ik draai een clean install, 10.5.1 op een PB 1.5ghz, met 1,25gb ram.
ik heb een issue met iphoto 08.
onder tiger draaide deze als een zonnetje met 4000 fotos. browsen door library, openen en editen van fotos ging lekker snel.
nu onder leopard is het echt enorm traag. ik dacht dat het aan m'n library lag, maar zelfs met een nieuwe library en 3 fotos gaat het nog steeds traag. echt niet lekker mee te werken zo!
iemand een idee wat ik kan doen ? het is echt iets met iphoto zelf...leopard zelf is wel snel.
verdere issues die regelmatig optreden (maar nu alleen fyi zijn;) ):
- opeens geen audio meer, niet werkende audio knoppen -> reboot lost het meestal op, soms moet ik een pram reset doen
- repair permissions is nog streeds traag, ook na laatste update
- quicktime speelt films heel slecht af, alleen in postzegelformaat verliest ie geen frames. full screen loopt ie 10fps....zelfde film speelt met VLC wel goed af.
- af en toe reageert ie helemaal niet meer op keyboard input, alleen forced restart helpt
- na een tijdje werken (browsen en mailen) beginnen sommige interface items tragen te reageren, bijv een vpn connectie is al in de lucht...maar de tijdindicator springt een paar sec later in beeld...beetje stroperig dus
- vaak gaat mn PB niet meteen slapen na dichtklappen, duurt dan 20 sec voordat ie echt gaat slapen....na wederom een reboot werkt het tijdelijk wel weer goed
nog wat positieve punten:
- interface zeer soepel, ook op mn oude beestje
- had problemen met bluetooth en wifi, zijn na update opgelost
- had af en toe crash met mail en safari...lijkt ook opgelost na update
kortom: leuk OS, maar nog niet helemaal af

mijn .0 release Tiger upgrade had ik helemaal geen issues....dit is het eerste Mac OS dat zoveel issues geeft en mij dwong om een clean install te doen. om heel eerlijk te zijn krijg ik af toe een windows flashback gevoel -> restart als enige en tijdelijke oplossing