Klein verslagje, helaas zonder pics.Timmert schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:48:
Zometeen met J0YR1D3R samen even een C30 onder de loep nemen
Gistermiddag samen met Johan naar Volvo-dealer Bangarage te Amstelveen getogen. We werden daar wel opgemerkt door het verkopend personeel, maar helaas niet begroet, laat staan te woord gestaan. Dat hadden we dus snel gezien, op naar hun andere vestiging (bij gebrek aan een andere dealer in de buurt).
Daar aangekomen werden we allervriendelijkst begroet door een oudere heer, die er in eerste instatie meer uitzag als aftersalespersoon dan verkoper, maargoed. We mochten rondkijken, koffie pakken, alle auto's binnenstebuiten keren, prima dus. Klein half uurtje rondgehuppeld daar, waarbij we ons verbaasden over de waanzinnige krappe ruimte voorin een S60

Uiteindelijk nog een babbeltje gemaakt met de eerder genoemde heer, en heel brutaal om een proefrit gevraagd. Geen enkel probleem. We mochten rijden in een C30 2.0 Summum, zonder kenteken en dus met handelaarsplaten erop.
Eerst was de beurt aan Johan, die even moest wennen aan de koppeling ivm het gewend zijn van een (Leon) diesel. Het eerste wat opviel was de enorme lichtopbrengst van de bi-xenon koplampen en de reflectie op hm-paaltjes en borden daardoor. Grootlicht was helemaal waanzinnig, gewoon een krappe kilometer verder nog oplichtende borden, en dat overdag! De auto in kwestie had slechts 170km op de teller, en was dus allesbehalve los. Daardoor was hij <4k rpm behoorlijk doods, maar wel fijn stil. Motorlawaai was echter geen probleem geweest, want het aanwezige HP-audio systeem had dat ruimschoots overstemd. Klonk heerlijk, zonder te overheersen.
Daarna was het mijn beurt. Aangezien mijn rijstijl doorgaans iets anders is dan die van Johan hebben we de gordels even stevig vastgesnoerd en daarna het rechterpedaal herhaaldelijk richting bodem gedrukt en daar gehouden. Toen bleek dat de auto helemaal niet zo doods was als eerst gedacht, als je maar toeren maakte. Op een polderweggetje zelfs nog even de 160 aangetikt, waarna hard geremd moest worden. De remmen waren nog niet erg bijterig, maar voldeden uitstekend naar mijn idee. Opvallend was ook het comfort wat de auto bood, ondanks de gemonteerde 17 inch velgen. Veel comfortabeler dan de Peugeot 307 met 17 inch waar ik mezelf geregeld mee vervoer. Wegligging hebben we niet echt kunnen testen wegens nat wegdek en het niet voldoende kennen van de auto, maar ik geloof graag dat je op droog heel ver kunt gaan.
Enfin, terug naar de dealer en daar nog even een babbeltje gemaakt waarbij Johan een proefrit (van een dag!) in een V50 2.0d aangeboden werd. Dat neemt hij nog in overweging geloof ik
Al met al: