Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Als dat kan zou ik graag horen hoe, ik kijk er dan namelijk totaal overheen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

SnoeiKoei schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:36:
Als dat kan zou ik graag horen hoe, ik kijk er dan namelijk totaal overheen.
Op zelfontspanner-stand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
MartijnGizmo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:02:
[...]
En niet vergeten terug te zetten als je klaar bent...
Is mij al diverse malen overkomen, dat de camera totaal niet lijkt te reageren bij het afdrukken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

MartijnGizmo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:02:
[...]

Ja dat is toch de timer, of haal ik twee dingen door elkaar?
Toff schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:17:
[...]
En niet vergeten terug te zetten als je klaar bent...
Is mij al diverse malen overkomen, dat de camera totaal niet lijkt te reageren bij het afdrukken 8)7
Als ik dus geen twee dingen door elkaar haal :P reageert ie toch wel, telt ie piepend af voordat je foto gemaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tien seconden is een eeuwigheid :P Ik heb ook al eens vreemd staan kijken dat hij het niet deed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Als je tijdens het aftellen het knopje voor de zelfontspanner-stand indrukt stopt ie met tellen; je hoeft niet te wachten als je dat niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
SnoeiKoei schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:19:
Als je tijdens het aftellen het knopje voor de zelfontspanner-stand indrukt stopt ie met tellen; je hoeft niet te wachten als je dat niet wilt.
Ja, maar dan maakt hij nog steeds geen foto, waardoor de paniek alleen maar groter wordt (en piepjes hoor ik niet, maar dat kan aan mijn oren liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 00:11
Toff schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:28:
[...]
Ja, maar dan maakt hij nog steeds geen foto, waardoor de paniek alleen maar groter wordt (en piepjes hoor ik niet, maar dat kan aan mijn oren liggen).
Ik heb dat laatst ook gehad voor een foto met >25 man erop.. staat iedereen opgesteld... doet die camera vaag.. pfft. dan wordt je wel even zenuwachtig.. duurde me een halve minuut voordat ik doorhad dat het de zelfontspanner was. :'(

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19058

iemand al aan de slag met oude m42 lensen?
Takumar lensen (staan zeer goed bekend, zijn erg lichtgevoelig) gaan voor een prikkie op e-bay..ongeveer 30 euro incl shipping

Resultaten zijn geweldig...de lichtmeting werkt gewoon, en ook AF confirm (het groene lampje/piepje ter bevestging) werkt wanneer je M42 adapter gebruikt met chip.

Je dient wel handmatig het diafragma en de scherpte in te stellen.

Hobby is in elk geval goed betaalbaar zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:01
Ediejo schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:22:
Ik heb sinds vrijdag ook een 350D en sinds vanmorgen doet hij niks meer. Ik schakelde hem in en niet opstarten. Nu heb ik geen tijd om 6 delen te gaan lezen. Alles al geprobeerd maar hij doet niks soms komt er error 99 en dat is het. Iemand enig idee?
Misschien vuile contactjes? Had ik namelijk ook toen ik de camera net had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:13

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Of de flitser probeert open te gaan maar wordt geblokkeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Kanarie op 12-10-2006 19:40 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Error 99 krijg je normaal toch als je een niet-Canon lens gebruikt die niet volledig wordt ondersteund door je cam? Bijvoorbeeld een oudere sigma. Kun je hem alleen wide-open gebruiken. Maar normaal krijg je dat pas bij het maken van een foto. Lijkt me niet normaal iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ediejo schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:39:
Nee, dat is het niet. Het is puur de software. Het enige wat werkt is het knopje om van single shot naar timer te gaan dat is het enige wat je ziet verspringen voor de rest niks. Zet ik de cam uit dan blijft het icoontje ook staan.
Batterij er uit, backup batterij eruit en opnieuw proberen.
Als het probleem dan nog niet weg is, probeer dan een firmware flash.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Huh, hoe flash je je firmware bij de 350d??? Nooit geweten dat je dat kunt doen (en nooit reden voor gehad gelukkig, maar ben wel nieuwsgierig).

Edit: heb net zitten bladeren in de handleiding, error99 is een algemen errorcode voor bijvoorbeeld niet-ondersteunde lenzen zoals ik zei, maar is ook een verzamelprutje voor alles waar ze geen aparte code voor bedacht hebben, zegt dus erg weinig. Het enige wat er bij staat is dat je inderdaad kunt kijken of het helpt de batterij er even uit te halen.

[ Voor 55% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-10-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
THW Arie schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:40:
Als het probleem dan nog niet weg is, probeer dan een firmware flash.
Firmware flash? Leuk als hij tijdens het flashen weer niet meer reageert.. Camera is niet eens een week in bezit, dus grote schoonmaak, met batterijen (inc. dat kleine backup batterijtje) spelen en als dat niet werkt lekker bij de winkel langs gaan. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Voutloos schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:39:
[...]
Firmware flash? Leuk als hij tijdens het flashen weer niet meer reageert.. Camera is niet eens een week in bezit, dus grote schoonmaak, met batterijen (inc. dat kleine backup batterijtje) spelen en als dat niet werkt lekker bij de winkel langs gaan. :)
Hmm goed punt :)

Contactjes lens en body schoonmaken, alle batterijen eruit halen en proberen opnames te maken zonder lens.
Nog steeds error 99? Terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ediejo schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:25:
Ik heb de beide batterijen er 2 uur uitgelaten geen resultaat. Ook net de batterij grip geplaatst. Ook geen resultaat. Hij heeft er echt de geest aan gegeven. Terug na de winkel zou moeilijk gaan. Ik heb hem 2dehands, maar er zijn maar 1200 foto’s mee gemaakt. Ik ga wel even de winkel bellen waar deze camera gekocht is, kijken wat hun zeggen. Valt het nog onder garantie dan kan ik ermee leven. Geen garantie dan kan ik hem wel terug brengen en me geld terug krijgen. Dat is wel aardig. Maar wel jammer ik was er dik tevreden over. Maar nu niet meer zo. :(
Daarom ook, als je een cam koopt, ook al is ie 2e hands, ALTIJD zorgen dat je een factuur hebt.

Situatie:
Jij koopt een camera van Pietje (Pietje heeft 'm toevallig goedkoop van Sjakie die nog wel eens vaker gestolen schapenanuslerentasjes inkoopt). Jij weet dus niet dat ie bij Sjakie is gekocht.

Half jaar later gaat je cam stuk, en je belt naar Canon. Canon zegt, ja meneer die camera is nog onder fabrieksgarantie, stuur maar op. Jij stuurt je cam op, je krijgt 2 dagen later een telefoontje van Canon dat ze het serienummer (volgens procedure) is gecontroleerd en deze als gestolen staat ingeschreven. De cam gaat naar de rechtmatige eigenaar en jij hebt een proces aan je broek en mag gaan aantonen dat jij die cam niet hebt gestolen. Pietje zegt vervolgens dat ie jou niet kent en jij zit met een strafblad waardoor je nergens meer aan de bak kunt.

Dit is overigens geen verzonnen verhaal, ik heb dit van dichtbij (ander duur artikel) zien gebeuren bij iemand.

Ik koop NIKS 2e hands zonder dat er een factuur overlegd kan worden (tenzij het iets is van <50 euro en het niet aannemelijk is dat het gejat kan zijn).

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 12-10-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ediejo schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:25:
Ik heb hem 2dehands, maar er zijn maar 1200 foto’s mee gemaakt. (
Hoe weet je dat? Na 9999 begint hij weer gewoon opnieuw te tellen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nou, 1200 is niet "bijna nooit gebruikt" hoor, maar bv een jaar lang 25 foto's per week. Had die persoon hem nieuw gekocht? Nouja, wat al eerder is gezegd: accu eruit (meteen even opladen tot het groene lampje brandt), objectief eraf (ook zonder werkt alles gewoon, als het goed is), accu terugplaatsen en testen. Die backupbatterij kan, denk ik nog niet zo snel leeg zijn. Daarvoor bestaat de camera nog te kort. Wel raar dat het icoontje blijft staan, zonder spanning. Dat kan dus eigenlijk niet. Op den duur zou dat toch vanzelf uit moeten gaan. Heb je geprobeerd om de schermverlichting aan te doen, zonder accu/batterij erin? Mogelijk wordt daardoor het laatste beetje spanning weggenomen, waardoor je cam zich reset (? het is maar een idee). Succes ermee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Toff schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:56:
Nou, 1200 is niet "bijna nooit gebruikt" hoor, maar bv een jaar lang 25 foto's per week.
De 350D zou er minimaal 50K moeten kunnen hebben voordat er een nieuwe sluiter in moet afaik, dit is niet direct een probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Ediejo schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 07:05:
De camera komt bij minderman uit Den Haag vandaan. Ik heb hem het probleem voorgelegd. Kort maar krachtig deze moet terug naar Canon. Dat is flink balen want dan ben ik de cam een aantal weken kwijt. En dat net voor de HWI dagen. Ook dat uitgelegd. Antwoord: Bel dinsdag even terug en dan hebben we misschien een 300D als leen camera. Voor je, ook waren ze bereid om hem in te ruilen tegen een 400D. :P

De service van foto minderman is in ieder geval super. _/-\o_
Op dit moment 2 weken reparatietijd via ETBASS. Via de website kun je zelfs track and trace doen. Laat ze ook direct dooie pixels eruit halen (scheelt weer een extra keer opsturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
neographikal schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 07:11:
[...] De 350D zou er minimaal 50K moeten kunnen hebben voordat er een nieuwe sluiter in moet afaik, dit is niet direct een probleem :)
Waar zeg ik dat de sluiter een probleem is? 50K foto's @ 1/1000 sec. = nog geen minuut fotograferen zeker? Ik geef alleen aan, dat er meer met de camera gebeurd kan zijn dan "in de kast liggen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:46
Toff schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:03:
[...]
Waar zeg ik dat de sluiter een probleem is? 50K foto's @ 1/1000 sec. = nog geen minuut fotograferen zeker? Ik geef alleen aan, dat er meer met de camera gebeurd kan zijn dan "in de kast liggen".
Ik denk niet dat je camera elke duizendste seconde een foto kan maken ;)

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Aesculapius schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:56:
[...] Ik denk niet dat je camera elke duizendste seconde een foto kan maken ;)
Nee, maar de rest van de tijd doet je sluiter toch niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Toff schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:03:
[...]
Het ging om het aantal foto's en dan is 1200 werkelijk niks. Voor de rest maakt het geen donder uit hoeveel foto's die heeft gemaakt, ik kan hem met tien stuks uit me klauwen laten vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 53% gewijzigd door Ediejo op 15-10-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124508

Ik zelf zou hem inruilen voor een 400D en zelf beetje bijbetalen, weet niet hoe het met het prijsverschil tussen de 2 zit, dan heb je voor een mooi prijsje een splinternieuwe 400D. Maarja dat is natuurlijk mij idee. En nouja 1200 foto's is niet zoveel heb mijn nieuwe cam nu een maand en zit al op foto nummer 900 nagwat, heb nogal de neiging als ik een dagje weg ga een 200 tal foto's te knippen dan zit je er zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 11:19
Nieuw vraagje:
Ik heb soms wat ruzie met m'n oculair, kan soms niet alles even goed zien, vooral in het donker wordt het wat lastiger om te zien. Is er een manier om hier wat aan te doen?
Een vergroter ofzo? Iemand die hier ervaring mee heeft misschien?
(iets als dit bijvoorbeeld: klikker de klik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

m-webbie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:28:
Nieuw vraagje:
Ik heb soms wat ruzie met m'n oculair, kan soms niet alles even goed zien, vooral in het donker wordt het wat lastiger om te zien. Is er een manier om hier wat aan te doen?
Een vergroter ofzo? Iemand die hier ervaring mee heeft misschien?
(iets als dit bijvoorbeeld: klikker de klik )
Die oculairvergroter is eigenlijk een verkleiner (voor als je brildragend bent en je oog op een afstand moet houden).

Enige oplossing om meer licht in de zoeker te krijgen is door lichtsterke objectieven te gebruiken. Je kunt niet middels een stukkie glas het beeld helderder krijgen, dat is natuurkundig onmogelijk. Als dat namelijk zou kunnen, hebben we niet meer van die grote lenzen nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44830

neographikal schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 07:11:
[...]

De 350D zou er minimaal 50K moeten kunnen hebben voordat er een nieuwe sluiter in moet afaik, dit is niet direct een probleem :)
Offtopic:
Mm dat wordt binnen nu en 4 jaar upgraden dan naar een nieuwe >:) ;)
Zit nu sinds juli 2005 op 11.000 fotos (waarbij hij 2 x meegenomen is naar 3 weken Azie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 11:19
ja dat zou inderdaad ook helpen, maar het ging me er eigenlijk meer om dat ik gewoon wat beter door het oculair kan kijken, minder licht inval van achteren. oftewel dat het wat beter om m'n oog zou aansluiten laat maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 44830 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:41:
[...]

Offtopic:
Mm dat wordt binnen nu en 4 jaar upgraden dan naar een nieuwe >:) ;)
Zit nu sinds juli 2005 op 11.000 fotos (waarbij hij 2 x meegenomen is naar 3 weken Azie) :)
In twee woorden: sluiter vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:26
Ik vind de AF van de EOS 350D niet altijd geweldig. Het kan ook aan mijn lenzen liggen, maar ik heb het idee dat het i.c.m. het hulplicht van de flitser (580EX) een stuk beter gaat. Nu zou ik graag soms wel de AF assist willen gebruiken van de flitser, maar zonder te flitsen. Kan dit nu werkelijk niet?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 09:08
Wie zegt dat dat niet kan? Jouw boekje zegt dat zeker niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afaik mist de 350D die custom option, de 30D heeft het in ieder geval wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Meen je dat nou? Lekker is dat dan, koop je zo'n flitser kan je er nog niet volledig gebruik van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:22

Vuvuzela

My spire is forming

Mindere oplossing maar je zou je flitser uit kunnen zetten na het focussen? Of zit je dan in de problemen met je belichting? Of je moet focussen, dan je cam op MF zetten en dan de foto maken :o

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 04-06 06:46
Ik weet niet of bij canon shuter halfpress ook de AE lockt, bij m'n minolta is dit in iedergeval wel zo. Dus voor mij zou het uitzetten van een flitser na het gebruiken van het AF hulplicht niet werken (levert onderbelichte foto's op).

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192750

he mensen, ik ben helemaal nieuw hier. Vandaag heb ik de canon EOS 350D gekocht en lekker wat fotos ermee geschoten. Alleen heb ik een probleem met de driver te installeren.
heeft iemand enig idee hoe dat kan. de software is probleemloos geinstalleerd alleen de camera word niet herkent.
Heb ook een canon G5 en die werkt perfect met de computer.

vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tja, zo valt er weinig aan te fiksen, cd erin stoppen en camera opnieuw proberen te connecten. Anders een cardreader halen :)

[ Voor 19% gewijzigd door neographikal op 24-10-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192750

ja denk datik het laatste maar doe, lijkt me et makelijkst
thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
neographikal schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:19:
Afaik mist de 350D die custom option, de 30D heeft het in ieder geval wel :)
Ik heb de custom options bekeken, maar daar kun je alleen de AF assist van de camera/flitser uitzetten. Niet andersom. Ik had gehoopt dat ik het op de 580EX kon doen. Ik kan natuurlijk naar manual 1/128ste gaan en dan de flitser omhoog richten, maar ideaal is anders.

Nog niet echt een goede reden om te upgraden ;) Aan de ene kant is het bagger dat de 350D het niet kan, want juist bij de 350D is het noodzakelijk, omdat die een mindere AF heeft dan de duurdere varianten. Maar aan de andere kant moet er natuurlijk ook wel wat verschil zitten tussen de 350D en de 30D.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:16
Anoniem: 192750 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:39:
Alleen heb ik een probleem met de driver te installeren.
heeft iemand enig idee hoe dat kan. de software is probleemloos geinstalleerd alleen de camera word niet herkent.
Probeer eens de instelling in de camera op de andere optie te zetten (printer of pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194710

Ik wil een EOS 350D aanschaffen. Omdat ik verwacht dat de camera binnenkort veel in de aanbiedingen valt, omdat de 400D sinds kort op de markt is, viel mijn oog op de aanbieding van Polectro in Amsterdam. Vandaag en morgen is de camera in de aanbieding voor € 599 incl. lenskit en 256 mb geheugen. Of weet iemand een nog goedkopere aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:50

RBH

Anoniem: 194710 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:08:
Ik wil een EOS 350D aanschaffen. Omdat ik verwacht dat de camera binnenkort veel in de aanbiedingen valt, omdat de 400D sinds kort op de markt is, viel mijn oog op de aanbieding van Polectro in Amsterdam. Vandaag en morgen is de camera in de aanbieding voor € 599 incl. lenskit en 256 mb geheugen. Of weet iemand een nog goedkopere aanbieding?
Deze aanbieding heb ik ook gezien. Ik zit nu toch ook te twijfelen, ik wil wel graag een 350D of een 400D, maar de 400D is toch nog wel aardig duur, wat is verstandig om te doen? Een 350D kopen, of een 400D kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tja, wat wil je ermee, de voordelen van de 400D zijn bekend, de hogere prijs ook. We kunnen je alleen advies geven als je je wensen op een rijtje hebt voor het gebruik van de camera. Ik zou zeggen, roep eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Nou, dit is mijn 'verhaal':

Ik heb nu een Powershot A75. Bevalt goed, maar heb alles eruit gehaald wat eruit te halen valt. En ik wil al langer een DSLR. Mijn zus heeft nu een EOS 350D, bevalt uitstekend, wilde ik ook wel. ;) Maar nu de 400D er is, begon ik toch weer te twijfelen.. Ik wil dit soort dingen er mee doen:

-(Mini) studio fotografie
-Soms autosport (dus ook gewoon bewegende dingen fotograferen, niet speciaal alleen autosport)
-Landschap heel veel
-Macro

Wat mij vooral aantrekkelijk leek aan de 400D was de cleaning dust system, het grotere LCD schermpje en de 10,1 mpx. Oké, ik weet dat je niet alleen naar de Mpx moet kijken, maar zorgt dit toch ook niet in zekere zin voor een scherpere foto?

Ben benieuwd wat je (jullie) adviseerd (adviseren). :)

Greetz, RBH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nee, het hebben van meer megapixels zorgt niet noodzakelijk voor scherpere foto's. Je lenzen zijn wat dat betreft een stuk belangrijker, als je aan een budget gebonden bent en je moet kiezen tussen een duurdere body en glas, kies het glas :) Sensor cleaning kan handig zijn, maar het is niet de heilige graal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Dus jouw advies is om een 350D te kopen en dan bijv. een Sigma 70-300 te kopen dan een 400D te kopen en alleen de 18-55 te houden en dan later een goede lens te kopen? Edit: Let wel, ik ben nu nog een redelijk beginnende 'fotograaf'. :P

Ik ben wel redelijk aan budget gebonden ja. Ik kan wel een 400D met 18-55, UV filter, Pola filter, EG-B3 grip en een tasje betalen, maar dat wordt wel redelijk aan de prijs. Kijk, als de 350D eigenlijk net zo goed is, kan ik die beter kopen, want dan ben ik vele malen goedkoper uit....

[ Voor 6% gewijzigd door RBH op 27-10-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En sterker nog, meer megapixels op een even grote sensor levert zelds minder scherpe foto's op, omdat er meer van je glas gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Let wel, per pixel scherpte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

:? Die snap ik niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Als je het even omrekent naar centimeterers gebaseerd op 300dpi: bij 8mpix kom je op maat X uit, bij 10mpix op X+Y centimeter. Maar je drukt uiteindelijk af op een formaat van, bijvoorbeeld, 10x15cm waardoor het aantal ppi stijgt met de toename van het aantal megapixels en daarmee mogelijk de scherpte. Per pixel is de scherpte echter minder :)

Ik kan het niet zo duidelijk uitleggen atm, ik heb er vast ergens een link van, maar die zal ik je tot vanavond schuldig moeten blijven :P Of trek Ronald even aan de mouw, die snapt probably wel wat ik bedoel :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 27-10-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Dus je wilt zeggen dat mijn A75 met 3.2 mpx relatief scherpere foto's maakt dan eentje met bijv. 6.0 mpx? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Okay we gaan even technisch mumbo jumboen, dus even goed lezen :)

SysteemResolutie/Oplossend vermogen is afhankelijk van alles wat tussen onderwerp en afdruk in staat, denk dus aan: Lens, Sensor, AA filter, Demosaic software voor bayer sensoren, rotzooi in de lucht.

Stel nu je verbeterd 1 component een beetje, de sensor gaat van 8MP naar 10MP, dan gaat het hele systeem iets vooruit kwa oplossend vermogen. Het gaat echter minder vooruit dan je zou denken, want de andere onderdelen verbeteren niet. De scherpte per pixel neemt iets af.

Dit is een stuk makkelijker voor te stellen en uit te leggen als je alleen de lens veranderd:

Ik neem een EF 300/2.8 IS: http://photozone.de/8Reviews/lenses/canon_300_28is/index.htm

Zonder teleconverter heeft deze lens wijd open op een 350d een mate van scherpte die we 1640 noemen, een maat voor systeemresolutie.
Met een ideale 2x teleconverter halveert de lens resolutie (je vergroot het beeld 2x)
echter de systeemresolutie neemt niet met 2x af naar 820, deze neemt slechts af met 6% naar 1547.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Theoretisch maak je de scherpste foto met 1 pixel :D, maar iets zegt me dat dit verhaal niet helemaal klopt. Hogere resolutie zou tot onscherpere foto's leiden? Enige uitleg is wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Nu online
RBH schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:17:
Dus je wilt zeggen dat mijn A75 met 3.2 mpx relatief scherpere foto's maakt dan eentje met bijv. 6.0 mpx? :P
Dat is niet te zeggen, omdat er En een andere sensor En een andere lens gebruikt En een ander AA filter worden, toch de 3 belangrijkste onderdelen in de keten.

Gebruik je twee cameras met dezelfde lens en aa filter, en een sensor van 3MP in de ene, en 6MP in de andere, dan zal 6MP cam je meer oplossend vermogen geven, maar de 3MP op 100% vergroting scherper tonen, echter met minder zichtbare details.
Toff schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:56:
Theoretisch maak je de scherpste foto met 1 pixel :D, maar iets zegt me dat dit verhaal niet helemaal klopt. Hogere resolutie zou tot onscherpere foto's leiden? Enige uitleg is wel op zijn plaats.
Je haalt systeemresolutie/oplossend vermogen en scherpte door elkaar, dat zijn totaal verschillende begrippen.
Een foto van 1 pixel is absoluut scherp, echter totaal geen oplossend vermogen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Ronald op 27-10-2006 15:02 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Scherpte zonder oplossend vermogen is niet erg nuttig, zoals ik al aangaf met die ene pixel. Om het anders te formuleren: een portret met de pixeldichtheid van een bakstenen muur mag netescherp zijn, herkenbaar is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Nu online
Toff schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:16:
Scherpte zonder oplossend vermogen is niet erg nuttig, zoals ik al aangaf met die ene pixel. Om het anders te formuleren: een portret met de pixeldichtheid van een bakstenen muur mag netescherp zijn, herkenbaar is het niet.
Je kunt ook even Doug Kerr op dpreview opzoeken, ik haal mijn wijsheden ook maar ergens vandaan. Die gast echter staat met zijn begrip van optische kennis ver boven ons. Als jij mijn verhaal alleen maar zwart wit wil zien dan kan ik het je niet uitleggen. Systeemresolutie is namelijk niet zwart wit, het is een functie van enorm veel dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-05 13:48
Alternate sinds vandaag Body voor 499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik zal het eens proberen uit te leggen aan de hand van één zin een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/scherpte.jpg

Links X-megapixel, rechts X+5 megapixel :)

Conclusie: hoewel je meer detail onderscheidt is de scherpte per pixel minder geworden bij een verhoging van het aantal mpixels :)

[ Voor 27% gewijzigd door neographikal op 27-10-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Niet iedereen kan er shoppen, maar bij office centre is de kit nu 529:

pdf folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
exclusief btw, dus komt er nog iets meer als 100 bovenop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:21

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dus geen goede aanbieding, want zonder btw is het in sommigen winkels nog wel veel goedkoper.

Heb net een laptop zonder btw gekocht, maar dat gaat met lenzen helaas niet lukken, zou wel mooi zijn zeg >:)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zelf maar eens aan het experimenteren geslagen:

Op mijn (niet zo schone) TFTscherm een zwarte lijn getrokken van 1 px breed op een wit scherm.
Automatisch (zowel focus als belichting) twee foto's gemaakt met mijn 350D + EF70-300DO @300mm, afstand (minimum) 1,5 m. Beide foto's vanaf statief met timer, IS uit, ISO 100, 1/25 sec. F6.3.
Natuurlijk kiest de camera voor "grijs" en de kleurbalans zal ook niet 100% zijn, maar dat is IMO niet relevant.

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/3766/scherpte04ee7.jpg

Linksboven: 3456x2304 Rechtsboven: 1728x1152 300x200 crop
Linksonder: 3456x2304 Rechtsonder: 1728x1152 300x200 resize

Het verschil tussen 1 en 2 lijkt nogal duidelijk: minder resolutie (2) is een stuk scherper, maar ik mis wel wat details...
Het verschil tussen 3 en 4 is minder evident. Sterker nog, het voordeel lijkt uit te vallen naar #4, met de minste resolutie... Gevoelsmatig klopt dit niet. Hoe kan ik met minder details een scherpere foto overhouden? Ik ben echt volkomen verbijsterd. Moet ik mijn voor het web bestemde foto;s dan op S(mall) schieten ipv L(arge)?
Ik kon het niet geloven, dus als proef op de som heb ik nog een test gedaan:
De oorspronkelijke foto van 3456x2304 px (L) heb ik verkleind naar 1728x1152, het S formaat. Vervolgens heb ik van ieder foto een stukje van 300x200 gecropt. Ditmaal een deel waar het "kippengaas" duidelijk zichtbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/869/scherpte05xp3.jpg

Wie het anders wil zien die mag, maar voor mij is #5 (boven) duidelijk de winnaar kwa contrast/scherpte/detaillering. Zoom maar eens 2 of 3x in op het kippengaas. Bij 10x inzoomen op de lijn zie je dat de structuur van #5 veel beter behouden blijft; waar de lijn van 6 in zijn geheel vlekkerig wordt, blijft die van #5 een donkere kern houden.
O ja, ik wil niet flauw doen: nummer 5 is de oorspronkelijk grotere foto!

Verkleiningen zijn uitgevoerd m.b.v. PSP7, resizemethode "intelligent". Verder geen bewerking gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Nu online
Het antwoord is en blijft het zelfde.

Scherpte en Oplossend vermogen zijn verschillende begrippen.

Scherpte is hoe snel de kleurovergang van zwart naar wit gaat. Hoe sneller, hoe scherper je het ervaart.

Oplossend vermogen is het vermogen van het systeem om details te onderschijden. denk aan grassprieten op een grasveld.

Je hebt nu ervaren dat je prima "scherpte" kan hebben zonder veel "oplossend vermogen"

Als ik een dia op een flatbed scanner leg, dan heb ik heel wat oplossend vermogen (ik kan de korrel onderscheiden, met Tmax 3200) maar om die korrels scherp te noemen? totaaaaaaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Toff schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:26:
Zelf maar eens aan het experimenteren geslagen:
Ik snap werkelijk niets van je verhaal, want volgens mij heb je de plaatjes door elkaar gehaald. Rechtsboven is een crop? Het lijkt me eerder dat 1 een crop is. Het was al 2:26, dus wellicht dat je niet zo helder meer was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@BugBoy: Nee, ik was nog redelijk helder. 1 en 2 zijn crops, 3 en 4 zijn resizes. Je moet per regel lezen dus. Staat er idd niet zo duidelijk.

@Ronald: Ik kan niet zeggen dat me nu duidelijker is geworden wat jij bedoelt, maar mss dwalen we wel erg ver van de 350D. Bedankt voor je moeite iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ik heb zojuist een goedkopere aanbieding gezien voor de EOS 350D met 18-55 mm lens gezien voor 598! :*)

Nou was ik eigenlijk benieuwd of iemand bekend is met Digitalstreet.nl? Het is een gewone winkel, ergens bij Nijmegen, iets te ver voor mij, dus ik zou het gewoon bestellen. 5,95 verzendkosten (als je iDEAL hebt) maar dat wil ik nog wel doen dan. Maar heeft iemand ervaringen met dit bedrijf cq deze website?

Thanx. :)

Greetz, RBH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

RBH schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:55:
Ik heb zojuist een goedkopere aanbieding gezien voor de EOS 350D met 18-55 mm lens gezien voor 598! :*)
Mediamarkt Utrecht heeft hem ook voor die prijs liggen plus nog wat op voorraad, was daar vanmiddag toevalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

RBH schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:55:

Nou was ik eigenlijk benieuwd of iemand bekend is met Digitalstreet.nl? Het is een gewone winkel, ergens bij Nijmegen, iets te ver voor mij, dus ik zou het gewoon bestellen. 5,95 verzendkosten (als je iDEAL hebt) maar dat wil ik nog wel doen dan. Maar heeft iemand ervaringen met dit bedrijf cq deze website?

Thanx. :)

Greetz, RBH
prima bedrijf, goedkoop en niet eens zo slecht met garantie....kijk anders even in de shopsurvey?
daar is die namelijk voor...
zijn een hoop mensen die daar kopen...maar beduidend meer bij konijnenberg, die qua service niet op kan zo lijkt het...(ook eigen ervaring ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Anoniem: 128699 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:00:
[...]

Mediamarkt Utrecht heeft hem ook voor die prijs liggen plus nog wat op voorraad, was daar vanmiddag toevalig
Oke! Zou dat ook gelden voor MediaMarkt Amsterdam bijv.?
nomad85 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:02:
[...]

prima bedrijf, goedkoop en niet eens zo slecht met garantie....kijk anders even in de shopsurvey?
daar is die namelijk voor...
zijn een hoop mensen die daar kopen...maar beduidend meer bij konijnenberg, die qua service niet op kan zo lijkt het...(ook eigen ervaring ja)
Hmm, maar er staat wel bij dat het een Engelse handleiding betreft...?

[ Voor 44% gewijzigd door RBH op 30-10-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Digitalstreet is verder prima, ik word er prima geholpen in ieder geval. Binnenkort gaan we de garantieafhandeling ook eens testen, m'n Sigma mag terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

neographikal schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:10:
Digitalstreet is verder prima, ik word er prima geholpen in ieder geval. Binnenkort gaan we de garantieafhandeling ook eens testen, m'n Sigma mag terug :)
je fisheye?

edit: wat is er mis mee, toch geen front-back-focus he...want dat zou de zoveelste zijn :P

[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 30-10-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-03 08:00

Sir_G-nius

- - -

Gisteren mijn eerste digitale SLR gehaald..
De Canon EOS 350D kit 18-55.
Ben als beginnende fotograaf er wat mee aan het spelen geweest (met het boekje ernaast, en zo alle opties uitproberen).

Van de uitgegeven centen heb ik nog geen moment spijt, tot nu toe ben ik er zeer tevreden over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 03-11-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
De gemiddelde wachttijd van ETBASS (niet etbvas oid) ligt op de 3 tot 4 weken.

Van tevoren heeft minderman je toch verteld dat je een aantal weken zou moeten wachten voordat het gerepareerd is? Dan dacht je toch niet dat ze echt 2 weken nodig zouden hebben om een camera te repareren? :P De reparatie zelf zal maar 1, maximaal 2 dagen duren als ze alle onderdelen op voorraad hebben. Een calibratie duurt in weze maar 3 uurtjes, maar toch is een consument daar 3 weken zijn lens/cam voor kwijt.

Dat je dan nog weken moet wachten ligt aan het feit dat ze een x aantal technici hebben voor een heleboel meer x reparaties. Je camera/lens ligt dus rustig op de plank, omdat je in de wachtrij staat achter andere reparaties die nog uitgevoerd moeten worden. Dat is Het betekent dus niet dat ze je reparatie vergeten zijn of dat ze anderen voorrang geven. Jij wordt gewoon op de stapel van wachtenden gezet en dan hoef je dus niet zo geschokt te reageren. :)

[ Voor 24% gewijzigd door guillaumemay op 02-11-2006 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Ediejo873: Ik zou mijn cam ook niet graag zo lang kwijt zijn, dus ik begrijp je frustratie wel, maar door hier met vetgedrukte hoofdletters van alles te gaan roepen helpt je ook niet verder. Uit eerder berichten van je begreep ik dat de detailhandelaar bereid was om een leencamera ter beschikking te stellen. Misschien heeft hij er inmiddels eentje voor je?
Uit doelmatigheidsoverwegingen zal ieder bedrijf graag een werkvoorraad hebben, om te voorkomen dat het dure personeel en de dure machines werkloos staan als er even een dipje in de aanvoer zit. Klaar terwijl u wacht service is nu eenmaal haast onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ediejo873 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:32:
@guillaumemay, anno 2006 te weinig personeel met zoveel werkelozen. Vind ik geen excuus. Dan nemen ze maar meer personeel aan. Tevens is er mij verteld 2 weken reparatie tijd.
Jij weet ook best dat die eerste opmerking van weinig realisme is voorzien. Was het maar zo makkelijk :), maar Toff heeft al uitgelegd waarom het zo dus nergens werkt.

Als minderman je 2 weken reparatietijd heeft beloofd, dan ligt de schuld eerder bij hun dan bij ETB. Elke fotozaak zou moeten weten dat het uitzonderlijk is als een niet-CPS-lid een reparatie binnen 3 weken terugkrijgt. De wachttijd van 3-4 weken is niks nieuws voor ETB en is al ruim twee jaar van toepassing. Ik vind het sowieso vreemd dat ze je eigenlijk niet gewoon meteen een nieuwe camera meegeven en de camera die nu bij ETB ligt niet gewoon als voorraadreparatie hebben op gestuurd (of retour als DOA). Dat zou wel de netste oplossing zijn geweest, aangezien je hem echt net had gekocht.

Maar goed, ik ken het wel. Ik heb zelf ook jarenlang in de detailhandel gewerkt en camera's verkocht aan mensen met het meer megapixel=beter verhaal. En als er iets defect is, dan is het soms makkelijker om de klant te laten wachten dan zelf te wachten op de creditatie van een DOA. Dat je de klant dan vertelt dat de reparatietijd korter is dan deze in werkelijkheid is, die truc ken ik ook. :P Je levert een nieuw gekochte camera in en moet dan aanhoren dat je deze een maand kwijt bent? Onacceptabel! Twee weken.. mwah.. dat kan dan nog wel. Dan geef je als winkel bij een langere wachttijd gewoon de reparatieservice de schuld. Want als het *hun* schuld is, dan is de klant niet boos op jou.

Ik vind het trouwens ook gewoon erg lullig voor jou. Maar ik denk dat je op de verkeerde personen boos bent.

[ Voor 3% gewijzigd door guillaumemay op 02-11-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@guillaumemay: Ediejo873 had hem partikulier gebruikt gekocht, met nog garantie erop. Staat allemaal een paar posten terug hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ah okee. Ik had het 10% verhaal van hem dan totaal verkeerd geïnterpreteerd. Dan begrijp ik wel dat ze hem hebben opgestuurd. Alleen nog steeds jammer dat ze hem dan 2 weken hebben verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 15% gewijzigd door Ediejo op 03-11-2006 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Ediejo873: OMFG wat een tenenkrommend Nederlands! Misschien is het dyslexie (in dat geval: excuses) maar zo niet: zou je svp wat op de grammaticaregels kunnen letten (spelling, zinsbouw, interpunctie)? Bvd.

Inhoudelijk: als je een budget SLR als de 350d koopt moet je niet verwachten dat iedereen voor je in de rij staat om geholpen te worden. Heb je enig idee wat personeel kost tegenwoordig? Zo'n camera wordt zonder erg hoge winstmarge verkocht en daar zit dan nog je service bij inbegrepen (zolang je garantie hebt); als ze mannetjes laten wachten tot er bij jou iets stuk gaat kan Canon echt niet meer leven van zijn producten. Het is vervelend voor jou dat het lang duurt maar dat is al tijden een gegeven. Heeft met moderne technologie enzo helemaal niets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ediejo873 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 07:23:
[...]
Hoe je het ook went of keert wat je ook doorstreep, dat moet en mag je allemaal zelf weten.
Ik vind het prachtig dat je het zo voor ETB opneem. Heb je er aandelen.
Wat ik door heb gestreept had te maken met de service die een winkel je kan bieden als je een nieuw product koopt en deze blijkt al meteen defect te zijn. Ik heb zelf in de detailhandel gewerkt en ken de gang van zaken bij dat soort gevallen. Maar achteraf had dat dus niks met jou zaak te maken, vandaar het doorstrepen.

Ik probeer je alleen maar duidelijk te maken dat je in deze huidige realiteit normaliter gewoon 3-4 weken moet wachten voor een reparatie. Canon is daar geen uitzondering in. Voor de overgrote meerderheid van de fabrikanten is "anno 2006" een reparatiewachttijd van 3-4 weken volstrekt normaal. Goed voorbeeld is bijv. het bedrijf Dynafix dat hier in NL de meerderheid van de mobieltjes repareert van "giganten" als Samsung, Nokia, Sony, etc. Maar ook andere camerafabrikanten als Nikon of Sony hanteren dezelfde wachttijden. Wil je snellere service, dan moet je meestal meer geld uitgeven voor zo'n service. Zo bieden sommige fabrikanten (bijv. HP, NEC, IBM) een pakket aan met een 5-dagen pickup&return service die je dan extra kan kopen als je een PC of laptop aanschaft van dat merk. Heb je zo'n pakket niet gekocht, dan moet je ook bij deze giganten gewoon weer de magische 3 tot 4 weken wachten voor een reparatie. Canon biedt zo'n pakket niet aan, maar biedt wel extra/snellere service aan CPS leden, die veel geld hebben besteedt bij de aanschaf van minimaal 2 pro-bodies, 3 pro-lenzen.

Dat het allemaal sneller kan, dat zouden we allemaal dus wel willen. Ik probeer je alleen maar duidelijk te maken dat een snellere service niet zo gewoon is als jij denkt dat het is, zelfs niet anno 2006. Dat je dan aan de bal gaat trekken na 2 weken, tsja, zo'n grote moeite is dat dan niet voor Canon om je een passende oplossing te geven om de camera dan volgende week bij je af te leveren. Je zit dan nl. weer gewoon op de 3 weken.

[ Voor 6% gewijzigd door guillaumemay op 03-11-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Mensen! Ik heb er ook één! :*)

Een EOS 350D met 18-55 kitlens. :) De battery ligt nu op te laden, maar ik ben blij! :D

Veel foto's ga ik er mee maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ediejo873 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:25:Ik kan dan vaststellen dat je voor een reparatie van 3,5 uur max. Je camera 3 tot 4 weken kwijt bent. En dat noemt guillaumemay normaal. :+
Dat is zo ja. Ik had je zelfs al eerder verteld dat die reparatie niet meer dan een paar uur zou duren en waarom je dus voor zo'n korte reparatie wel een paar weken moest wachten, met de exacte redenen erbij en bijval van andere leden. Lees het nog maar eens goed door, want blijkbaar begrijp je nog steeds niet dat de daadwerkelijke reparatietijd van een paar uur, dus niet de hoofdreden is dat je weken moet wachten. |:( Maar goed, je was toch al bijna aan de beurt, een beetje voordringen mag dan blijkbaar wel. veel plezier met je camera.

[ Voor 18% gewijzigd door guillaumemay op 03-11-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 24% gewijzigd door Ediejo op 03-11-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ediejo873 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:26:
@guillaumemay, anno 2006 waar alles zo snel moet gaan dan mag ik en ik hoop in de toekomst ook andere hier geen genoegen meenemen. Waar gaat de meeste tijd mee verloren wachten wat nergens voor nodig is en smoesjes van te veel machines vind ik boel shit zeker met zulke gerenommeerde merken. Het enige wat we hier mogen is ons blauw betalen en in een hoekje gaan zitten wachten.
Je wacht dus, omdat je niet de enige bent die zijn camera ter reparatie opstuurt. Als jij dan denkt dat zoiets onzin is en dat er voor elke reparatie meteen een reparateur klaarstaat, dan ben je gewoon niet reeël aan het denken. Maar goed, dit is al de zoveelste keer dat ik het zeg. Je zegt dat ik vroeger moet opstaan. Ik zeg dat het voor jou tijd wordt om wakker te worden en de realiteit onder ogen te zien.
Man man waar gaat het heen met Nederland????
lol dit zegt alles over je naïviteit en je onwetendheid over een gang van zaken die al jaren als normaal wordt bevonden.. Zoals eerder vermeld: De meerderheid van de reparatieservices in Nederland zijn al jarenlang zo bezig. Ga de politiek in als je het er niet mee eens bent.
Wel te begrijpen dat een medewerken in de verdediging gaat.
Ik ben geen medewerker van Canon of ETB. Ik heb wel veel ervaring met wat er achter de schermen van de electronicawereld gebeurt. Jij niet, wat ook te zien is aan je opmerkingen.
En ga nu niet zeggen je was toch bijna aan de beurt dan liegt minderman zeker want die hadden gebeld en keren 2 tot 3 weken te horen. :O
Als Canon voor elke reparatie vooraf een wachttijd van 3-4 weken schat, en dat zelfs schriftelijk aan jou heeft gemeld, en jij staat al op 2,5 weken, dan was je inderdaad dus al bijna aan de beurt. Als Minderman je had verteld dat je de camera deze week al terug zou hebben, terwijl dat eventueel niet zo zou zijn, dan was jij dus boos geweest op Minderman. Als je ervaring hebt in de detailhandel, dan weet je dus dat je de klant nooit iets moet beloven waar je zelf geen controle over hebt. Breek je die belofte, dan heb je dus een pissige klant voor je neus die waarschijnlijk niet meer zaken met jou zal doen. Het is dus altijd slim van een detailhandelaar om een langere wachttijd te vermelden, aangezien het natuurlijk in mindermans voordeel is dat jullie bij een eventuele vertraging altijd de reparatie- of zelfs de koerierservice de schuld kunnen geven. En ik zeg trouwens niet dat ik weet dat minderman tegen je heeft gelogen. Ik zeg alleen dat de kans er wel is, aangezien het vaker gebeurt. Als jij dan denkt dat die kans er totaal niet is en dat minderman heilig is, dan wordt het nog meer tijd om van je naïviteit af te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door guillaumemay op 04-11-2006 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 89% gewijzigd door Zoefff op 04-11-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

Ik heb een vraagje; ik heb een tamron 28-200mm f3.8-5.6 lens.
als ik scherpstel op 28mm, dan geeft hij in de zoeker echter een diafragma van f4 aan.. (natuurlijk zet ik hem op 'Av' en neem een zo klein mogelijk diafragma)

ligt dit aan de afronding van de camera, of is er iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Anoniem: 132666 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:15:
Ik heb een vraagje; ik heb een tamron 28-200mm f3.5-5.6 lens.
als ik scherpstel op 28mm, dan geeft hij in de zoeker echter een diafragma van f4 aan.. (natuurlijk zet ik hem op 'Av' en neem een zo klein mogelijk diafragma)

ligt dit aan de afronding van de camera, of is er iets mis?
Deze???

Want dan zou het een 3.8-5.6 zijn. En 3.8 kent de camera inderdaad niet als diafragmaopening (mijn 20D tenminste dan). Dus zal hij wel 4 zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door ajhaverkamp op 04-11-2006 19:28 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

ajhaverkamp schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:26:
[...]

Deze???

Want dan zou het een 3.8-5.6 zijn. En 3.8 kent de camera inderdaad niet als diafragmaopening (mijn 20D tenminste dan). Dus zal hij wel 4 zeggen.
Ik heb me idd vergist, het is 3.8.. maar neemt hij dus effectief een diafragma van f3.8?
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste