Omdat Adobe een beetje heeft lopen
prutsen, heb ik net opnieuw Leopard geïnstalleerd en daarbij de Time Machine Restore optie geprobeerd. Hier mijn ervaringen
Allereerst: het gebruikte materiaal: Een PowerBook G4 waar OS X 10.5.1 op draaide, met HFS+ journalled en case sensitive filesystem. De time machine backup (een volledige, dus inclusief system), stond op een extern USB schijfje, dat ik ook tijdens de installatie heb aangesloten. Tot slot, een verbouwde 10.5.0 DVD omdat mijn G4 moeite had met het origineel (zie
[Leopard] PowerBook G4 installatie problemen)
In de menu's van de Leopard DVD kun je "restore from time machine" kiezen (onder Utilities). Dit heb ik geprobeerd na een format (mbv Disk Uitility uit het zelfde menu), maar hij bleef hangen na het formatteren (volgens mij ook nog eens naar case sensitive HFS+). Dat werkte in mijn geval dus niet zo goed.
Uiteindelijk heb ik een verse Leopard-install gedaan, waarbij ik mijn harde schijf heb laten formatteren naar case-insensitive HFS+. Bij de eerste boot de migration assistent laten restoren vanaf Time Machine Backup, en dat werkte voortreffelijk
iCal en Address Book alsmede mijn homedir, instellingen, netwerksettings enzovoorts allemaal netjes hersteld zoals het was. Dit inclusief MacPorts en geïnstalleerde RubyGems, dus ook het systeem zelf is netjes restored.
Mail is op dit moment nog aan het importeren van de backup, dus daar kan ik nog even geen uitspraken over doen, maar het ziet er goed uit
Enige defect tot nu toe: Last.fm heeft geen icoontje meer om onverklaarbare redenen
Verder een dikke plus