Dank voor de info, ging er al bijna over in zitten dat ik de camera begin mei al had aangeschaft en dus geen recht had op de cursus. Had er zelf namelijk (ook) meer van verwacht, aangezien hij normaal 125 Euro wasBor de Wollef schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:53:
De cursus is aan te raden voor mensen die niets tot nauwlijks iets van hun toestel (of spiegelreflex camera's op zich) afweten. Ik ben zelf ook niet zo verschikkelijk onderbouwd op dit vlak maar vrijwel alle behandelde stof was voor mij te basis.
Geen probleem. Misschien is het zelfs handig een linkje naar mijn klein verslagje in de topicstart op te nemen zolang de aanbieding nog loopt?tweakers.not schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:35:
[...]
Dank voor de info, ging er al bijna over in zitten dat ik de camera begin mei al had aangeschaft en dus geen recht had op de cursus. Had er zelf namelijk (ook) meer van verwacht, aangezien hij normaal 125 Euro was
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Heeft iemand de grip daar al gekocht? Is het echt de originele grip of toch gewoon namaak in een geprint Canon doosje?WVL_KsZeN schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:11:
Ter informatie : Ik heb ontdekt dat ze bij digi2u.nl de bg-e3 grip verkopen (originele canon, niet de delta) voor 79 euro. Ik zet het hier maar even neer omdat deze _niet_ op hun site staat! Zelfde prijs dus als de Delta-grip op marktplaats (tenzijn je de delta via ebay in polen koopt, maar ikzelf koop liever niets uit Polen..)
Update: Ik heb inmiddels contact gehad. De originele grip kost er gewoon 119 euro en dus GEEN 79 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 28-07-2006 18:46 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Anoniem: 8888
Ik las op DPZ iets over een afstandsbediening van 3 euro, en die kon je dan gebruiken op je Nikon D50/70. Zou zoiets er ook zijn voor Canon EOS350D?
Anoniem: 167065
Is er ondertussen eigenlijk ook al leuke firmware uitgekomen voor de 350d ?? kan er niks over vinden voor de rest bij canon ?
Effe op Ebay kijken - ik heb een afstandsbediening (met draadje) daarvandaan voor 10 euro incl. verzending, of nog iets minder zelfs. Doet het niet altijd perfect, maar voor 10 euro (en als je weet dat de originele canon iets van 30 euro is) hoor je mij niet klagenAnoniem: 8888 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:11:
Ik las op DPZ iets over een afstandsbediening van 3 euro, en die kon je dan gebruiken op je Nikon D50/70. Zou zoiets er ook zijn voor Canon EOS350D?
Heeft een grijsfilter (ND, 4x) zin op een digitale camera zoals de 350d?
Ikzelf heb de grip uiteindelijk gewoon hier in de stad gekocht voor 89 euro (bij speedtronic "speciale aanbieding" terwijl hij gewoon voor 119 in de folder en de vitrine staat, gewoon even doorvragen), die 2 euro verschil met verzendkosten erbij waren me de moeite niet.. hier is iig het mailtje wat hij aan mij stuurde!Bor de Wollef schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:24:
[...]
Heeft iemand de grip daar al gekocht? Is het echt de originele grip of toch gewoon namaak in een geprint Canon doosje?
Update: Ik heb inmiddels contact gehad. De originele grip kost er gewoon 119 euro en dus GEEN 79 euro.
Dit is de originele canon BG E 3 voor 79 euro
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Loo, W.A. van [hierstondmijnemailadresinplaintext]
Verzonden: maandag 10 juli 2006 16:15
Aan: info@digi2u.nl
Onderwerp: grip 350d
Goedemiddag,
ik had jullie advertentie gezien op speurders voor deze grip. Kunnen jullie
hem nog steeds leveren voor deze prijs? Gaat het hier trouwens om de Canon
of Delta versie?
mvgr,
Werner van Loo
[ Voor 7% gewijzigd door WVL_KsZeN op 02-08-2006 09:49 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Anoniem: 56379
Binnenkort wil ik de Canon 350D gaan kopen ivm fotografie van modelauto's.
Deze gaan zeer snel en zijn met een compact niet netjes te fotograferen.
Deze camera is mij aangeraden naast een 20D, 30D.
Daarnaast werd mij ook gezegd te kijken naar de D50 en D70 van Nikon.
Ik ben uiteindelijk tot de 350D gekomen vanwege zijn ergonomie en knoppenplaatsing.
Nu heb ik een vraag,
ik wil er wel een extra lens bij hebben maar wil dit ivm de kosten in een later stadium doen.
Is een standaard 18-55mm lens ook voor een maandje goed?
De Nikon heeft standaard een betere lens imo maar de camera trekt mij niet.
Ik KAN tijdelijk een 70-300mm lens van een 300v bezitter dus ik KAN al wel de telefunctie gebruiken.
Gaarne hoor ik van U mede forumleden.
Met vriendelijke groet
Speedfreakssj.
Deze gaan zeer snel en zijn met een compact niet netjes te fotograferen.
Deze camera is mij aangeraden naast een 20D, 30D.
Daarnaast werd mij ook gezegd te kijken naar de D50 en D70 van Nikon.
Ik ben uiteindelijk tot de 350D gekomen vanwege zijn ergonomie en knoppenplaatsing.
Nu heb ik een vraag,
ik wil er wel een extra lens bij hebben maar wil dit ivm de kosten in een later stadium doen.
Is een standaard 18-55mm lens ook voor een maandje goed?
De Nikon heeft standaard een betere lens imo maar de camera trekt mij niet.
Ik KAN tijdelijk een 70-300mm lens van een 300v bezitter dus ik KAN al wel de telefunctie gebruiken.
Gaarne hoor ik van U mede forumleden.
Met vriendelijke groet
Speedfreakssj.
met die lens kun je wel gaan spelen, daarbij kun je bekijken welk bereik voor jou belangrijk is. hierna kun je kijken welke lenzen er met dat bereik op de markt zijn en wat de prijskaartjes hiervan zijn.
met je kitlens kun je natuurlijk de camera eerst goed leren kennen, en als je dan genoeg geld hebt voor een betere/andere lens heb je daar ook meer profijt van door de opgedane kennis van de camera.
met je kitlens kun je natuurlijk de camera eerst goed leren kennen, en als je dan genoeg geld hebt voor een betere/andere lens heb je daar ook meer profijt van door de opgedane kennis van de camera.
Anoniem: 56379
Is de kitlens ook goed voor buitenfotografie?
Ik had begrepen dat de F waarde te maken had met het toegelaten licht tot de sensor.
Is de kitlens met zijn waarde goed genoeg om desnoods midden in de zomer foto's te maken van voorbijrazende miniatuur modellen van off-road wagens of niet?
Excuses als dit een erg domme vraag is en ik had zo kan vinden maar dit is de eerste camera waarmee in de DSLR commune in zal treden.
Bij voorbaat dank.
Ik had begrepen dat de F waarde te maken had met het toegelaten licht tot de sensor.
Is de kitlens met zijn waarde goed genoeg om desnoods midden in de zomer foto's te maken van voorbijrazende miniatuur modellen van off-road wagens of niet?
Excuses als dit een erg domme vraag is en ik had zo kan vinden maar dit is de eerste camera waarmee in de DSLR commune in zal treden.
Bij voorbaat dank.
Je hoeft ons niet constant te bedanken hoorAnoniem: 56379 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:31:
Is de kitlens ook goed voor buitenfotografie?
Bij voorbaat dank.
Die F-waarde van de lens geeft inderdaad aan hoeveel licht er maximaal naar binnen komt. (nou niet helemaal, maar dit is de simpele verklaring) Hoe lager die waarde, hoe meer licht er op de sensor / film valt. Dit is vooral belangrijk als je met weinig licht wilt fotograferen (bijvoorbeeld binneshuis zonder filts of in een donkere discotheek ofzo).
De kit-lens is qua lichtsterkte meer dan goed genoeg om overdag buiten foto's te schieten. Teveel licht is eigenlijk nooit een probleem (je kunt bij elke lens altijd de F-waarde verhogen zodat er minder licht binnenkomt).
Als je snelbewegende objecten gaat fotograferen (voorbijrazende autotjes) dan zou ik ook eens even gaan zoeken op het woord 'pannen' (oftewel de camera meebewegen met het langsrazende autotje). Als je dit goed doet/kunt dan is het autotje scherp (omdat de camera op de auto gericht blijft) en de achtergrond wazig, omdat de camera snel langs de achtergrond bewoog. Zo verandert de foto van een shot van een 'stilstaand' autotje tot een shot van een heel snel bewegend autotje.
Have a wheelie good weekend!
Ben nu beetje aan et kijken naar een andere digicam, ben nl wat meer met fotos aan het doen en het word een beetje appels/peren vergelijk, fuji s9500/350d, iets wat ik nog verder uitzoek.
Maar nu zie ik dat de 350d word aangeboden met een 18-55 en 55-200 lens en een grip.
is dat een beetje leuke set, of kan ik beter losse body, lenzen en grip halen voor evt beetje meer?
Maar nu zie ik dat de 350d word aangeboden met een 18-55 en 55-200 lens en een grip.
is dat een beetje leuke set, of kan ik beter losse body, lenzen en grip halen voor evt beetje meer?
ik snap precies je bedoeling!! als je alleen een 18-55 en een 55-200 gaat gebruiken is een fuji s9500 zekres geen slechte overweging want er zit een hele goed lens op!!KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:57:
Ben nu beetje aan et kijken naar een andere digicam, ben nl wat meer met fotos aan het doen en het word een beetje appels/peren vergelijk, fuji s9500/350d, iets wat ik nog verder uitzoek.
1337
Mja hoeveel wil je uitgeven? Als dit je limiet zo'n beetje is, dan zou ik toch voor de Fuji gaan shoppenKeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:57:
Waarom zou hij niet bijvoorbeeld de 350d kopen met de sigma 18-125 en later de grip erbij nemen. Heb je wat om voor te sparen (tenzij je het nu er meteen bij kan kopen financieel). Opzich is er niks moeilijks aan SLR, dus als je twijfelt, een SLR kan je uitbreiden, de S9500 een stuk minder.
18-125 van sigma is een mooie lens, wat alleen een beetje tele mist t.o.v. de fuji, maar dan heb je wel uitbreidmogelijkheden.
18-125 van sigma is een mooie lens, wat alleen een beetje tele mist t.o.v. de fuji, maar dan heb je wel uitbreidmogelijkheden.
Moeilijk niet, maar een SLR kost klauwen geld en dat doet een Fuji 9500 niet. Heb je de camera, dan heb je het echt wel zo ongeveer gehad. Terwijl het helemaal geen gekke camera is, met een behoorlijk goede lens erop. Voor een beetje dSLR-startset die een klein beetje compleet is mag je 1500 neertellen.
fuji kost rond de 500, die canon set met 2 lenzen dubbele...
ze hebben beide gewoon voor en nadelen... fuji is ineens compleet, je kan van schermpje schieten dat ook nog eens kantelbaar is.
uitbreiden kan dan weer wel alleen met opschroeflenzen...
350d is beter uitbreidbaar en schiet op 1600iso nog leuke plaatjes (s9500 ook, maar deze beter) en betere support voor externe flitser...
Voordeel van dslr is dat het ook nog wat waardevaster is in de toekomst, lenzen verliezen wel iets waarde maar niet extreem, terwijl die fuji camera in zijn geheel in waarde afneemt en die moet ook in zijn geheel vervangen worden, slr hoef je alleen body te vervangen.
Ik hoef ook niet perse voor een bepaalde set te gaan, body met mooie lens is ook goed, las al dat kitlens voor het geld aardig was, maar het blijft een goedkope lens, maakt me niet uit om wat geld meer uit te geven voor een wat betere lens.
Hoef ook niet perse bereik van die fuji te hebben, maar beetje tele is wel leuk, kan later ook altijd nog uitbreiden, las bv nog aardige dingen over sigma 70-300 lens.
Heb ook best wat meer geld over voor leuke cam, als auto eenmaal deur uit is tenminste, en wil er ook wat meer mee gaan doen oa cursus fotografie volgen, begin het spelletje nu eindelijk beetje te snappen...
moet gewoon even goed bij mezelf te rade gaan wat beste keuze is, niet dat ik s9500 koop en al snel enkele dingen tekort kom, of een dslr koop en dingen gebruik die met s9500 ook makkelijk konden.
ze hebben beide gewoon voor en nadelen... fuji is ineens compleet, je kan van schermpje schieten dat ook nog eens kantelbaar is.
uitbreiden kan dan weer wel alleen met opschroeflenzen...
350d is beter uitbreidbaar en schiet op 1600iso nog leuke plaatjes (s9500 ook, maar deze beter) en betere support voor externe flitser...
Voordeel van dslr is dat het ook nog wat waardevaster is in de toekomst, lenzen verliezen wel iets waarde maar niet extreem, terwijl die fuji camera in zijn geheel in waarde afneemt en die moet ook in zijn geheel vervangen worden, slr hoef je alleen body te vervangen.
Ik hoef ook niet perse voor een bepaalde set te gaan, body met mooie lens is ook goed, las al dat kitlens voor het geld aardig was, maar het blijft een goedkope lens, maakt me niet uit om wat geld meer uit te geven voor een wat betere lens.
Hoef ook niet perse bereik van die fuji te hebben, maar beetje tele is wel leuk, kan later ook altijd nog uitbreiden, las bv nog aardige dingen over sigma 70-300 lens.
Heb ook best wat meer geld over voor leuke cam, als auto eenmaal deur uit is tenminste, en wil er ook wat meer mee gaan doen oa cursus fotografie volgen, begin het spelletje nu eindelijk beetje te snappen...
moet gewoon even goed bij mezelf te rade gaan wat beste keuze is, niet dat ik s9500 koop en al snel enkele dingen tekort kom, of een dslr koop en dingen gebruik die met s9500 ook makkelijk konden.
Een s9500 is een mooi toestel. Hij kan een hele hoop, is redelijk lichtsterk en heeft functies die je met een SLR niet hebt, zoals filmpjes maken en foto's maken m.b.v. lcd scherm.
Een SLR daarentegen geeft je alle vrijheid, super snelle reacties (opstarten, sluiter-vertraging etc). Wanneer je zegt dat je meer met fotografie wil gaan doen en ook cursussen wilt gaan doen, dan zou ik zeker weten een SLR nemen. Als je er verder mee gaat, dan kom je er vanzelf achter wat voor lenzen je graag wilt en die kan je er dan op zetten, de S9500 kan een hele hoop, maar is nergens specifiek voor gemaakt en dus altijd een compromis. Je leert gewoon meer met een SLR denk ik.
Een D50 (mocht je die lekker in de hand vinden (heel wat anders dan de 350d)) is goedkoper en niet minder goed dan een canon SLR. Misschien dat je op die manier wat beter bij je prijsstelling uitkomt.
(ik reken normale prijzen, dus niet de goedkoopste pricewatch, daar je dan meestal bedrogen uitkomt)
luxe uitvoering:
D50 body (500 euro)
nikon 18-70 3.5-4.5 (300 euro)
sigma 70-300 apo 3.5-5.6 (230 euro)
geheugenkaart 2x 1gb 80x transcend (56 euro)
tasje (20 euro)
extra batterij (35 euro)
schoonmaaksetje (20 euro)
totaal: 1161 euro
budget uitvoering:
D50 + kitlens (600 euro)
70-300 apo (toch zonde om goedkoper dan deze te kopen, hij is namelijk gewoon goed) (230 euro)
geheugen kaart 1x 1gb 80x transcend (28 euro)
tasje (20 euro)
geen extra batterij (1 batterij: 1000 foto's ongeveer).
totaal: 898 euro
de budget uitvoering is prima, waar je wanneer je weer geld hebt kan kiezen om de kitlens te vervangen, maar de lens is opzich best goed, zeker voor zijn geld.
Een SLR daarentegen geeft je alle vrijheid, super snelle reacties (opstarten, sluiter-vertraging etc). Wanneer je zegt dat je meer met fotografie wil gaan doen en ook cursussen wilt gaan doen, dan zou ik zeker weten een SLR nemen. Als je er verder mee gaat, dan kom je er vanzelf achter wat voor lenzen je graag wilt en die kan je er dan op zetten, de S9500 kan een hele hoop, maar is nergens specifiek voor gemaakt en dus altijd een compromis. Je leert gewoon meer met een SLR denk ik.
Een D50 (mocht je die lekker in de hand vinden (heel wat anders dan de 350d)) is goedkoper en niet minder goed dan een canon SLR. Misschien dat je op die manier wat beter bij je prijsstelling uitkomt.
(ik reken normale prijzen, dus niet de goedkoopste pricewatch, daar je dan meestal bedrogen uitkomt)
luxe uitvoering:
D50 body (500 euro)
tasje (20 euro)
extra batterij (35 euro)
totaal: 1161 euro
budget uitvoering:
D50 + kitlens (600 euro)
70-300 apo (toch zonde om goedkoper dan deze te kopen, hij is namelijk gewoon goed) (230 euro)
geheugen kaart 1x 1gb 80x transcend (28 euro)
tasje (20 euro)
geen extra batterij (1 batterij: 1000 foto's ongeveer).
totaal: 898 euro
de budget uitvoering is prima, waar je wanneer je weer geld hebt kan kiezen om de kitlens te vervangen, maar de lens is opzich best goed, zeker voor zijn geld.
Sorry maar dat is onzin, het materiaal maakt het zeker makkelijker en ik zal dan ook niet beweren dat materiaal niet uitmaakt. Maar leren fotograferen gaat over compositie, licht en gevoel, niet of je de camera nou met een draaiwiel of een knopje naar het juiste diafragma slingert. Nogmaals, het maakt het vaak wel makkelijker.nomad85 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:16:
Een s9500 is een mooi toestel. Hij kan een hele hoop, is redelijk lichtsterk en heeft functies die je met een SLR niet hebt, zoals filmpjes maken en foto's maken m.b.v. lcd scherm.
Een tasje, waar je dit fatsoenlijk in kwijt kunt en waarbij het spul niet meteen in 2000 stukjes ligt wanneer het een stuitert maakt, kost je een 50-60 euro voor een beetje leuke Crumpler / Lowepro. Daarnaast zal er nog een flitser bij moeten imo, daar kom je echt niet onderuit. Met nog wat losse frutsels erbij (polafilter is toch ook wel érg prettig, omnibounce toch ook wel, etc) zit je gewoon aan die 1500. En als je dan ziet wat je voor zo'n Fuji kwijt bent, wat gewoon een goede camera is, vraag ik me af of je voor de beginner zo'n dure set moet gaan halen.Een D50 (mocht je die lekker in de hand vinden (heel wat anders dan de 350d)) is goedkoper en niet minder goed dan een canon SLR. Misschien dat je op die manier wat beter bij je prijsstelling uitkomt.
luxe uitvoering:
D50 body (500 euro)
tasje (20 euro)
extra batterij (35 euro)
totaal: 1161 euro.
Om het overigens nog maar niet te hebben over als je eens denkt: joh, ik wil een andere lens, een ultra wide angle, mooiere tele, betere flitser etc. Ik dacht dat het ook wel mee zou vallen, in mijn tas zit momenteel voor meer dan 4K ex btw in anderhalf jaar tijd.... En zelf zou ík niet voor de D50 gaan, het gebrek aan een grip zou me irriteren plus dat de 350D betere noiseperformance biedt.
Anoniem: 91375
Zojuist voor het eerst mijn 350D geprobeerd.
Heb 2 transcend geheugenkaartjes erbij gekocht.
Alleen als ik em dan aan doe, blijft CF lampje rood knipperen en het lcs schermpje met info ook.
Foto wordt wel bewaard na opname, maar cf blijft knipperen en onderbreekt het bekijken van de fotos.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?
Verwisselen van de kaartjes heeft geen nut en accu erin en eruit ook niet.
Heb 2 transcend geheugenkaartjes erbij gekocht.
Alleen als ik em dan aan doe, blijft CF lampje rood knipperen en het lcs schermpje met info ook.
Foto wordt wel bewaard na opname, maar cf blijft knipperen en onderbreekt het bekijken van de fotos.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?
Verwisselen van de kaartjes heeft geen nut en accu erin en eruit ook niet.
Vaag. Dat doet 'ie bij mij niet. Knipperen van het oranje cf-lampje alleen bij opslaan en no cf card blijft volgens mij gewoon branden!? Ik heb de twee schermpjes nog nooit zien knipperen als in aan/uit gaan!?Anoniem: 91375 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:38:
Als ik de camera aan doe zonder kaartje erin krijg ik de melding no cf card.
Maar dit blijft ook knipperen samen met het bovenste infoschermpje.
[ Voor 11% gewijzigd door FragDaddy op 04-08-2006 13:43 ]
Have a wheelie good weekend!
Dat is het exact gewoon aan uit aan uit...
Ik heb een mail gescherven naar de zaak om te vragen of we hier samen even naar kunnen kijken.
Ik heb een mail gescherven naar de zaak om te vragen of we hier samen even naar kunnen kijken.
Voordeel van een slr is dat je nog kan denken om keer andere lens aan te schaffen enz enz...neographikal schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:19:
[...]
Sorry maar dat is onzin, het materiaal maakt het zeker makkelijker en ik zal dan ook niet beweren dat materiaal niet uitmaakt. Maar leren fotograferen gaat over compositie, licht en gevoel, niet of je de camera nou met een draaiwiel of een knopje naar het juiste diafragma slingert. Nogmaals, het maakt het vaak wel makkelijker.
[...]
Een tasje, waar je dit fatsoenlijk in kwijt kunt en waarbij het spul niet meteen in 2000 stukjes ligt wanneer het een stuitert maakt, kost je een 50-60 euro voor een beetje leuke Crumpler / Lowepro. Daarnaast zal er nog een flitser bij moeten imo, daar kom je echt niet onderuit. Met nog wat losse frutsels erbij (polafilter is toch ook wel érg prettig, omnibounce toch ook wel, etc) zit je gewoon aan die 1500. En als je dan ziet wat je voor zo'n Fuji kwijt bent, wat gewoon een goede camera is, vraag ik me af of je voor de beginner zo'n dure set moet gaan halen.
Om het overigens nog maar niet te hebben over als je eens denkt: joh, ik wil een andere lens, een ultra wide angle, mooiere tele, betere flitser etc. Ik dacht dat het ook wel mee zou vallen, in mijn tas zit momenteel voor meer dan 4K ex btw in anderhalf jaar tijd.... En zelf zou ík niet voor de D50 gaan, het gebrek aan een grip zou me irriteren plus dat de 350D betere noiseperformance biedt.
geheugen, tas, batterijen en flitser zijn bij beide cameras nodig, zit bij tas zelfs aan rugzakje te denken en die zijn nog wat prijziger...
uv en/of pola filter zelfde...
canon heeft ook accus nodig, of je moet er grip bij doen, fuji eet weer gewoon aa batterijen, maar beide moeten gewoon aangeschaft worden incl reserve...
fuji heeft wel een heel simpel flitsvoetje, wat je wel weer een goedkopere flitser oplevert, al moet ik dat flitsgebeuren nog uitzoeken.
Als ik voor de canon zou gaan zal dat waarschijnlijk met de kitlens en de 70-300 apo van sigma worden en me zo iets verder orienteren om later een leuke vervanging voor die kitlens te zoeken.
Vaders heeft hier ook nog een 28-80 ef lens liggen, weet alleen niet wat voor kwaliteit die heeft.
Wil wel zeker meer met fotografie gaan doen, begin het leuk te vinden nu ik beetje snap wat er allemaal mogelijk is...
Is dan voor mezelf ook kijken wat beste investering voor toekomst is...
Het probleem is allemaal netjes opgelost door pcsnel.nl.
Ik had eerst een exemplaar met een luchtbelletje in het plastic van het lcd scherm. Toen kreeg ik een vervangende. Dit exemplaar had dus een lcd-knipper-probleem.
Vanavond weeer terug gegaan en ik kreeg zonder discussie weer een nieuwe en deze mocht ik ter plaatse meteen testen. Nu tevreden, leuk cameraatje alleen erg oefenen met alle mogelijkheden nu!
Hulde aan de goede service!
Ik had eerst een exemplaar met een luchtbelletje in het plastic van het lcd scherm. Toen kreeg ik een vervangende. Dit exemplaar had dus een lcd-knipper-probleem.
Vanavond weeer terug gegaan en ik kreeg zonder discussie weer een nieuwe en deze mocht ik ter plaatse meteen testen. Nu tevreden, leuk cameraatje alleen erg oefenen met alle mogelijkheden nu!
Hulde aan de goede service!
gelukkig leg je de nadruk op "ik", je voorkeuren zijn namelijk nogal persoonlijk. want ondanks dat ik denk ik driekwart van mijn foto's in portretstand neem, heb ik nooit een grip gemist. en ik vind het ook wel prettig als een camera niet al te groot is.neographikal schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:19:En zelf zou ík niet voor de D50 gaan, het gebrek aan een grip zou me irriteren plus dat de 350D betere noiseperformance biedt. [/small]
en die noiseperformance, wanneer je hoge ISO waardes niet nodig hebt, is die noiseperformance helemaal niet zo belangrijk. en daarnaast, wellicht dat canon getalsmatig beter presteert op hoge ISO waardes, persoonlijk vind ik de hoge ISO beelden van de D50 mooie dan van de 350D.
Persoonlijk zou ik ook graag een grip willen hebben. Ik heb vrij grote handen en de body van de 350 is een slagje kleiner dan zijn voorganger de 300D.
Ik ben iig blij met mijn grip, maar het blijft een persoonlijke keuze.
Ik ben iig blij met mijn grip, maar het blijft een persoonlijke keuze.
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Ik was ook niet van de grip, totdat ik een uurtje geschoten had met de camera en grip van Korakal. Het blijft inderdaad een persoonlijke voorkeur maar als je het eenmaal gebruikt hebt wil je volgens mij niet meer zonder.lateef schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:27:
[...]
gelukkig leg je de nadruk op "ik", je voorkeuren zijn namelijk nogal persoonlijk. want ondanks dat ik denk ik driekwart van mijn foto's in portretstand neem, heb ik nooit een grip gemist. en ik vind het ook wel prettig als een camera niet al te groot is.
en die noiseperformance, wanneer je hoge ISO waardes niet nodig hebt, is die noiseperformance helemaal niet zo belangrijk. en daarnaast, wellicht dat canon getalsmatig beter presteert op hoge ISO waardes, persoonlijk vind ik de hoge ISO beelden van de D50 mooie dan van de 350D.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
het is echt persoonlijk, want ik vind het echt niet prettig. vin bijv. ook camera's uit de pro serie van nikon en canon niet fijn om mee te werken (vanwege grote en gewicht). nee hoor, geef mij maar een redelijk compacte, maar ergonomisch goed ontworpen camera.breinonline schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:14:
Het blijft inderdaad een persoonlijke voorkeur maar als je het eenmaal gebruikt hebt wil je volgens mij niet meer zonder.
maar ik kan me goed voorstellen dat veel mensen een grip als prettig ervaren, maar zolang ik zonder kan, zal ik het zeker zonder blijven doen (hoop dan ook dat de opvolger van de e-1 zonder ingebouwde grip komt).
alleen bij de 350d kan ik me voorstellen dat een grip onontbeerlijk is, maar eerlijk gezegd vind ik dat qua ergonomie een nogal slecht ontworpen camera.
hmm.... 350d body, sigma 18-50 (ipv kit) en 70-300 lens en berg accesoires, 1505 euro bij konijn... dadelijk ff andere webshops kijken, prijs zal wel ong gelijk zitten.
fuji zal zon 500 goedkoper zijn, accesoires ong zelfde, filters, geheugen...
wat zit er eigenlijk standaard bij body bijgeleverd, ook batterij/lader?
moet alleen nog tas bij, ff zoeken naar rugzakken.
fuji zal zon 500 goedkoper zijn, accesoires ong zelfde, filters, geheugen...
wat zit er eigenlijk standaard bij body bijgeleverd, ook batterij/lader?
moet alleen nog tas bij, ff zoeken naar rugzakken.
Eén batterij, lader en evt. de kitlens als je de kitversie neemt. Ook krijg je er een 256MB kaart bij als actie geloof ik
Met de noot dat die 256MB kaart opgestuurd wordt nadat je de camera gekocht hebtneographikal schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:47:
Eén batterij, lader en evt. de kitlens als je de kitversie neemt. Ook krijg je er een 256MB kaart bij als actie geloof ik
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Hier een NOOB wat betreft digitale SLR's,
Zit nu al een tijd naar de Canon te kijken met gisteren eff bij Axxo geweest omdat die (zogenaamd) laagte prijsgarantie hebben en kreeg hier het volgende aangeboden:
- Canon 350D import 629,= (was volgens verkoper kwa garantie geen probleem had alleen geen ned. manual)
- TAMRON 18-200 429 (hij gaf aan dan heb je de kitlens en de 55-200 ineen en hoef je niet te wisselen en is goede lens)
- CF 10B pro 89,.= (weet merk niet en ook niet hoe groot vermoed 1GB)
- beschermtas 69,=
- reserver accu 79,=
- battery grip 129,=
- vv62mm 49,= (kan dit niet in de pricewatch vinden, is een soort van beschermkapje voor je lens + tegen zoninval ofzoiets ;-)
Totaal: 1473,= werd 1299,=
Kan iemand mij helpen
a) of het slim is om alleen de TAMRON lens te nemen ipv. de canon 18-55 en de canon 55-200
b) je al direct een beschermtas moet kopen
c) wat de naam is van die vv62MM zodat ik die op het net kan zoeken
d) is het verstandig een duitse import te nemen
e) zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
Ik wil me in de toekomst meer gaan verdiepen in digitale fotografie en wil met een goede camera beginnen. Heb de laatste jaren met een olympus c730 3.2MP geschoten.
Grtz,
Wingie
Zit nu al een tijd naar de Canon te kijken met gisteren eff bij Axxo geweest omdat die (zogenaamd) laagte prijsgarantie hebben en kreeg hier het volgende aangeboden:
- Canon 350D import 629,= (was volgens verkoper kwa garantie geen probleem had alleen geen ned. manual)
- TAMRON 18-200 429 (hij gaf aan dan heb je de kitlens en de 55-200 ineen en hoef je niet te wisselen en is goede lens)
- CF 10B pro 89,.= (weet merk niet en ook niet hoe groot vermoed 1GB)
- beschermtas 69,=
- reserver accu 79,=
- battery grip 129,=
- vv62mm 49,= (kan dit niet in de pricewatch vinden, is een soort van beschermkapje voor je lens + tegen zoninval ofzoiets ;-)
Totaal: 1473,= werd 1299,=
Kan iemand mij helpen
a) of het slim is om alleen de TAMRON lens te nemen ipv. de canon 18-55 en de canon 55-200
b) je al direct een beschermtas moet kopen
c) wat de naam is van die vv62MM zodat ik die op het net kan zoeken
d) is het verstandig een duitse import te nemen
e) zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
Ik wil me in de toekomst meer gaan verdiepen in digitale fotografie en wil met een goede camera beginnen. Heb de laatste jaren met een olympus c730 3.2MP geschoten.
Grtz,
Wingie
Zie Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0 over superzoomsWingie schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:12:
...
Kan iemand mij helpen
Moeten is een groot woord. Het is handig om een tas te hebben waarin je je camera makkelijk mee kan nemen. Maar zie niet waarom dat je die gelijk bij je camera moet kopen. Op 'internet' heb je meer keuze dan in die ene winkel.b) je al direct een beschermtas moet kopen
Niet kunnen vinden. Is gewoon een zonnekap voor op je lens. Sigma levert deze bijna altijd gratis bij z'n lenzen, maar weet niet hoe dat bij Tamron zit.c) wat de naam is van die vv62MM zodat ik die op het net kan zoeken
edit:
Volgens Photozone krijg je de zonnekap er gewoon bij.
Je hebt gewoon europese garantie van Canon. Maar je krijgt er volgens mij geen kortingsboekje voor objectieven en toebehoren bij.d) is het verstandig een duitse import te nemen
[ Voor 24% gewijzigd door Kanarie op 06-08-2006 16:10 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Over punt C. Ik neem aan dat je dit van een of ander briefje oid afleest. Kan het zijn dat die W eigenlijk UV is. Zoja, dan is het dus een UV filter. Behalve de maat staat er dan weinig nuttigs bij dus er valt niet veel te zoeken, of iets te zeggen over de kwaliteit van het ding
Thanks had ik gevonden en al een beetje bekeken kon hierin alleen de sigma 18-200 vinden en niet de TAMRON. Over de sigma lees ik weer verschillende berichten de 1 is er tevreden mee en de ander zegt bijv. weer dat ie te langzaam reageert.THW Arie schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:06:
[...]
Zie Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0 over superzooms
Dat dacht ik ook al dus gaat ik dat maar eens doen.[...]
Moeten is een groot woord. Het is handig om een tas te hebben waarin je je camera makkelijk mee kan nemen. Maar zie niet waarom dat je die gelijk bij je camera moet kopen. Op 'internet' heb je meer keuze dan in die ene winkel.
Thx, ik vermoed ook dat dit een zonnekap is moet je erop schroeven zij de verkoper en blijft dan zitten verkomt beschading van de lens.[...]
Niet kunnen vinden. Is gewoon een zonnekap voor op je lens. Sigma levert deze bijna altijd gratis bij z'n lenzen, maar weet niet hoe dat bij Tamron zit.
edit:
Oke kan dus geen kwaad.[...]
Je hebt gewoon europese garantie van Canon. Maar je krijgt er volgens mij geen kortingsboekje voor objectieven en toebehoren bij.
Ja komt van papiertje maar denk dat het een V is maar zou ook een U kunnen zijn, maar beschermt zo'n filter ook je lens voor beschadigingen etc en moet je die erop schroeven?dribbel schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:15:
Over punt C. Ik neem aan dat je dit van een of ander briefje oid afleest. Kan het zijn dat die W eigenlijk UV is. Zoja, dan is het dus een UV filter. Behalve de maat staat er dan weinig nuttigs bij dus er valt niet veel te zoeken, of iets te zeggen over de kwaliteit van het ding
kort verlanglijstje hiero:
Lenmar Li-Ion Canon NB-2L 19,00
2x Sandisk CF 1024Mb Extreme III 119,00
Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC Digital Can AF 109,00
Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Can 225,00
Canon 430EX Speedlite 245,00
Omnibounce EW voor Canon 430EX 22,00
B+W circulair Pol MRC 58 ES 73,00
B+W UV MRC 58 ES 34,00
Canon EOS 350D Body black + 256Mb NL-FR 659,00
totaal: 1505,00
prijzen van broer Konijn...
moet nog wel een nette foto(rug)tas bij, maar verder nog op of aanmerkingen?
B+W UV MRC 58 ES 34,00
Het zal inderdaad een UV-filter zijn. Deze schroef je voor op het objectief waardoor deze het frontelement van het objectief beschermt tegen krassen en schade door vallen e.d.Wingie schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:47:
[...]
Ja komt van papiertje maar denk dat het een V is maar zou ook een U kunnen zijn, maar beschermt zo'n filter ook je lens voor beschadigingen etc en moet je die erop schroeven?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
een paar puntjesKeRsTmAnNeKe schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:04:
B+W UV MRC 58 ES 34,00
waarom die sigma 18-50 lens, is volgens mij ongeveer gelijk aan de kitlens, maar de kitlens is goedkoper. Mijn insziens kan je dus beter de kit nemen.
extreme III kaartjes zijn dacht ik overkill voor een 350d. Beter kun je hier voor ultra II kaartjes kiezen.
Van het geld wat je dan uitspaart kun je evt nog een 50mm 1.8 lensje kopen. Sowieso een overweging waard die lens imo.
[ Voor 6% gewijzigd door dribbel op 06-08-2006 21:40 ]
Memory kaartjes idd gewoon Ultra II nemen, en voordeel van de Sigma is dat er (dacht ik) een zonnekapje bij zit. Die van de kitlens kost zo 25 euro, en dat voor een lensje van een paar tientjesdribbel schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:38:
[...]
een paar puntjes
waarom die sigma 18-50 lens, is volgens mij ongeveer gelijk aan de kitlens, maar de kitlens is goedkoper. Mijn insziens kan je dus beter de kit nemen.
extreme III kaartjes zijn dacht ik overkill voor een 350d. Beter kun je hier voor ultra II kaartjes kiezen.
Van het geld wat je dan uitspaart kun je evt nog een 50mm 1.8 lensje kopen. Sowieso een overweging waard die lens imo.

Geen imagetank?KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:04:
B+W UV MRC 58 ES 34,00
Geheugenkaartjes: de Extreme III zijn inderdaad maar marginaal sneller dan de Ultra II.
Ik heb zelf voor €75 een 2GB Sandisk Ultra II kaartje gehaald bij Alternate.
Over de Sigma kan ik niet vreselijk veel info vinden, maar hij lijkt inderdaad in de buurt van de kitlens te zitten.
In dat geval zie ik er niet erg veel nut in om voor de Sigma te gaan, volgens mij werd de lenskit onlangs voor €629 verkocht (Saturn, Mediamarkt); dan kan die 25 euro voor een zonnekap er ook nog wel af/bij.
Goedkope extra accu's kan je ook halen bij aq4u.nl (heb ik verder niets mee, behalve dat ik er ook een accuutje vandaan heb).
Aan de ene kant zou ik dan in RAW kunnen schieten (heb momenteel 3,2 GB aan geheugenkaartjes, dus goed voor 900 JPG, maar slechts ~350 RAW plaatjes), maar m'n pc is te traag om fatsoenlijk RAW te kunnen gaan bewerken.
Bovendien vind ik HDD's eigenlijk maar enge dingen, zeker om mee te slepen.
Ik heb zelf voor €75 een 2GB Sandisk Ultra II kaartje gehaald bij Alternate.
Over de Sigma kan ik niet vreselijk veel info vinden, maar hij lijkt inderdaad in de buurt van de kitlens te zitten.
In dat geval zie ik er niet erg veel nut in om voor de Sigma te gaan, volgens mij werd de lenskit onlangs voor €629 verkocht (Saturn, Mediamarkt); dan kan die 25 euro voor een zonnekap er ook nog wel af/bij.
Goedkope extra accu's kan je ook halen bij aq4u.nl (heb ik verder niets mee, behalve dat ik er ook een accuutje vandaan heb).
Ik zelf ben nog niet helemaal overtuigd van het nut van een imagetank.fooker schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:53:
[...]
Geen imagetank?Een leuke van 80GB kost niet eens zoveel meer..
Aan de ene kant zou ik dan in RAW kunnen schieten (heb momenteel 3,2 GB aan geheugenkaartjes, dus goed voor 900 JPG, maar slechts ~350 RAW plaatjes), maar m'n pc is te traag om fatsoenlijk RAW te kunnen gaan bewerken.
Bovendien vind ik HDD's eigenlijk maar enge dingen, zeker om mee te slepen.
[ Voor 22% gewijzigd door Tarin op 06-08-2006 22:09 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
dan nog is een zonnekap voor de kitlens halen nog altijd goedkoper dan die sigma lens nemenFairy schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:45:
[...]
Memory kaartjes idd gewoon Ultra II nemen, en voordeel van de Sigma is dat er (dacht ik) een zonnekapje bij zit. Die van de kitlens kost zo 25 euro, en dat voor een lensje van een paar tientjes
Imagetank zie ik het nut (nog) niet van in, voor ik 2 gb aan fotos geschoten heb zit ik alweer thuis, op evt vakantie zal ik toch op jpeg schieten. En voor jaarlijkse dorpsfeest waar ik fotos maak moet ik sowieso in jpeg werken.
Eigenlijk doe ik nog niks met raw, waar ik voordeel van hoop opslag pas bij inzie, maar das omdat huidige camera daar niet zo geweldig goed mee is.
Extreme III is Ultra II geworden
Zag in canon lenzen topic dat die sigma kwalitatief ietsje boven de kitlens zat, maar als ik camera+kitlens bij ander adres haal scheelt het wel weer wat kosten. Hou ik ook wat centjes over om die lens wat eerder te kunnen updaten.
Die 50mm 1.8 lens, werkt dat beetje voor concertfotos ed, waar je zon beetje naast artiesten kan gaan staan? Is iig iets waar ik later nog naar wilde kijken.
Is het trouwens slim om 1 goede kwaliteit uv filter te halen, of is het beter om wat mindere kwaliteit tiffen filters te halen per lens ?
Eigenlijk doe ik nog niks met raw, waar ik voordeel van hoop opslag pas bij inzie, maar das omdat huidige camera daar niet zo geweldig goed mee is.
Extreme III is Ultra II geworden
Zag in canon lenzen topic dat die sigma kwalitatief ietsje boven de kitlens zat, maar als ik camera+kitlens bij ander adres haal scheelt het wel weer wat kosten. Hou ik ook wat centjes over om die lens wat eerder te kunnen updaten.
Die 50mm 1.8 lens, werkt dat beetje voor concertfotos ed, waar je zon beetje naast artiesten kan gaan staan? Is iig iets waar ik later nog naar wilde kijken.
Is het trouwens slim om 1 goede kwaliteit uv filter te halen, of is het beter om wat mindere kwaliteit tiffen filters te halen per lens ?
Die 50 werkt prima
Zeker een aanrader voor concertfoto's
Als je voor UV-filters gaat, kan je beter goede nemen en die erop laten zitten. Op de kitlens is een UV-filter als bescherming (duur of goedkoop) gewoon overkill. Op een objectief van € 225,= zou ik zelf ook geen UV-filter als bescherming zetten, maar dat hangt er een beetje vanaf of je hem makkelijk kan vervangen, mocht er wat misgaan. Een persoonlijke risicoinschatting dus, waarbij ik meereken, dat het ook zo fout kan gaan dat je UV-filter ook (en niet alleen) het loodje legt (laten vallen?), waarbij de totale schade nog groter is... Een zonnekap beschermt imo beter en heeft ook nog nut om vals licht uit je objectief te houden.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:33:
Als hij inderdaad beter is dan de kitlens is het wel een leuk ding, maar als het nauwelijks scheelt is het een lens die je waarschijnlijk toch gaat vervangen, en dan is het misschien weer zonde om er nu extra geld aan uit te geven.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:33:
[...]
Zeker wel. Ik stond een tijdje geleden op de tweede rij bij een concert, en heb me daar prima vermaakt.Die 50mm 1.8 lens, werkt dat beetje voor concertfotos ed, waar je zon beetje naast artiesten kan gaan staan? Is iig iets waar ik later nog naar wilde kijken.

Rest van de foto's staan in m'n fotoalbum, waar ik door de pricewatchupdate even niet bij kan
Heb ik meteen de vraag hoe ik dit een beetje minder vaal krijg.. de foto is op zich best aardig (afgezien van de microfoonstandaard), maar er kwam net een wolk neprook voorbij drijven, in combinatie met vrij brakke belichting

Lage kwaliteit filters merk je op je foto's (verlies van constrast en vooral kans op extra reflecties bij slechte coating), is het een tijdje geleden een topic over geweest. Het komt er op neer dat het zonde is om een paar tientjes te besparen en vervolgens de kwaliteit van je foto's omlaag te halen. Natuurlijk kan je het zelfde zeggen over lenzen, maar dat scheelt over het algemeen meer dan een paar tientjesIs het trouwens slim om 1 goede kwaliteit uv filter te halen, of is het beter om wat mindere kwaliteit tiffen filters te halen per lens ?
[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 07-08-2006 09:32 ]
Dus op cheapass lenzen gewoon geen filters plaatsen, simple as that
De dure zijn ze toch niet waard
Anoniem: 157044
Ik heb ook intresse is deze camera maar ik begin pas net op fotografie gebeid dus ik weet er nog niet zo heel van.
Welk pack kan ik het beste kopen?
Wil uitelijk 800euro uitgeven.
Cf kaartje hoef er niet persee bij te zitten die heb ik zelf ook wel.
Wat voor foto's ik veel maak:
Macro / product foto's / auto's
en ik wil ook wel een beetje kunnen zoomen.
Heb momenteel een panasonic FZ-5 Aleen die heeft geen hadmatige focus en dat mis ik heel erg.
Wil uitelijk 800euro uitgeven.
Heb momenteel een panasonic FZ-5 Aleen die heeft geen hadmatige focus en dat mis ik heel erg.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 157044 op 07-08-2006 13:26 ]
18-55 kitlens. Kan je lekker oefenen en wennen aan de camera en vertrouwd raken met de focal lengtes die je veel gebruikt of mist. Verdiep je er eerst eens in als je de camera hebt. Ik kan wel wat gaan roepen maar kan zo geen inschatting maken.Anoniem: 157044 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:11:
Ik heb ook intresse is deze camera maar ik begin pas net op fotografie gebeid dus ik weet er nog niet zo heel van.
Heel hoogstwaarschijnlijk bedoel je dat je telebereik wilt? Of wil je geen primes? Kortom: verdiep je meer in de materie voor je dingen gaat aanschaffen. Bekijk ook even de FAQ met uitleg over dit soort termen en het Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0, met name de startpost.Wil uitelijk 800euro uitgeven.
Waarom mis je dat? Is de AF niet accuraat/snel genoeg of vind je het gewoon leuk om zelf te doen?Heb momenteel een panasonic FZ-5 Aleen die heeft geen hadmatige focus en dat mis ik heel erg.
Lijstje aangepast, met ultra II geheugen, kitlens+zonnekap (25 euro...), lowepro rugzak en zonder uv filters kom ik op 1543 euro bij konijnenberg, wat alles bij elkaar goedkoopste is.
Die 50mm f1.8 lens kijk ik later wel, maar is wel interessant ding.
Kan wel bij diverse winkels gaan halen, maar das helemaal gepiel.
Mail ook voor ik iets ga bestellen of ze evt iets leuks met prijs kunnen doen.
Nu nog overleggen met ouders en zorgen dat auto verkocht word, van die opbrengst moet ik het doen
Nu nog overleggen met ouders en zorgen dat auto verkocht word, van die opbrengst moet ik het doen
zonnekap voor de kitlens zou ik eigenlijk niet nemen. Mijn vorige post over het aanschaffen van de zonnekap was alleen even om een punt te maken, ik bedoelde dit niet als advies om de zonnekap te kopen. De kitlens is waarschijnlijk toch een lens die je binnen twee weken wilt vervangen, dus eigenlijk weggegooid geld als je daar een zonnekapje bij doetKeRsTmAnNeKe schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:06:
Lijstje aangepast, met ultra II geheugen, kitlens+zonnekap (25 euro...), lowepro rugzak en zonder uv filters kom ik op 1543 euro bij konijnenberg, wat alles bij elkaar goedkoopste is.
hoe zit zon zonnekap eigenlijk vast, gewoon met 58mm draad, of apart aan lens geklikt ?
Klik/schroefdraadsysteem. Niet het 58mm voor je filters e.d. zo kan je dus ook een pola en zonnekap gebruiken bijvoorbeeld.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:15:
hoe zit zon zonnekap eigenlijk vast, gewoon met 58mm draad, of apart aan lens geklikt ?
Anoniem: 157044
Wil graag zelf scherpte in kunnen stellen zeker omdat ik veel macro doe is dat tog wel fijn bv bij bloemen kan ik prcis de stamper scherp krijgen is nu tog al een opgaven om dat voorelkar elkaar te krijgen en handmatig kan je allerlei leuken effecten berijken.breinonline schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:35:
[...]
18-55 kitlens. Kan je lekker oefenen en wennen aan de camera en vertrouwd raken met de focal lengtes die je veel gebruikt of mist. Verdiep je er eerst eens in als je de camera hebt. Ik kan wel wat gaan roepen maar kan zo geen inschatting maken.
[...]
Heel hoogstwaarschijnlijk bedoel je dat je telebereik wilt? Of wil je geen primes? Kortom: verdiep je meer in de materie voor je dingen gaat aanschaffen. Bekijk ook even de FAQ met uitleg over dit soort termen en het Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0, met name de startpost.
[...]
Waarom mis je dat? Is de AF niet accuraat/snel genoeg of vind je het gewoon leuk om zelf te doen?
Ook mis ik raw.
En de FZ-5 is kwa kwaliteid niet super in vergelijking tot een 350D
En in me studie dit dit jaar begind is het makelijk als ik zelf een goed toestel heb op school hebben ze nikon d200´s maar thuis wil ook wel de dingen die ik leer goed kunen uitvoeren.
Opleiding grafisch ontwerp mar zit ook fotografie bij.
18-55 kitlens.
ik zie ook sets 18-55 / 55-200
Dan heb ik berijk van 18-200
Ja ik ben nog behoorlijk nieuw in fotografie.
Heel hoogstwaarschijnlijk bedoel je dat je telebereik wilt? Of wil je geen primes
Primes weet ik niet exact wat je daamee bedoeld.
Maar bv insecten fotograferen.
Met me fz5 zit ik in macro fuckntie kan ik niet verder inzoomen omdat hij hem dat niet scherp krijgt.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 157044 op 08-08-2006 03:51 ]
waarom neem je dan geen nikon d50? die lijkt qua workflow veel meer op de camera die je dan ook op school hebt en het is ook gewoon een goede camera en ook nog eens wat goedkoper dan de 350d.Anoniem: 157044 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 03:46:
En in me studie dit dit jaar begind is het makelijk als ik zelf een goed toestel heb op school hebben ze nikon d200´s maar thuis wil ook wel de dingen die ik leer goed kunen uitvoeren.
With Lateef ^^
De D50 doet niet onder voor de Eos, zeker niet wanneer je weet dat hij een stuk goedkoper is (200 euro verschil). D50 is iets groter en houd voor velen iets makkelijker vast (350D met grip is ook goed te doen, maar een 350d kost al meer, plus een grip, maakt weer een groter prijsverschil).
6mp is uiteraard genoeg voor zo'n beetje alle doeleinden. Iso performance is beter bij canon, maar het verschil is niet erg groot en pas merkbaar in extreme situaties. Overdag iso800 kan ook bij de nikon en iso 1600 raad ik bij geen van beiden aan.
D50 is in ieder geval het serieus overwegen waard.
De D50 doet niet onder voor de Eos, zeker niet wanneer je weet dat hij een stuk goedkoper is (200 euro verschil). D50 is iets groter en houd voor velen iets makkelijker vast (350D met grip is ook goed te doen, maar een 350d kost al meer, plus een grip, maakt weer een groter prijsverschil).
6mp is uiteraard genoeg voor zo'n beetje alle doeleinden. Iso performance is beter bij canon, maar het verschil is niet erg groot en pas merkbaar in extreme situaties. Overdag iso800 kan ook bij de nikon en iso 1600 raad ik bij geen van beiden aan.
350D iso 1600 is ruis(z)ig, maar nog redelijk te doen vind ik, wels gebruikt voor concert foto's, op webformaat weinig last van de ruis, wel licht te ziennomad85 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:48:
With Lateef ^^
|>
en daar komt ook nog eens smaak bij kijken, want ondanks dat de 350d wellicht minder ruis heeft, vind ik de ruis van de d50 aangenamer om te zien. met een goed belichte ISO 1600 foto uit de d50 is naar mijn mening helemaal niets mis.
[ Voor 22% gewijzigd door lateef op 08-08-2006 10:01 ]
Lateef, ik was het tot nu toe goed met je eens, maar iso1600 vind ik teveel ruis hebben. Het is niet zo erg als een compact camera ruis ofzo, maar iso1600 gebruik ik niet om vervolgens nog af te drukken. Ruis is inderdaad mooier bij nikon dan bij canon, vind ik ook.
edit: weergegeven op 600*800 ofzo zou het op internet nog wel kunnen ja, ruis is trouwens ook niet altijd storend. Een mooie cleane foto kan je niet meer neerzetten, maar iso1600 geeft nog prima details weer (relatief)
edit: weergegeven op 600*800 ofzo zou het op internet nog wel kunnen ja, ruis is trouwens ook niet altijd storend. Een mooie cleane foto kan je niet meer neerzetten, maar iso1600 geeft nog prima details weer (relatief)
[ Voor 29% gewijzigd door Nomad op 08-08-2006 10:28 ]
Ik denk dat de kern van de opmerking van lateef 'goed belicht' is.
ISO 1600 kan dan prima bruikbaar zijn.
ISO 1600 kan dan prima bruikbaar zijn.
dat kan, maar voor mij hoeft het allemaal niet zo clean (vind digitale fotografie sowieso vaak te clean), dus met een beetje ruis kan ik goed leven (al vind ik ruis nog altijd lelijker dan korrel), heb niet voor niets zelf een olympus 
en inderdaad wat djengizz zegt, indien goed belicht valt over de ruis niets te klagen, ook bij mijn olympus niet (nou ja...)
en inderdaad wat djengizz zegt, indien goed belicht valt over de ruis niets te klagen, ook bij mijn olympus niet (nou ja...)
[ Voor 21% gewijzigd door lateef op 08-08-2006 10:47 ]
Anoniem: 40602
Ik heb sinds vorige week dit toestel. Fantastisch apparaat.
Afgelopen vrijdag heb ik wat nachtopnames gemaakt en bij de wazigere foto's is een duidelijk patroon van ringen te zien. Ik gebruik de kitlens met een Hama UV filter. Ik dacht eerst dat het het filter was aangezien ik ook nogal wat flares zag langs schieten, maar gisteren was het overdag en had ik de filter er even afgehaald. Vervolgens zag ik bij een bepaalde stand van mijn scherpte het hele patroon duidelijk in mijn zoeker. Is dit normaal? Ik heb er in het algemeen geen last van, maar ook de ring om scherp te stellen vind ik nogal flexibel. Deze kan ik ook ca. 1 mm heen en weer bewegen...
Afgelopen vrijdag heb ik wat nachtopnames gemaakt en bij de wazigere foto's is een duidelijk patroon van ringen te zien. Ik gebruik de kitlens met een Hama UV filter. Ik dacht eerst dat het het filter was aangezien ik ook nogal wat flares zag langs schieten, maar gisteren was het overdag en had ik de filter er even afgehaald. Vervolgens zag ik bij een bepaalde stand van mijn scherpte het hele patroon duidelijk in mijn zoeker. Is dit normaal? Ik heb er in het algemeen geen last van, maar ook de ring om scherp te stellen vind ik nogal flexibel. Deze kan ik ook ca. 1 mm heen en weer bewegen...
Sowieso, bij nachtopnamen het filter eraf, maar doe gewoon dat hele filter maar weg. Het ding vernaggelt je beeld sowieso, maar de kitlens is een duur filter gewoonweg niet waard: gewoon zonder filter gebruiken 
Check je kringen eens met meerdere lensen, hou je last? En tja, dat de kitlens niet even stevig is mag duidelijk zijn, het ding kost dan ook maar acht tientjes
Check je kringen eens met meerdere lensen, hou je last? En tja, dat de kitlens niet even stevig is mag duidelijk zijn, het ding kost dan ook maar acht tientjes
[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 08-08-2006 10:56 ]
Ik heb momenteel allen maar de kitlens. Ga binnenkort 1 aanschaffen. Ik ben nogal paranoide omdat de MediaMarkt tegenwoordig geruilde apparatuur voor nieuw uitgeeft. Ik kwam erachter toen ik bij een reset de datum opnieuw moest ingeven. Toen ik hem openmaakte stond hij al op 3 dagen na goed. Een eerder toestel zat ook al onder de krassen dus ik heb genoeg reden tot het verdenken van de verkoper. Nou ja, op naar een nieuwe lens, maar da's een ander topic. Bedankt iig.neographikal schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:56:
Sowieso, bij nachtopnamen het filter eraf, maar doe gewoon dat hele filter maar weg. Het ding vernaggelt je beeld sowieso, maar de kitlens is een duur filter gewoonweg niet waard: gewoon zonder filter gebruiken
Anoniem: 140484
waaaauw wat een populair toestel. Ik had de reclame op tv gezien en wou ff informeren om voor eens en altijd een goed fototoestel in huis te hebben om later ook familiefotos mee te kunnen nemen. Ik ken niet veel af van fotografie maar is dit toestel voor mensen die bijna professioneel of érg veel met fotos bezig zijn? Als ik zie wat voor lenzen jullie daarbij kopen en zo....
Ik heb hem 2 weken. Ik had absoluut geen verstand van dSLR maar wilde toch de kwaliteit hebben die ik steeds zag. Beetje lezen en je hebt zo de basis onder de knie. Het is gewoon een kwestie van heeel veel foto's maken. En als je eenmaal ziet wat dat oplevert wil je nooit meer anders. Ik in ieder geval niet. Kijk, je moet er wel rekening mee houden dat je altijd zo'n fors apparaat bij je hebt, wat niet altijd zo snel in de aanslag wordt gelegd als een compactcamera.Anoniem: 140484 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:07:
waaaauw wat een populair toestel. Ik had de reclame op tv gezien en wou ff informeren om voor eens en altijd een goed fototoestel in huis te hebben om later ook familiefotos mee te kunnen nemen. Ik ken niet veel af van fotografie maar is dit toestel voor mensen die bijna professioneel of érg veel met fotos bezig zijn? Als ik zie wat voor lenzen jullie daarbij kopen en zo....
nee, dit is het toestel voor mensen die denken dat dit er het toestel voor is

Bespaar jezelf het geld en haal een leuke compact / prosumer voor het standaard huis-tuin en keukengebruik, die zijn meer dan goed genoegAnoniem: 140484 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:07:
Ik heb sinds kort een EOS350D weten te bemachtigen, samen met een paar macro ringen.
Echter, wanneer ik hier foto's mee wil schieten, krijg ik regelmatig Error 01 in mijn display te zien.
Voor zover ik weet zijn de contacten goed schoon.
Zo niet, waarmee kan ik die het beste schoonmaken ?
Echter, wanneer ik hier foto's mee wil schieten, krijg ik regelmatig Error 01 in mijn display te zien.
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Na een beetje Googlen zie je dat het ook wel eens aan een defecte lens kan liggen, i.v.m. het binnenwerk dat electronisch niet helemaal in orde meer is dan. Welke lens gebruik je d'r op?theezeefje schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:36:
Ik heb sinds kort een EOS350D weten te bemachtigen, samen met een paar macro ringen.
Edit:
Overigends, ik zit in princiepe te wachten op de opvolger van de 350D, om het dSLR-wereltje in te stappen. 'k Heb immers genoeg van de mogelijkheden van m'n dCompact Canon. En aangezien de cyclus van de 350D zo wel tegen z'n einde begint te lopen lijkt het me wel de moeite waard. Ik verwacht op hardware gebied geen grote veranderingen, maar vooral op firmwaregebied.
Ik heb van een vriend al een 30D vast gehad, en dat was wel heerlijk overigends. En nu lees ik in een ZEER un-officieel PDF'je wat de mogelijke roadmap kan zijn van Canon. Hier staat (waarschijnlijk gewoon uit de duim gezogen) o.a. de naam 370D in. Heeft iemand anders hier al lucht van geroken?
[ Voor 38% gewijzigd door Shaggy_NL op 14-08-2006 01:18 ]
De kitlens die er bij zat....Shaggy_NL schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:55:
[...]
Na een beetje Googlen zie je dat het ook wel eens aan een defecte lens kan liggen, i.v.m. het binnenwerk dat electronisch niet helemaal in orde meer is dan. Welke lens gebruik je d'r op?
...
zonder die macro ringen werkt ie gewoon zonder problemen
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
http://www.engadget.com/2...0d-dslr-appears-in-china/
Alweer een wat ouder nieuwtje maar je vroeg erom..
-- edit:
laat maar, hij is verwijderd zo te zien. Inelkgeval er waren 2 foto's maar de naamtag rechts voor was niet duidelijk te zien door de lens. Stonden ook wat specs bij maar weet ik uit m'n hoofd niet meer, ik geloof 10megapixels en meer dan 20 af punten, maarja , blijft toch maar een gerucht.
-- edit:
laat maar, hij is verwijderd zo te zien. Inelkgeval er waren 2 foto's maar de naamtag rechts voor was niet duidelijk te zien door de lens. Stonden ook wat specs bij maar weet ik uit m'n hoofd niet meer, ik geloof 10megapixels en meer dan 20 af punten, maarja , blijft toch maar een gerucht.
[ Voor 55% gewijzigd door semicolon op 14-08-2006 15:41 ]
:D/-<
Misschien iemand zien te vinden met een OES waarbij je die ringen kan uitproberen (Kijk uit met de EF-S kitlens in 10D's, 1Dx's en oudere camera's).theezeefje schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:34:
[...]
De kitlens die er bij zat....
zonder die macro ringen werkt ie gewoon zonder problemen
Ik zag inderdaad ook al wat hier-en-daar met specificaties, maar ik vind ze steeds te onwaarschijnlijk om ze hier te posten. Ze komen soms ver boven de spec's van de 30D uit, welke immers net nieuw is. Toch bedanktMax v W schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:39:
-- edit:
Het schijnt dat op een fotografie beurs in duistland, de komende 24 augustus, nieuwe Canon producten bekend worden gemaakt, dus... wie weet.
Anoniem: 174452
Hier een mooi overzicht van geruchten (vaak geupdated) , zou dan toch een 370D of Rebel XTi zijn.Max v W schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:39:
-- edit:
http://www.bobatkins.com/...ital/canon_fall_2006.html
Maar het zal wsch wachten zijn tot photokina voor we het weten.
Anoniem: 50624
Het valt mij dat dat mijn 350D de foto's sinds gisteren _MG_XXX noemt i.p.v. IMG_XXX 
Weet iemand hoe dit kan? Vind het wel vaag eig....
Moi,
Heb vanmiddag de kit van Canon incl. grip en 55-200 lens gekocht. Bij thuiskomst uitgepakt en voorzichtig batterij erin gedaan en compact flash.
Wat ik bij nieuwe dingen altijd doe is voorzichtig op de kop houden en heen en weer 'schudden' (zachtjes natuurlijk) en dan lijkt het net of er iets los in de camera zit wat je heen/weer hoort gaan.
Mijn vraag is nu: Is dit normaal of moet ik hiermee direct teruggaan?
Groeten,
Wingie
Heb vanmiddag de kit van Canon incl. grip en 55-200 lens gekocht. Bij thuiskomst uitgepakt en voorzichtig batterij erin gedaan en compact flash.
Wat ik bij nieuwe dingen altijd doe is voorzichtig op de kop houden en heen en weer 'schudden' (zachtjes natuurlijk) en dan lijkt het net of er iets los in de camera zit wat je heen/weer hoort gaan.
Groeten,
Wingie
Is al vaker gevraagd en staat ook in de handleiding. Wat je hoort zijn de pootje van de flitser. Klap de flitser maar eens open en schud dan nog eens.Wingie schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:15:
Moi,
Groeten,
Wingie
Thanks voor het snelle antwoord, kan het in de handleiding niet 1,2,3, vinden maar schrok me wezeloos dacht nee he voor zoveel geld iets gekocht en al na uitpakken kaduk.THW Arie schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:29:
[...]
Is al vaker gevraagd en staat ook in de handleiding. Wat je hoort zijn de pootje van de flitser. Klap de flitser maar eens open en schud dan nog eens.
Heb flitser geopend en nog eens gedaan hoor het geluid dan nog steeds maar als ik de zilveren pootjes vasthoud niet meer vindt wel apart dat de flitser soms niet opengaat en hij blijft proberen hem open te schieten.
Maar goed ben de manual nu aan het lezen om e.e.a. te ontdekken o.a. hoe kan ik behalve manual zoomen met de standaardkitlens.
Groeten en tot gauw,
Wingie
Euh niet.. alleen door handmatig te doen.Wingie schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:14:
[...]
Maar goed ben de manual nu aan het lezen om e.e.a. te ontdekken o.a. hoe kan ik behalve manual zoomen met de standaardkitlens.
[ Voor 42% gewijzigd door semicolon op 19-08-2006 22:22 ]
:D/-<
In de grip zit toch ook nog een soort van beweeglijk ding, waardoor hij in de EXIF de orientation kan opslaan? Is dat dan niet wat je hoort/voelt als je 'schudt'?
Ik heb bij mijn 350d ook meteen een grip gekocht, en ik dacht altijd dat het daardoor kwam....
Ik heb bij mijn 350d ook meteen een grip gekocht, en ik dacht altijd dat het daardoor kwam....
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ik zoek iemand die de EOS 350D met 18-55 + 55-200 + BG3 kit gekocht heeft, en wat vragen per e-mail wil beantwoorden (of desnoods via Direct Message). Om dit topic niet te vervuilen met dat soort vragen doe ik het op deze manier.
nee, dat zit in de flitser, daar rammelt 't, de orientatiesensor die in de camera zit klinkt anders, minder hoog
|>
Ik heb deze camera nu ook al een tijdje(kitlens+ 55 200 mm zoomlens + batterygrip)
Ik gebruik de camera vooral voor concerten(vooral foto's van publiek), bruiloften, interviews(journalist) en in mijn vrije tijd vindt ik het leuk om foto's te maken van het natuur+macro foto's.
Nou wil ik graag tips wat ik het beste kan doen bij het gebruik van dit soort evenementen.
Met welke lens maak ik mooie foto's van bruiloft(en)(feest), welke lens raden jullie mij aan of is de standaard lens hiervoor goed genoeg.
Zijn macroringen nog wat voor mij? Ik had er nog nooit van gehoord, maar zijn die dingen een goed alternatief om bloemetjes en beestjes mee te fotograferen??
Zonnekap wordt dus afgeraden lees ik.
Ik gebruik de camera vooral voor concerten(vooral foto's van publiek), bruiloften, interviews(journalist) en in mijn vrije tijd vindt ik het leuk om foto's te maken van het natuur+macro foto's.
Nou wil ik graag tips wat ik het beste kan doen bij het gebruik van dit soort evenementen.
Met welke lens maak ik mooie foto's van bruiloft(en)(feest), welke lens raden jullie mij aan of is de standaard lens hiervoor goed genoeg.
Zijn macroringen nog wat voor mij? Ik had er nog nooit van gehoord, maar zijn die dingen een goed alternatief om bloemetjes en beestjes mee te fotograferen??
Zonnekap wordt dus afgeraden lees ik.
Flitser is handig op bruiloft(en)(feesten), vaak ook te donker voor een lichtsterke lens. Macroringen zijn tussenringen die je tussen je lens en body doet, en verkorten de focus afstand, verlies je wel oneindig mee.
|>
En als je dan een externe flitser haalt, doe er dan ook meteen een Omnibounce-achtig ding bij om het licht wat te verstrooien en de belichting van je foto's zo minder 'hard' te maken.
Macroringen zijn erg handig, en een leuk goedkoop alternatief voor een 'echte' macro-lens. Leuke bijkomstigheid is dat vrijwel elke lens plotseling redelijk tot goed bruikbaar wordt voor macro's, dus je hebt er niet echt een dedicated lens voor nodig.
Ik denk dat daarnaast wat beter glas geen onhandige investering is, zeker als je geld verdient met je reportages en bruiloften. Iets met meer wide (10-22?) of een betere rondlooplens (17-40L? 24-105L?). De 50mm f/1.8 mkII is erg lekker voor concerten als je niet wilt flitsen, zeker als de belichting een beetje aardig geregeld is. En niet duur.
Zie ook Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0 voor meer geleuter over glas
.
Een goed statief of monopod is voor binnenfoto's ook best handig.
Een zonnekap zou ik niet afraden, ze zijn alleen aan de prijzige kant. Voor een suf stukje plastic betaal je toch al snel 25-30 euro, maar met een beetje pech gooit de belichting van een concert net een dikke flare over je plaat op het moment dat je een anders mooie foto maakt, en da's zonde.
Macroringen zijn erg handig, en een leuk goedkoop alternatief voor een 'echte' macro-lens. Leuke bijkomstigheid is dat vrijwel elke lens plotseling redelijk tot goed bruikbaar wordt voor macro's, dus je hebt er niet echt een dedicated lens voor nodig.
Ik denk dat daarnaast wat beter glas geen onhandige investering is, zeker als je geld verdient met je reportages en bruiloften. Iets met meer wide (10-22?) of een betere rondlooplens (17-40L? 24-105L?). De 50mm f/1.8 mkII is erg lekker voor concerten als je niet wilt flitsen, zeker als de belichting een beetje aardig geregeld is. En niet duur.
Zie ook Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0 voor meer geleuter over glas
Een goed statief of monopod is voor binnenfoto's ook best handig.
Een zonnekap zou ik niet afraden, ze zijn alleen aan de prijzige kant. Voor een suf stukje plastic betaal je toch al snel 25-30 euro, maar met een beetje pech gooit de belichting van een concert net een dikke flare over je plaat op het moment dat je een anders mooie foto maakt, en da's zonde.
[ Voor 19% gewijzigd door Tarin op 19-08-2006 23:32 ]
Hmm ja flitser is wel handig ja, is een speedlite 4(2)(3)0 EX goed genoeg.
Die flitsers zijn wel een investering zeg. Maja dat heb ik hopelijk snel weer terug verdient.
Edit: Tarin's post gelezen: ja een zonnekap is zekers duur voor een stukje plastic, maar hopelijk kan ik er 1tje goedkoop vinden in zo'n 2de hands fotowinkel. Omnibounce heb ik dus ook nodig, ik vindt zoals jij het zegt van die "harde" foto's ook niet echt mooi.
In die lenzen moet ik me nog ff verdiepen, maar thnx voor de info hier heb ik voor nu genoeg aan.
Die flitsers zijn wel een investering zeg. Maja dat heb ik hopelijk snel weer terug verdient.
Edit: Tarin's post gelezen: ja een zonnekap is zekers duur voor een stukje plastic, maar hopelijk kan ik er 1tje goedkoop vinden in zo'n 2de hands fotowinkel. Omnibounce heb ik dus ook nodig, ik vindt zoals jij het zegt van die "harde" foto's ook niet echt mooi.
In die lenzen moet ik me nog ff verdiepen, maar thnx voor de info hier heb ik voor nu genoeg aan.
[ Voor 51% gewijzigd door October op 19-08-2006 23:41 ]
Door wie dan??? Ik zou zelf NOOIT een objectief kopen zonder bijbehorende zonnekap! natuurlijk zijn ze altijd "te duur", maar naast het simpele feit dat je gewoon een zonnekap nodig hebt om overbodig licht te weren, is het ook nog een prima bescherming tegen stoten etc. En dat zonder negatieve invloed (flare etc.) op je foto, zoals mogelijk bij "foute" UV-filters... OK, op een "kitlens" is het door de bouw niet echt nodig, maar nog altijd prijswaardiger (auw, germanisme) dan een UV-filter.
Die 430EX valt mij een beetje tegen eerlijkgezegd. In de specs staan dingen als "meezoomen" (even uit mijn hoofd geparafraseerd), waardoor bij mij de indruk onstond dat het richtgetal aan de lage kant was ( je kan immers inzoomen met de flitser), maar achteraf bleek dat het richtgetal is bepaald inclusief die zoommogelijkheid (tot 105mm). Het "automatisch" bereik is verder beperkt tot 18 meter. Voor het geld nog steeds een redelijke flitser, maar (met de cashback) achteraf had ik de 580EX toch liever gehad, geloof ik.
Had dat niet te maken met JPEG's en RAW's?Anoniem: 50624 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:22:
Het valt mij dat dat mijn 350D de foto's sinds gisteren _MG_XXX noemt i.p.v. IMG_XXX
Je hebt de colorspace van sRGB naar Adobe RGB omgezet en dan krijg je dit. In sommige gevallen kun je beter Adobe RGB i.p.v. sRGB doen. Als je niet weet waarom dan moet je het op sRGB laten staanAnoniem: 50624 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:22:
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
* qless maar immidels al flink wat ander glas gekochtproller schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:13:
Ik zoek iemand die de EOS 350D met 18-55 + 55-200 + BG3 kit gekocht heeft, en wat vragen per e-mail wil beantwoorden (of desnoods via Direct Message). Om dit topic niet te vervuilen met dat soort vragen doe ik het op deze manier.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Anoniem: 50624
Ah okeeBugBoy schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:14:
[...]
Je hebt de colorspace van sRGB naar Adobe RGB omgezet en dan krijg je dit. In sommige gevallen kun je beter Adobe RGB i.p.v. sRGB doen. Als je niet weet waarom dan moet je het op sRGB laten staan
ZO, vorige week mijn 350D binnen! Samen met een sigma 17-70 2.8 - 4.5 DC macro lens een leuke set om wat serieuzer foto's te gaan maken!
nu nog een goede tas.. Lastig, maar daar ga ik het aparte topic nog wel even voor doorstruinen
nu nog een goede tas.. Lastig, maar daar ga ik het aparte topic nog wel even voor doorstruinen
Eensch! Ik had vroeger een Philips automatische flitser met richtgetal 36 en die heeft me nooit in de steek gelaten. Waar ik ook kwam (hoe hoog het plafond ook zat) het ding deed "bof" en ik had een goed belichte foto. Ik heb me laten misleiden door dat "richtgetal" van 43. Dat geldt dus alleen op 105mm en alleen als het ding ook mee kan zoomen, dus niet bij bouncen. Hij heeft mij net te weinig power. Voor een huiskamer gaat het prima, maar in bijvoorbeeld een groot klaslokaal wordt het al wat krap. Daarom heb ik net de 580EX besteldToff schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:54:
Die 430EX valt mij een beetje tegen eerlijkgezegd. In de specs staan dingen als "meezoomen" (even uit mijn hoofd geparafraseerd), waardoor bij mij de indruk onstond dat het richtgetal aan de lage kant was ( je kan immers inzoomen met de flitser), maar achteraf bleek dat het richtgetal is bepaald inclusief die zoommogelijkheid (tot 105mm). Het "automatisch" bereik is verder beperkt tot 18 meter. Voor het geld nog steeds een redelijke flitser, maar (met de cashback) achteraf had ik de 580EX toch liever gehad, geloof ik.
Anoniem: 186300
jullie hebben het over macro ringen. hoeveel kosten die ongeveer?
want ik heb nog een ander alternatief voor macro foto's namelijk een omkeerring.
die kunnen varieren van 12.50 tot 280 euri. met goedkope verlies je wel diafragma, omdat je contact punten niet op de body zitten. want je objectief zit dan op zijn kop in de camera, overigens wel een heel grappig gezicht
.
met de dure veb je nog een speciaal apparaat zodat je weer met diafragma enzo kan werken. novoflex heeft zo'n een gemaakt.
maar hoeveel kosten ongeveer die tussenringen en tot hoever kan je een foto inzoemen dan.
want met een omkeerring kan je dan met de bijgeleverde standaard 18-55mm objectief 1 : 1 foto's maken. (ik heb overigens sinds 1 juli ook een 350D, met een zeer goede deal)
want ik heb nog een ander alternatief voor macro foto's namelijk een omkeerring.
die kunnen varieren van 12.50 tot 280 euri. met goedkope verlies je wel diafragma, omdat je contact punten niet op de body zitten. want je objectief zit dan op zijn kop in de camera, overigens wel een heel grappig gezicht
met de dure veb je nog een speciaal apparaat zodat je weer met diafragma enzo kan werken. novoflex heeft zo'n een gemaakt.
maar hoeveel kosten ongeveer die tussenringen en tot hoever kan je een foto inzoemen dan.
want met een omkeerring kan je dan met de bijgeleverde standaard 18-55mm objectief 1 : 1 foto's maken. (ik heb overigens sinds 1 juli ook een 350D, met een zeer goede deal)