Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ik vind overigens de toning in je bewerking wel mooi maar niet echt passen bij de foto nu ik het origineel heb gezien. Het origineel vind ik veel zachter en natuurlijker aandoen.
@Japie.G: ik ga ook voor de z-w variant voornamelijk omdat de felle kleur van het truitje zo om de aandacht schreeuwt. Z-w conversie mag idd nog wel wat meer punch krijgen van mij.
Om het onderwerp tot een eind te maken heb ik hier nogmaals de babyfoto na mijn laatste bewerkingen.
Ik hoop dat hij zo beter bevalt.

Ik vind het jammer dat ze links niet helemaal erop staat terwijl rechts genoeg plaats over is.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@ Kevinneke, ik vind het een ietwat statische foto. Ze heeft een beetje nikszeggende pose en ik heb geen idee wat nou de emoties van deze foto zijn. Het is een watte brave en saaie foto. Belichting vind ik trouwens wel mooi en de achtergrond is subtiel.
@Kevinneke: Ben 't eens met Isniedood.
M'n vriendin

Simon zal 'm wel te krap/close vinden
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
Persoonlijk vind ik 'm goed, de focus ligt mooi op het gezicht door de lichtval.nadroJ schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:58:
@M a r c o: Vind deze twee laatste bewerkingen het mooist inderdaad.
@Kevinneke: Ben 't eens met Isniedood.
M'n vriendin
[afbeelding]
Simon zal 'm wel te krap/close vinden![]()
ik zie jou ook staan in haar oorbel
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 14:05 ]
Ik vind het een mooie compositie/blik/model. Maar ik vind wel de schaduwen te hard (vooral bij de neus), en links op de foto te hard belicht. Ik denk dat ie mooier was geweest met een iets kortere belichting en een subtiel flitsje vanuit jouw standpunt om de schaduwen te verzachten!Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:03:
[...]
Persoonlijk vind ik 'm goed, de focus ligt mooi op het gezicht door de lichtval.
ik zie jou ook staan in haar oorbel
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Na toestemming te hebben gevraagd aan M a r c o heb ik deze foto verder geprobeerd te bewerken, ben benieuwd wat jullie ervan vindenM a r c o schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:40:
Die bevalt me beter dan de vorige Frank.
Om het onderwerp tot een eind te maken heb ik hier nogmaals de babyfoto na mijn laatste bewerkingen.
Ik hoop dat hij zo beter bevalt.
afbeelding
afbeelding

Hier komt ooit nog wat te staan..
het oogwit is nu vaag roze. ik vind 't niet echt een verbetering eerlijk gezegd...Xyzer schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:59:
[...]
Na toestemming te hebben gevraagd aan M a r c o heb ik deze foto verder geprobeerd te bewerken, ben benieuwd wat jullie ervan vinden
[afbeelding]
verzamelt -1's en -2's in hoog tempo
Danny schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:58:
[...]
het oogwit is nu vaag roze. ik vind 't niet echt een verbetering eerlijk gezegd...

Zo beter?
je bent het rechteroog vergeten

Zo kan ik nog wel even doorgaan

[ Voor 11% gewijzigd door Xyzer op 01-12-2008 22:23 ]
zullen we ook niet meer pogingen doen. Daar is dit niet het juiste topic voor.
Wat bedoel je precies?Danny schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:48:
ok, dat was een major topickiller...
Waarschijnlijk dat niemand meer antwoord na de Sint pics
Die eindeloze rij babybewerkingen vond ik veel erger eigenlijk...Rikske_007 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 08:55:
Waarschijnlijk dat niemand meer antwoord na de Sint pics
Ook de laatste foto van Kevinneke vind ik erg mooi, heb zelfs de moeite genomen om de grote versie op te zoeken.
Ik stoorde me bij de foto van Frank ook aan de grote grijze cirkels op het zwarte shirtje. Ben er nog niet uit of het nou gewoon de print van het shirtje is of toch vals licht o.i.d.

[ Voor 53% gewijzigd door Fiber op 06-12-2008 02:17 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
een recente van mij:

En haar pink mankeert [/mierenneuk]
Verwijderd
Coole foto, maar de overbelichte delen maken 'm wel heel plat ten op zichte van de diepte die er verder in zit.savale schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:20:
Leuke spontane foto van het pietje: Compositie werkt hier ook goed! Misschien kun je wat meer contrast proberen in de bewerking.
een recente van mij:
[afbeelding]
Verwijderd
Zeker mooie bewerking (en mooie foto), het enige minpuntje is dat het gezicht wat plastischer/met meer diepte had gekund door ook wat schaduw aan de linkerkant te creeërensavale schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:44:
Nouja de bewerking is gewoon heel contrastvol, misschien is het een beetje teveel van het goede, maar ik vond t zelf wel mooi. (behalve dat het kippenvel nogal opvalt)

Iso 1600 en dan nog een stop of wat erbij in ACR
|>
@ simon, zit totaal geen clarity overheen, sharpning en verzadeging geef ik je wel gelijk... het is maar waar je van houd denk ik... als ik er wat langer naar kijk op print weet ik het niet... naturel geeft wel een hele andere indruk

[ Voor 62% gewijzigd door wilmocs op 09-12-2008 13:52 ]
Vooral de verzadiging doet pijn aan m'n ogen
Misschien kun je ook nog de benen/schoenen wat dodgen.

ThomasW:
Mooi moment, leuke blik. De zwart/wit omzetting doet wat grijs aan, ik zou kijken of je het contrast nog wat omhoog zou kunnen krijgen.
Ook jammer dat de banding van de sensor in de grijze partijen nu goed te zien. Dat heeft jammer genoeg niet hetzelfde effect als korrel van film.
Wilmocs:
Ik krijg het idee dat je best hard hebt lopen flitsen. Het komt niet natuurlijk over, terwijl dat wel je bedoeling lijkt te zijn geweest. De bewerkte versie vind ik persoonlijk ook veel te hard, het gezicht word zo ontzettend vies. De naturel versie is beter, maar door het flitslicht eigenlijk niet naturel genoeg.
eerik:
Goeie blik, mooie uitsnede, het gezicht zou volgens mij nog wel iets lichter mogen, vind hem nu nog net ietsx te vlak. Verder eigenlijk geen commentaar. Studio flitsers is leuk speelgoed, staat hier ook nog op het lijstje, net onder studio ruimte
Even wat commentaar op de bovenstaande foto's toegevoegd. Is wel zo netjes als je zelf wat laat zien
[ Voor 67% gewijzigd door Wolfensteijn op 11-12-2008 21:46 ]
@thomasW: Leuke kleuter, moment goed gevangen. Boel is wel zo korrelig dat het bijna een scan uit de krant lijkt.
@wilmocs: Netjes gedaan, totaal mijn smaak niet.
Origineel is wat beter.
@eeerik: die voorhoofduitsnede doet 't net niet voor mij, paar mm meer of minder. Verder een leuke blijk, mooie zwart/wit conversie. Spreekt me aan deze.
@wolfensteijn: Dat ziet er wel erg netjes uit. Mooie candid, wellicht paar appels te veel maar echt veel maakt me dat ook niet uit.
Ik zie net dat ik al een tijd geen portret heb meer gedaan. Deze vond ik in m'r archief.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd

Studiospeelgoed

edit: verplaatst naar [showcase] Nora
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 21:35 ]
@Wijnands: Op zich is het wel een goede foto in de zin dat de bezorgde blikken goed overkomen, maar ik mis wat informatie verder. Die vlek op het shirt (de schouder) is niet zo fraai.
@eeerik: je eerste post (je vriendin) vind ik wel aardig, maar niet zo spannend.
Je 2e post is daarentegen erg sterk! Die eerste foto vind ik echt een lekkere spontane plaat en heel goed belicht. Niks meer aan doen
Misschien een tikkeltje minder scherptediepte (ivm de achtergrond)
De 2e vind ik wat te plat. Wat meer licht van boven had best gekunt (ze heeft een gave huid, dus bang voor schaduwen hoef je niet te zijn)
[showcase] RAW (Keesje & Stefan)
die ogen!
[ Voor 7% gewijzigd door Meulugar op 12-12-2008 10:14 ]
Verwijderd
@ThomasW: zo kijkt een kind naar de grote mensenwereld, mooi vastgelegd.
@Wilmocs: Ik vind m wel ok.. zou er graag iets inhoudelijks over willen zeggen maar dit soort registratiefoto's is niet echt iets waar ik in thuis ben.
@wijnands: Onderwerp is goed gekozen, verbeterpuntje.. het croppen is wat overdone.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 20:53 ]

Wel een klein beetje jammer van die hand en die chocomel beker in beeld.
Verwijderd
klopt, ik moest dan ook snel zijn voor ze me doorhad en voor de camera ging poseren voor een kiekje. Ik vond dat de beker er wel op moest voor het contrast in kleur maar hij is wat vuil van de overgelopen chocomel.djengizz schreef op zondag 14 december 2008 @ 09:33:
Mooie sfeerplaat Beathoven. Het gemengde licht doet het goed.
Wel een klein beetje jammer van die hand en die chocomel beker in beeld.
Het is wel een mooie vrouw!GerardHenninger schreef op zondag 14 december 2008 @ 02:55:
De komende dagen heb ik een aantal "modellen" uitgenodigd voor het maken van m'n kerstkaart. Wat het precies wordt weet ik nog niet, maar het moet wel iets grappigs/"unieks" zijn. Bij deze een voorproefje (deze foto wordt het niet, ik zie niet genoeg kerst....).
De was/droog machines rechts storen een beetje, anders wel leuk shot.
Anders de pot nog in het rood en wat ballen, geeft meer kerstsfeer
@ wolver1ne
Ben helemaal niet thuis in deze tak van de fotografie maar is toch een spontane lach van de meid,en alles staat er lekker scherp op.
Dit weekend is mijn petekindje blijven slapen en is geprobeerd om een portretje te maken.
Is eigenlijk de eerste maal want daarvoor nooit gedaan, behalve familie shotjes dan.
De meeste waren mislukt maar deze vond ik nog iets hebben.
Ik weet het hij is uitgebrand en misschien raar gecropped maar bon ik was toch tevreden
Ter info de moeder ,mijn zus vond het niets

Is het wat?
Ik vind hem lekker, dat overbelichte doet niks af vind ik, dat oog trekt mijn aandacht gelijk.Rikske_007 schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:23:
@ GerardHenninger
De was/droog machines rechts storen een beetje, anders wel leuk shot.
Anders de pot nog in het rood en wat ballen, geeft meer kerstsfeer![]()
@ wolver1ne
Ben helemaal niet thuis in deze tak van de fotografie maar is toch een spontane lach van de meid,en alles staat er lekker scherp op.
Dit weekend is mijn petekindje blijven slapen en is geprobeerd om een portretje te maken.
Is eigenlijk de eerste maal want daarvoor nooit gedaan, behalve familie shotjes dan.
De meeste waren mislukt maar deze vond ik nog iets hebben.
Ik weet het hij is uitgebrand en misschien raar gecropped maar bon ik was toch tevreden
Ter info de moeder ,mijn zus vond het niets![]()
Is het wat?
Uitsnedes hoeven niet standaard te zijn hoor
@savale: ietsje donkerder en iets minder groen en t is echt een perfecte plaat!
En nog eentje van mij:

[ Voor 3% gewijzigd door RZor op 15-12-2008 10:32 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Een andere "kerst"-foto:

en 100% Happy op het truitje is super !
[ Voor 13% gewijzigd door Falcon10 op 15-12-2008 18:09 ]
-| Hit it i would ! |-
@RZor: Scherpte ligt volgens mij net wat te ver naar voren. Verder wel een leuk naturel portret.
@GerardHenninger: Ik vind hem iig beter dan je vorige. Ben zelf niet zo'n fan van ringflitsers maar ik vind het shirtje i.c.m. met de blik wel erg geslaagd.
Ik heb afgelopen vrijdag het NK Poetry Slam geschoten. Wel leuk. Hier een portretje van de winnaar, op het moment dat ze hoorde dat ze won.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Kreeg de hoek rechtsonder niet helemaal lekker belicht, maar dat kwam alleen maar goed uit met het watermerk
@Gerard: weer een lekker shot, ringflitser I guess?
@Wolver1ne: ik weet niet, hij is wel lekker belicht, maar teveel hoofdruimte en te krap onder ( afgesneden handen) En ik had het interessant gevonden als er iets te zien was waar hij naar keek.
@samo: mij doet het derde shot het meeste, de andere twee heb ik m'n twijfels bij
[ Voor 38% gewijzigd door allstarted1 op 19-12-2008 21:09 . Reden: iets te vroeg geklikt......comments toegevoegd ]
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Zag 'm al voorbij komen op flickr. Vind 'm leuk! Ben alleen niet helemaal weg van de compositie, mag van mij wat ruimer.Nedra schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:59:
weer eens wat anders..clickedieclick voor groter is beter
[afbeelding]
Ik ben niet zo gecharmeerd van de schaduw naast haar hoofd. Verder lekker fleurig en strak.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Foto gemaakt om mijn nieuwe camera te testen, ik vond hem zelf wel mooi.
Ik heb van de week een Canon 450D gekocht met 18-55 IS lens en dit is mijn eerste keer dat ik met fotografie bezig ben.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ja, hij doet het...Roy Dendro schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:34:
[afbeelding]
Foto gemaakt om mijn nieuwe camera te testen, ik vond hem zelf wel mooi.

-| Hit it i would ! |-
Tja die ideeen krijg ik ook altijd zodra vrouwen in een Latex broek aan komen lopen... Of heeft gerard aan de BH bandjes gehangen tegen de muurHerrick schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:59:
Gezien de kledingkeuze van de dames is dat niet het enige wat gestreeld gaat worden

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Je bent gewoon lekker op tijd voor volgend jaarGerardHenninger schreef op maandag 22 december 2008 @ 02:52:
Kerstkaart idee #2423 (en zo blijf ik bezig... tegen de tijd dat de zomer begint is m'n kerstkaart wel af)
Wel jammer van de schaduw bij die lamp btw.
Thanks!Falcon10 schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:19:
Die is wel leuk Gerard !
Is dat zo? Leg uit...simon schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:44:
je moet welke elke keer je ego gestreeld hebben hé G.
Volgend jaar wil ik weer wat anderssOid schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:06:
[...]
Je bent gewoon lekker op tijd voor volgend jaar
Wel jammer van de schaduw bij die lamp btw.
Maar de schaduwen zijn inderdaad niet zo netjes, strakjes even wegwerken...
http://temp.gerardhenninger.nl/forum/20080816_bbr372.jpg
http://temp.gerardhenning...dels/20081012_daan075.jpg
http://temp.gerardhenning...els/20081213_lei_g010.jpg
viel mij gewoon op. je kan 't branding noemen, of eigengeilerij.
|>
Erg leuk. Alleen de camera op de grond en de BH vooraan lijken wat uit verhouding.GerardHenninger schreef op maandag 22 december 2008 @ 02:52:
Kerstkaart idee #2423 (en zo blijf ik bezig... tegen de tijd dat de zomer begint is m'n kerstkaart wel af)
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Yep, vervorming van een 16-35 op een 1.3x sensor. Heb helaas niet de ruimte om zo'n foto qua compositie te schieten op 50+ mm.Wijnands schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:23:
[...]
Erg leuk. Alleen de camera op de grond en de BH vooraan lijken wat uit verhouding.
Oh dat bedoel je..... niet zozeer eigengeilerij, maar branding iid; stukje reclame, promotie.simon schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:22:
http://temp.gerardhenninger.nl/forum/20080812_ge858.jpg
http://temp.gerardhenninger.nl/forum/20080816_bbr372.jpg
http://temp.gerardhenning...dels/20081012_daan075.jpg
http://temp.gerardhenning...els/20081213_lei_g010.jpg
viel mij gewoon op. je kan 't branding noemen, of eigengeilerij.
De mensen die zo'n shirtje aanhebben zitten vaak op Hyves/Facebook/<social network> en dan is het leuk als je foto met je naam op een shirt vaak bekeken wordt. Noem nog eens een andere fotograaf die op deze manier reclame maakt? Ik probeer op een simpele manier "uniek" te zijn.
Dacht dat je doelde op de foto's waar ik zelf op sta (met vrouwen), maar als je dan goed kijkt dan zet ik mezelf altijd neer als nerd/sukkel/prutser
[ Voor 14% gewijzigd door GerardHenninger op 22-12-2008 18:24 ]
Ik meen me nog een foto te herinneren van je workshop...GerardHenninger schreef op maandag 22 december 2008 @ 18:22:
[...]
Geen stoere "oh kijk mij nou eens staan" foto's

Oh nog een vraagje: hoe werk jij dat soort schaduwen het snelste weg? (moet er natuurlijk wel overtuigend uitzien).
Leuke blik, vind het licht alleen te direct. Past ook wel bij zo'n onderwerp vind ik, maar het is toch iets té.thalyric schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:19:
vandaag een shoot gedaan met een maat van me. Hij is DJ. zijn naar een bunker gegaan. Meegenomen : 430EXI + 580EXII + 40D + Canon 17-40 F4 L + Sigma 50-150 F2.8 + sunpak ringflitser + viewfiner speedlite kit en statieven. Hier is 1 met een (macro)ringflitser.
[afbeelding]
Komt binnenkort nog meer ;-)
[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 22-12-2008 22:00 ]
In ieder geval het licht veel meer van boven zodat je wat meer drama erin krijgt en de horentjes wat meer oplichten.
Gisteren gemaakt:

[ Voor 23% gewijzigd door savale op 22-12-2008 23:41 ]
hmm niet aan gedacht ja .. was ook laat en koud en moe.. toen ik die shot(s) maakte. .savale schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:40:
thalyric: je had m met die horentjes in een tanglicht moeten zetten (licht van (boven)links opzij en (boven)rechts opzij)
In ieder geval het licht veel meer van boven zodat je wat meer drama erin krijgt en de horentjes wat meer oplichten.
Gisteren gemaakt: [afbeelding]
fyi jouw pic .. eh .. ze lijkt wel heel plastic .. haar huid ..
nah heb er nog 1 van dezelfde shoot

Nu 430EXI achter, 580EXII (on body)
greets
Savale:
mooi beeld. crop vind ik prima werken, maar hij is me wel iets te smooth gemaakt. Beetje meer structuur mag wel.
Maar damn kerel, jij bent lekker bezig hoor, jij groeit harder dan kool
[ Voor 31% gewijzigd door Nomad op 23-12-2008 00:23 ]
hmm is dat omdat ik zeg maar niet genoeg belicht aan voorkant? wou um niet wegflitsen.Nomad schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:21:
thalryc, dan heb je meer dan genoeg spullen bij je om hier wat moois van te maken, maar ik zie het nog niet zo uit de verf komen. Je tweede foto is echt niet mooi belicht. Je krijgt daardoor o.a. een vlekkerige huid.
bij deze zit ik nog te twijfelen of ik linksboven die streep weghaal of niet
*edit*
nu ik um zo vaker bekijk .... ga ik um wegshoppen
*edit*

[ Voor 12% gewijzigd door thalyric op 23-12-2008 00:36 ]
Kortom: geweldige locatie, daar bij corus.
ja wat ik ook nog een beetje moet uitzoeken .. is hoe ik zeg maar de ringflitser kan gebruiken (die zat nu op de body) en dan ook de 2 canon flitsers erbij laten flitsen. dan heb ik wel een leuke opstelling ;-)savale schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:40:
thalyric: je had m met die horentjes in een tanglicht moeten zetten (licht van (boven)links opzij en (boven)rechts opzij)
hmmm onthouden ;-)ssj3gohan schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:43:
Oeh, als je daar links die heuveltjes opgaat kom je op de plek waar ik de foto gemaakt heb die mij heeft overgehaald een spiegelreflex te kopenMet een D50, geleend voor 10 minuten, foto van bloem met invulflits.
Kortom: geweldige locatie, daar bij corus.
Haha, klopt ja, maar ook op die foto kijk ik "vreemd" en niet stoersOid schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:55:
[...]
Ik meen me nog een foto te herinneren van je workshop...![]()
Daarnaast kwam dat idee van de workshopleden, niet van mijzelf
[engelse termen-mode]Oh nog een vraagje: hoe werk jij dat soort schaduwen het snelste weg? (moet er natuurlijk wel overtuigend uitzien).
Ik maak een Curves-adjustmentlayer waarbij ik de exposure opkrik. Vervolgens maak ik de layermask van die nieuwe adjustmentlayer zwart. Daarna ga ik met een witte brush op 10% opacity over de schaduwen heen. Ik teken net zolang over de schaduwen heen totdat de schaduw niet meer zo stoort. Dit heet ook wel dodge of in het nederlands doordrukken.
Als ik achteraf denk van "Hey, eigenlijk moet het effect sterker / minder sterk" dan kan ik de curve aanpassen of gewoon de opacity van de adjustmentlayer.
Is het te volgen?
[/engelse termen-mode]
Thalyric: ik bedoelde ongeveer zoals die 2e versie ja! Vind m alleen net wat te hard geflitst. Die 3e versie bij wijk aan zee vind ik het best! Misschien nog wat overdreven shoppen (donkerdere wolken, meer contrast etc)
Ik snap je uitleg btw Gerard
[ Voor 18% gewijzigd door savale op 23-12-2008 08:52 ]
Remy Bonjasky. is ze nieuwe poster die we gemaakt hebben 2weken terug in de gym.

voor de mensen die hem niet kennen.. K1 wereld kampioen 2008.
Profile
Name:Remy Bonjasky
Nickname:The Flying Gentleman
Date of Birth:Januari 10, 1976
Country:Holland
Weight:105 kg, 234 lbs
Height:192 cm, 6 feet 4 inch
Total Fights:82
Total Wins:68
Total losses:14
Total (T)KO's:36
K-1 Fights:44
K-1 Wins:36
K-1 Losses:8
K-1 (T)KO's:17
Titles
K-1 WORLD GP 2008 Champion
K-1 WORLD GP 2004 Champion
K-1 WORLD GP 2003 Champion
K-1 WORLD GP 2003 in Las Vegas Champion
W.P.K.A. World Superheavyweight Champion
[ Voor 54% gewijzigd door Blerf op 23-12-2008 09:42 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Erg duidelijke uitleg! Ik wist het "trucje" wel, de toepassing nog nietGerardHenninger schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 03:40:
[...]
Haha, klopt ja, maar ook op die foto kijk ik "vreemd" en niet stoer
Daarnaast kwam dat idee van de workshopleden, niet van mijzelfEnnuh, op de bewuste foto sta ik tussen GoT-nerds en niet tussen lekkere vrouwen, alhoewel Thundernet wel sexy kan kijken
![]()
[...]
[engelse termen-mode]
Ik maak een Curves-adjustmentlayer waarbij ik de exposure opkrik. Vervolgens maak ik de layermask van die nieuwe adjustmentlayer zwart. Daarna ga ik met een witte brush op 10% opacity over de schaduwen heen. Ik teken net zolang over de schaduwen heen totdat de schaduw niet meer zo stoort. Dit heet ook wel dodge of in het nederlands doordrukken.
Als ik achteraf denk van "Hey, eigenlijk moet het effect sterker / minder sterk" dan kan ik de curve aanpassen of gewoon de opacity van de adjustmentlayer.
Is het te volgen?
\[/engelse termen-mode]
Die grouwe, grungy look lukt me alleen nog niet zo, maar das weer een andere uitleg.
Ik kwam gisteren dit tegen verscherpen met een High Pass filter:
http://www.photo-skills.c...to-using-high-pass-filter
Er moet vast ook zo'n optie zijn om de foto's die glamour light look te geven maar is me nog niet gelukt.
Savale: Erg mooie plaat en plastic look komt voornamelijk door de lippen denk ik. Ik hou der wel van hoor!
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Een brush is een brush; ook gewoon voor een mask layersavale schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 08:49:
Ik snap je uitleg btw GerardIk wist niet dat je de mask brush ook een opacity kon geven trouwens... Dat is vooral handig in dit geval als de schaduw op bepaalde plekken donkerder is dan andere plekken.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
ja precies .. moet nog alles door photoshop halen .. nu is het meer LR aanpassingen. Die van wijk aan zee vond ik ook heel dope . .maar ook omdat .. eh ja .. ik had geen ingewikkelde lichtopstelling (wat ik normaal doe lol), maar nu gewoon camera verticaal met mijn 580EXII erop (die artikelen op strobist.com werpen zijn vruchten af).savale schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 08:49:
Thalyric: ik bedoelde ongeveer zoals die 2e versie ja! Vind m alleen net wat te hard geflitst. Die 3e versie bij wijk aan zee vind ik het best! Misschien nog wat overdreven shoppen (donkerdere wolken, meer contrast etc)
Mooie foto in ieder geval, al vind ik dat hij misschien nog wat mooier was geweest als je het stukje van zijn elleboog wat lichter erop had gekregen (weet niet echt hoe ik het moet verwoorden, maar dat hij echt helemaal "popt").
Mijn foto, gemaakt tijdens concertje van folkbandje. Editing is beperkt gebleven tot wat spelen in LR:

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Het is dus geen crop?
Je probeert toch niet "mijn stijl" te kopieren heh?SparkOne schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:54:
[...]
Erg duidelijke uitleg! Ik wist het "trucje" wel, de toepassing nog niet![]()
Die grouwe, grungy look lukt me alleen nog niet zo, maar das weer een andere uitleg.
Begin eens met een Hue/Saturation layer en dan de Saturation slider iets naar links trekken

Dramatischer bedoel je wat donkere kleuren gebruiken meer of ?
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
|>
kopieren is er niet bij het gaat mij om snappen, doen en dan een eigen draai aan geven. Ga het straks proberen!GerardHenninger schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:04:
[...]
Je probeert toch niet "mijn stijl" te kopieren heh?
Begin eens met een Hue/Saturation layer en dan de Saturation slider iets naar links trekken
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Oh, van wie dan? 1-op-1 kopieren is niet goed, maar je laten beinvloeden kan je niet tegengaan.simon schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:05:
Ook GH kopieert. Wij allen doen dat.
Dus "Wij allen laten ons beinvloeden", dan ben ik het met je eens
Ah! Gewoon dodgen en burnen dus. Als ik zo'n schaduw wil wegwerken (is gelukkig nog niet veel voorgekomen) loop ik de hele tijd te pielen met de clone tool. Dodgen/burnen hiervoor was nog nooit in me op gekomen. ThanksGerardHenninger schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 03:40:
[...]
[engelse termen-mode]
Is het te volgen?
\[/engelse termen-mode]
@ Blerf,
Goede plaat. Zwart-wit past ook prima hierbij. Ben het wel eens met Simon wat betreft de flits.
@ SparkOne,
Ik gebruikte vroeger ook regelmatig HighPassFilter-sharpeningshizzl. Maar sinds Lightroom 2.0 gebruik ik het nauwelijks meer. Die mask slider daar werkt nagenoeg hetzelfde/even goed.
[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 23-12-2008 14:54 ]
Verwijderd