Mijn setup in onze nieuwe woning:

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Mooi gedaan!Ghostface9000 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:30:
[afbeelding]
Have you tried turning it off and on again?
Of nog mooier, de router - als deze al voor wifi gebruikt wordt - in de kast te laten staan, maar vervolgens de antennes op een snoertje te zetten en deze buiten de kast bevestigen?JTT schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:40:
[...]
Mooi gedaan!
Is het alleen voor het signaal van je wifi niet beter om die router toch buiten de kast te zetten?
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Mooi patch/serverkastje. Zit er ook nog een deurtje oid bij? Waar heb je die op de kop getikt? Zoek namelijk ook nog iets van dat formaat...Ghostface9000 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:30:
[afbeelding]
Oa http://www.serverkast.com/serverkast-1/wandmontage.htmlWoC schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:51:
[...]
Mooi patch/serverkastje. Zit er ook nog een deurtje oid bij? Waar heb je die op de kop getikt? Zoek namelijk ook nog iets van dat formaat...
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
[ Voor 8% gewijzigd door scorched op 02-01-2015 23:56 ]
scorched schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:23:
Ondanks wat vervelende familie omstandigheden de afgelopen tijd, gisteren toch maar weer het netwerkproject opgepakt en alle verzamelde spullen gemonteerd en gepatched.
[afbeelding]
Begint al ergens op te lijken. Binnenkort nog even wat nieuwe netwerkkabel trekken en patchen, zodat alles aangesloten kan worden wat aangesloten moet worden en dat er overal in huis RJ-45 poorten beschikbaar zijn indien nodigDan ben ik gelijk ook van die tijdelijke koppelstukjes af, aangezien de router en switch eerst boven de meter hingen.
Achter het rack zit nog een klein 8-poorts patchpanel, waar op dit moment alleen de server op aangesloten zit. Ruimte zat dus voor uitbreiding in de toekomst.
Ps. de kabelzooi aan de rechterkant zijn loze kabels die ik nog weg moet halen. Onderste slot in het rack biedt nog plaats voor een kleine UPS ala apc sc-450 ofzo. Maar dat heeft allemaal niet zoveel haast. Eerst maar eens zorgen dat alles aangesloten wordt.![]()
edit : Typo + aanvulling
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Strak rekje. Zo strak waar komen de kabels vandaan? Wat voor high tech geile hardware zien we allemaal op de fotoscorched schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:23:
Ondanks wat vervelende familie omstandigheden de afgelopen tijd, gisteren toch maar weer het netwerkproject opgepakt en alle verzamelde spullen gemonteerd en gepatched.
[afbeelding]
Begint al ergens op te lijken. Binnenkort nog even wat nieuwe netwerkkabel trekken en patchen, zodat alles aangesloten kan worden wat aangesloten moet worden en dat er overal in huis RJ-45 poorten beschikbaar zijn indien nodigDan ben ik gelijk ook van die tijdelijke koppelstukjes af, aangezien de router en switch eerst boven de meter hingen.
Achter het rack zit nog een klein 8-poorts patchpanel, waar op dit moment alleen de server op aangesloten zit. Ruimte zat dus voor uitbreiding in de toekomst.
Ps. de kabelzooi aan de rechterkant zijn loze kabels die ik nog weg moet halen. Onderste slot in het rack biedt nog plaats voor een kleine UPS ala apc sc-450 ofzo. Maar dat heeft allemaal niet zoveel haast. Eerst maar eens zorgen dat alles aangesloten wordt.![]()
Ziet er echt mooi uit!scorched schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:23:
[afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door calcomp op 04-01-2015 16:05 ]
Mooi kantoor heb jecalcomp_tablet schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:36:
Heul veul ploatjes en tekst.
[ Voor 89% gewijzigd door Nox op 04-01-2015 21:34 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
[ Voor 8% gewijzigd door calcomp op 04-01-2015 21:47 ]
Het is praktisch makkelijker om de kabels direct aan te sluiten op een Switch. Dit doe ik zelf ook.Royenroy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:13:
Ik heb een vraag omtrent jullie setups. De meeste gebruiken patchpanels met grote switches om iedere kamer te voorzien van 1-2-3 LAN kabels. Wat is het voordeel hiervan boven het plaatsen van een switch? Zo heb ik bijvoorbeeld op de mediakamer een LAN kabel ( één kabel trekken vanuit de meterkast via de kruipruimte naar boven was al flink wat werk), en die staat aan een switch (gewoon een simpele met 5 poortjes) om de TV, PC en laptops (als ze op een bureau staan) van LAN verbinding te voorzien.
Zijn de extra kabels puur uit esthetisch oogpunt, of heeft het nog een praktisch nut?
Het nut van een patchregel in een 19inch rek is niet primair netheid maar het toewijzen van een "functie" aan de aansluiting in de ruimte waar de andere kant zich bevindRoyenroy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:13:
Ik heb een vraag omtrent jullie setups. De meeste gebruiken patchpanels met grote switches om iedere kamer te voorzien van 1-2-3 LAN kabels. Wat is het voordeel hiervan boven het plaatsen van een switch? Zo heb ik bijvoorbeeld op de mediakamer een LAN kabel ( één kabel trekken vanuit de meterkast via de kruipruimte naar boven was al flink wat werk), en die staat aan een switch (gewoon een simpele met 5 poortjes) om de TV, PC en laptops (als ze op een bureau staan) van LAN verbinding te voorzien.
Zijn de extra kabels puur uit esthetisch oogpunt, of heeft het nog een praktisch nut?
Bedankt ! Het deurtje is 'n verhaal apart. Had inderdaad een mooie deur van zwart getint glas.WoC schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:51:
[...]
Mooi patch/serverkastje. Zit er ook nog een deurtje oid bij? Waar heb je die op de kop getikt? Zoek namelijk ook nog iets van dat formaat...
Zoals hierboven al is aangegeven, doe je (ik in iedergeval) om drie redenen:Royenroy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:13:..........................
[ Voor 9% gewijzigd door calcomp op 05-01-2015 23:58 ]
Bedankt! Ja het is uit te meten, maar ik dacht misschien zijn daar standaard maten voor. Dan kan ik hem mooi wegwerken, bedanktMr_gadget schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:42:
Gewoon standaard Coax kabel met waarschijnlijk een F-connector, kan het niet goed zien aan je foto. Maar Google en vergelijk de plaatjes. Via de kabelgoot is gewoon uitmeten toch? Dat kan je zelf het beste.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Netjes alleen waarom lus je door vanaf meterkast en niet direct de kabels naar de zolder getrokken?hansbraamhaar schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:52:
Na vooral veel lezen en weinig posten op Tweakers dacht ik: laat ik mijn LAN afwerking thuis ook eens online gooien.
Het is begonnen met een simpel patchpaneel in de meterkast en een server in de trapkast. Deze week wou ik onder het mom "hobby" de boel toch wat anders inregelen. Ik heb voor weinig een nieuwe patchkast op de kop kunnen tikken en in combinatie met een handige schoonvader een kastje gemaakt waar hij op kan staan.
Achteraf kwam ik er helaas achter dat de serverkast te diep was dus die heb ik los op een plank moeten plaatsen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles in huis draait momenteel op een enkele switch (de HP switch is voor de hobby en snoept me teveel wattage om 24/7 aan te staan)
Ik heb 10 cat 6 kabels van de zolder (waar de kast staat) naar de meterkast getrokken als verbindingen tussen de patchpanelen. Ik kan hierdoor in de meterkast dus simpelweg 1 van die 10 aansluitingen doorpatchen naar een andere locatie in huis om daar internet te krijgen.
Beetje overbelicht omdat er precies in mn rug een spotje brand:
[afbeelding]
Het mooiste is mischien toch om 2 panelen onder elkaar te plaatsen, 1 voor de connectie naar zolder en 1 voor de huisaansluitingen maar voor nu laten we het even zo![]()
En nog een close up foto van de coaxverbindingen en het modem dat onder het plankje verstopt zit:
[afbeelding]
Heeft eigenlijk 2 redenen, oorspronkelijk stond de switch in de meterkast en was alles daar afgewerkt. Nu alles via zolder loopt moesten er meerdere kabels naar boven. In totaal zouden er dan 14 gelegd moeten worden om alle punten in huis door te verbinden, kreeg er helaas maar 8 bij door de koker naar zolderRobbyTown schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:59:
[...]
Netjes alleen waarom lus je door vanaf meterkast en niet direct de kabels naar de zolder getrokken?
Ziet er heel netjes uit!PasopA schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:22:
Dit zooitje was het nog kort geleden in de meterkast.
[afbeelding]
Daar hebben we toen maar eens een beetje kabel en goot bij gemaakt, wandcontactdozen vernieuwd en een spotje gemonteerd. En nog een patchpaneel, experiabox en switch bijgeplaatst.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Vandaag is de 'kpn' monteur langs geweest voor de volledige installatie wat bij het pakket hoort, deze was binnen 10 minuten de deur al weer uit en heeft alleen even gekeken.![]()
Hij zei nog wel dat hij het graag ook zo zou mogen maken.
Binnenkort zullen we nog een paar kabels moeten trekken voor de schuur, maar dat heeft nu nog weinig haast.
Ook zullen we de Synology Nas nog verplaatsen van de werkkamer naar de meterkast.
Blauwe kabels = vanaf de Experiabox
Rode kabels = Vanaf de Tp-link Switch
Gele kabels = Nas + extra meterkast aansluiting (even snel een snelheid testen met de laptop etc.)
Zwarte kabel = de koppeling tussen de box en de switch
En een RJ11 kabel op Patchpaneel Poort 1 voor de telefoon
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
BedanktPasopA schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:21:
Zelf heb ik hem hier weg. Omdat ik daar toch al andere dingen wou bestellen toen.
Zie dat die daar ook goedkoper is dan op de vorige link, en hun hebben deze maat niet. (45x45)
Het heeft geen haast, woon niet in de meterkastPasopA schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:12:
Gamma ben ik niet zo bekend en kom ik eigenlijk bijna nooit.
Bij onze plaatselijke groothandel (Multimate/van buren) kan ik me eigenlijk zo niet herinneren of het te koop is.
Bij conrad duurde het wel vrij lang voor het pakket geleverd was(24-11) besteld en 2 dec was het thuis.
Dus als je er meer haast mee hebt is het altijd een poging waard om te kijken, als het dicht bij is tenminste.
Die (Rutenbeck) gebruik ik overal. Zowel de Cat5e als de Cat6.
Doe maar een onsje meer...
[ Voor 53% gewijzigd door Megamind op 17-01-2015 20:18 ]
Hah rails was het dus, ging er al vanuit dat het iets 'te' simpels zou zijn. BedanktMegamind schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:18:
Gewoon rack rails? Of anders L profiel rack rails.
Zoiets als dit? http://www.audiopile.net/..._Rack_Rail_cutsheet.shtml
[ Voor 60% gewijzigd door Rainesh op 19-01-2015 21:49 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Inderdaad, ik ben ook wel eens benieuwd wat er achter die deuren zitkmichael schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:27:
Lol wat is het allemaal ?
Kan de deur ook open?
In mijn nieuwbouwhuis ook, geen enkele buis ergens. 24 groepen, 110V, 220V, alles doorgelust ipv centraaldozen, alle draden vastgeniet op het hout. Nieuwe kabel trekken? Begin maar met het slopen van je drywallThe Fatal schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:32:
grappig dat het iets van amerika is oid.
Die gebruiken zo te zien ook geen buis alleen maar kabel. Maakt het wel wat makkelijker!
Maar ziet er wel netjes uit!
Ja, hebben wij ook last vanMegamind schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:40:
[...]
In mijn nieuwbouwhuis ook, geen enkele buis ergens. 24 groepen, 110V, 220V, alles doorgelust ipv centraaldozen, alle draden vastgeniet op het hout. Nieuwe kabel trekken? Begin maar met het slopen van je drywall
[ Voor 93% gewijzigd door Equator op 29-01-2015 15:28 ]
[ Voor 18% gewijzigd door annedijkstra op 20-01-2015 21:32 ]
www.google.nl
https://www.google.nl/web...ups+750+power+consumptionpitchdown schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 08:59:
ik heb een smart ups 750 op de kop getikt.
Deze wil ik in mijn eigen lan gaan gebruiken
1) gebruikt zo apparaat veel stroom
https://www.google.nl/web...t+ups+750+management+card2) kan hier een management-kaart in?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Inderdaad, slechts 1 netwerk-aansluiting op die modem (en 2 telefoonaansluitingen). Das dus de enige bestaansreden voor die switch (want voor interactiviteit op setop box is WAN IP adres nodig).Stefferke schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:51:
Heeft die telenet modem maar 1 aansluiting voor een netwerk kabel?
Ik versta die switch daar tussen niet goed daardoor.
Als je er bang voor bent, bouw je toch een afdakje erbovenMarcoZ20 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:30:
Ziet er netjes uit allemaal.
Ik wil ook aan de slag met mijn meterkast, maar vraag me af of je hem wel zo vol mag bouwen?
Verder hebben we 2jaar terug lekkage in de meterkast gehad. Waterleidingen van de douche lopen boven de meterkast, ben bang dat dit nog eens gebeurd en al mijn apparatuur dan kapot gaat.
Lopen er bij jullie geen waterleidingen boven de meterkast?
Heb een paar jaar geleden zelf mijn meterkast gebouwd, maar door een installatiebedrijf laten keuren.MarcoZ20 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:30:
Ziet er netjes uit allemaal.
Ik wil ook aan de slag met mijn meterkast, maar vraag me af of je hem wel zo vol mag bouwen.
[ Voor 16% gewijzigd door calcomp op 06-02-2015 20:05 . Reden: aanvulling ]
Maar hoeveel mensen hebben een groter dan minimaal toegestane meterkast?OPMERKING Ook indien er is gekozen voor een grotere meterruimte gelden de hieronder gegeven afmetingen. De overgebleven ruimte is vrij invulbaar voor voorzieningen en installaties (en bijbehorende apparatuur).
Ik zou me niet zo druk maken om je stroomaansluiting, maar meer om de gasleiding. Dat is namelijk al een keer goed misgegaan, en daarom zijn er tegenwoordig weer extra eisen aan die leiding. zie ook:painkill schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:01:
....
. Of zoals de meneer hierboven een verlengdoos met kabelbandjes aan de inkomende voeding te binden. Als om de 1 of andere reden de verlengdoos gaat smeulen dan ben je gelijk je hele voeding kwijt. Geef dan wat geld uit en plaats of een kabeldoos met wcd deksel of koop een verlengdoos welke je vast kunt schroeven. Dat soort dingen kan ik slecht tegen namelijk
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Als (bouw/installatie) bedrijf zul je je moeten houden aan het bouwbesluit. In het bouwbesluit is de NEN 2768 nog steeds opgenomen:http://vrom.bouwbesluit.com/Inhoud/docs/norm/nen2768/8painkill schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:01:
Maar goed, in hoeverre kan iemand het eisen dat jij het zo aanlegd, of altijd zo laat?
En in hoeverre is dat nog actueel, het is een norm uit 1991, met als laatste wijziging 1 in 2005.
[ Voor 10% gewijzigd door raymonvdm op 12-02-2015 17:26 ]
Je magisch zoekwoordje is in ieder geval dat je een STAP 58 aansluiting hebt. Ik had bij mij thuis zo'n zelfde aansluiting maar ik heb deze compleet uigehakt en in een nieuwe doos gezet. Wat er nu in zit is waarschijnlijk een redelijk ondiep ijzer bakje, op dit bakje zitten niet de punten die je normaal gebruikt om een inbouw frame op te zetten. Het beste wat je dus kunt doen of de doos uithakken en vervangen door een "moderne" inbouwdoos, of van een opbouw doos gebruik maken.raymonvdm schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:24:
Ik ga binnenkort ook de meterkast maar eens opruimen :-)
Al moet ik eerst bezig in de slaapkamer. Ik heb daar een inbouw doos van KPN waar het KPN deel uit is gehaald en ik UTP en Coax in heb getrokken. Nu bungelt dit nog los omdat ik geen inbouw frame kan vinden. Weet iemand of dit bestaat ?
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door chickpoint op 20-05-2015 14:01 ]
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
¯\_(ツ)_/¯
ik ben zelf mijn huis ook aan het verbouwen, heb precies het zelfde in de muur. achter dat klep je zit een ijzeren raamwerk die je weer kunt her gebruiken voor andere UTP WCD's of Coax wat je maar wilraymonvdm schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:24:
Ik ga binnenkort ook de meterkast maar eens opruimen :-)
Al moet ik eerst bezig in de slaapkamer. Ik heb daar een inbouw doos van KPN waar het KPN deel uit is gehaald en ik UTP en Coax in heb getrokken. Nu bungelt dit nog los omdat ik geen inbouw frame kan vinden. Weet iemand of dit bestaat ?
[afbeelding]
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Het probleem is alleen dat die dozen die bij STAP 58 werden gebruikt vrij ondiep waren. Dus daar past normaal inbouw materiaal niet in. Het is namelijk geen inbouw doos zoals we nu kennen.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat heb ik ook overwogen om juist niet de meterkast hiervoor te nemen. Echter biedt mijn huis geen geschikte plek om alle kabels netjes te laten uitkomen en ook nog eens de apparatuur netjes op te bergen.nero355 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:18:
Waarom elke keer die obsessie met de meterkast
De meterkast hier zou niet eens diep genoeg zijn bijvoorbeeld!
Doe maar een onsje meer...
Over het algemeen gaan alle leidingen richting de meterkast, vooral bij nieuwere woningen waarin al meerdere loze leidingen zijn aangelegd. Dus is het vaak het makkelijkste om daar alle kabels heen te leiden, en daarom ook vaak de eerste keuze als er genoeg ruimte aanwezig is.nero355 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:18:
Past anders prima in mijn geval! De wifi router heb ik zoals je ziet ergens anders staan in huis. Wifi en elektra gaan minder goed samen.nero355 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:18:
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Als ik foto schat is het ook 4cm. Te dun? Technische Unie heeft groter formaat. Anders conrad heeft ook keus.raymonvdm schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:35:
Waar hebben jullie die grijze goot vandaan? Want bij de bouwmarkt is alleen maar de 4 centimeter brede te vinden.
[ Voor 62% gewijzigd door stefanxxx511 op 15-02-2015 20:41 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2015 22:06 ]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Verwijderd
Tja, das zo gegroeid, ik heb er gewoon elke keer 1 bij gekocht.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2015 23:15 ]
En die koop je zeker heel legaal ?Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 23:11:
[...]
Tja, das zo gegroeid, ik heb er gewoon elke keer 1 bij gekocht.
Ik gebruik ze puur voor film kijken.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Of het past is afhankelijk van de diameter van de buis, over het algemeen is de buitendiameter van standaard buizen 16mm; Bij een standaard buis is de binnendiameter 14mm en de flexibele buis blijft er maar 12mm over.[b][message=43750716,noline]Is het mogelijk twee kabels te trekken door een flexibele buis? Ik zit te denken aan zo'n soort dubbele kabel:
https://netwerkproducten....-2x-100-meter-p-3274.html
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Zal bij mij wel 12mm binnenkant zijn inderdaad. Ik had die CAT7 gekozen omdat het me makkelijk leek dat ze al dubbel zijn. Is 2x CAT6 los nog door die 12mm te trekken? De kabel uit je voorbeeld is 6mm dik, dus in een bocht oid misschien wel erg krap?SolarDog schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:06:
[...]
Of het past is afhankelijk van de diameter van de buis, over het algemeen is de buitendiameter van standaard buizen 16mm; Bij een standaard buis is de binnendiameter 14mm en de flexibele buis blijft er maar 12mm over.
deze dubbele kabel is al ongeveer 16mm dik (2x 8mm) dik, dus als je uitgaat van de 16mm buizen gaat het niet passen, omdat de wand dan gewoon te dik is.
Waarom wil je eigenlijk CAT7? Of vind je een dubbele kabel gewoon handig? 10Gbit is voor een thuisnetwerk best wel overdreven.
Ik zou je aanraden om CAT6 kabels aan te schaffen; 1Gbit is ruim voldoende, plus het is voordeliger en past altijd per paar door de buizen. https://netwerkproducten....eter-100-koper-p-982.html
(Het makkelijkste is om tegelijk uit 2 dozen kabel door de leidingen te trekken)
Dat kan prima. Alleen je moet er wel wat meer geduld mee hebben vanwege de ribbels, dus soms zul je het iets terug moeten trekken als het blijft haken. (Voorste stukje afplakken scheelt een hoop gedoe)orillion schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:07:
Is 2x CAT6 los nog door die 12mm te trekken?
Strakke setup. Die nasjes bepaalde raid set?Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:58:
Hierbij wil ik jullie mijn netwerk opstelling laten zien.
Wat zien jullie
Ziggo Modem/Router
APC Back-UPS Pro 900
Netgear GS108 Gigabit
Qnap TS-421 WD Red 16TB
Qnap TS-420 Seagate 16TB
Qnap TS-420 WD Red 16TB
Qnap TS-420, deze is nog leeg
Cat-6 netwerk kabel
[afbeelding]
[afbeelding]
Het netwerk is verder niet heel erg groot, 1 cat 6 naar de huiskamer voor een Dune D1 en een cat 6 naar de slaapkamer ook voor een Dune D1.
[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 16-02-2015 23:08 ]
Ik gok dat het in Kodi/XBMC staat allemaal in 1 grote library dus maakt het allemaal niet zoveel uit of het 1 of 2 of 4 aparte NAS apparaten zijnRobbyTown schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:03:
stel je wil film kijken hoe weet je nu waar wat staat? Of heeft qnap een bepaalde techniek dat je vooraf het als 1 grote nas koppelt?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Flexibele buis is ontzettend kut om kabels door te trekken. Vermijd dat als 't kan.orillion schreef op zondag 15 februari 2015 @ 09:22:
Ik volg dit topic al een tijdje, erg gave setups! Nu kan ik zelf ook aan de slag, want mijn nieuwbouw woning is net opgeleverd. In iedere kamer heb ik een loze leiding laten aanleggen, zodat ik er zelf netwerkkabel doorheen kan trekken. Door het volgen van dit topic al veel geleerd, dus ik ga er stugge kabels in leggen, met een patchkast in de meterkast. Met oog op de toekomst zou het natuurlijk mooi zijn als ik overal gelijk een dubbele aansluiting kan maken. Is het mogelijk twee kabels te trekken door een flexibele buis? Ik zit te denken aan zo'n soort dubbele kabel:
https://netwerkproducten....-2x-100-meter-p-3274.html
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En hoe zou ik dat kunnen doen?CyBeR schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:30:
[...]
Flexibele buis is ontzettend kut om kabels door te trekken. Vermijd dat als 't kan.
Haal de kabel bij Amazon.de vandaan, dat is nog een stuk goedkoper en exact de zelfde kabel.maomanna schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:33:
het prijsverschil tussen cat6 en cat7 is maar 5,- de 100meter.
Het kan er maar liggen toch?
zelf 200meter cat7 vaste kern in huis liggen.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
[ Voor 44% gewijzigd door maomanna op 17-02-2015 10:37 ]
Door geen flexibele buizen te (laten) gebruiken. Voor een paar euro heb je een buigveer: YouTube: Buigen van pvc-buis met een buigveerorillion schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 06:23:
En hoe zou ik dat kunnen doen?
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
[ Voor 10% gewijzigd door maomanna op 17-02-2015 10:49 ]
Helaas te laat, vermoed ik:Paul schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:45:
[...]
Door geen flexibele buizen te (laten) gebruiken. Voor een paar euro heb je een buigveer: YouTube: Buigen van pvc-buis met een buigveer
orillion schreef op zondag 15 februari 2015 @ 09:22:
Ik volg dit topic al een tijdje, erg gave setups! Nu kan ik zelf ook aan de slag, want mijn nieuwbouw woning is net opgeleverd. In iedere kamer heb ik een loze leiding laten aanleggen, zodat ik er zelf netwerkkabel doorheen kan trekken.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq