[Leopard] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 14.615 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-kay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06-2024

m-kay

kaas & aapjes

DaFrenk schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:38:
[...]

Niet zozeer het zelfde probleem, maar ervaar met mijn MacBook wel en ander typ-gerelateerd probleem. Een probleem dat ik ook al @ Tiger had. Soms pakt hij mijn eerste toetsaanslag niet. Dan begin ik al een zin te typen in bijvoorbeeld iChat, maar op de een of andere manier pakt hij dan de 1e toetsaanslag niet. Erg vervelend, al ben ik er inmiddels wel aan gewend, maar soms wil je snel iets tikken en dan mis je een karakter.

Hebben andere mensen dit ook?
Ik heb hetzelfde probleem onder Leopard. Ik kan het zo snel niet reproduceren, maar het lijkt er mee te maken hebben als de backlight gedimt is en je daarna de eerste letter typt. Erg vervelend af en toe.

I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, and three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke keer als ik mijn Macbook geforceerd afsluit gaat hij lekker mijn hardeschijf indexeren. Hierdoor kan ik geen films meer kijken, of fatsoenlijk surfen, en moet ik vaak een half uur lang wachten. Is hier een oplossing voor? Kan ik het indexerings-process uitstellen tot vannacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 22:30
Is de vraag niet voornamelijk waarom je je Macbook geforceerd moet afsluiten? Niet zo lekker voor je filesystem enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:38:
Elke keer als ik mijn Macbook geforceerd afsluit gaat hij lekker mijn hardeschijf indexeren. Hierdoor kan ik geen films meer kijken, of fatsoenlijk surfen, en moet ik vaak een half uur lang wachten. Is hier een oplossing voor? Kan ik het indexerings-process uitstellen tot vannacht?
Disable spotlight (in de veronderstelling dat je interne HDD "Macintosh HD" heet, wat de standaard naam is):

code:
1
sudo mdutil -i off /Volumes/Macintosh\ HD/

En terug inschakelen:

code:
1
sudo mdutil -i on /volumes/Macintosh\ HD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeN schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:02:
Is de vraag niet voornamelijk waarom je je Macbook geforceerd moet afsluiten? Niet zo lekker voor je filesystem enzo...
Soms gebeuren er zeer vreemde dingen, daar kan ik niets aan doen. Ik had daarnet nog dat het begon met niet werkende volume-toetsen, daarna dat ik geen applicaties kon starten en vervolgens dat ik applicaties niet kon sluiten. Om maar een willekeurig voorbeeld te nemen.

Sja, dan is er maar weinig dat ik nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Hmm, ik zou toch echt op zoek gaan naar de oorzaken van die geforceerde afsluitingen. Ik heb dit namelijk nog nooit moeten doen. Maar je sluit dus zelf je MacBook af met de power-knop of krijg je echte kernel-panics? Ik moet waarschijnlijk niet vragen of je onder Tiger dezelfde problemen had...

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Arne schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:29:
Hmm, ik zou toch echt op zoek gaan naar de oorzaken van die geforceerde afsluitingen. Ik heb dit namelijk nog nooit moeten doen. Maar je sluit dus zelf je MacBook af met de power-knop of krijg je echte kernel-panics? Ik moet waarschijnlijk niet vragen of je onder Tiger dezelfde problemen had...
Dit is meestal eens in vijf a zes maanden, en ja, geforceerd afsluiten moet met de powerbutton. Dit was overigens een voorbeeld, het is elke keer iets anders.

Tussen OS X 10.5 en 10.5.1 heb ik geen één keer reboot (uptime van meer dan drie weken), dus ik gok dat er met mijn installatie niks verkeerd is. Ik heb enkel last van de standaard Leopard bugs, die vaak na een software update opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Ah. Ik zag 2.2 Ghz in je signature staan, dus ik dacht dat je een splinternieuwe MacBook had.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:42

alienfruit

the alien you never expected

Spaces doet weer gek hoor... Safari die in een andere Space zit komt niet te voorschijn als je via Command-Tab of op Safari klikt in de dock. Verder nog steeds het screenshot probleem. Zulke problemen moeten jullie toch ook hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:38:
Spaces doet weer gek hoor... Safari die in een andere Space zit komt niet te voorschijn als je via Command-Tab of op Safari klikt in de dock. Verder nog steeds het screenshot probleem. Zulke problemen moeten jullie toch ook hebben 8)7
Nee, helemaal geen last van...

Eigenlijk ben ik tegen nog niet één van de vele vreselijke het systeem onbruikbaar makende leopard bugs gelopen waar 'iedereen' het over heeft. Ik denk dat ik één van de vele tevreden gebruikers ben; die hoor je namelijk nooit :P

Ik heb overigens wel een issue sinds ik leopard heb... Ik heb in mail.app ingesteld dat mailtjes van bepaalde mailinglists een kleurtje moeten krijgen EN in een bepaalde folder geplaatst moeten worden. Dit werkt niet. Ik krijg OF de kleurtjes, OF het plaatsen gaat goed, niet allebei. Ik gebruik dovecot IMAP op een G4 mini (ook leopard) als mail server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai een clean install, 10.5.1 op een PB 1.5ghz, met 1,25gb ram.

ik heb een issue met iphoto 08.

onder tiger draaide deze als een zonnetje met 4000 fotos. browsen door library, openen en editen van fotos ging lekker snel.

nu onder leopard is het echt enorm traag. ik dacht dat het aan m'n library lag, maar zelfs met een nieuwe library en 3 fotos gaat het nog steeds traag. echt niet lekker mee te werken zo!

iemand een idee wat ik kan doen ? het is echt iets met iphoto zelf...leopard zelf is wel snel.

verdere issues die regelmatig optreden (maar nu alleen fyi zijn;) ):

- opeens geen audio meer, niet werkende audio knoppen -> reboot lost het meestal op, soms moet ik een pram reset doen

- repair permissions is nog streeds traag, ook na laatste update

- quicktime speelt films heel slecht af, alleen in postzegelformaat verliest ie geen frames. full screen loopt ie 10fps....zelfde film speelt met VLC wel goed af.

- af en toe reageert ie helemaal niet meer op keyboard input, alleen forced restart helpt

- na een tijdje werken (browsen en mailen) beginnen sommige interface items tragen te reageren, bijv een vpn connectie is al in de lucht...maar de tijdindicator springt een paar sec later in beeld...beetje stroperig dus

- vaak gaat mn PB niet meteen slapen na dichtklappen, duurt dan 20 sec voordat ie echt gaat slapen....na wederom een reboot werkt het tijdelijk wel weer goed

nog wat positieve punten:

- interface zeer soepel, ook op mn oude beestje
- had problemen met bluetooth en wifi, zijn na update opgelost
- had af en toe crash met mail en safari...lijkt ook opgelost na update

kortom: leuk OS, maar nog niet helemaal af :) mijn .0 release Tiger upgrade had ik helemaal geen issues....dit is het eerste Mac OS dat zoveel issues geeft en mij dwong om een clean install te doen. om heel eerlijk te zijn krijg ik af toe een windows flashback gevoel -> restart als enige en tijdelijke oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Het ophalen van mijn Gmail berichten via Apple Mail gaat ontzettend traag. Met Tiger was er een vrijwel constante downloadstroom. Met Leopard dus niet. Ik ben al dagen bezig met het binnenhalen van mijn berichten. Als ik binnen Apple Mail herhaaldelijk op het envelopje linksboven klik (haal op), dan komen er een paar berichten binnen. Doe ik dat niet, dan komt er misschien per minuut een mail binnen.

Bij voorkeuren heb ik aangegeven dat mijn mail elke minuut moet worden opgehaald. Weet iemand waar het aan ligt dat mijn berichten zo 'traag' binnenkomen?

Ik heb een Macbook 1.1, Core Duo 1.83 GHz en 512 mb. Mail versie 3.1 (914/915).

Wat ik ook irritant vind, is het volgende: Ik klik op een map in Finder. Binnen de map zijn er tig sub-mappen. Dus je scrollt er doorheen. Laten we de sub-mappen A t/m Z noemen. Als je bestanden niet in G blijken te staan, dan klik je op vorige. Dan kom je weer bovenaan in de lijst van sub-mappen, dus bij A. Dan kan je weer opnieuw naar beneden gaan scrollen om te zien of je bestanden niet in map J staan, bv. Heeft er iemand een oplossing hiervoor?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik heb gisteren m'n 2 GB Gmail account binnen no-time binnengetrokken (IMAP), maar het is natuurlijk zo makkelijk om Leopard ergens de schuld van te geven :> Of heb ik alweer geen last van een known issue ? Dat is wel wel vervelend met al die zeikende mensen om je heen :+

[ Voor 33% gewijzigd door Jungian op 02-12-2007 15:24 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar IMAP hoef je toch niet binnen te halen? Bij mij in ieder geval niet, mail laat ik lekker op de server staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
wilmundo schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:16:
Wat ik ook irritant vind, is het volgende: Ik klik op een map in Finder. Binnen de map zijn er tig sub-mappen. Dus je scrollt er doorheen. Laten we de sub-mappen A t/m Z noemen. Als je bestanden niet in G blijken te staan, dan klik je op vorige. Dan kom je weer bovenaan in de lijst van sub-mappen, dus bij A. Dan kan je weer opnieuw naar beneden gaan scrollen om te zien of je bestanden niet in map J staan, bv. Heeft er iemand een oplossing hiervoor?
Cmd+pijltjes gebruiken => cmd+down = folder openen, cmd+up = folder sluiten. Bij cmd+up sta je nogsteeds op die folder en blijf je in jouw geval bij map G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:57:
Maar IMAP hoef je toch niet binnen te halen? Bij mij in ieder geval niet, mail laat ik lekker op de server staan.
Geen idee of je het een verplichting is om bij IMAP alles binnen te slepen (vast niet), maar het is niet zo praktisch om constant m'n bijlages van de Gmail-server te gaan streamen. ;)

Na een paar uurtjes vogelen had ik het alweer gehad met Mail trouwens (en m'n acount getrashed). Ik zie weinig voordelen ten opzichte van de webbased client van Gmail (dat zegt overigens niets over Mail). :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jungian op 02-12-2007 16:05 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

IMAP is niet handig als je niet altijd Internet hebt. Omdat Mail altijd de mail opnieuw ophaalt! Overigens heb je hetzelfde probleem als je OSX opnieuw op je computer hebt geïnstalleerd en net in Nieuw-Zeeland en vervolgens denk je laat ik eens mijn mail ophalen... duurde ook tien uur voordat mijn mailtjes binnen waren. Recordsnelheid was 14kb/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

:'( Is dat ook meteen het maximum van je verbinding daar ?

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, in Nederland heb je overal toch wel beschikking tot een internet verbinding? Een beetje nutteloos om dan 2 gigabyte hardeschijfruimte weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 31-07 10:23
Gisteren had ik iets erg raar meegemaakt, alles werd ineens (ik was met rar bezig) gigantisch sloom
Zelfs het selecteren van mappen en bestanden ging niet meer (met muisknop ingehoud)

Dan maar eveb bij activiteitenweergave gekeken, en daar bleek dat ik bijna geen RAM meer overhad, 25mb ofzo, terwijl ik toch 2gig RAM heb.

Na een koude (!) reboot (normaal rebooten ging niet meer,) was alles weer top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

alienfruit schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:15:
IMAP is niet handig als je niet altijd Internet hebt. Omdat Mail altijd de mail opnieuw ophaalt!
Alleen als je opnieuw installeert of wanneer je ~/Library/Mail wegsmijt. Mail cachet alle IMAP mail gewoon lokaal, dus hij download alles maar 1 keer, net als met pop3. Alleen ben je dan niet alles kwijt als je Mac plots crashed ofzo, want het staat allemaal *ook* op de server. En als je geen internet hebt, werkt hij gewoon van zijn lokale cache, dus je kan nog steeds overal gewoon bij, ook attachments.

Bovendien is IMAP onmisbaar als je met meerdere clients op meerdere platformen je mail wilt gebruiken, zoals ik dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Gerco op 02-12-2007 20:29 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik bedoel dan ook op crashes of andere ongein. Overigens was de maximale snelheid die ik naar Europa heb gehaald 120kb/s. Alleen naar Nederlandse servers of de mailserver van de UU zijn gewoon verschrikkelijk traag. Overigens ging downloaden vanaf Amerika of Australie gewoon wel lekker rap. Meeste data gaat dan ook via Amerika (haalde ik wel 600kb/s) en dan naar Europa. Overigens kost het klauwen vol met geld om al mijn e-mail op te halen (een kwart van mijn limiet van een abo ;))

Ik had overigens twee Telecom Xtra Pro als abonnementen (max. 15gb/maand buitenlandse dataverkeer voor 40euro/maand en 1eurocent per mb als je er over gaat...). Orcon kon niet geleverd worden--stuk goedkoper (20euro/maand, en over het limiet: 5euro/5gb!) :'(

Oftewel, ga maar eens voor een tijdje naar Nieuw-Zeeland en je merkt wel hoe fijn het Internet in Nederland is!

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 02-12-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:04:
Vraag aan iedereen die problemen heeft: Hebben jullie clean install gedaan of niet?
Again: ik heb een clean install gedaan en heb geen problemen gehad...
Ik heb na eventjes de kat uit de boom te hebben gekeken een upgrade gedaan op mijn Macbook Pro 2.33Ghz. Ik had helaas wel last van het blauwe scherm bij het herstarten na de installatie veroorzaakt door de ApplicationEnhancer. Echter ik heb dit middels de door Apple aangedragen oplossing (via Single User Mode -> root access) eenvoudig kunnen oplossen. Nu draait Leopard prima, echter wel wat dingetjes moeten aanpassen om alles weer bij mijn oude instellingen te krijgen. De label position stond bijvoorbeeld op rechts ipv beneden. Al in al voelt hij niet per se sneller aan ofzo, maar dat ga ik de komende dagen testen.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:57:
Hoeft niet idd, maar in de praktijk wordt dat wel gedaan tbv caching en offline reading.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
CyBeR schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:09:
[...]

Hoeft niet idd, maar in de praktijk wordt dat wel gedaan tbv caching en offline reading.
De voornaamste reden is volgens mij dat de meeste "IMAP clients" eigenlijk domme POP clients zijn en er slechts een stukje tussen is gebouwd die IMAP behandeld als POP. Dat levert vervolgens weer alleen maar gedoe op gezien de search en veel andere nuttige functionaliteit van de IMAP server niet wordt gebruikt. Echte IMAP clients zijn er helaas maar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MikeN schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:53:
De voornaamste reden is volgens mij dat de meeste "IMAP clients" eigenlijk domme POP clients zijn en er slechts een stukje tussen is gebouwd die IMAP behandeld als POP. Dat levert vervolgens weer alleen maar gedoe op gezien de search en veel andere nuttige functionaliteit van de IMAP server niet wordt gebruikt. Echte IMAP clients zijn er helaas maar weinig.
De IMAP-client in Leopard is in ieder geval een 'echte', ongeacht hoe iemand denkt over je nogal ongefundeerde en niet onderbouwde aantijgingen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
burne schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:12:
[...]

De IMAP-client in Leopard is in ieder geval een 'echte', ongeacht hoe iemand denkt over je nogal ongefundeerde en niet onderbouwde aantijgingen.
We kunnen hier ongetwijfeld een lange discussie over starten, maar in een Apple hippies forum waarbij de toon al zo wordt ingezet denk ik niet dat het erg productief gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Laatst online: 05-10-2024
MikeN schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:02:
Ik heb érg vaak dat ik mijn Macbook Pro geforceerd moet afsluiten. Mijn CRT scherm staat als hoofdscherm ingesteld, soms gaat de Macbook Pro aan als ik een kabeltje aansluit, de muis beweeg, .. terwijl de CRT nog niet aanstaat, of ik doe hem te laat aan, en dan krijg ik dus langs geen kanten nog beeld op die CRT. Op mijn Macbook Pro heb ik dan enkel mijn "secondair beeld", en als hij in gesloten modus opgestart is, en ik open hem, heb ik zelfs op het Macbook Pro scherm geen beeld.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MikeN schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:53:
[...]

Wat versta je onder 'echte' IMAP client? Want mail.app is er toch echt wel een hoor. Idem bijvoorbeeld Thunderbird.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
CyBeR schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:18:
[...]

Wat versta je onder 'echte' IMAP client? Want mail.app is er toch echt wel een hoor. Idem bijvoorbeeld Thunderbird.
Tja, zowel Thunderbird als Mail.app gebruiken een hele hoop mogelijkheden van IMAP niet. Zolang ik niet aangeef dat alles lokaal gecached moet worden, zou alles gewoon op de server moeten blijven staan. Zolang dingen als searchen of mailfiltering lokaal gebeuren en beide clients nog geen ideale ondersteuning hebben voor bijvoorbeeld shared folders blijven het toch gewoon mailclients die origineel volgens het POP concept bedacht zijn en later geschikt zijn gemaakt voor IMAP.

Als je kijkt naar een applicatie als Pine (commandline) of Mulberry (met GUI voor Windows) zijn dat clients die _altijd_ snel zijn, ook al staan er 30.000 mailtjes in je inbox, puur omdat ze slechts met de server communiceren wat ze nodig hebben, en geen cache van 100 meg hebben (zoals mijn lokale Thunderbird mapje).
Soms zou ik overigens willen dat Thunderbird zijn lokale cache wat beter gebruikt (als die er toch is) en wat beter met de IMAP verbindingen (en met name wegvallende verbindingen) om zou gaan, als je nu sleeped en wakker wordt in een ander netwerk, met een ander ip, dan waardeert Thunderbird dat totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Een klein glorieus momentje vanmiddag toen ik mijn powerbook in target mode opstarten en toen mijn mac pro leopard overzette naar de powerbook via fw800. 60GB en 2 uur later startte mijn powerbook gewoon op met alle settings. Enige die moeilijk deed was little snitch. Van 64bit intel naar 32bit g4 zonder troubles. En dan te bedenken dat je bij windows opnieuw moet activeren als je een andere videokaart erin stopt.

Yay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

MikeN schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:37:
[...]

Tja, zowel Thunderbird als Mail.app gebruiken een hele hoop mogelijkheden van IMAP niet. Zolang ik niet aangeef dat alles lokaal gecached moet worden, zou alles gewoon op de server moeten blijven staan. Zolang dingen als searchen of mailfiltering lokaal gebeuren en beide clients nog geen ideale ondersteuning hebben voor bijvoorbeeld shared folders blijven het toch gewoon mailclients die origineel volgens het POP concept bedacht zijn en later geschikt zijn gemaakt voor IMAP.

Als je kijkt naar een applicatie als Pine (commandline) of Mulberry (met GUI voor Windows) zijn dat clients die _altijd_ snel zijn, ook al staan er 30.000 mailtjes in je inbox, puur omdat ze slechts met de server communiceren wat ze nodig hebben, en geen cache van 100 meg hebben (zoals mijn lokale Thunderbird mapje).
Soms zou ik overigens willen dat Thunderbird zijn lokale cache wat beter gebruikt (als die er toch is) en wat beter met de IMAP verbindingen (en met name wegvallende verbindingen) om zou gaan, als je nu sleeped en wakker wordt in een ander netwerk, met een ander ip, dan waardeert Thunderbird dat totaal niet.
Ik heb voor Thunderbird een behoorlijke cache staan op mijn laptopje. En ik heb aangegeven welke mappen nou wel en welke nou niet lokaal gecached moeten worden. Pine doet het zeker wat slimmer, maar ook met Pine kan je nog wel eens je vertragingen hebben. Bij thunderbird moet je je nu eenmaal subscriben op alle mappen die je lokaal wilt blijven behouden voor offline gebruik.

Ik vind het zelf ook enorm irritant dat Thunderbird de sleep-mode niet waardeert. Maar dat komt omdat het een stateful connectie probeert te behouden. Maar als het gras onder zijn voeten wordt gemaaid door een sleep, dan moet ik hem ook herstarten. Bug? Missed feature?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MikeN schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:33:
We kunnen hier ongetwijfeld een lange discussie over starten, maar in een Apple hippies forum waarbij de toon al zo wordt ingezet denk ik niet dat het erg productief gaat zijn.
Dat zal dan toch vooral aan je opzetje voor een discussie liggen, want die zuigt zwaar, als ik zo vrij mag zijn.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Dit topic gaat over Leopard. De discussie over welke mail client voor Mac OS X wel of niet IMAP naar wens ondersteunt, mag natuurlijk gevoerd worden... maar dan wel graag in een nieuw topic :).

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 03-12-2007 23:04 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik via Parallels naar Windows XP ga, krijg ik met regelmaat volgende foutmelding.

Unable to allocate memory for monitor PE!

Ik kom dan niet in XP en heb de computer opnieuw op te starten of nog een keer.
Dan werkt het weer wel goed

Ik sluit Windws CP en Parallels telkens goed af.

Kent iemand dit probleem(pje)?
Bij Tiger had ik daar geen last van.

Leopard, Imac alu 20 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-09 09:27
Wat ik nou toch heb meegemaakt in vist... euh leopard! :?

User account weg 8)7 :(

Na een forced reboot, kreeg ik en login screen (stond op autologin). Inloggen met mijn gewoonlijke account werkte niet. Uiteindelijk admin account geactiveerd en een nieuwe user aangemaakt onder een andere naam.

User aanmaken onder dezelfde naam leverde geen user op. Kreeg wel de vraag of ik de reeds bestaande folder wou overnemen, maar er verscheen geen user :/

Dus uiteindelijk alles geknipt en geplakt onder mijn nieuwe user. ;(

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 11:53
joint_me schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:51:
Wat ik nou toch heb meegemaakt in vist... euh leopard! :?

User account weg 8)7 :(

Na een forced reboot, kreeg ik en login screen (stond op autologin). Inloggen met mijn gewoonlijke account werkte niet. Uiteindelijk admin account geactiveerd en een nieuwe user aangemaakt onder een andere naam.

User aanmaken onder dezelfde naam leverde geen user op. Kreeg wel de vraag of ik de reeds bestaande folder wou overnemen, maar er verscheen geen user :/

Dus uiteindelijk alles geknipt en geplakt onder mijn nieuwe user. ;(
Heeft hij vast niet vanzelf gedaan ;)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Vandaag al 4x een Kernel Panic gehad. Eerst dacht ik dat het door Azureus kwam, maar hij deed het ook toen ik Azureus niet aan had staan:

----------------------------------------------
Tue Dec 4 15:32:30 2007
panic(cpu 1 caller 0x00398341): "m_free: freeing an already freed mbuf"@/SourceCache/xnu/xnu-1228.0.2/bsd/kern/uipc_mbuf.c:3574
Backtrace, Format - Frame : Return Address (4 potential args on stack)
0x4449fd48 : 0x12b0e1 (0x455670 0x4449fd7c 0x133238 0x0)
0x4449fd98 : 0x398341 (0x48ca84 0x0 0x4846ab8 0x1a6e15)
0x4449fe18 : 0x3a5821 (0x3013db00 0x509b2c 0x4449fe68 0x19ccc1)
0x4449fe58 : 0x3a6659 (0x55230a4 0x12ba6 0xf03 0x19ccc1)
0x4449fe98 : 0x3a66fb (0x55230a4 0x4 0x4449ff18 0x5523000)
0x4449feb8 : 0x3a0f62 (0x55230a4 0x212 0x4449fee8 0x22ca1c)
0x4449fee8 : 0x22cacb (0x5523000 0x0 0x0 0x0)
0x4449ff18 : 0x24a697 (0x8d45320 0x0 0x0 0x24c4db)
0x4449ff58 : 0x3975be (0x3e2a3f0 0x1b4840f3 0x4449ff78 0x1a136f)
0x4449ff78 : 0x13e987 (0x0 0x0 0x0 0xbfffee10)
0x4449ffc8 : 0x19e2ec (0x0 0x0 0x1a10b5 0x4d48e24)
Backtrace terminated-invalid frame pointer 0

BSD process name corresponding to current thread: kernel_task

Mac OS version:
9B18

Kernel version:
Darwin Kernel Version 9.1.0: Wed Oct 31 17:46:22 PDT 2007; root:xnu-1228.0.2~1/RELEASE_I386
System model name: MacBook1,1 (Mac-F4208CC8)
-----------------

Iemand enig idee waar het aan ligt?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
ik had het ook, maar dat kwam door azureus. Sinds ik die niet meer gebruik, er eigenlijk ook geen last meer van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

RobbieB schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:35:
Vandaag al 4x een Kernel Panic gehad. Eerst dacht ik dat het door Azureus kwam, maar hij deed het ook toen ik Azureus niet aan had staan:

----------------------------------------------
Tue Dec 4 15:32:30 2007
panic(cpu 1 caller 0x00398341): "m_free: freeing an already freed mbuf"@/SourceCache/xnu/xnu-1228.0.2/bsd/kern/uipc_mbuf.c:3574
Backtrace, Format - Frame : Return Address (4 potential args on stack)

BSD process name corresponding to current thread: kernel_task
[snip]
-----------------

Iemand enig idee waar het aan ligt?
Iets heeft in kernel space foute dingen gedaan, zodat de kernel deze exceptie gooit. Dit kan uit de kernel zelf komen of een driver of iets anders dat daar draait (gok ik!). Lijkt me sterk dat Azureus (middels java) zoiets te weeg kan brengen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-09 09:27
Saeverix schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:17:
[...]

Heeft hij vast niet vanzelf gedaan ;)
En bedankt voor het beledigen! :(

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Laten we een goede nieuwe start maken in deel 2: [Leopard] Ervaringen en Discussie Deel 2.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.