is het normaal dat er om elk scherm (map) een schaduw zit dus om safari heen ik zag het goed in word
Vanitas schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:52:
Misschien nog iets handigs voor je: iStat menus. Daar kan je ook een maand overzicht mee in je menubar krijgen (dus een vervanger van het OS X klokje). Dan krijg je zoiets als dit (het rechter gedeelte). Je kan em ook nog zo instellen dat je een witte achtergrond krijgt (net als de standaard OS X look). Ook kan je nog instellen hoe hij het moet weergeven in de menubar.
Ik gebruik het zelf ook en het is imo erg handig.
Thanks!lowfi schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:00:
http://www.benkazez.com/icalevents.php doet hetzelfde als je perse dashboard wil gebruiken
Interpunctie?Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:50:
is het normaal dat er om elk scherm (map) een schaduw zit dus om safari heen ik zag het goed in word
[ Voor 11% gewijzigd door Livia op 22-11-2007 17:05 ]
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
ligt het aan mij, of kan je updates niet meer "online" installeren.
Je moet afloggen/ opnieuw opstarten, en dan pas zal OS X de updates installeren.
(beetje Windows feature)
Je moet afloggen/ opnieuw opstarten, en dan pas zal OS X de updates installeren.
(beetje Windows feature)
Als 'ie Word gebruikt om naar Safari te kijken kun je natuurlijk verwachten dat 'ie z'n spelling nakijkt met PhotoBoot.Livia schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:55:
Interpunctie?
I don't like facts. They have a liberal bias.
burne schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:38:
Als 'ie Word gebruikt om naar Safari te kijken kun je natuurlijk verwachten dat 'ie z'n spelling nakijkt met PhotoBoot.
Jaja, mensen, ik heb weer iets (sorry
Ik heb binnen een half uur 3x een hoge CPU temp. gehad en dan is bij de processen steeds het programma "quicklookd" dat rond de 130% zit
Zelfs opnieuw opstarten heeft niet mogen baten. De temp. blijft een poosje hoog, macbook blaast hard en wordt erg warm onderop en neemt na een aantal minuten weer af.
Een aantal caps ter ondersteuning:

Heeft iemand een idee hoe dat zit of waar het mee te maken heeft?
Ps @ Vanitas: Ik heb het programma iStat menu geïnstalleerd en loopt als een zonnetje
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Quicklookd is het programma dat quicklook verzorgt en de thumbnails van files maakt voor icons. Soms wil er nog wel 's een corrupte file voor dat soort gekte zorgen.
[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 22-11-2007 18:50 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ah! Enig idee hoe ik daar achter zou kunnen komen om te zien of dat nu ook het geval is en/of het eventueel kan oplossen?CyBeR schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:50:
Quicklookd is het programma dat quicklook verzorgt en de thumbnails van files maakt voor icons. Soms wil er nog wel 's een corrupte file voor dat soort gekte zorgen.
Edit: zelfs als mijn macbook niet meer zo warm is en blaast staat quicklookd nog op 125%, is dit normaal?
Oh.... hij wordt al weer warm... 80 graden.
En zelfs wanneer hij weer niet warm is, is mijn CPU gebruik rond de 92%
[ Voor 21% gewijzigd door Livia op 22-11-2007 19:31 ]
Dat had ik gister ook. Ik heb het proces gewoon gekilled, verder nog nooit problemen mee gehad. Hopelijk blijft het zoLivia schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:46:
[...]
Lijkt me logisch!
Jaja, mensen, ik heb weer iets (sorrynog geen ervaring met OSX en jullie zijn "experts"
)
Ik heb binnen een half uur 3x een hoge CPU temp. gehad en dan is bij de processen steeds het programma "quicklookd" dat rond de 130% zitIk weet niet zeker of het daar door komt, maar ik heb wel een sterk vermoeden.
Zelfs opnieuw opstarten heeft niet mogen baten. De temp. blijft een poosje hoog, macbook blaast hard en wordt erg warm onderop en neemt na een aantal minuten weer af.
Een aantal caps ter ondersteuning:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft iemand een idee hoe dat zit of waar het mee te maken heeft?
Mooi zoPs @ Vanitas: Ik heb het programma iStat menu geïnstalleerd en loopt als een zonnetje
Verder had ik vanmiddag een vreemd foutje. Toen ik weer thuis was kon ik ineens niet meer connecten met internet. De firewall besloot alles maar tegen te houden
En dat kwam om de paar seconden. Even gereboot en er zijn geen problemen meer. Maar ik vond het toch wel vreemd.Nov 11 18:18:24 MBP Firewall[92]: Deny mDNSResponder data in from 169.254.201.193:5353 uid = 0 proto=17
Nov 11 18:18:24 MBP Firewall[92]: Deny mDNSResponder data in from fe80::21c:b3ff:feb4:381d:5353 uid = 0 proto=17
Hoe zit het eigenlijk met stealth mode? Als ik dat aanzet dan worden mn logs elke keer volgespamd door de portscan van mn router. Dat is ook niet echt handig.
Ik ben eigenlijk de laatste tijd een beetje op beveiliging gaan letten. Zo kwam ik er op school ineens achter dat iemand een film naar me zat te uploaden

Verder kwam ik er achter dat als je smb share aan hebt gezet je gewoon alle bestanden kan aanpassen, terwijl de enige map die ik geshared heb mn drop box is. Ik kon gewoon vanaf m'n windows laptop files aanmaken op mn desktop en dan ook weer deleten, maar ook files die ik zelf op mn MBP had aangemaakt, kon ik gewoon deleten.
Dat is natuurlijk niet wat ik wil. Misschien dat ik ergens iets verkeerd heb ingesteld. Maar naar mijn idee was het allemaal wel ok.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Hmmmm, ik neem aan dat je dat via programma's>hulpprogramma's>Activiteitenweergave> (klikken) en stop proces hebt gedaan?Vanitas schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:15:
Dat had ik gister ook. Ik heb het proces gewoon gekilled, verder nog nooit problemen mee gehad. Hopelijk blijft het zo
Bij mij komt hij dan namelijk iedere keer weer terug
volgens mij niet nee. heb gisteren 10.5.1 geinstalleerd en moest inderdaad eerst afsluiten voordat de update geinstalleerd werd.weeraanmelden schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:19:
ligt het aan mij, of kan je updates niet meer "online" installeren.
(beetje Windows feature)
"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan
Verwijderd
Het is gewoon afhankelijk van het type update. Als er veel systeembestanden moeten worden overschreven, waarvan sommige mogelijk in gebruik zijn is het veiliger dit soort updates 'offline' te doen. Updates van bijv iPhoto of iTunes gaan gewoon zoals vroeger, zonder reboot...
Je zit in de buurtVerwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:36:
Het is gewoon afhankelijk van het type update. Als er veel systeembestanden moeten worden overschreven, waarvan sommige mogelijk in gebruik zijn is het veiliger dit soort updates 'offline' te doen. Updates van bijv iPhoto of iTunes gaan gewoon zoals vroeger, zonder reboot...
Voorheen moest je perse rebooten na een install.
Mocht dat nu nodig zijn, gebeurd het installeren zelf pas als je aan het afsluiten bent.
Als een reboot dus nodig is voor een update, kan je nu gewoon doorwerken, terwijl je voorheen moest rebooten (of de update zelf uitstellen)
Nu nog een mogelijkheid om die update ongedaan te maken
Ik vind de lichtgevende rand om de schaduwen van de vensters trouwens niet zo geslaagd, verder werkt het prima, ben bezig alle oude software er weer op te zetten. Ben nog geen echte problemen tegengekomen, ook bootcamp werkt prima.
Ik ben midden deze week ook geswitched naar Leopard en ik ben tevreden.
Hoewel er hier en daar wat compatibiliteitsproblemen. Maar dat ligt eerder aan de software dan aan Leopard.
Hier en daar zijn de zaken zeker sneller geworden. Maar af en toe wordt het systeem toch wat stroperig (Tijdens het werken met Parallels bijvoorbeeld.). Maar dat wordt denk ik ook wel opgelost in de toekomst
Ik ben zeer tevreden over "Quick Look" het heeft me toch al wat tijdswinst opgeleverd. Dezelfde cheer voor "Stacks".
Wat ze niet hadden moeten doen was het veranderen van de overschakeling naar "Front Row". Waar je vroeger werd 'weggetrokken' van je bureaublad is het nu een lame fade in/out. Dit mag dan wel een nutteloos commentaar zijn op iets wat totaal irrelevant is. Maar het "Whaaa!-effect" is een beetje weg. De nieuwe overgang 'verkoopt' gewoon niet
.
Ook op de BootCamp drivers van Leopard heb ik wat te zeggen en dan specifiek voor die van de grafische kaart. Ze lijken me crippled. Daar ik in BootCamp 1.4 nog vlot in de ATi-driver kon tweaken is nu alles toegegooid en dat is vrij irritant.
Ik verklaar Leopard geslaagd.
Hoewel er hier en daar wat compatibiliteitsproblemen. Maar dat ligt eerder aan de software dan aan Leopard.
Hier en daar zijn de zaken zeker sneller geworden. Maar af en toe wordt het systeem toch wat stroperig (Tijdens het werken met Parallels bijvoorbeeld.). Maar dat wordt denk ik ook wel opgelost in de toekomst
Ik ben zeer tevreden over "Quick Look" het heeft me toch al wat tijdswinst opgeleverd. Dezelfde cheer voor "Stacks".
Wat ze niet hadden moeten doen was het veranderen van de overschakeling naar "Front Row". Waar je vroeger werd 'weggetrokken' van je bureaublad is het nu een lame fade in/out. Dit mag dan wel een nutteloos commentaar zijn op iets wat totaal irrelevant is. Maar het "Whaaa!-effect" is een beetje weg. De nieuwe overgang 'verkoopt' gewoon niet
Ook op de BootCamp drivers van Leopard heb ik wat te zeggen en dan specifiek voor die van de grafische kaart. Ze lijken me crippled. Daar ik in BootCamp 1.4 nog vlot in de ATi-driver kon tweaken is nu alles toegegooid en dat is vrij irritant.
Ik verklaar Leopard geslaagd.
Wat wel geinig is (en ik net pas achter kom) is dat Explose ook werkt als je in Spaces zit. Expose schakelt dan over alle desktops en helemaal geinig is dat je dan ook de labels van de windows ziet als je er met je muis overheen beweegt.
Ik dacht dat deel ik effe met jullie
Ik dacht dat deel ik effe met jullie
Ja relaxt is dat he.. Ik vind het ook chill dat je met VMware fusion Linux/Windows fullscreen kunt draaien in een space. Als je dan van space wisselt, wissel je meteen van OS
Ik vind het toppunt van hipheid toch wel als je space of expose doet en dan de shift-toets ingedrukt houdt
, dan zie je pas het gevoel voor detail..
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Dit had ik nog niet eens bedacht, maar dat is inderdaad erg relaxed!WinningLOSER schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:43:
Ja relaxt is dat he.. Ik vind het ook chill dat je met VMware fusion Linux/Windows fullscreen kunt draaien in een space. Als je dan van space wisselt, wissel je meteen van OS
Ook leuk met shift een window minimizen als je genie effect aan hebt staan tenminsteRobbieB schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:55:
Ik vind het toppunt van hipheid toch wel als je space of expose doet en dan de shift-toets ingedrukt houdt, dan zie je pas het gevoel voor detail..
Volslagen nutteloos dat met die shift toets ...
Maar wel errug geinig!
Maar wel errug geinig!
tenzij je F8/F9 enzo nodig hebt in je Vm, dan moet je in Fusion preferences de keys uitzetten en dan kann je meteen niet meer Full screen werken.WinningLOSER schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:43:
Nu doe ik dat eigenlijk toch nooit want 1920x1200 vind ik een beetje overdreven voor een Windows venster. Zoveel pixels verdient windows bij mij niet
Is het bij jullie ook nog steeds zo dat als ik een verbinding aanmaak met WPA2 personal beveiliging, dat de verbinding steevast opgeslagen wordt als WPA personal (zonder 2)? Dit was onder Tiger niet zo.
Vervolgens kan ik wel verbinden, m'n airport extreme staat ingesteld op alleen 'n' netwerk over 5Ghz.
Ik heb verbinding met de router, maar airport utility zegt dat er geen verbindingen zijn: "Wireless Clients: -". Onder Tiger werden de verbindingen wel netjes weergegeven.
Network utility zegt dat en1 een link speed heeft van 270 Mbit/s (dat kan alleen met 'n').
Rara raar.
. Is hiervoor een oplossing, of moet ik dit aan meneer Appel raporteren?
O ja, vergeten te zeggen: Ik heb echt bizar lage transfer rates van ongeveer 1Mb/s (voor 802.11 N he, onder Tiger haalde ik 6 a 7 Mb/s). Graag hoor ik of iemand anders hetzelfde heeft.
Vervolgens kan ik wel verbinden, m'n airport extreme staat ingesteld op alleen 'n' netwerk over 5Ghz.
Ik heb verbinding met de router, maar airport utility zegt dat er geen verbindingen zijn: "Wireless Clients: -". Onder Tiger werden de verbindingen wel netjes weergegeven.
Network utility zegt dat en1 een link speed heeft van 270 Mbit/s (dat kan alleen met 'n').
Rara raar.

O ja, vergeten te zeggen: Ik heb echt bizar lage transfer rates van ongeveer 1Mb/s (voor 802.11 N he, onder Tiger haalde ik 6 a 7 Mb/s). Graag hoor ik of iemand anders hetzelfde heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door ErrieR op 25-11-2007 14:16 ]
Ja, daar zit nog iets goed fout. WPA2 wordt hier inderdaad ook als WPA opgeslagen. Ik haal zelf wel goede snelheden op n-5GHz (9.5MB/sec max), maar ik kan helemaal geen WPA2 meer gebruiken i.c.m. 5GHz; Leopard geeft altijd invalid password. WPA2 (weergegeven als WPA in Leopard) op een niet 5GHz-netwerk werkt dan weer wel...
Dit probleem kreeg ik pas onder Leopard na een AEBS update naar 7.2.1. Downgraden hielp ook niet. Omdat het eerst wel werkte denk ik zelf dat er iets verkeerd zit in de drivers voor de AE waardoor dit hele goede niet meer lekker werkt. Hopelijk snel een update.
Dit probleem kreeg ik pas onder Leopard na een AEBS update naar 7.2.1. Downgraden hielp ook niet. Omdat het eerst wel werkte denk ik zelf dat er iets verkeerd zit in de drivers voor de AE waardoor dit hele goede niet meer lekker werkt. Hopelijk snel een update.
[ Voor 7% gewijzigd door Serenity op 25-11-2007 14:34 ]
Ik heb Spaces op Cmd-F12, Show desktop op F12, Expose op F11 en space wisselen op Cmd-Opt-Pijltjes. Dan heb je vrijwel nooit conflicten met Windows en andere software (zoals F10 voor mcedit onder Terminal en Cmd-Pijltjes voor vensters wisselen.InflatableMouse schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:03:
tenzij je F8/F9 enzo nodig hebt in je Vm, dan moet je in Fusion preferences de keys uitzetten en dan kann je meteen niet meer Full screen werken.
Wat wel opvalt is dat Mac OS X en de applicaties zo bomvol shortcut keys zitten dat je af en toe 4 handen nodig hebt om ze in te drukken (Cmd-Shift-Option, etc). Een extra metakey had mooi op de plaats van die nutteloze "Return" key op mijn MBP (rechts van space) gekund (of dat had misschien beter een extra Option key kunnen zijn),
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Gelukkig ben ik niet de enige. Heb al wat plist bestanden weggegooid, maar niks helpt als dat al mocht helpen.Serenity schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:34:
Ja, daar zit nog iets goed fout. WPA2 wordt hier inderdaad ook als WPA opgeslagen. Ik haal zelf wel goede snelheden op n-5GHz (9.5MB/sec max), maar ik kan helemaal geen WPA2 meer gebruiken i.c.m. 5GHz; Leopard geeft altijd invalid password. WPA2 (weergegeven als WPA in Leopard) op een niet 5GHz-netwerk werkt dan weer wel...
Ik krijg trouwens geen invalid password bij 5GHz. Alleen wordt de beveiliging weergegeven als WPA bij network preferences.
De commmand line tool /System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework/Versions/A/Resources/airport --scan=naam_netwerk geeft wel WPA2 als beveiliging weer. Dus dat lijkt OK.
Over die 1Mbit/s ontdek ik net dat als ik de airport uitzet, en over wired netwerk grote bestanden ga kopieren (op hetzelfde subnet) ik ook maar 1Mbit/s krijg. Dus heeft wellicht niks met airport te maken. Heb met een traceroute gekeken of er vreemde hops inzitten, maar dat is ook niet het geval.
Ik heb trouwens een iMac 20" C2D (de "oude" witte).
Hebben mensen nog problemen met een Wacom?
Ik heb er soms last van dat als ik mijn PowerBook aansluit op mijn Cinema Display met daar in een Wacom geplugged, dat de Wacom dan ingesteld staat op muismodes, en als ik het dan wil terug zetten in de prefpane, krijg ik de melding dat er geen Wacom is aangesloten.
Als ik dan de drivers opnieuw installeer werkt alles weer normaal.
Ik heb er soms last van dat als ik mijn PowerBook aansluit op mijn Cinema Display met daar in een Wacom geplugged, dat de Wacom dan ingesteld staat op muismodes, en als ik het dan wil terug zetten in de prefpane, krijg ik de melding dat er geen Wacom is aangesloten.
Ik heb bij mij iMac een 'cpu drop-in kit' gekregen met Leopard 10.5. Deze checkt of je 10.4 hebt, maar weet iemand toevallig of ik een clean (erase & install) kan doen van 10.5 -> 10.5? Of moet ik dan eerst helemaal 10.4 installeren om vervolgens deze stap uit te voeren?
Ik heb al een paar keer gehad dat als ik in Clamshell mode werk met m'n MacBook (CoreDuo 1,83, 2GB) er op een gegeven moment dat zwarte scherm komt met: "restart now etc.." en je voor de rest ook niks meer kunt doen.
Meer mensen die hier last van hebben?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Kernel Panic inderdaad. Heb je in je logs gekeken of daar dingen in staan die je verder kunnen helpen? [ Console, te vinden in Applications / Programma's - Utilities / Hulpprogramma's ]RobbieB schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:50:
Ik heb al een paar keer gehad dat als ik in Clamshell mode werk met m'n MacBook (CoreDuo 1,83, 2GB) er op een gegeven moment dat zwarte scherm komt met: "restart now etc.." en je voor de rest ook niks meer kunt doen.
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Verwijderd
Ja, zelfde hier op mijn macPro met Intuos 3, hij laadde af en toe de drivers niet.super-muffin schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:49:
Nieuwste driver lost problemen op.
Iemand op de TU Delft die een goede stabiele verbinding met eduroam (via 802.1x WEP) krijgt? Ik volg de handleiding op http://luchthaven.tudelft...nuals/Mac_OSX_Leopard.pdf wel, maar ik krijg geen verbinding. Onder 10.5.0 kreeg ik een time-out, nu onder 10.5.1 krijg ik gewoon geen verbinding. Ligt dit aan de TU of aan Apple?
Ik ben zelf ook nog niet echt te spreken over de WEP 802.1x van Leopard. Ik zit zelf bij de HAN in Arnhem, maar ook erg vaak dat ik gewoon niet kan verbinden. Dan blijft hij gewoon hangen onder "identificeren".The Evil Brain schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:32:
Iemand op de TU Delft die een goede stabiele verbinding met eduroam (via 802.1x WEP) krijgt? Ik volg de handleiding op http://luchthaven.tudelft...nuals/Mac_OSX_Leopard.pdf wel, maar ik krijg geen verbinding. Onder 10.5.0 kreeg ik een time-out, nu onder 10.5.1 krijg ik gewoon geen verbinding. Ligt dit aan de TU of aan Apple?
Het moet wel aan apple liggen, want onder windows met SecureW2 heb ik nergens last van.
Bij mij loopt het onder Leopard inderdaad nog steeds niet helemaal lekker (ook al is 10.5.1 wat beter dan 10.5.0). Ik gebruik nog steeds de Internet Connect applicatie van Tiger
Dan doen jullie toch echt iets verkeerd, want ik krijg het bij iedereen werkend.
Gewoon een 802.1X setupje aanmaken, met logindetails op user niveau.
Daarna via wifi-icon op join other drukke, netwerknaam invullen, en de rest ff aanvullen met logindetails en het 802.1x configje en hij pakt het echt altijd.
Daarna via wifi-icon op join other drukke, netwerknaam invullen, en de rest ff aanvullen met logindetails en het 802.1x configje en hij pakt het echt altijd.
Bij mij werkte het goed. Dit heb ik gedaan om het werkend te krijgen:The Evil Brain schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:32:
- alle oude instellingen enzo verwijderen
- opnieuw opstarten
- opnieuw instellen, ook als voorkeursnetwerk toevoegen
- weer opnieuw opstarten
Het werkt nu gewoon weer net zo goed als in Tiger.
Verwijderd
Heel handig zijn de nieuwe plugins voor QuickLook:
Snel kijken wat er in een ZIP, Folder of FLV zit.
zie:
http://www.macfreak.org/readnews.php?newsitem=5958
http://www.macfreak.org/readnews.php?newsitem=5955
zie:
Verwijderd
Net kon spotlight mijn apps ineens niet meer vinden, en ik heb ook vaak dat als ik mijn macbook aanzet dat Airport dan ineens uit staat... Moet ik een paar keer op Trunairport on klikken om hem aan te krijgen...
Iemand die hier ook problemen mee heeft? Opnieuw opstarten fixed het Spotlight probleem, maar dat is wel erg irritant om steeds te doen... Aanzetten vanuit de uitstand levert meestal deze "problemen" op....
Iemand die hier ook problemen mee heeft? Opnieuw opstarten fixed het Spotlight probleem, maar dat is wel erg irritant om steeds te doen... Aanzetten vanuit de uitstand levert meestal deze "problemen" op....
Ah, natuurlijk. Ik heb de nieuwste drivers gedownload en vanaf nu zal het wel goed gaan hoop ik.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:11:
[...]
Ja, zelfde hier op mijn macPro met Intuos 3, hij laadde af en toe de drivers niet.
Nieuwste driver lost problemen op.
Been there done that.Kaspers schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:06:
Dan doen jullie toch echt iets verkeerd, want ik krijg het bij iedereen werkend.
Het werkt ook, tenminste als je hem opstart. Heb je daarna slaapstand gebruikt no way dat het gaat werken, ja heel misschien als je heel vaak je airport inschakelt en uitschakelt. Maar helaas werkt het iig nog niet zo als het ooit in Tiger heeft gedaan. Het is imo nog té buggy.
Wow, dat is echt super handigVerwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:44:
Heel handig zijn de nieuwe plugins voor QuickLook:
zie:
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Een maat van me heeft de Upgrade DVV en hij kan hem niet installeren op zijn MacBook. Hij krijgt een foutmelding dat minstens Tiger 10.4.1 geinstalleerd moet zijn en hij heeft Tiger 10.4.9 of zo er al op. Anyone?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 22:07 ]
Zou je daarvoor misschien een nieuw (duidelijk) topic voor willen openen? Dit is het Leopard ervaringen en discussie topic en niet het problemen topic
[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 26-11-2007 22:08 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Maar wat als Leopard tot problemen leidtDaedalus schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:08:
Zou je daarvoor misschien een nieuw (duidelijk) topic voor willen openen? Dit is het Leopard ervaringen en discussie topic en niet het problemen topic
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 22:50 ]
Zie daarvoor de Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007):Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:49:
[...]
Maar wat als Leopard tot problemen leidtDat is dan toch ook een ervaring?
Dus je mag een nieuw topic openen voor het probleem mits je even aangeeft waar je al hebt gedaan en waar je al hebt gezocht, met natuurlijk een duidelijke omschrijving van het probleemStel geen troubleshootingvragen in een ervaringentopic, zoekvragen in een opsomtopic of anderzijds vragen die off-topic zijn. Open daarvoor een nieuw topic.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 26-11-2007 22:56 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Wat ik verschrikkelijk irritant vind is dat als je een common file dialog (Windows term?
) te zien krijgt, en je wilt niet naar de laatst bezochte locatie (bijvoorbeeld voor het opslaan van een bestand), dat je dan eerst op een mapje moet klikken.
Misschien een beetje vaag, mijn praktijksituatie: heb in m'n Finder aan de linkerkant een mapje 'Klanten', dat linkt naar /Users/willem/Desktop/Klanten. Als ik dan in welk programma dan ook iets wil opslaan, moet ik altijd eerst helemaal 'terug' naar Klanten. Of door op het mapje links te klikken, of door het te kiezen in de o-zo-geniale drop-down.
Ik vind het niet logisch dat je bijvoorbeeld niet door middel van een scrollbar toch de volledige mapstructuur te zien krijgt (naar links toe). Maar goed, zo is er altijd wat te zeiken

Misschien een beetje vaag, mijn praktijksituatie: heb in m'n Finder aan de linkerkant een mapje 'Klanten', dat linkt naar /Users/willem/Desktop/Klanten. Als ik dan in welk programma dan ook iets wil opslaan, moet ik altijd eerst helemaal 'terug' naar Klanten. Of door op het mapje links te klikken, of door het te kiezen in de o-zo-geniale drop-down.
Ik vind het niet logisch dat je bijvoorbeeld niet door middel van een scrollbar toch de volledige mapstructuur te zien krijgt (naar links toe). Maar goed, zo is er altijd wat te zeiken
Verwijderd
Ja herkenbaar. Daar heb ik ook last van gehad. De laatste drivers van de Wacom website hebben dat probleem voor mij opgelost. Wel stopt de Wacom met werken als je van user switched maar dat was onder Tiger ook al het geval.super-muffin schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:49:
Wat ik ook redelijk kansloos vind, en wat in Tiger geen probleem is: Als ik in InDesign een bestand wil exporteren naar .PDF (en daarbij het bestaande bestand overschrijven), en ik heb in de Finder hetzelfde bestand "aangeklikt" (actief?) staan, kan ID niet exporteren omdat het "in use is". Waarschijnlijk komt dit doordat de Finder een preview van de file heeft gemaakt... in Tiger was dit nooit een item. Iemand een idee hoe je dit kunt aanpassen?
Door de preview in de Finder uit te zetten, of heb je misschien toevallig Preview.app open staan met het bestand?
Nee, Preview.app staat (altijd) uit.
Nog zo'n vraag: Firefox opent .PDF'jes default in Preview, terwijl ik Acrobat 8 pro heb geïnstalleerd.
Heel irritant als ik op internet een PDF wil openen, en Preview gaat er mee aan de haal.
Nog zo'n vraag: Firefox opent .PDF'jes default in Preview, terwijl ik Acrobat 8 pro heb geïnstalleerd.
Heel irritant als ik op internet een PDF wil openen, en Preview gaat er mee aan de haal.
hier ook problemen met de aanwijzer als mijn MBP uit slaapstand komt..
Iemand problemen tegen gekomen bij het upgraden van een MacPro? Ik lees voornamelijk problemen bij MacBooks.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
dat probleem heb ik hier anders niet onder tiger.. driver versie 6.0.0-3Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:51:
[...]
Wel stopt de Wacom met werken als je van user switched maar dat was onder Tiger ook al het geval.
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Verwijderd
Niet echt.Falcon schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:25:
Iemand problemen tegen gekomen bij het upgraden van een MacPro? Ik lees voornamelijk problemen bij MacBooks.
Alleen:
- wacom driver opnieuw installeren
- printers opnieuw installeren
- update voor Linotype FontXplorer
- tja, mijn Indesign CS3...
Verwijderd
Misschien moet ik erbij vertellen dat het om de Wireless (bluetooth) variant gaat...dadj schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:51:
dat probleem heb ik hier anders niet onder tiger.. driver versie 6.0.0-3
Dit topic is al ruim over de 2000 posts heen en het is eigenlijk de bedoeling dat er na de +/- 1000 posts een nieuw deeltje wordt geopend.
Dus... wie heeft er zin om een nieuw deeltje te openen? Neem dan even contact op
.
Dus... wie heeft er zin om een nieuw deeltje te openen? Neem dan even contact op
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik heb trouwens in mijn fotoalbum de plaatsje gehost omdat de ts daarom vroeg. Zijn dataverkeer was niet toereiken en die van tweakers.net wel. Het is daarom misschien ook handig dat de nieuwe ts even een kijkje neemt in mijn fotoalbum voor de links en die in de nieuwe ts verwerkt.Hoedje schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:46:
Dit topic is al ruim over de 2000 posts heen en het is eigenlijk de bedoeling dat er na de +/- 1000 posts een nieuw deeltje wordt geopend.
Dus... wie heeft er zin om een nieuw deeltje te openen? Neem dan even contact op.
ik kon met tiger altijd printen via m'n windowsbak terwijl op m'n macbook de firewall en stealth mode aanstond.
Ik had dan alleen "udp-verkeer doorlaten" (of zoiets) aangevinkt waardoor je gewoon de windows shares kon zien en dus ook makkelijk kon printen.
deze optie zit alleen niet meer leopard, ik kan nou dus alleen nog maar printen wanneer ik de firewall uitzet.
Iemand een oplossing?
Ik had dan alleen "udp-verkeer doorlaten" (of zoiets) aangevinkt waardoor je gewoon de windows shares kon zien en dus ook makkelijk kon printen.
deze optie zit alleen niet meer leopard, ik kan nou dus alleen nog maar printen wanneer ik de firewall uitzet.
Iemand een oplossing?
Verwijderd
Mijn Leopard werkte niet meer.. Althans, wanneer ik me de muis bewoog over Doc, werd het wel vergroot ook menu's lichte op maar klikken hielp niet.
Ik heb Leopard uiteindelijk opnieuw opgezet maar ook weer hetzelfde probleem.
Uiteindelijk een muis met draadje aan USB verbonden en alles werkte toen wel.
Bluetooth had spontaan de schakel funkties van mijn BT-muis uitgeschakeld (dacht ik)
Maar wel vreemd dat na een nieuwe installatie het nog niet goed werkte dus lijkt het mij aan de muis te liggen..
De BT muis heb ik opnieuw geinstalleerd en het was opgelost.
Wie herkend dit en heeft dezelfde ervaring?
Het lijkt of Leo freezed
Uiteindelijk een muis met draadje aan USB verbonden en alles werkte toen wel.
Bluetooth had spontaan de schakel funkties van mijn BT-muis uitgeschakeld (dacht ik)
Maar wel vreemd dat na een nieuwe installatie het nog niet goed werkte dus lijkt het mij aan de muis te liggen..
De BT muis heb ik opnieuw geinstalleerd en het was opgelost.
Wie herkend dit en heeft dezelfde ervaring?
Het lijkt of Leo freezed
Ik heb toevallig vandaag twee keer gehad dat mn LMK van mn bluetooth mighty mouse niet meer reageerde. even aan en uit zetten en hj werkte weer.
Zucht, wat is Leopard toch een wanproduct. Dingen dat prima werkten onder Tiger werken nu nog maar half, en dan heb ik nog niet gehad over de bugs in Finder, Spaces of Timemachine. Bluetooth of Wi-Fi dat uit het niets stopt met werken. Nee, dit weekend maar weer terug naar Tiger.
[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 28-11-2007 18:55 ]
Dat probleem heb ik idd ook met mn MM. Ook mn pda wil niet goed werken met Leopard en ik krijg steeds meer dat de muis en het toetsenbord na de sleep niet meer goed werken. Het begint me allemaal een beetje te irriteren.Xander2000 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:40:
Ik heb toevallig vandaag twee keer gehad dat mn LMK van mn bluetooth mighty mouse niet meer reageerde. even aan en uit zetten en hj werkte weer.
Ja, of een Keynote presentatie die gewoon tijdens presentaties naar de laatste slide springt. Zodat, je weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Staat erg knullig! Daarvan wordt ik nou niet echt vrolijk.
[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 28-11-2007 19:01 ]
Verwijderd
Wat retekut is, dat Word of Excel er elke keer uitknikkert als ik teveel fonts heb ingeladen!
Heeft iemand daar ervaring mee?
De glans van de eerste dag is er een beetje vanaf aan het springen op deze manier.
De glans van de eerste dag is er een beetje vanaf aan het springen op deze manier.
alienfruit schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:01:
Ja, of een Keynote presentatie die gewoon tijdens presentaties naar de laatste slide springt. Zodat, je weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Staat erg knullig! Daarvan wordt ik nou niet echt vrolijk.
http://aralbalkan.com/1088
Een wijs iemand zegt daar ook :
“Why, Apple, did you take a polished, stable operating system (Tiger) and release an upgrade that lacks the key ingredients that made people love it?”
Substitute “Panther” for “Tiger” and you’ve got a credible impersonation of many users two and a half years ago. A better question might be,
“Why, Aral, did you take a stable production machine and install a Point Zero OS upgrade on it?”
[ Voor 8% gewijzigd door Jungian op 28-11-2007 21:02 ]
0.0
btw. volgens mij zit er ook een bug in het printer gedeelte van Leopard, ik wou namelijk iets uit printen met mijn Canon i450, lukte niet omdat de inkt op was, maar uren daarna bleef de temperatuur erg hoog en ging zelfs richting de 91 Celsius.
Zelfs na een herstart bleef het probleem,
Ik wist in het begin niet wat het was maar het bleek in activiteitenweergave om mprint (oid) te gaan die behoorlijk wat geheugen/C/CPU belaste, al meerdere mensen die mee gemaakt?
Is er trouwens ook een manier om bij prullenbak dat bevestigen uit te zetten?
Ik wordt er namelijk een beetje gek van dat hij aldoor blijft vragen of ik iets zeker weten voor altijd wilt weg gooien
Zelfs na een herstart bleef het probleem,
Ik wordt er namelijk een beetje gek van dat hij aldoor blijft vragen of ik iets zeker weten voor altijd wilt weg gooien

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Verwijderd
Uiteraard, dat staat bij de Finder preferences.Underworld schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:03:
ik heb ook af en toe het probleem "Bluetooth: Not Available" zoals meer mensen hier in dit topic. Komt volgens mij af en toe voor als die uit sleep komt.
Thnx!Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:23:
[...]
Uiteraard, dat staat bij de Finder preferences.
ik had het nooit nodig gehad omdat ik er in Tiger nooit last van had
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Verwijderd
Vraag aan iedereen die problemen heeft: Hebben jullie clean install gedaan of niet?
Again: ik heb een clean install gedaan en heb geen problemen gehad...
Mijn vriendin heeft een clean install gedaan (op haar 12" PowerBook) en ik heb niet bepaald het idee dat zij minder problemen heeft dan ik. Leopard is gewoon nog niet af
Lijkt er op dat Apple zich flink verslikt heeft in de ontwikkeling van de iPhone.

Ik heb ook een Clean Install gedaan, en heb toch af en toe klein probje, zie posts terugVerwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:04:
Vraag aan iedereen die problemen heeft: Hebben jullie clean install gedaan of niet?
Ik heb een clean install gedaan. En alles werkt net zo goed, merendeel zelfs beter, als in Tiger. Afgezien van internet op school.
Ik heb gewoon een update gedaan, wegens het niet bezitten van een externe schijf. Geen echt grote problemen tot nu toe. Alleen vind ik dat Dashboard en exposé wat stroever lopen dan voorheen en Bluetooth laat het inderdaad af en toe eens afweten. Op een MacBook 2.16 Ghz, 2 Gb Ram, that is.
Het is zo te zien echt een totaal andere ervaring voor iedereen.
Ik draai nu vanaf de launch eigenlijk probleemloos na een clean install. Heb wel eens wat programma crashes gehad, maar dat ligt aan de respectievelijke programma makers en niet aan Leopard. Ik draai Photoshop en Illustrator zonder problemen (behalve een grafische bug, waar ik niemand nog over heb gehoord).
Het loopt ook allemaal soepeltjes, behalve zaken die de videokaart van de MacBook gewoon niet goed aankan zoals de mozaïek screensaver (al weet ik niet of dat aan de videokaart ligt, het loopt soepel en dan hapert het weer) of andere heftige video/3D zaken. Maar minimaliseren en andere OS X effecten draaien perfect.
MacBook 2Ghz, 2GB.
Ik draai nu vanaf de launch eigenlijk probleemloos na een clean install. Heb wel eens wat programma crashes gehad, maar dat ligt aan de respectievelijke programma makers en niet aan Leopard. Ik draai Photoshop en Illustrator zonder problemen (behalve een grafische bug, waar ik niemand nog over heb gehoord).
Het loopt ook allemaal soepeltjes, behalve zaken die de videokaart van de MacBook gewoon niet goed aankan zoals de mozaïek screensaver (al weet ik niet of dat aan de videokaart ligt, het loopt soepel en dan hapert het weer) of andere heftige video/3D zaken. Maar minimaliseren en andere OS X effecten draaien perfect.
MacBook 2Ghz, 2GB.
Verwijderd
Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben als ik zo de reacties van de laatste 2 dagen leesbartvb schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:33:
Leopard is gewoon nog niet afLijkt er op dat Apple zich flink verslikt heeft in de ontwikkeling van de iPhone.
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:23:
Wat retekut is, dat Word of Excel er elke keer uitknikkert als ik teveel fonts heb ingeladen!
alienfruit schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:01:
DaannO schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:56:
[...]
Dat probleem heb ik idd ook met mn MM. Ook mn pda wil niet goed werken met Leopard en ik krijg steeds meer dat de muis en het toetsenbord na de sleep niet meer goed werken. Het begint me allemaal een beetje te irriteren.
alienfruit schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:54:
Zucht, wat is Leopard toch een wanproduct. Dingen dat prima werkten onder Tiger werken nu nog maar half, en dan heb ik nog niet gehad over de bugs in Finder, Spaces of Timemachine. Bluetooth of Wi-Fi dat uit het niets stopt met werken. Nee, dit weekend maar weer terug naar Tiger.
Xander2000 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:40:
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:37:
Mijn Leopard werkte niet meer.. Althans, wanneer ik me de muis bewoog over Doc, werd het wel vergroot ook menu's lichte op maar klikken hielp niet.
Het lijkt of Leo freezed
Ik heb anders nog steeds 0 problemen met Leopard..
Vergeet ook niet dat je de mensen die geen problemen hebben amper hoort. Mensen die ergens klachten over hebben zijn over het algemeen meer geneigd om die rond te gaan vertellen dan mensen die tevreden zijn.
Vergeet ook niet dat je de mensen die geen problemen hebben amper hoort. Mensen die ergens klachten over hebben zijn over het algemeen meer geneigd om die rond te gaan vertellen dan mensen die tevreden zijn.
[ Voor 67% gewijzigd door MrAcid op 29-11-2007 19:35 ]
Ik heb ook niet echt problemen alleen wacht ik nog steeds op een java 6 voor leopard, weet iemand wanneer die komt? zijn er al berichten van apple hieromtrend?
Met hem. Ik merk heel weinig van 'al die problemen'.MrAcid schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:34:
Ik heb anders nog steeds 0 problemen met Leopard..
Verwijderd
Word en Excel probleem is opgelost. Ik de-activeer mijn fontset met ongeveer 1500 minder en hij knalt er niet meer uit. Ik vermoed dat er wellicht een corrupt fontje bij zit in een setje oid waar Office over struikelt.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:23:
Welke weet ik niet.
Verder loopt het op dit na, toch weer lekker soepel moet ik zeggen.
Ik heb een 1.5 jaar oude installatie (die ook nog eens van een macbook naar een mini verhuist is) geupgradre, en die werkt even goed als de clean install op m'n macbook. En dat is niet anders te omschrijven als 'bijzonder goed'. Nul problemen, nu alles wat niet overweg kon met Leopard door z'n makers geupdate is. (met uitzondering van Toast, wat bij aanvang nog altijd beweert dat het 23097257 minuten kost om een CDtje te branden, maar de klus wel in een paar minuten klaart..)Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:04:
Enige wat niet goed werkt is airport. Ik moet elke keer aangeven met welk netwerk ik wil verbinden. Zowel op een mac pro (hangt nu toch aan een draad) als op een powerbook. In tiger verbonden beide na sleep of wat dan ook automatisch met een netwerk.
Alle instellingen plus weg donderen van plist geprobeerd
Rest doet het prima. En wil ook absoluut niet meer terug naar tiger
Alle instellingen plus weg donderen van plist geprobeerd
Ik ben ook zeer tevreden. Geen probleem nog in ieder geval. Het is er alleen maar beter op geworden.
Verwijderd
Ik had ook meer problemen verwacht, zeker na het lezen van enkele reacties hier. Het enige wat hier ietwat moeilijk deed was aMSN. Maar na het upgraden van de TCL/TK-frameworks draait ook dat programma als een zonnetje. Voor de rest ben ik een tevreden gebruiker, vooral dankzij de toevoeging van Quick Look. Elke Windows-gebruiker die ik kende deed toch een beetje smalend als ik eerst ofwel Preview ofwel iPhoto moest openen om een hele reeks foto's te bekijken. Mooi opgelost dus 
Nu ik erover nadenk, vind ik toch nog één minpuntje. Welke idioot heeft bedacht dat de menubar plots doorzichtig moest worden? Ten eerste had ik constant het gevoel dat Exposé alle vensters aan de kant had gezwierd en ten tweede staat het met de meeste achtergronden gewoon lelijk of storend. Nu ja, dat is met een hack ook weer opgelost. Nu nog die 10.0-scroll bar veranderen in iets meer UI-consistenter en we zijn er.
Nu ik erover nadenk, vind ik toch nog één minpuntje. Welke idioot heeft bedacht dat de menubar plots doorzichtig moest worden? Ten eerste had ik constant het gevoel dat Exposé alle vensters aan de kant had gezwierd en ten tweede staat het met de meeste achtergronden gewoon lelijk of storend. Nu ja, dat is met een hack ook weer opgelost. Nu nog die 10.0-scroll bar veranderen in iets meer UI-consistenter en we zijn er.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 22:38 ]
Windows (oudere versies in ieder geval) crashen (het OS, niet de app) als je een paar honderd fonts geinstalleerd hebt, dus wellicht moet je hier niet naar apple kijken..Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:27:
Word en Excel probleem is opgelost. Ik de-activeer mijn fontset met ongeveer 1500 minder en hij knalt er niet meer uit.
Tegenovergestelde hier. Leopard connect compleet automatisch naar al m'n netwerken, en nog 's 5x sneller dan tiger ook.lowfi schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:58:
Enige wat niet goed werkt is airport. Ik moet elke keer aangeven met welk netwerk ik wil verbinden. Zowel op een mac pro (hangt nu toch aan een draad) als op een powerbook. In tiger verbonden beide na sleep of wat dan ook automatisch met een netwerk.
Alle instellingen plus weg donderen van plist geprobeerdRest doet het prima. En wil ook absoluut niet meer terug naar tiger
Ik heb sinds de installatie van Leopard een vervelend probleem: de user interface van programma's kan extreem traag worden.
Een paar voorbeelden:
edit: specs vergeten. Het gaat om een PowerBook 12" G4 1.5GHz, 1.25GB RAM. Zou toch voldoende moeten zijn voor mail.
Een paar voorbeelden:
- Spotlight: ik druk op Command+Spatie. Ik tik een paar letters, bijvoorbeeld 'itu' (om iTunes te starten). De eerste letter verschijnt bijna direct, maar voordat de tweede letter verschijnt duurt het weer een seconde, etc. In Tiger kon ik gewoon doortikken.
- Mail: soms als ik in een lange mail zit krijg ik hetzelfde als met Spotlight. Tekstinvoer gaat zo ontiegelijk traag dat ik gewoon een zin tik, switch naar een ander programma en even wat doe (dat gaat wel gewoon snel), en wacht tot de zin helemaal verschenen is.
- Safari: hetzelfe als mail in tekstvakken van bijvoorbeeld fora. Ging met de Safari 3 beta in Tiger wel goed.
- Xcode: is verreweg het vervelendste en ook het eerste programma waar ik het merkte. Bij projecten van groter dan drie en een halve file is de tekstinvoer zo ontzettend traag dat het echt op m'n zenuwen gaat werken. Ook knoppen, lijstjes scrollen - alles gaat traag. Denk bij scrollen in optielijstjes aan tussen de 1 en 2 updates per seconde.
edit: specs vergeten. Het gaat om een PowerBook 12" G4 1.5GHz, 1.25GB RAM. Zou toch voldoende moeten zijn voor mail.
[ Voor 11% gewijzigd door Sijmen op 30-11-2007 09:09 ]
Niet zozeer het zelfde probleem, maar ervaar met mijn MacBook wel en ander typ-gerelateerd probleem. Een probleem dat ik ook al @ Tiger had. Soms pakt hij mijn eerste toetsaanslag niet. Dan begin ik al een zin te typen in bijvoorbeeld iChat, maar op de een of andere manier pakt hij dan de 1e toetsaanslag niet. Erg vervelend, al ben ik er inmiddels wel aan gewend, maar soms wil je snel iets tikken en dan mis je een karakter.Sijmen schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:05:
[list=1]• Spotlight: ik druk op Command+Spatie. Ik tik een paar letters, bijvoorbeeld 'itu' (om iTunes te starten). De eerste letter verschijnt bijna direct, maar voordat de tweede letter verschijnt duurt het weer een seconde, etc. In Tiger kon ik gewoon doortikken.
Hebben andere mensen dit ook?
is het mogelijk om een soort van snel-toets te maken zodat je heel snel een file kunt mailen?
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
File naar je mail icon in je dock slepen?whitehouse schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:40:
is het mogelijk om een soort van snel-toets te maken zodat je heel snel een file kunt mailen?
k zoek een sneltoets
.. wil niet alles met me muissie doen
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Sinds vanmorgen kan ik geen contact meer krijgen met mijn Wifi netwerk, hij blijft zeggen connection failed, echter de thinkpad van mijn pa kan wel gewoon van wifi gebruik maken.
Zelfs na het terugzetten van WPA naar WEP blijft het probleem aanwezig.... en ik was net zo blij dat ik alleen op school het probleem had en niet huis.
Zelfs na het terugzetten van WPA naar WEP blijft het probleem aanwezig.... en ik was net zo blij dat ik alleen op school het probleem had en niet huis.
[ Voor 70% gewijzigd door .NCK op 30-11-2007 15:22 ]
Ik weet niet of je Quicksilver gebruikt, maar die vind ik hier heel fijn voor. File selecteren in Finder, QS activeren, met CMD-G de file in QS krijgen, tab, naam v persoon in adresboek intikken, tab, send mail intikken, enter. Heb je gelijk dat bestand naar die persoon in een mailtje staan.whitehouse schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:40:
Als ik het hier zo intik lijkt het overdreven veel werk, maar als je van hotkeys houdt en veel op je keyboard werkt is dit een kwestie van seconden.
Dat kan via quicksilver wel....

Of je maakt een finder plugin met automator:
http://www.macobserver.com/tip/2006/02/08.1.shtml

Of je maakt een finder plugin met automator:
http://www.macobserver.com/tip/2006/02/08.1.shtml
[ Voor 15% gewijzigd door lowfi op 30-11-2007 12:23 ]
Dit is een ervaringen en discussie topic over Leopard. Voor problemen met uitpakken van bestanden mag je een nieuw topic openen
[ Voor 76% gewijzigd door Daedalus op 30-11-2007 15:52 ]
welnee hoe kom je daar nou bij??? ik heb sinds windows 98,2k,xp altijd al minimaal 2000 fonts actief gehad en nooit problemen ondervonden.. Leopard kan automatisch fonts pas inladen wanneer een programma ze nodig heeft.. klink behoorlijk aannemelijk dat dankzij een corrupt font een programma zich daarop dan verslikt, zeker office die nog niet eens intel compatable is, laat staan le{o}pard.. binnenkort is de nieuwe versie er gelukkig! wordt een mooi ding!burne schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 02:10:
[...]
Windows (oudere versies in ieder geval) crashen (het OS, niet de app) als je een paar honderd fonts geinstalleerd hebt, dus wellicht moet je hier niet naar apple kijken..
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
yep! heb best regelmatig dat hij een character achterwege laat of zelfs de verkeerde volgorde typt! lijkt wel of hij t af en toe gewoon niet kan bij houden..DaFrenk schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:38:
[...]
Niet zozeer het zelfde probleem, maar ervaar met mijn MacBook wel en ander typ-gerelateerd probleem. Een probleem dat ik ook al @ Tiger had. Soms pakt hij mijn eerste toetsaanslag niet. Dan begin ik al een zin te typen in bijvoorbeeld iChat, maar op de een of andere manier pakt hij dan de 1e toetsaanslag niet. Erg vervelend, al ben ik er inmiddels wel aan gewend, maar soms wil je snel iets tikken en dan mis je een karakter.
Hebben andere mensen dit ook?
Verwijderd
Bij mij loopt over het algemeen Leopard redelijk probleemloos. Waar ik sinds de overstap het meeste last van heb is dat wanneer ik een schijf of een stick in de USB poort heb zitten, ik de computer niet meer op sluimer moet zetten. Wanneer ik dat nl wel doe, vergeet Leopard bij het ontwaken dat die schijf er nog aan hangt en loopt wanneer je dan iets van die schijf wilt lezen, of als je de computer wilt herstarten, de finder vast en krijg je eindeloos het draaiende strandballetje te zien. Een harde reset is dan nog de enige oplossing. Voor mij is dat een hele belangrijke reden waarom ik op dit moment Time Machine nog niet gebruik. Ik heb hier en daar begrepen dat dit probleem alleen bij G5 machines voorkomt. Hebben meer G5 eigenaren hier last van?
Dit topic is gesloten.