Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Over deze garantie gesproken. Ik heb de European Warranty System bijlage doorgelezen alwaar men spreekt over een garantiekaart. Op deze kaart dien je jouw persoonlijkge gegevens in te vullen en deze garantiekaart stuur je tezamen met de aankopbon op om aanspraak te maken op de garantievoorwaarden.

Deze kaart kan ik echter niet vinden. Gekocht bij de MM: hele doos met accessoires, boekjes en zooi, maar geen garantiekaart?

@Toff, ok. Als het gaat om dat soort doeleinden, gek dat ze je dan niet in de gelegenheid stellen om hen in de gelegenheid te stellen...

[ Voor 17% gewijzigd door Tommy The Cat op 13-01-2008 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Tommy The Cat schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:55:
Over deze garantie gesproken. Ik heb de European Warranty System bijlage doorgelezen alwaar men spreekt over een garantiekaart. Op deze kaart dien je jouw persoonlijkge gegevens in te vullen en deze garantiekaart stuur je tezamen met de aankopbon op om aanspraak te maken op de garantievoorwaarden.

Deze kaart kan ik echter niet vinden. Gekocht bij de MM: hele doos met accessoires, boekjes en zooi, maar geen garantiekaart?
No worries! Ik heb voor tig-k aan fotospul en die garantiekaart zit er nooit bij, al koop ik uitsluitend bij betrouwbare NL-leveranciers. De bon = de garantie AFAIK. De rest is alleen gezeur over "registreren", zodat ze je kunnen spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff gaat lekker met mn 350D, (3rd party) grip is stuque. Had m onlangs laten fixen door een vriend omdat de knoppen het niet helemaal lekker meer deden, maar bij het in elkaar zetten kon hij een paar schroefjes niet meer kwijt wat ik dus nu merk doordat het plaatje waarop het bvestigingswieltje vastzit er bijna uit valt als ik hem in "portrethouding" hou. Ben nu dus aan het kijken voor een nieuwe grip, maar zit te twijfelen of ik nou voor de (toch wel erg dure) originele BG-E3 ga, weer een 3rd party grip of een 3rd party grip met LCD scherm. Vooral het laatste lijkt me toch wel erg handig om bijv. time lapse filmpjes te maken. Heeft iemand hier er ervaring mee? En als ik voor een 3rd party ga welke "merken"/eBay winkels zijn dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zou zelf niet meer investeren in de 350D. Nu een relatief goedkope 400D aanschaffen of even wachten op de aankomende 450D? Ook zonder grip kan je de 350D best nog wel kwijt. Prima camera hoor, ik heb hem zelf ook, maar geen nieuwe grip meer waard IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De BG-E3 grip kun je natuurlijk ook onder de 400D zetten (en grote kans dat ie ook onder de 450D kan), dus die centen ben je niet kwijt. Sowieso behouden ze goed hun waarde, toen ik m'n 400D met grip te koop had staan kreeg ik regelmatig mailtjes van mensen die de grip los wilde kopen. Afschrijving heb je dus amper.
Zou zelf geen geld uitgeven aan een replica-grip, voor die paar tientjes meer ga ik niet klooien met ander spul (al zit er ook goed spul tussen hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Arjan A

Cenosillicafoob

Toff schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:55:
Zou zelf niet meer investeren in de 350D. Nu een relatief goedkope 400D aanschaffen of even wachten op de aankomende 450D? Ook zonder grip kan je de 350D best nog wel kwijt. Prima camera hoor, ik heb hem zelf ook, maar geen nieuwe grip meer waard IMHO.
Hmm, het valt me tegen hoe je over een camera praat. Voor een fotograaf is het een ding om plezier mee te beleven, en niet een investeringsobject. Het lijkt wel of je over een auto praat die niet meer gerepareerd moet worden.
Investeren doe je maar in objectieven; die zijn nog enigzins waardevast. Wat voor fotograaf ben je als je je plezier laat vergallen door vooral maar te wachten op een ieuw model. We zijn niet op de beurs aan het handelen :P.
Gewoon die grip kopen. Gangsteroo wil foto's maken, en verwacht meer gemak met zo'n grip. Doen.
Ik moet Toff wel gelijk geven dat je geen 3rd party spullen moet gebruiken. Heb ik in het verleden ook wel gedaan, en het valt altijd tegen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik die camera gekocht had tegelijk met grip en ik vrij grote handen heb wil ik niet anders meer dus een grip komt sowieso ;) die 3rd party grip was trouwens een best goeie. 3rd party grips zijn echt de helft van de prijs de originele BG-E3 en vraag me af of er nou echt zo'n groot kwaliteitsverschil zit tussen grips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Blijkbaar wel, want hij is weer stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:28
Wat een onzin om niet meer te investeren in een 350D. Dat is een camera die nog heel goed mee kan komen.
Zelf heb ik een 3rd party grip en bij mij geeft het geen problemen en de prijs was veel beter (€ 25,- voor een 2e hands).
De Delta grips zijn IMHO kwalitatief redelijk vergelijkbaar met de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:12:
die 3rd party grip was trouwens een best goeie. 3rd party grips zijn echt de helft van de prijs de originele BG-E3
Wat maakt het uit, als je een grip koopt van 100 euro dan raak je die voor 70 euro wel kwijt gok ik. Dus kost zo'n grip je drie tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 20:37
Toff schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:55:
Of een grip kopen van hooguit 100 euro...

Of je 350D verkopen, en dan een 400D + grip kopen? Daar zit nogal een verschil in, en is ook absoluut geen antwoord op de vraag van gangsteroo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasW schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:17:
Blijkbaar wel, want hij is weer stuk...
Mja die schroefgaten zijn afgebroken dus dat ligt meer aan die vriend dan aan die grip ;)

@ Tom: ik heb die 350D net (tweedehands weliswaar) gekocht en ben in ieder geval het komende jaar niet van plan om een nieuwe body te kopen aangezien ik nog lang niet tegen de limieten aanloop van wat hij kan. Ik heb nu 3 maanden met grip een stuk om 6000 foto's geschoten en zonder grip vind ik hem te klein en ook de knoppen die erop zitten voor portrait-mode mis ik.
Snap ook niet helemaal waarom een grip me maar 3 tientjes gaat kosten als ik hem toch eerst moet kopen voor 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:49:
[...]

Mja die schroefgaten zijn afgebroken dus dat ligt meer aan die vriend dan aan die grip ;)
Ja, maar je had open hem gehaald om dat de knopjes niet goed werkten.
Ga er maar vanuit dat als je in het begin een canon grip had gehad.. dat je nu nog steeds een werkende grip had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Ik had even een kort vraagje; is deze geschikt voor de 350d met standaard kit? Of is TOP niet geschikt voor digitale camera?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee. De TOP is voor zover ik kan vinden een linear pola filter en je moet een circulair pola filter hebben voor je 350D omdat de AF een linear filter niet fijn vind.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
Bedankt, dan ga ik even kijken of ik daarvan de circulaire moet hebben of dat ik toch maar ander merk neem, wordt anders te duur.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dit is een goede optie
link

en dit is de beste oplossing die ook wat duurder is (bedenk wel, dit zijn dollars, geen euro's)
link
(deze heb ik zelf ook (ander formaat, dat wel), en is super fijn.

hvstar is behoorlijk bekend op got en is een prima zaak om dingen te kopen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
Okee, dan ga ik voor de iets duurdere. Bedankt nu ga ik hopen op mooi weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Sendar, of dat nodig is weet ik niet hoor. Die eerste is ook zeker niet slecht en het is maar een kitlens?!..je filter is dan net zo duur als de lens. Daarnaast kan dit filter waarschijnlijk niet op een opvolger van de kitlens, omdat de meeste groothoek lenzen op 67mm of 77mm frontfilter zitten,
Mijn advies is dus de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Is het wel handig om met de kitlens (dus een draaiend frontelement) een pola filter erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat vraagjes mbt tot de EOS 350D (die ik waarschijnlijk morgen ga kopen)

Wat houd een grip precies in?

Kun je in de 350D alleen de NB-2LH accu gebruiken? Waar kun je accu's het best kopen?

Heeft de 350D dezelfde accu als de 400D? (Gaat dus de accu van de 350D langer mee, omdat die een kleiner lcd scherm heeft?)

Ik twijfel nog sterk tussen de 350d en de 400d... in hoeverre is de 400D ten op zichte van de 350D het extra geld waard? (MP, LCD scherm - nadeel accu verbruik? -, autofocus)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit zijn vragen die makkelijk zelf op te zoeken zijn. Gewoon de zoekfunctie en google even creatief gebruiken :)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:23:
Ik twijfel nog sterk tussen de 350d en de 400d... in hoeverre is de 400D ten op zichte van de 350D het extra geld waard? (MP, LCD scherm - nadeel accu verbruik? -, autofocus)
Zonder informatie kan niemand hier een zinnig antwoord op geven zonder te verzanden in een opsomming van de algemene kenmerken. Daarvoor kun je prima terecht op dpreview.

[ Voor 67% gewijzigd door neographikal op 01-02-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@David K: Wat Neo zegt dus, maar staar je niet blind op een accu. 350D en 400D gebruiken dezelfde accu en die kost, als prima imitatie, minder dan een tientje, bijvoorbeeld hier. Met een 350D zijn prima foto's te maken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort gezegd;
Gebruikt de 400D door z'n scherm meer accu?
Hoe zit het met de "verbeterde" autofocus van de 400D?

Het is echt niet zo dat ik hier klakkeloos mijn vragen neerzet zonder te googlen, maar sommige dingen werden mij niet volledig duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Juist ja, in nog geen minuut bij elkaar gezocht:

http://www.camerahacker.com/Canon_Accessory/BG-ED3.shtml
350d of 400d?
[STARTERS] Ik wil een DSLR, wat nu?
Canon 400D 10,1MP dSLR

Je loopt nou niet bepaald over van inzet, sorry dat ik het zeg :) Je vragen zijn te algemeen om niet binnen vijf minuten bij elkaar te Googlen. Zonder extra informatie is er geen interpretatie nodig en valt het allemaal prima te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 02-02-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk kan ik dat ook opzoeken, maar door de verschillende verhalen was ik even benieuwd.
Achja, jij mag best denken dat ik me niet inzet hoor, gelukkig weet ik wel beter ;)

Overigens lees ik in die vier links niks over het accu gebruik, maar ik zal nog is wat googlen hoor ;)

In ieder geval hartelijk bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat vraagjes mbt tot de EOS 350D (die ik waarschijnlijk morgen ga kopen)

Zie deze pagina. Met name handig bij portret fotografie ivm dubbele controls.
Kun je in de 350D alleen de NB-2LH accu gebruiken? Waar kun je accu's het best kopen?
Alle accu's gemaakt voor de Canon accu NB-2L zijn bruikbaar. Zowel origineel als van een third party. Mijn advies bij een reserve batterij is, koop niet de goedkoopste, maar 1 slag duurder en met garantie van minimaal 2 jaar, dan weet je zeker dat je goed zit.

Heeft de 350D dezelfde accu als de 400D? (Gaat dus de accu van de 350D langer mee, omdat die een kleiner lcd scherm heeft?)
Je antwoord vind je op deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat het geluid is als je de camera heen en weer beweegt?
Een soort getik / gerammel, alsof er iets los zit.

Ik meen er iets over gelezen te hebben, maar ik kan het niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Waarschijnlijk is dat het ijzertje dat aan je flitser vast zit, welke los zit. Dit kun je controleren door de flitser uit te klappen.

Kheb t zelf ook. Eveneens hoor ik nog een andere veel subtielere ratel als ik heel goed luister. Dat is waarschijnlijk een balletje in een huis dat afleest in welke stand je je camera hebt.

Dit is wat ik heb gevonden/wat mij is verteld, toen ik net als jou op zoek was naar het antwoord op deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En doet ie van mij ook, zo te horen lijkt het normaal.

Echt mooi die DSLR's, zit tenminste nog echt wat mechanisch in!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stumperd
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07-2023
Heb zojuist een nieuw flash kaartje binnen gekregen, een 'takems hyperspeed 120x 2GB' (kon hem niet laten liggen voor 13euro)

Helaas geeft het kaartje in mijn 350d meteen een 'err cf' als ik hem probeer te formateren blijft de camera 'hangen' en moet ik de batterij er uit halen.

Ook na formateren op mijn pc krijg ik dezelfde errors, via mijn card reader lijkt het kaartje echter goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

stumperd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:21:
Heb zojuist een nieuw flash kaartje binnen gekregen, een 'takems hyperspeed 120x 2GB' (kon hem niet laten liggen voor 13euro)

Helaas geeft het kaartje in mijn 350d meteen een 'err cf' als ik hem probeer te formateren blijft de camera 'hangen' en moet ik de batterij er uit halen.

Ook na formateren op mijn pc krijg ik dezelfde errors, via mijn card reader lijkt het kaartje echter goed te werken.
Dat probleem heb ik met mijn canon 400D en een transcend 133X 4GB kaartje.
In meerder cardreaders werkt die probleemloos, maar ik heb hem nooit aan de praat gekregen in mijn 400D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:49:
[...]
Snap ook niet helemaal waarom een grip me maar 3 tientjes gaat kosten als ik hem toch eerst moet kopen voor 100 euro...
Er is reeds uitleg gegeven maargoed. Je investering is 100 euro. Er vanuit gaande dat je hem voor 70 euro kunt doorverkopen kost hij je maar (100-70)=30 euro.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:26:
Kan iemand mij vertellen wat het geluid is als je de camera heen en weer beweegt?
Een soort getik / gerammel, alsof er iets los zit.

Ik meen er iets over gelezen te hebben, maar ik kan het niet meer terugvinden.
De orientatiesensor die registreet of je een liggende of een staande foto maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:32:
[...]

De orientatiesensor die registreet of je een liggende of een staande foto maakt.
En de pootjes van de flitser.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik in't bezit van een canon D350 , nu zit ik met een probleempje , telkens ik foto's wil maken zonder flits , blijft de camera hangen . Schakel ik de flits terug aan , dan werkt hij weer perfect .
De foto's die ik maak zonder flits zijn dan ook totaal mislukt , ze staan er wel op , maar ze zijn totaal overbelicht , zo lijkt 't toch .
Kan dit aan de een of ander instelling liggen van de camera , ik krijg het namelijk niet opgelost .
( sorry , als ik niet de juiste termen gebruik , maar ik ben nog maar een beginner en moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel leren)

Wie helpt me verder ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:59:
Sinds kort ben ik in't bezit van een canon D350 , nu zit ik met een probleempje , telkens ik foto's wil maken zonder flits , blijft de camera hangen . Schakel ik de flits terug aan , dan werkt hij weer perfect .
De foto's die ik maak zonder flits zijn dan ook totaal mislukt , ze staan er wel op , maar ze zijn totaal overbelicht , zo lijkt 't toch .
Kan dit aan de een of ander instelling liggen van de camera , ik krijg het namelijk niet opgelost .
( sorry , als ik niet de juiste termen gebruik , maar ik ben nog maar een beginner en moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel leren)

Wie helpt me verder ????
Ik neem aan dat je in de P / "groene" stand schiet. Omdat je zonder flitser schiet in het donker waarschijnlijk kiest hij automatisch een lange sluitertijd. Waardoor de sensor langer belicht. Terwijl de sensor belicht wordt kun je niks doen. Omdat je intussen waarschijnlijk de camera beweegt hebt terwijl hij het licht nog steeds op de sensor laat vallen lijkt de foto overbelicht. Dit zijn echt wel de basics en je moet echt nog héél veel leren. Er zijn een paar fotografiecursussen te vinden op GoT als ik jou was zou ik die even doorlezen ;)

EDIT:
Toff hieronder heeft gelijk, excuus. De flitser in groene stand hoort inderdaad automatisch omhoog te klappen mocht dat nodig zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt voor je uitleg , ik moet zo te zien zeker echt nog veel leren :-) , maar ik heb de camera nog maar net en ik dacht dat er al iets aan stuk was ofzo , wat gelukkig toch niet 't geval blijkt te zijn .
Ik zal me toch eens echt gaan verdiepen in zo'n cursus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@strangerke:
Natuurlijk hoop ik dat het een user error is, maar het verhaal van Gangsteroo lijkt me niet te kloppen. In de "groene" stand komt de flitser namelijk automatisch omhoog, als de sluitertijd te lang dreigt te worden. Op de P-stand wordt normaalgesproken correct belicht en niet (erg) overbelicht, ongeacht of je beweegt of niet.
Heb je onder normale daglichtsituaties foto's gemaakt? Zet anders binnenkort overdag en buiten je programmakeuzeknopje eens op Av (diafragmavoorkeuze) en kies het kleinste getal dat je lens toelaat. Kijk dan eens welke sluitertijd je camera daarbij kiest. Dat mag echt geen seconde ofzo zijn, dus als je afdrukt moet je vrijwel meteen weer beeld door de zoeker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kleinste getal dat ik kan instellen is 3.5 , sluitertijd "4000" knippert . Als ik afdruk heb ik ook meteen terug beeld door de zoeker.
Ik hoop dat dit positief is en dat er verder niets aan de camera mankeert ???
Met flits uitgeschakelt werkt hij overdag en buiten ook normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Het is niet dat ik je niet wil helpen.

Maar volgens mij wordt het hoog tijd om de handleiding er eens bij te pakken. En probeer ondertussen ook eens wat algemene termen als diafragma, iso waarde, exposure (belichtings) compensatie en sluitertijd op te zoeken. Met een beetje basiskennis moet hier makkelijk uit te komen zijn.

In iedergeval kan je die basiskennis heel mooi toepassen tijdens het maken van foto's. Dus heb je er dan veel meer aan dan wanneer hier steeds alles voor gezegt wordt. (op z'n minst leer je waar je dingen op kan zoeken)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:13:
Het kleinste getal dat ik kan instellen is 3.5 , sluitertijd "4000" knippert . Als ik afdruk heb ik ook meteen terug beeld door de zoeker.
Ik hoop dat dit positief is en dat er verder niets aan de camera mankeert ???
Met flits uitgeschakelt werkt hij overdag en buiten ook normaal :)
Als je sluiterijd knippert op de snelste stand (voor jouw toestel 1/4000 seconde) betekent dit dat je teveel licht krijgt. Met een diafragma f/3.5 op een mooie dag als vandaag, schat ik dat je gevoeligheid - de ISO-waarde - onnodig hoog staat ingesteld (op 1600?). Als je die waarde op maximaal 400 stelt, krijg je sowieso mooiere foto's (minder ruis) en zeer waarschijnlijk ook "gewoon" belichte. Allemaal nogal "basiskennis", maar ik zou het jammer vinden als iemand door gebrek hieraan meteen de handoek in de ring gooide. Je camera lijkt iig niet defect, verder moet je het zelf doen.

BTW: Dat kleinste getal, dat was puur om te testen. Ieder situatie vraagt zijn eigen instelling. Het is helemaal geen schande om op de P-stand te beginnen, tot je precies weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen twee weken geleden heb ik een nieuwe EOS 350D aangeschaf bij de MediaMarkt, ik ben net tot de conlusie gekomen dat er een hotpixel in zit.
Hoe zit dit met de garantie? Is dat al zo met één pixel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Wat toevallig. Ik heb precies hetzelfde. Opeens een hot pixel in me LCD. Volgens het boekje kan je er geen garantie op claimen. En als je hier op het forum zoekt, blijkt dat je het nog wel eens bij de winkel kan proberen. Konijnenberg had hem voor iemand omgeruild, maar weet niet hoe makkelijk zo'n grote keten als de MM daarin is...

Laat even weten hoe het afloopt als je wil!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan fiets ik na het weekend wel even de naar de MM, van het weekend heb ik de camera namelijk hard nodig, dus dan die pixel maar even wegwerken.

Ik laat nog wel horen hoe of wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Heb je hem nou op je LCD of je sensor? De mijne zit op mijn LCD en dan moet je er dus leren omheen kijken. Als ie op je sensor zit is er een truukje voor met een kans dat ze weggaan...

Verwijderd

Ik had jouw post niet goed gelezen. Bij mij zit hij inderdaad op m'n sensor, heb het net even gechecked en het is er gelukkig "maar" ééntje. Wat voor trucje is dat...?

• Toff

Toff

FP ProMod
Dikke kans dat al die 350D's met een hotpixeltje RMA zijn, dus ooit door iemand teruggebracht omdat er een hotpixel in zat... Denk dat er alleen nog maar "restpartijen" van de 350D op de markt komen nu. De prijs is er ook naar, dus het kan best een goede aanschaf zijn, maar als je wakker ligt van een kromme pixel in je LCD'tje, dan kan je misschien beter een 400D kopen, of een goede gebruikte.350D.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:16

Japie.G

Colour Classic

quote van mezelf :X

truucje om dode pixels van je sensor weg te werken..
Japie.G schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:15:
[...]

na een tip van een ander forum (lens clean uitvoeren met lens op de camera) is de hotpixel verdwenen. Ik kan hem niet meer reproduceren dus het lijkt erop dat hij zichzelf heeft gefixed! de truc schijnt ook te helpen met stuck pixels e.d.

Omdat deze tip misschien handig is voor andere gebruikers post ik de tekst hieronder:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 noticed the appearance of a cluster of about 12 red/pink 'stuck' pixels about a fortnight ago. They appeared on all images irrespective of shutter speed used/ISO settings, etc.

Having read speculation on the EOS 5D section of this forum about the issue of stuck/hot pixels, I decided to try a cure suggested for the EOS 5D camera in that forum.

Firstly I removed the battery from my camera for 3 days. Then I put the battery back in and took a 'black' picture with the lens cap on. (You have to set A1 servo mode first, to allow the camera to take a picture without focussing). I did this to see if the 3 days without the battery in had solved the problem.

Then with the lens on the camera and the lens cap on the lens, and the lens pointing to the floor, I activated the 'Sensor Clean' function for about 30 seconds. (Obviously with a lens on, I made no effort to clean the sensor before, after or during this operation!). At the end of the 30 seconds, I switched the camera off to close the shutter and return the mirror. Afterwards, I reset the camera to its default settings and cleared the custom functions (both via the menu setting), just for the sake of enabling a general reset of the camera.

I then took a set of normal pictures to see if this process had made any difference. When I transferred the pictures to the computer to view them, the 'black' shot taken before the sensor clean clearly showed the hot pixel cluster, from which I conclude that the 3 days without a battery in, had made no difference and was just a waste of time - but it proved a point.

In the pictures taken after the sensor clean though, all the stuck/hot pixels had gone and the entire images were free from any hot/stuck pixels. The problem had been completely cured.

I suspect that the return to default settings and resetting the custom functions made no difference actually, but it did no harm.

I am now of the opinion that operating the sensor clean function with a lens on and a lens cap on the lens, causes the camera to either map out hot/stuck pixels, or to reset itself, neutralizing them. Pure speculation of course, but it solved the problem completely in 30 seconds. (N.B. I did not clean the sensor at any point and have never done so.)

EOS 350D camera, standard kit lens used, latest firmware version (1.0.3)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:27:
Nog geen twee weken geleden heb ik een nieuwe EOS 350D aangeschaf bij de MediaMarkt, ik ben net tot de conlusie gekomen dat er een hotpixel in zit.
Hoe zit dit met de garantie? Is dat al zo met één pixel?
Het lijkt me toch dat dit wel onder garantie moet vallen ja.
1 hotpixel of 10 hotpixels... hij is nog zgan dus hij moet 100% zijn in mijn ogen...

• AJ1815
Ik dacht dat het om een hotpixel in de LCD ging. Daarvan staat in de handleiding dat het niet onder de garantie valt. Maar een hotpixel in de sensor, daar zou ik sowieso terug mee gaan ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
Ik zou persoonlijk eerder teruggaan met een hotpixel in de LCD dan in de sensor, in de LCD valt het altijd op en zit mogelijk in de weg. Op de sensor zitten miljoenen pixels en het is vrij normaal dat er daar een paar van uitvallen, meestal zijn die al automatisch weggewerkt voordat je ook maar begint met de PP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Vanaf welke iso waarde en sluitertijd begint die ene hotpixel op te spelen?

Is dat op iso 1600 en 30 seconden dan ga je daar geen nieuw cam voor krijgen, is het op iso 100 en 1/1000 seconde dan vraag ik me af of je er een nieuwe cam voor gaat krijgen omdat het er maar eentje is.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
martijn_tje schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:16:
Vanaf welke iso waarde en sluitertijd begint die ene hotpixel op te spelen?

Is dat op iso 1600 en 30 seconden dan ga je daar geen nieuw cam voor krijgen, is het op iso 100 en 1/1000 seconde dan vraag ik me af of je er een nieuwe cam voor gaat krijgen omdat het er maar eentje is.
Hot pixel is hot pixel. ISO waarde en shutter zijn irrelevant, de pixels van ISO 1600 zijn niet anders dan die van ISO 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
baquelappe schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:41:
[...]

Hot pixel is hot pixel. ISO waarde en shutter zijn irrelevant, de pixels van ISO 1600 zijn niet anders dan die van ISO 100.
Gelukkig is dat niet waar. Hoe hoger de ISO, hoe meer je sensor wordt opgewarmd door de erdoorlopende stroompjes, dus nemen hotpixels in aantal toe, naarmate de ISO toeneemt. iets soortgelijks gaat op voor langere sluitertijden.
Hoe kom je bij jouw bewering? Vast nooit zelf getest, dan zou je beter weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr-b schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 00:20:
Ik zou persoonlijk eerder teruggaan met een hotpixel in de LCD dan in de sensor, in de LCD valt het altijd op en zit mogelijk in de weg.
In de weg van wat?

Verwijderd

Ben even bij de MM geweest. Als ik binnen 48 uur terug was gekomen zou ik per direct een ander meekrijgen, maar omdat het twee weken geleden is moet hij opgestuurd worden en dat gaat 4-6 weken duren.

Nog even een reactie op de mensen die het over de ISO waarden en sluitertijden hebben. De pixel is gewoon wit met daaromheen ook een stuk of 10 pixels die een andere kleur hebben dan normaal. Dit is altijd zo, dus met elke sleutertijd of ISO waarde.

Ik gebruik de camera redelijk veel, dus om hem 4-6 weken kwijt te zijn is niet echt handig, dus ik twijfel of ik terug moet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Heb je 'm in Utrecht gekocht? Ik had een exemplaar met een hele dikke tros hot pixels, te zien bij elke sluitertijd en ISO waarde. Heb hem teruggebracht en toen ik weer in de winkel stond, legde een personeelslid hem weer in de winkel...

De 350D is nu al wéken in de aanbieding bij MM in Utrecht voor 388 euro...

Heb overigens na 4 keer ruilen mijn geld terug en gehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
weet iemand waar de 350D nog te koop is?
de MM hier heeft 'm niet meer, andere vestigingen misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
mklkhanou schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:05:
weet iemand waar de 350D nog te koop is?
de MM hier heeft 'm niet meer, andere vestigingen misschien ?
Net in Rijswijk geweest en daar zijn er nog genoeg maar wel duur (450)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ja same here...had een monitor gekocht, mooi ding, maar 3 hot pixels (niet sub) en knalgroen waren die. Ging gewoon weer lekker terug de winkel in ...ik snap dat niet aan MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japie.G schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:26:
quote van mezelf :X

truucje om dode pixels van je sensor weg te werken..

[...]
Dat is gelukt!!! Hij is verdwenen. Bedankt voor de tip!

Ik heb hem overigens gekocht in Alphen aan den Rijn voor 388 euro. Hij was 444, maar heb wat gepingeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mirelia schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:39:
[...]

Net in Rijswijk geweest en daar zijn er nog genoeg maar wel duur (450)
Saturn in Hoofddorp heeft er nog 'n aantal (4 zag ik liggen). Prijs weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Het betrof de KIT versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik zit hier even met een probleempje, net de camera even getest die ik wil gaan kopen. (2e hands) Even wat informatie vooraf: De camera zit al een tijd in de camera tas, is daar werkend in gegaan, maar door vervangen een tijd ongeberuikt. De camera was opgeborgen met accu erin, zonder CF card, en met de lens nog aan het toestel.

Nu probeerde ik dus net het toestel met een nieuwe CF card (Van het merk Peak), en kreeg twee verschillende foutmeldingen "CF Err" en "Err 99". Camera uitgeschakeld, zelfde verhaal. Daarna een aantal dingen getest:
-Andere CF card
-Camera zonder lens
-Batterij eruit/erin
-Factory default reset

Geen van de bovenstaande opties heeft dit opgelost. Nu word er morgen contact gezocht met Cannon door de verkoper van de Camera dus wie weet lost dat het al op, maar ik vroeg mij af of iemand hier hetzelfde mee heeft gemaakt, en wat daar toen de oplossing van was?

P.s
Helaas niet in de mogelijkheid om iets op dit moment uit te testen, is even puur zodat ik hiermee morgen naar de verkoper kan om het e.e.a uit te proberen.

Edit:
En uiteraard op internet gezocht, maar niet echt veel over dit specifieke probleem tegen gekomen, afgezien van de al geprobeerde oplossingen. Er ondertussen dus ook wel achter dat de "Err 99" nogal algemeen is.

[ Voor 9% gewijzigd door PositiveCreep op 06-03-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PositiveCreep schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:27:
Ik zit hier even met een probleempje, net de camera even getest die ik wil gaan kopen. (2e hands) Even wat informatie vooraf: De camera zit al een tijd in de camera tas, is daar werkend in gegaan, maar door vervangen een tijd ongeberuikt. De camera was opgeborgen met accu erin, zonder CF card, en met de lens nog aan het toestel.

Nu probeerde ik dus net het toestel met een nieuwe CF card (Van het merk Peak), en kreeg twee verschillende foutmeldingen "CF Err" en "Err 99". Camera uitgeschakeld, zelfde verhaal. Daarna een aantal dingen getest:
-Andere CF card
-Camera zonder lens
-Batterij eruit/erin
-Factory default reset

Geen van de bovenstaande opties heeft dit opgelost. Nu word er morgen contact gezocht met Cannon door de verkoper van de Camera dus wie weet lost dat het al op, maar ik vroeg mij af of iemand hier hetzelfde mee heeft gemaakt, en wat daar toen de oplossing van was?

P.s
Helaas niet in de mogelijkheid om iets op dit moment uit te testen, is even puur zodat ik hiermee morgen naar de verkoper kan om het e.e.a uit te proberen.

Edit:
En uiteraard op internet gezocht, maar niet echt veel over dit specifieke probleem tegen gekomen, afgezien van de al geprobeerde oplossingen. Er ondertussen dus ook wel achter dat de "Err 99" nogal algemeen is.
err99 duidt meestal op contact tussen lens en body dat daar iets niet goed zit. vreemd dat je het dan nog krijgt zonder lens erop :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
V&A

[ Voor 88% gewijzigd door YellowCube op 08-03-2008 08:28 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:29:
[...]

err99 duidt meestal op contact tussen lens en body dat daar iets niet goed zit. vreemd dat je het dan nog krijgt zonder lens erop :|
Is in ieder geval een idee om de camera morgen te testen met een andere lens, deze zijn gelukkig ook aanwezig. Las net ook nog iets op internet over het schoonmaken van de lens contacten was ook te proberen is.

Ik zal in ieder geval hier de updates plaatsen het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Ik heb een EOS350D (zomer 2005) ca. 2500 fotos mee gemaakt, ik speel echter met het idee om de EOS350D te ruilen voor een Nikon D70s (of hoger), ik weet alleen niet wat een vergelijkbare Nikon configuratie zou zijn om hetgeen te matchen wat ik nu heb? Ik weet ook niet waar ik mijn advertentie zou kunnen plaatsen? Veel fora's gevonden, maar erg specifiek van aard, het forum van zoom was gesloten voor V&A.

Enniewee, mijn set ziet er alsvolgt uit:
- EOS350D body (ca. 2500 fotos')
- Canon 28-105/f3,5-4,5 USM II
- Hoya UV filter
- Hoya Polarisatiefilter
- Crumpler Tas
- Sandisk CF (4GB)
- Doos, boekjes, etc

Enige hints zou zeer welkom zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hmm dat is de verkeerde vraag in het verkeerde topic, ik zou even hier kijken: [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 2 Je bent dan misschien wel geen starter maar met 2500 foto's in bijna 3 jaar ook nog geen prof. Veel succes iig

Nog even een edit want ik herlees je post en ik begrijp het niet helemaal, je wilt je 350D inwisselen (waarom???) voor een nikon (wederom waarom???). Je zegt dat de nieuwe configuratie moet matchen maar als het matched waarom dan inwisselen? Advertenties? marktplaats, vraag en aanbod op tweakers etc. En als laatste, welke hints wil je hebben, ik wil wel helpen maaar ik weet niet wat ik moet hinten.

[ Voor 44% gewijzigd door Moby op 06-03-2008 23:39 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Dank-je-wel, ik verhuis mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
Oorzaak van het probleem is gevonden. Één van de aansluit 'pinnetjes' van de CF reader in de camera was verbogen.

Oplossing:
Geen privé uit te voeren. Word naar Canon opgestuurd ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ R3M1: Waarschijnlijk ben je door de misplaatste post van "van dijk" op het verkeerde been gezet, maar die bevat wel een hint naar de T.net V&A: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/62 Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VUIL op de SENSOR
Helaas is dit niet te voorkomen. Beschadigingen wel !!!!
Pas op tijdens het reinigen van uw sensor !
Als er een krasje op komt, gaat die er nooit meer af.
Wij hebben al meer dan 1000 sensoren gereinigd,
zodoende hebben wij al de nodige ervaring in huis.
De COATING op het SENSOR glas is snel te beschadigen
Dus PAS OP hiervoor !
Naar aanleiding van bovenstaande tip op Rofarepair.nl, vroeg ik me af hoe je kan merken of de coating van de sensor beschadigd is bij een 350D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gewoon even op F/22 schieten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
De laatste tijd merk ik dat mijn vrij nieuwe - paar maanden - 350D problemen heeft met het connecten naar een PC via USB. De map onder deze computer (Canon EOS 350D DIGITAL) blijft blank. En als ik Adobe Photoshop Album Starter de opracht geef de foto's van de camera te importeren krijg ik na lang wachten vaak de volgende melding:

Canon eos 350d the device is not connected or busy

Nu bijvoorbeeld, kom ik er helemaal niet meer op.

Dit is ruk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Tommy The Cat schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:47:
De laatste tijd merk ik dat mijn vrij nieuwe - paar maanden - 350D problemen heeft met het connecten naar een PC via USB. De map onder deze computer (Canon EOS 350D DIGITAL) blijft blank. En als ik Adobe Photoshop Album Starter de opracht geef de foto's van de camera te importeren krijg ik na lang wachten vaak de volgende melding:

Canon eos 350d the device is not connected or busy

Nu bijvoorbeeld, kom ik er helemaal niet meer op.

Dit is ruk!!!
Andere USB kabel geprobeerd?
Ik had met mijn cam dat ie veel (1 op de 20?) corrupte bestanden overhaalde. Dacht ook eerst aan de cam. Ander kabeltje loste het probleem gelukkig op.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 05:34

Tarin

Just plain weird.

Ik gebruik m'n cam uberhaupt niet om m'n kaartjes leeg te trekken, er zit een cardreader/diskettestation in m'n pc, en ik heb een keer voor een tientje een alles-in-een geval gehaald. Heb je geen last met een accu die leegraakt, een cam die in standby springt of vervelend trage bestandsoverdracht.

[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 11-05-2008 22:42 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tommy The Cat

Ik kan er alleen foto's afhalen als ik de Communicatie modus op Print/PTP zet en niet op PC.
Deze instelling is te vinden in -> MENU -> ConfigTab2 (meest rechtse oranje) -> Optie3.

Wellicht dat je dit kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen :)

Hier een absoluut beginnende foto hobbyist. Afgelopen vrijdag heb ik mijn allereerste echte camera gekocht, een 2e hands 350d via een veilingsite. Ik ben er dolbij mee :)

Na een spoedcursus 350d dvdtje gedownload te hebben heb ik in ieder geval de basis van de basis een beetje door nu.

Ik ben er erg blij mee :)

Hier een van mijn eerste foto's waar ik een beetje tevreden over ben:

http://img187.imageshack.us/img187/716/michaelbandithi3.jpg

modbreak: even een link van gemaakt - foto's van zo'n 2 megapixel en 1MB zet je niet zomaar in een topic ;)

Kritiek aan mezelf is in ieder geval al de spiegeling van de woning in de motor.

[ Voor 17% gewijzigd door Remy op 12-05-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
@hierboven aangaande het downloaden van de foto's: bedankt voor de tips, ik zal d'r zsm naar kijken (usb kabel ligt het denk ik niet aan, kheb al met verschillende geprobeerd :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
@Meph: Resize die foto even, hij is een beetje aan de grote kant.

[ Voor 40% gewijzigd door vandijk op 12-05-2008 22:14 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Tarin schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:41:
Ik gebruik m'n cam uberhaupt niet om m'n kaartjes leeg te trekken, er zit een cardreader/diskettestation in m'n pc, en ik heb een keer voor een tientje een alles-in-een geval gehaald. Heb je geen last met een accu die leegraakt, een cam die in standby springt of vervelend trage bestandsoverdracht.
Dat is misschien handiger inderdaad, echter voor de keren dat ik niet zo'n ding bij de hand heb ben je aangewezen op de USB poorten.
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:53:
@Tommy The Cat

Ik kan er alleen foto's afhalen als ik de Communicatie modus op Print/PTP zet en niet op PC.
Deze instelling is te vinden in -> MENU -> ConfigTab2 (meest rechtse oranje) -> Optie3.

De camera staat reeds ingesteld op Print/PTP. Inderdaad, via PC connection werd er naar ondersteunende software gezocht.

Zou een andere firmware versie nog iets uithalen? Huidige versie 1.0.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Tommy The Cat schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:22:

Dat is misschien handiger inderdaad, echter voor de keren dat ik niet zo'n ding bij de hand heb ben je aangewezen op de USB poorten.
Maar ik dacht niet, dat je camera zonder software aan een USB-poort gehangen kan worden? Persoonlijk gebruik ik liever een standaard cardreader dan dat ik op iedere toevallige PC allerlei extra (Canon)software moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
tegenwoordig is bijna elke digitale camera plug and play, als in dat de camera gewoon gezien wordt als massa opslag / externe cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Liquid schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:35:
tegenwoordig is bijna elke digitale camera plug and play, als in dat de camera gewoon gezien wordt als massa opslag / externe cardreader.
Ik kan het voor mijn 350D niet zo snel vinden, maar in de NL handleiding van m'n 40D, die toch heel wat meer "tegenwoordig" is, staat te lezen: "Voordat u de camera aansluit op de pc, dient u eerst de EOS DIGITAL Solution Disk-software (...) op de pc te installeren. (pag. 148)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marjo-
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:53:
@Tommy The Cat

_/-\o_

Mijn PC herkende mijn camera van de ene op andere dag niet meer. Driver erop gezet en de pc noemde de 350D ineens RebelXT maar de RAW bestanden kon ik nog steeds niet via de camera op de pc zetten. Deze tip is geweldig, camera wordt weer gewoon herkend en RAW files kan ik weer via de camera benaderen. Geen gedoe meer met een cardreader...

Jij kan nog geen gebakken ei koken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Toff schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:21:
[...]

Maar ik dacht niet, dat je camera zonder software aan een USB-poort gehangen kan worden? Persoonlijk gebruik ik liever een standaard cardreader dan dat ik op iedere toevallige PC allerlei extra (Canon)software moet installeren.
Kost je een paar euro en geen gezeur idd met kabels en software, en imho veel makkelijker als je meerdere geheugen kaartjes hebt :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
sapphire schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:29:
[...]

Kost je een paar euro en geen gezeur idd met kabels en software, en imho veel makkelijker als je meerdere geheugen kaartjes hebt :)
Om over meerdere bodies maar niet te spreken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de camera nu een paar jaartjes en ga hem volgende week voor het eerst schoon laten maken wat betreft sensor.

Nu heb ik er echt gigantisch veel foto's mee gemaakt, en ga straks op vakantie naar curacao. Nu zou ik wel willen weten hoeveel foto's ik er mee geschoten heb en wat de gemiddelde levensduur is van de sluiter..

Heeft iemand een idee hierover hoe ik dat voor elkaar krijg?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:03:
Ik heb de camera nu een paar jaartjes en ga hem volgende week voor het eerst schoon laten maken wat betreft sensor.

Nu heb ik er echt gigantisch veel foto's mee gemaakt, en ga straks op vakantie naar curacao. Nu zou ik wel willen weten hoeveel foto's ik er mee geschoten heb en wat de gemiddelde levensduur is van de sluiter..

Heeft iemand een idee hierover hoe ik dat voor elkaar krijg?
Je camera houdt niet bij hoeveel foto's je in totaal gemaakt hebt. Je teller gaat tot 9999, en dan weer naar 1.
Je sluiter kan je hier terug vinden: http://www.olegkikin.com/shutterlife/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx! Ben iig al tig keer over de 9999 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, heb inmiddels zoveel foto's gemaakt met mn 350D dat het metalen deel van de ontspanner de afgelopen 6000 foto's eraf is gevallen, nu heb ik een hele lelijke plastic ontspanner. Zijn de 'dopjes' hiervoor ergens los te koop zodat ik het er weer op kan lijmen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:22:
Pff, heb inmiddels zoveel foto's gemaakt met mn 350D dat het metalen deel van de ontspanner de afgelopen 6000 foto's eraf is gevallen, nu heb ik een hele lelijke plastic ontspanner. Zijn de 'dopjes' hiervoor ergens los te koop zodat ik het er weer op kan lijmen oid?
Weet niet of het nog van toepassing is, maar misschien is vragen bij Konijnenberg of Kamera Express ofzo?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Denk dat ie het na een half jaar wel heeft opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Sorry voor de bump, maar ik heb een vraag...

Ik probeerde zojuist mijn CompactFlash kaartje in m'n 350D te doen, wilt 'ie niet! Nou, na wat kloten blijkt dat het 'CFkaartje-eruit-druk-knopje-systeem' nog gewoon goed werkt. Echter heb ik even met mijn telefoon en 't lampje dmv de camera functie bekeken wat dan het probleem is. Nou lijkt het alsof er een pinnetje scheef zit. (Degene rechtsonder als je het schuifje opendoet en de camera dan van de zijkant gewoon bekijkt)

Ik ben bang dat als ik ga proberen dat ik hem afbreek en dat 'ie dan helemaal afgeschreven is. Ik zou hem ook kunnen laten opsturen, maar de kosten wegen denk ik niet op tegen een nieuwe camera? Echter heb ik daar het geld niet voor, en ik wil toch écht wel graag een dSLR voor op vakantie aankomende zomer..

Misschien heeft iemand een idee wat de kosten zouden kunnen zijn en/of zo'n pinnetje minder uitmaakt? Of misschien een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Misschien toch handiger wanneer je even googelt op "cf card pinout" oid en het juiste nummer van het pinnetje bepaalt. Je beschrijving is voor mij niet helemaal duidelijk iig.
Verder zou ik altijd proberen om het pinnetje weer in de juiste richting te buigen, want zo heb je sowoieso niets aan je cam. Breekt het pinnetje af (onwaarschijnlijk), dan heb je altijd nog de kans dat het de werking niet beïnvloedt (bv als het een van de vele groundconnectors is).
Reparatiekosten lijken me, gezien de lage tweedehandswaarde van een 350D, al snel te hoog.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:31

4POX

Everybody is wired

Toff schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:30:
Misschien toch handiger wanneer je even googelt op "cf card pinout" oid en het juiste nummer van het pinnetje bepaalt. Je beschrijving is voor mij niet helemaal duidelijk iig.
Verder zou ik altijd proberen om het pinnetje weer in de juiste richting te buigen, want zo heb je sowoieso niets aan je cam. Breekt het pinnetje af (onwaarschijnlijk), dan heb je altijd nog de kans dat het de werking niet beïnvloedt (bv als het een van de vele groundconnectors is).
Reparatiekosten lijken me, gezien de lage tweedehandswaarde van een 350D, al snel te hoog.
Succes!
Druk er meteen dan een hele grote kaart erin en zodat je niet meer snel van kaart of te verwisselen. En dan haal je de foto's er via de usb connector eruit. Op dit manier belast je de pin niet meer als je hem recht weet te buigen. Je kunt in hobby winkels voor een paar euro setjes krijgen met allemaal verschillende pincetten. Dan gebruik je de lange dunne van dat setje.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:28
Dit probleem heb ik in het verleden ook een keer gehad en toen heb ik ook het pinnetje zelf weer recht gezet. Sindsdien kan ik hem weer normaal gebruiken en heb ik geen problemen meer gehad. Zelfs niet doordat ik de CF kaart er altijd uithaal voor het overpompen van de foto's naar mijn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 15:16
Ik heb ook ooit een gebogen pinnetje gehad en met een pincet weer rechtgebogen, en de camera doet het nog steeds. Je moet het wel met een beetje beleid doen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBH schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:32:

Ik ben bang dat als ik ga proberen dat ik hem afbreek en dat 'ie dan helemaal afgeschreven is. Ik zou hem ook kunnen laten opsturen, maar de kosten wegen denk ik niet op tegen een nieuwe camera? Echter heb ik daar het geld niet voor, en ik wil toch écht wel graag een dSLR voor op vakantie aankomende zomer..

Misschien heeft iemand een idee wat de kosten zouden kunnen zijn en/of zo'n pinnetje minder uitmaakt? Of misschien een andere oplossing?
Vandaag heb ik toevallig bij mij in de winkel een prijsopgaaf gekregen van ETB voor iemand die hetzelfde probleem had als jij. Dat kwam op ongeveer 150 euro. Niet weinig dus, maar het is wellicht wel de moeite als je camera verder nog prima in orde is.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste