Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste
Acties:
  • 62.697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een lelijke achterkant, schande. Lijkt meer op een Opel kont dan Volvo. Hopelijk wordt het dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

PWM schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:40:
[...]

Het lijkt er op dat die onder het doek bredere wielkasten heeft? Misschien een All-road/XC70?
Dat is de X60 SUV

8)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
XC60, zou inderdaad kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

zou wel cool zijn.

Mercedes komt ook met een C SUV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:12:
[...]

XC60, zou inderdaad kunnen :)
Helaas die zal niet onder het doek zitten, die ziet er namelijk heel anders uit. Of het officieel is weet ik niet maar zo moet deXC60 eruit komen te zien en komt ergens begin 2008 op de nederlandse markt.
Zal eerder een "crosscountry" zijn, beetje verbreed en meer plastic bij de bumpers.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/volvo40/images/XC60spy.jpg

Kijk anders voor volvo nieuwtjes anders even op deze site. Dan zie je wat plaatjes en zie je dat er eigenlijk al een hoop bekend is..

[ Voor 6% gewijzigd door DopdeDouwer op 14-10-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De lijnen in de achterklep van de V70 hebben veel weg van het achterwerk van de C30. Volvo's nieuwe familie-achterwerk? Door de plattere ligging en de grote 480ES/P1800ES-achtige achterruit van de C30 komt het daar echter veel beter tot zijn recht.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5b310f105c091a14427b6747d13c52e9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ed7e3bd5adbde48165ba8e6b1583d70/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ja lijkt er wel erg op ja, maar ik zou het dan denk ik ook mooier vinden als ze bij de V70 dan vanaf de bumper de boel trekken naar het dak. Dus dat je na genoeg geen bumper meer hebt. Want die vreemde ronding on de achterlichten dat doet het hem denk ik waarom ik hem minde rmooi vind.

Snappen jullie het nog :p?

Of dat ze die bumper dan houden maar dan die kromming weghalen en het zooitje recht naar beneden trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me onlogisch, ze hebben 20 jaar terug ook niet alle modellen naar de 480 getrokken. En 36 jaar geleden ook niet naar de p1800.

Dus vind het maar krom, en het wordt er niet mooier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De tweede auto was wel een XC70 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/wp/Volvo%20XC70%20front%20spyshot.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/wp/Volvo%20XC70%20rear%20spyshot.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.automotorsport.se/uploaded/image/2006/10/12/xc70snebak2_330.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
en zie hier de reden waarom veel fabrieken en bedrijven camera telefoons verbieden :)
en terrecht in mijn ogen ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die nieuwe V70 echt :r ronduit verschrikkelijk :r
Ik hoop echt dat dit een concept is dat -nooit- in productie komt. Als ik de reacties hier zo pijl vind niemand het geslaagd, dus hoe Volvo er bij komt om zoiets te maken :?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh :? dit was een edit

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

ben ik dan de enige die hem er wel flex uit vind zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:26
paQ schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 09:32:
ben ik dan de enige die hem er wel flex uit vind zien? :)
Nee, ik vind hem ook gaaf. Maar sowieso heb ik kennelijk een vrij universele smaak want een echt uitgesproken mening over lelijke auto's heb ik eigenlijk niet zo snel.
Ik snap niet dat je bijv een V70classic of 855 wel mooi kunt vinden en de nieuwe v70 niet. Maar goed, smaken verschillen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 14:36

Klippy

Still Game

En ik had ook al gemeld dat ik hem er best goed uit vind zien :)
Volvo is al jaren lang van z'n vierkantere modellen aan het afstappen, dus het mag geen schok zijn zijn dat hij wat anders ging worden. Of je die transformatie nou mooi vind blijft persoonlijk, maar ik vind het in elk geval op die twee foto's best geslaagd.
Volgens mij lijkt hij ook best klein daar, in het echt zal hij bijna net zo groot zijn als de oude (iig groter dan de V50 lijkt me toch) dus dat komt denk ik anders over.

[edit]
En ik heb ook een beetje wat Red devil zegt.
Ik heb echt maar heel weinig auto's (origineel dan, foute tuning even niet meegerekend) waarvan ik echt zeg van :r
Laatst zag ik er wel een, maar ik weet al niet meer wat dat was. En de V70 is imo nu de enige geschikte auto voor als ik ooit met vrouw en kinderen op weg moet, dus dan kan ik de nieuwe niet opeens spuuglelijk vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door Klippy op 15-10-2006 10:39 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

De volvo dealer hier kwam met een winterbanden actie

4 x 16" LM nette volvo velgen, met goede winterbanden eronder (205/16) voor 1100 euro inclusief BTW en montage.

is dat een beetje een "OK" aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel ok, als je kijkt wat je alleen al voor velgen betaald.

Oh ja bij het evoluon is de C30 concept car te bezichtigen van 11 tot 19 uur tot en met 28 oktober. Verder staat er een zilvere V70 ofzo.

Iig de C30 met de echte uitlaten in de bumper ipv die onder de bumper bij de productie versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
1100 euro is wel een beetje een normale prijs. Is dat weer die 4-voor-3 actie?

Op de Mini ben ik voor een setje 15" lichtmetaal met winterbanden (runflat, 195 breed) ook 800 euro kwijt dus dan is 1100 voor grotere exemplaren niet zo slecht :)

Mijn V50 heeft overigens inmiddels zijn extra pk's weer terug (waren verdwenen na een update door de dealer...en bedankt :X) en hij trekt nu zelfs nog een tikje harder dan daarvoor. Maximum vermogen ligt nu tegen de 190 pk en ook de karakteristiek is verbeterd: hij sleurt al voluit vanaf 2000 rpm ipv bij 2400 zoals voorheen. De dude van Rica wist me overigens te melden dat ik een nogal lucky-shot motor erin heb liggen, ze hebben zelf de prestatie-prognose voor chiptuning van de 2.0D al bijgesteld van 180 naar 172 pk omdat ze zoveel motoren langs kregen die dat hogere vermogen niet haalden, soms bij lange na zelfs niet. Er blijken dus nogal wat exemplarische verschillen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Daniel schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:25:
Het was een actie van de dealer zelf uit... niet van Volvo (zo hij vertelde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil

Op de Mini ben ik voor een setje 15" lichtmetaal met winterbanden (runflat, 195 breed) ook 800 euro kwijt dus dan is 1100 voor grotere exemplaren niet zo slecht :)

Mijn V50 heeft overigens inmiddels zijn extra pk's weer terug (waren verdwenen na een update door de dealer...en bedankt :X) en hij trekt nu zelfs nog een tikje harder dan daarvoor. Maximum vermogen ligt nu tegen de 190 pk en ook de karakteristiek is verbeterd: hij sleurt al voluit vanaf 2000 rpm ipv bij 2400 zoals voorheen. De dude van Rica wist me overigens te melden dat ik een nogal lucky-shot motor erin heb liggen, ze hebben zelf de prestatie-prognose voor chiptuning van de 2.0D al bijgesteld van 180 naar 172 pk omdat ze zoveel motoren langs kregen die dat hogere vermogen niet haalden, soms bij lange na zelfs niet. Er blijken dus nogal wat exemplarische verschillen te zijn.
Heb je nu ook minder schaamtelijke roetwolken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Yep, hoewel het nu wat koeler is buiten en het dan altijd wat minder erg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Ik had hetzelfde met mijn Ibiza. Officieel had ie standaard 130Pk. Op de rollerbank bleken het er 145 te zijn met een veel hoger dan standaard koppel.

Na chiptuning werd het 175pk i.p.v. 160.

Ik heb bij mijn V50 niet het gevoel dat de 140pk wordt gehaald. Ik zet hem binnenkort denk ik maar eens op de rollerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Vandaag gespot, een half afgeplakte Volvo:

Afbeeldingslocatie: http://www.vandonselaar.eu/upload/volvo.jpg

Was helaas te laat om een betere foto te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Heheheh, ja die gast komt me wel bekend voor...

Is bezig zn volvo netjes te tunen. wolf-in-schaaps-kleren style

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
JJapie schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:52:

[afbeelding]

Niks aan het handje :)

Zo wordt hij normaal vervoerd. Waarschijnlijk net binnengekomen, en een eerste check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Nu online
Jammer, dacht ik ook eens iets leuks gezien te hebben, haha :P

* JJapie is zelf op zoek naar een Volvo 480 Ben echt helemaal verliefd op die wagen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Soms zie je ook van die plastic schijven over de remschijven (dus achter de velg) zitten op nieuwe auto's, waarom is dat eigenlijk ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb die gozer in m'n MSN, heeft nu 18" Trex velgen onder z'n auto :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:02:
Soms zie je ook van die plastic schijven over de remschijven (dus achter de velg) zitten op nieuwe auto's, waarom is dat eigenlijk ?
Nooit gezien. Wel plastic wieldoppen over de velg. Voor transport.

Misschien doen ze plastic over de schijven omdat het er niet uitziet met roest er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb 't juist bij Volvo wel eens gezien, maar ook bij Renault's o.a.
Misschien ook juist tegen roestvorming bij transport, gezien dat vaak op open trailers gebeurt.
't Is natuurlijk wel zo dat ze die dingen er tussen weg halen bij aflevering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Over toeval gesproken :P Ik zag het vanavond ook op de terugweg.. Een trailer vol met nieuwe Volvo's met plastic kappen over de remschijven. De wielen zelf waren juist weer niet afgedekt...

Zal deels inderdaad tegen roest zijn, maar nog meer denk ik om te voorkomen dat er tijdens transport allerlei vuil in waait wat tussen schijf en remblok kan komen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Wok schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:28:
Over toeval gesproken :P Ik zag het vanavond ook op de terugweg.. Een trailer vol met nieuwe Volvo's met plastic kappen over de remschijven. De wielen zelf waren juist weer niet afgedekt...

Zal deels inderdaad tegen roest zijn, maar nog meer denk ik om te voorkomen dat er tijdens transport allerlei vuil in waait wat tussen schijf en remblok kan komen.
Vuil waait er tijdens normaal gebruik toch ook tussen? Ik gok ook op roest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Red devil schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:04:
[...]

Vuil waait er tijdens normaal gebruik toch ook tussen? Ik gok ook op roest.
Scherp opgemerkt :) Bij normaal gebruik draaien de schijven echter, waardoor het vuil in de regel zich niet ophoopt. Bij transport kan het vuil zich wel ophopen achter het remblok met als gevolg dat als je dan remt (bij het van de trailer afrijden bijv.) dat je dan meteen een paar diepe groeven in de schijf zet, als er toevallig net wel een steentje tussen is gekomen...

Natuurlijk zal roestpreventie hierbij ook meespelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ze niks interesseren dat dit bij normaal gebruik ook gebeurt. Ze willen gewoon niet teveel troep op die wagens, ze moeten namelijk nog verkocht worden. Tuurlijk poetst de dealer de auto's ook nog een beetje op. Maarja een nieuwe auto grondig moeten reinigen omdat ze bij vervoer smerig zijn geworden schiet ook niet op. Daarom maar wat bescherming treffen tijdens vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
JJapie schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:52:

[afbeelding]

wat doe jij in zeist? ;)
die afslag heb ik elke dag naar mijn werk... waar overigens op die foto ook een pijl naartoe staat ;)
verder op aan die weg zit een volvo dealer (broekhuis) dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Mijn ouders rijden al jaren volvo. We zijn begonnen met een lada zover ik me nog kan herrineren. Toen heeft mijn vader zijn eerste Volvo 2e hand gekocht. Het was de Volvo 245. Hiermee zijn we net als de lada jaren mee naar Frankrijk geweest. Het vervelende was echter wel is dat we een keer de auto niet meer konden starten (voor een uur dacht ik) omdat de code niet geod was opgenomen(3x). Daarna had volvo ook toegegeven dat er met die electronica het ook niet helemaal meer goed was. Mijn vader heeft toen maar besloten dat eruit te laten.

Na een aantal jaren de 245 te hebben gehad heeft hij hem maar ingeruilt voor een V40 (eerste type). Toen hebben we een vernieuwt model van de V40 gehad. Deze hebben we zo goed als op gereden (veel kilometers en niet echt extreem zuinig mee gereden). Na wat testritten in een aantal 2e hand V40 modellen en 2 V70 modellen heb ik mijn vader maar overgehaalt (gelukkig) om maar voor een V70 te gaan die in vergelijking goedkoper was te nemen. Mijn argumenten waren de gasprijs(hij rijd namelijk op gas) en de andere auto's die we hadden getest konden naar mijn idee voor onze richtlijnen na 2 jaar alweer ingeruilt worden of ze waren gewoon niet in balans qua prijs en kilometerstand.

Maar wat ik eingelijk wou vertellen was dat hij na het wegdoen van de 245 altijd heeft verteld dat hij dat de stomste actie heeft gevonden die hij ooit heeft gedaan. Als hij het opnieuw had kunnen doen hadden we waarschijnlijk nog steeds in de 245 gereden :) . We hebben namelijk met alle andere auto's veel problemen gehad met de electronica(hierbij o.a. dure airbacks die ineens storingen bleven vertonen, en dus verplicht (duur) vervangen moesten worden) en de motor (totaal motorblok moest uit elkaar gehaalt worden bij de eerste V40 die we hadden). De V70 die we nu hebben lijkt ook niet helemaal goed helaas. De auto wil soms niet automatisch overschakelen van bezine naar gas en hij is regelmatig wat onrustig in het wegrijden, we moeten dan flink wat gas geven willen we de motor niet laten afslaan.

Beetje offtopic maar ik heb nu zelf een honda civic uit 91 en ik vind deze persoonlijk lekkerder rijden dan de V70. De V70 is echt zo ontzettend lomp :+ .

[ Voor 6% gewijzigd door Emiel1984 op 30-10-2006 18:22 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Nu online
-Jaap-io schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:36:
[...]

wat doe jij in zeist? ;)
die afslag heb ik elke dag naar mijn werk... waar overigens op die foto ook een pijl naartoe staat ;)
verder op aan die weg zit een volvo dealer (broekhuis) dus vandaar
Wonen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Die getunede C30's op de autoweek site... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:57:
Die getunede C30's op de autoweek site... :r
Link Link Link ??? Ik kan zelf zoeken maar een linkje zou toch wel handig zijn denk ik :+

[ Voor 6% gewijzigd door Emiel1984 op 01-11-2006 18:26 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
deze dus, ik vind de Heico versie (de grijze) wel cool, de andere vind ik wat overdreven...

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/a/7e5dcd160e120eca97355a8217fb91da.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Welke kleuter heeft die wagens ingekleurd? Vind het allemaal te overdreven. Die blauwe vind ik wel mooi alleen jammer van die overdreven gele accenten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zat op m'n werk, dus geen tijd voor research en feedback vanmiddag :P

Maar idd, die blauw/gele lijkt wel een Opel Astra in sjonnie-trim, die gele Evolve heeft echt een achterpartij die totaal niet in lijn is, en die camo dinges vind ik nog redelijk.

Echt, maar die gele el cheapo velgen spannen wel de kroon :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb misschien mijn nieuwe auto gevonden. :7

Een lichtgrijs metallic V40 1.9 TD Milennium uit, je raadt het al, 2000, die er pico bello als nieuw uitziet en ook als nieuw aanvoelt, ondanks 225.000km op de teller. Binnenafwerking deels leer en deels stof. Vraagprijs was 7500€ maar uiteindelijk kan de transactie ook voor 6000€ wel doorgaan maar dan moet ik zelf het alarmlichtknopje vervangen (knopje heeft hij al, moet alleen nog erin gezet worden).

Afbeeldingslocatie: http://www.cobizmag.com/images/wheels/2003%20Volvo%20V40.jpg

Doen of niet doen? Vrouwlief is een beetje bang voor het hoge kilometerstand, ook omdat wij er ook minstens 30.000km per jaar mee gaan rijden, maar mij maakt dat weinig indruk - het is immers een Volvo :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Mx. Alba schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:59:
Ik heb misschien mijn nieuwe auto gevonden. :7

Doen of niet doen? Vrouwlief is een beetje bang voor het hoge kilometerstand, ook omdat wij er ook minstens 30.000km per jaar mee gaan rijden, maar mij maakt dat weinig indruk - het is immers een Volvo :)
Bedenk wel dat een eventuele reparatie altijd duur is. Als de auto goed aanvoelt en je vrouw het ook een fijne auto vind en de papieren kloppen zou ik verder zeggen waarom niet. Een 2e hand auto kopen blijft altijd een gok.

[ Voor 16% gewijzigd door Emiel1984 op 02-11-2006 00:14 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik had laatst een S40 mee van de garage, maar wat viel die me ontzettend tegen zeg vanbinnen!

Er zat een licht interieur in, maar ik kreeg 'n aardig claustrofobisch gevoel. Misschien ben ik inmiddels te verwend met grote Volvo's en Chevy's, maar dit had ik niet verwacht.
Wat me ook tegenviel was die afschuwelijke bekleding, van dat hoogpolige pluche bijna en de kleine stoelen.

Op zich vind ik een licht interieur vaak wel mooi, maar in de S40 staat een donker interieur echt 100x beter.
Over de rijeigenschappen ben ik wel te spreken op zich, beetje directe besturing maar absoluut niet vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 02 november 2006 @ 00:26:
Ik had laatst een S40 mee van de garage, maar wat viel die me ontzettend tegen zeg vanbinnen!

Er zat een licht interieur in, maar ik kreeg 'n aardig claustrofobisch gevoel. Misschien ben ik inmiddels te verwend met grote Volvo's en Chevy's, maar dit had ik niet verwacht.
Wat me ook tegenviel was die afschuwelijke bekleding, van dat hoogpolige pluche bijna en de kleine stoelen.

Op zich vind ik een licht interieur vaak wel mooi, maar in de S40 staat een donker interieur echt 100x beter.
Over de rijeigenschappen ben ik wel te spreken op zich, beetje directe besturing maar absoluut niet vervelend.
Ja klopt dat het allemaal wat kleiner lijkt enzo, maar ik denk dat dit eff wennen is. Dit gevoel had ik namelijk ook voor het eerst toen ik in de S40 D5 van mijn vader zat. Ja en verder de bekleding vind ik eigenlijk wel oke, in die van ons die volgens mij toch vrij donker is. Voor pics van de buiten kant moet je eff 2 paginas terug volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Emiel1984 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 00:12:
Een 2e hand auto kopen blijft altijd een gok.
Mjah, helaas... Bij onze vorige auto hebben we dus misgegokt. Maar de huidige eigenaar van die V40 is zelf monteur en Volvo-liefhebber, en doet hem van de hand omdat hij een auto van de zaak krijgt en ze dan dus 4 auto's voor de deur hebben staan wat wat teveel van het goede is :) Zoals ik al zei ziet hij er van binnen werkelijk als nieuw uit, en van buiten slechts een paar krasjes van onbezonnen parkeervakburen die hun deur te hard opengooien enzo die na 5 jaar wel te verwachten zijn, maar verder niets aan te merken. Ik zie mezelf er wel in rijden :)

Vooral voor 6000€ lijkt me het gewoon een koopje, want 6000€ is de standaard dagwaarde van dat model. Gezien de puike staat is deze wel een flink stukje meer waard, maarja, dat laat je natuurlijk als koper niet merken >:)

Toen ik erin stapte dacht ik eerst idd "goh, wat klein" want ik verwachtte ongeveer het zelfde als de 960 van mijn ouders... En toen ik achterom keek om achteruit te rijden dacht ik "goh, wat lang" want ik ben onderhand al aan de Mazda 323 van mijn lieve collega gewend. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 02-11-2006 01:18 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Welke versie van de motor zit er in? In 2000 werd de 1.9 diesel in Nederland in drie versies geleverd: met 95 (tot mei), 102 en 115 pk (vanaf mei) en nog belangrijker, een koppel van 190, 215 en 265 Nm. Lijkt me duidelijk dat de laatste de betere keuze is :)

De kilometerstand is op zich geen groot probleem, de motor redt dat wel als er netjes mee omgegaan is. Je moet je alleen afvragen wat je er over een aantal jaren mee gaat doen. Als je 30k per jaar wegrijdt staat hij over 3-4 jaar op dik 350.000 km. Dan zal de dagwaarde echt niet best meer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het is die met 95pk (met half-leren bekleding, licht-metalen velgjes, automatische airco, boordcomputer, ...) Maar ik heb er een stukje in gereden, dat rijdt best al prettig hoor! :) En ik ga er toch geen lel van een caravan mee trekken ofzo. Gewoon voor lekker rustig de 50km naar mijn werk tuffen elke dag. Voor de familie-uitjes gaan we over een paar maanden een nieuw model Multipla kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Woei, ça y est, ik ben de trotse eigenaar van een zilverkleurige V40 O+

Idd, de dagwaarde zal over een jaar of 3 niet beister veel meer zijn, maar als het aan mij ligt hebben we deze auto tot hij van ouderdom uitelkaar valt dus die dagwaarde maakt dan niet zoveel uit. Tenzij je een ongeluk hebt natuurlijk, vandaar dat mijn verzekering ook "vervangingswaarde +40%" uitkeert ipv dagwaarde. Dat houdt in dat de verzekeringswaarde van die V40 nu minstens 10.000€ is terwijl ik hem voor 6.000€ gekocht heb :Y) (die optie kost zo'n 25€ per jaar bovenop de all-risk premie, dat is best te overzien...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Mx. Alba schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:41:
c'est tres bien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

belle caisse !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Mx. Alba schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:41:
Gefeliciteerd!
Dan wordt het nu tijd dat je je tijd ook hier gaat verspillen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja uitbreiding van de GoT-enclave daar :P

Feli Reyn :)

Dat is al gebeurd zelfs :P

[ Voor 45% gewijzigd door Pollewob op 10-11-2006 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voor het Service-lampje heb ik al een antwoord, van het S40/V40-forum :)

Nu het alarmlichtknopje nog...

Hier een fotootje van het otootje vanochtend vroeg snel geknipt met mijn telefoon...

V40
Het nieuwe autootje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a8ddecced875daae1f4bb4fb45e717f4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/492ef1648fa46e31b84a1ff5bfc10f6f/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cfc725857c18c7437fb518a7f3b83ca4/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ding, die kun je de komende 20 jaar nog wel rijden. ik zou voor 999.999 km stand gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een vriend van me is op zoek naar een klein goedkoop autootje maar wil geen AX, Fiatje of 205 en wil een 340 denkt 'ie. Morgen ga ik met hem even naar een Volvo-specialist waar ik m'n 940 ook gekocht heb. Ben benieuwd! :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Zo klein is een 340 anders niet ;)

Een 340 is wel heel goedkoop in aanschaf en vrij degelijk. Bovendien rijdt het ook best goed :) 't Is geen scheurijzer en in bochten wil-ie serieus gaan overhellen, maar het is wel een comfortabele auto en gegarandeerd goed voor veel kilometers. De techniek is simpel en vrij betrouwbaar.

Aangezien je vriend in de markt is voor een 340, zou ik ook zeker willen aanraden om naar een 360 te kijken. Een 360 is luxer uitgevoerd en heeft een hele fijne 2.0 liter motor onder de kap. Ook een 360 is in verhouding licht en kost dus ook niet gek veel in belasting en verzekering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nog een paar foto'tjes van mijn nieuwe slee 8)

V40
Het nieuwe autootje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d27a1da3f2c5c52eea611ee896b7b282/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9d13d000633952db3285ea6398ae596c/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/711e9dcdad154ed8586abbd5b6d512ae/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/94385e5902a0128a77ce8193c6ca4d10/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/db6a2b03f0a3942635027b3e6a1fb463/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/917c62a7a56ab7990ca9804011c5b4b5/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0e07e00c3a59b7d6f19adad46e094675/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ca190f45335875a4a2c9062fd34722c6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4bd992ed4a5a28a9b680e192237bc10a/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bart-Willem schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 01:24:
Een vriend van me is op zoek naar een klein goedkoop autootje maar wil geen AX, Fiatje of 205 en wil een 340 denkt 'ie. Morgen ga ik met hem even naar een Volvo-specialist waar ik m'n 940 ook gekocht heb. Ben benieuwd! :)
Klein is een 340 zoals gezegd niet, hij is een stuk groter dan een AX of een 205 (een 340 is 4,30m, een AX is 3,52m) en goedkoop is hij alleen in aanschaf. Het verbruik is niet mis, ik had er een met een variomatic en die kreeg ik niet zuiniger dan 1:10.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Maasluip schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 19:33:
[...]

Klein is een 340 zoals gezegd niet, hij is een stuk groter dan een AX of een 205 (een 340 is 4,30m, een AX is 3,52m) en goedkoop is hij alleen in aanschaf. Het verbruik is niet mis, ik had er een met een variomatic en die kreeg ik niet zuiniger dan 1:10.
Je moet dan ook geen variomatic nemen, tenzij je door lichamelijke beperkingen daartoe gedwongen bent. Zo'n vario vreet vermogen. Ben het inderdaad wel met je eens dat de motoren sowieso geen zuinigheidswondertjes zijn, maar een handgeschakelde 340/360 moet de 1:12 wel kunnen halen (zonder overdreven als een ouwe sok te moeten rijden ;) ).

* Wok kijkt ook voorzichtig rond naar een 360 voor privégebruik, nu is gebleken dat ik nog wel een paar jaar 'vast' zit aan mijn lease Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hij heeft een 440 genomen. :P We waren eerst wezen kijken voor een 340 1.7 handgeschakeld, maar viel toch een beetje tegen. Toen hier op internet gekeken en de bekende Volvo-specialist Van Aarle in Nuland had een mooie 2e generatie 440 staan voor weinig geld. Meteen naartoe gereden, proefrit gemaakt en de auto bleek erg goed te zijn en heeft 'ie de auto dus gekocht. :P Leuk ding! :9

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Van de week gereden in de nieuwe S80. Ik vind hem echt heel erg mooi. Vooral het interieur is om te smullen.

Het meest opmerkelijke: De S80 2.5T is net zo duur (en completer) als een..... BMW 325i :X

Ergens in de prijsstelling van BMW lijkt er wat misgegaan te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Valt wel mee toch? Die 3-serie ligt toch behoorlijk rond de prijzen van de S60. En de 3-serie moet je volgens mij echt niet vergelijken met een S40.
Eerlijk is eerlijk: ik heb in geen van deze auto's ooit gereden (zelf) dus dit is puur speculatief uitgaande van mijn eigen gevoelens.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

De kont van de S80 is idd om te smullen!
hele mooie plattere achterlichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mx. Alba in "Post hier je vriendin - Deel 12"

Wel een grote overstap maar wel begrijpelijk.
En toch eindelijk die volvo he Reyn ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Idd, eindelijk een Volvo :)

Mijn ouders hebben altijd Volvo gereden al vanaf voor mijn geboorte (144, 244, 244, 245, 240 (244), 960 (964)...) en ook mijn zusje heeft sinds een paar maanden een V40 (ze had daarvoor een 164). Nu is de Volvo-familie dus eindelijk compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bart-Willem schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:15:
Hij heeft een 440 genomen. :P We waren eerst wezen kijken voor een 340 1.7 handgeschakeld, maar viel toch een beetje tegen. Toen hier op internet gekeken en de bekende Volvo-specialist Van Aarle in Nuland had een mooie 2e generatie 440 staan voor weinig geld. Meteen naartoe gereden, proefrit gemaakt en de auto bleek erg goed te zijn en heeft 'ie de auto dus gekocht. :P Leuk ding! :9
Van Aarle is altijd leuk om rond te kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hier in Frankrijk heb je helaas niet van die specialisten. Toen ik met de lokale Volvo-dealer over de 164 van mijn zusje wilde praten bleek die man daar helemaal geen interesse voor te hebben :? Ik denk dat je in Nederland met zo'n onderwerp de gemiddelde Volvo-dealer toch wel aan het praten krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bartvl schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:18:
Valt wel mee toch? Die 3-serie ligt toch behoorlijk rond de prijzen van de S60. En de 3-serie moet je volgens mij echt niet vergelijken met een S40.
Eerlijk is eerlijk: ik heb in geen van deze auto's ooit gereden (zelf) dus dit is puur speculatief uitgaande van mijn eigen gevoelens.
Lijkt me toch wel. De standaard S80 2.5T heb je voor 44.635 euro, de standaard 325i voor 44.000 euro. Voor dat geld mis je op de S80 de cruiscontrol (alhoewel ik me nauwelijks kan indenken dat dat op zo'n auto niet standaard is) en de leren bekleding, maar op de 325 de climate control, lendesteun en in delen neerklapbare achterbank.
Plus dat de S80 toch wel een klasse hoger is. Voor dezelfde prijs dus.

Maar dan heb je geen BMW logo voorop staan, en er zijn mensen die daar wel geld voor willen uitgeven :o

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mx. Alba schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:57:
Hier in Frankrijk heb je helaas niet van die specialisten. Toen ik met de lokale Volvo-dealer over de 164 van mijn zusje wilde praten bleek die man daar helemaal geen interesse voor te hebben :? Ik denk dat je in Nederland met zo'n onderwerp de gemiddelde Volvo-dealer toch wel aan het praten krijgt :)
Uh uh.

Ik kwam voor 'n 850 bij de dealer in Zwolle met m'n 142.
Jong broekie die me hielp, totaal geen interesse in m'n 142 (ok, kan ik nog inkomen).
Ik vroeg of 'ie het model kende, maar hij had er nog nooit van gehoord of gezien, en ook nog heel kortaf 'pff ja ik heb die dingen niet verkocht' toen ik zei dat 'ie dat als Volvo dealer toch wel moest weten van z'n eigen merk.

Wat 'n loser..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Ik lees net dat er op de meeste 2.4 Diesels van Volvo standaard een bijverwarming is voor de motor, om die bij temperaturen onder de 10 graden bij te verwarmen.

heel aardig en mooi allemaal, maar nu komt het leuke:

met aanpassing van de software, kun je met de boordcomputer in de auto een timer inschakelen, welke van deze bijverwarming een standkachel maakt, die op een gewenst tijdstip de auto verwarmt.

:)

zometeen even langs de dealer 'kachelen' ( :D :') :/ ) om te kijken of dat echt zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:50:
Zo klein is een 340 anders niet ;)

Een 340 is wel heel goedkoop in aanschaf en vrij degelijk. Bovendien rijdt het ook best goed :) 't Is geen scheurijzer en in bochten wil-ie serieus gaan overhellen, maar het is wel een comfortabele auto en gegarandeerd goed voor veel kilometers. De techniek is simpel en vrij betrouwbaar.

Aangezien je vriend in de markt is voor een 340, zou ik ook zeker willen aanraden om naar een 360 te kijken. Een 360 is luxer uitgevoerd en heeft een hele fijne 2.0 liter motor onder de kap. Ook een 360 is in verhouding licht en kost dus ook niet gek veel in belasting en verzekering :)
Zuipen doet die 2ltr variant wel, maarja welke grote Volvo niet. De huidige kunnen er ook nog steeds een potje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

paQ schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:15:
Ik lees net dat er op de meeste 2.4 Diesels van Volvo standaard een bijverwarming is voor de motor, om die bij temperaturen onder de 10 graden bij te verwarmen.

heel aardig en mooi allemaal, maar nu komt het leuke:

met aanpassing van de software, kun je met de boordcomputer in de auto een timer inschakelen, welke van deze bijverwarming een standkachel maakt, die op een gewenst tijdstip de auto verwarmt.

:)

zometeen even langs de dealer 'kachelen' ( :D :') :/ ) om te kijken of dat echt zo is
Voor die 'standkachel' vragen ze dan wel weer €300 oid want voor zoveel staat ie in het boekje als accesoire.
In Golf TDI's zit ook alles voor cruisecontrol behalve het handletje maar ze rekenen er wel een kapitaal voor...
|:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

ik heb hem er niet inzitten :'(

de monteur wist trouwens ook niet van het verhaal wat ik hier ook schreef.
Standkachel achteraf is tegen de 1500 euro :|

helaasch...

xenons zijn iig gesteld, ook in kanteling zijdelings, ruitenwisservloeistof werd zonder te vragen bijgevuld en toen ik wilde afrekenen werd ik maar raar aangekeken :D
"hoezo betalen :? "

_/-\o_

Lang leve Van der Wulp
ToolkiT schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:50:
[...]

In Golf TDI's zit ook alles voor cruisecontrol behalve het handletje maar ze rekenen er wel een kapitaal voor...
|:(
was bij de astra ook (vorige model iig)
hendeltje 150 euro, maar dan wel meteen met CC

[ Voor 29% gewijzigd door paQ op 13-11-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Kan je dan niet gewoon zo'n handeltje van de sloop halen? :D

Qua zuipen valt mijn V40 tot nu toe flink mee hoor. 6,1:100 doe ik er gemiddeld mee (1:16,4). Heel wat beter dan de 10,5:100 (1:9,5) van mijn vorige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Maasluip schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:50:

Lijkt me toch wel. De standaard S80 2.5T heb je voor 44.635 euro, de standaard 325i voor 44.000 euro. Voor dat geld mis je op de S80 de cruiscontrol (alhoewel ik me nauwelijks kan indenken dat dat op zo'n auto niet standaard is) en de leren bekleding, maar op de 325 de climate control, lendesteun en in delen neerklapbare achterbank.
Dat is niet zo vreemd, Volvo is toch een merk dat een beetje tussen de 'middenklasse' merken (Ford, Renault, Peugeot, Opel) en de 'premium' merken (Audi, BMW, Mercedes, Jaguar) in zit. Je hebt dan gewoon meer auto voor je geld.

Het valt me trouwens wel op dat de verschillen tussen zo'n 325i en een S80 niet eens zo heel groot zijn. Ja, de S80 is 30 cm langer maar qua wielbasis (kenmerkend voor de binnenruimte) scheelt het maar 8 centimeter en qua bagageruimte maar 20 liter.

Neemt niet weg dat de 3-serie nogal overpriced is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maasluip schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:50:
[...]

Maar dan heb je geen BMW logo voorop staan, en er zijn mensen die daar wel geld voor willen uitgeven :o
De 325i heeft en zescylinder met meer vermogen, presteert beter, is zuiniger en zal ongetwijfeld stukken sportiever rijden dan de lompere en meer op comfort ingestelde S80. Het is maar net waar je de prioriteiten legt. Stellen dat je bij BMW alleen betaalt voor de blauwwitte proppeller is onzin. Premiumfabrikanten bieden wel een slechtere price/blik-verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Hoe dan ook denk ik dat je in een S80 een klasse hoger rijdt dan in een 3 serie.
Het mag er wel om gaan waar je voorkeur ligt, maar de S80 is bloedmooi en lijkt een stuk compacter dan zijn voorganger. (in het echt issie kleiner dan hij op de foto;s lijkt, ik heb hem zojuist nog eens goed bekeken)
Hij getuigd van Scandinavisch desgin (wie hem dan ook ontworpen mag hebben)

Hoe dan ook kun je geen 3 serie met een S80 vergelijken imo
WEL een 3 serie met een S60.
en dan kun je zien wat je voor je geld krijgt in die klasse.

Ik vind het eerlijker om de 5 serie tegen over de S80 te zetten en dan de verschillen voor eenieder persoonlijk te bepalen.
want wat zien we dan?
de instapper kost 48k

het verschil is hier slechts 4000 euro, met de instapprijs van de S80.
Het is nu imo veel eerlijker de verschillen aan te geven / te weerleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Goh Femme en Daniel in het volvo topic , hebben jullie allebei scriptjes draaien die alle postings doormailen met keyword BMW? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Red devil schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:39:
Goh Femme en Daniel in het volvo topic , hebben jullie allebei scriptjes draaien die alle postings doormailen met keyword BMW? :P
Nee, alleen als er negatief over gekletst wordt denk ik ;)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik rij ook Volvo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
I know, vond het grappig dat 2 grote BMW fans in 6 min reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Toeval :)

Maar goed, laten we voor de lol eens van vier merken de instapmodellen naast elkaar zetten:
Volvo S80 2.5T
BMW 523i
Audi A6 2.0T FSI
Peugeot 607 2.2 16V Reference

prijs
Veruit de duurste is de BMW, met 50.300 euro. Daarna de S80 (44.635), de A6 (43.490) en als goedkoopste de Peugeot 607 (39.185)

formaat
Qua formaat zijn ze goed vergelijkbaar: de A6 is met 4,92 meter het langst maar de 'kleinste' auto, de 523, is maar 8 centimeter korter. De breedte varieert nog minder, van 1,86 (Audi en Volvo) tot 1.84 (Peugeot) De kofferruimte slikt tussen de 480 (Volvo) en 546 (Audi) liter, qua gewicht is de 5-serie met 1445 kilo leeg toch wel aanzienlijk lichter dan de anderen die iets meer dan 1500 kilo op de schaal leggen.

motor
Bij Peugeot en Audi krijg je voor je euro's vier cilinders waarbij de Audi voorzien is van een turbo. Ondanks dat levert hij 'slechts' 170 pk en 280 Nm. De motor in de 607 is de zwakste van het viertal met 163 pk en 220 Nm. De performance-kroon gaat naar de vijfcilinder turbomotor in de Volvo die 200 pk en 300 Nm op de been brengt. Bij BMW krijg je een heuse zescilinder van 2,5 liter met 177 pk en 230 Nm.

prestaties en verbruik
Ondanks het verschil van 23 pk in het voordeel van de S80 geven zowel Volvo als BMW een topsnelheid van 235 km/uur op. De sprint naar de 100 km/uur valt wel in het voordeel van de Volvo uit, binnen 7,7 secs is die oefening achter de rug. Ook de A6 weer gebruik te maken van het hogere koppel en weet de BMW daar aardig bij te houden. De Peugeot blijft daar met 9,9 secs en een top van 220 km/uur toch wel aanzienlijk bij achter.

Opvallend genoeg worden die mindere prestaties niet beter verteerbaar gemaakt door een lager verbruik: gecombineerd geeft Peugeot 9,2 liter per 100 km op, gelijk aan de veel snellere Volvo. De BMW is met 8,5 l/100 km iets zuiniger terwijl de Audi met 7,9 l/100 km claimed met de minste brandstof toe te kunnen. Hieraan is te merken dat de Peugeot toch al wel wat langer meeloopt.

uitrusting
Alle uitrustingsverschillen opnoemen is natuurlijk volslagen ondoenlijk. Alle auto's zijn voorzien van elektrische ramen en spiegels, zijairbags, automatische arico, lichtmetalen velgen, een audio-installatie en dergelijke zaken.
Opvallend is dat bij Volvo extra betaald moet worden voor de cruise control en mistlampen voor. Verstelbare lendesteunen zijn dan wel weer standaard terwijl daar bij BMW en Audi bijna 500 extra voor betaald moet worden. Gemiddeld genomen zijn de niet standaard zaken bij die laatste twee merken wat duurder dan bij de andere twee.

Al met al is er weinig dat kan verklaren waarom de 5-serie 5665 euro duurder moet zijn dan de S80 en 6810 euro duurder dan de A6. Vermogen, ruimte en uitrusting zijn zo goed als gelijk. De S80 is een goede deal als je valt op Scandinavisch design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

waar is de gruwlijk lelijk gelifte E in dit overzicht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Erg leuk gescheven stukje zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 12:28

Dentheman

Zie signature

bijbaantje in een tijdschrift zou je niet misstaan :p

Maar wel een verduidelijkend stukje :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Nu online
paQ schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:47:
waar is de gruwlijk lelijk gelifte E in dit overzicht? :P
Het gaat toch niet over taxi's :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Mooi stukje daniel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 17:14
In de nieuwe AutoWeek staat eenzelfde stukje... Welllicht ook leuk om te lezen :)

[ Voor 87% gewijzigd door Aenarion op 14-11-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

vandaag @ afsluitdijk kwam een passat voorbij geblazen dus m'n pa ging even kijken of de V70 een beetje bij kon komen vanaf 120-130 dus vol gas @ 5 automaat gaat naar 4, naar 3.....grrrrrr wat een geluidje die 2.4L 5 pitter, en rap dat het ging naar de 200 :o >:) , toen maar weer van 't gas af :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Dentheman schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:37:
vandaag @ afsluitdijk kwam een passat voorbij geblazen dus m'n pa ging even kijken of de V70 een beetje bij kon komen vanaf 120-130
Is wel gelukt neem ik aan }) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

makkelijk, passat was een dieseltje :p Die walmde (eerder rookte) asociaal toen 'ie van 't gas af ging, hij schrok er denk zelf van want ging gelijk 80 rijden.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nee, da's het KLPD-effect. De gemiddelde automobilist denkt bij een V70 meteen dat er een undercover KLPD-auto achter hem zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

blik op de weg :P

paQ's Volvo:
Afbeeldingslocatie: http://www.ex-bv.nl/paQ/volvo/03704362.jpg

Nico de Haas' Volvo:
Afbeeldingslocatie: http://www.blikopdeweg.nl/Ons_blik/s60_voorkant.jpg

je ziet inderdaad dat mensen die te hard op de linkerbaan zitten ineens voor je wijken :D

[ Voor 60% gewijzigd door paQ op 15-11-2006 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:23:
blik op de weg :P
[afbeelding]
[afbeelding]

je ziet inderdaad dat mensen die te hard op de linkerbaan zitten ineens voor je wijken :D
En aangezien de KLPD 800 V50's heeft besteld, wordt dat alleen maar meer :)

Ik ga voor mijn V50 maar een zwaailicht aanschaffen. Scheelt in de file :+

Ook een leuke ervaring:

Ik ben een harde rijder, maar af en toe zit er toch zo'n malloot veel te dicht op je. Ook als ik geen kant op kan (1000 auto's op de rijbaan voor je), gaan ze toch op je bumper hangen.

Nou heb ik in mijn V50 het RTI systeem (breedbeeld Navigatie wat uit het Dashboard omhoog klapt):

Als er iemand op mijn bumper hangt, en ik druk op de knop waardoor het navigatie systeem bovenop het Dashboard omhoog komt, houden 9 van de 10 opeens afstand :)

Vertrouwen het toch niet helemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:10:
Nee, da's het KLPD-effect. De gemiddelde automobilist denkt bij een V70 meteen dat er een undercover KLPD-auto achter hem zit :P
Hehe ik betrap het bij mezelf ook dat ik wel eff 2x kijk voordat ik te hard rij of zo als ik een Volvo zie, meestal check ik ook nog eff of ze er met zijn tweeen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Dutch3men schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:47:
[...]

Hehe ik betrap het bij mezelf ook dat ik wel eff 2x kijk voordat ik te hard rij of zo als ik een Volvo zie, meestal check ik ook nog eff of ze er met zijn tweeen in zitten.
Zou het illegaal zijn om allemaal fake apparatuur aan je vooruit te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Red devil schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:53:
[...]

Zou het illegaal zijn om allemaal fake apparatuur aan je vooruit te hangen?
volgens mij niet zolang het het zicht door de vooruit maar niet belemert...

zoals al die .... mensen die midden onder de spiegel een tomtom oid gaan plakken 8)7

Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste