Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:34

RBH

Nou, mede dankzij jullie advies; pinnetje is terug gebogen en hij doet het weer naar behoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 16:26
Sinds eergisteren zie ik een cirkel in mijn zoeker (350d) die er vroeger niet was. Wat ik zie lijkt zeer sterk hierop . De cirkel is wat kleiner en het tweede en voorlaatste autofocus punt vallen hierop.

Heeft iemand anders dit ook en is er iets aan te doen? Ik heb het lichtbruine vermoeden dat dit het zichtbaar worden van de voedingsdraadjes is voor de AF lampjes, maar heb geen idee of je daar iet kan tegen doen en of het normaal is of wijst op een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towap
  • Laatst online: 10-06 16:26
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
De vraag is, of het de camerawerking op enige wijze beïnvloedt. Ik heb ook wel eens een stofje op m'n matglas ofzo en die ringen zie ik ook wel eens in de zoeker van m'n 50D, maar zolang ik het niet op de foto's zie, zal het me een zorg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Inderdaad, zo lang het niet op de foto's zichtbaar is maakt het niet uit al kan ik mij voorstellen dat het stoort.
Zelf kijk ik tegen stof aan maar het heeft mij nog nooit gestoord, pas wanneer er iets op de foto zichtbaar wordt is het tijd om de boel te reinigen. :)

Sinds ik mijn 350D in 2006 heb gekocht is de sensor slechts 2x gereinigd wat best knap is aangezien ik relatief vaak van lens wissel en vaak genoeg in stoffige omgevingen. Alleen aan de kust (strand, duinen) zal ik nooit en te nimmer een lens wisselen want dan vraag je er gewoon om. :)

Over die circel, ik heb zo het idee dat dit niet wijst op een defect maar dat dit meer te maken heeft met het ouder worden van de camera. Bij mij is het wat ' gelig' geworden als ik door de zoeker kijk maar wederom, op de foto's niet zichtbaar.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluegixxer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-10-2022
Hallo,

misschien dat iemand me kan helpen.

Sinds vanmorgen werken een paar knoppen niet meer op m'n 350:
- Menu
- Set
- Info

Erg vreemd, de rest lijkt in takt. Maar ik kan gewoon geen insteling veranderen......

Iemand bekend met dit probleem?
Of beter nog, heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Goede reden om te upgraden naar een nieuwe body :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
bluegixxer schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:53:
Sinds vanmorgen werken een paar knoppen niet meer op m'n 350:
Zoals een PC ook wel eens "hangt", zo kan dit met je camera gebeuren, denk ik. Ik zou alle accu's en batterijen er eens een uurtje uit halen en de boel daarmee "resetten". Baat het niet, dan schaadt het niet. Het ergste dat kan gebeuren is dat je fotonummering misschien op nul springt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluegixxer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-10-2022
Scirocco schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:08:
Goede reden om te upgraden naar een nieuwe body :)
Hmmmm. Klopt..... Een 50D zou mooi zijn.
Nu mijn vrouw nog overtuigen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasem
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:44
bluegixxer schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:51:
[...]

Hmmmm. Klopt..... Een 50D zou mooi zijn.
Nu mijn vrouw nog overtuigen >:)
Succes ermee...
Maarre als de rest het wel doet kunnen het gewoon een aantal contactjes zijn die het niet meer goed doen. Onlangs toevallig nog in slecht weer (regen, zand, etc.) de camera meegehad?
En voor je vrouw: Hij kan ook gewoon een tweedehands 350D-body kopen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348634

zit je matglas nog goed gepositioneerd? zonder matglas heb je namelijk nog maar een heel klein rondje waardoor je ziet en alles eromheen is zwart, mogelijk is het montage klipje losgeschoten waardoor je matglas nu wat lager ligt, dit zou het rondje kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 17:35
Ik denk dat het, na een half jaar, op de een of andere manier wel opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Volgens mij zelfs anderhalf jaar, gezien hij op de post van bazs2000 reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:04
Nothing to see here, move along people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:31
Omdat ik geen specifiek topic voor de 350d meer kan vinden de vraag maar even hier,
[mbr]Edit PU: maar ik wel ;)[/]
Thanks, zal wel weer aan mijn zoekskills liggen |:(

heeft er iemand ervaring met deze firmware tweak voor de 350d?

Ik heb namelijk een 350d gekregen om me wat meer te ontwikkelen in de fotografie en dit leek me toch wel een aanvulling waardoor ik hier langer tevreden mee zal blijven. Maar ik heb een beetje koud watervrees zeg maar (alhoewel dat het bij mijn android telefoons ook altijd goed is gegaan met rooten ed).

Dus iemand ervaring hiermee die hij of zij wil delen _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door ed-oorklep op 25-01-2012 12:14 ]

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Mijn 350D plaatst sinds kort elke foto in een apart mapje. Veel tijdsverlies als je 100 foto's maakt, want dan kun je elke foto handmatig uit dat mapje naar een gezamenlijke map kopiëren :( .

Heb de oplossing nog niet gevonden. Weet iemand dit?

Edit: inmiddels wel een slimmigheidje gevonden. Je kunt in de map zoeken op extensie (*.JPEG). Het zoekresultaat is dan enkel de foto's en die kun je in één keer knippen en ergens naartoe plakken. Pffff, scheelt weer :).

[ Voor 31% gewijzigd door Tommy The Cat op 15-05-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Iemand :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Wat heb je zelf gedaan om het probleem duidelijk te maken?

Ik denk aan: batterij checken (klopt datum/tijd nog?), accu controleren / opladen, accu en batterij een tijdje verwijderen, voor een soort van reset, een ander geheugenkaartje proberen c.q. de bestaande opnieuw formatteren of de laatste firmware (opnieuw) installeren. Zomaar wat dingetjes die ik zou proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 23:59
Tommy The Cat schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:33:
Mijn 350D plaatst sinds kort elke foto in een apart mapje. Veel tijdsverlies als je 100 foto's maakt, want dan kun je elke foto handmatig uit dat mapje naar een gezamenlijke map kopiëren :( .

Heb de oplossing nog niet gevonden. Weet iemand dit?

Edit: inmiddels wel een slimmigheidje gevonden. Je kunt in de map zoeken op extensie (*.JPEG). Het zoekresultaat is dan enkel de foto's en die kun je in één keer knippen en ergens naartoe plakken. Pffff, scheelt weer :).
Is dat niet gewoon ergens een custom function ofzo?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ik dacht zelf ook dat het een instelling is, maar uiteraard heb ik het menu al zonder succes doorlopen. Bovendien heb ik met de search geen vergelijkbaar probleem met oplossing gevonden. @Toff; hoewel ik twijfel aan de oplossingsrichting zal ik e.e.a. nakijken/proberen.

edit
Ok het probleem is opgelost, hoewel ik niet begrijp waarom. Ik heb de instelling 'File Numbering' ipv op 'continuous' eenmaal op 'auto reset' gezet (en daarna weer op 'continuous'). Dat betekent dat de camera de bestanden weer bij 1 begint te nummeren. Maar niet alleen dat, de camera plaatst de bestanden nu ook weer netjes bij elkaar in één map.

Hoewel enigszins onbevredigend, toch opgelost :).

[ Voor 44% gewijzigd door Tommy The Cat op 21-05-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ondanks dat dit topic dik onder het stof zit (net zoals de camera) wil ik dit topic toch een kickje geven.

Ik ben toevallig (onbewust) tegen deze camera aangelopen op marktplaats nadat ik op zoek was naar simpele fotostudio stuff (witte achtergrond en (flits) lampen. Normaal gesproken leende ik altijd een spiegelreflexcamera (vraag me niet welk type) maar nu ik deze camera er zo goed als 'gratis' bij kreeg wil ik het toch gaan proberen om er mooie shots mee te schieten zodat ik niet elke keer een camera hoef te lenen en bovendien zal deze camera wellicht beter zijn dan mijn eigen sony cybershot die ik ook nog weleens gebruik.

Nu ben ik alleen op zoek naar software om direct de fotos van deze camera, zichtbaar te krijgen op de computer. Op de Canon site kom ik helaas niet verder dan Windows vista drivers, en ik heb Windows 8 (en binnenkort upgrade 10).

Heb ik hiervoor echt drivers nodig van Canon (die er niet meer zijn voor de generatie Windows van nu ) of bestaat er ook alternatieve software om dit mogelijk te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door freestyler2 op 23-12-2015 09:38 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:47
Uit de vraagstelling begrijp ik dat je niet beschikt over een kaartlezer? Ik heb zelf ook nog steeds een 350D, maar inlezen van de foto's doe ik al vanaf het begin met een kaartlezer. Kaartlezers kosten niet veel en vind ik persoonlijk veel handiger dan de camera aan de computer hangen.

Heb je overigens al geprobeerd wat er nu gebeurt als je de camera aan de computer hangt? Grote kans dat de camera gewoon herkent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:05

sjaool

Every life should have 9 cats

freestyler2 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:34:
Ondanks dat dit topic dik onder het stof zit (net zoals de camera) wil ik dit topic toch een kickje geven.

Ik ben toevallig (onbewust) tegen deze camera aangelopen op marktplaats nadat ik op zoek was naar simpele fotostudio stuff (witte achtergrond en (flits) lampen. Normaal gesproken leende ik altijd een spiegelreflexcamera (vraag me niet welk type) maar nu ik deze camera er zo goed als 'gratis' bij kreeg wil ik het toch gaan proberen om er mooie shots mee te schieten zodat ik niet elke keer een camera hoef te lenen en bovendien zal deze camera wellicht beter zijn dan mijn eigen sony cybershot die ik ook nog weleens gebruik.

Nu ben ik alleen op zoek naar software om direct de fotos van deze camera, zichtbaar te krijgen op de computer. Op de Canon site kom ik helaas niet verder dan Windows vista drivers, en ik heb Windows 8 (en binnenkort upgrade 10).

Heb ik hiervoor echt drivers nodig van Canon (die er niet meer zijn voor de generatie Windows van nu ) of bestaat er ook alternatieve software om dit mogelijk te maken?
Probeer de optie die bovenaan deze thread staat eens. Ook al is het voor Windows 7 Professional maar misschien helpt dit.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Herrick schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:26:
Uit de vraagstelling begrijp ik dat je niet beschikt over een kaartlezer? Ik heb zelf ook nog steeds een 350D, maar inlezen van de foto's doe ik al vanaf het begin met een kaartlezer. Kaartlezers kosten niet veel en vind ik persoonlijk veel handiger dan de camera aan de computer hangen.

Heb je overigens al geprobeerd wat er nu gebeurt als je de camera aan de computer hangt? Grote kans dat de camera gewoon herkent wordt.
Een kaartlezer heb ik uiteraard ook om de foto's handmatig te kopiëren naar de PC, maar aangezien ik graag wil werken in 'fotostudio opstelling' zoals de meeste fotograven dit doen, wil ik gelijk het resultaat van de foto kunnen bekijken op het scherm van de computer (en dus niet via het kleine schermpje op de camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

sjaool schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:34:
[...]

Probeer de optie die bovenaan deze thread staat eens. Ook al is het voor Windows 7 Professional maar misschien helpt dit.
Ik ga eens even kijken of ik die optie terug kan vinden, bedankt voor het meezoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik heb even gekeken en inderdaad herkent de computer nu de camera wel maar het is 'of of' oftewel het is of foto's bekijken op de computer en de camera geeft dan aan dat deze in gebruik is en kan niet meer worden gebruikt voor fotos maken, of ik moet de optie uitschakelen of kabel uit de camera trekken maar dan kan ik logischerwijze geen fotos bekijken die ik net geschoten heb.

Maar het moet toch wel mogelijk zijn om dit te combineren lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:47
Daarvoor heb je Eos Utility nodig. Staat normaal gesproken op de meegeleverde cd.
Van de Canon website kun je alleen de updater downloaden: http://www.canon.nl/suppo...redetailid=tcm:16-1309830
mbv een regedit is deze dan wel te installeren: http://canon5dtips.com/ph...ity-if-you-lost-the-disk/
De 350D wordt blijkbaar niet meer ondersteunt. Het is dus nog wel de vraag of het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Op een website kwam ik de tip tegen om Zoner Photo Studio te gebruiken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:47
Dat kan ook.
Zelf gebruik ik Lightroom voor Tethered Shooting, maar dat is natuurlijk niet gratis. :)
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste