Leopard vanaf 26 oktober in de winkel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 993 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 213876 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:35:
[...]

Inderdaad, weet iemand meer over het upgraden van je huidige OS?
Hierboven hebben ze het al gehad over de archiveer functie zoals dat ook met 10.4 ging, maar met een van de latere beta builds van 10.5 gaat upgraden ook gewoon goed, al je settings, itunes, mail, documenten en iphoto library worden meegenomen.

Het is zelfs nog gekker, als ik m'n home folder archiveer en een cleane install van 10.4 erop zet en mn home folder restore, dan heb iksettings, itunes, mail, documenten en iphoto library de hele reutemeteut alles terug.

Ik heb dat speciaal getest omdat ik mn home folder tussen mijn mac pro (10.5 beta) en mn G4 powerbook (10.4.10) synchroniseer en zeker wilde zijn dat ik geen problemen kreeg.

Het is voor zover ik tot nu toe heb gezien dus ook backwards compatible.

Tenminste, met de beta dus. Hoe het met de echte zit weet ik uiteraard niet maar de kans is groot dat het hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213876

InflatableMouse schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:24:
[...]

Hierboven hebben ze het al gehad over de archiveer functie zoals dat ook met 10.4 ging, maar met een van de latere beta builds van 10.5 gaat upgraden ook gewoon goed, al je settings, itunes, mail, documenten en iphoto library worden meegenomen.

Het is zelfs nog gekker, als ik m'n home folder archiveer en een cleane install van 10.4 erop zet en mn home folder restore, dan heb iksettings, itunes, mail, documenten en iphoto library de hele reutemeteut alles terug.

Ik heb dat speciaal getest omdat ik mn home folder tussen mijn mac pro (10.5 beta) en mn G4 powerbook (10.4.10) synchroniseer en zeker wilde zijn dat ik geen problemen kreeg.

Het is voor zover ik tot nu toe heb gezien dus ook backwards compatible.

Tenminste, met de beta dus. Hoe het met de echte zit weet ik uiteraard niet maar de kans is groot dat het hetzelfde is.
Bedankt, 26 Oktober zullen we het weten! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou eigenlijk wel fijn zijn als de 'Geest uit fles' of andere bewegingseffecten geupdate zijn, richting Dock.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat ik nog maar even wacht met Leopard te omarmen. Ik heb nl. met de laatste beta-versie kunnen spelen en het blijkt dat de input managers niet meer werken onder Safari. Ik maak gebruik van Safari Stand en Safari Plus en zonder die programmaatjes is het wat mij betreft echt niet fijn surfen over het internet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67046

Guru Evi schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:55:
En waarom het familie pack: Ja, je kunt dezelfde Mac OS X overal installeren (ik doe het ook) maar het 'mag' niet daarom als je wilt 'legaal' zijn, koop je gewoon 5 licenties voor een paar tientjes meer.
Ik neem aan dat je bedoeld met een paar 10tjes meer (voor familypack t.o.v. single user) toch legaal op 5 mac's leopard draaien. En dat als je een single user koopt, deze ook op meerdere macs kan installeren?
Maar stel je gaat dan met 5 man updaten etc, heb je kans op problemen?
Oke, dus het is misschien niet helemaal 'legaal' maar als wij als studenten familypack kopen, en wij bij elkaar wonen, en ook maar op 5 mac's installeren, zal dit geen problemen opleveren.
Maar waar zit de controle in?, gewoon 1 serial die 5 mac's registreerd, of kijken ze echt naar accountgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Deephouse schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:05:
Ik denk dat ik nog maar even wacht met Leopard te omarmen. Ik heb nl. met de laatste beta-versie kunnen spelen en het blijkt dat de input managers niet meer werken onder Safari. Ik maak gebruik van Safari Stand en Safari Plus en zonder die programmaatjes is het wat mij betreft echt niet fijn surfen over het internet :'(
Dat is niet iets wat 'opgelost' gaat worden in latere versies hoor...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167846

Ik heb hem zojuist besteld, helaas kon ik het niet laten om meteen een nieuw wired Apple Keyboard mee te laten komen :'(.

Leopard ziet er weer goed uit, ik kan niet wachten. Veel kleine subtiele veranderingen, zodat het waarschijnlijk allemaal net iets fijner werkt.

Screen Sleep Hot Corner :*), waarschijnlijk een flinke verbetering op mijn zelfgebouwde Apple Scriptje dat de screen-sleep-timer op 1 minuut zet, en de screensaver start, en achteraf de timer weer terugzet.

Ook de nieuwe Finder, unified GUI, nieuwe XCode/Obj-C, Spaces, Stacks zijn geweldige toevoegingen/aanpassingen.

En nu het wachten.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216064

Zover ik weet doet Apple niet moeilijk met serials en activatie codes. Ik koop het meer voor het idee dat ik gewoon netjes betaal voor het werk dat apple verricht heeft, dan dat het noodzakelijk is.

Dus als je misbruik wilt maken van de vijf licenties in het family pack (door bijvoorbeeld met vrienden te delen) kan je net zo goed gelijk een ISO downloaden, aangezien geen van beiden "legaal" is. Ik zou niet weten waarom je Leopard voor €40,- zou gaan kopen als je alsnog "illegaal" bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Anoniem: 201945 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:00:
Mijn systeem is afgeleverd op 5 oktober en besteld op +- 16 september, ik heb mezelf net aangemeld voor de upgrade actie. Factuur zegt 29 september.

Ik wacht met spanning de bevestigings mail af met de betalingsgegevens.
Als je hem niet krijgt dan moet je voor vrijdag je systeem terugsturen naar Apple (mag binnen twee weken na ontvangst) en dan een nieuwe bestellen. Dan heb je het er wel bij. Of je kunt Apple even bellen en dan even een deal met ze maken, bespaart hun twee keer verzendkosten en een hoop gedoe en jou ook veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Jongens van tweakers, een probleempje dat hier al vake ris terug gekomen.

Wij zijn met 5 studenten die hier staan te springen om deze release;). Wat je altijd hebt met studenten is dat ze amper geld hebben en dat geldt hier dus ook. Wij willen dus met 5 mensen een family licentie kopen aangezien dat veel goedkoper is. Onze vraag:
wij wonen in drie verschillende huizen/locaties, mag dit met de "familypack" licentie of vindt Apple dit niet goed?

Ik neem aan dat we dan maar een installatie pakket krijgen, mogen we deze dan copieren, voor ieder een installatie pakket, of zit je dan gelijk in het illegale circuit?(wat ik niet aanneem aangezien we het origineel hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216064 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:18:
Zover ik weet doet Apple niet moeilijk met serials en activatie codes. Ik koop het meer voor het idee dat ik gewoon netjes betaal voor het werk dat apple verricht heeft, dan dat het noodzakelijk is.

Dus als je misbruik wilt maken van de vijf licenties in het family pack (door bijvoorbeeld met vrienden te delen) kan je net zo goed gelijk een ISO downloaden, aangezien geen van beiden "legaal" is. Ik zou niet weten waarom je Leopard voor €40,- zou gaan kopen als je alsnog "illegaal" bezig bent.
Normaal mag een persoon het ook op 5 macs installeren, en zelfs voor leden die dan uit huis wonen. Ik vind het al netjes dat we nu 200euro betalen als studenten, en niet gelijk downloaden. Nu hebben we ieder een serial, waarmee we updates etc kunnen doen. De single user kopen en dan op 5 macs installeren, dat vind ik een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SvenZ schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:27:
Wij zijn met 5 studenten die hier staan te springen om deze release;)
Haha sven! wat dacht je ik ga dezelfde vraag stellen, maak jij dat geld maar eens over naar mij, dan ga we het gewoon doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 12:23

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 67046 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:49:
[...]

Ik neem aan dat je bedoeld met een paar 10tjes meer (voor familypack t.o.v. single user) toch legaal op 5 mac's leopard draaien. En dat als je een single user koopt, deze ook op meerdere macs kan installeren?
Maar stel je gaat dan met 5 man updaten etc, heb je kans op problemen?
Oke, dus het is misschien niet helemaal 'legaal' maar als wij als studenten familypack kopen, en wij bij elkaar wonen, en ook maar op 5 mac's installeren, zal dit geen problemen opleveren.
Maar waar zit de controle in?, gewoon 1 serial die 5 mac's registreerd, of kijken ze echt naar accountgegevens.
De DVD van de Single-license en de Family-license is exact hetzelfde, het enige wat anders is zijn de licensie-voorwaarden. Je kan dus met het 'normale' retailpakket net zo vaak OSX installeren op verschillende machines als met het Family-pakket, echter is dat bij het eerste niet volgens de voorwaarden.
En voor het Family-pack geldt inderdaad dat deze geinstalleerd wordt op machines binnen een gezin, dus geen studentenhuis/vriendenkring o.i.d.

Wat dat betreft hebben ze het wel slim gedaan; een paar letters anders op een stukje papier en er 70,00 EUR meer voor kunnen vragen... :P

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67046 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:28:
[...]

Normaal mag een persoon het ook op 5 macs installeren, en zelfs voor leden die dan uit huis wonen. Ik vind het al netjes dat we nu 200euro betalen als studenten, en niet gelijk downloaden. Nu hebben we ieder een serial, waarmee we updates etc kunnen doen. De single user kopen en dan op 5 macs installeren, dat vind ik een ander verhaal.
Apple werkt niet met Serialz. Dus als je de standaard versie koopt wijkt ie voor geen meter af van het Family Pack! Exact dezelfde DVD zonder licentiescodes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit schrijft Apple zelf over de Family License:

Op grond van de softwarelicentieovereenkomst van het gezinspakket kunt u één exemplaar van de Apple software installeren en gebruiken op maximaal vijf (5) Apple computers tegelijk, mits deze computers zich bevinden in hetzelfde huishouden en worden gebruikt door personen die deel uitmaken van dit huishouden. Met "huishouden" wordt hier bedoeld één of meer personen die dezelfde wooneenheid delen, bijvoorbeeld een huis, flat, stacaravan of woonwagen. Deze licentie geldt ook voor studenten die hoofdbewoner zijn van dit huishouden maar een aparte wooneenheid op een campus of in een studentenhuis of -flat bewonen. Deze licentie is niet van toepassing op bedrijven of andere commerciële gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 12:23

dlmh

Lo-Fi

Deephouse schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:41:
Dit schrijft Apple zelf over de Family License:

Op grond van de softwarelicentieovereenkomst van het gezinspakket kunt u één exemplaar van de Apple software installeren en gebruiken op maximaal vijf (5) Apple computers tegelijk, mits deze computers zich bevinden in hetzelfde huishouden en worden gebruikt door personen die deel uitmaken van dit huishouden. Met "huishouden" wordt hier bedoeld één of meer personen die dezelfde wooneenheid delen, bijvoorbeeld een huis, flat, stacaravan of woonwagen. Deze licentie geldt ook voor studenten die hoofdbewoner zijn van dit huishouden maar een aparte wooneenheid op een campus of in een studentenhuis of -flat bewonen. Deze licentie is niet van toepassing op bedrijven of andere commerciële gebruikers.
En van de US-website (iets duidelijker)

* The Family Pack Software License Agreement allows you to install and use one copy of the Apple software on up to a maximum of five (5) Apple-labeled computers at a time as long as those computers are located in the same household and used by persons who occupy that household. By ?household? we mean a person or persons who share the same housing unit such as a home, apartment, mobile home, or condominium, including student members who are primary residents of that household but reside at a separate on-campus location. This license does not extend to business or commercial users.

Dus: studenten uit een gezin die niet meer thuis wonen, geen studentenhuis dus.... :)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165438

Hoe gaat dat installeren dan? Zitten dus niet 5 serial codes bij begrijp ik? Is gewoon een DVD die je erin doet en dan installeer je Leopard. Zonder enige controle?

Hoe controleert Apple dan dat je een officiële versie hebt? Moet ik dan de bon laten zien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is al meerdere keren gezegd... er zit geen serial of whatever op (of ze moeten dat ineens veranderd hebben maar dat lijkt me niet).

[ Voor 32% gewijzigd door Frietsaus op 17-10-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

De licensie voorwaarden zijn duidelijk en er is geen grijs gebied. Een studenten huis valt NIET onder family license, hoe je het ook wendt of keert en dat kan je zelf niet goed praten.

Ik begrijp wel dat men probeert om het goedkoper te kunnen doen en het is een nobel streven om uit de illegaliteit te blijven maar je houd jezelf voor de gek. Je zal wel nooit gecontrolleerd worden maar het feit dat je wilt betalen betekent al dat het om je geweten gaat, dat je voor jezelf het idee hebt dat je goed bezig bent zeg maar. Maar je kan daar dus net zo goed mee stoppen want het is zonder pardon net zo illegaal als een gedownload kopie, je kan het niet zelf rechtvaardigen door te zeggen "Apple zal dat wel goed vinden" want wat Apple "goed" vind staat in de EULA.

Spaar effe door (Je 10.4 werkt echt net zo goed) en doe het dan meteen goed. Leopard biedt niets dat je NU nodig hebt en om zo veel geld gaat het nou ook weer niet. Weekendje vroeg naar bed ipv feesten en je hebt de helft al weer gespaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou zeggen dat een studentenhuis er best onder kan vallen, lijkt me inderdaad best duidelijk voort te komen uit die tekst.

[ Voor 35% gewijzigd door begintmeta op 17-10-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216064

Je moet gewoon doen waar je zelf goed bij voelt. Apple zal je niet lastig vallen met serials en activaties.

Als je Leopard voor zo min mogelijk wilt hebben kan je het net zo goed gewoon downloaden. Als je de family pack gaat delen met vrienden ben je gewoon even illegaal bezig als wanneer je een ISO download.

Een studentenhuis gaat ook niet op, want als je over 1 jaar bent afgestudeerd en gaat verhuizen, wat doe je dan met je licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Over 3 jaar afgestudeerd is andere koek natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 12:05
Preordered :D Overigens, vandaag (rond de avond) zal ik het Leopard topic openen, deze heb ik namelijk al klaar staan :)

Edit: geopend :D

[ Voor 7% gewijzigd door Nexz op 17-10-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik heb hem gisternacht ook maar even gepreorderd.. Can't wait :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165438 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:06:
Hoe controleert Apple dan dat je een officiële versie hebt? Moet ik dan de bon laten zien???
Apple gaat uit van het goede van de mens en zo hoort het ook. Steve Jobs gaat er vanuit dat ik 284 gulden betaal voor een licentie. En ik ga er vanuit dat Steve Jobs netjes al zijn opties bij de RSI aangeeft en dat hij onberispelijk gedrag heeft, net zoals de overige top van Apple.
Steve doet niet aan backdating van options ( http://www.google.com/sea...options&ie=UTF-8&oe=UTF-8 ) en Davidgilmour downloadt niet illegaal Leopard torrents. O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 17-10-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 11:13

dawuss

gadgeteer

En we gaan verder in [Leopard] Ervaringen en Discussie :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.