altijd aan, hebben ze ook verlaagd. Van 10,- naar 7,50.
Ik snap er geen reet meer van... Ik dacht gelezen te hebben (hier!) dat HetNet naar Telfort gaat en nou zie ik dat je op kpn.com abbo's van HetNet kunt afsluiten.... Wat een zootje zeg! De postcodecheck loopt vast in IE6 en FF3 dus dat gaat ook lekker....
Verwijderd
Nou...lekker dan, ja meneer een upgrade is mogelijk maar dan dient u wel naar het premium pakket te gaan. Oké, maar dat is hier niet haalbaar, 20mb down en dan nog 9mb van i-tv is way te veel voor de wijkcentrale. Ja sorry maar u zit op comfort en mag u alleen naar premium arghhhhhh.
Afijn, qua prijs naar premium maakt hier niks uit, want betaal nu ook al 74.99 per maand, dus heb gewoon dat premium pakket aan gevraagt. Dikke kans dat het afgwezen wordt omdat het niet haalbaar is. Dan moet ik alsnog tot september wachten dan kan ik wél naar de 8mb variant. Afijn, ik zie ut wel.
Afijn, qua prijs naar premium maakt hier niks uit, want betaal nu ook al 74.99 per maand, dus heb gewoon dat premium pakket aan gevraagt. Dikke kans dat het afgwezen wordt omdat het niet haalbaar is. Dan moet ik alsnog tot september wachten dan kan ik wél naar de 8mb variant. Afijn, ik zie ut wel.
Verwijderd
Het is dan toch grappig dat ze dat aanbieden icm iTV. 20mbit en iptv. Geen enkele centrale kan dat dan toch leveren?
Verwijderd
Abo's van Hetnet afsluiten kon altijd al via de KPN site. Dat Hetnet bij Telfort wordt ondergebracht is inderdaad aangekondigd, alleen is er ook gezegd dat de reorganisatie tot uiterlijk 2010 kan duren. Ze willen eerst alles van Planet afgerond hebben, dan komt Hetnet aan de beurt. Wel apart is dat de website van Hetnet een maand geleden geheel is vernieuwd, en er wordt nog volop reclame gemaakt, dus het lijkt erop dat het nog wel even kan duren.Ferret schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:19:
Ik snap er geen reet meer van... Ik dacht gelezen te hebben (hier!) dat HetNet naar Telfort gaat en nou zie ik dat je op kpn.com abbo's van HetNet kunt afsluiten.... Wat een zootje zeg! De postcodecheck loopt vast in IE6 en FF3 dus dat gaat ook lekker....
Wellicht hebben ze eindelijk multicast geimplementeerd?Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:27:
Het is dan toch grappig dat ze dat aanbieden icm iTV. 20mbit en iptv. Geen enkele centrale kan dat dan toch leveren?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Weet iemand toevallig ook, wanneer we bericht krijgen, over de prijsverlagingen van het huidige abonnement? Nu weet ik wel wat mijn huidige abonnement kost plus het verschil van de nieuwe pakketen. Maar ik wil het via de officiële weg weten. Door middel van een brief of zo.
[ Voor 6% gewijzigd door Splinter Cell op 01-07-2008 14:58 ]
Welke prijsverlagingen? volgens mij is daar helemaal niks bekend over. Op adslcentrale staat alleen iets over een eventuale verlaging voor mensen die de snelheid niet kunnen halen.Splinter Cell schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:57:
Weet iemand toevallig ook, wanneer we bericht krijgen, over de prijsverlagingen van het huidige abonnement? Nu weet ik wel wat mijn huidige abonnement kost plus het verschil van de nieuwe pakketen. Maar ik wil het via de officiële weg weten. Door middel van een brief of zo.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Weet iemand wat er nu percies in die centrales gebeurd? De meeste centrales hebben al lang ADSL2+ dslam kaarten op zowel het mxstream als bitstream2 netwerk. Ook deze centrales worden volgens ADSLcentrale.nl geupgrade. En dat vindt ik vreemd omdat bij een sneheids verhoging alles remote kan en er geen werkzaamheden hoeven te worden verricht.
Het enige wat ik kan bedenken is dat men begonnen is met VDSL2 kaarten installeren in huidige centrales en daarnaast op nieuwe locaties de VDSL2 kasten bouwt. In dat geval profiteren degene die nog een ADSL1 kaart in hun dslam hadden direct van de overgang naar de nieuwe VDSL2 kaarten omdat deze backwards compatible zijn. Voor hen is er nu voor ADSL2+ leverbaar en dus een hogere snelheid
Kan iemand (van KPN) dit bevestigen?
Het enige wat ik kan bedenken is dat men begonnen is met VDSL2 kaarten installeren in huidige centrales en daarnaast op nieuwe locaties de VDSL2 kasten bouwt. In dat geval profiteren degene die nog een ADSL1 kaart in hun dslam hadden direct van de overgang naar de nieuwe VDSL2 kaarten omdat deze backwards compatible zijn. Voor hen is er nu voor ADSL2+ leverbaar en dus een hogere snelheid
Zoals ik in een eerdere post hier ook al had geschreven:Splinter Cell schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:57:
http://webwereld.nl/artic...e-stekker-uit-planet.html
Medewerkers van de klantenservice worden in de schriftelijke spoedcursus ook voorbereid op mogelijk verbolgen klanten. "...Je kunt je voorstellen dat niet elke Planet klant het een leuke boodschap vindt. Voor deze klanten hebben we geen alternatief aanbod; hij kan niet klant bij Planet blijven. Wat we wel kunnen doen, is vertellen dat de service, producten en prijzen door het samengaan niet veranderen. Daarnaast kun je deze klant één van de nieuwe pakketten aanbieden. Deze zijn goedkoper en de snelheden liggen hoger."
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ik dacht zoiets te lezen. Want ik heb 3MB van Planet, internet plus bellen. Ik betaal 52,95 (inclusief bellen altijd onbeperkt 10,-)RedFox schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:14:
[...]
Welke prijsverlagingen? volgens mij is daar helemaal niks bekend over. Op adslcentrale staat alleen iets over een eventuale verlaging voor mensen die de snelheid niet kunnen halen.
Als ik nu naar KPN.com ga en ik kijk naar de abonnementen:
Zie ik dat mijn huidige pakket nu InternetPlusBellen Basis (3MB) 35,- kost. Daarbij zou ik bij dat nieuwe pakket ook nog onbeperkt bellen altijd aan willen, dat kost dat nu 7,50 i.p.v. een 10,-
Nieuw pakket: 42,50
Mijn huidige pakket: 52,95

Want hoe zit het dan bijvoorbeeld voor de mensen, die hier helemaal niks over dit nieuws weten? En die bijvoorbeeld een 1,5 MB lijntje hebben. En die nu voor het zelfde geld 3 MB kunnen krijgen. Maar nog steeds de volle pond betalen?
//Edit: @ hierboven, bedankt voor link.
Toch blijf ik het krom vinden. KPN en Planet zijn nu 1 geworden, maar de prijzen blijven het zelfde voor Planet.
[ Voor 7% gewijzigd door Splinter Cell op 01-07-2008 15:51 ]
Mijn huidige Planet abonnement kost 42.95 - InternetPlusBellen Standard . Dat is met 3Mb down / 512 Up.
Dat pakket heet nu dus InternetPlusBellen Basis. Het kost alleen nu maar 35 euro.
Krijg je nu geld terug?? Blijf het vaag vinden.
Dat pakket heet nu dus InternetPlusBellen Basis. Het kost alleen nu maar 35 euro.
Net contact gehad met servicedesk van kpn. Ik wilde namelijk overstappen naar dat ipb extra pakket. Blijkt dat de site nog niet helemaal goed is geupdate. Men adviseerde om nog even te wachten met upgraden (dit zou je namelijk ook kunnen doen via www.kpnvandaag.nl, echter dat functioneert nog niet goed daar er geen optie "ik heb al voip via planet" aan te vinken is) en dan weer contact te zoeken via kpnvandaag, of de servicelijn. Men vertelde dat als ik niets doe, ik automatisch overga naar kpn basis.
Geen geld terug, maar je stapt over en betaalt automatisch minder.
[ Voor 6% gewijzigd door austin_77 op 01-07-2008 17:07 ]
Verwijderd
Kijk op: http://www.kpn.com/planetkpn.htm Alle antwoorden op je vragen.njitter schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:03:
Mijn huidige Planet abonnement kost 42.95 - InternetPlusBellen Standard . Dat is met 3Mb down / 512 Up.
Zoals ik dit nu allemaal lees blijft Hetnet gewoon de snelheden houden die ze nu hebben, en later over gaat in telfort? Klopt dit?
Er klopt hier gewoon iets niet, XS4all via KPN zou gewoon ook standaard en voor niks geupgrade moeten worden, waar slaat het op dat ik nu persé moet overstappen naar KPN om die snelheden te behalen, vuile/smerige marketingtrucs vind ik het.
Ik neem aan, dat je een 3 MB abbo hebt?austin_77 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:06:
Net contact gehad met servicedesk van kpn. Ik wilde namelijk overstappen naar dat ipb extra pakket. Blijkt dat de site nog niet helemaal goed is geupdate. Men adviseerde om nog even te wachten met upgraden (dit zou je namelijk ook kunnen doen via www.kpnvandaag.nl, echter dat functioneert nog niet goed daar er geen optie "ik heb al voip via planet" aan te vinken is) en dan weer contact te zoeken via kpnvandaag, of de servicelijn. Men vertelde dat als ik niets doe, ik automatisch overga naar kpn basis.
The_Scarabial schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:32:
Wie weet hoe het nou zit met XS4all via het KPN netwerk, ik neem aan dat de verhogingen hier ook voor gelden, omdat dit in het verleden ook altijd zo was. En ik neem aan, aangezien ik nu ook 35,- p/m betaal dat ik dan automatisch ook die verhoging naar 8Mbit krijg. Is dit ook zo?
Even een vorig bericht van je erbij geplakt, maar ik zie op de site van Xs4all geen abonnement meer staan van € 35,-. Je zou dus eens contact op kunnen nemen met Xs4all wat daar de bedoeling van is. Dat het abo bij xs4all duurder is vond je in The_Scarabial in "[Gerucht] KPN Snelheidsverhogingen?" niet zo erg.The_Scarabial schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:12:
Er klopt hier gewoon iets niet, XS4all via KPN zou gewoon ook standaard en voor niks geupgrade moeten worden, waar slaat het op dat ik nu persé moet overstappen naar KPN om die snelheden te behalen, vuile/smerige marketingtrucs vind ik het.
Maar er is zoals ik het hier overal lees geen enkele ISP die zomaar de snelheden van de huidige abonnementen zal verhogen voor hun huidige klanten. Ik heb een abo bij Planet wat per 4 juli dus overgaat in KPN en ook ik zal moeten gaan bellen om mijn abo te wijzigen (tenzij ze nog een verrassing hebben of zo).
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Die FAQ op adslcentrale:
Wat onnozel dat het maar een maandje geldig zou zijn? Zou hier meer achter zitten? Want na juli is Planet definitief weg.Moet ik er snel bij zijn?
Nee, maar de aanbieding is op dit moment maar 1 maand geldig, wat er daarna gebeurt is niet bekend. Ook kan het wel eens erg druk worden met upgrades, dus het kan geen kwaad om snel te upgraden want dan bent u ook sneller aan de beurt!
Da's correctSplinter Cell schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:18:
[...]
Ik neem aan, dat je een 3 MB abbo hebt?
Verwijderd
Ik snap niet wat adslcentrale daar zegt, die 3 nieuwe abonnementen en de prijzen per maand, die daar aan vast zitten zijn gewoon de nieuwe prijzen, het is helemaal geen aanbieding... toch?Splinter Cell schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:45:
Die FAQ op adslcentrale:
[...]
Wat onnozel dat het maar een maandje geldig zou zijn? Zou hier meer achter zitten? Want na juli is Planet definitief weg.
Ik begrijp nu ook niet helemaal wat ons gewijzigde abonement nu wordt...
We hebben IPB van KPN (met een @kpnplanet mailadres, maar niet via Planet afgesloten..) van 42,50 p/m oftewel 3mbit/512kbit. Dat gaat nu over naar IPB Basis van 35,- per maand voor zelfde snelheid?
Gebeurd dit automatisch, of blijven we gewoon huidige snelheid + abo houden als we niets doen?
We hebben IPB van KPN (met een @kpnplanet mailadres, maar niet via Planet afgesloten..) van 42,50 p/m oftewel 3mbit/512kbit. Dat gaat nu over naar IPB Basis van 35,- per maand voor zelfde snelheid?
Gebeurd dit automatisch, of blijven we gewoon huidige snelheid + abo houden als we niets doen?
in adsl land werkt het allang niet meer zoals jij je het nu voorstelt.Dit is geen centrale upgrade zoals die 3 jaar en langer geleden gold en waarbij alle internetproviders gebruik moesten maken van pakketten zoals die door KPN gedicteerd werden. Bij XS4all kan je al tijden andersoortige abonnementen kiezen, jij ook.The_Scarabial schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:12:
Bij KPN en Planet niet. Dat laatste merk verdwijnt en KPN voert nieuwe abonnementen in. That's it. adslcentrale brengt verwarring door te praten over netwerkupgrade. Simpelweg zit je in het verkeerde topic te kijken of de insteek van het topic is verkeerd.
KPN vermindert het aantal merken en voert nieuwe concurrerendere abonnementsvormen in. Niets meer, niets minder.
Ga er maar van uit dat jij gewoon je huidige snelheid + abo blijft houden. Hooguit kan je upgraden en anders aan het eind van je contractperiode downgraden.B-Buster schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:11:
[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 01-07-2008 19:22 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
kan iemand mij uitleggen waarom kpn een premium pakket (20mb) aanbiedt met i-tv? dat kunnen de wijkcentrales toch nooit aan?
Dat is mij ook niet duidelijk. Wat ik begreep van de servicedesk is dat de snelheid blijft en dat ik dan een kpn basis abbo zou krijgen. Het lijkt me aannemelijk dat de kosten dan ook volgens het kpn basis abbo zijn --> 35 euro dus.B-Buster schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:11:
Ik begrijp nu ook niet helemaal wat ons gewijzigde abonement nu wordt...
Ik heb nu een Planet 3Mbit abo tot medio november. Op zich kan ik wel leven met een nieuw jaar contract als ik daarmee de hogere snelheden krijg.
Echter, ik zit tegen een aktietarief van 25 euro. Ik neem aan dat ik 35 ga betalen als ik "overstap".
Dan is gratis snelheidsupgrade wel erg betrekkelijk...
Iemand die dit weet?
Ik vrees dat ik mokkend tot medio november mijn contract uit ga dienen.
[edit] ik dacht eens kijken wat er gebeurt als ik bij planet.nl mijn abogegevens probeer te wizjigen. Daar kan ik dus nog al die oude planet abo's kiezen (8mbit voor 50 zeg maar).
Echter, ik zit tegen een aktietarief van 25 euro. Ik neem aan dat ik 35 ga betalen als ik "overstap".
Iemand die dit weet?
[edit] ik dacht eens kijken wat er gebeurt als ik bij planet.nl mijn abogegevens probeer te wizjigen. Daar kan ik dus nog al die oude planet abo's kiezen (8mbit voor 50 zeg maar).
[ Voor 18% gewijzigd door Titusvh op 01-07-2008 19:25 ]
ik heb precies hetzelfde.Titusvh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:22:
Ik heb nu een Planet 3Mbit abo tot medio november. Op zich kan ik wel leven met een nieuw jaar contract als ik daarmee de hogere snelheden krijg.
Iemand die dit weet?
dat actietarief van €25 wil ik wel aanhouden.
verder weet ik nog niet zeker of de mailadressen wel blijven na zo'n 'upgrade'.
hier staat namelijk niet bij dat KPN Internet Extra ook mailadressen heeft:
http://www.kpn.com/doelpo...nementsWijziging=internet
Ja, maar daar moet je niet meer naar kijken. Da's allemaal al verouderd.[edit] ik dacht eens kijken wat er gebeurt als ik bij planet.nl mijn abogegevens probeer te wizjigen. Daar kan ik dus nog al die oude planet abo's kiezen (8mbit voor 50 zeg maar).
En dat hele KPNvandaag doet het ook nog niet perfect. Ik kan als Planet klant nog niks daar. Lanceer dan niks.

Vind het nog steeds te onduidelijk over de abo prijzen.
http://www.kpn.com/planetkpn.htm
De prijzen kom niet aanbod daar.
[ Voor 7% gewijzigd door Splinter Cell op 01-07-2008 19:49 ]
Waarom zouden die prijzen daar moeten staan? Die pagina gaat over de overgang van Planet naar KPN en zolang jij niet met KPN gaat bellen blijf je hetzelfde betalen voor de snelheid die je nu hebt en verandert er totaal niks voor jou.Splinter Cell schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:40:
[...]
Ja, maar daar moet je niet meer naar kijken. Da's allemaal al verouderd.
En dat hele KPNvandaag doet het ook nog niet perfect. Ik kan als Planet klant nog niks daar. Lanceer dan niks.
De overgang van Planet naar KPN heeft niks met de snelheidsverhoging/abonnementsprijsverlaging te maken (kan natuurlijk wel zijn dat KPN dit zo gepland heeft zodat mensen die perse bij Planet wilden blijven gaan zoeken naar een nieuwe provider om vervolgens weer bij KPN terecht te komen). Tuurlijk gaat KPN niet zomaar een link zetten "Klik hier voor een sneller en goedkoper abo" om zo zichzelf in de vingers te snijden. Net zoals bij verzekeringen zou je gewoon iedere half jaar (or whatever) moeten kijken of er interessantere aanbiedingen zijn.
Weet iemand hoe de nieuwsserver van KPN is? Ik zit te dubben om over te stappen van HetNet naar KPN maar ik ben erg tevreden over het aanbod op de nieuwsserver van HetNet.
Dat is gewoon de nieuws server van KPN.
Hier HetNet IPB 4Mbit 35 euro. Nieuwe abbo 8Mbit is 50 euro kortom hier ook duurder. Of is deze actie niet voor HetNet?Yohan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:11:
[...]
Adslcentrale.nl
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Beste Mensen,
Het staat inderdaad op de site van KPN, Adslcentrale ect..
Ik heb zelf vanmorgen gebeld met de helpdesk van KPN.
Die wisten nog van niets !!
Werd doorgeschakeld naar de technische dienst, en kreeg daar de Hoofd van de Technische Dienst aan de telefoon.
Die was blij dat ik belde.
Hij vertelde mij, "dit kan nog helemaal niet. Het komt er wel aan, maar het systeem is er nog niet klaar voor aangezien wij eerst bezig zijn met alle Planet abbonees te verplaatsen naar KPN".
Hij adviseerde mij ook om nog niet een verlenging / nieuw contract aan te vragen.
ps. ben geen medewerker van kpn.
Het staat inderdaad op de site van KPN, Adslcentrale ect..
Ik heb zelf vanmorgen gebeld met de helpdesk van KPN.
Die wisten nog van niets !!
Werd doorgeschakeld naar de technische dienst, en kreeg daar de Hoofd van de Technische Dienst aan de telefoon.
Die was blij dat ik belde.
Hij vertelde mij, "dit kan nog helemaal niet. Het komt er wel aan, maar het systeem is er nog niet klaar voor aangezien wij eerst bezig zijn met alle Planet abbonees te verplaatsen naar KPN".
Hij adviseerde mij ook om nog niet een verlenging / nieuw contract aan te vragen.
ps. ben geen medewerker van kpn.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 20:20 ]
Ik vind dat ADSLCentrale.nl nogal wat verwarring zaait met de term "snelheidsverhoging met speciale instructies". Ik heb het idee dat Breedbandwinkel op deze manier aan wat extra provisie geholpen word. Op zich heb ik daar geen bezwaar tegen, maar ik doe mijn zaken denk ik toch liever rechtreeks met mijn provider zodat als iemand boven mij al zij geen derde partij een verwijt kan worden gemaakt.
Planet naar KPN
Dit is puur een soort "overname". Zoals ik lees op www.kpn.com/planetkpn wijzigt het abonnement wat je nu van Planet hebt niet: snelheid blijft gelijk, kosten blijven gelijk, je krijgt niet automatisch een nieuwe goedkoper of duurder abonnement. Alleen de naam wijzigt.
Snelheden
KPN heeft al meermaals aangegeven hun productenportfolio te willen vereenvoudigen voor haar klanten. Vandaar dat men dus nu nog maar 3 abonnementen kunnen bestellen tegenwoordig: Basis (3Mbit), Extra (8 Mbit) en Premium (20 Mbit). Naar ik heb begrepen geeft KPN aan dat bij alle 3 de typen Interactieve TV aangevraagd kan worden voor een tientje per maand extra, maar gezien de praktische max. van ADSL2+ van 20Mbit lijkt me stug dat ze het bij Premium kunnen leveren.
Zoals het stukje hier boven aangehaald: er veranderd niets aan je huidige Planet abonnement en je bent natuurlijk vrij om te up/downgraden naar het pakket wat je wilt hebben.
My guess is dat het nog wel eens druk qua up/downgrades zou kunnen worden. Ik betaal nu zelf 34,90 euro per maand voor 3Mbit en KPN ADSL Basis is precies net zo snel voor maar 25 euro per maand. Ik vind het op zich oneerlijk tegenover oude klanten...
Planet naar KPN
Dit is puur een soort "overname". Zoals ik lees op www.kpn.com/planetkpn wijzigt het abonnement wat je nu van Planet hebt niet: snelheid blijft gelijk, kosten blijven gelijk, je krijgt niet automatisch een nieuwe goedkoper of duurder abonnement. Alleen de naam wijzigt.
Overigens heb ik vandaag al een brief ontvangen dat mijn Planet ADSL Standaard ook niet zal wijzigen en straks slechts een nieuwe naam heeft: KPN ADSL Standaard.(kopje "Uw abonnement")
Veranderd mijn abonnement?
Alleen de naam van uw abonnement verandert. Bijvoorbeeld Planet ADSL Standard heet voortaan KPN ADSL Standard. De prijs of de snelheid van uw abonnement verandert niet. Uw huidige abonnement gaat ongewijzigd over in een andere merknaam. De snelheid van uw verbinding blijft gelijk, u behoudt uw e-mailadressen en u blijft gewoon dezelfde abonnementskosten betalen. Wilt u uw huidige abonnement toch liever wijzigen? Ga naar www.KPN.com. Hier kunt u online uw abonnement wijzigen.
Snelheden
KPN heeft al meermaals aangegeven hun productenportfolio te willen vereenvoudigen voor haar klanten. Vandaar dat men dus nu nog maar 3 abonnementen kunnen bestellen tegenwoordig: Basis (3Mbit), Extra (8 Mbit) en Premium (20 Mbit). Naar ik heb begrepen geeft KPN aan dat bij alle 3 de typen Interactieve TV aangevraagd kan worden voor een tientje per maand extra, maar gezien de praktische max. van ADSL2+ van 20Mbit lijkt me stug dat ze het bij Premium kunnen leveren.
Zoals het stukje hier boven aangehaald: er veranderd niets aan je huidige Planet abonnement en je bent natuurlijk vrij om te up/downgraden naar het pakket wat je wilt hebben.
My guess is dat het nog wel eens druk qua up/downgrades zou kunnen worden. Ik betaal nu zelf 34,90 euro per maand voor 3Mbit en KPN ADSL Basis is precies net zo snel voor maar 25 euro per maand. Ik vind het op zich oneerlijk tegenover oude klanten...
[ Voor 6% gewijzigd door Joen op 01-07-2008 20:58 ]
Verwijderd
psies! daar wil ik ook op door borduren, ze hebben het mij wel vandaag verkocht, maar kan me in mijn wildste fantasie niet voorstellen dat ze die kunnen gaan halenJoen schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:54:
Verwijderd
Dus je bevestigd dat ik zonder problemen de upgrade kan aanvragen ?Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:33:
[...]
Wat die persoon bedoelde is dat zij nog van niets wisten. Alle partners van KPN hebben een volledige documentatieset gekregen en kunnen per 1-7 de nieuwe abonementen verkopen. Het kan best zijn dat de helpdesk nog niet alles weet van nieuwe ontwikkelingen, dat is eigenlijk ook vrij logisch en vrij normaal.
Er zijn ook al providers geweest die proberen mensen niet te laten switchen. Het kost ze omzet en bandbreedte en op korte termijn krijgen ze er niets voor terug. Ik denk dat wij tweakers zelf wel het denkvermogen hebben om te bepalen of meer snelheid voor minder geld vandaag interessanter is dan morgen.
De eerste overstappers zitten inmiddels al in de pijplijn en eerdaags zullen we op de kaart van adslcentrale.nl kunnen zien welke mensen al kunnen genieten van de upgrade.
Ik wil niet hasse onderuit halen, maar ik vind wel dat het duidelijk moet zijn dat die verbindingen daar verkocht worden. Dit is dus niet een neutrale mede-forum-gebruiker die een tip geeft, maar iemand die er ook alle belang bij heeft dat er op zijn site besteld wordt.
Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat zijn informatie niet waar of onjuist is. Al vond ik het wel heel erg doorzichtig worden, als er van die "deze aanbieding is maar een maand geldig" blaat bij komt. Als er iets wel een regel is is dat alle aanbiedingen in de toekomst alleen nog maar scherper worden. Het is nooit nu of nooit hiermee. Wacht dus gewoon rustig af en bestel het via je eigen provider. Dan komt het ook wel goed.
Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat zijn informatie niet waar of onjuist is. Al vond ik het wel heel erg doorzichtig worden, als er van die "deze aanbieding is maar een maand geldig" blaat bij komt. Als er iets wel een regel is is dat alle aanbiedingen in de toekomst alleen nog maar scherper worden. Het is nooit nu of nooit hiermee. Wacht dus gewoon rustig af en bestel het via je eigen provider. Dan komt het ook wel goed.
Verwijderd
Erg helder is het i.d.d. allemaal niet. Ik vraag me ook ernstig af of het inderdaad zo is dat je je oude mailaccount houdt bij een "upgrade" die eigenlijk een overstap is. KPN had voorheen alleen maar kale abonnementen (5 euro goedkoper dan Planet voor dezelfde snelheid, maar zonder mail e.d.) en zo te zien is dat nog steeds zo.
bevestigdTerrestrial schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:18:
Weet iemand wat er nu percies in die centrales gebeurd? De meeste centrales hebben al lang ADSL2+ dslam kaarten op zowel het mxstream als bitstream2 netwerk. Ook deze centrales worden volgens ADSLcentrale.nl geupgrade. En dat vindt ik vreemd omdat bij een sneheids verhoging alles remote kan en er geen werkzaamheden hoeven te worden verricht.
klopt dat dat bedrag er niet meer is, maar dat is nog een erfenis van het begin toen ik daar lid werd. Ik betaal gewoon 34,95 per maand, een deel aan xs4all en een deel aan kpn. En dat ik het niet erg vind dat ik iets meer betaal klopt ook, maar als er bij dezelfde provider voor hetzelfde of iets hoger bedrag (zelfde abonnementsvorm) ineens meer snelheid aangeboden wordt dan neem ik toch aan dat ik daar ook voor in aanmerking kom, zonder daar ineens meer voor te gaan betalen.FlipFluitketel schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:24:
[...]
[...]
Even een vorig bericht van je erbij geplakt, maar ik zie op de site van Xs4all geen abonnement meer staan van € 35,-. Je zou dus eens contact op kunnen nemen met Xs4all wat daar de bedoeling van is. Dat het abo bij xs4all duurder is vond je in The_Scarabial in "[Gerucht] KPN Snelheidsverhogingen?" niet zo erg.
Maar er is zoals ik het hier overal lees geen enkele ISP die zomaar de snelheden van de huidige abonnementen zal verhogen voor hun huidige klanten. Ik heb een abo bij Planet wat per 4 juli dus overgaat in KPN en ook ik zal moeten gaan bellen om mijn abo te wijzigen (tenzij ze nog een verrassing hebben of zo).
edit: naja, zie het al wel, zit niets anders op dan over te gaan op xs4all only

[ Voor 3% gewijzigd door The_Scarabial op 01-07-2008 22:59 ]
Wij hebben nu nog een 1,5 Mbit Internet + Bellen verbinding van Planet.
BelOnbeperkt Altijd € 10,00 InternetPlusBellen Economy € 34,95
Totaal dus €44,95
Kunnen wij nu ook upgraden naar alleen Internet?
We zouden dan graag naar een "Extra" abbonnement (8Mb/1024Kb) willen van €35,-
We hebben nu een Experia box gaat dit dan ook niet meer over Voip?
Hoe gaat het dan weer met de vaste telefoon?
En kunnen we dan zonder problemen gebruik maken van het nieuwe abonnement?
BelOnbeperkt Altijd € 10,00 InternetPlusBellen Economy € 34,95
Totaal dus €44,95
Kunnen wij nu ook upgraden naar alleen Internet?
We zouden dan graag naar een "Extra" abbonnement (8Mb/1024Kb) willen van €35,-
We hebben nu een Experia box gaat dit dan ook niet meer over Voip?
Hoe gaat het dan weer met de vaste telefoon?
En kunnen we dan zonder problemen gebruik maken van het nieuwe abonnement?
[ Voor 16% gewijzigd door FietsFanaat33 op 01-07-2008 22:54 ]
Verwijderd
Als je goed kijkt zie je dit staan: "Alleen de naam van uw abonnement verandert. Bijvoorbeeld Planet ADSL Standard heet voortaan KPN ADSL Standard. De prijs of de snelheid van uw abonnement verandert niet. Uw huidige abonnement gaat ongewijzigd over in een andere merknaam. De snelheid van uw verbinding blijft gelijk, u behoudt uw e-mailadressen en u blijft gewoon dezelfde abonnementskosten betalen. Wilt u uw huidige abonnement toch liever wijzigen? etc etc...Splinter Cell schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:40:
[...]
Ja, maar daar moet je niet meer naar kijken. Da's allemaal al verouderd.
en bij deze upgrade behoudt men de mailadressen / webspace?
dit was namelijk juist het verschil tussen Planet en Direct ADSL.
bij een nieuw KPN Internet abonnement wordt ook niet gerept over mailadressen / webspace.
http://www.kpn.com/doelpo...nementsWijziging=internet
overigens staat er wel dat je een gratis spamfilter en virusscanner krijgt.
of is dit iets wat je op je PC moet installeren?
Ik vind dat niet normaal maar volslagen achterlijk. De helpdesk - het eerste aanspreekpunt bij vragen - dienen eerder van de hoed en de rand te weten dan dat er mensen kunnen bellen met vragen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:33:
[...]
Wat die persoon bedoelde is dat zij nog van niets wisten. Alle partners van KPN hebben een volledige documentatieset gekregen en kunnen per 1-7 de nieuwe abonementen verkopen. Het kan best zijn dat de helpdesk nog niet alles weet van nieuwe ontwikkelingen, dat is eigenlijk ook vrij logisch en vrij normaal.
Eerder in dit topic melde iemand dat hij dit reeds telefonisch rechtstreeks bij KPN heef tgedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:26:
[...]
...en je alleen op internet je upgrade kunt regelen. Het lijkt ons logisch dat >95% van de KPN klanten zal gaan migreren, dus beter vroeg dan laat. Vandaar ook dat we van de week tot laat in de nacht zijn bezig geweest om de upgrade perfect aan het draaien te krijgen. Als 1 van de eerste wisten we het nieuws te brengen van de verhoging en ook als eerste kun je via ons al je upgrade laten uitvoeren.
Ik irriteer me een beetje. Alle berichtjes van Hasse zijn mij wat te pusherig. Vrij vertaald (!) Het is allemaal perfect, je bent een sukkel als je niks doet want dan gebeurt er niks, je moet het meteen regelen, nu en niet morgen, je wordt bijna gespamt met linkjes naar de site waar hij geld mee verdiend, soms wel meer keer in één bericht.Hoewel enigszins verwarrend denk ik dat deze upgrade voor iedereen perfect is. minder betalen, meer snelheid, duidelijk rekeningen (van 1 partij ipv 2). Bellen (VOIP) via internet gaat inmiddels ook perfect dus gratis naar vaste nummers.
PRIMA - echt waar - dat we erop geattendeerd worden een mede-tweaker een handje te helpen. Maar wat minder pusherig aub. Mij stoot het af.
[edit: bericht uitgebreid, nieuw bericht is ongewenst als ik als laatste heb gereageerd]
[ Voor 54% gewijzigd door Titusvh op 01-07-2008 23:54 ]
Ik heb gisteren avond m'n upgrade aangevraagd via de telefoon. Was geen probleem zeiden ze en zou binnen een week geregeld moeten zijn. Ik had 3Mbit + ITV, ik ga nu dus naar 8 Mbit + ITV.
En hoe kan ik nou merken dat ik over ben gezet naar vdsl (en dus adsl2+)?
Moet ik mijn modem rebooten oid?
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Op de KPN site vind ik onder het hoofdstukje 'Overstappen'
Het leven lijkt dus simpel. Maar ik weet niet waarheen ik overstap. Stap ik over van 3Mbit->3Mbit en ga ik minder betalen? Of stap ik over van 3 Mbit-> 8Mbit en blijf ik (ongeveer) hetzelfde betalen, als ik niets doe?KPN maakt het je makkelijk
Bij een telefoonabonnement van KPN beëindigt KPN gratis je abonnement en regelt verder alles voor je.
Je kunt geen gebruik meer maken van Carrier (Pre) Select instellingen. Deze vervallen automatisch bij InternetPlusBellen.
Heb je ADSL van voormalig Planet dan hoef je niets te doen. Je stapt gratis over.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.
Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.
Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.
Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.
Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.