Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste
Acties:
  • 62.727 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:14:
In die vrachtauto zit een 125pk motor??? Hoe komt dat een heuvel op?
Aanloop, lage versnelling, vol gas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 09:28:
[...]

Als ik het zo lees kun je nog gewoon door blijven rijden, alleen doet je airbag het wellicht niet meer.
Offf je airbag komt bij de eerste de beste remactie ineens uit je stoer gefloept. En dat doet pijn :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:05:
[...]

Offf je airbag komt bij de eerste de beste remactie ineens uit je stoer gefloept. En dat doet pijn :+
:o
Lijkt me sterk, maar ik accepteer geen aansprakelijkheid als het toch gebeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:06
Lijkt me niet, vanwege de service melding en het driehoekje dat 'slechts' oranje is.

Ik zal de auto morgen eens uit laten lezen bij de dealer, ben benieuwd...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:06
De boordcomputer is gereset en alles is weer opgelost, max. 10 minuten werk! Had te maken met de lege accu...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:33

kraats

Ik rol

Yes.. /me kraats heeft een 'nieuwe' Volvo gekocht. Vandaag particulier mijn 940 uit '91 ingeruild voor een 960 3.0 150kW uit '95 met natuurlijk alles er op en eraan. De automaat zal even wennen worden, maar is wel het ultieme cruisen. Ik twijfel nog of ik het geld er voor uit wil geven om er LPG in te bouwen. Eerst maar kijken of 'ie op benzine lekker wil blijven rijden.
En natuurlijk een fotootje :)
Afbeeldingslocatie: http://www.vandekraats.net/pics/960.jpg

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Oei, een 960 op automaat! :9 M'n 940 automaat was ook een voortreffelijke auto. Dan zal zo'n 960 helemaal leuk zijn! Ik vind trouwens sowieso dat bij dat soort auto's een automaat hoort. Niets cruist lekkerder dan een automaat vind ik.

Vandaag zelf even m'n S40 nagekeken, en de volgende dingen kwamen naar boven:
- in 3000km is er meer olie verbruikt dan ik dacht: het oliepeil is nog ruim voldoende, maar is circa 5-7mm op de peilstok van de "max" af gezakt.
- een slang (zo'n aluminium slang die uit de pijp aan de achterkant van de motor komt), dus niet de kunststof slang die rechtstreeks naar het motorblok loopt) die verbonden zit met de luchtfilterbehuizing zat los. Of dit de oorzaak is van het stotteren en af en toe stationair schommelen? Geen idee.
- Verder viel me op dat bij het motorblok bij het gedeelte waar de bougies in zitten er rare "kit"/gum-achtige meuk op het motorblok zat. Net alsof er gaten of scheuren mee dichtgesmeerd zijn. Is dit vaker gebruikelijk? Zo ja: waar dient dit voor?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als ik dat zie hoor ik het geluid van de 960 van mijn ouders O+ (Die ze overigens onderhand ingeruild hebben voor een V70...)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Iemand nog interesse in 15" Volvo Cetus velgen met 2x matig en 2x redelijke banden ? O-)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:56
kraats schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:46:
Yes.. /me kraats heeft een 'nieuwe' Volvo gekocht. Vandaag particulier mijn 940 uit '91 ingeruild voor een 960 3.0 150kW uit '95 met natuurlijk alles er op en eraan. De automaat zal even wennen worden, maar is wel het ultieme cruisen. Ik twijfel nog of ik het geld er voor uit wil geven om er LPG in te bouwen. Eerst maar kijken of 'ie op benzine lekker wil blijven rijden.
En natuurlijk een fotootje :)
[afbeelding]
Mooie bak! Wat is nou het verschil met een v90? Is er wel verschil? En qua ruimte met een v70 uit 2001, hoeveel ruimer is zo'n 960 nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 00:33

kraats

Ik rol

Red devil schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:30:
Mooie bak! Wat is nou het verschil met een v90? Is er wel verschil? En qua ruimte met een v70 uit 2001, hoeveel ruimer is zo'n 960 nou?
Voor zover ik weet is de V90 hetzelfde. Alleen een andere naamgeving. Misschien kleine verschillen die normaal ook al per jaar voorkomen.
De vergelijking met een V70 weet ik niet. Heb alleen ervaring met de oudere modellen. En daar doet de 960 het niet slecht! Een klein beetje minder ruimte door de dikkere matten, maar dat is het dan ook wel, denk ik. Ik zal 'm eens gaan gebruiken als werkpaard en het dan laten weten :D

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:56
kraats schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:33:
[...]
Voor zover ik weet is de V90 hetzelfde. Alleen een andere naamgeving. Misschien kleine verschillen die normaal ook al per jaar voorkomen.
De vergelijking met een V70 weet ik niet. Heb alleen ervaring met de oudere modellen. En daar doet de 960 het niet slecht! Een klein beetje minder ruimte door de dikkere matten, maar dat is het dan ook wel, denk ik. Ik zal 'm eens gaan gebruiken als werkpaard en het dan laten weten :D
Minder ruimte? Is de 960/v90 niet de mastodon der volvos met de meeste ruimte ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Door m'n kleine verbouwingkjes aan m'n S40 (die slang vastzetten onder andere, en even wat WD40 bij de bougies) lijkt de S40 nu wel beter te lopen.

Ik had m'n auto trouwens al een tijd op Marktplaats staan. Belt er vanavond iemand op, wil direct komen kijken. Afijn: 20 minuten te laat komt 'ie aan, kijkt er naar, start de motor en bedenkt dan dat 'ie het beter bij daglicht kan bekijken (joh). Maar hij vond de auto goed lopen (nog geen meter mee gereden :') ) en wil dat ik 'm vast houd tot komende donderdag. Dan gaat 'ie ondertussen uitzoeken of LPG inderdaad goedkoper voor 'm is, en wat de kosten zijn voor het laten fixen van de motorkap.

Ondertussen zelf maar een zoektocht gestart voor een nieuwe auto, en ik heb een érg interessante 940 Turbo automaat op G3 gevonden! :D Een full option, dus met leer, climate control (zeggen ze :P ), alles electrisch enz. Het begint te jeuken! :9

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Red devil schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:46:
[...]

Minder ruimte? Is de 960/v90 niet de mastodon der volvos met de meeste ruimte ooit?
Jupz, de 9 serie is wat dat aangaat wel de grootste in de serie. Wat me alleen wel opvalt is de weinige ruimte in de kofferbak tussen bakvloer en waar de ruiten beginnen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat komt vooral door de grote ramen achter. Bij de meeste moderne auto's worden de ruiten naar mate je verder naar achteren gaat minder hoog, waardoor je meer ruimte onder de ruiten creëert. Bij de "oude" Volvo's (200, 700, 800 en 900 series) lopen de zijruiten recht door.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Nouja, dan zal ik als (waarschijnlijke) Volvorijder in spé ook maar even mijn mond open gooien. Wij hadden NIETS met Volvo tot het moment dat wij een hond kochten.....
Wij hadden dus een hond gekocht en dat beestje was nog zo klein dat het nog bij de moeder was. Wij op bezoek en het was lekker weer dus we zaten daar in de achtertuin. Ik zat met een notitieblokje van een XC90 te spelen.
De zoon van de fokker liep met auto-onderdelen naar de garage daar te slepen. De fokker riep:"Je hebt daar genoeg onderdelen liggen voor een hele auto." Hij kreeg als reactie van mijn vader dat als ze een auto als de XC90 op mijn notitieblokje hadden mijn vader hem wel mee zou nemen en in elkaar zou zetten. Zei de fokker:"Nou, dat is goed. Ik heb er nog één staan. Hij staat op een aanhanger, je kunt hem zo aanhaken, mag je de aanhanger ook nog houden. Het is alleen geen XC90, maar een 265."
Wij erover nagedacht en uiteindelijk toch gedaan (wat zou je zelf doen? :) ) Zo is het virus gekomen en nooit meer weggegaan. Inmiddels 2 240 estates (1 van) gesloopt, we hebben een 142 gehad, een 240estate en hebben momenteel een niet-rijdende 142, een rijdende 245L en een 240 estate.
Ik denk dat mijn eerste eigen Volvo een 360 wordt, gezien de prijs en toch redelijk wat power.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Mmm... volgens mij heb ik jou verhaal dan eerder gehoord...

Kom binnenkort wel weer eens bij jullie langs (doet die 142 't nou nog niet?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

New wheels 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_5949.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_5943.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_5946.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_5948.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolio 8) Al vind ik ze wat beter op een estate staan (of het moet door de donkere kleur komen ipv het welbekende geel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Aan de hand van de eerste foto zeg ik dat dat ding omlaag moet. Bij nader inzien heb je je velgrand al zo ongeveer in je wielkast zitten dus lijkt me dat toch geen goed idee.

Misschien een maatje kleinere velg moeten nemen en dan wel verlagen?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Achter is verlagen niet nodig, staat mooi zo, de voorzijde van de wielkassen is gewoon wat hoger, dus in principe staat 'ie goed zo.
Heb alleen nog wel een setje verlagingsveren (± 3 a 4 cm) liggen dus wie weet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

DopdeDouwer schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:34:
Mmm... volgens mij heb ik jou verhaal dan eerder gehoord...

Kom binnenkort wel weer eens bij jullie langs (doet die 142 't nou nog niet?!)
Ja, idd. Ik had niet verwacht jou hier tegen te komen! :P
EDIT: En nee, die 142 doet het nog steeds niet. Andere zaken hebben voorrang ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Krentenbol op 12-03-2008 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auw die velgen ;( Sorry Phunk, ik vind ze te groot voor een 850 / S70... Dit zijn origineel S60 / V70 R velgen, toch? Of zijn het 3rd-party look-a-likes?
Bart-Willem schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:50:
Oei, een 960 op automaat! :9 M'n 940 automaat was ook een voortreffelijke auto. Dan zal zo'n 960 helemaal leuk zijn! Ik vind trouwens sowieso dat bij dat soort auto's een automaat hoort. Niets cruist lekkerder dan een automaat vind ik.

Vandaag zelf even m'n S40 nagekeken, en de volgende dingen kwamen naar boven:
- in 3000km is er meer olie verbruikt dan ik dacht: het oliepeil is nog ruim voldoende, maar is circa 5-7mm op de peilstok van de "max" af gezakt.
Hoeveel zit er op je peilstok tussen min en max dan, en hoeveel olie is dat? Zelfs een liter per 1000km is nog geen reden om je écht zorgen te maken, dus als dit zo'n halve liter is (dat schat ik dan, ik weet niet hoe het bij die S40 zit) zou ik er verder niet aan denken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:50:
Auw die velgen ;( Sorry Phunk, ik vind ze te groot voor een 850 / S70... Dit zijn origineel S60 / V70 R velgen, toch?
Is dit 17 of 18"? (gok het laatste)...

Ben jaloers hoor, wil ze ook nog graag onder de 855. Lijkt me een mooi gezicht, witte 855 met deze kleur velgen :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het zijn 18" zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadden mooi onder mn V70 gestaan...

Heb deze niet meer helaasch! Vind ze voor een sedan ook net te groot, een 850 estate + deze velgen = top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ze zijn ook erg groot, twijfel nog om misschien toch 17" te nemen.

Het zijn wel originele Volvo velgen, geen imitaties. Onder een S60 vind ik ze trouwens voor geen meter staan.

Ze zijn te koop hoor Soulfly ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Moet 't wel een bijzonder aantrekkelijke prijs zijn H-P :)
Heb op dit moment meer de prioriteit liggen bij een nieuwe telefoon. Heb m'n iPAQ vakkundig omzeep geholpen laatst.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heeft de grootte van de velgen nog te maken met de draaicirkel eigenlijk? (en is dát de reden dat een S60R/V70R een draaicirkel van >13 meter heeft? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Deels. Ik merk direct dat deze breder zijn, met 15" had ik bij maximale stuuruitslag geen last van aanlopen, nu wel.
Maar vaak heeft 't meer te maken met alle shit onder de motorkap, en de dwarsplaatsing van de motor helpt daar ook niet aan mee natuurlijk.
De V70 van m'n pa heeft ook zo'n enorme draaicirkel, als ik die eens mee hebt is 't echt 2x zovaak steken of soms zelfs onmogelijk om ergens te parkeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:44:
Ze zijn ook erg groot, twijfel nog om misschien toch 17" te nemen.

Het zijn wel originele Volvo velgen, geen imitaties. Onder een S60 vind ik ze trouwens voor geen meter staan.

Ze zijn te koop hoor Soulfly ;)
Ik vind 18" sowieso te groot voor 'normale' auto's. Je ziet gewoon dat ze er eigenlijk niet op gebouwd zijn, je zegt het zelf al: aanlopen bij maximale stuuruitslag. Maarja, wie ben ik he ;) Ik ben nog nooit een S60 met deze velgen tegengekomen, dus daar kan ik niet over oordelen. Op een V70 vind ik ze nog wel gaan, die is zelf wat agressiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mwah, een vriend van me heeft 2 BMW's met 18 en 19" gehad wat zeker niet misstond:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/bmw/IMG_4615.jpg
18"

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/bmw/IMG_5183.JPG
19", zelfde auto

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/bmw/IMG_5223.JPG
19"

Oh, verkeerde topic ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

bmw -1
mega sloffen -1
"maat" -1

sorry, verkeerde topic denk ik ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:50:
Auw die velgen ;( Sorry Phunk, ik vind ze te groot voor een 850 / S70... Dit zijn origineel S60 / V70 R velgen, toch? Of zijn het 3rd-party look-a-likes?

[...]

Hoeveel zit er op je peilstok tussen min en max dan, en hoeveel olie is dat? Zelfs een liter per 1000km is nog geen reden om je écht zorgen te maken, dus als dit zo'n halve liter is (dat schat ik dan, ik weet niet hoe het bij die S40 zit) zou ik er verder niet aan denken.
Oh dan valt het mee, heb er ongeveer 3500km mee gereden sinds de onderhoudsbeurt eind december. :P

Hydraulik-Phunk: die velgen passen als 't goed is ook op je 142. Is dat niet even lachen om ze onder te zetten? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bart-Willem op 13-03-2008 00:44 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Had ik allang bedacht :+

Denk alleen niet dat 't uitkomt aan de achterzijde ivm de backspacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volvo... Respect!
Mooi topic, goede startpost.
Mijn favoriete volvo is denk ik uit de 900 serie, zo'n grote bak waar al die milfs in rijden. Maar de V70 de nieuwere (2001? ) is ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:56:
Volvo... Respect!
Mooi topic, goede startpost.
Mijn favoriete volvo is denk ik uit de 900 serie, zo'n grote bak waar al die milfs in rijden. Maar de V70 de nieuwere (2001? ) is ook niet verkeerd.
d:)b voor je denkwijze *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:52:
Had ik allang bedacht :+

Denk alleen niet dat 't uitkomt aan de achterzijde ivm de backspacing.
Kwestie van uitproberen, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er eigelijk volvo 850 estate uitvoeringen met AWD? Zat net beetje rond te kijken voor een 850 estate R, maar die hebben voorwielaandrijving en daarvan ben ik eigelijk niet zo gecharmeerd, zeker niet icm het vermogen. Ik weet wel dat de eerste generatie v70 een AWD R hebben, maar vind een 850 toch net iets bruter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:11

Youk

Volvo For Life

850 was enkel voorwielaandrijving, voor de AWD moet je echt bij de V70 zijn. Maar ik kan je geen ongelijk geven, ik vind de 850 ook bruter

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Vermogen raakt de R wel aardig kwijt hoor, ook op de voorwielen.

AWD R is er i.d.d. alleen bij de V70 voor zover ik weet

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ik hoop in ieder geval dat het andere onderstel veel doet voor wat betreft de overbrenging van het vermogen. Zelf heb ik slechts een 2 liter 20 klepper met 143 pk en toch heb ik al eens last van wielspin. Zelfs verschillende keren zonder dat ik het ervoor deed.

Heeft misschien wel met mijn banden te maken, moet eens kijken wat er nu onder ligt. Iemand nog goede tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb dat ook vrij vaak met mijn V40 als ik snel een rotonde op wil komen, en die heeft maar 119PK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstel zal wel wat doen ja. Mijn ouders hebben een 850 2.5 170pk en die heeft al vrij snel last van zoekende voorwielen, vooral in bochten e.d. Zou een beetje jammer zijn als die R dat ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

prutsers :P

Op mijn 850 T5 (225 pk) zit een keurig knopje TRACS op t dashboard. FF indrukken en weg zijn je spinnende wieltjes :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de koppeling op laat komen en vol op het gaspedaal gaat staan heb je slippende wielen. Dat heeft niets met het onderstel te maken maar met een incompetente bestuurder :P
En met versleten banden en/of voorwielaandrijving en/of uitgeschakelde traction control
Youk schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:55:
850 was enkel voorwielaandrijving, voor de AWD moet je echt bij de V70 zijn. Maar ik kan je geen ongelijk geven, ik vind de 850 ook bruter
De eerste V70 is qua uiterlijk vrijwel identiek aan de 850, en die V70 is er ook met AWD. Misschien is dat een optie.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:16:
Als je de koppeling op laat komen en vol op het gaspedaal gaat staan heb je slippende wielen. Dat heeft niets met het onderstel te maken maar met een incompetente bestuurder :P
En met versleten banden en/of voorwielaandrijving en/of uitgeschakelde traction control

[...]

De eerste V70 is qua uiterlijk vrijwel identiek aan de 850, en die V70 is er ook met AWD. Misschien is dat een optie.
Nee vind ik niet. Voor de leek misschien, maar een 850 is toch wat hoekiger. Vooral de R uitvoeringen van een 850 zijn heel veel bruter dan zijn v70R broer. Vind ik althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Youk schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:59:
Ik hoop in ieder geval dat het andere onderstel veel doet voor wat betreft de overbrenging van het vermogen. Zelf heb ik slechts een 2 liter 20 klepper met 143 pk en toch heb ik al eens last van wielspin. Zelfs verschillende keren zonder dat ik het ervoor deed.

Heeft misschien wel met mijn banden te maken, moet eens kijken wat er nu onder ligt. Iemand nog goede tips hiervoor?
Michelin bevalt mij enorm goed. Over Pirelli hoor ik vaker slechte dingen en met Yokohama (het klinkt al cheap :+) heb ik slechte ervaringen.

Hoewel je daarmee ook wielspin hebt hoor... Maar hoe langer je ermee rijdt hoe meer je kunt inschatten waar de grens van wel/geen spin ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:27:
[...]

Michelin bevalt mij enorm goed. Over Pirelli hoor ik vaker slechte dingen en met Yokohama (het klinkt al cheap :+) heb ik slechte ervaringen.
Yoko's zijn juist banden met een geweldige grip en wegligging.

Enige probleem is dat ze elke 10.000 kilometer weer vervangen moeten worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:18:
[...]

Enige probleem is dat ze elke 10.000 kilometer weer vervangen moeten worden :+
En dat de bandenspanning nog wel eens magisch enorm(!) wil afnemen bij temperatuurverschillen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:21:
Onderstel zal wel wat doen ja. Mijn ouders hebben een 850 2.5 170pk en die heeft al vrij snel last van zoekende voorwielen, vooral in bochten e.d. Zou een beetje jammer zijn als die R dat ook heeft.
Nu heb ik slechts de 10v versie (ergens rond de 144pk dus), maar geen last van...
Standaard onderstel, standaard bandjes (185/65/15 (hoogte weet ik zo uit het hoofd niet zeker, maar zal wel zoiets zijn)).

En ik weet opzich toch wel prima wat hoeken is, al vind ik niet dat de 850 (zo stock althans) zich daar echt voor leent ... 't onderstel is daar eigenlijk te slap voor, hellen dat ie doet...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat was wel iets waar ik me enorm aan stoorde, heb 't in diverse topics ook wel eens genoemd; het totale gebrek aan grip, vooral in natte omstandigheden. Lag ook aan m'n banden (Bridgestone RE080 oid) maar ik merk nu met die 18" écht dat de gehele handling veel en veel beter is. Zonder gekheid.
Heb nu zo'n 400 km ermee gereden, genoeg km's om een indruk te vormen.

Hij helt minder over, veel responsiever maar ook echt veel meer grip op nat asfalt.
Wat me ook verbaasde; meer comfort! Bij lage snelheden (80/u) op een weg met enorm veel spoorvorming moet je wel iets meer helpen met koers houden, maar over spoorwegovergangen e.d. klappert 'ie veel minder juist dan de 15" bandjes.
Bij 180~190/u zelfs amper bandengeluid, al is de peut er dan wel uit, waar 'ie op 15" nog wel langzaam richting iets over de 200 ging (teller). Ook lijkt het slechte deel van de weg (die ik elke dag rijd, A50) wel vlak gestreken.
Had ik niet verwacht met 18" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:47:
Bestaan er eigelijk volvo 850 estate uitvoeringen met AWD? Zat net beetje rond te kijken voor een 850 estate R, maar die hebben voorwielaandrijving en daarvan ben ik eigelijk niet zo gecharmeerd, zeker niet icm het vermogen. Ik weet wel dat de eerste generatie v70 een AWD R hebben, maar vind een 850 toch net iets bruter.
Bij stom toeval ben ik tegen een 855 AWD Turbo aangelopen... (virtueel dan tenminste).
Staat wel in Zweden...

link
Kost bijna 10.000 en de staat is op de foto te zien misschien nog discutabel ook

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:17:
Bij 180~190/u zelfs amper bandengeluid, al is de peut er dan wel uit, waar 'ie op 15" nog wel langzaam richting iets over de 200 ging (teller). Ook lijkt het slechte deel van de weg (die ik elke dag rijd, A50) wel vlak gestreken.
Had ik niet verwacht met 18" :P
Kan het niet zijn dat je auto minder km/h aangeeft omdat je banden groter zijn en minder omwentelingen maken? Of heb je die opnieuw afgesteld/af laten stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soulfly schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:09:
[...]

Bij stom toeval ben ik tegen een 855 AWD Turbo aangelopen... (virtueel dan tenminste).
Staat wel in Zweden...

link
Kost bijna 10.000 en de staat is op de foto te zien misschien nog discutabel ook
Grappig, maar hij is wit en wit is lelijk. Daarnaast ziet ie er idd niet heel goed meer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm wat is het precieze verschil tussen de T5-R en de 'gewone' R?
Allebei 2.3 turbo zo te zien. T5-R is dacht ik alleen cream yellow, maar is dat het enige verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

T5R is geleverd in cream yellow (2500 stuks), black (2500 stuks) en olive green (500 stuks). Deze heeft voor de manuele versnellingsbak 240 pk, voor de automaat was het slechts 225 pk omdat die bak anders de kracht niet aankon (of toch niet voldoende volgens de Volvo normen). De R was er in andere kleuren (waaronder rood) en heeft 250 pk (hoe het hier zit met manueel tegenover automaat weet ik zo direct niet).

[ Voor 4% gewijzigd door Youk op 14-03-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Een paar pag's terug heb ik ergens gepost wat de verschillen zijn tussen T-5, T-5R en 850R.

Daarnaast zijn er inderdaad wel 850AWD's geleverd, helaas niet in Nederland. Zelf invoeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar rwd is toch veel leuker als 4wd? :P
Of heb ik het mis? En trouwens wat zijn de gemiddelde kosten voor brandstof en wegenbelasting in de maand voor een 850 t5?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

850 is niet rwd maar fwd. Dus vandaar, dan liever 4wd. Alles liever dan fwd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:33:

Grappig, maar hij is wit en wit is lelijk.
Zeg ... en bedankt he... :+

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soulfly schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:21:
[...]

Zeg ... en bedankt he... :+
Geldt alleen voor die volvo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Jah jah, klets je er maar onder uit :)

Een witte 855 staat anders nog best goed ook (en dat zeg ik niet omdat ik 'm zelf heb, da's meer een toevalligheid... ik heb 't opzich ook niet echt op wit).

Ben wel benieuwd hoe 't zal staan in combi met donkere pegasus velgen :) (Ala HP dus :) )

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi wit is niet lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

'K wou zeggen, wit is natuurlijk wel een modekleur inmiddels, maar ik het zeker niet lelijk. Alleen moet je er wel de juiste velgen en zo min mogelijk zwart plastic bij hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hmmm... begin nu toch te twijfelen over het 142 V8 project...
Ik moet het complete stuurhuis verplaatsen om uiteindelijk de uitlaten te kunnen plaatsen.
Maandag even bellen met het RDW of dit toegestaan is,, anders gaat 't gewoon niet passen.
Of ik moet een enorm stuk uit de firewall slijpen, maar daar heb ik geen zin in. Wil straks een ander (Amerikaans) project kopen waar ik weer geld en tijd in wil gaan steken.

Vanmiddag ff 'proefgehangen'

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_6013.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_6016.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_6017.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_6019.JPG

Zoals je ziet op de laatste 2 foto's komt het stuurhuis precies voor de uitlaatpoort van cil. 1 uit..
Sowieso was het al de bedoeling custom uitlaatspruitstukken te maken, maar dit kan gewoon niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
beetje krapjes. Zijn er geen andere volvo modellen waar je een stuurhuis van kan lenen?
Kan het blok niet ietsje naar voren trouwens?

lekker banaantje trouwens ;)

[ Voor 16% gewijzigd door DopdeDouwer op 15-03-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 19-09 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik raad je aan hem verder naar voren tebouwen, of gewoon richting de bestuurder ;) Transit mk1/2 busjes hadden bij de diesel versie gewoon een uitstekende grille voor het grotere blok :D

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

het stuur systeem van een 240 kan je als het goed is ook met enig knutselen op een 100 serie gebruiken, dit is een 'stang' waar direct je stuur as aan vast zit, zit veel lager voor je voor as.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Blok naar voren is geen issue. Dan kan ik mn rad niet meer kwijt, en zit ik met hetzelfde probleem maar dan bij cil 3 of 5 :+

Stuurhuis van een 240 probeer ik komende week eens te onderzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb toevallig net een 240 Vraagbaak voor m'n neus liggen, maar dat gaat niet 1-2-3 passen volgens mij (hoewel mijn blok nog minder 1-2-3 past.. oke).
De 240 heeft een 'rack & pinion' systeem, de mijne is nog ouderwets met stuurstangen en pitmanarmen.
Als het mag van het RDW is het misschien wel weer een optie dit systeem in te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Niet makkelijker om gewoon een 240-karkas te kopen en daar die monstermotor in te bouwen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar dan heb je geen chille 142 meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik vind dit wel iets voor ons aller H-P'tje! http://auto.marktplaats.n...hgIA%3D%3D&fta_ind=3&fs=1

Als je zoiets goed weet op te knappen, dan kan je daar sowieso een leuk centje aan overhouden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Neh, teveel werk.. Die striping is overigens wel weer uber cool 8)

@ Reyn, Eén van de 1e 245's bijvoorbeeld zou wel tof zijn om te doen. Maar dan zit je weet met typegoedkeuring en dat gezeur, bijna (financieel) onmogelijk om dan een V8 op kenteken te krijgen.
En ik wil wel alles op papier hebben, hoorde vanmiddag ook van iemand die een Golf 1 met VR6 ook op kenteken alsnog gezeik met de politie had over allerlei domme zaken.. ik heb gewoon geen zin in gezeur.
Sowieso, politie en techniek :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat stuur! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

_o_ 242 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb ooit een proefrit gemaakt in een 242. Dat ding had maar 85.000km ofzo gelopen. Dat ding reed als nieuw, en was echt kicke! :D

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:03:
Heb toevallig net een 240 Vraagbaak voor m'n neus liggen, maar dat gaat niet 1-2-3 passen volgens mij (hoewel mijn blok nog minder 1-2-3 past.. oke).
De 240 heeft een 'rack & pinion' systeem, de mijne is nog ouderwets met stuurstangen en pitmanarmen.
Als het mag van het RDW is het misschien wel weer een optie dit systeem in te bouwen :)
ik zij ook niet dat het een plug and play systeem is :p

ik weet dat het wel gedaan is, maar kan het niet meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Zo, mijn lieve traktor ( :+ ) staat bij de garage, ben benieuwd wat er allemaal loos mee is :P

Heb voor vandaag een leengebakje mee....

Afbeeldingslocatie: http://www.oeamtc.at/netautor/html_seiten/crashtest/mini/kalos_beschreib.jpg

:'( :'(

wat een DRAMA :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

O
M
F
G
:( :(

Garage belt net: beste optie is een nieuwe motor 8)7 :D :'( :( :/

WTF echt. Te weinig olie in het blok oid, en alles schijnt ongeveer naar zijn grootje te zijn 8)7 ...lekker dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

kamstra schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:02:
O
M
F
G
:( :(

Garage belt net: beste optie is een nieuwe motor 8)7 :D :'( :( :/

WTF echt. Te weinig olie in het blok oid, en alles schijnt ongeveer naar zijn grootje te zijn 8)7 ...lekker dan
Euh...hoe lang had je dat ding? Lijkt me een kwestie van garantie afdingen bij de garage waar je hem kocht.

Klote man :/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

met te weinig olie je blok op zn donder geven is toch echt een gebruikers fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

B-lennium schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:28:
met te weinig olie je blok op zn donder geven is toch echt een gebruikers fout
Ja, alleen grap is dat ik vorige week nog gepeild heb, en toen zat er nog meer dan genoeg in :?
Helaas is ie bij een particulier gekocht, dus dat gaat geen zoden aan de dijk zetten, en daarbij zou ik idd ook zeggen dat het een gebruikersfout is, alleen snap ik t niet, omdat er vorige week nog meer dan zat inzat.

Grr..volgens de garage kon ik er overigens nu nog wel mee rijden, alleen konden ze niet vertellen of het blok het nog 50 of nog 5000 km zou doen...pfff, kutzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ohhh shit man!!

Te weinig kan idd een gevolg zijn van het het olieverbruik van de turbo, maar dat heeft de vorige eigenaar dan ws. ook al geweten.
Je doet er alleen zo weinig meer aan ws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:44:
Ohhh shit man!!

Te weinig kan idd een gevolg zijn van het het olieverbruik van de turbo, maar dat heeft de vorige eigenaar dan ws. ook al geweten.
Je doet er alleen zo weinig meer aan ws...
Mja...pcies. :(

Ga zo maar naar de garage, pik ik m wel weer op, en dan maar es zien wat de opties zijn...

1) occasion bij de volvo dealert kopen en kijken wat ik voor dit stuk metaal nog krijg
2) op zoek naar een donor motor...en dan knutselen...
3) wagen voor de deur pleuren, en rustig naar wat anders uitkijken....probleem is alleen dat ik niet heul veul tijd heb, heb nl wel een wagen nodig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Nog veel gereden sinds dat je gepeild hebt?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Als je zelf gaat knutselen zou ik er niet meer mee gaan rijden.
Je krukaslagers e.d. zouden nog in orde kunnen zijn, nokkenas idem.

Of zaten er al metaaldeeltjes in de olie ?
Je zou eens een magneet aan de dop kunnen plakken, of het oliefilter open knippen om te zien wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:54:
Als je zelf gaat knutselen zou ik er niet meer mee gaan rijden.
Je krukaslagers e.d. zouden nog in orde kunnen zijn, nokkenas idem.

Of zaten er al metaaldeeltjes in de olie ?
Je zou eens een magneet aan de dop kunnen plakken, of het oliefilter open knippen om te zien wat er uit komt.
Mja, ik ben net bij de garage geweest om m weer op te halen, maar daar zeiden ze al dat de olie ongeveer overal zat...schiet dus niet op. Wat ik alleen niet helemaal begrijp: ze hebben er 3 liter bij gegooid, wat inhoudt dat er ook nog 3 liter in zat, dat is volgens mij toch echt niet te weinig, maar goed.

Moraal van het verhaal volgens die gasten van de garage was dat ze er easy voor 8k aan zouden moeten versleutelen, dat is ie absoluut niet meer waard. Dus nu maar es ff goed nadenken over wat te doen.
Easiest way is denk ik het verlies maar gewoon nemen en kijken wat je er als onderdelenbak nog voor krijgt. Volgens kerel van de sales zou ik er bij hun nu nog zo'n 500 voor krijgen bij inruil...kortom, dat schiet ook niet op :/

Damn, balen echt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol 500 inruil, dat zijn alleen de velgen al waard lijkt mij. Wel flink kut ja, het is eigenlijk zonde om 'm al zo snel weg te doen. Kan je niet ergens een blok zoeken en het swappen bij een garage laten doen? Wat zou je er eigenlijk voor in de plaats willen? Van een 850 naar bijvoorbeeld een Alto lijkt me ook niet je van het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Nja, dat was precies wat ik dacht, hij wilde idd de zomerbanden + velgen er dan ook bij, schat je kansen maar :P

Ik heb alleen echt geen idee wat ik nog voor die auto kan krijgen in deze staat als ik m particulier probeer te slijten.

En wat ik er voor terugwil...tsja, het liefst een V70, maar ik ben bang dat dat m nu ff niet wordt financieel technisch gezien. Dus ik schat dat het scenario wordt dat ik deze asap ga kwijtraken aan een of andere gek, en dan een goedkoop gebakje kopen tijdelijk, en dan over paar maanden eens goed rondshoppen voor proper new wheels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

hmm ander blok zal 500€ kosten denk ik?

ik zou de auto maar eens langs een andere garage brengen.. (en je mond houden!)

verkeerde diagnose is snel gemaakt (vooral als de garage geen zin/tijd heeft het probleem te fixen!)

misschien ligt er een keering uit en zit daarom je blok helemaal vol.

olie druk lampje ooit gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

kamstra: bel eens met Garage Club. Die hadden voor mij ook een motor voor mij Hyundai gevonden alleen had ik toen het budget niet om dat ding ook daadwerkelijk te kopen. Ze leveren gratis in heel Frankrijk vanuit een Europa-wijd netwerk en nemen de kapotte motor terug om die te reviseren (indien mogelijk) en weer door te verkopen. Wie weet hebben die wel een motor voor je liggen voor een goede prijs, en met garantie.

[edit]

460 of V40 met 280.000km kopen? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 17-03-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

anders auto Rima ( Druten ) 0031 487 517960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Waar ik eens mee zou beginnen Kamstra: oliedruk meten.

Ik weet zo gauw niet wat de waarden zijn voor een 850 blok (kan ik zo ff voor je uit 't boek plukken denk ik), maar als die nog binnen proporties zijn denk ik dat er 'niet zoveel' aan de hand is.

Nu ben ik weer niet zo'n turboheld, maar ik vermoed idd dat er een keerring van je turbo uit ligt, en de olie zowel rechtstreeks via de uitlaat als ook misschien nog via de intake naar binnen blaast.
Als dat het geval is heb je wel even een klus aan het schoonmaken, maar als je enige handigheid en voorzichtigheid bezit is dat zeker de moeite waard.
Je hele intake gebeuren moet er dan af, en ws. ook je kop om de kanalen daarin en evt. de zuigers schoon te maken.
Zolang je onderblok in orde is hoeft dat geen heel duur geintje te worden.

Maar voor 7K zou ik iets anders kopen.
Kwam zojuist een bekende tegen die toch ff wilde weten wat er zo makkelijk met z'n nieuwe 850-R kon meekomen :+ (Impala)
Mooie Italiaanse (2.0) R met LPi, en 199K ook voor dat bedrag ongeveer.

btw is voor 500 euro de deal bij deze gesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Moet je nog wel ff op en neer naar Luxemburg he H-P :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

mja, ik ga er eerst es ff een nachtje goed over slapen :P
Probleem is ook dat ik totaal geen ruimte oid heb om zelf beetje te klooien, en ik heb er ook niet al te veel verstand van. Ben best bereid om er een paar dagen in te steken om m weer aan de gang te krijgen, maar ik heb werkelijk geen idee of dat het nog waard is...moeilijk moeilijk....

Naja, komt tijd komt raad zei mijn oude chinese overovergrootvader altijd :P

edit:
Moet overigens wel zeggen dat het ook bij mij is opgekomen dat die dealer er wellicht helemaal geen zin meer in had om hier mee aan de gang te gaan, en dus maar zo'n verhaal er van maakt. Als je kijkt hoe alleen die werkplaats er hier al uitziet, lijkt niet eens op een garage, meer een tandartsenpraktijk 8)7 , zo netjes allemaal. En als je ziet wat er staat aan occasions, niks van voor 2005 volgens mij, echt alleen maar retenieuw spul...tsja, mensen hebben hier gewoon geld zat.

Eigenlijk zou ik eens moeten kijken of er niet ergens een mannetje zit die het als hobby oid erbij doet, of een of andere specialist, en kijken wat die er van zegt, maar ja, da;s ook weer niet 123 gevonden...

[ Voor 45% gewijzigd door kamstra op 17-03-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
kamstra schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:10:
Eigenlijk zou ik eens moeten kijken of er niet ergens een mannetje zit die het als hobby oid erbij doet, of een of andere specialist, en kijken wat die er van zegt, maar ja, da;s ook weer niet 123 gevonden...
Voor dit soort klusjes moet je inderdaad eens rond gaan bellen. Veel garages (vooral dealers) zitten totaal niet op dit soort klusjes te wachten. Een beperkt aantal bedrijven doet daadwerkelijk klujes als het reviseren van een blok en dat soort dingen. Aan de prijs te zien heeft jouw garage ook niet veel zin in deze klus.

Een blok moet wel voor circa €1000 te regelen zijn en een beetje garagist heeft een blok er zeker binnen een dag inzitten. De totale kosten zijn echter sterk afhankelijk van alles wat er bij komt. Als de turbo ook kapot blijkt te zijn en nog een hoop andere dingen dan gaat de prijs snel oplopen.

Het vervelende is dat een goede inschatting van kosten, en dus een goede afweging, nagenoeg onmogelijk blijkt. Voordeel van reparatie is wel dat je weet wat je aan je auto hebt. Je kunt wel weer een vergelijkbare auto kopen maar voordat je het weet sta je over 3 maanden weer met hetzelfde probleem.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je blok nog draait zonder rare geluiden dan lijkt het me sterk dat meteen het hele blok vervangen moet worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste