Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Phusebox schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:59:
[...]

jaarlijks een nieuwe videokaart? alleen voor games dan toch?

ik weet echt niet wat ik nu moet doen een kale mac pro kopen of een 24" Imac...
24" schermpje is ook wel fijn, heb nu alleen een dell 2007fwp staan

als ik zo lees op allerlei forums waaronder macrumors.com dan vraag ik me serieus af wat iedereen voor werk doet; hoppa ff een macje bestellen van 3000 euro of het niks is

damn ik ben al blij als ik de goedkoopste (single cpu) zonder extra's kan betalen
Ik zit met hetzelfde dilemma, als ik zie hoe makkelijk sommige over 3000 euro praten..... echt bizar alsof het niets is. Voor +- 3000 euro heb je een leuke macpro met die 8800gt kaart, draadloze muis en tb, wifikaart en applecare, voor 2300 heb je die top of the line 24" imac met applecare. Het blijft een moeilijke keus. ( werkzaam in onderwijs dus ik heb studentenkorting aangeklikt). Toch voor jou situatie denk ik dan maar de mac pro, en dan eventjes met je oude monitor doen, en dan bijvoorbeeld na 6 maanden een 24" 226bw samsung monitor o.i.d kopen. :P
De voorpret is eigenlijk ook best leuk, gewoon goed over nadenken

succes met je keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Niet iedereen heeft een superbaan maar dat wil niet zeggen dat je niet kan sparen natuurlijk.
Ik heb me echt helemaal gek lopen sparen voor een macpro al voordat hij uit kwam.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Een goedkope monitor met een TN-panel naast een top-of-the-range computer zou ik zelf doodzonde vinden...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 10-01-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
precies en daarom heb ok dus voor 30" ACD gekozen (buiten het feit om dat ik veel video bewerking doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:09
Sjoerd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:03:
Er zijn nog geoeg aanwijzigen voor nieuwe prijsverlaagde ACD's

[afbeelding]

en kijk op http://www.apple.com/macpro/technology/graphics.html
en dan het verschil van apple logotje tussen de bovenste en onderste schermen, reflectie of niet? :) een discussie op macforums maar wel intressant genoeg om hier ook te posten :+
Die prijzen zijn al een hele tijd €/$ 599,- , €/$ 899,- en €/$ 1799,- .
De reflectie is bij die onderste schermen aan de rechterkant bijna weer net zo als die bovenaan. Van voor af gefotografeerd zijn ze inderdaad verschillend, maar die 'foto's' op de site van Apple zijn wel vaker ee beetje raar. Ik heb er iBooks op zien staan die zo grijzig (hoe noem je dat?) 'gefotografeerd' waren dat het wel powerbooks leken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 12:06
basicbeat schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:11:
[...]

Ik zit met hetzelfde dilemma, als ik zie hoe makkelijk sommige over 3000 euro praten..... echt bizar alsof het niets is. Voor +- 3000 euro heb je een leuke macpro met die 8800gt kaart, draadloze muis en tb, wifikaart en applecare, voor 2300 heb je die top of the line 24" imac met applecare. Het blijft een moeilijke keus. ( werkzaam in onderwijs dus ik heb studentenkorting aangeklikt). Toch voor jou situatie denk ik dan maar de mac pro, en dan eventjes met je oude monitor doen, en dan bijvoorbeeld na 6 maanden een 24" 226bw samsung monitor o.i.d kopen. :P
De voorpret is eigenlijk ook best leuk, gewoon goed over nadenken

succes met je keus
ik zit er ook nog es mee dat ik voor de iets meer dan de helft van de instap mac pro (ca. 2100 euro) een snellere pc kan kopen... probeer dat maar eens te rechtvaardigen voor je vriendin.
(voor 1100 euro heb ik een leuke quadcore met meer geheugen, betere harde schijf, betere videokaart incl. windows licentie)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Phusebox schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:02:
probeer dat maar eens te rechtvaardigen voor je vriendin.
Geen idee wat voor relatie jij hebt, maar moet jij je aankopen tegenover je vriendin verantwoorden?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 14:32
Exirion schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:16:
[...]

Geen idee wat voor relatie jij hebt, maar moet jij je aankopen tegenover je vriendin verantwoorden?
misschien dat hij toch netjes rekening wilt houden met zijn wederhelft.
maar ik begrijp hem goed hoor.
als je zon mac pro koopt voor 3000 euro en je kan hardware kopen met precies de zelfde prestaties en zelfs betere prestaties voor een kleine 1000 euro minder (maar dan is het geen mac)
dan kan ik best snappen dat moedersdevrouw even de teugels aantrekt
je praat hier wel over bakken met geld.
stel je eens voor wat je kan doen met 1000 euro in een gezinssituatie
misschien is zijn vriendin wel aan een nieuwe wasmachine toe ofzo. ga jij dan zeggen , nee dat kan niet want ik wil een macpro van 3000 euro

edit:kijk maar naar mijn sig. dat is lang geen 3000 euro maar ik denk dat ik menig mac pro er uit trek

[ Voor 6% gewijzigd door murky123 op 11-01-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
murky123 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:24:
[...]
misschien dat hij toch netjes rekening wilt houden met zijn wederhelft.
maar ik begrijp hem goed hoor.
inderdaad, ik heb gewoon een gezonde relatie waarbij we rekening houden met elkaar en niet zomaar belachelijke uitgaves doen.

in the end heb ik liever een vriendin over dan een mac pro :)
maar goed ik erger en irriteer me ook dagelijks aan mijn windows machine die om de haverklap hangt en op 5 jaar tijd 6 harde schijven gesloopt heeft met de nodige verlies aan data. En daar is mijn vriendin ook niet blij mee. Misschien als ze ooit met een Mac gewerkt had dan had ze er meer begrip voor...

Ik vind het trouwens ook een belachelijke bak geld voor een pc, maar als ik dan van alle zeik afben heb ik er wel 2000 euro voor over (no way dat ik 3000 euro voor een pc zonder beeldscherm betaal).

om maar eens iets te noemen : 2000 euro staat voor mij ook gelijk aan een nieuw dak op de garage, een nieuwe cv installatie etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
helemaal met je eens..

mijn sig. heb ik in februari 2007 gekocht voor 2500 euro icl 22inch scherm, daar heb je net een instap macpro voor, zonder scherm
hier doe ik de komende 5 jaar mee. zonder upgrades. en ik heb al flink moeten zeuren bij mijn vrouw om dit uit te mogen geven aan de computer.
ik ben heel bij met mijn windows machine en hij doet het perfect.
als je voor 3000 euro of meer een mac pro koop ben je ook niet vrij van problemen. dat bestaat niet
je zal wel minder problemen hebben dan een windows bak misschien. maar is het nu echt zo erg om af en toe op reset te drukken als je pc vast loopt.
Garandeerd een mac pro je probleemloss computeren, dat geloof ik nooit.

ik werk al enige tijd met beide systemen naast elkaar en ik kan nu niet zeggen dat een mac gegarandeerd probleemloos werkt
de problemen zijn van een iets andere aard

ik had afgelopen december een leuke bonus en heb toen een macbook pro 15" gekocht voor haar verjaardag.

hobbies mogen best geld kosten, maar niet tenkoste van je relatie
ik durf het geen eens weet je dat: op een dag thuiskomen en zeggen : "hallo schat, kijk eens ik heb een mac pro gekocht voor 3000 euro"
dan krijg ik gelijk nog 10 andere redenen naar mijn hoofd om het geld beter te besteden. en gelijk heeft ze.

[ Voor 19% gewijzigd door murky123 op 11-01-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Het niet hebben van een vriendin en het niet hebben van een woning heeft zo te zien nog steeds enorm veel voordelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:58:
offtopic:
Het niet hebben van een vriendin en het niet hebben van een woning heeft zo te zien nog steeds enorm veel voordelen. :+
daar zit je dan in je kartonnen doos met je mac pro :) hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

@ mensen die prijzen willen vergelijken: vergeet het OS / overige software niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 124681 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:17:
@ mensen die prijzen willen vergelijken: vergeet het OS / overige software niet O-)
OS heb ik meegerekend, is 130 euro max.
Rest van software... zoals? iLife? alsof je dat echt veel gebruikt. Verder zit er weinig bijzonders bij dat je niet ook op een windows pc krijgt...

Apple zegt het zelf: bij een windows pc krijg je een hoop onnodige software meegeleverd terwijl een mac maar kaal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

130 euro is wat een upgrade van Leopard naar Tiger kost. Ik denk dat, als je naar Vista kijkt, 200 - 250 euro een betere inschatting voor een OEM Leopard licentie is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 00:31
Tja, maar op een PC kun je geen OS X draaien.

Ik geef toe dat het een flinke uitgave is zo'n Mac Pro, maar je bent dan ook gelijk voor een hele tijd klaar. Zelf speel ik geen games dus zal mijn Mac Pro niet snel verouderen; ik wil er vier jaar mee doen en ben nu al richting anderhalf jaar en de machine is nog steeds abominabel snel. De nieuwe MP's met acht cores zijn natuurlijk helemaal absurd snel (menigeen kan die acht cores geen eens goed benutten, dit geldt al voor vier cores), daar moet je het met gemak flink wat jaren mee vol kunnen houden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
88 euro voor mijn oem licentie voor vista home premium 32bit
129 euro voor leopard

[ Voor 16% gewijzigd door murky123 op 11-01-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

murky123 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:42:
88 euro voor mijn oem licentie voor vista home premium 32bit
129 euro voor leopard
Kromme vergelijking. Ten eerste is Leopard voor 129 euro een retail box, en ten tweede is Leopard met een beetje zoeken ook onder de 100 euro te krijgen. Bijvoorbeeld hier: http://www.eppinternation...duct_info&products_id=619

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Exirion schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:11:
[...]

Kromme vergelijking. Ten eerste is Leopard voor 129 euro een retail box, en ten tweede is Leopard met een beetje zoeken ook onder de 100 euro te krijgen. Bijvoorbeeld hier: http://www.eppinternation...duct_info&products_id=619
En dan nog even de btw erbij, is wel zo netjes voor de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20
En windows is 32bit... niet prof... en

Een discussie die altijd terug blijft keren en in mijn ogen vreselijk onzinnig is. Het kost nu eenmaal wat het kost en de prijzen lopen nu ook weer niet zo ver uiteen dat ik zou besluiten om bv weer een windows pc te draaien. Ik wil osx en geen windows. Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:24:
Een discussie die altijd terug blijft keren en in mijn ogen vreselijk onzinnig is. Het kost nu eenmaal wat het kost en de prijzen lopen nu ook weer niet zo ver uiteen dat ik zou besluiten om bv weer een windows pc te draaien. Ik wil osx en geen windows. Klaar :)
Precies, als mensen liever Vista willen gebruiken omdat het 17 euro goedkoper is dan moeten ze dat vooral doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Exirion schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:25:
[...]

Precies, als mensen liever Vista willen gebruiken omdat het 17 euro goedkoper is dan moeten ze dat vooral doen :)
Nogmaals 17 euro is het niet. Het kost wat het kost inderdaad, maar dat maakt de beslissing niet makkelijker. Zeker als je nooit een mac hebt gehad.

Mac Pro 1x 2.8ghz, 2gb ram, wifi, 500gb hdd: 2200 euro
Pc vista, 1x 2.8ghz, 4gb ram, wifi, 500gb hdd, sneller vga: 1200 euro

1000 euro meer voor; het feit dat het een apple is (mooi vind ik de mac pro niet), os x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

Je kan vergelijken wat je wil, het kost nou eenmaal wat het kost.
In bovengenoemd staatje van Phusebox mis ik dan voor een pc:
- de hele mooie aluminium behuizing etc.
- kabels
- toetsenbord en muis
- kekke sleetjes voor je harddisks
- niet te vergeten: de FEELING een gvdddd MacPro te horen knorren naast je.

zo,.. kunnen we nu de vergelijking pc-mac afsluiten?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeet niet de betere garantie afhandeling van een Mac Pro, de optie tot AppleCare, de veel betere airflow in de Mac Pro behuizing met daarbij het feit dat hij zeer stil is.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 49158 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:38:
Je kan vergelijken wat je wil, het kost nou eenmaal wat het kost.
In bovengenoemd staatje van Phusebox mis ik dan voor een pc:
- de hele mooie aluminium behuizing etc.
- kabels
- toetsenbord en muis
- kekke sleetjes voor je harddisks
- niet te vergeten: de FEELING een gvdddd MacPro te horen knorren naast je.

zo,.. kunnen we nu de vergelijking pc-mac afsluiten?

:P
nog 1x dan:
- zo mooi vind ik em dus niet, meer log en lomp met weinig front aansluitingen
- kabels; hoe sluit je die mac dan aan?
- tobo + muis van de mac gooi k meten weg als ik em koop; dat is echt rotzooi, nooit aan kunnen wennen op stage
- sleetjes voor je harddisk? die heb ik nu ook op mijn pc; zelfs hotswappable (ok dat is dan wel tegen een meerprijs)
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:39:
Vergeet niet de betere garantie afhandeling van een Mac Pro, de optie tot AppleCare, de veel betere airflow in de Mac Pro behuizing met daarbij het feit dat hij zeer stil is.... :)
Als ik nu een component kapot heb ga ik naar de winkel; omruilen en binnen een dag werkt het weer. Ipv ding opsturen en week wachten. En standaard 2 jaar garantie of meer op onderdelen, t.o.v. 1 jaar !!!! voor een ding van meer dan 2000 euro. En dan extra moeten betalen voor iets dat voor alle andere fabrikanten standaard is; namelijk 2-3 jaar garantie
Daarbij denk ik niet dat ie veel stiller zal zijn dan mijn huidige pc. Maar goed.

klaar... nu ga ik maar wachten tot 15 januari op een 24" imac met quadcore en bluray :)

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 11-01-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Phusebox schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:31:
Mac Pro 1x 2.8ghz, 2gb ram, wifi, 500gb hdd: 2200 euro
Pc vista, 1x 2.8ghz, 4gb ram, wifi, 500gb hdd, sneller vga: 1200 euro

1000 euro meer voor; het feit dat het een apple is (mooi vind ik de mac pro niet), os x
Phusebox schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:42:
- tobo + muis van de mac gooi k meten weg als ik em koop; dat is echt rotzooi, nooit aan kunnen wennen op stage
Als ik dit zo lees moet je misschien inderdaad maar gewoon voor een PC gaan :)

Ik zie het zo vaak dat mensen een bedragje voor een PC noemen en dan een Apple belachelijk duur vinden. Ze vergeten alleen even hoe mooi een Apple in elkaar zit, hoe stil een iMac is (zelfs met een sloot case-modding heb ik een PC zelden zo stil gehoord), en hoe gemakkelijk het allemaal out-of-the-box werkt. Kies je liever voor de goedkopere sleuteloplossing: ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Als ik nu een component kapot heb ga ik naar de winkel; omruilen en binnen een dag werkt het weer. Ipv ding opsturen en week wachten.
Daarbij denk ik niet dat ie veel stiller zal zijn dan mijn huidige pc. Maar goed.
Wat je hier vergeet is dat de Mac Pro voor professionals is. Die gaan niet lekker onder de tafel duiken om uit te vogelen welk onderdeel niet werkt, een beetje met spare-parts klooien en dan het onderdeel dat kapot is RMA-en. Nee, voor hun is het gereedschap dat moet werken. En als het kapot is, dan breng je de complete machine terug naar de winkel, haal je uit je eigen magazijn een tweede Mac Pro en ga je verder met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

@Phusebox: Waarom doe je al die moeite ons proberen te overtuigen in een MacPro topic dat dit systeem of volgens jou niet deugt, lelijk, of te duur voor je is t.o.v je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 49158 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:48:
@Phusebox: Waarom doe je al die moeite ons proberen te overtuigen in een MacPro topic dat dit systeem of volgens jou niet deugt, lelijk, of te duur voor je is t.o.v je pc?
Hij doet hetzelfde in het iMac topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je vergelijk andere hardware met elkaar. Dat is bij voorbaad al onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Apple's en peren vergelijken...

Ik ben eind 2006 overgestapt van een dual Xeon met WXP naar een Mac Pro. Het is en blijft een hoop geld en je kan het maar een keer uitgeven. Misschien lijkt het soms of mensen zomaar €3.000 neerleggen, maar hiervoor moest ik een redelijke tijd sparen. (heb trouwens ook een koophuis en vriendin. Niet zeker wat meer geld kost ;))

Na anderhalf jaar heb ik nog steeds een machine die zo verschrikkelijk snel is. Bij Windows gaat de overstap naar een nieuw OS samen met een vertraging en verzwaring. (W2K->WXP->Vista) De overstap van Tiger naar Leopard is sinds update 10.5.1 geweldig. Geen vertraging of verzwaring, alleen geweldige nieuwe features die mijn productiviteit verhogen. Trouwens vond ik Tiger al fantastisch.

Je kan trouwens een dual quad-core Xeon bak (Mac Pro) niet vergelijken met een enkele quad-core PC. Het moederbord, geheugen, aantal geheugen banken, behuizing, looks, combinatie met OS, goede ondersteuning, etc. Natuurlijk heeft de Mac Pro ook nadelen: vervangen van videokaart is (nog) niet mogelijk, duur geheugen (in het begin), CPU's vervangbaar maar onbetaalbaar.

Ik ben het met je eens dat Apple geen betaalbaar product heeft tussen de iMac en de Mac Pro. "Gewoon" de standard Mac Pro bestellen (2 CPUs) met standaard geheugen en kleinste harddisk en dan zelf geheugen en disken toevoegen. Hoeft natuurlijk niet direct, maar dit maakt de Mac Pro wel een stuk sneller.

Bij een Mac Pro krijg je waar voor je geld, maar dan moet je wel de brute kracht _/-\o_ nodig hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Zware Unit op 11-01-2008 11:06 . Reden: typo's :( ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:51:
Je vergelijk andere hardware met elkaar. Dat is bij voorbaad al onzinnig.
Niet helemaal natuurlijk. De moderne Macs zijn bestaan gewoon uit PC-componenten, maar wel op een mooie manier geintegreerd en met software die er naadloos op aansluit. Dat is vooral de meerwaarde van een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik bedoel dat hij een xeon (12MB cache) tegenover een gewone c2d (4MB??) zet. Gewoon geheugen vs FB dimm, normale chipset vs server chipset. Etc. Oneerlijk dus ;)

[ Voor 6% gewijzigd door lowfi op 11-01-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Vergelijk dan de Mac Pro met een workstation van bijvoorbeeld Dell of HP.

Dus een Tyan/SuperMicro moederbord, Xeon CPU's, Lian-Li behuizing, etc...

Is hij opeens niet meer overpriced. €2.500 voor een workstation is een hele aantrekkelijke prijs.

Voor een consument (moi) blijft het natuurlijk erg veel geld aka sparen

[ Voor 15% gewijzigd door Zware Unit op 11-01-2008 11:10 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
volgens mij bestaat mijn macbook pro ook voor 80% uit asus onderdelen.
in mijn oude Ipod zit ook een samsung schijfje
tis toch lochisch dat apple niet alle onderdelen zelf maakt, dat kan gewoon niet

apple is een way of life, en daar betaal je voor. de emotie

en volgens mij heb je pas de meeste waar voor je geld als je zelf op onderzoek uit gaat, zelf je hardware configureerd, zelf inelkaar zet.
je moet een beetje kennis hebben van zaken, maar ik vind het toch het mooiste wat er is, een hele pc zelf samenstellen en bouwen.
daar kan voor mij geen apple, dell, HP, of wie dan ook aan tippen in prijs/kwalteit verhouding

het is jammer dat ik niet zelf tot op het moertje onze laptop kon samenstellen, maar daarin heeft apple voor mij het werk al prima gedaan vind ik. ( we hebben thuis een macbook pro ) (er zal nooit iets anders in huis komen qua laptops dan apple's macbook pro)

[ Voor 54% gewijzigd door murky123 op 11-01-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Blijf toch een kunst om de hardware te combineren en een beter product op de markt te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 16:01
Volgens mij is dit een ervaringentopic . Niet het topic 'Ik-vind-Apple-te-duur' topic. En dat begint me aardig te irriteren. Sowieso twijfel ik er al aan of je al volwassen bent . De taal die je gebruikt is een beetje basischool niveau. Daarbij vergelijk je een lelijke Fiat met een Ferrari . Een compleet onzinnige discussie . Je bent niet verplicht om een Mac te kopen , have fun met Windows. Maar zit dan niet topic vol te spammen met : 'Oh Apple is duur ' . Dan vraag ik me af wat je hier doet.

On topic :

Jammer dat de 8800 GT niet past , maar misschien komt daar in de toekomst wel een oplossing voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Fiat is anders wel eigenaar van ferrari... :P

Kon het niet laten O-)

[ Voor 23% gewijzigd door lowfi op 11-01-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
carfreak02 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:17:
Volgens mij is dit een ervaringentopic . Niet het topic 'Ik-vind-Apple-te-duur' topic. En dat begint me aardig te irriteren. Sowieso twijfel ik er al aan of je al volwassen bent . De taal die je gebruikt is een beetje basischool niveau. Daarbij vergelijk je een lelijke Fiat met een Ferrari . Een compleet onzinnige discussie . Je bent niet verplicht om een Mac te kopen , have fun met Windows. Maar zit dan niet topic vol te spammen met : 'Oh Apple is duur ' . Dan vraag ik me af wat je hier doet.

On topic :

Jammer dat de 8800 GT niet past , maar misschien komt daar in de toekomst wel een oplossing voor. :)
Ok; om te beginnen is het een discussietopic; kijk maar eens bovenaan de pagina. Onderdeel van die discussie is dus of de nieuwe mac pro het geld waard is. Dat is subjectief.

Daarnaast probeer ik de Mac niet te bashen, maar lijkt dat er misschien wel een beetje op. Komt meer omdat ik zoiets heb van: "Hallo, ff niet zo Apple ophemelen want ze hebben ook een hoop rotzooi geproduceerd."

Bedankt dat je mijn taalgebruik waardeert; ik probeer het alleen simpel te houden zodat iedereen het snapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
carfreak02 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:17:

On topic :

Mag ik je nog wel vragen wie je nu probeert aan te spreken?
Ik zie eigenlijk niemand met slecht taal gebruik op de "d" of "t" na dan ( nu spreek ik voor mijzelf ;) )
We hoeven hier ook geen groot nederlands dictee te doen
ook zie ik nergen dat er gespammed word met dat apple zo duur is.
wel dat er mensen zijn die 1 a 2 keer laten vallen dat apple duur gevonden word, maar dat mag toch best gezegd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Dear Apple,

In 2006 I bought my Mac Pro with a Nvidia 7300GT graphics cards. Apple's top of the bill machine with unprecedented expandability (for an Apple machine at least). In 2007 I've expanded the memory to 6GB and replaced the standard 250GB by 2 WD Raptor's and 2 huge storage disks. This week you introduced the new 2008 Mac Pro with new graphics card options such as the ATI 2600 and the Nvidia 8800GT.

I'm disappointed that Apple is not offering any upgrade possibilities for the old graphics card in the original 2006 Mac Pro. The overall computing power is more than adequate, but the old graphics card's (7300GT and 1900XT) just can't keep up with today's demands. The Nvidia 8800GT you are offering together with the new 2008 Mac Pro will do fine, but I understand this card will not work on my 2006 Mac Pro because of the 64bit EFI.

Can you please provide my 2006 Mac Pro with a graphics card upgrade possibility? I'm not willing to spend another 3,000 euro to upgrade to a new 2008 Mac Pro just because of the outdated graphic card.

Even een vriendelijk mail gestuurd.

Hier loopt trouwens een leuk topic over de Raid controller.

[ Voor 5% gewijzigd door Zware Unit op 11-01-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 20:54
- tobo + muis van de mac gooi k meten weg als ik em koop; dat is echt rotzooi, nooit aan kunnen
[...]
klaar... nu ga ik maar wachten tot 15 januari op een 24" imac met quadcore en bluray :)
Pusebox, dan mag je dat tobo en muisje wel naar mij sturen als je het toch weg gooit :).

[ Voor 63% gewijzigd door Kaspers op 11-01-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Zware Unit schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:16:
Dear Apple,

In 2006 I bought my Mac Pro with a Nvidia 7300GT graphics cards. Apple's top of the bill machine with unprecedented expandability (for an Apple machine at least). In 2007 I've expanded the memory to 6GB and replaced the standard 250GB by 2 WD Raptor's and 2 huge storage disks. This week you introduced the new 2008 Mac Pro with new graphics card options such as the ATI 2600 and the Nvidia 8800GT.

I'm disappointed that Apple is not offering any upgrade possibilities for the old graphics card in the original 2006 Mac Pro. The overall computing power is more than adequate, but the old graphics card's (7300GT and 1900XT) just can't keep up with today's demands. The Nvidia 8800GT you are offering together with the new 2008 Mac Pro will do fine, but I understand this card will not work on my 2006 Mac Pro because of the 64bit EFI.

Can you please provide my 2006 Mac Pro with a graphics card upgrade possibility? I'm not willing to spend another 3,000 euro to upgrade to a new 2008 Mac Pro just because of the outdated graphic card.

Even een vriendelijk mail gestuurd.

Hier loopt trouwens een leuk topic over de Raid controller.
zou je mij / ons op de hoogte kunnen houden over het antwoord van apple of je de mac pro kunt upgraden mbt de videokaart
toch als ik al die kracht van een mac pro zie dan is de graka toch een ondergeschoven kindje

je ziet nog wel een hoop intel/microsoft in mijn signature staan, maar dat gaat toch allemaal veranderen naar apple

[ Voor 4% gewijzigd door murky123 op 11-01-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Zware Unit schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:19:
Heb nu voor het OS 2 raptors in Raid 0 in mijn Mac Pro en dit maakt het systeem erg snel. Samen met veel geheugen (nu nog 6GB) maakt dit de Mac Pro een snel beestje. Sinds ik ben overgestapt naar Apple moet ik wel wennen dat ik niet elk jaar (of 2) een nieuw systeem nodig heb om nieuwe zware applicaties te draaien.

Eigenlijk heb je alleen jaarlijks een nieuwe videokaart nodig. Hopelijk gaat het werken.
Kun je mij uitleggen waardoor je Mac een snel beestje is? Komt het omdat het Raptors zijn of dat je ze in Raid 0 hebt gezet? Hoe heb je ze trouwens in Raid 0 gezet, komt daar nog hardware bij te pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
nope enige hardwarde die je nodig zou hebben is als je ipv soft raid hard-raid wil hebben dan moet je de nieuwen apple raidcard nemen die is super snel stabiel en damn goed (alleen ene tikkeltje te duur)
de raptors met raid 0 zijn in combinatie met 8GB geheugen super goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
De basis voor een Mac Pro is geheugen. Mijn ervaring is dat je minimaal 4GB nodig hebt. Afhankelijk van je Apps wordt het systeem alleen maar sneller en sneller met meer geheugen.

Door de 2 raptors in raid 0 te hangen vul je het geheugen sneller, waardoor het systeem minder van de disken hoeft te lezen en dus veel sneller is. De Raid controller is voor veel mensen pure overkill. Leuk bij multiple video streams of ongecomprimeerde video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Cain69 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 02:33:
nope enige hardwarde die je nodig zou hebben is als je ipv soft raid hard-raid wil hebben dan moet je de nieuwen apple raidcard nemen die is super snel stabiel en damn goed (alleen ene tikkeltje te duur)
de raptors met raid 0 zijn in combinatie met 8GB geheugen super goed
dan moet jij maar eens op die link klikken die hierboven ergens staat

de batterij van die nieuwe raid kaart moet 7 dagen opladen, en om de 30 dagen word de batterij gereconditioneerd. Tijdens het opladen is de raid raitetraag, wat inhoudt dat bijna 1/4 van de tijd je raid te traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-05 15:06
Phusebox, dit is inderdaad een discussietopic. Maar probeer dan het bashen (en flamen) te vermijden. Je halve vergelijking over het prijsverschil tussen een Mac Pro en een PC is overbodig. Hett gaat in dit topic om de Mac Pro. M.b.v. de ervaringen in dit topic, reviews e.d. verwachten we dat iedereen zelf kan besluiten wat ze willen kopen.

Deze laatste post helpt natuurlijk ook niet mee. Als je het hele topic leest dan zie je dat het opladen een stuk sneller gaat (16-32 uur) en dat er nog niemand is met ervaringen over het reconditioneren van de batterij, maar dat dit om de 3 maanden dient te gebeuren. Overigens zou ik dan nog steeds geen hardwarematige raid controller willen ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
Ik heb mijn dual Xeon (Windows) systeem verkocht en ben van plan een Mac Pro (8-core 2.8Ghz) aan te schaffen, alleen zit ik nog een beetje te twijfelen over de videokaart voor de doeleinden waarvoor ik hem zal gebruiken. Ik zal hem gaan gebruiken voor Final Cut Studio 2 (en dan voornamelijk FCP en Color) in combinatie met Adobe After Effects en plugins van o.a. RedGiant en GenArts. Ik speel geen games. :)

Op internet lees ik dat slechts enkele programma's voordelen hebben met duurdere kaarten, maar dat gaat voornamelijk over Motion. Een pakket wat ik vrijwel nooit gebruik.

Ik heb ook nog een Macbook en daar kan ik een aantal plugins niet op draaien vanwege de beperkte videokaart. Loop ik bijvoorbeeld met een Ati HD 2600XT op een gegeven moment tegen dezelfde problemen aan?

Het is voormij als student een flinke investering en hoop er een jaar of 3 mee vooruit te kunnen. Wat is wijsheid? De standaard Ati HD 2600XT of voor een Geforce 8800GT? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ik zie het, die raptors zij van die 10000 rpm schijven en wat minder gigabytes per €, maar wel veel performance. Ik heb nu een mengelmoesje van schijven in m'n Mac zitten:

ST3250824AS P: Capaciteit: 232.89 GB
Maxtor 6L200M0: Capaciteit: 189.92 GB
WDC WD5000AAKS-00TMA0: Capaciteit: 465.76 GB

Is hier een 'handige' indeling in te maken? Het OS op de ene schijf, bestanden op de andere schijf ofzo. De boel in raid of niet?
Ik heb er wat grote apps op staan (Final Cut Studio) en werk met videobestanden. OSX is nu nog op de ene schijf Tiger en op de andere staat al Leopard (als test), moet uiteindelijk natuurlijk alleen Leopard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Wat betreft die RAID controller: je kunt ook een kaartje van Areca in je mac kwijt.

Als de installatie niet echt heel pittig is, zou een kaartje uit de ARC-1680 serie wellicht ook nog een mooi alternatief kunnen zijn :)

Al zijn de verhalen qua booten nogal tegendraads. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze met de laatste firmware bootable zijn, echter beweert Areca zelf op hun eigen site het tegenovergestelde :?

[ Voor 39% gewijzigd door mindcrash op 12-01-2008 14:09 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Maar brengt het een snelheidswinst als ik mijn spul in raid zet, zonder hardware raid controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Bij mij geeft het zonder hardware Raid een enorme verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Dear Mr. Jobs,

I have no doubt that this email will never get to you, however I am
writing in the vain hope that your assistant will bring this matter to
your attention.

Recently the new range of Mac Pros was announced by Apple, and fine
machines they are too. However, there are a significant number of
existing Mac Pro owners who have been patiently waiting for a long
long time now for an upgrade path for the graphics card (currently the
top of the line is a Radeon 1900XT which is well over a year out of
date - eons in graphics card terms).

I'm sure you can imagine how pleased we were when it was announced
that the new Mac Pros will have the option of an Nvidia 8800GT card,
and this was offered as an upgrade in the Apple Store. However, now
it has come to our attention that these cards will not work in older
Mac Pros (and by "old" I mean a machine purchased last week). The
fundamental reason for buying a Mac Pro aside from its power is that
it is the ONLY Apple machine that is expandable and upgradeable. Yet,
your company has decided to remove that option. I can assure you that
this has already had an impact on your sales. A brief look around the
'net has indicated that orders are being switched to PC workstations
because you have destroyed the confidence of potential Mac Pro buyers
by taking away the main reason we buy them.

Let me be very clear. There is utter disgust, disappointment and
contempt being expressed by the Mac Pro community for Apple right now.
Go into the Support>Discussions area on the Apple website and you
will see that the community is up-in-arms about the way we have been
treated. You have a serious revolt on your hands. Let me remind you
that we are your best customers. We spend many thousands of dollars
on our Mac Pro workstations, and yet we feel like your company cares
more about someone who spends a couple of hundred bucks on an iPod.

Mac Pro owners are the hardcore of your customer base -your power
users. We are the ones who have supported your company through the
leaner times, when the OS wasn't quite what it should have been, or
sales weren't so good. We use your machines in a professional
capacity and we make large orders for expensive equipment and
software. Well, no more. We won't be treated like second class
customers, at the back of the queue behind kids buying iPhones.

Do the right thing. We deserve better.

Sincerely,

Antwoord van Steve (steve.jobs@apple.com):

I suggest you calm down. Everyone knows the issue and it is being worked.

Steve

(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 20:54
Nog een reply:
Dear [..]:

Don't get your panties in a bunch. I already reamed the product manager
and they are working on it 24x7.

Steve
Echt respect voor zulke replies, dat doet de community weer goed lijkt me..

[ Voor 3% gewijzigd door Kaspers op 14-01-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 20:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kaspers schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:16:
Nog een reply:

[...]

Echt respect voor zulke replies, dat doet de community weer goed lijkt me..
lees het macrumors topic waar deze 'reply' vandaan komt ook even en dan zie je dat deze 'reply' dus gewoon verzonnen is. De reply die Zware Unit post schijnt wel echt te zijn, maar hoe echt vraag ik me af.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Ik verwacht niet dat Steve spelfouten maakt .. dus ik betwijfel of 't hem echt is . Waarschijnlijk gewoon 1 van z'n onderdanen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

carfreak02 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:22:
Ik verwacht niet dat Steve spelfouten maakt .. dus ik betwijfel of 't hem echt is . Waarschijnlijk gewoon 1 van z'n onderdanen. 8)
Steve heeft net zoals onder meer Jeff Bezos en Bill Gates een aantal P.A's rondlopen die onder andere ervoor zorgen dat e-mail die binnenkomt via de publieke mailbox (indien nodig) keurig wordt beantwoord.

Moet ook wel, anders zijn ze meer bezig met e-mail lezen dan met een groot bedrijf winstgevend(er) maken ;)

On another note (back on topic),

Ik zit zelf te denken om mijn MP uit te rusten met de 3Ghz variant i.p.v. de 2.8Ghz Penryns (Lijkt me mooie middenmoter, en de prijs voor de 3,2 Ghz variant vind ik behoorlijk... erhm... fors).

Tot nu toe ben ik echter alleen benchmarks tegengekomen wat betreft de 2.8Ghz versie, die al de 'oude' quadcore 3.0Ghz behoorlijk bij te houden. Ik vraag me dus af of die 710 euro extra weggegooid geld is die ik beter aan iets anders kan besteden, of dat het echt nog wat verschil t.o.v. die 2.8Ghz Penryns uitmaakt.

Kan iemand daar misschien wat over kwijt? ;)

[ Voor 63% gewijzigd door mindcrash op 14-01-2008 21:26 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Het verschil tussen de oude 2,66 en 3,0 was ook niet verschrikkelijk groot. Persoonlijk zal ik liever mijn systeem vol met geheugen, snelle harde schijven en een leuke 8800gt stoppen. Als je dan nog steeds geld over hebt, dan kan je kiezen voor de 3,0. Het verschil is niet groot, maar wel aanwezig :9

2008 Mac Pro vs 2006/2007 Mac Pro according to Apple

Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de Apps. Zijn nog weinig Apps die gebruik maken van 8 of 4 cores. Alle professionele Apple software wel (Aperture, Final Cut, etc.) en spullen van Adobe. Rest heeft het ook niet echt nodig. Is ook wel prettig soms dat een applicatie niet 400% of 800% CPU load heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 00:31
mindcrash schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:14:
[...]

SIk vraag me dus af of die 710 euro extra weggegooid geld is die ik beter aan iets anders kan besteden, of dat het echt nog wat verschil t.o.v. die 2.8Ghz Penryns uitmaakt.

Kan iemand daar misschien wat over kwijt? ;)
Verschil tussen 2.8 en 3.0GHz is 7%. En een schamele 7% performanceverschil is te weinig om op te kunnen merken. Voornaamste wat je voor die €710 koopt is dat je de psychologische grens van 3 mooie ronde GHz'en bereikt.
Ik zou ook gaan voor meer geheugen (met 8 cores is 8GB het minimum, imo) en leuke HDD's. En als je dan alsnog geld over hebt is 3.0 natuurlijk een leuker getal dan 2.8.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 17:50
Ik ben van plan om later dit jaar de 3.0GHz Mac Pro aan te schaffen, maar op dit moment zit ik nog met een paar noobievragen.

- Nu het 2008 model kan worden uitgerust met een GeForce 8800GT videokaart, is het nu wel mogelijk om een GeForce 8800GTS 640MB in de Mac Pro perfect te laten draaien?
- Misschien een domme vraag, maar is er een kans dat de 2008 Mac Pro zelfs de, op 19 februari te verschijnen, GeForce 9800GX2 zal accepteren?
- Is het mogelijk om het standaard 2GB (2x1GB) FB-DIMM geheugen te vervangen door de Corsair Dominator QUAD2X4096-8500C5DF (1066MHz) of twee Corsair Dominators TWIN2X2048-6400C3DF (800MHz)?
- Ik krijg toch geen hardwareproblemen als ik de standaard 320GB 7.200-rpm harddisk vervang door een 10.000-rpm Western Digital Raptor X 150GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Niet online
iRaptor schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 01:14:
Ik ben van plan om later dit jaar de 3.0GHz Mac Pro aan te schaffen, maar op dit moment zit ik nog met een paar noobievragen.

- Nu het 2008 model kan worden uitgerust met een GeForce 8800GT videokaart, is het nu wel mogelijk om een GeForce 8800GTS 640MB in de Mac Pro perfect te laten draaien?
- Misschien een domme vraag, maar is er een kans dat de 2008 Mac Pro zelfs de, op 19 februari te verschijnen, GeForce 9800GX2 zal accepteren?
Beide waarschijnlijk nee. De Mac Pro slikt alleen videokaarten die een voor de Mac geschikte EFI firmware heeft. Dus tenzij Apple deze videokaarten alsnog maakt heb je pech.
- Is het mogelijk om het standaard 2GB (2x1GB) FB-DIMM geheugen te vervangen door de Corsair Dominator QUAD2X4096-8500C5DF (1066MHz) of twee Corsair Dominators TWIN2X2048-6400C3DF (800MHz)?
Nee, de Mac Pro gebruikt FB-DIMMs met ECC. De dominators zijn reguliere DIMMs.
- Ik krijg toch geen hardwareproblemen als ik de standaard 320GB 7.200-rpm harddisk vervang door een 10.000-rpm Western Digital Raptor X 150GB?
Dat moet gewoon kunnen, want het is gewoon een SATA schijf.
Apple vermeld overigens dat de harddrives 1inch hoog moeten zijn en die raptor is 1.028 inch hoog, maar dat lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Plecky schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:33:
Apple vermeld overigens dat de harddrives 1inch hoog moeten zijn en die raptor is 1.028 inch hoog, maar dat lijkt me geen probleem.
Zou inderdaad geen probleem moeten zijn, aangezien er wel meer mensen zijn met een MP die booten vanaf een WD Raptor (of zelfs meerdere in RAID) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

" Kies voor geavanceerde grafische prestaties de nieuwste NVIDIA GeForce 8800 GT met 512 MB GDDR3-videogeheugen. De NVIDIA GeForce 8800 GT is geschikt voor maar liefst 33,6 miljard textured driehoeken per seconden, zodat veeleisende grafische programma's voor bijvoorbeeld bewegende beelden, 3D-modellering, rendering en animaties, uitstekend presteren. Deze kaart beschikt over een PCI Express 2.0-interface voor een snelle verbinding met de Mac Pro en twee dual-link DVI-poorten voor het aansluiten van twee 30-inch Apple Cinema HD Displays.
Inhoud van de verpakking

Inclusief een DVI-naar-VGA-connector voor aansluiting van een VGA-scherm
Systeemvereisten

Vereist een Mac Pro met een PCI-Express 2.0-sleuf van dubbele breedte of twee PCI-Express 2.0-standaardsleuven "

Is net geupdate op de site.

Oftewel, de 8800 kaart gaat niet passen volgens apple in de oude mac Pro's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Beide waarschijnlijk nee. De Mac Pro slikt alleen videokaarten die een voor de Mac geschikte EFI firmware heeft. Dus tenzij Apple deze videokaarten alsnog maakt heb je pech.
Waarom staat er op deze pagina dat de 8800GTS (works out of the box) wel werkt of raak ik nu in de war? :S En hoe zat het met de drivers NVinject en Titan, die Leopard kunnen misleiden zodat een Windows videokaart wordt aangezien voor een Apple videokaart?
Nee, de Mac Pro gebruikt FB-DIMMs met ECC. De dominators zijn reguliere DIMMs.
Accepteert de Mac Pro uitsluitend FB-DIMM met ECC (wat ECC ook mag zijn ^^")? BTW, heeft iemand het überhaupt ooit geprobeerd om een Mac Pro te laten werken met reguliere DIMMs? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Anandtech heeft in 2006 een goede review geschreven over de eerste generatie Mac Pro. Het FB-Dimm is uitvoerig besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Net mijn eerste Apple ooit besteld een mooie mac pro

specs:
Two 2.8GHz Quad-Core Intel Xeon
2GB (2x1GB)
NVIDIA GeForce 8800 GT 512MB GDDR3
500GB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s
One 16x SuperDrive
AirPort Extreme Card (Wi-Fi)
Apple Wireless Mighty Mouse
Apple Wireless Keyboard & Mac OS

Thuis nog een extra 500gb liggen :) ben benieuwd, jammer van de levertijd (3-5 weken)

_/-\o_

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik wil een media center gaan bouwen d.m.v. OSX. Nu kan ik een Mac Mini kopen, maar door de bepering van de VGA en de harde schijven wil ik een goedkope Mac Pro kopen.

Nu kan ik in de store kiezen voor 1 Quad CPU, maar wat ik me dan afvraag: blijft er dan gewoon 1 socket leeg? Kan ik die later met een Xeon opvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
zAo schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:53:

Nu kan ik in de store kiezen voor 1 Quad CPU, maar wat ik me dan afvraag: blijft er dan gewoon 1 socket leeg? Kan ik die later met een Xeon opvullen?
Kijk daar ben ik ook beniewd naar, scheelt 450 euro. Over een jaar zijn die processors in prijs gezakt en prik je er eentje bij...... lijkt me sterk dat dit niet mogelijk is.

Wat kost op dit moment zo'n losse cpu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:49
Pricewatch: Intel Xeon E5440 771 2.83GHz 12MB Boxed € 599,37

edit: Hmm bij nadere research is dit toch waarschijnlijk niet de goede, maar verwacht geen lagere prijs voor de processor die in de mac pro zit.

[ Voor 51% gewijzigd door Type-R739 op 16-01-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
600 euro voor een losse cpu wow dat is echt veel geld zeg. Bedankt voor het opzoeken, ik kon hem niet vinden in de pricewatch.
Ben beniewd wat de laagste prijs ooit zal worden voor deze cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Bij dual CPU opstellingen heb je vaak ook dezelfde stepping nodig. Tevens zakken de Xeon processoren nauwelijks in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

k zie niet zo gebeuren dat apple dit toelaat. ik denk dat apple dit net zo heeft gedaan zoals ze dat eerder hebben gedaan bij de single cpu G5 1,6 PowerMac. Hier hadden ze toen ook doodleuk een heel socket er gewoon niet op het PCB gezet, en dit is dus ook niet te upgraden dan. :D

zie hieronder dat ze doodleuk het socket hebben weggehaalt na het plaatsen van slechts 1 CPU :>

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/7942/150zp1.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 140651 op 17-01-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
bedankt ! dat is dan geen optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zAo schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:53:
Ik wil een media center gaan bouwen d.m.v. OSX. Nu kan ik een Mac Mini kopen, maar door de bepering van de VGA en de harde schijven wil ik een goedkope Mac Pro kopen.

damn een mac pro als mediacenter; talk about overkill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Haal een Mac Mini en stop max geheugen, max CPU, max disk en custom Blue-Ray in. Mac Pro is echt onzin. Leuk voor ongecomprimeerde Full HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 16:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zware Unit schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:27:
Haal een Mac Mini en stop max geheugen, max CPU, max disk en custom Blue-Ray in. Mac Pro is echt onzin. Leuk voor ongecomprimeerde Full HD...
Voor jou misschien. Voor mensen die actief met film en muziek bezig zijn kan een mac pro niet snel genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 16:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zware Unit.

Ik zie nu pas dat je waarschijnlijk reageert op het mediacenter verhaal. Idd daarvoor is een macpro overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt maar net aan de schaal. Als je een speciale media ruimte hebt, met een 1080p projector, een 16.1 surround system en een heleboel geripte DVDs die je in RAID-1 op wilt slaan, dan kan een Mac Pro wel handig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Niet online
Hier op inhakend, waarvoor gebruiken jullie je Mac Pro eigenlijk?
Ik ben nog de afweging aan het maken of het niet dikke overkill is voor mij. Als hobby en voor studie software-ontwikkeling, en ook nog wat layout dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
Ik doe film film film en foto bewerking op mijn Mac Pro
Gebruik de 30" Apple ACD wat voor film echt een must is en ook voor foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 13:50
Plecky schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 00:42:
Ik ben nog de afweging aan het maken of het niet dikke overkill is voor mij. Als hobby en voor studie software-ontwikkeling, en ook nog wat layout dingetjes.
Desktopje.
Ik fotosoep wat als hobby en dan is het erg fijn, beetje videobewerking is ook altijd leuk. 't Gaat allemaal wat vlotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodskjegg
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-11-2012
Ik gebruik mijn mac pro hoofdzakelijk voor muziek opnemen en video bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Gebruik veel VMware Fusion voor mijn werk. Prive gebruik ik hem voornamelijk voor Aperture, Films kijken, muziek luisteren, Video montage en de standaard Office zaken.

Wil volgend jaar een nieuwe HD videocamera kopen. Het monteren is echt GEWELDIG op de Mac Pro. Helemaal icm Final Cut. Heb jaren met Premiere gewerkt, maar Final Cut werkt echt zo heerlijk. Wat een mooi pakket.

---

Even reageren trouwens op de Mac Pro als MediaCenter. Een Mac Mini is still, krachtig genoeg voor Full HD 1080p. Voor additionele storage kan je beter een NAS gebruiken. De GigaBit verbinding is voldoende om 1080p te streamen over je netwerk. Ook een stuk stiller dan de Mac Pro. Blijft natuurlijk erg stoer om een Mac Pro als MediaCenter te gebruiken. Hopelijk vervangt de nieuwe AppleTV software FrontRow komend jaar.

[ Voor 36% gewijzigd door Zware Unit op 18-01-2008 12:17 . Reden: Mac Pro als MediaCenter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Zware Unit schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:14:
Anandtech heeft in 2006 een goede review geschreven over de eerste generatie Mac Pro. Het FB-Dimm is uitvoerig besproken.
Bedankt voor de handige link, die gasten van Anandtech hebben zelfs de aanloop (lees geschiedenis) naar FB-DIMM behandeld. ^^

...Maar nu blijf ik toch de eigenwijze eikel uithangen. Wat gebeurt er als ik toch de FB-DIMMs uit de 2008 Mac Pro haal en deze vervang voor Dominators (DDR2 geheugen)?
1. De hele machine ontploft uit elkaar.
2. Hij zwijgt (lees wil niet starten).
3. Hij werkt net zo perfect als met FB-DIMMs.
4. Een combinatie van alledrie: hij werkt eerst perfect, ontploft vervolgens en is daarna voor eeuwig het zwijgen opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je kan ook een isa kaart in je pci-e gleuf stoppen.

Omdat je een eigenwijze eikel bent natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Volgens mij past het gewoon niet... PCI-kaart in ISA-slot idd. Chipset heeft volgens mij FB-Dimm nodig. Als het werkt dan hadden we al lang wat gelezen op de verschillende sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Niet online
iRaptor schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 21:48:
[...]
...Maar nu blijf ik toch de eigenwijze eikel uithangen. Wat gebeurt er als ik toch de FB-DIMMs uit de 2008 Mac Pro haal en deze vervang voor Dominators (DDR2 geheugen)?
Ik ga voor optie 2, want de ervaring leert dat verschillende geheugenmodules niet in hetzelfde sleufje passen. Verder is de manier van communiceren anders en werken ze op een ander voltage (FB-DIMM 1.5 vs 1.8, maar heeft wel weer ongeveer 10W nodig vs 4W volgens deze site)
Het lijkt me inderdaad net zoiets als ISA in PCI, een Athlon op een Socket 775 of Firewire in een USB poort: past alleen met veel proppen, maar gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Misschien leuk om te vermelden, dindsdag mijn Mac Pro besteld met ADC, vandaag een mailtje met de melding dat het goed was ontvangen en de leverdatum: 26 Fev, 2008.

dat wordt lang wachten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Sjoerd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 08:48:
Misschien leuk om te vermelden, dindsdag mijn Mac Pro besteld met ADC, vandaag een mailtje met de melding dat het goed was ontvangen en de leverdatum: 26 Fev, 2008.

dat wordt lang wachten dus ;)
Je hebt zeker de andere videokaart gekozen in je configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
El Gravedigger schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:29:
[...]

Je hebt zeker de andere videokaart gekozen in je configuratie?
Ja inderdaad de 8800 :) medewerker van de apple store zelf schrok er nogal van dat de levertijd zo lang was, na 2x checken kwam ze met de melding dat er onderdelen niet op voorraad waren (dat gaat dus waarschijnlijk over die 8800) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Niet online
Heb je dit geupdate artikel van Engadget gezien?
Update: Nvidia's Director of PR emailed us to let us know that the company is "in the middle of bringing out an upgrade kit based on the NVIDIA GeForce 8800 GT solution for all Intel-based Mac Pros." What's more, this upgrade kit "should be out in a few weeks."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Laten we het hopen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wat je ook kunt doen als je een mac pro met 1cpu wilt: een dual processor mac pro kopen, cpu eruit halen, op ebay zetten voor ca. 500 euro (makkelijk haalbaar), heatsink bewaren en dan eventueel later cpu erbij kopen als je wil upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Laatst online: 00:04
Ik las't bericht vanmorgen ook. Ben blij dat er iig weer wat hoop gloort aan de graphics-horizon voor de Mac Pro gebruikers :)

't zou toch wel beetje jammer zijn als je een computer koopt die in de markt wordt gezet als upgradeable en dat er dan vervolgens geen videokaart kan worden vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Goed nieuws , ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Phusebox schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:31:
wat je ook kunt doen als je een mac pro met 1cpu wilt: een dual processor mac pro kopen, cpu eruit halen
LOL, en dan te geloven dat een verkoper van de Apple Store in Utrecht me (vorig jaar inmiddels) wilde wijs maken dat de CPU's er niet uit kunnen worden gehaald, omdat ze zogenaamd vastgelast zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
Utrecht spoort niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb een aantal berichten verplaats naar Levertijd Apple producten Deel 4. Mededelingen over levertijden kunnen in dat topic, in dit topic kan gediscussieerd worden over de Mac Pro :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-05 13:20
Games :P
Verder gewoon als standaard desktop/prutsbak, hoewel ik wel wat negatieve kanten aan osx zie zitten (trage bigfixes, te vaak rebooten bij een update) ben als als linux gebruiker zeer te spreken over osx en zeker de mac pro, goed nieuws dat er nu misschien ook een 8800 voor de voorgaande intel mac pro aan lijkt te komen, dan kan die stofzuiger (1900xt) er tenminste uit :P

Mocht die upgrade kit er niet komen dan is dit iig mn laatste mac, maar hij zal t nog wel wat jaartjes volhouden.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.