Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 28 Laatste
Acties:
  • 62.717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:10

weebl

YARR!

Ik heb gisteren een aantal uur in een XC90 3.2 van 11 dagen oud mogen rijden :) We hadden hem een dagje mee voor een testrit :) M'n ouders gaan namelijk een nieuwe wagen kopen.

Wat een lekkere auto is dat zeg! Je hebt absoluut niet het idee dat je in een auto van ruim 2 ton rijdt. Alles gaat echt verschrikkelijk soepel.

Ze gaan hem waarschijnlijk leasen, dus het wordt een hele nieuwe. Zijn er dingen waarvan jullie vinden dat ze er echt op moeten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
weebl schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:26:
Ik heb gisteren een aantal uur in een XC90 3.2 van 11 dagen oud mogen rijden :) We hadden hem een dagje mee voor een testrit :) M'n ouders gaan namelijk een nieuwe wagen kopen.

Wat een lekkere auto is dat zeg! Je hebt absoluut niet het idee dat je in een auto van ruim 2 ton rijdt. Alles gaat echt verschrikkelijk soepel.

Ze gaan hem waarschijnlijk leasen, dus het wordt een hele nieuwe. Zijn er dingen waarvan jullie vinden dat ze er echt op moeten of niet?
Mijn schoonpa heeft nu alle folders thuis liggen van de XC60 :) Als je ouders een iets kleinere auto nemen, steek je geld in je zak, en heb je de modernere auto.

XC90 is trouwens ook top ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
weebl schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:26:

Ja, de V8 moet erin. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:40
Het nadeel van de XC60 vind ik die scheve center console. Ik vind dat er níet uit zien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
timcooijmans schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:00:
Het nadeel van de XC60 vind ik die scheve center console. Ik vind dat er níet uit zien :/
Ik vind het wel mooi, maar die van de XC90 is inderdaad ook zeer geslaagd. Toch is het wel vreemd dat er in de Volvo's op de markt toch echt flink verschillende dashboards zitten, waarbij je bij veel merken veel meer overeenkomst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 19:40
PWM schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:03:
[...]

Ik vind het wel mooi, maar die van de XC90 is inderdaad ook zeer geslaagd. Toch is het wel vreemd dat er in de Volvo's op de markt toch echt flink verschillende dashboards zitten, waarbij je bij veel merken veel meer overeenkomst hebt.
Ik ben meer voor de console zoals in de V50 gewoon geen fratsen en Keep It Stupid Simple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:10

weebl

YARR!

PWM schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:57:
[...]

Mijn schoonpa heeft nu alle folders thuis liggen van de XC60 :) Als je ouders een iets kleinere auto nemen, steek je geld in je zak, en heb je de modernere auto.

XC90 is trouwens ook top ;)
We gaan juist voor de XC90 vanwege het formaat. We hebben nu een VW Sharan. Iets achteruit qua ruimte is niet zo'n probleem, hebben we toch niet echt meer nodig. Maar we hebben juist voor de XC90 gekozen i.v.m. de ruimte.
Bij die hebben ze expres een roffel in de uitlaat gemaakt zodat ie lekker klinkt, hij maakt dus iets meer lawaai... Wij gaan vooral voor comfort, en de 235pk van de 3.2 is echt meer dan zat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Volgens mij heb ik 't wondermiddel tegen doffe achterlichten bij de 850's gevonden: spray er WD40 op. :P Nu is 't maar een kwartier geleden dat ik het spul erop gespoten heb, maar tot nu toe lijkt het doffe wel behoorlijk weg te blijven. :)

Wel om de paar weken herhalen uiteraard. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:25

tozzke

aka tozzert

Ik heb m'n oog laten vallen op een C70 en kom net terug van een bedrijf die er een had staan (Volvo C70 2.5T uit oktober 1998 met zo'n 140k km op de teller)

Heeft iemand enig idee waar op te letten? typische C70 kwaaltjes ofzo
misschien ook een indicatie van de onderhoudskosten en wanneer de distributieriem vervangen dient te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Onderhoudskosten: deze vallen mee. Het blok uit dat ding is gewoon hetzelfde als bij de 850/S60/S70/V70. :)

Distributieriem: zeer waarschijnlijk om de 120.000km. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Distributie moet voor zover ik weet i.d.d. bij de latere blokken om de 120k. Die zal dus net vervangen zijn. Oudere blokken is om de 90.000km.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/harmo/850/850-grill.jpg
Klein detailtje aangepast. Heel langzaam aan komen er in de nabije toekomst wel meerdere.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Staat nog een hele mooie originele set 17" Pegs op Marktplaats voor 550 :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Mjah, als ik daar nu mee aan kom zegt mijn vrouw; wacht nog maar ff tot je verjaardag (kleine 2 maand).

Helaas is geld nou niet het gene waar ik over ga :D
Ze weet wel dat ik ze er heel graag onder wil hebben. Maar begin eerst maar eens even alle andere kleine dingetjes op te knappen (speakerroostertje D-stijl is b.v. kapot, kapje bij 't sleepoog in de bumper ontbreekt.)

Wel tof dat je er aan denkt trouwens !!
(heb ze alleen niet op marktplaats terug kunnen vinden, i.i.g. niet bij onderdelen -> banden & velgen)

[ Voor 16% gewijzigd door Harry op 05-04-2008 19:19 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Check :)

Anders had ik ze zelf wel gekocht denk ik, maar ik ga over een weekje op vakantie en ben van plan veel geld uit te geven :+
(Overigens is een Volvo S80 huren vrij duur :'(, dus eerst een Charger met de homies, en een Focus als ik alleen verder ga :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 21:48

Klippy

Still Game

tozzke schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:16:
Ik heb m'n oog laten vallen op een C70 en kom net terug van een bedrijf die er een had staan (Volvo C70 2.5T uit oktober 1998 met zo'n 140k km op de teller)

Heeft iemand enig idee waar op te letten? typische C70 kwaaltjes ofzo
misschien ook een indicatie van de onderhoudskosten en wanneer de distributieriem vervangen dient te worden?
Deze toevallig?

Ben zelf ook al een tijd passief op zoek. Ik hoef geen andere auto, maar een mooie C70 staat wel hoog op de verlanglijst. En zo veel keuze is er niet.

Als het bovenstaande is ziet hij er goed uit, maar zou niet mijn keuze zijn qua kleur.
Voor wat je op foto's kan zien is er niet veel mis mee. Dat hij bij een Volvo dealer staat is ook al een groot pluspunt, veel kan er dan eigenlijk niet mis mee zijn.
Bij dat soort bedrijven kan je ook makkelijker vragen hoe het staat met de riem etc.
Enige nadeel van de 2.5T is het raltief hoge verbruik tov de prestaties.
Een T5 verbuikt bijna net zo veel en heeft 50pk meer, maar die vind je niet met die kmstand voor die prijs.

Neig daarom zelf ook nog naar een gewone 2.4 170PK. Die zijn best goedkoop te krijgen en verbruiken wat minder.
Liefst had ik een T5, maar die zijn zeldzaam als handgeschakelde bak met lage kilometerstand.

Je moet ook niet al te veel twijfelen, afgetrapte C70's zie je eigenlijk zelden. Dat zijn niet echt auto's die streetrace sjonnie-petjes volk aantrekken.
Maar bij dat soort auto's vind ik dat zelf ook altijd moeilijk, vooral omdat ik zelf heel weinig van de techniek weet.

Had zelf deze en deze op het oog.
Maar die eerste staat bij een dubieus bedrijf.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:58:
Anders had ik ze zelf wel gekocht denk ik, maar ik ga over een weekje op vakantie en ben van plan veel geld uit te geven :+
(Overigens is een Volvo S80 huren vrij duur :'(, dus eerst een Charger met de homies, en een Focus als ik alleen verder ga :'))
Ach, een Charger (nieuwste?) zal ook geen straf zijn gok ik zo :D
De Focus (USA?) rijd ook niet slecht, maargoed... een S80 is natuurlijk wel een iets ander verhaal.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:50:
Auw die velgen ;( Sorry Phunk, ik vind ze te groot voor een 850 / S70... Dit zijn origineel S60 / V70 R velgen, toch? Of zijn het 3rd-party look-a-likes?
Ouwe koe enzo :)
Maar dit zijn 18" Pegasus onder in dit geval een V70 Classic, maar 't aangezicht is met een 855 niet veel anders;
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/harmo/850/V70-18-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/harmo/850/V70-18-2.jpg
Nu staat deze wel wat lager, maar 18" onder een Estate staat toch heel anders dan onder een Sedan.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Het werdt wel eens tijd om mijn hobby projectje aan de wereld te laten zien.

'Wat was je dan aan het doen?' hoor ik je vragen.

ik wil een volvo 164 gaan voorzien van megasquirt injectie, edis6 onsteking en een holset turbo.
dit alles moet er voor zorgen dat ik rond de 300 pk uit het B30 blok kan persen!

Hiervoor heb ik natuurlijk een auto nodig:

Die heb ik!

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/Volvo01.jpg

En amerikaanse Volvo 164E Automatic met B30F motor. kleine 100.000 mijl op de klok.

de auto moet nodig gerestaureerd worden zoals je kan zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/Volvo02.jpg
De auto heeft een aardige klapper gemaakt achter, veel dingen krom en veel plamuur

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/Volvo03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/Volvo04.jpg
Gaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/Volvo05.jpg
Gaatje weg, het kniperlichtje vind ik niet mooi, dus gaat eraf!

Om de megasquirt injectie te kunnen testen heb ik een tafeltje gemaakt waarin ik een motorblok kan testen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/mega01.jpg
Hier ze je het blok + alle extra bedrading die nodig is voor de megasquirt.

Ik ga de electronische onsteking van een Ford Mustang gebruiken, deze onsteking is te regelen via de Megasquirt computer.

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/mega02.jpg
Ford Mustang Edis6, de originele onsteking zit er om het gat dicht te houden.

Als alles werkt (auto af, motor klaar, megasquirt werkend) dan ga ik een turbospruitstuk maken, intercooler monteren en de turbo inbouwen

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/turbo01.jpg
Holset HX35W turbo uit een Dodge Cummins 6 liter diesel truck

Zoals je ziet genoeg werk, ik ben nu erg druk met de auto zelf. het plaatwerk is het meeste werk.
kleur weet ik nog niet goed, waarschijnlijk satijn zwart http://www.automotiveblog...s/2007/05/flatmustang.jpg

De auto wordt verlaagt, krijgt polyvinyl bussen en een M400 handbak , dit omdat de automaat bak het vermogen niet aankan.

[ Voor 3% gewijzigd door B-lennium op 08-04-2008 12:32 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Soulfly schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:51:
[...]

Ouwe koe enzo :)
Maar dit zijn 18" Pegasus onder in dit geval een V70 Classic, maar 't aangezicht is met een 855 niet veel anders;
[afbeelding]

[afbeelding]
Nu staat deze wel wat lager, maar 18" onder een Estate staat toch heel anders dan onder een Sedan.
Toevallig, dat zijn mijn oude velgen :)
Heb ze aan hem verkocht.

Trouwens, B-Lennium, interessant, ben er erg benieuwd naar. Leuk om wat foto's te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 08-04-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Grr, m'n band loopt nog steeds langzaam aan leeg! :( Anderhalve week terug nog bij Profile geweest daarvoor, die ontdekten geen lek nadat de band ondergedompeld en geïnspecteerd was, maar het ding liep leeg door zo'n inkeping veroorzaakt door een balanceer-loodje. Maar kennelijk lostte dat het probleem niet op: vanochtend stond m'n band weer behoorlijk slap. Snel naar een tankstation gereden waar uiteraard de luchtpomp defect was. :') Dus snel ergens anders heen, 50 cent moeten betalen voor lucht ( :') slaat nergens op zoiets, met de huidige brandstofprijzen moet service er wel van af kunnen lijkt me) en het bandje bleek maar 0,8 bar lucht te bevatten (hoort 2,1 te zijn).

Wat kan de oorzaak zijn? :?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
B-l: Leuk project !! Zeker als je er de ruimte voor hebt. (nog even wachten voor mij tot het zo ver is)

H-P: Marcus toch? Ontzettend gave V70 is dat. 300pk ongeveer. Was met de rit hier in 't noorden niet leuk om achter te rijden en dan vier heigende CY's achter je ... :)

B-W: ventiel. Eventueel even de band opnieuw om de velg laten leggen wil het probleem ook nog wel eens oplossen. Kan zijn dat ie d'r net niet lekker op zit wat onder belasting (Gewicht van de auto) problemen op kan leveren.

[ Voor 26% gewijzigd door Harry op 08-04-2008 20:45 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Velg lek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi projectje inderdaad, al vind ik dat matzwarte niet helemaal bij een Volvo passen, maar dat is natuurlijk persoonlijk :P

Ben zelf aan het kijken voor een 240/740/940/850 voor max. 3k. Zou het wel vet vinden om een goedkope 240 te vinden, over te spuiten (in CY? :9) en er Polaris/Borbet Type-E/lookalikes velgen eronder te smijten. Al weet ik niet of dat het geld nog waard is, in originele staat is zo'n oude Volvo natuurlijk ook leuk. Als iemand nog een leuke heeft gespot, aarzel dan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wibren heet 'ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:43
@B-Lennium, interresant project, je houd ons hier op de hoogte van je vorderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:01:
Mooi projectje inderdaad, al vind ik dat matzwarte niet helemaal bij een Volvo passen, maar dat is natuurlijk persoonlijk :P
qua motorisering wordt de auto ook niet bepaald, Standard :P
het doel is om een zo normaal ogende auto te maken waar mening ‘petje’ in een golf/calibra van schrikt. Hij wordt lager, mat zwart en waarschijnlijk met andere velgen (bredere band)

het normale zwart vind ik niet zo mooi staan op de auto, ik zit er zelfs aan te denken de strippen zwart te maken.

Wat lees en kijk voer voor de geintreseerde, hierdoor heb ik het virus opgelopen,

Hier
En Hier
En Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

in mijn zoektocht naar een C70 loop ik toch tegen wat vraagjes aan.

ik heb al te horen gekregen dat ik het best op zoek kan gaan naar een model uit het eerste productiejaar ivm (nog) meer electronica in de latere modellen (vanaf 1999) en dan ook nog het liefst een met een dolby geluidsinstallatie erin. Duidelijk is dat een dolby set beter is, maar maakt dat de standaard installatie slecht? of is daar ook prima geluid uit te krijgen?

wat is de meest verstandige keuze, een 2.5T of juist de T5 (en dan met oog op degelijkheid/duurzaamheid; ik kan me indenken dat een hogedruk turbo (T5) sneller slijt dan een lagedruk (2.5T))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En u gaat door voor de kapotte koelkast. :P

Kennelijk zat er een bergje vuil op m'n velg waardoor de band er niet 100% goed op lag en langzaam leeg liep. Vond het een wat vreemd verhaal, maar goed: band is eraf gehaald, de velg grondig gereinigd, ingesmeerd met een of ander vaag zwart goedje en daarna is de band erop gelegd. Kostte me 17,50 en ben benieuwd of dit de oplossing is. :)
tozzke schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:25:
in mijn zoektocht naar een C70 loop ik toch tegen wat vraagjes aan.

ik heb al te horen gekregen dat ik het best op zoek kan gaan naar een model uit het eerste productiejaar ivm (nog) meer electronica in de latere modellen (vanaf 1999) en dan ook nog het liefst een met een dolby geluidsinstallatie erin. Duidelijk is dat een dolby set beter is, maar maakt dat de standaard installatie slecht? of is daar ook prima geluid uit te krijgen?

wat is de meest verstandige keuze, een 2.5T of juist de T5 (en dan met oog op degelijkheid/duurzaamheid; ik kan me indenken dat een hogedruk turbo (T5) sneller slijt dan een lagedruk (2.5T))
Volvo en niet-degelijke electronica heb ik niet echt van gehoord (behalve bij de 400-serie en met name de 480, maar die zijn onderhuids gewoon een Renault).

De standaard installatie zal goed zat zijn, en mocht je hoge eisen stellen dan zou ik gewoon zelf er iets in leggen. :P

M'n broer was eerst in de markt voor een 850 T5-R alleen de koppeling ervan is een complete work-out, zo zwaar is 'ie. :P Wel een leuke racebak is het dan, maar niet fijn om ermee in de stad of file mee te rijden (al is het een hobbybak voor hem). Hij heeft gewoon de normale 2.5T gekocht omdat een lagedruk-turbo wat rustiger rijdt, genoeg pk's heeft en minder hard slijt. :P Als je toch een automaat pakt, dan maakt het op zich niet uit. Ik denk alleen wel dat de 2.5T wel ietsjes zuiniger zal zijn dan de T5. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Bart-Willem op 09-04-2008 23:21 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

omg! mooiste volvo die er is in mijn ogen: de 164 met einspritzung :)

heb gemengde gevoelens bij je 'opvoer' project. Ben benieuwd. Veel succes!

[ Voor 17% gewijzigd door Jazzper op 09-04-2008 23:26 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heerlijk die neuzen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Jazzper schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:20:
omg! mooiste volvo die er is in mijn ogen: de 164 met einspritzung :)

heb gemengde gevoelens bij je 'opvoer' project. Ben benieuwd. Veel succes!

[video]
klinkt wel lekker, maar 3x carburateur is mij toch 3 x te veel haha, vind de electronica en het geknutsel erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

vandaag proefritje gemaakt in onderstaand vehikel:

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70/DSC00267_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70/DSC00268_600.jpg

het rijdt allemaal toch wel erg leuk, maar toch een paar puntjes:
- er liep wat aan in een linker bocht (dan viel het me iig op) en het leek erop aan de wielkast te zien dat het wiel de wielkast aan de binnenkant raakt aan de bestuurderskant
- de uitlaat hangt er een beetje vreemd bij, wel vast, maar erg laag
- de ramen gingen wat traag terug omhoog
- na overleg met een mede GoT-er lijkt er een 1999 motor in te liggen terwijl hij uit oktober '98 komt (weet iemand misschien of die eind '98 geïntroduceerd zijn wellicht?)
- de cd wisselaar achterin ging niet open (met contact uit iig) nadat ik het schuifje opzij geschoven had en op "push" gedrukt had; hoe hard moet dat??)

maar wat dan toch wel voor twijfel zorgt.... hij staat bij een volvo dealer hier in de buurt die er 6 maanden garantie op geeft. en dat met een prijs van net geen 10k (140k km op de teller)

* tozzke twijfelt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Wel een erg vette bak, apart kleurtje ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Uitlaat zou ik me geen zorgen over maken, dat is zelf / tijdens een APK of iets dergelijks gemakkelijk recht te zetten.
Je ziet trouwens wel vaker dat een bepaalde editie van een auto eerder op de weg komt dan hij oorspronkelijk gepland staat. Goed voorbeeld is mijn zus met een laatste generatie V40, ken de data niet, maar is dezelfde situatie in elk geval.

CD speler zou ik niet weten, test het een keer met contact zou ik zeggen, kan een simpele oplossing zijn. Trage ramen heb ik in mijn eigen V40 ook (1997), alhoewel, ik vind het traag, wellicht dat het in vergelijking snel is ;)

Als er iets aanloopt moet je er natuurlijk wel naar laten kijken, dat hoort dan weer net niet!

De kilometerstand zou ik me totaal geen zorgen over maken. Ik snap je twijfel wat dat betreft niet helemaal. 6 maanden garantie op een bijna 10 jaar oude auto bij aflevering lijkt mij best wel redelijk!

EDIT: Helemaal vergeten, het is idd wel een ontzettend vette bak. Precies de goede kleur, en de enige juiste velgen eronder :) ! Hoop dat het voor je doorgaat, weet precies hoe hij rijdt en het is echt een wonder auto imo!

[ Voor 11% gewijzigd door hexagram op 10-04-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Post het ook eens @ volvo850forum.nl
Daar zitten meer C70 rijders, die kunnen je vast wel het nodige vertellen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

mja, de twijfel zit hem vooral in het feit dat het de eerste is waar ik naar heb gekeken en waarin ik een ritje heb gemaakt (beetje vergelijken kan geen kwaad lijkt me) en dat ik altijd twijfel bij de wat grotere uitgaven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
tozzke schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:45:
mja, de twijfel zit hem vooral in het feit dat het de eerste is waar ik naar heb gekeken en waarin ik een ritje heb gemaakt (beetje vergelijken kan geen kwaad lijkt me) en dat ik altijd twijfel bij de wat grotere uitgaven :P
Groot gelijk hoor :) . Zou zeker verder gaan kijken, nooit gelijk voor het eerste model dat je rijd van stag gaan! Ik ken het hoor, vind ik iets zo geweldig dat ik het dan ook direct wil meenemen. Kom ik thuis, ga ik ermee aan de slag, en kom later tot te conclusie dat ik voor hetzelfde geld net even iets beters had kunnen halen..

Succes ermee voor de rest! De auto ziet er zo op het oog in elk geval zeer zeker niet slecht uit, en het grootste deel van de door jou aangedragen punten zijn makkelijk op te lossen, of hebben slechts minor onderhoud nodig (voor zover ik het kan beoordelen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

tozzke schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:05:
vandaag proefritje gemaakt in onderstaand vehikel:

[afbeelding]

[afbeelding]

het rijdt allemaal toch wel erg leuk, maar toch een paar puntjes:
- er liep wat aan in een linker bocht (dan viel het me iig op) en het leek erop aan de wielkast te zien dat het wiel de wielkast aan de binnenkant raakt aan de bestuurderskant
- de uitlaat hangt er een beetje vreemd bij, wel vast, maar erg laag
- de ramen gingen wat traag terug omhoog
- na overleg met een mede GoT-er lijkt er een 1999 motor in te liggen terwijl hij uit oktober '98 komt (weet iemand misschien of die eind '98 geïntroduceerd zijn wellicht?)
- de cd wisselaar achterin ging niet open (met contact uit iig) nadat ik het schuifje opzij geschoven had en op "push" gedrukt had; hoe hard moet dat??)

maar wat dan toch wel voor twijfel zorgt.... hij staat bij een volvo dealer hier in de buurt die er 6 maanden garantie op geeft. en dat met een prijs van net geen 10k (140k km op de teller)

* tozzke twijfelt :/
Erg mooie auto!

De cd-wisselaar gaat volgens mij alleen open als er contact op zit. Het kan natuurlijk ook zijn dat 'ie niet aangesloten is, maar dat is allemaal niet zo spannend. :P

Hoezo zou het om een 1999-motor gaan? :? Kans is zeer groot dat Volvo het ding vanaf eind '98 al leverde. Dat was met m'n 240 ook het geval: het ding kwam welliswaar uit 1990, maar het was wel de '91-versie. :P Ik zou me er in ieder geval geen zorgen over maken. :)

6 maanden garantie op een auto van 10 jaar oud is sowieso erg netjes, ik denk niet dat je er een buil aan zal vallen. Dat van het aanlopen zou ik sowieso bij de eventuele koop meteen na laten kijken. :) Kopen dat ding!

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een heuse 480 turbo 8)
Omdat pics meer zeggen dan woorden:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dymlos/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dymlos/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dymlos/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dymlos/4.jpg

In elk geval heb ik al een paar opknappunten gevonden maar die zijn meer van estetische aard dan van technische. Alle knopjes, tierelantijnen en electrisch systeem is tiptop in orde. Moet 'm alleen nog schoonmaken.

Liefde O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 21:20
O+
Nu snel naar de dealer rennen om een kap voor op je ruitenwisser achter te scoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJapie schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:55:
O+
Nu snel naar de dealer rennen om een kap voor op je ruitenwisser achter te scoren :P
Als het goed is lekt ie van achter niet, niet op die plaats tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mooi project hoor B-Lennium, wat ik me echter afvraag is waarom een turbo van een diesel moter ? draait die wel genoeg toeren?

Blokje ziet er goed uit, mijn b30a is toch wel erg vettig (wat vet is roest niet zeggen ze hier)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

het gaat niet om het aantal toeren van de turbo, maar de hoeveelhied lucht die hij kan verplaatsen.

stel dat een 6 liter diesel +/- 3000 toeren maakt, dan verplaatst een 3 liter benzine (met 6000 toeren) ongeveer de zelfde hoeveelheid lucht.

om 350 pk te halen heb ik een lucht verplaatsing van +-/ 18 M^3/Min nodig. bij een druk van 20psi.

ik ga onder die getallen zitten, maar moet wel mn turbo er op aanpassen.

als je gaat rekenen en dan kom je op een 'ideale' turbo voor jouw motor. de Holset Hx35 kwam daar het dichtst in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17

Dentheman

Zie signature

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Yep echt ongelovelijk waar zon bak overal doorheen rijd. enige limitatie is volgens mij de bestuurder ik zelf :P (me vriendin bleef ook braaf naast me in de auto zitten hoewel ze eerst wel twijvelde vond ze het toch allemaal erg leuk )

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 480 gewassen en hij ziet er weer fris en fruitig uit 8) Heb alleen nog iets mafs met de bestuurderportier, deze gaat elke keer dicht als je hem open laat staan. Passagierskant heeft dat niet. Is zoiets simpel te fiksen? Kan er weinig over vinden in de monteurhandleiding namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

sluit de deur wel netjes? overal dezelfde tussenruimte? anders een keer je schanieren stellen

[ Voor 40% gewijzigd door B-lennium op 15-04-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-lennium schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:32:
sluit de deur wel netjes? overal dezelfde tussenruimte? anders een keer je schanieren stellen
Hij sluit prima. Tussenruimtes weet ik zo niet, zal ik morgen wel eens bekijken. Vind het wel irritant want nu moet ik elke keer die deur openhouden en hij is best zwaar :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
De scharnieren en het portier zal best goed sluiten, dus ik zou daar zelf niet aan gaan stellen. Dat is bovendien heel lastig, zeker met van die grote 2deurs deuren.

Als ik je begrijp zijn je "deurdrangers" kapot/versleten/weg. Normaal gesproken zit er een veer/staaf die de deur in een aantal standen open houd, of voorkomt dat de deur te ver open kan. Bij de 850 zijn deze deurdrangers behoorlijk gevoelig, vaak maken ze een knakkend geluid voordat ze afbreken.

edit:
Wat ook kan is dat de veer op een of andere manier blijft hangen en de deur juist dicht wil houden. Anyway, kijk of je iets in die trant kan vinden dan wijst het zich vanzelf wel denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door DopdeDouwer op 16-04-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

En toen waren de banden van de S60 op... alle 4 eigenlijk (aan de linkerkant meer dan aan de rechterkant :?).

Er ligt nu Michelin Primacy op 205/55/16 (ben ik op zich heel tevreden over; fantastische wegligging bij zowel nat en droog - kan haast niet beter), maar misschien zou het toch nog iets stiller kunnen. Hebben jullie nog goede ervaringen met bepaalde merken onder Volvo's?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Mijn vader heeft er Continentaal banden onder zijn S40 zitten, voor mijn gevoel zijn er mooi stil en een goeie wegligging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Sorcerer8472 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:18:
En toen waren de banden van de S60 op... alle 4 eigenlijk (aan de linkerkant meer dan aan de rechterkant :?).

Er ligt nu Michelin Primacy op 205/55/16 (ben ik op zich heel tevreden over; fantastische wegligging bij zowel nat en droog - kan haast niet beter), maar misschien zou het toch nog iets stiller kunnen. Hebben jullie nog goede ervaringen met bepaalde merken onder Volvo's?
Onder een S60 zou ik Pilot Exalto's nemen. Lekker stil, maar toch veel grip. Primacy's (heb zelf Primacy HP nu, en de 'oude' Primacy gehad), vind ik opzich fijne banden, maar bieden toch te weinig grip. De HP is wel stiller dan de oude overigens.

Conti kan ook, neem dan de Sportcontact 3 (niet 1 of 2!), maar die zijn wel lawaaiiger dan de Michelins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:58
He Tozzke, hoe vind je deze: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=26043.0

Vaak zijn die volvos van een forum goed onderhouden. Daarbij kun je met de forum search vaak de volledige historie terugvinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Red devil schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:30:
[...]

He Tozzke, hoe vind je deze: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=26043.0

Vaak zijn die volvos van een forum goed onderhouden. Daarbij kun je met de forum search vaak de volledige historie terugvinden :)
Wow :)
Die wil ik :P

Kijk daar ook altijd tussen, maar deze ziet er erg goed uit, zeker voor een forumlid.
Ik zou bijna zeggen hij is te goedkoop.

Mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Handig om te weten dat het een 2.4T is, staat er dan weer niet bij in z'n forum post :P. Overigens ziet hij eruit als een goede auto, en inderdaad al helemaal voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Vandaag geplaatst, zal dit weekend wel weg zijn als er niks mis mee is.
Zelf bij mij begint het te kriebelen om nu meteen te bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb afgelopen weekend in de 1999 (blauwe achtergrond in het logo dus dat zal wel de 2e zijn) S40 van mijn ouders gereden. 1.6 16V business edition.

ik ben echt wel benzine auto's gewend maar hij sloeg al af als je er naar keek. Mijn ouders klaagden er ook over. Dat is toch kwestie van afstelling? Als je nu niet een mega berg gas gaf was het kansloos.

Verder zat ik er steeds naast maar dat is kwestie van wennen (de versnelling that is).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:58
osc4r schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:23:
Handig om te weten dat het een 2.4T is, staat er dan weer niet bij in z'n forum post :P. Overigens ziet hij eruit als een goede auto, en inderdaad al helemaal voor die prijs.
In de titel staat anders: Volvo C70 2.4T MY99 Full-options :p

Maar idd niet duur. Ik zat nog te denken, wat een hoop auto heb je dan eigenlijk voor maar 10k. En voor weinig geld rijd je toch in een hele gave coupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren en vandaag ook weer lekker veel rondgetuft in de 480 8) Het probleem met de deuren heeft m'n broer gevonden, er is een staafje kapot die dus die dingen open moet houden. Binnenkort eens fiksen. Verder loopt ie als ik 'm start stationair netjes rond de 800-900 rpm maar na een tijdje rijden loopt dit op tot 1100. Zal wel iets braks zijn denk ik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hier staat nog een C70. Best een leuk apparaat zo op het eerste gezicht.

Misschien een beetje aan de prijzige kant en een stukje bij je uit de buurt :P

Staat bij dit bedrijf trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door max op 20-04-2008 22:01 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/harmo/850/850-tinting-1.jpg

* Harry raam-folie-plak-kwaliteiten :)

Ramen van de achterdeuren moeten nog, maar die moeten er eerst uit om mooi strak gedaan te worden :) Daar komt een stukje tijd om de hoek kijken dat ik net niet heb. (tenminste, niet in combinatie met m'n ouwe heer die graag een handje helpt als ik loop te knutselen).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik had het vermoeden een maand gelden in Duitsland al, en van de week was ik in Frankrijk en wist ik het zeker:

Mijn auto komt niet boven de 190 km/u uit op de teller. Ik rijd een 2007 Volvo V50 2.0 (met roetfilter). Volgens de cijfers moet hij een 208 echte kilometers kunnen halen. De teller is redelijk accuraat, dus ik denk dat ik nu een echte 185 km/u haal. Mijn Dealer zegt dat ze er weinig aan kunnen doen.

Ik, als technische leek denk nu:

Als mijn wagen "maar" 185 rijd, kan hij dus blijkbaar nooit genoeg vermogen hebben, of de versnellingsbak staat niet goed afgesteld.

Iemand wel eens in zo'n situatie geweest. Wat moet ik doen? De auto naar een rollerbank brengen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

In welke versnelling reed je van de hoeveel versnellingen?
In veel auto's is/was het zo dat de topsnelheid in de 4e van de vijf versnellingen wordt/werd bereikt. Misschien is het bij jouw auto ook zo? (5 van 6 ofzo?)

[ Voor 57% gewijzigd door bartvl op 21-04-2008 22:00 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hoeveel toeren draaide je in welke versnelling, had je belading/tegenwind etc.

Test eens tegen met iemand met dezelfde auto (niet op de weg dan he ;) )

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:40:
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een heuse 480 turbo 8)
Omdat pics meer zeggen dan woorden:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

In elk geval heb ik al een paar opknappunten gevonden maar die zijn meer van estetische aard dan van technische. Alle knopjes, tierelantijnen en electrisch systeem is tiptop in orde. Moet 'm alleen nog schoonmaken.

Liefde O+
Leuk ding stinkerd, kan 'm pas nu ff goed bekijken hier in het hotel.
Ik heb ook weer 'n speeltje gekocht, laat ik je zondag oid wel zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

PWM schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:45:
Ik had het vermoeden een maand gelden in Duitsland al, en van de week was ik in Frankrijk en wist ik het zeker:

Mijn auto komt niet boven de 190 km/u uit op de teller. Ik rijd een 2007 Volvo V50 2.0 (met roetfilter). Volgens de cijfers moet hij een 208 echte kilometers kunnen halen. De teller is redelijk accuraat, dus ik denk dat ik nu een echte 185 km/u haal. Mijn Dealer zegt dat ze er weinig aan kunnen doen.

Als mijn wagen "maar" 185 rijd, kan hij dus blijkbaar nooit genoeg vermogen hebben, of de versnellingsbak staat niet goed afgesteld.

Iemand wel eens in zo'n situatie geweest. Wat moet ik doen? De auto naar een rollerbank brengen o.i.d.
Bij mij verschilt de topsnelheid ook wel eens van dag tot dag. Met 15" wielen haal ik 'sochtends (koud) vaak wel 210 op de teller, die bij hoge snelheden vrijwel geen afwijking heeft.
's Middags haal ik vaak amper de 200.
Probeer 't gewoon nog eens,en met bijv. V-Power erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dit is het snelste wat ik heb gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BH0s5tBiVOppzoulWZ0G5wCn/thumb.jpg

Dit is in de 5de versnelling, in zijn 6 haalt hij dat helemaal niet. Ik rijd overigens op 17 inch af-fabriek. Mijn echte snelheid weet ik niet, aangezien ik het Volvo RTI systeem heb, en die geeft geen snelheid aan.

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 23-04-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou iig de afwijking van je snelheidsmeter even controleren. Ofwel met een GPS, of door een bepaalde afstand te klokken.
190 km/h zijn waardes die je verwacht van een auto met 100 pk, niet met 136 pk. Zelfs de S80 van mijn pa (2.5 D, 140pk) krijg ik zonder problemen voorbij de 200 km/h.

Als de snelheidsmeter klopt dan mis je toch serieus wat vermogen. Dat kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben, nieuwe auto, niet of slecht ingereden, luchtmassameter. Dat is een beetje koffiedik kijken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Zijn er ook mensen met positieve ervaringen met 2.0D met roetfilter? :X Ik hoor echt alleen maar slechte dingen over die gefilterde motor :X

En de versnellingsbak, is die dan af te stellen (wat 'lengte' van versnellingen betreft) bij een productie-auto, achteraf? Je had echt geen flinke wind tegen btw? :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Sorcerer8472 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:15:
Zijn er ook mensen met positieve ervaringen met 2.0D met roetfilter? :X Ik hoor echt alleen maar slechte dingen over die gefilterde motor :X
Ja hoor, hij bevalt prima!

Ik heb er overigens 200 mee gereden. Toen zat er niet heel veel pit meer in, maar de auto was nog aardig nieuw toen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:15:

En de versnellingsbak, is die dan af te stellen (wat 'lengte' van versnellingen betreft) bij een productie-auto, achteraf? Je had echt geen flinke wind tegen btw? :P
Qua souplesse is het een prima moter. Als hij warm is, is hij ook aangenaam stil. Prima dus.

Wat niet bevalt: Vanaag heen en weer naar Breda, 200km op de cruise met 120km/u. Gem verbruik: 6.8l/100km. Niks aan te doen, iedereen die ik ken met een 2.0D of 1.6D hebben dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Heeft er iemand de afgelopen tijd over de A1 bij voorthuizen gereden? Daar zijn ze met het asfalt bezig geweest, waardoor er oppeens een hele zut aan gruis lag..

Net even mijn auto gepoetst en de voortkant zit nu vol met teer.. kleine spikkeltjes die er maar moeilijk vanaf willen :(

Weet iemand een goede menaier om ze eraf te schrubben? Water en sop wil niet echt..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

wasbenzine, is ook het minst schadelijk voor je lak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, m'n 850 is glansrijk door de APK heen gekomen. Nou ja: wel 2 nieuwe voorbanden erop, de oude vertoonden wat uitdrogingsverschijnselen ondanks dat deze er niet lang geleden op gelegd waren en nog iets van 6mm profiel hadden. Wat blijkt: waren oude banden die lang ongebruikt ergens lagen. Nou ja, dan maar nieuwe.

Verder is het gasklephuis schoongemaakt, wat is het voordeel hier nu van? En kennelijk zat iets van de carterventilatie dicht, enig idee waar dit goed voor is? :P Verder moesten de remblokken over 2500km vervangen worden, maar nu meteen maar laten doen. Voor de rest was de auto goed in orde! :)

Morgen maar ophalen en dan meteen lekker veel rondcruisen. 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Gasklephuis schoonmaken: Tsja iets wat vies is schoonmaken is altijd goed. :P Als hij vies was kwam er of rotzooi via je luchtfilter of een lek naar binnen, of via je carterventilatie.

Je carterventilatie is een slang die van het carter (of klependeksel oid) naar je aanzuigbuis (na de luchtmassameter als je die hebt) gaat. Door de onderdruk in de aanzuigbuis worden de dampen uit je carter gezogen. Dampen komen van de olie lijkt me (of koelvloeistof, maar dan heb je een lekke koppakking)
Zo kan de overdruk ook uit het carter ontsnappen. Vaak gaat die slang via een soort rotzooi-opvangbakje. Is deze vol, dan slubber je wal olie je aanzuigbuis in.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Als de overdruk niet kan ontsnappen gaat olie een weg zoeken.
Meestal de weg van de minste weerstand, wat bij in iedergeval de 850 blijkt te resulteren in lekke krukas-keringen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via autotrack.nl kwam ik terecht bij een Volvo V40, bouwjaar 1998 rond de 140.000km voor rond de 4000 euro. Nu lees ik hier en daar klachten over de versnellingsbak en het onderstel. De auto zou soms lastig in de achteruit te krijgen zijn en het onderstel was nou niet echt comfortabel te noemen en de veringen hangen flink door. V40-eigenaren hier met dezelfde versnellingsbakproblemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik had het ook met een V40 van dezelfde leeftijd (en kilometerstand). Eerste versnelling lag moeilijk Was me niet ogevallen toen ik de wagen kocht. Gewoon gemeld aan de garagehouder tijdens een onderhoud en sindsdien is het opgelost...

[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 27-04-2008 11:47 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:01:
Via autotrack.nl kwam ik terecht bij een Volvo V40, bouwjaar 1998 rond de 140.000km voor rond de 4000 euro. Nu lees ik hier en daar klachten over de versnellingsbak en het onderstel. De auto zou soms lastig in de achteruit te krijgen zijn en het onderstel was nou niet echt comfortabel te noemen en de veringen hangen flink door. V40-eigenaren hier met dezelfde versnellingsbakproblemen?
Mijn ouders hebben een V40 waar ik redelijk vaak in rij en tot nu toe hebben wij er nooit problemen mee gehad. De auto is er nu zo'n 6 jaar en in die tijd nooit onkosten aan gehad op wat simpele dingen na. Je kan natuurlijk net pech hebben maar ik heb nog nooit problemen gehad met de versnellingsbak. Is mij ook niet bekend dat er problemen mee zijn maar daar heb ik nooit naar gezocht.

Ik vind het een erg fijne wagen om in te rijden. Ben zelf vrij lang en door het achterover hellen van de stoel zit ik er heerlijk in.

Heb je gekeken naar een benzine of diesel ? De diesel schijnt nogal sloom te zijn maar de 1.8 benzine is redelijk rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benzine 1.8 :) Ik ben zelf ook 2.00M en dat zit best goed inderdaad. Eventuele passagiers achterin hebben het dan wel wat krap moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Mja, ik rij zelf in de 1.8AUT van '97 en die is in de eerste twee versnellingen nog best rap ja, daarna is het serieus over met de koek :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:37:
Benzine 1.8 :) Ik ben zelf ook 2.00M en dat zit best goed inderdaad. Eventuele passagiers achterin hebben het dan wel wat krap moet ik zeggen.
Ook ik ben 2 meter lang en ik heb nog nooit in een andere wagen gezeten waarin ik zo lekker zit als in de V40. Als je mazzel hebt zoals wij met onderhoud dan heb je voor 4000 euro een erg leuke wagen. Die van ons kochten we bij 120.000km en er staat nu bijna 2 ton op. Nog nooit een wagen gehad met zo weinig onderhoud als deze. Deze was dan ook wel een oude lease bak van een kennis die er altijd netjes mee om gegaan is.

Verbruik is trouwens iets van 1 op 11 met redelijk normaal rijden. Het is zeker een wagen die ik aan kan raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:28
Rottig schakelen ligt bijna altijd aan versleten busjes van de schakelstang. In totaal zitten er 3 bussen van pook tot bak.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razkin schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:54:
Rottig schakelen ligt bijna altijd aan versleten busjes van de schakelstang. In totaal zitten er 3 bussen van pook tot bak.
Zijn de schakelbusjes zelf vrij eenvoudig te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:28
Ja, is heel goed zelf te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:39:
Dit is het snelste wat ik heb gehaald:

[afbeelding]

Dit is in de 5de versnelling, in zijn 6 haalt hij dat helemaal niet. Ik rijd overigens op 17 inch af-fabriek. Mijn echte snelheid weet ik niet, aangezien ik het Volvo RTI systeem heb, en die geeft geen snelheid aan.
Ik weet niet hoe je het geprobeerd hebt, maar toen ik mijn V50 nog had kwam ik niet in de buurt van de 200 km/uur als ik in één ruk volgas doorstampte. Op de één of andere manier was dan heel snel de fut eruit en was je zo lang bezig om de 195 te halen dat je maar niet eens wilde proberen om door te gaan.
Maar als je het voorzichtig deed, dus met driekwart gas de snelheid op laten lopen tot pakweg 190 en pas op het moment dat hij niet meer versnelde het laatste beetje geven, dan liep hij gemakkelijk over de 200 heen. Gechipped en wel met een pk of 180 heb ik hem op 220 teller gekrege en toen had ik nog wel wat over. Toen hij nog geen chip had ging 200 teller net aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:45:

Ofwel reed je constant op de limiet van je motor en kan nu je motor gewoon niet meer harder.

Weet er iemand toevallig wanneer de V50 (de nieuwe/laatste versie) op de makrt is gekomen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
De V50 als model is in 2003 op de markt gekomen, de laatste facelift (waarbij o.a. de vormgeving van de achterlichten is veranderd) is van het najaar van 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gisteren de 2de lekke slang gehad van de waterkoeling. In mijn volvo 460 1.8 uit 1994.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Weet iemand hier ook of de Volvo B30a toevallig ook tegendruk nodig heeft dmv uitlaat dempers, Ik rij momenteel met 2 kleine potten vlak achterelkaar maar ik wou dit wel reduceren naar 0 potten >:)

Nou is mij bekend dat vooral bij kleinere motoren <1.4 tegendruk vereist is anders kost dit vermogen. Nou heb ik opzich genoeg vermogen om te driften in bochten maar meer is altijd welkom natuurlijk

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Of het technisch gezien kan weet ik niet.
Ik heb laatst wel een amazon met B20 gezien met een demper op het einde. Dit gaf al een behoorlijk harde sound, nog wel mooi. Ik denk zelf dat een B30 zonder enkele demper een beetje teveel van het goede wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Meeste andere volvo c303's hier zijn de dubbele dempers zo verrot (zitten achter voorwiel) dat ze er gewoon 1 pot in gelast hebben. Opzich wel aardige sound maar het kan beter.

Bij v8 bakken rijden ze vaak zonder dempers met alleen een stel lange pijpen. natuurlijk klinkt een 6-in lijn moter heel anders. Maar ik zou het wel prettig vinden als je boven de 60km/h de moter hoort ipv de banden ;) (zal eens een geluidsopname maken rond de 100km/h)

[ Voor 19% gewijzigd door Ghostrider op 30-04-2008 10:27 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

tegendruk heb je vaak alleen nodig bij 2 takt motoren.

free flow is beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Heb je wel een CY T5-R met (volgens de verkoper) 180.000km

De NAP die er bij is gaat maar tot 112k en de boekjes tot ik meen zo snel gezien te hebben 150k en ook alweer een tijdje terug.

Even zo goed.... Ik zou best een knappe CY willen hebben hoor :) Maar 320pk (hoeveel nM) en een automaat...... Oorsponkelijk was het 226pk + 14pk boost.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Quitezz radardetection :P

Oppassen daarmee ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd