[Problemen+Ervaringen] KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste
Acties:
  • 129.035 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VFRRijder schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 07:50:
Ik heb gisteren avond m'n upgrade aangevraagd via de telefoon. Was geen probleem zeiden ze en zou binnen een week geregeld moeten zijn. Ik had 3Mbit + ITV, ik ga nu dus naar 8 Mbit + ITV.
Mag ik vragen welk nummer je hebt gebeld ?
Ik had gister namelijk de helpdesk gebeld ( 0900-0244 ) en die konden nog niets.
En weet je toevallig of men ook de e-mail adressen behoud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik blijf gewoon lekker zitten waar ik zit. :) Ik krijg het idee dat de mensen die niet upgraden, na een maand toch wel een aanbod krijgen om ergens naar over te stappen. Bovendien hoop ik dan dat de opzegtermijn niet verplaatst wordt, want dat vind ik het grote nadeel in dit verhaal.

En Hasse, dat deze aanbieding maar een maand geldig is, geloof ik niet. Dit zijn de nieuwe snelheden van KPN, en ze zullen die echt niet meer verlagen. Hooguit wordt de aanbieding over een maand beter. ;) Ik herinner mij nog iets als zonnesteekweken.... met de klimaatsverandering kan dat nooit een slechte deal worden. :P

Overigens blijf ik lekker bij het laagste abonnement: 3Mb/512Kb is snel zat, en de tijd dat ik fors download (hooguit 5% van de tijd dat ik internet) wacht ik wel iets langer. Op een gegeven moment kom je ook uit op de limiet van de webserver, en zeker internationaal ligt die niet zo hoog.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
Kijk hier eens:
U kunt altijd wisselen tussen de verschillende abonnementen. Neemt u hiervoor contact op met uw provider. U kunt uw huidige apparatuur blijven gebruiken. De kosten hiervan vindt u op de site www.kpn.com.

Wanneer u de snelheid van uw ADSL verhoogt (upgraden) of verlaagt (downgraden) gaat er geen nieuwe contracttermijn in (als u up- of downgrade krijgt u GEEN nieuw contract voor één jaar, maar de huidige looptijd van uw contract blijft gehandhaafd).
Maar zoals vaker bij grote bedrijven weten ze aan de voorkant niet wat de achterkant heeft bepaald.
Dus of we dit in de praktijk krijgen afgedwongen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:22:
[...]

Mag ik vragen welk nummer je hebt gebeld ?
Ik had gister namelijk de helpdesk gebeld ( 0900-0244 ) en die konden nog niets.
En weet je toevallig of men ook de e-mail adressen behoud ?
Collega van me heeft datzelfde nummer gebeld en daar hebben ze hem overgezet met de toezegging dat de emailadressen behouden konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Titusvh schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:09:
Kijk hier eens:

[...]

Maar zoals vaker bij grote bedrijven weten ze aan de voorkant niet wat de achterkant heeft bepaald.
Dus of we dit in de praktijk krijgen afgedwongen...
Dat klopt, alleen ga je hier een compleet nieuw abonnement aan. Het 'product' is namelijk anders. :P Zeker als Planet-abonnee heb je geen poot om op te staan, je contract verandert namelijk ook. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de opzegvoorwaarden, die veranderen. Ook ADSL-winkel spreekt over een nieuw jaarcontract:
Het formulier heeft het over een nieuwe aanvraag, klopt dat?
Ja dat klopt! Het is aanvraag voor de nieuwe KPN abbonementen. Deze is echter alleen voor bestaande KPN klanten. Je wordt geupgrade maar sluit wel een nieuwe jaar contract af.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:35
Kaap schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:10:
[...]

Collega van me heeft datzelfde nummer gebeld en daar hebben ze hem overgezet met de toezegging dat de emailadressen behouden konden worden.
Klopt, gewoon helpdesk nummer en dan verkoop afdeling. Email adressen weet ik niet omdat ik (zonder dat ik het wist) sinds gisteren sowieso m'n mail adres van Planet kwijt ben geraakt. Is dus een puinhoop dus een upgrade kan er ook nog wel bij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is het als Planet Internet IPB Comfort (6 mbit) klant, die waarde hecht aan zijn e-mailadres, niet verstandig te switchen naar KPN 20 mbit voor dezelfde prijs? Het e-mailadres is enorm belangrijk voor mij, ik heb het al bijna 10 jaar en iedereen mailt mij erop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Ik heb net contact gehad met KPN en mijn Planet internet comfort is omgezet naar KPN premium.
Email adressen bijven behouden en ze hebben gezegd dat er verder niks veranderd dan de hogere snelheid en dat ik 2,95 per maand minder ga betalen. En eindelijk ga ik hopelijk een nomaal leesbare factuur via de e-mail binnen krijgen. Hebben jullie daar bij planet ook last van gehad dat de factuur die via de e-mail binnen kwam bovenaan wat groene balkjes stonden en dat er onderaan alle tekst in 1 groot blok stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:56

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik krijg net een brief van Planet binnen. Met abo overzicht foldertje en een antwoordkaart, dat je kunt overstappen naar de nieuwe abo's. Als je niet overstapt blijf je het zelfde betalen. In mijn geval 3MB 52,95. Met het nieuwe pakket: 8 MB 50,-. Verder blijven je e-mail adressen het zelfde (:))

Je kunt ook aangeven, of je PC veilig wilt meenemen, of juist niet.

De antwoordkaart moet je voor 1 september 2008 ingeleverd hebben.

Je kunt je wijzingen ook online doorgeven. In de speciale brief vind je een persoonlijke code en die moet je hier invullen:

kpn.com/planetnaarkpn

[ Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 02-07-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Is het misschien handig om een nieuw topic te beginnen. De snelheidsverhoging is er nu eigenlijk wel, dus dat zijn geen geruchten meer ;)

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Ach, dit topic loopt al vanaf 2006. Bij elke (mogelijke) verhoging wordt-ie weer even gekickt.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19

Tazzios

..

ik heb gebeld en kreeg te horen "dat het technisch niet mogelijk was" 8)7
goede informatieafstemming daarzo.
Wacht wel even de antwoordkaart af of bel over 1,5week nog wel een keertje misschien dat ze het er dan wel over eens zijn bij kpn/planet.

update:
nog een keer gebeld, en nu kon het wel :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Tazzios op 02-07-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik was wel benieuwd en heb net even gebeld en ze konden zonder moeite mijn Planet ADSL Advanced makkelijk omzetten naar KPN Premium, nu nog even afwachten of het ook gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Ik heb Planet ADSL Comfort, ook de brief binnen dat ik kan verstappen naar 20 mbit voor 50 euro per maand, ik betaal nu ongeveer 52 per maand.

MAAR: Zitten hier ook de telefoonaansluitkosten bij? ik betaal namelijk zelf 25 per maand ongeveer en me ouders de rest voor het telefoongedeelte.

En als ik overstap neem ik aan dat ik ook een nieuwe modem moet halen, die ik nu heb gaat maar tot 8 mbit.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 22:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Tiduz schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:55:
Ik heb Planet ADSL Comfort, ook de brief binnen dat ik kan verstappen naar 20 mbit voor 50 euro per maand, ik betaal nu ongeveer 52 per maand.

MAAR: Zitten hier ook de telefoonaansluitkosten bij? ik betaal namelijk zelf 25 per maand ongeveer en me ouders de rest voor het telefoongedeelte.

En als ik overstap neem ik aan dat ik ook een nieuwe modem moet halen, die ik nu heb gaat maar tot 8 mbit.
Nee, die telefoonkosten zitten daar niet bij, dan zou je op € 65,- per maand uit komen mocht je dat wel willen. Maar jij hebt op het moment dus ook geen IPB? Ik ging er nl. al even vanuit dat die brief alleen naar mensen met IPB was gestuurd aangezien ie hier nog niet aangekomen is. :P Maar dan wacht ik nog wel even met bellen naar KPN aangezien ik zo'n brief eerder geloof dan iemand van de helpdesk.

Modem krijg je bij dat nieuwe abo erbij.
Linkje naar alleen internet: Klik
Linkje naar internet en telefonie: Klik
Ik heb maar even de linkjes naar het duurste abo gepakt :P

Waar ik wel nog naar benieuwd ben is of het ook mogelijk is om je eigen modem te blijven gebruiken aangezien mijn ervaringen met die Experiabox niet geweldig zijn (poortmappen dat dus voor geen meter werkt en hier wel "noodzakelijk" is omdat er hier een web/mailservertje draait en nog diverse andere dingen waarvoor ik poorten open moet kunnen zetten).

[ Voor 29% gewijzigd door FlipFluitketel op 02-07-2008 16:12 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
FlipFluitketel schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:09:
[...]

Nee, die telefoonkosten zitten daar niet bij, dan zou je op € 65,- per maand uit komen mocht je dat wel willen. Maar jij hebt op het moment dus ook geen IPB? Ik ging er nl. al even vanuit dat die brief alleen naar mensen met IPB was gestuurd aangezien ie hier nog niet aangekomen is. :P Maar dan wacht ik nog wel even met bellen naar KPN aangezien ik zo'n brief eerder geloof dan iemand van de helpdesk.

Modem krijg je bij dat nieuwe abo erbij.
Linkje naar alleen internet: Klik
Linkje naar internet en telefonie: Klik
Ik heb maar even de linkjes naar het duurste abo gepakt :P

Waar ik wel nog naar benieuwd ben is of het ook mogelijk is om je eigen modem te blijven gebruiken aangezien mijn ervaringen met die Experiabox niet geweldig zijn (poortmappen dat dus voor geen meter werkt en hier wel "noodzakelijk" is omdat er hier een web/mailservertje draait en nog diverse andere dingen waarvoor ik poorten open moet kunnen zetten).
Nope, ik heb gewoon een internetaansluiting via de telefoonlijn, en de modem van KPN vervangen met een Draytek.

Maar hier heb ik een link waar 50 euro staat: http://www.kpn.com/intern...entsWijziging=internetsub

en dan klik je op tarieven en daar staat wel weer 65, confusing :P

Ik moet er nog even over nadenken, misschien dat ik anders 8MBit neem, ben ik ongeveer evenduur uit maar dan wel 2MBit meer :P

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Tiduz schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:27:
[...]

Nope, ik heb gewoon een internetaansluiting via de telefoonlijn, en de modem van KPN vervangen met een Draytek.

Maar hier heb ik een link waar 50 euro staat: http://www.kpn.com/intern...entsWijziging=internetsub

en dan klik je op tarieven en daar staat wel weer 65, confusing :P

Ik moet er nog even over nadenken, misschien dat ik anders 8MBit neem, ben ik ongeveer evenduur uit maar dan wel 2MBit meer :P
Whuh.. Dat is inderdaad vrij vaag maar het lijkt me vrij sterk dat het €65,- per maand zou zijn.
Dat het nu mogelijk is om je eigen modem te gebruiken weet ik, maar bij IPB krijg je verplicht zo'n Experiabox (natuurlijk kun je wel een eigen modem aansluiten maar dan heb je geen telefoon meer aangezien die settings niet vrijgegeven worden (dacht ik toch)). Daarom hoop ik dus dat je niet verplicht wordt om het modem dat door KPN geleverd wordt te gebruiken aangezien je in die Experiabox ook een hele hoop settings niet kunt wijzigen die in de normale Speedtouch 780WL wel te wijzigen zijn (en gewoon werken).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 21:52
Ik snap hier helemaal niets meer van. Ik heb KPN IPB Go (1.5mbit) (gewoon bij de kpn besteld dus, 2 jaar geleden al) en gaat dit nu over naar KPN IPB 3 mbit zonder extra kosten, of moet ik hier iets voor doen?
Ik kan KPN IPB niet eens meer op de kpn site vinden, alles is nu Het Net, met veel betere aanbiedingen dan die ik nu heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
FlipFluitketel schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:43:
[...]

Whuh.. Dat is inderdaad vrij vaag maar het lijkt me vrij sterk dat het €65,- per maand zou zijn.
Dat het nu mogelijk is om je eigen modem te gebruiken weet ik, maar bij IPB krijg je verplicht zo'n Experiabox (natuurlijk kun je wel een eigen modem aansluiten maar dan heb je geen telefoon meer aangezien die settings niet vrijgegeven worden (dacht ik toch)). Daarom hoop ik dus dat je niet verplicht wordt om het modem dat door KPN geleverd wordt te gebruiken aangezien je in die Experiabox ook een hele hoop settings niet kunt wijzigen die in de normale Speedtouch 780WL wel te wijzigen zijn (en gewoon werken).
Wow, ik hoop ook dat dat niet zo is, anders stap ik echt niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
jeroen-v schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:04:
Ik snap hier helemaal niets meer van. Ik heb KPN IPB Go (1.5mbit) (gewoon bij de kpn besteld dus, 2 jaar geleden al) en gaat dit nu over naar KPN IPB 3 mbit zonder extra kosten, of moet ik hier iets voor doen?
Ik kan KPN IPB niet eens meer op de kpn site vinden, alles is nu Het Net, met veel betere aanbiedingen dan die ik nu heb..
links zit een knop met "alle abonnementen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
jeroen-v schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:04:
http://www.kpn.com/internet/internet-bellen.htm
Daar kom je dus zonder problemen? Moet je eens aan de linkerkant op "alle abonnementen" klikken. :)
En zoals al diverse malen eerder hier aangegeven, je zult zelf actie moeten ondernemen om gebruik te kunnen maken van die nieuwe abonnementen maar waarschijnlijk zul je deze week (ik ga er even vanuit dat KPN dat niet verspreid over een maand) nog een brief krijgen waar wat meer info in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb hier ook een brief binnen gekregen, maar ik heb geen aanbieding: alleen een aankondiging dat Planet KPN gaat heten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Ik begin toch wel te twijfelen, 12mbit voor 15 euro meer :p

Maar als ik met port problemen kom te zitten is dat al een probleem, ik game elke dag online met mn playstation 3. Jammer dat er niet duidelijk alles over bekend is. Toch maar even afwachtten als ik het geduld kan opbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op herhaling:

Ik vraag mij echt af HOE ze ipb 20mb premium kunnen realiseren met i-tv erbij?? iemand die mij dit kan uitleggen? want volgens mij haalt geen 1 wijkcentrale 29mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, ben er al uit, hang nu met 1 oor aan de lijn met kpn, maar ik begrijp nu hoe ze het doen. je haalt die 20 alleen als de i-tv tuner uitstaat!! leuk zeg hahaha (not dus) als ik hier 2 tuners aanzet en kpn nog steeds geen migratie heeft gedaan naar mpeg4 zal ik dus terug vallen naar en veel lageredownload snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19

Tazzios

..

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:12:
Op herhaling:

Ik vraag mij echt af HOE ze ipb 20mb premium kunnen realiseren met i-tv erbij?? iemand die mij dit kan uitleggen? want volgens mij haalt geen 1 wijkcentrale 29mb.
snelheid haal je niet tenzij je t tv kasje uit hebt staan.
Er staat ook max snelheid bij de 20Mb op de kpn site.

edit:
venster iets te lang open :z

meer als 1 tuner ondersteunen ze volgens mij ook nog niet,
Met VDSL(als dat er komt) zul je er minder snel last van hebben, tenzij je weer het snelste abbo neemt.

offtopic:
ps op herhaling gaan is nergens voor nodig en dr is een edit knop

[ Voor 33% gewijzigd door Tazzios op 02-07-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03

Zowel mijn ouders als ik zitten bij Planet maar beide hebben wij niet een brief gekregen met de mogelijkheid om over te stappen. Mijn ouders hebben wel een brief gekregen over de naamsverandering maar dat was het dan ook.

Ik heb zelf helemaal nog geen brief ontvangen. Misschien sturen ze alleen de brief als het mogelijk is om te upgraden naar 8Mbit+

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:23
Even geduld ;) . Ik belde vandaag ook met de servicedesk, afdeling verkoop (ik heb internet plus bellen basis van planet 3000 down en 512 up) en de dame die ik aan de lijn kreeg adviseerde om te wachten op de brief van KPN.

[ Voor 19% gewijzigd door austin_77 op 02-07-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Laatst online: 14-09 21:42
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:12:
want volgens mij haalt geen 1 wijkcentrale 29mb.
ADSL2+ zit op maximaal 24 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Vreemd... Het lijkt puur 'n KPN aanbod verhaal te zijn. Telfort klanten zoals ik gaan er dus niets op vooruit. Wel vreemd overigens dat op de ene site m'n postcode 20Mbit oplevert als max. en op de andere nog steeds 8Mbit.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

magic_nl schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:41:
Vreemd... Het lijkt puur 'n KPN aanbod verhaal te zijn. Telfort klanten zoals ik gaan er dus niets op vooruit.
Maar hoe zou je er dan op vooruit willen gaan? Telfort schreeuwt toch van de daken dat ze tot 20 Mbit leveren? Je had een open lijn en je houdt een open lijn

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 02-07-2008 19:47 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Ortep schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:45:
[...]

Maar hoe zou je er dan op vooruit willen gaan? Telfort schreeuwt toch van de daken dat ze tot 20 Mbit leveren? Je had een open lijn en je houdt een open lijn
Veel centrales ondersteunen max. 8 Mbit. De hoop was dat met deze zogenaamde "upgrade" van de centrales (wat het uiteindelijk natuurlijk helemaal niet is) heel NL van 20 Mbits-verbindingen gebruik zou kunnen gaan maken.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Ik vind het wel een beetje vreemd dat mensen die vandaag hebben gebeld andere antwoorden hebben gekregen. Ik heb net gewoon de Planet helpdesk gebeld en mijn Standard (3 mbit) van Planet wordt geupgrade naar het 8 mbit-abo van KPN. Ik heb ook niets gehoord over een brief of dat het niet mogelijk is, zelfs je Planet e-mail adres kun je met een KPN-abo blijven gebruiken. Misschien is het een soort loterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FietsFanaat33 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:22:
[...]

ADSL2+ zit op maximaal 24 Mbit
Weet iemand waar je kan achterhalen op wat voor soort centrale je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:59
Groever schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:22:
Ik vind het wel een beetje vreemd dat mensen die vandaag hebben gebeld andere antwoorden hebben gekregen. Ik heb net gewoon de Planet helpdesk gebeld en mijn Standard (3 mbit) van Planet wordt geupgrade naar het 8 mbit-abo van KPN. Ik heb ook niets gehoord over een brief of dat het niet mogelijk is, zelfs je Planet e-mail adres kun je met een KPN-abo blijven gebruiken. Misschien is het een soort loterij?
Helemaal mee eens; dit is één grote puinhoop.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:28:
[...]

Weet iemand waar je kan achterhalen op wat voor soort centrale je zit?
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Heb hier ook adsl comfort, maar geen brief ontvangen?
Zou het iets te maken hebben met het hebben van isdn?
zoja, is het mogelijk om te upgraden naar 20mbit zonder isdn (isdn gaat maar tot 8mbit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ik nog steeds niet op wat voor centrale ik zit? en dat zoek ik, adsl2 of adsl2+ thats the qeustion! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:42:
[...]

zie ik nog steeds niet op wat voor centrale ik zit? en dat zoek ik, adsl2 of adsl2+ thats the qeustion! :9
zoiets? http://pcdb.bbned.nl/

Geen idee hoe betrouwbaar het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Jazzle schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:48:
[...]

zoja, is het mogelijk om te upgraden naar 20mbit zonder isdn (isdn gaat maar tot 8mbit)?
Hier ook geen brief op de deurmat. Behalve die van de naamsverandering zeg maar.
We zitten hiet wel achter isdn dus zoals ik jouw hoor is 20 mbit nutteloos.
Jammer.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
magic_nl schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:41:
Vreemd... Het lijkt puur 'n KPN aanbod verhaal te zijn. Telfort klanten zoals ik gaan er dus niets op vooruit. Wel vreemd overigens dat op de ene site m'n postcode 20Mbit oplevert als max. en op de andere nog steeds 8Mbit.
Het is ook een puur KPN verhaal. Het heeft deels ook te maken met de verdwijning van Planet en Hetnet. Die klanten moeten over en tevens wil KPN meer bang voor bucks bieden.

Besides, 20Mbit voor 20,-, volgens mij heb je als Telfort klant weinig te klagen tegen mijn 3Mbit voor 35,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Wat ik jammer vind is dat je geen mogelijkheid hebt voor alleen Internet + bellen. Ik heb geen behoefte aan TV maar daar zit je dus altijd aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 07:41:
Wat ik jammer vind is dat je geen mogelijkheid hebt voor alleen Internet + bellen. Ik heb geen behoefte aan TV maar daar zit je dus altijd aan vast.
Dit kan zeker wel.
Heb gister avond de helpdesk gebeld, en mijn IPB (12/1) laten upgraden naar IPB Premium (20/1)
TV is optioneel (ITV) ;)

En je kan net als Digitenne max 3 kastjes voor ITV gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ferret schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 07:41:
http://www.kpn.com/internet/internet-bellen.htm en dan eventueel links op "alle abonnementen" meppen :?
Is toch echt zonder tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Kaap schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 06:45:
[...]
Besides, 20Mbit voor 20,-, volgens mij heb je als Telfort klant weinig te klagen tegen mijn 3Mbit voor 35,-.
Ik heb ook weinig te klagen. Ben t.o.v. m'n vorige abbo (HetNet instapsurfen+bellen) nu een keer of 5 sneller (van 1.5Mbit naar 8Mbit), maar zoals al eerder geschreven had ik de hoop dat ze onze ADSL1 centrale hier in 't dorp op zouden krikken naar ADSL2(+) zodat ik dan tot 20Mbit zou komen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:07

Ankh

|true

FlipFluitketel schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:56:
[...]

http://www.kpn.com/internet/internet-bellen.htm en dan eventueel links op "alle abonnementen" meppen :?
Is toch echt zonder tv..
Misschien als optie?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
FlipFluitketel schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:56:
[...]

Is toch echt zonder tv..
Die had ik nog niet gezien, thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Pepperana schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:50:
[...]

Hier ook geen brief op de deurmat. Behalve die van de naamsverandering zeg maar.
We zitten hiet wel achter isdn dus zoals ik jouw hoor is 20 mbit nutteloos.
Jammer.
Met isdn kan je ook gewoon 20 mbit krijgen hoor. Ik heb hier zelf 4 lijnen en mij hebben ze gewoon om kunnen zetten naar 20 mbit. Even bellen dus en dan kunnen ze het zo regelen. Bij mij was het met 5 minuten aan de telefoon al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzle schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:48:
[...]

Wij hebben ISDN en ADSL2+ in comb. met internet en ITV. Bandbreedte 12MB, zoals de meesten met ITV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 07:53:
[...]
En je kan net als Digitenne max 3 kastjes voor ITV gebruiken. ;)
Er is nog niemand die 3 ITV tuners tegelijk kan gebruiken... 2 streams is momenteel het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt maar 9mb bandbreedte voor i-tv, als je dus 2 tuners aanzet is je bandbreedte al op. Ik weet wel dat kpn druk is met het omzetten naar mpeg2 en dan is inplaats van 4mb maar 2mb per steam nodig. Dus als het zover is lijkt het mij dat je wél 3 tuners kan laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Na 3 0800-nummers geprobeerd te hebben (waarbij de eerste 2 een storing hadden en me niet konden doorverbinden naar de juiste afdeling en de laatste geen info had over de nieuwe abonnementen) toch maar met het 0900 nummer gebeld. Even nagevraagd of het mogelijk is om een eigen modem te blijven gebruiken bij het ADSL abonnement zonder telefonie en het antwoord was "Ja, dit kan." :) Ook nog maar even gevraagd of de mailadressen van planet behouden blijven en hier zei ze ook ja op.
Ik heb hier nog steeds geen brief met actiecode gehad maar wel die brief dat Planet vanaf 4 julie "niet meer bestaat" en KPN zal gaan heten. Ik denk dat ik toch nog maar even een paar daagjes wacht op die brief zodat ik het via de website kan regelen (aangezien mijn ervaringen om iets telefonisch te regelen bij KPN vrij slecht zijn :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 15:25

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:38:
Je hebt maar 9mb bandbreedte voor i-tv, als je dus 2 tuners aanzet is je bandbreedte al op. Ik weet wel dat kpn druk is met het omzetten naar mpeg2 en dan is inplaats van 4mb maar 2mb per steam nodig. Dus als het zover is lijkt het mij dat je wél 3 tuners kan laten draaien.
Bedoel je niet van mpeg 2 naar H264 (mpeg 4)?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
ik heb dus gebeld naar kpn.
ik vroeg of je van IPB ook over kon stappen naar alleen internet.
dat zou kunnen alleen dan zou ik mijn nummer kwijt zijn :S.
dus heb ik nu het extra abbo gepakt i.c.m. bellen voor 50 euro per maand.
de oude mail adressen blijf je gewoon houden :).
ik heb ook gevraagd hoelang het zou duren voordat we gebruik konden maken van de nieuwe snelheid, dat kon ie niet zeggen en ik moest van 4 weken uitgaan.

Heb wel 25 minuten aan de telefoon gehangen.
na elke vraag moest ik weer een tijdje wachten.
dit omdat ze eerst moesten nakijken of het overstappen wel ging ( tuurlijk gaat dit, ik zit immers al jaren bij planet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:35
FietsFanaat33 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:27:
...
ik heb ook gevraagd hoelang het zou duren voordat we gebruik konden maken van de nieuwe snelheid, dat kon ie niet zeggen en ik moest van 4 weken uitgaan.
Bij mij gaven ze aan dat ik binnen 3 dagen een brief zou krijg met de bevestiging van de overstap naar 8Mbit en dat het dan nog 3 dagen (!!) zou kunnen duren voordat de nieuwe snelheid actief zou zijn....nogal wat anders dan de 4 weken die jij te horen kreeg. Kan er mee te maken hebben dat ik nu al Direct ADSL heb (ik had Planet, maar zonder mijn weten ben ik naar Direct ADSL gezet en ben ik m'n mailboxen kwijt!!! Dit is ook deze week gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
VFRRijder schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:45:
[...]

Bij mij gaven ze aan dat ik binnen 3 dagen een brief zou krijg met de bevestiging van de overstap naar 8Mbit en dat het dan nog 3 dagen (!!) zou kunnen duren voordat de nieuwe snelheid actief zou zijn....nogal wat anders dan de 4 weken die jij te horen kreeg. Kan er mee te maken hebben dat ik nu al Direct ADSL heb (ik had Planet, maar zonder mijn weten ben ik naar Direct ADSL gezet en ben ik m'n mailboxen kwijt!!! Dit is ook deze week gebeurd).
Dat is idd nog al een groot verschil. Ik zou ook brief krijgen van bevestiging en gegevens. maar hij zei wel dat ie niet wist hoelang dit zou kunnen duren. dus dat ik maar van 4 weken uit moest gaan.

De mailadressen zouden bij mij wel hetzelfde blijven. alleen @planet.nl zou iets van @kpn.nl (of zoiets) worden. maar als er iets naar @planet.nl zou worden verstuurd zou dat ook naar kpn gaan.
ik hoop dat ik er ook snel gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:38:
Je hebt maar 9mb bandbreedte voor i-tv, als je dus 2 tuners aanzet is je bandbreedte al op. Ik
Geen 9 maar 6Mb dus 3 tuners moet mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verklaar je nader, want u deze zin kan ik geen hout bakken. I-tv geeft 9mn bandbreedte en per stream (kijken óf opnemen) heeft 4mb nodig dus hoe kom je bij 6mb per stream? of pak ik je zin verkeerd op?

Om even bij te zetten: als je ipb 3mb variant hebt met i-tv heb je een profiel van 12mb, 9mb voor i-tv en 3mb voor internetsnelheid en voip, waarvan akte ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluimpje2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03
Wat ik niet snap is dat ik dus volgens die check van jullie op 390 meter van de centrale zit.
Als ik op kpn kijk zou ik die 20Mb moeten kunnen krijgen.
Heb KPN gebeld en volgens die knakker die ik aan de lijn had was het inderdaad mogelijk om 20Mbit te krijgen op mijn adres.
Dus ik helemaal happy natuurlijk, ga ik bellen met Speedlinq (heb ik op het moment) zegt die man, nee hoor sneller dan 8mbit is niet mogelijk op uw locatie, volgens hem was de centrale inderdaad wel geschikt voor ADSL2 maar zouden ze misschien uit stabiliteit hebben gekozen voor die 8Mbit (heb toen die tijd wel het 20Mbit abonnement aangeschaft maar was volgens hen technisch niet mogelijk).
Kijk ik op Xs4all is het NIET mogelijk om op mijn adres 20Mbit te krijgen.
Kijk ik op Telfort is het NIET mogelijk om op mijn adres 20Mbit te krijgen.
Kijk ik op Tele2 is het NIET mogelijk om op mijn adres 20Mbit te krijgen.
Doe ik een postcode check op KPN plus bellen is het WEL mogelijk om 20Mbit te krijgen.
Ik snap er helemaal niks meer van, iemand enig idee wat er hier aan de hand is??
Heb bij alle providers aangegeven dat ik een KPN lijn heb, vind het erg vreemd worden dit :/
Zou het iets te maken kunnen hebben met concurentie (KPN is enige internet provider die we in dit dorp kunnen krijgen)

[ Voor 22% gewijzigd door pluimpje2 op 03-07-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Ik heb de brief vandaag ook binnen gekregen. Ik wil graag overstappen naar het 50 euro abbo en heb momenteel ipb basis. Via die code zie ik alleen maar een bevestigingsvraag of ik voor 35 euro dezelfde snelheid wil. Dat wil ik dus niet, ik wil een hoger abbo. Weet iemand of die mogelijkheid in een later veld nog terug komt? Zou marketing technisch wel goed zijn voor kpn, daar er misschien wel meer mensen zijn die sneller willen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
austin_77 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:27:
Ik heb de brief vandaag ook binnen gekregen. Ik wil graag overstappen naar het 50 euro abbo en heb momenteel ipb basis. Via die code zie ik alleen maar een bevestigingsvraag of ik voor 35 euro dezelfde snelheid wil. Dat wil ik dus niet, ik wil een hoger abbo. Weet iemand of die mogelijkheid in een later veld nog terug komt? Zou marketing technisch wel goed zijn voor kpn, daar er misschien wel meer mensen zijn die sneller willen?!
Als ik jou was zou ik gewoon even naar de helpdesk bellen (zie paar berichten terug van mij).
en dit is nu probleemloos overgezet naar het 50 euro abbo met 8Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
FietsFanaat33 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:36:
[...]

Als ik jou was zou ik gewoon even naar de helpdesk bellen (zie paar berichten terug van mij).
en dit is nu probleemloos overgezet naar het 50 euro abbo met 8Mb.
Ik ga dat morgenvroeg meteen even doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

pluimpje2 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:06:
Wat ik niet snap is dat ik dus volgens die check van jullie op 390 meter van de centrale zit.
Als ik op kpn kijk zou ik die 20Mb moeten kunnen krijgen.
Heb KPN gebeld en volgens die knakker die ik aan de lijn had was het inderdaad mogelijk om 20Mbit te krijgen op mijn adres.
Dus ik helemaal happy natuurlijk, ga ik bellen met Speedlinq (heb ik op het moment) zegt die man, nee hoor sneller dan 8mbit is niet mogelijk op uw locatie, volgens hem was de centrale inderdaad wel geschikt voor ADSL2 maar zouden ze misschien uit stabiliteit hebben gekozen voor die 8Mbit (heb toen die tijd wel het 20Mbit abonnement aangeschaft maar was volgens hen technisch niet mogelijk).
Kijk ik op Xs4all is het NIET mogelijk om op mijn adres 20Mbit te krijgen.
Kijk ik op Telfort is het NIET mogelijk om op mijn adres 20Mbit te krijgen.
Kijk ik op Tele2 is het NIET mogelijk om op mijn adres 20Mbit te krijgen.
Doe ik een postcode check op KPN plus bellen is het WEL mogelijk om 20Mbit te krijgen.
Ik snap er helemaal niks meer van, iemand enig idee wat er hier aan de hand is??
Heb bij alle providers aangegeven dat ik een KPN lijn heb, vind het erg vreemd worden dit :/
Zou het iets te maken kunnen hebben met concurentie (KPN is enige internet provider die we in dit dorp kunnen krijgen)
Dit heb ik nou ook,
ik krijg telkens weer het mailtje van stabiliteit terug. Dus heb ik een mail gestuurd dat dat onzin is omdat ik via KPN gewoon 20Mbit krijgen. En gevraagd om dit na te checken bij hun technische dienst en dat graag dan anders naar 20Mbit omgezet kan worden.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:27:
[...]

Er is nog niemand die 3 ITV tuners tegelijk kan gebruiken... 2 streams is momenteel het maximum.
Het kan wel degelijk en de prijzen zijn eigenlijk het zelfde als Digitenne.

1é - zover ik weet 9,95 P/m (gratis dus)
2é - 3,- extra p/m
3é - 6,- extra p/m (dit zal te maken hebben met de bandbreedte ben ik bang)

Maar heb gewoon IPB Premium genomen, en los de bestaande 3 digitenne kastjes behouden.
Hogere snelheid, en minder betalen, altijd leuk :)
En ja, ik haal de volle snelheid, zit namelijk 250M van de centrale af 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:04:
verklaar je nader, want u deze zin kan ik geen hout bakken. I-tv geeft 9mn bandbreedte en per stream (kijken óf opnemen) heeft 4mb nodig dus hoe kom je bij 6mb per stream? of pak ik je zin verkeerd op?

Om even bij te zetten: als je ipb 3mb variant hebt met i-tv heb je een profiel van 12mb, 9mb voor i-tv en 3mb voor internetsnelheid en voip, waarvan akte ;)
Weet niet wat er in jou experiabox staat, maar bij mij 12Mbit, waarvan 6 vrij te gebruiken voor Internet.

Bovendien kan je volgens KPN.com tot 4 tv's aansluiten, dat wordt dan wel 3x Digitenne naast je ITV.
Nadeel, maar zou wel gratis zijn voor ITV abbonnee's.

Digitenne decoders kan je huren voor € 3,- per maand of kopen.
Bijbehorende smartcards gratis ( max 3 dus )

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluimpje2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03
Ankh schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:00:
[...]

Dit heb ik nou ook,
ik krijg telkens weer het mailtje van stabiliteit terug. Dus heb ik een mail gestuurd dat dat onzin is omdat ik via KPN gewoon 20Mbit krijgen. En gevraagd om dit na te checken bij hun technische dienst en dat graag dan anders naar 20Mbit omgezet kan worden.
Ik denk serieus dat het te maken heeft met concurentie.
Ik heb eerder in Deventer gewoont en als ik dan op mijn oude adres die check doe dan kan ik wel die 20Mbit krijgen via bijvoorbeeld Telfort, daar heb je concurentie van de kabel en zelfs glasvezel en BBned, de afstand tot de centrale daar is bijna 2 keer zo ver als hier!!
Hier in Laren (achterhoek) is ADSL via KPN het enige internet wat je kan krijgen, ze kunnen dus alles vragen voor hun abonnement want andere keus heb ik toch niet.
Dat technische wat hun als smoes gebruiken is de grootste onzin want als ik het via KPN zelf zou doen dan dan verandert er aan de lijn echt niks...

[ Voor 10% gewijzigd door pluimpje2 op 04-07-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 12:34
Wat mij niet helemaal duidelijk is, wat gebeurd er met het modem? Ik heb nog steeds een Alcatel Speedtouch Home en die kan uiteraard niet de hogere snelheden (20 MBit aan). Moet ik zelf een modem kopen of levert KPN deze bij de upgrade? Ik heb nu Planet ADSL comfort abbo.

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dan krijg je een Experiabox hoogstwaarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
MrC4u schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:32:
Wat mij niet helemaal duidelijk is, wat gebeurd er met het modem? Ik heb nog steeds een Alcatel Speedtouch Home en die kan uiteraard niet de hogere snelheden (20 MBit aan). Moet ik zelf een modem kopen of levert KPN deze bij de upgrade? Ik heb nu Planet ADSL comfort abbo.
Bij de upgrade krijg je een nieuw modem. Experiabox of SpeedTouch 780.
Experiabox IS een SpeedTouch 780, maar dan met speciale software voor KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Zo even rond 21:50 uur gebeld met de servicedesk :+ en....KPN IPB extra geregeld _/-\o_ 8)
Krijg binnen enkele dagen de schriftelijke bevestiging en daarna duurt het nog even voordat ik overga op de nieuwe snelheid. Ze hebben meteen even een lijnmeting gedaan vanwege de max afwijking in snelheid van 15% die ze mogen hebben t.o.v. het beloofde abbo. M.a.w. als je te veel afwijking hebt en snelheid niet haalt, mogen ze niet een hoger abbo aanbieden. Goed geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Guuzz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:52:
[...]

Bij de upgrade krijg je een nieuw modem. Experiabox of SpeedTouch 780.
Experiabox IS een SpeedTouch 780, maar dan met speciale software voor KPN.
Is de Experiabox geen Siemens Gigaset SX551 meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou maar goed dat de Planet website nog niet weg is, de website http://www.kpnvandaag.nl/ ligt nu er al een paar uur uit. En bij http://www.kpn.com/planetkpn.htm opent er ook een scherm met kpn.com, ze zijn lekker bezig.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Heb vandaag de brief gekregen dat ik mijn ADSL Comfort abbo (6Mb) a 52,50 kan omzetten naar een Internet Premium abbo van 50,- per maand. Op zich mooi, maar is hier mijn oude KPN deel (telefonie) al in verwerkt? Dacht van niet toch?

Dan kan ik wel naar IPB gaan, maar dan krijg ik die brakke Experia box. ;(

Denk er nu maar aan om na 7 jaar over te stappen naar een andere provider. Zal echter wel een of ander basic inbelaccountje moeten proberen aan te houden aangezien ik mijn @planet.nl adres echt niet kwijt wil.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MrJ schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:36:

Wat is daar het probleem mee? Ik heb dat ding zelf en ook heb ik hem bij een aantal anderen geplaatst. Hij doet precies wat hij doen moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:40

AvK

Ready Set Go

De Experia-box is er in 2 uitvoeringen. De meeste mensen hebben een SpeedTouch 780wl. Dat is een prima router die ook erg veel door andere ISP's wordt toegepast. Deze 780 kan je makkelijk benaderen om instellingen te controleren of aan te passen.
Het 2e model Experia-box is een vierkante Siemens doos. Doet in principe hetzelfde als de 780 maar is door de gebruiker niet zo makkelijk in te stellen. Meestal is hiervoor de hulp van de helpdesk nodig.
Beide modellen doen prima hun werk waarvoor ze bedoeld zijn en zijn zeker niet 'brak' te noemen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

AvK schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 07:11:
Het 2e model Experia-box is een vierkante Siemens doos. Doet in principe hetzelfde als de 780 maar is door de gebruiker niet zo makkelijk in te stellen. Meestal is hiervoor de hulp van de helpdesk nodig.
Dat is degene die ik heb. En ik heb daar nog nooit de helpdesk voor nodig gehad. Gewoon aanloggen op 192.168.2.1, paswoord invullen en daarna kan je via nette menu's alles bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ik moet zeggen, de experia boxen vind ik goed werken. Heb er ook een aantal geplaatst bij familieleden.

Ik zal toch eens bellen met KPN over het adsl... kijken wat zij zeggen, vind het ook een voordeel je dan ook een vast ip adres krijgt :) Maar goed zit eigenlijk aan abonnement vast bij telfort. ik laat mijn bevindingen hier wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Ortep schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:51:
[...]

Wat is daar het probleem mee? Ik heb dat ding zelf en ook heb ik hem bij een aantal anderen geplaatst. Hij doet precies wat hij doen moet
Wat ik zo lees en heb gezien zijn er issues met port forwarding en er schijnt weinig vrijheid te zijn mbt het installen van je WLAN (vooraf gedefinieerde naamgeving ed).

En vind het zonde van mijn mooie Linksys die net 9 maanden oude is. :P

/edit:
Zo te zien gaat de overgang gelukkig zonder problemen, kan mijn home.planet.nl namespace niet meer bereiken. :{

[ Voor 11% gewijzigd door MrJ op 04-07-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:18
@Ankh, waarom zou je van Telfort naar KPN IPB gaan?
Alleen voor het vaste IP adres of ook voor andere redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

- Snelheid, mochten ze het daar wel kunnen bieden. Ik heb er best meer voor over, ik krijg een gedeelte via me werk vergoed omdat ik ook grote trainingen moet downloaden... :)
- Service, ik heb Telfort al 2 keer "geprobeerd" te bellen. Of ik moet 15 minuten wachten of me verbinding wordt gewoon verbroken. KPN tot het heden nog geen problemen mee gehad. Ook mijn contact bij Telfort (kennis) laat niets meer van zich horen.

Kan even niets meer bedenken zo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MrJ schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:54:
Wat ik zo lees en heb gezien zijn er issues met port forwarding en er schijnt weinig vrijheid te zijn mbt het installen van je WLAN (vooraf gedefinieerde naamgeving ed).
Ik doe regelmatig aan port forwarding, gaat prima hoor. Maar je moet wel weten wat je doet, dat geldt trouwens voor ieder systeem

De naam van je WLAN is van te voren ingesteld ja. Dan weten ze tenminste dat het werkt. Maar dat kan je zo veranderen. Sterker nog, steeds als je aanlogt zegt het systeem dat je nog met de deafult naam werkt en dat het slim is die aan te passen
En vind het zonde van mijn mooie Linksys die net 9 maanden oude is. :P
Dat is een heel duidelijk en valide argument :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Ortep schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:12:
[...]

Ik doe regelmatig aan port forwarding, gaat prima hoor. Maar je moet wel weten wat je doet, dat geldt trouwens voor ieder systeem

De naam van je WLAN is van te voren ingesteld ja. Dan weten ze tenminste dat het werkt. Maar dat kan je zo veranderen. Sterker nog, steeds als je aanlogt zegt het systeem dat je nog met de deafult naam werkt en dat het slim is die aan te passen
OK, dat wist ik dus niet. Dat neemt weer een struikelblokje weg.
Dat is een heel duidelijk en valide argument :)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
MrJ schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:36:
Heb vandaag de brief gekregen dat ik mijn ADSL Comfort abbo (6Mb) a 52,50 kan omzetten naar een Internet Premium abbo van 50,- per maand. Op zich mooi, maar is hier mijn oude KPN deel (telefonie) al in verwerkt? Dacht van niet toch?

Denk er nu maar aan om na 7 jaar over te stappen naar een andere provider. Zal echter wel een of ander basic inbelaccountje moeten proberen aan te houden aangezien ik mijn @planet.nl adres echt niet kwijt wil.
Volgens mij krijg je als je nu een ADSL abonnement met de ouderwetse telefonie hebt ook een aanbieding voor alleen ADSL en dus niet voor IPB en volgens de medewerker die ik gisteren aan de telefoon had kun je bij het ADSL-abonnement gewoon je oude modem blijven gebruiken.
Ortep schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:12:
[...]

Dan ben je een van de weinige waar portforwarden met de experiabox goed werkt. Ik heb zelf een ST780WL gekocht voor mijn adsl abonnement en daar werkt het portforwarden goed mee. Doe ik exact hetzelfde bij een kennis van me (met een ST780WL Experiabox)om een poort open te zetten, werkt het voor geen meter. Dit heb ik daarna nog bij een paar andere mensen met diezelfde Experiabox geprobeerd en nergens werkte het. Ook met die Siemens Experiabox heb ik op diverse plaatsen getest. Kan zijn dat het nu wel werkt, maar na een stuk of 8 geprobeerd te hebben ben ik maar gestopt. Misschien dat het met de huidige firmwares wel goed werkt, maar een jaar geleden ging het op een hoop plaatsen dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

FlipFluitketel schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:19:
Dan ben je een van de weinige waar portforwarden met de experiabox goed werkt. Ik heb zelf een ST780WL gekocht voor mijn adsl abonnement en daar werkt het portforwarden goed mee. Doe ik exact hetzelfde bij een kennis van me (met een ST780WL Experiabox)om een poort open te zetten, werkt het voor geen meter. Dit heb ik daarna nog bij een paar andere mensen met diezelfde Experiabox geprobeerd en nergens werkte het. Ook met die Siemens Experiabox heb ik op diverse plaatsen getest. Kan zijn dat het nu wel werkt, maar na een stuk of 8 geprobeerd te hebben ben ik maar gestopt. Misschien dat het met de huidige firmwares wel goed werkt, maar een jaar geleden ging het op een hoop plaatsen dus nog niet.
Ik heb dus de Siemens, net als een paar kennissen van me. Ik hoorde bij de eerste mensen die IPB hadden en het heeft altijd gewerkt. Ik heb meerdere applicaties die forwarding nodig hebben en ze werken allemaal zonder enig probleem.

Je logt aan, kiest advanced settings, Internet en dan nat, port forwarding.

Er staan er een aantal voor geprogrammeerd, daar kan je zien hoe het moet.

Je vult de gegevens voor de poort die je zelf wilt forwarden. Je hebt toch wel op 'add' geklikt he? anders slaat hij het niet op. Op OK klikken helpt niet

Als dat niet zou werken zou ik IRC niet kunnen gebruiken met DCC, geen newsgroepen kunnen gebruiken via SSL en mijn netwerkt niet remote kunnen beheren.

Ik vind het wel bijzonder dat iemand blijkbaar bij meerdere verschillende systemen (Siemens en ST780WL) de forwarding niet aan de praat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ortep schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:55:
[...]

Ik heb dus de Siemens, net als een paar kennissen van me. Ik hoorde bij de eerste mensen die IPB hadden en het heeft altijd gewerkt. Ik heb meerdere applicaties die forwarding nodig hebben en ze werken allemaal zonder enig probleem.

Je logt aan, kiest advanced settings, Internet en dan nat, port forwarding.

Er staan er een aantal voor geprogrammeerd, daar kan je zien hoe het moet.

Je vult de gegevens voor de poort die je zelf wilt forwarden. Je hebt toch wel op 'add' geklikt he? anders slaat hij het niet op. Op OK klikken helpt niet

Als dat niet zou werken zou ik IRC niet kunnen gebruiken met DCC, geen newsgroepen kunnen gebruiken via SSL en mijn netwerkt niet remote kunnen beheren.

Ik vind het wel bijzonder dat iemand blijkbaar bij meerdere verschillende systemen (Siemens en ST780WL) de forwarding niet aan de praat krijgt.
Gaat nu een beetje offtopic, maar ik heb zelfs met de helpdesk gebeld en een of ander persoon van de technische dienst aan de telefoon gehad en die vertelde me ook dat het een bekend probleem was. Het lag dus echt niet aan mij maar toch echt aan die aangepaste firmware. Als je gaat zoeken vind je genoeg mensen die daar problemen mee hebben (ook bij het uitschakelen van de firewall werd in het modem aangegeven dat deze uitgeschakeld was maar dit bleek niet zo te zijn aangezien alsnog alles geblokkeerd werd, en ja, ook dit is door diezelfde persoon bevestigd dat het een probleem in de firmware van het modem was).
Nogmaals, ik heb zelf een ST780WL gekocht waar ik alles perfect mee kan instellen maar als ik exact hetzelfde instelde bij een persoon met een ST780WL Experiabox dan werkte het niet. Het probleem ligt/lag dus echt aan de software die KPN erin had geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf jongsleden een 780 gehad die de kpn firmware niet wilde laden, alles werkte gewoon behalfe viop, maar als je ziet wat je dan allemaal kan instellen moet je gewoon concluderen dat kpn deze box véél te dicht gespijkerd heeft.

Dat kpn een policy wilde houden prima, maar zodanig dat een simpele portforwarding niet meer goed mogelijk is vind ik dat je over de streep heen gaat. Zou kpn enorm sieren als ze wat mogelijkheden in de box terug geven aan de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dan nog de vragen :

- Als je geen IPB wil krijg je dan een normale 780WL ?
- Als je een Experiabox 780WL krijgt kan je die gewoon flashen met de standaard firmware van Thomson ?
- Als je überhaupt iets krijgt is het modem van jou of in bruikleen, zoals op de site staat voor nieuwe klanten ?
- Kan je de modem "kosten" als abonnementskorting inruilen door vriendelijk "Nee bedankt" te zeggen en lekker een ander modem te kopen ?

* nero355 heeft nog een oude maar o zo fijne en trouwe Speedtouch 510, maar zou heel graag een DrayTek willen kopen voor ADSL2+ :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:02:
Dat kpn een policy wilde houden prima, maar zodanig dat een simpele portforwarding niet meer goed mogelijk is vind ik dat je over de streep heen gaat.
Zoals ik al schreef: Ik heb meerdere boxen geplaatst en nog nooit een probleem ondervonden bij port forwarding. Er zijn mensen die zeggen dat het bij hun niet werkt. Dat zal best, maar het is blijkbaar niet een algemene regel. Anders zouden ze 10-duizenden klachten hebben van mensen die geen IRC/DCC konden gebruiken, geen filetransfer met MSN of geen newsreader konden gebruiken met SSL, geen eMule of geen torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment dat een kpn medewerker hier bij mij thuis een remote control wil opzetten tussen die wl780 en een ontvanger in denhaag en het lukt het na 120 min nog niet en uiteindelijk de logfilles maar handmatig komt ophalen, kan ik je verklappen dat portforwarding terdege wel te wensen overlaat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
nero355 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:29:
Dan nog de vragen :

- Als je geen IPB wil krijg je dan een normale 780WL ?
- Als je een Experiabox 780WL krijgt kan je die gewoon flashen met de standaard firmware van Thomson ?
- Als je überhaupt iets krijgt is het modem van jou of in bruikleen, zoals op de site staat voor nieuwe klanten ?
- Kan je de modem "kosten" als abonnementskorting inruilen door vriendelijk "Nee bedankt" te zeggen en lekker een ander modem te kopen ?

* nero355 heeft nog een oude maar o zo fijne en trouwe Speedtouch 510, maar zou heel graag een DrayTek willen kopen voor ADSL2+ :Y)
- Ik denk inderdaad dat je een 780WL zult krijgen maar volgens de persoon die ik aan de telefoon had kun je ook je eigen modem blijven gebruiken. (Straks/morgen nog eens bellen en nog eens navragen :P.)
- Nee (loopt hier op GoT ook een topic over en dat is dus (nog) niet gelukt)
- Bruikleen maar hoe serieus ze dit zelf nemen weet ik niet. Ik weet wel dat bij een kennis van me de Experiabox defect was en ze een nieuwe kregen maar de oude mochten ze weggooien. 8)7
- Korting krijg je niet lijkt me aangezien je het modem niet hoeft aangezien je ook niets voor het modem hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Hier van de week ook een brief gehad van Planet / KPN, nu heb ik ADSL standard van Planet (3 Mb voor 35 euro), dit konden we upgraden naar KPN Internet Extra (8 Mb voor 35 euro) door een code die in de brief stond in te vullen op de kpn website. DIt allemaal gedaan. Maar er stond niks in de brief of op de website over een nieuwe modem. De modem die ik nu gebruik is nog een oude Speedtouch 510 (multi-pc modem, met ingebouwde router) maar deze heeft een maximum downstream van 8 Mbps en upstream van 832 kpbs, maar de upstream die KPN aanbiedt is 1 Mbps.

Voor degene die vragen hadden over het behoudt van je @planet.nl email-adres. Hier in de brief stond duidelijk vermeld dat deze behouden blijft en dat je een @kpnmail.nl adres erbij krijgt.
Net zoals je nu ook nog gebruik kan maken van het @planet.nl en @wxs.nl adres, denk ik.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Laatst online: 11-04 07:03
Stimpy001 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:03:
[...]

Zowel mijn ouders als ik zitten bij Planet maar beide hebben wij niet een brief gekregen met de mogelijkheid om over te stappen. Mijn ouders hebben wel een brief gekregen over de naamsverandering maar dat was het dan ook.

Ik heb zelf helemaal nog geen brief ontvangen. Misschien sturen ze alleen de brief als het mogelijk is om te upgraden naar 8Mbit+
Vandaag ook de brief gehad van KPN met hierin een aanbod om te upgraden van Planet ADSL Standard naar KPN Internet Extra. Ik heb het direct aangevraagd aangezien het toch een gehele verbetering is/lijkt. Het is natuurlijk altijd afwachten....

Ik heb nu een Speedtouch 546 en ik vraag met ook af of ik hier een andere voor ga krijgen aangezien dit namelijk nergens staat. Momenteel staat er in het modem:
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 517 / 3079
En ik weet niet of dit modem wel deze snelheid aan kan....

Wat nog steeds gek is, is dat mijn ouders geen aanbieding hebben gekregen. Dit is toch vreemd aangezien zij al veel langer Planet hebben en op dezelfde centrale aangesloten zijn (= namelijk hetzelfde dorp). De enige redenen die ik hiervoor kan bedenken zijn:
  • Brief moet nog komen (omdat Planet het in fasen uit wil voeren)
  • Abonnement kan niet worden omgezet omdat zij ISDN hebben
  • Te ver van de centrale en daarom geen aanbod omdat dit niet stabiel genoeg is. (Ik zit hemelsbreed 300 meter van de centrale vandaan.)
  • Andere reden....
Wacht het wel af en anders bel ik wel een keer om de reden te vragen.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Zowel de ST546 als de Home halen de nieuwe snelheid niet.
Momenteel word alleen de ST780 nog uitgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Stimpy001 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:54:
KNIP
• Brief moet nog komen (omdat Planet het in fasen uit wil voeren)
• Abonnement kan niet worden omgezet omdat zij ISDN hebben
• Te ver van de centrale en daarom geen aanbod omdat dit niet stabiel genoeg is. (Ik zit hemelsbreed 300 meter van de centrale vandaan.)
• Andere reden....
[/list]

Wacht het wel af en anders bel ik wel een keer om de reden te vragen.
Ik heb wel een brief gehad dat Planet overgaat naar KPN maar daar stond dus verder niks in over een aanbod/actiecode.
Optie 1 kan bij mij dus ook kloppen (maar waarom iemand een paar deuren verderop dan wel al die brief heeft gehad is mij een raadsel, zijn achternaam begint met dezelfde letter als mijn achternaam). Optie 2 is hier niet kloppend, ik heb geen ISDN, optie 3 lijkt me sterk dat iemand 30m verder op wel die brief krijgt en ik dan niet (is sowieso maar iets van 1,5km tot de centrale). Andere redenen, willekeurig versturen van die brieven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:21:
[...]

Wij hebben ISDN en ADSL2+ in comb. met internet en ITV. Bandbreedte 12MB, zoals de meesten met ITV.
Raar, de postcode checks geven altijd aan dat het niet kan behalve als ik niet invul dat hier isdn ligt.
Zal eens een keer gaan bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:57

K4F

FlipFluitketel schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:34:
[...]

Ik heb wel een brief gehad dat Planet overgaat naar KPN maar daar stond dus verder niks in over een aanbod/actiecode.
Optie 1 kan bij mij dus ook kloppen (maar waarom iemand een paar deuren verderop dan wel al die brief heeft gehad is mij een raadsel, zijn achternaam begint met dezelfde letter als mijn achternaam). Optie 2 is hier niet kloppend, ik heb geen ISDN, optie 3 lijkt me sterk dat iemand 30m verder op wel die brief krijgt en ik dan niet (is sowieso maar iets van 1,5km tot de centrale). Andere redenen, willekeurig versturen van die brieven :?
Zal wel op klantnummer gaan, misschien kan je een verglijking doen met zijn nr en de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:48
Ik heb zojuist naar KPN gebeld en ze zeiden dat de verhoging geheel gratis was, alleen je zelf er wat voor moet doen.

http://www.adslcentrale.n...namic_content=adslupgrade

http://www.breedbandwinke...-internet-premium/pnc/172

Alleen zie ik bij een onderdeel:
Maak een keuze uit de volgende modems *)
draadloos modem excl. USB-adapter.

En je kan alleen deze aanvinken, wat dus betekend dat je een draadloze modem moet bestellen.

Ik snap er helemaal niks meer van...De helpdesk zei dat de snelheidsverhoging geheel gratis is, maar daar lijkt het nu niet op.

Het is toch ook heel vreemd dat je niet via de KPN helpdesk je snelheid kunt verhogen, maar wordt doorverwezen naar een ander bedrijf. Waarom doet de KPN dat niet zelf?

Ik heb nu planet basic(55 euro in de maand) met 6 mbit. Aangezien planet weg gaat is het toch de meest logische wijze dat je door wordt verwezen naar KPN premium(50 euro) waarbij je 20 mbit krijgt?

Zijn er al mensen die de upgrade via de bovengenoemde site heeft gedaan?

[ Voor 12% gewijzigd door deimos op 04-07-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die verder niks te maken hebben met i-tv en graag goedkoop met bellen richting 20 mb willen lijkt een overstap naar Telfort mij het meest logische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
kenkreutzer schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:27:

Ik snap er helemaal niks meer van...De helpdesk zei dat de snelheidsverhoging geheel gratis is, maar daar lijkt het nu niet op.

Het is toch ook heel vreemd dat je niet via de KPN helpdesk je snelheid kunt verhogen, maar wordt doorverwezen naar een ander bedrijf. Waarom doet de KPN dat niet zelf?

Ik heb nu planet basic(55 euro in de maand) met 6 mbit. Aangezien planet weg gaat is het toch de meest logische wijze dat je door wordt verwezen naar KPN premium(50 euro) waarbij je 20 mbit krijgt?

Zijn er al mensen die de upgrade via de bovengenoemde site heeft gedaan?
Ik heb nu nog planet ipb basic (3mbit) en betaal 42 euro hiervoor. Ik heb een brief gehad van kpn met het voorstel om over te stappen naar kpn ipb basis voor 35 euro per maand. Dat wilde ik niet, ik wilde kpn ipb extra (8mbit) inclusief belonbeperkt altijd á 50 euro. Hier heb ik de helpdesk voor gebeld en ze hebben me dit geregeld. Via de site kun je dus niet upgraden (zelf geprobeerd), alleen met de brief van kpn (waarin een code staat) bevestigen dat je 'gelijk wil oversteken' en minder gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:48
En hoe kom je aan die brief en code?
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic groeit langzaam uit tot een discussie over de (blijkbaar) structurele problemen bij een KPN ADSL snelheidsupgrade.

Graag alleen constructieve reacties, herhaaldelijk posten met 'het is weer langzaam!' of 'ik haal om xx:xx nog maar 1 Mbit/s!' is bij deze ongewenst.

Ook flames/boze reacties over KPN zijn nu wel duidelijk. Emoties dumpen hoeft niet hier.