Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Mijn 1900XT blaast onder OSX bijna nooit. Wanneer begint hij bij jou te blazen dan?
Enige keer waarvan ik weet dat ie ging blazen was tijdens het gamen in windoos. Toen had ik Need for speed carbon draaien met alles op full en op reso 1280x1024 ofzo.

Het helpt trouwens ook wel om af en toe gewoon de zijklep open te doen en al het stof weg te zuigen. De eerste keer toen ik dat ging doen zat er al redelijk wat stof in de kast.

[ Voor 26% gewijzigd door Alpha-sphere op 28-07-2007 23:34 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:50
Bij mij blaast hij alleen bij het opstarten. Maar het idle geluid vind ik ook teveel worden, dat soort fans wordt mettertijd nooit stiller. Daarnaast zit ik nu in een veel stillere omgeving, dus gistermiddag de Mac meer op z'n omgeving afgestemd:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/accelero.jpg

Scheelt een hele boel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2288

Hmmmm iemand al waterkoeling in z'n MacPro gebouwd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:43
Nee waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 13:50
Abbadon schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:10:
Bij mij blaast hij alleen bij het opstarten. Maar het idle geluid vind ik ook teveel worden, dat soort fans wordt mettertijd nooit stiller. Daarnaast zit ik nu in een veel stillere omgeving, dus gistermiddag de Mac meer op z'n omgeving afgestemd:

[afbeelding]

Is 't makkelijk, zo'n ding inbouwen? Heb wat traumatische ervaringen opgelopen met het vervangen van de koeling van m'n Gefore 256 DDR, zo'n 6 jaar geleden en sindsdien durf ik niet zo goed meer :P
Alhoewel ik moet zeggen dat ik 't idle-geluid totnogtoe goed te doen vind. En ja, die van mij staat ook in een still omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 21:25
Abbadon schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:32:
Da's inderdaad nogal kut :/ Daar gaat je kwaliteitsbeleving.
De mijne doet het na (bijna) een jaar nog steeds prima en ben heel blij met de 8GB geheugen die erin zit :)

Staat dag en nacht aan en is al redelijk wat op reis geweest, betrouwbaarder dan mijn G5.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Anghell schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:08:
[...]

Is 't makkelijk, zo'n ding inbouwen? Heb wat traumatische ervaringen opgelopen met het vervangen van de koeling van m'n Gefore 256 DDR, zo'n 6 jaar geleden en sindsdien durf ik niet zo goed meer :P
Alhoewel ik moet zeggen dat ik 't idle-geluid totnogtoe goed te doen vind. En ja, die van mij staat ook in een still omgeving
Is heel simpel :) Wat mij het meeste moeite koste was het stekkertje van de originele fan loshalen, kleine %$#@*^%! one-way-click connectortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Abbadon schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:34:
[...]

Is heel simpel :) Wat mij het meeste moeite koste was het stekkertje van de originele fan loshalen, kleine %$#@*^%! one-way-click connectortjes.
Hmm, geen gekloot met koelingspasta enzo? Ik zal d'r 's over nadenken.

Ik zou 't liefste iets aan de harde schijven willen doen, die maken IMO wat meer lawaai :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Op StorageReview een still harddisk opzoeken en je huidige disken vervangen. Het wordt erg lastig om het geluid van je disken in de Mac Pro te dempen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

m.b.t. x1900 op mac pro

Ik had na het aansluiten van mijn 8-core mac pro met 8gb flickering op mijn 2e monitor
[2x 23" sony P23] Na wat research heb ik de smc fan software controller geïnstalleerd en de koeling wat opgefokt sindsdien [noknok] geen rare flickering op 2e monitor....Alles nu wat koeler. Apple i is wat te mild met koeling....

DaKnowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Inderdaad, maar dat is ook te begrijpen. Een Mac Pro hoort ook stil te zijn. De X1900 was dan in mijn ogen geen goede keuze geweest, een 7900GT was een betere keuze geweest als BTO optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Helaas heb ik nog nergens geruchten gelezen over het beschikbaar worden van andere videokaarten voor de Mac Pro. Een Nvidia 8800 of 9800 heeft mijn voorkeur.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87260

mijn macpro is weer terug van apple care reparatie

ze hebben er een nieuwe x1900 ingedaan en hij loopt weer goed

mijn klacht was dat mijn beeld spontaan wegviel en 15 sec daarna me mac uitging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik ga binnen kort een ATI X1900XT kopen en die her flashen en dan me huidige x1900 vervangen

http://www.tenthousandper...?article=76&section=other
hier vind je de tools + biosmod voor je x1900xt ;) om hem te gebruiken in Mac osx als windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Net mijn Mac Pro opgehaald. Volgens A-Mac was er niks mis mee. Thuis aangekomen werkte hij gelukkig weer, todat ik de originele 250GB Apple disk in de Mac schoof. De Mac gaat niet aan met de originele Apple harddisk. Blijktbaar maakt de disk kortsluiting ofzo, want de nieuwe raptors (raid 0) werken fantastisch. Gelukkig doet me Mac het weer. Nu alleen een of twee additiole disken aanschaffen om de 250GB te vervangen. Nu nog een goedkope manier vinden om de data over te zetten. Misschien een simpele externe disk bay... Ik heb een backup van de disk, maar er staan nog een aantal niet essentiele zaken op die ik toch graag wil overzetten.

Ik ben blij.... Mijn Mac Pro doet het weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
En wat kom ik tegen op de Apple site....

Mac Pro RAID Card [+ Eur 989,00]

"The Mac Pro RAID card offers improved performance and data protection to your Mac Pro system — up to 304MB/s of sequential read performance in RAID 0. Ideal for video and creative professionals with demanding storage needs as well as for tower server applications, this hardware RAID option supports RAID levels 0, 1, 5, 0+1, and Enhanced JBOD. It has 256MB of cache and an integrated 72-hour battery for protecting the RAID cache. The card occupies the top PCI Express slot (slot 4) and connects to the four internal drive bays.

To enable your Mac Pro for hardware RAID, select the Mac Pro RAID card option and two or more hard drives in bays 1 through 4. Each RAID level has minimum requirements for the number of hard drives:

RAID Level Drive Requirements Benefit
Enhanced JBOD One to four drives A non-RAID configuration with the ability to migrate to a RAID set at any time
RAID 0 (striping) Two to four hard drives Maximum performance and capacity for the most demanding I/O requirements
RAID 1 (mirroring) Two hard drives Maximum protection for critical data
RAID 5 Three or four hard drives Data protection, up to 199MB/s of sequential read performance, and efficient capacity utilization
RAID 0+1 Four hard drives A mirror of striped drive pairs providing performance and data protection

The Mac Pro RAID card supports the creation of multiple RAID sets in a system and multiple volumes per RAID set. For optimal disk utilization in a RAID set, all hard drives should be the same size. Your Mac Pro system ships with each hard drive individually configured in the Enhanced JBOD level with Mac OS X installed on the drive in bay 1. Using Apple's RAID Utility software, you can migrate the drives into a RAID set without reinstalling Mac OS X or reformatting the drives, or you can customize your RAID volumes to meet your exact requirements."

Heb trouwens direct het nieuwe toetsenbord besteld. Ziet er erg gaaf uit. De Airport Extreme heeft trouwens nu ook GigaBit. Ook leuk voor thuis.

[ Voor 3% gewijzigd door Zware Unit op 07-08-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zo, weer een Keynote die niets Mac Pro related oplevert. Opvallend dat de nieuwe iMac's geen quadcore processors kunnen hebben dus de Mac Pro zal toch nog een hele tijd niet geupgrade worden. December misschien, bij volgende Xeon prijsverlaging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
€989 voor een RAID adapter waar je maar vier HDD's aan kunt hangen. Ik wil graag een goede RAID adapter met cache hebben voor in m'n Mac want m'n HDD's zijn echt de bottleneck. Maar kom op zeg, €989 :X

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/macpro/images/expand_raidcard20070724.png

En je kunt je Mac dan ook niet meer met goed fatsoen dualboot maken met Windows want de kaart ondersteunt alleen OS X. Nou ja, leuk dat het mogelijk is, zo'n kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Voor € 989 hadden ze wel 32GB geheugen op de raidcontroller mogen plakken :P

€ 400 had ik waarschijnlijk nog wel betaald, maar € 989 is echt te veel. Voor dat geld haal ik een snelle RAID 5 NAS met disken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Maar hij is wel bootable dus? Ik voel wel wat voor 3x 1Tb raid5 plus een windows diskje... maar idd 1000 euro exclusief de harddisken... hmmz :S

Het is trouwens ook nog geen losse optie...

[ Voor 14% gewijzigd door lowfi op 08-08-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Laatst online: 13:49
Euhm, ik zit er ook over te denken om mn geheugen wat up te graden nu de prijzen wat gunstiger zijn geworden. Zoals velen ben ik ook begonnen met 2GB (4*512MB). Het lijkt mij wel aardig om daar 4 * 1GB (2 keer kit van 2 * 1 GB) bij te kopen.
Kan ik die alleen wel samengebruiken in quad channel (dus totaal 6GB) ? Ik zou denken dat het kan, maar ik lees hier dat bijna iedereen zijn 512MB's wegdoet, dus ik zou het toch wel graag even zeker willen weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ja, dat kan. Ik heb op een gegeven moment hetzelfde gehad voordat ik de 512MB DIMM's verkocht heb. Zie ook: http://manuals.info.apple.com/en/MacPro_MemoryDIMM_DIY.pdf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Laatst online: 13:49
Ah, hardstikke mooi :) binnenkort maar eens gaan shoppen dan :9
Thnx 4 input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nette kaart die nieuwe sata raid... vraag me af of die net als de videokaarten niet gewoon een omgelabelde en van andere firmware voorziene retailkaart is van een grotere raidcontroller producent.

Dan zou het toch mooi zijn het "origineel" te achterhalen ?
Meestal voor minder te koop en wellicht mod-baar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 21:25
Adapter is van LSI; ziet er hetzelfde uit als voor de XServe.
Maar idd: beetje veel poen voor zoon kaart, heb hier zelf een Lacie FW800 staan met 4x 1TB schijf (vroeger zat er 4x500 in) en die kost nu ongeveer 1299 euro incl. btw

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Het is nu donderdag en mijn Mac Pro is weer defect ;(

Zelfde probleem. Hij gaat gewoon niet meer aan. Hij heeft een dagje staan renderen en toen ik thuis kwam branden het lampje, maar het systeem zat vast. Mijn monitor kwam niet meer uit stand-by. Na uitzetten van de Mac door de knop een paar seconden ingedrukt te houden ging hij gewoon niet meer aan. Zelfde geluid als voorheen. Een duidelijk klik, maar geen leven :|

Blijkbaar testen ze de systemen minimaal, want als ze dit systeem 2 dagen hadden laten draaien met full load was dit probleem zeker aan het licht gekomen.

Ik weet niet wat ik er mee aan moet. Vandaag maar eens terug naar A-Mac... Iemand een goed idee. Wil eigenlijk verzoeken tot een omruil voor een nieuwe Mac Pro. Ik ben het zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verplicht ze maar een omruiling aan te vragen via Apple, A-Mac kan dat niet zover ik weet, dat moet goedgekeurd worden bij Apple zelf. Hij is toch te vaak al weggeweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 16:23
vraagje, is de extra voedingskabel van de x1900 een speciaal kabeltje, of kun je die bij iedere pc boer krijgen? Ik wil namelijk zelf een x1900 flashen voor mac gebruik, maar moet wel het benodigde kabeltje hebben.

deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/lovemacs_1961_122302651

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Die SMC update doet werkelijk wat bij mij. Nu onder fullload (380%) draaien de fans (vooral exhaust) iets sneller. 100 tot 150 rpm ongeveer en is alles ook een stuk koeler volgens iStapro widget.

Gaat niet gepaard met meer herrie wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 16:53
Zware Unit schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:36:
Het is nu donderdag en mijn Mac Pro is weer defect ;(

Ik weet niet wat ik er mee aan moet. Vandaag maar eens terug naar A-Mac... Iemand een goed idee. Wil eigenlijk verzoeken tot een omruil voor een nieuwe Mac Pro. Ik ben het zat.
Als je hem bij A-Mac gekocht hebt, en hij is al drie keer weggeweest voor reparatie.
Zou ik bij hun een omruil vragen.
In eerste instantie heb jij namelijk niks met Apple te maken.

Als A-Mac goede service verleent moeten ze nu gewoon de machine omruilen en het zelf verder afhandelen met Apple.

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
lowfi schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:31:
Die SMC update doet werkelijk wat bij mij. Nu onder fullload (380%) draaien de fans (vooral exhaust) iets sneller. 100 tot 150 rpm ongeveer en is alles ook een stuk koeler volgens iStapro widget.

Gaat niet gepaard met meer herrie wat mij betreft :)
Ik schrok me het lamlazerus toen ik die update installeerde. Als alle fans 100% aanstaan is 't net een vliegtuig dat opstijgt ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Anghell schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:14:
[...]

Ik schrok me het lamlazerus toen ik die update installeerde. Als alle fans 100% aanstaan is 't net een vliegtuig dat opstijgt ofzo :/
Je fans hebben nog nooit op 100% gestaan? Vanwaar de Mac Pro, omdat hij zo mooi is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Fans op 100% komt nooit voor. Behalve bij een firmware upgrade dus.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Zowel Apple als A-Mac weigeren de Mac Pro om te ruilen voor een nieuwe. Ik denk dat ik erg sterk sta en ga dit dan ook uitvechten met de hulp van mijn advocaat. De laatste keer kwam er een enorme knal uit de voeding. Hij ontplofte gewoon. Ik schrok me echt helemaal kapot! ;(

Ze willen nu voor de tweede keer het moederbord en de voeding vervangen. Iets waar ik echt niet akkoord mee kan gaan. Dit is nu al de vierde keer dat ik de Mac kwijt ben. Wat een waardeloze service van zowal Apple als A-Mac. Ik had dit nooit verwacht en ben voornamelijk in A-Mac echt teleurgesteld :( Ze doen hun best, maar verschuilen zich toch achter Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
Zware Unit schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:13:
Wat een waardeloze service van zowal Apple als A-Mac.
"tot ziens Apple, hallo MS", dan maar? >:)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Dat zijn geen grappen... ;)

Het jammere is dat ik mijn Mac Pro helemaal geweldig vindt. Voorheen had ik een dual xeon Windows bak, maar terug naar Windows ga ik nooit meer. Natuurlijk kan je pech hebben met hardware, maar dan verwacht je dat een winkel of fabrikant netjes zijn of haar verantwoordelijkheid neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wat een waardeloze service van zowal Apple als A-Mac.
Ik hoop dat je beseft dat Apple van niets weet he. Zij zien niet zomaar dat je toestal al 3x op herstelling geweest is tenzij je ook via hun gaat voor je reparatie. Opel ziet ook niet als jij bij je dealer al 3x je versnellingsbak hebt moeten laten vervangen.

In mijn ogen is het gewoon het best dat je rechtstreeks contact opneemt met Apple, lekker beschaafd blijft (kortlontje.nl toestanden vermijden enzo) en hen erop wijst dat A-Mac (een winkel die Mac verdeelt, geen winkel van Mac zelf) je toestel voor de 4de keer binnen garantie moet terugnemen voor herstelling en wederom niet wil omruilen. Zolang je beleefd en duidelijk uitlegt dat A-Mac je best wel duur toestel blijft in herstelling nemen, zal er wel een duidelijk iets uit de bus komen.

Dreigen met advocaat is ten eerste overdreven (er bestaat een consumentenbond voor iets) en ten tweede is het best belachelijk als je iemand anders voor je moet laten vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Je weet niet alle details. Ik heb op verzoek van A-Mac nu al twee keer meer dan een half uur met de tweede lijn van de Apple helpdesk gesproken. Apple kan op basis van het serienummer precies zien welke onderdelen voor het systeem zijn besteld. Er is ook een dossier aangemaakt met alle bevindingen en mijn commentaar.

Ondanks het feit dat ik ze uitermate correct heb behandeld (zeker geen kort lontje :X ) weigeren ze het systeem om te ruilen. Volgens de Apple helpdesk kan ik per brief een klacht indienen bij Apple, want per telefoon kunnen ze niks meer voor me doen. Ik heb aangegeven dat ik dit niet ga doen, want uiteindelijk is de winkelier verantwoordelijk voor hetgeen ze verkopen.

Het is toch niet onrealistisch dat ik om een nieuwe Mac Pro vraag? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Moeilijk... :(

Wat ik zou doen is het maar weet laten vervangen maar dan wel een leensysteem vragen in de tussentijd.

Tis wel redelijk belachelijk natuurlijk stel je voor dat dit in een bedrijfkritieke omgeving gebeurt. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Zowel Apple als A-Mac weigeren de Mac Pro om te ruilen voor een nieuwe. Ik denk dat ik erg sterk sta en ga dit dan ook uitvechten met de hulp van mijn advocaat. De laatste keer kwam er een enorme knal uit de voeding. Hij ontplofte gewoon. Ik schrok me echt helemaal kapot! ;(

Ze willen nu voor de tweede keer het moederbord en de voeding vervangen. Iets waar ik echt niet akkoord mee kan gaan. Dit is nu al de vierde keer dat ik de Mac kwijt ben. Wat een waardeloze service van zowal Apple als A-Mac. Ik had dit nooit verwacht en ben voornamelijk in A-Mac echt teleurgesteld :( Ze doen hun best, maar verschuilen zich toch achter Apple.
Ik vraag me even af het volgende, wat is er tijdens die reparatie vervangen bij A-Mac ook dan ?
het is namelijk zo dat je pas een omruiler (CRU request) mag anvragen vanaf "3 large repairs"
(voorbeeld: logicboard, processor, power supply)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
1e reparatie : Logic Board vervangen
2e reparatie : Voeding vervangen
3e reparatie : Niets gevonden :|
4e reparatie : Waarschijnlijk voeding, logic board, etc.

Ik verwacht dat ze na de reparatie een Mac Pro 24 of 48 uur onder full load laten draaien om te testen of hij stabiel is. Blijkbaar doen ze dit niet, want nadat de voeding was vervangen (2e reparatie) heeft het systeem bijna 24 uur onder full load gedraaid en is toen weer uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:09
Abbadon schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:10:

[afbeelding]

Mijn Mac Pro begint ook steeds meer te loeien, om de paar minuten gaat er een fan wat harder draaien en is dan weer na een tijdje stil. Er ligt wel een hoop stof in de kast, dat moeten we er maar eens uit gaan halen :). Ik begreep dat die nieuwe firmware update ook een hoop stof doet opwaaien (whoahaha), misschien moet ik daar maar eens een filmpje van maken. Als ik sommige op MacRumors moet geloven vliegt het stof echt naar buiten, ze noemen het ook wel de 'self cleaning' update (of zoiets). Als ik dat wil filmen, handigste is dan met de kast dicht he, gaat er geen kracht verloren.
Dat ding dat jij er op hebt gezet, wat kost het en wat moet je er zoal voor doen om het te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zware Unit schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:18:
1e reparatie : Logic Board vervangen
2e reparatie : Voeding vervangen
3e reparatie : Niets gevonden :|
4e reparatie : Waarschijnlijk voeding, logic board, etc.

Ik verwacht dat ze na de reparatie een Mac Pro 24 of 48 uur onder full load laten draaien om te testen of hij stabiel is. Blijkbaar doen ze dit niet, want nadat de voeding was vervangen (2e reparatie) heeft het systeem bijna 24 uur onder full load gedraaid en is toen weer uitgevallen.
{DONE}

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 140651 op 13-08-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Iemand ervaring met dit: Newer Tech?s Mac Pro eSATA Extender Cable? <- klik

Of uberhaupt met eSata en een Mac Pro in 't algemeen? Lijkt me leuk (en nuttig :P) om m'n back-up oplossing via eSata aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zware Unit schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:31:
Je weet niet alle details. Ik heb op verzoek van A-Mac nu al twee keer meer dan een half uur met de tweede lijn van de Apple helpdesk gesproken. Apple kan op basis van het serienummer precies zien welke onderdelen voor het systeem zijn besteld. Er is ook een dossier aangemaakt met alle bevindingen en mijn commentaar.

Ondanks het feit dat ik ze uitermate correct heb behandeld (zeker geen kort lontje :X ) weigeren ze het systeem om te ruilen. Volgens de Apple helpdesk kan ik per brief een klacht indienen bij Apple, want per telefoon kunnen ze niks meer voor me doen. Ik heb aangegeven dat ik dit niet ga doen, want uiteindelijk is de winkelier verantwoordelijk voor hetgeen ze verkopen.

Het is toch niet onrealistisch dat ik om een nieuwe Mac Pro vraag? |:(
OK nu begrijp ik hey ! Dat is inderdaad erg fout van ze. Dan zou ik inderdaad ook wel iets drastischer te werk gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Hij is ge-update!

http://www.youtube.com/watch?v=jMRbh_K1fnA
http://www.youtube.com/watch?v=o08CCte6ZMg

(2e video heeft geen geluid en doet het op YouTube maar een paar seconden :S)

Edit : nieuwe poging op http://www.youtube.com/watch?v=s8l1MK4Awgg

[ Voor 14% gewijzigd door Dancing_Animal op 13-08-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Wat een geweldige video! Ze moeten deze functie eigenlijk ook ondersteunen in de test functie van de installatie CD. Elke maand een keertje goed schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Anghell schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:50:
Iemand ervaring met dit: Newer Tech?s Mac Pro eSATA Extender Cable? <- klik

Of uberhaupt met eSata en een Mac Pro in 't algemeen? Lijkt me leuk (en nuttig :P) om m'n back-up oplossing via eSata aan te sluiten
Geen gek idee... Op deze manier kan je een "externe" bootcamp partitie maken en mocht er dan iets fout gaan in windows kan je snel de disk eraf trekken en in een emmer met water gooien :P

Volgens mij kan je dit soort oplossing ook gewoon bij de computerboer op de hoek halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
lowfi schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:24:
[...]

Geen gek idee... Op deze manier kan je een "externe" bootcamp partitie maken en mocht er dan iets fout gaan in windows kan je snel de disk eraf trekken en in een emmer met water gooien :P

Volgens mij kan je dit soort oplossing ook gewoon bij de computerboer op de hoek halen.
Ach, het leuke van dit is dat ie d'r precies voor is gemaakt (de kabel is precies lang genoeg etc.)
Ik denk dat ik er maar 's eentje ga opzoeken ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Dancing_Animal schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:46:
[...]

Dat ding dat jij er op hebt gezet, wat kost het en wat moet je er zoal voor doen om het te installeren?
Ik geloof dat ik er amper 15 Euro voor betaald heb, best bestede €15 sinds tijden :P Het enige wat je moet doen is de grafische kaart er uit halen (gaat a la pc), HSF losschroeven, GPU schoonvegen, bijgeleverde plakkers op de geheugenchips plakken en de nieuwe HSF er op schroeven (oude en nieuwe HSF zitten volledig met schroefjes vast). En daarna de kaart weer terugplaatsen. Simpel :)

En OMG @video. Hoezo stof 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
^ Geen pasta of iets dergelijks wat er tussen moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Kleine update van mijn kant. Na de laatste firmware update gelijk de rest van het stof eens uit het systeem verwijderd. Het resultaat : GEEN geloei meer en de kast was eerst aan de buitenkant links behoorlijk warm en nu koel. Wijze les : verwijdert uw stof regelmatig. Ik deed het met zo'n spuitbus met geperste lucht. Niet te dicht erop, ik deed dat eens bij een oude pc en toen ontstond er alsnog ijs op wat onderdelen.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mvdm/DSC00053.jpg
Meer stof
Er staan plaatjes van voor en na de update, niet van na mijn behandeling met de luchtbus.

[ Voor 18% gewijzigd door Dancing_Animal op 15-08-2007 23:15 ]

• Zware Unit
Net een telefoontje gehad van A-Mac. Mijn Mac Pro leeft weer. Ze hebben de voeding, het moederbord en de originele harddisk vervangen. Het geheugen en mijn 2 Raptors zouden nog in goede staat verkeren _/-\o_. Vanavond snel ophalen... Wel de afspraak gemaakt dat bij de volgende reparatie het systeem wordt omgeruild O-)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Te gek, hoop dat je er meer succes mee hebt !!

Toppie, ik hoop echt voor je dat het niet nodig zal zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
Zijn er hier mensen die geel achtige vlekken in hun 30"ACD scherm hebben ?
heb mijn scherm laten vervangen en heb nog steeds last van geeling, rechts in het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:24:
[...]
Zo'n bracket (maar dan met 1 poort) zat ook bij mijn eSATA+USB behuizing. Heb ze inderdaad ook vaak genoeg gezien in winkels. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Frietsaus op 17-08-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Afbeeldingslocatie: http://www.vriezilla.com/tweakers/iStat_low.png
iStat klikbaar

Zo, de Mac Pro leeft alweer meer dan 24 uur :P. Even het systeem een paar dagen onder full load laten draaien en zien of hij weer 100% is. Morgen denk ik toch maar een 500GB ophalen voor additionele backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Mmm alle macs op de Mac pro hebben nu al een update gehad! Nu nog even wachten op die update van de Pro en dan eindelijk maar eens kijken of ik genoeg gespaard heb :D

http://www.apple.com/imac/ ziet er trouwens ook niet verkeerd meer uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nee inderdaad niet, helaas is de videokaart zo beperkt (waarom geen 8600GTS ??).

Over de Mac Pro, hier had ik het over met iemand die bij Apple werkt. Zijn verhaal was dat de Mac Pro nu pas een beetje van de grond begon te komen met de introductie van de Adobe CS3 pakketten, de CS2 versies maakten nog niet echt voldoende gebruik van al dat leuks wat de prestaties nogal deed tegenvallen. Het lijkt me dus niet absurd dat we nog tot december kunnen wachten om hier een update van te zien (Intel Xeon pricedrops trouwens). In mijn ogen mag het design ondertussen ook iets anders. Het is geen lelijk ding maar je verwacht dat het topmodel in de lineup ook eens geupdate wordt. Zolang het maar functioneel blijft zoals het nu is !!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 14:08

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb een mac pro Quad. En er zijn op zich niet veel programma's die boven de 150% cpu komen.
Enkel de 3D apps doen 400%. Aftereffects doet400% bij Multiprocessing mode maar die zuigt enorm. Maakt de mac zo traag dat hij op 150% meestal sneller is. Iedereen klaagt over die optie. Hopelijk fixed adobe dit snel.

verder werkt hij perfect. Vind het alleen heel erg dat mac zo slechte gfx kaarten verkoopt en er zoveel voor vraagt, om maar te zwijgen over de ram updates.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het lijkt, na de iMac en MacBook (Pro) updates dat ze de MacPro zijn vergeten. Het boeit blijkbaar niet dat het systeem belachelijk duur is voor wat je krijgt en dat de configuratieopties overdreven verouderd in prijs zijn. Dat ze maar eens vlug met iets op de proppen komen !!

• SpeedyTJB
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Phuncz schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:49:
Het lijkt, na de iMac en MacBook (Pro) updates dat ze de MacPro zijn vergeten. Het boeit blijkbaar niet dat het systeem belachelijk duur is voor wat je krijgt en dat de configuratieopties overdreven verouderd in prijs zijn. Dat ze maar eens vlug met iets op de proppen komen !!
Mss aankomende keynote, mag idd wel wat meer geheugen in standaard voor die prijs.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Evenals de hardeschijven, 500GB is toch wel vrij standaard voor dergelijke setups. Zowiezo de nieuwe generatie videokaarten, vrij belangrijk :) In de winkel waar ik werk hebben we bijna alles van Apple staan, maar de Mac Pro komt er in no way meer in zolang ze niet met een goede prijs/kwaliteit komen. De vorige Mac Pro (demo) is al met 25% verlies moeten gaan om ervan af te zijn.

• Cain69
de enige update die ze nu gaan doen zal wel hardware zijn,
als ze slim zijn update ze ook de uiterlijk van de Macpro wat op zich ook een vrij oude ontwerp is (update van de G5) en ik kan meer met liefde mijn macpro verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

De update van de macpro komt denk ik pas als 10.5 uit is. Deze versie stond ergens in oktober gepland volgens mij.

Maar ik ben het ook eens dat de verhoudingen tegenwoordig gewoon krom lopen. Als je een IMac koopt krijg je op bijna alle fronten een betere computer. Wel zonde want je betaald er ook echt meer voor.

Op zich zou ik het niet erg vinden om een mac met specificaties van een IMac te kopen, maar ik zit gewoon met dat vast beeldscherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Mijn dillema... Ik heb van mijn werk aardig wat centjes gekregen om een thuiswerkplek in the richten. Na de aanschaf van de benodigde kantoormeubels heb ik nog voldoende geld over om of 1 30" of 2 23" Cinema Displays aan te schaffen. Eigenlijk had ik me voorgenomen te wachten op de nieuwe generatie Cinema Display, hopelijk met LED backlite. Heeft iemand al geruchten gezien betreffende een eventuele nieuwe generatie? De huidige CDs zijn niet erg gunstig in prijs... :/

• vinylator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07-2020
Dan maar even mijn vraag hier posten.
Kan iemand met zekerheid zeggen dat de antenne van de mac pro (die zit onderaan de case vooraan) vervangen kan worden? Bij het inbrengen van een extra HD heb ik de kabel die van de airportkaart naar de antenne loopt gebroken. Nu zegt het apple centrum dat ik de hele case zou moeten vervangen omdat die antenne niet appart kan vervangen worden. kostprijs van de case: 410 euro zonder 21% btw...

vinylator schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:59:
Dan maar even mijn vraag hier posten.
Kan iemand met zekerheid zeggen dat de antenne van de mac pro (die zit onderaan de case vooraan) vervangen kan worden? Bij het inbrengen van een extra HD heb ik de kabel die van de airportkaart naar de antenne loopt gebroken. Nu zegt het apple centrum dat ik de hele case zou moeten vervangen omdat die antenne niet appart kan vervangen worden. kostprijs van de case: 410 euro zonder 21% btw...
in feite klopt dit inderdaad wat jou verteld is, je antenna wordt geleverd met de casing. helaas voor jou :(

• wibblemoo
  • Laatst online: 16:23
kun je niet zelf wat knutselen? is niet meer dan een stukje koper lijkt me...

Morgen komt m'n x1900 kaart, eindelijk die 7300 GT vervangen. Nog wel even flashen eerst :)

[ Voor 38% gewijzigd door wibblemoo op 27-09-2007 20:49 ]

• lowfi
Mac Pro EFI Firmware Update 1.2

About Mac Pro EFI Firmware Update 1.2
This EFI Firmware Update fixes several fan behavior and Boot Camp issues on Mac Pro computers.

After the firmware is successfully applied to your computer, your BootROM Version will be either:
MP11.005C.B08 or MP21.007F.B06

You can confirm the version of the Boot ROM installed on your computer using System Profiler.

To complete the firmware update process, please follow the instructions in the updater application (/Applications/Utilities/Mac Pro EFI Firmware Update.app). The updater will launch automatically when the Installer closes.

http://www.apple.com/supp...oefifirmwareupdate12.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

Daar hebben we V&A voor.

[ Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 03-10-2007 22:11 ]

DaKnowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EevvBB
  • Laatst online: 30-05 14:22
Heeft iemand hiermee ervaring (Newertech eSata Extender Cable for Mac Pro) en weet je waar deze in NL te koop is?

Afbeeldingslocatie: http://www.newertech.com/products/images/esata_cable350x250.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
haha, die ding kan je gewoon bij Mycom kopen of check anders ff pricewatch volgens mij staan ze daar tussen voor 10euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EevvBB
  • Laatst online: 30-05 14:22
Cain69 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 10:17:
haha, die ding kan je gewoon bij Mycom kopen of check anders ff pricewatch volgens mij staan ze daar tussen voor 10euro
Helaas heeft Mycon geen aanbod hiervoor en de AC Ryan eSata kit in de pricewatch heeft maar 30cm kabels die te kort zijn voor de Mac Pro. Daarom is Newertech zo interessant omdat je met dit product in een keer klaar bent om twee externe eSata aansluitingen te creëren op de Mac Pro.
Maar! Je brengt me wel op een idee, de te korte kabels van de AC Ryan eSata kit zijn vast te verlengen en dan heb je hetzelde resultaat als het Newertech product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
"According to the rumors, Apple has "pre-booked" all the top (3.2GHz) Penryn bins for this year, leaving only "minimum quantities" for other big vendors. The 3.2GHz Penryn Xeon ("Harpertown") processors offer a faster 1600MHz bus and 12MB of L2 cache."

"The new Intel Penryn Xeon processors are due in November 2007." (bron: Mac Rumors)

Dus eventueel een nieuwe Mac Pro eind 2007? Hopelijk met nieuwe schermen >:). Anders ga ik een Eizo HD2441W bestellen. Design van de ACD is zo veel mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Ja dat bericht had ik ook gelezen! Het geeft mij iig goede hoop nog even te wachten en mijn spaarpotje heel te laten :)

Ben benieuwd of het tegelijkertijd met de intro van 10.5 komt. Ik hoop het zo erg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:10

fjs

PSN: ftltc

Momenteel heb ik in mijn MacPro 4x 512mb geheugen.
Met de huidige prijzen wil ik er wel 4 gig bijkopen, maar kan iemand mij vertellen of OsX dan ook substantieel sneller wordt.

Ik bedoel ik lees veel over geheugen maar niet over de snelheid qua upgrades.

Voelt het sneller (snappier)?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Mijn Mac Pro is veel sneller geworden toen ik van 2GB naar 6GB (4x 512 + 4x1) ging. Binnenkort de 4x512MB vervangen door 4x2GB. Veel geheugen is erg relax voor OSX. Alle grote applicaties worden erg blij van veel geheugen.

Bij het opstarten van applicaties duurt het even (2x raptor raid 0 :P), maar nu zet ik mijn Mac Pro gewoon niet meer uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Zware Unit op 09-10-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19902

Heey jongens,

Ik ben erg sterk in overweging om een MacPro aan te schaffen. Wil dan direct de quadcore 3,0 GHz, zodat ik de komende 5 jaar geen nieuw systeem hoef aan te schaffen. Waar ik me wel zorgen om maak, is de videokaart. Ik wil graag 2x 23" ACD aansluiten en mij leek het beste om nu voor de X1900 te gaan,. maar kun je bij Apple, in de toekomst, eventuele losse compatibele kaarten aanschaffen voor de MacPro?

Verder had ik de vraag.. ik heb het systeem op dit moment nog niet zo heel erg nodig,.. dus ik vroeg me af of ik nog even zou moeten wachten op updates. Kzag op Macrumors dat het alweer een tijdje is geleden, de laatste update. Heeft iemand enig idee?

Ow.. en wat denken jullie dat ik beter kan doen? 2x 23" of 1 x 30" scherm?

- toch nog een vraagje erbij -

Ik las op internet dat de hardeschijven redelijk veel lawaai maken, nu wil ik graag 3TB, maar als die standaard schijven van Apple zoveel lawaai maken, kan ik het beste 250GB bestellen en dan zelf de 3TB kopen. Welke schijven gebruiken jullie en welke maken het minst lawaai, maar zijn toch betrouwbaar?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 19902 op 10-10-2007 08:54 . Reden: vraagje betreft hardeschijven toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Het is aannemelijk dat er binnen 2 maanden een nieuwe Mac Pro wordt geïntroduceerd, dus het geld even in de pocket laten zitten. Gewoon een kaal systeem bestellen en het geheugen en disken los bestellen. Kijk ook goed naar de dual quad-core benchmarks. Deze config is alleen icm enkele applicaties sneller. En het prijsverschil is momenteel erg groot.

Op StorageReview kan je opzoeken welke TB-disk het beste is.

Kwa monitor kan ik je geen zinvol advies geven. Ik het ook lang zitten twijfelen tussen een (of twee) 24" monitor of een 30". 30" is wel erg groot. In Leopard zit Spaces en hiermee is 30" voor mij pure overkill. Maar het is persoonlijk en erg afhankelijk welke applicaties je gebruikt. Ga er gewoon een paar uur voor zitten bij de locale Mac winkel.

Grote nadeel van de Mac Pro vind ik het zeer beperkte aanbod in videokaarten.

[ Voor 11% gewijzigd door Zware Unit op 10-10-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
fjs schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:42:
Momenteel heb ik in mijn MacPro 4x 512mb geheugen.
Met de huidige prijzen wil ik er wel 4 gig bijkopen, maar kan iemand mij vertellen of OsX dan ook substantieel sneller wordt.

Ik bedoel ik lees veel over geheugen maar niet over de snelheid qua upgrades.

Voelt het sneller (snappier)?
Dat kun je nu al vaststellen door te kijken naar de paging activiteiten van je Mac. Ik heb er net zolang geheugen bij in gepropt totdat de zeer vertragende page outs en -ins goeddeels wegvielen (dat was bij 8GB, deze 8GB wordt in 95% van de tijd ook voor 95% gebruikt).
Anoniem: 19902 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:52:
maar kun je bij Apple, in de toekomst, eventuele losse compatibele kaarten aanschaffen voor de MacPro?
Ja, maar daar betaal je wel extreem veel voor. Kijk in de Apple Store, €400 voor een losse X1900 XT :X
Verder had ik de vraag.. ik heb het systeem op dit moment nog niet zo heel erg nodig,.. dus ik vroeg me af of ik nog even zou moeten wachten op updates. Kzag op Macrumors dat het alweer een tijdje is geleden, de laatste update. Heeft iemand enig idee?
Ik heb geen flauw idee. Maar gezien de huidige MP al meer dan een jaar oud is kun je wel aannemen dat er binnen een half jaar wat updates komen (CPU's/Moederbord/VGA).
Ow.. en wat denken jullie dat ik beter kan doen? 2x 23" of 1 x 30" scherm?
Dat is heel persoonlijk. De ene vindt één groot scherm fijner werken, de ander twee ietwat kleinere. Bedenk wel dat je met twee breedbeeld schermen een behoolijk breed blikveld hebt (veel met je nek draaien).
- toch nog een vraagje erbij -

Ik las op internet dat de hardeschijven redelijk veel lawaai maken, nu wil ik graag 3TB, maar als die standaard schijven van Apple zoveel lawaai maken, kan ik het beste 250GB bestellen en dan zelf de 3TB kopen. Welke schijven gebruiken jullie en welke maken het minst lawaai, maar zijn toch betrouwbaar?
De MP kun je sowieso beter met één simpele HDD bestellen. Zelf een aantal 750GB of 1TB HDD's kopen is veel goedkoper (en het zijn bij Apple ook gewoon dezelfde HDD's zoals je ze los in de winkel meekrijgt). Zelfde geldt overigens ook voor geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:10

fjs

PSN: ftltc

Abbadon schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:57:
[...]

Dat kun je nu al vaststellen door te kijken naar de paging activiteiten van je Mac. Ik heb er net zolang geheugen bij in gepropt totdat de zeer vertragende page outs en -ins goeddeels wegvielen (dat was bij 8GB, deze 8GB wordt in 95% van de tijd ook voor 95% gebruikt).
Als ik kijk bij de Activiteitenweergave dan staat er onder geheugen bij de page-ins/outs: 47002/2583

Wat kan ik hier uit op maken?

Heb trouwens toch maar 4 gig besteld, voor 220 euro bij Zercom, da's volgens mij heel goedkoop.

[ Voor 8% gewijzigd door fjs op 10-10-2007 13:50 ]

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Afbeeldingslocatie: http://www.vriezilla.com/tweakers/iStat_low.png
iStat klikbaar

iStat geeft altijd duidelijk weer wat het geheugen gebruik is. Vooral door veel inactive geheugen wordt het systeem erg snel (wired & active is natuurlijk nog sneller 8)).

[ Voor 7% gewijzigd door Zware Unit op 10-10-2007 16:18 . Reden: logisch verhaal van gemaakt ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
fjs schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:49:
[...]

Als ik kijk bij de Activiteitenweergave dan staat er onder geheugen bij de page-ins/outs: 47002/2583

Wat kan ik hier uit op maken?
Dat betekent dat sinds je Mac up&running is er zoveel pages van 4KB tussen geheugen en HDD zijn verplaatst. Die 2583 page outs stellen niks voor. Maar aangezien dit voor mij een moment opname is moet je bij jezelf te rade gaan of je al vaak hebt meegemaakt dat je systeem haperde en de HDD op dat moment behoorlijk bezig was.
Maar aangezien je het toch al besteld hebt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211018

Ik vroeg me af of je een Apple Remote kan gebruiken met een Mac Pro. Niet om Frontrow mee te bedienen (want dit kan niet op een Mac Pro), maar ik vroeg me af of je met een Apple Remote wel gewoon door Itunes heen kan bladeren, afspelen en dergelijke. Weet iemand of dit mogelijk is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Er zit geen IR oog op de mac pro. Er zijn wel wat thirth party bedrijven die zoiets bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
als die nieuwen mac uit komt verkoop mijn mijn huidige dual core 3Ghz en neem ik de 3.2ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Abbadon schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:11:
[...]

Dat betekent dat sinds je Mac up&running is er zoveel pages van 4KB tussen geheugen en HDD zijn verplaatst. Die 2583 page outs stellen niks voor. Maar aangezien dit voor mij een moment opname is moet je bij jezelf te rade gaan of je al vaak hebt meegemaakt dat je systeem haperde en de HDD op dat moment behoorlijk bezig was.
Maar aangezien je het toch al besteld hebt... :)
Zover ik weet is dit best gezond: check het Geheugen topic. Het gaat namelijk om de verhouding tussen page ins/outs. Zolang het aantal page ins meer dan 5-10 keer zo groot is dan de outs zit je goed.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

26 oktober is iig defeniteif voor 10.5!! :d

http://store.apple.com/1-...&fnode=home&nplm=MB021Z/A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Is er geen centraal Leopard-topic?

/EDIT -> onderhand wel @ Leopard vanaf 26 oktober in de winkel

[ Voor 12% gewijzigd door Tha BasZ op 16-10-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 09:12
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87260

Apple heeft nieuwe firmware voor de ATi Radeon X1900 XT-videokaarten uitgebracht. De update kan (hier) gedownload worden en neemt als dmg-bestand 668 kilobyte in beslag. De Radeon X1900 XT-kaarten zijn te vinden in de Mac Pro. Welke veranderingen de nieuwe firmware precies doorvoert, heeft Apple niet bekendgemaakt:

What’s New in this Version
The ATI Radeon X1900 GT Firmware Update will update the firmware on all of the ATI Radeon X1900 GT graphics cards in the Mac Pro. The updater application will be installed in the /Applications/Utilities folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Bij de Online Store van een MacPro hebben ze wel alle wijzigingen door gevoerd qua software. Je kan nu tijdens het winkel proces allerlei pakketten er bij kiezen voor je Pro.

Nu de hardware nog !!! })

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Als ik een filmpje in windows kijk dan heb ik in het filmpje altijd last van artifacts. Nergens anders heb ik daar last van alleen in windows en alleen als ik een filmpje afspeel met een media speler zoals VLC en media player. Youtube filmpjes kan ik wel kijken zonder artifacts door het filmpje heen. Ik dacht eerst dat het misschien kwam omdat de drivers van de videokaart niet 100% zijn maar misschien weten jullie hier meer over of hebben jullie hetzelfde ondervonden.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
heb een aantal vragen over applecare.

stel dat de case beschadigd is, door een ongeval beschadigd is of diefstal, zit dit dan ook in begrepen in applecare?

en met de mighty mouse is er een soort back functie knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

naruto schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:59:
heb een aantal vragen over applecare.

stel dat de case beschadigd is, door een ongeval beschadigd is of diefstal, zit dit dan ook in begrepen in applecare?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
ow dus applecare is puur voor software ondersteuning en reparatie van de hardware (dus exclusief case)?

en diefstal valt buiten applecare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 16:01
Applecare is alleen je garantie verlengen en je krijgt dan ook 3 jaar de mogelijkheid om te bellen. Zonder Applecare is dat 90 dagen na aanschaf.
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/macbookpro/img/warranty-chart.gif
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.