Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

naruto schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:14:
[...]

ow dus applecare is puur voor software ondersteuning en reparatie van de hardware (dus exclusief case)?

en diefstal valt buiten applecare?
Het is een service- en garantieuitbreiding, geen verzekering. Als je de AppleCare website bekijkt kun je precies zien wat het inhoud en wat de voorwaarden zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:09
Waarom begint m'n Mac Pro nou om de 5 minuten weer met 1 van z'n fans te draaien, ongeveer een minuut lang. Volgens mij is het de videokaart (X1900XT) weer. Ik heb van de week de boel net uitgeblazen :(. Warm is het hier ook niet. Ik zit verder alleen maar naar iTunes te luisteren en wat te surfen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
carfreak02 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:27:
Applecare is alleen je garantie verlengen en je krijgt dan ook 3 jaar de mogelijkheid om te bellen. Zonder Applecare is dat 90 dagen na aanschaf.
Nou ja 90 dagen, je hebt als koper natuurlijk altijd het recht om de verkoper aan te spreken als het product niet voldoet, ongeacht of dat binnen of buiten de garantietermijn of die 90-dagentermijn is. Laat je dus niet gek maken door de care die je met Apple care zou verkrijgen, daar heb je veelal ook zonder Apple care al recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87260

Deephouse schreef op zondag 02 december 2007 @ 10:54:
[...]
Nou ja 90 dagen, je hebt als koper natuurlijk altijd het recht om de verkoper aan te spreken als het product niet voldoet, ongeacht of dat binnen of buiten de garantietermijn of die 90-dagentermijn is. Laat je dus niet gek maken door de care die je met Apple care zou verkrijgen, daar heb je veelal ook zonder Apple care al recht op.
je krijgt een ander nummer

apple care gaat sneller over tot vervanging bijv.
Als je zonder belt moet je meestal eerst wat meer testjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
*^%%$domme wordt echt helemaal krankjorum van die fan. En maar aanslaan en weer afslaan en weer aan... uit pure nijd een hengst tegen de kast gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Dancing_Animal schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:15:
*^%%$domme wordt echt helemaal krankjorum van die fan. En maar aanslaan en weer afslaan en weer aan... uit pure nijd een hengst tegen de kast gegeven.
Tuurlijk, dat zal helpen. Bel Apple, laat de fan vervangen, en behandel je Mac Pro alsof je er mee getrouwd bent, niet alsof het aangetrouwd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 03-12-2007 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Het hielp inderdaad niet nee (was eigenlijk ook maar een tikje, niet dat nu ineens de deuken in de kast zitten ofzo).
Bellen moet ik eigenlijk ook gaan doen, heb AppleCare. Maar het lastige is, dan moet ik ook weer tijd vrijmaken om iemand te ontvangen (kun je aangeven hoe laat iemand kan komen, ochtend of avond?) en als het ding mee moet dan moet ik er wat zooi afhalen/overzetten naar andere harde schijven, is tenslotte toch privespul. Plus dat je natuurlijk weer honderd keer kan gaat uitleggen wat er aan de hand is, doorverbonden worden enz.
Ik heb trouwens de firmware geupdate (link ergens hierboven) van de grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Na ruim een jaar na introductie maar weer eens gekeken naar het Mac Pro verhaal en eerlijk gezegd vind ik het bedroevend. Ik verbaas me erover dat de specs in een jaar tijd nauwelijks verbeterd zijn en dat Apple er mee denkt weg te komen om maar 1GB geheugen, 250GB harddisk en een verouderde videokaart in een systeem van 2499 euro te stoppen :X

Voor mij nooit van m'n leven een Mac Pro op deze manier...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Er wordt nu wel al weer een upgrade verwacht... (werd tijd ook >.<)

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 11:47
Nu een Mac Pro kopen is idd waanzin (behalve als je er bedrijfsmatig niet onderuit komt); je betaalt hetzelfde bedrag als dik een jaar geleden voor excact hetzelfde spul. Qua core hardware is het op de grafische kaarten na eigenlijk geen eens echt verouderd maar de uitrusting is te triest voor woorden; zelfs een Macbook Pro heeft default 2GB. Apple had met deze prijzen en de snelle ontwikkelingen op de markt op z'n minst de hoeveelheid geheugen naar 2 of 4GB* kunnen ophogen en de HDD naar 500GB** kunnen brengen. Nieuwe grafische kaart er bij en het zou weer een leuke aanbieding zijn.

Eigenlijk een afknapper hoe ze de Mac Pro zo verwaarloosd hebben het afgelopen jaar.

* 4GB kun je nu voor €160 kopen, met de extra grote heatsinks.
** 500GB heb je ook al voor €85 (zelfs een iMac heeft al 320GB).
Dus Apple heeft financiële ruimte zat om de specs bij te werken, maar nééé.

[ Voor 14% gewijzigd door Abbadon op 03-12-2007 23:29 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:20
Het is een beetje inherent aan de Apple update cyclus. Ze updaten maar weinig, maar dan wel meteen vrij fors. Daarbij laten ze de prijzen vrijwel altijd ongewijzigd. Dat heeft voor en nadelen. Het grootste nadeel zie je nu, je betaalt de hoofdprijs voor achterhaalde specs :).

Maar met de aankondiging van de nieuwe Xeons zit een update er toch wel snel aan te komen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Moach, met de Mac Book's Pro gaat het een stuk harder qua updaten. Dat is in ongeveer dezelfde tijd van 512MB naar 1GB naar 2GB gegaan. En van 80 naar 100 naar 120GB. Die productrange houden ze wel vrij goed bij de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het gaat nu wel erg offtopic, maar het is duidelijk dat ze het geld verdienen met de laptops. Maar de iMac en iBook waren ook al ongeveer een jaar niet geupdate en dat is meestal het teken voor een grote update: bij de iMac, de nieuwe aluminium iMac en bij de iBook werd het de Macbook.

Maar ja, de Mac Pro is eigenlijk sinds augustus '06 al niet meer geupdate, dus dat begint wel heel extreme vormen aan te nemen, zelfs voor Apple...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Daarom zeg ik ook "eigenlijk", immers een extra configuratie mogelijkheid aanbieden is niet hetzelfde als een update. Het basismodel bleef even karig en duur ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:20:
[...]

Daarom zeg ik ook "eigenlijk", immers een extra configuratie mogelijkheid aanbieden is niet hetzelfde als een update. Het basismodel bleef even karig en duur ;).
A, sorry, ik zie hem. Inderdaad, augustus 2006 was de release van de Mac Pro, en tevens de laatste update.

De iMac is inmiddels niet meer "overpriced" (als in: De concurentie van de iMac is duurder), nu de Mac Pro nog. Want op het moment vind ik het nogal outdated voor een professioneel werkpaard. Ik ben zeer benieuwd naar de Macworld expo in 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Qua hardware is de voorspelling vrij makkelijk te maken: Stoakley E5400 chipset met de nieuwe Harpertown Xeon's. En natuurlijk een up to date range grafische kaarten. Ben met name benieuwd naar de looks. Of er nu een andere vormgeving gaat komen of dat nog steeds dezelfde behuizing gebruikt gaat worden.

Anyway, het heeft één voordeel dat ze zo traag zijn met het updaten van de Mac Pro; mijn machine van meer dan een jaar oud is nog steeds niet 'verouderd' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Wel spannend betreffende het nieuwe design. Heb vorige week een nieuwe monitor besteld (Eizo 24"), aangezien ik niet meer kon wachten op de nieuwe Mc Pro's met eventueel nieuwe ACDs. Verwacht eigenlijk geen aanpassing in design, maar je weet nooit bij Apple... 8)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dancing_Animal schreef op maandag 03 december 2007 @ 01:59:
Het hielp inderdaad niet nee (was eigenlijk ook maar een tikje, niet dat nu ineens de deuken in de kast zitten ofzo).
Bellen moet ik eigenlijk ook gaan doen, heb AppleCare. Maar het lastige is, dan moet ik ook weer tijd vrijmaken om iemand te ontvangen (kun je aangeven hoe laat iemand kan komen, ochtend of avond?) en als het ding mee moet dan moet ik er wat zooi afhalen/overzetten naar andere harde schijven, is tenslotte toch privespul. Plus dat je natuurlijk weer honderd keer kan gaat uitleggen wat er aan de hand is, doorverbonden worden enz.
Ik heb trouwens de firmware geupdate (link ergens hierboven) van de grafische kaart.
Allerlei temperatuurtjes van je macje overzichtelijk onder of naast elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
ik wacht nog wel ff met upgrade van mijn huidige macpro ik wil namelijk over stappen op de "nieuwen" modellen als die er komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb eindelijk besloten een Mac Pro te gaan aanschaffen :) , ik wacht natuurlijk nog even tot de update, ik hoop dat deze 15 januari is ;)

maar een vraag, mijn vriendin heeft een iMac met zo'n leuke afstandsbediening, erg handig om vanuit bed film te kijken en dergelijke, wordt deze afstandsbediening ook meegeleverd met een mac pro? of is hij apart aan te schaffen, kan er namelijk nergens iets over vinden helaas.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 13:50
Sjoerd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:27:
Heb eindelijk besloten een Mac Pro te gaan aanschaffen :) , ik wacht natuurlijk nog even tot de update, ik hoop dat deze 15 januari is ;)

maar een vraag, mijn vriendin heeft een iMac met zo'n leuke afstandsbediening, erg handig om vanuit bed film te kijken en dergelijke, wordt deze afstandsbediening ook meegeleverd met een mac pro? of is hij apart aan te schaffen, kan er namelijk nergens iets over vinden helaas.
Hij is apart aan te schaffen, maar aangezien er geen IR receiver in de Mac Pro zit heb je er weinig aan :P
Ik heb zelf een Keyspan receiver gekocht en in combinatie met RemoteBuddy is dat absoluut geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Anghell schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:37:
[...]
Hij is apart aan te schaffen, maar aangezien er geen IR receiver in de Mac Pro zit heb je er weinig aan :P
Ik heb zelf een Keyspan receiver gekocht en in combinatie met RemoteBuddy is dat absoluut geniaal
erg jammer... :( had ook zo graag met frontrow gespeeld... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Sjoerd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:49:
[...]

erg jammer... :( had ook zo graag met frontrow gespeeld... :+
Front row is ook zonder remote te gebruiken. Starten met CMD + Escape. Wel minder fancy dan met remote natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
ja oke, maar dan heb ik dus nog niet zo'n fancy afstandsbediening die ik kan gebruiken ;) helaas, wachten op de update, bestellen en me er dan bij neerleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Sjoerd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:59:
ja oke, maar dan heb ik dus nog niet zo'n fancy afstandsbediening die ik kan gebruiken ;) helaas, wachten op de update, bestellen en me er dan bij neerleggen :)
Keyspan Receiver + Apple Remote + Front Row werkt ook als een tierelier hoor. Geen problemen mee.
Alleen is Remote Buddy een stuk beter dan Front Row (IMHO :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Nog maar is een paar kleine vraagjes, hoe makkelijk is het om sd kaartjes en dergelijke te lezen? ik heb hier een usb kaartlezer die momenteel werkt onder zowel xp als vista, kan ik deze ook gewoon inpluggen in mijn mac pro?

en volgens de FAQ is er een hoop windows hardware dat gewoon werkt onder osx, echter sta ik voor de aanschaf van een webcam van logitech en vind maar weinig gebruikers ervaringen over logitech webcams (de nieuwe) en het gebruik met een apple, mac pro in dit geval.

op dit moment heb ik ook thuis nog 1*500gb en 2*250gb 7200rpm sata2 schijven, kan ik deze gewoon bij mijn toekomstige mac pro pluggen zonder problemen?

;) veel vraagjes maar het blijft een dure aankoop natuurlijk, helemaal als student :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Sjoerd schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:16:
Nog maar is een paar kleine vraagjes, hoe makkelijk is het om sd kaartjes en dergelijke te lezen? ik heb hier een usb kaartlezer die momenteel werkt onder zowel xp als vista, kan ik deze ook gewoon inpluggen in mijn mac pro?

en volgens de FAQ is er een hoop windows hardware dat gewoon werkt onder osx, echter sta ik voor de aanschaf van een webcam van logitech en vind maar weinig gebruikers ervaringen over logitech webcams (de nieuwe) en het gebruik met een apple, mac pro in dit geval.

op dit moment heb ik ook thuis nog 1*500gb en 2*250gb 7200rpm sata2 schijven, kan ik deze gewoon bij mijn toekomstige mac pro pluggen zonder problemen?

;) veel vraagjes maar het blijft een dure aankoop natuurlijk, helemaal als student :9
1) Lijkt me wel, tenzij 't een of ander exotisch apparaat is

2) Geen idee, geen ervaring met webcams

3) Geen probleem. Heb zelf ook 2x non-Apple 1 TB erin hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Er was laatst een hele hype over het importeren van een iphone, maar ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die hun macbook hebben geimporteerd, gezien hij daar omgerekend naar euros nu op de 1400 ligt of is dat typisch een gevalletje van leuk bedacht maar....

hehe, laat maar ik zie het al :)
U.S. Sales Only

Click here for APO/FPO options. No shipments can be made to United States territories, or addresses outside the United States.

[ Voor 27% gewijzigd door Pixeldude op 23-12-2007 22:46 . Reden: oplossing al gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Momenteel ben ik ook de mogelijkheden op Apple-gebied aan het onderzoeken en wat ik mij nu afvraag is: waar komen die idiote prijzen vandaan? Even voor de duidelijkheid: geen zin in flamewars en meer van dat soort herrie; gewoon een serieuze vraag zonder bijbedoelingen.

Voor de hardware bij Apple betaal je vaak ergens tussen de 2x en 4x zoveel als bij een PC. Natuurlijk zijn de betrouwbaarheid en stabiliteit bij een Mac hoger dan bij een PC, maar dat rechtvaardigt voor mij niet waarom een ordinaire 750GB harddisk 479 euro moet kosten bij Apple, terwijl deze los 139 euro kost en de kwaliteit exact hetzelfde is. Waar ligt dit voor de rest aan?

Andere optie: als je een kaal Mac Pro-systeem koopt en je stopt er zelf een lading harddisks bij, is dit dan unsupported door Apple of niet? Of bijvoorbeeld een videokaart upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
TimMer schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:58:
Momenteel ben ik ook de mogelijkheden op Apple-gebied aan het onderzoeken en wat ik mij nu afvraag is: waar komen die idiote prijzen vandaan? Even voor de duidelijkheid: geen zin in flamewars en meer van dat soort herrie; gewoon een serieuze vraag zonder bijbedoelingen.
Voor de Mac Pro geldt dat dit komt omdat Apple het apparaat al meer dan een jaar ongemoeid heeft gelaten bij gelijkblijvende prijzen. Tja, dan loopt het qua prijs/kwaliteit in computerland al snel uit de pas. Daarnaast is Apple altijd al absurd duur geweest met de opties; voor extra geheugen en grotere HDD's rekenen ze de hoofdprijs.

Toen de Mac Pro vorig jaar werd geïntroduceerd was het zowaar een extreem goede aanbieding. Geen enkele concurrent kon een dergelijk Quad Xeon systeem voor die prijs leveren. Sterker, met zelfbouw kwam je zelfs geen eens in de buurt qua prijs/kwaliteit(!). Voorwaarde was wel dat je voor flinke geheugen en HDD upgrades ergens anders ging shoppen. SATA HDD's zijn convenience goods en het geheugen is ook vele malen goedkoper ergens anders te krijgen, dus dat was/is geen probleem.

Met de nieuwe Mac Pro zal het volgend jaar wel weer in verhouding zijn. Echter, geheugen en disk upgrades zullen dan als vanouds nog idioot duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Ok, duidelijk. Bedankt! :)

Enige vraag die nog rest: als je dus zelfstandig gaat upgraden buiten Apple om; zeg een videokaart vervangen, geheugen uitbreiden en twee extra harddisks, betekent dit dan verval van support vanuit Apple of niet? Oftewel: mag je zelf sleutelen zonder verval van support?

[ Voor 90% gewijzigd door TimMer op 24-12-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Je kunt er gerust HDD's en geheugen in zetten, is geen probleem qua support. Apple's disclaimer in handleidingen om HDD en geheugen te vervangen: Follow the instructions in this document carefully. Failure to follow these instructions could damage your equipment and void its warranty.

Bij mij zitten er ook geen originele FB-DIMM's en HDD's meer in.

Grafische kaarten, althans die met OS X samenwerken is een ander verhaal; daarvoor werken alleen de drie door Apple geleverde kaarten (7300GT, FX 4500 en X1900 XT). Dus je komt er niet onderuit om teveel voor een al achterhaalde kaart te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Ok, wederom duidelijk en bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Stil topic hier zeg :) , nuja ik wacht dus op de update maar zou het zo kunnen zijn dat die er helemaal niet komt?
De verkoopcijfers van de vorige generatie mac pro's blijken niet zo denderend te zijn, zou het kunnen dat steve het hierbij laat en zich nog meer gaat richten op de consumenten markt? :) en de mac pro dus laat voor wat het is (behalve bv een prijsdaling...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Sjoerd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:47:
Stil topic hier zeg :) , nuja ik wacht dus op de update maar zou het zo kunnen zijn dat die er helemaal niet komt?
De verkoopcijfers van de vorige generatie mac pro's blijken niet zo denderend te zijn, zou het kunnen dat steve het hierbij laat en zich nog meer gaat richten op de consumenten markt? :) en de mac pro dus laat voor wat het is (behalve bv een prijsdaling...)
Neuh, er zullen altijd zijn professionals zijn die een Mac Pro willen.
Er kunnen wel genoeg mensen zijn die de overstap van G5 naar Mac Pro niet hebben gemaakt, omdat ze het niet interessant genoeg vonden. Zaak is dus voor Apple om de MP2 een stuk aantrekkelijker te maken voor deze mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152832

hoi mensen ik las laatst in dit forum iets over geheugen voor je mac pro en dit is vrij duur nu heb ik op internet deze winkel gevonden http://shop.transcend.nl/...=bbclass&modelid=APP00263 daar betaal je voor 1 GB maar 84 euro
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:39
Duur.

Macstuff heeft 2GB voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152832

lowfi schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:39:
Duur.

Macstuff heeft 2GB voor dezelfde prijs.
ja maar vegelijk maar is wat je bij macstuf betaalt voor 2 × 2 gb en wat je daar betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Anoniem: 152832 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:28:
[...]

ja maar vegelijk maar is wat je bij macstuf betaalt voor 2 × 2 gb en wat je daar betaald
Macstuff 2x2 GB = 150 euro
Die site 2x2 GB = 214 euro

Lijkt me dan toch duidelijk? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 16:01
El Gravedigger schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:41:
[...]

Macstuff 2x2 GB = 150 euro
Die site 2x2 GB = 214 euro

Lijkt me dan toch duidelijk? 8)7
Via die link heb je bij Transcend prijzen van 4 GB voor 160 euro en bij Macstuff 150.

Scheelt een tientje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
carfreak02 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:02:
[...]

Via die link heb je bij Transcend prijzen van 4 GB voor 160 euro en bij Macstuff 150.

Scheelt een tientje. :)
En 64 euro goedkoper voor een setje 2GB reepjes bij macstuff. Vind 2x 2gb extra in een mac pro al mooi, 2x4 GB voor mij niet nodig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Ik weet niet hoe jij aan 64 meer komt ?
Immers bestaan er geen 4 GB reepjes . Hoe willen ze anders aan 16 GB in 8 banken komen ?
Bij Transcend zijn het dus kits.

Misschien snap je plaatjes beter.

Bij Transcend kost een 4 GB KIT dus 2x 2 GB dit :

Afbeeldingslocatie: http://xs323.xs.to/xs323/08021/Transcend.png

Bij Macstuff kost een 2 x 2 GB reepjes dit :
Afbeeldingslocatie: http://xs323.xs.to/xs323/08021/Macstuff.png

Het scheelt niets want bij Macstuff betaal je verzending .

"Lijkt mij duidelijk toch 8)7 "

[ Voor 210% gewijzigd door carfreak02 op 08-01-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
carfreak02 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:22:
Ik weet niet hoe jij aan 64 meer komt ?
Immers bestaan er geen 4 GB reepjes . Hoe willen ze anders aan 16 GB in 8 banken komen ?
Bij Transcend zijn het dus kits.

Misschien snap je plaatjes beter.

Bij Transcend kost een 4 GB KIT dus 2x 2 GB dit :

[afbeelding]

Bij Macstuff kost een 2 x 2 GB reepjes dit :
[afbeelding]

Het scheelt niets want bij Macstuff betaal je verzending .

"Lijkt mij duidelijk toch 8)7 "
Kan je hele verhaal meteen al afkappen, want 4GB stickjes bestaan dus degelijk wel ;) . Niet in alle winkels al te krijgen, maar ze zijn al wel te krijgen. Wat dus ook inhoud dat in je mac pro niet 16GB gaat maar 32 als je zou willen. Op apple site staat alleen dat de mac pro tot 16GB is omdat apple zelf geen 4GB sticks verkoopt en je dus via apple 'nog' niet in je 8 banken tot 32 Gb zou kunnen gaan als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Apple verkoopt ze wel, maar deze zijn eigenlijk voor de Xserve.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Oke dan bestaan ze niet . Neemt niet eg dat de prijzen wel kloppen en daar ging het immers over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Exirion schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:20:
Na ruim een jaar na introductie maar weer eens gekeken naar het Mac Pro verhaal en eerlijk gezegd vind ik het bedroevend. Ik verbaas me erover dat de specs in een jaar tijd nauwelijks verbeterd zijn en dat Apple er mee denkt weg te komen om maar 1GB geheugen, 250GB harddisk en een verouderde videokaart in een systeem van 2499 euro te stoppen :X

Voor mij nooit van m'n leven een Mac Pro op deze manier...
http://www.apple.com/pr/library/2008/01/08macpro.html :).

De nieuwe Mac Pro is zojuist gelanceerd:
Apple® today introduced the new Mac® Pro with eight processor cores and a new system architecture that delivers up to twice the performance of its predecessor*. The new Mac Pro combines two of Intel’s new 45 nanometer Quad-Core Xeon processors running up to 3.2 GHz, powerful new graphics and up to 4TB of internal storage to offer the ideal system for creative professionals, 3D digital content creators and scientists. The standard 8-core configuration starts at just $2,799.

[ Voor 32% gewijzigd door FL!PNEUS op 08-01-2008 15:06 ]

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Weer nieuw duur geheugen dus.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

en een nieuwe video kaart :d

The standard graphics card — an ATI Radeon HD 2600 XT with 256MB of GDDR3 memory, PCI Express 2.0, and two dual-link DVI ports

De store is tijdelijk niet beschikbaar. Ben benieuwd welke upgrades er nog meer aankomen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Mirrorshade op 08-01-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Mirrorshade schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:17:
en een nieuwe video kaart :d

The standard graphics card — an ATI Radeon HD 2600 XT with 256MB of GDDR3 memory, PCI Express 2.0, and two dual-link DVI ports

De store is tijdelijk niet beschikbaar. Ben benieuwd welke upgrades er nog meer aankomen ;)
Een nieuwe xServe, verder zou ik niks verwachten.

Ben benieuwd of ik die 8800GT in m'n Mac Pro kan slepen ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Eindelijk kan ik men zuurverdiende geld ergens aan doneren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Ik had eigenlijk wel verwacht dat er een beeldscherm kaart bij zit met display port, hoewel ze dan wel de eerste zouden zijn.

Hoopte op een upgrade van cinema display tegelijkertijd met macpro update, maar het is nog geen 13 jan.. dus nog ff wachten.

als ik naar mijn eigen situatie kijk dan twijfel ik nog wel een beetje welke mac ik nu moet gaan aanschaffen. Ik heb expres gewacht tot volgende maand, maar 3d moddelen doe ik al een half jaar niet meer net zo min als video/audio bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Je kunt dus ook weer een goedkopere Mac Pro aanschaffen met One 2.8GHz Quad-Core Intel Xeon processor .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Inderdaad, overigens is de apple store nog steeds down, ik verwacht eigenlijk nog een ACD prijsverlaging of iets... :)

en13de=15de? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Sjoerd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:48:
Inderdaad, overigens is de apple store nog steeds down, ik verwacht eigenlijk nog een ACD prijsverlaging of iets... :)

en13de=15de? ;)
Eigenlijk geven ze wel heel duidelijk weg dat er meer geïntroduceerd gaat worden dan alleen een paar Cinema Displays. :P Het was blijkbaar te veel om de Mac Pro's erbij te introduceren.

De grootste verassing is voor mij dat er geen Blu-Ray inzit? Vertrouwt Apple nog niet genoeg op Blu-Ray?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Er zijn nog geoeg aanwijzigen voor nieuwe prijsverlaagde ACD's

Afbeeldingslocatie: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=96928&stc=1&d=1199803907

en kijk op http://www.apple.com/macpro/technology/graphics.html
en dan het verschil van apple logotje tussen de bovenste en onderste schermen, reflectie of niet? :) een discussie op macforums maar wel intressant genoeg om hier ook te posten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Ben nu met Apple aan de telefoon om de 8800GT voor mijn "oude" Mac Pro te bestellen. Gaat waarschijnlijk (nog) niet werken, maar wie niet waagt wie niet wint :9

Zie dat de nieuwe Mac Pro ook SAS disken ondersteund. Erg duur, maar wel erg stoer.

[ Voor 21% gewijzigd door Zware Unit op 08-01-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

spk2go schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:56:
[...]

Eigenlijk geven ze wel heel duidelijk weg dat er meer geïntroduceerd gaat worden dan alleen een paar Cinema Displays. :P Het was blijkbaar te veel om de Mac Pro's erbij te introduceren.

De grootste verassing is voor mij dat er geen Blu-Ray inzit? Vertrouwt Apple nog niet genoeg op Blu-Ray?
In he geruchten circuit word die Blu-Ray speler toch echt hoog op het lijstje gezet omdat Apple heeft aangekondigd actief bezig te gaan zijn met de promotie van de technologie.

@Sjoerd

Dat appeltje op het beeldscherm was mij nog niet eens opgevallen, zat dat er dan eerst nog niet op...?? Ik heb zelf geen ACD namelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Zware Unit schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:44:
Ben nu met Apple aan de telefoon om de 8800GT voor mijn "oude" Mac Pro te bestellen. Gaat waarschijnlijk (nog) niet werken, maar wie niet waagt wie niet wint :9

Zie dat de nieuwe Mac Pro ook SAS disken ondersteund. Erg duur, maar wel erg stoer.
Laat ons effe weten hoe dat gaat. Zou daar ook bijzonder geïnteresseerd in zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
De second line support geeft aan dat de oude Mac Pro de nieuwe videokaarten niet ondersteunt. Onzin, aangezien de 8800GT gewoon PCI-E zijn. Helaas leveren ze de kaarten ook nog niet als spare voor de nieuwe Mac Pro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

The Mac Pro features four full-length expansion slots, including an even higher-performance PCI Express 2.0 graphics slot, with up to twice the bandwidth of PCI Express.The graphics slot is double-wide, so it doesn’t cover up an adjacent slot. In addition, three available expansion slots, one PCI Express 2.0 and two PCI Express, provide room to grow.
ik heb eigenlijk weinig verstand van de huidige mac pro, wt ik me dus af vraag was dit al zo of is dit sinds vandaag zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 08:30
Het is niet mogelijk om een BTO te maken met en een 8800GT en 2600XT. Dit lijkt mij wel handig, zo kan je wel meer dan 2 schermen aansluiten en ook nog eens een game spelen. Mag ik aannemen dat dit technische wel mogelijk is? Of kan OSX niet met verschillende kaarten overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Ben alleen nog aan het twijfelen of die extra quadcore wel nut heeft voor mij.

doel van aankoop: 5 jaar lang kunnen gebruiken als pc die afentoe nog is wat kan monteren en dergelijke.

Scheelt zown 400+ euro wanneer ik maar 1 quadcore neem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sjoerd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:57:
Ben alleen nog aan het twijfelen of die extra quadcore wel nut heeft voor mij.

doel van aankoop: 5 jaar lang kunnen gebruiken als pc die afentoe nog is wat kan monteren en dergelijke.

Scheelt zown 400+ euro wanneer ik maar 1 quadcore neem :)
Neem gewoon die single quad, snel zat voor wat je ermee wilt doen en zet bijv die 400+euro op een spaarrekening ofzo en na paar jaar verkoop je je mac en koop je de nieuwste mac pro die dan uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 07:02
Het design van de Mac Pro kast is toch wel hetzelfde gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
FerdiV schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:54:
Het design van de Mac Pro kast is toch wel hetzelfde gebleven?
ja hoor nog altijd de gatenkaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Zware Unit schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:09:
De second line support geeft aan dat de oude Mac Pro de nieuwe videokaarten niet ondersteunt. Onzin, aangezien de 8800GT gewoon PCI-E zijn. Helaas leveren ze de kaarten ook nog niet als spare voor de nieuwe Mac Pro's.
Hmm, 't lijkt mij ook dat het gewoon moet kunnen.
Nog ff afwachten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 11:36
De nieuwe Mac Pro is er!

http://store.apple.com/Ap...5V62Cyzh8A2wIism0m/1.?p=0

Geen blu ray, maar wel betere cpu/gpu, meer geheugen EN eindelijk geen rechstreekse conversie tussen dollar euro.. Ook geen nieuwe behuizing, maar ach.. deze is gewoon mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
20k euro voor een droom Mac Pro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
sjobiscity schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:09:
De nieuwe Mac Pro is er!

Geen blu ray, maar wel betere cpu/gpu, meer geheugen EN eindelijk geen rechstreekse conversie tussen dollar euro.. Ook geen nieuwe behuizing, maar ach.. deze is gewoon mooi! :)
daar zijn we al een tijdje over bezig, wel wakker blijven :+

Overigens raar dat de levertijd 5dagen is totdat je de 8800gt neemt dan wordt het in 1x 3-5weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Sjoerd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:14:
[...]

daar zijn we al een tijdje over bezig, wel wakker blijven :+

Overigens raar dat de levertijd 5dagen is totdat je de 8800gt neemt dan wordt het in 1x 3-5weken :)
De 8800GT is heel slecht leverbaar. Waarschijnlijk daar door?

Value for money kaartje, veel vraag naar.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 109556 op 08-01-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 06:08
hmm wilde eerst een imac kopen als er updates kwamen, maar nu heb ik voor 100 euro meer een quadcore mac pro (met 1 processor dus)

of zeggen jullie dat het niet slim is om een single-processor mac pro te kopen?
En is het mogelijk om er zelf later een 2e bij te plaatsen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:16:
hmm wilde eerst een imac kopen als er updates kwamen, maar nu heb ik voor 100 euro meer een quadcore mac pro (met 1 processor dus)

Vat het alsjeblieft niet verkeerd op, maar daar waar je in eerste instantie een iMac "goed genoeg" vond, kun je met een single-core Mac Pro denk ik wel uit de voeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Phusebox schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:16:

En dan moet je wel een monitor hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:46
Via surfspot (voor studenten) kost de goedkoopste Mac Pro nog 'maar' €1852. Dat is dan toch wel weer een leuk bedrag voor een 'potentiële' monster.

Stop je er een 8800GT in, zit je op de €2000 en een beetje.

Twijfels.. Toch nog maar even MacWorld afwachten.

[ Voor 28% gewijzigd door MintyDoerak op 09-01-2008 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:04:
[...]

Vat het alsjeblieft niet verkeerd op, maar daar waar je in eerste instantie een iMac "goed genoeg" vond, kun je met een single-core Mac Pro denk ik wel uit de voeten. :)
ik wil sowieso de MacWorld nog afwachten... Ik doe vooral 2d werk (ps, ai, dw) en af en toe videobewerking.

Redenen om voor een iMac te gaan: zuinig, compact, 24" scherm voor minder geld dan een mac pro zonder scherm.

Redenen om voor een Mac Pro te gaan: sneller, uitbreidbaar.

Lastig, helaas ben ik geen student meer want dan wist ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

sjobiscity schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:09:
De nieuwe Mac Pro is er!

:+

Maar even serieus, de prijs is idd lager dan de vroegere 1 op 1 ...
USD 2799*0.679655= euro 1 902.35434
huidige prijs nl shop:
Prijs: Eur 2.100,00
BTW: Eur 399,00
Subtotaal: Eur 2.499,00

dus via de huidige koers maken ze nog steeds aardig wat winst op de mac pro in euro's })

[ Voor 8% gewijzigd door Mirrorshade op 09-01-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
In de engelse Apple store is de NVIDIA 8800GT als upgradekit te bestellen voor 220 pond en de levertijd is 8 dagen

lijkt mij dus dat deze in alle Mac pro's ingebouwd kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 20:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anghell schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:38:
[...]

Hmm, 't lijkt mij ook dat het gewoon moet kunnen.
Nog ff afwachten dan?
heeft dat niet te maken met de powerspecificaties van PCIe 2.0 versus PCIe? Apple levert standaard videokaarten zonder extra stroomaansluiting wat dus inhoudt dat alle power door het PCIe slot moet komen. Standaard heeft een 8800GT wel een 6-polige poweraansluiting.

On the other hand, volgens Wikipedia moet PCIe 2.0 volledig backwards compatible zijn met PCIe 1.0. Het blijft dus even afwachten wat de ware reden is dat het niet zou werken, maar ik gok op stroomvoorziening.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
In de Nederlandse Store van Apple staat de 8800 nu ook.

"NVIDIA GeForce 8800 GT Graphics Upgrade Kit for Mac Pro"

Heb hem besteld voor 310 euro. Er staat niet dat hij alleen voor de nieuwe generatie Mac Pro's geschikt is... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Zware Unit op 09-01-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
ik wacht wel ff tot dat een hacked bios flash uit komt voor de 8800GT ik ga echt geen 310 betaalen voor ee video kaart die ik voor 175 op het net kan kopen
zelfde geld voor de cpu gewoon lekker zelf upgrade :P

*edit* kan de "oude" macpro, cpu aan met 1600 Mhz fsb ?

[ Voor 27% gewijzigd door Cain69 op 09-01-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
is het mogelijk om nu een single quad core optie te kiezen, dat scheelt 440 euro, om dan vervolgens over een jaar er een zelfde processor bij te prikken voor veel minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
yep dat is mogelijk daar zit ik dus nu ook aan te denken om dat bij mijn 2x dual 3GHz mac pro te doen (alleen zie nu dat ik er 1800 kwijt ben, voor 2x 3.2GHz xeon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar hoe zit je dan met de koeling? Ik neem aan dat je niet zomaar een Mac Pro koelsysteem bij kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
neem aan dat je wel een andere "soort" cooling op kan plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Cain69 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:43:

*edit* kan de "oude" macpro, cpu aan met 1600 Mhz fsb ?
Nee. Hij heeft ook een andere chipset.

Overigens valt me op dat de RAID Card ook zo'n 300 Euro goedkoper is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
oke dat wordt voor mij dan me mac pro ditchen en de nieuwen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 11:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Mirrorshade schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:35:
dus via de huidige koers maken ze nog steeds aardig wat winst op de mac pro in euro's })
Oh god, niet weer deze discussie he.......... :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Exirion schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:31:
[...]

Oh god, niet weer deze discussie he.......... :X
Zeker geen discussie over dat

Het gaat er juist om dat het opvallend is dat ze er nu bij de mac pro van afwijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Betaalbaar Top systeem kost toch nog aardig wat:

Basis + Nvidia 8800 + Airport + Raid + AppleCare

€ 3.768 - 20% development korting = € 3.014

+ 4 x 2GB kit = €400 (kan nog geen 4GB kits vinden)

+ 2 x 150GB Raptor = €320

+ 2 x 1TB UltraStar = € 560

Bij elkaar bijna € 4.300.

Lijkt dus dat mijn huidige Mac Pro zeker deze generatie gaat overleven. Erg veel geld, maar wel een top systeem. 8GB is misschien nog aan de krappe kant, maar het geheugen wordt erg snel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

Gelukkig is mijn 1-jaar-oude-pre-2008-MacPro voor mij nog snel genoeg, geen reden om in te ruilen,..
ik skip deze uitgaven totdat er wellicht ook eens een nieuw design komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Zware Unit schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:10:
Betaalbaar Top systeem kost toch nog aardig wat:

Basis + Nvidia 8800 + Airport + Raid + AppleCare

€ 3.768 - 20% development korting = € 3.014

+ 4 x 2GB kit = €400 (kan nog geen 4GB kits vinden)

+ 2 x 150GB Raptor = €320

+ 2 x 1TB UltraStar = € 560

Bij elkaar bijna € 4.300.

Lijkt dus dat mijn huidige Mac Pro zeker deze generatie gaat overleven. Erg veel geld, maar wel een top systeem. 8GB is misschien nog aan de krappe kant, maar het geheugen wordt erg snel goedkoper.
Vreemde keuze wat harde schijven betreft.... maar ik sla ook een rondje over ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87260

Ik heb me macpro ook bij de release date gekocht en hij is nog snel genoeg voor mij.
Ik zou het wel erg prettig vinden als er een nieuwe videokaart in kan.
Maar dat wacht ik mooi even af tot zware unit het geprobeerd heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:56:
[...]

Vreemde keuze wat harde schijven betreft.... maar ik sla ook een rondje over ja ;)
Vreemde keuze? De Raptors voor je operating system en als wegschrijf schijf voor veelvretende applicaties, de UltraStars als opslag. En dan natuurlijk beide in RAID-1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Heb nu voor het OS 2 raptors in Raid 0 in mijn Mac Pro en dit maakt het systeem erg snel. Samen met veel geheugen (nu nog 6GB) maakt dit de Mac Pro een snel beestje. Sinds ik ben overgestapt naar Apple moet ik wel wennen dat ik niet elk jaar (of 2) een nieuw systeem nodig heb om nieuwe zware applicaties te draaien.

Eigenlijk heb je alleen jaarlijks een nieuwe videokaart nodig. Hopelijk gaat het werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Zware Unit op 10-01-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
ALERT TO OWNERS OF "OLD" MAC PROS! (CORRECTED)
The GeForce 8800 GT is *NOT* compatible with the older Mac Pro (August 2006, April 2007) as we assumed. I've been informed that GeForce 8800 GT uses an EFI64 ROM, the old Mac Pros "expect" an EFI32 ROM.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Laatst online: 10:38
Misschien is't handig om dit dan ook even door te lezen:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=410804

Khoop wel dat't uiteindelijk allemaal gaat werken want een Mac Pro koop je toch ook vanwege de uitbreidbaarheid. Zou toch erg zonde zijn als dat dan op dit punt niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zware Unit schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:19:
Heb nu voor het OS 2 raptors in Raid 0 in mijn Mac Pro en dit maakt het systeem erg snel. Samen met veel geheugen (nu nog 6GB) maakt dit de Mac Pro een snel beestje. Sinds ik ben overgestapt naar Apple moet ik wel wennen dat ik niet elk jaar (of 2) een nieuw systeem nodig heb om nieuwe zware applicaties te draaien.

Eigenlijk heb je alleen jaarlijks een nieuwe videokaart nodig. Hopelijk gaat het werken.
jaarlijks een nieuwe videokaart? alleen voor games dan toch?

ik weet echt niet wat ik nu moet doen een kale mac pro kopen of een 24" Imac...
24" schermpje is ook wel fijn, heb nu alleen een dell 2007fwp staan

als ik zo lees op allerlei forums waaronder macrumors.com dan vraag ik me serieus af wat iedereen voor werk doet; hoppa ff een macje bestellen van 3000 euro of het niks is

damn ik ben al blij als ik de goedkoopste (single cpu) zonder extra's kan betalen

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 10-01-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
:| Denk dat meer mensen erg balen van dit nieuws... Had me erg verheugd op een nieuwe videokaart.

Koop trouwens eens in de drie jaar een nieuwe computer. 300 (videokaart) per jaar vind ik trouwens niet veel om hem up to date te houden. Is ongeveer 10% van de initiële aanschaf waarde.

%@$#^@$^ wat baal ik...

[ Voor 28% gewijzigd door Zware Unit op 10-01-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer, want het mooie van de Mac Pro is dat je juist alles up kan graden. Dat was vroeger altijd zo mooi, dat je custom Mac-biossen op een reguliere videokaart kon flashen. :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.