Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste
Acties:
  • 62.711 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

Ik ga hier mijn geluk maar eens proberen...

We hebben een volvo 360:
Afbeeldingslocatie: http://www.cazzoracing.nl/images/rsgallery/display/RHJ_3616%202%20shakedown.jpg.jpg

En we hebben daar de verwarmingsunit uit gehaald (gesloopt). Anyway, de slangen zijn er ook af en nu willen we de gaten in het blok afdichten met een tweetal bouten. Helaas wist de volvo garage niet te vertellen welke maat bout gebruikt kan worden... misschien weet iemand het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:05

Klippy

Still Game

teacher schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:10:
[...]

Ik heb zelf "goede" ervaringen met spullen van colourlock. Bij elkaar een dure grap, maar ik heb mijn interieur er echt mee opgefrist.
Dit is de leuning van de bestuurdersstoel vóór:
[afbeelding]
[afbeelding]

En dit erna:
[afbeelding]

Andere optie:
http://www.fafole.nl/

Ook net spul, maar dit kan je alleen gebruiken om om te kleuren.
Ziet er goed uit :)
Had gister al meteen een nette mail terug met de beste behandelmethode en ze hadden de kleurcode voor me nagekeken alleen komen ze dan bij "Off black" en dat zit volgens mijn Google kunsten pas vanaf het 2006 model erin.
Die 1970 is de interieurcode zag ik later, zegt dus niet veel over de kleur leer, volgens mij heet dat gewoon "Grey" maar de kleurcode vind ik niet zo snel.
Dus ik denk dat ik gewoon een stukje uit de onderkant van een stoel ga knippen dan heb ik iig zeker de goede kleur.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

911GT2 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:54:
Ik ga hier mijn geluk maar eens proberen...

We hebben een volvo 360:
[afbeelding]

En we hebben daar de verwarmingsunit uit gehaald (gesloopt). Anyway, de slangen zijn er ook af en nu willen we de gaten in het blok afdichten met een tweetal bouten. Helaas wist de volvo garage niet te vertellen welke maat bout gebruikt kan worden... misschien weet iemand het hier?
Geen idee :P

Maar is het geen optie de pluggen er even uit te draaien en dicht te lassen ?
Ik weet niet hoe 't met deze blokken zit, maar in oudere Volvo blokken worden voornamelijk engelse draadmaten gebruikt, misschien eens een plug meenemen of ruw de diameter nemen en een aantal bouten met diverse typen draad proberen ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Daar moeten geen bouten in maar zgn "vriespluggen". Soort metalen doppen die iets groter zijn dan het gat, maar daar in gemept kunen worden. Niet meer naslaan, maar zit meteen goed dicht.
Verkeerd gelezen, ik dacht dat het om zo'n verwarmings element ging.

Opzich kon je ook de slangen laten zitten, een bout erin + slangklem daaromheen.
Je moet de boel wel afdoppen en niet doorverbinden trouwens.

@ Phunk & Sorcerer8472 :
Wij hebben daar met de 850 ook last van, eigenlijk alleen met raam open trouwens.
Dus ik vermoet dat er dan een of ander vacuum ontstaat, kofferbak die niet perfectsluit of een ontluchtingskanaal ofzo?

[ Voor 59% gewijzigd door DopdeDouwer op 06-06-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Zo, stukje leer zit in een envelop, post het resultat wel binnen een week of 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb zojuist de gemiddelde leeftijd van de Volvorijder omlaag gehaald :P Heb een 740 gekocht! Motor liep erg mooi, en was erg goed onderhouden. Hij rijdt ook erg lekker, best snel en stuurt soepel.
Zijn nog wel twee dingen die ik wil fixen:
- Als je gas rustig loslaat dan loopt ie stationair 1200 tpm, laat je het gas snel los 800 tpm. Als je dus voor een stoplicht staat of gaat parkeren en hij loopt 1200 tpm, moet je even een flinke dot gas geven en meteen weer loslaten, dan gaat ie 800 tpm lopen. Als je 'm uitzet met 1200 tpm dan gaat ie nadieselen, niet erg fijn. Carb die goed afgesteld moet worden?
- Ook hoor je een metaalachtig geluid bij volledige stuuruitslag. Nog even naar kijken, niet heel erg storend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

- Als je gas rustig loslaat dan loopt ie stationair 1200 tpm, laat je het gas snel los 800 tpm. Als je dus voor een stoplicht staat of gaat parkeren en hij loopt 1200 tpm, moet je even een flinke dot gas geven en meteen weer loslaten, dan gaat ie 800 tpm lopen. Als je 'm uitzet met 1200 tpm dan gaat ie nadieselen, niet erg fijn. Carb die goed afgesteld moet worden?
Denk het wel. Heb een tijdlang hetzelfde met mijn Peugeot 404 gehad. Maar wat je dan moet afstellen weet ik niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Weet je zeker dat hij een carb heeft, geen injectie?

Mijn 460 heeft ook soms problemen met stationair lopen en dat lijkt een probleempje met de lambdasensor te zijn.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/r_schols/74001.jpg

Volgens mij een B230K. De verkoper zei nog wel wat hij dacht dat het was, maar ik snapte er niks van :P Mijn vader gelukkig wel, dus we gaan daar eerst eens naar kijken. We hebben ook een werkplaats handboek gekregen, dat maakt het hopelijk wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een B230K is het nooit als het een carburateur is. De 230K is een 2.3 liter met injectie.
De 740 is in Nederland met carburateur volgens mij alleen als 2.0 geleverd, alhoewel er ook een 2.3 met carburatuer is (B230E).
Als het een twee liter is is het een B19 of een B200, ik denk de laatste. Het is wel een red block (obviously).

Zoek het typeplaatje van het blok maar eens op, dan weet je het precies.

[ Voor 30% gewijzigd door Maasluip op 07-06-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:31
Die foto is iig geen B19 of B200. Aan de vorm van het inlaatspruitstuk te zien is het een B230 met injectie, maar echt goed zie ik het ook niet.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff gekeken, en het is een B230K met Pierburg carb (2b5 volgens mij). Zie ook http://www.volvo200.org/modellen/motoren2.htm

Ik ga denk ik wat reserveonderdelen van de carb zoeken. Vind het eigenlijk een maf probleem, vooral dat nadieselen als ik de motor bij 1200 rpm stationair uitzet (bij 800 rpm gebeurt dat dus niet). Ik ga er volgende keer sowieso euro 98 ingooien, want nu zit er 95 in. Verder, als iemand de oorzaak weet, aarzel niet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 10:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mijn 4x4 volvo met B30A dieselt ook weleens wat na als ik em uitzet nadat ik flink heb lopen planken; 20 seconden stationair draaien lost dat op.

Euro98 zou tegen pingelen en nadieselen moeten helpen maar met die huidige prijzen en een verbruik van minder als 1 op 5 rij ik lekker 95

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/901s83.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/33oqj2g.jpg
Fotos, niet van mijn auto kan er nu ffe niet bij ivm schilderwerken binnenin :) Boven is tussen de stoelen onder is tussen de "jumpseats" achterin

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:16:
Zo, heb zojuist de gemiddelde leeftijd van de Volvorijder omlaag gehaald :P Heb een 740 gekocht! Motor liep erg mooi, en was erg goed onderhouden. Hij rijdt ook erg lekker, best snel en stuurt soepel.
Zijn nog wel twee dingen die ik wil fixen:
- Ook hoor je een metaalachtig geluid bij volledige stuuruitslag. Nog even naar kijken, niet heel erg storend verder.
Misschien iets heel simpels; loopt de as van je gasklep of iets anders in de mechanica van je gaspedaal-carb wel helemaal soepel ?
Zet 'm eens stil als 'ie op 1200 rpm draait, en kijk eens of je met de hand de gashendel op de carb nog iets verder dicht kan zetten. Zo ja, boel schoonmaken of een trekveertje erop monteren.
Kijk ook even naar valse lucht, misschien zijn er wat slangen verdroogd.

Dat metaalachtige geluid hoor je bij vrijwel elke oudere auto met stuurbekrachtiging op max stuuruitslag. Is normaal en geen probleem.

'n Vriendin van me heeft btw ook een 850 gekocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:16:
(...)
Probeer het eens links én rechts. Als dit verschilt is er misschien iets met de oliepomp. (Ik had dat met een Seat Inca, lagers van oliepomp stuk, alle olie eruit gelopen en ZWAAR sturen... :))

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Situatie:

V70 Diesel, 163 PK uit juni 2003. 112k op t klokkie

Wat mag ie kosten?

edit: hmmz, laat maar, dit wordt appels en peren vergelijken als ik zo op autotrader.nl kijk...

ziet er iig uit als een goeie deal....wellicht soon meer info ;)

[ Voor 49% gewijzigd door kamstra op 08-06-2008 13:37 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Nog voordat je je bericht wijzigde had ik deze informatie voor je: (van de anwb koerslijst)
aankoop bij een autobedrijf € 24.000,-
aankoop bij een merkdealer € 25.000,-
aankoop van een particulier € 21.350,-

[ Voor 6% gewijzigd door Canard op 08-06-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

tozzke

aka tozzert

deel dat maar (op z'n MINST) door 2 (als ik het goed onthouden heb) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Ik vind die ANWB prijzen ook wat aan de hoge kant, maar delen door 2?
De goedkoopste uit V70 (2.4D, 2003, 112.000 km) die ik zie op autotrack is bijna € 19.000,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:42:
[...]

Misschien iets heel simpels; loopt de as van je gasklep of iets anders in de mechanica van je gaspedaal-carb wel helemaal soepel ?
Zet 'm eens stil als 'ie op 1200 rpm draait, en kijk eens of je met de hand de gashendel op de carb nog iets verder dicht kan zetten. Zo ja, boel schoonmaken of een trekveertje erop monteren.
Kijk ook even naar valse lucht, misschien zijn er wat slangen verdroogd.

Dat metaalachtige geluid hoor je bij vrijwel elke oudere auto met stuurbekrachtiging op max stuuruitslag. Is normaal en geen probleem.

'n Vriendin van me heeft btw ook een 850 gekocht 8)
Thanks voor de info, zal er even naar kijken. Net even gekeken en bij 1200 rpm staat de gaskabel niet strak in ieder geval. Ik ga volgende week maar eens de carb eraf halen denk ik, en dan alles nalopen (dus ook gashendel en gasveer e.d.). Slangen had ik al gecontroleerd, kan inderaad iets stoms zijn met valse lucht en vacuüm of zo, maar ik kon zo even snel niets vinden.

@pinockio, het is inderaad maar een kant volgens mij, maar bij normaal rijden en parkeren merk ik er gelukkig niks meer van. Laat het dus lekker zo als H-P zegt dat het niet erg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Canard schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:24:
Ik vind die ANWB prijzen ook wat aan de hoge kant, maar delen door 2?
De goedkoopste uit V70 (2.4D, 2003, 112.000 km) die ik zie op autotrack is bijna € 19.000,-.
hij woont in luxemburg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hehe, heb iets op t oog wat net over de grens staat in Duitsland...13.950, maar daar kan de BTW a 19% nog vanaf, aangezien het dan export is, en hier betaal ik niks voor importeren :9

maar goed, ff goed rondkijken eerst nog :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54

Dark Angel

Corvette LS Power

Even een crosspost uit show je auto topic

Vandaag ook maar weer eens wat aangeschaft voor de Volvo. Hopenlijk wordt hij er een beetje vlotter van :*) 20 juni wordt alles gemonteerd

TD04HL-19T Turbo (van een V70R 2000)
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/motor/tuning/turbo_upgrade.jpg

S60R 2004 spruitstuk (beter flow dan mijn 1998 spruitstuk)
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/motor/tuning/spruitstuk.JPG
Ferrita 3inch downpipe met sportkatalysator
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/motor/tuning/cat.jpg
5x groene Volvo S60R injectoren 475cc bij 3 bar en een Walbro 255 benzine pomp.
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/motor/tuning/pomp%20en%20injectoren.JPG

Autotech aluminium intercooler. bijna 2x zo dik als het orgineel 6 cm dik)
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/motor/tuning/atechic.jpg

En daarbij komt nog een custom mapping van MTE http://www.mte.se/
Hopenlijk aan het einde van het jaar nog een setje drijfstangen en aquamist water/methanol injectie en dan is hij klaar >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Angel op 08-06-2008 23:02 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

hey leuk! wat gaat je zo'n afstelling kosten? alleen de turbo nieuw is al een klein vermogen :P

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Das erg leuk speelgoed, maar waarom niet voor een supersprint downpipe gegaan en een 4,2,1 spruitstuk? Of werd dat te duur anders?

Maar goed, tof spul, beetje een vermoeden hoeveel vermogenswinst je gaat krijgen? :)

Trouwens, ik weet niet of deze al eens is gepost hier maar blijft toch leuk speelgoed:
http://www.autoblog.nl/ar...olvo-v70-t5-ipd-stage-iii

[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 09-06-2008 00:29 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Klippy schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:39:
Zo, stukje leer zit in een envelop, post het resultat wel binnen een week of 2 :P
Neem genoeg tijd tussen de stappen. Zo moet produkt a goed uitwerken voordat je er produkt b opsmeert etc.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Joopieboy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:27:
Das erg leuk speelgoed, maar waarom niet voor een supersprint downpipe gegaan en een 4,2,1 spruitstuk? Of werd dat te duur anders?

Maar goed, tof spul, beetje een vermoeden hoeveel vermogenswinst je gaat krijgen? :)

Trouwens, ik weet niet of deze al eens is gepost hier maar blijft toch leuk speelgoed:
http://www.autoblog.nl/ar...olvo-v70-t5-ipd-stage-iii
Ik vindt Ferrita echt een perfect bedrijf wat gewoon zeer goede kwaliteit spullen leverd zeker als het gaat op een keramisch katalysator. En het spruitstuk van de S60R is al zo goed als je het kan krijgen voor dat geld. + achter mijn motor is niet erg veel ruimte voor iets groters.

