Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
De originele zijn eigenlijk veel te duur. Ik heb de EF25II, omdat ik de set van Soligor over het hoofd had gezien :(.
Kenko maakt ze blijkbaar ook en waarschijnlijk zijn ze ook zonder automatiek te koop voor nog minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:22

Vuvuzela

My spire is forming

Donderdag (24 augustus) word waarschijnlijk de opvolger van de 350D gepresenteerd. Heeft iemand enig idee wanneer hij dan in de winkels kan liggen? Ik heb altijd pech met dit soort dingen!
Zodra ik iets graag wil en me er in ga verdiepen etc. moet ik nog een hele tijd wachten op t nieuwer model. Of ik moet de 30D kopen. Maar die is een stuk duurder en waarschijnlijk overkill voor mij als redelijke n00b.

zucht...

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
gezien de verbeteringen van de 30D tov de 20D hoef je van de opvolger van de 350D niet veel te verwachten.

Verder zal de opvolger van de 350D hoogstwaarschijnlijk niet voor de Photokina in de winkels liggen (eind september), dus als je geen maand kan wachten, gewoon de 350D kopen (en waarschijnlijk is blijft dat mijn advies na de introductie van de opvolger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 12:22

Vuvuzela

My spire is forming

lateef schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:52:
Verder zal de opvolger van de 350D hoogstwaarschijnlijk niet voor de Photokina in de winkels liggen (eind september), dus als je geen maand kan wachten, gewoon de 350D kopen (en waarschijnlijk is blijft dat mijn advies na de introductie van de opvolger).
Ohh FUCK.. ik dacht 24 august.. nog langer nu dus 8)7
Mja ik heb dit ook altijd met telefoons.. En ik wacht liever nu een maand dan dat ik iets koop wat er al een jaar is, en waarvan de opvolger al bijna klaarstaat. Ook al zijn er niet enorm veel verbeteringen.
Krijg er spijt van als ik de 350D koop, 30D is duur (maar zeker goed) :(, wachten vreet me op :X

excuses voor semi/offtopic

[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 21-08-2006 23:52 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Ik zit ook te wachten op de opvolger van de 350D eigenlijk. Uit verschillende hoeken hoor je dat hij de 370D/Rebel XTi gaat heten. Nu vind ik het wel waard om te wachten op een eventueel groter display en/of PictureStyles. Ook zullen er nog wel meerdere veranderingen aan zitten, maar een groter display zal hemels zijn.

Ik houd me overigends nog nergends aan vast, totdat het zeker is. Enne, het schijnt wel degelijk de komende 24e wat bekend wordt gemaakt.

Ik heb inderdaad ook vaak van dit soort momenten. Zo wachtte ik tot voorkort ook op de nieuwe 36GB Raptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 00:11
Ik snap niet waarom je spijt zult krijgen van de aankoop van een 350D. De opvolger zal waarschijnlijk een wat groter display hebben. Wees nou eerlijk, hoe vaak gebruik je dat display nou? Sinds ik het display niet meer als zoeker gebruik zoals ik op compactcamera's deed kijk ik bijna geen foto's meer terug (batterij besparing!) en voor het wijzigen van een instelling is een klein display ook prima. Sterker nog.. Dat hadden ze van mijn wel in het LCD mogen proppen.

Daarnaast zal de opvolger wel weer 100-200 euro duurder worden dan de 350D.

Zolang er geen grote wijzigingen komen in het fotografie gedeelte van de camera (dus zodat ik betere foto's kan maken) of de ergonomie van de body verandert zie ik geen reden om voor de nieuwe te gaan. (de 350D is zonder grip met lange lenzen niet geweldig ergonomisch.. aan de andere kant.. met een klein lensje erop is het een lekker compact dingetje)

behalve natuurlijk dat je kunt patsen dat je het nieuwste van het nieuwste hebt..8)

Als je altijd maar wacht op het nieuwste kun je blijven wachten.. Zeker in de high-tech wereld. Het ene product is nog niet op de markt gebracht of de opvolger dient zich al weer aan. En iedereen zit elkaar lekker te maken.

Met telefoons is het helemaal triest. Dat is meer een mode ding dan een nuttig product. Ik heb me ooit ook laten verleiden tot zo'n alleskunner. Maar ik BEL er alleen maar mee. Je kunt er java spelletjes / applicaties op downloaden, foto's mee maken, muziek mee afspelen, er zit bluetooth en infrarood op, je kunt er foto's mee mailen en weet ik allemaal nog wel niet meer... Ik heb al die speeltjes precies 1x geprobeert. En het bellen doet minder goed dan mijn ouwe trouwe Nokia 6210. :X Ja ik ben oud. Ik kruip weer in mijn hok..

[ Voor 27% gewijzigd door FragDaddy op 22-08-2006 10:39 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Laatst online: 15-04 15:17
Ik snap jou argiment, maar ik kom van een Canon A80, en daarmee maak ik nu foto's op de M-stand voornamenlijk. Dat houd ik ook nog wel effe vol totdat die opvolger uit is. En, een groter display is echt wel een stuk fijner om te zien of je zoto een beetje scherp uit de verf is gekomen.

En het fotograferen in Z/W is echt zeer handig als je het kantelpunt kan laten concentreren op een bepaalde kleur. Dat kan een mooi contrast geven aan je foto. En ach, ik heb het geduld ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik ben ook een trouwe gebruiker van de A80, die zal ik blijven gebruiken. Ik ben inmiddels aan het kijken naar een dslr, sinds ik wat meer met fotografe wil doen.

Inmiddels heb ik mn keuze weten te beperken tot de volgende 3; de Canon EOS 350D / Nikon D70s / Sony Alpha 100

Ben nu druk aan het lezen geblazen & neig op dit moment naar de Sony toe (hoewel de Canon dat in 1ste instantie was :) )

[edit]
Helaas weet ik haast niets van lenzen af & zal daar nog zeker dieper in moeten duiken. Ik weet dat ik niet moet besparen op lenzen, is voor een beginnende gebruiker een kitlens aan te raden? Of is het beter wat extra geld uit te trekken en een andere lens erbij te kopen (er worden hier en daar leuke combo's aangeboden)?

[ Voor 29% gewijzigd door aramdin op 22-08-2006 13:15 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar de redenen van je neiging, waarom wil je merk x hebben: en dan niet alleen om de body, maar ook het glasaanbod e.d.

Dit wordt zo vaak overgeslagen, terwijl het vele malen belangrijker is dan je body :) Nja, je hoeft het mij niet te vertellen, maar denk er wel bij na :)

[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 22-08-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zie boven + ik weet eigenlijk nog niets van het glaswerk af. Daar moet ik me nog zeker in verdiepen.

offtopic:
Je schiet vette platen :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
neographikal schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:31:
Ik ben benieuwd naar de redenen van je neiging
Die Sony camera is typisch zo'n camera die populair kan worden bij 'tweakers'; op papier allerlei geile specs, maar in de praktijk blijken die specs toch allemaal te kort te schieten.

ondanks het opkopen van minolta is het sony nog niet gelukt om een goed spiegelreflex systeem van de grond te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hier wordt hij goed gereviewed > http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra100/

[edit]
Heeft iemand hier een goede uitgebreide review van de Nikon D70s?

[ Voor 33% gewijzigd door aramdin op 22-08-2006 15:52 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Niemand zegt dat het een slechte camera is, maar je zult je wel moeten bedenken wat je ermee wilt en of de rest van het platform daar geschikt voor is :) Qua glas is er van Sony niet heel veel te krijgen in ieder geval, thirdparty valt ook wat tegen, dus denk daar wel goed bij na :)

Enne thanks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29
waarom zou een 10mp opvolger voor de 350d een bedreiging zijn voor de 30d verkopen ?

het zou 2mp meer zijn, maar lijkt me dat een 30d toch wel meer te bieden heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:58:
waarom zou een 10mp opvolger voor de 350d een bedreiging zijn voor de 30d verkopen ?

het zou 2mp meer zijn, maar lijkt me dat een 30d toch wel meer te bieden heeft..
Megapixels aren't everything, het consumentensegment kickt er voornamelijk op, de semi-pro's en pro's weten over het algemeen wel beter. Ik zie daarom in een camera die meer megapixels heeft dan de 30D niet een directe bedreiging, maar eerder een kans: marktdifferentiatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:34
Ik denk dat de ergonomie wel wat verbeterd mag worden,
de specificaties van de 350D waren al goed genoeg :)
Een bijna-30D hoeven we niet te verwachten als hij duidelijk goedkoper moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Canon EOS REBEL XTi / 370D
  • 10.1MP CMOS with dust off function
  • ASIC Digic II
  • 2.5" LCD
  • Improved fps + start-up time 0.2s
  • Lighter than 350D, more plastics
  • 9-point AF
  • point AE
  • storage: CF
Nu hopen dat de prijs meevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186300

jullie hebben het over macro ringen. hoeveel kosten die ongeveer?
want ik heb nog een ander alternatief voor macro foto's namelijk een omkeerring.
die kunnen varieren van 12.50 tot 280 euri. met goedkope verlies je wel diafragma, omdat je contact punten niet op de body zitten. want je objectief zit dan op zijn kop in de camera, overigens wel een heel grappig gezicht .
met de dure veb je nog een speciaal apparaat zodat je weer met diafragma enzo kan werken. novoflex heeft zo'n een gemaakt.
maar hoeveel kosten ongeveer die tussenringen en tot hoever kan je een foto inzoemen dan.
want met een omkeerring kan je dan met de bijgeleverde standaard 18-55mm objectief 1 : 1 foto's maken. (ik heb overigens sinds 1 juli ook een 350D, met een zeer goede deal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb liever dan de 350D, dan de 370D, zit bijna geen verschil in. zonde van je geld en die 2 megapixels meer, dat maakt geen fuck uit. in reclame fotografie hebben ze sensoren die drukken ze niet eens meer uit in megapixels. maar hoe zit dat met macro ringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52

breinonline

Are you afraid to be known?

Twister336 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:56:
  • ASIC Digic II
  • 2.5" LCD
  • 9-point AF
  • point AE
Right :Y)

En dat geloof je zelf? De fotosoep is slecht, een 370D die qua specs over de 30D gaat nog onwaarschijnlijker...

De opstarttijd van de 350D was trouwens ook al 0.2s :+

Improved fps, dat zou dan ook wel nader gespecificeerd zijn en gezien de zogenaamd gebruikte DIGIC II en de 10.1MP kan dat helemaal niet (kijk maar eens hoeveel fps een 5D heeft).

[ Voor 16% gewijzigd door breinonline op 22-08-2006 20:25 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
  • ASIC Digic II
  • 2.5" LCD
  • 9-point AF
  • point AE
Die dust off functie en het grotere scherm zijn wel leuke verbeteringen. We hebben net een tweede 350d gekocht ivm een fotocursus (fotovakschool) die m'n vriendin en ik samen gaan doen. Ook op andere fronten is het leuker om 2 bodies te hebben. Ik denk dat als dit de definitieve specs van de 370d zijn, dat ik geen spijt zal krijgen van de 2e 350d. Ik heb het idee dat de verschillen tussen 300d en 350d groter waren?
Edit:
Ah, 't was een gesoepte foto met verzonnen specs?

[ Voor 3% gewijzigd door BounceMeister op 22-08-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
breinonline schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:14:
[...]
En dat geloof je zelf? De fotosoep is slecht, een 370D die qua specs over de 30D gaat nog onwaarschijnlijker...
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar zo slecht vind ik de fotosoep niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

• ASIC Digic II
  • 2.5" LCD
  • 9-point AF
  • point AE
Startup is nu ook 0.2 sec. More plastics is iets wat mij niet bevalt :)

Maar ik was toch al niet van plan om de opvolger van de 350D te gaan aanschaffen. Ik wacht nog 1.5j en koop dan de opvolger van de 30D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:34
Anoniem: 50624 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:37:
Maar ik was toch al niet van plan om de opvolger van de 350D te gaan aanschaffen. Ik wacht nog 1.5j en koop dan de opvolger van de 30D :)
Hier precies hetzelfde.. ;)

Ik betwijfel trouwens of dit de echte opvolger is, een sensor met dust-off functie..? :z

[ Voor 14% gewijzigd door Cyclonist op 22-08-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Cyclonist schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:46:
Ik betwijfel trouwens of dit de echte opvolger is, een sensor met dust-off functie..? :z
De dust-off feature is toch wel iets van 2006. Olympus en Sony noemen bijna niets anders.

Ik ga verder niet op geruchten reageren, maar dust-off is imo echt wel een vrij hippe marketing feature, welke misschien nog wel nuttig is ook. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Anoniem: 186300 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:00:
jullie hebben het over macro ringen. hoeveel kosten die ongeveer? [...]
Die zelfde vraag postte je gisteren hier en direct daaronder staat mijn antwoord :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Voutloos schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:56:
Ik ga verder niet op geruchten reageren, maar dust-off is imo echt wel een vrij hippe marketing feature, welke misschien nog wel nuttig is ook. :P
olympus had het al in 2003 :z

als die camera nog meer plastic wordt als de 350d dan stoppen ze het binnenwerk zeker in een como zak...

meer megapixels zou zeer goed kunnen, daar geilt de consument verschrikkelijk op (al is het niets voor canon om in hun goedkoopste camera een nieuwe sensor te stoppen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ow sorry ik dacht dat je het toen over iemand anders had. maar bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44830

En het schijnt nou weer een 400D te gaan worden inclusief 2 nieuwe lenzen: een EF 70-200/4L IS USM en een EF 50/1.2L USM. ;)
http://www.bobatkins.com/...ital/canon_fall_2006.html
http://www.bobatkins.com/...gital/canon_eos_400D.html

Afwachten op de officiele aankondigingen en bevestigingen van Canon dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 44830 op 23-08-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Afwachten op de officiele aankondigingen en bevestigingen van Canon dus :)
dus: Canon 400D 10,1MP dSLR introductie ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Vraagje: zou de 350D veel goedkoper zijn in Japan? (Canon is niet Japans zeker ...)
Ik moet daar binnenkort heen en zou misschien overwegen om er daar 1'tje aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Canon is best wel Japans :) De prijs is hier 620 eur voor de body, bij Yodobashi in Japan (waar hij Kiss Digital N heet) kost hij 74,800 yen, wat omgerekend 454,22 euro is. Echter moet je niet vergeten dat het kan zijn dat je bij de douane terug in NL invoerrechten + btw moet betalen: daarnaast kan het zijn dat Canon NL geen garantie geeft op buitenlandse modellen, vandaar de verschillen in naam ook: in EU 350D, in USA Rebel XT, en in Japan Kiss Digital N :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
Remy schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:54:
Echter moet je niet vergeten dat het kan zijn dat je bij de douane terug in NL invoerrechten + btw moet betalen: daarnaast kan het zijn dat Canon NL geen garantie geeft op buitenlandse modellen, vandaar de verschillen in naam ook: in EU 350D, in USA Rebel XT, en in Japan Kiss Digital N :)
Weet ik :) . Douane is wel waard om te proberen omzeilen. Garantie is inderdaad wel beetje ambetant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:52
Ik heb vandaag een Canon EOS 350D aangeschaft. Ben nu een beetje bezig met het verkennen van het toestel. Zondag kan ik een fotoshoot bijwonen en een lens lenen van een vriend om op die manier betere foto's te kunnen maken. Heb er veel zin, lekker crea bea bezig zijn:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:24

rally

Deyterra Consultancy

DieterVDW schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:00:
[...]

Weet ik :) . Douane is wel waard om te proberen omzeilen. Garantie is inderdaad wel beetje ambetant.
Erhm... en je weet dat je dan het risico loopt *iedere* keer dat je reist? Tenzij je kunt aantonen dat je de invoerrechten hebt betaald.
Het is een beetje lastig om te zeggen: "nee... die heb ik in Nederland gekocht" en zijn antwoord is: "Vreemd... de Digital Rebel (o.i.d.) heet hier toch echt 350D" :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

rally schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:06:
[...]

Erhm... en je weet dat je dan het risico loopt *iedere* keer dat je reist? Tenzij je kunt aantonen dat je de invoerrechten hebt betaald.
Het is een beetje lastig om te zeggen: "nee... die heb ik in Nederland gekocht" en zijn antwoord is: "Vreemd... de Digital Rebel (o.i.d.) heet hier toch echt 350D" :P
2e hands op eBay gekocht, iedereen kent eBay :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
FnF schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:09:
2e hands op eBay gekocht, iedereen kent eBay :)
dan moet je nog steeds btw, invoerrechten en dergelijke over je camera betalen...

[ Voor 7% gewijzigd door lateef op 30-08-2006 20:44 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vanaf wanneer ongeveer zal de prijs van de 350D gaan zakken, nu de 400D eraan komt? Kan ik dan het best ergens in oktober ofzo gaan rondzoeken?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Toff

Toff

FP ProMod
kenneth schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:39:
Vanaf wanneer ongeveer zal de prijs van de 350D gaan zakken, nu de 400D eraan komt? Kan ik dan het best ergens in oktober ofzo gaan rondzoeken?
Dat zakken is, denk ik, al aardig gebeurd hoor, of vind jij 599 EUR nog te duur? Ik denk eerder dat je straks meer gaat betalen, of verplicht een kitlens erbij moet nemen om nog aan een 350D te kunnen komen.

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 16:31
kenneth schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:39:
Zoals vorige poster aangeeft issie al aan 't zakken. En voor 80 euro bij de huidige prijs van de 350D heb je de 400D al ...

Anoniem: 22659

Zoals ik al eerder heb aangegeven is de inkoopsprijs bij Canon recent al gedaald met een bedrag tussen de 60-80 euro. De volgende daling zal pas in januari zijn (iig na de feestdagen) als de camera officieel uitlopend is. Tot op heden is alleen aangekondigd wanneer de camera uitloopt en is dus nog steeds courant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:05

TDB

over een tijdje gaan wij op vakantie en ik wilde eigenlijk voor de vakantie nog een tweetal filters kopen: een uv filter + polarisatie filter. Hier over sprekend met vrienden die ook een digitale camera hebben vertelde ze mij dat filters op een digitale camera geen zin zou hebben. Toen ik dat hoorde was ik :? en zei dat ik mij daar ab-so-luut niets bij voor kan stellen. Maar ze waren zó verschrikkelijk zeker van hun zaak dat ik dacht: hoe kan ik zeker zijn ?! En toen dacht ik aan GOT..... Kan iemand bevestigen dat het inderdaad een broodje aap verhaal is of ben ik nou gek ?!

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nonsens, maar dan ook totale nonsens. UV is voornamelijk voor de bescherming van je lens, dat is waar, maar een pola heeft zéker zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Haha, dat is idd de grootste onzin. UV doet in Nederland niet zo heel veel (al is het direct aan de kust al nuttiger aan het worden), maar pola doet zeer zeker wel een hoop. Het maakt de lucht blauwer/juist minder blauw en kan de spiegeling op alle niet-metale oppervlaktes verergeren/verminderen.

UV filters zijn in bijvoorbeeld de bergen ook gewoon een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 18:05

TDB

neographikal schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 08:48:
Nonsens, maar dan ook totale nonsens. UV is voornamelijk voor de bescherming van je lens, dat is waar, maar een pola heeft zéker zin.
Pfffffff....... ik begon al te twijfelen aan mijzelf..... dank.....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 07-06 00:52
In NL doet pola wel wat minder, omdat de vochtige lucht het licht al sterk polariseert

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Dacht dat sensors niet gevoelig waren voor UV c.q. daartegen gecoat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02
Ik ben van plan een EOS 350D te kopen.

Ik had al wel de 400D gezien hier op het forum maar dacht dat die (voor mij als amateur fotograaf) niet genoeg zou verschillen met de 350D.

Zie ik net in ene het "Sensor Cleaning System" als feature op de 400D.

Is het nu verstandig om te wachten tot de 400D leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Tja, wat is verstandig. De 350D is nu wel goedkoper natuurlijk, het scheelt je in ruimte op je harde schijf (8 vs. 10MP) en heeft een extra LCDtje. De sensor clean functie van de 400D is waarschijnlijk best handig, maar is het je zoveel meer geld waard? Bovendien zal je aangekoekt vuil alsnog met sensorswabs moeten weghalen, het is niet een zaligmakende functie.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02
breinonline schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:43:
Tja, wat is verstandig. De 350D is nu wel goedkoper natuurlijk, het scheelt je in ruimte op je harde schijf (8 vs. 10MP) en heeft een extra LCDtje. De sensor clean functie van de 400D is waarschijnlijk best handig, maar is het je zoveel meer geld waard? Bovendien zal je aangekoekt vuil alsnog met sensorswabs moeten weghalen, het is niet een zaligmakende functie.
Duidelijk. Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

XtremeDesign schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:33:
Ik ben van plan een EOS 350D te kopen.

Ik had al wel de 400D gezien hier op het forum maar dacht dat die (voor mij als amateur fotograaf) niet genoeg zou verschillen met de 350D.

Zie ik net in ene het "Sensor Cleaning System" als feature op de 400D.

Is het nu verstandig om te wachten tot de 400D leverbaar is?
Ikzelf verkies de 350D boven de 400D, wie wil er nu zonder LCD schermpje met info schieten? Krijg je zo'n stroomslurpend display die je steeds uit moet zetten, nee dank je.

Op mijn 20D staat de preview na de foto ook gewoon uitgeschakeld, als ik het wil zien dan druk ik wel op play. Scheelt behoorlijk op je accu.

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 05-09-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat is imo een non-issue, ik zit aan de 7K foto's (30D) en het vijfde setje in m'n grip (2 batterijen per keer) met veel terugkijkwerk en nachten lang aan staan. Als het maar prettig werkt, die accu's kosten je de kop ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 00:37

Technicality

Vliegt rechtsom...

De AEB (bracketing) functie van mijn 350D doet het wel, maar ik moet 3 keer apart op de sluiterknop drukken. Ik dacht dat dat normaal was, tot ik met nieuwsposter * Robin 's cam heb gespeeld (konika volgens mij, doet er niet toe) die 3 foto's met één druk op de knop nam. Kan dit ook met de 350D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
In continous drive zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
Bij de minolta's moet je inderdaad de camera op continous (bracketing) zetten en de knop ingedrukt houden tot alle drie de foto's gemaakt zijn (of de camera op singleframe bracketing zetten en 3 keer drukken)

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:17

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

martijn_tje schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:45:
Bij de minolta's moet je inderdaad de camera op continous (bracketing) zetten en de knop ingedrukt houden tot alle drie de foto's gemaakt zijn (of de camera op singleframe bracketing zetten en 3 keer drukken)
Je hebt ook nog witbalans bracketing, 3 versies van één foto met een druk op de knop.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Laatst online: 07-06 00:37

Technicality

Vliegt rechtsom...

Grubeater schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:49:
[...]
Je hebt ook nog witbalans bracketing, 3 versies van één foto met een druk op de knop.
Aha, dan zal dat het wel geweest zijn :)

In other news: net even de sensor schoongemaakt, heerlijk hoe je precies kan zien dat er een stofje op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik zit nu met een 300D en wil deze verkopen en een 350D er voor in de plaats kopen. Met de komst van de 400D zijn de 350D prijzen toch aardig gezakt naar 589,-. Is dit zo'n beetje het laagste betreft de prijszakking of zal deze straks nog verder gaan dalen als de 400D goed te verkrijgen is?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 09:51
Ben zelf al een tijdje aan het kijken voor een Spiegelreflex camera. Mijn oog was in eerste instantie gevallen op de 350D. Nu de 400d uitgekomen is neig ik erg veel naar dit model (met name de sensorclean optie).

Ik wil gaan voor een camera in combinatie met onderstaande lenzen:

Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM (€539)
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (€525)

Met name over deze eerste lens lees ik wisselende reviews. Doe ik er verstandig aan om deze lens te kopen ipv bijvoorbeeld de standaard kitlens (of model met USM)? Ik ga de camera vooral gebruiken voor het maken van kitesurf foto's en foto's op autoshows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 21:55

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bluecupra schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:29:
Ben zelf al een tijdje aan het kijken voor een Spiegelreflex camera. Mijn oog was in eerste instantie gevallen op de 350D. Nu de 400d uitgekomen is neig ik erg veel naar dit model (met name de sensorclean optie).

Ik wil gaan voor een camera in combinatie met onderstaande lenzen:

Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM (€539)
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (€525)

Met name over deze eerste lens lees ik wisselende reviews. Doe ik er verstandig aan om deze lens te kopen ipv bijvoorbeeld de standaard kitlens (of model met USM)? Ik ga de camera vooral gebruiken voor het maken van kitesurf foto's en foto's op autoshows.
Voor adviezen over objectieven moet je even naar dit topic gaan :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Technicality schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:13:
[...]
In other news: net even de sensor schoongemaakt, heerlijk hoe je precies kan zien dat er een stofje op zit :)
Cam richting de hemel richten en een lekker groot diafragma nemen, f22 en dan een foto maken...... en jezelf daarna alsnog kapot schrikken omdat schoon dan toch nog niet helemaal schoon blijkt te zijn.

Ik ben maar gestopt een compleet schone sensor te krijgen, dat ene stofje wat ik nu zo heeeeel af en toe eens terug zie op een foto die soep ik wel weg. Pas wanneer het echt storend word maak ik de zooi schoon met een sensor schwab gevaldingstaafje

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Toff schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:49:
[...]
Dat zakken is, denk ik, al aardig gebeurd hoor, of vind jij 599 EUR nog te duur? Ik denk eerder dat je straks meer gaat betalen, of verplicht een kitlens erbij moet nemen om nog aan een 350D te kunnen komen.
ik heb net deze camera aangeschaft voor 599 euro + de kitlens (het hele kit pakket dus)
lekker goedkoop bij de mediamarkt op het moment :)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 11:19
Ik wil graag een flitser bij m'n 350D kopen en nu twijfel ik tussen de Canon 430EX of de Metz 44 AF-4. Ik kan ook voor wat beter gaan, alsin de 580EX, maar die lijkt me wat overkill voor een beginner en is me ook wat aan de dure kant.
Maar goed de 430EX of de Metz 44 dus, kwa prijs scheelt het niet extreem veel meer: Canon: € 222,- en Metz: € 159,- volgens pricewatch. Eigenlijk ga ik persoonlijk liever voor de Canon, maar goed voor de €63,- die ik zou besparen door de Metz te nemen kan ik nog wel weer een difussor erbij kopen en eventueel nog wat anders.
Maar goed welke zouden jullie aanraden?
Is de Canon beter dan de Metz of andersom of zelfs gelijkwaardig?
De flitser gaat voornamelijk binnen gebruikt worden in combinatie met een EF 50mm F/1.8 II, voor portret foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
Reind schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:16:
Cam richting de hemel richten en een lekker groot diafragma nemen, f22 en dan een foto maken...... en jezelf daarna alsnog kapot schrikken omdat schoon dan toch nog niet helemaal schoon blijkt te zijn.
Linke formulering. Het getal is groot dus de diafragma opening is juist klein. En (miereneukerij) je bent de deelstreep vergeten. Het is namelijk f/22 of wel focal lenght/22

Edit:
Ik zal m'n sig even verbeteren O-)

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 18-09-2006 17:55 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
martijn_tje schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:31:
Linke formulering. Het getal is groot dus de diafragma opening is juist klein. En (miereneukerij) je bent de deelstreep vergeten. Het is namelijk f/22 of wel focal lenght/22
uhh..
Minolta 5D + Minolta 18-70 f3.5-5.6 + Minolta 70-210 f3.5-4.5

Waar is die deelstreep dan in je sig?

lol.. zijn we ons aan t vervelen op t werk? ;)

• IVEL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
m-webbie schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:36:
Ik wil graag een flitser bij m'n 350D kopen en nu twijfel ik tussen de Canon 430EX of de Metz 44 AF-4. Ik kan ook voor wat beter gaan, alsin de 580EX, maar die lijkt me wat overkill voor een beginner en is me ook wat aan de dure kant.
Maar goed de 430EX of de Metz 44 dus, kwa prijs scheelt het niet extreem veel meer: Canon: € 222,- en Metz: € 159,- volgens pricewatch. Eigenlijk ga ik persoonlijk liever voor de Canon, maar goed voor de €63,- die ik zou besparen door de Metz te nemen kan ik nog wel weer een difussor erbij kopen en eventueel nog wat anders.
Maar goed welke zouden jullie aanraden?
Is de Canon beter dan de Metz of andersom of zelfs gelijkwaardig?
De flitser gaat voornamelijk binnen gebruikt worden in combinatie met een EF 50mm F/1.8 II, voor portret foto's.
Momenteel ben ik ook op zoek naar een flitser bij mijn EOS350D. Bovenstaande 2/3 modellen heb ik ook op mijn keuze-lijstje staan. Is er iemand die hier een zinnig antwoord op kan geven. Ik ben nog maar kort bezig met de fotografie, maar wil me hier zeker meer in gaan verdiepen.

De 580EX valt voor mij eigenlijk al af, aangezien die ver buiten het budget valt, en zeker voor het geen waarvoor ik een flitser wil gebruiken. Dit is veelal in wat grotere binnenruimtes, met sfeerverlichting en geen grote tl-bakken. De flitser van de 350D komt hier gewoon wat te kort.

• Nik
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Ik ga binnenkort ws voor deze flitser informeren: http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=8910

Sigma EF-500 DG ST Canon AF

Ziet er zo voor de beginner goed uit.

Maar op het moment zit ik 3 weken zonder camera, omdat hij naar ETBASS is... 3 dooie pixels bij aankoop, tja, erg vervelend... Je hoort er nooit wat over, maar ik koop eens wat en het is altijd bingo (mijn oude cam heb ik juist weggedaan omdat ik daar ongeveer 20 dode pixels op had). Koop je een cam van 700 euro is het nog niet goed... Naja even zonder cam dus, daarna weer investeren in flitser en een BW pola filter :) Geeft me ook weer de ruimte om te sparen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Nik op 23-09-2006 19:49 ]

• neographikal
  • Niet online
Een tip: haal dan een 430EX en geen Sigma, compatibiliteitsproblemen heb ik al vaker gezien van die dingen. Geef wat meer uit, daar ga je geen spijt van krijgen :)

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

proller schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:48:
Ik ga binnenkort ws voor deze flitser informeren: http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=8910

Sigma EF-500 DG ST Canon AF

Ziet er zo voor de beginner goed uit.

Maar op het moment zit ik 3 weken zonder camera, omdat hij naar ETBASS is... 3 dooie pixels bij aankoop, tja, erg vervelend... Je hoort er nooit wat over, maar ik koop eens wat en het is altijd bingo (mijn oude cam heb ik juist weggedaan omdat ik daar ongeveer 20 dode pixels op had). Koop je een cam van 700 euro is het nog niet goed... Naja even zonder cam dus, daarna weer investeren in flitser en een BW pola filter :) Geeft me ook weer de ruimte om te sparen :)
Etbass gaat die dode pixels alleen maar remappen zodat je ze niet meer ziet. Dode pixels zijn onvermijdelijk bij 24miljoen subpixels, zelfs voor 700 euro.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Nik
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Ik weet dat ze geremapped gaan worden (heb die cam in mijn eigen toko aangeschaft en dus ook zelf opgestuurd :P), maar dan nog, doe dat dan ff voordat ik 'm bestel :+ Nee serieus, ik vind het jammer dat het echt dikke dode en hotpixels zijn, beetje jammer gewoon. Oke, het komt voor, kan ik begrijpen, maar aan de andere kant, wel zo vervelend als je net met je cam op pad wil gaan, en dan te horen krijgt dat je 'm 3 weken kwijt bent voor een beetje pixelremappen (wat ik zelf ook nog wel kan). Maar mijn kitlens is ook stuk (zat een stofje tussen de glazen) en dat gaan ze ook verhelpen. Ik heb gewoon veel pech altijd ;)
neographikal schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:55:
Een tip: haal dan een 430EX en geen Sigma, compatibiliteitsproblemen heb ik al vaker gezien van die dingen. Geef wat meer uit, daar ga je geen spijt van krijgen :)
Vind ik een geweldig goede tip van je, ik ga direct wat reviews zoeken van dit soort meuk. Eigenlijk mag je toch verwachten dat als Sigma iets voor Canon maakt, en daar mee adverteerd, dat het toch gewoon moet werken :?

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 11:19
Nou goed dan ga ik toch ook maar voor de 430EX, canon + canon, tjah leek me al de beste keuze.
Maar goed never hurts to ask :)

• neographikal
  • Niet online
proller schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:08:
Vind ik een geweldig goede tip van je, ik ga direct wat reviews zoeken van dit soort meuk. Eigenlijk mag je toch verwachten dat als Sigma iets voor Canon maakt, en daar mee adverteerd, dat het toch gewoon moet werken :?
Tja, als het nu goed werkt, dan kun je er nog niet vanuit gaan dat het op toekomstige body's goed gaat. Sigma reverse engineered de protocollen en daar sluipen fouten in, de lenzen worden ook niet voor niks gerechipped. Sowieso vond ik de bediening van de Sigma niet super en ik heb er vage resultaten van gezien die ik met de Canon's nog nooit heb gezien (zelf heb ik twee 550EX's). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Laatst online: 07-06 22:11
Moi,

Ben net terug van vakantie en heb een aantal mooie foto's geschoten met mijn net aangeschafte camera. Wat me wel opviel is dat ik op de ene of andere manier de horizon niet recht heb. Hou de camera blijkbaar niet goed recht.

Nu heb ik gelezen dat je hier bij sommige camera's een raster kunt aanzetten zodat dit je helpt. Ik heb de gehele manual van voor naar achteren en weer terug gelezen tijdens de vakantie maar kan dit niet vinden.

Vraag 1) Is dit er wel of niet aanwezig. Indien niet heeft het dan zin om bij Canon aan te geven of ze dit wellicht met een firmware update kunnen includen?
Vraag 2) Tijdens terugkijken van de foto's zag ik dat ik 1 black pixel op mijn display heb, zo te zien niet op de foto's, valt dit onder garantie en heeft het zin om het toestel hiervoor om te ruilen?

Groeten,
Wingie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Wingie schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:49:
Vraag 1) Is dit er wel of niet aanwezig. Indien niet heeft het dan zin om bij Canon aan te geven of ze dit wellicht met een firmware update kunnen includen?
Vraag 2) Tijdens terugkijken van de foto's zag ik dat ik 1 black pixel op mijn display heb, zo te zien niet op de foto's, valt dit onder garantie en heeft het zin om het toestel hiervoor om te ruilen?
1) Nee, je firmware veranderd niets aan je hardware (je kijkt door de lens, daar doet je software echt niets aan :X)
2) Vast niet, maar wellicht dat de winkel waar je hem gekocht hebt coulant is. Gewoon teruggaan, niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hallo allemaal

Ik heb sinds kort in bezit van Canon EOS 350D. Ik ben echt nog een noobie op DSLR en wilde aantal vragen stellen.

Ik heb duidelijk zwarte plek op viewfinder en waarschijnlijk heb ik al wat stofjes op mijn spiegel en sensor. Ik las dat Blaasbalg een oplossing zou zijn maar hebben jullie misschien nog wat andere tips om stof definitief te verwijderen? of het gebruiken van blaasbalg al voldoende?

Zonnekap en UV filter wil ik ook gaan aanschaffen maar ik heb al mijn spaarcentjes opgemaakt met deze 350D kit met 2 lenzen en een BG. Zijn er goedkope alternatief? Ik wil niet meteen duurste halen. Welke maat moet je juist bestellen voor kitlens? Ik kom niet helemaal uit met afmetingen...

Zal ik rugtas halen of andere soort tas? wat vinden jullie handig?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Blaasbalg is normaal gesproken meer dan voldoende, anders een modelschilderkwastje gebruiken en daar het puntje van ombuigen zodat je in de hoeken van je matglas kunt komen. Een goedkoop UV-filter? Niet doen, dan gewoon zonder, aanraders zijn B+W MRC en Hoya Pro1 / SHMC filters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:26
DJkim schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:16:
Ik heb sinds kort in bezit van Canon EOS 350D. Ik ben echt nog een noobie op DSLR en wilde aantal vragen stellen. Ik heb duidelijk zwarte plek op viewfinder en waarschijnlijk heb ik al wat stofjes op mijn spiegel en sensor.
Zijn je AF focuspunten :+

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 16:36

qless

...vraag maar...

DJkim schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:16:
Hallo allemaal

Ik heb sinds kort in bezit van Canon EOS 350D. Ik ben echt nog een noobie op DSLR en wilde aantal vragen stellen.

Ik heb duidelijk zwarte plek op viewfinder en waarschijnlijk heb ik al wat stofjes op mijn spiegel en sensor. Ik las dat Blaasbalg een oplossing zou zijn maar hebben jullie misschien nog wat andere tips om stof definitief te verwijderen? of het gebruiken van blaasbalg al voldoende?

Zonnekap en UV filter wil ik ook gaan aanschaffen maar ik heb al mijn spaarcentjes opgemaakt met deze 350D kit met 2 lenzen en een BG. Zijn er goedkope alternatief? Ik wil niet meteen duurste halen. Welke maat moet je juist bestellen voor kitlens? Ik kom niet helemaal uit met afmetingen...

Zal ik rugtas halen of andere soort tas? wat vinden jullie handig?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Voor tassen zou je even in het tassentopic moeten kijken, ik zelf vind een schoudertas handig (hoef ik niet neer te zetten om camera te kunnen pakken)

Een UV filter op je huidige lenzen zou ik gewoon niet doen. Goed UV filter is ongeveer net zo duur als jouw kitlens. De maat staat voor op de lens. (kitlens is 58 mm, 55-200 zou 52 mm moeten zijn)

Stof verwijderen doe je vaak het handigst met een blaasbalg - zorg dat je (nooit) onderdelen in de camera aanraakt.

[ Voor 12% gewijzigd door qless op 04-10-2006 09:41 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hey thanks voor jullie tips. Ik heb zonnekap en UV filter van Canon gehaald. Voor beide heb ik 50 euro voor betaald dus relatief goedkoper als andere onderdelen en verder Gilliot Rocket Air voor 10 euro dus die ga ik straks nog uitproberen. Tevens AF focuspunten... dat dacht ik ook maar het is echt een kleine stof die heel erg duidelijk aanwezig is op mijn viewfinder maar die zie ik dan weer niet terug op mijn fotos dus toch op spiegel neem ik aan. Heel stiekem had ik vanmiddag op het werk perslucht uitgeprobeerd om alles weg te blazen maar die stof zit er nog steeds op. :) Voor rugtas... Lowepro zie ik veel staan bij verschillende winkels en merkte op dat bij Media Markt duurst was :) maar ik ga even verder kijken naar rugtas aangezien ik niet erg vind om tas op de grond te zetten, ga ik toch waarschijnlijk voor rugtas.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

DJkim schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:03:
Hey thanks voor jullie tips. Ik heb zonnekap en UV filter van Canon gehaald. Voor beide heb ik 50 euro voor betaald dus relatief goedkoper als andere onderdelen en verder Gilliot Rocket Air voor 10 euro dus die ga ik straks nog uitproberen. Tevens AF focuspunten... dat dacht ik ook maar het is echt een kleine stof die heel erg duidelijk aanwezig is op mijn viewfinder maar die zie ik dan weer niet terug op mijn fotos dus toch op spiegel neem ik aan. Heel stiekem had ik vanmiddag op het werk perslucht uitgeprobeerd om alles weg te blazen maar die stof zit er nog steeds op. :) Voor rugtas... Lowepro zie ik veel staan bij verschillende winkels en merkte op dat bij Media Markt duurst was :) maar ik ga even verder kijken naar rugtas aangezien ik niet erg vind om tas op de grond te zetten, ga ik toch waarschijnlijk voor rugtas.
Stof in je viewfinder zit hoogstwaarschijnlijk op je matglas. Dit glas zit boven de spiegel en is zweer kwetsbaar voor krassen.
Als je dit gaat schoonmaken moet je dus erg voorzichtig zijn. Een kwastje kan, maar schoonmaken met bijv. een verbogen wattenstaafje moet je echt met zo min mogelijk druk doen.
Het is een lastige plaats om schoon doordat het matglas om een hoekje zit. Lastig te zien en lastig te bereiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik heb Gilliot Rocket Air geprobeerd maar ik krijg niet weg en juist nog erger nu zie ik grijze ronde vormpjes. Het lijkt bijna op starwars. Ik lees dat het nie erg zo lang je foto maar goed is maar ik begin echt mateloos eraan te irreteren en plus die ene visible dust die ik maar niet weg krijg.

Ik heb volgende oplossing voorgelegd gekregen.
1. Kwast kopen en voorzichtig binnen en op matglas schoonmaken. Zijn er nog bepaalde merken die je makkelijk overal kan kopen?

2. Speciale Swab met vloeistof (ik zag Hama rond 5 euro bij Media Markt staat)

Hoe kun je godsnaam die kleine spotjes weg? :D Ik zat bijna 30 min lang constant te blazen voor niks!

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

DJkim schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 19:43:
Ik heb Gilliot Rocket Air geprobeerd maar ik krijg niet weg en juist nog erger nu zie ik grijze ronde vormpjes. Het lijkt bijna op starwars. Ik lees dat het nie erg zo lang je foto maar goed is maar ik begin echt mateloos eraan te irreteren en plus die ene visible dust die ik maar niet weg krijg.

Ik heb volgende oplossing voorgelegd gekregen.
1. Kwast kopen en voorzichtig binnen en op matglas schoonmaken. Zijn er nog bepaalde merken die je makkelijk overal kan kopen?

2. Speciale Swab met vloeistof (ik zag Hama rond 5 euro bij Media Markt staat)

Hoe kun je godsnaam die kleine spotjes weg? :D Ik zat bijna 30 min lang constant te blazen voor niks!
gedurende 30minuten blazen :S......

in die 30 minuten dat het stofje waar je op zat te blazen dat niet weg wou, heb je wel 20 nieuwe stofjes gekregen die in die 30 minuten naar binnen zijn gevallen door je airflow.

Je camera huis nooit zo lang open laten staan, tenzij je echt in een stofvrije ruimte zit.

Ga lekker in bad, en een half uur nadat je uit bad bent ga dan met je camera bezig :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hehe 30 min was wel beetje overdreven maar wel lang zitten blazen. Ik heb aantal fotos gemaakt met lange sluitertijd en f13 en daarna via photoshop gekeken maar gelukkig geen stipjes. Morgen ga ik nogmaals even bij een winkel langs. Ik heb ook iets over Scotch tape gelezen maar ik ben dus bang aan dure cam te gaan zitten prutsen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 16:36

qless

...vraag maar...

DJkim schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:22:
Hehe 30 min was wel beetje overdreven maar wel lang zitten blazen. Ik heb aantal fotos gemaakt met lange sluitertijd en f13 en daarna via photoshop gekeken maar gelukkig geen stipjes. Morgen ga ik nogmaals even bij een winkel langs. Ik heb ook iets over Scotch tape gelezen maar ik ben dus bang aan dure cam te gaan zitten prutsen.
omg scotch tape zou ik dus echt nooit proberen...er hoeft maar een stukje (lijm) te blijven plakken :X

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ja scotch tape zal ik zelf ook nooit in de buurt van mijn camera laten komen.

Wat ik dan wel gebruik:

visible dust kwastje voor losse stof,
sensor swabs voor rot spul.

Werkt goed, tot F/22 ofzo is het wel goed schoon te maken, een kleiner diafragma begint dan nog wel weer vlekjes te laten zien.

wat ik heb is wel duur trouwens.

kwastje: 70 euro
sensor swabs (12) 50 euro

[ Voor 11% gewijzigd door Nomad op 05-10-2006 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Perslucht? :X _Nooit_ meer doen, als je de bus ook maar ietsje scheef houdt krijg je me een partij rotzooi mee waar je u tegen zegt. En die sensorswabs: ik vind ze werkelijk te duur. Ik krijg m'n sensor tot minimaal F/22 brandschoon met gewone 97% alcohol en een wattenstaafje. Kosten: een tientje voor de komende twintig jaar :+
qless schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:25:
[...]

omg scotch tape zou ik dus echt nooit proberen...er hoeft maar een stukje (lijm) te blijven plakken :X
En dan zit er wat op je high-pass filter. Tja, klote, maar het hoeft geen ramp te zijn :)

[ Voor 33% gewijzigd door neographikal op 05-10-2006 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Sensor lijkt nog schoon alleen zijn matglas en spiegel die hebben stofjes op zitten. En teven 1 stipje lijkt alsof binnenkant van matglas zit ipv buiten. Als ik even met zoom speel of zonder lens door viewfinder kijk dan zie ik ronde grijze stipje die beetje vaag zijn maar 1 stipje die heel duidelijk is...

PS

Ik heb ontzettend geluk gehad met perslucht. Ik lees dat er veel mensen die door het gebruik van perslucht hun camera gemold hebben. Ik heb geen residu nog gevonden in camera... _/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door DJkim op 08-10-2006 01:05 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Sorry nog een schopje!

Ik heb nog kwast, speciale watten staafje met vloeistof en microvezel doekje geprobeerd maar ik kreeg hem echt niet schoon. Toch maar naar een specialist? Hier in Rotterdam zit er een camera reparateur of een Green Clean halen? Kan iemand mij adviseren?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

DJkim schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:04:
Sorry nog een schopje!

Ik heb nog kwast, speciale watten staafje met vloeistof en microvezel doekje geprobeerd maar ik kreeg hem echt niet schoon. Toch maar naar een specialist? Hier in Rotterdam zit er een camera reparateur of een Green Clean halen? Kan iemand mij adviseren?
Je 'kan' het matglas er zelf uit gaan halen en schoonmaken, maar als je het voor een paar euro kan laten doen heb je iemand die je de schuld kan geven als er krassen op je matglas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ja, wees enorm voorzichtig met matglas, krast namelijk heel snel

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

in principe zou ik de camera altijd zelf willen schoonmaken, je moet het toch zelf kunnen want je kan niet altijd iemand anders ervoor betalen, dat is veel te duur. Maar in dit geval zou ik hem wel weg brengen, het kost even wat geld (25 euro denk ik), maar je weet zeker dat het goedkomt en anders kan je iemand de schuld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ja ik ben vandaag weer geweest maar het wordt alleen maar erger en ik merk dat mijn foto ook onscherp wordt genomen, zou dit door schoonmaak komen? Die vent kost 35 euro per uur maar ik kan niet zeggen hoe lang hij over doet om camera schoon te krijgen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
check even of matglas er niet omgekeerd in zit..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Matglas zit niet omgekeerd... kan dat eigenlijk (fabricage fout) ?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ja, dat kan, dat kan schoonmaak mans eromgekeerd in gedaan hebben

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

oh zo ben nog niet geweest he :)

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb een (tweedehands) IR afstandsbedieninkje (geen Canon maar zou geschikt zijn voor de 350d)gekocht maar krijg die niet aan de praat vooralsnog. Volgens de handleiding van de 350d moet ik de camera op de timer functie zetten en dan moet hij het doen als ik het goed begrijp. De opties:

1. ik doe iets fout/zie iets over het hoofd
2. batterij leeg -> koop straks een nieuwe
3. RC toch niet bruikbaar met 350d -> ik genaaid (spreekwoordelijk, vond het ook niet lekker ofzo).

Is er iemand die denkt dat ik wat fout doe of over het hoofd zie, en zo ja: wat precies?

Bij voorbaat dank voor tips.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

SnoeiKoei schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:18:
Ik heb een (tweedehands) IR afstandsbedieninkje (geen Canon maar zou geschikt zijn voor de 350d)gekocht maar krijg die niet aan de praat vooralsnog. Volgens de handleiding van de 350d moet ik de camera op de timer functie zetten en dan moet hij het doen als ik het goed begrijp. De opties:

1. ik doe iets fout/zie iets over het hoofd
2. batterij leeg -> koop straks een nieuwe
3. RC toch niet bruikbaar met 350d -> ik genaaid (spreekwoordelijk, vond het ook niet lekker ofzo).

Is er iemand die denkt dat ik wat fout doe of over het hoofd zie, en zo ja: wat precies?

Bij voorbaat dank voor tips.
Kun je wat meer info geven over de remote ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hij lijkt sprekend op deze:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ttype=cross_promot_widget

Alleen de opdruk is wat anders maar de layout is hetzelfde. Soort universele afstandsbediening met aparte zones voor Nikon, Pentax, Minolta en Canon.

Batterij ondertussen vervangen door een nieuwe, IR led brandt feller (gecheckt met mobiele telefooncam) maar nog geen respons van m'n 350d.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

SnoeiKoei schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:27:
Hij lijkt sprekend op deze:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ttype=cross_promot_widget

Alleen de opdruk is wat anders maar de layout is hetzelfde. Soort universele afstandsbediening met aparte zones voor Nikon, Pentax, Minolta en Canon.

Batterij ondertussen vervangen door een nieuwe, IR led brandt feller (gecheckt met mobiele telefooncam) maar nog geen respons van m'n 350d.
Kun je IR ontvangst niet in/uit schakelen ergens in de menu's ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste