Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste
Acties:
  • 62.421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Timmert schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:48:
Zometeen met J0YR1D3R samen even een C30 onder de loep nemen :)
Klein verslagje, helaas zonder pics.

Gistermiddag samen met Johan naar Volvo-dealer Bangarage te Amstelveen getogen. We werden daar wel opgemerkt door het verkopend personeel, maar helaas niet begroet, laat staan te woord gestaan. Dat hadden we dus snel gezien, op naar hun andere vestiging (bij gebrek aan een andere dealer in de buurt).

Daar aangekomen werden we allervriendelijkst begroet door een oudere heer, die er in eerste instatie meer uitzag als aftersalespersoon dan verkoper, maargoed. We mochten rondkijken, koffie pakken, alle auto's binnenstebuiten keren, prima dus. Klein half uurtje rondgehuppeld daar, waarbij we ons verbaasden over de waanzinnige krappe ruimte voorin een S60 :X

Uiteindelijk nog een babbeltje gemaakt met de eerder genoemde heer, en heel brutaal om een proefrit gevraagd. Geen enkel probleem. We mochten rijden in een C30 2.0 Summum, zonder kenteken en dus met handelaarsplaten erop.

Eerst was de beurt aan Johan, die even moest wennen aan de koppeling ivm het gewend zijn van een (Leon) diesel. Het eerste wat opviel was de enorme lichtopbrengst van de bi-xenon koplampen en de reflectie op hm-paaltjes en borden daardoor. Grootlicht was helemaal waanzinnig, gewoon een krappe kilometer verder nog oplichtende borden, en dat overdag! De auto in kwestie had slechts 170km op de teller, en was dus allesbehalve los. Daardoor was hij <4k rpm behoorlijk doods, maar wel fijn stil. Motorlawaai was echter geen probleem geweest, want het aanwezige HP-audio systeem had dat ruimschoots overstemd. Klonk heerlijk, zonder te overheersen.

Daarna was het mijn beurt. Aangezien mijn rijstijl doorgaans iets anders is dan die van Johan hebben we de gordels even stevig vastgesnoerd en daarna het rechterpedaal herhaaldelijk richting bodem gedrukt en daar gehouden. Toen bleek dat de auto helemaal niet zo doods was als eerst gedacht, als je maar toeren maakte. Op een polderweggetje zelfs nog even de 160 aangetikt, waarna hard geremd moest worden. De remmen waren nog niet erg bijterig, maar voldeden uitstekend naar mijn idee. Opvallend was ook het comfort wat de auto bood, ondanks de gemonteerde 17 inch velgen. Veel comfortabeler dan de Peugeot 307 met 17 inch waar ik mezelf geregeld mee vervoer. Wegligging hebben we niet echt kunnen testen wegens nat wegdek en het niet voldoende kennen van de auto, maar ik geloof graag dat je op droog heel ver kunt gaan.

Enfin, terug naar de dealer en daar nog even een babbeltje gemaakt waarbij Johan een proefrit (van een dag!) in een V50 2.0d aangeboden werd. Dat neemt hij nog in overweging geloof ik ;)

Al met al:

_/-\o_ C30
_/-\o_ Bangarage Mijdrecht
:( Bangarage Amstelveen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:17

Sorcerer8472

Mens sana?

Even wat nieuwe S60-ervaringen voor de enkeling die erin geïnteresseerd is :+

• na een lange rit kom je in een S60 een stuk uitgeruster aan dan in een 206 :D
• geen last van slecht zicht achterruit als het regent, waait er gewoon langs... als je stilstaat of filerijdt of als je auto al eerder nat was geregend dan is het wat minder, maar er is prima mee te leven
• 0-100-tijd lijkt ruim een seconde lager te zijn dan wat Volvo opgeeft! (10.2 sec geven ze op)
• verbruik bij ~Vmax + 6 op 390 km waarvan 370 snelweg = 1 op 13 (en dat was met keiharde wind waardoor het ding op de terugweg zowat continu 8.5L/100km aangaf, normaliter is dat 1L/100km minder) .. erg netjes als je bedenkt dat m'n Peugeot onder normale omstandigheden 1 op 15 deed (500 kg lichter, 1.4-motor)

Plus nog een vraagje: hoort de auto het klepje voor de tankdop niet af te sluiten als je de auto afsluit? Blijft gewoon open namelijk :/ (ook na 30 sec als de boel van binnen ook vergrendelt)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:55
Sorcerer8472 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:32:
Even wat nieuwe S60-ervaringen voor de enkeling die erin geïnteresseerd is :+

Plus nog een vraagje: hoort de auto het klepje voor de tankdop niet af te sluiten als je de auto afsluit? Blijft gewoon open namelijk :/ (ook na 30 sec als de boel van binnen ook vergrendelt)
niet echt een eerlijke vergelijking 206 vs s60 ;)

dat tankdopje lijkt me wel te moeten afsluiten. Dat was namelijk bij mijn 850 ook al zo volgens mij. heb je al gekeken of je nadat hij vergrendelt is de dop zelf er ook af kan draaien? misschien dat die vergrendeld is

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

-Jaap-io schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:43:
[...]

niet echt een eerlijke vergelijking 206 vs s60 ;)

dat tankdopje lijkt me wel te moeten afsluiten. Dat was namelijk bij mijn 850 ook al zo volgens mij. heb je al gekeken of je nadat hij vergrendelt is de dop zelf er ook af kan draaien? misschien dat die vergrendeld is
Weet niet meer zeker. Was vanochtend vroeg, was nog niet helemaal wakker. Zal het vandaag of morgen nog eens proberen en eventueel de volvodealer bellen (moet ik toch nog langs om setje rubbermatten te halen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Even ter indicatie:

volvo 850 (855) uit 1994. 136k op de teller, 2.0 bak, handgeschakeld op benzine. Mag weg voor 3000 euro. Dat lijkt me an sich enorm goedkoop, denk niet meteen dat is too good to be true, aangezien deze auto een Luxemburgs kenteken heeft en ook in Luxemburg wordt verkocht...prijzen liggen hier gewoon wat anders.

In principe dus een goeie deal, enige jammere is dat ie maar 2.0 liter is, en niet de 2.5 (met die hele fijne roffel erin O+ ). Is er iets waar ik echt op moet letten als ik naar deze wagen ga kijken/proefrit maken?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Timmert schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:30:
[...]
waarbij we ons verbaasden over de waanzinnige krappe ruimte voorin een S60 :X
Viel mij ook wel tegen, maar uiteindelijk went het wel snel...
Volvo's vind ik in het algemeen van binnen vrij krap overkomen, zal wel door alle veiligheids maatregelen komen denk ik dan maar (hoewel mijn saab dat weer niet heeft, en toch ook de naam van veilig te zijn heeft..)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:57
Ik was wat Volvo v40 phase 3 (vanaf mid 2002) aan het bekijken , met name naar het benzine verbuik.
Het viel me op dat er nauwelijks verschil is tussen een V40 1.6, 1.8, 2.0 en 2.0T ! De turbo variant levert 165 pk vs 109 van de 1.6

specs 1.6 vs 2.0T
topsnelheid 190 km/h 220 km/h
acceleratie 0-100 km/h 12,0 s 8,5 s
verbruik binnen beb. kom 10,6 l/100km 10,9 l/100km
verbruik buiten beb. kom 6,0 l/100km 6,1 l/100km
verbruik gecombineerd 7,7 l/100km 7,9 l/100km
CO2 uitstoot 184 g/km 189 g/km
Dat zo'n 2.0T nog 1 op 16 kan halen buiten de bebouwde kom (ws met fluwelen voet). Best knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:41:
[...]

Viel mij ook wel tegen, maar uiteindelijk went het wel snel...
Volvo's vind ik in het algemeen van binnen vrij krap overkomen, zal wel door alle veiligheids maatregelen komen denk ik dan maar (hoewel mijn saab dat weer niet heeft, en toch ook de naam van veilig te zijn heeft..)
Mwa, voor mij zou die ruimte niet acceptabel zijn. Ik ben zelf 2 meter lang en heb niet extreem lange benen voor mijn lengte, maar gezien mijn overall lengte wel bovengemiddeld. Met de handrem aangetrokken had ik een handrem in mn knieholte, het stuur zat tussen mn benen als in een kart en de stoel stond al wel in de achterste stand. Ik heb me er serieus over verbaasd hoe krap het zat... Overigens stond er in dezelfde showroom ook een V70, maar die is echt een stuk groter :)

Nog even mijn verhaal wat ik op seat-online heb gepost:
Ik heb toevallig van het weekend een proefrit gemaakt in een C30. Bij de dealer kreeg ik na een half uurtje snuffelen een C30 2.0 benzine met 175km op de teller mee. Het ging om de zogenaamde Summum versie, hierop zit alles zowat standaard.

Maple Red Pearl met zwart lederen bekleding en rode vloermatten/vloerbedekking

Afbeeldingslocatie: http://www.volvocars.nl/imageWeb/910c076a-c8fb-4952-aa46-989aa0207e8e.jpg
  • Lederen bekleding
  • Cruise Control
  • Mistlampen voor
  • High Performance Audio met 8 speakers
  • Bi-Xenon verlichting
  • 17" Lichtmetalen wielen
  • Middenarmsteun
  • Velours vloermatten
  • Lederen stuur met aluminium inleg
  • Lederen pook
  • Regensensor
  • Middenarmsteun achter
  • Elektrische en verwarmbare/inklapbare buitenspiegels met verlichting
  • Verwarmbare voorstoelen
De hele reut zat er dus op :9 In eerste instantie moest ik best wel wennen aan de bak en koppeling, ik ben inmiddels alweer 10000km diesel gewend en die is redelijk ingereden nu. De boel liep allemaal nogal stroef, schakelen naar z'n 1 bijvoorbeeld kon alleen wanneer hij bijna stil stond. Verder zaten de stoelen al vanaf moment 1 goed, pakte het stuur heel fijn aan en had ik al vrij snel een vertrouwd gevoel met de auto. Het kwaliteitsgevoel was een stuk meer aanwezig dan bij mijn eigen Leon, er waren geen rammels, geen kraakjes, geen rare naden, niets.

Eenmaal op de weg viel me ook op dat de motor erg flauw was. Hij pakte niet echt fijn om, wilde niet lekker in de toerenklimmen en ik miste best wel de trekkracht die m'n Leon geeft. Dit heeft allemaal te maken met de kou van de motor en de nieuwigheid. Na een kilometer of 25 en heel wat lichtsignalen verder (later meer) ging het al een stuk beter De auto stuurt met een prettige weerstand, heeft een heleboel grip en is niet makkelijk van de wijs te brengen. Ondanks dat de demo 17" had was het totaal niet te ervaren als oncomfortabel maar wel als strak sturend. Een erg fijn onderstel, met dank aan Ford waarschijnlijk.

Na een leuk blokje om werd het blok ook wat losser en is er ook wat verder doorgetrokken in de toeren, toen kwam de boel wat meer los. Er was zelfs een soort van blaas/sis geluid te horen van de uitlaatgassen die uit de uitlaat kwamen, best sporty :) Remmen waren zeer zeker in orde, moesten ook nog ingeremd worden. Waar ik me erg over verbaasde was de enorme hoeveelheid licht en de goede reflectie van de bi-xenon lampen. Echt een aanrader, heel veel mensen vinden het overbodig maar ik zou het als standaard willen zien. Borden reflecteren veel beter, weglijnen zijn veel beter zichtbaar en het is veel rustiger aan je ogen. Ik heb tijdens mn rit zo'n 3-4 mensen gehad die gingen seinen, ik heb maar teruggeseind maar dat vonden ze niet zo leuk geloof ik :P

Al met al kan ik zeer zeker zeggen dat de C30 een erg, erg fijne auto is. Hij ligt lekker op de weg, is goed te plaatsen, is niet te nerveus of stoterig en hij is ook zeer zeker stil. Je moet er ook meer voor neerleggen, maar het afwerkingsniveau en het kwaliteitsgevoel liggen echt duidelijk hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

J0YR1D3R schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:57:
[...]

Mwa, voor mij zou die ruimte niet acceptabel zijn. Ik ben zelf 2 meter lang en heb niet extreem lange benen voor mijn lengte, maar gezien mijn overall lengte wel bovengemiddeld. Met de handrem aangetrokken had ik een handrem in mn knieholte, het stuur zat tussen mn benen als in een kart en de stoel stond al wel in de achterste stand. Ik heb me er serieus over verbaasd hoe krap het zat... Overigens stond er in dezelfde showroom ook een V70, maar die is echt een stuk groter :)
Ik ben 1.83 en bij mij zat het stuur aan de andere kant dus geen last van de handrem :)
Had je het stuur op hoogte en diepte versteld? ik heb relatieve lange en dikke (spieren dat gelukkig wel ;) ) bovenbenen en korte armen en heb daardoor vaak weinig ruimte voor mijn benen maar dat viel me bij de S60 nog wel mee.. wel stuur helemaal naar boven en achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het stuur kon niet hoger.. Heel apart, ik had echt het idee dat hij ergens op zijn laagste of middelste stand stond. Dieper kon het stuur ook niet, daar zat ik ook al aan z'n max. Ik zit haast te denken dat de stoelrails verkort is of iets. Heel apart vind ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De boel liep allemaal nogal stroef, schakelen naar z'n 1 bijvoorbeeld kon alleen wanneer hij bijna stil stond.
Dat heeft niet altijd met nieuwigheid te maken hoor. De ene auto is de andere niet.
In de ene auto kun je zo'n beetje bij elke snelheid terug naar de 1 (overdreven) maar er zijn veel auto's waarbij dat beveiligd is tegen overtoeren. In principe hoef je ook alleen maar terug naar de 1 als je stilstaat. Vanuit rollen kun je eigenlijk wel elke auto vooruit krijgen in de 2.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nog eventjes terugkomend op het tankklepje-verhaal van de S60: dat ding gaat 10 minuten na afsluiten van de auto pas op slot.

Gaat dus zo als je em met je afstandsbediening sluit:
0 sec. - alles gaat standaard op slot
30 sec. - auto wordt 'helemaal' afgesloten: van binnenuit krijg je em niet meer open
10 min. - tankklepje ook op slot

Goed over nagedacht dus! :) Ruimte in een S60 (en broertje V70) vind ik trouwens helemaal niet krap? Oogt misschien een beetje krap maar is het toch echt niet hoor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
bartvl schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:29:
[...]

Dat heeft niet altijd met nieuwigheid te maken hoor. De ene auto is de andere niet.
In de ene auto kun je zo'n beetje bij elke snelheid terug naar de 1 (overdreven) maar er zijn veel auto's waarbij dat beveiligd is tegen overtoeren. In principe hoef je ook alleen maar terug naar de 1 als je stilstaat. Vanuit rollen kun je eigenlijk wel elke auto vooruit krijgen in de 2.
Daar kan ik je enigzins gelijk in geven. Het wisselt ook heel erg per type auto. Ik sprak toevallig een vriend van me die een V40 T4 rijdt, maar het hakerige kwam hem ook bekend voor. Het viel mij gewoon op, ik heb de afgelopen paar jaar zo 300+ verschillende auto's gereden, varierend van 5km op de teller tot 310.000 maar er zijn er maar weinig die zo tegenstribbelden als deze :) Dat je helemaal stil moet staan ben ik het niet mee eens, bij mn Leon moet ik onder de 10-15 toch echt terug naar zn 1 om niet al te veel slip te hebben met mn koppeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83168

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bekkema/tweakers/volvov70back.jpg

aaaaaaaaah wat een zonde, wat een pauperbak, wat een lelijke mitsu imitatie, wat een geldverspilling, zonde zonde zonde zonde :'( :'( :'( :X :X :| :| :? :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

Mx. Alba

hen/die/zij

Mjah, ik zat ook al zo te kijken van, is dat een Volvo???

Heupen, check. Achterlichten, check. Achterruit, check. Dakrails, check. Maar wat doet die lelijke afglijding naar de bumper daar? En die balk onder de deuren?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met normale achterlichten was het misschien iets. Maar dit? :N

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Wat een gezeur. Alsof je die auto uberhaupt kunt betalen. Over een jaartje weet je niet beter. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:33

kraats

Ik rol

Anoniem: 83168 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:22:
[afbeelding]

aaaaaaaaah wat een zonde, wat een pauperbak, wat een lelijke mitsu imitatie, wat een geldverspilling, zonde zonde zonde zonde :'( :'( :'( :X :X :| :| :? :'( :'(
Hebben ze nou geprobeerd één lijn te trekken met de achterkant van de C30? Die vind ik wel geslaagd, maar op deze wagen niet. Helaas -O-

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
vind het beste een redelijk gelukte auto laat dat voorop staan, maar...

naar mijn idee iets teveel bmw / passat
en de achterkant is even wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83168

Red devil schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:30:
Wat een gezeur. Alsof je die auto uberhaupt kunt betalen. Over een jaartje weet je niet beter. 8)
wat is dat nou weer voor opmerking, ik vind 'm gewoon tiefus lelijk, wat heeft het feit of ik 'm kan betalen d'r nou in hemelsnaam mee te maken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Knap dat je in m'n portemonnee kan kijken. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-Jaap-io schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:43:
vind het beste een redelijk gelukte auto laat dat voorop staan, maar...

naar mijn idee iets teveel bmw / passat
en de achterkant is even wennen...
zijkant heeft wel iets van een passat weg idd..
En achterkand deed me eerst denken aan een mitsu, later aan de achterklep van de subaru Forester..

Beetje een frankenstein design dus... jammer, vind de huidige V70 juist wel mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 18:59
Koplampen: Audi A4. Achterkant: eh.. gemiste kans :{
Nee, ik vind hem ook niet super. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

Voorkant is toch niet verkeerd?
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/1/b1a426aa77cfaca207e40fbc13f13031.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/a/e50ddcf62440d88ff33206a63410647a.jpg

Ik vind hem stukken mooier dan die ranzig witte op die sneakpeak foto.
De achterkant heeft helaas wel veel weg van een mitshibischi lancer ja -O-

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dat is Volvo-eigen. :P

Vergeet niet dat bij de introductie van de huidige V70, dee auto ook niet heel erg bejubeld werd. Tegenwoordig is dat wel anders. :P Er zijn inderdaad een heel aantal dingen, zoals die side-skirts, die niet heel erg mooi zijn. Maar ik neem aan dat die voor de topmodellen bestemd zijn.

Overigens vraag ik me af of dit de versie met spoiler is, of zonder? Dat maakte op de huidige V70 nogal uit.

En maak nou niet de vergelijing met andere auto's, hij lijkt overal op, heb Mitsubishi, Volkswagen, Subaru, al voorbij zien gaan. Deze auto lijkt op een Volvo, en dat staat er (in veels te brede letters) op de achterkant. 8)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Treffend, maar waar.

De achterkant heeft wel iets van een BMW 3 Touring weg. Het typische Volvo zie ik alleen bij de voorkant (maar Volvo kon wel even weer wat spanning gebruiken, net als de V50 :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Phreak schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:17:
Koplampen: Audi A4. Achterkant: eh.. gemiste kans :{
Nee, ik vind hem ook niet super. Jammer.
Eens. Maar niet Audi A4, die zien er toch wel een stuk anders uit. Ik vind ze erg op de nieuwe Saab-koplampen lijken, qua vorm enzo.

Het is een opgeschaalde en verduitste V50 met lelijke achterkant nu eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

OMG wat een lelijk achterkant :X

Nooo! Dit betekent vast dat heel veel volvorijders geen nieuwe V70 kopen, en ik dus niet goedkoop een tweedehands V70 op de kop kan tikken ;( :D

Bah! Hoop dat dit nog niet een definitief ontwerp is, waar is de oude tank gebleven :'(

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
mensen mensen toch ;)

wacht even totdat je hem in het echt gezien en in een andere kleur, dat kan nogal veel uitmaken voor een auto. Ik denk dat er toch wel wat mensen met een oude v70 een nieuwe kopen :) volvo rijders zijn over het algemeen redelijk merktrouw namelijk en de huidige v70 heb ik ook wel een beetje gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Vandaag de folder van de C30 binnen gehad. En er staat er eentje in de straat hier... echt een gave bak!

Helaas moet ik nog 8 maandjes wachten voor ik een nieuwe mag uitzoeken.. maar ik geloof dat ik de keuze al hebt gemaakt.. een 2.0D C30 :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Dikke bak :9 Voorkant lijkt wel erg op de S80, en dat is goed :P

Vraag me trouwens wel af welke versie dit is. Een V-serie met blokjesgrille is opvallend, of zou de spijltjesgrille verleden tijd zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Pollewob schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:36:

Vraag me trouwens wel af welke versie dit is. Een V-serie met blokjesgrille is opvallend, of zou de spijltjesgrille verleden tijd zijn? :)
Ik denk dat de spijltjesgrille inderdaad verleden tijd zijn, en ook dat is goed :)
Nu nog aan de achterkant zien te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Pollewob schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:36:

Ze wisselen het regelmatig af. :P Dan weer spijlen, dan weer blokjes. Zie ook de V40 eerst: m'n ene broer heeft de Phase 2 met spijlengrille, m'n andere broer heeft de laatste versie met blokjesgrille. :P

Bij de 400-series deden ze dat trouwens ook afwisselen, tot aan de versie met de S40-voorkant. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik vind persoonlijk de spijltjes mooier dan de blokjes. Mijn V40 heeft ook spijltjes O+ en de V40 van mijn zusje en de 960 van mijn ouders ook.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 18:59
Laatste model S40: blokjes, laatste model V50: spijltjes.
Volgens mij is er geen spijl op te trekken hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Even een crosspost uit het Show je auto topic:
Erik_van_H schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:26:
Dan ik ook maar eens cross-posten :D

Gisteren besteld, en 5 januari ophalen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:

Volvo V50
1.6 diesel 110 PK
Kinetic uitvoering
28.000 KM op de teller
bouwjaar 08-2005
2 setjes lichtmetalen velgen (1 voor de zomerbanden, en 1 voor de winterbanden)

/me Erik_van_H is erg blij *O*
En na vier weken rondtuffen met deze auto is /me Erik_van_H niet meer zo blij

Op de snelweg een prima auto, maar in de stad en op de doorgaande wegen voelde ik me niet lekker met deze motor (kwam echt tekort).

Maar gelukkig heeft Volvo het 30 Omruilgarantie, dus vandaag besteld: :o

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ceb2c797fdfc1b7d45374ecce1b2d0e3/full.jpg

Model: Volvo V50
Motor: 2.0D 136pk
Versnellingsbak: 6-speed Handgeschakeld
Sales version: Edition II Sport

Kleur 466 Barents Blue pearl
Interieur 5377 Dala Off Black / Off Black
Velgen 709 Zaurak 205/50R17
57 In hoogte verstelbare passagiersstoel
502 High Performance Sound
235 Afstandsbediening in stuurwiel
167 Elektrisch inklapbare buitenspiegels
101 Twee verlichte make-up spiegels
673 Stuurwiel met aluminium inleg
672 Pookknop met aluminium inleg
564 Stootlijsten in kleur van carrosserie
424 12 Volt aansluiting in bagageruimte
07 Electronic Climate Control
709 Zaurak 205/50R17
140 Volvo Guard Alarm
266 Bewegingssensor (upgrade naar klasse II alarm)
650 Waterafstotend glas op de buitenspiegels
370 Regensensor
439 Air Quality System
263 Hellingshoeksensor (upgrade naar klasse III alarm)
329 Armsteun achter met bekerhouders
900202 Edition administratieve optie
16 Mistlampen voor
168 Automatisch dimmende binnenspiegel
529 Park Assist achter
11 Verwarmbare zitplaatsen voor
65 Koplampreinigingsinstallatie
438 Bi-Xenon verlichting
308 Geen embleem motor

En ook nog met dakspoiler, maar die kon ik in de modelconfigurator niet vinden. Nu maar 6 tot 8 weken wachten

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Ik heb ook een volvo 164 gekocht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Dit vraagt maar om 1 reactie: PICS (en specs natuurlijk).

feli met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 23:58

Klippy

Still Game

Wat zijn zo'n beetje de normale aandachtspuntjes van een 440/460 uit '93/'94?
Heb 2 460's, met rond de 2 ton op de teller, half op het oog als eerste auto. Vind ik wel redelijke stijlvolle auto's binnen mijn beperkte budget :P
Mijn plan was om voor een paar maanden een auto rond de €1500 te kopen zodat ik op en neer kan naar het werk (75km retour) en dan na een paar maanden een betere auto aan te schaffen, maar nu zie ik dat een 440/460 ook wel binnen het budget kan vallen. Maar heb je voor 1500 over het algemeen een nette 460 of moet ik daar wat huiverig voor zijn, want als ze in orde zijn kan ik daar waarschijnlijk wel 1,5-2 jaar mee doen denk ik, althans als er niet te veel gekke dingen gebeuren. Dat zou me weer wat besparen gok ik.
Dus wat zijn zo de grootste kosten/defecten bij die auto's? Is die Renault motor gewoon in staat om zoals alle Volvo's minstens 300.000 te doen zonder gekke dingen?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Die 300.000 haalt die makkelijk, die van mij zit er bijna op en nog nooit veel problemen gehad. Behalve de standaard dingen die bij iedere auto slijten zoals dynamo, distru riem e.d. dingen.

Enige gezeur dat ik met die wagen heb is de roest bij de achterspatborden waar ze bijna allemaal vroeg of laat last van krijgen. heb het nu zelf opgevuld en gespoten dus dat houdt de roest wel tijdelijk er buiten.

Ach ik rijd die van mij tot die helemaal doorgeroest is en dan dump ik m en haal ik wel weer een andere. Kosten toch geen drol die wagens, en wat je dr voor terug krijgt is het zeker waard. Die stoelen zijn zalig en de wegligging ook als je wat stuggere achterdempers erop gooit en goede banden hebt.

En een 2 ltr is net wat zuiniger dan de 1.8 en trekt lekker op. 200 kun je dr makkelijk mee.

Voor 1500 kun je er makkelijk eentje krijgen met diverse opties zoals airco, alles elektrisch etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 04-02-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Klippy schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:09:
Wat zijn zo'n beetje de normale aandachtspuntjes van een 440/460 uit '93/'94?
Heb 2 460's, met rond de 2 ton op de teller, half op het oog als eerste auto. Vind ik wel redelijke stijlvolle auto's binnen mijn beperkte budget :P
Mijn plan was om voor een paar maanden een auto rond de €1500 te kopen zodat ik op en neer kan naar het werk (75km retour) en dan na een paar maanden een betere auto aan te schaffen, maar nu zie ik dat een 440/460 ook wel binnen het budget kan vallen. Maar heb je voor 1500 over het algemeen een nette 460 of moet ik daar wat huiverig voor zijn, want als ze in orde zijn kan ik daar waarschijnlijk wel 1,5-2 jaar mee doen denk ik, althans als er niet te veel gekke dingen gebeuren. Dat zou me weer wat besparen gok ik.
Dus wat zijn zo de grootste kosten/defecten bij die auto's? Is die Renault motor gewoon in staat om zoals alle Volvo's minstens 300.000 te doen zonder gekke dingen?
Belangrijkste punten:
- roest bij de achterste wielkasten;
- dynamo (maar meestal geen probleem);
- stationair toerental (deze moet constant zijn);
- stotteren/inhouden (zie ook stationair toerental).

Voor 1500 Euro heb je een perfecte 440/460 lijkt me. Een goede heb je al voor circa 1000 Euro, en die blokken halen met gemak de 3 ton wel. :) De degelijkheid zit wel goed met deze auto's, de electronica ook wel. Zeer degelijke wagens die goedkoop zijn in onderhoud. Helaas niet echt gewild (men pakt toch liever een roestige Astra of Golf) en door het grote aanbod dus erg goedkoop in aanschaf. Maar je hebt dan aanzienlijk betere stoelen, geen/nauwelijks roest, een veiligere auto en aanzienlijk meer comfort dan de gemiddelde andere auto uit die prijsklasse/bouwjaar. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Wat doet deze configuratie per maand qua lease? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 23:58

Klippy

Still Game

Ik ga pas over een week of 2-3 echt kijken naar een auto hoor, maar een 440/460 staat wel redelijk hoog op de verlanglijst, bedankt zover dus :)
Vind de 460 eigenlijk net wat mooier, maar er staan veel meer 440's te koop, dus eigenlijk maakt het me niet eens zoveel uit. Een 440 is ook wat praktischer denk ik. Liefst blijf ik ook nog onder de 1500 hoor, dat gaat wel lukken gok ik zo. Maar ik geef liever nu 1500 uit aan een nette auto dan 1000 aan een waarbij ik twijfels heb. Wil gewoon kunnen instappen en rijden. 't is dat ik vertrouwen heb in een 440 en anders wordt een of andere Nissan oid gok ik, maar voor dat budget vind ik weinig mooie Japannertjes :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-06 23:17

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik denk wel dat als mensen eenmaal gewend zijn aan de nieuwe V70 ze de achterkant een stuk minder erg vinden. De enorme achterruit zal in ieder geval gewaardeerd worden door bestuurders die een praktische auto zoeken. Volvo is er in geslaagd om ondanks de laadbak aspiraties nog een tamelijk elegante auto te bouwen.

En profil is het gewoon een echte Volvo en het interieur kan zich zo te zien ook moeiteloos meten aan die van andere grote pemium middenklassers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Anoniem: 14124 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:44:
[...]

Geen flauw idee. Ik koop 'm particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

En hoeveel kost die als je hem particulier koopt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Mx. Alba schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:11:
En hoeveel kost die als je hem particulier koopt? ;)
Dat kan je op www.volvocars.nl opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Wat dacht je ik neem een auto die bij mijn nick past? :+
Ben erg benieuwd naar een fototje. Heb je een lowbudget versie (dagelijkse wagen) gekocht of eentje in concoursstaat (pronkding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 22:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik hoop het eersten, persoonlijk vind ik dat je aan een oude auto moet sleutelen

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
B-lennium schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:34:
ik hoop het eersten, persoonlijk vind ik dat je aan een oude auto moet sleutelen
Daar heb je ook nog gradaties in, aan een oldtimer moet je bijna altijd wel sleutelen hoe goed hij ook is. Wat is bedoel is dat sommige wagens leven van APK tot APK (of alleen tot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28
Anoniem: 14124 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:44:
[...]

Vind het zelf ook een geweldige auto en aangezien ik opzoek was naar een Leasebak heb ik er ook naar gekeken alleen de totaalprijs van de configuratie kost al bijna 40.000
In de lease doet deze auto een dikke 1000,= per maand (Gebaseerd op 35.000 Km / 4 Jaar (Inc. brandstof/ex BTW)
Online berekend bij Leaseplan.

Wordt je niet blij van iedere maand.... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Fire_Bird op 06-02-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

mijn pa heeft een tijdje in een volvo gereden.
vond het een lelijk ding, maar was echt niet kapot te krijgen. Een redelijk klein autootje, even groot als een huidige VW Golf. met szo'n volvokont. weet ff niet meer wat voor eentje het was. Was iig een oude.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Fire_Bird schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:48:
[...]

Vind het zelf ook een geweldige auto en aangezien ik opzoek was naar een Leasebak heb ik er ook naar gekeken alleen de totaalprijs van de configuratie kost al bijna 40.000
In de lease doet deze auto een dikke 1000,= per maand (Gebaseerd op 35.000 Km / 4 Jaar (Inc. brandstof/ex BTW)
Online berekend bij Leaseplan.

Wordt je niet blij van iedere maand.... ;)
Kun je hem haast beter gewoon zelf kopen, zo lang leasen... Dan steek je de restwaarde in eigen zak ipv dat je die bij de leasemaatschappij achterlaat. Scheelt je 1000en euro's denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.vidiac.com/64184c48-5a1f-4d26-94cd-984600948747.jpgClick here to see Video

Zeer gaaf filmpje 8)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Leuk filmpje ja, er is er nog een van de zelfde auto waarin ze 's nachts midden in de stad even een sprintje trekken met dat ding. O-)

@ G-force guy, zo oud zal die volvo van je vader niet geweest zijn. Als ik het zo lees gaat het om een 480. In volvo begrippen zijn die niet oud.

Zo lelijk zijn ze trouwens niet hoor:
Afbeeldingslocatie: http://img4.photobucket.com/albums/0603/aqoj13/CIMG0474.jpg

Heb er ook nog een tijdje naar gekeken, ze hebben een aantal specifieke problemen. Als ze daar geen last (meer) van hebben zijn het goede auto's waarbij je de electronica in de gaten moet houden aangezien alles electrisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Die 480 is idd een leuke auto. Maar als ik een x80 zou kopen zou dat toch een 780 Bertone zijn O+

Afbeeldingslocatie: http://autotelegraaf.nl/images/speurder/6/0/2/11602602.big.gen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 06:34
DopdeDouwer schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:51:
[afbeelding]

Heb er ook nog een tijdje naar gekeken, ze hebben een aantal specifieke problemen. Als ze daar geen last (meer) van hebben zijn het goede auto's waarbij je de electronica in de gaten moet houden aangezien alles electrisch is.
Heb ook overwogen om een 480 Turbo erbij te nemen naast m'n V40, liefst ook de zwarte met rode bies... ik vind 'm niet supermooi, maar zeker ook niet lelijk, maar ik vind 'm wel iets speciaals hebben. Dit wordt/is dan ook een klassieker!
Maar aangezien we maar één auto nodig hebben en ik op de fiets naar m'n werk ga, zouden er overdag twee auto's stilstaan. Beetje jammer...
De problemen vallen bij de laatste modeljaren ('94/'95) wel mee, zoals roest en elektronische problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 20:36

paQ

zo....
dit is wat er in de meeste auto's (ook volvo's) mist...

een (Mercedes) COMAND :D
Afbeeldingslocatie: http://www.garagetest.nl/paQ/got/volvo/600/comand.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.garagetest.nl/paQ/got/volvo/600/comand2.jpg

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
paQ schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:32:
zo....
dit is wat er in de meeste auto's (ook volvo's) mist...

een (Mercedes) COMAND :D
[afbeelding]

[afbeelding]
Daar wordt mijn urine niet lauw van. :p
Geeneens 3d navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

maar wel ETA (iets wat maar moeilijk te begrijpen valt bij Volvo blijkbaar dat het toch wel handig is)
en TMC
en beter geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ETA als in Estimated Time of Arrival?

[ Voor 80% gewijzigd door Timmert op 07-02-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 18-06 13:50

Dentheman

Zie signature

dat heeft m'n vader z'n ingebouwde navigatie (V70) volgens mij ook :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm, dat ze dat niet hebben joh.. Dat heeft RT3 van PSA zelfs nog. Wat heet, zelfs TomTom heeft het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

volgens mij pas vanaf de DVD versie dat ze dat hebben...

en dan nog.
de DVD versie: 3 DVD's... en dan nog nieteens heel nauwkeurig
scherm is niet te dimmen... (als in meer dan 2 standen)

nee wat navigatie betreft heeft volvo altijd de plank finaal mis geslagen.
zonde... bij dergelijke mooie affabriek systemen.

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 07-02-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

De CD-versie heeft inderdaad geen ETA. Jammer, maarja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 10:27
^ De CD versie van mercedes' Comand heeft dat ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ja echt wel :+
Op de foto zie je een COMAND 2.0 (CD-rom)

ETA
TMC (die werkt)
obstakels / files invoeren en omleiden
contrast regelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

paQ schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:07:
maar wel ETA (iets wat maar moeilijk te begrijpen valt bij Volvo blijkbaar dat het toch wel handig is)
en TMC
en beter geluid
Vreemd, in mijn vader z'n V70 is dat allemaal te regelen / aanwezig, met de standaard Volvo-nav (DVD): dus tja. Het geluid is ook perfect. Dat Mercedes COMAND ziet er leuk uit, maar de tegenwoordige Volvo-nav (iig die in de V70 wordt meegeleverd, sinds 2002) is echt niks mis mee paQ: ik heb werkelijk geen idee welke Volvo-nav jij voor ogen hebt, het is iig niet iets wat ze de laatste paar jaar meeleveren als ik zo je verhaal lees :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

de cdrom rti en de 1205 navigatie zuigt aan alle kanten door gebreken die zeer eenvoudig erin hadden kunnen en moeten zitten.
je hebt het nu over een DVD systeem die inderdaad een HEEL stuk beter werkt.
Persoonlijk vind ik dat er niets aan het huidige comand systeem van mercedes kan tippen, maar ik herken veel gemak en logica in deze wat oudere comand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ah ok, helder ;) En ik ben ook wel fan van gemak en logica: met sommige oude(re) systemen is nog steeds niks mis gelukkig :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vraag namens iemand anders: de DVD-navi die wordt geleverd bij de V70, hoe weet je nou of TMC je een bepaalde kant op stuurt (bijv. via Tilburg als je van Eindhoven naar Den Bosch reist en de hele A2 vast staat)? Wordt dat gezegd of staat dat in de display ofzo?

Had ergens gelezen dat de oudere CD-navi die op (in ieder geval) de V40 / S60 zit, óók TMC aankan. Heb het alleen nergens kunnen vinden nog, vraag me af of dat wel klopt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

misschien met losse tmc module dan :?
op mijn 1205 zit iig GEEN tmc

de comand trouwens moet wel op een tmc kanaal zijn afgestemd, om tmc te ontvangen. Dat geeft ie ook netjes aan. Maar eens herberekend kun je er in weze weer vanaf (zonder tussentijdse verkeerswijzigingen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 18-06 13:50

Dentheman

Zie signature

Bij mijn vader in z'n V70 zit naast het knopje van de TC nog een knopje waarop een auto staat afgebeeld met daarin een paar streepjes, maar m'n vader kon me niet vertellen waarvoor het diende en het was te donker om de handleiding erbij te pakken :p

Weet hier iemand wat het is?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mja, dan zal ik wel geen TMC hebben :+
Dentheman schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:16:
Bij mijn vader in z'n V70 zit naast het knopje van de TC nog een knopje waarop een auto staat afgebeeld met daarin een paar streepjes, maar m'n vader kon me niet vertellen waarvoor het diende en het was te donker om de handleiding erbij te pakken :p

Weet hier iemand wat het is?
Da's óf om het alarm uit te zetten (voor als er iemand in de auto blijft), en als je geen alarm hebt dan zorgt dat knopje ervoor dat de deuren van binnenuit open kunnen. Standaard kun je de deuren na 30 seconden niet meer openmaken van binnenuit namelijk. Veiligheidsmaatregel zodat je niet de ruit kunt inslaan en dan de deur openmaken :) Die 30 seconden zijn voor als er nog iemand in de auto zit. Die kan dan alsnog snel eruit (geen idee of hij daarna open of dicht is trouwens). Knopje indrukken is dus "(alarm uit en) deuren van binnenuit openbaar, er zit namelijk nog iemand in de auto" :)

Even los hiervan: de tankdop gaat 10 minuten na het afsluiten pas op slot, dan kun je de auto afsluiten tijdens het tanken :) Weet niet vanaf welke series/auto's deze snufjes al erop zitten, maar mijn 2001 S60 heeft het in ieder geval wel.

Weer los daarvan: het TC-knopje zit er overigens volgens de dealer enkel op voor wanneer je op een thuisbrenger moet rijden nadat je een lekke band hebt gehad: met TC schijn je niet echt te kunnen rijden dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-02-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Begrijp ik nou goed paQ dat je een COMAND in een volvo hebt ingebouwd? Is dat wel compatible dan ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik vind de radio-plek trouwens wel onhandig voor een GPS hoor. Zoiets hoort veel hoger te zitten, dichter bij je zichtveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

P.B. schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:40:
Begrijp ik nou goed paQ dat je een COMAND in een volvo hebt ingebouwd? Is dat wel compatible dan ? :o
ja :D

en yep :)
als je de goede versies weet te vinden wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Brute Volvo 740 (530pk !!)
http://www.youtube.com/watch?v=7nb0bvmOeWU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Schaamteloze crosspost O-)

Na een maand of 4 maar weer eens gewassen:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Pollewob/auto/IMG_6554.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Pollewob/auto/IMG_6566.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Pollewob/auto/IMG_6626.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik kwam net een nieuwe S80 V8 tegen die wel zin had in een stoplichtsprintje en ik moet zeggen, dat ding is nog behoorlijk rap. Hij was weliswaar net iets eerder op het gas maar pas boven ± 90 km/uur begon ik echt uit te lopen. Niet slecht voor zo'n grote sedan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Sinds ik bedacht heb dat ik op termijn een Volvo 164 (liefst E) wil kan ik aan niets anders meer denken hehe. Maar of ik tik rond de 10 mille af voor een concours unit of ik gok wat meer en koop er een tot 3 mille. Maar ja wat je dan krijgt. Ik laat het nog even bezinken ;)

Afbeeldingslocatie: http://folk.uio.no/kristaga/bilder/164-71.jpg
Directeur A.B. Dreverhaven ging op weg naar Jena in de DDR om met een agressieve overname de Praktika fotokamera fabriek naar westers model in te richten en den oost pruisen kennis te laten maken met een stukje kapitalisme waar oom Marx niet van terug had.

(zoiets ;))

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Daniel schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:12:
Ik kwam net een nieuwe S80 V8 tegen die wel zin had in een stoplichtsprintje en ik moet zeggen, dat ding is nog behoorlijk rap. Hij was weliswaar net iets eerder op het gas maar pas boven ± 90 km/uur begon ik echt uit te lopen. Niet slecht voor zo'n grote sedan :)
vreseslijk mooie achterkant _/-\o_

die heb je dan vast (even) gezien :D

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 19-02-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Daniel schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:12:
Waar reed jij in dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Jazzper schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:23:
Sinds ik bedacht heb dat ik op termijn een Volvo 164 (liefst E) wil kan ik aan niets anders meer denken hehe. Maar of ik tik rond de 10 mille af voor een concours unit of ik gok wat meer en koop er een tot 3 mille. Maar ja wat je dan krijgt. Ik laat het nog even bezinken ;)

[afbeelding]
Directeur A.B. Dreverhaven ging op weg naar Jena in de DDR om met een agressieve overname de Praktika fotokamera fabriek naar westers model in te richten en den oost pruisen kennis te laten maken met een stukje kapitalisme waar oom Marx niet van terug had.

(zoiets ;))
Voor 3000 moet je wel 'n leuke kunnen vinden.
Ik heb zelf nogal 'n afkeer van die hete aardappelhandelaren, met hun grote bek en veel te hoge prijzen.
Zelf heb ik rond de 2000/2500 al behoorlijk mooie exemplaren gezien, moet je wel ff tegenaan lopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
paQ schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:20:
vreseslijk mooie achterkant _/-\o_

die heb je dan vast (even) gezien :D
Ik reed er de hele tijd achter dus inderdaad. Ik vind het een hele mooie auto, de lijnen kloppen gewoon. Veel beter dan de oude. Vind alleen het interieur niet 'bijzonder' genoeg, maar dat zal wel met een wat oudere doelgroep te maken hebben :)
BMW 645. Ook 4.4 liter V8, alleen 20 pk meer en iets meer koppel, en 120 kilo lichter :) Dat merk je toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

O M F G! 7(8)7

6:10 door die tunnel heen.... _/-\o_

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Damn, en dan moet je je voorstellen dat die S80 4.4 maar een klein stukje sneller is dan een C30 T5. :P
Echt mooi motorgeluid trouwens! Is niet toevallig eigenlijk hetzelfde blok als dat in de 645?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Volvo V8 is ism Yamaha ontwikkeld, BMW niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sorcerer8472 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:31:
Damn, en dan moet je je voorstellen dat die S80 4.4 maar een klein stukje sneller is dan een C30 T5. :P
Het feit dat de C30 400 kilo lichter is compenseert op lagere snelheden de 100 pk minder wel. Boven de 150 is de S80 sneller denk ik.
Is niet toevallig eigenlijk hetzelfde blok als dat in de 645?
De inhoud is dan ook meteen de enige overeenkomst :) De Volvo-motor is inderdaad speciaal door Yamaha ontwikkeld en erg compact gebouwd zodat er de V8 dwars voorin de XC90 gehangen kon worden. De Valvetronic-motor van de BMW is volsterkt anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Daniel schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:54:
[...]

BMW 645. Ook 4.4 liter V8, alleen 20 pk meer en iets meer koppel, en 120 kilo lichter :) Dat merk je toch wel.
Maar die Volvo heeft AWD, waardoor hij met een sprintje zijn pktjes toch beter weg zou moeten kunnen zetten. Gezien dat feit is het wel knap van je bmw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
'k had wel wat tractieproblemen ja :) maar anderzijds, AWD zorgt voor meer aandrijfverliezen waardoor de S80 effectief minder van zijn 313 pk op de weg kan krijgen. Daarbij heeft mijn auto een veel betere stroomlijn en kan ik meer toeren draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Jazzper schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:23:

[afbeelding]

(zoiets ;))
Misschien wel een aardappel handelaar, maar wel een leuk prijsje. Al denk ik zelf dat er wat vanaf kan/ moet gelet op de minpuntjes. Maar zeker binnen je budget, beetje onderhandelen en je hebt geld over om de minpuntjes aan te pakken. Persoonlijk vind ik het dit het mooiste model van de 164 (die grote grille en dunne bumpers.) De 164E is motorisch gemoderniseerd, helaas het uiterlijk ook de achterkant (lampen) en de neus zijn niet mooi meer; de grille stopt bij een huge bumper. ;(
Dit is wel om te bouwen naar een oud model (de neus dan), maar als je een concoursstaat wil, is dat dus niet origineel.

http://www.speurders.nl/a...32/te_koop_volvo_164.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:10:
[...]

ja :D

en yep :)
als je de goede versies weet te vinden wel ;)
Chill :D

offtopic:
Hoe heb jij bij je eklasse in service menu dvd-in-motion ookalweer ge-enabled? Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

nice, nice! Maar het is een lange termijn projectje dus hij komt nog wat te vroeg. Ik ken ook al die modellen nog niet uit mijn hoofd. Weet dat de E (einspritzung ;)) 25pk meer heeft maar de diverse jaren en de details moet ik nog ff checken.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

P.B. schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:56:
[...]

Chill :D

offtopic:
Hoe heb jij bij je eklasse in service menu dvd-in-motion ookalweer ge-enabled? Alvast bedankt ;)
offtopic:
ik weet he tniet meer precies, maar eenmaal in het service menu heb je dat zo gevonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Daniel schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:59:
'k had wel wat tractieproblemen ja :) maar anderzijds, AWD zorgt voor meer aandrijfverliezen waardoor de S80 effectief minder van zijn 313 pk op de weg kan krijgen. Daarbij heeft mijn auto een veel betere stroomlijn en kan ik meer toeren draaien.
Die S80 trekt hem best lekker door, alleen ik vind zelf de gasresponsie echt kut. Er zit echt ongeveer een seconde tussen het moment dat je hem intrapt en dat je echt wegtrekt. En dan grijpt de ESP ook nogal snel in, waardoor je hele vermogen weg is, zelfs op enigszins vochtig asfalt, waar ik dat niet had verwacht.

Verder rijd hij heerlijk, adaptive cruise control is een zegen en je rijdt (met de V8 dan) zo maar opeens 180 in plaats van de geplande 120. Hij drinkt daarvoor wel erg veel. Mijn gemiddelde was 1 op 6. Niet leuk als je bij de pomp staat. (250 euro aan benzine in 4 dagen is niet relaxed)

Tevens is de ingebouwde navigatie van Volvo best fijn. Handig te bedienen, bepaalde locaties kan je makkelijk aangeven als je die wilt omzeilen. Alternatieve routes zijn logisch en de twee schalen naast elkaar is zelfs geniaal als je op het kaartje rijdt, maar te lam bent om een route in te voeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Hooglander1 op 26-02-2007 16:07 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hooglander1: wat dronk hij dan @ 120 km/h? Ben ik wel benieuwd naar.

Maar dat traag reageren op gas, was dat bij de V8? Zelfde ervaring heb ik bij de D5 S80 (proefritje O-)) ... gas in en er gebeurt echt een halve tot hele seconde niks, tenzij je zelf schakelt en hem een beetje op toeren houdt, dan is het een kanonskogel die D5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Sorcerer8472 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:36:
Hooglander1: wat dronk hij dan @ 120 km/h? Ben ik wel benieuwd naar.

Maar dat traag reageren op gas, was dat bij de V8? Zelfde ervaring heb ik bij de D5 S80 (proefritje O-)) ... gas in en er gebeurt echt een halve tot hele seconde niks, tenzij je zelf schakelt en hem een beetje op toeren houdt, dan is het een kanonskogel die D5 :D
Hangt er vanaf, als je hem netjes op de cruise control had, geloof ik een 10 liter op de 100 o.i.d. Maar dat is dan het minimum.

Het was inderdaad bij de V8. Maar het zal wel zijn dat de versnellingsbak dan eerst uit de overdrive moet komen en hem in de 3e versnelling of zo moet gooien. Het is ook geen sportauto, dus of je het echt kan verlangen is natuurlijk de vraag. Ik heb trouwens die van Volvo Cars Nederland mee gehad. Gekregen met 4400 op de teller, ingeleverd met 5700 :) Dat is nog eens netjes kilometers maken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 20:33

kraats

Ik rol

Nou.. ik ben zelf niet zo snel, maar ik heb 'm toch eindelijk gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.vandekraats.net/pics/tn-Volvo-12.JPG
Ik merk dat ik er ruim een half jaar over gedaan heb, maar dat kwam ook door de verkoper die eerst een andere Volvo moest kopen en opknappen.
Dusss.. nu maar snel ophalen en dan lekker goedkoop naar het werk ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste