Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste
Acties:
  • 860.178 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

nero355 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 02:24:
Er zijn ook een één of meerdere Tweakblog postings aan besteed door een medetweaker hier met heel veel uitleg erover :)
Wat mag de url dan zijn...

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 17:03

l3p

www.^.nl

Nadat ik vorige week overgestapt ben van Ziggo naar KPN glas ook maar eens alles een beetje in kaart gebracht.

Allereerst de meterkast opgeknapt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9FYc52fJDeRU7bOP0MgXoOgQ/medium.jpg

En het thuisnetwerk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4gdvqRVh2zb4aowe2Jdm7Ue1/full.jpg

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Strakke meterkast goed voorbeeld ervaring met modden opgedaan met het wegwerken :)? Mooie tekening vooral de main pc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Dank je :)

Het komt eigenlijk van uit de elektrotechniek - kastenbouw.
Paar meter bedradingskoker doet wonderen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.attema.com/images/3460.jpg

Binnen 2 uurtjes heb je zoiets wel gedaan.

Zo zag het er bij de conversie van Ziggo naar glas uit :+

Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/pyEqEe9zGJsV3troPDVw7AEi/full.jpg?nohitcount=1

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:48

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

l3p schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:48:
Nadat ik vorige week overgestapt ben van Ziggo naar KPN glas ook maar eens alles een beetje in kaart gebracht.

Allereerst de meterkast opgeknapt:

[afbeelding]

En het thuisnetwerk:

[afbeelding]
Netjes hoor:) De cat 5 kabel naar het zolder lag er al?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 19:44
Nette meterkast l@p,

Klein vraagje, je dlink router met display... Is daar een topic van?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
shure-fan schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:43:
Nette meterkast l@p,

pricewatch: D-Link DIR-855

is gewoon standaard zo bij die dir-855

maar het had inderdaad net zo goed een 655 kunnen zijn die wat onder handen was genomen...

[ Voor 11% gewijzigd door soulrider op 21-07-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:08

eagle00789

Est. November 2005

Ik zal de voortgang van mijn meterkast ook maar eens posten:

Zo ziet mijn meterkast er uit voordat ik ben begonnen:
Afbeeldingslocatie: http://img.decomputeur.nl/i.php?/upload/2014/07/21/20140721225038-162ce393-2s.jpg
Aan de linkerkant van boven naar onder:
  • QNAP Nas (met in de kist ernaast op de plank mijn oscilloscoop)
  • Linksys e4200 router met ddwrt
  • Sitecom LN-143B gigabit switch (nu steunend op een kartonnen doos)
in het midden:
  • Youless energy monitor
  • Ziggo Modem met daarnaast de ziggo versterker
helemaal rechts:
  • compleet tv stroomblok, aan de andere kant van die muur hangt mijn tv.
Een beetje hout dat reeds op maat gezaagd is voor de patchkast te maken
Afbeeldingslocatie: http://img.decomputeur.nl/_data/i/upload/2014/07/21/20140721225039-5f4907ee-2s.jpg
Zelfde hout met een patchpaneel erbij
Afbeeldingslocatie: http://img.decomputeur.nl/_data/i/upload/2014/07/21/20140721225040-7420bc70-2s.jpg
De gebouwde patchkast zonder materiaal erin gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: http://img.decomputeur.nl/i.php?/upload/2014/07/21/20140721225041-1262d07a-2s.jpg

Aan het einde van de week ga ik de switch en patchpaneel in de patchkast monteren en alles netjes afwerken.

[ Voor 34% gewijzigd door eagle00789 op 22-07-2014 02:26 . Reden: foto's geupdate naar eigen hoster zonder limieten :P (2de update is meer info in de post) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

frankwopereis schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:47:
[...]

Netjes hoor:) De cat 5 kabel naar het zolder lag er al?
De Cat5 naar de zolder lag er inderdaad al, daar heb ik ook nog een oude 3com 100Mbit switch.
De miner vraagt bijna niets en voor het casemodden gebruik ik het alleen voor muziek streamen en drivers installeren.
Dus nog geen noodzaak om dat ook een upgrade te geven :)
shure-fan schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:43:
Nette meterkast l@p,

soulrider schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:33:
[...]

pricewatch: D-Link DIR-855

is gewoon standaard zo bij die dir-855

maar het had inderdaad net zo goed een 655 kunnen zijn die wat onder handen was genomen...
Het is inderdaad standaard met lcd scherm. ;)
Moet wel zeggen dat het het meest nutteloze scherm is dat ik ooit ben tegen gekomen.
(Al scoort die op de Steelseries Sensie ook hoog)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:17
eagle00789 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:24:
[..]
• Youless energy monitor
[..]
Waarom een YouLess? Zo te zien heb je een slimme meter? (Aan de gasmeter te zien). Dan kun je de P1 poort van je slimme meter uitlezen toch? Kun je ook gelijk je gasverbruik bijhouden...

[ Voor 59% gewijzigd door ThinkPad op 21-07-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

ThinkPadd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:32:
[...]

Waarom een YouLess? Zo te zien heb je een slimme meter? (Aan de gasmeter te zien). Dan kun je de P1 poort van je slimme meter uitlezen toch? Kun je ook gelijk je gasverbruik bijhouden...
Dat komt nog in een later stadium. nu eerst de meterkast in orde maken. Ik denk trouwens om de energylink van homewizard aan te schaffen aangezien ik de homewizard ook al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TweakBlogs gedeelte zit zo #)*(%@#_$(_@! in elkaar dat ik het dus niet terug kan vinden :|
Anders had ik het wel gepost, maar helaas...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

l3p schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:54:
[...]

De Cat5 naar de zolder lag er inderdaad al, daar heb ik ook nog een oude 3com 100Mbit switch.
De miner vraagt bijna niets en voor het casemodden gebruik ik het alleen voor muziek streamen en drivers installeren.
Dus nog geen noodzaak om dat ook een upgrade te geven :)
Bedankt ;) Ging er al vanuit haha

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Vandaag de bestelling gedaan voor de rest van de benodigdheden voor mijn afwerking.
20x patchkabel
2x Afbeeldingslocatie: http://cdn.attema.com/images/3460.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Ik zal de voortgang van mijn meterkast ook weer posten:

Zo ziet mijn meterkast er uit voordat ik ben begonnen:
Afbeeldingslocatie: http://img.decomputeur.nl/i.php?/upload/2014/07/21/20140721225038-162ce393-2s.jpg
Aan de linkerkant van boven naar onder:
  • QNAP Nas (met in de kist ernaast op de plank mijn oscilloscoop)
  • Linksys e4200 router met ddwrt
  • Sitecom LN-143B gigabit switch (nu steunend op een kartonnen doos)
in het midden:
  • Youless energy monitor
  • Ziggo Modem met daarnaast de ziggo versterker
helemaal rechts:
  • compleet tv stroomblok, aan de andere kant van die muur hangt mijn tv.
Een beetje hout dat reeds op maat gezaagd is voor de patchkast te maken
Afbeeldingslocatie: http://img.decomputeur.nl/_data/i/upload/2014/07/21/20140721225039-5f4907ee-2s.jpg
Zelfde hout met een patchpaneel erbij
Afbeeldingslocatie: http://img.decomputeur.nl/_data/i/upload/2014/07/21/20140721225040-7420bc70-2s.jpg
De gebouwde patchkast zonder materiaal erin gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: http://img.decomputeur.nl/i.php?/upload/2014/07/21/20140721225041-1262d07a-2s.jpg
De switch gemonteerd
Afbeeldingslocatie: http://img.decomputeur.nl/i.php?/upload/2014/07/27/20140727024155-f86af4c3-2s.jpg
Patchpaneel gemonteertd en aangesloten
Afbeeldingslocatie: http://img.decomputeur.nl/i.php?/upload/2014/07/27/20140727024157-259dec0a-xl.jpg
hier zie je tevens mijn antminer s1 staan te minen met een extra fan gemonteerd aan de normaal lege uiteinde

Nu is het alleen nog wachten op de levering van de bedradingskoker om de afwerking compleet te maken:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.attema.com/images/3460.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door eagle00789 op 27-07-2014 02:53 . Reden: fotofix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:08
Ik ben bezig om in mijn appartement kabels te trekken en contactdozen te installeren. Ik heb hiervoor o.a. deze contactdoos gekocht.
Verder heb ik deze kabel gekocht.

Nu krijg ik echter maar 100mbit door. Na verder bestuderen van de verpakking van de contactdoos zie ik echter (boven de uitleg hoe de draadjes te installeren) CAT5 kabel indeling staan. Zou het kunnen dat deze contactdoos maar 100mbit aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@eagle00789 mooi bouw werkje. Alle 24 gepatcht?

@DDarkForce

Die kabel is veel te duur bij praxis maar cat6 is prima. Netwerkwinkel prima alternatief.

Is je router of switch wel 1000mbit / 1gbit?

Het kan dat opbouw maar 100 mbit is. Is dat nergens te vinden op verpakking?

Graag in juiste topic plaatsen. Bericht heeft niets met show je lan te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door RobbyTown op 30-07-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
Ik heb het direct aangesloten op de ziggo modem/router en die is 1gbit (en dat haal ik ook als ik met de bijgeleverde netwerkkabel van ziggo verbinding maak). Op de verpakking wordt verder geen melding gemaakt van een snelheid/categorie, enkel bij de uitleg voor de bedrading voor kabel/telefonie staat CAT5 vermeld. Morgen maar eens langs bij de praxis dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

CAT5 is 100mbit
CAT5e is 1gbit en CAT6 ook check http://www.lifehacker.com...t5-cat5e-and-cat6-cables/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nope.

1000BASE-T is voor cat5 en beter. Lees de spec maar.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:01
DDarkForce schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:06:
Ik ben bezig om in mijn appartement kabels te trekken en contactdozen te installeren. Ik heb hiervoor o.a. deze contactdoos gekocht.
Verder heb ik deze kabel gekocht.

Nu krijg ik echter maar 100mbit door. Na verder bestuderen van de verpakking van de contactdoos zie ik echter (boven de uitleg hoe de draadjes te installeren) CAT5 kabel indeling staan. Zou het kunnen dat deze contactdoos maar 100mbit aan kan?
Ik heb precies dezelfde kabel en kan bevestigen dat hij wel gigabit aankan.
Die is dus prima in orde. Instructie die erop staat is verkeerd en inderdaad verwarrend.
Schijnt dat ze voor elk type dezelfde verpakking gebruiken ofzo
RobbyTown schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:22:

Die kabel is veel te duur bij praxis maar cat6 is prima. Netwerkwinkel prima alternatief.
Waar is die kabel volgens jou dat goedkoper te halen(Fysieke winkel)?

[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 30-07-2014 23:53 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
timmie1 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:52:
[...]

[...]

Waar is die kabel volgens jou dat goedkoper te halen(Fysieke winkel)?
Bij een lokale computer winkel ? de praxis is inderdaad veel te duur met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
Bedankt voor jullie feedback!
RobbyTown schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:22:Graag in juiste topic plaatsen. Bericht heeft niets met show je lan te maken.
In de TS staat: "Naast een soort show-off van je afgewerkte LAN is dit namelijk ook een discussie draad om tips en ideen uit te wisselen om het thuis ook professioneel er uit te laten zien." Leek mij redelijk passend om mijn vraag hier te stellen, als ik dit verkeerd geïnterpreteerd heb excuses..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

RobbyTown schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:22:
@eagle00789 mooi bouw werkje. Alle 24 gepatcht?
Nee nog niet. dat is voor komende winter. dan ga ik toch verbouwen in mijn woning en kan dan ook meer patchpunten aanleggen (heb nu geen loze buis meer over in mijn woning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het netwerk in de meterkast van mijn 3-kamer appartementje.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wv5zdnp.jpg
(rookmelder) 16-poorts switch, grijze draden gaan naar patchpanel, rode draad gaat naar router via de stekkerdoos met overspanningsbeveiliging eigenlijk compleet nutteloos, want ik heb glasvezel, maar ik had die stekkerdoos al toen ik mijn appartement kocht, 2 groene gaan naar NAS. 12-poorts patchpanel, 2 netwerkkabels naar de woonkamer, 2 naar de 'grote' slaapkamer, en 4 naar de 'kleine' slaapkamer, de 3 overige draden zijn gelijk meegetrokken naar de COAX aansluitingen in de kamers, maar daar niet aangesloten. Stekkerdoos met overspanningsbeveiliging, meterkast en dat witte geval is de antenneversterker/splitter.

Ik kan eigenlijk ook wel zo'n bedradingskoker gebruiken aan de linkerkant, goed idee, kan ik in mijn vakantie achteraan gaan :) (nu hangt het met klittenband aan elkaar)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SfFioLr.jpg
En de wat minder interessante helft van de meterkast, glasvezelmeuk, schappen met los spul en de NAS. Wat net niet op de foto staat is een 5-voudig stekkerblok waarvan iedere contactdoos met een eigen schakelaar uit te schakelen is, ik kan de diverse acculaders individueel in- en uitschakelen.

Netwerkbekabeling in het appartement is gelijk maar alles overkill CAT6 STP gedaan, voor die paar Euro meer ga ik niet moeilijk lopen doen. (en de patchkabels en de rest van het materiaal overal zijn natuurlijk ook CAT6)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Flink wat aansluiting. Toekomst klaar? Mooi gedaan schuine plank voor de buizen. Is die buis weg en je kan wat monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Na het doorspitten van wat topics plaats ik mijn vragen even hier, ik denk dat dit de aangewezen plek hiervoor is;
Over een goede maand wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd. omdat alles vers een maagdelijk is mooi de gelegenheid om alles netjes af te werken mbt netwerk.
in ons nieuwe huis hebben we de meterkast op de begane grond. 3 slaapkamers op de 1e vloer en 2 kamers op zolder.

Huidige situatie huurwoning:
Modem van UPC in huiskamer, vanuit daar utp naar studeerkamer op verdieping 1. Daar staat een WNDR3700 met daarop:
- 2 pc’s
- NAS
- Utp terug naar woonkamer, daarop (volgens mij een 100mbit) netgear 5p switch met daaraan de tv, media streamer en onkyo receiver.

Nieuwe situatie:
BG: tv, receiver, media streamer
1e verdieping: 1 PC, tv, NAS
Zolder: nog niets, wil er wel UTP en COAX naartoe trekken..

Mijn vragen:
- Is het handiger om:
o WNDR3700 in de meterkast te hangen? En dan een switch in de studeerkamer?
o WNDR3700 op de studeerkamer (wellicht een beter wifi bereik overal vanwege centrale positie in woning?)
- Ter beeldvorming, er lopen loze leidingen van meterkast naar:
o Zolderkamer
o Studeerkamer
o Slaapkamer
o Woonkamer nabij tv

Of zijn er wellicht betere oplossingen die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Je hebt een verbinding nodig tussen je modem en je router (de wan verbinding). Dus alsje de router in de studeerkamer zet moet je een extra kabel naar de meterkast leggen(ook een voor je lan dus).
Persoonlijk zou ik een switch in je studeerkamer zetten en die router plus die NAS gewoon in de meterkast.

Als later blijkt dat je niet genoeg wifi signaal hebt ergens in huis koop je een simpel accesspoint en prikt die ergens in je lan erbij.
Geen wifi repeater kopen, dat zijn ondingen die ook nog eens je wifi bandbreedte halveren.

Succes me het aanleggen van de bekabeling. Zoals je vast wel gelezen hebt is het verstandig goede kwaliteit cat6 kabel te gebruiken.
Als het lukt zou ik in elke loze leiding twee utp cat6 kabels trekken. Later uitbreiden is een vreselijk karwei.

[ Voor 9% gewijzigd door Ben(V) op 18-08-2014 14:45 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
router in de meterkast is wel een goed idee inderdaad.

ik overweeg/overwoog de NAS in de studeerkamer te zetten omdat ik daar ook mn printer op aan wilde sluiten als netwerkprinter. maar volgens mij kan ik daar ook rechtstreeks utp in prikken.

Ik neem aan dat het beter is om bijvoorbeeld de NAS en mediastreamer met gigabit direct op de router aan de sluiten dan via een switch ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Kan prima een switch tussen. Maar als op dezelfde switch tegelijkertijd andere taken gebeuren kan het zijn dat de enkele gigabit kabel wat moeite gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Op zich maakt het niet uit. Een switch veroorzaakt geen vertraging of zo iets.
Plat gesproken is het gewoon een kroonsteentje voor netwerkverkeer.

Die NAS in de meterkast is meer dat zo'n ding veel aanstaat en geluid maakt. Verder heeft het geen nut in de studeerkamer dus lekker in de meterkast opbergen zou ik zeggen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:24

BCC

Dat is wel heel kort door de bocht :) Als je een beetje fatsoenlijk gigabit switch koopt moet het geen probleem zijn. Check ff wat reviews als je snelheid belangrijk vindt. Goedkope switches hebben meestal een te krappe backplane om alle poorten op volle snelheid te laten draaien.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik ga er even vanuit dat we het hier over consumenten gebruik hebben.
Je mag al aardig wat spullen in huis hebben wil je meer dan twee poorten vol kunnen belasten laat staan 8.
Verder zijn er zelfs in het consumenten segment heel weinig switches die niet alle poorten op full speed kunnen afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:02
Ik woon sinds kort in een huurhuis waar de vorige bewoners ofwel holbewoners zijn geweest, ofwel hun netwerkactiviteiten louter draadloos hebben beoefend. Geen van beide mijn ding.

Stap 1: een gat boven de meterkast.
Afbeeldingslocatie: http://files.zzattack.org/img/m15/gat_boven_thumb.jpg

Het eerste draadje is er.. maar wat een #$@#%$ bende...
Afbeeldingslocatie: http://files.zzattack.org/img/m15/bende_thumb.jpg

Meer buisjes en draadjes erdoor.
Afbeeldingslocatie: http://files.zzattack.org/img/m15/draadjes_thumb.jpg

Alles klaar om de trip hazard op te vullen. Plank eronder en beton erover.
Afbeeldingslocatie: http://files.zzattack.org/img/m15/sleuven_thumb.jpg

Afknippen, patchen en deur op slot.
Afbeeldingslocatie: http://files.zzattack.org/img/m15/meterkast_thumb.jpg

Misschien dat ik ooit de motivatie kan opbrengen om het hangende patchding ergens proper te mounten, maar ik vind het wel best zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000

BCC

Zo, die is handig met een sleuvenfrees :)! Ik neem aan dat jij het huis gekocht hebt :)?

[ Voor 35% gewijzigd door BCC op 18-08-2014 17:35 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Nein ;( huurhuis. Overigens geen sleuvenfrees, maar slijptol + bikhamer :P

[ Voor 64% gewijzigd door zzattack op 18-08-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dapper, meeste mensen durven in een huurhuis geen gaten in de vloer te maken. Maar je hebt alles weer met beton dicht gemaakt? Als je het netjes doet is het eigenlijk een verbetering van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Mr_gadget schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:35:
Dapper, meeste mensen durven in een huurhuis geen gaten in de vloer te maken. Maar je hebt alles weer met beton dicht gemaakt? Als je het netjes doet is het eigenlijk een verbetering van de woning.
Ik dacht zelfs dat het niet mocht omdat je alles naar originele staat moet herstellen als je weer gaat... Met alle respect ik ben de vorige bewoner dankbaar als ik dat zo zie O+ .

Nice gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hier in m'n huurwoning kabels over de vloer gelegd en toen laminaatvloer erover. In die groene ondervloerplaten beetje een gleuf uitschrapen voor de kabel en je merkt er niets van als de vloer er later in ligt.

Maar helaas niet overal een dubbele kabel naartoe gelegd. Kon dus alsnog een gat boren van meterkast > berging om een extra kabel te trekken (kabel voor NAS lag er, die voor printerserver niet :( ) en heb in m'n werkkamer nu ook maar een enkele netwerkkabel. Had daar ook graag een dubbele gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 18-08-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je al een kabel hebt lost een paar tientjes voor een switchje je kabelgebrek toch ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Bij oplevering heb ik gevraagd of "wat bekabeling bijmaken" speciale toestemming vereist. "Geen probleem, zolang het maar geen ingrijpende wijziging is. Nu alles met beton weer is dichtgemaakt is de meest ingrijpende wijziging wat kleurverschil van de betonnen muur, en that's it. En een extra wandcontactdoos op iedere kamer natuurlijk. Kan me haast niet indenken dat de woningbouw hier lastig over gaat doen.
Ze kunnen eisen dat alles in originele staat teruggebracht wordt. Wat zouden ze dan voor ogen hebben? Wandcontactdozen eraf, sleuven opnieuw openbreken, buizen eruit en weer op dezelfde manier dichtmaken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ben(V) schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:14:
Als je al een kabel hebt lost een paar tientjes voor een switchje je kabelgebrek toch ook op?
Klopt, maar ik heb op de switch in de meterkast nog wel poortjes vrij.

Je zal trouwens maar een waterleiding of CV-leiding doorhakken met die actie hierboven. Ben je mooi de l*l :D Maar wel respect, is nu mooi netjes afgewerkt _O_

Ik denk trouwens dat een gat DOOR de vloer heen wel onder ingrijpende wijziging valt O-)

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 18-08-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Was mooi de lul idd, gele ding is gasleiding :D maar is netjes opgelost en weet niemand ;x
Hoe ingrijpend is een met beton dichtgemaakt gat in de vloer? O-)

[ Voor 27% gewijzigd door zzattack op 18-08-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RobbyTown schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:41:
[...]

Ik dacht zelfs dat het niet mocht omdat je alles naar originele staat moet herstellen als je weer gaat... Met alle respect ik ben de vorige bewoner dankbaar als ik dat zo zie O+ .

Nice gemaakt.
Niet als het een verbetering is hoor. Daar valt dit echt wel onder

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Zonde van je tijd en geld om zoiets te doen in een huurhuis, maar ieder zijn ding.
ThinkPadd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:54:
Hier in m'n huurwoning kabels over de vloer gelegd en toen laminaatvloer erover. In die groene ondervloerplaten beetje een gleuf uitschrapen voor de kabel en je merkt er niets van als de vloer er later in ligt.

Maar helaas niet overal een dubbele kabel naartoe gelegd. Kon dus alsnog een gat boren van meterkast > berging om een extra kabel te trekken (kabel voor NAS lag er, die voor printerserver niet :( ) en heb in m'n werkkamer nu ook maar een enkele netwerkkabel. Had daar ook graag een dubbele gehad.
Dit is erg herkenbaar, ik heb in principe in iedere kamer 4 UTP aansluitingen en de eerste kamer is al aanwezig waar alle 4 de UTP kabels in gebruik zijn. UTP aansluitingen, daar heb je nooit genoeg van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

GioStyle schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:32:
Zonde van je tijd en geld om zoiets te doen in een huurhuis, maar ieder zijn ding.

[...]

Dit is erg herkenbaar, ik heb in principe in iedere kamer 4 UTP aansluitingen en de eerste kamer is al aanwezig waar alle 4 de UTP kabels in gebruik zijn. UTP aansluitingen, daar heb je nooit genoeg van. :+
Klopt, er is steeds meer met UTP.. Maar we vinden het hier vooral "leuk" om alles te patchen naar 1 punt, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een switch achter je tv meubel gooien.. Patchen is leuk maar niet tegen elke prijs:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:59
GioStyle schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:32:
Is het voor een koophuis dan minder zonde? De investering is hetzelfde, het plezier wat je ervan hebt ook en of je er bij de verkoop van je huis iets van terugziet moet je ook maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:28
Out.of.Control schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:39:
[...]

Is het voor een koophuis dan minder zonde? De investering is hetzelfde, het plezier wat je ervan hebt ook en of je er bij de verkoop van je huis iets van terugziet moet je ook maar afwachten.
Geld voor het meeste. Heb zelf een koopwoning (appartement) echter komt mijn coax niet binnen in de meterkast, Om die reden dan ook niks heen getrokken daar naar toe. Heb er wel mijn microserver staan, deze zit middels een powerline aangesloten. 20Mbps verschil met direct op de router, voor mij prima acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:23
Ik ben aan het oriënteren om van Ziggo naar KPN Glasvezel over te stappen. Na wat leeswerk zag ik dat er wat werk nodig was aan mijn netwerk en dat ik deze kans gelijk wou grijpen om het e.e.a te organiseren.

Huidige netwerksituatie:
http://nl.tinypic.com/r/24mffxl/8

Mijn idee van het nieuwe netwerk:
http://nl.tinypic.com/r/14mdrhu/8

Zijn er nog punten die ik mis in het nieuwe netwerk?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 15:45
Verkeerde topic voor je. Start een nieuwe zou ik zeggen. Desalniettemin, zo moet het werken inderdaad mits je Asus om kan gaan met VLAN's.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:21:
Verkeerde topic voor je. Start een nieuwe zou ik zeggen. Desalniettemin, zo moet het werken inderdaad mits je Asus om kan gaan met VLAN's.
Asus 68 (86 denk typ fout?)kan met vlan overweg hoewel niet 100% is te zeggen heb ac66 met custom tomato firmware die kan het in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
Ik wil eigenlijk naar de 2e verdieping en zolder network-bekabeling trekken.
Tot op heden kan ik echter geen oplossing vinden om daar kabels naartoe te trekken.

Via de buizen vanuit de meterkast kan ik niet echterhalen waar deze uitkomen.
Powerline adapters zijn ivm performance geen optie.

Iemand die mogelijkheden ziet? Eventueel een makkelijke optie om de gang van de buizen te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
pitchdown schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:33:
Ik wil eigenlijk naar de 2e verdieping en zolder network-bekabeling trekken.
Tot op heden kan ik echter geen oplossing vinden om daar kabels naartoe te trekken.

Via de buizen vanuit de meterkast kan ik niet echterhalen waar deze uitkomen.
Powerline adapters zijn ivm performance geen optie.

Iemand die mogelijkheden ziet? Eventueel een makkelijke optie om de gang van de buizen te achterhalen?
Is het niet toevallig de gasleiding naar je zolder toe voor de CV? Deze zitten meestal in de hoek van je trap naar boven toe, al dan niet weg getimmerd achter een mooi plankje.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Aan het zoeken. Maar dat is dichtgemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

En er is geen koof in je huis? Meestal kan je inderdaad gewoon een CV leiding volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zojuist bekeken.
Ik heb een aparte koof voor de CV:
Deze is zowel beneden als boven dichtgemaakt (alleen de cv-leiding kan er doorheen)

Daarnaast een koof voor mechanische afzuiging.
Hier zie ik 2 buizen uitkomen:
1) Grote buis voor mechanische afzuiging. Heb een trekveer naast deze buis gestopt, maar kan niet vinden waar deze uitkomt. Zou deze eventueel in de kruipruimte kunnen uitkomen of komt deze uit bij een toilet/keuken?
2) kleine buis (ca 3,5 cm diameter). Deze kan ik ook niet traceren waar deze uitkomt...

• Fried
Zou dit dan vervolgens de beste opzet zijn voor mijn nieuwe woning?
Afbeeldingslocatie: http://www.dropbox.com/s/lkoim84z0jwulhr/lent.jpg
https://www.dropbox.com/s/lkoim84z0jwulhr/lent.jpg

• Ben(V)
pitchdown schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:10:
Zojuist bekeken.
Ik heb een aparte koof voor de CV:
Deze is zowel beneden als boven dichtgemaakt (alleen de cv-leiding kan er doorheen)

Daarnaast een koof voor mechanische afzuiging.
Hier zie ik 2 buizen uitkomen:
1) Grote buis voor mechanische afzuiging. Heb een trekveer naast deze buis gestopt, maar kan niet vinden waar deze uitkomt. Zou deze eventueel in de kruipruimte kunnen uitkomen of komt deze uit bij een toilet/keuken?
2) kleine buis (ca 3,5 cm diameter). Deze kan ik ook niet traceren waar deze uitkomt...
Ik weet niet of dat een optie is, maar je kunt prima een UTP kabel in het kanaal van de mechanische afzuiging leggen.

• pitchdown
Ben(V) schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:44:
[...]

Ik weet niet of dat een optie is, maar je kunt prima een UTP kabel in het kanaal van de mechanische afzuiging leggen.
De mechanishe afzuiging loopt hier vanaf het toilet en keuken naar de badkamer (1e verdieping) naar zolder. Vanaf de keuken of toilet zit ik nog niet in de meterkast of kruipruimte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijnnn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-08 17:20
Ik loop tegen het probleem aan dat verschillende UTP-kabels op een plek samenkomen. Wanneer ik dan iets wil ompluggen, dan is het lastig om te zien of je de juiste kabel hebt. Nu zou ik een soort van patchpaneel willen hebben, maar dan zou ik alle UTP-kabels moeten strippen terwijl er al een plug aan de kabels zit. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een patchpaneel waar ik achterin de RJ45-connectoren kan pluggen en waar ik voorin gewoon een female RJ45-connector heb, zodat ik kan patchen. Ik krijg niet gevonden waarnaar ik op zoek ben. Mogelijk omdat ik niet goed weet waarop ik moet zoeken. Kan iemand me hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Marijnnn schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:36:
Ik loop tegen het probleem aan dat verschillende UTP-kabels op een plek samenkomen. Wanneer ik dan iets wil ompluggen, dan is het lastig om te zien of je de juiste kabel hebt. Nu zou ik een soort van patchpaneel willen hebben, maar dan zou ik alle UTP-kabels moeten strippen terwijl er al een plug aan de kabels zit. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een patchpaneel waar ik achterin de RJ45-connectoren kan pluggen en waar ik voorin gewoon een female RJ45-connector heb, zodat ik kan patchen. Ik krijg niet gevonden waarnaar ik op zoek ben. Mogelijk omdat ik niet goed weet waarop ik moet zoeken. Kan iemand me hierbij helpen?
Afbeeldingslocatie: http://www.tech-tent.com/images/Product/medium/MKJ6U-01352.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tech-tent.com/images/Product/medium/MKJ6U-01352.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tech-tent.com/images/Product/medium/MKJ6U-01352.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tech-tent.com/images/Product/medium/MKJ6U-01352.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tech-tent.com/images/Product/medium/MKJ6U-01352.jpg ...

https://www.google.nl/sea...fficial&tbm=isch&imgdii=_

+
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.com/medias/global/ce/9000_9999/9700/9730/9733/973317_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

https://www.google.nl/sea...a:en-US:official&tbm=isch

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Marijnnn schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:36:
Iemand was me net voor hehe

[ Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 22-08-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenTheys
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 12:41
Zoeken op Feed Through Patch Panel

Die bestaan wel degelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RobbyTown schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:52:
[...]

Hoe komen ze samen met of zonder connector? Wat bedoel je met ompluggen? Als ik verder lees dan lijkt wel dat er dus connector aanzit. Dat eerste in patchpaneel prikken en vanuit patchpaneel in switch is vrij nutteloos. Dat paneel wat jij zoekt is er niet. 1 kant connector eraf halen en dan op patchpaneel zetten kan. Wel even kijken hoe dat dan maakt. A of B versie moet je dan niet volgen.
Weet je het zeker ?
RubenTheys schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:53:
Zoeken op [b]Feed Through Patch Panel[b]

Ook veelal gebaseerd op keystones

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijnnn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-08 17:20
Ik had deze keystones inderdaad al gezien. Ik dacht dat er misschien ook kant-en-klare oplossingen waren.
RubenTheys schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:53:
Zoeken op Feed Through Patch Panel

Dit is inderdaad wat ik zoek! Helaas krijg ik (bijna) alleen maar buitenlandse webshops als ik zoek op deze term. Is hier ook een Nederlandse term voor? Of ken je toevallig Nederlandse aanbieders die deze panelen aanbieden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 19:44

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Marijnnn schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:06:
..

Dit is inderdaad wat ik zoek! Helaas krijg ik (bijna) alleen maar buitenlandse webshops als ik zoek op deze term. Is hier ook een Nederlandse term voor? Of ken je toevallig Nederlandse aanbieders die deze panelen aanbieden?

Alvast bedankt!
ja hoor site:.nl in je querie plempen helpt

https://www.google.nl/sea...a:en-US:official&tbm=isch

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 22-08-2014 22:14 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Meerdere connectors op een kabel is geen goed idee. Je netwerksnelheid kan behoorlijk degraderen door een slecht contact of te veel capacitieve overspraak.

Ik zou gewoon een standaard patchpanel nemen en de kabel aanstrippen.
Je koopt een punchdown tooltje van een paar euro en je kunt aan de gang.
Is echt heel simpel en elk patchpanel geeft met kleurcodering aan waar welke draad moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop ook wat meer keystones, om wat uit te proberen met een stukje losse kabel en dan met een punch down tool spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:58:
Koop ook wat meer keystones, om wat uit te proberen met een stukje losse kabel en dan met een punch down tool spelen.
Losse kabel om te testen true maar keystones kun je hergebruiken. Hooguit paar reserve mocht je slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Het is mij afgelopen week toch gelukt om 2 kabels op zolder te krijgen --> toch via de meachine-afzuiging.
Nu Gigabit+ een AC-accespoint op zolder!

Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 10% gewijzigd door pitchdown op 01-09-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
pitchdown schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:26:
Het is mij afgelopen week toch gelukt om 2 kabels op zolder te krijgen --> toch via de meachine-afzuiging.
Nu Gigabit+ een AC-accespoint op zolder!

Bedankt voor het meedenken!
Kijk dat is mooi om te lezen, heb je de kabel er langs af gekregen of door het afzuigkanaal heen?

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 20-09 09:53
Dit weekend ook eens begonnen aan het opschonen/structuren van ons LAN netwerk.
Op dit moment hebben we alleen maar Wifi in de Lounge en Receptie, deze winter wil ik toch op alle kamers ook Wifi hebben.

De erfenis van de vorige bewoners was een telefoon/nachtkastje met een flinke kluwe 100Mbit Cat 7 cabel, en 2 belkin wifi routertjes.
De routers lagen op de eerste verdieping aan beide kanten van het gebouw in het trappenhuis.

De tussenoplossing sinds december is een Edgerouter Lite, een ToughSwitch en 3 Unifi AP’s die op de onderverdieping hangen. Waarvan 2 bekabeld, en eentje draadloos.
Maar nog steeds de kluwe kabel. (zie foto)

Oude situatie

Dit weekend ca 200m Dubbele 100Mbit Cat 7 kabel uit allerlei kabelgoten verwijdert. Ik heb me de laatste maanden verbaast over hoe veel kabel er lag, en waar deze heen zou gaan. Toen ik zondag begon te zoeken en te trekken aan de kabel, bleek dat hij gewoon los overal in een gat was gestoken. Gaten waarvan ik niet weet waar ze naar toe gaan, en kabel die te kort was om er iets mee te kunnen als het gat wel ergens uit zou komen.

Daarnaast heb ik dit voorjaar in een kelder achter een paar een paar kasten een kantoortje ontdekt. Er waren al kabelgoten en lan dozen aanwezig, maar geen kabel.
Dus dit weekend een patch kast gehangen in het kantoortje, en een kabel getrokken van de kluwe naar de patchkast.

Patchkast

Over 3 weken volgt de volgende stap, de antenne kabel te verleggen van de kluwe naar de patchkast, zodat ik het modem en de router kan verplaatsen.
Als dat dan werkt, ga ik 2 kabels vanuit het kantoor via de buitengevel naar de 3e verdieping leggen om daar aan beide zijden van het pand een AP te hangen.
Ik heb lang gezocht, maar ik kan geen route vinden die binnendoor kan.

Komende week een EdgeSwitch en nog 3 extra AP’s bestellen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
chickpoint schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:28:
[...]

Kijk dat is mooi om te lezen, heb je de kabel er langs af gekregen of door het afzuigkanaal heen?
Door het afzuigkanaal heen (2 kabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csjah
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 15:14
MeltedForest schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:38:
Kan prima een switch tussen. Maar als op dezelfde switch tegelijkertijd andere taken gebeuren kan het zijn dat de enkele gigabit kabel wat moeite gaat krijgen.
Ben(V) schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:44:
Op zich maakt het niet uit. Een switch veroorzaakt geen vertraging of zo iets.
Plat gesproken is het gewoon een kroonsteentje voor netwerkverkeer.
Wat MeltedForest bedoelt is dat als je op een switch twee of meer poorten flink belast, het gezamelijke netwerkverkeer door die ene kabel moet naar de router/switch in de meterkast. Oftewel het maximale verkeer is zo snel als de zwakste schakel.

In de praktijk loopt dat wel los, maar als je echt de volle mep wilt op elk apparaat, dan zul je aparte lijnen moeten leggen naar één switch...
Ikzelf heb een simpele 100mbit switch bij de tv. Werkt prima voor tv, mediaspeler, iptv. Alleen mediaspeler heeft moeite met mkv, maar dat komt door die 100mb switch

[ Voor 16% gewijzigd door csjah op 09-09-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Precies wat ik bedoelde inderdaad, alleen wat kort door de bocht verwoord :)

• Ben(V)
Is allemaal theorie.
Er gaan natuurlijk nooit twee zware netwerkstromen gelijktijdig naar die switch bij de tv.
Dan zou je bijvoorbeeld twee mediaplayers en een splitscreen beeld op je tv moeten laten tonen zodat je twee films gelijktijdig kunt bekijken. >:)
Maar zelfs dan is dat nog nauwelijks een belasting voor een GB verbinding en 100Mb verbinding leg je nu toch niet meer aan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

csjah schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:46:
[...]

[...]

Ikzelf heb een simpele 100mbit switch bij de tv. Werkt prima voor tv, mediaspeler, iptv. Alleen mediaspeler heeft moeite met mkv, maar dat komt door die 100mb switch
Denk je ? de bluray specs liggen op een piek van 54Mbit. dan ben ik benieuwd wat voor mkvtjes jij hebt dan.
ik denk dat je even met achterdocht naar de media speler of de fileserver moet kijken

Iperf

• csjah
  • Laatst online: 27-04 15:14
Ben(V) schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:32:
Is allemaal theorie.
Er gaan natuurlijk nooit twee zware netwerkstromen gelijktijdig naar die switch bij de tv.
Dan zou je bijvoorbeeld twee mediaplayers en een splitscreen beeld op je tv moeten laten tonen zodat je twee films gelijktijdig kunt bekijken. >:)
Maar zelfs dan is dat nog nauwelijks een belasting voor een GB verbinding en 100Mb verbinding leg je nu toch niet meer aan.
Ik heb het niet over switch bij de tv. In mijn voorbeeld wel.
Inderdaad, in de theorie klopt het, maar in de praktijk loopt het meestal wel los, zoals ik al aangaf.
fish schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:59:
[...]

Denk je ? de bluray specs liggen op een piek van 54Mbit. dan ben ik benieuwd wat voor mkvtjes jij hebt dan.
ik denk dat je even met achterdocht naar de media speler of de fileserver moet kijken
Geen idee wat een mkv trekt, maar je zal geheid gelijk hebben. in ieder geval super, want dan hoef ik me daar geen zorgen over maken.
Mijn mediaspeler is een AC Ryan mini2. Dat zal wel goed zitten. Denk dat ik het inderdaad bij mijn server moet zoeken dan. Het is een 'oudere' pentium4 met 1gb ram met OMW erop... Bestandsoverdracht gaat ook niet helemaal lekker qua snelheid...

• Eric70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 23:48
yzf1kr schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:36:
..
De erfenis van de vorige bewoners was een telefoon/nachtkastje met een flinke kluwe 100Mbit Cat 7 cabel, en..
..
Dit weekend ca 200m Dubbele 100Mbit Cat 7 kabel uit allerlei kabelgoten verwijdert.
..
Ik neem aan dat je Cat 5 kabels bedoelt? Anders zouden de vorige bewoners wel heel erg toekomst gericht bezig zijn geweest. Cat 5 (dus niet 5e) was de laatste standaard die ontworpen was voor 100Mbit, voordat men met 5e overging naar 1Gbit als ontwerpstandaard. Cat 7 is ontworpen voor 10Gbit verbindingen.

[ Voor 0% gewijzigd door Eric70 op 10-09-2014 14:11 . Reden: typo ]

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Sinds een aantal weken huisbezitter en uiteraard wil ik hier ook mijn LAN netjes afwerken naar het voorbeeld van vele collega tweakers. Nu heb ik CAT6 kabel besteld maar zit ik ermee dat de vorige bewoners stopcontact frontjes hebben van Peha in een rijtje van 3 waarvan er 1 opening voor de telefoonlijn was. Van deze ene wil ik RJ45 maken (2x) en heb ik een inbouwdoos van Busch Jaeger die mij werd aangeraden. maar deze is eigenlijk voor CAT6A. Geeft dat problemen als ik CAT6 kabel hierop aan wil sluiten?

Het gaat om de volgende inbouwdoos:
https://www.klusspullen.n...-mod-jack-2v-inb-cat-6a-a

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• GioStyle
  • Nu online
Dat geeft geen problemen. Wat betreft de aansluiting zit er geen verschil tussen CAT6 en CAT6a.

• Meauses
GioStyle schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:02:
Dat geeft geen problemen. Wat betreft de aansluiting zit er geen verschil tussen CAT6 en CAT6a.
Dank voor je snelle reactie. scheelt weer een hoop gedoe met andere dingen uitzoeken :)

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• GioStyle
  • Nu online
Maar 25 euro voor een inbouwdoosje vind ik wel een hoop geld.

• Meauses
GioStyle schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:11:
Maar 25 euro voor een inbouwdoosje vind ik wel een hoop geld.
Ben ik helemaal met je eens, helaas zit het in de woonkamer en wil ik het hier wat netter afwerken.
Dit was ook de enige inbouwdoos die compatible was met het afdekraampje en RJ45 frontje van Peha.

Ik heb dit afdekraampje waarvan er dus 2 stopcontacten in zitten. https://www.klusspullen.n...raam-3v-horizontaal-en-ve

Als ik een raampje van 2 doe, dan past er weer geen inbouwdoos op van 6,75 (van bijv netwerkproducten.com), of misschien past het wel, maar niet heel netjes denk ik dan. In andere kamers ga ik dit niet ook doen kan ik je vertellen ;)

• GioStyle
  • Nu online
Ja, snap ik. Ik heb zelf de inbouwdozen gebruikt van Netwerkproducten.com en daar ben ik echt tevreden mee, prima spul. :)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Vind je, ik koop liever direct iets wat goed werkt, dan 3 keer een stuk rommel.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Eric70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 23:48
Zo te zien leveren ze op netwerkproducten.com alleen maar Cat6 of 6a inbouwdozen voor UTP kabels, terwijl die Busch-Jaeger geschikt is voor STP kabels. Ik heb soortgelijke inbouwdozen van Jung en die waren ook niet goedkoop.

• BreFra
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 18:51
Hierbij maar weer even een plaatje
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/tg74sa8un/boven_klein.jpg
Het 10" rack is opgebouwd uit 2 losse houders waarvan de rechter m.b.v. 2 houten klosjes net achter het kozijn tegen de rechter muur is geschroefd. De linker houder is met 2 ijzeren strips op de achterwand vastgeschroefd. Omdat er net te kort ruimte naast de groepenkast zat heb ik beide verticale houders onder een kleine hoek naar rechts vast gezet.

Wat je ziet van boven naar onder in 10" rack:
  • Cisco 4200 WIFI router
  • 12 ports patch panel (2x)
  • Netgear GS108T-200 switch
  • Ziggo router (Cisco EPC3925 )
De poorten van de patch panels komen op de verschillende plekken in het huis uit.

off topic: Boven het 10" rack heb ik een plankje gemaakt voor m'n domotica spul

Verwijderd

Drie jaar geleden een nieuw huis gekocht.
Dit moest volledig gerenoveerd worden.
Heb toen gelijk overal utp naar toe gebracht moest toch frezen i.v.m. uitbreiding stroom en coax.
We hebben 6 slaapkamers en deze hebben ieder 2 utp en een coax aansluiting gekregen.
De woonkamer 6 utp en 2 coax en de studeerkamer ook 6 utp en een coax.
Inmiddels staat er op twee slaapkamers een pc en een x-box en op de studeerkamer ook 2 pc’s en een printer. In de kamer hangt de tv aan de utp en de analoge telefoon. En buiten een camera. Verder heb ik op iedere verdieping een accespont gezet, omdat het aantal draadloze apparaten er ook steeds meer worden.
( 4 laptop ’s 3 i-pats wifi radio een de nodige smartphone ‘s)
We hebben internet van UPC achter dit modem draad een oud pc’tje met PF sense als router.
Hieraan hangt een 24 poort gig/bit switch.
Met hieraan twee netwerk schijven.
Dit alles gevoed via een ups.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HrHikgx.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TibMvym.jpg

• yzf1kr
  • Laatst online: 20-09 09:53
Eric70 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:36:
[...]

Ik neem aan dat je Cat 5 kabels bedoelt? Anders zouden de vorige bewoners wel heel erg toekomst gericht bezig zijn geweest. Cat 5 (dus niet 5e) was de laatste standaard die ontworpen was voor 100Mbit, voordat men met 5e overging naar 1Gbit als ontwerpstandaard. Cat 7 is ontworpen voor 10Gbit verbindingen.
Nee, het was echt CAT7 kabel, ik heb er ook 2x naar gekeken.
En ook nog eens van die dubbele versies zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-reichelt.de/bilder/web/xxl_ws/E910/CAT7TWIN.png

Als er overal voldoende extra lengte was, dan had ik hem laten zitten.
Maar nu kon ik er niets mee. Ze zaten gewoon in de weg.
Ik bewaar ze voorlopig wel.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:54:
Drie jaar geleden een nieuw huis gekocht.
Dit moest volledig gerenoveerd worden.
Heb toen gelijk overal utp naar toe gebracht moest toch frezen i.v.m. uitbreiding stroom en coax.
We hebben 6 slaapkamers en deze hebben ieder 2 utp en een coax aansluiting gekregen.
De woonkamer 6 utp en 2 coax en de studeerkamer ook 6 utp en een coax.
Inmiddels staat er op twee slaapkamers een pc en een x-box en op de studeerkamer ook 2 pc’s en een printer. In de kamer hangt de tv aan de utp en de analoge telefoon. En buiten een camera. Verder heb ik op iedere verdieping een accespont gezet, omdat het aantal draadloze apparaten er ook steeds meer worden.
( 4 laptop ’s 3 i-pats wifi radio een de nodige smartphone ‘s)
We hebben internet van UPC achter dit modem draad een oud pc’tje met PF sense als router.
Hieraan hangt een 24 poort gig/bit switch.
Met hieraan twee netwerk schijven.
Dit alles gevoed via een ups.
[afbeelding]
[afbeelding]
Uitgebreid hoor ;)
Als ik dat zo zie met een xBox en PC op een slaapkamer, hou ik er met een nieuw huis maar rekening mee dat ik 4 aansluitingen per slaapkamer maak :P
Tv box is ook met UTP en die wie "over" is vindt dan vast ook nog wel een bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
BreFra schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:35:
[afbeelding]
Het 10" rack is opgebouwd uit 2 losse houders waarvan de rechter m.b.v. 2 houten klosjes net achter het kozijn tegen de rechter muur is geschroefd. De linker houder is met 2 ijzeren strips op de achterwand vastgeschroefd. Omdat er net te kort ruimte naast de groepenkast zat heb ik beide verticale houders onder een kleine hoek naar rechts vast gezet.

• Cisco 4200 WIFI router
De poorten van de patch panels komen op de verschillende plekken in het huis uit.

Superstrak en dus erg netjes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
BreFra schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:35:
[afbeelding]

• Cisco 4200 WIFI router

Ziet er goed uit :) Wat zijn die dingetjes in die linkerkast van je groepenkast? (Die met die LEDjes e.d. ?) ziet er niet uit als automaten/aardlek ofzo....

En zie ik het goed dat je je router e.d. vanaf een centrale 12V voeding voedt?
Dat doe ik zelf ook: ThinkPadd in "Serieus elektriciteit besparen" scheelt een hoop adapters (in mijn geval een stuk of 5). En dus ook minder omzettingsverlies = geld besparen. Misschien kleine beetjes, maar toch ;)

• BreFra
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 18:51
ThinkPadd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:59:
[...]

Ziet er goed uit :) Wat zijn die dingetjes in die linkerkast van je groepenkast? (Die met die LEDjes e.d. ?) ziet er niet uit als automaten/aardlek ofzo....

En zie ik het goed dat je je router e.d. vanaf een centrale 12V voeding voedt?
Dat doe ik zelf ook: ThinkPadd in "Serieus elektriciteit besparen" scheelt een hoop adapters (in mijn geval een stuk of 5). En dus ook minder omzettingsverlies = geld besparen. Misschien kleine beetjes, maar toch ;)
De modules met de ledjes in de linker verdeelkast zijn velbus modules voor de aansturing van de (2x 230v dimmer, 8x 230v aan/uit & 6x 12v pwm dimmer) verlichting in en rond het huis.
Als echte tweaker velbus weer aangesloten op Raspberry PI om de verlichting ook via smartphone bedienbaar te maken :P

Voor de voeding van de modules en de 12v LED verlichting zit er ook een 120 watt 12v voeding in deze kast. Hiervan heb ik een aftaking gemaakt voor de voeding van de netwerk apparatuur. Het dhz stekkerblokje die ik hiervoor heb gemaakt is op de foto net zichtbaar boven de 2 patchrails.
Dit scheelt inderdaad losse adapters voor de ziggo router, WIFI router, switch en IP-cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:21
Hier ook een tijd aan het verbouwen geweest.
Doordat alle vloeren etc beton zijn er voor gekozen om overal UTP CAT6 of hoger naar toe te leggen (behalve naar de keuken, daar ligt nu CAT5A.)

In de loop van de tijd het een en ander aan het afwerken gegaan.
Setup is als volgt:
* Ziggo Cisco Router (ondanks alle slechte verhalen draait hij stabiel hier)
* TPLink WR1043ND vervangen door een Mikrotik RB2011UiAS-2HnD-IN
* 24 poorts patch paneel
* Voorlopig (had ik nog over vanuit het ouderlijk huis) een Synology DiskStation 110J.

Eerst alle muren etc er uit gehaald tot alleen de buiten muren, tussen vloeren en dak nog over bleven. Vanuit hier verder gaan werken:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32518921/Huis/Photo%2007-11-11%2011%2002%2049.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32518921/Huis/Photo%2007-11-11%2011%2002%2054.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32518921/Huis/Photo%2007-11-11%2011%2002%2058.jpg

En hier begonnen met opbouwen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32518921/Huis/Photo%2015-01-12%2013%2004%2038.jpg

Gaten boren voor de inbouw dozen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32518921/Huis/Gaten%20boren.jpg

Buizen werk etc:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32518921/Huis/overzicht%20leiding%20werk%20tv%20muur20120430_155719-800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32518921/Huis/leiding%20bar%2020120430_155622.jpeg

Resultaat (allemaal beetje stoffig)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32518921/Huis/DSC_1258.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32518921/Huis/DSC_1255.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32518921/Huis/DSC_1256.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32518921/Huis/Woonkamer-Keuken.jpg

En om het mooi te doen, ook een meet rapport gemaakt van de aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32518921/Huis/Screen%20Shot%202014-09-16%20at%2018.40.01.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32518921/Huis/Screen%20Shot%202014-09-16%20at%2018.40.23.png

Verder liggen er nog 2 netwerk aansluitingen vanuit de meterkast/patch paneel naar het keukenblok (voor toekomstige koelkast, magnetron, koffie machine of what ever)
Er liggen nog 4 kabels naar zolder, waarvan 2 naar de voor zolder en 2 naar de achter zolder.

Verder is er dus ook naar elke kamer minimaal 1 coax aansluiting gelegd.

[ Voor 7% gewijzigd door The Fatal op 16-09-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Ziet er goed uit! Veel werk...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
*damn verkeerde topic*

[ Voor 90% gewijzigd door soulrider op 16-09-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
BreFra schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:45:
[...]

De modules met de ledjes in de linker verdeelkast zijn velbus modules voor de aansturing van de (2x 230v dimmer, 8x 230v aan/uit & 6x 12v pwm dimmer) verlichting in en rond het huis.
Als echte tweaker velbus weer aangesloten op Raspberry PI om de verlichting ook via smartphone bedienbaar te maken :P

Voor de voeding van de modules en de 12v LED verlichting zit er ook een 120 watt 12v voeding in deze kast. Hiervan heb ik een aftaking gemaakt voor de voeding van de netwerk apparatuur. Het dhz stekkerblokje die ik hiervoor heb gemaakt is op de foto net zichtbaar boven de 2 patchrails.
Dit scheelt inderdaad losse adapters voor de ziggo router, WIFI router, switch en IP-cam.
Cool! Maar dan heb je dus voor elk lichtpunt de draden naar de meterkast liggen... Vandaar dat je ook zo'n shitload aan buizen in je meterkast hebt natuurlijk :P Wel gaaf :) Scheelt ook weer dure draadloze schakelaars....
The Fatal schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:41:
Hier ook een tijd aan het verbouwen geweest.
Doordat alle vloeren etc beton zijn er voor gekozen om overal UTP CAT6 of hoger naar toe te leggen (behalve naar de keuken, daar ligt nu CAT5A.)

In de loop van de tijd het een en ander aan het afwerken gegaan.
Setup is als volgt:
* Ziggo Cisco Router (ondanks alle slechte verhalen draait hij stabiel hier)
* TPLink WR1043ND vervangen door een Mikrotik RB2011UiAS-2HnD-IN
* 24 poorts patch paneel
* Voorlopig (had ik nog over vanuit het ouderlijk huis) een Synology DiskStation 110J.
[..]
En om het mooi te doen, ook een meet rapport gemaakt van de aansluitingen:
[afbeelding]
[afbeelding]

Verder liggen er nog 2 netwerk aansluitingen vanuit de meterkast/patch paneel naar het keukenblok (voor toekomstige koelkast, magnetron, koffie machine of what ever)
Er liggen nog 4 kabels naar zolder, waarvan 2 naar de voor zolder en 2 naar de achter zolder.

Verder is er dus ook naar elke kamer minimaal 1 coax aansluiting gelegd.
Die kabellengtes in die plaatjes, meet het apparaat dat? Of voer je dat zelf in? Zou wel cool zijn als dat apparaat het gewoon kan meten... Pittige klus trouwens, die verbouwing. Maar wel als voordeel dat je alles naar eigen wens hebt :)
Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Dit topic is niet bedoeld voor kletsen maar voor het tonen van je nette LAN afwerking thuis. Slap kletsen kan je doen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1358515">de NT Kroeg</a>~~~[/html]