Ik mik nu op 340pk en 500+ nm maar dat zou nog iets meer kunnen zijn. Het wordt dan een IPD stage 4 / 5 einde dit jaar wordt het een stage 5 (350+ pk) moet alleen nog waterinjectie hebben en nog beter afstelling door MTE. Ga nu eerst een poosje rijden met wat veiligere software. Kijken wat de motor gaat doen. Ik heb geen zin om gelijk kromme drijfstangen te hebben.

@B-lennium Nieuwe turbo kost maar 750 euro en dan kan je gelijk een grotere kiezen volvo ruil gewoon maakt niet uit wat je inleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

ben je niet bang dat je aandelen goodyear moet gaan kopen met al dat vermogen op je voorwielen?

hoeveel vermogen heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

B-lennium schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:28:
ben je niet bang dat je aandelen goodyear moet gaan kopen met al dat vermogen op je voorwielen?

hoeveel vermogen heb je nu?
Ik heb nu 258pk op de motor en daar hou ik er 221 van over op de wielen.
En heb nu al meerder keren in volvo's gereden met 340+ pk's aan de motor en dan heb je net iets over de 300 op de wielen. Dat is gewoon goed te doen na de 80km/h dan hou je echt heel veel nieuwe sneller sportwagens bij. Zal in de toekomst nog wel een sper diff kopen om te zorgen dat ik ook max vermogen in de bochten kan neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dark Angel schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:19:
[...]

Ik heb nu 258pk op de motor en daar hou ik er 221 van over op de wielen.
En heb nu al meerder keren in volvo's gereden met 340+ pk's aan de motor en dan heb je net iets over de 300 op de wielen. Dat is gewoon goed te doen na de 80km/h dan hou je echt heel veel nieuwe sneller sportwagens bij. Zal in de toekomst nog wel een sper diff kopen om te zorgen dat ik ook max vermogen in de bochten kan neerzetten.
Echt ziek, nog een webpagina of een wie is wie ergens dat ik je projecten kan terug kijken en kan volgen?

Een v40 lijkt me nml voor mezelf een betere optie over een paar jaar als een v70 of een 850, vooral vanwege de kosten. Alleen ik moet wel wat no claim op hebben gebouwt anders is het echt niet te doen. C30 lijkt me ook erg leuk maar dat is helemaal toekomst muziek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: https://www.fcpgroton.com/images/products/large/VOLTUNEUPKIT1.JPG

Besteld bij FCP Groton, incl verzenden $147, voor dat geld heb je in NL nog niet eens de bougiekabels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Joopieboy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:34:
[...]

Echt ziek, nog een webpagina of een wie is wie ergens dat ik je projecten kan terug kijken en kan volgen?

Een v40 lijkt me nml voor mezelf een betere optie over een paar jaar als een v70 of een 850, vooral vanwege de kosten. Alleen ik moet wel wat no claim op hebben gebouwt anders is het echt niet te doen. C30 lijkt me ook erg leuk maar dat is helemaal toekomst muziek. :P
Je kan hier kijken http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24709.0.html
Of op mijn eigen site www.swedeperformance.nl daar komen straks ook de montage foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Dark Angel schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:11:
[...]

Je kan hier kijken http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24709.0.html
Of op mijn eigen site www.swedeperformance.nl daar komen straks ook de montage foto's
Ik zie nu ook op je site staan dat je een mooi prijsje had in Duitsland, feli :)
Zag je al eerder op de foto's via 850 forum, mooie prestatie toch.

Bij ET wordt alles erop gezet zeker? Ben benieuwd naar een 0-200 filmpje van het eindresultaat :+
Moet ook nog eens een afspraakje maken bij ET voor koplampen en knipperlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Klippy schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:40:
[...]

Ik zie nu ook op je site staan dat je een mooi prijsje had in Duitsland, feli :)
Zag je al eerder op de foto's via 850 forum, mooie prestatie toch.

Bij ET wordt alles erop gezet zeker? Ben benieuwd naar een 0-200 filmpje van het eindresultaat :+
Moet ook nog eens een afspraakje maken bij ET voor koplampen en knipperlichten.
Klopt helemaal dat ik alles bij ET laat doen. Zij zijn zowat de enige in europa die veel verstand hebben van Volvo's alleen autotech is beter maar die zit in Zwede. Voor de rest kan je bij hun goed terecht. Ze werken samen met MTE dat is de beste chiptuner voor Volvo's Hij komt 3x per jaar naar nederland om dan een week lang auto's perfect af te stellen. Marc van ET heeft zelf heel veel soorten basis tunings software zodat je gewoon kan door rijden tot MTE weer eens langs komt. _/-\o_

En de video komt volgende maand maar geen 0-200 0-100 is onzin voor een FWD alles onder de 6 sec is gewoon mooi meegenomen. ik zal wel video's maken van 80-120 en 100-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vriendin van me en dr vriend hadden bij haar 850 de demper deels leeggehaald en een open luchtfilter gemonteerd; :9 lekker geluidje!

Maar sinds ik een nieuwe LMM heb klinkt de mijne ook ineens een stuk voller. Binnenkort misschien ook nog een Powerflex motorsteun kopen, daarmee schijnt de roffel ook nog wat versterkt te worden (als leuke bijkomstigheid) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:01:
Binnenkort misschien ook nog een Powerflex motorsteun kopen, daarmee schijnt de roffel ook nog wat versterkt te worden (als leuke bijkomstigheid) :)
wat gek, alleen door een steun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ja, of eigenlijk een rubber. Zorgt voor minder kanteling van de motor, wel wat meer kans op resonanties en geluid in het interieur, maar zoals ik op het Volvo 850 forum lees zijn de meeste mensen er wel content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:29:
Ja, of eigenlijk een rubber. Zorgt voor minder kanteling van de motor, wel wat meer kans op resonanties en geluid in het interieur, maar zoals ik op het Volvo 850 forum lees zijn de meeste mensen er wel content mee.
Klopt je merkt het echt goed met de paarse steun als de gele neemt is het iets minder erg
Mijn stuur trilt nu ook iets meer met starten dat deed hij voor de steun niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/motorsteun.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Angel op 10-06-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Merk je ook dat 'ie wat directer op het gas reageert ? En wat strakker schakelt e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:53:
Merk je ook dat 'ie wat directer op het gas reageert ? En wat strakker schakelt e.d. ?
Ja met de paarse merk je dat zeker. Maar goed na 1 dag ben je er aangewend :)
Mijn broer heeft een gele in zij C70 zitten die is bijna zo zacht als rubber alleen slijt nooit meer.
Daar merk je niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen maar een bezoekje brengen aan Klein Zweden in Papekop. Ze hadden wel twee Piereburg (sic) carbs liggen. Ik hoop dat er een 2B5 of 2B7 tussenzit, zodat ik 'm meteen kan swappen met de huidige. Geen gezeik met de huidige carb eraf halen en overhoop halen! Meteen maar wat klein onderhoud ala filters, olie en bougies e.d. doen. Kan ie weer een tijdje vooruit. Daarna kan ik hopelijk mijn originele plannen uitvoeren, maar dat heeft verder geen haast. Ik hecht meer waarde aan een technisch goede auto dan een optisch mooie auto, uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Daar ga ik van het weekend ook even langs denk ik (wel vroeg op aan de openingstijden te zien).
Auto heeft heel lang niet op benzine gereden, toch overschakelen leverde een benzine proestende Stromberg CD-2 carburateur op. (overlopend reservoir via ontluchtingskanaal veroorzaakt door vlotter)
De B20 rijdt prima op LPG dus een carburateur om gelijk over te zetten leek mij een goed plan, dan heb ik altijd nog een back-up. Een van de 2 kan dan altijd nog opgeknapt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Waarom zet je niet alleen een throttlebody met een LPG mixer erop en haal je de hele benzine meuk eraf ? Of wil je ook nog op benzine kunnen rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy shit. Kwam daar aan, meneer daar liet de 2 carbs zien waarvan eentje het niet goed deed. De andere maar vergeleken met de huidige, en het leek er wel op, maar het was niet precies dezelfde. Ach, voor wat reservedelen wilde ik 'm wel kopen, tot ik de prijs hoorde :P €250! Alsof ie goud in z'n hand had. Ben maar snel weggegaan, ik vond het een belachelijke prijs. Voor dat bedrag kan je al bijna een B230K of een andere 740 vinden!
Ben daarna naar de Volvo garage in Mijdrecht geweest voor wat pakkingen, de meneer daar had wel wat verstand van deze carb en zei dat #32 @ hier wel eens gedeeltelijk kon afbreken wat er voor zorgde dat het stationaire toerental te hoog is. Ga waarschijnlijk dit weekend de carb eraf en uit elkaar halen, en het zou mooi zijn als het 'alleen' dit klein dingetje is. Morgen ga ik ook nog kijken naar een carb in Valkenburg (ZH), die wel een normale prijs had, namelijk €50. Hij kwam van een '85 740, en die van mij is '88, maar heeft wel gewoon een B230K. Hopelijk is het niet ineens een heel andere carb, maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:59:
Holy shit. Kwam daar aan, meneer daar liet de 2 carbs zien waarvan eentje het niet goed deed. De andere maar vergeleken met de huidige, en het leek er wel op, maar het was niet precies dezelfde. Ach, voor wat reservedelen wilde ik 'm wel kopen, tot ik de prijs hoorde :P €250! Alsof ie goud in z'n hand had. Ben maar snel weggegaan, ik vond het een belachelijke prijs. Voor dat bedrag kan je al bijna een B230K of een andere 740 vinden!
Ben daarna naar de Volvo garage in Mijdrecht geweest voor wat pakkingen, de meneer daar had wel wat verstand van deze carb en zei dat #32 @ hier wel eens gedeeltelijk kon afbreken wat er voor zorgde dat het stationaire toerental te hoog is. Ga waarschijnlijk dit weekend de carb eraf en uit elkaar halen, en het zou mooi zijn als het 'alleen' dit klein dingetje is. Morgen ga ik ook nog kijken naar een carb in Valkenburg (ZH), die wel een normale prijs had, namelijk €50. Hij kwam van een '85 740, en die van mij is '88, maar heeft wel gewoon een B230K. Hopelijk is het niet ineens een heel andere carb, maar dat zien we dan wel weer.
Tip: bel Marans in Veldhoven even, die zal genoeg carbs voor 740's hebben liggen. ;)

Of anders www.scandcar.nl, zitten in Moergestel. Erg leuke mensen en niet gek duur. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:26:
Waarom zet je niet alleen een throttlebody met een LPG mixer erop en haal je de hele benzine meuk eraf ? Of wil je ook nog op benzine kunnen rijden ?
Ja hij rijd nu prima op LPG (heeft fenk ik al een jaar of 2-3 niet op benz gereden als ik de vorige eigenaar begrepen heb).
Maar ik wil van de zomer naar frankrijk dus dan wil ik voor de zekerheid op benzine kunnen rijden. Heb al een keertje langs de snelweg gestaan met een lege LPG tankt en dat werd niet echt in dank afgenomen. Heb trouwens wel een leuke benz carb in de schuur liggen, maar daar schijnen weer geen LPG mengstukken voor te bestaan.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/volvofiel/hpbimg/IM000969.JPG

Na het verhaal van pinda gehoord te hebben bel ik eerst maar even voor dat ik langs rij.
edit:
Maar goed dat ik even belde:
Klein Zweden: "Ja die hebben we nog wel, die zijn 175"
Dop: "Ik hoef geen nieuwe, of is dat een gebruikte?"
KZ: "Ja dat is een gebruikte, nieuwe hebben we ook maar die zijn 800"
Dop: Proest, haha, laat maar. :+

[ Voor 13% gewijzigd door DopdeDouwer op 14-06-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Hehe, maar 175 vind ik nog wel een redelijke prijs, alleen is het nog steeds de vraag of 'ie het goed doet. :+

En tnx Bart-Willem voor de adresjes, zo eerst maar even bellen voordat ik naar Valkenburg ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Klaas Oost in Hoogeveen 0528-270726 heeft ook veel liggen. Excentrieke kerel, meestal wel aardig als 'ie geen kater heeft :+
Ook op zondagmiddag bereikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

vanmiddag een proefrit gemaakt in een Donkerblauw metallic Volvo C70 T5 (:9) uit '98 met 150k op de klok. Liefst had ik hem in saffron (goud/oranje/geel) gehad, maar op de 2e hands markt heb je het nu eenmaal niet voor het zeggen.
Het rijdt volledig anders dan de 2.5T waar ik een tijdje terug een proefrit in heb gemaakt.
Tot 3000-3250 rpm gebeurt er weinig, maar dan komt de turbo erin. Dat was bij de lagedruk versie absoluut niet het geval, dat ging heel geleidelijk en je hoorde de turbo niet eens. Bij deze hoor je hem vrij goed.

plaatjes:

het hart:
Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70/DSC00423_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70/DSC00424_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70/DSC00425_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70/DSC00426_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70/DSC00427_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70/DSC00428_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70/DSC00429_600.jpg

mocht ik tot koop overgaan:
- navigatie eruit (ziet er imo niet uit; beschadigingen daardoor worden gefixt)
- 2 kleine deukjes gaan eruit
- 2 kleine beschadigingen worden bijgewerkt
- kofferdeksel wordt afgesteld (links sluit hij ietsjes hoger dan rechts waar hij goed aansluit)
- nieuwe matten

Enige minpunt is dat de radio/tape/cdspeler geen gebrande cd's slikt.

normaal gesproken ben ik absoluut geen fan van dat hout in het interieur en het interieur is imo al een beetje saai grijs, maar het exterieur maakt dat dubbel en dwars goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

En toch blijft deze mooier... :P
Afbeeldingslocatie: http://i90.photobucket.com/albums/k249/Ruud_ST/Forum/Meetings/Son%20en%20Breugel%2027-04-08/P1000524-1.jpg

Hoeveel pk is er nog over? 8)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ H-P; tnx!
Het is alleen niet meer nodig om een carb te kopen (hoop ik :+), want ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden! Ik zei al eerder dat die man van de Volvo dealer in Mijdrecht vertelde dat er wel eens een nokje afbrak, en na de carb net gedemonteerd te hebben, blijkt dat inderdaad het geval te zijn!

Op de volgende foto zie je al dat er plastic weg geschaafd is, en waarschijnlijk komt dat dus omdat er geen nokje meer aanwezig is (je ziet op de foto deel 38 t/m 41 van het volgende schema, waar #38 dus geen pieletje meer heeft wat bovenaan zat).

Afbeeldingslocatie: http://www.roelandz.nl/dump/DSC02645.jpg

Ik ga volgende week dus dit onderdeel bestellen, en hopelijk krijg ik de carb weer goed in elkaar en is het de oplossing van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je mag wel iets aan je kleurbalans doen. Ik neem tenminste niet aan dat je met blauwe taxiplaten gereden hebt maar met groene handelaars platen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

tozzke schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:04:
vanmiddag een proefrit gemaakt in een Donkerblauw metallic Volvo C70 T5 (:9) uit '98 met 150k op de klok. Liefst had ik hem in saffron (goud/oranje/geel) gehad, maar op de 2e hands markt heb je het nu eenmaal niet voor het zeggen.
Het rijdt volledig anders dan de 2.5T waar ik een tijdje terug een proefrit in heb gemaakt.
Tot 3000-3250 rpm gebeurt er weinig, maar dan komt de turbo erin. Dat was bij de lagedruk versie absoluut niet het geval, dat ging heel geleidelijk en je hoorde de turbo niet eens. Bij deze hoor je hem vrij goed.

plaatjes:

het hart:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- kofferdeksel wordt afgesteld (links sluit hij ietsjes hoger dan rechts waar hij goed aansluit)
- nieuwe matten

normaal gesproken ben ik absoluut geen fan van dat hout in het interieur en het interieur is imo al een beetje saai grijs, maar het exterieur maakt dat dubbel en dwars goed)
Waarom hd je die paarse 2.5T eigenlijk niet gekocht?

Verder had ik al in show je auto gereageerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Maasluip schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:04:
[...]
Je mag wel iets aan je kleurbalans doen. Ik neem tenminste niet aan dat je met blauwe taxiplaten gereden hebt maar met groene handelaars platen ;)
ze zijn gemaakt met m'n telefoon, die heefte r weleens moeite mee ja ;)
Klippy schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:27:
[...]

Waarom hd je die paarse 2.5T eigenlijk niet gekocht?

Verder had ik al in show je auto gereageerd :P
Er waren toch ook wel een paar punten waar ik toch mijn twijfels bij had. Zo vond ik hem te laag (en te hard geveerd) waardoor hij waarschijnlijk ook aanliep in de wielkasten en de knoppen voor o.a. de raambediening waren smerig/versleten. De uitlaat hing er wat vreemd bij, de ramen leken niet soepel open en dicht te gaan en hij zat ook niet echt superstrak in de lak.
Maar bovenal wilde ik sowieso nog even verder kijken en vergelijken (met o.a. de T5 ;)) aangezien dit de eerste C70 was waar ik serieus voor ging kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

plaatjes:

het hart:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- nieuwe matten

Oehh zeer nice, ziet er goed uit zeg. Ford ingeruild ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik heb hem (nog?) niet gekocht, maar ik ben wel van plan m'n ford dan in te ruilen ja. Ik denk dat ik die lastiger kwijt raak dan m'n golf (die ik dan ook de deur uit zal doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nou, mijn 460 is volgens mij definitief afgeschreven. Waterpomp lek :(

Toegevoegd aan het andere werk wat eraan gedaan moest worden (remmenkit achter, remschijven en blokjes voor, koplampen, wielophangingsrubbers) is het echt einde verhaal nu.

Blijft nog de V40. Op naar de 300.000km! :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Waterpomp of de pakking ?

Wij hebben overigens eens een lekkend blok van een Civic gelast, heeft 't nog zeker 2 jaar uitgehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:16
Ik had wel eens gehoord dat de 2.5T een ander karakter heeft, maar knalt een T5 er echt pas bij 3000-3250 toeren in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:25:
Waterpomp of de pakking ?

Wij hebben overigens eens een lekkend blok van een Civic gelast, heeft 't nog zeker 2 jaar uitgehouden :)
Het kan ook de pakking zijn. Al een hele tijd druppelde de koelvloeistof er langzaam uit (er moest elke maand een litertje bij) maar van de ene op de andere dag loopt het er nu opeens veel harder uit. Zegmaar hij loopt meteen helemaal leeg.

Als we hem willen importeren moet hij door de APK en als we hem binnen een jaar doorverkopen moeten we alsnog BPM betalen. Dus eigenlijk is de enige optie nog dumpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Red devil schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:06:
[...]

Ik had wel eens gehoord dat de 2.5T een ander karakter heeft, maar knalt een T5 er echt pas bij 3000-3250 toeren in??
jep, en dat maakt hem dus gelijk geschikt als een cruisemachine aangezien hij bij 120 in z'n 5 onder de 3k rpm blijft

bij de 2.5T merk je eigenlijk niet eens dat je met een turbomotor van doen hebt. Het lijkt eerder een dikkere N/A motor, geen duw in je rug, nagenoeg geen turbogeluid. Op zich dus meer een rustige cruise- auto dan de T5, maja... als je dan toch al besloten hebt om voor een turbomotor te gaan.... dan ook gelijk goed en gaan voor het "groffe geweld" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

tozzke schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:00:
[...]

jep, en dat maakt hem dus gelijk geschikt als een cruisemachine aangezien hij bij 120 in z'n 5 onder de 3k rpm blijft

bij de 2.5T merk je eigenlijk niet eens dat je met een turbomotor van doen hebt. Het lijkt eerder een dikkere N/A motor, geen duw in je rug, nagenoeg geen turbogeluid. Op zich dus meer een rustige cruise- auto dan de T5, maja... als je dan toch al besloten hebt om voor een turbomotor te gaan.... dan ook gelijk goed en gaan voor het "groffe geweld" :P
En dat went al zo snel een T5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo'n T5 blok, is dat erg dorstig? Ik heb ook een 850 T5 overwogen maar volgens mij sta je dan vaak bij de pomp (onderbuikgevoel). Niet in de laatste plaats omdat je neigt naar pittig rijden :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

als ik de cijfers moet geloven, ontlopen de 2.4T, 2.5T en T5 elkaar niet zo heel veel.
Gemiddeld 1:9-1:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een Volvo kopen Jazzper. Zo'n BX is toch niks man >:) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

offtopic:
nah of xant ;)
bx is wel lichter, meer opties, goedkoper, goedkoper nadien, etc. En ik vind hem wel mooi!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

[...]

Klopt ja, de T5 heeft wel dat echte turbo effect.
De 2.5T bouwt heel gelijdelijk vermogen op, al zit daar rond de 3500rpm ook wel een duidelijk merkbare versnelling in, althans bij mij, maar een T5 is wel een verschil ja.
De T5 heeft ook een 2.3 liter blok met hogedruk turbo dus die levert veel PK bij hoge toeren en minder als je het wat rustiger aan doet. T5 is gewoon meer voor de fun :) Gelukkig scheelt het aan de pomp niet zo gek veel dus in dat opzicht is een T5 de betere keus.

Al die blokken blijven ver onder de 3000 toeren bij 120 in de 5 dus op dat gebied zijn het alletwee cruise auto's zoals jij het omschrijft, maar van die 2 is de 2.5T toch meer cruise dan de T5 vind ik zelf.
Eigenlijk was ik zelf ook op zoek naar een T5, maar een volledig leren saffron pearl in uitstekende conditie met handbak en zonnedak voor een scherpe prijs heeft het bij mij gewonnen van de T5.
Zo heeft iedereen wel wat, de perfecte auto vinden is moeilijk als er maar zo weinig C70's rondrijden.

En van de andere kant, elke C70 is reden tot blij zijn :)
Zou ook niet te lang wachten met kopen, als je er een goed gevoel bij hebt gewoon doen, veel slechte C70's rijden er niet, maar qua onderhoud kunnen ze ook alle kanten op, kan je vantevoren ook niet alles over zeggen, dat blijft een beetje geluk hebben bij auto's van die leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

daar heb je inderdaad wel gelijk in, maar het is toch behoorlijk wat geld wat je daar achterlaat. Het is geen mp3speler die je koopt. En dan ben ik er ook altijd een geweest van de impulsaankopen... dus dat houdt me dan ook nog enigszins in om gelijk overtuigd te zijn.

Overigens heeft deze T5 half leder/alcantara wat imo toch wel prettiger is (en mooier) dan volledig leer. Het glijdt niet zo en het breekt een beetje (iig in de crème lederen interieurs).

Hoe is jouw ervaring trouwens met het audiosyteem? Ik zie dat in de jouwe een enkele cdspeler zit, in de "mijne" zit een 3cd wisselaar met radio en tapedeck. Ik probeerde een gebrande cd (welliswaar een cdrw) en die speelde hij met geen mogelijkheid af, heb jij daar ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:16
[...]

Idd. Maar heb je cijfermatig gezien tot 3000 rpm met een T5 iig minimaal zelfde koppel en pk als een 2.4T ? of doet die T5 turbo helemaal niks onder 3000 rpm zodat je daaronder eigenlijk niet lekker kunt rijden. Heeft een T5 een andere (dikkere) turbo als een 2.4T? Of is het puur een softwarematig iets.

Mijn toekomstige v70 moet lekker stil zijn, in de meeste gevallen kun je dan als regel nemen: meer pks = stiller. Je zou eigenlijk een 2.4T moeten nemen en die chippen, zodat hij er lekker vroeg al aan begint te slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Red devil schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:10:
[...]

Idd. Maar heb je cijfermatig gezien tot 3000 rpm met een T5 iig minimaal zelfde koppel en pk als een 2.4T ? of doet die T5 turbo helemaal niks onder 3000 rpm zodat je daaronder eigenlijk niet lekker kunt rijden. Heeft een T5 een andere (dikkere) turbo als een 2.4T? Of is het puur een softwarematig iets.

Mijn toekomstige v70 moet lekker stil zijn, in de meeste gevallen kun je dan als regel nemen: meer pks = stiller. Je zou eigenlijk een 2.4T moeten nemen en die chippen, zodat hij er lekker vroeg al aan begint te slurpen.
De koppel krommes van de 2.4T en de T5 zijn toch wel iets anders de T5 gaat pas echt goed vermogen opbouwen na de 3000 rpm de 2.4T heeft dat al 1000 rpm lager. En ja er zit echt een verschil in de turbo's en uitlaat systeem. ook de zuigers en drijfstangen zijn anders. maar met een chippie kan je de 2.4T wel redelijk laten voelen zoals een standaard T5. Alleen zal hij niet lang vermogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
Ik ben sinds vorige week ook Volvo rijder \o/

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/c30_a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/c30_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/C30_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/C30_4.jpg

Ben zo blij als een kind want hij zit fenomenaal en rijdt heerlijk :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Abbadon schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:05:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En nu moeten wij maar gaan raden dat het een 1.6D is :P

Mooie bak hoor. Ziet er echt goed uit hoor zo'n C30. Dat rood die je niet vaak (lees, nooit), maar ziet er eigenlijk best leuk uit.

Ik heb zelf een V50 in die lak kleur (met beige bekleding :) ).

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 15-06-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
Echte tweakers/autofreaks hebben zo achterhaald wat voor type het is :P. 1.6D idd, Kinetic uitvoering en Titanium Pearl Grey. Ik vond het rood wel cool omdat het anders zo'n grijze auto wordt.

Aangezien ik zelf alleen auto's met 1.4 benzine heb gehad is zo'n moderne 1.6 turbodiesel met tweemaal zoveel koppel een ware verademing.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Gefeli man, onwijs gave auto en die bekleding is echt heel mooi, nog niet vaker zo gezien! Wel een alfa met rode bekleding en zwart exterieur, is toch wel de mooiste combi imo.

Nofi trouwens, maar waaraan zien jullie nou die 1.6D :P ? Of snel even een kenteken check gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien aan de intercooler? :P Maar mooie bak man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

tozzke schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:33:
daar heb je inderdaad wel gelijk in, maar het is toch behoorlijk wat geld wat je daar achterlaat. Het is geen mp3speler die je koopt. En dan ben ik er ook altijd een geweest van de impulsaankopen... dus dat houdt me dan ook nog enigszins in om gelijk overtuigd te zijn.
Klopt, ik heb ook lang gezocht, maar uiteindelijk toch weinig auto's bekeken. Je gevoel moet er wel goed bij zijn, zijn vaak ook de kleine dingen die het hem doen, op papier kan het een prachtige auto zijn, maar als je zo'n uitgeleefd interieur tegenkomt weet je vaak ook al wat over hoe de bestuurder ermee gereden heeft.
Is inderdaad een smak geld, maar je weet toch nooit zeker wat je koopt. Zag laatst iemand die een V70 had gekocht, maanden gezocht, 20 auto's bekeken en daar stond er eindelijk een voor een goede prijs die er netjes uitzag. Particulier, ANWB keuring gedaan en 2500km later geeft de turbo het op. Wist die verkoper dat? Waarschijnlijk niet. Had de ANWB dat kunnen weten? Was ook geen indicatie voor dat die slecht draaide op dat moment dus nee. toch een raparatie van een 1000 Euro bij de dealer, maar dat hoort er allemaal bij. Alles kan kapot :) Dus 100% zekerheid heb je toch nooit.
Overigens heeft deze T5 half leder/alcantara wat imo toch wel prettiger is (en mooier) dan volledig leer. Het glijdt niet zo en het breekt een beetje (iig in de crème lederen interieurs).
Moet zeggen dat ik een donker interieur een stuk mooier vind. Glijden van het leer valt me nogal mee en het zit heerlijk dat dikke leer :) Vooral met stoelverwarming aan als het fris is buiten en de regendruppels over het raam glijden. Dan voel je je wel king of the road :+
Of half leer mooier is, is persoonlijk, heb in beide gezeten, maar ik denk dat ik volledig leer toch wat netter vind. Al is halfleer ook niet verkeerd op die stoelen, ziet er best strak uit.
Hoe is jouw ervaring trouwens met het audiosyteem? Ik zie dat in de jouwe een enkele cdspeler zit, in de "mijne" zit een 3cd wisselaar met radio en tapedeck. Ik probeerde een gebrande cd (welliswaar een cdrw) en die speelde hij met geen mogelijkheid af, heb jij daar ook problemen mee?
Bij mij zit de SC-805 erin ja, bij jou de SC-901 zo te zien.
De 901 is wat nieuwer maar qua geluid moet dat niks uitmaken. Het geluid is met de standaard speakers al subliem vind ik. Veel lage tonen en hoog is ook goed scherp. Was zwaar onder de indruk toen ik dat de eerste keer hoorde. Het 12 speaker surround pakket schijnt nog wat beter te klinken.
CDR pakt hij tot nu toe zonder problemen, al een stuk of 3 merken getest nu. Bekend probleem bij de 901 dat hij geen CDR lust, vind ik ook vreemd want dat zou toch geen probleem mogen zijn.
Ik ben wel nog op zoek naar een CD wisselaar want de kabel ligt meestal al tot aan de kofferbak ook al heb je nooit een wisselaar erin gehad dus dat zou bij jou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Zijn ook Alpine wisselaars te koop die er zonder aanpassing op kunnen. Ben je voor een 100 euro klaar.
En desnoods gewoon op marktplaats/ebay een 805 of nieuwer type halen, klik je er zo in binnen 2 minuten. Kosten nog altijd een euro of 200, maar die van jou brengt dan ook weer 250 op.

Abbadon schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:05:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind hem stoer :)
Alle C30's eigenlijk, maar dit is een erg lekker kleurtje, vooral met dat interieur. Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

osc4r schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:27:
Gefeli man, onwijs gave auto en die bekleding is echt heel mooi, nog niet vaker zo gezien! Wel een alfa met rode bekleding en zwart exterieur, is toch wel de mooiste combi imo.

Nofi trouwens, maar waaraan zien jullie nou die 1.6D :P ? Of snel even een kenteken check gedaan?
Toerenteller onderandere. B)

Maar echt een schitterende auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Joopieboy schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:49:
[...]

Toerenteller onderandere. B)

Maar echt een schitterende auto!
Ik, als C30 2.0D rijder, zie het anders ook niet ;)

Explain the differences please!

@Abbadon
Welcome to the club! C30 rijdt idd heerlijk!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

hmmmm

als het dan toch de donkerblauwe wordt....

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/volvo_c70/DSC00425_compare.jpg

let niet op de remklauw achter die ineens verplaatst is :+
die velgen lagen onder de auberginekleurige waar ik een maand of wat geleden een proefrit in gemaakt heb
en aangezien deze foto flink overbelicht is, lijkt de bovenste velg (die er nu onder liggen) wel heel fel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

tozzke schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:48:
hmmmm

[afbeelding]

die velgen lagen onder de auberginekleurige waar ik een maand of wat geleden een proefrit in gemaakt heb
en aangezien deze foto flink overbelicht is, lijkt de bovenste velg (die er nu onder liggen) wel heel fel denk ik
Doe het dan gelijk goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/user/371/img/huxzt9yl0khrma9kfbe1umzhp.jpg
Of een setje pegasus velgen eronder, maar goed, leuke bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Niet mijn smaak, vind die lichmetalen velgen hem echt heel goed staan, en in die 'antraciet'... nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik vind hem met donkere velgen en getinte ramen het mooist :) Geeft een erg stoer uiterlijk :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik ga hem absoluut niet verlagen. De vorige 2.5T waar ik in reed was wel verlaagd (af frabriek... naderhand... who knows) maar dat ding was me echt veel te stug en hij liep aan in de wielkasten.

Wat is er nou eigenlijk toegestaan met dat ramen tinten? en de kosten?
en is het überhaupt wel duurzaam op een stijlloze deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 22:02
MrBarBarian schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:04:
[...]

Ik, als C30 2.0D rijder, zie het anders ook niet ;)

Explain the differences please!

@Abbadon
Welcome to the club! C30 rijdt idd heerlijk!
Om te zien wat voor auto het is:
Tip 1: www.rdw.nl
Daar kun je zien dat kenteken 18-xxx-7 hoort bij een Volvo C30 Diesel. En dat ie op 11-06-2011 APK gekeurd moet worden. En dat de BPM €6889,- is.
Tip 2: www.volvocars.nl
Hier vindt je de prijslijst van de C30. De 2.0D heeft een BPM van minimaal €8201,61, de 1.6 "maar" €6183,67.
Met andere woorden dit is een 1.6D die iets meer aangekleed is, waardoor de BPM gestegen is.

Edit voor mijzelf: Je kunt via www.rdw.nl ook al zien dat het ding 4 cilinders heeft, 1560 cm3 groot is en 1264 kg weegt.

[ Voor 9% gewijzigd door Spoetnik385 op 16-06-2008 20:30 ]

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

tozzke schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:18:
ik ga hem absoluut niet verlagen. De vorige 2.5T waar ik in reed was wel verlaagd (af frabriek... naderhand... who knows) maar dat ding was me echt veel te stug en hij liep aan in de wielkasten.

en is het überhaupt wel duurzaam op een stijlloze deur?
Verlagen is niks, maar die van mij lijkt ook aan te lopen, kan ook door de velgbeschermers komen of gewoon de stoters die niet 100% zijn.
Is gewoon erg weinig ruimte :P

Qua velgen twijfel ik ook nog.
Heb ook even met fotoshop gespeeld, niet heel goed, maar je krijgt een idee .

A: Origineel 16" Centaurus
B: 17" Canisto
C: 17" Pegasus

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/velgen.jpg

Groter dan 17 vind ik niet mooi meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

tozzke schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:18:
Wat is toegestaan..... Alles achter de B(?)-stijl (iig achter de voorportieren :P) is sowieso toegestaan. De voorruit moest 75% doorlatend zijn en de zijramen voor 70%, uit mijn hoofd.
EDIT: En mijn neef moest €280,- neertellen voor alles achter de B-stijl. Nog doorheen te kijken, redelijk goed zelfs, maar wel lekker stoer!
EDIT2: Wel handig om erbij te zeggen dat dat een 5-deurs Seat Leon was 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Krentenbol op 16-06-2008 20:54 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik vind persoonlijk de canisto's toch het mooist van die 3 Klippy. En dan misschien ook nog het liefst de antraciete variant ervan (afaik had Dark Angel die in eerste instantie ook op zijn bolide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsjeblieft geen Pega's, staan leuk onder een vierkante 850, maar onder zo'n rond gevormde C70 staat het imo niet. Ik vind je huidige velgen mooi chic, en de Canisto's wat sportiever. Als je origineel Volvo wilt blijven zou ik voor de Canisto's gaan, anders is er aftermarket ook nog wel wat leuks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik ben de site met het overzichtje van de volvo velgen kwijt,

Ik zou voor de Propus, Triton of Comet gaan.

Respectievelijk een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.uncle-olav.com/volvo850/velgen/propus.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uncle-olav.com/volvo850/velgen/triton.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uncle-olav.com/volvo850/velgen/comet.jpg

http://www.uncle-olav.com/volvo850/velgen/

[ Voor 62% gewijzigd door DopdeDouwer op 16-06-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Spoetnik385 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:28:
[...]

Om te zien wat voor auto het is:
Tip 1: www.rdw.nl
Daar kun je zien dat kenteken 18-xxx-7 hoort bij een Volvo C30 Diesel. En dat ie op 11-06-2011 APK gekeurd moet worden. En dat de BPM €6889,- is.
Tip 2: www.volvocars.nl
Hier vindt je de prijslijst van de C30. De 2.0D heeft een BPM van minimaal €8201,61, de 1.6 "maar" €6183,67.
Met andere woorden dit is een 1.6D die iets meer aangekleed is, waardoor de BPM gestegen is.

Edit voor mijzelf: Je kunt via www.rdw.nl ook al zien dat het ding 4 cilinders heeft, 1560 cm3 groot is en 1264 kg weegt.
Ik doelde meer op specifieke details op de auto zelf ;) Thanks anyway!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:02:
Alsjeblieft geen Pega's, staan leuk onder een vierkante 850, maar onder zo'n rond gevormde C70 staat het imo niet. Ik vind je huidige velgen mooi chic, en de Canisto's wat sportiever. Als je origineel Volvo wilt blijven zou ik voor de Canisto's gaan, anders is er aftermarket ook nog wel wat leuks te vinden.
Juist, dat idee heb ik zelf ook, pegasus hoort hier niet.
Ik riep eerder dit topic nog dat R velgen onder een R horen en nergens anders... Maar toch vind ik het niet lelijk :P
Mijn voorkeur gaat uit naar de Canisto, al vind ik dat die wel heel "leeg" zijn.

De Propus vind ik een twijfelgeval. Niet echt mooi... maar ook niet lelijk. Maar die komen er niet op als vervanging, dan hou ik het geld liever :)

Is wel zo dat ik steeds meer gewend raak aan m'n huidige velg. toen ik hem pas had had ik al bijna een set Canisto erbij gehaald...
Eens kijken of ik ergens een goede gebruikte set zie. Als ze al worden vervangen is dat toch pas als de voorbanden op zijn en daar wil ik nog 6000 km mee doen, tot de onderhoudsbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:02:
Ik kan er niks aan doen, maar ik vind de Pegasus het mooist (gewoon 'simpele' velgen vind ik over het algemeen het mooist) :)

Maarja, het zijn wel R velgen... maargoed, aan de andere kant: van de C70 is geen R, dus echt wannabe staat het ook niet, wel gewoon smaakvol :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-06-2008 22:07 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

tozzke schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:48:
hmmmm

[afbeelding]

Nice staat echt mooi die donkere wielen heb ik als winter setje.

En mijn neef heeft nu ook R wielen onder zijn C70 gezet en staat toch best wel mooi.
( dat is nu al C70 nummer 4 in de familie )
_/-\o_ Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70%20meeting%202007/IMAG0043.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Angel op 16-06-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel 18'' of niet? Geeft wel meteen een heel uiterlijk aan de C70, maar iets subtieler onder zo'n voluptueuze (:+) C70 is wel meer mijn ding. Het zijn mooie velgen, maar worden door mij gewoon meteen geassocieerd met een 850.

@Klippy, het leuke van velgen is natuurlijk dat je je huidige ook kan verkopen, meestal maakt dat een upgrade niet zo heel duur. Maar ik zou de overstap zeker niet overhaasten, want ik vind je huidige velgen er persoonlijk prima uitzien, en het rijdt waarschijnlijk ook een stukje comfortabeler dan grotere velgen (maar sommige prefereren juist weer grotere velgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zo die zilverkleurige C70 is wel erg gaaf. Fijne kleur, oranje is ook zeker leuk, maar wel een beetje standaard.
Ik zou overigens voor een setje Tritons gaan, ik ga binnenkort ook weer eens op zoek naar iets dergelijks denk ik. Een set BBS zou ook niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

nog eventjes wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Op...?
Aflevering of een andere C70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik heb "ja" gezegd over de telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Help!

Af en toe als ik een bocht te hard neem ging m'n oliepeil-lampje branden. Vandaag maar eens nagekeken en wat bleek: er hing maar een klein druppeltje olie aan m'n peilstok. 8)7 Terwijl 'ie zo'n 3000km geleden een grote beurt heeft gehad (waar 'ie gewoon Esso Ultra 10W40-olie heeft gekregen, dus geen goedkope troep).

Garage gebeld, die zeiden dat 'ie wellicht iets van een halve liter olie heeft verbruikt op 3000km, en dat mag op zich wel. Gevraagd of er alleen Esso-olie nu in moest, of dat een ander merk maar wel hetzelfde type ook goed was. Dit mocht, als het wel maar a-merk spul was en geen Hema-zooi ofzo. :P Ik naar Halfords, Castrol GTX 10W40 gehaald (5 liter-kan, de 1-liters waren op) en hops bijvullen maar. Wat denk je: na anderhalve liter kwam er nog steeds niets bij op de peilstok (ook niet na lang wachten en tussentijds bijvullen). Uiteindelijk 2,5 liter erbij gegooid, dit is de helft wat er in het blok moet. :X Dit betekent dus: m'n 850 verbruikt op zo'n 3000km ongeveer 2,5 liter olie. :o

Nagekeken:
- geen olielekkages zo te zien (geen plasjes op de parkeerplek etc);
- geen olie in het koelwater;
- het blok zweet niet/nauwelijks olie, dus daar ook al niets te vinden.

Is dit normaal? Waar kan dit aan liggen? Moet ik me zorgen gaan maken? :P Help! :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

tozzke schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:22:
ik heb "ja" gezegd over de telefoon ;)
Gefeliciteerd :)
Ik dacht al, na al dat C70 gepraat hier moet het toch wel gaan kriebelen :P