Leopard vanaf 26 oktober in de winkel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 989 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:53
Op de Apple site is te lezen, dat de officiele release van Leopard (10.5) zal plaatsvinden op 26 oktober om 6 uur s'avonds. Het wordt gelanceerd met de spreuk: "add a new mac to your mac".

De pagina's die gaan over Leopard zijn ook geupdate: http://www.apple.com/macosx/.

De verkoopprijs is vastgesteld op 129 dollar. Een familypack (5 licenties) kost 199 dollar. Deze prijzen zijn gelijk, aan de prijzen van Tiger. Het is vanaf nu mogelijk om op de Amerikaanse site te preorderen. Ook op de Nederlands site is Leopard te vinden. Een enkele licentie is 129 euro en een family pack 199 euro.

Edit: ik zie dat er snel meer informatie bij komt in het topic. Ik zal vanavond de TS updaten met info over het up-to-date programma, studentenkorting en hopelijk ook ADC info.

Aangezien een andere user bezig is met een mooi topic over Leopard, zal ik hier verder niets aanpassen :).

[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 16-10-2007 19:13 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Wat is eigenlijk het nut van de "family pack"?

Kan je bijvoorbeeld ook als je de single user - versie neemt op meerdere mac's (in 1 huishouden) Leopard installeren?

Lees namelijk op een ander forum -> "Ja, dat kan. Wanneer je Leopard voor een single user koopt kan je 'm gewoon ongelimiteerd op alle Macs bij (bijvoorbeeld) jouw in huis zetten, zolang ze maar aan de specificaties voldoen."

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/home/2007/images/leopard_arriving_1026_hero_20071016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/leopard/banner-preorder.gif
129 euro 1 gebruiker:
199 gezinspakket
Mac OS X versie 10.5 Leopard, dat meer dan 300 nieuwe functies en voorzieningen bevat, komt uit op 26 oktober 2007.

Als u tussen 1 oktober 2007 en 29 december 2007 een in aanmerking komende Mac koopt waar Mac OS X Leopard nog niet bij zit, kunt u Leopard bestellen voor slechts €8,95.
Voor 9 euro heb je een upgrade als je de mac na 1-10 gekocht hebt
http://store.apple.com/Ca...promobar_leopard_utd.html

Je kan Leopard wel op meer dan 1 pcMac installeren, maar het mag niet.
Je hebt maar 1 licentie.

[ Voor 75% gewijzigd door weeraanmelden op 16-10-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88433

En hoe bestel ik de 10 euro versie als ik na 1 oktober een nieuwe mac heb aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Tha BasZ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:47:

Kan je bijvoorbeeld ook als je de single user - versie neemt op meerdere mac's (in 1 huishouden) Leopard installeren?

Lees namelijk op een ander forum -> "Ja, dat kan. Wanneer je Leopard voor een single user koopt kan je 'm gewoon ongelimiteerd op alle Macs bij (bijvoorbeeld) jouw in huis zetten, zolang ze maar aan de specificaties voldoen."

Iemand een idee?
Ja het kan, maar het is illegaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 15:46

Apache

amateur software devver

Iemand een idee wanneer adc student accounts hun leopard krijgen? gaat hij er stipt op 26 oktober zijn? of komt dit mee met de gewone mailing? tss 1 en 5 november?

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 15:40
Jammer dat studentenkorting lager is, maar wat is nu eigenlijk sneller, via een APR of via de Online Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06
Hoedje schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:45:
De verkoopprijs is vastgesteld op 129 dollar. Een familypack (5 licenties) kost 199 dollar.

Ook op de Nederlands site is Leopard te vinden. Een enkele licentie is 129 euro en een family pack 199 euro.
Oftewel een prijsverschil (op dit moment) van 42% tussen US prijs en EU prijs. Zelfs als ik BTW daar van aftrek, hou ik dan toch nog een verschil van bijna 21% over.

Ik blijf dat toch enigszins apart vinden altijd (dit is niet specifiek voor Apple overigens).

Maar goed, niet alsof dit er enorm toe doet aangezien toch bijna niemand het los koopt neem ik aan. Het betere nieuws is in ieder geval dat het dan dus vast mogelijk zal zijn om de back-to-school actie te gebruiken en ook Leopard te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 17:54
Wat ik me wel afvraag is: wanneer zal je een iMac kunnen aanschaffen met Leopard er vooraf op geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Laatst online: 08-04 04:38
zojuist besteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
enzoronald schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:13:
Wat ik me wel afvraag is: wanneer zal je een iMac kunnen aanschaffen met Leopard er vooraf op geinstalleerd ?
Ik denk vanaf de 26e, zit zelf ook te denken om me 1e macbook (pro) aan te schaffen...maar zit te twijfelen om te wachten op een upgrade/nieuwe versie van 1 van de 2 books.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:57

Hertog

Aut bibat, aut abeat

In de Apple Store for Education is Leopard 115 euro, dit is duurder dan Tiger (die 89 euro was). Via de Surfspot Apple Store betaal ik overigens precies evenveel.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:13
Ook besteld, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Zal leopard ook gewoon goed draaien met de oudere intel imacs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Tha BasZ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:47:

Euh. Huishouden. Meerder computers. Family. 5 licenties.. euh ik begrijp er ook niets van! Waar zou die Family pack toch voor bedoeld zijn?! 8)7

Hehe flauw. Maar anders is het dus illegaal. Wel eens van Windows gehoord? Ik ken eigenlijk niemand die destijds windows 98 kocht. Maar iedereen had het. Raar he. Toch is dit bijne 08; kan me haast niet voorstellen dat Apple geen consequenties heeft ingebouwd. Hoewel. Nouja.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Anoniem: 44189 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:40:
Ja, je had natuurlijk ook zelf even naar de speicificaties kunnen kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Anoniem: 44189 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:40:
Ik weet niet wat jij met oudere intel-Mac's bedoeld, maar deze zijn allemaal dual-core (op een macmini na). Da's allemaal een generatie nieuwer dan de PentiumM serie en dus retesnel. Een 1.5 jaar oude CPU is echt niet de issue hierzo.

Wat wel een issue wordt is de Macmini G4. Ik heb een 1.25 Ghz model staan en Leopard schijnt pas te werken van 800 MHz G4's. Dat schijnt zelfs hardcoded te zijn (zodat oudere modellen G4's het niet doen) maar ik vraag mij af hoe de beleving zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Ik ben teleurgesteld in de prijs voor het onderwijs: €115,63... Scheelt dus niet zo veel met de normale winkelprijs...

Meen mij te herrineren dat 10.4 voor €89 verkocht werd als studentenprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147196

Anoniem: 50624 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:26:
Ik ben teleurgesteld in de prijs voor het onderwijs: €115,63... Scheelt dus niet zo veel met de normale winkelprijs...

Klopt ... voor tiger was het €89.

Nou dan bekijk ik het toch wel eventjes hoor.

(Kan je beter ACD-student nemen lijkt me)

Mvg,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Heb zojuist het gezinspakket samen met een airport express besteld.

Waarom een gezinspakket? Nou, omdat ik dit doe met nog 4 andere studenten. Zoals bekend zijn studenten niet zo rijk ;) en toch willen we leopard. Dus ieder 40 euro inleggen en hoppa toch de legale leopard.

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Nee hoor, want als je bij de gebruiksvoorwaarden kijkt dan staat er vermeldt dat studenten in een studentenhuis niet onder één huidhouden vallen :P

Dus niks legaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 07:02
Mmm is het dan ook zo dat Leopard bij de Macs zit vanaf 26 okt? Want die iPod actie geldt t/m de 30e ofzo dan zou je 4 dagen meer korting krijgen.

EDIT: Trouwens, hoe controleren ze op apple dat je een student bent als je een Mac koopt? Want zomaar een school invullen en dan in de edu store zijn lijkt me niet alles?

[ Voor 37% gewijzigd door FerdiV op 16-10-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Anoniem: 50624 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:26:

echt 3 reply's boven je:
Hertog schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:33:
In de Apple Store for Education is Leopard 115 euro,[b] dit is duurder dan Tiger (die 89 euro was). Via de Surfspot Apple Store betaal ik overigens precies evenveel.
Een G4 1,25 Ghz is me nog al een verschil tussen 800 Mhz.
En sinds Mac's gek zijn op ram, zou je dit best heel prima kunnen draaien.
(Je dual setup met 30" cinema display's er dan niet op aansluiten ;) )
Draait Leopard nog wel op een oudere intel mac. _O- Alsof die zo enorm oud zijn ... _O-

@vogelarke : Had ik in de 3e post van boven al geplaatst :P

[ Voor 3% gewijzigd door weeraanmelden op 16-10-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Ok ik zag net de actie van Leopard:

"Als u tussen 1 oktober 2007 en 29 december 2007 een in aanmerking komende Mac koopt waar Mac OS X Leopard nog niet bij zit, kunt u Leopard bestellen voor slechts €8,95."

Nu is het zo dat de macbook besteld is op 29 september in de Apple Online store (aaarrgh..:s), maar de betaling pas verwerkt op 3 oktober. Dus dan heb ik eigenlijk pas betaald/gekocht toch? Zou ik toch in aanmerking komen voor deze actie? Want Leopard voor 9 euro is toch best nice..
Hoe coulant is Apple daar in?
Alvast bedankt.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
humm kijk denk ik wel ff op de 26 zelf, werk 10 min lopen van een mac winkel vandaan dus dan maar wat lange pauze ;)

probleem is dat ik altijd met meer de winkel uit loop als ik denk te gaan hallen

[ Voor 68% gewijzigd door gulie op 16-10-2007 17:48 ]

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 15:43
300 nieuwe features !

Jammer genoeg zal ik nog veel langer moeten wachten dan tot de 26 aangezien ik men nieuwe Mac bij Mailamac ga kopen, en dat het ongev een kleine maand zal duren voordat de mac's daar OS X 10.5 draaien :(

- Die nieuwe wallpaper vind ik persoonlijk wat minder WOW :p -

[ Voor 16% gewijzigd door filenox op 16-10-2007 17:52 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:16

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

gulie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:46:
humm kijk denk ik wel ff op de 26 zelf, werk 10 min lopen van een mac winkel vandaan dus dan maar wat lange pauze ;)

probleem is dat ik altijd met meer de winkel uit loop als ik denk te gaan hallen
De verkoop in NL start pas om 18uur. Ik weet niet hoe laat jij pauze neemt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Laatst online: 20:44

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Hoe zit 't met installeren? Blijven je bestanden gewoon staan of moet je dat backuppen?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand welk build nummer de final is? Gold Master (9A581) is de rumor. Klopt dit?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 13:09
Besteld *O*, ben erg benieuwd naar de performance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06
FerdiV schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:35:
EDIT: Trouwens, hoe controleren ze op apple dat je een student bent als je een Mac koopt?
Basically niet.

Daarom zijn de kortingen ook niet zo extreem, soms kun je nog meer korting krijgen door echt via je school/universiteit te kopen. Bv. als die aangesloten is bij surfspot, loont het de moeite daar eens in te loggen en dan via 'partnershops' op de apple store in te loggen.

In mijn geval scheelt dat ca. 20 euro op een MacBook (vgl. met de onderwijs store prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 07:02
vogelaarke135 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:43:

"Als u tussen 1 oktober 2007 en 29 december 2007 een in aanmerking komende Mac koopt waar Mac OS X Leopard nog niet bij zit, kunt u Leopard bestellen voor slechts €8,95."

Nu is het zo dat de macbook besteld is op 29 september in de Apple Online store (aaarrgh..:s), maar de betaling pas verwerkt op 3 oktober. Dus dan heb ik eigenlijk pas betaald/gekocht toch? Zou ik toch in aanmerking komen voor deze actie? Want Leopard voor 9 euro is toch best nice..
Alvast bedankt.
Waar kan ik dit op de Apple site vinden zodat ik dit kan regelen? Als ik op die link klik in de link dan kom ik gewoon bij Leopard info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 17:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Het lijkt erop (afgaande op de screenshots op de laptops), alsof het gras-achtergrondje definitief zijn uittrede heeft gedaan. Goede zaak. Het was ook best een ackward moment toen er gelachen werd om de uitspraak "new desktop". ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Xilantof schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:07:
Hoe zit 't met installeren? Blijven je bestanden gewoon staan of moet je dat backuppen?
Goeie vraag idd. Ik ga er vanuit dat het gewoon een fresh install zal zijn, maar misschien heeft Apple in al zijn wijsheid daar ook iets op gevonden.

Iemand met een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Best wel jammer dat de korting via surfspot behoorlijk verminderd is. Tiger 89 Euro en Leopard 115 Euro. Binnenkort toch maar even bestellen denk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:03
Leuk, ik ben op 26 oktober in San Francisco. Misschien maar s bij de Apple Store gaan kijken dan :)

Is de versie in de US exact hetzelfde als in NL (dus op de US versie staat ook de Nederlandse taal?). En zou je als buitenlandse student ook korting kunnen krijgen in de winkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 08-04 15:53
mOrPhie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:46:
Het lijkt erop (afgaande op de screenshots op de laptops), alsof het gras-achtergrondje definitief zijn uittrede heeft gedaan. Goede zaak. Het was ook best een ackward moment toen er gelachen werd om de uitspraak "new desktop". ;)
Nou gelukkig heb ik die achtergrond met het gras nog, want ik vind die spacy achtergrond echt super lelijk :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De grasachtergrond zit er geloof ik nog wel in hoor, het is alleen niet meer de default wallpaper. :)

En ook besteld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101411

Zit ook overal te zoeken hoe het werkt als je na 1 oktober een mac hebt gekocht, kan het nergens vinden op de site van apple.

Iemand die het al heeft gevonden ? Anders bestel ik morgen wel telefonisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13

Maximus

There is no substitute

Heb ook mijn kopie maar besteld :) 115,43 down the drain :+

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Twee vraagjes:

* Wat is beter: een upgrade of een nieuwe installatie?
* Is Leopard wel die dag al in de Nederlandse winkels óf als ik nu bestel heb ik het dan die vrijdag in huis? :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
ik ben sinds augustus ADC Student lid, krijg ik nou Leopard gewoon automatisch gratis thuis gestuurd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
LoeiOrdinair schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:56:
[...]

De verkoop in NL start pas om 18uur. Ik weet niet hoe laat jij pauze neemt??
ohh allemaar better, moet tot 18:00 werken neem ik gewoon om 17:50 pauze :+

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213876

THE_BASE schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:22:
Twee vraagjes:

* Wat is beter: een upgrade of een nieuwe installatie?
* Is Leopard wel die dag al in de Nederlandse winkels óf als ik nu bestel heb ik het dan die vrijdag in huis? :)
Inderdaad, weet iemand meer over het upgraden van je huidige OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67046

Sephone schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:33:
Heb zojuist het gezinspakket samen met een airport express besteld.

Waarom een gezinspakket? Nou, omdat ik dit doe met nog 4 andere studenten. Zoals bekend zijn studenten niet zo rijk ;) en toch willen we leopard. Dus ieder 40 euro inleggen en hoppa toch de legale leopard.
Ik zit hier met hetzelfde 'probleem' hoe werkt dit met licensies? krijg je gewoon 5 losse, of 1 die je op 5 mac's kan koppelen via hun mac-adres? Wij willen dit namelijk ook doen, aangezien wij ook bij elkaar wonen. We zijn uiteraard geen familie.
Weten mensen hier of dit problemen kan opleveren met registratie e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Wilke schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:59:
[...]

Oftewel een prijsverschil (op dit moment) van 42% tussen US prijs en EU prijs. Zelfs als ik BTW daar van aftrek, hou ik dan toch nog een verschil van bijna 21% over.

Ik blijf dat toch enigszins apart vinden altijd (dit is niet specifiek voor Apple overigens).
Ja, het werkt illegaal downloaden in de hand. Ik doe daar overigens niet aan mee en ga $181 betalen terwijl de yanks voor hetzelfde DVD-tje (fysieke kostprijs $0,20) $129 betalen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:11

fjs

PSN: ftltc

Heb ook net de family pack besteld en de draadloze toetsenbord (nu direct leverbaar) en draadloze muis. Wacht in spanning af.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:46:
[...]

Ja, het werkt illegaal downloaden in de hand. Ik doe daar overigens niet aan mee en ga $181 betalen terwijl de yanks voor hetzelfde DVD-tje (fysieke kostprijs $0,20) $129 betalen O-)
Helaas zie je dit tegenwoordig steeds vaker. Omgerekend zou het maar 90 euro zijn, dat zijn nog eens leuke prijzen.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Anoniem: 213876 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:35:
[...]

Inderdaad, weet iemand meer over het upgraden van je huidige OS?
Zojuist besteld: enkele licentie, 129 euro.

En wat klagen jullie toch over die prijs: weet je wel wat je krijgt t.o.v. Windows Vista?

Of werp ik nu een zinloze discussie op?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228004

edgarf28 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:24:
ik ben sinds augustus ADC Student lid, krijg ik nou Leopard gewoon automatisch gratis thuis gestuurd??
dat is de grote vraag/ ook voor mij.. kan nergens zwart op wit vinden dat dat zo is..
Ik heb alleen gehoord dat dat wel het geval was met tiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 15:43
Op de nederlandse mac os x pagina staat er een nogal grote fout :D

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/2331/foutaq9.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door filenox op 16-10-2007 20:13 . Reden: Afbeelding was te groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Doritos schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:11:

[afbeelding]
Netjes. Krijgen we straks ook iMek's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235948

wat ook leuk is op de site van apple.... het aftel-ding. die telt af tot het moment dat leopard uitkomt....

Als je een beetje met je tijd en datum van je systeem speelt zie je dat de teller nog 10 seconden te gaan heeft en dan vervolgens vuurwerk.....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 12:10

Vuvuzela

My spire is forming

THE_BASE schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:02:
[...]

Zojuist besteld: enkele licentie, 129 euro.

En wat klagen jullie toch over die prijs: weet je wel wat je krijgt t.o.v. Windows Vista?

Of werp ik nu een zinloze discussie op?
Ik vind t alleen nog niet heel duidelijk wat ik krijg tegenover Tiger. Als ik die nieuwe functies bekijk ben ik niet heel erg impressed. Stacks lijken me we handig en verder gaat het me vooral om de performance en daar lees ik weinig over? Bij windows is elke nieuwe versie zwaarder dus misschien moet ik nog beter switchen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 13:22
Maciek schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:34:
[...]

Ik vind t alleen nog niet heel duidelijk wat ik krijg tegenover Tiger. Als ik die nieuwe functies bekijk ben ik niet heel erg impressed. Stacks lijken me we handig en verder gaat het me vooral om de performance en daar lees ik weinig over? Bij windows is elke nieuwe versie zwaarder dus misschien moet ik nog beter switchen.
Ik draai de beta al een tijdje op mijn oude G5 en ik moet zeggen dat Leopard behoolijk snel is.
Ook de verbeteringen in Finder en Mail zijn voor mij echte kantelpunten.

Ik heb 'm dan zojuist ook ge pre-ordered.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

maar elke nieuwe windows vereist ook meestal een nieuwe PC, tis maar hoe je dat "zwaarder" interpreteerd

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Laatst online: 08-04 04:38

[afbeelding]
kijk nu eens op de homepage vn de nederlandse site... ze hebben een teller geplaatst met dezelfde fout! :P KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235948

stef-o schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:44:
[...]

kijk nu eens op de homepage vn de nederlandse site... ze hebben een teller geplaatst met dezelfde fout! :P KLIK
als je de datum en tijd van je systeem aanpast, tot 10 seconden voor de release datum... dan telt hij nog 10 seconden af en zie je vuurwerk.... dat is dan wel weer grappig gedaan, maar die spelfouten zijn inderdaad erg slordig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Zolang er nog geen fatsoenlijke geluid drivers zijn voor 4.10 van Apple en SSL kant stap ik niet over. Mijn complete geluids studio ligt om de haverklap plat op z'n plaat. Echt complete SSL aws900+ hardware setup samen met mijn 8-core mac pro en het is een ramp na 4.10.
Kan niet fatsoenlijk op werken. Vind beetje raar dat de laatste tijd beetje rommelige wordt bij apple over update's en ondersteuning problemen, had ik nou niet verwacht.
Mwha. We zullen zien :) Het ziet er ingeval mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:53
Er zijn aardig wat vragen over het ADC (Student) lidmaatschap. Wanneer krijg je dan Leopard? Het is niet zeker te zeggen. Maar bij de introductie van Tiger (eind april), was het onderdeel van de mei mailing en kregen ze het dus half mei. Waarschijnlijk krijgen de ADC (Student) leden Leopard dus half november.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas

[afbeelding]
Damn zeg, dat is wel erg slecht :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Hoedje schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:27:
Er zijn aardig wat vragen over het ADC (Student) lidmaatschap. Wanneer krijg je dan Leopard? Het is niet zeker te zeggen. Maar bij de introductie van Tiger (eind april), was het onderdeel van de mei mailing en kregen ze het dus half mei. Waarschijnlijk krijgen de ADC (Student) leden Leopard dus half november.
Dat duurt me te lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 21:20
Vanitas schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:28:
[...]

Damn zeg, dat is wel erg slecht :D
inmiddels al aangepast! ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Aww jammer ;P Net voordat ik het had gepost had ik het nog nagekeken en toen stond het er nog fout. Nu hier nog: http://www.apple.com/nl/macosx/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Laatst online: 15-05 00:05
Als je bij een universiteit or school aangesloten bent kun je Leopard al een heel stukje goedkoper krijgen: $69 voor een enkele licentie.

En waarom het familie pack: Ja, je kunt dezelfde Mac OS X overal installeren (ik doe het ook) maar het 'mag' niet daarom als je wilt 'legaal' zijn, koop je gewoon 5 licenties voor een paar tientjes meer.

En waarom doet Mac niet zoals Windows: Omdat Apple niet Microsoft is.

Ze weten dat Apple gebruikers het graag gemakkelijk hebben, een 15-karakter random code intikken en naar huis bellen om te verifieren hebben de meeste gebruikers niet graag.

Ze weten ook dat als ze de licentiekosten te hoog stellen (zoals bij Microsoft moet je bijna $1000 neertellen voor een Windows Ultimate en Office Pro versie) er niemand gaat kopen en iedereen gaat kopieren. Als je voor je gezin Apple software (moet) upgraden (~$400 = Leopard (Ultimate >:) ) + iLife + iWork (retail)) tov Windows software upgrade (~$5000 = 5x Vista Ultimate + Office Pro retail) dan weet ik wel wat ik kan kiezen. Voor de meerprijs koop ik er nog 1 of 2 Mac's bij.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

via surfspot betaal ik gewoon 115,43, via surfspot kan ik voor vista upgrade voor minder dan 50 euro kopen ;s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

vogelaarke135 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:43:

Alvast bedankt.
Ik denk dat je hem dan inderdaad pas de 3e hebt gekocht.
Welke datum staat er op je factuur? Dat zou namelijk de 3e moeten zijn, maar staat er 29.. dan is het denk ik dikke pech. Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door Rapatski op 16-10-2007 22:07 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 15-05 07:26

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 35919 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:02:
via surfspot betaal ik gewoon 115,43, via surfspot kan ik voor vista upgrade voor minder dan 50 euro kopen ;s
Ja, je zegt 't al.... een "upgrade". Licensie-technisch gezien moet je hiervoor al een licensie hebben van Windows 2k/XP, doch kan je de installatie uitvoeren zonder dat deze geinstalleerd hoeft te staan. Je kunt niet upgraden vanaf Win9x of WinME(=Win98SE + bugs)....

Met een Mac OS X retail-pakket kun je, als het technisch gezien mogelijk was, het OS installeren op een machine met bijv. systeem 7.

Buiten dat krijg je er een zeer compleet mail/kalender/adresboek-programma bij, wat je nou niet kan zeggen van bijv. Windows Mail in Vista.

Owja... had ik al gezegd dat je niet met Apple hoeft te bellen, doordat er een fout in de activatieserver is opgetreden waardoor je Vista opeens niet meer wilt werken? :X

Edit:
@Magicmasta: ja, je hebt gelijk. Ik heb WinME/2k door elkaar gehaald... :)

[ Voor 5% gewijzigd door dlmh op 16-10-2007 22:31 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

SerialThrillaZ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:11:
[...]

Ja, je zegt 't al.... een "upgrade". Licensie-technisch gezien moet je hiervoor al een licensie hebben van Windows ME/XP, doch kan je de installatie uitvoeren zonder dat deze geinstalleerd hoeft te staan. Je kunt niet upgraden vanaf Win9x of Win2k....

Met een Mac OS X retail-pakket kun je, als het technisch gezien mogelijk was, het OS installeren op een machine met bijv. systeem 7.

Buiten dat krijg je er een zeer compleet mail/kalender/adresboek-programma bij, wat je nou niet kan zeggen van bijv. Windows Mail in Vista.

Owja... had ik al gezegd dat je niet met Apple hoeft te bellen, doordat er een fout in de activatieserver is opgetreden waardoor je Vista opeens niet meer wilt werken? :X
offtopic:
Je kunt wel vanaf 2000 naar vista gaan met upgrade, alleen word deze clean.
http://www.microsoft.com/...upgrade/upgradepaths.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven_cooreman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04-2020
Pff, mijn factuur zegt 30 september... net buiten de boot dus *snif*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 01-06 17:43
steven_cooreman schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:38:
Pff, mijn factuur zegt 30 september... net buiten de boot dus *snif*
Als je ze eventjes lief vraagt kunnen ze misschien toch iets voor je regelen? Die 4 dagen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201945

Mijn systeem is afgeleverd op 5 oktober en besteld op +- 16 september, ik heb mezelf net aangemeld voor de upgrade actie. Factuur zegt 29 september.

Ik wacht met spanning de bevestigings mail af met de betalingsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven_cooreman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04-2020
Wat heb jij ingevuld op het aanmeldformulier dan (qua aankopdatum enzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201945

De bezorg datum ;-), Apple store en eigen woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik kan uit ervaring vertellen dat ze daar (iig voor tiger toen) niet supermoeilijk mee doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ben eigenlijk (als mac-newbie) wel benieuwd naar Leopard. Zit echter met volgende. Zou Leopard met vmware onder windows (op een T2250) kunnen draaien? Puur en alleen om dit OS ff te proberen...

Dit is dus niet een "kan macOS op een x86 systeem draaien" maar of het met vmware kan.

Of kom ik dan bij een macbook uit ofsow :?

[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 16-10-2007 23:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 13:22
bartgrefte schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:10:
Ben eigenlijk (als mac-newbie) wel benieuwd naar Leopard. Zit echter met volgende. Zou Leopard met vmware onder windows (op een T2250) kunnen draaien? Puur en alleen om dit OS ff te proberen...
Nop -- VMWare en Parallels "kunnen" het wel, maar doen het niet.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:02:
[...]
Net zoveel grafische onzin (welke overigens wel lekker oogt) en een gat in je portomonnee waarschijnlijk. De discussie Vista vs OS-X is al zo vaak gevoerd en het komt altijd op hetzelfde uit. Ik draai overigens gewoon een dual systeem op mijn macbook... ik pak gewoon waar ik zin in heb, heb je altijd het beste ;)

Ik vind het trouwens een beetje schofterig dat we hier in Europa zoveel meer betalen dan in de States, als het nou om een tientje ging allá maar dit scheelt toch wel een hele hoop. Ik laat hem wel mee nemen door een kennis vanuit Amerika...
SerialThrillaZ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:11:
[...]
Zit er wel degelijk in, rechtsreekse copy van hetgeen wat er in OS-X zit. Dat gelul constant van OS-X is beter dan de rest van de wereld... loop niet zo te miepen zeg, je hebt er toch niets mee te maken als OS-X bezitter.

[ Voor 24% gewijzigd door R2D2 op 16-10-2007 23:36 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben een beetje een Mac-noob, maar wat is de meerwaarde t.o.v. Tiger?
Betaal je 130 euro voor coverflow in finder en een betere spotlight?
Of zitten er nog echte veranderingen in?

Kleine noot: Ik vind dat er weinig mis is met Tiger, namelijk, en vraag em af hoe ze het behalve net genoemde dingen, het nog hebben kunnen veranderen? :)

(En ik hoop dat ik niet iets heel doms zeg, maar als ik tiger zou hebben, zou ik echt niet weten of ik wel over zou stappen voor dat geld)

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 16-10-2007 23:40 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:35:
Tiger is geloof ik nog steeds niet echt een OS wat echt helemaal gemaakt was voor de 64 bits processoren terwijl leopard dat wel weer is, het zou er dus beter op moeten worden maar ik heb me er eerlijk gezegt niet echt in verdiept.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Laatst online: 10-07-2024
anandus schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:35:

Kleine noot: Ik vind dat er weinig mis is met Tiger, namelijk, en vraag em af hoe ze het behalve net genoemde dingen, het nog hebben kunnen veranderen? :)
Ik zou zeggen. Kijk eens in de lijst van 300 features. Daar staan voldoende zaken tussen die m.i. een meerwaarde aan Leopard geven.

Wat betreft 64-bit. Het is juist dat Leopard verbeterde multi-core en 64-bit ondersteuning heeft. Echter merk je deze laatste pas vanaf 4GB werkgeheugen en met applicaties die ook daarvoor geschreven zijn. Daarvoor niet echt.
Dat is althans wat mij is verteld.

[ Voor 17% gewijzigd door IT-Pro op 16-10-2007 23:41 ]

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
IT-Pro schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:39:
[...]

Ik zou zeggen. Kijk eens in de lijst van 300 features. Daar staan voldoende zaken tussen die m.i. een meerwaarde aan Leopard geven.
Ja, ik heb die lijst bekeken, maar krijg daar een enorm gevoel van dat ze het net zo goed als Tiger SP1 uit hadden kunnen brengen ofzo. Mij springt in ieder geval niet echt iets revoultionairs in het oog, dat is het meer. Niet stom bedoeld ofzo, hoor, don't get me wrong ;)
Ze moeten ergens geld aan verdienen :P

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 16-10-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55737

Bij de lijst van 300 nieuwe dingen. Staat helaas niets over verbeterde samba support. Heeft iemand hier iets over gelezen?

Verbeterd Airport menutje is wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Toch jammer dat het hard-coded is dat Leopard niet gaat werken op G4 <800Mhz. Ik heb nog een G4 Cube (met 1GB geheugen) staan als webserver en deze wou ik ook gaan upgraden naar Leopard. Ik draai er nu nog een semi-legale 10.4 op. Kan ik nadat Leopard uit is nog een Tiger licentie kopen? Want de licentie van mijn MBP hergebruiken voor de G4 zal niet geheel legaal zijn neem ik aan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:41:
[...]
Ja, ik heb die lijst bekeken, maar krijg daar een enorm gevoel van dat ze het net zo goed als Tiger SP1 uit hadden kunnen brengen ofzo. Mij springt in ieder geval niet echt iets revoultionairs in het oog, dat is het meer. Niet stom bedoeld ofzo, hoor, don't get me wrong ;)
Ze moeten ergens geld aan verdienen :P
Dat is opzich best logisch, als je bijvoorbeeld Windows XP met Windows Vista vergelijkt dan is er een groot verschil, XP komt dan ook uit 2001 en Vista uit 2006/7. Leopard daarentegen is een kleiner verschil omdat er in de tussentijd al meerdere versies van Mac OS X zijn geweest. Tenminste, zo denk ik er over en dat is niet negatief bedoeld naar Windows XP ofzo...

[ Voor 37% gewijzigd door Frietsaus op 16-10-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Frietsaus schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:45:
[...]

Dat is opzich best logisch, als je bijvoorbeeld Windows XP met Windows Vista vergelijkt dan is er een groot verschil, XP komt dan ook uit 2001 en Vista uit 2006/7. Leopard daarentegen is een kleiner verschil omdat er in de tussentijd al meerdere versies van Mac OS X zijn geweest. Tenminste, zo denk ik er over en dat is niet negatief bedoeld naar Windows XP ofzo...
Nee, maar XP > XP SP2 was gratis, en daar zaten ongetwijfeld ook 300 veranderingen in.
Dat is het meer.

Leopard doet niet eens de afwas voor je :( :+ :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 16-10-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

DaannO schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:47:
[...]

Goeie vraag idd. Ik ga er vanuit dat het gewoon een fresh install zal zijn, maar misschien heeft Apple in al zijn wijsheid daar ook iets op gevonden.

Iemand met een antwoord?
Je kan het gewoon over 10.4.10(straks .11) heen installeren. Werkt nu ook al met de RCs. Dan blijven al je bestanden staan. Je kan natuurlijk ook voor de optie "archiveer en installeer" kiezen. Dan wordt Tiger in een mapje gezet met je bestanden en Leopard wordt er 'schoon' opgezet. Net als voorgaande os-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
LoeiOrdinair schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:47:
[...]

Je kan het gewoon over 10.4.10(straks .11) heen installeren. Werkt nu ook al met de RCs. Dan blijven al je bestanden staan. Je kan natuurlijk ook voor de optie "archiveer en installeer" kiezen. Dan wordt Tiger in een mapje gezet met je bestanden en Leopard wordt er 'schoon' opgezet. Net als voorgaande os-en.
Ik gooi al mijn belangrijke bestanden naar mijn externe HD.. en dan een frisse install van Leopard.. Dit wilde ik ook al doen bij mijn huidige installatie, maar toch maar ff op Leopard gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Frietsaus schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:45:
[...]

Wat dacht je van het prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:47:
[...]
Nee, maar XP > XP SP2 was gratis, en daar zaten ongetwijfeld ook 300 veranderingen in.
Dat is het meer.

Leopard doet niet eens de afwas voor je :( :+ :P
Ik ben dan benieuwd welke features dat zijn, volgens mij zijn het namelijk vooral bugfixes en die zien we al terug in de vorm van 10.5.x releases.

[ Voor 20% gewijzigd door Frietsaus op 16-10-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Frietsaus schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:52:
[...]

Ik ben dan benieuwd welke features dat zijn, volgens mij zijn het namelijk vooral bugfixes en die zien we al terug in de vorm van 10.5.x releases.
Dit gaat over Leopard, dus ik ga het niet verder hebben over Windows, zonde van dit topic.

Mijn eerdere opmerking was dat ik eigenlijk een beetje teleurgesteld was ofzo, had wel wat meer 'magie' verwacht ofzo, maar misschien ligt dat aan mij, kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

zonoskar schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:45:
Toch jammer dat het hard-coded is dat Leopard niet gaat werken op G4 <800Mhz. Ik heb nog een G4 Cube (met 1GB geheugen) staan als webserver en deze wou ik ook gaan upgraden naar Leopard.
Je zult er even naar moeten zoeken, maar ik las (op TUAW of zo?) over een simpele workaround: dat "hardcoded"betekent zimpelweg dat er een waarde in een config-file ergens staat. Als je die aanpast kun je het gewoon installeren & draaien.
Ik draai er nu nog een semi-legale 10.4 op. Kan ik nadat Leopard uit is nog een Tiger licentie kopen? Want de licentie van mijn MBP hergebruiken voor de G4 zal niet geheel legaal zijn neem ik aan.
Legaliteit komt niet eens ter sprake: je Intel Tiger gaat niet werken op je G4 :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Een beetje flauw: Steve Jobs beloofde bij de eerste introductie Front Row voor de remoteloze Macs, maar lijkt zijn belofte niet te houden:
Front Row requires a Mac with built-in IR and an Apple Remote.
(bron: Leopard specificateis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40013

Sijmen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 01:07:
Een beetje flauw: Steve Jobs beloofde bij de eerste introductie Front Row voor de remoteloze Macs, maar lijkt zijn belofte niet te houden:

[...]

(bron: Leopard specificateis)
Front Row zit gewoon in het OS, dus het lijkt me dat het nu ook al zou moeten werken? Doe eens Command+ESC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 40013 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 01:32:
[...]
Front Row zit gewoon in het OS, dus het lijkt me dat het nu ook al zou moeten werken? Doe eens Command+ESC?
Het wordt in Tiger alleen geinstalleerd als je een ingebouwde IR-receiver hebt. Of je wel of geen Apple Remote hebt is idd niet heel boeiend.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Hoe zit het met talen?

Toen ik mijn MacBook bestelde kon ik voor zover ik me kan herinneren opgeven of ik een Nederlandse of Engelse versie van OSX erop wilde. Ik heb alles nu in het Engels en dat wil ik graag zo houden. Ik zie alleen geen taaloptie in de Apple.nl store. Staan alle talen er gewoon op, en kun je dit bij de installatie aangeven, of komt dit pas later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 23:15
Serenity schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 05:45: Staan alle talen er gewoon op, en kun je dit bij de installatie aangeven, of komt dit pas later?
Alle talen zitten er standaard gewoon in en deze kan je bij de installatie al aangeven, je kan het later ook heel makkelijk bij systeem voorkeuren veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 15:27
Volgens MacRumours:

Update: According to the comments, Educational institution pricing is still $69, so individual universities may resell Leopard to students/faculty for this discounted price.

Iemand enig idee of dit in de NL store ook nog aangepast gaat worden. Naar 69 euro dan, ik denk niet dat het 52 euro wordt (huidige koers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Laatst online: 20:44

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:47:
[...]

Kijk dat is goed nieuws.
Leopard wil ik graag. Maar die rompslomp met eerst zelf archiveren en dan weer terug zetten vind ik gewoon klote. En ongebruiksvriendelijk.

Dat dit gewoon soepel gaat is erg mooi. Eens zien wanneer ik de mijne ga bestellen :)

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

Xilantof schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:15:
Eens zien wanneer ik de mijne ga bestellen :)
Nu natuurlijk!
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.